Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
de .pat is al te downloaden in het download center van de site.SmiGueL schreef op maandag 10 maart 2014 @ 13:18:
Met een beetje geluk is de DSM5.0.pat hier binnenkort ook los te downloaden.
Op deze manier heb ik zojuist m'n 214play geüpdatet, want de update functie in DSM zelf liep vast met het zoeken naar nieuwe versie
edit: blijkbaar is de DSM 5.0-4458 nog niet voor alle modellen beschikbaar via de download center.
[ Voor 29% gewijzigd door smartie89 op 10-03-2014 13:56 ]
Zelfde probleem hier, daarom hoopte ik dat de .pat er z.s.m. op staat. XDsmartie89 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 13:39:
Op deze manier heb ik zojuist m'n 214play geüpdatet, want de update functie in DSM zelf liep vast met het zoeken naar nieuwe versie
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Verander DS213 in jouw versie en downloaden maar.
Thnx!albino71 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 14:13:
global.download.synology.com/download/DSM/5.0/4458/DSM_DS213_4458.pat
Verander DS213 in jouw versie en downloaden maar.
ukdl.synology.com/download/DSM/5.0/4458/DSM_DS213_4458.pat
Werkt hier trouwens ook (iets sneller)
Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup
Werkt het nu wel? Met de beta nog niet bij mij.Hooglander1 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 13:24:
En eindelijk Chromecast support in DS Video en DS Audio. Dat wordt wel een hele interessante om te testen wat daarmee mogelijk is
FCG
Ik denk dat eerst de DS video app op je telefoon/tablet nog een update moet krijgen voor het werkt.jeka schreef op maandag 10 maart 2014 @ 15:11:
[...]
Werkt het nu wel? Met de beta nog niet bij mij.
Iemand al ontdekt voor welke modellen dit geld?
Ik hoop zelf de 112+
[ Voor 40% gewijzigd door Tazzios op 10-03-2014 15:49 ]
Dat denk ik ook. Ik zie nog geen teken van chromecast support in de apps eigenlijk.Maikel205 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 15:15:
[...]
Ik denk dat eerst de DS video app op je telefoon/tablet nog een update moet krijgen voor het werkt.
Zometeen mijn review maar eens updaten.
Edit: Zie hoofdstukje Chromecast voor de liefhebbers: productreview: Synology DiskStation DS214play review door Alpha89
[ Voor 46% gewijzigd door Alpha89 op 10-03-2014 18:05 ]
http://www.synology.com/de-de/events/2014_cebit
RS18014xs+ -> 180 HDD's
DS214air
DS414play
EDS14
DS414j
Nice! Dat is wel goed nieuws! Ben benieuwd of de DS414play verder gelijk is aan zijn tweede broertje.abusimbal schreef op maandag 10 maart 2014 @ 18:47:
Nieuwe Synology's op Cebit
http://www.synology.com/de-de/events/2014_cebit
RS18014xs+ -> 180 HDD's
DS214air
DS414play
EDS14
DS414j
Ben wel benieuwd naar die EDS14. Misschien leuk ding om op zolder te verstoppen als back-up voor mijn DS214play.
[ Voor 14% gewijzigd door Alpha89 op 10-03-2014 19:46 ]
Hebben jullie een goed alternatief? Rsync heb ik geprobeerd maar het instellen ging niet helemaal goed. Nu bezig met het updaten van mijn DS213.
De 414play kun je toch zien als de opvolger? Beide hebben 4 bays en een Intel Atom proc.Samplex schreef op maandag 10 maart 2014 @ 21:38:
Jammer dat er geen opvolger is voor de 412+
Bittorent Sync?JPtjeeNL schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 08:19:
Tof die laatste DSM! Ik zoek eigenlijk alleen nog een goed Crashplan alternatief. Hun back-up methode is erg goed (ook over WAN), alleen vreet Java enorm veel resources op mijn DS212J met DSM 5. Volgens mij gebruiken zij ook rsync.
Hebben jullie een goed alternatief? Rsync heb ik geprobeerd maar het instellen ging niet helemaal goed. Nu bezig met het updaten van mijn DS213.
