(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 78 Laatste
Acties:
  • 431.265 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

Ik zou morgen ochtend tussen 8 en 12 over gaan, en nu stotteren alle dvb-c zenders ineens?
Kan dat daar iets mee te maken hebben??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:45
Nee, staat daar los van...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-03-2023
hier in 3825ZC amersfoort ook last van stotterende DVB-C zenders (analoog ook geloof ik) al sinds gisteren en vanmorgen ook nog af en toe.

Iemand een idee wat er aan de hand is en wanneer het opgelost zal worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

03 Februari 2015
Landelijke storing analoge TV

Momenteel ondervinden wij een landelijk storing op de volgende analoge TV zenders: NPO1, NPO2, NPO3, Discovery, RTL5, RTL7, Veroninca, Omrop Fryslan, Canvas,VRT Radio 2, ARD en Omroep Zeeland TV.

Wij werken op dit moment hard aan een oplossing. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Bij mij nog wel wat meer zenders die storen, o.a. BBC one & BBC 2, maar ook ZDF e.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:41

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
Dat noemen ze demotivatiebeleid, toch? })

[ Voor 5% gewijzigd door Thasaidon op 04-02-2015 09:00 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ET1992
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:55
Bij mij nu ook storing op meerdere radiozenders....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerstand
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 20:12
Even gebeld met 088 555 2 660 over de overstap.
Ik had eigenlijk besloten om over te stappen naar Vodafone thuis
(meer HD zenders, en het eerste jaar 37.50+7.5 voor onbeperkt (2500 minuten naar vast) bellen = 45 per maand)
Telfort kost me 55 euro /maand., 45 basis + 10 euro bellen naar vast

Kreeg toen telefonisch de aanbieding voor 3 maanden gratis basispakket = 3x45 euro korting.
Met die korting dan toch maar naar Telfort, scheelt weer gedoe met overgang/ombouwen,

Dus even bellen kan een aardige korting opleveren.

[ Voor 3% gewijzigd door weerstand op 04-02-2015 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder dat je op de nieuwe propositie wordt overgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

De 2e brief is binnen, 9 maart ga ik over en dan begint het bekende (dubbele) factuur gezeik :P

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToTheBone
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-08 07:52
_BLAST3R schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 18:09:
[...]
Maar daarna is het aan in Nijmegen. 8)
Het is aan in Nijmegen!
Vanmorgen nog niet maar vanmiddag wel :D

Afbeeldingslocatie: http://rooijens.org/500.png

Bedankt nog voor de hint ;-)

TTB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToTheBone schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 19:34:
[...]

Het is aan in Nijmegen!

[afbeelding]

TTB
Dat is toevallig, hier ook net even gecheckt (Dordrecht), tot mijn verbazing ook maximaal 500 Mbit/s :D .
Een paar weken terug was dit 100 (op dezelfde website). Zijn ze dan toch meer oude gebieden aan het upgraden :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sterker nog: heb 't vorige week nog gechecked voor Dordrecht (Sterrenburg).
Toen was er ook nog geen upgrade gepland ... (stiekem blijkbaar toch wel).

'k Vraag me wel af wat '2 HD' betekent. Zal toch niet het max aantal HD streams zijn (met 3 Amino's iig nog nooit wat van gemerkt ;) )

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2015 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 19:58:
Sterker nog: heb 't vorige week nog gechecked voor Dordrecht (Sterrenburg).
Toen was er ook nog geen upgrade gepland ... (stiekem blijkbaar toch wel).

'k Vraag me wel af wat '2 HD' betekent. Zal toch niet het max aantal HD streams zijn (met 3 Amino's iig nog nooit wat van gemerkt ;) )
Waarschijnlijk waren het "geheime upgrades" :+ .

Hier werken er ook gewoon 3 Amino's zonder problemen, dus zal waarschijnlijk wel een fout zijn.
Zelfs 4 als je je PC erbij telt ;) .

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2015 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:58
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de upload in Wijchen? De ping is perfect met 4ms, de download met 94-96mbit ook, maar welke speedtest ik ook gebruik die ik kan vinden, geen enkele komt boven de 10mbit uit om één of andere reden!

