Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:28
Het is bedoeld voor wanneer mijn telefoon in een dock geplaatst wordt (trillen is dan superirritant) en ik heb hier al een smartconnect taak voor opstaan. Zal die dan eens verder bekijken.
Simple sound profile widget lijkt ook handig...

Bedankt allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand zin om de camera van z'n Z een leuke upgrade te geven ^^ ?

http://www.sonyalpharumor...d-dsc-qx100-lens-cameras/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Net een Nex camera gekocht, maar anders zou ik dit zeker overwegen. Erg interessant en goede move van Sony.

Ik heb nog wel wat accu problemen met de Z. Ik weet vrij zeker dat het niet aan de Z ligt maar iets in Android, maar misschien dat meer mensen het hebben of herkennen. Het liefst iets om het op te lossen. Het Android OS lust bij namelijk nogal wat: http://db.tt/JsuclnPe
Het probleem is ook bekend: http://db.tt/JsuclnPe Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-08 22:05
Misschien maar eens betterbatterystats draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:19
Das wel erg gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelthee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-09 11:05
Het bekende probleem met de SD kaart is mij ook overkomen(op vakantie), ineens herkende m'n experia de SD kaart niet meer, PC & Tablet ook niet.
Had de mazzel dat ik me foto's back-up via meerdere cloud-services, toch stonden er ook andere dingen op die ik eigenlijk wel terug wil.. Maarja..
Was een 32gb class 4 kaart van icidu.. terwijl volgens mij de meeste problemen juist optraden met kaartjes met hoger 'classes'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met hetzelfde kaartje gehad. Vraag me af of het compleet random is of dat er kaartjes zijn waarbij de klachten minder zijn.

Wil de komende twee jaar niet aan de lopende band kaartjes blijven voeren aan mijn Xperia. En de interne opslag is totaal niet genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhox1979
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 13:09
Ambroos, ook ik heb last van een loskomende achterplaat (linksbovenaan, aan lens zijde)... in begin hielp het inderdaad om deze er terug in te duwen, maar die lost nu kort nadien ook al.
Ik heb contact gehad met de chat van Sony Xperia en deze zeggen enkel: "lever toestel terug binnen bij uw leverancier, deze sturen ze dan op ter herstelling"...
Maar ik kan mijn gsm niet 2 weken missen, iemand anders die reeds een herstelling liet doen en weet heolang ik hem dan juist kwijt ga zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rhox1979 schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:23:
Ambroos, ook ik heb last van een loskomende achterplaat (linksbovenaan, aan lens zijde)... in begin hielp het inderdaad om deze er terug in te duwen, maar die lost nu kort nadien ook al.
Ik heb contact gehad met de chat van Sony Xperia en deze zeggen enkel: "lever toestel terug binnen bij uw leverancier, deze sturen ze dan op ter herstelling"...
Maar ik kan mijn gsm niet 2 weken missen, iemand anders die reeds een herstelling liet doen en weet heolang ik hem dan juist kwijt ga zijn?
Ik zou hem maar laten fixen. Ik had precies hetzelfde probleem en na een val (met grote V) is hij precies daar gebarsten. Dus het is ook nog eens een zwak punt bij val buiten dat de telefoon in de loop van de tijd niet meer waterdicht is. In mijn geval dus geen kans op garantie. Heb hem trouwens bij Anyfix laten repareren voor 75euro. Nu is hij weer als nieuw, voor een goede prijs en binnen 3 werkdagen. Niets dan lof voor Anyfix aangezien Sony niets van mijn telefoon moest hebben, zelfs niet tegen betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Anyfix garandeert alleen geen waterdichtheid meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-Art schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 10:21:
Anyfix garandeert alleen geen waterdichtheid meer.
Ach ja, bij Sony heb je ook garantie tot de deur aangezien ze dus nooit kunnen vaststellen of je de klepjes hebt opengelaten. Tevens hebben ze mij ook een toestel geleverd waar de achterkant van los kwam dus dit soort dingen neem ik niet al te serieus. Verder erg tevreden met de Z hoor ;)

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:30

HollovVpo1nt

I like gadgets

Sinds de laatste update is mijn batterijduur, zoals voor velen hier ook, aanzienlijk verbeterd. 4.5 uur schermtijd, 32 uur standby. Toppie.

Verwijderd

HollovVpo1nt schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:11:
Sinds de laatste update is mijn batterijduur, zoals voor velen hier ook, aanzienlijk verbeterd. 4.5 uur schermtijd, 32 uur standby. Toppie.
Dit haal ik bij lange na niet, ben blij als ik de 3u schermtijd haal. Doe je hiervoor nog iets bijzonders? Heb helderheid op 50% staan, gps/wifi altijd aan. Android-besturingssysteem neemt nog wel redelijk wat van de batterij in beslag, normaal? Gebruik geen stamina-mode.

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-09 13:55

bonyuri

Investigator!

Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 19:23:
[...]

Heeft iemand mijn eerdere vraag nog kunnen testen? Heeft iemand een gelijkwaardige setup? Hoor graag van jullie...

Het lijkt er toch op dat de telefoon soms heel snel opnieuw connect aan de AP en vervolgens de throw verbinding kwijt is. Uiteraard wissel ik niet tussen de twee ingestelde Ap's 2.4 / 5 ghz op dat moment.

