Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Alles beter dan niets, vooral als ze alles ze veel troepen erop los latenCLB schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 00:58:
Je kan met jouw stadhuis, maar twee bommen, 1 pumpkin en twee springveren plaatsen, ook niet heel veel allemaal
4 bouwvakkers? Door heel je terrein leeg te vegen of gems gekocht?
Beide deels, nog nooit een app of ook maar wat aangeschaft en had nog wat iTunes tegoed liggen. Spel zit goed in elkaar en dan vind ik wel dat de dev. wat centjes eraan mag verdienen

edit: alweer het dorp aangepast, we zullen zien wat het brengt. Ben twee keer aangevallen en twee keer ervan gewonnen gaat ergens dus toch goed.
edit2: nieuwe build gaat dus ook goed

[ Voor 20% gewijzigd door Famous op 15-10-2013 03:28 ]
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Heb me ook gelijk maar ff aangemeld bij jullie
tnx for accept
[ Voor 13% gewijzigd door Vuikie op 15-10-2013 08:22 ]
Hieronder mijn huidige dorp:

[ Voor 12% gewijzigd door JSchut op 15-10-2013 09:05 ]
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Ik zit niet in [tweakers] omdat ik mn eigen clan heb met collega's.
Mooi om te zien hoe dit gaat.
Het is ook goed uitgebalanceerd vind ik.
Wat ik ook wel grappig vindt is dat je in het begin dorpen tegen kwam waarvan je dacht: wow die wordt toch never nooit niet aangevallen. En nu val je ze regelmatig zelf met gemak aan.

Voornamelijk opgebouwd na het lezen van wat guides en het bekijken van video's
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Game naam is simpelweg Fred
Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...
jaFlyEragon schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:06:
Moet je eerst het clan kasteeltje bouwen voordat je een clan kan joinen ?
lvl 9
[ Voor 3% gewijzigd door FlyEragon op 15-10-2013 14:38 ]
eerste regel: val niet andere spelers aan maar wacht tot je schild is afgelopen. in de tijd bouw alle pompjes etc die je kan doen.
zo haal je sneller geld binnen.
oh en een tipje: die goblins die je kan aanvallen? in het begin steld de beloning niet veel voor. maar op het eind wordt het echt lucratief. Voor 1x dat wel maar daarvan kan je makkelijk (een paar keer) je SH uit te breiden/ boog van kopen.
Ja zag het ook al, op het 150ste level 200k elixer en 200k gold.beebie121 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:51:
@CLB waarom ga je linken en niet 2 bouwen?
eerste regel: val niet andere spelers aan maar wacht tot je schild is afgelopen. in de tijd bouw alle pompjes etc die je kan doen.
zo haal je sneller geld binnen.
oh en een tipje: die goblins die je kan aanvallen? in het begin steld de beloning niet veel voor. maar op het eind wordt het echt lucratief. Voor 1x dat wel maar daarvan kan je makkelijk (een paar keer) je SH uit te breiden/ boog van kopen.
Zeker not bad!
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Volgens mij is het laatste level 800K van beide.Famous schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 14:04:
[...]
Ja zag het ook al, op het 150ste level 200k elixer en 200k gold.
Zeker not bad!
Maar die laatste levels heb je een redelijk goed dorp voor nodig. Je hebt niets aan alleen barbaren, schutters en gobelins. Je kan dan haast niet om PEKKA's, Draken, Helers en Reuzen heen, die dan ook nog eens het liefst level 4-5 moeten zijn. Op youtube genoeg filmpjes te vinden hoe je dergelijke levels kan halen.
Aanvallen moet je gewoon doen als je er tijd voor hebt. Niet 1 aanval, maar het liefst zoveel mogelijk. Probeer zoveel mogelijk met geupgrade barbaren aan te vallen. Hierdoor is de investering voor de aanval het laagst, waardoor je maar weinig hoeft te roven om winst te gaan draaien. Daarnaast zijn deze troepen het snelst klaar om te maken en niet al te duur. Dus als je wil, kan je het beste barbaren gebruiken en upgraden. Daarnaast zorgen voor zo groot mogelijke kampen om de troepen in op te slaan. 200 Level 5 barbaren kosten nog geen 20.000 elixer en leveren dit bij een beetje aanval makkelijk op. Goud is dan buiten de zoekkosten pure winst, wat je snel weer kan inzetten voor het bouwen aan je dorp.
Verder kan je eraan denken om je Stadhuis buiten de muren te zetten. Dit levert wel verliezen op in de verdediging, maar geeft ook shield voor de rest van de tijd. Dan word je max 2-3 per dag aangevallen, voor de rest heb je shield. Alle bouwers aan de slag voor 1 of meerdere dagen? Dan kan je eraan denken om ff te relaxen, zodat je niet voor je aanvaller je depots aan het vullen bent.
