Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Mijn batterijduur is echt slecht en ik heb geen idee waar het aan ligt, better battery stats geeft niets bijzonder s aan:

http://www.imgur.com/pMDk4BU.jpeg

Ik zit nu al op 36%, hij is vanmorgen uit de lader gehaald ;s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:22
Ik vond better battery stats een beetje ingewikkeld. Heb nu wakelock detector geprobeerd en is toch wat overzichtelijker. Misschien kun je die eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 11:22

E-Rick

I love it :7

HollovVpo1nt schreef op maandag 02 september 2013 @ 13:24:
Mijn batterijduur is echt slecht en ik heb geen idee waar het aan ligt, better battery stats geeft niets bijzonder s aan:

http://www.imgur.com/pMDk4BU.jpeg

Ik zit nu al op 36%, hij is vanmorgen uit de lader gehaald ;s
Post eens screenshots van de partial wakelocks en kernel wakelocks binnen BBS. Ik denk dat daar meer zinnige informatie in staat.

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Telefoon net in de lader gedaan.. Hij is van 1% naar 22% gegaan in 7 minuten.. Misschien dat de indicator stuk is. Hier de screens:
Algemeen: http://www.imgur.com/RBukREE.png
KWL: http://www.imgur.com/a8ASfrV.png

Partial wake lock screen heb ik per ongeluk verwijderd en kan hem niet meer achterhalen omdat telefoon aan de lader hangt. Was niets bijzonders anyways.

Vanaf die 22% laadt hij wel op met een normale snelheid.

Hier de drain in energiebeheer: http://www.imgur.com/7HuqHRQ.png

[ Voor 14% gewijzigd door HollovVpo1nt op 02-09-2013 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 01:49
Zou dat niet aan je slechte mobiele signaal liggen?

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Nu online

HollovVpo1nt

I like gadgets

Zou kunnen, ik heb zowat de hele dag in de trein doorgebracht met 3g aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Treinen met 3G is moordend voor je batterij, je telefoon moet heel hard werken om een verbinding in stand te houden. Je batterijduur is voor die situatie heel erg normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sony Xperia Z1: 144.0 x 74.0 x 8.5 mm en 170 gram
Sony Xperia Z: 139.0 x 71.0 x 7.9 mm en 146 gram
Sony Xperia ZL: 131.6 x 69.3 x 9.8 mm en 151 gram

[ Voor 44% gewijzigd door CLB op 03-09-2013 18:03 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schraagen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-05-2024
Ik heb sinds kort een probleem met mijn Xperia Z.
Elke keer als ik muziek aan het afspelen ben, stopt de muziek abrupt. Dit kan na 5 minuten gebeuren, maar kan ook na een kwartier gebeuren. De muziek wordt dan gepauzeerd (dus de app (/apps) crasht niet).

Dit gebeurt met zowel mijn Walkman App, Deezer (streaming) app, als Dood's (andere streaming app), en zowel met streamende muziek, als met offline opgeslagen muziek.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Anders eens kijken of een hard reset uitkomst biedt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem m'n z altijd mee onder de douche want dan zet ik 'm gewoon neer. Vóór je een water omgeving betreedt de klepjes even aanduwen.
Voor m'n batterij heb ik All-in-one Toolbox & Battery booster voor oververhittings notificaties. Helderheid nul met adaptief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 18:41

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

schraagen schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 18:10:
Ik heb sinds kort een probleem met mijn Xperia Z.
Elke keer als ik muziek aan het afspelen ben, stopt de muziek abrupt. Dit kan na 5 minuten gebeuren, maar kan ook na een kwartier gebeuren. De muziek wordt dan gepauzeerd (dus de app (/apps) crasht niet).

Dit gebeurt met zowel mijn Walkman App, Deezer (streaming) app, als Dood's (andere streaming app), en zowel met streamende muziek, als met offline opgeslagen muziek.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Anders eens kijken of een hard reset uitkomst biedt...
Ik heb ook problemen gehad met muziek op mijn Experia Z. Dat bleek uiteindelijk te liggen aan een SD kaart die aan het overlijden was...Als je muziek en apps eventueel op de SD kaart hebt staan, dan zou ik eens proberen om die te vervangen. Ik kwam er pas na maanden achter toen het kaartje daadwerkelijk niet meer functioneerde dat dat de boosdoener was.

• schraagen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-05-2024
Mystic Spirit schreef op woensdag 04 september 2013 @ 19:36:
[...]

Ik heb ook problemen gehad met muziek op mijn Experia Z. Dat bleek uiteindelijk te liggen aan een SD kaart die aan het overlijden was...Als je muziek en apps eventueel op de SD kaart hebt staan, dan zou ik eens proberen om die te vervangen. Ik kwam er pas na maanden achter toen het kaartje daadwerkelijk niet meer functioneerde dat dat de boosdoener was.
Ah, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht!

