Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:35
Mede-auteurs:
  • Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-06 14:14

Curva

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mlyzKeWdu0oZfbGTiSuOY72x/full.jpg
Voor iOS bestaat het inmiddels al meer dan twee jaar, maar ook voor Android is Clash of Clans al een tijdje op de markt...

Get it on: Google Play: Clash of Clans AppStore: Clash of Clans

Het doel van het spel is een dorpje bouwen en die zo sterk mogelijk te maken en zo goed mogelijk te ontwikkelen. Dit kan door gebouwen te plaatsen, te upgraden, grondstoffen te verzamelen, legers te bouwen en aan te vallen. In het begin start men met een tutorial waarna de basis van het spel snel duidelijk is. Spelers moeten groeien en hogere levels bereiken!

Het spel wordt gratis aangeboden en is een zogenaamde 'freemium'-game, in-app aankopen zorgen voor meer grondstoffen, waar je weer sneller gebouwen mee kunt upgraden, extra andere grondstoffen mee kunt kopen of je bewapening sneller kunt upgraden. Je hoeft er dus geen echt geld aan te besteden, maar het kan dus wel. Koop ze alleen voor 'n extra bouwer! d:)b

In Clash of Clans worden er 4 valuta gebruikt, namelijk:
- Goud
- Elixir
- Dark Elixir
- Edelstenen

Goud en elixer kunnen gewonnen worden via goldmines en elixer-collectors of door middel van aanval. Edelstenen kunnen via opdrachten verzameld worden of liggen soms onder bomen en stenen die weggehaald moeten worden om je dorp verder uit te kunnen breiden. Als jouw dorp aangevallen wordt, is de kans groot dat de tegenstander er vandoor gaat met een deel van je goud en elixer, bouw dus genoeg defenses! Door aanvallen succesvol af te ronden verdien je ook nog trofeeën, waar- mee je in een bepaalde rangorde valt, maar eigenlijk moet je hier gewoonweg niet naar kijken, omdat het niet interessant is.

Wanneer het clankasteel wordt vrijgespeeld, krijgt de speler de mogelijkheid een clan te starten of zich bij een bestaande clan te voegen. Clanleden kunnen elkaar namelijk helpen door bijvoorbeeld troepen te sturen. Deze troepen komen uit het kasteel als iemand wordt aangevallen en zorgen dus voor extra defensie. Deze troops kun je ook weer inzetten bij een Clan-oorlog die na een update in april 2014 werden geïntegreerd in het spel. Inmiddels zijn er verschillende grote updates van het spel geweest die bijvoorbeeld nieuwe troepen brachten evenals co-leiders, nieuwe superkrachten, upgrades of hogere levels van gebouwen. Al met al zijn er in de afgelopen jaren al tig grote updates uitgebracht en blijft de game alsmaar nieuwe leden vergaren en zal het geld vast binnenstromen bij ontwikkelaar SuperCell... Ook bekend van Hay Day en Boom Beach!

[Tweakers] was dé eerste officiële clan van Tweakers.net met veel gezelligheid en activiteit. Al gauw is dit uitgegroeid naar vier verschillende clans met elk hun eigen visie. [Tweakers] en TweakersIII spelen twee maal per week een CW en [Tweakers2] eenmalig. De Tweakers.net clan is de "laidback" clan welke helemaal geen CW speelt.

[Tweakers] \[iOS/Android] Clash of Clans [Tweakers]
[Tweakers2] \[iOS/Android] Clash of clans [Tweakers2]
[TweakersIII] \[iOS/Android] Clash of clans [TweakersIII]
[Tweakers.net] \[iOS/Android] Clash of clans! \[Tweakers.net]

Interessante websites:
Clash of Clans-forum
Clash of Clans-wikipedia
Clash of Clans-plattegronden
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Glsul0BJ4Az7sVrv42YZQK2W/full.jpg

[ Voor 255% gewijzigd door Famous op 16-12-2014 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-06 20:07
yep speel het maar val niet actief aan en zit ook niet in een clan, blijft een gedoe om elke keer genoeg resources bij elkaar te sprokelen om te kunnen upgraden.. ik bouw nu om de zoveel uur een muurtje erbij en dan soms heb ik de 14 uur grace tijd daarna kan ik er weer een paar extra bouwen.

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Wat ik doe is nu eerst laag blijven in trofeeen en zodoende met veel goblins en wat boogschutters goud en elixer leegroven. Levert gruwelijk veel op. Vooral die muurtjes zijn zo ontzettend duur!!
En als je een beetje geluk hebt dan pak je meer elixer/goud dan dat het kost. heb tegenstanders gehad met 200k goud en 200k elixer die ik heb leeggeroofd. op die manier gaat het bouwen wat sneller.

Want geduld is hierin een groot goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

Om beter te worden in de game, is het handig de wiki door te lezen. Hier zal je de nodige tips en tricks vinden om je dorp op een juiste wijze op te bouwen.

Ik speel het spel nu al een tijdje, zit in een clan en het blijft leuk.

Resources moet je pakken met aanvallen en zorg ervoor dat je voor het slapen gaan je langste bouwtijden inzet, zodat je bij het wakker worden het bouwen klaar hebt en je zo min mogelijk goud/elixer over hebt dat geroofd kan worden. Trek je weinig aan van het schild, als je wil aanvallen, meteen wegklikken. Gebruik je edelstenen om extra bouwers te kopen, dat is ongeveer het enige dat interessant is om ermee te doen. In het begin zal je daar niet echt profijt van hebben, maar als je verder komt, dan duren sommige bouwprojecten meerdere dagen en is elke extra bouwer welkom. Ik hou zelf zoveel mogelijk 1 bouwer vrij, zodat je eventueeel voor het slapen gaan nog even een paar muren kan upgraden, zodat je fondsen weer gebruikt zijn.

Probeer voor de rest zo snel mogelijk je veld schoon te maken van objecten, want daar vind je ook weer andere edelstenen. Elke 8 uur komt er weer een nieuw object bij wat je kan ruimen.

Het lid worden van een clan is zeker handig. Vooral na het herstellen van je clankasteel kan je je clanmembers vragen om troepen die je kan gebruiken bij aanvallen, maar nog belangrijker, ze zijn ook in verdedigend opzicht zeer bruikbaar. Voornamelijk boogschutters zijn handig, daar deze ook luchtdoelen aanvallen.

Zodra je een beetje muren hebt, moet je deze gebruiken om je gemeentehuis, je opslagdepots (Goud/Elixer) en je mortieren te beschermen. Mortieren zijn samen met je Tovenaarstorens je sterkste wapens in de strijd om dorp te verdedigen. Daarom heen zet je je kanonnen en gewone torens. Pas als je veel verder bent, krijg je beschikking over de teslatorens. Deze zijn verborgen totdat de tegenstander dicht in de buurt is, waarna deze bestookt worden met bliksemschichten. 8)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-06 15:14
Heb dit spelletje eergisteren maar eens geïnstalleerd voor de gein. Het ziet er voornamelijk uit als veel wachten en het spel is overduidelijk gemaakt om spelers echt geld te laten spenderen. Maar tegelijk zitten er ook wel een aantal leuke aspecten in.

Ik heb nu één vraag:

Wat gebeurt er als ik aangevallen wordt? Ik heb nog voor 1 dag een schild, daarna zal het wel niet lang duren voordat er een aanval komt. Ik heb inmiddels wat basisverdediging (2 cannons, 1 watch tower, 1 mortar, muren) en een redelijke layout van mijn kleine dorpje (op basis van wat tutorials), maar ik verwacht niet lang stand te houden. Moet ik dan alles weer opbouwen en upgraden, inclusief alle wachttijden en uitgaven? Mijn storages zitten op lvl 5, barracks op 4, town tall op 3, enz. Hoe werkt dat?

