Word niet echt goed ontvangen, de Z ziet er nog steeds eleganter uit. En de scherm springt er niet zo uit als bij de Z Ultra.Cyleo schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 12:37:
Hebben jullie de mogelijke opvolger van de Xperia Z gezien? Hij ziet er erg vet uit:
http://www.xperiablog.net...looks-like-the-real-deal/
Kun je niet echt zeggen. Misschien staat de helderheid wel op z'n laagst. En op een foto kun je de kijkhoeken niet echt beoordelen, dus misschien zijn die juist wel heel erg goed bij de Honami, net als bij de Z Ultra. De Homani schijnt namelijk net als de Z Ultra een Triluminos scherm te krijgen.
[ Voor 16% gewijzigd door cordonbleu op 24-07-2013 13:52 ]
Ik vind hem niet echt revolutionair anders dan de Z
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Het revolutionaire aan de Honami zal hem dan ook echt in de camera moeten zitten (en hopelijk een beter scherm, of iig betere kijkhoeken zonder de natuurlijke kleuren van de Z aan te tasten).
Maar als bij de camera van de Honami, net als bij die van de Z en de SP, de software alles verprutst qua kwaliteit, dan zal het toestel zeker een teleurstelling worden.
Wat betreft de camera van de Z, overigens: Is het nou al iemand gelukt om 'beter' foto's te maken? Ik heb nu diverse cameraprogramma's geprobeerd, incl. de optie (gelekte 4,3 camera met photosphere en dergelijke) die hier laatst werd gegeven. Maar ik blijf de kwaliteit gewoon teleurstellend vinden met compleet weg gecomprimeerde scherpte.
Maar als bij de camera van de Honami, net als bij die van de Z en de SP, de software alles verprutst qua kwaliteit, dan zal het toestel zeker een teleurstelling worden.
Wat betreft de camera van de Z, overigens: Is het nou al iemand gelukt om 'beter' foto's te maken? Ik heb nu diverse cameraprogramma's geprobeerd, incl. de optie (gelekte 4,3 camera met photosphere en dergelijke) die hier laatst werd gegeven. Maar ik blijf de kwaliteit gewoon teleurstellend vinden met compleet weg gecomprimeerde scherpte.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Precies nu het over de waterdichtheid gaat heb ik er ook gezeik mee. Al meerdere keren mee onder de douche geweest en in bakken water gepleurt. Vandaag mee onder de douche, lijkt niks aan de hand. Na het douchen leek het over een beetje condens in de lens zat, maar dat trok meteen weg toen ik uit de vochtige badkamer was. Toen begon de notificatieled rood te knipperen, maar hij kwam nog gewoon uit standby. Daarna zei Android dat ik m'n SD kaart er 'onveilig' uit had gehaald (zat er nog in). Auto brightness lijkt ook niet meer te werken (altijd op z'n felst). SD kaart er weer in gestopt, maar Android wil 'm formateren (gedaan) en daarna werkt het nog steeds niet.
Die SD zal wel kapot zijn (stond toch niks boeiends op). Rest van de telefoon lijkt nog te werken. Stickers bij de koptelefoon en SD zijn nu wel rood.
Die SD zal wel kapot zijn (stond toch niks boeiends op). Rest van de telefoon lijkt nog te werken. Stickers bij de koptelefoon en SD zijn nu wel rood.
There is no place like 127.0.0.1
Geen van mijn Sandisk ultra microSD kaarten werken in de Z (32 en 64 GB) alle mogelijke formats uitgeprobeerd. Zijn hier fixes voor? Google levert weinig op..
Edit: Kingston 8GB op fat32 blijkt ook niet te werken.. bad luck of poort kapot?
Edit: Kingston 8GB op fat32 blijkt ook niet te werken.. bad luck of poort kapot?
[ Voor 21% gewijzigd door gebakken peer op 24-07-2013 15:02 ]
Ik heb er hier ook een Sandisk 32GB inzitten en die doet het met Fat32 en exFat prima.
''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''
Ik heb ook een Sandisk van 32GB, geen centje pijn.
Verwijderd
weet iemand hoe je Google search kan uitschakelen als je omhoog veegt vanaf je home knop?
Ik speel regelmatig Fruit Ninja vs Skittles, en dan veeg ik perongeluk er overheen en opent hij Google.
Heb al gezocht in instellingen maar kan niks vinden
Ik speel regelmatig Fruit Ninja vs Skittles, en dan veeg ik perongeluk er overheen en opent hij Google.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2013 11:07 ]
Google Play: Google Now Swipe DisablerVerwijderd schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 11:06:
weet iemand hoe je Google search kan uitschakelen als je omhoog veegt vanaf je home knop?
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Is het normaal dat als je onderin het scherm op de terugknopt drukt, daar vlak boven een drukvlek in het scherm komt? Ik druk echt niet abnormaal hard...
Die drukvlek komt ook als ik net onder het midden van het scherm druk, en meer aan de andere kant van het scherm naar beneden toe..
Die drukvlek komt ook als ik net onder het midden van het scherm druk, en meer aan de andere kant van het scherm naar beneden toe..
Normaal vind ik het niet, maar het is er wel.bartus1989 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 12:19:
Is het normaal dat als je onderin het scherm op de terugknopt drukt, daar vlak boven een drukvlek in het scherm komt? Ik druk echt niet abnormaal hard...
Als je het toestel ook heellichtjes twist komt het al.
Tot nu toe bij alle Xeperia's die ik in handen heb gehad, was het er.
Ik lijk een zwaar probleem te hebben met mijn Xperia Z. Elke nacht schakel ik het toestel uit en laad ik het op in de charging dock. Deze morgen brandde het groene notificatieledje, dus ik haalde het uit de dock en probeerde de telefoon aan te schakelen. Echter geen reactie!
