Ik zou morgen ochtend tussen 8 en 12 over gaan, en nu stotteren alle dvb-c zenders ineens?
Kan dat daar iets mee te maken hebben??
Kan dat daar iets mee te maken hebben??
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Thasaidon op 04-02-2015 09:00 ]
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
[ Voor 3% gewijzigd door weerstand op 04-02-2015 17:49 ]
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Het is aan in Nijmegen!
Verwijderd
Dat is toevallig, hier ook net even gecheckt (Dordrecht), tot mijn verbazing ook maximaal 500 Mbit/sToTheBone schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 19:34:
[...]
Het is aan in Nijmegen!
Vanmorgen nog niet maar vanmiddag wel
[afbeelding]
Bedankt nog voor de hint ;-)
TTB
Verwijderd
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2015 19:59 ]
Verwijderd
Waarschijnlijk waren het "geheime upgrades"Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 19:58:
Sterker nog: heb 't vorige week nog gechecked voor Dordrecht (Sterrenburg).
Toen was er ook nog geen upgrade gepland ... (stiekem blijkbaar toch wel).
'k Vraag me wel af wat '2 HD' betekent. Zal toch niet het max aantal HD streams zijn (met 3 Amino's iig nog nooit wat van gemerkt)
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2015 20:12 ]
[ Voor 25% gewijzigd door Luuk1983 op 04-02-2015 20:44 ]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Ik ben ook benieuwd. Ben op 23 januari overgezet en precies op die datum schrijft XMS weer een maand van mijn rekening af. Die heb ik nu teruggeboekt aangezien Telfort een week later voor diezelfde periode (23 jan-23 feb) ook heeft geincasseerd.Speedy-Andre schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 19:03:
De 2e brief is binnen, 9 maart ga ik over en dan begint het bekende (dubbele) factuur gezeik
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Ja precies. Ik vind het allemaal ook heel erg krom, maar het feit is dat bij mij tot nu toe altijd de maand erop dingen gecorrigeerd werden. Is het netjes? Nee, maar het gedoe wat je krijgt als je gaat blokkeren/stoneren etc is mij een maand teveel betalen niet waard.Speedy-Andre schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 22:58:
Als het goed is had je die afboeking een maand later terug gestort gekregen, zo krom werkt Xms nu eenmaal.
Door te storneren heb je bij Xms weer een 'schuld' met mogelijk aanmaningen enz. ondanks dat Xms geen recht heeft op die extra maand.
Ik weet dat het er aan komt en laat het maar zo gaan met die maand extra die ik later weer terug krijg
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
Ik had een mail gestuurd maar niets gehoord dat ik wel van het aanbod gebruik wilde gaan maken, dus afgelopen week een nieuwe mail gestuurd en daar hebben ze wel op gereageerd.Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:01:
Zijn er al vaste ip'ers die voor XS4All of OBN hebben gekozen die iets nader te horen hebben gekregen na de brief van 5 januari?
Graag reageren wij op uw e-mail van 3 februari 2015 waarin u aangeeft niets mer te hebben gehoord over de overgang naar OnsBrabantNet.
Naar aanleiding van uw email hebben wij onderzocht waarom u nog geen bericht hebt ontvangen.
OnsBrabantnet heeft ons meegedeeld dat zij binnen 2 weken contact met u opnemen..
Achja, ik zie wel. XMS kan/mag me niet afsluiten want ik heb nu een verplichting met Telfort.eymey schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 09:50:
Zo werken overigens wel meer partijen. Vodafone bv. ook.
En als je dat proces verstoort door te gaan storneren, etc., dan moet je inderdaad niet vreemd opkijken als dat problemen gaat geven .
Hoewel het vezeltje uit de muur bungelt:ToTheBone schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 19:34:
[...]
Het is aan in Nijmegen!
[afbeelding]
TTB
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Hoe zeker zijn deze gegevens? Dacht in Lindenholt ze de pop's met maar max 100Mbit hadden geplaatst. Zie nu ook dat op mijn adres max 500Mbit is.ToTheBone schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 19:34:
[...]
