Welke generic is dit (welke firmware exact)? En is die te rooten?JdJtA schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 18:57:
Hier heb ik de NL Generic-versie voor de liefhebber:
Part 1: http://d-h.st/uf2
Part 2: http://d-h.st/qtP
NB. Heb deze zelf niet geïnstalleerd omdat ik een custom ROM gebruik dus kan er verder weinig over zeggen qua apps en logo's die er wel of niet in zitten.
Dit is de Generic NL, 10.3.1.A.0.244, 1270-4975. Aangezien ik deze versie zelf niet op mijn telefoon heb staan weet ik niet zeker of rooten al mogelijk is maar hier staat wel een uitleg die voor deze firmware-versie werkt, dus ik neem aan ook voor dit specifieke geval: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2386405Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 19:02:
[...]
Welke generic is dit (welke firmware exact)? En is die te rooten?
Verwijderd
Toch wel jammer dat die root exploit de nek omgedraaid is.
Ik update liever gewoon, en dan die DoomLord easy root erover.
Zal een kwestie van geduld zijn wellicht.
Ben wel vrij tevreden met 4.2.2. en rooted, lekker die bloatware eraf gooien
als Facebook, die OfficeSuite en Mcafee.
Aan de andere kant, 2 maand terug zat ik nog met een Nokia 7110 (de Matrix pheune)
Ik update liever gewoon, en dan die DoomLord easy root erover.
Zal een kwestie van geduld zijn wellicht.
Ben wel vrij tevreden met 4.2.2. en rooted, lekker die bloatware eraf gooien
als Facebook, die OfficeSuite en Mcafee.
Aan de andere kant, 2 maand terug zat ik nog met een Nokia 7110 (de Matrix pheune)
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2013 19:36 ]
Apart. Ik gebruik m'n Z een keer als mobiele hotspot en zodra m'n laptop verbinding heeft crashed m'n laptop en krijg ik een blauw scherm -> geheugen dump en start opnieuw op. Tot 3x toe nu.
Toevallig iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Hij is gewoon met WiFi verbonden, maar zodra ik de verbinding wijzig naar m'n telefoon gebeurt dit
Edit: met m'n oude xperia mini pro werkt het wel gewoon
Edit2: wat gegoogle levert geheel opnieuw installeren als werkende oplossing op. Daar heb ik dus geen zin in.
Edit3: FIPS-geschiktheid inschakelen voor de verbinding lijkt de truc te doen!
Toevallig iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Hij is gewoon met WiFi verbonden, maar zodra ik de verbinding wijzig naar m'n telefoon gebeurt dit
Edit: met m'n oude xperia mini pro werkt het wel gewoon
Edit2: wat gegoogle levert geheel opnieuw installeren als werkende oplossing op. Daar heb ik dus geen zin in.
Edit3: FIPS-geschiktheid inschakelen voor de verbinding lijkt de truc te doen!
[ Voor 26% gewijzigd door henri86 op 31-07-2013 21:46 ]
Verwijderd
Ik gebruik veel de Xperia Throw functie voor het afspelen van muziek op mijn Pioneer VSX-922 receiver.
http://www.pioneer.eu/nl/...8/405/VSX-922-K/page.html
Deze functie werkt opzich prima, alleen wil het vaak voorkomen dat na verloop van tijd de throw connectie met de receiver wegvalt en de muziek verder speelt op de telefoon. Dit kan na 10 minuten gebeuren, maar ook zomaar een uurtje goed gaan.
De receiver is met de iControlAV2012 App nog gewoon te benaderen, zodra dit gebeurd.
Stamina modus On/Off geeft geen verschil.
Ik dacht eerst aan het wifi netwerk, maar heb ondertussen mijn Cisco WAP4410n AP opnieuw geconfigueerd voor 2,4ghz en zelfs in mijn Ziggo Ubee router het 5ghz netwerk geactiveerd. Maar beide router/AP geven hetzelfde probleem.
Het streamen van muziek via WMP vanaf een laptop (ook wifi) gaat prima.
Ik heb de laatste firmware, maar verwacht niet dat dit probleem is opgelost voor mij. Ik gebruik walkman v7.9.A.0.1 nu, maar ook de oude walkman app gaf hetzelfde probleem.
Ik heb op internet al uitgebreid gezocht, maar kom hetzelfde probleem niet nogmaals tegen. Misschien toch iets niet goed in mijn config........
Hebben jullie nog ideeën en wat is jullie ervaring met deze functie?
Deze functie werkt opzich prima, alleen wil het vaak voorkomen dat na verloop van tijd de throw connectie met de receiver wegvalt en de muziek verder speelt op de telefoon. Dit kan na 10 minuten gebeuren, maar ook zomaar een uurtje goed gaan.
De receiver is met de iControlAV2012 App nog gewoon te benaderen, zodra dit gebeurd.
Ik dacht eerst aan het wifi netwerk, maar heb ondertussen mijn Cisco WAP4410n AP opnieuw geconfigueerd voor 2,4ghz en zelfs in mijn Ziggo Ubee router het 5ghz netwerk geactiveerd. Maar beide router/AP geven hetzelfde probleem.
Ik heb de laatste firmware, maar verwacht niet dat dit probleem is opgelost voor mij. Ik gebruik walkman v7.9.A.0.1 nu, maar ook de oude walkman app gaf hetzelfde probleem.
Ik heb op internet al uitgebreid gezocht, maar kom hetzelfde probleem niet nogmaals tegen. Misschien toch iets niet goed in mijn config........
Onofficiele changelog van de .244 firmware:
-More smooth Boot animation
-Efficient RAM management
-Home launcher is smoother, no more lag
-Update Center has new UI
-3G Signal strength improved
-Touch response is improved a lot
-Faster sleep and wake
-Low-light image quality improved
-Changes in car mode app
-High resolution image snapping while recording a non-HDR video
-No screen flickering
-No unusual battery reading bug
-More smooth Boot animation
-Efficient RAM management
-Home launcher is smoother, no more lag
-Update Center has new UI
-3G Signal strength improved
-Touch response is improved a lot
-Faster sleep and wake
-Changes in car mode app
-No screen flickering
-No unusual battery reading bug
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Hoe verbind je met de receiver? Ik gebruik zelf throw veel om via BT te streamen en dit werkt eigenlijk altijd goed. Ook video's en foto's laten zien op de Bravia van mijn oduers werkt prima. Maar de wat geavanceerdere dingen als dlna via wifi naar de pc (of versterker dus misschien) heb ik nog niet geprobeerd.