[ Voor 51% gewijzigd door L.N. op 11-03-2014 08:55 ]
Hoogstwaarschijnlijk gelijk aan de 214play. dual core atom, 1GB ram etc.Samplex schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 09:07:
@luuk, waar staan de specificatie dan van de 414play?
Volgens mij hebben ze wel de SD-card slot eraf gesloopt. Tenzij ik het verkeerd zie.
Ik zie dat jij op iOS wel al wat ontvangen hebt. Wel opvallend dat de android apps de ondersteuning nog niet hebben. Al zijn er ook nog geen nieuwe versie's uitgebracht sinds februari.Alpha89 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 17:43:
Krijg net een update binnen voor DS Audio. Staat support voor de Chromecast bij.
Zometeen mijn review maar eens updaten.
Edit: Zie hoofdstukje Chromecast voor de liefhebbers: productreview: Synology DiskStation DS214play review door Alpha89
Inderdaad, raar... Had toch wel verwacht dat Android vooraan zou staan als het om de Chromecast gaat.Hooglander1 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 09:15:
[...]
Ik zie dat jij op iOS wel al wat ontvangen hebt. Wel opvallend dat de android apps de ondersteuning nog niet hebben. Al zijn er ook nog geen nieuwe versie's uitgebracht sinds februari.

Alleen vind ik de DSM zelf vrij traag reageren, als ik bijvoorbeeld op de de main menu linksboven druk, duurt een seconde voordat het scherm naar voren komt. En dat geldt eigenlijk voor alle schermen, vooral door het control panel heen klinken duurt het steeds even (enkele sec) voordat de pagina is gevuld.
CPU komt niet boven de 20% en RAM is 21%
Wie ervaart ook dat DSM 5.0 wat trager reageert als 4.3?
👉🏻 Blog 👈🏻
Op de CeBIT heeft Synology een aantal producten geïntroduceerd, zo zagen we onder andere de DS214play en DS414play die gericht zijn op het gebruik voor multimedia. Het enige verschil tussen de twee apparaten is dat de DS214play ruimte heeft voor twee harde schijven en de DS414play tot vier harddisks kan herbergen.Samplex schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 09:07:
@luuk, waar staan de specificatie dan van de 414play?
Zie http://nl.hardware.info/n...we-producten-van-synology
DS414J is dus zeer welkom hier!
Dat ze maar snel een release en prijs bekend maken,
NAS in de meterkast en wat mij betreft is ie pimpelpaars met een groen randje....d--amo schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:47:
En de DS413J is spuuglelijk in dat wit.
[ Voor 0% gewijzigd door TheOmen op 11-03-2014 13:49 . Reden: smiley toegevoegd ]
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Laten we hopen dat de 414Play een uitkomst biedt.
Verwijderd
d--amo schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:47:
Ik was al langer op zoek naar een 4bay NAS. De DS414 overwogen, maar die is toch vrij prijzig.. En de DS413J is spuuglelijk in dat wit.

Een zwarte doos in de woonkamer, dat is pas mooi

De 413j en 414j modellen zijn trouwens allebei spuuglelijk, of ze nu wit , zwart of wat dan ook zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2014 16:12 ]
'Tis hier allemaal instant, heel mooi. Misschien is het wel een browser ding.Riczun schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:47:
Zojuist een upgrade gedaan naar DSM 5.0 op mijn DS114, werkt tot zo ver allemaal uitstekend.
Alleen vind ik de DSM zelf vrij traag reageren, als ik bijvoorbeeld op de de main menu linksboven druk, duurt een seconde voordat het scherm naar voren komt. En dat geldt eigenlijk voor alle schermen, vooral door het control panel heen klinken duurt het steeds even (enkele sec) voordat de pagina is gevuld.
CPU komt niet boven de 20% en RAM is 21%
Wie ervaart ook dat DSM 5.0 wat trager reageert als 4.3?
Did you try shutting it down and starting it up again ?
Daar had ik nog niet gekeken, bedankt!job schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 20:25:
Je bent niet de enige zie: [Synology] Vraag en antwoord
idd, ben benieuwd of dts in een mkv dan ook wordt afgespeeldHooglander1 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 13:24:
En eindelijk Chromecast support in DS Video en DS Audio. Dat wordt wel een hele interessante om te testen wat daarmee mogelijk is
Het is inderdaad ook een browser verschil. In Chrome draait die aanzienlijk beter dan in Opera!jesper86 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 18:57:
[...]