Thx!
Ik heb een Xperia Z en een VSX-921 staan, dus ik wil het wel even voor je testen.
Gebruik de functie zelf absoluut niet, wist niet eens dat het met mijn telefoon mogelijk was 8)7

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Verwijderd

Ik haal ook richting de 5uur screen-on (25% helderheid met auto-brightness) en gemakkelijk een dag zwaar gebruik. Standby tijd is ook gigantisch (4-5 dagen) als ik energiebeheer mag geloven. Al met al is de batterij nu toch welk erg goed. Wel merk ik dat laden trager gaat dan voorheen (snelladen uitgeschakeld?). Binnenkort eens een Honami rom proberen want die camera software ziet er toch wel bruikbaar en interessant uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2013 17:43 ]

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-08 22:05
Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 17:42:
Ik haal ook richting de 5uur screen-on (25% helderheid met auto-brightness) en gemakkelijk een dag zwaar gebruik. Standby tijd is ook gigantisch (4-5 dagen) als ik energiebeheer mag geloven. Al met al is de batterij nu toch welk erg goed. Wel merk ik dat laden trager gaat dan voorheen (snelladen uitgeschakeld?). Binnenkort eens een Honami rom proberen want die camera software ziet er toch wel bruikbaar en interessant uit.
Dit viel mij ook op, eerdere software-versies zat ik op 2-2,5 uur schermtijd, nu 4+ uur, een enorm verschil en wat een verademing, draai trouwens nu Romaur 8.0, erg soepel en zit fijn elkaar, alhoewel ik ook een fan ben van de Existenz rom! ;)

Verwijderd

michaelscott schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 17:59:
[...]

Dit viel mij ook op, eerdere software-versies zat ik op 2-2,5 uur schermtijd, nu 4+ uur, een enorm verschil en wat een verademing, draai trouwens nu Romaur 8.0, erg soepel en zit fijn elkaar, alhoewel ik ook een fan ben van de Existenz rom! ;)
Ik wacht nog ff op Existenz v2. Zal deze week wel komen. Buiten het uitproberen van het Honami gedeelte ben ik erg tevreden met de stock XZ rom en heb ik geen reden om naar CM o.i.d. te kijken. Ook geen zin om alles steeds te wipen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2013 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 17:42:
Ja, het snelladen via de usb lijkt uit te staan. Via het dock gaat het hier nog wel rap, vind dit ook een beetje raar.

Ik heb hier nog een of andere Android bug te pakken die mijn (batterij)leven zuur maakt. NLPwakelock, iemand die deze ook kent? Op XDA staan wat threads maar niet echt een oplossing. Bitter weinig zin in een reset eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:30:
[...]

Ja, het snelladen via de usb lijkt uit te staan. Via het dock gaat het hier nog wel rap, vind dit ook een beetje raar.

Ik heb hier nog een of andere Android bug te pakken die mijn (batterij)leven zuur maakt. NLPwakelock, iemand die deze ook kent? Op XDA staan wat threads maar niet echt een oplossing. Bitter weinig zin in een reset eigenlijk.
Ja die had ik ook. Als je locatiebepaling uit zet dan gaat die wakelock ook weg. In mijn geval komt het als ik slecht bereik heb en de telefoon gps wil gebruiken voor positiebepaling. Bij goed bereik heb ik die wakelock namelijk niet. Het lijkt er dus op dat google(?) een beetje te vaak en te lang de positie laat bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:49

Sick Nick

Drop the top!

Gebruik je google now? Merk bij mij dat dat flink batterij vreet, inderdaad veel wakelocks en locatie bepaling. Dus heb google now maar weer uit gezet, leuke feature maar de batterij in een dag om zeep helpen is wat overdreven voor up-to-date weerbericht en reis-tijd informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Mijn Indicatoren achter de usb & headset zijn verkleurd, en het scherm doet het op het ene moment normaal en op het andere moment reageert hij nergens meer op. Ik ben met de telefoon door de regen gefietst en alle klepjes zaten goed dicht. ook zit er vocht achter de camera lens aan de achterkant. Het water is dus via een andere manier het toestel binnen gedrongen, maar Xperia Care zegt dat ik geen recht op garantie of reperatie heb. Iemand dit ook meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Komt je backplate toevallig los? Linksboven maar is goed kijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-Art schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 17:04:
Komt je backplate toevallig los? Linksboven maar is goed kijken....
Kan er niks aan ontdekken, maar ben me garantie dus gewoon kwijt, moet er maar mee leren leven...

Maar stel, ik heb een Xperia Z en er zit vocht achter de lens, maar de indicatoren zijn nog gewoon wit, valt dit dan onder een productiefout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artois
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:07
Hoi!

Ik ondervind de sinds een tijdje, weet niet exact meer sinds hoelang, maar ik vermoed sinds de 4.2.2 update dat men ledje niet meer (wit) oplicht als er een berichtje binnenkomt. Ik heb de service-test al gedaan waarin het ledje achtereenvolgens groen, blauw en (met een seconde of 2 tussen) rood oplicht. Zou het mogelijk zijn dat het witte ledje niet meer werkt? Hoe verloopt deze service-test bij jullie? Licht het witte ledje dan nog wel op? Iemand die een mogelijke oplossing ziet? Na de 4.2.2 update heb ik al een reset naar de fabrieksinstellingen gedaan en ook .244 zit er ondertussen al op.

mvg,

Artois

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:40
Artois schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 14:05:
Hoi!