Het is aan in Nijmegen!
[afbeelding]
TTB
Volgens mij had ik al vaker gezegd dat jij geen KPN WBA hebt maar alleen WGDO (Portaal) Dit is de postcodechecker van KPN WBA. Dus volgens dat ding heb jij niks.Nick39 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 17:27:
[...]
Hoewel het vezeltje uit de muur bungelt:
[afbeelding]
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
KPN is al sinds vorig jaar bezig haar eigen apparatuur in de PoPs te upgraden. Dus bij jou ook inmiddels.TFZ61 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 18:07:
[...]
Hoe zeker zijn deze gegevens? Dacht in Lindenholt ze de pop's met maar max 100Mbit hadden geplaatst. Zie nu ook dat op mijn adres max 500Mbit is.
[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 05-02-2015 18:09 ]
Ik heb wel een vaste IP maar in mijn brief stond geen enkele keuze-mogelijkheid ... het is Telfort of opzoutenVerwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:01:
Zijn er al vaste ip'ers die voor XS4All of OBN hebben gekozen die iets nader te horen hebben gekregen na de brief van 5 januari?
Verwijderd
Verwijderd
Dat blijkt ! Zie mijn adres no ook als 500mbit. Kpn bied dat ook aan via hun website, xs4all nog niet. Naar ik aanneem volgen zij ook ?Barre73 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 18:08:
[...]
KPN is al sinds vorig jaar bezig haar eigen apparatuur in de PoPs te upgraden. Dus bij jou ook inmiddels.
Bij mij geven KPN én Xs4all aan dat ik 500Mbit kan kiezen. Bij Telfort kan ik nu 200Mbit kiezen. Nice..Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 10:12:
[...]
Dat blijkt ! Zie mijn adres no ook als 500mbit. Kpn bied dat ook aan via hun website, xs4all nog niet. Naar ik aanneem volgen zij ook ?
Fiber schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 17:33:
Ze kennen jou, ze willen je gewoon niet meer terug...
Is me dan ontgaan.. sorry.Barre73 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 18:07:
[...]
Volgens mij had ik al vaker gezegd dat jij geen KPN WBA hebt maar alleen WGDO (Portaal) Dit is de postcodechecker van KPN WBA.
Mijn vriendin is het met je oneensDus volgens dat ding heb jij niks.
[ Voor 50% gewijzigd door Nick39 op 06-02-2015 17:58 ]
[ Voor 29% gewijzigd door Thasaidon op 06-02-2015 18:35 ]
Ben zonet telefonisch benaderd door OBN en ga per 16 februari over en ontvang enige dagen voor de overgang nieuwe router e.d. Ze zeiden nog informatie toe te sturen over het IP adres. Ben benieuwd hoe de overgang verloopt.Zijn er al vaste ip'ers die voor XS4All of OBN hebben gekozen die iets nader te horen hebben gekregen na de brief van 5 januari?
Regio 3811, flinke haperingen internet, rest nog niet geprobeerd.Thasaidon schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:02:
Meer mensen last van haperingen in de diensten? Zowel internet als iptv is al een paar keer tegelijk weggevallen... (analoog en tel. Heb ik niet gecontroleerd...)
regio 3906
Edit:
Zojuist 18:09 voor de 3e keer uitval van alles. Het duurt iedere keer net een minuutje...
Hier ook, 3813.Thasaidon schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:02:
Meer mensen last van haperingen in de diensten? Zowel internet als iptv is al een paar keer tegelijk weggevallen... (analoog en tel. Heb ik niet gecontroleerd...)
regio 3906
Edit:
Zojuist 18:09 voor de 3e keer uitval van alles. Het duurt iedere keer net een minuutje...
My favourite roadsign of all time is: "Falling rocks". What am I meant to do with that information? They may as well just have a sign saying: "Random accidents ahead, life's a lotery, be lucky!"
Verwijderd
Ook net gebeld door OBN, ga de 17e over.buzzlightyear schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:13:
[...]