'Tis hier allemaal instant, heel mooi. Misschien is het wel een browser ding.
Did you try shutting it down and starting it up again ?
Wel vreemd dat het geheugen nu ineens op 62% blijft hangen, er staat een groot httpd process open van 225mb, geen idee waar het van is.
M.b.t. Chromecast...born2rule schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 09:00:
[...]
idd, ben benieuwd of dts in een mkv dan ook wordt afgespeeld
Het lukt mij niet helaas.
Ik verwacht dat de (in mijn geval) android app nog moet worden aangepast. Wel kan ik met de laatste versie afspelen op mijn TV. Dat werkte tot voor kort met de Beta DSM5 nog niet, maar nu dus wel.
Voor DS Audio werkt het op iOS. De DS Video app is nog niet bijgewerkt.Hooglander1 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 13:24:
Een oplossing voor de ontbrekende DTS support:born2rule schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 09:00:
[...]
idd, ben benieuwd of dts in een mkv dan ook wordt afgespeeld
http://www.videohelp.com/tools/PopCorn-MKV-AudioConverter (freeware)
Kan je MKV DTS naar MKV AC3 converteren. En je kan ook een MKV DTS+AC3 maken.
[ Voor 4% gewijzigd door Maikel205 op 13-03-2014 15:06 ]
http://blog.mobile-harddi...r-dts-video-op-ds214play/
[ Voor 92% gewijzigd door VR46 op 25-03-2014 21:01 ]
Daarnaast is DS Video eindelijk bijgewerkt op iOS. Dus we kunnen nu ook op iDevices Chromecasten!
Edit:
Er is zelfs een DSM5 update!
[ Voor 17% gewijzigd door Alpha89 op 26-03-2014 09:03 ]
laatste die ik kan vinden is
Version: 5.0-4458
(2014/03/10)
Apart is dat mijn control panel wel een notificatie gaf van een update, maar ik die niet meer terug kan vinden
[ Voor 39% gewijzigd door cypher21 op 26-03-2014 13:19 ]
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Update voor de packages, niet voor DSM zelf.cypher21 schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 13:18:
welke dsm5 update?
laatste die ik kan vinden is
Version: 5.0-4458
(2014/03/10)
Apart is dat mijn control panel wel een notificatie gaf van een update, maar ik die niet meer terug kan vinden
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
nee, hij heeft het over een DSM updateTheOmen schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 13:19:
[...]
Update voor de packages, niet voor DSM zelf.
Excuus, had deze thread al een tijd open staan, maar niet gezien dat de oorspronkelijke post eerder vandaag gewijzigd was.
Het is normaal dat die pagina niet meteen bijgewerkt is. Had wel verwacht dat dat inmiddels zo zou zijn. Denk paste hem maar erin...
Heb nog niet veel gemerkt. Ben benieuwd wat gewijzigd is.
Dat kun je toch geen oplossing noemen? Ik moet dus mijn hele filmcollectie met DTS gaan converteren naar een ander formaat, zodat de NAS van Synology - die speciaal is ontwikkeld voor het omzetten van formaten - mijn film kan verwerken?Maikel205 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 14:59:
[...]
Een oplossing voor de ontbrekende DTS support:
http://www.videohelp.com/tools/PopCorn-MKV-AudioConverter (freeware)
Kan je MKV DTS naar MKV AC3 converteren. En je kan ook een MKV DTS+AC3 maken.
Ik vind dit echt een hele dikke fail van een bedrijf dat zijn zaakjes normaal beter op orde lijkt te hebben. Wat ik ook vreemd vind, is dat niet iedereen het lijkt te merken. Zo las ik gisteren nog een review van de 214play waarin dit nadeel helemaal niet werd genoemd. Bron
Als DTS de licentie niet wil verkopen, wat kan Synology hier dan aan doen? Het er illegaal wel inzetten? Bitch dan wel de goede kant op.NiteFly schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 09:15:
[...]
Dat kun je toch geen oplossing noemen? Ik moet dus mijn hele filmcollectie met DTS gaan converteren naar een ander formaat, zodat de NAS van Synology - die speciaal is ontwikkeld voor het omzetten van formaten - mijn film kan verwerken?