Ik ga het eens testen met een ander kaartje. Thanks voor het meedenken :*)

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-09 18:31
Als ik Stamina mode inschakel, is het dan nog steeds zo dat ik alleen een witte kleur notificatie led krijg met de nieuwste software? Want ik heb bij whatsapp ingesteld dat ik een groen ledje krijg bij berichten. Dit was ook altijd zo, maar nu ik stamina mode voor het eerst gebruik krijg ik ineens een wit/paars ledje.
En probeer het ledje voor WhatsApp is in third party app in te stellen... werkt dat?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• cordonbleu
Zonder een third party app die de led regelt kan ik het dus niet aan de praat krijgen?
Dat zeg ik niet... Ik vraag of die dan wel werkt ;) And if so, goed toch, nog meer opties ook :)

• cordonbleu
Dat was mijn vraag dan ook niet... Ik heb het nergens over een third party app.
Ik vroeg of ik het ledje in kan stellen dat ik een groen ledje krijg bij whatsapp berichten als stamina aan staat. Want als stamina uit staat krijg ik wel gewoon een groen ledje. Zet ik stamina aan, dan krijg ik een wit ledje.
Maar zonder third party app gaat dit dus niet lukken?
Ik vraag of het ledje wel groen wordt bij WhatsApp met 'n third party app, dat kun je toch gewoon bekijken?
Als die dan ook wit wordt zal het wel aan Stamina-modus liggen, werkt het wel (groen dus) dan I don't know.

But okay...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
http://anandtech.com/show...dragon-800-a-quick-look/7

Hier een review van de Snapdragon 800 (die ook in de Honami zit) en een stuk over de sensor die ook in 'onze' Xperia Z zit. Het is vrij duidelijk dat Sony alsnog een beetje te agressief is met comprimeren/post-processen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:39
cordonbleu schreef op donderdag 05 september 2013 @ 21:50:
Als ik Stamina mode inschakel, is het dan nog steeds zo dat ik alleen een witte kleur notificatie led krijg met de nieuwste software? Want ik heb bij whatsapp ingesteld dat ik een groen ledje krijg bij berichten. Dit was ook altijd zo, maar nu ik stamina mode voor het eerst gebruik krijg ik ineens een wit/paars ledje.
Er was toch al tijden geleden een fix uitgebracht waarbij die led problemen werden opgelost... Zet hem gewoon op een kleur, vraag iemand even wat te sturen en kijk of het werkt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Cyleo schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 13:40: een stuk over de sensor die ook in 'onze' Xperia Z zit. Het is vrij duidelijk dat Sony alsnog een beetje te agressief is met comprimeren/post-processen.
Dat is wel duidelijk. Een foto van een galaxy s4 is 7mb groot in tegenstelling tot de 2,5mb van de XZ

Waarom Sony dit doet is een raadsel.

Even een correctie: De S4 maakt foto's met een grootte variërend tussen de 2,5en 7MB. Meeste zijn tussen de 3 a 4MB

[ Voor 13% gewijzigd door Garret1410 op 08-09-2013 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outersham
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-08 21:59
cordonbleu schreef op donderdag 05 september 2013 @ 22:24:
Dat was mijn vraag dan ook niet... Ik heb het nergens over een third party app.
Ik vroeg of ik het ledje in kan stellen dat ik een groen ledje krijg bij whatsapp berichten als stamina aan staat. Want als stamina uit staat krijg ik wel gewoon een groen ledje. Zet ik stamina aan, dan krijg ik een wit ledje.
Maar zonder third party app gaat dit dus niet lukken?
Groen ledje met whatsapp werkt hier al maanden (met stamina aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Garret1410 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 14:41:
[...]

Dat is wel duidelijk. Een foto van een galaxy s4 is 7mb groot in tegenstelling tot de 2,5mb van de XZ

Waarom Sony dit doet is een raadsel.
Mij ook. Ik heb ook al diverse keren geprobeerd dit aan de kaak te stellen bij Sony... op hun forum, in topics bij Sony van andere toestellen (de ZL, ZR, SP, etc. hebben er allemaal last van) en ook op de Sony Mobile NL pagina van Facebook.

Maar helaas, ik ben een eenzame roeper en de marketing mensen van Sony Mobile NL op Facebook snappen nieteens wat ik bedoel. Ook niet als ik heel simpel zeg dat met dezelfde sensor van Sony, andere fabrikanten veel mooiere resultaten halen.

Als er nou meer mensen gingen klagen bij Sony over de agressieve processing.......

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Outersham schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 22:29:
[...]