Edit: Ik ben lui geweest. Het antwoord op mijn vraag bleek gemakkelijk te vinden:
• You lose resources, depending on how much the attacker "destroys". If the attacker destroys everything, you can lose up to a maximum of 50% of Elixir/Gold in your collectors, 100% of Elixir/Gold in your Town Hall, and 33% of Elixir/Gold in your storage containers. This is a worst case, and can be significantly less if the opponent is higher level than you, or does not fully succeed in destroying your buildings.
• You lose trophies, depending on how much the attacker "destroys" and also the relative amounts of trophies you and the attacker have. Attackers get 1/3 of potential trophies for each star they receive. Potential trophies are more if the attacker started with less trophies than you, and are fewer if the attacker started with more trophies than you.
• Your buildings are not actually destroyed, even when the opponent "destroys" them.
• Troops in your Army Camp do not participate.
• There appears to be a range of enemies that can attack you, both from significantly below and significantly above. This source suggests that there is some type of limit (so level 50s aren't attacking level 1s), but in my experience its fairly broad - perhaps +/- 10 levels. Bear in mind though that pairing is random, so in order for a higher level attacker to attack, they have to be randomly paired with you. Note this does not apply if you've previously attacked them, since they have a "revenge" option.
• If an attacker defeats your defenses, you will get an automatic shield prevent further attacks. If 40% of your buildings are destroyed, you will receive a 12 hour shield. If 90% of your buildings are destroyed, you will receive a 16 hour shield.

[ Voor 55% gewijzigd door geert1 op 13-03-2013 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Dat je geld kan uitgeven klopt, maar ben nu rond level 50 en ik heb geen cent besteed. Het geld dat je spendeert is er puur alleen voor om extra bouwers te kopen en je bouwwerkzaamheden te versnellen. Geld investeren is nergens voor nodig en binnen onze clan van 39 man is er ook dan niemand die een euro heeft uitgegeven.

Als je tijd hebt om te spelen, moet je je niks aantrekken van het schild. Het geld en elixer verdien je voornamelijk door aan te vallen online. Dus zorg dat je zo snel mogelijk je clankasteel kan opbouwen, zodat je je online kan begeven. Dan kan je je de hele avond/dag vermaken met aanvallen, troepen bouwen en herhalen. Voor het slapen gaan je bouwers aan het werk zetten en eventueel tussendoor als je depots vol raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 21:50

Paniohitus

Paniohitus

Ik heb wel een extra bouwer gekocht voor 5 euro. Omdat ik het wel waard vond voor de makers en omdat het wel erg handig is....

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:39

JSchut

.....

Ik speel het spel ook al enige tijd. Nadat ik het spel 1 1/2e maand gespeeld had en ik het gevoel had dat ik het spel nog wel even zou blijven spelen, heb ik ook 1 bouwer gekocht met gems. Dit kan je zien als het spel gewoon kopen voor 5 euro.

Verder heb ik geen geld uitgegeven aan dit spel. Momenteel ben ik level 54 geloof ik en heb ik een maximaal geupgrade level 7 dorp (Echt alles van kampen en kazernes tot mortieren en teslas. Inclusief alle troepen en spells). Enige wat ik nog niet upgrade zijn mijnen en pompen. Deze week ga ik mijn stadhuis upgraden naar 8 om weer verder uit te kunnen breiden en m'n verdediging verder te kunnen upgraden.

Het is een goede tip om in iedergeval eerst alle verdedigings gebouwen en minimaal alle farm troepen (boog, barbaar, goblins en reuzen) maximaal te upgraden voordat je naar een hoger stadhuis gaat. Hoe hoger je komt hoe moeilijker het namelijk wordt om resources te stelen middels aanvallen. Persoonlijk upgrade ik liever eerst echt alle gebouwen (excl mijnen en pompen) en alle troepen en spells voordat ik verder ga naar een hoger stadhuis.

[ Voor 10% gewijzigd door JSchut op 20-03-2013 09:08 ]

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Pompen en mijnen upgraden is juist raadzaam. Het goud en elixer dat je erin steekt, verdien je binnen een paar dagen terug en dan ben je minder afhankelijk van geroofd goud/elixer. Daarnaast worden de units moeilijker te vernietigen, waardoor je ze als buffer kan gebruiken. Hierdoor kan je units langer bestoken met je kanonnen, mortieren en andere verdediging en zou je kamp langer stand moeten kunnen houden. Ik heb deze fout ook gemaakt en probeer deze units nu eerst tot de max te upgraden, voordat ik naar een level 9 stadhuis ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

De extra dmg buffer is zeker waar maar dat was mij tot nu toe de tijd dat ik mn bouwers kwijt was niet waard. Volgens mij heb ik ze allemaal op level 7/8 wat ook voldoende opbrengt. Op stadhuis 7 heb je het ook echt niet nodig omdat je daar zoveel kan raiden. Op stadhuis 8 zal dat wel moeijker worden verwacht ik.

Zometeen op stadhuis 8 ga ik ze langzaam mee upgraden als ik geen tijd of zin heb om de bedragen voor de grotere upgrades bij elkaar te harken. Aan het einde van stadhuis 8 zal ik ze dan bijna allemaal wel rond de 10 hebben zitten verwacht ik.

Wat zijn muren verschrikkelijk duur trouwens. Heb nu de helft level 6 en de andere helft level 7. De upgrade naar level 8 kost 500.000 per stukje. Echt niet normaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Je poppetjes naar Level 5 maken is 1.5mil elixer voor de barbaar en de rest zit al op 2.25mil. Sinds ik level 8 Stadhuis heb, lukt het moeilijk om echt grote hoeveelheden elixer te raiden en je hebt per raid ook zeker een 50k aan elixer nodig voor je troepen.

Muren vind ik inderdaad ook belachelijk hoog qua prijs voor de betere levels. Zit nu grotendeels op 6 en deels op 7. 8 is al niet leuk meer en dan zijn er nog een paar levels te gaan....... En vooral nu met de dark troepen die je muren negeren en eroverheen springen.

Deze week weinig tijd gehad om te raiden, dus nu de bouwers aan de slag met de pompen en de mijnen. Als die gemaxed zijn, ga ik bezig met level 5 poppetjes (en tussendoor ook als ik de fondsen heb) Pas als dat allemaal klaar is incl. level 7 muren, dan ga ik erover nadenken om naar Level 9 stadhuis te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharpe.
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:06
Blijf zo lang mogelijk op TH8 zitten, op TH9 is het nog moeilijker om voldoende te jatten.

Wel mooi spel hoor, speel het al maanden en verveeld niet.

Geduld is idd een schone zaak aangezien sommige upgrades bijna een week duren.

Zit in een zeer actieve clan trouwens,

Dutch Dynamite.

Jullie zijn van harte welkom. Leeftijd is er ook wat hoger dan gemiddeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Hoezo is het lastiger om met een TH9 te raiden? Dat maakt toch niks uit? het enige wat er gebeurd is dan dat je 750 goud per aanval zoeken moet betalen.

Verder is het zo dat je qua ranking wordt gekoppeld aan je troffeeen. Hou je die laag (bijvoorbeeld rond de 1000) dan is het prima om te gaan raiden voor goud en elixer.

en ja: ik heb er al wel wat geld in zitten.. boeit me niet. heb een hoop lol eraan en plezier kost geld denk ik maar :).
Vind het wel 1 van de meest briljante spellen op iOS.

nu lvl 66.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

beebie121 schreef op maandag 01 april 2013 @ 13:28:
Hoezo is het lastiger om met een TH9 te raiden? Dat maakt toch niks uit? het enige wat er gebeurd is dan dat je 750 goud per aanval zoeken moet betalen.

Verder is het zo dat je qua ranking wordt gekoppeld aan je troffeeen. Hou je die laag (bijvoorbeeld rond de 1000) dan is het prima om te gaan raiden voor goud en elixer.

en ja: ik heb er al wel wat geld in zitten.. boeit me niet. heb een hoop lol eraan en plezier kost geld denk ik maar :).
Vind het wel 1 van de meest briljante spellen op iOS.

nu lvl 66.
Er is wel degelijk verschil. Je krijgt loot penalties. Als je met je stadhuis level 9 een stadhuis level 7 aanvalt krijg je maar 50% van de beschikbare loot. Terwijl als je met stadhuis level 7 een stadhuis level 9 aanvalt dan krijg je een bonus. (150% van de beschikbare loot)

De loot berekening is als volgt:
25% uit de storages met een maximum van 198.000
+
50% uit de collectors zonder maximum
=
Totale beschikbare loot

Hierna wordt er een percentage van deze loot berekend aan de hand van je eigen stadhuis en die van de persoon welke je gaat aanvallen. Deze percentages zijn als volgt:

- 5% van de loot wanneer je iemand aanvalt met een stadhuis van 4 of meer levels lager dan jou eigen stadhuis.
- 25% van de loot wanneer je iemand aanvalt met een stadhuis van 3 levels lager dan jou eigen stadhuis.
- 50% van de loot wanneer je iemand aanvalt met een stadhuis van 2 levels lager dan jou eigen stadhuis.
- 90% van de loot wanneer je iemand aanvalt met een stadhuis van 1 level lager dan jou eigen stadhuis.
- 100% van de loot wanneer je iemand aanvalt met een stadhuis van het zelfde level als jou eigen stadhuis.
- 110% van de loot wanneer je iemand aanvalt met een stadhuis van 1 level hoger dan jou eigen stadhuis.
- 150% van de loot wanneer je iemand aanvalt met een stadhuis van 2 levels hoger dan jou eigen stadhuis.
- 200% van de loot wanneer je iemand aanvalt met een stadhuis van 3 levels hoger dan jou eigen stadhuis.