Ik vind dit echt een hele dikke fail van een bedrijf dat zijn zaakjes normaal beter op orde lijkt te hebben. Wat ik ook vreemd vind, is dat niet iedereen het lijkt te merken. Zo las ik gisteren nog een review van de 214play waarin dit nadeel helemaal niet werd genoemd. Bron
Ik moet zeggen dat de DTS functie van mijn receiver de minst gebruikte stand is. Ik snap eigenlijk ook niet dat iemand wel geld neerlegt voor een Syno, maar dan niet geld neerlegt voor een mediaplayer zodat het DTS ook geen probleem meer is.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Je haalt volgens mij een paar dingen door elkaar. Ik heb het over het converteren (bijvoorbeeld transcoden) van bestanden, zodat je films in het juiste formaat op je portable device kunt afspelen. Dat is waar de play (onder meer) voor ontwikkeld is. De play weigert echter bestanden te transcoden die een DTS spoor bevatten. Dat is heel treurig, want 90% van mijn films bevatten een DTS spoor. Best wel een dikke fail dus.MeNTaL_TO schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 10:18:
[...]
Als DTS de licentie niet wil verkopen, wat kan Synology hier dan aan doen? Het er illegaal wel inzetten? Bitch dan wel de goede kant op.
Ik moet zeggen dat de DTS functie van mijn receiver de minst gebruikte stand is. Ik snap eigenlijk ook niet dat iemand wel geld neerlegt voor een Syno, maar dan niet geld neerlegt voor een mediaplayer zodat het DTS ook geen probleem meer is.
Het louter streamen van DTS sporen kan iedere Synology wel. Beide zaken hebben volgens mij overigens niets te maken met de vraag of je ook over een DTS geschikte receiver/mediaspeler beschikt.
Nee, hij haalt juist geen dingen door elkaar.. Het probleem is namelijk dat Synology de licentie niet mag kopen, als we de geruchten mogen geloven. Dus daarom zegt ie: bitch de goede kant op.NiteFly schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 10:42:
[...]
Je haalt volgens mij een paar dingen door elkaar. Ik heb het over het converteren (bijvoorbeeld transcoden) van bestanden, zodat je films in het juiste formaat op je portable device kunt afspelen. Dat is waar de play (onder meer) voor ontwikkeld is. De play weigert echter bestanden te transcoden die een DTS spoor bevatten. Dat is heel treurig, want 90% van mijn films bevatten een DTS spoor. Best wel een dikke fail dus.
Het louter streamen van DTS sporen kan iedere Synology wel. Beide zaken hebben volgens mij overigens niets te maken met de vraag of je ook over een DTS geschikte receiver/mediaspeler beschikt.
En inderdaad, de Play is bedoeld voor streamen en dat gaat nu simpelweg met heel veel bestanden niet... Dat is nogal een faal vanuit Synology. Wellicht konden ze het product beter gewoon niet op de markt zetten op deze manier...
Wel snap ik MeNTaL_TO met betrekking op een media speler: voor 100 euro heb je een media speler welke alles kan afspelen vanaf elke locatie, in betere kwaliteit die een gemiddelde DNLA oplossing. Achteraf had je dan inderdaad net zo goed geen Play kunnen kopen, dat klopt... En daarnaast is het hele idee achter de Play natuurlijk ook het afspelen van je films op bijvoorbeeld je iOS/Android toestel.
Ik zou gewoon een ticket inschieten bij synology dat je DTS het niet (meer) doet. Hoe meer mensen dat doen, des te groter de druk om met een oplossing te komen.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Is prima te doen alleen geeft Synology er geen support op. Heb al meerdere keren een downgrade gedaan ook van beta versies weer terug.PierreO schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 23:55:
Ik had last dat de USB's niet meer naar behoren werkten na de upgrade naar DSM5, dat is met de recente update verholpen zoals de helpdesk al aangaf, dus ik ben weer blij nadat ik 2 weken gebaald heb. Vind het wel nog steeds idioot dat je niet kunt downgraden naar een firmware die je wilt.
http://forum.synology.com...rent_or_previous_firmware
Kopje : Other methods en dan Method 1 werkt altijd bij mij.
