(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 78 Laatste
Acties:
  • 431.259 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Hmm wordt ook wel beetje gek van OBN die telefonisch de overstap wil regelen. Ze bellen me steeds tijdens kantooruren onbekend zonder voicemail in te spreken.

Ik belde einde middag even die overstaplijn van XMS en die zei dat ik echt moet wachten tot hun bellen, maar hij kon doorgeven dat ze 's avonds kunnen bellen. Bellen ze me om 21:02... Valt de verbinding weg na het voorstellen... Bellen ze niet eens terug :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 09 februari 2015 @ 20:39:
[...]
Niet alle devices supporten het toewijzen van een poortnummer bij het activeren van een dienst en werken op een 'first come first serve' principe qua poorten. Het heeft dys met de volgorde van provisionen te maken. Als alle poorten leeg zijn komt de eerst geprovisionde dienst op poort 1, de volgende op poort 2.. etc.

Als men oorspronkelijk startte met de internet dienst en daarna IPTV kwam het op poort 1 en 2. Draait men dat nu om dan staat IPTV op poort 1.
Kijk dit soort deskundigheid gaan we dus waarschijnlijk missen met het vertrek van Denan.
Maar misschien blijf je het draadje nog wel stiekem volgen.

Succes in je volgende baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op maandag 09 februari 2015 @ 21:26:
Hmm wordt ook wel beetje gek van OBN die telefonisch de overstap wil regelen. Ze bellen me steeds tijdens kantooruren onbekend zonder voicemail in te spreken.

Ik belde einde middag even die overstaplijn van XMS en die zei dat ik echt moet wachten tot hun bellen, maar hij kon doorgeven dat ze 's avonds kunnen bellen. Bellen ze me om 21:02... Valt de verbinding weg na het voorstellen... Bellen ze niet eens terug :S
Misschien is het nuttiger even zelf contact op te nemen met OBN ipv met XMS om niet gekker te worden.

Eerste telefoontje van OBN gaat alleen over keuze datum overgang en of je nog andere wensen hebt.
Daarna wordt je nogmaals door een ander gebeld voor aanvullende vragen en moet je rond de overgangsdatum de spullen opgestuurd krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houden jullie er ook rekening mee dat wanneer jullie met de static-IP dienst overgaan naar OBN, dit weer op de "Old Skool" manier gaat gebeuren. Bij XMS is het nu dynamisch toegewezen, maar bij OBN wordt er weer echt een hard IP-address in jullie devices geconfigd. Hou er ook rekening mee dat jullie in ieder geval een ander IP-address krijgen uit de OBN reeksen. Wat ik hier roep geldt overigens alleen voor "PacketFront Connected"

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2015 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 10:12:
[...]

Dat blijkt ! Zie mijn adres no ook als 500mbit. Kpn bied dat ook aan via hun website, xs4all nog niet. Naar ik aanneem volgen zij ook ?
Om mijn eigen vraag te beantwoorden, ja xs4all volgt ook, heb zojuist telefonisch mijn abonnement naar 500/500 omgezet, de eerste drie maanden betaal ik niks extra, daarna 10 euro p/m meerprijs, niet gek voor zo'n snelheid.

Toch weer een voordeel van glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 07:41:
[...]

Misschien is het nuttiger even zelf contact op te nemen met OBN ipv met XMS om niet gekker te worden.

Eerste telefoontje van OBN gaat alleen over keuze datum overgang en of je nog andere wensen hebt.
Daarna wordt je nogmaals door een ander gebeld voor aanvullende vragen en moet je rond de overgangsdatum de spullen opgestuurd krijgen.
Kan ik doen... maar er werd gezegt dat de klantenservice van OBN zelf niet op de hoogte is, maar een speciaal 'team' en die kan je zelf niet bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:10:
[...]
Kan ik doen... maar er werd gezegt dat de klantenservice van OBN zelf niet op de hoogte is, maar een speciaal 'team' en die kan je zelf niet bellen.
Ik bedoel eigenlijk OBN bellen om te zeggen dat het bellen misgaat.
Ik neem aan dat er aan de telefoon dat even door kan geven aan dat andere team.
Misschien kan je het ook nog op het ON/OBN draadje zetten, misschien dat er iemand meeleest.

http://gathering.tweakers...ist_messages/1442402/last

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 09:00
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 09:37:
Houden jullie er ook rekening mee dat wanneer jullie met de static-IP dienst overgaan naar OBN, dit weer op de "Old Skool" manier gaat gebeuren. Bij XMS is het nu dynamisch toegewezen, maar bij OBN wordt er weer echt een hard IP-address in jullie devices geconfigd. Hou er ook rekening mee dat jullie in ieder geval een ander IP-address krijgen uit de OBN reeksen. Wat ik hier roep geldt overigens alleen voor "PacketFront Connected"
Dank voor de info. Mooi dat het weer gewoon weer zo wordt als het eigenlijk hoort. Binnenkort maar eens alvast de TTL voor mijn domeinen flink omlaag zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Mag ik even jullie advies? Ik heb nu de brief liggen van Telfort waarin zij de diensten op een rij zetten die ik bij de overgang van hun aangeboden krijg en ik zie dat ik voor hetzelfde pakket 10,- € per maand meer moet betalen! En zij bieden ook geen mogelijkheid om voor een ander provider te kiezen :-/

Mogen zij dat zomaar doen? Ik zit nu al 8 jaar bij deze club (oude Portaal-gebied in 6531 Nijmegen) en had eigenlijk wel gehoopt dat ze een beetje fatsoenlijker met trouwe klanten omgaan :-(

Wat zijn nu eigenlijk mijn mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:57
Je kan altijd zelf voor een andere provider kiezen natuurlijk, maar bel ze eerst eens en vraag of er nog wat mogelijk is. En kijk eens hier wat de prijzen bij eventuele andere aanbieders zijn: https://www.glasvezel-vergelijken.nl