Onofficiele changelog ziet er goed uit, als dat allemaal klopt doe ik het er voor.
SocialLife heb ik ook even geprobeerd, maar ik kan op de een of andere manier FB niet toevoegen. Geef een melding dat die al gelinkt is aan een ander ID oid. Leek mij juist wel fijn om een vervanger te hebben van die vreselijke FB app
Ik heb de update net ook even geinstalleerd, maar ik heb nu een vreemde bug. Iedere keer wanneer ik uit het app menu of uit een applicatie terug ga naar mijn homescreen, begint mijn wallpaper te trippen. Deze zoomt in en/of verschuift naar links/rechts en springt dan weer goed. Iemand anders hier ook last van?
edit: beter gezegd, het gebeurt alleen wanneer ik op de "Home" button druk, niet wanneer ik via de "Back" button uit een app ga.
edit 2: loos alarm. Het bleek dat de app Wallpaper Wizardrii, ondanks dat ik de achtergrond niet via die app instelde, de kluts kwijt was
Deze even opnieuw geïnstalleerd en alles werkt weer naar behoren.
edit: beter gezegd, het gebeurt alleen wanneer ik op de "Home" button druk, niet wanneer ik via de "Back" button uit een app ga.
edit 2: loos alarm. Het bleek dat de app Wallpaper Wizardrii, ondanks dat ik de achtergrond niet via die app instelde, de kluts kwijt was

[ Voor 36% gewijzigd door Moi_in_actie op 01-08-2013 00:10 ]
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
@jdJtA: Thanks voor de courante Generic NL files!
.
En @CLB voor de link naar de rooting guide.
Echter, sinds je zo te zien die NL Generic ook nog verder moet extracten, om alleen de kernel te krijgen die je na het rooten met de vorige kernel eigenlijk weer wil krijgen (zie rooting procedure waar naar gelinkt wordt in CLB in "[Sony Xperia Z] Ervaringen en discussie - Deel 2"), heb ik de volgende guide gevolgd:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2075736
Na het decrypten van de 3 in de guide genoemde files (die blijven ook staan nadat SUS klaar is met flashen) vind je onder C:\Source_files "kernel_S1-SW-LIVE-5CA3-PID1-0002-MMC.sin". Deze heb ik met de "bundler" vervolgens weer in een nieuwe ftf verpakt en die weer ge-flashed.
Ik weet niet of ik het zo goed heb gedaan maar de verkregen ftf is ongeveer zo groot als de BE kernel in de rooting guide. Ik weet eigenlijk ook nieteens of er wezenlijk verschil is in de kernel uit de BE versie of de Generic NL versie
De launcher is met de firmware update nu inderdaad weer heerlijk soepel
En @CLB voor de link naar de rooting guide.
Echter, sinds je zo te zien die NL Generic ook nog verder moet extracten, om alleen de kernel te krijgen die je na het rooten met de vorige kernel eigenlijk weer wil krijgen (zie rooting procedure waar naar gelinkt wordt in CLB in "[Sony Xperia Z] Ervaringen en discussie - Deel 2"), heb ik de volgende guide gevolgd:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2075736
Na het decrypten van de 3 in de guide genoemde files (die blijven ook staan nadat SUS klaar is met flashen) vind je onder C:\Source_files "kernel_S1-SW-LIVE-5CA3-PID1-0002-MMC.sin". Deze heb ik met de "bundler" vervolgens weer in een nieuwe ftf verpakt en die weer ge-flashed.
Ik weet niet of ik het zo goed heb gedaan maar de verkregen ftf is ongeveer zo groot als de BE kernel in de rooting guide. Ik weet eigenlijk ook nieteens of er wezenlijk verschil is in de kernel uit de BE versie of de Generic NL versie
[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 01-08-2013 01:10 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Dit lijkt bij mij ook te gelden voor de Honami launcher. Had erg veel last van lag in de appdrawer, is nu helemaal weg.eymey schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 01:03:
Nee, de kernels zijn in alle talen hetzelfdeeymey schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 01:03:
...
...
There is no place like 127.0.0.1
Deze twee punten klinken geweldig, ik ben benieuwd!CLB schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 23:23:
Onofficiele changelog van de .244 firmware:
Hier ook een foutmelding bij het updaten, nu maar proberen via SUS.
Edit: Gelukt!
Edit: Gelukt!
[ Voor 11% gewijzigd door Dj-sannieboy op 01-08-2013 09:14 ]
Wij kpners moeten het weer zelf flashen neem ik aan? (zit op vakantie zonder pc, dus kan het niet checken)
Zometeen ook maar eens proberen
PSN id: NL_SToRM
Is het mogelijk dat het scherm NIET aan gaat nadat de telefoon klaar is met opladen? Want ik vind het nogal overbodig dat 's nachts het scherm 5 uur brand terwijl ik lig te slapen.
Jeej wat moet hier nou staan. Flickr
Lijkt me meer een bug... Mijn scherm blijft echt niet branden namelijk.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Mijn scherm blijft ook gewoon uit na het laden.
Is geen bug, zodra je batterij 100% aantikt, gaat je scherm even aan....en daarna weer uit.
Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro
En bij mij blijft hij dan aan. Heb dit sinds ik (met flashtool) het geupdatet naar 4.2.2, en dit komt ook alleen voor als ik met USB oplaad. In een dock gaat het scherm weer uit.
Jeej wat moet hier nou staan. Flickr
Ik weet niet meer precies waar en heb mijn telefoon nu even niet bij mij, maar ik weet dat er een optie is die je scherm aanhoud als deze opgeladen wordt. Volgens mij is het een developer option, ik denk dat je daar even moet kijken.Moortn schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 13:25:
En bij mij blijft hij dan aan. Heb dit sinds ik (met flashtool) het geupdatet naar 4.2.2, en dit komt ook alleen voor als ik met USB oplaad. In een dock gaat het scherm weer uit.
Enige wat ik daar zie staan is 'Stand-by' 'Scherm gaat nooit uit tijdens opladen. Dat is toch net even anders dan scherm aan bij laden voltooid.Cyleo schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 14:00:
[...]
Ik weet niet meer precies waar en heb mijn telefoon nu even niet bij mij, maar ik weet dat er een optie is die je scherm aanhoud als deze opgeladen wordt. Volgens mij is het een developer option, ik denk dat je daar even moet kijken.