Ik ondervind de sinds een tijdje, weet niet exact meer sinds hoelang, maar ik vermoed sinds de 4.2.2 update dat men ledje niet meer (wit) oplicht als er een berichtje binnenkomt. Ik heb de service-test al gedaan waarin het ledje achtereenvolgens groen, blauw en (met een seconde of 2 tussen) rood oplicht. Zou het mogelijk zijn dat het witte ledje niet meer werkt? Hoe verloopt deze service-test bij jullie? Licht het witte ledje dan nog wel op? Iemand die een mogelijke oplossing ziet? Na de 4.2.2 update heb ik al een reset naar de fabrieksinstellingen gedaan en ook .244 zit er ondertussen al op.

mvg,

Artois
Als rood, groen en blauw het doen zou wit ook weergeven moeten kunnen worden, aangezien dan alle 3 oplichten. Rood, groen, blauw samen geeft namelijk wit.

[ Voor 70% gewijzigd door cordonbleu op 17-08-2013 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:36
Artois schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 14:05:
Hoi!

mvg,

Artois
Bij mij wordt hij bij de service test ook niet wit. Maar bij WhatsApp wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:42

RobertowNL

For your gear!

Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 18:51:
[...]

Kan er niks aan ontdekken, maar ben me garantie dus gewoon kwijt, moet er maar mee leren leven...

Maar stel, ik heb een Xperia Z en er zit vocht achter de lens, maar de indicatoren zijn nog gewoon wit, valt dit dan onder een productiefout?
Ja; had vocht achter de lens en het is onder garantie gerepareerd (indicatoren wit)

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bonyuri schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:43:
[...]

Ik heb een Xperia Z en een VSX-921 staan, dus ik wil het wel even voor je testen.
Gebruik de functie zelf absoluut niet, wist niet eens dat het met mijn telefoon mogelijk was 8)7
Dat zou mooi zijn, De VSX-921 ondersteund ook DLNA dus het zou moeten werken.

http://www.pioneer.eu/nl/products/archive/VSX-921/page.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Laatst online: 21-09 18:41

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Cyleo schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 20:43:
[...]

Net een Nex camera gekocht, maar anders zou ik dit zeker overwegen. Erg interessant en goede move van Sony.

Ik heb nog wel wat accu problemen met de Z. Ik weet vrij zeker dat het niet aan de Z ligt maar iets in Android, maar misschien dat meer mensen het hebben of herkennen. Het liefst iets om het op te lossen. Het Android OS lust bij namelijk nogal wat: http://db.tt/JsuclnPe
Het probleem is ook bekend: http://db.tt/JsuclnPe Iemand een oplossing?
Ik heb ook problemen met de batterij gehad. Ik heb toen een tijdje wakelock detector gebruikt om te zien waar het vandaan kwam. Daarmee kan je heel goed zien welke app je telefoon uit zijn slaap haalt. Vervolgens delete je de app en klaar.

Voordat je het Android OS de schuld geeft, moet je echt even goed kijken. Heel veel zaken vallen onder het kopje Android OS ook zaken die worden veroorzaakt door apps zoals het actief houden van van je audio out of wifi etc.

Erg goede move van Sony met die losse lenzen, met sensor voor smartphones. Als ze er een goede app bij hebben wordt het helemaal interessant. Ben wel benieuwd naar de prijs. Ze moeten natuurlijk wel aanzienlijk goedkoper zijn dan een losse camera. Anders wordt het alweer minder interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Mystic Spirit schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 15:07:
[...]

Ik heb ook problemen met de batterij gehad. Ik heb toen een tijdje wakelock detector gebruikt om te zien waar het vandaan kwam. Daarmee kan je heel goed zien welke app je telefoon uit zijn slaap haalt. Vervolgens delete je de app en klaar.

Voordat je het Android OS de schuld geeft, moet je echt even goed kijken. Heel veel zaken vallen onder het kopje Android OS ook zaken die worden veroorzaakt door apps zoals het actief houden van van je audio out of wifi etc.
Ah, stom, zie dat ik in mijn bericht twee keer hetzelfde plaatje linkte. Ik heb ook een wakelock detector app draaien maar die is dus niet meegekomen: http://db.tt/S7bca6i2

Zoals je ziet is NLPwakelock bij mij de schuldige. Dit lijkt echt een Android iets te zijn, al is de informatie die ik kan vinden vrij karig (lijkt een redelijk recente wakelock te zijn die er is sinds de grote play store overhaul). Omdat ik op zich geen exotische apps gebruik vind ik het zo raar dat ik er zoveel last van heb en ik verder hier veel positieve verhalen hoor (en ik zelf daar ook bij hoorde voordat ik deze 'bug' had) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik krijg sinds gisteren ineens regelmatig de melding dat m'n SD kaart verwijderd is. Daarna koppelt 'ie wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik heb het volgende probleem, mijn trilfunctie werkt niet op de xperia z bij de instellingen staat alles aangevinkt.

iemand een idee voordat ik hem terug moet sturen voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 20:26:
Hallo,

ik heb het volgende probleem, mijn trilfunctie werkt niet op de xperia z bij de instellingen staat alles aangevinkt.

iemand een idee voordat ik hem terug moet sturen voor reparatie.
Op het toetsenblok (telefoon) druk je in: *#*#SERVICE#*#* (S = 7, E = 3, ...), dan kies je Service tests > Vibrator > druk op de menutoets (helemaal rechtsonder, drie stippen).