Groen ledje met whatsapp werkt hier al maanden (met stamina aan).
Gek, met stamina aan krijg ik het maar niet voor elkaar. Ik krijg alleen een (kortdurend) wit ledje. Zet ik stamina uit, dan heb ik weer de zoals ingestelde groene led. Stamina aanzetten en dan in de instellingen van whatsapp opnieuw de kleur van de led instellen heeft ook geen zin. Na opnieuw opstarten ook nog steeds hetzelfde issue. Ik snap er niks van. Bij jou werkt het wel, dus dan moet het kunnen zou je zeggen. Snap niet waar het probleem zit. Ik heb alles stock, laatste softwareversie, laatste versie van whatsapp en nooit problemen gehad met de led als stamina uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayesh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-08 07:56
Hallo.
Ik heb Net door de regen gefietst met de oordopjes in, en nu is me indicator van me headphone rood aan de randen.
Word de indicator rood als er water in de ingang komt of als het op het stickertje komt?

[ Voor 4% gewijzigd door jayesh op 08-09-2013 21:37 . Reden: duidelijker ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 16:50
Je weet toch dat die klepjes er zitten om de waterdichtheid te garanderen? Dan is het niet slim om met een open klepje door de regen te gaan fietsen.
Natuurlijk kleurt de sticker door het water dat er op komt en zegt dat niet alles over of er ook water in de aansluiting zit, maar je verkleurde sticker zal genoeg reden zijn voor Sony om eventuele problemen op waterschade te schuiven. En je kunt niet aantonen dat ze daar ongelijk in hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
eymey schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 22:43:
[...]

Mij ook. Ik heb ook al diverse keren geprobeerd dit aan de kaak te stellen bij Sony... op hun forum, in topics bij Sony van andere toestellen (de ZL, ZR, SP, etc. hebben er allemaal last van) en ook op de Sony Mobile NL pagina van Facebook.

Maar helaas, ik ben een eenzame roeper en de marketing mensen van Sony Mobile NL op Facebook snappen nieteens wat ik bedoel. Ook niet als ik heel simpel zeg dat met dezelfde sensor van Sony, andere fabrikanten veel mooiere resultaten halen.

Als er nou meer mensen gingen klagen bij Sony over de agressieve processing.......
Ik heb het ook geprobeerd bij de Sony Talk fora, maar helaas. Met de Z1 en de QC camera's laat Sony zien mobiele fotografie wel serieus te nemen, dus hopelijk profiteren wij daar nog van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:44

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Vorige week deze telefoon gewonnen bij een Sony game event, vond hem toch wel erg mooi dus heb toen besloten hem te gaan gebruiken, voorheen een 4 jaar oude iPhone 3gs gebruikt. Gelijk een hoesje en een 32gb micro sd erbij gehaald :)

Nog wel even wennen dat Android, zo vind ik het jammer dat bv notificaties van whatsapp, smsjes, facebook berichten niet op het lockscreen verschijnen zodat je ze alvast even kan lezen. Maar dat is denk nog even uitvogelen hoe dat moet.

Vind het tevens irritant dat als ik muziek aan het luisteren ben via die Walkman, hij de muziek gewoon stopt als ik ineens 2 notificaties tegelijk krijg.

Verder vind ik ondanks dat het een 13mp camera is, inderdaad de kwaliteit niet zo heel denderend. Maar dat komt dus blijkbaar door die compressie waar jullie het over hebben?

Het Full HD scherm is wel erg mooi, maar eens wat films erop zetten.

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:23
ThE_OwNeR schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:32:
zo vind ik het jammer dat bv notificaties van whatsapp, smsjes, facebook berichten niet op het lockscreen verschijnen zodat je ze alvast even kan lezen. Maar dat is denk nog even uitvogelen hoe dat moet.
Als je de statusbalk bovenin naar beneden sleept, kan je ze wel (gedeeltelijk) lezen zonder whatsapp te openen of het scherm te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:50
Eindelijk komt er binnenkort een high end telefoon die niet enorm groot is!~

De Xperia Z1 mini. 4.3" met snapdragon 800 en 20MP camera!

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou niet rekenen op een telefoon kleiner dan de Z met een Snapdragon 800. Er is dan gewoon nauwelijks genoeg ruimte om de hitte af te voeren, en qua batterijcapaciteit kan het dan ook wel tegenvallen. Je moet opletten dat je de wishlists die je online tegenkomt niet gaat verwarren met gelekte specs.

(en op dit moment is er gewoon niets bekend over andere toestellen, by the way)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tevens hoort dat beter hier: [Sony Xperia Honami Mini] Ervaringen en Discussie
Geruchten hebben het over 2400mAh, dat met 'n 4,3" 720P scherm, moet toch wel aardig leuk zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:50
O kijk er is al een eigen topic voor.

Hopelijk kloppen de geruchten. >4.5" is m.i. toch echt te groot.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

henri86 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:39:
[...]

Als je de statusbalk bovenin naar beneden sleept, kan je ze wel (gedeeltelijk) lezen zonder whatsapp te openen of het scherm te unlocken.
Mmmh ja niet echt wat ik wil, bedoel er is in principe zat ruimte onder die klok om daar een samenvatting te geven van meerdere berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:41
ThE_OwNeR schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 13:18:
[...]