Verder niet te hoog in de trophies blijven hangen. Als je te hoog voor je level zit, word je compleet afgeslacht zodra iemand je aanvalt. Tot level 60-70 kan je best op max 1100-1200 trophies hangen, daar is genoeg te roven en te vinden. Sta je te hoog, ff aanvallen met 1 barbaar, dan stoppen. -20/30 trophies totdat je weer in de juiste range zit.
[ Voor 9% gewijzigd door thunder8 op 15-10-2013 14:36 ]
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Zorg er voor dat je baracks wallbreakers kunnen maken. Queu iets van 40 wallbreakers per baracks. Wallbreakers kosten 1000 elixer. Als je ze queud bestaal je er al voor. Je elixer zit daarna in de baracks en niet in een depot. Als je de volgende dag CoC weer start kan je je wallbreaker queu annuleren en heb je je elixer weer terug.
* TMPJ spreekt uit ervaring
Ik weet niet wat gebruikelijk is binnen clans en het sturen van troepen. Maar kunnen we afspreken dat als iemand om bepaalde troepen vraagt, ook uitsluitend die troepen worden gegeven?
Uiteraard heeft iedereen zo z'n tactieken... Ikzelf val graag aan met een goede mix (max 70). Momenteel zorg ik dat ikzelf 8x Reuzen, 18x Boogjes**, 8x Barbaren**, 1x Muurbreker en een paar Gobelins** bij me heb. Mocht ik aan het eind tekort komen dan is het fijn om nog 10x Boogjes******
CoC Builder
En voor goede setups/plans... kijk eens op http://clashofclansbuilder.com.
Mijn huidige dorpje heb ik gebaseerd op: http://clashofclansbuilder.com/plan/23284
[ Voor 20% gewijzigd door Victorio op 15-10-2013 17:48 ]
Dit is dus onzin. Ik heb zoveel vage lui gehad in de clan die roepen: DRAKEN!. Moet ik die dan geven?Victorio schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 17:25:
Clan: Troepen vragen en sturen
Ik weet niet wat gebruikelijk is binnen clans en het sturen van troepen. Maar kunnen we afspreken dat als iemand om bepaalde troepen vraagt, ook uitsluitend die troepen worden gegeven?
Dacht het niet!
Buiten het feit dat een draak veel elixer kost en nog meer tijd om te bouwen vind ik het al zo dat je blij mag zijn met wat je krijgt.
Iemand kan ook zelf wel na denken. Ik bedoel ik zou nooit muurbrekers geven. heb je niks aan qua verdediging. Verder geef ik altijd datgene wat ik heb en dan mn hoogste. In mijn geval lvl 6 boogschutters.
Als iemand iets anders wilt dan moet hij dat aangeven. maar de standaard donaties mogen altijd.
Er is 1 uitzondering. Met cupruns wordt er uitsluitend gegeven wat men vraagt.
Edit: en ik hoop dat het nog mogelijk wordt om het trillen bij een melding op Android uit te schakelen, dat is midden in de nacht niet zo fijn

[ Voor 42% gewijzigd door MeltedForest op 16-10-2013 09:59 ]
Je kan bij app instellingen in het android os instellingen menu, meldingen uitzetten. Dan krijg je helemaal geen meldingen meer.MeltedForest schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:57:
Pff net begonnen en mijn dorpshuis naar level 3, maar 1 stukje muur upgraden kost gelijk 1000 goud
Edit: en ik hoop dat het nog mogelijk wordt om het trillen bij een melding op Android uit te schakelen, dat is midden in de nacht niet zo fijn
Ik vind de Pekka en draak sterk maar drama om te sturen.
Laatst had ik dat 2 draken over stadhuis vlogen om iets daarachter stuk te maken.... stonden een paar anti air en waren ze zo weg. anders had ik 2 sterren gehad ipv 1.
Zowieso door de infernotowers zijn draken en pekka's minder goed dan ze waren.
En de hele wereld heeft tegenwoordig lvl 4+ tesla die een pekka opvreten.
Zou het eerder omdraaien, denk ik. Je geeft gewoon aan wat je in de aanbieding hebt en de eerste die roept krijgt je aanbieding.beebie121 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:42:
[...]
Dit is dus onzin. Ik heb zoveel vage lui gehad in de clan die roepen: DRAKEN!. Moet ik die dan geven?
Dacht het niet!
Buiten het feit dat een draak veel elixer kost en nog meer tijd om te bouwen vind ik het al zo dat je blij mag zijn met wat je krijgt.
Iemand kan ook zelf wel na denken. Ik bedoel ik zou nooit muurbrekers geven. heb je niks aan qua verdediging. Verder geef ik altijd datgene wat ik heb en dan mn hoogste. In mijn geval lvl 6 boogschutters.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Dit is mijn basis:

1000? Wat een luxe, zit nu aan 200.000 per blokje voor paars en 500.000 per blokje voor zwart met schedel bovenop.MeltedForest schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:57:
Pff net begonnen en mijn dorpshuis naar level 3, maar 1 stukje muur upgraden kost gelijk 1000 goud
[ Voor 39% gewijzigd door thunder8 op 16-10-2013 12:07 ]
Als we farmen heb ik mijn kasteel eigenlijk niet eens nodig. Vaak zit hij dan vol boogjes en dan gooi ik die ergens neer waar het nut heeft.beebie121 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 10:46:
@Jschut, gebruiken jullie niks anders dan dat? geen DE troepen zoals Heksen?