Hier kan je dus ook zien dat een stadhuis level 9 nooit meer dan 90% van de loot kan pakken van een level 8 dorp. En maximaal 50% van een stadhuis level 7.

Op level 7 vond ik regelmatig dorpen met 400.000 - 500.000 goud/elixer. Dit kwam omdat ik dan slechte level 9 dorpen aanviel waar ik met mijn stadhuis level 7 een bonus van 50% op kreeg. Nu ik level 8 ben merk ik wel degelijk verschil.

Vandaar dat het raadzaam is om alles eerste te upgraden voordat je naar het volgende stadhuis gaat. Het is gewoonweg makkelijker de bedragen bij elkaar te krijgen.

Wij hebben ook mensen in de clan die snel naar level 9 gegaan zijn. Zolang je level 5 troepen hebt zal het niet zo'n groot probleem zijn. Echter zal het gewoonweg iets langen duren om de benodigde resources bij elkaar te krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door JSchut op 02-04-2013 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
ahh cool! dat wist ik helemaal niet joh van die %
vandaar dat ik soms "maar" 200k vind van alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Vind het absoluut het leukste spelletje op de Iphone.
Vind het jammer dat Android er niet bij zit. dan konden nog meer mensen het spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-06 12:46

StrongArmLance

Endless flow

Verdomme ik wil cheats! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:04
Ik zit inmiddels op level 68 met stadhuis level 8 en 1669 punten. Je bent er iig wel lang mee bezig om vooruit te komen merk ik.

Naam: dnoetel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Ik ben lvl 75. net mn stadhuis lvl 10 af.
mn naam is Clavenger

Clan: Grunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Ben level 82 en net mn stadhuis upgrade aangezet naar level 9.

Wanneer mijn stadhuis klaar is heb ik alle verdediging max behalve teslas. Deze heb ik op level 5, 5 en 4.
Ongeveer 50 muren zullen level 8 zijn. De rest level 7.

Ook al m'n troepen zijn max behalve ballon op level 4. Ook draak, pekka, healer zijn max.
Alle spells zijn 4 of 5.

Nu had ik in theorie nog wel wat langer kunnen wachten en ook mn teslas kunnen maxen maar ach. Ik vond dat ik maxed genoeg was ;)

Naam: UncleHessie
Clan: Dutch Alliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdouble
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-06 16:08
Ben zelf ook 2 maanden geleden begonnen, inderdaad leuk spel. Ben nu lvl 44, vorige week + 1.600 trofeeyen, waardoor het winnen van een multiplayer pot steeds moeilijker werd. Wel inmiddels stadhuis level 8 bereikt, waardoor ik weer extra defensief materiaal kan aanschaffen.

Is het nu dus zo dat als ik terugzak naar +/- 1.100 trofeeyen, de tegenstanders wel makkelijker te overwinnen zijn maar de buit lager ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Laatst online: 16-03 20:30
mdouble schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:38:
Ben zelf ook 2 maanden geleden begonnen, inderdaad leuk spel. Ben nu lvl 44, vorige week + 1.600 trofeeyen, waardoor het winnen van een multiplayer pot steeds moeilijker werd. Wel inmiddels stadhuis level 8 bereikt, waardoor ik weer extra defensief materiaal kan aanschaffen.

Is het nu dus zo dat als ik terugzak naar +/- 1.100 trofeeyen, de tegenstanders wel makkelijker te overwinnen zijn maar de buit lager ?
Je bent denk ik een beetje te snel naar stadhuis 8 gegaan. De kunst is om geduld te hebben en eerst je defense redelijk max te hebben voor je stadhuis level voordat je naar het volgende level gaat. Sterkere defense heb je meer aan dat extra defense ;). Met je level 44 heb je waarschijnlijk nog geen level 5 troepen? Als je wat gaat zakken kun je lekker gaan farmen, niet meer op de trofeeën letten, maar puur bronnen pakken. Er zijn genoeg dorpen tussen de 1100 - 1400 trofeeën met stadhuis 7 tot 9 waar je makkelijk veel bronnen kunt pakken. Ik zit zelf meestal tussen de 1300 - 1450 trofeeën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdouble
Klopt, maar de ranking in de clan is gebaseerd op het aantal trofeeyen en niet op levels. Als dan de lol is je vrienden voorbij te streven, kom je al snel in de verleiding om zoveel mogelijk trofeeyen te pakken, terwijl ik veel lager ben in levels. Dan maar wat zakken in clan rankings en later sterk terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Ben nu level 68, sh level 8 en ik ben inderdaad nu druk bezig gewoon te farmen en me troepen, bronnen, muren e.d. allemaal te maxen. Ik val gewoon aan met 200 barbaren level 5. Kosten bijna niets en als je minimaal 20k aan elixer pakt, is de rest puur winst.

Af en toe gooi ik 3 bliksemspreuken op een dik duister depot om dat ook wat harder te laten gaan en daarmee me duister troepen en barbaarkoning te kunnen upgraden. Bronnen en mijnen heb ik al gemaxed, legerkampen ook, tenminste zover mogelijk is met level 8 stadhuis. Spreukenfabriek kan nu ook niet verder. ben nu bezig met de kazernes, muren naar paars en de rest van de verdediging te upgraden.

Bekers boeien me weinig, probeer een beetje tussen de 1100-1300 te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Laatst online: 16-03 20:30
mdouble schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 14:30:
Klopt, maar de ranking in de clan is gebaseerd op het aantal trofeeyen en niet op levels. Als dan de lol is je vrienden voorbij te streven, kom je al snel in de verleiding om zoveel mogelijk trofeeyen te pakken, terwijl ik veel lager ben in levels. Dan maar wat zakken in clan rankings en later sterk terugkomen.
True, maar dat is geen argument om snel je stadhuis te upgraden. De meeste zitten met een level 44 op een stadhuis 6 of wellicht 7. Dit kunnen qua defense hetzelfde aan als jou, alleen jij hebt te maken met een loot penalty en hogere zoekkosten naar een dorp ;)

Ik ben zelf level 107 en zit nog op stadhuis 9. Volgende week ga ik twee weekjes voor de trofeeën, daarna nog 3 weekjes voor de defense max is en dan pas naar stadhuis 10 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMPJ
  • Laatst online: 06-06 07:07
Jammer om te zien dat dit topic niet heel actief is. Had op wat meer Tweakers gehoopt die hun ervaringen met CoC hier willen delen.

Zelf ben ik op het moment level 73 en hang ik rond de 1500 trophies, iets lager is het leuk farmen maar ben ik ook weer een makkelijke prooi voor anderen. TH zit op level 9 en bouw eerst alles wat ik kan bouwen voor ik het upgrade naar level 10. Archers zitten op level 6, dit helpt echt veel in raids.

Straks als ik thuiskom even de nieuwste update checken met daarin 'Village Edit Mode', ik ben benieuwd.

Ik kan wel zeggen dat ik er aan verslingerd ben... Tot grote vreugde van mijn vriendin :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkpointx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Voor de liefhebbers, er is nu ook een Glassboard om te chatten voor CoC, de invite code is: frqvx

Glassboard is een gratis annoniem chat programma voor iOS, zoek in de appstore maar op glassboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Ik speel nog steeds, maar wel minder. Die verrekte upgrades duren veel te lang en sommige bedragen zijn echt enorm hoog.

Ben nu steeds SH8. Heb al me binnenmuren paars, op de T-stukken zwart met schedel. Buitenmuren zijn nog roze. Tovernaarstorens en mortieren zijn max voor dit SH, net als de kanonnen. Ben nu met de laatste schutterstorens bezig. Verder alle troepen en spells gemaxed op de dark troops en de PEKKA na. BB-koning op Level5 en bijna genoeg dark voor een update naar 6.