Mmmh ja niet echt wat ik wil, bedoel er is in principe zat ruimte onder die klok om daar een samenvatting te geven van meerdere berichten.
Je zou dashclock uit de playstore kunnen proberen. Daar kan je een andere klok op je lockscreen mee zetten. Daarna kun je uit de play store plugins downloaden bijvoorbeeld voor whatsapp die dan wel notificaties laat zien op je lockscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

maukoo schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 13:23:
[...]

Je zou dashclock uit de playstore kunnen proberen. Daar kan je een andere klok op je lockscreen mee zetten. Daarna kun je uit de play store plugins downloaden bijvoorbeeld voor whatsapp die dan wel notificaties laat zien op je lockscreen.
Dit is toch wel iets waar ik me dan weer aan stoor, toch weer wat handelingen die ik moet doen om zoiets simpels te krijgen. Dat was op iOS wel anders >:)

Maar ach, heb nu Dashclock geinstalleerd, dat ziet er inderdaad wel relaxt uit. Nu nog wat andere plugins vinden. Tevens wel erg vet dat je gewoon via je pc kan zeggen bij een app; Installeren. En hij download/installeert hem gewoon gelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
ThE_OwNeR schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 13:32:
[...]

Dit is toch wel iets waar ik me dan weer aan stoor, toch weer wat handelingen die ik moet doen om zoiets simpels te krijgen. Dat was op iOS wel anders >:)

Maar ach, heb nu Dashclock geinstalleerd, dat ziet er inderdaad wel relaxt uit. Nu nog wat andere plugins vinden. Tevens wel erg vet dat je gewoon via je pc kan zeggen bij een app; Installeren. En hij download/installeert hem gewoon gelijk :D
Er zijn toch legio apps die dat kunnen. Ik gebruik het niet maar even googlen en je ziet er genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Garret1410 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 13:48:
[...]

Er zijn toch legio apps die dat kunnen. Ik gebruik het niet maar even googlen en je ziet er genoeg.
Als ik google op legio apps krijg ik nou niet bepaald resultaten waarvan ik kan zeggen dat ze relevant zijn :P Kan nou ook niet precies vinden wat uberhaut een legio app is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:36

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-09 15:52
maukoo schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 13:23:
[...]

Of NiLS; die laat al je notifications zien op je lockscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:41
Luco schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 20:31:
[...]

Of NiLS; die laat al je notifications zien op je lockscreen.
Die ziet er gaaf uit! Ga ik gelijk installeren als ik mijn Z terug heb. Ligt nu nog bij Teleplan :(

• rufus666
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-09 08:31
Exar schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 00:04:
[...]

Ik snap ook niet zo goed waarom je op je lock screen opzij zou willen gaan... dan kan je idd toch beter gewoon unlocken? 8)7
Ik zou die feature eigenlijk wel uit willen zetten, want nu kan je idd niet meer overal op je scherm unlocken...
Heeft iemand hier al een oplossing voor ?
Ik gebruik ook "vegen om te unlocken" maar het gebeurd me te vaak dat het scherm dan opschuift, ipv unlocked.. erg irritant en kan bij de standaard instellingen niks vinden |:(

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik heb dat ook vaak, erg irritant. Ik snap sowieso niet wat op den duur nog het nut is van een 'lock'screen als dat scherm op zich ook allerlei dingen heeft waar je per ongeluk op kunt drukken :P

[ Voor 3% gewijzigd door SToRM666 op 11-09-2013 09:28 ]

PSN id: NL_SToRM

Verwijderd

Kheb zelf ook behoorlijk wat zwarte spots als ik foto's maak. Nu de telefoon 2 week kwijt. Opgestuurd naar Sony, zal mij benieuwen wat ze gaan doen...

• pasmaskas
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-07 18:01
Ik heb een vraagje. Ik heb mij PS3 controller gekoppeld aan mijn Xperia Z. zo kan ik Modern Combat 4 spelen op de tv. Tot op zekere hoogte kan dat maar zodra er een stuk komt waar je moet vegen over het scherm om iemand te doden kan ik mij geen andere manier bedenken dan naar de tv te rennen en snel over het schermpje te vegen en weer te gaan zitten. Is er ene manier dat dat via de controller kan? met een combinatie van koppen of zo? Ik heb nog niet kunnen ontdekken of dat kan. Het zou wel aangenaam zijn als het kan want het is gewoon irritant. Ik sluit niet voor niets die controller aan toch?

• Cyleo
rufus666 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:06:
[...]

Heeft iemand hier al een oplossing voor ?
Ik gebruik ook "vegen om te unlocken" maar het gebeurd me te vaak dat het scherm dan opschuift, ipv unlocked.. erg irritant en kan bij de standaard instellingen niks vinden |:(
Je kan het niet echt uitzetten. Het enige wat je zou kunnen doen is een andere lockscreen installeren.

• Mikemkm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-07 11:06
Cyleo schreef op donderdag 12 september 2013 @ 00:13:
[...]