[ Voor 19% gewijzigd door Fiber op 10-02-2015 13:46 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
swima schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 13:31:
Mag ik even jullie advies? Ik heb nu de brief liggen van Telfort waarin zij de diensten op een rij zetten die ik bij de overgang van hun aangeboden krijg en ik zie dat ik voor hetzelfde pakket 10,- € per maand meer moet betalen! En zij bieden ook geen mogelijkheid om voor een ander provider te kiezen :-/

Mogen zij dat zomaar doen? Ik zit nu al 8 jaar bij deze club (oude Portaal-gebied in 6531 Nijmegen) en had eigenlijk wel gehoopt dat ze een beetje fatsoenlijker met trouwe klanten omgaan :-(

Wat zijn nu eigenlijk mijn mogelijkheden?
XMS gaat over in Telfort, dat is een feit. Dus daarom bieden ze ook geen 'concurrenten' aan. De pakketten van Telfort sluiten niet 1-op-1 aan bij XMS, dus Telfort geeft een alternatief dat het dichtste bij je 'oude' situatie lag. Dat kan wat duurder of goedkoper zijn, zo ging ikzelf juist iets minder betalen.

Maar niks houdt je tegen om (als je geen Telfort wilt) om het contract op te zeggen en niet op hun voorstel in te gaan en iets anders af te sluiten. Dit zou een goed moment kunnen zijn om je te oriënteren op wat je wilt en waar je het meeste waar voor je geld krijgt.

[ Voor 5% gewijzigd door Luuk1983 op 10-02-2015 13:51 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
Dank jullie wel heren! Ik had al zo een vermoeden en was me al aan het orienteren naar een overstap tot UPC/xs4all ...

Ik was echter benieuwd of er ook andere mensen dit mee hebben gemaakt en hoe Telfort zich op heeft gesteld zodat ik weet waar ik aan toe ben als ik ze ga bellen ;-)

In ieder geval dank B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Tien Euro duurder is wel veel, meestal is het ongeveer een gelijk bedrag voor min of meer dezelfde diensten. Wellicht had jij nog een heel gunstig oud abo van rond de 50/52 Euro voor 100 Mbit all in one inclusief iptv...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
Fiber schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 14:05:
Tien Euro duurder is wel veel, meestal is het ongeveer een gelijk bedrag voor min of meer dezelfde diensten. Wellicht had jij nog een heel gunstig oud abo van rond de 50/52 Euro voor 100 Mbit all in one inclusief iptv...
Inderdaad - zoals gezegd klant uit de begintijd van XMS (ik heb Denan nog een flesje wijn op het kantoor gebracht met de fiets >:) ).

Ik heb nu 100Mbit/iptv + HD pakket voor € 60,- en nu hebben ze ineens ontdekt dat in mijn aanbod ook nog een Natuur/Documentaite + Entertainment pakket zit en daar willen ze ook nog eens € 5,- per pakket :?

Dat stuit me toch even wat tegen de borst :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 19:15

j1nx

Geek - Enjoying life

denan schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:06:
Mensen... ik heb na wat jaren ITNS en GlashartMedia besloten om wat anders te gaan doen. Over anderhalve week is mijn laatste werkdag en dit heeft tot gevolg dat ik vanaf die datum niet meer op tweakers kan reageren over diensten van ITNS/GlashartMedia. Het was een mooie periode met interessante discussies (en af en toe goede ruzies ;))!
Verrader >:) ;)

Succes in je nieuwe functie / baan

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:49
swima schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 14:10:
[...]

Inderdaad - zoals gezegd klant uit de begintijd van XMS (ik heb Denan nog een flesje wijn op het kantoor gebracht met de fiets >:) ).
Yup.. dat herinner ik me nog.. die goede oude tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:38:
[...]

Ik bedoel eigenlijk OBN bellen om te zeggen dat het bellen misgaat.
Ik neem aan dat er aan de telefoon dat even door kan geven aan dat andere team.
Misschien kan je het ook nog op het ON/OBN draadje zetten, misschien dat er iemand meeleest.

http://gathering.tweakers...ist_messages/1442402/last
Nou ik heb ieder geval via XMS me werknummer kunnen doorgeven en nu kreeg ik ze wel te pakken van OBN. Door het laat kunnen bespreken van abo ga ik pas de 24ste over, maar goed dat is op zich geen ramp.

Ze konden helaas nog geen uitsluitsel geven over 500/500 bij mijn aansluiting (hij kon het ieder geval niet selecteren in zijn systeem).
Ik weet dat XS4all wel de apparatuur daarvoor aanpast, maar ik vermoed OBN niet. Hij zet het als opmerking/vraag erbij, dus wellicht hoor ik daar later nog iets over.
Hij wist ook niet zeker als ik nu 100/100 kies en later wel kon upgraden naar 500/500 of ik die 10 euro korting dan zou behouden van XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xs4all en OBN passen zelf niets aan voor 500. Dat doet hun leverancier, KPN Wholesale. Dus als de KPN apparatuur er klaar voor wordt gemaakt, dan moeten ze het beiden kunnen leveren.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
Mau_Maus schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:57:
[...]
Hij wist ook niet zeker als ik nu 100/100 kies en later wel kon upgraden naar 500/500 of ik die 10 euro korting dan zou behouden van XMS.
Mij is verzekerd dat als je iets verandert aan je pakket, zoals een snelheidsup- of downgrade, dat je dan die 10 euro korting direct kwijt bent. Het enige wat je ongestraft kunt wijzigen zijn de maandelijks opzegbare extra diensten, zoals een zenderpakketje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
Ik ben vandaag in een kafkaeske situatie terechtgekomen. Het lijkt erop dat een andere glasvezelprovider mijn lijn gereserveerd heeft waardoor ik de hele dag al geen diensten van XMS heb. Ik heb echter geen opdracht voor een verhuizing gegeven. Ik word van het kastje (XMS) naar de muur (Reggefiber) gestuurd. Niemand kan/wil kennelijk actie ondernemen, ze zeggen beide letterlijk dat hun handen gebonden zijn. Niemand kan zelfs maar zien welke provider de lijn gekaapt heeft. XMS suggereert zelfs dat ik geen klant meer ben. Waar ik dan wel klant ben? Geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
ToniW schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 17:44:
[...]