Dan maar een tiental seconden de power button + vol up ingedrukt gehouden: hielp niet. Ook niet power button + vol up en down. Wanneer ik het toestel probeer op te laden is er geen reactie meer van het toestel: geen notificatieledje, geen Sony-logo. Ook niet wanneer het met een usb-kabel aan de computer verbonden is. Uiteindelijk dan maar de telefoon proberen herstellen met SUS en PC Companion, ook dat lukte niet. Als laatste de XZ proberen flashen met flashtool: geen reactie.
De telefoon heeft geen unlockte bootloader, hij was enkel geroot. Probleem is dat ik het bij Amazon Duitsland heb gekocht, waardoor garantie claimen nogal omslachtig is. Iemand nog suggesties? Ik vrees dat mijn Xperia Z een hardwarematig probleem heeft (kapotte accu?) en zo dood als een pier is.
Dan maar een tiental seconden de power button + vol up ingedrukt gehouden: hielp niet. Ook niet power button + vol up en down. Wanneer ik het toestel probeer op te laden is er geen reactie meer van het toestel: geen notificatieledje, geen Sony-logo. Ook niet wanneer het met een usb-kabel aan de computer verbonden is. Uiteindelijk dan maar de telefoon proberen herstellen met SUS en PC Companion, ook dat lukte niet. Als laatste de XZ proberen flashen met flashtool: geen reactie.
De telefoon heeft geen unlockte bootloader, hij was enkel geroot. Probleem is dat ik het bij Amazon Duitsland heb gekocht, waardoor garantie claimen nogal omslachtig is. Iemand nog suggesties? Ik vrees dat mijn Xperia Z een hardwarematig probleem heeft (kapotte accu?) en zo dood als een pier is.
Ik heb het niet en zou er geen genoegen mee nemen ook. Dit is mijn eerste Z en ik heb hem vanaf de eerste dag verkrijgbaar, dus de eerste batch. Buiten dat de achterkant ietsje omhoog komt bij de simkaart slot ben ik qua hardware nog geen enkel probleem tegengekomen. Jouw probleem hoort dus niet en mag gewoon niet gebeuren zou ik denken.bartus1989 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 12:19:
4.3 Komt er ook aan voor de Xperia Z: http://www.xperiablog.net...a-z-series-and-xperia-sp/
Meer: http://www.androidpolice....already-posted-to-github/
Sony is goed bezig
Meer: http://www.androidpolice....already-posted-to-github/
Sony is goed bezig
[ Voor 40% gewijzigd door Cyleo op 25-07-2013 14:47 ]
Lijkt mij niet normaal, ik heb het niet. Maar ik heb wel een kleine drukvlek midden-linksbovenin. Deze zie ik alleen bij een wit scherm als ik goed kijk, maar vind het wel jammer. Ook heb ik wat stof achter de front-camera. Is er een manier om dat er achterweg te krijgen?bartus1989 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 12:19:
Ik haal 'm voor de zekerheid al uit m'n broekzak als ik een trap op loop, voor mijn gevoel een heel breekbaar ding nadat ik een nokia lumia had.
EDIT:
Nog iets wat ik me afvraag;
Wanneer ik mijn scherm ontgrendel laat ie eerst heel even van die blokken zien, zodat ik nog dingen kan aanpassen met bijv. widgets, en daarna gaat het scherm naar het 'gewone' vergrendelscherm.
Kan het ook zo worden ingesteld dat de telefoon in één keer het vergrendelscherm laat zien na ontgrendelen?
[ Voor 17% gewijzigd door teunvdb op 25-07-2013 15:11 ]
Kan niet. Is een Android 4.2.2 dingetje.teunvdb schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 15:00:
[...]
EDIT:
Nog iets wat ik me afvraag;
Wanneer ik mijn scherm ontgrendel laat ie eerst heel even van die blokken zien, zodat ik nog dingen kan aanpassen met bijv. widgets, en daarna gaat het scherm naar het 'gewone' vergrendelscherm.
Kan het ook zo worden ingesteld dat de telefoon in één keer het vergrendelscherm laat zien na ontgrendelen?
Op XDA staan nieuwe versies van de Walkman en de Album app. In de Walkman app zie ik meteen dat deze nu inclusief 'Music Unlimited' is. 
Link naar post met linkjes naar .apk downloads op Dropbox.
Linkjes staan ook in de topicstart op XDA, maar deze werken niet.
Ooh, lovely! Dag Spotify, hallo Music Unlimited
hier wacht ik al een hele tijd op.
Danku
Pressing the 'back' navbar button no longer exits the Walkman app.agoNITE schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 17:50:
Op XDA staan nieuwe versies van de Walkman en de Album app. In de Walkman app zie ik meteen dat deze nu inclusief 'Music Unlimited' is.
Ps4/switch gamer
Iemand die hier de apk nog kan delen? Links werken niet meer.
Ik krijg wel elke keer de melding dat er geen applicatie is geinstalleerd. Maar naar het programma kijkende kan ik bijna elk geinstalleerde app. er op installeren. Wereldprogramma, dank u.Bartjezz schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 21:24:
[...]
DankuIk was me ook al mateloos aan het irriteren over dit gebeuren
Leuk man gatheren
Kan iemand iets voor mij testen?
Als je de camera app open en je kies opnameselecties (scenes) --> vuurwerk en dan een foto nemen.
Bij mij komt er dan een spierwitte foto tevoorschijn?
Is dit ook bij jullie of?
Als je de camera app open en je kies opnameselecties (scenes) --> vuurwerk en dan een foto nemen.