Je kan het niet echt uitzetten. Het enige wat je zou kunnen doen is een andere lockscreen installeren.
Als je een "Pattern" unlock neemt heeft het ook nog een functie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit momenteel te twijfelen tussen de xperia z en de galaxy s4( z1 is met wat te duur). Qua software en dergelijke nijg ik naar de sony maar is die accu nu echt zo beroerd als overal wordt beweerd?
Dingen wat ik met mijn telefoon doe zijn voornamelijk muziek luisteren,nu.nl en regelmatig whatsapp en facebook checken. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In 6500 berichten zijn wel wat ervaringen te vinden toch ;)

Dingen die jij doet, doet iedereen, maar de mate waarin zal bij iedereen verschillen natuurlijk... Reken op een schermtijd van 4 uur en dan is het wel weer klaar... Dat kun je verdelen in 10 uur gebruik of 24 uur gebruik... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve

MonkeySleeve

Ik sta elke dag om 07:30 op en dan is mijn Sony Xperia Z volledig opgeladen, aan het einde van de dag wanneer ik weer thuis ben zit hij meestal rond de 20 - 30%. En dat is dan redelijk dagje muziek luisteren, whatsappen, etc :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hangt ook af van het bereik wat je op locatie hebt, bij slecht bereik haal je niet meer dan 2,5u schermtijd. Het zoeken naar netwerk vergt veel van de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad. Veel in de auto of trein zitten met 3G data aan trekt je batterij heel erg snel leeg, zelfs zonder het display aan te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-08 22:05
Pffff, sd kaartje gesloopt, liet zich bij het flashen van een nieuwe rom opeens niet meer lezen! Ook in de pc niet meer zichtbaar, ook niet in schijfbeheer... :(
Stond ook m'n backup van Candy Crush op, mag ik weer eens opnieuw beginnen! ;)

[ Voor 20% gewijzigd door michaelscott op 13-09-2013 22:26 ]

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-09 22:30
Ik ben al een half uur aan het prutsen om mijn achtergrond van het vergrendelscherm te wijzigen.
Als ik naar instellingen--weergave--vergrendelingsscherm ga kan ik kiezen uit Album of Xperia achtergronden.
Ga ik naar album kan ik mijn plaatje (zelfgemaakte foto met mijn dslr) nergens selecteren.
Heb hem al in de DCIM map gezet staat nergens.
zie allerlei foto's maar die nergens.
Had een schermafdruk ergens anders voor gemaakt zelfs die zie ik met de album app zet ik mijn zelfgemaakte foto daar in die map zie ik hem nog niet met album.
Doe ik nu iets verkeerd?? :'(

Nog iets raars ik probeer mijn patroon vergrendeling uit te zetten
Zie ik dit

Afbeeldingslocatie: http://94.210.61.133/Screenshot_2013-09-14-20-21-44.png

Hoe krijg ik dat nu weer uit?
Heb bij bij apparaatbeheerders gekeken daar staat Enterprise Service MyXperia en Android device manager.
Deze uitgevinkt maar dat helpt niks.

• Garret1410
Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 15:13:
zit momenteel te twijfelen tussen de xperia z en de galaxy s4( z1 is met wat te duur). Qua software en dergelijke nijg ik naar de sony maar is die accu nu echt zo beroerd als overal wordt beweerd?
Dingen wat ik met mijn telefoon doe zijn voornamelijk muziek luisteren,nu.nl en regelmatig whatsapp en facebook checken. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen^^
Bij licht gebruik doet de Z het heel goed. Ik doe dan 48uur op een lading. Bij wat meer gebruik waarbij het beeldscherm aan moet zoals internetten dan gaat het hard en is hij met 24uur leeg.

Bij de s4 die ik nu heb is het andersom. Kun je heel lang mee surfen maar gebruik je hem niet dan nog verbruikt hij redelijk wat stroom.

Ik heb ook het idee dat de accu duur veel beter is geworden met de nieuwste firmware. In reviews werd de eerste firmware gebruikt die nog niet zo goed was.

• Cyleo
ComTech schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 20:34:
Ik ben al een half uur aan het prutsen om mijn achtergrond van het vergrendelscherm te wijzigen.
Als ik naar instellingen--weergave--vergrendelingsscherm ga kan ik kiezen uit Album of Xperia achtergronden.
Ga ik naar album kan ik mijn plaatje (zelfgemaakte foto met mijn dslr) nergens selecteren.
Heb hem al in de DCIM map gezet staat nergens.
zie allerlei foto's maar die nergens.
Had een schermafdruk ergens anders voor gemaakt zelfs die zie ik met de album app zet ik mijn zelfgemaakte foto daar in die map zie ik hem nog niet met album.
Doe ik nu iets verkeerd?? :'(

Nog iets raars ik probeer mijn patroon vergrendeling uit te zetten
Zie ik dit

[afbeelding]

Hoe krijg ik dat nu weer uit?
Heb bij bij apparaatbeheerders gekeken daar staat Enterprise Service MyXperia en Android device manager.
Deze uitgevinkt maar dat helpt niks.
Heb je toevallig een VPN, certificaat of Exchange account?