Mij is verzekerd dat als je iets verandert aan je pakket, zoals een snelheidsup- of downgrade, dat je dan die 10 euro korting direct kwijt bent. Het enige wat je ongestraft kunt wijzigen zijn de maandelijks opzegbare extra diensten, zoals een zenderpakketje.
Ik heb in de mail staan dat die korting van XMS bedongen is op 100/100 internet. Alles er omheen mag je anders doen. Dat is me 2x toegezegd. Nou weet ik niet of dat ook betekend 'minimaal' 100/100. Maar als het kan wil ik graag 500/500. Maar dat moet ik wel dan nu beslissen (als het mag), omdat het waarschijnlijk later als een wijziging geldt en dus de korting dan kwijt raakt. (Wat ik nu besef is dat je dat waarschijnlijk bedoelde, maar ik heb verder niks gehoord of het ook bij een upgraden gebeurd... Lijkt me toch meer money voor ze...)
Barre73 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 17:34:
Xs4all en OBN passen zelf niets aan voor 500. Dat doet hun leverancier, KPN Wholesale. Dus als de KPN apparatuur er klaar voor wordt gemaakt, dan moeten ze het beiden kunnen leveren.
Ik hoop het. Heb in verleden bij verschillende geïnformeerd. Die zeiden dat het niet kon, omdat apparatuur niet geschikt was. Alleen bij XS4all zei men "Dat kan bij ons! Dan zorgen we dat je modem veranderd wordt"... etc.

Geen idee hoe het verder technisch zit. Wellicht vanwege bepaald gebied of dat XS4all dit makkelijker kan doorzetten. Maar het is wel vreemd dat andere zeggen dat het niet kan en KPN en XS4all wel...

[ Voor 5% gewijzigd door Mau_Maus op 10-02-2015 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
Mau_Maus schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 19:10:
Ik heb in de mail staan dat die korting van XMS bedongen is op 100/100 internet. Alles er omheen mag je anders doen. Dat is me 2x toegezegd. Nou weet ik niet of dat ook betekend 'minimaal' 100/100. Maar als het kan wil ik graag 500/500. Maar dat moet ik wel dan nu beslissen (als het mag), omdat het waarschijnlijk later als een wijziging geldt en dus de korting dan kwijt raakt. (Wat ik nu besef is dat je dat waarschijnlijk bedoelde, maar ik heb verder niks gehoord of het ook bij een upgraden gebeurd... Lijkt me toch meer money voor ze...)
Ik heb heel specifiek gevraagd of ik ook direct 500 kon krijgen en toch de korting kon behouden, maar het antwoord daarop was heel duidelijk 'nee'.
En dat is dan gewoon nóg meer money voor ze... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 09:37:
Ik had echt een dag hiervoor een "operatortje" moment in de vorm van,hoe zou het gaan met de beste man :) Leuk je weer ff terug te zien !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat goed Nick, nog steeds op het zelfde plekje alleen met een ander logo op mijn pet.
We zijn nog steeds opbouwend bezig. :-)
Ouwe garde loopt hier een beetje weg (toch Denan), maar ik ga nog effe lekker door.
Operatortje 2 is er ook nog steeds.

Greetzz

O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Krizna schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 18:32:
Ik ben vandaag in een kafkaeske situatie terechtgekomen. Het lijkt erop dat een andere glasvezelprovider mijn lijn gereserveerd heeft waardoor ik de hele dag al geen diensten van XMS heb. Ik heb echter geen opdracht voor een verhuizing gegeven. Ik word van het kastje (XMS) naar de muur (Reggefiber) gestuurd. Niemand kan/wil kennelijk actie ondernemen, ze zeggen beide letterlijk dat hun handen gebonden zijn. Niemand kan zelfs maar zien welke provider de lijn gekaapt heeft. XMS suggereert zelfs dat ik geen klant meer ben. Waar ik dan wel klant ben? Geen idee.
Is er al iets opgelost? Stuur me anders je PC en huisnr in een DM, dan kijk ik wat ik kan doen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:11:
Gaat goed Nick, nog steeds op het zelfde plekje alleen met een ander logo op mijn pet.
We zijn nog steeds opbouwend bezig. :-)
Ouwe garde loopt hier een beetje weg (toch Denan), maar ik ga nog effe lekker door.
Operatortje 2 is er ook nog steeds.

Greetzz

O.
Goed om te horen ! (dat het goed met je gaat).. grin... ouwe garde.. volgens mijn laatste info was jij toch ouder dan Denan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:49
Nick39 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 15:53:
[...]

Goed om te horen ! (dat het goed met je gaat).. grin... ouwe garde.. volgens mijn laatste info was jij toch ouder dan Denan >:)
Hmwach.. scheelt maar 42 jaar ofzo tussen operatortje en mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 16:08:
[...]

Hmwach.. scheelt maar 42 jaar ofzo tussen operatortje en mij ;)
Ach wat lief, geef je hem zo maar een compliment, hij was toch de kerstman daar ? ;) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
Barre73 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:13:
[...]

Is er al iets opgelost? Stuur me anders je PC en huisnr in een DM, dan kijk ik wat ik kan doen,
Bedankt voor het aanbod, gelukkig is het zojuist opgelost, XMS heeft uiteindelijk erkend dat de fout bij hun lag, en heeft mijn diensten opnieuw aangesloten/opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, ben dan wel 42 jaar ouder volgens Denan, maar het verschil in de sportschool tijdens de lunchtraininkjes zette hem wel weer op zijn plek. Toch...... Laat die ouwe lul maar schuiven.