Verwijderd
Jammer dat de Bravia Engine 2 er een puinhoop van maakt. Kleuren worden er niet beter op.
Klopt, poging om het een amoled scherm te laten lijken. Lekker uit zetten.Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 14:17:
Jammer dat de Bravia Engine 2 er een puinhoop van maakt. Kleuren worden er niet beter op.
Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro
Gelukkig heb je hier nog de keuze, aan of uit. Bij een amoled zit je altijd vast aan die extreme kleuren
Ja, precies, dat kan verklaren waarom zijn scherm aan blijft staan als die eenmaal aan als het opladen klaar isagoNITE schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 14:13:
[...]
Enige wat ik daar zie staan is 'Stand-by' 'Scherm gaat nooit uit tijdens opladen. Dat is toch net even anders dan scherm aan bij laden voltooid.
Verwijderd
Complimenten aan Sony voor de goede update. Ik vind de Z nu een stuk sneller en van en naar stand-by werkt een stuk vlotter
.
Met de laatste update ben ik weer helemaal verliefd geworden op mijn Xperia Z!
het zijn toch de kleine dingetjes die erg goed opvallen (smoother, scherm uit/aan)
Heb ook het gevoel dat de accu het iets langer volhoud en dat de camera wat scherpere foto's maak!
het zijn toch de kleine dingetjes die erg goed opvallen (smoother, scherm uit/aan)
Heb ook het gevoel dat de accu het iets langer volhoud en dat de camera wat scherpere foto's maak!
Helaas zijn de foto's tijdens het filmen nog steeds niet high-res
Voor de rest merk ik tot nu toe weinig van de update eigenlijk. Maar wel goed dat ze actief zaken blijven patchen en verbeteren!
Het meer smooth draaien en de wat betere accuduur merk ik ook jaKnamix schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 02:25:
Met de laatste update ben ik weer helemaal verliefd geworden op mijn Xperia Z!
De camera moet ik nog goed bekijken.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Die betere accu is mij ook echt heel erg opgevallen. Voor deze update had ik soms echt dramatisch verbruik dat ik op een dag soms tot maar 3 uur schermtijd kwam. Nu kom ik gewoon weer tot rond de 5. En in maximale brightness is het helemaal spectaculair, maar 10 procent verlies in 20 minuten. Dat was hiervoor in ongeveer 15 minuten.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Voor de KPN en HI gebruikers die niet zelf willen flashen, volgende week zou de 4.2.2 update beschikbaar moeten zijn: http://forum.kpn.com/t5/4...te-4-2/td-p/108596/page/2
Batterij houdt het langer vol tijdens het luisteren van muziek.
4.2.2 (vorige versie) = 1 uur muziek (shuffle, scherm niet aan) 6%
4.2.2 (build.244) = 1 uur muziek (shuffle, scherm niet aan) 4%
Tsjaa zulke minimale testjes... zijn leuk, maar betrouwbaar...?
Misschien werd je de ene keer wel gebeld, kreeg je 20 emails of had je slecht 3G signaal...
Misschien werd je de ene keer wel gebeld, kreeg je 20 emails of had je slecht 3G signaal...
Allebei toen 3G uit staan, geen email ingesteld, geen andere apps o.i.d. , en wi-fi aan.CLB schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 14:36:
Tsjaa zulke minimale testjes... zijn leuk, maar betrouwbaar...?
Walkman app gebruikt en toestel op de tafel gelegd naast de modem.
Lijkt me vrij betrouwbaar
Batterijduur is volgens mij niets verandert hoor, alleen hoe de procenten tellen.Knamix schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 14:26:
Batterij houdt het langer vol tijdens het luisteren van muziek.
Bij de vorige 4.2.2 versie liepen de procenten harder terug ja, maar als ik m'n telefoon opnieuw opstartte kreeg ik er altijd zo'n 20% bij, en daarna liepen de procenten op exact hetzelfde tempo terug als voordat ik opnieuw opstartte. Dit zou er bij deze update uitgehaald moeten zijn.
Sinds een aantal maanden kan ik mijn telefoon niet meer als WiFi hotspot gebruiken. Inmiddels zijn we een aantal updates verder en is het nog steeds niet mogelijk. Als ik Potable Wi-Fi hotpot inschakel blijft hij hangen op "Turning on hotspot..." en gebeurd er verder niets.
USB Tethering werkt daarentegen wel, iemand een tip?
Ik heb dat een keer gehad, daarna helaas (henri86 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 17:03:
[...]
Batterijduur is volgens mij niets verandert hoor, alleen hoe de procenten tellen.
Bij de vorige 4.2.2 versie liepen de procenten harder terug ja, maar als ik m'n telefoon opnieuw opstartte kreeg ik er altijd zo'n 20% bij, en daarna liepen de procenten op exact hetzelfde tempo terug als voordat ik opnieuw opstartte. Dit zou er bij deze update uitgehaald moeten zijn.
Ik had hem na die eerste keer namelijk helemaal gebruikt tot hij uit zichzelf uitschakelde, en daarna opgeladen tot 100%.
[ Voor 8% gewijzigd door ArthurMorgan op 02-08-2013 17:49 ]
Opnieuw de kernel en loader flashen helpt waarschijnlijk. Ik heb ook problemen met wifi gehad (dat die gewoon niet inschakelde), daarna alleen de kernel en loader flashen en klaar.THxZ0NE schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 17:20:
Sinds een aantal maanden kan ik mijn telefoon niet meer als WiFi hotspot gebruiken. Inmiddels zijn we een aantal updates verder en is het nog steeds niet mogelijk. Als ik Potable Wi-Fi hotpot inschakel blijft hij hangen op "Turning on hotspot..." en gebeurd er verder niets.
Ah, bij mij deed ie dat gewoon elke keer, maar ik laad nooit later op dan 5%. Overigens nog niet gecheckt of ie dat nu nog doet of niet.Wybo schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 17:48:
[...]
Ik heb dat een keer gehad, daarna helaas () niet meer. Als ik hem dan opnieuw opstartte dan bleef hij gewoon op hetzelfde percentage staan.
Ik had hem na die eerste keer namelijk helemaal gebruikt tot hij uit zichzelf uitschakelde, en daarna opgeladen tot 100%.