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-09 22:30
Heb je toevallig een VPN, certificaat of Exchange account?
Ik heb een vpn verbinding ingesteld welke ik af en toe gebruik.
Deze uitgeschakeld en het werkt weer. ;)
Nooit geweten dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Mocht je wel een VPN willen, maar geen pin of pattern unlock (en je hebt root): Google Play: Keystore Unlocker (root only)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07:07
Net update ontvangen van de Walkman app.
Versie 7.12.A.0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het mogelijk de trilfunctie te wijzigen? ik heb alles afgezocht maar kan niks vinden.
ook vind ik het irritant dat als je bv een filmpje op fb aanklikt het scherm automatisch roteert :'( :'( . is het mogelijk dit uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 11:39

migros

Nooit meer een Samsung

Vrijdagavond nog even een whatsapp bericht gestuurd naar het vrouwtje en display uitgezet. Na een 10 minuten de display aan geprobeerd te zetten en de display wilde niet meer aangaan. Controle leerde mij dat het scherm nog wel reageerde op commandos´zoals schermvergrendeling openschuiven en telefoon opnemen (ik belde mezelf even om te kijken of ie het nog wel deed) lukte wel gewoon. Wat mij opviel was dat de gsm heel erg warm werdt van boven aan de achterkant.

Nu maandagochtend gsm aan de lader gestopt en na een half uur aangezet. Hij deed het weer gewoon. Is dit een voorkomende klacht of heb ik weer een raaritiet aan mijn handen?

De Z is trouwens geupdate en niet geroot.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op zondag 15 september 2013 @ 16:14:
is het mogelijk de trilfunctie te wijzigen? ik heb alles afgezocht maar kan niks vinden.
ook vind ik het irritant dat als je bv een filmpje op fb aanklikt het scherm automatisch roteert :'( :'( . is het mogelijk dit uit te schakelen?
Hoe bedoel je de trilfunctie wijzigen?

@hierboven: draai je wel de nieuwste versie? Klinkt als een bug die nog in 4.1 zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 11:39

migros

Nooit meer een Samsung

@hierboven: draai je wel de nieuwste versie? Klinkt als een bug die nog in 4.1 zat.
Alles is geupdate naar de laatste software.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb de laatste software update.
Maar als ik filmpjes aanklikt roteert die automatisch opzij zodat ik elke keer als ik een filmpje kijk mijn telefoon moet draaien. Een vriend van me heeft ook de Xperia z en bij hem roteert het scherm ook automatisch. (Automatisch draaien aan/uit zetten helpt niet.

Het probleempje met de trilfunctie is opgelost _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2013 17:45 ]

• Cyleo
migros schreef op maandag 16 september 2013 @ 14:51:
[...]

Alles is geupdate naar de laatste software.
Raar probleem dan. Volgende keer even kijken in je battery usage, misschien dat het een vastlopende app is (als hij warm wordt betekend dat waarschijnlijk ook dat die app de accu leeg zuigt ;) )

• Cyleo
Er schijnt een nieuwe update aan te komen:
Confirming: new JB 4.2 firmware rolling (phased) for #XperiaZ, ZL, ZR & Tab Z – brings display, camera, battery fixes & performance tweaks

— Sony Xperia News (@SonyMobileNews) September 19, 2013
http://www.xperiablog.net...rings-numerous-bug-fixes/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Nu online
Klinkt positief!

Hopelijk gaan ze ook nou echt eens een overtuigende verbetering doorvoeren in de camera software.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
eymey schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 00:09:
Klinkt positief!

Hopelijk gaan ze ook nou echt eens een overtuigende verbetering doorvoeren in de camera software.
Het zou heel fijn zijn als post-processing en compressie een optie zouden worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasmaskas
pasmaskas schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:36:
Ik heb een vraagje. Ik heb mij PS3 controller gekoppeld aan mijn Xperia Z. zo kan ik Modern Combat 4 spelen op de tv. Tot op zekere hoogte kan dat maar zodra er een stuk komt waar je moet vegen over het scherm om iemand te doden kan ik mij geen andere manier bedenken dan naar de tv te rennen en snel over het schermpje te vegen en weer te gaan zitten. Is er ene manier dat dat via de controller kan? met een combinatie van koppen of zo? Ik heb nog niet kunnen ontdekken of dat kan. Het zou wel aangenaam zijn als het kan want het is gewoon irritant. Ik sluit niet voor niets die controller aan toch?
Niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 21-09 10:44

JT

VETAK y0

Jeej, vandaag full crash van Android en nu mag ik de hele bende opnieuw installen. Mijn eerste grote tegenvaller van Android :( Nu wil ik gelijk .244 erop maar ik vind er geen unbranded roms van. Is de way to go oudere rom erop en dan OTA?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jeej, die crash komt echt niet 'zomaar' hoor...