Net even getest, maakt hier wel een normale foto op de vuurwerk stand.Knamix schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 14:40:
Heb versie 4.2.2
Verwijderd
Kan iemand mij helpen, tijdje geleden kon ik instellingen- Xperia- usb verbinding bij vertrouwde apparaten mijn telefoon makkelijk pairen met mijn laptop en zo zonder usb kabel bestanden overzetten naar me telefoon. Alleen nu staat er geen vertrouwde hosts, en krijg dit ook niet meer aan de praat. Ieman een oplossing?
Alvast bedankt
Alvast bedankt
Wanneer je telefoon niet aangesloten is open je op je computer PC Companion. Daarin kies je dan bovenaan 'Hoe verbinding maken' (of iets in die aard). Je geeft dan aan dat je dat via WiFi wil doen en volgt de stapjes. Je moet dan éénmalig je telefoon aansluiten via USB, daarna kan het via WiFi.
Verwijderd
Super thnx ga ik even proberen ;-)AmbroosV schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 15:45:
Wanneer je telefoon niet aangesloten is open je op je computer PC Companion. Daarin kies je dan bovenaan 'Hoe verbinding maken' (of iets in die aard). Je geeft dan aan dat je dat via WiFi wil doen en volgt de stapjes. Je moet dan éénmalig je telefoon aansluiten via USB, daarna kan het via WiFi.
Ik neem aan dat je de foto bij gewoon daglicht hebt genomen? De vuurwerkstand zal de sluitertijd langer maken en de belichting anders instellen. Logisch dus dat je bij daglicht een witte foto krijgt, ik ook. Probeer het vannacht nog eens met een vuurpijlKnamix schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 14:40:
Ook even getest (ook op 4.2.2), ik krijg een hele lichte (bijna witte) foto. Volgens de exif is de foto gemaakt met F/2.4, 1.000s op iso 40. Een foto van hetzelfde onderwerp in de normale mode is gemaakt met F2.4, 1/32 s op iso 100. De 'vuurwerk' foto is dus duidelijk overbelicht.jeroendh schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 15:26:
[...]
Net even getest, maakt hier wel een normale foto op de vuurwerk stand.
Heb versie 4.2.2
Ik heb nog een paar opnamen in verschillende lichtomstandigheden gemaakt in de 'vuurwerk' mode en telkens is de belichtingstijd 1 seconde.Als de iso niet lager kan en het diafragma niet kleiner kan dan zal dat overbelichte foto's opleveren in lichtere omstandigheden. Ik zie dit dan ook als een 'feature' van deze mode. Waarschijnlijk is een belichtingstijd van 1 seconde 's avonds of 's nachts prima om vuurwerkfoto's te maken.
Het lijkt erop dat ik moet rectificeren wat betreft de waterdichtheid van mijn klepjes. Het lijkt er op dat de klepjes wel dicht zaten bij mij maar toch niet gelekt hebben. Naar aanleiding van mijn vorige post (al reactie op MadMan) ben ik mijn apparaat nog eens goed gaan bestudering. En toen vond ik een heel klein barstje in de zijkant, precies in het stukje waar die oplader connectoren zitten (vlak naast de sd-klep dus). Dat is ongetwijfeld het zwakste punt van de glazen zijkant want de connectoren laten daar maar een klein randje over. Mijn XZ is nooit echt gevallen, maar kan best een keer een stootje precies op dit zwakste punt hebben gehad. Aangezien bij het filmen onder water dit de onderkant van het toestel is kan het water vervolgens best van binnenuit naar de klepjes gelopen zijn. Ondanks dat ik inderdaad de klepjes nog netjes aangedrukt had, zullen daarmee de beide indicatoren lichtroze zijn geworden.. Ben bang dat dit geen gevalletje fabrieks garantie gaat worden. De vakantie was al niet goedkoop maar zou zo wel eens heel duur kunnen worden.pheppy schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:43:
....
Behalve de klepjes nog een keer extra aandrukken had ik elke andere maatregel voor meer zekerheid over de waterdichtheid zeker genomen. Ik vond het juist zo'n mooie feature, die waterdichtheid.
....
Bedenk me nu ook dat in mijn geval de (in film stand) onderste twee klepjes licht roze zijn geworden. Elk water dat in mijn telefoon terecht komt zou door de zwaarte kracht zo naar de onderste twee klepjes toe lopen aangezien de connectoren zelf inderdaad niet water dicht zijn. Misschien lekte in mijn geval alleen het (vaker gebruikte) usb klepje en werd daar vandaan de indicator van het SD klepje ook licht roze. Of was er heel ergens anders een lek.
...
Dat barstje in de zijkant is nauwelijks te zien. Is ook niet groter dat een flinke milimeter. Zeker omdat ik normaal vooral de voorkant en soms de achterkant bekijk. Ik raad aan ivm waterdichtheid regelmatig je XZ goed te bestuderen, inclusief de zijkant.
Verwijderd
Volgens mij wordt de phone heel erg warm/ heet, omdat ie zn wamte niet kwijt kan. Door het lekker water en stof dicht te maken. Elk voordeel heeft zn nadeel hahapheppy schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 16:47:
[...]
Het lijkt erop dat ik moet rectificeren wat betreft de waterdichtheid van mijn klepjes. Het lijkt er op dat de klepjes wel dicht zaten bij mij maar toch niet gelekt hebben. Naar aanleiding van mijn vorige post (al reactie op MadMan) ben ik mijn apparaat nog eens goed gaan bestudering. En toen vond ik een heel klein barstje in de zijkant, precies in het stukje waar die oplader connectoren zitten (vlak naast de sd-klep dus). Dat is ongetwijfeld het zwakste punt van de glazen zijkant want de connectoren laten daar maar een klein randje over. Mijn XZ is nooit echt gevallen, maar kan best een keer een stootje precies op dit zwakste punt hebben gehad. Aangezien bij het filmen onder water dit de onderkant van het toestel is kan het water vervolgens best van binnenuit naar de klepjes gelopen zijn. Ondanks dat ik inderdaad de klepjes nog netjes aangedrukt had, zullen daarmee de beide indicatoren lichtroze zijn geworden.. Ben bang dat dit geen gevalletje fabrieks garantie gaat worden. De vakantie was al niet goedkoop maar zou zo wel eens heel duur kunnen worden.![]()
Dat barstje in de zijkant is nauwelijks te zien. Is ook niet groter dat een flinke milimeter. Zeker omdat ik normaal vooral de voorkant en soms de achterkant bekijk. Ik raad aan ivm waterdichtheid regelmatig je XZ goed te bestuderen, inclusief de zijkant.