Ik vind de Pekka en draak sterk maar drama om te sturen.
Laatst had ik dat 2 draken over stadhuis vlogen om iets daarachter stuk te maken.... stonden een paar anti air en waren ze zo weg. anders had ik 2 sterren gehad ipv 1.
Zowieso door de infernotowers zijn draken en pekka's minder goed dan ze waren.
En de hele wereld heeft tegenwoordig lvl 4+ tesla die een pekka opvreten.
Als we cuppen met de clan of als ik zelf cup (zoals nu even) dan vraag ik vaak of reus 6 of varkensruiter 5.
Heksen gebruik ik niet omdat ik ze enkel goed vindt in groepjes van 10+.
Draken zijn niet heel effectief tegen inferno's maar kunnen wel nuttig zijn tegen sh9 bases of bases met slecth geplaatste infernos. Pekka's kun je mee sturen met een groepje reuzen vaak vangen de reuzen de tesla's dan op.
Tijdens farmen maakt het me echter niks uit. Als er een draak in mijn kasteel zit en ik val een base aan met infernos dan gebruik ik hem of niet of aan het einde om wat op te ruimen.
De meeste mensen bij ons vinden veel meer goed dan boog, draak en pekka. Zolang het een knap level heeft en het geen muurbrekers, goblins etc zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door JSchut op 16-10-2013 12:11 ]
Ben benieuwd!
denk ik dan...
Schijnt wel een van de sterkste upgrades te zijn, procentueel dan. Kan niet wachten.
Snap ik. Maar ik had het ook meer tegen de leden in de [Tweakers] clan. We zijn zo'n beetje allemaal beginners en dan zijn de troepen nog niet duur, dus kun je zo'n beetje alles wel missen. Ik snap dat dat in een later stadium een ander geval is.beebie121 schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:42:
[...]
Dit is dus onzin. Ik heb zoveel vage lui gehad in de clan die roepen: DRAKEN!. Moet ik die dan geven?
Dacht het niet!

Morgen maar eens richting SH5.
[ Voor 15% gewijzigd door Victorio op 16-10-2013 21:06 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Ligt er een beetje aan wat je doel op dat moment is.Zeror schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 15:37:
Welke buildings zijn nu echt belangrijk om te verdedigen? Volgens mij, voorraadopslag (gold, elixer enzo), de Clan Castle en de Town Hall. De rest van de buildings zijn minder belangrijk, denk ik.
Is je doel farmen dan alleen je grondstoffen beschermen. Stadhuis er buiten zodat je een "gratis" schild kunt krijgen. Wanneer iemand alleen je stadhuis kapot maakt dan wint hij trofeeën en de league bonus terwijl jij zo goed als niks verliest (1k/1k) en een schild krijgt van 12 uur.
Wanneer je voor trofeeën gaat dan is je stadhuis het allerbelangrijkst. Deze moet je dus het beste beschermen. Boven de 2600 trofeeën gaan mensen zelfs hun storages buiten de muren zetten als "meat shields".
Je clan kasteel is niet perse een item dat je goed moet beschermen. Al is het wel aan te raden je kasteel altijd zo goed als in het midden van je basis te zetten. Je troepen komen er namelijk pas uit zodra de troepen van je tegenstander "in range" komen. Als je kasteel aan de zijkant staat dan kunnen ze de troepen naar een hoekje lokken en ze buiten de range van je verdediging afmaken. De troepen hebben veel meer nut als ze pas uit je kasteel komen wanneer je tegenstander al aan de echte aanval is begonnen en je kasteel troepen rustig de aanvallende troepen dood maken.
[ Voor 3% gewijzigd door JSchut op 17-10-2013 16:09 ]
Ze is begonnen op haar Nexus 7, leuk dorpje gebouwd en wilde hem daarna linken aan haar SGS3. Op de SGS3 even door de intro heen geklikt en een onzinnaam verzonnen. Na het willen linken aan de Nexus is er ergens in het proces wat fout gegaan waardoor nu het onzindorp door Google+ als leading wordt beschouwd. We krijgen dit met geen mogelijkheid meer recht getrokken... Iemand een idee?
IK wil een beetje van beide doen. Wel optimaal grondstoffen innen, maar aanvullen met vechten.JSchut schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:07:
[...]
Ligt er een beetje aan wat je doel op dat moment is.
Is je doel farmen dan alleen je grondstoffen beschermen. Stadhuis er buiten zodat je een "gratis" schild kunt krijgen. Wanneer iemand alleen je stadhuis kapot maakt dan wint hij trofeeën en de league bonus terwijl jij zo goed als niks verliest (1k/1k) en een schild krijgt van 12 uur.