Je kan gewoon een .ftf flashen van .244 of .67 (als die er al is, wel voor de ZL) en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

.244 was OTA wel beschikbaar, maar kan nergens een losse ROM vinden.

En natuurlijk komt het niet zomaar maar ik heb inmiddels toch wel aardige ervaring in bootloaders eraf halen, rooten, flashen e.d. Ik install apps vanuit Google Play op de Z, de bootloader is intact en de rom was stock met root. Zou je toch niet verwachten dat plots zonder enig voorteken de telefoon bij het ontwaken via de powerknop gelijk reboot en vervolgens niet meer verder komt dan de bootanimatie...afgelopen paar dagen sowieso geen apps geinstalleerd of instellingen veranderd...

Mijn X10i met volledige custom rom en de Desire Z van m'n vriendin met CM10 doen niet zulke rare dingen terwijl daar veel meer mee gedaan is. Linux installaties op computers hebben ook nooit zo raar gedaan.

[ Voor 16% gewijzigd door JT op 21-09-2013 00:01 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

.244 zie ik wel in MEA-versie (Middle East), vorige firmwares wel in DE-versie...

• JT

JT

VETAK y0

Maw: als ik global of NL wil dan dus vorige versie installen en OTA? :)

Ecodan warmtepomp

• Dannisi
De verschillende 'versies' verschillen niet (of amper). Ik draai ook de India versie van .244 (volgens mij, niet NL iig)

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Dit kan niet echt, tenzij je root en dingen mapt. Zolang dat niet kan moet een game gewoon volledige support hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niks noemenswaardigs imho, grote verschillen zijn er ook zeker niet, wat ik tot dusver heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasmaskas
Cyleo schreef op zondag 22 september 2013 @ 21:50:
[...]

Dit kan niet echt, tenzij je root en dingen mapt. Zolang dat niet kan moet een game gewoon volledige support hebben.
Hmm jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Laatst online: 12:02
CLB schreef op zondag 22 september 2013 @ 21:54:
[...]

Niks noemenswaardigs imho, grote verschillen zijn er ook zeker niet, wat ik tot dusver heb gezien.
Scherm aanpassing is, afhankelijk wel type je er in hebt, wel welkom.

Belangrijkste lijkt me de camera, als die goed uitpakt lijkt me dit best wel een fijne aanpassing! :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:31
Mijn klepje voor de simkaart komt uit zichzelf naar buiten de laatste week. Begint nu wel te storen. Zelfs als hij gewoon op tafel ligt, na een tijdje moet ik hem weer aanduwen... Iemand die daar ook last van heeft?

• Cyleo
Boyd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 21:15:
Mijn klepje voor de simkaart komt uit zichzelf naar buiten de laatste week. Begint nu wel te storen. Zelfs als hij gewoon op tafel ligt, na een tijdje moet ik hem weer aanduwen... Iemand die daar ook last van heeft?
Die zit er bij mij echt nog heel strak in. Gewoon even garantie claimen, voor't zelfde geld komt er binnekort water in.

• cordonbleu
Boyd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 21:15:
Dit hoort natuurlijk niet en moet onder garantie gerepareerd worden. Bij mijn Z zitten de klepjes van de simaart en sd nog goed strak vast. Die van de koptelefoon en vooral de usb zijn al wat lammer geworden door het gebruik, maar sluiten nog steeds goed en gaan absoluut niet vanzelf open.

• SToRM666
De laatst tijd gaat mijn batterij behoorlijk hard leeg, zelfs als WiFi niet aan staat. Ik zie dat Android-besturingssysteem en Google Services veel verbruiken. Iemand enige idee of die Google Services uit te schakelen is?

• Cyleo
SToRM666 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:20:
De laatst tijd gaat mijn batterij behoorlijk hard leeg, zelfs als WiFi niet aan staat. Ik zie dat Android-besturingssysteem en Google Services veel verbruiken. Iemand enige idee of die Google Services uit te schakelen is?
Download even wakelock detector, daar kun beter zien wat het veroorzaakt.

Verwijderd

Zet via INSTELLINGEN - LOCATIESERVICES - 'Locatieservice van Google' uit. Dit verhielp het probleem met de battery drain van google services bij mij.

• SToRM666
Dat zou het inderdaad weleens kunnen zijn, bedankt! :)
Als dat niet helpt zal ik die wakelock detector eens gebruiken.

[ Voor 37% gewijzigd door SToRM666 op 25-09-2013 18:19 ]

• eymey
  • Nu online
Bij mij wordt de batterij ook weer behoorlijk rap leeg geslurpt en "Better battery stats" wijst richting de Google locatieservices qua partial wakelocks en chipset drivers bij kernel wakelocks.

Het stomme is echter dat ik, sinds ik de Z heb, deze services altijd aan heb gehad. En zeker sinds de 4.2 update heb ik eigenlijk nooit problemen gehad. Tot recentelijk (vorige week) dan.