Als hij dan trilt is het ergens toch een softwareprobleem, factory reset of een herstel met PC Companion/Update Service lost dat meestal wel op. Trilt hij dan niet is het hardware en moet hij opgestuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30
Dj-sannieboy schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 16:11:
Ik krijg sinds gisteren ineens regelmatig de melding dat m'n SD kaart verwijderd is. Daarna koppelt 'ie wel weer.
Dit heb ik eerder gehad op m'n Galaxy S3 en was het begin van het einde van m'n geheugenkaartje. Het gebeurde steeds vaker en op een gegeven moment kon ik m'n kaartje niet meer lezen, ook niet in een losse reader of andere telefoon. Ik zou voor de zekerheid alvast een backup maken als je die nog niet hebt / nog niet alles online synct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK heb ik gedaan zonder resultaat. dat wordt dus retour sturen, toch raar want hij heeft vanaf het begin niet gedaan hebben ze bij Sony dan geen kwaliteits controle?
AmbroosV schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 22:22:
[...]

Op het toetsenblok (telefoon) druk je in: *#*#SERVICE#*#* (S = 7, E = 3, ...), dan kies je Service tests > Vibrator > druk op de menutoets (helemaal rechtsonder, drie stippen).

Als hij dan trilt is het ergens toch een softwareprobleem, factory reset of een herstel met PC Companion/Update Service lost dat meestal wel op. Trilt hij dan niet is het hardware en moet hij opgestuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 10:24
Myedvyed schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 22:42:
[...]
Dit heb ik eerder gehad op m'n Galaxy S3 en was het begin van het einde van m'n geheugenkaartje. Het gebeurde steeds vaker en op een gegeven moment kon ik m'n kaartje niet meer lezen, ook niet in een losse reader of andere telefoon. Ik zou voor de zekerheid alvast een backup maken als je die nog niet hebt / nog niet alles online synct.
Dit heb ik ook gehad bij mijn Xperia Z. Inmiddels een nieuwe, zelfde SD kaart en geen problemen meer mee gehad.

Na wat ontkoppel en koppel akties kwam bij mij het punt dat de kaart niets meer deed plotseling. Gelukkig 99% nog in backups maar goed, blijft toch vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52
Hebben er hier al meer mensen ervaring met MHL in combinatie met de Android 4.2 update?

Ik heb vorige week de originele MHL->HDMI adapter van Sony aangeschaft (en ook al getest met een no name dingetje). Dit, in combinatie met een Sony KDL40V5500 tv.

Maar ik krijg bijna nergens geluid over de HDMI :(. Alleen in de videoplayer van Sony zelf lijkt geluid te werken. Maar bij Youtube, Gemist, Spotify, etc. blijft het dood stil. Ook vind ik het jammer dat de GUI zelf in 720p is. 1080p filmmateriaal of XBMC gaan wel in 1080p. Maar ook daar weer geen enkel geluid.....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Yep, hier van zowel de Xperia Z als tablet Z via MHL adapter naar een picobeamer. MXPlayer werkte prima met geluid, youtube geen probleem. Maar de ingebouwde speaker van de picobeamer is wat lafjes dus heb daarna maar de BTX500 speaker erbij gepakt, dat was al een heel stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

GH45T schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 13:49:
[...]

Dit heb ik ook gehad bij mijn Xperia Z. Inmiddels een nieuwe, zelfde SD kaart en geen problemen meer mee gehad.

Na wat ontkoppel en koppel akties kwam bij mij het punt dat de kaart niets meer deed plotseling. Gelukkig 99% nog in backups maar goed, blijft toch vervelend.
Windows herkent het kaartje ook niet. :/

[ Voor 30% gewijzigd door Dj-sannieboy op 21-08-2013 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoendoo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik probeer een backup te maken van alle bestanden die op mijn interne geheugen staan (ivm. opsturen telefoon voor garantie) maar mn laptop blijft nu al 10 minuten staan op het scherm: 'Tijd berekenen die nodig is om de bestanden te kopieren..'.

Mijn vraag is dus: hoe kan ik een fatsoenlijke backup maken van al mijn bestanden, zowel op de SD-kaart als op het interne geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wachten... Komt zeer waarschijnlijk door WhatsApp en de duizenden afbeeldingen in die mappen?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Laatst online: 22:42

RobertowNL

For your gear!

Omdat mijn toestel ruim 2 maand is weg geweest ter reparatie vandaag een cadeautje van Sony Nederland ontvangen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yrVgihMl.jpg

Hulde voor Sony (en Studentmobiel die de vergoeding heeft aangevraagd).

[ Voor 3% gewijzigd door RobertowNL op 19-08-2013 16:47 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Sick Nick schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:00:
Yep, hier van zowel de Xperia Z als tablet Z via MHL adapter naar een picobeamer. MXPlayer werkte prima met geluid, youtube geen probleem. Maar de ingebouwde speaker van de picobeamer is wat lafjes dus heb daarna maar de BTX500 speaker erbij gepakt, dat was al een heel stuk beter.
Mja, alleen heb je dan geen beeld&geluid sync issues?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Nog steeds erg blij met mn xperia. Alleen vanmorgen merkte ik in 1x dat ik enorme battery drain had van Google services. Stond (en staat) op 91% ! Heb op internet gezocht, en wel wat dingen gevonden maar die helaas niet werken bij (google now deactiveren, google + eraf gooien etc.)