Wanneer je voor trofeeën gaat dan is je stadhuis het allerbelangrijkst. Deze moet je dus het beste beschermen. Boven de 2600 trofeeën gaan mensen zelfs hun storages buiten de muren zetten als "meat shields".
Je clan kasteel is niet perse een item dat je goed moet beschermen. Al is het wel aan te raden je kasteel altijd zo goed als in het midden van je basis te zetten. Je troepen komen er namelijk pas uit zodra de troepen van je tegenstander "in range" komen. Als je kasteel aan de zijkant staat dan kunnen ze de troepen naar een hoekje lokken en ze buiten de range van je verdediging afmaken. De troepen hebben veel meer nut als ze pas uit je kasteel komen wanneer je tegenstander al aan de echte aanval is begonnen en je kasteel troepen rustig de aanvallende troepen dood maken.
Ik gebruik momenteel de volgende layout voor mijn, net begonnen basis:
http://clashofclansbuilder.com/plan/215139
In het begin maakt het niet echt uit. Als alles (behlave pompjes, legerkampen en kazernes) binnen muurtjes staat en je splash dmg(mortier/tovenaarstorens) in het midden dan kom je al een heel eind.Zeror schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:19:
[...]
IK wil een beetje van beide doen. Wel optimaal grondstoffen innen, maar aanvullen met vechten.
Ik gebruik momenteel de volgende layout voor mijn, net begonnen basis:
http://clashofclansbuilder.com/plan/215139
De layout die je linkt is prima toch
Voor zover ik begrepen heb werkt dit hetzelfde als bij iOs. Eenmaal gekoppeld is het niet mogelijk te ontkoppelen of een ander dorp te koppelen. Ben bang dat je met dit Google account dus aan het onzin dorp vastzit.TMPJ schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 16:17:
Ik weet niet of iemand op Android de volgende situatie heeft meegemaakt maar mijn vriendin zit met het volgende:
Ze is begonnen op haar Nexus 7, leuk dorpje gebouwd en wilde hem daarna linken aan haar SGS3. Op de SGS3 even door de intro heen geklikt en een onzinnaam verzonnen. Na het willen linken aan de Nexus is er ergens in het proces wat fout gegaan waardoor nu het onzindorp door Google+ als leading wordt beschouwd. We krijgen dit met geen mogelijkheid meer recht getrokken... Iemand een idee?
Ze geven aan dat ze dit doen om te voorkomen dat mensen per ongeluk hun dorp overschrijven.
Edit:
In principe wil je resetten en dan een nieuw dorp koppelen.
Even voor je gezocht en hun reactie op een reset vraag was: Hi! Unfortunately Clash of Clans doesn't have a restart function. I will let the team know about your request, but unfortunately I can't promise that the game will get a restart feature.
[ Voor 55% gewijzigd door JSchut op 17-10-2013 17:03 ]
Heb op IOS al redelijk ervaring met een lvl 8 townhall (lvl 60 exp)
Xevoo schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:44:
Ik heb me vanavond ook maar eens aangemeld voor de [Tweakers] clan
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Loot
http://clashofclans.wikia.com/wiki/Raids#Multiplayer
"The loot multiplier is what is behind the loot "penalty" and the loot "bonus". The amount of available loot = calculated loot x loot multiplier."
Aha. Nu snap ik ook waarom, nadat ik 9 van de 10 dorpen oversla omdat ze veel beter zijn dan ik, het 10e dorp zo 'weinig' loot beschikbaar heeft. Verdorie wat zit dat spel slim in elkaar.
[ Voor 55% gewijzigd door Victorio op 17-10-2013 22:16 ]
haha, ja het spel ziet er simpel uit op het eerste gezicht. Maar kan best diep gaan. Vaak redt je het door een groot leger te dumpen. Soms moet je echt tactisch aanvallen. Zeker bij de hogere tegenstanders.Victorio schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 22:07:
Mja, ik had al zo'n vermoeden dat ik weer terug zou gaan zakken. Ik heb +/- 950 cups en zit in Zilver 3. Maar ik kan maar beter niet in Zilver 2 terecht komen dan...
Loot
http://clashofclans.wikia.com/wiki/Raids#Multiplayer
"The loot multiplier is what is behind the loot "penalty" and the loot "bonus". The amount of available loot = calculated loot x loot multiplier."
Aha. Nu snap ik ook waarom, nadat ik 9 van de 10 dorpen oversla omdat ze veel beter zijn dan ik, het 10e dorp zo 'weinig' loot beschikbaar heeft. Verdorie wat zit dat spel slim in elkaar.
[ Voor 5% gewijzigd door JSchut op 18-10-2013 09:02 ]
Ze kunnen dan ook minder buit binnen halen, maar dat is blijkbaar geen probleem. Wel handig als je even op vakantie gaat ofzo denk ik, maar verder snap ik het fijne er niet van.