Ik blijf op SH8 totdat ook me muren binnen zwart zijn en buiten paars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CutePuppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:03
Ik ben 2 dagen geleden aan dit spel begonnen. Ik vermaak me tot nu toe prima. Ben altijd wel een grote fan geweest van RTS games. Denk dat ik het wel redelijk heb gedaan tot nu toe: lvl 12, TH3, 3 goldmines en 3 elixir collector allemaal op lvl 6.

Ik heb in het begin wel een paar gems gebruikt, beetje spijt van. Ben nu via objectives en het opruimen van "onkruid/rotzooi" weer gems aan het verzamelen. Wil zo snel mogelijk 500 gems vergaren om een 3de bouwer te krijgen.

Nog één dag met shield. Wel spannend :) Ga morgen even nadenken hoe ik het beste mijn verdediging kan neerzetten. Trophies boeien mij momenteel niet, maar ik wil wel dat mijn storages zo veilig mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Gems inderdaad gebruiken voor extra bouwers. Voor de rest niet te snel je SH upgraden, zorg ervoor dat je de rest al klaar hebt en wel moet. Zodoende kan je maximaal raiden voor je level. Bekers boeien in het begin niet, en later eigenlijk ook niet zo. :) Veel plezier, het begin gaat snel, maar loop nu tegen updates aan van een week of meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMPJ
De update naar archer level 6 duurde 14 dagen, dit was wel erg lang vond ik maar zeker 'worth the wait'! Clanmates die wat hoger geranked zijn lopen nu ook aan tegen de lange wachttijden, de verleiding om gems te kopen is dan groot, voor je het weet ben je het goud en de elixer die je ge'raid hebt weer kwijt.

Ik begreep dat er trouwens ook een versie voor Android in de steigers staat. Iemand daar al meer over gehoord? Kan ik eindelijk mijn vriendin eens aan het gamen krijgen ;)

In wat voor clans begeven medetweakers zich eigenlijk? Internationaal of vooral Nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CutePuppy
Dit schijnt de Android versie te zijn:
Google Play: Clash of Clans

TH pas op het laatst upgraden en de rest eerst is inderdaad een tip die ik al meerdere malen ben tegengekomen. Ben dan ook van plan om dat gewoon te gaan doen. Is dat inclusief upgraden van Units tot hun max niveau? Of is dat meer voor gebouwen? Aangezien units alleen voor aanvallen zijn is dat minder belangrijk, toch? Kan je altijd nog doen, je loopt alleen mogelijk vast dat je geen goede aanvallen meer kan doen totdat ik ze heb geupgrade?

Alleen met TH3 ben ik wel erg gelimiteerd qua storage en verdediging en upgrades. Maar goed, ze zullen wel zien hoe dat gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMPJ
Tegenwoordig upgrade ik ook altijd de units tot hun max niveau wat de TH aankan. Toen ik begon met spelen heb ik dit niet gedaan en ben ik te snel gegaan met het level'en van mijn TH, Dit heeft er tot geleid dat ik een paar weekjes 'vast' zat. Het is dan makkelijk voor een tegenstander veel resources te pakken want je defensie ik zwak. Voor jezelf is het raiden dan moeilijk omdat je troepen te slecht zijn om je tegenstanders te verslaan.

Let hier dus een beetje mee op! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Tot en met sh8 heb ik alle gemaxed op teslas en muren na. Dat wil zeggen:

- Mortieren lvl 6
- Tovernaarstorens lvl 6
- Boogtorens lvl 10
- Kanonnen lvl 10
- Luchtafweer lvl 6
- Teslas lvl 4
- Muren mix van lvl 7 en 8
- Barbaarkoning lvl 5

- Alle troepen max behalve ballon nog op lvl4
- Bijna alle spells max. In iedergeval alles lvl 4+

Toen ben ik naar SH 9 gegeaan. SH 9 heb ik niet gemaxed alvorens ik naar SH 10 ging. Toen ik anderhalve week geleden naar SH 10 ging had ik het volgende

- Mortieren lvl 7
- Tovernaarstorens lvl 7
- Boogtorens lvl 10 (inclusief nieuwe extra toren)
- Kanonnen lvl 10 (inclusief nieuw extra kanon)
- Luchtafweer lvl 6 (inclusief nieuwe extra luchtafweer)
- Teslas lvl 5
- Muren mix van lvl 7 en 8 (Bijna het zelfde voordat ik naar SH 9 ging)
- Barbaarkoning lvl 8
- Archer queen lvl 7
- X-bows lvl 3

Qua troepen heb ik Reus en healer geupgrade naar max level en verder golem lvl 2/minion lvl 5 en varkensruiters lvl 4.

Nu is het zeker wel aan te raden om alles te maxen maar ach het is en blijft een spelletje. Ben nu ander halve week SH 10 en vermaak me prima. De loot is ook prima (wel iets lastiger). Tot nu toe heb ik het onderstaande in ander halve week gedaan:

- Lab geupgrade naar max level -> nu varkensruiter naar lvl 5 aan
- Spreukenfabriek geupgrade naar max level
- Nieuwe boogtoren neergezet lvl 5
- Nieuw kannon nietgezet lvl 8
- Derde x-bow neergezet lvl 1
- 2 inferno torens neergezet. De eerste staat al onderweg naar level 2 en de tweede gaat vanavond aan.
- 2 army camps staan aan naar max level
- nieuwe mijn en pomp neergezet lvl 5

Tot nu toe zit ik steeds vol met resources voordat mn bouwers vrijkomen. Alles duurt wel langer idd maar goed prima te doen. Ik heb overigens 5 bouwers bezig te houden maar dat is opzich dus geen enkel probleem. Ben nu trouwens level 103.

Over de boogschutters level 6. Deze upgrade staat ergens onderaan mijn lijst omdat de upgrade van 5 naar 6 zo miniem is. (qua dmg en hp) Barbaren moeten ook nog naar lvl 6. Die gaan denk ik binnenkort maar eens aan :)

Nu ben ik dus wel wat premature SH 10 maar natuurlijk niet extreem. Ik kan me wel voorstellen dat als je te premature bent en je je troepen niet op knappe levels hebt dat het een lastig verhaal wordt. Maar de doom verhalen over SH 10 herken ik zeker niet.

Naam: UncleHessie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CutePuppy
Met TH3 heb ik een max storage van 51k. Ben redelijk actief dus ik ben wel van plan om veel te farmen. Weet dan niet of het handig is om toch niet iets sneller naar TH4 te gaan voor meer storage?

Maar goed, als ik alles gelijk besteed aan walls etc. dan zal ik ook nooit max storage halen zelfs met raiden. We zullen zien hoe het gaat worden. Nog iets minder dan 9 uur met shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 495982

Is het ook mogelijk om op OSX mountain lion te spelen? Op internet kom ik verschillende tegenstrijdige berichten tegen.

Wilde nog niet upgrade naar mountainlion, maar als dit mogelijk is.. dan zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p2w
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-12-2024

p2w

Normaal gesproken red je het qua opslag, mits deze max is voor je TH. Als je heel vaak aanvalt kan je wel overlopen, maar muren en ontwikkeling van troepen zijn altijd goede bestedingen voor je gs om dit te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Anoniem: 495982 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 15:13:
Is het ook mogelijk om op OSX mountain lion te spelen? Op internet kom ik verschillende tegenstrijdige berichten tegen.

Wilde nog niet upgrade naar mountainlion, maar als dit mogelijk is.. dan zeker.
Nee dit is niet mogelijk. De app store laat je dit niet installeren.
CutePuppy schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 14:44:
Met TH3 heb ik een max storage van 51k. Ben redelijk actief dus ik ben wel van plan om veel te farmen. Weet dan niet of het handig is om toch niet iets sneller naar TH4 te gaan voor meer storage?

Maar goed, als ik alles gelijk besteed aan walls etc. dan zal ik ook nooit max storage halen zelfs met raiden. We zullen zien hoe het gaat worden. Nog iets minder dan 9 uur met shield.
De regel voor het te snel uppen van je stadhuis begint pas vanaf stadhuis 6 imo.
Met TH 3-4-5 is het wel heel makkelijk snel resources te krijgen. Je krijgt namelijk een bonus tegen mensen met een hoger stadhuislevel.

Als jij stadhuis 4 bent en je valt een stadhuis 6 aan dan krijg je 150% van de beschikbare loot. Val je een stadhuis 7 aan zelfs 200%.

