Even voor de duidelijkheid: WMP+, is geen aparte apparatuur in de POP. Behalve dan een switch en een paar splitterboards voor CATV._BLAST3R schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 15:55:
[...]
Snap ik, ik heb het ook niet over Telfort alleen, waarvan de geruchten al rond gingen dat zij zeer binnenkort analoog eruit zouden knikkeren. Ik heb het over alle providers die nu nog via het Reggefiber netwerk leveren, en dat via KPN doen. Willen zij straks 100+ snelheden aanbieden, dan moeten zij die overstap van analoog naar geen analoog vermoedelijk ook gaan maken.
Dat Telfort dat op hun manier nog wat verder wil pushen door ook andere wijzigingen in contract daarin mee te nemen, is daar niet echt aan gerelateerd. Als ik het zo lees is het, wil men van 200+ gebruik maken, toch echt zo dat men in alle gevallen analoog verliest. Indien dat gebeurt in gebieden waar voorheen die snelheden nog niet leverbaar waren, betekend dat dat in die gebieden WBA ondertussen gerealiseerd is en de POP dus geupgraded is voor gigabit snelheden. Dat laatste betekend dus dat de klanten die 100+ willen ook over moeten op andere hardware (die erbij is geplaatst), op dat gloedjenieuwe WBA netwerk waar men geen analoog/coax bij kan bestellen.
Zowel voor WBA als WMP+ gaat alles via dezelfde Dslam.
Er wordt geen apparatuur bijgeplaatst voor een gigabit upgrade. Er worden alleen bestaande Dslams vervangen.
Providers die 200 en 500 willen aanbieden kunnen dat gewoon in combinatie met CATV doen. Ook snelheden boven de 100 zijn verkrijgbaar met het WMP plus pakket. Stipte, Fiber en OBN doen dat bijvoorbeeld al een tijdje.
Zie voor meer info de KPN Wholesale website. Dat is openbare informatie, evenals de prijzen ervoor.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.