Je zoekt naar een range waar je mensen met een stadhuis maximaal 1 level lager dan jezelf vind met knappe loot. Vaak kom je in de 1400 range bijvoorbeeld ook zat premature sh 9 dorpen tegen waar je als sh7 een leuke bonus tegen krijgt. Maar vanaf sh 8 merk je pas echt als je te laag of te hoog in trofeeën zit. (qua loot)serhat schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:19:
Zo gisteravond maar een sprint getrokken om die 450 gems via de achievements te krijgen. Hiervoor heb je 1250 trophies nodig. Van ~1000 naar 1250 in een dag is prima gelukt. Town hall en dergelijke L5. Maar wat ernstig eigenlijk.. bij 1000+ zie je heel veel mensen met Town Hall van L7 en al. Mensen waar ik totaal niks tegen kan. Die zo te zien hun trophy-count kunsmatig laag houden zodat ze het makkelijk hebben.
Ze kunnen dan ook minder buit binnen halen, maar dat is blijkbaar geen probleem. Wel handig als je even op vakantie gaat ofzo denk ik, maar verder snap ik het fijne er niet van.
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
Is helemaal niet slecht. Alleen als er regels zijn voor minimale donatie en 1 iemand vervult nagenoeg alle requests, dan kan de rest heel moeilijk aan het juiste quotum komen.kevinl schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:36:
Ik doneer als een gek. Ik zie niet in waarom dat slecht is.
Als 2 mensen als een gek doneren dan betekend het automatisch dat andere mensen hun quotum niet halen. Maar je kan het ze dan ook moeilijk kwalijk nemen en hun er op wijzen.
[ Voor 4% gewijzigd door JSchut op 18-10-2013 11:33 ]
Een vriend van mij zit in de ~2000 range. Als ik zulke mensen ook af en toe bij de 1200 langs zie komen vind ik dat toch eigenlijk een beetje te gek.JSchut schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:25:
[...]
Je zoekt naar een range waar je mensen met een stadhuis maximaal 1 level lager dan jezelf vind met knappe loot. Vaak kom je in de 1400 range bijvoorbeeld ook zat premature sh 9 dorpen tegen waar je als sh7 een leuke bonus tegen krijgt. Maar vanaf sh 8 merk je pas echt als je te laag of te hoog in trofeeën zit. (qua loot)
[ Voor 95% gewijzigd door kevinl op 18-10-2013 13:36 ]
Ik ik ik ik ik... misschien kan je beter niet in een clan zitten je speelt blijkbaar toch alleen maar voor jezelf.kevinl schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:32:
[...]
Ik doneer gemiddeld 30% meer dan dat ik vraag. Ik doneer in de 4000+
Ik doneer omdat ik elixer te veel heb. Ik trek me echt niks aan wat anderen zeggen. Ik blijf doneren zodra ik een vraag zie.
Het interesseert je niet wat andere vinden. Het interesseert je niet dat anderen hun donaties niet op pijl kunnen houden omdat jij het zo belangrijk vindt dat jij kan doneren.
Bij ons zou je dan iig niet passen. Wij zijn een stuk socialer.
Ik sta nu bv op 320 gegeven troepen en 370 gekregen troepen, tsjaa komt door m'n Clankasteel van 15/15 al.
Blijkbaar ben je niet sociaal als je veel doneert.CLB schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:37:
Ik mis het verhaal even hier... Ik doneer ook, wanneer dat gevraagd wordt, wat is daar 'slecht' aan?
Ik sta nu bv op 320 gegeven troepen en 370 gekregen troepen, tsjaa komt door m'n Clankasteel van 15/15 al.
Jullie hebben het over 'quotum', lees ik, maar dat is een afgesproken maat in jullie clan, niks CoC specifiek?
[ Voor 57% gewijzigd door CLB op 18-10-2013 13:41 ]
Nee dat is niet wat ik zeg.kevinl schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:38:
[...]
Blijkbaar ben je niet sociaal als je veel doneert.
Mensen die veel geven spelen veel en kunnen dan ook veel vragen.
Wij rekenen mensen af op veel vragen en weinig doneren. Als iemand heel veel doneert en weinig vraagt dan betekend dit automatisch dat iemand anders veel minder kan doneren.
Bij ons houden de mensen die veel meer geven dan vragen zich gewoon even in. Zodat iedereen de mogelijkheid heeft mee te doen.
En inderdaad het is een afspraak van de clan. Niet een COC afspraak maar zijn reactie was op mijn bericht over hoe wij dat doen.
Wel als iemand constant draken pekka's of golems doneert idd.kevinl schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:42:
Als je veel doneert kaap je de donatie mogelijkheden van anderen. Je beperkt anderen te veel met wat ze zouden kunnen doneren, omdat ze afwezig zijn.
[ Voor 29% gewijzigd door JSchut op 18-10-2013 13:46 ]

[ Voor 106% gewijzigd door kevinl op 18-10-2013 13:51 ]
Begrijp 'mJSchut schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:42:
En inderdaad het is een afspraak van de clan.