Heb telefoon uitgezet en opnieuw aangezet, soms werkt dat ook. Hele zooi tasks gekilled, maar nog steeds op 91%. De telefoon deed het altijd best lang bij mij. Maar nu in een paar uur van 100% naar 66% zonder dat ik de telefoon gebruikte.

Iemand nog tips hiervoor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
JediUberknaft schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:43:
Nog steeds erg blij met mn xperia. Alleen vanmorgen merkte ik in 1x dat ik enorme battery drain had van Google services. Stond (en staat) op 91% ! Heb op internet gezocht, en wel wat dingen gevonden maar die helaas niet werken bij (google now deactiveren, google + eraf gooien etc.)

Heb telefoon uitgezet en opnieuw aangezet, soms werkt dat ook. Hele zooi tasks gekilled, maar nog steeds op 91%. De telefoon deed het altijd best lang bij mij. Maar nu in een paar uur van 100% naar 66% zonder dat ik de telefoon gebruikte.

Iemand nog tips hiervoor ?
Download even wakelock detector. Ik verwacht dat je dezelfde wakelock als ik heb (zie een van mijn vorige posts hier). Die heeft te maken met locatiebepaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JediUberknaft
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 07:27

JediUberknaft

May Da Force B With You !

Ik heb die app nu erop staan ** knip**, heb al uitgezocht wat ik moet doen. Dus daar ga ik nu even op wachten.

[ Voor 60% gewijzigd door JediUberknaft op 20-08-2013 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

eymey schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 16:59:
[...]

Mja, alleen heb je dan geen beeld&geluid sync issues?
Heel klein beetje ja, als ik dat op wil lossen kan ik altijd nog de speaker via 3.5mm aansluiten op de picobeamer. Dan is alle vertraging weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waaghals
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 08:04
Ik heb sinds vorige week woensdag ook mijn Xperia Z binnen. Nieuwe micro simkaart geregeld en aan de slag.

Prachtig toestel werkt allemaal mooi en vloeiend.

Nu ondervind ik alleen 1 probleem. Bij het afspelen van mp3-bestanden vanaf mijn micro sd kaart haperen deze af en toe. Slaan over als het ware. Iemand anders hier al last van gehad?

Of kent iemand dit probleem en is er een oplossing voorhanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoendoo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11-2024
waaghals schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 15:06:
Ik heb sinds vorige week woensdag ook mijn Xperia Z binnen. Nieuwe micro simkaart geregeld en aan de slag.

Prachtig toestel werkt allemaal mooi en vloeiend.

Nu ondervind ik alleen 1 probleem. Bij het afspelen van mp3-bestanden vanaf mijn micro sd kaart haperen deze af en toe. Slaan over als het ware. Iemand anders hier al last van gehad?

Of kent iemand dit probleem en is er een oplossing voorhanden?
Kan zijn dat je een te lage class micro SD kaart hebt, oftewel: te langzaam.
Welke class heeft de SD kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durazno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:23
Andere mensen last van dit probleem? Ik weet dat het hier al vaker voorbij is gekomen, maar dit vind ik toch wel extreem... Ik zat bij mijn dataverbruik te kijken en ik zag dat ik in 20 dagen tijd 900MB heb verbruikt, niks mis mee, maar dan zie ik opeens dat Android-besturingssysteem in 6 dagen tijd 111MB verbruikt. Ik heb verder geen rare dingen gedaan zoals ervoor, maar ruim 1/9 van mijn verbruik vind ik toch iets te veel. Iemand die hier een oplossing voor heeft? Gelukkig heb ik 4GB in de maand, maar het blijft wel erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 1/2 weken last van geregistreerde aanrakingen terwijl ik mijn handen van het touchscreen af heb. Ook loopt het scherm soms vast. Dan druk ik om de stand-bye knop en unlock ik m weer en hij doet t weer. Ook heb ik een klein vocht plekje onder mijn scherm. We aan de onderkant dus ik heb er niet zo zeer last van. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 00:10:
Ik heb sinds 1/2 weken last van geregistreerde aanrakingen terwijl ik mijn handen van het touchscreen af heb. Ook loopt het scherm soms vast. Dan druk ik om de stand-bye knop en unlock ik m weer en hij doet t weer. Ook heb ik een klein vocht plekje onder mijn scherm. We aan de onderkant dus ik heb er niet zo zeer last van. Iemand tips?
Ik denk dat jouw toestel vochtschade heeft. Door de oxidatie krijg je zulke rare verschijnselen. Mijn suggestie is het toestel laten reinigen/repareren door een goed bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 00:16:
[...]

Ik denk dat jouw toestel vochtschade heeft. Door de oxidatie krijg je zulke rare verschijnselen. Mijn suggestie is het toestel laten reinigen/repareren door een goed bedrijf.
Oké, dat zou idd kunnen, maar kan ik vocht niet zelf oplossen. Het gaat niet om al te veel vocht. Ik vermoed dat het komt van het condens tijdens het douchen. Want in Italië een maand terug bij het zwemmen had ik er totaal geen last van.. Je kan dus beter niet meer douchen met je Xz. (Ohja het vochtplekje is zo klein als het led lampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waaghals
remoendoo schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 16:53:
[...]

Kan zijn dat je een te lage class micro SD kaart hebt, oftewel: te langzaam.
Welke class heeft de SD kaart?
De kaart die ik heb aangeschaft: 32 GB microSD Card Class 4 SanDisk.

Is een instappertje. Is bij smartphones een snellere echt nodig?