Verwijderd

Mau_Maus schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 19:10:
[...]
[...]
Ik hoop het. Heb in verleden bij verschillende geïnformeerd. Die zeiden dat het niet kon, omdat apparatuur niet geschikt was. Alleen bij XS4all zei men "Dat kan bij ons! Dan zorgen we dat je modem veranderd wordt"... etc.

Geen idee hoe het verder technisch zit. Wellicht vanwege bepaald gebied of dat XS4all dit makkelijker kan doorzetten. Maar het is wel vreemd dat andere zeggen dat het niet kan en KPN en XS4all wel...
Sinds zeer kort kriijg ik op de postcodecheck van OBN te zien dat ik glasvezel van ze kan afnemen.
Eerder stond er dat dit niet mogelijk is.
Als ik vervolgens de Alles-in-één pakketten aanklik staat er dat ik alleen de 60/60 en 100/100 kan afnemen, maar dat 500/500 helaas op mijn adres niet mogelijk is.
Heeft vermoed ik te maken met het PacketFront, dat 500/500 niet aankan.
https://www.dropbox.com/s...in-%C3%A9%C3%A9n.jpg?dl=0

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-09 23:07
Verwijderd schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 15:05:
Sinds zeer kort kriijg ik op de postcodecheck van OBN te zien dat ik glasvezel van ze kan afnemen.
Eerder stond er dat dit niet mogelijk is.
Als ik vervolgens de Alles-in-één pakketten aanklik staat er dat ik alleen de 60/60 en 100/100 kan afnemen, maar dat 500/500 helaas op mijn adres niet mogelijk is.
Heeft vermoed ik te maken met het PacketFront, dat 500/500 niet aankan.
https://www.dropbox.com/s...in-%C3%A9%C3%A9n.jpg?dl=0
Bij mij idem dito, en maximaal 100Mbit (heb ook een PacketFront). Bij XS4ALL en KPN is ook 500Mbit mogelijk, maar dan krijg je natuurlijk wel zo'n nieuwe Genexis en gedoe met VLAN's als je je eigen router aan wilt sluiten :(

Verwijderd

janbrede schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:12:
[...]
Bij mij idem dito, en maximaal 100Mbit (heb ook een PacketFront). Bij XS4ALL en KPN is ook 500Mbit mogelijk, maar dan krijg je natuurlijk wel zo'n nieuwe Genexis en gedoe met VLAN's als je je eigen router aan wilt sluiten :(
Ik zal wel hopeloos ouderwets zijn, maar ik heb nog nooit behoefte gehad aan meer dan 100/100.
Met alle apparatuur ingeschakeld, computers, tablet, smartphone en nassen en webserver kom ik op die speedtests nooit onder de 85/80.
En sneller typen dan ik nu doe lukt ook al niet :+
Verwijderd schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 20:14:
Ach, ben dan wel 42 jaar ouder volgens Denan, maar het verschil in de sportschool tijdens de lunchtraininkjes zette hem wel weer op zijn plek. Toch...... Laat die ouwe lul maar schuiven.
Grin.. ach ik loop ook al richting de 55+ ,nog effe en ik kan naar een ouwe mutsenhuis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:23
Deze week heb ik een nieuw IP adres gekregen, in een heel andere reeks.
Inmiddels is mijn vermoeden bevestigt, ik ben blijkbaar gemigreerd naar Telfort.

Vorig jaar heb ik een aankondiging van XMS gekregen dat ik een aanbod zou krijgen voor Telfort. Echter het bleef bij die aankondiging, daarna heb ik geen post van XMS of van Telfort meer ontvangen.
Inmiddels heb ik echter een mailtje gekregen dat mijn Telfort factuur klaarstaat! :|

Maar eens even uitvogelen hoe ik daar moet inloggen en welk abbo ze mij in de maag hebben gesplitst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
Wat gebeurt er eigenlijk met mijn 'vaste' XMS ip-adres na de overgang naar OBN? Ik zou niet graag zien dat bijvoorbeeld een slecht geconfigureerde mailserver mail voor mijn domein probeert af te leveren op het oude ip-adres, terwijl dat adres al aan een andere klant is gegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 15:13

GerkeP

Vragen mag altijd........

ToniW schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 09:57:
Wat gebeurt er eigenlijk met mijn 'vaste' XMS ip-adres na de overgang naar OBN? Ik zou niet graag zien dat bijvoorbeeld een slecht geconfigureerde mailserver mail voor mijn domein probeert af te leveren op het oude ip-adres, terwijl dat adres al aan een andere klant is gegeven...
Daar doe je helemaal niets aan helaas, ik hoor regelmatig van mensen dat ze bounces krijgen als ze mij mailen. Als ik dan de headers bekijk, staat daar mijn oude xms ip adres nog in, ik laat ze dan klagen bij hun provider om de boel in orde te maken en op te lossen. DNS en MX records cachen zou verboden moeten worden :-)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
GerkeP schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 10:03:
[...]

Daar doe je helemaal niets aan helaas, ik hoor regelmatig van mensen dat ze bounces krijgen als ze mij mailen. Als ik dan de headers bekijk, staat daar mijn oude xms ip adres nog in, ik laat ze dan klagen bij hun provider om de boel in orde te maken en op te lossen. DNS en MX records cachen zou verboden moeten worden :-)
Met bounces kan ik nog een beetje leven, maar what if de nieuwe eigenaar van het ip-adres ook een SMTP server heeft draaien en alle inkomende mail accepteert?...

Ik zou dus graag zien dat deze ip-adressen een tijdje in quarantaine gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

ToniW schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 10:08:
[...]

Met bounces kan ik nog een beetje leven, maar what if de nieuwe eigenaar van het ip-adres ook een SMTP server heeft draaien en alle inkomende mail accepteert?...