Niet een COC afspraak maar zijn reactie was op mijn bericht over hoe wij dat doen.
Je begrijp niet wat ik bedoel. Ik doel vooral op 1 zin in jou reactie. "Ik trek mij echt niets aan van wat anderen zeggen" Dat vindt ik niet sociaal. Het was een reactie op mijn bericht over hoe WIJ dat doen. Dat dat in jullie clan anders is prima.kevinl schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:46:
[...]
Fout, ik kan beter niet in JULLIE clan zitten. Want mijn ambitie past niet in jullie clan. Jullie clan is niet geschikt voor mij. Ik ben wel degelijk sociaal want ik geef mensen waar ze om vragen. Als dat niet sociaal is weet ik het ook niet. Ik ben enige die draak geeft en dergelijke. Ik span me in voor de clan. Ik ben geen hopper.
WIJ hebben in onze clan de afspraak om je donaties tussen de 10% meer of minder te houden. Dat werkt voor ONS prima. Alle verzoeken worden snel gevuld. Iedereen krijgt wat hij wil.
Maar laten we hier maar over ophouden want dit eindigt toch nergens
[ Voor 10% gewijzigd door JSchut op 18-10-2013 13:52 ]
Clashnaam: Wodkajus
Clan: Dutch Alliance
Lvl 120 (and counting...)
Vinden jullie het ook zo jammer dat de clandescription zo kort is?
Anders kun je precies beschrijven hoe alles in jouw clan loopt en kun je veel makkelijker mensen met "similar mindsets" aantrekken.
Wij vragen 400 donaties (minimum )in 2 weken en gewoon actief. Dus je hoeft echt niet elke dag hardcore te gamenMisha schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:44:
Hmmm, nog geen echte Tweakersclan op iOS? Ik ga maar naar een andere clan, huidige wordt me te hardcore. Ik doneer me suf, maar heb niet altijd zin om aan te vallen. Meteen mot met de clanleider. Tijd voor wat anders
Welke level ben je?
Ik wist niet dat het cross platform was? Ik kan ook geen tweakers clan vinden...
Je moet zoeken op [Tweakers] dus inc de "[ ]"Misha schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 15:46:
Ik ben geloof ik ergens in de 60. TH 8 en al mn defenses al bijna gemaxed. Straks naar TH9.
Ik wist niet dat het cross platform was? Ik kan ook geen tweakers clan vinden...
Vanaf morgen doneer ik Barbaren ***.
[ Voor 21% gewijzigd door Victorio op 19-10-2013 17:48 ]
En wat betreft: "Met een week kan je echt makkelijk op 1000 zitten..."
Klopt. Maar dan moet je wel flink wat spelen hoor. En het hangt ook ernstig van je aantal Bouwvakkers af. Ik ben nu 1 week druk met CoC maar zit nog onder de 1000 en blijf daar ook wel even hangen totdat ik alles op SH5 heb gemaxed.
[ Voor 8% gewijzigd door Victorio op 19-10-2013 23:20 ]
Ik zou graag komen om de clan te helpen met donaties e.d., maar merk de laatste dagen toch wel dat clandonaties me vaak uit de brand helpen bij zowel aanvallen als verdedigen, vandaar dat ik liever nog even bij m'n huidige clan blijf.
Ik denk dat dat meer te maken heeft met de devices waarop mensen spelen. Ik speel op m'n smartphone en daarop werkt dat chatten verre van ideaal. Geen autocorrect, en vaak ram ik per ongeluk op Enter i.p.v. backspace... Een hoop korte/foute/halve zinnen dus. Hierbij excuses.DavidKamp schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:34:
Ben zelf eigenlijk wel toe aan een clan waar de de leeftijd hoger ligt dan gemiddeld 12 jaar, merk je toch wel in de chat.
De discussies voer ik dus veel liever hier op het forum dan via de CoC chat.
Ik vind het typen ook verre van ideaal idd, de toetsen zitten op m'n S3 echt veel te ver uit elkaar nu, en ook het feit dat je niet midden in je zin kan aanpassen is vrij vervelend. Anyway, m'n verzoek is verstuurd, ik heet De Koempert ingame btw, misschien tot later
Ik ben deze maar eens gaan gebruiken zolang ik op TH5 zit:
http://clashofclansbuilder.com/plan/124774
Dus... oud:

Nadeel hiervan was dat ze nu en dan met 25 Barbaren door één muur kwamen, een snel rondje maakten om daarna m'n Mortier en de rest te slopen.
Nieuw:

Voorlopig lekker farmen: m'n TH mogen ze hebben in ruil voor een schild... hopelijk blijven ze van m'n grondstoffen af. De verdediging slopen is nu in ieder geval wat lastiger voor ze.