Ik heb de modem en router al gereset, maar dat maakt geen verschil.

Edit: al gevonden. Blijkbaar is de Network Drivers die geïnstalleerd wordt bij de Oracle Virtual Box nogal dodelijk voor je upload...fijn dan! Nadat ik de Oracle zooi gedeïnstalleerd had kwam ik weer gewoon >90mbit.

[ Voor 25% gewijzigd door Luuk1983 op 04-02-2015 20:44 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Speedy-Andre schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 19:03:
De 2e brief is binnen, 9 maart ga ik over en dan begint het bekende (dubbele) factuur gezeik :P
Ik ben ook benieuwd. Ben op 23 januari overgezet en precies op die datum schrijft XMS weer een maand van mijn rekening af. Die heb ik nu teruggeboekt aangezien Telfort een week later voor diezelfde periode (23 jan-23 feb) ook heeft geincasseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Als het goed is had je die afboeking een maand later terug gestort gekregen, zo krom werkt Xms nu eenmaal.
Door te storneren heb je bij Xms weer een 'schuld' met mogelijk aanmaningen enz. ondanks dat Xms geen recht heeft op die extra maand.
Ik weet dat het er aan komt en laat het maar zo gaan met die maand extra die ik later weer terug krijg :/

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Speedy-Andre schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 22:58:
Als het goed is had je die afboeking een maand later terug gestort gekregen, zo krom werkt Xms nu eenmaal.
Door te storneren heb je bij Xms weer een 'schuld' met mogelijk aanmaningen enz. ondanks dat Xms geen recht heeft op die extra maand.
Ik weet dat het er aan komt en laat het maar zo gaan met die maand extra die ik later weer terug krijg :/
Ja precies. Ik vind het allemaal ook heel erg krom, maar het feit is dat bij mij tot nu toe altijd de maand erop dingen gecorrigeerd werden. Is het netjes? Nee, maar het gedoe wat je krijgt als je gaat blokkeren/stoneren etc is mij een maand teveel betalen niet waard.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo werken overigens wel meer partijen. Vodafone bv. ook.

En als je dat proces verstoort door te gaan storneren, etc., dan moet je inderdaad niet vreemd opkijken als dat problemen gaat geven .

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al vaste ip'ers die voor XS4All of OBN hebben gekozen die iets nader te horen hebben gekregen na de brief van 5 januari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le-xxx-ie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-08 08:14
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:01:
Zijn er al vaste ip'ers die voor XS4All of OBN hebben gekozen die iets nader te horen hebben gekregen na de brief van 5 januari?
Ik had een mail gestuurd maar niets gehoord dat ik wel van het aanbod gebruik wilde gaan maken, dus afgelopen week een nieuwe mail gestuurd en daar hebben ze wel op gereageerd.
Graag reageren wij op uw e-mail van 3 februari 2015 waarin u aangeeft niets mer te hebben gehoord over de overgang naar OnsBrabantNet.

Naar aanleiding van uw email hebben wij onderzocht waarom u nog geen bericht hebt ontvangen.
OnsBrabantnet heeft ons meegedeeld dat zij binnen 2 weken contact met u opnemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

eymey schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 09:50:
Zo werken overigens wel meer partijen. Vodafone bv. ook.

En als je dat proces verstoort door te gaan storneren, etc., dan moet je inderdaad niet vreemd opkijken als dat problemen gaat geven .
Achja, ik zie wel. XMS kan/mag me niet afsluiten want ik heb nu een verplichting met Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Het is aan in Nijmegen!

[afbeelding]

TTB
Hoewel het vezeltje uit de muur bungelt:

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/214urye.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Ze kennen jou, ze willen je gewoon niet meer terug... ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:28
[...]

Het is aan in Nijmegen!

[afbeelding]

TTB
Hoe zeker zijn deze gegevens? Dacht in Lindenholt ze de pop's met maar max 100Mbit hadden geplaatst. Zie nu ook dat op mijn adres max 500Mbit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nick39 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 17:27:
[...]