Thanks voor de info!PatrickvL schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 15:56:
[...]
Ook even getest (ook op 4.2.2), ik krijg een hele lichte (bijna witte) foto. Volgens de exif is de foto gemaakt met F/2.4, 1.000s op iso 40. Een foto van hetzelfde onderwerp in de normale mode is gemaakt met F2.4, 1/32 s op iso 100. De 'vuurwerk' foto is dus duidelijk overbelicht.
Ik heb nog een paar opnamen in verschillende lichtomstandigheden gemaakt in de 'vuurwerk' mode en telkens is de belichtingstijd 1 seconde.Als de iso niet lager kan en het diafragma niet kleiner kan dan zal dat overbelichte foto's opleveren in lichtere omstandigheden. Ik zie dit dan ook als een 'feature' van deze mode. Waarschijnlijk is een belichtingstijd van 1 seconde 's avonds of 's nachts prima om vuurwerkfoto's te maken.

Hoi
Kan iemand deze mij toezenden of ergens delen??
Geeft een foutmelding..
Alvast bedankt :-)
Wat ik trouwens ook nog tegenkwam, Honami launcher die te installeren is als een normale .apk file. Dus geen root nodig of flashen via recovery.
Link naar thread op XDA
Link naar thread op XDA
Album: https://docs.google.com/f...xZTlNMmc/edit?usp=sharingKoekwaussie schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 21:05:
[...]
Hoi
Kan iemand deze mij toezenden of ergens delen??
Geeft een foutmelding..
Alvast bedankt :-)
WALKMAN: https://docs.google.com/f...CZkJDdnM/edit?usp=sharing
Ik vind die nieuwe Walkman qua uiterlijk trouwens geen vooruitgang.
vroeger stond onder ----- Instellingen > Xperia™ > Schermreproductie.
zie: http://userguide.sonymobi...-z#!Screen-mirroring.html
maar nu is het menu Schermreproductie verdwenen.,
Staat bij mij nu onder 'Instellingen > weergave' en dan de onderste optie. Gebruik wel een custom ROM dus weet niet zeker of dit hetzelfde is bij de stock-versie.rajrob schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 21:03:
vroeger stond onder ----- Instellingen > Xperia™ > Schermreproductie.
dank je wel , weer gevonden ,JdJtA schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 21:10:
[...]
Staat bij mij nu onder 'Instellingen > weergave' en dan de onderste optie. Gebruik wel een custom ROM dus weet niet zeker of dit hetzelfde is bij de stock-versie.
Sinds 4.2 is Miracast standaard een onderdeel van Android, en dan zit het bij Weergave. Sony was de eerste fabrikant met een implementatie van Miracast (Xperia T) en ze zwieren 'unieke' features meestal in het Xperia-menu.
Update van de zwemavonturen: Na 2 dagen, met alle klepjes open, in een zak rijst gelegen te hebben is het vocht weer uit de 2 camera's en de flitser. Het enige dat het niet overleefd lijkt te hebben is de lichtsensor (voor de auto brightness). Bij de service test geeft die altijd een waarde van 1000.0. De SD kaart en SD slot doen het ook nog gewoon (zelfs alle data stond nog op de SD), Gek dat de SD kaart zelf nat was, maar de sticker onder het SD klepje niet, dat betekent dat het water daar van binnen gekomen is.Dannisi schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 14:29:
Precies nu het over de waterdichtheid gaat heb ik er ook gezeik mee. Al meerdere keren mee onder de douche geweest en in bakken water gepleurt. Vandaag mee onder de douche, lijkt niks aan de hand. Na het douchen leek het over een beetje condens in de lens zat, maar dat trok meteen weg toen ik uit de vochtige badkamer was. Toen begon de notificatieled rood te knipperen, maar hij kwam nog gewoon uit standby. Daarna zei Android dat ik m'n SD kaart er 'onveilig' uit had gehaald (zat er nog in). Auto brightness lijkt ook niet meer te werken (altijd op z'n felst). SD kaart er weer in gestopt, maar Android wil 'm formateren (gedaan) en daarna werkt het nog steeds niet.
There is no place like 127.0.0.1
Sinds een paar dagen de Z in bezit, bevalt best goed na een galaxy s3.
Zeker makkelijk is dat hij zo in je natte zwembroek kan!
Alleen een flink minpunt vindt ik een laadtijd van de accu.
Duurt echt een eeuwigheid, mijn s3 zat met een 1.5 uur helemaal op 100%
De Z doet daar volgens mij ruim 3 uur over en het percentage loopt soms zelfs af tijdens gebruik onder het laden. Wat mij helemaal verbaasde was de lader, dat is een 1.5A lader!
Die wordt dus bij lange na niet volledig benut.
Is dit bij meerdere het geval of is daar nog iets aan te tweaken?
De Z doet daar volgens mij ruim 3 uur over en het percentage loopt soms zelfs af tijdens gebruik onder het laden. Wat mij helemaal verbaasde was de lader, dat is een 1.5A lader!