Ik kan het trouwens niet laten om zo goed mogelijk een symmetrisch dorp te bouwen, wat best lastig is gezien de even/oneven items. Ik merk wel dat het ook best lastig is om binnen 30 seconde te bepalen vanaf welke kant je een symmetrisch dorp gaat aanvallen. Vaak kan ik niet kiezen en skip ik de aanval op het laatste moment.

Herkenbaar?
[ Voor 85% gewijzigd door Victorio op 20-10-2013 15:52 ]
Klopt, maar sommigen willen niet binnen een week op 1000 zittenDavidKamp schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 22:21:
Mm misschien is het wat om langzamerhand een cap in te stellen? Maakt het ook aantrekkelijker vor de Tweakers die al ietsje langer spelen om te joinen. Met een week kan je echt makkelijk op 1000 zitten nl. Ik zit momenteel op 1062, maar ga er op het moment helaas te veel op achteruit om bij Tweakers te gaan. Lijkt me heel erg nice, maar zoals ik zei, misschien een cap instellen? Kan je ook een beetje mensen wegfilteren die na 2 dagen stoppen met spelen en zo andere mensen aantrekken voor hun plekken om de donaties op pijl te houden.
Op android, blijf ik bewust tussen de 400-700 trophies nu tot ik alles maxed heb van de gebouwen en upgrades die maar kunnen. Pas dan ga ik weer een SH omhoog en ga ik richting de 1000 trophies.
Je weet dat het mogelijk is om je dorp onder één account op zowel iOS als Android te syncen hè...?
Waarom gooi je je TH niet gewoon helemaal buiten je dorp? Die trophies betekenen nu nog niks. Het voordeel is dat je vaak wordt aangevallen en ze enkel je TH pakken. Extra gratis 12h schildVictorio schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 14:02:
Welkom Koempert.En wel een beetje aan de studie hè, daar in Hong Kong!
Ik ben deze maar eens gaan gebruiken zolang ik op TH5 zit:
http://clashofclansbuilder.com/plan/124774
Dus... oud:
[afbeelding]
Nadeel hiervan was dat ze nu en dan met 25 Barbaren door één muur kwamen, een snel rondje maakten om daarna m'n Mortier en de rest te slopen.
Nieuw:
[afbeelding]
Voorlopig lekker farmen: m'n TH mogen ze hebben in ruil voor een schild... hopelijk blijven ze van m'n grondstoffen af. De verdediging slopen is nu in ieder geval wat lastiger voor ze.
Ik kan het trouwens niet laten om zo goed mogelijk een symmetrisch dorp te bouwen, wat best lastig is gezien de even/oneven items. Ik merk wel dat het ook best lastig is om binnen 30 seconde te bepalen vanaf welke kant je een symmetrisch dorp gaat aanvallen. Vaak kan ik niet kiezen en skip ik de aanval op het laatste moment.![]()
Herkenbaar?
Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...
Daar komt weinig van helaas, vooral vakantie en uitgaanVictorio schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 14:02:
Welkom Koempert.En wel een beetje aan de studie hè, daar in Hong Kong!

On:
Ik ben nu al supertevreden over de clan, hele goede sfeer, frequente donaties en meteen de eerste clan met een normale clanchat
Hoe je je stad bouw vind ik nog een beetje lastig, vooral ook omdat ik eigenlijk altijd wel een toren aan het upgraden ben en nooit optimaal kan verdedigen. Merk ook dat je met een stel reuzen eigenlijk overal wel doorheen komt, dat is soms wel een beetje jammer met verdedigen. Daarnaast moet ik me vaak inhouden met cups win door het eerder genoemde probleem dat je op een gegeven moment niemand meer aan kan en dus maar opzettelijk moet verliezen.
Ik vind het wel een goed idee om eerst alles te maxen voordat je doorgaat naar je volgende townhall, dan kan je de concurrentie toch wat beter aan. Al ga je dan alsnog het probleem krijg dat als je eenmaal echt beter ben dan de rest, je gauw genoeg weer bij lui zit die weer te goed zijn. Maargoed, ik speel het nu een week dus het gaat zich vast vanzelf allemaal nog wel uitleggen. De clan krijgt in ieder geval een dikke plus!
level 70
username Floks
[ Voor 19% gewijzigd door Floks op 21-10-2013 08:42 ]
Floksor
Klopt ja. Echter kan ik me voorstellen dat als je het 'te makkelijk' maakt, en ze je TH met 2 Boogjes kunnen pakken, ze daarna voldoende troepen hebben om alsnog door te stomen. Of zal dit geen verschil maken?Misha schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 21:22:
[...]
Waarom gooi je je TH niet gewoon helemaal buiten je dorp? Die trophies betekenen nu nog niks. Het voordeel is dat je vaak wordt aangevallen en ze enkel je TH pakken. Extra gratis 12h schild. Ik levelde in die tijd altijd enorm
Neuh, dat maakt in de praktijk geen verschil. Het voordeel voor jou is veel groter; je hebt veel sneller een schild te pakken en kan weer even 12h farmen. Kost je uiteindelijk maar 1000 goud/elixer en een handje trophies, die je zelf zo weer bij elkaar gesprokkeld hebtVictorio schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 10:42:
[...]