[ Voor 6% gewijzigd door henri86 op 02-08-2013 22:29 ]
Ik in principe ook niet. Maar omdat zoiets op een calibratieprobleem duidt leek me dit een mogelijke oplossing. Ik kwam er pas later achter dat anderen ook dergeleijke problemen hadden en dat het dus met de rom te maken had.
Net ook de update gedaan, benieuwd naar de resultaten. Klinkt hoopgevend, alhoewel ik niet ontevreden ben over de Z.
Verwijderd
Ik gebruik een polsbandje / lanyard. Zie ik meteen wat boven is. Per ongeluk dingen aan- en uitzetten heb ik ook nog wel eens. =) Per ongeluk Power en dan Vliegtuig modus of NFC. Quick settings heb ik zo wel goed staan:

Animal Battery uit Xperia Privilege vind ik handig; batterijtemp. in m'n notificatie scherm (er is geen Koe beschikbaar, zover ik zie).
Die temp. is de stand van de douche.
Als je de app installeert, verschijnt er een Battery Bar lijn in beeld. Deze kun je uitvinken of wijzigen.
De Dev opties zijn vrijgegeven door drie keer Build info aan te tikken. De animation scale is teruggeschroefd, triple tap zoom en touch pointer ingeschakeld. Loopt soepel.

Animal Battery uit Xperia Privilege vind ik handig; batterijtemp. in m'n notificatie scherm (er is geen Koe beschikbaar, zover ik zie).
Als je de app installeert, verschijnt er een Battery Bar lijn in beeld. Deze kun je uitvinken of wijzigen.
De Dev opties zijn vrijgegeven door drie keer Build info aan te tikken. De animation scale is teruggeschroefd, triple tap zoom en touch pointer ingeschakeld. Loopt soepel.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2013 15:33 ]
Mijn vriendin klaagt helaas nog steeds over flickering van het scherm. Hebben daar toevallig meer mensen last van?
Hier had ik gister ook een beetje last van, maar merkte het alleen als ik heel goed keek.alex3305 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 14:19:
Mijn vriendin klaagt helaas nog steeds over flickering van het scherm. Hebben daar toevallig meer mensen last van?
Ik denk dat het door de zon kwam, want later was het weg. En tot op heden ook geen last meer van gehad.
Wel heb ik soms random dat de kleuren niet goed zijn. (achtergrond en instellingen menu)
maar als ik hem dan uit doe (standby) en dan het scherm weer aan zijn de kleuren weer goed.
Verwijderd
Hoi ik zie dat jij de SBH50 hebt, hoe klinkt dat?Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 12:48:
Ik gebruik een polsbandje / lanyard. Zie ik meteen wat boven is. Per ongeluk dingen aan- en uitzetten heb ik ook nog wel eens. =) Per ongeluk Power en dan Vliegtuig modus of NFC. Quick settings heb ik zo wel goed staan:
[afbeelding]
Animal Battery uit Xperia Privilege vind ik handig; batterijtemp. in m'n notificatie scherm (er is geen Koe beschikbaar, zover ik zie).![]()
De Dev opties zijn vrijgeven door drie keer Build info aan te tikken. De animation scale teruggeschroefd, triple tap zoom en touch pointer ingeschakeld. Voorlopig wel lekker draaiend.
Kon meer guides & tips 'n tricks lezen, als nieuw 'droid gebruiker, maar veel is zelf uitproberen heb ik 't idee.
Verwijderd
Die flickering heb ik nog niet gehad. (wel een keer met adaptieve lighting aan, beetje spelend in de zon maar het is normaal dat de licht sensor even miscalculeert.)
Ik heb net de twee GPU opties aangezet. Dat zou het misschien verhelpen. Ik zou het wel in raster updates of overlays zoeken. Hierna wil ik de MSAA en Mobile Bravia aan.
De headset klinkt goed. In-ear sennheiser buds aangesloten en eerst Philips headset app gebruikt, maar later verwijderd. Nog wel Walkman custom equalizer.
Soms als ik weinig bas verwacht, klinkt het toch goed, maar gaat volume wel wat hoog (met bescherming uit). Wel heel zuiver geluid verder.
Ik heb nog een 'antiek' model met dock charger toevallig bij me. Deze sbh lijn klinkt gewoon ruim beter. Indrukwekkend dat 'ie 't gewoon nog doet.
Ik heb net de twee GPU opties aangezet. Dat zou het misschien verhelpen. Ik zou het wel in raster updates of overlays zoeken. Hierna wil ik de MSAA en Mobile Bravia aan.
De headset klinkt goed. In-ear sennheiser buds aangesloten en eerst Philips headset app gebruikt, maar later verwijderd. Nog wel Walkman custom equalizer.
Soms als ik weinig bas verwacht, klinkt het toch goed, maar gaat volume wel wat hoog (met bescherming uit). Wel heel zuiver geluid verder.
Ik heb nog een 'antiek' model met dock charger toevallig bij me. Deze sbh lijn klinkt gewoon ruim beter. Indrukwekkend dat 'ie 't gewoon nog doet.
Voor de batterijtemperatuur gebruik ik Battery Solo Widget. Google Play: Battery Solo WidgetVerwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 12:48:
[afbeelding]
Animal Battery uit Xperia Privilege vind ik handig; batterijtemp. in m'n notificatie scherm (er is geen Koe beschikbaar, zover ik zie).Die temp. is de stand van de douche.
Normaal geeft deze de procenten aan in een 1x1 widget en bij 1x tikken geeft deze de temperatuur aan. Bij 2x tikken krijg je meer statistieken te zien.
Nee. Omdat het een andere package is én om de serverload bij Sony minder te laten zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 18:20:
Update al OTA beschikbaar? Waarom laat dit altijd een tijdje op zich wachten...
Als je niet kunt wachten is er zo een kabeltje ingeprikt natuurlijk.
Iemand anders ook last van een extreem hete telefoon tijdens een beetje scrollen over de website met typen en soundcloud via 3G? Ik keek net naar de temperatuur van de batterij die richting de 50 graden gaat. Ik weet dat die warm kan worden, maar dit is wel een tikje extreem, niet? Bij de vorige updates was het iig niet zo erg. Eerst maar eens de cache wipen, miss dat het daarmee op is gelost...