Ik heb sinds de grote 4.2 update geen systeem updates meer gedaan dus er moet weer echt wat mis zijn in diensten van Google zelf.

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Same problem here, sinds een paar weken last van een nasty battery drain, en alles lijkt te wijzen richting de locatieservices... uitzetten van de locatieservices levert bij mij overigens niet het gewenste resultaat op.

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Verwijderd

Wakelocks had ik ook totdat ik specifiek in Google Instellingen de "Locatiemelding" uitzette. De rest staat nog gewoon aan en heeft maar een zeer klein aantal wakelocks.

• Marc_87
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2022
Bij mij het zelfde euvel, moet zelfs een auto lader aan gaan aanschaffen... Heb locatie services ook uitgezet maar dat maakt niet veel uit in eerste instantie.

• SToRM666
Ik heb bij mijn Z waarschijnlijk de oorzaak gevonden van de battery drain, namelijk Google Now (app welke je krijgt als je omhoog sleept op de home button).
Ik heb enkele weken geleden deze app open gehad en ingeschakeld en vanaf toen is ook ongeveer die battery drain begonnen. Ik heb m gisteren uitgeschakeld, dus ik ga even kijken wat mijn batterij nu doet.

Voor diegenen die het niet weten. Als je in deze app naar de opties gaat, dan heb je de keuze om het uit te schakelen.

[ Voor 41% gewijzigd door SToRM666 op 26-09-2013 20:46 ]

• eymey
  • Nu online
Thanks @StoRM666. Ik heb die Google Now idd ook wel eens per ongeluk open.

De locatieservices uitzetten doe ik liever niet. Die gebruik ik voor allerlei dingen (al is het alleen maar widgets die locatie-gebaseerd werken). En het lokatie melden laat ik ook liever aan omdat ik het wel leuk vind dat door mij geselecteerde Google Plus contacten kunnen zien waar ik uithang. En zefls met dat aan moet het dus ook gewoon 'beschaafd' kunnen. Het zal echter niet de eerste keer zijn dat ik half internet zie klagen over deze specifieke battery drain.

Dus maar eens ff kijken of Google Now uitschakelen helpt :)

edit: Hmm, Google Now had ik dus nog nooit ingeschakeld, ookal ben ik er soms wel per ongeluk in gekomen (maar dan moet je nog steeds een activatiewizard doorlopen).

[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 26-09-2013 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
DFKT schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:05:
Same problem here, sinds een paar weken last van een nasty battery drain, en alles lijkt te wijzen richting de locatieservices... uitzetten van de locatieservices levert bij mij overigens niet het gewenste resultaat op.
Gisteren weer batterij richting leeg (22%) rond een uur of 15:00... telefoon uit, telefoon weer aan... en ineens heb ik nog 75%? Het lijkt erop dat mijn telefoon het batterijverbruik niet meer goed registreert of zo? :+

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
DFKT schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 09:26:
[...]

Gisteren weer batterij richting leeg (22%) rond een uur of 15:00... telefoon uit, telefoon weer aan... en ineens heb ik nog 75%? Het lijkt erop dat mijn telefoon het batterijverbruik niet meer goed registreert of zo? :+
Een keer volledig laten leeglopen tot die niet meer aan kan. Dan in 1 ruk doorladen. ik denk dat je battery stats een beetje verneukt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Nog even een update. Mijn Z gebruikt nu in 12 uur tijd nog maar een 3% met WiFi uit. Dat zijn al veel betere resultaten. En daar waar Google Services voorheen ver bovenaan stond qua verbruik, met 65% ofzo, is die nu uit de lijst verdwenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Google now uitschakelen helpt idd ook. Om daarnaast ook het starten van google now door het slepen van de onscreen buttons tegen te gaan kan je deze app gebruiken, schakelt deze functie uit of start hiermee een zelf in te stellen app op (is verder niet van invloed op de batterijduur, maar toch handig):

google play, google now swipe disabler

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2013 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikemkm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-07 11:06
Heeft iemand wellicht de nieuwe firmware ontvangen? 10.3.1.A.2.67
Hij staat wel al op de website,
http://www.sonymobile.com...software/phones/xperia-z/
maar geeft bij mij in PC Companion aan dat ik de laatste versie heb (10.3.1.A.0.244)

[ Voor 17% gewijzigd door Mikemkm op 27-09-2013 16:04 . Reden: url toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Mikemkm schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 16:03:
Heeft iemand wellicht de nieuwe firmware ontvangen? 10.3.1.A.2.67
Hij staat wel al op de website,
http://www.sonymobile.com...software/phones/xperia-z/
maar geeft bij mij in PC Companion aan dat ik de laatste versie heb (10.3.1.A.0.244)
Nee, al een paar keer gekeken afgelopen tijd maar er is hier nog niets.
Pagina: 1 ... 65 ... 83 Laatste

Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic

Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.