Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Hoe is jullie standby tijd met 4.2.2?

gisteravond om vanaf 12 uur niet aan mijn toestel gezeten (wifi en 3g stonden ook uit)

Net wakker en ik zie dat er toch 4% vanaf is terwijl mijn mobiele netwerk niet aanstond?
Bij wakelocks zie ik ook niks bijzonders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Eigenlijk moet je dit in het [Sony Xperia Z] Rooten en Custom ROM's topic bespreken, maar ik zal je wel even helpen hoor :P
Als je goed leest, zul je zien dat je eerst de vol-down button in moet houden voordat je de usb kabel insteekt ;) Dan gaat na 2 seconden je telefoon in flashmode ;)

@harveydwijs2: mijn batterij gaat langer mee met 4.2.2. Niet spectaculair langer, maar de algehele batterijontladingsmeter lijkt te zijn aangepast. Zo gaan de eerste 10% normaal, niet extreem langzaam (zoals in .434 firmware) of extreem snel (zoals de .253 firmware)

[ Voor 30% gewijzigd door Bartjezz op 18-07-2013 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
@harveydwijs2: mijn batterij gaat langer mee met 4.2.2. Niet spectaculair langer, maar de algehele batterijontladingsmeter lijkt te zijn aangepast. Zo gaan de eerste 10% normaal, niet extreem langzaam (zoals in .434 firmware) of extreem snel (zoals de .253 firmware)
[/quote]

En je als je hem een nachtje in standby laat?

met gebruik gaat hij gewoon goed mee met 3.5/4 uur schermtijd maar standby is juist slechter geworden, zelf als bijna alles uitsta (mobiel zelf niet)

Weet nog namelijk toen het toestel net uitkwam dat hij in een nacht geen eens 1 procent omlaag ging :( :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Hoe bedoel je standby? In vliegmodus? Sinds de laatste flash heb ik niet veel kunnen doen (vakantie jeweetwel...) maar als ik werk gebruik ik de telefoon best veel. Screentime weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Bartjezz schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 09:27:
Hoe bedoel je standby? In vliegmodus? Sinds de laatste flash heb ik niet veel kunnen doen (vakantie jeweetwel...) maar als ik werk gebruik ik de telefoon best veel. Screentime weet ik niet...
Gewoon als je hem een nachtje niet gebruikt (bijvoorbeeld als je slaapt)

En dan kijkt hoeveel procent er af is gegaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:00
Waar kan ik bugs melden? Als ik muziek luister via bluetooth en ik maak een screenshot van mijn scherm dan schakelt het geluid gelijk over naar de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
AmbroosV schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 23:33:
[...]

Backups gemaakt met de apps van Sony (PC Companion of Backup op de telefoon zelf) kunnen niet teruggezet worden op een telefoon van een ander merk.
Zelf een oplossing gevonden!

SO HERE IS HOW YOU CAN RESTORE YOUR DATA:

Get your Fullbackupdata-Contactfile.
1. First go to your backupfile: (C:\Users\YourUserName\Documents\Sony\Sony PC Companion\SomeNameDependsOnLanguage)
2. Make a Copy of your backup-File (crtl+c, crtl+v)
3. We want to change the file extension, so make sure you see it. If you don't see a .dbk at the end of your file, go in the explorer window in the left upper corner on organise -> Folder and search options. Change to view and then deselect "Hide extensions for known File types"
http://kb.winzip.com/kb_upload/image/folder_options2.png
4. Rename (F2) the file to backup.zip
5. Open the zip with 7zip or something similar.
6. Navigate to Applications\com.sonyericsson.android.socialphonebook and get the fullbackupdata file which is lying in this folder.
7. Put this file on your Desktop.
8.Download this jar-File: http://ge.tt/64TJmne/v/0?c
9. Put the .jar File also on your desktop.
10. Doubleclick the .jar-File. After a few seconds a new file with the name "restore.tar" should show up (If not check if your fullbackupdata-File really has the name "fullbackupdata" and is on the desktop)
11. Open the .tarfile with 7Zip
12. Navigate to restore.tar\apps\com.sonyericsson.android.socialphonebook\f\
13. Copy full_backup_vcard.vcf to the Desktop.

If everything worked you're finished, you can open this .vcf File via Windows-contacts -> import or put it directly on your phone and import it there (open Contacts. Settingsbutton -> import)
ronny69 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 22:04:
[...]

Mag ik weten waarom je veranderde, en waar de duidelijke verschillen liggen?
Ik zal hier nog even op terug komen voor je. Ben nu echter zeer druk

[ Voor 6% gewijzigd door DutchManticore op 18-07-2013 10:14 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ging het alleen om contacten }:| Dat kan op 33.000 manieren, simpelste is via Google zelf, 2 seconden klaar.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
CLB schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 10:14:
Ging het alleen om contacten }:| Dat kan op 33.000 manieren, simpelste is via Google zelf, 2 seconden klaar.
Het touchscreen van de telefoon lag aan gort.
Ik kon op de telefoon niets meer doen.

Ik had alleen nog een backup waar ik verder niets aab kon Google clouden naar mijn weten. Maar ik heb iig mijn contacten weer.

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik heb het idee dat de laatste Chrome beta niet zo stabiel is. Vandaag is mijn Z al 2x herstart tijdens het browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
pheppy schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 12:11:
[...]

Vergelijkbare ervaring. Op vakantie in Griekenland maar eens besloten om een filmpje onder water te maken. Eerder had ik de telefoon, toen ik hem net had, thuis al wel eens kort in een bakje water gelegd en dat ging toen prima.
Voor het filmen heb ik alle klepjes nog eens goed aangedrukt. Ik vond het best spannend. Op het eerste gezicht leek alles goed te gaan. Het toestel filmde prima een minuut of 4 onder water. Boven water stopte ik de film en leek de telefoon ook uit te gaan. Maar door de zon kon ik het eigenlijk niet goed zien. Een kwartiertje later bleek de telefoon niet meer aan te gaan. In het appartement nog eens goed gekeken. En blijkt dat de indicators achter de klepjes voor micro-usb en SD-card licht roze te zijn. Verder leek de telefoon nog wel soort van te reageren op de aan en uit knop. Maar niet echt. Ik heb alle klepjes open gezet en de telefoon een paar dagen laten liggen. Ik hoopte dat hij het weer ging doen. Maar helaas. Wel een rode indicator led in de oplader, maar meer niet. Heel rottig zonder telefoon op mijn vakantie.
Aangezien ik de klepjes goed had aangedrukt maak ik me geen zorgen over de garantie. Ik heb zo'n vroege T-mobile versie (schijnt niet uit te maken maar toch). Ik vind het wel heel vervelend. Het zijn overigens de meest gebruikte klepjes bij mij. Ondanks dat ik een dock heb gebruikt ik de micro-usb voor de auto oplader (ivm navigatie). Ik adviseer iedereen niet zomaar in de vakantie onder water te gaan filmen als je dit thuis niet uitgebreid getest hebt (en dus niet net voor je vakantie).
Of de laatste dag van je vakantie je telefoon in een vochtige zwembroek te doen. Alle klepjes goed aangedrukt, en binnen notime alles vochtig. Alle strips uitgeslagen omdat het vocht zich door de hele telefoon heeft verspreid. Ik had overigens mijn telefoon nooit getest op waterdichtheid.

Mijn meest prangende vraag, zijn vakantiefoto's van een dood toestel boven water te halen?

(Pfff, excuses voor de onbedoelde woordgrap)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stpan schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 10:42:
[...]