Ik zou dus graag zien dat deze ip-adressen een tijdje in quarantaine gaan.
Je weet dat IPV4 schaars is? Vaste ip adressen vervallen vanwege die schaarste, en ze gaan die adressen echt niet in quarantaine plaatsen, die ruimte hebben ze helemaal niet.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:59

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
ToniW schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 10:08:
[...]
maar what if de nieuwe eigenaar van het ip-adres ook een SMTP server heeft draaien en alle inkomende mail accepteert?...
Daar kun je niks aan doen, maar ik zou het een beetje raar vinden als iemand een mailserver zou draaien die alle fqdn's zou accepteren.
Volgens mij is er geen enkele server die "out of the box" alles zomaar accepteert.

[ Voor 9% gewijzigd door Thasaidon op 13-02-2015 10:46 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
GerkeP schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 10:03:
Dan heb je je TTL wel heel hoog staan. Als je weet dat er een wijziging aan zit te komen zou je die alvast kunnen verlagen naar 1 uur ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
My-life schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 09:39:
Deze week heb ik een nieuw IP adres gekregen, in een heel andere reeks.
Inmiddels is mijn vermoeden bevestigt, ik ben blijkbaar gemigreerd naar Telfort.

Vorig jaar heb ik een aankondiging van XMS gekregen dat ik een aanbod zou krijgen voor Telfort. Echter het bleef bij die aankondiging, daarna heb ik geen post van XMS of van Telfort meer ontvangen.
Inmiddels heb ik echter een mailtje gekregen dat mijn Telfort factuur klaarstaat! :|

Maar eens even uitvogelen hoe ik daar moet inloggen en welk abbo ze mij in de maag hebben gesplitst.
Je zou meerdere brieven gehad moeten hebben met login en wachtwoord...

Tijd om te gaan bellen met telfort lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

janbrede schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 11:06:
[...]

Dan heb je je TTL wel heel hoog staan. Als je weet dat er een wijziging aan zit te komen zou je die alvast kunnen verlagen naar 1 uur ofzo.
Nope TTL staat op 30 minuten, en ben echt al sinds april bij XMS weg.
Probleem doet zich dan ook voor bij 4 NL budgetproviders ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Thasaidon schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 10:41:
[...]

Daar kun je niks aan doen, maar ik zou het een beetje raar vinden als iemand een mailserver zou draaien die alle fqdn's zou accepteren.
Volgens mij is er geen enkele server die "out of the box" alles zomaar accepteert.
Dat is heel simpel in te stellen, en je zou je verbazen hoeveel de makkelijke weg kiezen. In plaats van die 4 domeinnamen in je config zetten, gewoon * neerzetten, dan accepteer je gewoon alles 8)7

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Dat is heel simpel in te stellen...
Dat bedoel ik... dan moet het alsnog ingesteld zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg net een update van MijnPakket dat ik morgenmiddag pakket mag verwachten van OBN verzonden door BNS te Vianen inzake Edutel.

Mooi op tijd, want de 17e ga ik over.

[ Voor 200% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2015 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:23
Fiber schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 11:26:
[...]

Je zou meerdere brieven gehad moeten hebben met login en wachtwoord...

Tijd om te gaan bellen met telfort lijkt mij.
Ik heb tegelijk met de 'factuur staat klaar' ook een e-mail van XMS gehad met daarin het volgende:
In de komende dagen ontvangt u een bevestigingsbrief van uw overgang naar Telfort met uw login code en daarna ontvangt u een aparte brief met het wachtwoord van uw MijnTelfort omgeving.
Hopelijk ligt deze brief thuis op mij te wachten, ander wordt het inderdaad de telefoon inklimmen denk ik.

Wellicht overbodig om aan dit verhaal toe te voegen dat ik als eindgebruiker niet tevreden ben over deze gang van zaken. Dat men (KPN en dochters) anno 2015 nog steeds niet normaal een proces kan inrichten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 14:42:
Ik kreeg net een update van MijnPakket dat ik morgenmiddag pakket mag verwachten van OBN verzonden door BNS te Vianen inzake Edutel.

Mooi op tijd, want de 17e ga ik over.
Ik vind het eigenlijk vrij krap. Gelukkig heb je het OBN pakket helemaal niet nodig om up-and-running te blijven, want je bestaande infra moet gewoon blijven werken.
Tenzij ook het nieuwe ip-adres in diezelfde doos zit. Dat heb je natuurlijk wel nodig om je DNS zo snel mogelijk up to date te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Wij zullen uw diensten op woensdag 18 februari 2015 voor 16:00 uur activeren. Omdat u al een glasvezelmodem in huis heeft die werd gebruikt voor de XMS diensten, kunt u waarschijnlijk alle bekabeling ongewijzigd laten.

ook de ip adressen zijn in inmddels ontvangen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToniW schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 15:49:
[...]
Ik vind het eigenlijk vrij krap. Gelukkig heb je het OBN pakket helemaal niet nodig om up-and-running te blijven, want je bestaande infra moet gewoon blijven werken.
Tenzij ook het nieuwe ip-adres in diezelfde doos zit. Dat heb je natuurlijk wel nodig om je DNS zo snel mogelijk up to date te hebben.
Volgens mij zit er in ieder geval een hd-recorder in en wellicht nieuw modem.
Laat me wel verrassen en IP-adres lijkt me niet moeilijk te achterhalen als dat niet in begeleidende brief zit. Inlogcodes lijkt me wel handig maar hoeft ook niet speciaal de eerste dag al.
Pakketje weegt kleine 2kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
Nou heeft een klant van mij glasvezel via XMS, hoop gezeur en gezeik enfin ze willen er graag vanaf en over naar KPN (hebben een mooi aanbod ofzo)
Alleen nu heeft XMS ze, ipv volgende maand, vandaag al afgesloten?
XMS houd hoog en laag vol dat zij er niks aan kunnen doen, maar dat is toch raar??