Nu ga je het nooit winnen van een stadhuis 7 maar als deze persoon een beetje leuk level mijnen en pompen heeft en een tijdje offline is geweest pak je zo 200k met enkel boogjes.

Overigens is stadhuis 7 het loot walhalla. Je troepen zijn sterk genoeg om premature sh 9 te farmen. Je krijgt daar een bonus op van 150%. Omdat veel premature SH 9 /10 ook stoppen is er behoorlijk wat free loot te krijgen. Profiteer daar van. Blijf zolang mogelijk op je stadhuislevel vanaf stadhuis 6 om dit maximaal uit te buiten.

[ Voor 67% gewijzigd door JSchut op 02-10-2013 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CutePuppy
Wow thanks JSchut. Dat is wel nuttige informatie. Ik vond TH3 al een beetje te laag om serieus aan die regel te houden. Ik kan nu niet eens fatsoenlijk genoeg muurtjes bouwen om al mijn storages en defense gebouwen te beschermen.

Ben nu wel lekker aan het raiden. 9 van de 10 keer is wisselgeld, maar ben toevallig wel eentje tegengekomen waarbij ik gelijk voor 65% van mijn max storage kon robben. Dat tikt aardig aan. Alleen ik heb nu niet genoeg bouwers om de resources daadwerkelijk te gebruiken. Dat probleem zal ik waarschijnlijk ook wel krijgen bij hogere TH's.

Eigenlijk moet ik het zo inplannen dat ik een bouwer vrij heb als ik ga raiden. Dan kan ik alles wat ik krijg gelijk in muren oid investeren. Weet niet hoe praktisch dat is (want dan heb ik maar 1 bouwer om de serieuze dingen te doen), maar we zullen zien.

[ Voor 18% gewijzigd door CutePuppy op 03-10-2013 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Je edelstenen niet gebruiken :) Opsparen tot 500 en dan een derde bouwer kopen. Zelf speel ik het spel al sinds december. Omdat ik het al zo lang en zo actief speel heb ik de 4de en 5de bouwer gekocht. Koste mij toen 18 euro.

Nu klinkt 18 euro als een hoog bedrag, maar er is geen enkel spel waar ik voor dat geld zoveel uur plezier aan heb gehad.

Hoe hoger je komt hoe duurder upgrades worden en hoe langer ze gaan duren. De tijd gaat voor mijn gevoel alleen sneller omhoog dan de kosten (iig tm SH 8 ) Vanaf SH6 heb je tussen je bouwers door altijd geld "over". Dit kan je dan even snel in wat muren stoppen voordat je je bouwer weer aan het werk zet. Ik zou je bouwers iig niet idle houden.

Zelf ben ik dus redelijk gestopt met muren upgraden omdat ik het gewoon te duur vindt worden. 500k en 1 miljoen per muur stukje :S Muren upgraden is zeker wel belangrijk hoor maar daar ga ik later wel mee verder. Ik ondervind echt geen problemen.

De loot wordt overigens ook beter als je wat hoger gaat in trofeeen. Echter worden de dorpen ook wat sterker. Als je merkt dat je te hoog komt omdat je te lang moet zoeken of omdat je teveel moeilijke dorpen tegenkomt moet je even wat zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

TMPJ schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 09:43:
In wat voor clans begeven medetweakers zich eigenlijk? Internationaal of vooral Nederlands?
Zit in een clan met alleen NL spelers. Laatste tijd is het wat rustiger, maar voorheen vooral in de avonduren ook lekker veel chat. We hebben wel een share-ratio ingevoerd om leechers te weren. We houden een ratio aan van minimaal 1 delen op 3 troepen krijgen. Dat moet voor iedereen makkelijk te halen zijn over de 2 weken periodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

TMPJ schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 09:43:
Ik heb mijn eigen clan: Dutch Alliance. De elders en de leader staan op gelijke hoogte en we overleggen alles eerst samen. Onze eisen zijn: minimaal 1400 trofeeën, level 80, boog 5 en actief. Zoals de naam al zegt zijn we een NL clan.

Verder vragen wij een minimaal donatieaantal van 400 per periode (absolute minimum). Zelf zit ik rond de 3500-4000 per periode en we hebben ook wat leden met 6000-8000 per periode. Verder moet je proberen de ratio binnen de 10% te houden. Zowel aan de boven als onderkant. Dus 3000 vragen is minimaal 2700 geven en maximaal 3300 geven. We gaan niet direct mensen lopen kicken als het niet helemaal klopt natuurlijk. Maar het is wel een richtlijn. Ook om te voorkomen dat mensen hun ratio niet kunnen halen omdat iemand als een debiel aan het doneren is ;)

Verder zijn we erg gezellig in de chat en helpen we elkaar waar nodig.

Je mag zelf weten of je gaat cuphunten of farmen. Zolang je maar boven de 1400 trofeeën blijft. Tijdens een cuprun die we zo nu en dan doen vragen we minimaal 1800 trofeeën voor een weekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMPJ
Zelf zit ik al sinds vorig jaar in de clan 'spartan'. Ooit via via ingerold en hier echt niet meer weg te slaan. Wel eventjes weg geweest om een feederclan te runnen, echter is dit bijna onmogelijk omdat de communicatie met de moederclan dan minimaal is.

We zijn erg laid back, de chat is gezellig en volwassen. Regels voor doneren hanteren we niet, iedereen doet wat binnen zijn/haar bereik ligt. De 'eisen' om toe te treden zijn level 5 archer en geen gezeur om elder rights, verder gewoon gezellig actief zijn.

Spartan is internationaal, het is heel erg grappig om online te komen in de avond en om te horen dat het in Maleisië ochtend is. Ook leer je gebruiken uit alle windstreken van de wereld en doe je nog eens wat tips op voor een reisje naar het buitenland! Ik kan het iedereen aanraden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Die max donaties vind ik eigenlijk wel een goede. Wij hebben een paar topdoneerders erin zitten, waardoor anderen inderdaad minder kans hebben te doneren. Ga ik bij ons ook voorleggen. :)

Clan waar ik in zit is Dutch Family. We hebben geen minimum trophies, level of troepen, iedereen is welkom. Zolang men maar doneert binnen de grenzen. Zeuren om Oudste of dure troepen, vooral als nieuwkomer, is een no go en resulteert vaak in een kick. Bij een bedrijf binnenkomen is ook niet meteen vragen naar de directiepositie of een dure leaseauto. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Ik zit in de clan Grunn. We zijn relaxed en doneeren veel.
ben nu lvl 89 ofzo.
speel het al vanaf het begin, en tja toen was mn eerste prio altijd eerst mn TH upgraden zodat ik dat extra kannonnetje kan bouwen.. FOUT! maar goed daardoor niet zo slim gespeeld maar langzaam lopen we weer een beetje bij zeg maar.

ben nu bezig mn DE pompjes te upgraden naar lvl 5. die DE troepen worden steeds belangrijker denk ik zo.
Mn heks is bezig naar lvl 2. Vind ik echt een toffe unit!

Ik persoonlijk vind de upgrade van lvl 5 reus naar lvl 6 de beste deal. Die zijn erg belangrijk voor mij namelijk.

ten slotte vind ik de muren vanaf lvl 8 wel extreem duur hoor. man man man wat een goud heb je ervoor nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdouble
Leuk dat er weer wat leven in komt in dit topic, speel hetzelf sinds eind mei, samen met mijn zoontje. Hij speelt het overdag, ik in de avond, jammer dat hij de relatie kosten leger en mogelijke loot nog niet belangrijk vindt, hij laat soms trots een opbrengst zien van 50.000 elixer, terwijl de kosten minstens het dubbele waren aan goud en/ of elixer, zeker als je ook 4 spreuken gebruikt van 20.000 per stuk. Ben wel aan het proberen zoveel mogelijk prestaties te halen, maar dat valt niet mee.

Ben nu ook begonnen op mijn android telefoon, dacht dat het 2 gescheiden werelden waren, blijkt het 1 te zijn ? Ik kan mijn clan zien, kan ik dan ook joinen als ik het clankasteel heb ?
Werkt android samen met IOS In dit spel ?