Ik heb phpbb geinstalleerd op mijn DS112+ met dsm5.0 en werkt helemaal goed. Maar in de admin panel van phpbb krijg ik nu bovenstaande melding. Vroeger op mijn gehuurde webspace wist ik wel hoe ik kon CMOD'en. Maar kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan doen op mijn synology nas?
Ik gebruik gewoon een windows file service verbinding (add network drive) in win7 om mijn nas bestanden en webserver te benaderen.
Of via de interface in file station in de eigenschappen van het bestand. Tabbladje permissions.
Echter nu heb ik een heel nieuw en nog veel groter probleem. Toen ik vanmorgen wakker werdt en mijn bijna afgemaakte en gemodde phpbb forum opende waar ik behoorlijk wat uurtjes in heb gestopt de laatste dagen was er nog niks aan de hand. Maar nadat ik in DSM interface onder webservice -> virtual host nog een extra subdomeinnaam toevoegde (as.sworld.nl verwijzing naar www.sworld.nl/forum) ging het totaal de mist in.
Ik krijg nu enkel nog een wit scherm als resultaat op elke mogelijke manier dat ik mijn phpbb installatie probeer te benaderen, zelfs gewoon bij www.sworld.nl/forum. Ik heb in DSM/virtual host settings geprobeerd enkele verwijzingen te verwijderen en opnieuw toevoegen. Ook mijn NAS een keer gereboot. Maar niks lijkt het op te lossen. Help...
Edit: Ik zit zomaar even te denken. Zou het met zomertijd te maken kunnen hebben?
Edit 2: na een half uur googlen heb ik een oplossing kunnen vinden. In DSM bij PHP settings heb ik error reporting aangezet. Bleek dat mijn config file niet geschreven kon worden. Alleen snap ik dan niet goed welke permissions ik wel moet instellen voor owner/group/others en read/write/execute... wat komt overeen met cmod 640?
[ Voor 19% gewijzigd door SpitfireNL op 30-03-2014 14:26 ]
This malware scans for vulnerable Synology Disk Stations as well as attempting to mine BitCoins.
The malicious code is only scanning for vulnerable Synology Disk Stations and not doing anything on these insecure networks attached storage devices, at least for now.
Bron.
Je moet het als volgt lezen.SpitfireNL schreef op zondag 30 maart 2014 @ 11:28:
Alleen snap ik dan niet goed welke permissions ik wel moet instellen voor owner/group/others en read/write/execute... wat komt overeen met cmod 640?
6 voor de owner, 4 voor de group, en 0 voor others
6 = 110 = read & write (voor de owner dus)
4 = 100 = read only (users)
0 = niets (others)
[ Voor 92% gewijzigd door Samplex op 02-04-2014 17:57 ]
5.0-4458 Update 2
Changelog:
http://www.synology.com/en-global/releaseNote/model/DS213+
Edit:
Indexeren werkt weer als vanouds (start en stopt vanzelf)
[ Voor 36% gewijzigd door SmiGueL op 10-04-2014 15:42 ]
[ Voor 81% gewijzigd door TheOmen op 11-04-2014 12:36 . Reden: Releasenotes goed lezen, TheOmen! (Dank Cypher21) ]

Nu maar eens verder experimenteren.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2014 21:19 ]
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
http://www.synology.com/en-global/releaseNote/model/DS212+
Heb hier hetzelfde.MikeyMan schreef op donderdag 24 april 2014 @ 07:55:
Krijg hem alleen niet via DSM gedownload... Gaat tot bijna 100%, en dan: download mislukt, controleer Internet verbinding
Ben hem nu via hier aan het downlooijen:
http://ukdl.synology.com/download/DSM/5.0/4482/
The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis
Om GeoIP te gebruiken moet je wel de firewall functie inschakelen. Ik had gehoopt dat het via de IP-blocklist zou kunnen eigenlijk.job schreef op donderdag 24 april 2014 @ 07:48:
Er is weer een update beschikbaar. Ik ben vooral benieuwd naar de geoip feature.
http://www.synology.com/en-global/releaseNote/model/DS212+
Maar goed, ik heb een klein lijstje landen toegang gegeven; kijken of dat het aantal login attempts (ik krijg er een paar per dag) terug brengt.