Of de laatste dag van je vakantie je telefoon in een vochtige zwembroek te doen. Alle klepjes goed aangedrukt, en binnen notime alles vochtig. Alle strips uitgeslagen omdat het vocht zich door de hele telefoon heeft verspreid. Ik had overigens mijn telefoon nooit getest op waterdichtheid.

Mijn meest prangende vraag, zijn vakantiefoto's van een dood toestel boven water te halen?

(Pfff, excuses voor de onbedoelde woordgrap)
Wordt lastig, tenzij je ze op de SD kaart hebt staan. Dan kan je die even in een cardreader stoppen ...

(De reden dat ik overigens al mijn fotos en filmpjes op de SD card zet en nooit een telefoon zonder SD card zou overwegen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:49
Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 10:46:
[...]

Wordt lastig, tenzij je ze op de SD kaart hebt staan. Dan kan je die even in een cardreader stoppen ...

(De reden dat ik overigens al mijn fotos en filmpjes op de SD card zet en nooit een telefoon zonder SD card zou overwegen)
Dat dacht ik eerst ook nog, totdat ineens m'n SD kaart dood was (daarom backup ik ook elke nacht alle foto's :P).

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dropbox, Google+, Picasa, Box... automatisch uploaden...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 11:46:
Dropbox, Google+, Picasa, Box... automatisch uploaden...
+ Mega (50GB), werkt inderdaad super en valt me reuze mee qua batterijverbruik. Ben je alleen wel afhankelijk van een internetverbinding, ook in het buitenland. Alleen wel jammer dat het al zover moet komen terwijl je eigenlijk moet kunnen vertrouwen op je toestel. Vooral als het een stof- en waterdicht toestel is zoals de Z. Zelf nog geen problemen ondervonden, maar door de vele verhalen toch wat voorzichtiger geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 10:15:
[...]

+ Mega (50GB), werkt inderdaad super en valt me reuze mee qua batterijverbruik. Ben je alleen wel afhankelijk van een internetverbinding, ook in het buitenland. Alleen wel jammer dat het al zover moet komen terwijl je eigenlijk moet kunnen vertrouwen op je toestel. Vooral als het een stof- en waterdicht toestel is zoals de Z. Zelf nog geen problemen ondervonden, maar door de vele verhalen toch wat voorzichtiger geworden.
Ik spoel ongeveer elke week mijn XZ een keer af onder de kraan ivm stof en vuil. Even controleren of de klepjes fatsoenlijk dicht zitten en klaar. Nu spoel ik niet bewust over de klepjes heen en niet met afwasmiddel, maargoed, het kan dus wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 14:05
Ik heb 1 keer geprobeerd om hem in water te gooien maar het voelt op een of andere manier al niet goed. Het zijn maar klepjes zonder vergrendeling en deze kunnen makkelijk los..

Vraag me ook af hoe het met die klepjes is over een jaar als ze al een paar honderd keer open en dicht zijn gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:49
Daarom: charging dock en een bluetooth headset

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Ik laad m'n telefoon iedere nacht op, en iedere dag gaat het klepje zeker nog 2x open om wat gemodde apk's of apps over te zetten, dus met die klepjes zit het wel goed ;) Mijn stickers zijn nog allemaal netjes wit.
Ik hou de telefoon ook nooit onder water, maar gewoon even onder de lauwwarme kraan, even over het scherm, gelijk met een theedoek erover en hij is weer als nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dannisi schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 11:06:
Precies die heb ik ook zo snelmogelijk erbij gekocht. De klepjes bij mij gaan nu echt heel zelden open.

Ik zit heel veel aan de rand van het zwembad of er zelfs in met de XZ in mijn handen. En dat gaat gewoon goed. Ik heb wel gemerkt dat klepjes soms dicht lijken te zitten maar dat niet echt zijn. Door heel secuur te kijken en heel goed aandrukken kun je dat wel opmerken.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:42
Tsja, zeker nu de XZ zo kwetsbaar blijkt voor (zelfs licht) stoten, spontane barsten, etc. ben ik nog blijer dat ik altijd een TPU case er omheen heb.

En de TPU case die ik nu heb heeft wel uitsparingen bij de dock connector. Maar helaas ben ik nog geen dock tegen gekomen waar m'n Z incl. TPU case in kan. En iedere keer hem uit de case halen wil ik ook weer niet.

Kidigi had wel een dock met "cover mate" functie voor de S. Maar dus nog niet voor de Z.

En ik luister in de trein nogal graag naar FM radio. Dat wordt met een BT headset ook lastig :+

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 19-07-2013 11:55 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand tips over how to shetter screen verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 12:04:
Ging bij mij vrij gemakkelijk, in een hoek beginnen (eventueel met een stukje plastic) en langzaam los trekken. Ik heb het alleen van de voorzijde gedaan. Daarna kunnen er wat lijmresten achterblijven, dit met warm water afdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 12:04:
Tip wil ik het niet direct noemen. Maar omdat het glas krasbestendig is heb ik gewoon mijn zakmes gebruikt om er onder te komen. Als je eenmaal een hoekje los hebt is het verder eenvoudig.

Ik heb de voor- en achterkant gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30
eymey schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 11:54:
En ik luister in de trein nogal graag naar FM radio. Dat wordt met een BT headset ook lastig :+
Tenzij er ook een FM radio in de headset zelf zit, natuurlijk :P

Ik gebruik zelf een 'oude' Sony Ericsson MW600 headset en daarop kun je schakelen tussen FM radio en 2 bluetooth apparaten. Het enige nadeel daarbij is dat je niet tegelijkertijd FM en BT kunt horen, maar als dat niet nodig is is het een prima oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pheppy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 16:43
Dannisi schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 11:06:
Dat heb ik dan ook. Dat is dus geen garantie. Maar in de auto moet hij toch aan de usb. Overigens was mijn SD card klepje klaarblijkelijk ook niet volkomen dicht want die was ook licht roze. Ik heb dat klepje alleen in het begin een paar keer open gehad.
Overigens vind ik het klepje van de sim kaart veel betrouwbaarder passen dan de andere klepjes. Ik krijg hem sowieso nauwelijks open. En dicht duwen gaan veel stroever en duidelijker. De andere klepjes lijken veel makkelijker en oppervlakkiger te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
Maar, bij een charging dock moeten de klepjes toch ook open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, werkt via de pogo-pins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
O kijk, dat bied mogelijkheden! top tip. Dan kunnen de klepjes allemaal dicht blijven. Gebruik toch nooit een headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 14:38

Alcmaria

Syntax Error in 10

Ook ik wil toch iedereen wel waarschuwen, mijn Xperia Z is ook einde verhaal door waterschade, de aan/uit knop blijft contact houden.. en de verklikkers de usb en de headphone zijn mooi roze.
Ik heb de klepjes eigenlijk nooit open en druk ze altijd in een soort van dwangmatigheid altijd netjes aan.. maar na een onbedoelde plons is een bak water.. heeft hij toch de geest gegeven.

Ik zou als ik jullie was de waterdichtheid niet gebruiken als zijnde feature.. maar meer als vangnet mocht het een keer fout gaan. Dus niet expres er mee zwemmen/douchen/badderen, de kans dat het fout gaat is gewoon te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, toch vind ik wel dat Sony het echt als 'feature' market. Ik volg bv. de Facebook pagina van Sony Mobile en daar blijft men er steeds mee dwepen.

Dan moet je er ook gewoon op kunnen vertrouwen, vind ik.