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
Zeker wordt de volledige capaciteit wel gebruikt. Ik vind zelf de laadtijden dan ook altijd erg snel, ik heb het niet bijgehouden maar volgens mij gebeurd het wel binnen de 3 uur.Oxellaar schreef op zondag 28 juli 2013 @ 14:25:
Sinds een paar dagen de Z in bezit, bevalt best goed na een galaxy s3.
Helaas is hij bij mij ook pas na 3 uur vol vanaf 2%
laden valt nog mee, maar als je hem een beetje gebruikt loopt hij ook zo weer leeg
Laden gaat hier best snel, maar bij alle telefoons/accus is het laden van 85/90 tot 100% altijd langzamer. Dat komt door de opbouw van de accu.
Wat ik merk met sommige cpu overclock tools is dat als ik het touch screen aanraak (schuiven naar een ander homescreen of als ik type) dat alle 4 de cores worden gebruikt op 1.5 ghz, en dat is alleen als je het touchscreen aanraak..
Als ik bijvoorbeeld veel type dan vliegen de procenten ervan af.. Terwijl dat als ik naar hetzelfde scherm kijk zonder het scherm aan te raken, gaat hij langzamer met de procenten?
Kan iemand dit controleren voor me? Want ik denk dat de xperia gewoon een goede accu heeft maar hij gaat veels te snel naar 1.5 ghz...
Met typen wordt mijn toestel warmer dan als ik niet type
Als ik bijvoorbeeld veel type dan vliegen de procenten ervan af.. Terwijl dat als ik naar hetzelfde scherm kijk zonder het scherm aan te raken, gaat hij langzamer met de procenten?
Kan iemand dit controleren voor me? Want ik denk dat de xperia gewoon een goede accu heeft maar hij gaat veels te snel naar 1.5 ghz...
Met typen wordt mijn toestel warmer dan als ik niet type
[ Voor 3% gewijzigd door Knamix op 28-07-2013 17:56 ]
Is een onderdeel van Project Butter. Bij aanrakingen zwiert Android alle cores helemaal aan om ervoor te zorgen dat alles smooth verloopt. Helemaal normaal.
Zorgt dit dan niet voor een veel snellere drop (batterij)AmbroosV schreef op zondag 28 juli 2013 @ 20:26:
Is een onderdeel van Project Butter. Bij aanrakingen zwiert Android alle cores helemaal aan om ervoor te zorgen dat alles smooth verloopt. Helemaal normaal.
Jammer dat je het niet uit kan zetten op een bepaald manier... Hierdoor wordt mijn toestel erg warm en gaat ook erg snel leeg

Voor zover ik weet is 't niet uit te zetten, nope.
Je kan wel altijd eens een ander keyboard proberen, SwiftKey, dat van Google, Swype, TouchPal, ... De Play Store zit er vol mee. Voor zover ik weet is het Sony-toetsenbord niet het meest batterijvriendelijke omdat de logica erachter hier en daar wat complex is.
Je kan wel altijd eens een ander keyboard proberen, SwiftKey, dat van Google, Swype, TouchPal, ... De Play Store zit er vol mee. Voor zover ik weet is het Sony-toetsenbord niet het meest batterijvriendelijke omdat de logica erachter hier en daar wat complex is.
Je zeg net dat het in Project Butter zit.AmbroosV schreef op zondag 28 juli 2013 @ 20:43:
Voor zover ik weet is 't niet uit te zetten, nope.
Dan zit het toch ook in bijvoorbeeld Swiftkey? (dat aanrakingen op het scherm veel batterij vraagt)
Of heb ik het nu mis?

Edit: Had het verkeerd gelezen
[ Voor 5% gewijzigd door Knamix op 28-07-2013 20:51 ]
Er is nu ook een nieuwe versie van Movies (Films) via XDA, heb hem hier geupload (werkte het best via mijn telefoon): https://app.box.com/s/5o5gg29p4q6a5yih9l5j
Wat is er anders?JdJtA schreef op zondag 28 juli 2013 @ 21:32:
Er is nu ook een nieuwe versie van Movies (Films) via XDA, heb hem hier geupload (werkte het best via mijn telefoon): https://app.box.com/s/5o5gg29p4q6a5yih9l5j
Ik gebruik SwiftKey, volgens mij maakt het weinig uit, batterij gaat gewoon snel leeg. Iets sneller dan bij mijn vorige toestel.
Ook als ik totaal niet typ wordt het toestel flink heet aan de achterkant net onder de camera.
Wat mij tegenvalt is de kwaliteit van de camera en flitser.
Wist dat hij niet super was, maar zo slecht had ik niet verwacht.
Op het scherm fullscreen zien ze er prachtig uit, maar zoom je iets in.......
jammer
Ook als ik totaal niet typ wordt het toestel flink heet aan de achterkant net onder de camera.
Op het scherm fullscreen zien ze er prachtig uit, maar zoom je iets in.......
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
inderdaad... en dan maar denken dat de Galaxy S4 veel betere kwaliteit foto's maakt met dezelfde sensorOxellaar schreef op zondag 28 juli 2013 @ 22:31:
Ik gebruik SwiftKey, volgens mij maakt het weinig uit, batterij gaat gewoon snel leeg. Iets sneller dan bij mijn vorige toestel.
Op het scherm fullscreen zien ze er prachtig uit, maar zoom je iets in.......jammer

Snap echt niet hoe Sony een sensor kan maken en dan dat een ander fabrikant (o.a.) Samsung betere foto's kan maken met een sensor van Sony

Zelfs mijn Oppo Find 5 die ik een paar maanden terug had maakt gebruik van de Sony sensor (zelfde als Xperia z en S4) en maakt nog betere foto's dan de Xperia Z.
Oppo is niet eens een heel goed merk kwa software (find 5 destijds) en maakt toch betere foto's...