Hoewel het vezeltje uit de muur bungelt:

[afbeelding]
Volgens mij had ik al vaker gezegd dat jij geen KPN WBA hebt maar alleen WGDO (Portaal) Dit is de postcodechecker van KPN WBA. Dus volgens dat ding heb jij niks.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TFZ61 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 18:07:
[...]

Hoe zeker zijn deze gegevens? Dacht in Lindenholt ze de pop's met maar max 100Mbit hadden geplaatst. Zie nu ook dat op mijn adres max 500Mbit is.
KPN is al sinds vorig jaar bezig haar eigen apparatuur in de PoPs te upgraden. Dus bij jou ook inmiddels.

[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 05-02-2015 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:01:
Ik heb wel een vaste IP maar in mijn brief stond geen enkele keuze-mogelijkheid ... het is Telfort of opzouten :'(
Ben ik nou echt de enige die dit heeft gekregen? Dan ga ik toch maar achter aan bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nooit meer wat veranderd in je abonnement [internetsnelheid] nadat je zgn. Vast IP gekregen hebt na opgave aan XMS van Mac-Address? [was voorwaarde om 'vast IP' te behouden, hoewel met nieuw vast IP adres].

Volgens mij was de bedoeling dat al die abonnees een keuze voorgelegd zouden krijgen.
Bleek door het land heen dat de één XS4All als alternatief kreeg aangeboden, de ander OBN.

Nog niet gehoord dat iemand met vast IP alleen maar naar Telfort kon, wel alle anderen die een dynamisch IP hadden.
Ook al een overgangsdatum ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 18:08:
[...]

KPN is al sinds vorig jaar bezig haar eigen apparatuur in de PoPs te upgraden. Dus bij jou ook inmiddels.
Dat blijkt ! Zie mijn adres no ook als 500mbit. Kpn bied dat ook aan via hun website, xs4all nog niet. Naar ik aanneem volgen zij ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:28
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 10:12:
[...]

Dat blijkt ! Zie mijn adres no ook als 500mbit. Kpn bied dat ook aan via hun website, xs4all nog niet. Naar ik aanneem volgen zij ook ?
Bij mij geven KPN én Xs4all aan dat ik 500Mbit kan kiezen. Bij Telfort kan ik nu 200Mbit kiezen. Nice..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 17:33:
Ze kennen jou, ze willen je gewoon niet meer terug... ;)
_/-\o_ ;w
Barre73 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 18:07:
[...]

Volgens mij had ik al vaker gezegd dat jij geen KPN WBA hebt maar alleen WGDO (Portaal) Dit is de postcodechecker van KPN WBA.
Is me dan ontgaan.. sorry.
Dus volgens dat ding heb jij niks.
Mijn vriendin is het met je oneens O-)

[ Voor 50% gewijzigd door Nick39 op 06-02-2015 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Meer mensen last van haperingen in de diensten? Zowel internet als iptv is al een paar keer tegelijk weggevallen... (analoog en tel. Heb ik niet gecontroleerd...)

regio 3906

Edit:
Zojuist 18:09 voor de 3e keer uitval van alles. Het duurt iedere keer net een minuutje...
Edit2:
Analoog lijkt het wel te blijven doen...

[ Voor 29% gewijzigd door Thasaidon op 06-02-2015 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzlightyear
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:42

buzzlightyear

To infinity and beyond...

Ben zonet telefonisch benaderd door OBN en ga per 16 februari over en ontvang enige dagen voor de overgang nieuwe router e.d. Ze zeiden nog informatie toe te sturen over het IP adres. Ben benieuwd hoe de overgang verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
Thasaidon schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:02:
Meer mensen last van haperingen in de diensten? Zowel internet als iptv is al een paar keer tegelijk weggevallen... (analoog en tel. Heb ik niet gecontroleerd...)

regio 3906

Edit:
Zojuist 18:09 voor de 3e keer uitval van alles. Het duurt iedere keer net een minuutje...
Regio 3811, flinke haperingen internet, rest nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Nono
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 08:53

Dr.Nono

Hello there!

regio 3906

Edit:
Hier ook, 3813.