Maar ja, ga maar eens bewijzen dat het door een ondeugdelijk sluitend klepje komt....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Myedvyed schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 12:15:
[...]

Tenzij er ook een FM radio in de headset zelf zit, natuurlijk :P

Ik gebruik zelf een 'oude' Sony Ericsson MW600 headset en daarop kun je schakelen tussen FM radio en 2 bluetooth apparaten. Het enige nadeel daarbij is dat je niet tegelijkertijd FM en BT kunt horen, maar als dat niet nodig is is het een prima oplossing!
Thanks voor de tip! Dat kan wellicht nog een oplossing zijn. Als de headset goed bij mijn hoofd past (bij veel headsets en on-ear koptelefoons heb ik het probleem dat m'n bril in de verdrukking komt ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
eymey schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 15:18:
Tsja, toch vind ik wel dat Sony het echt als 'feature' market. Ik volg bv. de Facebook pagina van Sony Mobile en daar blijft men er steeds mee dwepen.

Maar ja, ga maar eens bewijzen dat het door een ondeugdelijk sluitend klepje komt....
Ik sta in dubio. Ik weet 100% zeker dat mijn klepjes goed dichtzaten. Ik kan het probleem natuurlijk reproduceren nu de meeste vocht uit mijn camera lens is. Alles goed filmen en opnieuw mijn XZ afspoelen met water. Hij zal opnieuw water happen, wat je duidelijk in de lens zult zien.

Het grote risico is dat ik hem nog verder sloop en ik de vakantiefoto's definitief kan vergeten.

Maar of ik dat ding ooit onder de garantie gerepareerd krijg, die kans lijkt mij ook weer binzonder klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Idd. Aan de andere kant is het wel een goede zaak als Sony van ieder 'incident' melding krijgt. Het lijkt me ook niet dat ze met dit 'vlaggenschip' willen riskeren dat straks overal blijkt dat de waterdichtheid een wassen neus is.

Dat gezegd hebbend: Ik heb nog helemaal nooit geprobeerd 'm te laten zwemmen of om 'm af te spoelen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-09 15:31
Ik douche (bijna) dagelijks met hem :+ , heb hem regelmatig onder de kraan gehouden en heb hem ook 1 a 2 keer compleet onderdompelt in het water/zwembad en een testfilmpje gemaakt. Toestel doet het nog altijd totaal probleemloos.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Hoe sluit de usb klep bij jullie in vergelijking met de andere klepjes?

Ik laaf me toestel elke dsg op!

maar als ik het klepje dichtmaak dan gaat het wat makkelijker dan de andere klepjes..

Is dit omdst hij vaak geopend is of niet? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alcmaria schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 13:10:
Ook ik wil toch iedereen wel waarschuwen, mijn Xperia Z is ook einde verhaal door waterschade, de aan/uit knop blijft contact houden.. en de verklikkers de usb en de headphone zijn mooi roze.
Ik heb de klepjes eigenlijk nooit open en druk ze altijd in een soort van dwangmatigheid altijd netjes aan.. maar na een onbedoelde plons is een bak water.. heeft hij toch de geest gegeven.

Ik zou als ik jullie was de waterdichtheid niet gebruiken als zijnde feature.. maar meer als vangnet mocht het een keer fout gaan. Dus niet expres er mee zwemmen/douchen/badderen, de kans dat het fout gaat is gewoon te groot.
Dit is dus EXACT hetzelfde als bij mij. De aan en uitknop blijft hier dus ook contact houden. En dezelfde stickers zijn verkleurd.

Zie die waterbestendigheid maar inderdaad als een vangnet, niks meer. Deze 'optie' gaat ons nu waarschijnlijk veel geld kosten... Zuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Ben mijn telefoon klaar aan het maken voor 'retour'. De simkaart is nog vochtig. De micro-SD zit onder een zwarte smurrie (uit de telefoon?!).

Het lijkt wel of het vocht (zeg maar gerust een plens water) zich door de hele telefoon heeft verspreid. Het is nog steeds een compleet raadsel voor me. Het lijkt wel of ergens een flink lek zit, er is niet zomaar wat vocht door een klepje naar binnen gekomen, maar een plens water die zich via alle klepjes (SD, usb, headphone jack & micro-SIM) zich naar buiten werkt. Aangezien ik nog nooit eerder mijn telefoon op waterbestendingheid heb getest, zou het kunnen dat ik een fabrieksfout heb met een gaatje ergens?

Het ergste vind ik nu dat ik bijna zeker weet dat ik de familiefoto's (de spontane los uit de pols) van onze eerste vakantie zo goed als zeker helemaal kwijt ben. De foto's staan niet op de externe microSD, maar intern op de RAM. Wie-o-waar zou ik de foto's nog terug kunnen halen? Dat is mijn allerhoogste prioriteit.

Bij de garanatie afhandeling zal ik ongetwijfeld ook hard worden uitgelachen dat ik het onmogelijke voor elkaar heb gekregen. Ik heb een goede reisverzekering, dus de kosten boeien me niet zo. Maar ik ben het vertrouwen in de waterdichtheid voor 100% kwijt. Misschien dat Sony (nou ja, Coolblue & Teleplan) mij nog aan zich weten de binden door mij op mijn woord te geloven.

[ Voor 8% gewijzigd door Stpan op 20-07-2013 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:12

HollovVpo1nt

I like gadgets

Vraagje aan de Tmobilerts onder ons, weten jullie of er al ergens 4g beschikbaar is? Ik dacht dat er in centrum Rotterdam al 4g was, zo ja moet je het ergens bij instellingen instellen? Als ik naar settings ga zie ik alleen Lte aan/uit, niet de optie voor toegangspoorten of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJM vd E
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-09 22:59
Jammer te lezen dat niet iedere Z goed tegen water kan. Persoonlijk heb ik zeer vermakelijke foto's gemaakt in het zwembad afgelopen vakantie! (had hem thuis al getest in een vaas bloemen) Ook filmpjes in/onder water. Alleen lastig dat hij soms reageert op het water waardoor het filmen stop terwijl je nog door wilt filmen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• largovich
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-09 17:41
HollovVpo1nt schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 12:23:
Vraagje aan de Tmobilerts onder ons, weten jullie of er al ergens 4g beschikbaar is? Ik dacht dat er in centrum Rotterdam al 4g was, zo ja moet je het ergens bij instellingen instellen? Als ik naar settings ga zie ik alleen Lte aan/uit, niet de optie voor toegangspoorten of iets dergelijks.
Google Play: AntenneMap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 05:30

MadMan

What the....

Kinger7 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 16:53:
[...]

Omdat er voor de KPN nog geen update is naar 4.2.2 en hi valt onder kpn.
Dat geld toch alleen voor branded toestellen? Die van mij is los gekocht, unlocked en unbranded.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-09 19:40
Ik had vandaag ineens last van een rare bug die ik nog niet eerder heb gehoord. Sommige mensen hebben sinds 4.2.2 last van een batterij bug waarbij het percentage batterij ineens een stuk omhoog gaat na een herstart. Ik had juist het tegenovergestelde. Na een herstart ging mijn batterij van 67% ineens naar 34%. Een paar nieuwe herstarts hadden geen baad. De batterij bleef op 34%. Toen maar helemaal leeg getrokken, wat ik normaal nooit doe aangezien dit niet goed is voor de batterij. Uitgeschakeld en opgeladen tot 100%. Hierna ingeschakeld en nogmaals aan de lader gehangen.
Hoop dat ik zo correct gehandeld heb? Heb ik geen idee wat ik anders had kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Ik heb vaker met dingen flashen ofzo dat de batterijlife een heel stuk omhoog of omlaag gaat, niets mee doen. Gewoon een keertje aan de lader hangen (hoeft nieteens uit te staan) en het komt vanzelf goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:31
Hebben meer mensen de ervaring dat sinds 4.2.2 de telefoon regelmatig erg laged (traag reageert)?
Bijvoorbeeld van het homescreen naar rechts swipen naar mijn agenda widget dan zie je hem gewoon de widget opbouwen .
Of in de app drawer 3 pagina's naar rechts swipen duurt het gewoon een seconden dat hij 1 pagina de iconen tekent.
Erg irritant.
Meestal is het net na het unlocken als ik hem een tijd niet gebruikt heb.
Dit is met de standaard launcher heb nu nova maar even erop gezet hier lijkt het minder mee.
Heb hem wel geroot direct nadat ik de 4.2.2 update gedaan had maar dat kan daar toch niet aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

ComTech schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 16:54:
Hebben meer mensen de ervaring dat sinds 4.2.2 de telefoon regelmatig erg laged (traag reageert)?
Bijvoorbeeld van het homescreen naar rechts swipen naar mijn agenda widget dan zie je hem gewoon de widget opbouwen .
Of in de app drawer 3 pagina's naar rechts swipen duurt het gewoon een seconden dat hij 1 pagina de iconen tekent.
Erg irritant.
Meestal is het net na het unlocken als ik hem een tijd niet gebruikt heb.
Dit is met de standaard launcher heb nu nova maar even erop gezet hier lijkt het minder mee.
Heb hem wel geroot direct nadat ik de 4.2.2 update gedaan had maar dat kan daar toch niet aan liggen?
Ik heb dat ook. Homescreen swipen lagt bij mij bijna altijd, maar als de Homescreens eenmaal geladen zijn loopt het soepel. Maarja, dat was bij mijn HD2 ook zo.. Ik ga voortaan gewoon midrange androids halen. Merk niks van de quad core en 2gb ram in de Xperia Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
HollovVpo1nt schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 17:12:
[...]

Ik heb dat ook. Homescreen swipen lagt bij mij bijna altijd, maar als de Homescreens eenmaal geladen zijn loopt het soepel. Maarja, dat was bij mijn HD2 ook zo.. Ik ga voortaan gewoon midrange androids halen. Merk niks van de quad core en 2gb ram in de Xperia Z.
Heeft met de optimalisatie te maken. Voor 4.2.2 was het wel gewoon soepel. Hoop dat het met de volgende update van Sony verholpen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Ik heb ook alweer de Xperia Launcher 2.0.5b draaien, niet alleen vanwege het laggen, maar ook omdat die veeeel meer opties heeft dan de standaard launcher. Alleen zonde van die transparante stat/navbars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Sinds een korte tijd is de output volume van mijn oordopjes heel laag op maximale stand. Geen idee waarom of hoe. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Ik gebruik trouwens Bluetooth, nog nooit is het klepje van de 3.5mm jack open geweest.

[ Voor 22% gewijzigd door HollovVpo1nt op 20-07-2013 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
HollovVpo1nt schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 17:12:
[...]

Even data clearen in je instellingen menu van xperia home. Daarna wel je widgets opnieuw instellen. Komt door de manier van updaten van Android, er blijft soms wat zooi achter die de boel vertraagd.

Overigens ook hier vaak genoeg de waterdichtheid getest zonder problemen *klopt af*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pheppy
eymey schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 15:18:

Ik zou niet weten waarom ik moet bewijzen dat ik op een juiste manier met mijn telefoon ben omgegaan. Voor het onder water filmen heb ik de klepjes nog aangedrukt. Volgens mij ligt de bewijslast bij Sony zolang de fabrieksgarantie nog geldt.

Lijkt me handig om voor de waterschade gevalletjes via het [Sony Xperia Z] Problemen en garantie-afhandelingen forum contact te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pheppy
Knamix schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 00:37:
Hoe sluit de usb klep bij jullie in vergelijking met de andere klepjes?

Ik laaf me toestel elke dsg op!

maar als ik het klepje dichtmaak dan gaat het wat makkelijker dan de andere klepjes..

Is dit omdst hij vaak geopend is of niet? :o
Bij mij waterschade gevalletje had ik licht roze indicatoren achter de USB en de SD (linker klepjes). Deze twee klepjes zitten wat mij betreft veel minder 'strak' dicht dan het klepje van de SIM kaart. Als ik het SIM klepje dicht doe voelt dat veel meer solide. Ik krijgt de SIM ook veel lastiger open.
De USB gebruik ik af en toe oa in de auto of om met de pc te verbinden. Voor het laden heb ik een dock naast mijn bed. De SD klep gebruikte ik in het begin af en toe. Maar recentelijk nauwelijks meer. Alhoewel ik me op de tast wel eens vergis tussen SD en USB klepje.

Eerder had ik mijn XZ wel eens kort in een bakje water gehouden. Dat bleek dus geen garantie dat hij drie maanden later echt onderwater nog steeds geen water lekt (langs de klepjes?). Mijn apparaat is nog nooit gevallen dus ik verwacht niet dat er ergens een scheurtjes zit of zo.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de waterdichtheid met behulp van klepjes (waarvan er eentje normaal gesproken 365 x per jaar open en dicht gaat voor het laden) niet zo'n gelukkige keuze. Waterschade en onenigheid over de garantie etc roep je als het ware op je af. Zeker omdat straks zal blijken dat repareren ook nog eens heel duur zal zijn. Is het zo moeilijk om een koptelefoon en usb aansluiting waterdicht te maken. En voor de SD had ook wel een iets solidere klep kunnen zitten vergelijkbaar met de klep van de SIM kaart.

Misschien zijn er ook nog verschillen in de vroege en late leveringen. Net als bij het scherm. Ik heb een vroege XZ. Ik hoop dat de latere modellen betere SD, USB en Koptelefoon klepjes hebben.

Leuk, zit ik op mijn vakantie niet met mijn XZ te spelen maar op dit forum te spammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:43
Ben eens aan het kijken hoelang de Xperia Z op de accu meegaat als je hem zeer weinig gebruikt, om te zien hoe goed de Stamina modus werkt. Tot nu toe moet ik zeggen dat ie het heel goed doet. Heb m zelden gebruikt, paar korte telefoongesprekken, even email/whatsapp checken en dat was het zo'n beetje. Stamina modus staat aan, maar verder niets bijzonders (geen airplane modus of wat dan ook). Het resultaat tot dusverre:

2 dagen 0 uur en 17 minuten, nog 47% accu over _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://i169.photobucket.com/albums/u215/Moi_in_actie/phone/Screenshot_2013-07-21-13-51-58_zps060076cb.png

Dit is wel een extreem geval en dit haal ik normaal nooit (meestal 1.5-2 dagen op een volle accu), maar toch best leuk om te zien dat de stamina modus zijn werk goed doet.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Cyleo schreef op zondag 21 juli 2013 @ 11:59:
[...]

Even data clearen in je instellingen menu van xperia home. Daarna wel je widgets opnieuw instellen. Komt door de manier van updaten van Android, er blijft soms wat zooi achter die de boel vertraagd.

Overigens ook hier vaak genoeg de waterdichtheid getest zonder problemen *klopt af*
Thanks. Ik heb de homelauncher naar standaardwaarden hersteld. Wat bedoel je met widgets opnieuw instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Stpan schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 11:55:

Het ergste vind ik nu dat ik bijna zeker weet dat ik de familiefoto's (de spontane los uit de pols) van onze eerste vakantie zo goed als zeker helemaal kwijt ben. De foto's staan niet op de externe microSD, maar intern op de RAM. Wie-o-waar zou ik de foto's nog terug kunnen halen? Dat is mijn allerhoogste prioriteit.
Ik weet niet of je Dropbox op je tel gebruikt, maar die heeft de mogelijkheid de gemaakte foto's automatisch naar je Dropbox te syncen zodra je op een wifi-netwerk zit. Dankzij die 'feature' was ik geen foto kwijt toen mijn Xperia S de geest gaf.

Ik vrees dat je hier nu niks aan hebt, maar voor toekomstige telefoons zal dit zeker handig zijn.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Dat is zeker iets wat ik voor de toekomst ga doen, automatisch uploaden naar dropbox. Regelmatig backups gemaakt, maar niet tijdens mijn vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-09 21:36
Tsjipmanz schreef op maandag 22 juli 2013 @ 08:28:
[...]

Ik weet niet of je Dropbox op je tel gebruikt, maar die heeft de mogelijkheid de gemaakte foto's automatisch naar je Dropbox te syncen zodra je op een wifi-netwerk zit. Dankzij die 'feature' was ik geen foto kwijt toen mijn Xperia S de geest gaf.

Ik vrees dat je hier nu niks aan hebt, maar voor toekomstige telefoons zal dit zeker handig zijn.
Of Mega gebruiken. Dan heb je 50 gig en kan ook automatisch je fotos/videos uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Moi_in_actie schreef op zondag 21 juli 2013 @ 14:01:
Dit is wel een extreem geval en dit haal ik normaal nooit (meestal 1.5-2 dagen op een volle accu), maar toch best leuk om te zien dat de stamina modus zijn werk goed doet.
Ik haal zonder stamina mode meestal 3 en soms zelfs 4 dagen. Wifi staat dan tijdens de dag continu aan.

[ Voor 5% gewijzigd door SToRM666 op 22-07-2013 13:26 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

maukoo schreef op maandag 22 juli 2013 @ 12:21:
[...]

Of Mega gebruiken. Dan heb je 50 gig en kan ook automatisch je fotos/videos uploaden.
Hoe zat dat ook alweer?

- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
Vandaag weer een paar bekenden laten schrikken toen ik in het zwembad mijn telefoon uit mijn zwembroekzak haalde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
maukoo schreef op maandag 22 juli 2013 @ 12:21:
[...]

Ik gebruik hier zelf Google+ voor. De interface is veel gebruiksvriendelijker dan dropbox en het maakt delen makkelijker. Echt een aanrader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 06:31
Als je het toetsenblok open hebt staan tijdens het bellen (bijv na een keuzemenu), en je houdt hem tegen je oor, dan druk je alle toetsen in... ZELFS als het scherm op zwart staat... Ik heb het elke keer als ik met zo'n nummer bel: "Meneer, u drukt toetsen in". en dan moet ik dus eerst het toetsenblok verbergen voordat ik hem tegen m'n oor kan houden.. vrij hinderlijk... iemand anders dit ook opgevallen of ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
Volgens mij : app installeren, account aanmaken via de app, inloggen, dan via settings (3 puntjes), een map van de foto's op je foon selecteren en dan auto upload aanzetten. Zoiets. Ik ga ook effe Google+ bekijken. Maar daar heb je geloof ik maar 8gig. En ik heb al meer dan 8gig aan foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 11:39

migros

Nooit meer een Samsung

Wordt een beetje moe van dat ding. Elke keer als ik de telefoon uit standby haal, staat dat achterlijke camera-applicatie er weer en gaat ie automatisch de camera openen en maakt ie een foto. Hoe kom ik hier vanaf???? Ik heb alle instellingen al bekeken maar kom niets tegen :(

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

@migros, camera openen -> instellingen -> snel starten -> andere optie kiezen. Dat al geprobeerd?

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 11:39

migros

Nooit meer een Samsung

Ja al geprobeerd. Het gaat namelijk om het startscherm van Android 4.2.2. met partoonbeveiliging. Die wil ik verwijderen maar dat gaat dus niet.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Even wat anders: ik heb de laatste dagen echt onwijs vaak dat mn telefoon ontgrendeld lijkt te worden terwijl hij in mn broekzak zit. Ik heb gewoon de 'standaard-ontgrendeling' (vegen). Is het mogelijk dat vanwege het warme weer, dit eerder automatisch gaat?

- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wybo schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 12:12:
[...]

Tip wil ik het niet direct noemen. Maar omdat het glas krasbestendig is heb ik gewoon mijn zakmes gebruikt om er onder te komen. Als je eenmaal een hoekje los hebt is het verder eenvoudig.

Ik heb de voor- en achterkant gedaan.
Nog bedankt! Ik heb hem er ook afgekregen met een scherp mes. Helaas zijn er wel een paar krasjes daardoor om de ijzeren behuizing gekomen doordat ik uitschoot. Ik heb trouwens ook de voor- en achterkant gedaan, maar de voorkant voelt helaas nog niet zo soepel aan als dat ik had gehoopt. Is dat een kwestie van wennen, gaat dat in de loop van de tijd beter aanvoelen of moet je het scherm gewoon met warm water met zeepsop afwassen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsjipmanz schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 13:47:
Even wat anders: ik heb de laatste dagen echt onwijs vaak dat mn telefoon ontgrendeld lijkt te worden terwijl hij in mn broekzak zit. Ik heb gewoon de 'standaard-ontgrendeling' (vegen). Is het mogelijk dat vanwege het warme weer, dit eerder automatisch gaat?
Ik heb daar ook last van.. Het is erg irritant en hij opent ook vanzelf apps :( . Dit gaat weer een beetje terug naar de Samsung star periode. Toen had ik daar ook al last van. Als je jou was zou ik gewoon ipv vegen gewoon pin als vergrendeling doen. Hopelijk gaat ie dan geen nood nummers bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 16:55:
[...]

Nog bedankt! Ik heb hem er ook afgekregen met een scherp mes. Helaas zijn er wel een paar krasjes daardoor om de ijzeren behuizing gekomen doordat ik uitschoot. Ik heb trouwens ook de voor- en achterkant gedaan, maar de voorkant voelt helaas nog niet zo soepel aan als dat ik had gehoopt. Is dat een kwestie van wennen, gaat dat in de loop van de tijd beter aanvoelen of moet je het scherm gewoon met warm water met zeepsop afwassen :?
De eerste keer heb ik even wat lijmresten weg gehaald met wat zeepsop. Daarna duurt het een poosje in gebruik voor het echt smooth aanvoelt ja. Maar bij mij was dat al binnen een uur gebruik of zo. Daarna geen last meer van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohja nu ik toch nog even online ben. Eerst had ik nooit haperingen, toen kregen we android 4.2.2 en nu hapert hij af en toe. Ook heb ik Mobile bravia 2 aan staan en als ik een foto bekijk duurt het 1 à 2 seconden voordat een foto geoptimaliseerd is. Ook heb ik nog een vraagje over de accu. Hebben mensen al tips over hoe je accu niet al te snel warm word met bijvoorbeeld tijdens het gamen. Ook daar heb ik het gevoel als ik real racing 3 speel dat de processor trager wordt door de hitte van de accu. Ook bij dit spel hapert hij als ik het langer als c.a. 20 min. speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wybo oke top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
De xz wordt gewoon zo warm met gamen, niets aan te doen. Ik haal dan meestal de hardcover eraf zodat de warmte weg kan.
Wat betreft spontane unlocks, niet bekend hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Wordt het toestel ook zo warm bij jullie met dit weer? Gewoon bijna zo heet dat je vingers beginnen pijn te doen?