[ Voor 18% gewijzigd door mdouble op 05-10-2013 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

mdouble schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 23:39:
Leuk dat er weer wat leven in komt in dit topic, speel hetzelf sinds eind mei, samen met mijn zoontje. Hij speelt het overdag, ik in de avond, jammer dat hij de relatie kosten leger en mogelijke loot nog niet belangrijk vindt, hij laat soms trots een opbrengst zien van 50.000 elixer, terwijl de kosten minstens het dubbele waren aan goud en/ of elixer, zeker als je ook 4 spreuken gebruikt van 20.000 per stuk. Ben wel aan het proberen zoveel mogelijk prestaties te halen, maar dat valt niet mee.

Ben nu ook begonnen op mijn android telefoon, dacht dat het 2 gescheiden werelden waren, blijkt het 1 te zijn ? Ik kan mijn clan zien, kan ik dan ook joinen als ik het clankasteel heb ?
Je kleine leren alleen met barbaren aan te vallen. Ben je rond de 20k elixer kwijt en alles daarboven is winst. ;)

Durf niet te zeggen of het 1 wereld is, maar lijkt me wel logisch. Vele andere games zijn ook cross-mobile platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMPJ
mdouble schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 23:39:
Zover ik kan zien is de wereld hetzelfde. Ik het CoC ook op de Nexus 7 van mijn vriendin geinstalleerd (hij lijkt nu ook open beschikbaar in NL) en daar werkt het prima. Zo goed dat CoC er inmiddels een vrouwelijke speelster bij heeft :P Ze ziet gewoon mijn clan, cups etc. realtime. Ook zie ik wanneer zij aanpassingen doet aan haar base deze direct terug op de iPad.

Gisteren voor het eerst Hog Riders gebruikt i,c,m, mijn 'normale' setup qua leger... In een woord fantastisch! De B.A. look-a-likes gaan als de brandweer op de defense van de tegenstander!

[ Voor 7% gewijzigd door TMPJ op 07-10-2013 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:52
Ik heb hem vandaag ook maar eens geinstalleerd. Mijn vrouw speelt het al enige tijd.

Is er al iemand bezig met een GoT clan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Wist niet eens dat die ook in Android is nu.
Is dat al lang?

Het blijft een leuk spel moet ik zeggen.
De balans is behoorlijk goed in het spel.

Enige nadeel is dat ik nu echt lang moet wachten voor iets geupgrade is.. mn korste tijd is iets van 5 dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

beebie121 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 12:45:
Wist niet eens dat die ook in Android is nu.
Is dat al lang?

Het blijft een leuk spel moet ik zeggen.
De balans is behoorlijk goed in het spel.

Enige nadeel is dat ik nu echt lang moet wachten voor iets geupgrade is.. mn korste tijd is iets van 5 dagen...
Sinds de laatste update. Pas een paar dagen in de NL play store.

Ja lang wachten is idd iets waar ik ook af en toe beetje tegen aan loop. Dan heb ik inmiddels m'n storages weer vol maar moet ik nog 2 dagen wachten. Alles wordt ook duurder en op stadhuis 10 ook ineens heel fors. Meeste upgrades 6.5 - 8 mil. Maar ach het blijft leuk en verslavend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Arunia schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 09:15:
Is er al iemand bezig met een GoT clan?
Had dit topic helaas niet gezien dus [Mobile] Clash of Clans

Clan opgericht [Tweakers], maar als ik zie dat iedereen hier al level 70 is en ik 15 ofzo :+

Even kijken hoe of wat... Dit een iOS-topic, mijne voor Android, mergen...

[ Voor 10% gewijzigd door CLB op 09-10-2013 21:11 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Mergens is goed denk ik :)

ik zie dat iemand al de topic start heeft veranderd naar ios/android. Volgens mij dekt dat de lading :)

bijna lvl 90 nu.
bezig mn schutterstorens naar 1 na laatste level.

al mn DE pompjes op lvl 5.
Heks bijna lvl 2. Dat is 1 van mn favoriete units oet ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Whatabout de verdediging, dat is dus alleen maar om geen grondstoffen gestolen te laten worden?
Aangezien je gebouwen, defenses enzovoort toch niet kapot kunnen gaan... Geen verdediging is alles gejat?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Nee, ze kunnen niet alles jatten. Zo uit mijn hoofd 50% uit collector/mine en 20% uit de storages. Er zijn ook nog wat andere regels.
Hier staat er meeer over mines en storage. De website clashofclans.wikia.com is uberhaupt een hele handige website imo.

Het is dus handig om zo min mogelijk in je collectors te hebben zitten.

[EDIT]

Ook maar even een mini-introductie. Serrie @ game. Onlangs begonnen met de introductie van het spel op Android. Level 22 op het moment. Ik ben 25 experience verwijderd van level 23. Vind het tot nu toe zeker de moeite waard. Vind het daarentegen wel jammer van mensen die potjes bewust verliezen zodat ze lager ingedeeld worden om makkelijkere tegenstanders te krijgen. Zouden ze daar nog wat tegen doen later of moeten we dat maar accepteren?

[ Voor 33% gewijzigd door serhat op 10-10-2013 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ah top, mijn topicje gaat dicht, van deze is de TS aangepast met oa die Wikia-link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-06 08:52

MeltedForest

Lenny-t

Ik dacht dat dit zo'n online only game was, maar zie in de game toch een apart single en multi deel.. Daarnaast lees ik hier dat er seplers aangevallen worden :+. Kan je dorp nou aangevallen worden door andere spelers in single play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Ze kunnen inderdaad niet alles jatten. Heel kort werkt het als volgt:

Goud en Elixer:
Max 20% uit depots met een max van 198k
Max 50% uit mijnen en pompen zonder limiet
1000 voor het vernietigen van iemands stadhuis

Duister Elixer
Max 5% uit depot met een max van 2000
Max 75% uit drills

Nu heb je nog de loot penalty/multiplier. Dit betekend dat de gevonden loot berekend word aan de hand van je eigen stadhuis level en die van de persoon die je aanvalt. Wanneer iemand een bonus van 200% bij je heeft kan deze persoon dus:

Goud en Elixer:
Max 40% uit depots met een max van 392k
Max 100% uit mijnen en pompen zonder limiet
1000 voor het vernietigen van iemands stadhuis (De bonus gaat hier niet overheen)

Duister Elixer
Max 10% uit depot met een max van 4000
Max 100% uit drills (Dus geen 150%)

De loot multiplier wordt alsvolgt bepaald:

5% wanneer je iemand aanvalt met een stadhuis 4+ levels lager dan jezelf.
25% wanneer je iemand aanvalt met een stadhuis 3 levels lager dan jezelf.
50% wanneer je iemand aanvalt met een stadhuis 2 levels lager dan jezelf.
90% wanneer je iemand aanvalt met een stadhuis 1 level lager dan jezelf.
100% wanneer je iemand aanvalt met een gelijk stadhuis level
110% wanneer je iemand aanvalt met een stadhuis 1 level hoger dan jezelf.
150% wanneer je iemand aanvalt met een stadhuis 2 levels hoger dan jezelf.
200% wanneer je iemand aanvalt met een stadhuis 3 levels hoger dan jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Je moet sowieso internet hebben, dus op dat gebied is het zeker online. Dit is ook wel nodig om cheaten en dergelijke tegen te gaan denk ik. Alles is zo'n beetje server side opgeslagen. Het idee is dat je zelf wat 'bot dorpjes' kan aanvallen.. voor experience, achievements, grondstoffen, ter oefening etc etc. Dat zien ze waarschijnlijk meer als de single player gedeelte. Multi is meer dat je ook anderen kan aanvallen en zij jou. Dus als speel je alleen 'single player'. Zolang je geen schild hebt, kunnen ze je aanvallen.

Ze kunnen je trouwens ook alleen aanvallen als jij niet 'online' bent (het spel open hebt staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

MeltedForest schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:48:
Ik dacht dat dit zo'n online only game was, maar zie in de game toch een apart single en multi deel.. Daarnaast lees ik hier dat er seplers aangevallen worden :+. Kan je dorp nou aangevallen worden door andere spelers in single play?
Nee. Single play zijn een aantal vaste mappen, waarbij jij tegen de "computer" strijdt. 1 van je doelen is ook om alle 150 sterren te halen op single play. Voor de rest is per single map een x hoeveelheid goud en elixer te halen. Echter is dat eenmalig. Heb je een level leeggehaald, dan wordt het niet aangevuld als je niet alle sterren hebt.

Verder moet je online zijn om de single play te spelen. Gee verbinding is niet spelen.

Zolang je in de game zit, kan je niet worden aangevallen. Tegenwoordig zit er wel een max aan 1 sessie, waardoor je na x uur alsnog wordt uitgelogd en een tijdje niet kan spelen. Er waren spelers die met extensies konden voorkomen dat ze werden aangevallen door zogenaamd 24/7 te spelen.
CLB schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 16:56:
Whatabout de verdediging, dat is dus alleen maar om geen grondstoffen gestolen te laten worden?
Aangezien je gebouwen, defenses enzovoort toch niet kapot kunnen gaan... Geen verdediging is alles gejat?
De verdedigingen zijn ervoor om te zorgen dat je tegenstanders niet makkelijk alles van je pakken, dus goud, elixer en trophies. Als je tegenstander 100% haalt, kost het je gemiddeld zo'n 20-30 trophies. Dus je verdediging is net zo belangrijk als je aanval, aangezien je genoeg uren afwezig bent en je niet leeggeroofd wil worden in je downtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
GOede tip voor de "beginners" ga niet gelijk voor je trophy's.
Probeer de 1250 achievement te halen voor de 450 gems.
Dan maakt het niet zoveel uit.
het beste is om je stadhuis ff buiten de muren te plaatsen zodat ze vaak die alleen pakken en je weer een schild hebt van 12 uur.
Op die manier kan je goed sparen.

@ CLB
Mijn naam is Clavenger en ik zit in de Grunn clan. kan je wellicht in de TS vermelden :)

[ Voor 13% gewijzigd door beebie121 op 11-10-2013 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Wellicht handig om ook de clans bij de namen te plaatsen. Je kan namelijk niet zoeken op spelers wel op clans.

Mijn naam in Coc is UncleHessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

beebie121 schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:52:
GOede tip voor de "beginners" ga niet gelijk voor je trophy's.
Probeer de 1250 achievement te halen voor de 450 gems.
Dan maakt het niet zoveel uit.
het beste is om je stadhuis ff buiten de muren te plaatsen zodat ze vaak die alleen pakken en je weer een schild hebt van 12 uur.
Op die manier kan je goed sparen.
Inderdaad. En de gems alleen voor nieuwe bouwers gebruiken. Boosten van werkzaamheden is zonde van je gems en later heb je veel meer aan extra bouwers.

CoC name: TheGrolschFirm
Clan: Dutch Family
Gamecenter: ThunderNL

[ Voor 4% gewijzigd door thunder8 op 11-10-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-06 11:17
COC name: RedBaretz
Clan: Nakama ck

lvl 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Hoe reset je op iOS in godsnaam je account? Kan gewoon niet? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

CLB schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 20:24:
Hoe reset je op iOS in godsnaam je account? Kan gewoon niet? :s
Kan idd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Hmmz nog nooit gezien...
Heb nu een iPad met het 'verkeerde' account en een iPhone met het 'goede' account, uiterst k#t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Ik heb het vandaag gedownload op mijn iocean x7 en het werkt smooth. Vandaag 30 aanvallen gedaan, richting spelers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

CLB schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 21:35:
Hmmz nog nooit gezien...
Heb nu een iPad met het 'verkeerde' account en een iPhone met het 'goede' account, uiterst k#t
Wanneer je op je ipad inlogd in gamecenter met hetzelfde gamecenter id als je iphone dan zal hij vragen of je het dorp van je iphone account wilt laden. Echter zal je op je ipad dan wel altijd op hetzelfde gamecenter account als je iphone moeten zitten om er nut van te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Beide zitten op het zelfde GameCenter ID...
iPad was eerder aangemaakt en op de telefoon krijg ik de vraag of ik het iPaddorp wil laden...

Even kijken hoe ik dat andersom voor elkaar krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

CLB schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 11:35:
Beide zitten op het zelfde GameCenter ID...
iPad was eerder aangemaakt en op de telefoon krijg ik de vraag of ik het iPaddorp wil laden...

Even kijken hoe ik dat andersom voor elkaar krijg...
Ow zo. Omdraaien gaat niet helaas. Al je een nieuw gamecenteraccount aanmaakt op de device waar het goede dorp op staat dan kan je dat dorp koppelen aan het nieuwe account. Dan nieuwe account ook op andere device instellen. Al heb je dan dus een nieuw account. Niet handig

[ Voor 26% gewijzigd door JSchut op 12-10-2013 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-06 10:05
Ik speelde dit spel enige tijd geleden al op mijn iPod omdat deze destijds niet voor Android beschikbaar was. Nu deze sinds korte tijd wel beschikbaar is geworden ben ik dus overnieuw begonnen met het spelletje. Ergens zit er wel een voordeel in en vind het wel leuk om lekker van scratch te beginnen, alleen is het best wel saai om in je uppie te herstarten.

Dus hierbij een oproep voor allen wie als groep bij elkaar willen komen en een clan gaan vormen, momenteel zijn er 3 leden tevens ook tweakers. Op het moment is iedereen welkom, dus zin om tussen andere tweakers / nederlanders het spelletje te spelen stuur mij een DM :)

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik ook maar eens met deze game begonnen. Tot nu toe bevalt het mij wel.

Alleen zit nu wel dat ik bepaald level nog niet uitgespeeld krijg. Het gaat om het level Gobbotown. Ik wil pas over een dag online duels gaan doen ivm mijn schild die nu nog een kleine dag actief is.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennyPlox
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:20

KennyPlox

feest vierende banaan

Net ook maar begonnen, want why not?
Veel video's enzo gekeken, weet wel beetje wat ik moet doen dus. Enige probleem is dat ik soms op knoppen druk maar dat er gewoon niet gereageerd wordt. Ik heb nu een level al 3x overnieuw moeten doen omdat er niks gebeurde, maar ik krijg wel elixer/gold van dat level. Ik wil dus na het level op 'Terug naar huis' klikken, zie dat er op geklikt wordt maar voor de rest gebeurd er nada. Ook veel crashes met: 'er is geen internet blabla' terwijl er duidelijk WEL internet is. Ben dus telkens weer elixer kwijt om troepen te maken.
Erg frustrerend :l

Edit: nu weer vast... daar gaat weer 500 elixer :(

[ Voor 4% gewijzigd door KennyPlox op 13-10-2013 19:23 ]

denk ik dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMPJ
KennyPlox schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 19:18:
Enige probleem is dat ik soms op knoppen druk maar dat er gewoon niet gereageerd wordt. Ik heb nu een level al 3x overnieuw moeten doen omdat er niks gebeurde, maar ik krijg wel elixer/gold van dat level. Ik wil dus na het level op 'Terug naar huis' klikken, zie dat er op geklikt wordt maar voor de rest gebeurd er nada. Ook veel crashes met: 'er is geen internet blabla' terwijl er duidelijk WEL internet is. Ben dus telkens weer elixer kwijt om troepen te maken.
Erg frustrerend :l

Edit: nu weer vast... daar gaat weer 500 elixer :(
Toevallig een Ubee Ziggo modem voor je wifi in gebruik? Deze klachten komen mij zo ontzettend bekend voor, oplossing was hier een extra router plaatsen die het wifi verkeer afhandelt. Loopt nu als een zonnetje en geen crashes meer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennyPlox

KennyPlox

feest vierende banaan

TMPJ schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 20:34:
[...]

Toevallig een Ubee Ziggo modem voor je wifi in gebruik? Deze klachten komen mij zo ontzettend bekend voor, oplossing was hier een extra router plaatsen die het wifi verkeer afhandelt. Loopt nu als een zonnetje en geen crashes meer 8)
Nope, heb UPCniet dat ik daar tevreden mee ben...

Moet nu wel even mijn legerplaats vergroten om een SP missie af te halen, met 20 barbaren lukt 't niet heel goed.

denk ik dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik ben ook hooked. :) Ben nu m'n gemeentehuis aan het uppen naar level 4, heb 600+ cups.
Bij welke beginners clan kan ik me aansluiten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Die in de TS genoemd staat [Tweakers] :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Voor de beginners:

Let bij het bouwen van je dorp op dat rotsen, struiken en bomen geen barrieres zijn! De tegenstanders loopt daar gewoon tussendoor, dus niet denken dat je daarmee extra "muren" hebt. Hetzelfde geldt voor de randen van het speelveld. De aanvaller kan starten buiten de randen waar jij mag bouwen, dus niet denken dat je daarmee 1 of 2 kanten van je kamp hebt dichtgetimmerd. Aanvallers kunnen ALTIJD van alle kanten komen, dus hou hier rekening mee qua bouwen. Deze fout heb ik zelf in het begin ook gemaakt en het is altijd zonde als je daar mee onderuit gaat.