Nou hebben ze van KPN wel een noodpakket gekregen met een dongle enzo, maargoed met 2 schoolgaande kinderen is dat ook niet echt wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orii schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 22:32:
Nou heeft een klant van mij glasvezel via XMS, hoop gezeur en gezeik enfin ze willen er graag vanaf en over naar KPN (hebben een mooi aanbod ofzo)
Alleen nu heeft XMS ze, ipv volgende maand, vandaag al afgesloten?
XMS houd hoog en laag vol dat zij er niks aan kunnen doen, maar dat is toch raar??

Nou hebben ze van KPN wel een noodpakket gekregen met een dongle enzo, maargoed met 2 schoolgaande kinderen is dat ook niet echt wat?
De opzegdatum van XMS moet altijd later liggen dan de migratiedarum naar KPN in dit geval. Als zij XMS al zelf hebben opgezegd krijg je neem ik aan daar een brief van in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 20:28:
[...]

Volgens mij zit er in ieder geval een hd-recorder in en wellicht nieuw modem.
Laat me wel verrassen en IP-adres lijkt me niet moeilijk te achterhalen als dat niet in begeleidende brief zit. Inlogcodes lijkt me wel handig maar hoeft ook niet speciaal de eerste dag al.
Pakketje weegt kleine 2kg.
Zover ik weet is het geen recorder. Gewoon een normale animo (waar je natuurlijk wel mee opnames in de cloud kan maken als je dat afneemt) en een router ipv modem.

Ik vraag me af hoe je het vaste IP wil achterhalen als je die niet hebt in je brief. Of je moet bedoelen dat je de helpdesk belt om die info te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg je dat "vaste ip" dan niet via dhcp dan, net zoals het bij XMS ging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 01:06:
Krijg je dat "vaste ip" dan niet via dhcp dan, net zoals het bij XMS ging?
Als ik het hier zo lees niet. Maar bij XMS moest je een vast IP vroeger ook 'vast' instellen, in de tijd dat de IP-verbinding nog via InterNLnet liep. Dat is pas zo'n twee jaar geleden veranderd met de migratie naar KPN ITNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, ok. Dan wordt het achterhalen wel een uitdaging ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 00:38:
[...]
Zover ik weet is het geen recorder. Gewoon een normale animo (waar je natuurlijk wel mee opnames in de cloud kan maken als je dat afneemt) en een router ipv modem.

Ik vraag me af hoe je het vaste IP wil achterhalen als je die niet hebt in je brief. Of je moet bedoelen dat je de helpdesk belt om die info te krijgen ;)
Je hebt natuurlijk gelijk wat zowel die ontvanger als ook de router betreft.

Bij UPC krijg je zo'n grote hdrecorder, bij OBN een ontvanger.

Ik heb nog een Atari Portfolio met 1200/1200 baud V22 modem liggen, die je aan je telefoonlijn prikte.
Ondertussen wel wat met de tijd meegegaan, maar router - modem, ach dom ja.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Inmiddels pakket geleverd gekregen.
Ontvanger: Animet A140

Router: Sitecom N300 [WLR4004]
Ziet er een beetje niet al te geweldig uit.
Vraag me af of ik m'n Linksys WRT350N niet gewoon kan blijven gebruiken?
Werkt al jaren zonder problemen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2015 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 06:57
Die Sitecom kun je inderdaad gewoon in de doos laten zitten. Hoef je ook al je wifi-spullen niet allemaal om te zetten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
kan het zijn dat er weer internet problemen zijn? sommige pagina's laden maar sommige hebben meerdere pogingen nodig.

lijkt erop dat het na ispfabriek even mis gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 07:48:
[...]

Je hebt natuurlijk gelijk wat zowel die ontvanger als ook de router betreft.
Ik gooi ze denk ik meteen op Marktplaats. Heb voor beide betere alternatieven (2x Amino M540 en een Asus rt-ac66u)

Bevalt het verder? Alles al up and running? Of nog iets vreemds tegen gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
ericjanvanputten schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 19:46:
kan het zijn dat er weer internet problemen zijn? sommige pagina's laden maar sommige hebben meerdere pogingen nodig.

lijkt erop dat het na ispfabriek even mis gaat
Hier hetzelfde probleem inderdaad. Sommige sites laden wel, anderen niet, lijkt na ispfabriek mis te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mau_Maus schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 20:36:
[...]

Ik gooi ze denk ik meteen op Marktplaats. Heb voor beide betere alternatieven (2x Amino M540 en een Asus rt-ac66u)

Amino zou ik niet op MP gooien. Staat me iets van bij dat ze tegenwoordig geen eigendom meer zijn van de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Barre73 schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 21:02:
[...]

Amino zou ik niet op MP gooien. Staat me iets van bij dat ze tegenwoordig geen eigendom meer zijn van de klant.
Ik heb in de mail staan dat het je eigendom is, maar goed zal het tegen die tijd nog wel is navragen.
Ik dacht namelijk hetzelfde omdat je nu soort van huurt bij afname van digitv en vroeger bij xms was digitv gratis als je zelf een Amino kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 20:36:
[...]

Ik ga de 17e pas over, dus zie het dan wel.

A140 werkt, alleen krijg ik op een of andere manier de afstandbediening niet goed voor m'n tv.
Afstandbediening van m'n ouwe A110 [ontvanger wordt uiteraard niet meer gebruikt] doet het prima.
Alle Philipscodes al geprobeerd maar meer dan uit & aan krijg ik het niet.

Wat eigendom betreft: Als je binnen 14 dagen OBN annuleert, krijg je alsnog een factuur voor de toegezonden apparatuur. -> dus eigendom.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2015 21:56 . Reden: spelling + aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 21:47:
[...]
Ik ga de 17e pas over, dus zie het dan wel.
Ohja excuse.
Wat eigendom betreft: Als je binnen 14 dagen OBN annuleert, krijg je alsnog een factuur voor de toegezonden apparatuur. -> dus eigendom.
Zeggen ze toevallig ook hoeveel? Niet dat ik ga annuleren, maar ik neem aan dat je het ook kan terugsturen?
Maar goed om te horen dat de apparatuur je eigendom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:44
Krizna schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 20:38:
[...]