Bedoel je nou dat die 'antieke' SBH lijn het nog beter doet, of deze nieuwe?Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 16:01:
Die flickering heb ik nog niet gehad. (wel een keer met adaptieve lighting aan, beetje spelend in de zon maar het is normaal dat de licht sensor even miscalculeert.)
Ik ga de SBH50 wel overwegen verder
hier ook sinds de update, heb het gevoel dat de verbinding soms wegvalt en dat hij gaat zoeken naar een betere verbinding. maar dat kan zijn omdat ik kort bij de nederlandse grens woon. Sommige praten hier ook van betere batterij duur, bij mij is het juist het tegenover gestelde.Durazno schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 22:23:
Iemand anders ook last van een extreem hete telefoon tijdens een beetje scrollen over de website met typen en soundcloud via 3G? Ik keek net naar de temperatuur van de batterij die richting de 50 graden gaat. Ik weet dat die warm kan worden, maar dit is wel een tikje extreem, niet? Bij de vorige updates was het iig niet zo erg. Eerst maar eens de cache wipen, miss dat het daarmee op is gelost...
De capaciteit wordt bij lange na niet benut. heb hem vergeleken met een 1000mA Samsung lader van mijn S3Cyleo schreef op zondag 28 juli 2013 @ 15:15:
[...]
Zeker wordt de volledige capaciteit wel gebruikt. Ik vind zelf de laadtijden dan ook altijd erg snel, ik heb het niet bijgehouden maar volgens mij gebeurd het wel binnen de 3 uur.
Als ik die op de Xperia aansluit trekt hij 6.5watt, bij 5volt is dat ongeveer 1300mA.
Als ik de originele Sony lader aansluit trekt die exact 4watt, dat is dus ongeveer 800mA, alles gemeten bij 60% in de batterij met een Energy Check 3000.
De originele lader wordt dus bij lange na niet benut, beetje vreemd met een accu die leeg is voor de dag voorbij is, hadden ze er beter een snellader bij kunnen doen.
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
Overal? Ik heb het wel onder TL buizen, daar gaat hij toch niet heel lekker mee om.alex3305 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 14:19:
Vraag. Ik zie her en der mensen waarbij de achterzijde van het toestel los raakt, de lijm lijkt dan deels niet meer te houden. Vaak begint het in de linkerbovenhoek (wanneer toestel rechtovereind wordt gehouden, gezien vanaf achter). Heeft iemand dit gehad, en wat was de reactie van Sony? Ik heb er wel last van en heb niet het idee dat hij nog waterdicht is.
[ Voor 36% gewijzigd door Roytoch op 04-08-2013 15:19 ]
Welles
Ja overal, het scherm zelf flikkert ook gewoon. Niet de reflectie in het scherm, helaas. Overigens is het met de nieuwe 4.2.2 wel een stuk beter, maar nog steeds helaas last vanRoytoch schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 15:14:
[...]
Overal? Ik heb het wel onder TL buizen, daar gaat hij toch niet heel lekker mee om.
Zelf heb ik er overigens geen last van, maar ik draai dan ook geen Sony roms meer.
Een vermogensmeter die je in het stopcontact steekt, meet kleine vermogens vaak niet juist. Pas vanaf een vermogen van 50 of 100W (vooral de goedkopere modellen) begint de nauwkeurigheid toe te nemen.Oxellaar schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 15:02:
[...]
De capaciteit wordt bij lange na niet benut. heb hem vergeleken met een 1000mA Samsung lader van mijn S3
Als ik die op de Xperia aansluit trekt hij 6.5watt, bij 5volt is dat ongeveer 1300mA.
Als ik de originele Sony lader aansluit trekt die exact 4watt, dat is dus ongeveer 800mA, alles gemeten bij 60% in de batterij met een Energy Check 3000.
De originele lader wordt dus bij lange na niet benut, beetje vreemd met een accu die leeg is voor de dag voorbij is, hadden ze er beter een snellader bij kunnen doen.
Wil je precies weten wat je adapter verbruikt, pak dan een oude verlengkabel, knip de bruine of blauwe draad door, hang die aan je multimeter en meet de stroom. Meet eerst in de 10A stand, daarna in de lagere stand als de stroom onder het meetbereik komt.
Die vermogensmeters werken doormiddel van het meten van magnetisme, een stuk minder nauwkeurig dan een gewone multimeter.
Over het algemeen wijken deze meters wel af, maar de afwijking zit dan in beide metingen.
Het lijkt mij sterk dat er ook nog een afwijking in de afwijking zit
Heb hem al meerdere keren gebruikt met lage vermogens, bijvoorbeeld signaallampjes van 3 a 4 watt geeft hij exact aan. Ook de lader van mijn tablet, 2A@5volt geeft hij netjes met 10 a 11 watt aan, dus kloppen doet hij wel redelijk.
één ding is zeker, de oplader van Samsung is flink sneller, los gezien van mijn meting.
Waarschijnlijk wil Sony de accu sparen door hem rustiger op te laden, vervangen van de accu is niet echt makkelijk.
Het lijkt mij sterk dat er ook nog een afwijking in de afwijking zit
Heb hem al meerdere keren gebruikt met lage vermogens, bijvoorbeeld signaallampjes van 3 a 4 watt geeft hij exact aan. Ook de lader van mijn tablet, 2A@5volt geeft hij netjes met 10 a 11 watt aan, dus kloppen doet hij wel redelijk.
één ding is zeker, de oplader van Samsung is flink sneller, los gezien van mijn meting.
Waarschijnlijk wil Sony de accu sparen door hem rustiger op te laden, vervangen van de accu is niet echt makkelijk.
[ Voor 12% gewijzigd door Oxellaar op 04-08-2013 17:36 ]
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
Wel vreemd, de verhalen die ik lees over flickering in het scherm. Kan iemand zo goed mogelijk achterhalen of dat een flickering is in het renderen van wat er op het scherm moet komen, of het scherm zelf?
Ik ken bv. wel het 'flickeren' wat veel Amoled (pentile indeling?) schermen van Samsung telefoons doen. Vooral de SIII en de Note2 zijn super onrustig voor mijn ogen in de wat lagere dimstanden.
Als mijn telefoon er last van zou hebben zou ik iig de eerste moeten zijn die daarover gaat vallen
Wat betreft die energiemeters: De Energy Check 3000 en ook de -logger zijn relatief nauwkeurige meters hoor, heb ik begrepen uit het energiemeters topic
.