Probeer in ieder geval je kamp boom, struik en rotsvrij te maken, zodat je daar je spullen kan neerzetten en niet teveel muren nodig hebt deze in te sluiten. Hou er ook rekening mee dat elke 8 uur weer een boom, struik of rots terugkomt, dit is een oneindige cyclus. Het verwijderen van deze spullen levert met regelmaat ook weer gems op, die weer handig zijn voor bijvoorbeeld een extra bouwer.

Lees als beginner ook eens rustig de wiki door. Daar vind je heel veel info over alles in de game. Verder kan je ook kijken op sites als cocbuilder.com voor layouts. Elke manier van spelen levert een andere ideale layout op. Vooral op de hogere levels stadhuis is een goede layout noodzakelijk om de nodige fondsen te werven voor de dure upgrades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik vraag me eigenlijk iets af. Is het interessant om meerdere gold/elixer storages te hebben?
Ik heb nu 2x gold en 2x elixer. Maar als ik zo op de wiki kijk, dan kunnen die aardig geupgrade worden.
Kan er ook niets verder over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik heb er 4 om 4, als is het maar om de upgradetijden, dan kun je gewoon tig dagen niet minen... Lastig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Dat was ook in eerste instantie mijn gedachte ;)
Thanks. Dan kan ik nog wel eventjes vooruit.
Hoop snelgenoeg mijn Clan gebouw te fixen zodat ik met jullie mee kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut

JSchut

.....

Hoe meer depots hoe moeilijker het wordt om ze allemaal te beschermen. Echter wordt de beschikbare loot ook verdeeld over al je depots (Mits bijna gelijk level anders wordt er ongelijk verdeeld.) Wat als voordeel heeft dat 1 depot maar 25% van je loot is. terwijl het met 2 depots 50% per depot is.

Zelf heb ik direct depots geplaatst en geupgrade zodra ik dat kon doen. Ik loop namelijk regelmatig tegen het probleem op dat ik alweer vol zit voordat m'n volgende bouwer vrij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Arunia schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 11:23:
Ik vraag me eigenlijk iets af. Is het interessant om meerdere gold/elixer storages te hebben?
Ik heb nu 2x gold en 2x elixer. Maar als ik zo op de wiki kijk, dan kunnen die aardig geupgrade worden.
Kan er ook niets verder over vinden.
Ja. Als je het goud en elixer kan verdelen over meerdere depots, dan moet de tegenstander elk depot apart aanvallen om een deel te kunnen bemachtigen. Echter is het op lagere levels moeilijker om al je depots goed te "beveiligen" zodat ze niet meteen alles kunnen pakken in 1 depot. Het upgraden moet je toch doen, anders kan je op een gegeven moment niet genoeg verzamelen voor de betere upgrades en het volgende Stadhuis level.

Zorg ervoor dat je, indien mogelijk, je depots niet strak tegen elkaar hebt staan. Hierdoor ben je heel gevoelig voor aanvallen met de bliksemspreuk. Niets is mooier om zwaar ommuurde depots kapot te bliksemen, zonder 1 manschap in te zetten. ;) (Doe ik vaak bij grote Dark depots als ik kort voor de juiste hoeveelheid zit voor een upgrade)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Oeh, dat is wel een goede. Volgens mij staan ze nu bij elkaar. :P
Ga dat gelijk even fixen.
Ben ze nu aan het upgraden zodat ik straks genoeg heb voor upgrades e.d.
Zit al wel te bedenken hoe ik het beste mijn verdediging op kan bouwe. Staan nu alleen 1 toren en 2 canonnen geupgrade. Dus niet echt heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serhat
Je hebt ze uiteindelijk wel allemaal nodig. Ik heb nu een townhall van L5.. en als ik die naar 6 wil krijgen heb ik 750k gold nodig. Dat haal je niet met een Gold Storage van max L9. Dat is maar 500k. Hoger krijg je hem niet, omdat hij dan klaagt dat je een town hall van L6 moet hebben om het te mogen upgraden naar L10. Door 2 Gold storages te hebben van L8 of een L8 en een L7 haal je de 750k wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Zit nu op SH level 8 en met 3 storages kan ik max 6.001.000 storen. Vorige week 6 miljoen nodig voor het lab om de PEKKA naar lvl 3 te upgraden. Upgrade van SH naar lvl 9 is 3 miljoen. Na die upgrade komt storage #4 vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Ok, het lijkt me leuk om (voorlopig) bij de [Tweakers] clan aan te schuiven. Ik heb mezelf uitgenodigd. :)
Momenteel druk bezig met m'n SH level 4 upgrades...

CoC: Victorio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennyPlox

KennyPlox

feest vierende banaan

Ugh.. Heb erg vaak dat ik wel op knoppen kan drukken maar er niks meer reageert, al meerdere keren gehad. Enige optie is force close en dat zorgt er weer voor dat je een rollback krijgt. Zat net 30 min in mijn townhall upgrade word alles weer teruggedraaid(en ook alles wat in die tijd gebouwd was)
Android btw, iemand die nog meer dit probleem heeft?

denk ik dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:34
Dus op [tweakers] hangen jullie rond? We zitten nu met zn 3e in een andere clan. Maar dat gaf Salv hier boven ook al aan. Misschien kunnen we de krachten bundelen..

Mijn naam in coc is housekamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Ik zie dat er drie Tweakers clans zijn en elke drie met één member.

Wat is de "goede" clan?

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
[Tweakers] dus met haakjes, telt er nu 6 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
CLB schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 20:02:
[Tweakers] dus met haakjes, telt er nu 6 ;)
Aah, thanks!
Heb me even aangemeld.

Momenteel probeer ik eerst zoveel mogelijk te upgraden naar max (SH is lvl 5) en level twee muren overal om heen. Daarna gaan we eens flink in de aanval :*).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKneus
  • Laatst online: 21:39
Ik heb mij ook aangemeld voor de [Tweakers] clan. Ben met dit spel begonnen omdat ik Salv en Housekamp er steeds over hoorde. En ik moet ze gelijk geven, het is een erg leuk spel.

CoC : mrhanky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
De clan gaat gezellig hard. :) Zijn het wel allemaal tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
1 niet, staat een overzichtje in de TS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Famous schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 20:08:
[...]
Momenteel probeer ik eerst zoveel mogelijk te upgraden naar max (SH is lvl 5) en level twee muren overal om heen. Daarna gaan we eens flink in de aanval :*).
Huh wat...? SH5 en muren 2? Bij SH4 kun je je muren al naar level 4 uppen... en dat is geen overbodige luxe als je wat cups wil verdienen met verdedigen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Victorio schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 22:59:
[...]

Huh wat...? SH5 en muren 2? Bij SH4 kun je je muren al naar level 4 uppen... en dat is geen overbodige luxe als je wat cups wil verdienen met verdedigen. ;)
Klopt, muren zitten momenteel allemaal (kan nog niet meer bouwen) op level twee.
Alles op max ga ik eerst voor de grondstoffen zodat die lekker hard gaan en ik flink wat kan opbouwen. De muren kosten aardig wat en zal gemakkelijker gaan wanneer ik sneller kan "farmen".

Het is dan ook de bedoeling dat ik een langere tijd op SH5 blijf zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door Famous op 14-10-2013 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
Hierbij even mijn (defence) setup waarmee ik het voorlopig zal doen. Niet erg origineel maar wel effectief.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1882239/2013-10-14%2023.54.44.png
Lab en luchtafweer zijn nog aan het bouwen... muren moeten nog naar level 4... maar zie jij nog verbeteringen? :9

[ Voor 35% gewijzigd door Victorio op 15-10-2013 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
Momenteel heb ik het zo, niet heel erg naar wens nog (wil meer muren). Had eerst per twee gebouwen een rij muren staan maar daarvoor zijn toch echt te weinig muren beschikbaar.
Ik heb pas één keer een MP aangeval gedaan en heb ook totaal geen idee wat goede tactieken zijn.

Volgend prio puntje is alle muren naar level 4 a.s.a.p. en tegelijk bommen te gaan plaatsen.

Afbeeldingslocatie: http://img802.imageshack.us/img802/5964/gxf5.png

Pagina: 1 2 ... 102 Laatste