In mijn digitale camera heb ik wel bewust een veel snellere heb gestopt. Maar ik dacht dat het voor mp3's niet echt nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Durazno schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 00:01:
Andere mensen last van dit probleem? Ik weet dat het hier al vaker voorbij is gekomen, maar dit vind ik toch wel extreem... Ik zat bij mijn dataverbruik te kijken en ik zag dat ik in 20 dagen tijd 900MB heb verbruikt, niks mis mee, maar dan zie ik opeens dat Android-besturingssysteem in 6 dagen tijd 111MB verbruikt. Ik heb verder geen rare dingen gedaan zoals ervoor, maar ruim 1/9 van mijn verbruik vind ik toch iets te veel. Iemand die hier een oplossing voor heeft? Gelukkig heb ik 4GB in de maand, maar het blijft wel erg veel.
Ik heb precies hetzelfde, van 1 aug t/m 21 aug 3.05GB verbruikt door het android-besturingssysteem, wel maar alleen door WIFI. Oorzaak onbekend en verder geen last van (wellicht wel van invloed op het batterijgebruik) maar toch vreemd.... Zit hier streaming in via de browser?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2013 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
waaghals schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 08:34:
[...]

In mijn digitale camera heb ik wel bewust een veel snellere heb gestopt. Maar ik dacht dat het voor mp3's niet echt nodig is.
Zou voldoende moeten zijn. Zit die er net in? Dan kan het zijn dat de telefoon nog bezig is met indexeren en dan kan dat voorkomen. Gaat waarschijnlijk vanzelf weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:18
waaghals schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 08:34:

Heb er zelf ook een class 4 kaartje in zitten (32GB) en heb nog nooit problemen ondervonden qua snelheid van het kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waaghals
Cyleo schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 11:04:
[...]

Zou voldoende moeten zijn. Zit die er net in? Dan kan het zijn dat de telefoon nog bezig is met indexeren en dan kan dat voorkomen. Gaat waarschijnlijk vanzelf weg.
Kaartje zit er sinds het afgelopen weekend in. Met ongeveer zo'n 10 Gb aan mp3 bestanden.

ik hou het in de gaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:17
Ik begin me steeds meer te storen aan het aantal krasjes wat voorop het scherm zit.
Elke keer bij een witte achtergrond zie je ze en het lijken er steeds meer te worden.
En ik ben echt heel zuinig met mijn telefoon.
Heb 2 jaar een htc desire hd gehad nooit geen ene kras (en daar was ik minder zuinig mee)
1 jaar een S3 gehad ook geen een kras.

Nu weet ik dat er die anti shattersheet opzit maar die wil ik er dus niet afhalen, heb een kennis die dat wel gedaan heeft en dan voelt het scherm echt vreselijk en maar niet te spreken van de vieze vette laag (vingers) die erop blijft zitten.
Ben ik nou echt de enige die zich hieraan irriteert?

Waar ik zelf aan denk is een goede screenprotector kopen orginele shield eraf en die erop plakken.
Iemand die dit al gedaan heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:23

SaN

Dat vervelende gevoel schijnt weg te gaan na een tijdje. Als de lijmresten er af zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:40
Ik heb de sheet eraf gehaald en het scherm met een oleophobic coating behandeld. Scherm voelt nu bijna net zo aan als elk ander scherm. Alleen vingervlekken zijn niet even gemakkelijk te verwijderen, maar het is wel goed te doen. En anders kun je hem even onder de kraan houden als hij echt heel vies is, doe ik ook. ;)

Verwijderd

Ik heb ook af en toe last van Google data drain. All in one toolbox app geeft behoorlijk wat controle. Security Avast heb ik vervangen door TrustGo. Toch mss encryptie.
Xperia was ik thuis vergeten. niet prettig, ga de anti-theft binnenkort instellen. best handig.
Geen vordering op beschermende gear. zie geen andere optie dan acct. aanmaken op Rakuten.

Verwijderd

Dit toestel is toch niet zo waterdicht zoals ik dacht. Kwam in zwembad met het toestel in mijn zak en wat merk ik de stickers zijn ingekleurd. Dat terwijl de kleppen gewoon goed dicht waren. ;w

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Zit de achterkant los (bij de camera)?

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een simpele vraag, maar op welke manier kan je je belgeschiedenis zien op de Xperia Z? Op het belscherm zijn een aantal gesprekken terug te zien maar lang niet alles. Is het daarnaast mogelijk om per contact de belgeschiedenis op te vragen? Op mijn oude htc is dit mogelijk maar kan het nu nergens terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Laatst online: 21-09 12:19
Er was water in mn telefoon gegaan en nu zit mijn XZ dus in 'safe mode'. Na allerlei suggesties te geprobeerd hebben kom ik er maar niet uit. Nu vraag ik me af;
Zou het werken om gewoon stock rom te reflashen en alles te wipen? Of zit ik daarna nog steeds in 'safe mode'?