Ik haal dagelijks rond de 10 hackpogingen op password attempts. De laatste tijd zelfs 35 per dag. Zal misschien te maken hebben gehad met alle verkregen inloggegevens bie buit gemaakt is in Duitsland.
Vooralsnog heb ik geen melding van een malafide inlogpoging meer gehad.
Door het uitsluiten van al die landen word er dan alleen toegang met inlogpoging geblokkeerd of ook http verkeer en andere apps??
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Wanneer ik cloud station echt stop dan gaat deze weer naar normale waarden.
Het lijkt wel of alle schijven geindexeerd worden.
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
35 per dagmark184 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 08:32:
Over de nieuwe GeoIP functie in de firewall. Je kunt maximaal 15 landen toevoegen in een firewallregel en heb zelf: EU, Duitsland, België, Nederland, Taiwan (support synology) en Frankrijk. Misschien zit ik er naast maar de landenkeuze is vooral op mijn vakantiegedrag gebaseerd.
Ik haal dagelijks rond de 10 hackpogingen op password attempts. De laatste tijd zelfs 35 per dag. Zal misschien te maken hebben gehad met alle verkregen inloggegevens bie buit gemaakt is in Duitsland.
Vooralsnog heb ik geen melding van een malafide inlogpoging meer gehad.
Door het uitsluiten van al die landen word er dan alleen toegang met inlogpoging geblokkeerd of ook http verkeer en andere apps??

Gebruik jij naast standaard 80/443 dan voor de rest van je applicaties ook alle standaard poorten? Ik had in het begin ook last hackpogingen, sinds ik geen standaard poorten meer gebruik, (buiten poort 443) heb ik 0 atempts meer gehad. Ben wel benieuwd op welke poorten jij allemaal ge-attacked wordt dan.
Had ik ook, heb de 4482 handmatig gedownload en erop gezet.Yucko schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:58:
gek dat de onboard update functie zegt dat ik de laatste firmware heb (4458 update 2) terwijl er op de synology site gewoon een nieuwere staat (4482)
Sinds ik poort 22 heb dicht gegooid gaat het hier een stuk beter!KiefDelicious schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 15:05:
[...]
35 per dag![]()
Gebruik jij naast standaard 80/443 dan voor de rest van je applicaties ook alle standaard poorten? Ik had in het begin ook last hackpogingen, sinds ik geen standaard poorten meer gebruik, (buiten poort 443) heb ik 0 atempts meer gehad. Ben wel benieuwd op welke poorten jij allemaal ge-attacked wordt dan.
Zonder firewall had ik wel een paar honderd auto blocks per dag op SSH.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
[ Voor 92% gewijzigd door Isane op 26-04-2014 22:30 ]
[ Voor 83% gewijzigd door mnk op 29-04-2014 11:23 ]
Ik vond een artikel dat die getoond werd op CEBIT 2013.. Maar verder niets over te vinden.
Is hij gelanceerd geweest? Of moet die nog komen?
Is er een truuk om websites op een Synology NAS wel snel te laten laden, ook als er een tijdje geen bezoeker is geweest? Aan het gebruikte geheugen ligt het niet, dat is altijd rond de 25% (en anders heb ik nog wel een 2GB DIMmetje liggen die er in past).
Zou een geschedulde WGET (elk kwartier of zo) van één van de pagina's helpen?
[ Voor 7% gewijzigd door elsinga op 18-05-2014 19:09 ]
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Heb je energiebeheer aan staan in DSM (Configuratiescherm --> Hardware en stroom --> HDD-Slaapstand)elsinga schreef op zondag 18 mei 2014 @ 19:07:
Ik merk dat de websites op mijn DS412+ soms erg traag laden. Goklje: webservices of de MariaDB die Joomla gebruikt moet op dat moment (opnieuw) geladen worden of zo... Site reageert dan niet en pas na een keer of 3 F5 wordt de pagina inhoud getoond.
Is er een truuk om websites op een Synology NAS wel snel te laten laden, ook als er een tijdje geen bezoeker is geweest? Aan het gebruikte geheugen ligt het niet, dat is altijd rond de 25% (en anders heb ik nog wel een 2GB DIMmetje liggen die er in past).
Zou een geschedulde WGET (elk kwartier of zo) van één van de pagina's helpen?