Heel jammer
Ik ben er inmiddels achter wat het euvel is. Als je lockscreen aanstaat, is het nog wel mogelijk om de notificatiebalk naar beneden te trekken. Dit is waarschijnlijk de reden dat ik soms mn telefoon uit mn broekzak haal, en tot de ontdekking kom dat er instellingen zijn veranderd via het 'Quick Settings' menu of applicaties zijn gestart die een melding in de notificatiebalk hebben geplaatst.Tsjipmanz schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 13:47:
Even wat anders: ik heb de laatste dagen echt onwijs vaak dat mn telefoon ontgrendeld lijkt te worden terwijl hij in mn broekzak zit. Ik heb gewoon de 'standaard-ontgrendeling' (vegen). Is het mogelijk dat vanwege het warme weer, dit eerder automatisch gaat?
Weet iemand of het mogelijk is om er voor te zorgen dat de notificatiebalk ook vast staat wanneer het scherm gelocked is?
- Soulseek rulez -
Ik heb ook vaker last van ongewenste unlocks als ik mn casemate hoesje er niet om heb. Dan wordt de powerbutton niet beschermd.
Aanvullend op bovenstaande opmerkingen, ik kom van de x arc af en die maakte m.i. betere fotos dan de z en lade veel sneller op, ff 15 min aan de lader en tientallen procenten geladen, nu schiet het niet op. Had trouwens het idee dat hij op de arc lader (800mah) sneller oplade dan met de z lader (1500mah) Verder heb ik de telefoon geregeld verkeerdom vast als ik hem uit de broek haal, dat gebeurde met de arc nooit! Toch lastig als hij in alle richtingen gelijk aanvoelt.
Hoop dat ze nog wat doen aan de camera, voor de rest erg tevreden mee.
Hoop dat ze nog wat doen aan de camera, voor de rest erg tevreden mee.
ben juist er tevreden met de camera. op vakantie 300 foto's geschoten en zaten bijna geen foto's tussen waarvan ik niet evreden Was. vooral verschil met galaxy s2 Was opmerkelijk
Ik heb het idee dat er iets is gebeurd met een update wat betreft het opladen van het toestel...
BIj de .434 firmware was m'n telefoon van 0 naar 100% in minder dan twee uur, nu is dat niet meer zo...
* CLB mompelt iets over het uitschakelen van de quickcharging technologie?
BIj de .434 firmware was m'n telefoon van 0 naar 100% in minder dan twee uur, nu is dat niet meer zo...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Klopt dat hebben meer mensen gemerktCLB schreef op maandag 29 juli 2013 @ 19:27:
Ik heb het idee dat er iets is gebeurd met een update wat betreft het opladen van het toestel...
Een patern oid instellen?Tsjipmanz schreef op maandag 29 juli 2013 @ 10:35:
[...]
Ik ben er inmiddels achter wat het euvel is. Als je lockscreen aanstaat, is het nog wel mogelijk om de notificatiebalk naar beneden te trekken. Dit is waarschijnlijk de reden dat ik soms mn telefoon uit mn broekzak haal, en tot de ontdekking kom dat er instellingen zijn veranderd via het 'Quick Settings' menu of applicaties zijn gestart die een melding in de notificatiebalk hebben geplaatst.
Weet iemand of het mogelijk is om er voor te zorgen dat de notificatiebalk ook vast staat wanneer het scherm gelocked is?
Over de foto's: Over het algemeen ben ik er best tevreden over eigenlijk. De compressie is nog steeds te hoog maar buiten dat vind ik hem best goed.
ZL, that's true, maar wist niet dat er wat aan zat te komen:

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Zie hem voor de Z al op XDA als TFT FTF staan (BE Proximus versie).CLB schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 20:26:
ZL, that's true, maar wist niet dat er wat aan zat te komen:
[afbeelding]
Ik wacht dit keer. Schijnt niet veel te zijn veranderd.
Edit: ook root schijnt niet meer te werken met locked bootloader. Dus oppassen.
[ Voor 10% gewijzigd door tomk94 op 30-07-2013 20:52 ]
Net even gechecked met PC companion maar nog niets nieuws voor Generic NL voor de Z.tomk94 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 20:45:
[...]
Zie hem voor de Z al op XDA als TFT FTF staan (BE Proximus versie).
Ik wacht dit keer. Schijnt niet veel te zijn veranderd.
Edit: ook root schijnt niet meer te werken met locked bootloader. Dus oppassen.
@Tsjipmanz dat is uwen Throw, die staat nu waarschijnlijk blauw dat ie output naar een ander apparaat. Throw verzetten naar telefoon dat ie weer wit staat en klaar.
Althans dit is zo met mijn carkit. Mss even de settings van throw overlopen?
Ander punt om de telefoon dat ie niet aangaat tijdens het laden in de dock, voeg ik in de dock voorwaarden toe dat ie het beeld op zo laag mogelijk moet zetten en vanaf ie uit de dock is terug naar 50%. mss een tip. Zo doe ik het toch, want in de dock met scherm op 100% laad mijn gsm te weinig in verhouding methet verbruik en druppelt ie leeg. Daarom ik deze voorwaarden er aan toevoegde.
Ander punt om de telefoon dat ie niet aangaat tijdens het laden in de dock, voeg ik in de dock voorwaarden toe dat ie het beeld op zo laag mogelijk moet zetten en vanaf ie uit de dock is terug naar 50%. mss een tip. Zo doe ik het toch, want in de dock met scherm op 100% laad mijn gsm te weinig in verhouding methet verbruik en druppelt ie leeg. Daarom ik deze voorwaarden er aan toevoegde.
Verwijderd
Ben ik de enige of werkt bij andere de throw functie ook beroerd? Als ik een foto of een nummer wil afspelen duutd dat 10 a 15 seconden en hij kan al helemaal geen filmpjes streamen via throw omdat hij dat niet zou ondersteunen. Ook heb ik een nog wat oudere Sony bravia lcd tv. Daarbij kan ik geen schermreproductie gebruiken. Ligt dat eraan omdat de tv uit het bouwjaar 2009 komt?