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thenotorious schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:03:
Er was water in mn telefoon gegaan en nu zit mijn XZ dus in 'safe mode'. Na allerlei suggesties te geprobeerd hebben kom ik er maar niet uit. Nu vraag ik me af;
Zou het werken om gewoon stock rom te reflashen en alles te wipen? Of zit ik daarna nog steeds in 'safe mode'?
Normaal is safe mode puur softwarematig na het opstarten met volume-omlaag (of omhoog, niet helemaal zeker) ingedrukt te houden. Het zou kunnen dat door waterschade het volume omlaag-knopje vast zit? Al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:39:
Misschien een simpele vraag, maar op welke manier kan je je belgeschiedenis zien op de Xperia Z? Op het belscherm zijn een aantal gesprekken terug te zien maar lang niet alles. Is het daarnaast mogelijk om per contact de belgeschiedenis op te vragen? Op mijn oude htc is dit mogelijk maar kan het nu nergens terugvinden.
Heb het ook niet echt kunnen vinden. Ik vermoed dat het dus alleen maar met de vrij beperkte geschiedenis kan die je te zien krijgt als je de telefoon-app start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Laatst online: 21-09 12:19
AmbroosV schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 02:31:
[...]

Normaal is safe mode puur softwarematig na het opstarten met volume-omlaag (of omhoog, niet helemaal zeker) ingedrukt te houden. Het zou kunnen dat door waterschade het volume omlaag-knopje vast zit? Al getest?
Ja dat zal het wel helaas zijn, en opsturen gaat hem ook niet worden omdat ik een waterindicator mis. Ik heb een probleem :(

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zelf heb ik vandaag voor het eerst het fenomeen van het 'flikkeren' gesignaleerd :{

Het gebeurde wel steeds bij dezelfde app die zelf ook nogal kuren vertoonde (steeds niet reageren).

Het flikkeren lijkt in ieder geval ook absoluut niet hardwarematig of gerelateerd aan de backlight of het display, maar puur softwarematig. Alsof de hele weergave afhankelijk is van het herhaald (tig keer per seconde) renderen van het scherm, wat op dat moment niet vloeiend gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 08:36
Ben vanaf vandaag ook in het bezit van een Sony Xperia Z!
Top toestel wat ik in 1 dag mee gedaan heb. Ben alleen wel een beetje bang om hem onder water te dompelen of mee de douche in te nemen. Gewoon doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
TereZz schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 22:54:
Ben vanaf vandaag ook in het bezit van een Sony Xperia Z!
Top toestel wat ik in 1 dag mee gedaan heb. Ben alleen wel een beetje bang om hem onder water te dompelen of mee de douche in te nemen. Gewoon doen?
Zie het meer als waterbestendig in "perongeluk laten vallen in water o.i.d."

Ik zou de gok niet nemen want als je toch een toestel heb waarvan de klepjes niet 100% goed dichtzitten, is je garantie ook weg |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 08:36
Knamix schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 23:34:
[...]

Ik zou de gok niet nemen want als je toch een toestel heb waarvan de klepjes niet 100% goed dichtzitten, is je garantie ook weg |:(
Oh, dat is minder dat er dan geen garantie op zit. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:15
Sick Nick schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:00:
Heb je dan geen vertraging in je geluid ivm het streamen? Ik merk dat als ik in MXPlayer een film afspeel en het geluid naar mijn BTX300 laat streamen er een vertraging van ongeveer een halve seconde optreedt. Nu zal dit vast wel in MXPlayer op te lossen zijn, maar dat blijft zo omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Zoals gezegd inderdaad iets vertraging maar het is maximaal 0.1/0.2 seconde. Wel precies genoeg om op te merken dus als het moet kloppen sluit ik m analoog aan. Maar als ik bad lig met een filmpje maakt het me niet zoveel uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 09:40
Tijdens mijn vakantie heb ik met het toestel gesnorkeld (in zee) en een aantal duiken genomen. Na het snorkelen toestel afgespoeld met gewoon water. In het begin was het best wel spannend of het toestel het zou overleven, maar hij werkt nog gewoon.

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
zoutwater is killing...Ik ben blij voor je dat er niets fout gegaan is, maar zou toch adviseren dit niet weer te doen :)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg trouwens steeds meer last van de NlpWakeLock en NlpCollectorWakeLock die mijn toestel voor 95% uit deep sleep hielden. Uiteindelijk bleek "Locatiemelding" in google-services de oorzaak. De rest, inclusief "Locatiegeschiedenis" en toegang tot GPS zijn geen probleem. Erg slecht van Google dat hun services dit veroorzaken. Ik kan me voorstellen dat veel mensen zonde kennis van Adroid niet de oorzaak kunnen achterhalen en die met een toestel zitten dat nog geen halve dag haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:52:
Kreeg trouwens steeds meer last van de NlpWakeLock en NlpCollectorWakeLock die mijn toestel voor 95% uit deep sleep hielden. Uiteindelijk bleek "Locatiemelding" in google-services de oorzaak. De rest, inclusief "Locatiegeschiedenis" en toegang tot GPS zijn geen probleem. Erg slecht van Google dat hun services dit veroorzaken. Ik kan me voorstellen dat veel mensen zonde kennis van Adroid niet de oorzaak kunnen achterhalen en die met een toestel zitten dat nog geen halve dag haalt.
Het is ook een heel erg inconsistent probleem. Ik heb er zelf ook veel last van als ik bij mijn ouders ben, maar als ik thuis ben merk ik er niets van. Op het internet lees je ook het probleem bij allemaal verschillende toestellen. Hier is nog wat werk aan de winkel voor Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Laatst online: 21-09 18:41

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Wybo schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 10:01:
zoutwater is killing...Ik ben blij voor je dat er niets fout gegaan is, maar zou toch adviseren dit niet weer te doen :)
Waarom is zoutwater eigenlijk killing? Het enige dat ik mij voor kan stellen is dat de contactpunten voor het dock er wat onder te leiden hebben omdat het metalen contacpunten zijn. Verder is het hele toestel plastic, dat volgens mij niet zoveel te lijden heeft van kortere perioden in zoutwater.