Als je harddisken in slaap gaan zou dat een verklaring kunnen zijn. Die hebben even nodig op wakker te worden.
Is dat niet de EDS14?d--amo schreef op zondag 18 mei 2014 @ 18:55:
Iemand die meer info heeft over de USB STATION 3?
Ik vond een artikel dat die getoond werd op CEBIT 2013.. Maar verder niets over te vinden.
Is hij gelanceerd geweest? Of moet die nog komen?
http://www.synology.com/nl-nl/products/overview/EDS14
Ja, dat wel. Heb het maar uitgezet. Dank!MikeOO schreef op maandag 19 mei 2014 @ 08:58:
[...]
Heb je energiebeheer aan staan in DSM (Configuratiescherm --> Hardware en stroom --> HDD-Slaapstand)
Als je harddisken in slaap gaan zou dat een verklaring kunnen zijn. Die hebben even nodig op wakker te worden.
Had ook al een WGET elk kwartier gescheduled, die kan wellicht wel weer uit nu.
Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl
Hm, dat zou best wel eens kunnen. Die hebben ze dan wel meteen in een andere prijscategorie gezet, dat is jammer.Jasper1975 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 12:09:
[...]
Is dat niet de EDS14?
http://www.synology.com/nl-nl/products/overview/EDS14
Was voor een vriend van me.. Hij heeft intussen dan toch maar de USB Station 2 aangekocht. Is toch al een oud toestelletje ondertussen. Benieuwd hoe dat werkt!
Spotify2.bundle plugin komt van github:
https://github.com/fuzeman/Spotify2.bundle
Maar je kunt ook dit topic bij Plex volgen of de stable plugin van daar downloaden (dat heb ik gedaan):
https://forums.plex.tv/index.php/topic/107169-rel-spotify2/
Ook moet je node.js installeren. Ik heb de x86 versie van node.js gedownload van:
http://nodejs.org/download/
Maar als je een andere arch hebt, moet dit vast te compileren zijn of je kunt misschien ook wel de binary ergens anders vandaan halen. Als je dan de "node" binary in /usr/local/bin plaatst, moet dat werken!
Nu kan ik met de Plex (Medialink) client in mijn LG Smart TV of via UPnP rechtstreeks vanaf mijn receiver naar Spotify luisteren
Dus geen pc/smartphone/tablet meer nodig die de muziek doorstuurt naar de woonkamer versterker.
Couchpatato doet het vanzelf weer. alleen Sabnzbd niet. ik heb even de logboek erbij gepakt en ik zag deze warning tussen alle andere regels:sipaan schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 14:21:
Uit het niets functioneren de CP en Sabnzbd niet meer op mijn DS213j. Als ik de webinterface oproep, krijg ik de melding van deze pagina wordt niet gevonden. Restart uitgevoerd wilde niet baten, CP en Sabnzbd server gestopt en opnieuw gestart en ik heb nog steeds geen resultaat. Iemand anders hier last van gehad en weet iemand een oplossing?
Warning::[__init__:170] signal 15 caught saving and exiting
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Ohja, China en de Russische Federatie zijn metaal al geblokkeerd door mij.
and thanks for all the fish.

Geen reallocated sectoren en slechts één current pending sector. De Raw Read Errors en Multi Zone Errors zijn vermoedelijk veroorzaakt door het meermaals lezen van de current pending sector?
Zover ik met mijn kennis kan beoordelen lijkt het dus allemaal redelijk in control te zijn en neemt het aantal reallocted en current pending sectoren niet toe. Kan ik deze schijf nog blijven gebruiken en repareren of moet ik er een nieuwe in proppen?
Ik heb zelf al geprobeerd het probleem op te lossen met de volume manager van Synology. Maar deze wil de schijf niet laten herstellen. Vervolgens dit gelezen: Verwijderd in "Het grote Synology topic - deel 5". Als ik het verhaal goed begrijp is er nog één optie: Full format. Dan heb je twee uitkomsten:
1. Reallocated Sectors gaat naar 1 toe, Current Pending Sectors naar 0. De sectors is geflagd en de schijf zal deze sector negeren en kan dan goed gebruikt worden.