En nog even een vraagje. Als ik type op mijn Z dan typt hij verschrikkelijk traag, weet iemand hoe je dat sneller kan krijgen?
En nog even een vraagje. Als ik type op mijn Z dan typt hij verschrikkelijk traag, weet iemand hoe je dat sneller kan krijgen?
Gebruiken jullie de USB-connector of de dock-charger?Knamix schreef op zondag 28 juli 2013 @ 16:22:
Helaas is hij bij mij ook pas na 3 uur vol vanaf 2%
Ik kreeg het met USB zelfs voor elkaar om hem sneller leeg te laten lopen dan dat hij oplaadde (vond ik persoonlijk redelijk bizar).
Totdat ik hem in de auto klikte (dock-charger connector) en hem direct een boost zag krijgen.
Paar dagen later heb ik ook maar een dock-charger besteld
Leeglopen doet hij ook hier vrij vlot. 2x opladen per dag o.i.d.? Ik heb overigens wel full disk encryption (dus dat zou iets intensiever moeten zijn).
Ik heb overigens bij bepaalde lichtsterktes dat mijn scherm heel irritant gaat staan knipperen, Op het Sony forum kennen ze het ook, iedereen sinds 4.2.2. Dit dus.
Ik gebruik de dock.
22:45 - 31%
00:45 - 100%
dus echt impressed ben ik niet
22:45 - 31%
00:45 - 100%
dus echt impressed ben ik niet
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Uhm, weet je zeker dat je op mij reageert? Ik vroeg namelijk of ik ook kon voorkomen dat in het lockscreen mijn notifcation bar naar beneden wordt getrokken, lijkt me dat dit weinig met de Throw functie te maken heeft571Pro schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 22:57:
@Tsjipmanz dat is uwen Throw, die staat nu waarschijnlijk blauw dat ie output naar een ander apparaat. Throw verzetten naar telefoon dat ie weer wit staat en klaar.
- Soulseek rulez -
Ik ben al een tijd een tevreden gebruiker van de XZ. Nu wil ik voor mijn vriendin ook deze telefoon bestellen, maar zij werkt met een Mac. Hoe is de compatibiliteit daarmee?
Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro
Er is een mac client (bridge), maar hoeveel compatibiliteit wil je hebben (en met welke dingen?) Voor zover ik weet werken dingen als MTP wat moeilijker onder Apple, maar de telefoon werkt er niet minder om.laarom schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 11:56:
Ik ben al een tijd een tevreden gebruiker van de XZ. Nu wil ik voor mijn vriendin ook deze telefoon bestellen, maar zij werkt met een Mac. Hoe is de compatibiliteit daarmee?
Throw werkt hier prima, 2011 model BRAVIA (nog niet met MIRACAST, dus gebruik gewoon WIFI-Direct). Muziek werkt ook soepel (icm Logitech BT Adapter op mijn receiver aangesloten).Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 01:51:
Ben ik de enige of werkt bij andere de throw functie ook beroerd? Als ik een foto of een nummer wil afspelen duutd dat 10 a 15 seconden en hij kan al helemaal geen filmpjes streamen via throw omdat hij dat niet zou ondersteunen. Ook heb ik een nog wat oudere Sony bravia lcd tv. Daarbij kan ik geen schermreproductie gebruiken. Ligt dat eraan omdat de tv uit het bouwjaar 2009 komt?
Wat betreft het toetsenbord: Installeer een andere, het Sony toetsenbord vind ik een vrij sub optimale ervaring. Ik kan je Swype of Swiftkey aanraden.
Ze komt van een Iphone, dus compatible in de zin van; fatsoenlijk foto's en muziek kunnen overzetten. Misschien dat er hier enkele mac gebruikers zijn die ook een XZ hebben?Cyleo schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 12:03:
[...]
Er is een mac client (bridge), maar hoeveel compatibiliteit wil je hebben (en met welke dingen?) Voor zover ik weet werken dingen als MTP wat moeilijker onder Apple, maar de telefoon werkt er niet minder om.
Ericsson-GH197>Sagem MC820>Panasonic GD90>SonyEriccson T68i>HTC Typhoon>HTC TyTN>SonyEricsson W960i>Samsung Omnia HD>HTC Desire HD>Sony Xperia S>Xperia Z>Xperia Z2>Samsung Galaxy S7 Edge>S8>S10>S21Ultra>S22Ultra>OppoFindX8Pro
Bridge for Mac werkt in het algemeen vrij goed. Je kan syncen met iTunes en iPhoto, en er zit een ingebouwde tool in om content over te zetten van je iPhone naar Xperia (YouTube: Xperia™ Transfer)
Heb hier nu ook .244 binnen via Sony Bridge. Heb Generic NL. Wacht nog even ivm root.
Kijk dat klinkt goed, bedankt!AmbroosV schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 13:13:
Bridge for Mac werkt in het algemeen vrij goed. Je kan syncen met iTunes en iPhoto, en er zit een ingebouwde tool in om content over te zetten van je iPhone naar Xperia (YouTube: Xperia™ Transfer)
Er schijnt een nieuwe update te zijn met versienummer: 10.3.1.A.0.244.
Trouwens on installeer baar aangezien die het downloaden steeds afbreekt. Wat houd die update in?
Trouwens on installeer baar aangezien die het downloaden steeds afbreekt. Wat houd die update in?
Lezen is tegenwoordig ook een vak... Check de laatste 5 posts eensRealChris92 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 15:27:
Er schijnt een nieuwe update te zijn met versienummer: 10.3.1.A.0.244.