My favourite roadsign of all time is: "Falling rocks". What am I meant to do with that information? They may as well just have a sign saying: "Random accidents ahead, life's a lotery, be lucky!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:26
3816

Ook internet weg om de 5 min aan en uit. Heb gebeld, ja we kijken of het zichzelf oplost, en daarna schakelen we technische dienst in :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook stotterend internet (Dordrecht). TV via DVB-C loopt zonder haperingen door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

buzzlightyear schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:13:
[...]
Ben zonet telefonisch benaderd door OBN en ga per 16 februari over en ontvang enige dagen voor de overgang nieuwe router e.d. Ze zeiden nog informatie toe te sturen over het IP adres. Ben benieuwd hoe de overgang verloopt.
Ook net gebeld door OBN, ga de 17e over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Net gebeld met XMS, goed gesprek overigens. Ik heb ook gemeld dat ik niet de enige ben met dit probleem en tijdens het gesprek meld de medewerker dat hij idd het aantal gesprekken in de wacht ziet oplopen ;)
Ze hebben alleen geen idee wat het is maar zetten het door.

Pfff word er ondertussen een beetje moe van.
Zou KPN hetzelfde datacentrum gebruiken als Prorail/NS })

[ Voor 29% gewijzigd door Thasaidon op 06-02-2015 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericjanvanputten
  • Laatst online: 29-03-2023
3825zc - ook wankel internet en dvb-c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 15:08
Heb atm ook veel problemen met internet, zeer haperend.. pc 6537

Packet loss lijkt te beginnen bij hop 188.142.0.37 en 185.2.172.10

Lijkt zo te zien geen effect te hebben op established verbindingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db024
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-10-2019
wizkid_niels schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 19:21:
Heb atm ook veel problemen met internet, zeer haperend.. pc 6537

Packet loss lijkt te beginnen bij hop 188.142.0.37 en 185.2.172.10

Lijkt zo te zien geen effect te hebben op established verbindingen
Same here op 6521.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0fragger
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 15:27
Zojuist XMS gebeld, er is een storing gaande. Ze geven aan dat sommige websites soms wel te benaderen zijn andere helemaal niet. Belangrijk is dat iedereen het meld aangezien ze zelf al aangaven dat ze behoefte hebben aan meer informatie.

postcode 6546

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36

regio 3906

Edit:
Edit2:
Analoog lijkt het wel te blijven doen...
3826 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 00:00
@ iedereen met problemen: bron ligt bij de AMS-IX. Zie ook de deuk in de graph op https://ams-ix.net/technical/statistics.

Iets met flapperende BGP-sessies. Overigens geen problemen hier sinds dat het er eerder dus even helemaal uitvloog (Fiber, maar wel via ISPfabriek). Denk dat je provider hun BGP table eff moet nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hier ook last van wegvallend internet.
De verbinding met XMS en mijn router blijft wel gewoon tot stand, echter het daadwerkelijk doorlaten van (http) verkeer is afwisselend heel traag, weer lekker snel, en dan even helemaal niets.
Een andere DNS instellen gaf geen verbetering.

Toch maar even XMS gebeld. Niet om te zeuren, maar wel om XMS de informatie te geven waar de storing zich voordoet. De storing staat (nog) niet op de website aldus de XMS helpdesk, echter is men al wel druk bezig te onderzoeken waar en wat de storing is.

[ Voor 3% gewijzigd door LeGato23 op 07-02-2015 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3437NA idd ook niet meer zo goed ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
Ik heb ook gebeld met XMS en ze geven aan dat het een landelijke storing internet/iptv is, dat de monteurs ermee bezig zijn, en dat XMS niet meer gebeld hoeft te worden om de storing te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/50264883/16all.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/50264883/rs_grapher.png