Ik ken bv. wel het 'flickeren' wat veel Amoled (pentile indeling?) schermen van Samsung telefoons doen. Vooral de SIII en de Note2 zijn super onrustig voor mijn ogen in de wat lagere dimstanden.
Als mijn telefoon er last van zou hebben zou ik iig de eerste moeten zijn die daarover gaat vallen

Wat betreft die energiemeters: De Energy Check 3000 en ook de -logger zijn relatief nauwkeurige meters hoor, heb ik begrepen uit het energiemeters topic
Ik denk dat dat bij mij de waterval binnenin heeft veroorzaakt. Ik heb de telefoon in China gekocht (en daar zit ik nu nog steeds), dus denk niet dat mijn garantieverhaal veel nut heeft (plus dat dat in het garantie topic hoortRoytoch schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 15:14:
[...]
Overal? Ik heb het wel onder TL buizen, daar gaat hij toch niet heel lekker mee om.
Vraag. Ik zie her en der mensen waarbij de achterzijde van het toestel los raakt, de lijm lijkt dan deels niet meer te houden. Vaak begint het in de linkerbovenhoek (wanneer toestel rechtovereind wordt gehouden, gezien vanaf achter). Heeft iemand dit gehad, en wat was de reactie van Sony? Ik heb er wel last van en heb niet het idee dat hij nog waterdicht is.
Aparte batterij calibratie, mijn telefoon heeft in 12 uur met whatsappen, internetten en filmpjes kijken maar 1 procent verbruikt.
Ps4/switch gamer
Kan het zijn dat een videoplayer app nog openstaat? Dit heb ik namelijk gehad met ik geloof BS Player.alex3305 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 16:39:
[...]
Ja overal, het scherm zelf flikkert ook gewoon. Niet de reflectie in het scherm, helaas. Overigens is het met de nieuwe 4.2.2 wel een stuk beter, maar nog steeds helaas last van.
Zelf heb ik er overigens geen last van, maar ik draai dan ook geen Sony roms meer.
Thanks voor je hulp, helaas geen klein dingetje dus..Bartjezz schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 17:54:
[...]
Opnieuw de kernel en loader flashen helpt waarschijnlijk. Ik heb ook problemen met wifi gehad (dat die gewoon niet inschakelde), daarna alleen de kernel en loader flashen en klaar.
Dit is al de derde Z die ik in mijn handen heb gehad, en deze doet het als enigste. Ook het schermtype (Sharp of JDC) blijkt niet veel uit te maken, aangezien mijn andere Sharp en JDC het niet doen.eymey schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 18:21:
Wel vreemd, de verhalen die ik lees over flickering in het scherm. Kan iemand zo goed mogelijk achterhalen of dat een flickering is in het renderen van wat er op het scherm moet komen, of het scherm zelf?
Het flickeren is overigens met de nieuwste 4.2.2 nog maar zeer minimaal en alleen bij witte of lichtgrijze vlakken aanwezig. Bij de eerste revisie van 4.2.2 was het een ramp en kreeg je het soms bijna niet meer weg. Ook spelen met de helderheid heeft totaal geen zin. Soms een reboot, maar het was ook ontzettend willekeurig. De ene keer wel, dan weer een hele tijd niet, etc.
Persoonlijk denk ik dus ook dat het gewoonweg een softwarebug is, aangezien we er in 4.1 ook geen last van hadden.
Nope, ook na reboots blijft het aanwezig.THxZ0NE schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 21:08:
[...]
Kan het zijn dat een videoplayer app nog openstaat? Dit heb ik namelijk gehad met ik geloof BS Player.
Ik heb ook last van het geflikker sinds 4.2.2. Soms doet hij 't wel, soms niet. Heb het sinds de laatste update denk ik wel veel minder opgemerkt.
Heb soms ook last van het flikkeren van het scherm, maar niet altijd. Heb het idee dat ik er meer last van heb wanneer mijn toestel warm is (zeker na intensief gebruik met dat warme weer wanneer het toestel ook sneller heet wordt) , maar zeker weten doe ik het niet.
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Staat onder op het toestel
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Verwijderd
Kijk ^O^ Had heb al vanuit elke hoek bekeken, kon de onderkant niet goed lezen (ben behoorlijk ver- en bijziend).
Heb het LTE-ondersteunende toestel, dus dat is mooi
Is ook niet meer dan normaal, of je zou een importtoestel moeten hebben 
Staat ook gewoon onder 'info over deze telefoon' of op de sticker op de doos.
En je had ook nog een 6606 kunnen hebben
Staat ook gewoon onder 'info over deze telefoon' of op de sticker op de doos.
En je had ook nog een 6606 kunnen hebben
[ Voor 23% gewijzigd door CLB op 05-08-2013 11:31 ]
Jazeker. Gisteren voor het eerst meegemaakt. De eerste keer viel mijn beeld gewoon helemaal weg toen ik een filmpje aan het kijken was. Het scherm stond niet uit, maar het beeld was gewoon zwart. Na een forced reboot (power+up) ging het beter. Toen in weer het filmpje ging kijken begon het beeld te flickeren.alex3305 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 14:19:
Vanochtend leek het wel of bij whatsapp het onderste helft van het scherm flickerde, maar dat was misschien door mijn ogen.
Even een vraagje aan de mede XZ-users 
Ik heb sinds het updaten van m'n telefoon nog alleen maar de foto's van de laatste maand in mijn album staan. Als ik met ES-explorer kijk staat alles er netjes... Ik heb ook al eens de foto's gewist en er opnieuw via usb opgezet, maar niets wil helpen... Ook niet de mediaserver killen/wissen, of de albumapp killen/wissen...
Ik heb sinds het updaten van m'n telefoon nog alleen maar de foto's van de laatste maand in mijn album staan. Als ik met ES-explorer kijk staat alles er netjes... Ik heb ook al eens de foto's gewist en er opnieuw via usb opgezet, maar niets wil helpen... Ook niet de mediaserver killen/wissen, of de albumapp killen/wissen...
Probeer de cache eens te wipen; hou de volume omhoog en power ingedrukt tot die 1 keer trilt, dan alles loslaten.