Hier hetzelfde probleem inderdaad. Sommige sites laden wel, anderen niet, lijkt na ispfabriek mis te gaan.
Confirmed. Tracert naar forums.comodo.com is heel traag terwijl tracert naar yahoo.com allang klaar is. 123 greetings.com heeft ook problemen met laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 23:19:
[...]
Zeggen ze toevallig ook hoeveel? Niet dat ik ga annuleren, maar ik neem aan dat je het ook kan terugsturen?
Maar goed om te horen dat de apparatuur je eigendom is.
A140 €99
Sitecom €50 [op internet nieuw voor €39,95 te koop]

Terugsturen is geen optie; je hebt de spullen gekocht, ook al heb je daar 100% korting op gekregen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2015 08:13 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
  • Laatst online: 06-09 16:40
Zit hier ook met websites die niet of traag laden. Had er gister ook al last van en had gehoopt dat het vandaag voorbij zou zijn. Ik heb op mijn animo op 3FM ook last van wegvallend geluid. Hopelijk lossen ze het snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Mithrildor schreef op zondag 15 februari 2015 @ 09:03:
Zit hier ook met websites die niet of traag laden. Had er gister ook al last van en had gehoopt dat het vandaag voorbij zou zijn. Ik heb op mijn animo op 3FM ook last van wegvallend geluid. Hopelijk lossen ze het snel op.
Idem....
Vooral Radio Veronica heeft aardig wat hikken op digitaal (IPTV), maar ook Q-music en bv SkyRadio laten hikken horen.
Vwbt sites... Op alle tablets lijkt Drawsomething geen verbiding met de servers te kunnen maken, of heel moeizaam. Ook als ik het via de wifi van de buren (ook XMS) probeer, zelfde verhaal. Via 3G werkt het wel gelijk prima.

En m'n dochter klaagde gisteren ook al over het niet kunnen laden van sites...
Ze weet alleen niet meer welke, want ze was via IXQuick aan het zoeken voor haar werkstuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzlightyear
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:48

buzzlightyear

To infinity and beyond...

Zit hier ook met websites die niet of traag laden.
Same here... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij XMS is nog geen storing aangegeven.
Veel websites laden zeer traag, maar naherladen van de pagina [F5 bijv.] komen ze wel te voorschijn.

Mijn BookCollector's programma dat via internet naar boeken zoekt, geeft constant aan dat er geen internetverbinding is, dus is nu niet bruikbaar als ik boeken zoek of aan wil vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmocuz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 16:16
Internet ook hier (H'sum) super slecht/traag, en moet soms wel 10x refreshen voordat ik verbinding krijg.

Is de verbinding gemaakt (ftp/rdp) dan blijft het werken.

Echter normaal browsen is er niet meer bij.

IP: 188.142.xxx.xxx

Dit is nu al de zoveelste keer in 2 weken, hoop dat het snel opgelost is,
hiervoor al die jaren nog nooit problemen gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:09
Rete traag. Wel vreemd, Tweakers gaat goed, anders site's weer niet. WhatsApp gaat snel, Telegram weer niet.

Andere DNS geprobeerd, geen verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pveatx
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-09 15:44
Hier in H'sum zelfde problemen. Vele sites niet toegankelijk, andere (zoals Tweakers) geen enkel probleem. Ga morgen naar OBN over. t'Zal me benieuwen... of dat met carnaval werkt!

Peter

EasyLogic BV (RFID & IoT) | iMac 27" i7 16GB 2020 | MacBookPro 2021 M1 Pro | Loxone Domotica | VW ID3.1P | VW Tiguan 2.0TSI 4motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Almere (Vodafone, ITNS/ISPFabriek aansluiting) zelfde probleem!

TCP verbinding maken kost af en toe wel 4 pogingen.

O.a. upc.nl, pocket.com, blendle. GoT lijkt idd beter te gaan.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:08
Inderdaad erg vervelend dat het nu weer mis gaat. Eerst de stroomstoring 's avonds, toen de routing problemen die enkele uren aanhielden en nu al zo'n 2 dagen dat bepaalde sites erg lastig te bereiken zijn.

pc 6537 / 188.142.xxx.xxx range

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2015 @ 11:11:
Bij XMS is nog geen storing aangegeven.
Veel websites laden zeer traag, maar naherladen van de pagina [F5 bijv.] komen ze wel te voorschijn.

Mijn BookCollector's programma dat via internet naar boeken zoekt, geeft constant aan dat er geen internetverbinding is, dus is nu niet bruikbaar als ik boeken zoek of aan wil vullen.
Ik belde net het nummer van XMS helpdesk c.q. storingen. Deze is gesloten en geeft geen nummer om storingen door te kunnen geven buiten de normale openingstijden. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Dat is al jaren zo.... Niks nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Thasaidon schreef op zondag 15 februari 2015 @ 18:07:
Dat wist ik niet. Er stond me iets voor de geest dat er een mobiel nummer gegeven zou kunnen worden van monteur met storingsdienst voor storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 18:26
In Nijmegen is het ook niet best. Zelfde problemen als hierboven omschreven, verbindingen met bepaalde sites lijken traag of niet tot stand te komen. Anderen werken juist weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerHo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-04-2024
Hier in Soest nergens last van (voorheen XMS = nu Telfort) Internet werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 23:38
Bij mij (Nijmegen) ook de hele dag al meldingen van Synology DDNS Service dat de verbinding met m'n NAS (via DDNS) verloren is gegaan en (soms) dat de verbinding weer hersteld is. Om even later weer verloren te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
EricJH schreef op zondag 15 februari 2015 @ 18:23:
[...]
Dat wist ik niet. Er stond me iets voor de geest dat er een mobiel nummer gegeven zou kunnen worden van monteur met storingsdienst voor storingen.
Volgens mij is er idd een tijd geweest dat het storingsnummer doorgeschakeld was naar een mobiel van een monteur. Maar dat was al weer even geleden.