Zit op 4.2.2 maar zelfs als ik wat browse lijkt hij continu op alle 4 cores te zitten met 1.5 ghz...

Wil volgende week naar hongarije met dit toestel maar ben er een beetje huiverig over.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-09 23:19
Komt mij allemaal niet bekend voor.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

De verhitting van mijn toestel is niet exclusief aan dit weer. Als ik een beetje zit te browsen wordt hij gewoon heel warm. Homescreen transities zijn ook niet zo soepel als ik had verwacht. Binnenkort maar even een hardreset doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knamix schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 17:51:
Wordt het toestel ook zo warm bij jullie met dit weer? Gewoon bijna zo heet dat je vingers beginnen pijn te doen?

Zit op 4.2.2 maar zelfs als ik wat browse lijkt hij continu op alle 4 cores te zitten met 1.5 ghz...

Wil volgende week naar hongarije met dit toestel maar ben er een beetje huiverig over.. :(
Ja van mij word ook super heet echt niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je via Google + een reservekopie maken zoals je iPhone dat op iTunes doet? Dan reset ik m namelijk ff en dan kijk ik of er wat problemen verholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Mensen die problemen hebben met de waterdichtheid moeten misschien eens bedenken dat je aan zulke apparatuur ook onderhoud zult moeten doen wil je hem ook echt waterdicht houden. Er wordt gebruik gemaakt van rubberen o-ringetjes om de klepjes en die zullen op zijn minst eens per maand moeten worden voorzien van een minieme hoeveelheid zuurvrije vaseline of nog beter, siliconenvet voor dat specifieke doel zodat ze blijven afdichten en ze soepel blijven. Doe je dat niet dan zal er (ook bij continu gesloten klepjes) wat uitdroging plaatsvinden waardoor het rubber iets inkrimpt, waardoor er weer een mogelijkheid is voor stof zich hier tussen te zetten.
Ben je dus van plan die feature te gebruiken dan zul je er af en toe wat aan moeten doen wil je zeker zijn dat je niet met een verzopen telefoon komt te zitten.

Die indicators zijn ook maar een wassen neus trouwens. Als er water via een andere plek dan de klepjes in de telefoon komt zullen ze ook verkleuren. De klepjes zijn immers de waterdichtheid, niet de connectors zelf en al helemaal niet de verbinding tussen connector en print (wat een betere keuze was geweest). Waarom die dingen er zitten, geen idee.

Dat Sony in haar handleidingen en beschrijvingen geen woord rept over dit, voor waterdichte apparatuur met klepjes, volstrekt normale onderhoud is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Dat er onderhoud aan nodig is is echt volstrekte onzin... Waarom zegt sony dan zelf niet dat je er onderhoudaan moet verichtten..

Het is logisch maar toch..

Het is een gebruikersvoorwerp en geem auto waar je per jaar de APK er van moet laten keurem :(

Graag volgende keer misschien iets tactvoller brengen.

[ Voor 11% gewijzigd door 13art op 24-07-2013 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Volstrekte onzin zeg jij, dan zeg ik vooral je Z onder blijven dompelen zonder er iets aan te doen. Dan alleen niet hier komen zeveren als je Z "zonder enige oorzaak en met dichte klepjes" toch verzuipt.
Waarom Sony zelf niks erover meldt? Zoals ik in mijn vorige post recht boven jou al zei, dat is een ander verhaal.

Als jij trouwens aan je auto ook geen verder onderhoud pleegt dan de jaarlijkse apk kun je net zo goed niet verwachten dat het allemaal blijft functioneren.
Het is inderdaad een gebruiksvoorwerp, je gebruikt het en dus zal het slijtage ondervinden als jij te lui bent daar eens per maand iets aan te doen.
Zoek anders eens naar bijvoorbeeld het afdichten van een horloge of gps apparatuur oid. In elke fatsoenlijke handleiding van elk waterdicht apparaat dat o-ringen gebruikt voor afdichting staat exact wat ik in mijn vorige post beschrijf.

knip

[ Voor 17% gewijzigd door 13art op 24-07-2013 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Ik dompel hier mijn toestel niet express onder water (misschien dat jij dat doe?)

Ja hij is waterbestendig maar ik zie het meer van als hij is perongeluk in het water val dat hij het dan gewoon zal blijven doen.

Ik ga geen onderwater filmpjes of wat dan ook maken met een toestel van 5 a 600 euro in de winkels.

Heb het trouwens Over de warmte van het toestel een paar posts terug in dit topic en niet over slecht dichtsluitende klepjes, dus om een heel verhaal te maken waarom ik ongelijk zal hebben?

Een mening is geen feit.

Wat jij kan vinden hoef ik niet te vinden toch?? :+

Heb nog gewoon plezier van me toestel net als jij (hoop ik) :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadMan schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 20:40:
Volstrekte onzin zeg jij, dan zeg ik vooral je Z onder blijven dompelen zonder er iets aan te doen. Dan alleen niet hier komen zeveren als je Z "zonder enige oorzaak en met dichte klepjes" toch verzuipt.
Waarom Sony zelf niks erover meldt? Zoals ik in mijn vorige post recht boven jou al zei, dat is een ander verhaal.

Als jij trouwens aan je auto ook geen verder onderhoud pleegt dan de jaarlijkse apk kun je net zo goed niet verwachten dat het allemaal blijft functioneren.
Het is inderdaad een gebruiksvoorwerp, je gebruikt het en dus zal het slijtage ondervinden als jij te lui bent daar eens per maand iets aan te doen.
Zoek anders eens naar bijvoorbeeld het afdichten van een horloge of gps apparatuur oid. In elke fatsoenlijke handleiding van elk waterdicht apparaat dat o-ringen gebruikt voor afdichting staat exact wat ik in mijn vorige post beschrijf.

knip
Graag iets tactvoller reageren svp.

[ Voor 28% gewijzigd door 13art op 24-07-2013 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Knamix schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 20:47:
Ik dompel hier mijn toestel niet express onder water (misschien dat jij dat doe?)

Ja hij is waterbestendig maar ik zie het meer van als hij is perongeluk in het water val dat hij het dan gewoon zal blijven doen.

Ik ga geen onderwater filmpjes of wat dan ook maken met een toestel van 5 a 600 euro in de winkels.

Heb het trouwens Over de warmte van het toestel een paar posts terug in dit topic en niet over slecht dichtsluitende klepjes, dus om een heel verhaal te maken waarom ik ongelijk zal hebben?

Een mening is geen feit.

Wat jij kan vinden hoef ik niet te vinden toch?? :+

Heb nog gewoon plezier van me toestel net als jij (hoop ik) :) ;)
Waar jij het over had doet niet terzake, je reageert op mijn post en daar reageer ik weer op.
Of je hem al dan niet dagelijks of alleen per ongeluk onderdompelt doet ook niet ter zake, sterker nog, als je hem minder onderdompelt zullen de rubbers logischerwijs sneller verdrogen en er dus nóg sneller onderhoud nodig zijn.

Tot slot is wat ik verkondig in tegenstelling tot wat jij zegt een feit, rubbers verdrogen nou eenmaal.
Nogmaals, probeer je even in te lezen voor je zonder verstand van zaken reageert alsof je er verstand van hebt.