Via 'pictures' of 'my albums'? Door het geweldige opslagsysteem van de Z (of Android 4.1, kan ook), kan je modified date van een bestand niet gewijzigd worden, dus als jij als je fotos er opnieuw opzet, zijn ze allemaal van deze maand (via 'pictures')Bartjezz schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 20:09:
Even een vraagje aan de mede XZ-users
edit:
Dat is toch gewoon een reboot? Je kan idd wel de cache leeggooien van de album app en media storage via settings > apps > all apps, en daarna een reboot. Dan zou die alle media weer opnieuw moeten gaan indexen.Durazno schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 21:59:
Probeer de cache eens te wipen; hou de volume omhoog en power ingedrukt tot die 1 keer trilt, dan alles loslaten.
[ Voor 23% gewijzigd door Dannisi op 06-08-2013 05:45 ]
Heb zelf ook sinds de update van 4.2.2 last van een flikkerend scherm. Vooral bij whatsapp en het bekijken van een filmpje gaat het compleet mis. Er komt dan van de onderkant een grote zwarte balk omhoog en soms zie ik helemaal niks of nog maar driekwart van mijn scherm. Ik moet mijn Xperia z uit en weer aan doen om mijn probleem te verhelpen, maar soms werkt dat ook niet.
Inmiddels heb ik daarnaast last van groene vlekken in het scherm. Dit probleem heb ik pas sinds enkele dagen, maar dit is redelijk frustrerend.
Voor de duidelijkheid heb ik een kort filmpje geschoten. De Xperia Z zat toen toevallig aan de oplader, maar daardoor ontstond het probleem niet.
https://dl.dropboxusercon...peria%20z%20-%20kopie.mp4
Inmiddels heb ik daarnaast last van groene vlekken in het scherm. Dit probleem heb ik pas sinds enkele dagen, maar dit is redelijk frustrerend.
Voor de duidelijkheid heb ik een kort filmpje geschoten. De Xperia Z zat toen toevallig aan de oplader, maar daardoor ontstond het probleem niet.
https://dl.dropboxusercon...peria%20z%20-%20kopie.mp4
Als dit sinds de laatste update komt dan kun je het repareren met SUS of de oude rom erop zetten.
Ik hoop voor je dat het software probleem is en niet hardwarematig.
Ik vind de .244 update goed maar heb inderdaad soms last van een beetje flickering (tl buis effect) maar dat heb ik met andere roms ook wel eens gehad en ook met de XS had ik dit wel eens.
Ik vind de .244 update goed maar heb inderdaad soms last van een beetje flickering (tl buis effect) maar dat heb ik met andere roms ook wel eens gehad en ook met de XS had ik dit wel eens.
[ Voor 5% gewijzigd door Garret1410 op 06-08-2013 09:20 ]
Ik heb het voor 4.2.2 ook wel een keer gehad, maar dat was minder erg. Wellicht dat ik binnenkort even een T-mobile store binnenstap(als dit probleem aanhoudt) om te kijken of er wat aan gedaan kan worden. Heb zelf geen zin om een maand zonder smartphone te zitten.Garret1410 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 09:19:
Als dit sinds de laatste update komt dan kun je het repareren met SUS of de oude rom erop zetten.
Ook Kpn kan updaten via sony companion .
Spam, niet toegestaan op het forum, gebruik hier voor Vraag & Aanbod
[ Voor 114% gewijzigd door Bullet NL op 06-08-2013 15:14 ]
Dit is niet flauw, het is niet toegestaan, punt uit. Kritiek op de moderatie mag in; Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile
[ Voor 85% gewijzigd door Bullet NL op 06-08-2013 15:45 ]
Power+vol-up is gewoon hardwarematig rebooten. (na 12 seconden 3x trillen is uitzetten)Dannisi schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 05:43:
[...]
Via 'pictures' of 'my albums'? Door het geweldige opslagsysteem van de Z (of Android 4.1, kan ook), kan je modified date van een bestand niet gewijzigd worden, dus als jij als je fotos er opnieuw opzet, zijn ze allemaal van deze maand (via 'pictures')
edit:
[...]
Dat is toch gewoon een reboot? Je kan idd wel de cache leeggooien van de album app en media storage via settings > apps > all apps, en daarna een reboot. Dan zou die alle media weer opnieuw moeten gaan indexen.
Ik heb al de cache eens gewist, de complete app gewist en na een reboot opnieuw erop gezet (natuurlijk vanuit een versie die ik via flashtool eraf had gehaald), helpt allemaal helemaal niets.
Ach ja, bij de volgende grote update maar eens de xz helemaal opnieuw installeren en instellen...
Net ALLE bestanden gewist van zowel het interne als het externe geheugen
Geen idee hoe dit gebeurd is, maar van mijn SD kaart heb ik alle bestanden kunnen recoveren.
Maar hoe kan ik de bestanden van het interne geheugen recoveren?
Aangezien je de interne SD niet kan mounten als een schijf op je PC.
Iemand een idee wat ik nu kan doen.
Ben echt alles kwijt, foto's video's opgeslagen data van spellentjes echt alles
Edit: Ook geprobeert een backup terug te zetten van een paar uur gelden, alleen die neemt niet de interne bestanden mee in de backup (via recovery menu)
Edit2: Alle apps staan er nog wel op, net zoals de contacten en de smsjes.
Geen idee hoe dit gebeurd is, maar van mijn SD kaart heb ik alle bestanden kunnen recoveren.
Edit: Ook geprobeert een backup terug te zetten van een paar uur gelden, alleen die neemt niet de interne bestanden mee in de backup (via recovery menu)
[ Voor 21% gewijzigd door jeroendh op 06-08-2013 17:36 ]
Klinkt als een hardreset en dat gebeurd niet zo maar... Recoveren = backup terugzetten?
Ik heb dat ook gehad bij de upgrade naar 10.3.A.0.423. En dan met behoud van root. Telefoon liep vast, na een reboot was ook de 'sd' (interne geheugen dus) leeg. Gelukkig backup ik die elke nacht
. Ook geen idee hoe dat ineens kwam.
Als ik foto's van bijv. 2009 op m'n SD-kaartje zet, worden deze in de Album app gewoon onder het jaar 2009 weergegeven hoor.Dannisi schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 05:43:
[...]
Via 'pictures' of 'my albums'? Door het geweldige opslagsysteem van de Z (of Android 4.1, kan ook), kan je modified date van een bestand niet gewijzigd worden, dus als jij als je fotos er opnieuw opzet, zijn ze allemaal van deze maand (via 'pictures')
Ambroos,
Heeft Sony al onderzoek gedaan naar loskomende achterkanten of is dit net zo incidenteel als die barst?