Ik ben de update as we speak aan het installeren met SUS.More smooth Boot animation.
Efficient RAM management.
Home launcher is more smooth, No lags here.
Album app taking a bit time to load pics ( even from UHS Class 10 card ).
3G Signal strength improved.
Whoops, niet opgevallen. Kan jij hem wel gewoon downloaden via PC? Bij mij breekt ie steeds af.Bartjezz schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 15:50:
[...]
Lezen is tegenwoordig ook een vak... Check de laatste 5 posts eensMaargoed, een zeer korte zoekactie levert mij dit op:
Ik ben de update as we speak aan het installeren met SUS.
Draait als een zonnetje. Downloaden ging net zo snel als mijn 100/100mb/s verbinding toelietRealChris92 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 15:56:
[...]
Whoops, niet opgevallen. Kan jij hem wel gewoon downloaden via PC? Bij mij breekt ie steeds af.
Edit: ook maar gelijk weer even geroot. 2 kleine .ftf bestanden downen, doomlords v18 root-package en eventjes fatsoenlijk lezen.
[ Voor 17% gewijzigd door Bartjezz op 31-07-2013 16:08 ]
net een update gedaan en aan het einde kreeg ik een fout melding en de telefoon doet nu niks meer alles geprobeert. hij start op dan krijg je sony in beeld en dan gaat ie weer uit.Bij power + omhoog trilt ie 3 keer start en gaat weer uit. wie oh wie kan me helpen
Hier precies hetzelfde. Kijk uit met deze update... Ik heb nog geen oplossing gevonden.ikbenj schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 16:29:
net een update gedaan en aan het einde kreeg ik een fout melding en de telefoon doet nu niks meer alles geprobeert. hij start op dan krijg je sony in beeld en dan gaat ie weer uit.Bij power + omhoog trilt ie 3 keer start en gaat weer uit. wie oh wie kan me helpen
Opnieuw proberen werkt hier.ikbenj schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 16:29:
Ik heb het nu al 4 keer geprobeerd. 2 keer met PC Companion en twee keer met SUS.
Ben hem ook aan het binnen hengelen, hopelijk gaat het goed
!
Hier lijkt de update volledig goed te zijn gegaan
!

Hier lijkt de update volledig goed te zijn gegaan
[ Voor 32% gewijzigd door patrick1988 op 31-07-2013 17:17 ]
pffffff na de 2x doet hij het weer
Hou hier eens mee op, je kunt je laatste bericht gewoon wijzigen.
Net boven het replyvakje staat de tekst " Je hebt als laatste gereageerd in dit topic. Wil je wat toevoegen, wijzig dan bij voorkeur je laatste reactie."
Het is de bedoeling dat je dat leest & opvolgt, zo ingewikkeld is het niet
Hou hier eens mee op, je kunt je laatste bericht gewoon wijzigen.
Net boven het replyvakje staat de tekst " Je hebt als laatste gereageerd in dit topic. Wil je wat toevoegen, wijzig dan bij voorkeur je laatste reactie."
Het is de bedoeling dat je dat leest & opvolgt, zo ingewikkeld is het niet
[ Voor 82% gewijzigd door janvanduschoten op 31-07-2013 17:38 ]
Socailife is ook geupdate en heeft een totaal ander uiterlijk. Hopelijk werkt het automatisch syncen nu wel want anders heb je er gewoon niks aan.
Het ziet er trouwens heel strak uit
[ Voor 12% gewijzigd door AMARONE op 31-07-2013 17:32 ]
Gebruikt iemand dit eigenlijk? Heb de update ook binnengehaald, maar nog nooit gebruikt eigenlijk. Zou wel een mooie vervanging kunnen zijn voor Facebook en Twitter. De Facebook for Android app wordt toch steeds minder in gebruik bij elke update. Ga het eens een tijdje proberenAMARONE schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 17:26:
Socailife is ook geupdate en heeft een totaal ander uiterlijk. Hopelijk werkt het automatisch syncen nu wel want anders heb je er gewoon niks aan.
Timescape widget gebruikte ik wel altijd omdat ik zo meteen mijn feeds zag, bij Socialife kon hetzelfde maar dat syncen werkte totaal niet dus niet meer gebruikt sindsdien. Ze hebben nu een nieuwe widget en hopelijk werkt het en dan denk ik dat ik het weer ga gebruiken.agoNITE schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 17:53:
[...]
Gebruikt iemand dit eigenlijk? Heb de update ook binnengehaald, maar nog nooit gebruikt eigenlijk. Zou wel een mooie vervanging kunnen zijn voor Facebook en Twitter. De Facebook for Android app wordt toch steeds minder in gebruik bij elke update. Ga het eens een tijdje proberen
Ok, bij mij is het ook gelukt.SaN schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 17:07:
Ik heb het nu al 4 keer geprobeerd. 2 keer met PC Companion en twee keer met SUS.
Bleek dat ik niet de nieuwste versie van SUS had. Deze gedownload. Daarna duurde het downloaden van de software een heel stuk langer, maar de update lijkt nu geslaagd gelukkig.
Zorg dus dat je de nieuwste versie van SUS hebt voor je begint.
Hier heb ik de NL Generic-versie voor de liefhebber:
Part 1: http://d-h.st/uf2
Part 2: http://d-h.st/qtP
NB. Heb deze zelf niet geïnstalleerd omdat ik een custom ROM gebruik dus kan er verder weinig over zeggen qua apps en logo's die er wel of niet in zitten.
Part 1: http://d-h.st/uf2
Part 2: http://d-h.st/qtP
NB. Heb deze zelf niet geïnstalleerd omdat ik een custom ROM gebruik dus kan er verder weinig over zeggen qua apps en logo's die er wel of niet in zitten.
Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic
Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.
Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic
Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.
Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.