Oftewel; de routing van/naar AMS-IX is even helemaal in de war.. En moet inderdaad opgelost worden door de beheerder van je netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zxspectrum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-10-2023
Hier ook haperingen 1333

sent from zxspectrum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3vS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 15:53
Hier in 1212 ook last van internet wat hapert. Ook gebeld met XMS. Ze zouden er bezig mee zijn maar onbekend wanneer het is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Laatst online: 18:59
Het betreft inderdaad een landelijke storing. Ze gaan nu een bandje op de lijn zetten. Jammerlijk dat de storingspagina niet wordt bijgewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captain007
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 08:17
Ook bij Vodafone zijn er vergelijkbare problemen op glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Cardinal schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 20:35:
Het betreft inderdaad een landelijke storing. Ze gaan nu een bandje op de lijn zetten. Jammerlijk dat de storingspagina niet wordt bijgewerkt
Nu wel:
http://xmsnet.nl/storingen/internet-storing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Laatst online: 18:59
Lijkt erop dat nu de website overbelast is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:17
3824 ook storing. TV werkt wel goed. Google down, bing up. kodi.tv lijkt ook nergens last van te hebben ;) Dus nu maar even zoeken met bing en russich rouletten of de website het doet of niet ;)

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSinners
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09 10:23
Net als _BLAST3R denk ik ook dat er BGP peering issues zijn op de AMS-IX. Verkeer wordt steeds op verschillende manieren gerouteerd naar bv 8.8.8.8

Wel jammer dat geen enkele ISP of de AMS-IX details naar buiten brengt over dit soort storingen, ben altijd benieuwd wat het probleem is (geweest).

Hier nog steeds problemen via XMS overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
captain007 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 20:42:
Ook bij Vodafone zijn er vergelijkbare problemen op glasvezel.
Alleen bij Vodafone oud dan (dus ook via ITNS, net als XMS, Telfort etc..).

Vodafone nieuw geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 15:08
Al 5 minuten stabiel... Zou het opgelost zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Holy moley dat is vet! Wist niet dat die tool bestond. Lijkt wel Flappy Bird.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pettenstein
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Hij is hier ook weer stabiel. :) Het lijkt zelfs wel alsof mijn ping omlaag is gegaan;

--- 8.8.8.8 ping statistics ---
320 packets transmitted, 320 packets received, 0.0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 4.093/4.683/12.049/0.707 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSinners
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-09 10:23
Hier ook stabiel nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_BLAST3R schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 22:19:
[...]

Holy moley dat is vet! Wist niet dat die tool bestond. Lijkt wel Flappy Bird.. :9
Erg handig als je zelf BGP doet ;)
Hier is de main page: https://stat.ripe.net/ Kun je een IP of ASN invullen en alle details bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cardinal schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 20:35:
Meestal kijk ik op allestoringen.nl dan kun je zien of meerdere mensen klagen zonder dat je "lotgenoten" hoeft te zoeken.
Voor XMS hebben ze een aparte ook.
https://allestoringen.nl/storing/xms

Hoewel er rond die tijd ook storingen bij ziggo omhoog liepen ging hier alles perfect,maar we bellen beiden via Simyo (KPN), rond de storingsdip kon zij het vaste nummer van ons niet bereiken,terwijl ik een meter verderop zat en gewoon het vaste nummer wel kon bereiken.
Ziggo gooide alle verbindingen na de dip om,traceroute liep opeens via GN-IX.
Onbekend waarom KPN dat niet deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 22:33:
[...]

Erg handig als je zelf BGP doet ;)
Hier is de main page: https://stat.ripe.net/ Kun je een IP of ASN invullen en alle details bekijken.
Inderdaad snel ff de AS gechecked van Fiber. Lijkt idd overeen te komen met mijn bevindingen; even flappend maar daarna werkte het weer perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Probleem lijkt gisteravond rond een uur of 22:00 opgelost te zijn...?
Toen had ik de laatste "verbindings herstel" melding van m'n router.