Iemand die dit toe kan lichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Onder andere dat rubber ook minder goed tegen zout water kan. En de afdichtingen van de klepjes zijn van rubber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben benieuwd hoe de Honami wordt gecertificeerd;
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=alVwMu5fvns]

[ Voor 9% gewijzigd door CLB op 27-08-2013 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens mijn vakantie heb ik gemerkt, tijdens het nemen van foto's, dat er van die zwarte puntjes in mijn camera zit, waarschijnlijk stof of zand? Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:25
CLB schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:43:
[video]
heb hem al gezien, prachtig toestel...

[ Voor 8% gewijzigd door AMARONE op 27-08-2013 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-08 09:46
[...]

Onzin, apparaat is hartstikke waterdicht. Duikplankbommetjesbestendig in ieder geval. :*)

Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laarom
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-08 09:46
Wybo schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 20:05:
Onder andere dat rubber ook minder goed tegen zout water kan. En de afdichtingen van de klepjes zijn van rubber.
Rubber? Hoe kom je daarbij? Waarschijnlijker is dat het siliconen zijn; duurzamer en waterdicht.

Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
CLB schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 10:43:
[video]
Ooooh, shutter key. Damn. Dat is echt het enige wat ik nog graag op mijn Z zou willen.

Overigens schijnt hij nog een categorie hoger te worden gecertificieerd IP58 als ik het goed heb onthouden ;) (meen het ergens op xperiablog te hebben gelezen). Dat terzijde, wat kunnen ze bij Sony toch filmpjes maken :P Ik vrees echt dat mensen met de Honami wat jaloerse blikken toegeworpen krijgen van mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie weet hoe ik het volgende probleem kan verhelpen?:

als het intern geheugen vol zit ( voornamelijk met vakantie video en foto) komt het verzoek gegevens naar de SD card te verplaatsen...dit heb ik tot nog toe 2 x gehad... ik heb een SD van 32 GB. na het verplaatsen van de gegevens worden alle video's van de foto's gescheiden en eerst alle video's en er achteraan alle foto's weergegeven in het album... ik heb liever alles achter elkaar in de volgorde waarin de video's en foto's zijn gemaakt..

Maar nóg vervelender is dat het toestel op een of andere manier ook de chronologische volgorde van de video's en foto's door mekaar mikt... soms komen er reeksen voorbij waar het echt een ratjetoe is..... ineens foto's van dagen en weken geleden door elkaar....

Dit in combi dat ook de whatsapp shit, downloads, avators van accounts en dergelijken allemaal in dat zelfde ( enig mogelijke) album terecht komen, maakt dit de slechtste gegevens opslag voor video en foto dat ik ooit heb gehad...!

iemand enig idee of er een GOEDE app bestaat waar je al je video's en foto's in losse albumpjes kunt rangschikken zonder dat een jaar foto's allemaal door mekaar worden gemikt...?

( bijvoorbeeld zoals de galerij van Samsung)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik zelf Quickpic, veel functies o.a. zelf mappen aan te maken en eventueel te verbergen etc. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Laatst online: 21:18
Ik gebruik Gallery ICS. Dit is ook de album app die op de Samsung telefoons staat.
https://play.google.com/s...id=com.moblynx.galleryics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Laatst online: 21-09 23:14
hmmm misschien wacht ik nog maar even met het aflossen van mijn htc op de honami, eerst even kijken wat de aankondiging doet en wanneer deze uitkomt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In de UK eind september al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Dit is het topic van de Z, niet van de Ultra he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Honami is not the Ultra ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
LOL ik had zelfs dat gelezen, maar totaal verkeerd geïnterpreteerd. :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:05
[...]

Ik heb er toch leuke onderwater filmpjes mee gemaakt in het zwembad.
in het begin was ik wel een beetje huiverig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:05
ComTech schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 21:12:
Ik begin me steeds meer te storen aan het aantal krasjes wat voorop het scherm zit.
Elke keer bij een witte achtergrond zie je ze en het lijken er steeds meer te worden.
En ik ben echt heel zuinig met mijn telefoon.
Heb 2 jaar een htc desire hd gehad nooit geen ene kras (en daar was ik minder zuinig mee)
1 jaar een S3 gehad ook geen een kras.

Nu weet ik dat er die anti shattersheet opzit maar die wil ik er dus niet afhalen, heb een kennis die dat wel gedaan heeft en dan voelt het scherm echt vreselijk en maar niet te spreken van de vieze vette laag (vingers) die erop blijft zitten.
Ben ik nou echt de enige die zich hieraan irriteert?

Waar ik zelf aan denk is een goede screenprotector kopen orginele shield eraf en die erop plakken.
Iemand die dit al gedaan heeft?
Heb ik ook gedaan.
Ik heb zelf een Spigen SGP Glas.t protector van glas met een oleophobic coating en werkt zeer goed. Nog geen enkel krasje te zien op de protector.

Echt een aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
mesm90 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 11:45:
hmmm misschien wacht ik nog maar even met het aflossen van mijn htc op de honami, eerst even kijken wat de aankondiging doet en wanneer deze uitkomt ;)
Nog 2 dagen en een paar uur en dan weet je't ;)
http://community.sony.co.uk/t5/IFA/ct-p/ifa_en
Pagina: 1 ... 64 ... 83 Laatste

Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic

Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.