Heeft Sony al onderzoek gedaan naar loskomende achterkanten of is dit net zo incidenteel als die barst?
Verwijderd
Zo ja heb dat nu ook opeens, misschien door het warme weer? Ik druk ertegen aan en dan is het weer goed.AMARONE schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 00:08:
Ambroos,
Warme weer is inderdaad lijm die loslaat, stond artikel op Xperiablog ook over deze issues!
Kan iemand voor mij de Video Unlimited .apk verzorgen, VOOR versie 7.0.7 (die ik vanavond OTA kreeg)
Kan iemand voor mij de Video Unlimited .apk verzorgen, VOOR versie 7.0.7 (die ik vanavond OTA kreeg)
[ Voor 36% gewijzigd door CLB op 07-08-2013 01:31 ]
Laat ik het verduidelijken: foto's (die dus EXIF data hebben) worden goed gesorteerd, maar bijvoorbeeld foto's/plaatjes uit whatsapp gesprekken niet. Die staan bij mij allemaal op 6 Juli (of later), omdat dat de datum is dat ik m'n SD backup terug heb gezet.henri86 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 23:12:
[...]
Als ik foto's van bijv. 2009 op m'n SD-kaartje zet, worden deze in de Album app gewoon onder het jaar 2009 weergegeven hoor.
Behalve dat de achterkant weer loslaat de volgende keer dat de telefoon het warm krijgt (bij mij elke keer als ik langer dan 10 minuten een spelletje speel). En dat je nu grote kans hebt dat je je waterdichtheid kwijt bent.Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 01:07:
[...]
Zo ja heb dat nu ook opeens, misschien door het warme weer? Ik druk ertegen aan en dan is het weer goed.
[ Voor 30% gewijzigd door Dannisi op 07-08-2013 04:31 ]
Verwijderd
Heb tot nu toe geen last van ik kneep het een tijdje geleden met een hanger tegen elkaar, en sindsdien geen last. Maar nu door het warme weer en als ik het meedraag in me pouch dan merk ik dat de plaat iets omhoog is gekomen. Even aandrukken en het is weer normaal.Dannisi schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 04:29:
[...]
Laat ik het verduidelijken: foto's (die dus EXIF data hebben) worden goed gesorteerd, maar bijvoorbeeld foto's/plaatjes uit whatsapp gesprekken niet. Die staan bij mij allemaal op 6 Juli (of later), omdat dat de datum is dat ik m'n SD backup terug heb gezet.
[...]
Behalve dat de achterkant weer loslaat de volgende keer dat de telefoon het warm krijgt (bij mij elke keer als ik langer dan 10 minuten een spelletje speel). En dat je nu grote kans hebt dat je je waterdichtheid kwijt bent.
Verwijderd
Heeft iemand mijn eerdere vraag nog kunnen testen? Heeft iemand een gelijkwaardige setup? Hoor graag van jullie...Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 21:36:
Ik gebruik veel de Xperia Throw functie voor het afspelen van muziek op mijn Pioneer VSX-922 receiver.
Het lijkt er toch op dat de telefoon soms heel snel opnieuw connect aan de AP en vervolgens de throw verbinding kwijt is. Uiteraard wissel ik niet tussen de twee ingestelde Ap's 2.4 / 5 ghz op dat moment.
Thx!
Ik heb gereageerd, toen was je probleem mij niet helemaal duidelijk maar ik ga er nu vanuit dat je throw dus via dlna / wifi gebruikt? Dat doe ik namelijk niet dus kan ik niets over zeggenVerwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 19:23:
[...]
Heeft iemand mijn eerdere vraag nog kunnen testen? Heeft iemand een gelijkwaardige setup? Hoor graag van jullie...
Het lijkt er toch op dat de telefoon soms heel snel opnieuw connect aan de AP en vervolgens de throw verbinding kwijt is. Uiteraard wissel ik niet tussen de twee ingestelde Ap's 2.4 / 5 ghz op dat moment.
Thx!
Even de DeskClock uit CM10.1 getrokken:
https://docs.google.com/f...2alAtQXM/edit?usp=sharing
https://docs.google.com/f...2alAtQXM/edit?usp=sharing
Gisteren ook de T-mobile 244 update binnengehaald. Werkt tot nu toe prima :-)
Ben bang dat je alles kwijt bent, tenzij je die backup nog terug kan zetten.jeroendh schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 17:33:
Net ALLE bestanden gewist van zowel het interne als het externe geheugen![]()
Er zijn een paar apps die "kunnen" recoveren van het interne geheugen, maar mijn recente ervaring is dat ze niet werken. Bijvoorbeeld Diskdigger en Hexamob Recovery en Undelete. Ik heb Hexamob zelfs gekocht, maar het mocht niet baten.
http://androiddeveloperph...leted-files-pictures.html
Recovery progs vanaf je pc werken niet, omdat het interne geheugen niet te mounten is als externe opslag.
Rest er nog 1 optie, maar dat was mij iets te veel moeite, maar ik was ook maar een paar foto's kwijt. Misschien voor jou wel de moeite waard;
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1994705
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2143188
Misschien dat ik niet op de juiste plaats(en) kijk, maar ik kan maar niet vinden waar ik een eigen geluidsprofiel kan aanmaken. Zou namelijk een profiel willen waarbij er enkel 1 kort signaal gegeven wordt, zonder trillen.
Iemand die dit weet?
Iemand die dit weet?
Je kunt in android geen profielen aanmaken. Je kunt gewoon de beltoon instellen en of hij moet trillen. Je kunt wel doormiddel van een toggle in het dropdownmenu je telefoon stil zetten.
Heb je volgens mij apps voor, bv: Google Play: Simple Sound Profile WidgetSonnyBBQ schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:27:
Misschien dat ik niet op de juiste plaats(en) kijk, maar ik kan maar niet vinden waar ik een eigen geluidsprofiel kan aanmaken. Zou namelijk een profiel willen waarbij er enkel 1 kort signaal gegeven wordt, zonder trillen.
Iemand die dit weet?
Gewoon eens zoeken op sound profile manager ofzo en dan zelf onderzoeken welke app het bes voor je werkt
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Ik weet niet of je dit op vaste tijdstippen wil, maar daarvoor kun je kijken naar smart connect (meegeleverd)SonnyBBQ schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 11:27:
Iemand die dit weet?
Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic
Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.
Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic
Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.
Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.