Voor degene boven mij, het gaat er niet om of je het ding daadwerkelijk onder gaat dompelen. Het gaat erom dat jij niet moet verwachten dat rubberen afdichtingen ook blijven afdichten als je er niets aan doet. Ook niet als ze nooit nat worden.
Doe je het dus niet en valt je telefoon na een half jaar nooit ondergedompeld in de plump, heb je alsnog pech.

Dat is gewoon een simpel feit. Voor eenieder die er niet in geloofd, doe eens een zoektochtje met Google of neem het niet van me aan en zie je telefoon sterven door waterschade. Your loss.

[ Voor 59% gewijzigd door MadMan op 23-07-2013 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Maak de volgende keer even een TR aan aub ipv zelf ook te gaan 'flamen'.
Is er een app te verkrijgen om het voltage te regelen? (zonder custom kernel, alleen root)

Of is het alleen mogelijk met een andere kernel?

[ Voor 72% gewijzigd door 13art op 24-07-2013 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Mooi, jij je laatste woord, laten we het topic verder vullen met dingen die terzake doen en de mensen die verstandig genoeg zijn mijn informatie op waarde te beöordelen dat zelf verder invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
En vergeet niet om mensen natuurlijk te helpen die last hebben van rare dichtsluitende klepjes omdat ze die per maand niet even invetten _/-\o_

knip

[ Voor 68% gewijzigd door 13art op 24-07-2013 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
@Madman, wat voor spul kan ik precies het beste gebruiken en hoe? De waterdichtheid is voor mij vrij essentieel omdat ik regelmatig in zeer vochtige situaties kom en dus ook onderdompeling. Op dit moment open ik de klepjes zelden tot nooit juist om te voorkomen dat ik ze per ongeluk niet goed sluit.
Ik wist niet eens dat die rubbers (snel) achteruit gaan.

[ Voor 18% gewijzigd door ArthurMorgan op 23-07-2013 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@MadMan: Om me dan ook nog maar even in de discussie te mengen:

Ik ben het helemaal met je eens dat je, voor een goede en duurzame waterdichtheid, onderhoud zal moeten plegen. Maar dat je het zwijgen van Sony hierover "een ander verhaal" noemt ben ik weer niet met je eens. Het heeft hier namelijk wel degelijk mee te maken.

Als een producent een product market als "water- en stofdicht" en hier zelfs via diverse promotiekanalen (facebook, etc.) mee loopt te 'patsen', dan dient hij op z'n minst in de gebruiksaanwijzing ook duidelijk de voorwaarden te vermelden waaronder die waterdichtheid geldt.

Als Sony helemaal niets meldt over onderhoud aan de rubbers, dan kan een normale consument ook niet weten dat dit eigenlijk toch moet. Als het dan toch mis gaat met het toestel, heeft de consument gewoon recht op volledige reparatie onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Maar die reparatie onder garantie is dus een probleem, aangezien als er water binnenkomt de indicatoren verkleuren en Sony dan dus doodleuk zegt dat je geen garantie meer hebt. Dus hoe dan ook, of de klepjes nu defect zijn of niet, garantie ga je waarschijnlijk niet krijgen. Hoe onterecht, oneerlijk en fout van Sony dit ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, er is nog altijd het Nederlandse consumentenrecht dat stelt dat het aan de leverancier van het product (dus waar je het gekocht hebt) is om te bewijzen dat het kapot gaan door jou komt. Zeker in de eerste 6 maanden na aanschaf.

Dus zeker als een toestel wordt ge-market als zijnde waterdicht en vervolgens zijn de indicatoren roze, wa tdus ook door een ondeugdelijk of versleten klepje kan komen, dan is er al sprake van ongeloofwaardigheid (in het nadeel van Sony, met de leverancier als aanspreekpunt voor de consument)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe valt het te controleren wanneer wayerschade binnen de garantie valt? Valt waterschade door gebreken van de klepjes überhaupt onder de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Wybo schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 22:08:
@Madman, wat voor spul kan ik precies het beste gebruiken en hoe? De waterdichtheid is voor mij vrij essentieel omdat ik regelmatig in zeer vochtige situaties kom en dus ook onderdompeling. Op dit moment open ik de klepjes zelden tot nooit juist om te voorkomen dat ik ze per ongeluk niet goed sluit.
Ik wist niet eens dat die rubbers (snel) achteruit gaan.
Je kunt hiervoor gewone zuurvrije vaseline gebruiken, maar dat blijft minder lang zitten dan iets wat er voor bedoeld is. Het allerbeste spul ervoor, wel een stuk prijziger dan vaseline, is molykote 111. Dit is een hogedruk siliconenvet en hetzelfde als door duikers wordt gebruikt. Buiten dat het de rubbers onderhoudt is het zelf ook sterk aquafobisch dus de kans dat er nog wat tussendoor kan komen is vrijwel 0.
Je hoeft maar een miniem klein beetje te gebruiken. Eerst ff met 1 kant van een wattenstaafje alle stof wegvegen en dan met de andere kant wat "spul" aanbrengen. Er hoeft geen laagje op, zodra het rubber een beetje glimt is het al genoeg.
Als je dit doet zul je daarna voelen dat het klepje ook weer een stuk positiever "vast" klikt.
Een tube kost gewoonlijk rond de 17 euro en daar zit genoeg in om de helft van de Z bezitters hier de komende 5 jaar tevreden te houden.

De rubbers opzich gaan naar mijn mening trouwens helemaal niet snel achteruit. Ik vermoed dat die als ze wél onderhoud krijgen toch zeker een jaar of 6-7 kunnen meegaan. De slijtage zal dan eerder het randje in de body van de telefoon waar ze achter klikken zijn. Dat is althans het geval bij mijn trimble gps apparatuur en bij een paar andere waterdichte apparaten die ik in de loop der jaren heb gehad.
eymey schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 00:17:
@MadMan: Om me dan ook nog maar even in de discussie te mengen:

Ik ben het helemaal met je eens dat je, voor een goede en duurzame waterdichtheid, onderhoud zal moeten plegen. Maar dat je het zwijgen van Sony hierover "een ander verhaal" noemt ben ik weer niet met je eens. Het heeft hier namelijk wel degelijk mee te maken.
Een kleine verduidelijking van mijn zijde is hier op zijn plaats. Met een ander verhaal bedoel ik te zeggen dat het mij vrij weinig interesseert waarom Sony heeft besloten hier niets over te vermelden en dat ik me ook niet in een discussie daarover wil mengen.
Als een producent een product market als "water- en stofdicht" en hier zelfs via diverse promotiekanalen (facebook, etc.) mee loopt te 'patsen', dan dient hij op z'n minst in de gebruiksaanwijzing ook duidelijk de voorwaarden te vermelden waaronder die waterdichtheid geldt.

Als Sony helemaal niets meldt over onderhoud aan de rubbers, dan kan een normale consument ook niet weten dat dit eigenlijk toch moet. Als het dan toch mis gaat met het toestel, heeft de consument gewoon recht op volledige reparatie onder garantie.
Juist, daarom vermeldde ik al dat die vocht-indicators sowieso een wassen neus zijn. Als er op welke manier dan ook water in je telefoon komt, worden die _altijd_ nat.
Als er de komende tijd telefoons blijven verzuipen dan zal het niet lang duren voor Sony hun kosten ziet oplopen en hierover gaat zeggen "er staat duidelijk beschreven dat de garantie vervalt als de indicatoren verkleurd zijn" en dan is het einde garantiecoulance.
Anders gezegd, met of zonder beschrijving over onderhoud, telefoon dood door water is in principe geen garantie tenzij er een coulanceregeling wordt getroffen. Hoe wil je gaan bewijzen dat je klepjes echt allemaal dicht waren als de indicatoren verkleurd zijn? Juist, dat is onmogelijk en dat weet Sony ook maar al te goed.