Maar even voor de "leek" hier... wat heeft de AMS-IX met IPTV te maken? Of krijgt KPN/Glashard zijn bron ook via AMS-IX aangeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Laatst online: 11:31
Ik ben gister ook gebeld door OBN over de overgang. Ik ga 19 feb over, tussen 13 en 15 uur. Vooraf krijg ik een brief met het nieuwe IP-adres. Uitgaand SMTP is voor klanten met een vast IP adres standaard open.
Mijn vraag over of OBN wellicht misschien rDNS ondersteund was te moeilijk voor de persoon aan de andere kant. Daarover wordt ik komende week nog teruggebeld.
Ik heb nog even doorgevraagd over de korting van 65 naar 55 euro: die blijft dus zolang je klant blijft en niets essentieels in je pakket wijzigt. Een snelheidsupgrade of -downgrade verspeelt de korting, alsook bijvoorbeeld het opzeggen van TV of telefoon. De extra pakketten (extra zenders, gratis bellen) zijn per maand aan en uit te zetten en hebben op de korting geen invloed.
Je krijgt een nieuwe Amino met cloud-opname mogelijkheden. Een bestaande Amino kun je blijven gebruiken. In mijn geval kan ik de M532 harddisk blijven gebruiken voor opnames en al bestaande opnames blijven gewoon op disk staan.
Het betreft overigens wel degelijk een nieuw jaarcontract, in tegenstelling tot wat XMS beweerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat laatste klopt helaas niet. Hier op GoT heeft Denan al eens meer aangegeven dat opnemen een keuze inhoudt. Je neemt in de cloud op OF op de harde schijf. Beiden kan niet. Je bestaande opnames blijven natuurlijk wel toegankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
ToniW schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 14:16:
Je krijgt een nieuwe Amino met cloud-opname mogelijkheden. Een bestaande Amino kun je blijven gebruiken. In mijn geval kan ik de M532 harddisk blijven gebruiken voor opnames en al bestaande opnames blijven gewoon op disk staan.
Zoals barre al aangaf, dit is dus niet het geval.

Er is geen onderscheid te maken tussen 'oude Amino' en 'nieuwe Amino', de Amino's halen namelijk bij elke start de 'instellingen' (zenderpakketten, opnemen pakket, opnames, etc) op die gekoppeld staan aan jouw thuisverbinding, en indien het opnemen pakket aan staat zal deze de lokale opnamen mogelijkheid 'overriden'. Dit heeft als gevolg dat je de harddisk in de Amino's niet meer kan gebruiken om op te nemen. Nog wel kan je de bestaande opnames afspelen.

De Amino's hebben dus geen afzonderlijke zenderpakketten of opname opties.

Bron: w.zt6.nl/tvmenu/code.js ;)

[ Voor 5% gewijzigd door _BLAST3R op 07-02-2015 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
Barre73 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 15:06:
Dat laatste klopt helaas niet. Hier op GoT heeft Denan al eens meer aangegeven dat opnemen een keuze inhoudt. Je neemt in de cloud op OF op de harde schijf. Beiden kan niet. Je bestaande opnames blijven natuurlijk wel toegankelijk.
Ja, da's waar ook, nu herinner ik me dat ik dat gelezen heb. Zo jammer dat ook OBN dus blijkbaar onwaarheden vertelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenB64
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 23:38
ToniW schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 14:16:
Dat heeft XMS mij precies zo verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We gaan het Denan nog eens vragen...hij is de enige hier die het zeker kan weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, de bron waar _BLAST3R aan refereert acht ik ook vrij betrouwbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-09 08:49
[quote]ArjenB64 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 17:20:
[...]

Dat heeft XMS mij precies zo verteld.
[/quote

Nope.. klopt niet.

Als het cloud opnemen pakket aan staat maak je voortaan al je opnames in de cloud. Wel kun je reeds gemaakte lokale opnames blijven bekijken. Wil je toch lokaal opnemen dan moet je het cloud pakket uitzetten.. maar dan kun je dus niet meer met al je STB's bij je opnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 15:56

BLACKfm

o_O

Bij ons (Arnhem) is XMS intussen Telfort.

Iemand die de live tv/ online tv app al aan de praat heeft kunnen krijgen op een tablet? Of betalen we wel 'hetzelfde' als bij XMS maar krijg je vervolgens minder functionaliteit voor meer geld?

En zo ja, waar vind je de pincode?

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kariem112
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 17:36:
Nou, de bron waar _BLAST3R aan refereert acht ik ook vrij betrouwbaar ;)
Die schijnt behoorlijk betrouwbaar te zijn inderdaad.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 17:52:
[quote]ArjenB64 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 17:20:
[...]