Zou dit nog een naslaap zijn van de problemen met de AMS-IX vorige week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier (Amersfoort) ook de laatste paar dagen problemen met websites laden. Helaas geven bepaalde teamspeak 3 servers ook problemen. Kan maximaal een keer in de twee uur inloggen op bepaalde servers. Andere servers werken dan weer zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Thasaidon schreef op zondag 15 februari 2015 @ 19:15:
[...]

Volgens mij is er idd een tijd geweest dat het storingsnummer doorgeschakeld was naar een mobiel van een monteur. Maar dat was al weer even geleden.

Zou dit nog een naslaap zijn van de problemen met de AMS-IX vorige week?
Ik heb net eens tracerts naar forums.comodo.com en 123greetings.com laten lopen en die gingen niet langs AMS en geven diverse time outs.

Een tracert naar yahoo.com lijkt via AMS te zijn gaan:
5 14 ms 19 ms 14 ms ge-1-3-0.pat1.ams.yahoo.com [80.249.209.110].

De trace naar yahoo.com heeft 16 hops, forums.comodo.com en 123greetings.com beiden 30 hops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
Nog steeds problemen hier, hopelijk zijn ze morgen opgelost.

[ Voor 76% gewijzigd door Mithrildor op 15-02-2015 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:44
Thasaidon schreef op zondag 15 februari 2015 @ 18:07:
Nee hoor, na het bandje werd je doorverbonden ;)

[ Voor 5% gewijzigd door White_Collar op 15-02-2015 22:59 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
White_Collar schreef op zondag 15 februari 2015 @ 22:59:
[...]
Nee hoor, na het bandje werd je doorverbonden ;)
Nu wordt na de boodschap over de openingstijden de verbinding verbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:44
Dan hebben ze dat blijkbaar weer geschrapt, want dat was eerst wel zo namelijk

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

gelukkig ben ik niet de enigste met verbindingsproblemen... zelfs via bluetooth naar de mobiel loopt op sommige sites/games beter

't lijkt wel of een ze de een of ander transit contract hebben laten aflopen, maar "vergeten"zijn de routing-tables aan te passen

[ Voor 44% gewijzigd door Duur! op 16-02-2015 00:10 ]

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzlightyear
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:48

buzzlightyear

To infinity and beyond...

Vandaag moment van de waarheid: we gaan over naar OBN!

Het was gezellig hier, bedankt voor alle informatie en wellicht tot snel in het OBN draadje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjanjnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:55
Ik moet nog wachten tot de 24ste.

Tot nu toe nooit problemen gehad met de internet verbiding (meer neem niet af van ze), maar dit weekend is het wel erg prut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
Ik overwoog me naar Telfort te laten migreren, maar nu zie ik dat nieuwe Telfort-klanten een Experiabox in de maag gesplitst krijgen, terwijl ik gewoon mijn eigen router rechtstreeks aan de Genexis wil hangen. Bij welke glasvezelproviders kan dat nog gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Krizna schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:49:
Ik overwoog me naar Telfort te laten migreren, maar nu zie ik dat nieuwe Telfort-klanten een Experiabox in de maag gesplitst krijgen, terwijl ik gewoon mijn eigen router rechtstreeks aan de Genexis wil hangen. Bij welke glasvezelproviders kan dat nog gewoon?
Steeds minder in ieder geval. We waren gewoon verwend bij XMS... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

buzzlightyear schreef op maandag 16 februari 2015 @ 08:20:
Vandaag moment van de waarheid: we gaan over naar OBN!

Het was gezellig hier, bedankt voor alle informatie en wellicht tot snel in het OBN draadje :)
Laat nog even weten hoe het gegaan is vandaag.

En ja tot bij het ON/OBN draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
Probeerde de XMS-helpdesk nog even te bellen in verband met de aanhoudende internetproblemen, maar heb het na 20 minuten in de wacht maar opgegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
Krizna schreef op maandag 16 februari 2015 @ 10:49:
Volgens mij krijgen wij geen Experiebox hoor. Op de website van Telfort staat dit en dit (kwam daar vanuit hier), het lijkt mij dus dat je zelf dus helemaal niets hoeft te doen en je dus ook geen Experiabox hoeft te installeren.
Krizna schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:13:
Probeerde de XMS-helpdesk nog even te bellen in verband met de aanhoudende internetproblemen, maar heb het na 20 minuten in de wacht maar opgegeven...
Ik denk dat we helaas niet meer kunnen verwachten dat ze bij XMS ook maar iets gaan doen. Ik denk dat de problemen pas voorbij zijn als je over bent gezet naar Telfort.

[ Voor 24% gewijzigd door Mithrildor op 16-02-2015 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Bij een 'automatische' migratie veranderd er ook 'niks'. Die Experiabox is voor nieuwe klanten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij de gedwongen/automatische migratie verandert er inderdaad niks. Maar een zelf gekozen migratie wordt bij Telfort terecht gezien als een nieuw abonnement. In dat geval ga je dus wel naar de Experiabox en het KPN WBA platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
Verandert het aantal dagen dat je terug kunt kijken met Uitzending Gemist trouwens? Bij XMS zat 7 dagen Uitzending Gemist in het standaard abonnement, maar bij Telfort moet je hiervoor het Plus-pakket afnemen (waar ik geen behoefte aan heb). Houden wij gewoon die oude 7 dagen van XMS?

Ik doe trouwens ook maar mee aan de migratie naar Telfort, want een andere optie heb ik niet. Als ik switch dan kan ik kiezen tussen zo'n flut Experiabox of het niet hebben van DVB-T (waardoor ik nog eens drie extra ontvangers zou moeten aanschaffen of huren, wat die Genesis volgens mij niet eens ondersteund). Echt bedroevend dat er ondanks dat het glasvezel een open netwerk is er zo weinig keuze is.
Pagina: 1 ... 73 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.