Vandaar dat ik dacht dat het wellicht handig zou zijn iets hierover te melden en daarmee misschien een paar verdrinkingsdoden te voorkomen. Ik kan me verder ook voorstellen dat er mensen zijn die de telefoon langer dan de wettlijke garantieperiode willen gebruiken, al is het puur voor de onderwater foto/video functie. Ook dan is het handig als hij gewoon nog waterdicht is zoals het hoort.

Mijn eigen mening over de reeds verzopen telefoons is ook dat ze in zeker de helft van de gevallen nooit onderhouden zijn, natuurlijk omdat het nergens staat en de gemiddelde consument nu eenmaal geen basiskennis van waterdichte apparatuur heeft of hoeft te hebben.
Die van mij krijgt in elk geval elke maand een beurtje rondom voor de rubbertjes, dat is in minder dan een minuut gebeurd. Ik weet dan in elk geval wel zeker dat het niet aan mij ligt als hij toch verzuipt.

Ik wil ook nogmaals benadrukken dat dit dus geen onzin is. Niemand hoeft verder wat van me aan te nemen, dit is puur bedoeld als tip voor de mensen die het lezen. Het is zeer zeker wel van toepassing op onze telefoons, al helemaal met de toch vrij sterke temperatuurswisselingen en regelmatige mechanische belasting die ze doormaken. Dat is inderdaad mijn mening en het staat iedereen vrij te zoeken of die correct is. Dan heb ik je op zijn minst op die manier er op gewezen.

Edit:
Op amazon hebben ze het juiste spul goedkoper. Er staat bij dat het voor horloges is, maar het is ook perfect voor deze toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Dank je, gelijk besteld :)

Altijd better safe then sorry. Als je zo de verhalen leest van mensen die moeite hebben om gebruik te maken van hun garantie dan voorkom ik dat toch liever :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
Wat een mooie tips van Vaseline!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@MadMan: Toch dat spul gebruiken als je het eenmaal weet is natuurlijk altijd het beste. Better safe than sorry. Dus thanks voor de zeer goede tips.

Maar ik blijf erbij dat Sony zich er niet zo makkelijk van af zal kunnen maken als de indicatoren roze terwijl de klepjes toch dicht zaten. En als ze dat wel mochten willen flikken, dan hoop ik dat iedereen die met dit probleem te maken krijgt dit zo veel mogelijk openlijk meldt.

Het enige waar Sony waarschijnlijk echt niet op zal zitten wachten is reputatieschade en dat niemand de Z en andere opvolgers meer wil kopen "omdat het toch niet waterdicht is, dus een wassen neus".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dominator
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-10-2022
Hallo Tweakers,

Sinds kort heeft mijn Xperia Z last van een flitsend scherm. Daarmee bedoel dat soms de helft van mijn scherm zwart knippert. Dat gebeurd meestal wanneer ik een filmpje kijk of bij gebruik van apps. Zijn er mensen die hetzelfde meemaken? Het begon nadat ik mijn telefoon had geupdate naar android 4.2.2. Ik kan nergens iets erover vinden en ik vroeg me af of hier mensen advies voor mij hebben wat ik er mee moet doen.
Ik weet nou niet of het een soft of hardware probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
Dominator schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:32:
Hallo Tweakers,

Sinds kort heeft mijn Xperia Z last van een flitsend scherm. Daarmee bedoel dat soms de helft van mijn scherm zwart knippert. Dat gebeurd meestal wanneer ik een filmpje kijk of bij gebruik van apps. Zijn er mensen die hetzelfde meemaken? Het begon nadat ik mijn telefoon had geupdate naar android 4.2.2. Ik kan nergens iets erover vinden en ik vroeg me af of hier mensen advies voor mij hebben wat ik er mee moet doen.
Ik weet nou niet of het een soft of hardware probleem is.
Nou bij mij niet echt zwart knipperen. Maar wel een soort flikkeringen bij witte/grijze gebieden. Lijkt net of het toestel automatisch het contrast probeert aan te passen maar dat het niet goed lukt. Ik heb geprobeerd om automatische helderheid uit te schakelen maar zonder resultaat. Het is nu weg bij mij. als de batterij tussen de 70 a 80 procent zit is het het ergste bij mij. ik neem aan dat het gewoon een software bug is. Nu iker overna denk lijkt het net of de vernieuwingsfrequentie te laag is zo lijkt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pheppy
MadMan schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 01:46:
...
Mijn eigen mening over de reeds verzopen telefoons is ook dat ze in zeker de helft van de gevallen nooit onderhouden zijn, natuurlijk omdat het nergens staat en de gemiddelde consument nu eenmaal geen basiskennis van waterdichte apparatuur heeft of hoeft te hebben.
Die van mij krijgt in elk geval elke maand een beurtje rondom voor de rubbertjes, dat is in minder dan een minuut gebeurd. Ik weet dan in elk geval wel zeker dat het niet aan mij ligt als hij toch verzuipt.

Ik wil ook nogmaals benadrukken dat dit dus geen onzin is. Niemand hoeft verder wat van me aan te nemen, dit is puur bedoeld als tip voor de mensen die het lezen. Het is zeer zeker wel van toepassing op onze telefoons, al helemaal met de toch vrij sterke temperatuurswisselingen en regelmatige mechanische belasting die ze doormaken. Dat is inderdaad mijn mening en het staat iedereen vrij te zoeken of die correct is. Dan heb ik je op zijn minst op die manier er op gewezen.
...
@MadMan. Jammer dat ik een van de eerste ben met een verzopen telefoon (ondanks de klepjes). Ik zou je advies meteen opgevolgd hebben. Rubbertjes onderhoud was mij onbekend. Zoals de meeste XZ bezitters was het best spannend om voor het eerst onder water te filmen. Behalve de klepjes nog een keer extra aandrukken had ik elke andere maatregel voor meer zekerheid over de waterdichtheid zeker genomen. Ik vond het juist zo'n mooie feature, die waterdichtheid.
Ben het ook eens met je mening over de klepjes. Ik schreef ook al eerder dat ik niet begrijp waarom ze de connectoren zelf niet waterdicht maken. Vroeg of later krijg je volgens mij gedoe met dit soort klepjes, lijkt me. Bedenk me nu ook dat in mijn geval de (in film stand) onderste twee klepjes licht roze zijn geworden. Elk water dat in mijn telefoon terecht komt zou door de zwaarte kracht zo naar de onderste twee klepjes toe lopen aangezien de connectoren zelf inderdaad niet water dicht zijn. Misschien lekte in mijn geval alleen het (vaker gebruikte) usb klepje en werd daar vandaan de indicator van het SD klepje ook licht roze. Of was er heel ergens anders een lek.

Ik zal op dit forum nog wel melden hoe de garantie procedure over deze waterschade gelopen is. Alhoewel die discussie verder vooral op het [Sony Xperia Z] Problemen en garantie-afhandelingen zal lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Hebben jullie de mogelijke opvolger van de Xperia Z gezien? Hij ziet er erg vet uit:
http://www.xperiablog.net...looks-like-the-real-deal/
Pagina: 1 ... 61 ... 83 Laatste

Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic

Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.