Als het cloud opnemen pakket aan staat maak je voortaan al je opnames in de cloud. Wel kun je reeds gemaakte lokale opnames blijven bekijken. Wil je toch lokaal opnemen dan moet je het cloud pakket uitzetten.. maar dan kun je dus niet meer met al je STB's bij je opnames.
Uit nieuwsgierigheid: wat gebeurt er wanneer je het cloud pakket uit zet om tijdelijk nog een lokale opname te maken (bijvoorbeeld bij een voetbalwedstrijd waar je een eventuele verlenging niet wil missen en daarom een uur langer wil opnemen dan de EPG aangeeft), en daarna het cloud pakket weer aan zet?
Komen dan je 'oude' cloud-opnames waer terug in je cloud-PVR-account, of zijn die definitief weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
dan komen ze weer terug.. indien de serviceprovider een retentiemodel heeft ingericht. Dus geen garanties, dat is aan de SP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BLACKfm schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 17:53:
Bij ons (Arnhem) is XMS intussen Telfort.

Iemand die de live tv/ online tv app al aan de praat heeft kunnen krijgen op een tablet? Of betalen we wel 'hetzelfde' als bij XMS maar krijg je vervolgens minder functionaliteit voor meer geld?

En zo ja, waar vind je de pincode?
Er zijn twee verschillende soorten. Er is een Telfort Glasvezel app van Stoneroos. Die moet je hebben als je het oude Telfort pakket hebt. Dus met Amino's en DVB-C.
Het nieuwe Telfort pakket waarbij je een Experiabox hebt kent wel online tv lijken (via pc of laptop) en een andere app, namelijk de Telfort Online TV app.

Misschien heb je de laatste gepakt? Die werkt dus niet als je voorheen XMS en nu Telfort hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 18:00:
dan komen ze weer terug.. indien de serviceprovider een retentiemodel heeft ingericht. Dus geen garanties, dat is aan de SP.
OK, dank! Ter verduidelijking: de SP is in dit verhaal de ISP bij wie de eindgebruiker een abonnement heeft (dus Telfort, Fiber, OBN, Solcon, etc)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Internet Service Provider of kort: Service Provider. Is dus dezelfde afkorting maar een letter minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat denk ik ook, maar Service Provider is (algemeen vertaald) gewoon een dienstverlener. Dat kan een dienst zijn aan mij als eindgebruiker, maar bijvoorbeeld ITNS is ook dienstverlener richting Solcon.
Mijn vraag komt er dus op neer welke SP de retentie moet regelen (de (I)SP waar ik mijn abonnement bij afsluit, of de dienstverlener waar mijn ISP weer de diensten inkoopt).

Dat is voor mij relevant omdat ik er de eerste (mijn ISP) wel naar kan vragen, maar de tweede niet (daar heb ik geen relatie mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah. Ik snap je redenering. Maar vanuit Denans perspectief wordt hier gewoon je provider bedoeld. Telfort etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, 't is helder nu. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Mensen... ik heb na wat jaren ITNS en GlashartMedia besloten om wat anders te gaan doen. Over anderhalve week is mijn laatste werkdag en dit heeft tot gevolg dat ik vanaf die datum niet meer op tweakers kan reageren over diensten van ITNS/GlashartMedia. Het was een mooie periode met interessante discussies (en af en toe goede ruzies ;))!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
Veel plezier met je volgende uitdaging Denan en bedankt voor de info/reacties alhier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:06:
Mensen... ik heb na wat jaren ITNS en GlashartMedia besloten om wat anders te gaan doen. Over anderhalve week is mijn laatste werkdag en dit heeft tot gevolg dat ik vanaf die datum niet meer op tweakers kan reageren over diensten van ITNS/GlashartMedia. Het was een mooie periode met interessante discussies (en af en toe goede ruzies ;))!
Huh.. ik dacht dat jouw hart echt daar lag... we zaten niet altijd op een lijn,maar hadden in elk geval respect voor elkaar, jou kennende heb je iets gezocht in het verlengde maar een stapje hoger ??
In elk geval veel success in je nieuwe uitdaging !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15
Ik heb XMS/Telfort opgezegd.

De kwaliteit hebben ze in al die jaren nog niet waar kunnen maken helaas, vooral het erg slechte beeldkwaliteit heeft voor mij de knoop doen doorhakken.

Waar ik heen ga, dat weet ik nog niet maar ik denk UPC gezien de eerdere ervaring met de kwaliteit van de diensten daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
Hoe ging bij jullie de overgang van XMS naar Telfort? We zitten vanaf vanochtend zonder diensten. Helpdesk geeft het advies af te wachten.. het is in ieder geval al 12 uur geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Herstart de boel eens... Zou niet nodig moeten zijn, maar je weet nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
Fiber schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:56:
Herstart de boel eens... Zou niet nodig moeten zijn, maar je weet nooit...
Ook al geprobeerd, poorten voor IPTV en internet bleken omgewisseld te zijn. Had het kunnen weten. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Gangster93 op 09-02-2015 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Gangster93 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 17:04:
[...]

Ook al geprobeerd, poorten voor IPTV en internet bleken omgewisseld te zijn. Had het kunnen weten. :P
Dus het werkt nu weer...?

Had je niet kunnen weten want normaal blijft alles gewoon werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
Mijn vraag over reverse-DNS is nu ook beantwoord door OBN: ja, het is mogelijk. Zodra je je nieuwe vaste ip-adres toegewezen heb gekregen kun je een mailtje sturen naar de helpdesk met de gewenste te koppelen domeinnaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Bij mij waren de kabels ook omgedraaid...lekker dan! Stelletje prutsers ook...wat nagenoeg zonde down time is heeft er nu voor gezorgd dat mijn vriendin de hele dag geen diensten gehad heeft. Heel erg slordig!

[ Voor 45% gewijzigd door Luuk1983 op 09-02-2015 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poorten in de Genexis voor IPTV en internet raken niet zomaar omgewisseld naar mijn weten.
En dat heeft dan ook weer niks te maken met kabels omwisselen. IPTV en internet komen gewoon over dezelfde glasvezel binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Barre73 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 18:34:
Poorten in de Genexis voor IPTV en internet raken niet zomaar omgewisseld naar mijn weten.
Dan mag je mij uitleggen hoe dat gebeurt ;) En waarom meer mensen daar last van hebben. Iedereen heeft twee vezels en blijkbaar bij het omprikken sluiten ze ze anders aan ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

d0s

sssst

Heeft puur te maken met de provisioning. In 'oude' Packetfront gebieden wil IPTV vanuit het verleden nog wel eens op poort 1 geprovisioned staan. Telfort provisioned standaard Internet op poort 1 en IPTV op poort 2 :)

OP Cisco (Genexis NT's) is het voor zowel WMP en WGDO eigenlijk altijd Internet op poort 1 en IPTV op poort 2 geweest.

[ Voor 25% gewijzigd door d0s op 09-02-2015 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk1983 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 19:28:
[...]

Dan mag je mij uitleggen hoe dat gebeurt ;) En waarom meer mensen daar last van hebben. Iedereen heeft twee vezels en blijkbaar bij het omprikken sluiten ze ze anders aan ofzo?
Zie reactie boven mij. Heeft dus niks met de fysieke kabels te maken want dat kan niet. Ze gaan beiden over hetzelfde vezeltje. Het is dus softwarematig inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Barre73 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 20:21:
[...]

Zie reactie boven mij. Heeft dus niks met de fysieke kabels te maken want dat kan niet. Ze gaan beiden over hetzelfde vezeltje. Het is dus softwarematig inderdaad.
Niet alle devices supporten het toewijzen van een poortnummer bij het activeren van een dienst en werken op een 'first come first serve' principe qua poorten. Het heeft dys met de volgorde van provisionen te maken. Als alle poorten leeg zijn komt de eerst geprovisionde dienst op poort 1, de volgende op poort 2.. etc.

Als men oorspronkelijk startte met de internet dienst en daarna IPTV kwam het op poort 1 en 2. Draait men dat nu om dan staat IPTV op poort 1.
Pagina: 1 ... 72 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.