Klopt ja. Echter kan ik me voorstellen dat als je het 'te makkelijk' maakt, en ze je TH met 2 Boogjes kunnen pakken, ze daarna voldoende troepen hebben om alsnog door te stomen. Of zal dit geen verschil maken?
[ Voor 117% gewijzigd door kevinl op 22-10-2013 07:16 ]
Volgens mij blijven je mijnen en pompen gewoon werken en kun je bij de Goblins behoorlijk wat goud halenkevinl schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 14:16:
[...]
Volgens mij kan je niet farmen als je een schild hebt.
Daarnaast is je schild ook zo weer uitgeschakeld als je dat wenst. Vervolgens val je een paar keer aan. Daarna valt iemand jou aan, pakt hij je TH, heb je weer schild.
Als dat geen farmen is, dan weet ik niet wat ik de afgelopen jaren bij games heb gedaan
Dat ligt er maar net aanDavidKamp schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 17:14:
Ik vind het persoonlijk een beetje zonde van je tijd en gold/exilyr om je schild uit te zitten. Mijnen en pompen zijn echt peanuts vergeleken met aanvallen. Je loopt op die manier gigantisch veel potentieel gold/elixyr mis door niet aan te vallen imo.
Voor beide tactieken valt wat te zeggen
Waar staat dat precies? Volgens mij is het niet zo zwart wit. Farmen is simpelweg grondstoffen verzamelen, zowel thuis als bij anderen stelen. Tijdens het Farmen wil je dus je grondstoffen zo goed mogelijk beschermen. Daarom ook het onderscheid tussen Farming (resources) en Defence (cups) plans op http://www.clashofclansbuilder.com/kevinl schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 14:16:
[...]
Farmen is iemand aanvallen. En harvesten is niet farmen. Schrijf het dan niet zo als je dat niet bedoeld.
Uiteraard wil je (ook) aanvallen tijdens het Farmen:
http://clashofclans.wikia...asklord%27s_Farming_Guide
Eens. Al hangt het nogal van je level af denk ik..? Als je met je mijnen/pompen 20k grondstoffen / uur kunt verzamelen en je hebt een schild van 10 uur dan heb je dus 200k terwijl je weinig hoeft te doen (als loopt je het risico 50% te verliezen zolang het niet in je storage zit!).DavidKamp schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 17:14:
Ik vind het persoonlijk een beetje zonde van je tijd en gold/exilyr om je schild uit te zitten. Mijnen en pompen zijn echt peanuts vergeleken met aanvallen. Je loopt op die manier gigantisch veel potentieel gold/elixyr mis door niet aan te vallen imo.
Als je besluit aan te gaan vallen loop je kans om max. 20% (van storage) te verliezen. Als je met 1 (of meer) aanvallen 'eenvoudig' 40k (liefst meer uiteraard) kunt winnen dan is (tussentijds) aanvallen dus een goede zet. In de lagere levels is het vrij goedkoop om een nieuw leger op te bouwen en duurt het ook niet zo lang. Binnen een uurtje kun je dus prima ~4x aanvallen en waarschijnlijk veel meer resources winnen dan dat je zelf had kunnen ophalen met je mijnen/pompen.
Het schild is er in eerste instantie voor om te voorkomen dat je compleet leeg geplunderd wordt.
Wat voor mij echt een eye-opener was:
Calculated loot = 20% x stored resources (up to 198,000) + 50% x amount in mines/collectors
Zie http://clashofclans.wikia.com/wiki/Raids
[ Voor 36% gewijzigd door Victorio op 21-10-2013 21:39 ]
Kijk jij snapt het. In dit spel moet je gewoon aanvallen. Die 20% verlies valt in het niet met de aanvallen die je maakt. En zeker nu met die boost in spreuken. Die mijnen en pompen zijn alleen leuk als je wakker bent. Voor de rest van de dag is het echt zonde. Je loopt gigantisch veel potentieel mis. Verschuilen achter je schild om elixer en goud te harvesten is zo conservatief.DavidKamp schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 17:14:
Gelukkig ben ik dan online als jij net uit schild ben. Dan raid ik gelijk jouw voorraad.
Het is me al meerdere malen voorgekomen dat ik op ruim 2 mio resources van beide zat en tijdens mijn eigen raids ook aangevallen werd. Ik was iets van 750k van beide kwijt, terwijl ik bij mijn eigen raids slechts 400k had verkregen. Als ik daar ook nog eens de resources bij optel die mijn raids hebben gekost (elixer voor troepen, goud voor spreuken), dan werk je jezelf tegen. Vandaar dat voor iedere situatie een strategie is. Soms is het aanvallen, soms is het zo lang mogelijk achter een schild zitten. Helemaal als je in het bovenstaande geval bijv iets wilde halen voor 2.1mio
[ Voor 94% gewijzigd door kevinl op 22-10-2013 09:11 ]