Ben zonet telefonisch benaderd door OBN en ga per 16 februari over en ontvang enige dagen voor de overgang nieuwe router e.d. Ze zeiden nog informatie toe te sturen over het IP adres. Ben benieuwd hoe de overgang verloopt.
[ Voor 29% gewijzigd door Thasaidon op 06-02-2015 19:12 ]
Same here op 6521.wizkid_niels schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 19:21:
Heb atm ook veel problemen met internet, zeer haperend.. pc 6537
Packet loss lijkt te beginnen bij hop 188.142.0.37 en 185.2.172.10
Lijkt zo te zien geen effect te hebben op established verbindingen
3826 ook.Thasaidon schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:02:
regio 3906
Edit:
Edit2:
Analoog lijkt het wel te blijven doen...
[ Voor 3% gewijzigd door LeGato23 op 07-02-2015 00:05 ]
sent from zxspectrum
Nu wel:Cardinal schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 20:35:
Het betreft inderdaad een landelijke storing. Ze gaan nu een bandje op de lijn zetten. Jammerlijk dat de storingspagina niet wordt bijgewerkt
Carpe Diem
Alleen bij Vodafone oud dan (dus ook via ITNS, net als XMS, Telfort etc..).captain007 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 20:42:
Ook bij Vodafone zijn er vergelijkbare problemen op glasvezel.
Holy moley dat is vet! Wist niet dat die tool bestond. Lijkt wel Flappy Bird..
Verwijderd
Erg handig als je zelf BGP doet_BLAST3R schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 22:19:
[...]
Holy moley dat is vet! Wist niet dat die tool bestond. Lijkt wel Flappy Bird..
Meestal kijk ik op allestoringen.nl dan kun je zien of meerdere mensen klagen zonder dat je "lotgenoten" hoeft te zoeken.Cardinal schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 20:35:
Het betreft inderdaad een landelijke storing. Ze gaan nu een bandje op de lijn zetten. Jammerlijk dat de storingspagina niet wordt bijgewerkt
Inderdaad snel ff de AS gechecked van Fiber. Lijkt idd overeen te komen met mijn bevindingen; even flappend maar daarna werkte het weer perfect.Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 22:33:
[...]
Erg handig als je zelf BGP doet
Hier is de main page: https://stat.ripe.net/ Kun je een IP of ASN invullen en alle details bekijken.
Zoals barre al aangaf, dit is dus niet het geval.ToniW schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 14:16:
Je krijgt een nieuwe Amino met cloud-opname mogelijkheden. Een bestaande Amino kun je blijven gebruiken. In mijn geval kan ik de M532 harddisk blijven gebruiken voor opnames en al bestaande opnames blijven gewoon op disk staan.
[ Voor 5% gewijzigd door _BLAST3R op 07-02-2015 16:21 ]
Ja, da's waar ook, nu herinner ik me dat ik dat gelezen heb. Zo jammer dat ook OBN dus blijkbaar onwaarheden vertelt...Barre73 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 15:06:
Dat laatste klopt helaas niet. Hier op GoT heeft Denan al eens meer aangegeven dat opnemen een keuze inhoudt. Je neemt in de cloud op OF op de harde schijf. Beiden kan niet. Je bestaande opnames blijven natuurlijk wel toegankelijk.
Dat heeft XMS mij precies zo verteld.ToniW schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 14:16:
Je krijgt een nieuwe Amino met cloud-opname mogelijkheden. Een bestaande Amino kun je blijven gebruiken. In mijn geval kan ik de M532 harddisk blijven gebruiken voor opnames en al bestaande opnames blijven gewoon op disk staan.
Die schijnt behoorlijk betrouwbaar te zijn inderdaad....Verwijderd schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 17:36:
Nou, de bron waar _BLAST3R aan refereert acht ik ook vrij betrouwbaar
Verwijderd
Uit nieuwsgierigheid: wat gebeurt er wanneer je het cloud pakket uit zet om tijdelijk nog een lokale opname te maken (bijvoorbeeld bij een voetbalwedstrijd waar je een eventuele verlenging niet wil missen en daarom een uur langer wil opnemen dan de EPG aangeeft), en daarna het cloud pakket weer aan zet?denan schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 17:52:
[quote]ArjenB64 schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 17:20:
[...]