2. Zowel Reallocted Sectors als Current Pending Sectors gaan beide naar 0 toe. Het probleem is onder het vloerkleed geschoven en alle warnings uit Synology zijn verdwenen. Het is echter wachten tot het probleem weer naar boven komt ergo de RAID combinatie zal niet betrouwbaar meer zijn en vervanging is de enige optie.
Klopt het verhaal wat ik hierboven heb uitgedokterd?
Niet vergelijkbaar maar om je een idee te geven wat ik met 1 van mijn exact dezelfde schijven heb is een oplopende G-Sense error (230 =/- nu) om onverklaarbare reden, ook heb ik een 40 tal Raw read errors.Robkazoe schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 18:43:
Een paar weken geleden pas overgestapt op DSM5.0. Nadat deze upgrade was uitgevoerd kwam meteen naar voren dat mijn RAID5 set met vier keer pricewatch: Samsung EcoGreen F3, 1,5TB beschadigd was. Schijf 3 blijkt problemen te geven. Schijf heeft er ondertussen 13K uren opzitten en is minimaal 2 a 3 jaar oud. Garantie of RMA is dus niet mogelijk. De SMART waarden:
[afbeelding]
Geen reallocated sectoren en slechts één current pending sector. De Raw Read Errors en Multi Zone Errors zijn vermoedelijk veroorzaakt door het meermaals lezen van de current pending sector?
Zover ik met mijn kennis kan beoordelen lijkt het dus allemaal redelijk in control te zijn en neemt het aantal reallocted en current pending sectoren niet toe. Kan ik deze schijf nog blijven gebruiken en repareren of moet ik er een nieuwe in proppen?
Ik heb zelf al geprobeerd het probleem op te lossen met de volume manager van Synology. Maar deze wil de schijf niet laten herstellen. Vervolgens dit gelezen: Verwijderd in "Het grote Synology topic - deel 5". Als ik het verhaal goed begrijp is er nog één optie: Full format. Dan heb je twee uitkomsten:
1. Reallocated Sectors gaat naar 1 toe, Current Pending Sectors naar 0. De sectors is geflagd en de schijf zal deze sector negeren en kan dan goed gebruikt worden.
2. Zowel Reallocted Sectors als Current Pending Sectors gaan beide naar 0 toe. Het probleem is onder het vloerkleed geschoven en alle warnings uit Synology zijn verdwenen. Het is echter wachten tot het probleem weer naar boven komt ergo de RAID combinatie zal niet betrouwbaar meer zijn en vervanging is de enige optie.
Klopt het verhaal wat ik hierboven heb uitgedokterd?
Schijf draait al een dikke 2 jaar uit mijn hoofd en functioneert ook prima. Die Raw read errors lijken me niet OK maar heb wel meer kwaaltjes over deze schijven gelezen.
Changelog
- After updating to this version, DSM will run data scrubbing on RAID 5 volumes and disk groups that were created in DSM 4.1 or earlier versions to improve the stability of RAID 5 volumes.
- Fixed a security issue in the system kernel. (CVE-2014-0196).
- Fixed an issue where all web pages could display "No input file specified" when the value of "Customize PHP open_basedir" was set to “none” or empty.
- Enhanced the stability of iSCSI target service.
[ Voor 17% gewijzigd door SmiGueL op 29-06-2014 01:42 ]
Edit: alleen wel jammer dat na de update CP nu niet meer werkt
Edit 2: na een nieuwe installatie van CP server custom doet-ie het weer. Jammer dat wel mijn watchlist weer leeg is.
Anyway, op wat vervelende dingetjes na, zoals het herinstalleren van sommige packages, blijf ik toch overwegend blij met al die updates van Synology.
[ Voor 45% gewijzigd door Jorgen op 11-06-2014 20:56 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Changelog
- Upgraded OpenSSL to Version 1.0.1h to fix several security issues. (CVE-2014-0224, CVE-2014-0221, CVE-2014-0195, CVE-2014-0198, CVE-2010-5298, and CVE-2014-3470)
[ Voor 27% gewijzigd door SmiGueL op 28-06-2014 21:21 ]
Hij meldt sinds vanmorgen dat hij het ip-adres niet kan updaten, en ik kan momenteel ook niet inloggen op de myds site (database connection failed)
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Nieuws en Discussie topic mogen alleen discussies over nieuws en aankondigingen over Synology-producten.