Als het cloud opnemen pakket aan staat maak je voortaan al je opnames in de cloud. Wel kun je reeds gemaakte lokale opnames blijven bekijken. Wil je toch lokaal opnemen dan moet je het cloud pakket uitzetten.. maar dan kun je dus niet meer met al je STB's bij je opnames.
Er zijn twee verschillende soorten. Er is een Telfort Glasvezel app van Stoneroos. Die moet je hebben als je het oude Telfort pakket hebt. Dus met Amino's en DVB-C.BLACKfm schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 17:53:
Bij ons (Arnhem) is XMS intussen Telfort.
Iemand die de live tv/ online tv app al aan de praat heeft kunnen krijgen op een tablet? Of betalen we wel 'hetzelfde' als bij XMS maar krijg je vervolgens minder functionaliteit voor meer geld?
En zo ja, waar vind je de pincode?
Verwijderd
OK, dank! Ter verduidelijking: de SP is in dit verhaal de ISP bij wie de eindgebruiker een abonnement heeft (dus Telfort, Fiber, OBN, Solcon, etc)?denan schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 18:00:
dan komen ze weer terug.. indien de serviceprovider een retentiemodel heeft ingericht. Dus geen garanties, dat is aan de SP.
Verwijderd
Huh.. ik dacht dat jouw hart echt daar lag... we zaten niet altijd op een lijn,maar hadden in elk geval respect voor elkaar, jou kennende heb je iets gezocht in het verlengde maar een stapje hoger ??denan schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:06:
Mensen... ik heb na wat jaren ITNS en GlashartMedia besloten om wat anders te gaan doen. Over anderhalve week is mijn laatste werkdag en dit heeft tot gevolg dat ik vanaf die datum niet meer op tweakers kan reageren over diensten van ITNS/GlashartMedia. Het was een mooie periode met interessante discussies (en af en toe goede ruzies)!
Ook al geprobeerd, poorten voor IPTV en internet bleken omgewisseld te zijn. Had het kunnen weten.Fiber schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:56:
Herstart de boel eens... Zou niet nodig moeten zijn, maar je weet nooit...
[ Voor 3% gewijzigd door Gangster93 op 09-02-2015 17:04 ]
Dus het werkt nu weer...?Gangster93 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 17:04:
[...]
Ook al geprobeerd, poorten voor IPTV en internet bleken omgewisseld te zijn. Had het kunnen weten.
[ Voor 45% gewijzigd door Luuk1983 op 09-02-2015 18:22 ]
Dan mag je mij uitleggen hoe dat gebeurtBarre73 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 18:34:
Poorten in de Genexis voor IPTV en internet raken niet zomaar omgewisseld naar mijn weten.
[ Voor 25% gewijzigd door d0s op 09-02-2015 19:32 ]
Zie reactie boven mij. Heeft dus niks met de fysieke kabels te maken want dat kan niet. Ze gaan beiden over hetzelfde vezeltje. Het is dus softwarematig inderdaad.Luuk1983 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 19:28:
[...]
Dan mag je mij uitleggen hoe dat gebeurtEn waarom meer mensen daar last van hebben. Iedereen heeft twee vezels en blijkbaar bij het omprikken sluiten ze ze anders aan ofzo?
Niet alle devices supporten het toewijzen van een poortnummer bij het activeren van een dienst en werken op een 'first come first serve' principe qua poorten. Het heeft dys met de volgorde van provisionen te maken. Als alle poorten leeg zijn komt de eerst geprovisionde dienst op poort 1, de volgende op poort 2.. etc.Barre73 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 20:21:
[...]
Zie reactie boven mij. Heeft dus niks met de fysieke kabels te maken want dat kan niet. Ze gaan beiden over hetzelfde vezeltje. Het is dus softwarematig inderdaad.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq