(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 71 ... 78 Laatste
Acties:
  • 431.267 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_BLAST3R schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 15:55:
[...]

Snap ik, ik heb het ook niet over Telfort alleen, waarvan de geruchten al rond gingen dat zij zeer binnenkort analoog eruit zouden knikkeren. Ik heb het over alle providers die nu nog via het Reggefiber netwerk leveren, en dat via KPN doen. Willen zij straks 100+ snelheden aanbieden, dan moeten zij die overstap van analoog naar geen analoog vermoedelijk ook gaan maken.

Dat Telfort dat op hun manier nog wat verder wil pushen door ook andere wijzigingen in contract daarin mee te nemen, is daar niet echt aan gerelateerd. Als ik het zo lees is het, wil men van 200+ gebruik maken, toch echt zo dat men in alle gevallen analoog verliest. Indien dat gebeurt in gebieden waar voorheen die snelheden nog niet leverbaar waren, betekend dat dat in die gebieden WBA ondertussen gerealiseerd is en de POP dus geupgraded is voor gigabit snelheden. Dat laatste betekend dus dat de klanten die 100+ willen ook over moeten op andere hardware (die erbij is geplaatst), op dat gloedjenieuwe WBA netwerk waar men geen analoog/coax bij kan bestellen.
Even voor de duidelijkheid: WMP+, is geen aparte apparatuur in de POP. Behalve dan een switch en een paar splitterboards voor CATV.
Zowel voor WBA als WMP+ gaat alles via dezelfde Dslam.

Er wordt geen apparatuur bijgeplaatst voor een gigabit upgrade. Er worden alleen bestaande Dslams vervangen.

Providers die 200 en 500 willen aanbieden kunnen dat gewoon in combinatie met CATV doen. Ook snelheden boven de 100 zijn verkrijgbaar met het WMP plus pakket. Stipte, Fiber en OBN doen dat bijvoorbeeld al een tijdje.

Zie voor meer info de KPN Wholesale website. Dat is openbare informatie, evenals de prijzen ervoor.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barre73 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 16:54:
[...]

Even voor de duidelijkheid: WMP+, is geen aparte apparatuur in de POP. Behalve dan een switch en een paar splitterboards voor CATV.

Er wordt geen apparatuur bijgeplaatst voor een gigabit upgrade. Er worden alleen bestaande Dslams vervangen.

Providers die 200 en 500 willen aanbieden kunnen dat gewoon in combinatie met CATV doen. Ook snelheden boven de 100 zijn verkrijgbaar met het WMP plus pakket. Stipte, Fiber en OBN doen dat bijvoorbeeld al een tijdje.

Zie voor meer info de KPN Wholesale website. Dat is openbare informatie, evenals de prijzen ervoor.
Duidelijk,grappig dat ze die dingen nog steeds,al sinds het oude pop/adsl/analoog/isdn gebeuren DLAMS noemen,ook duidelijk dat het niets te maken heeft met WBA of WMP+ maar dat puur de abonnementskeuze zorgt voor het stoppen van het abonnement en niet een hogere snelheid zoals ik al dacht... fijn dat "opa" het allemaal nog begrijpt.
Blijft over dat nog steeds div KPN dochters een eigen platform gebruiken (XS4ALL gebruikt bv de amino's niet) waardoor het integreren van het iptv gebeuren in een tv zoals bij de standaarden DVB-S, DVB-T(2) DVB-C(2) zal uitblijven.
Dat betekent dat je bij de glasvezelboer overstap altijd heet goed zal moeten kijken,werkt(werken) mijn huidige decoder(s) wel bij de nieuwe,hou ik in elk geval dan een dvb-c optie om tv te kunnen blijven kijken, en heeft een verandering van een optie niet als ongewenst bij-effect dat ik een andere dienst ga verliezen,stap ik over naar een andere,dan krijg ik een nieuw account en ben ik mijn oude opties kwijt.. verhuis ik en vergeet ik door te geven als ik bij dezelfde provider blijf dat ik analoog wil behouden dan ben ik dat mogelijk kwijt,of ik heb een oude abonnementsvorm dat niet meer geboden wordt op het moment dat ik verhuis,dan kan dat glasnet zo open zijn als wat maar het zal de doorstroom/instroom niet echt bevorderen.
Men focust zich bij glas dus alleen nog op snelheid en iptv pakketten,maar de oudere of andere vormen houden op te bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:29
Nick39 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 17:47:
[...]
...
Blijft over dat nog steeds div KPN dochters een eigen platform gebruiken (XS4ALL gebruikt bv de amino's niet) waardoor het integreren van het iptv gebeuren in een tv zoals bij de standaarden DVB-S, DVB-T(2) DVB-C(2) zal uitblijven.
...
Voor KPN en haar dochters (Telfort, XS4all) zal het er wel op neer komen dat alleen het "Accenture" platform over blijft (met de Motorola, Arris, Acadyan set top boxen). Misschien dat voor andere partijen het Amino platform over blijft maar ik denk dat ik steeds meer begin te begrijpen waarom Cambrium/Tweak met Sparql begonnen is en ook Vodafone met een eigen platform begonnen is. Ik denk dat het er op neer komt dat KPN hoogstens streams wil verkopen en niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 00:00
Barre73 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 16:54:
[...]

Ik heb het ook niet over gebieden die op dit moment via WMP+ 500 + CATV kunnen leveren. Ik heb het over de gebieden waar men nu aan het upgraden is. Dat wordt een WBA realisatie/upgrade genoemd, dus geen WMP+ upgrade. Dat betekend dus dat wanneer er daar geupgrade moet worden, er eea omgepatched moet worden.

Het lijkt mij toch zeer sterk dat er in een POP in (bijvoorbeeld) WGDO gebied de complete DSLAM wordt vervangen en daarmee in sommige gevallen even 300+ patches omgezet moeten worden, wat voor onnodige downtime zorgt terwijl men als KPN zijnde gewoon de mensen die 500 willen op een enkele gigabit DSLAM kan stoppen die er extra onder komt te hangen.. Veel minder werk en daarbij hoef je niet onnodig veel te upgraden, immers is 100/100 voor velen nog 'meer dan genoeg'. Zo hebben ze ook een hogere ROI voor de oudere apparatuur, minder downtime, minder moeite om de gegevens richting provider en Lookingglass te vernieuwen, etc. Daarbij wordt er nu apparatuur gebruikt die niet echt veel backplane capaciteit heeft, dus een gedeeltelijke lijnkaart swap lijkt mij ook onlogisch omdat de capaciteit daarmee drastisch verminderd wordt.

Het feit dat er in gebieden WMP+ wordt geleverd met DVB-C als product is logisch en geef ik zelf ook aan. Dat is echter niet hetzelfde 'product' als WBA. Ik heb het dan ook uitsluitend over het 'nieuwe' product; WBA, wat bij uitstek juist geen + omvat, en dus ook geen GHM analoog.

Maar; toegegeven, meerderheid van mijn berichten zijn aannames. Kan dus ook goed zijn dat ik er naast zit. Punt is dat KPN maar al te graag wil stoppen met DVB-C. Dus wel of niet technisch mogelijk, indien ze het niet aanbieden in de voor hun partners beschikbare producten portfolio, kan het gewoon niet besteld worden.

[ Voor 6% gewijzigd door _BLAST3R op 17-01-2015 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
_BLAST3R schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 17:56:
[...]

Ik heb het ook niet over gebieden die op dit moment via WMP+ 500 + CATV kunnen leveren. Ik heb het over de gebieden waar men nu aan het upgraden is. Dat wordt een WBA realisatie/upgrade genoemd, dus geen WMP+ upgrade. Dat betekend dus dat wanneer er daar geupgrade moet worden, er eea omgepatched moet worden.

Het lijkt mij toch zeer sterk dat er in een POP in (bijvoorbeeld) WGDO gebied de complete DSLAM wordt vervangen en daarmee in sommige gevallen even 300+ patches omgezet moeten worden, wat voor onnodige downtime zorgt terwijl men als KPN zijnde gewoon de mensen die 500 willen op een enkele gigabit DSLAM kan stoppen die er extra onder komt te hangen.. Veel minder werk en daarbij hoef je niet onnodig veel te upgraden, immers is 100/100 voor velen nog 'meer dan genoeg'. Zo hebben ze ook een hogere ROI voor de oudere apparatuur, minder downtime, minder moeite om de gegevens richting provider en Lookingglass te vernieuwen, etc. Daarbij wordt er nu apparatuur gebruikt die niet echt veel backplane capaciteit heeft, dus een gedeeltelijke lijnkaart swap lijkt mij ook onlogisch omdat de capaciteit daarmee drastisch verminderd wordt.

Het feit dat er in gebieden WMP+ wordt geleverd met DVB-C als product is logisch en geef ik zelf ook aan. Dat is echter niet hetzelfde 'product' als WBA. Ik heb het dan ook uitsluitend over het 'nieuwe' product; WBA, wat bij uitstek juist geen + omvat, en dus ook geen GHM analoog.

Maar; toegegeven, meerderheid van mijn berichten zijn aannames. Kan dus ook goed zijn dat ik er naast zit. Punt is dat KPN maar al te graag wil stoppen met DVB-C. Dus wel of niet technisch mogelijk, indien ze het niet aanbieden in de voor hun partners beschikbare producten portfolio, kan het gewoon niet besteld worden.
Dit is de "centrale" kant, ik denk dat de besparingen veel meer aan de klantkant zitten, wat als je bij iedereen die een actieve aansluiting heeft gewoon een gigabit media convertor hebt zitten zonder "coax"? Dan hoef je nauwelijks nog bij de klant langs te gaan en kun je bijna alles regelen door gewoon een nieuwe router en set-top box naar de klant te sturen. Hiermee kun je de kosten van het activeren en deactiveren van aansluitingen aanzienlijk verlagen omdat er niemand meer langs hoeft te komen (in de meeste gevallen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_BLAST3R schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 17:56:
[...]

1 Dslam bijplaatsen om alleen de >100 mbit klanten te bedien kan niet als je weet hoe de interne bekabeling van Dslams naar ODF in een PoP (van Reggefiber) werkt. Dus ja, de Dslams worden vervangen. En ja, iedereen wordt overgepatcht. Is een kwestie van minuten downtime. Dus valt best wel mee. Gebeurt ook allemaal 's nachts.
En je snapt de essentie van mijn verhaal niet. Een WBA upgrade bestaat niet. De Dssams worden vervangen, de backhaul wordt opgewaardeerd en alle verbindingen op die Dslam kunnen >100 mbit krijgen. Dus ook de WMP+ klanten aangezien dat over de dezelfde Dslam gaat.

En bij mij zijn het geen aannames :-)

En CATV is gewoon nog steeds beschikbaar waar het uitgerold is/wordt. Of dat op den duur stopt, dat zou voor mij ook een aanname zijn omdat ik dat gewoon nog niet gehoord heb.

En wat WGDO gebied betreft: Dat gaat dus niet via Dslams maar via WGDO switches (wat hetzelfde apparaat is met een andere naam en uiterlijk uiteraard). In die gebieden zijn KPN Dslams bijgeplaatst in de PoP om WBA mogelijk te maken. WGDO functioneert daar als WMP+ zeg maar. WGDO en WMP+ is ook precies hetzelfde portfolio (afgezien van de streams dan, alhoewel dat ook aan het veranderen is zie je al )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Barre73 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 19:50:
[...]

1 Dslam bijplaatsen om alleen de >100 mbit klanten te bedien kan niet als je weet hoe de interne bekabeling van Dslams naar ODF in een PoP (van Reggefiber) werkt. Dus ja, de Dslams worden vervangen. En ja, iedereen wordt overgepatcht. Is een kwestie van minuten downtime. Dus valt best wel mee. Gebeurt ook allemaal 's nachts.
En je snapt de essentie van mijn verhaal niet. Een WBA upgrade bestaat niet. De Dssams worden vervangen, de backhaul wordt opgewaardeerd en alle verbindingen op die Dslam kunnen >100 mbit krijgen. Dus ook de WMP+ klanten aangezien dat over de dezelfde Dslam gaat.

En bij mij zijn het geen aannames :-)

En CATV is gewoon nog steeds beschikbaar waar het uitgerold is/wordt. Of dat op den duur stopt, dat zou voor mij ook een aanname zijn omdat ik dat gewoon nog niet gehoord heb.

En wat WGDO gebied betreft: Dat gaat dus niet via Dslams maar via WGDO switches (wat hetzelfde apparaat is met een andere naam en uiterlijk uiteraard). In die gebieden zijn KPN Dslams bijgeplaatst in de PoP om WBA mogelijk te maken. WGDO functioneert daar als WMP+ zeg maar. WGDO en WMP+ is ook precies hetzelfde portfolio (afgezien van de streams dan, alhoewel dat ook aan het veranderen is zie je al )
I stand corrected. We gaan het zien als ik eind deze maand over ga op WBA of ik mijn coax dan mag/kan behouden.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 18:45
Nick39 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 17:47:
[...]

Ik zou zeggen, kijk hier eens: nieuws: KPN werkt aan iptv zonder settopbox .
De CI+ 1.4 standaard ondersteunt ook IPTV en er komen waarschijnlijk de tweede helft van dit jaar al tv's die de nieuwe CI+ standaard ondersteunen op de markt. XS4ALL gebruikt overigens hetzelfde platform voor tv als KPN met dezelfde stb's, zij gaan eigenlijk gewoon mee met de ontwikkelingen bij KPN iTV. Bij Telfort ligt het inderdaad iets anders. Ik denk wel dat andere aanbieders zullen volgen zodra KPN tv zonder settopbox gaat aanbieden.
In o.a. Estland is IPTV al geïntegreerd in Samsung tv's ( http://www.teliasonera.co...minating-the-set-top-box/ ).
Wat dat betreft begrijp ik best dat Telfort (lees: KPN) niet zoveel ziet in het aanbieden van analoge tv en DVB-C. Een utp aansluiting dicht bij de tv komt ook steeds meer voor. Mij persoonlijk maakt het niets uit of ik mijn tv/radio via UTP of via een coaxkabel binnenkrijg. Denk dat het ook niet zo lang meer duurt voordat IPTV ook via WiFi beschikbaar is. Mijn Apple TV doet Netflix prima via WiFi. Met een goede router en evt. wat aanpassingen aan de manier waarop IPTV de pakketjes data verstuurt en ontvangt, moet het geen probleem zijn om streams van 12 Mbps en hoger door te sturen via WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, dan bij tv streams via wifi zal met toch af moeten van multicast. Dat betekent m.i. óf een gigantische networkload om de streams vanaf de leverstraat als unicast aan te bieden, óf een kastje bij de klant om de multicast bij de klant thuis om te zetten naar unicast. En dat kastje moet dan weer praten met de tv voor de zenderwisselingen etc ... dat zie ik nog niet zomaar gebeuren.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2015 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Multicast via WIFI zal inderdaad tricky zijn.

Hoewel er vandaag de dag al genoeg software oplossingen bestaan om aan de WAN kant multicast op te pikken en dat aan de LAN kant door te zetten als unicast. En dat kan je prima in de router bij de klant thuis implementeren. Maar goed, ook in de wereld van WIFI staan de ontwikkelingen niet stil :).

Hoe dan ook, IPTV is eigenlijk voor 95% al een standaard. IGMP multicast, de transport streams, codecs, etc. zijn allemaal gewoon open standaarden. Sterker nog, als je een IPTV transport stream (ook zoals KPN of Technicolor die aanbiedt) gaat ontleden, dan kom je gewoon hetzelfde als bij de verschillende DVB varianten.

Het enige wat per aanbieder verschilt is het 'platform' (dus de frontend software op de set top box en de middleware aan de provider kant). Maar hoe meer er in de wereld ook met IPTV gewerkt wordt, hoe sneller er iets komt om op z'n minst het 'discoveren' van de services ook te standaardiseren, zoals met de DVB varianten ook gebeurd is.

Dat televisies IPTV gaan ondersteunen is gewoon een logische ontwikkeling. Er zijn nog genoeg werelddelen of zelfs landen in (het oosten van) Europa die zich nog moeten ontwikkelen en waar vroeger of later TV ook betaalbaar wordt voor de burgers of waar men 'vaste' infra's gaat aanleggen. Je ziet nu al dat er landen zijn waar men voornamelijk FttH heeft en waar IPTV gewoon de logische keuze is omdat dit op een netwerk dat bij uitstek voor IP geschikt is veel minder bewerkelijk is dan ook nog weer eens alles met DVB-C headends naar 'analoge' signalen te gaan moduleren.

[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 17-01-2015 23:34 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 18:45
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 23:01:
Hm, dan bij tv streams via wifi zal met toch af moeten van multicast. Dat betekent m.i. óf een gigantische networkload om de streams vanaf de leverstraat als unicast aan te bieden, óf een kastje bij de klant om de multicast bij de klant thuis om te zetten naar unicast. En dat kastje moet dan weer praten met de tv voor de zenderwisselingen etc ... dat zie ik nog niet zomaar gebeuren.
Niet zomaar, maar de ontwikkelingen gaan sneller dan je denkt. Het is nu al zo dat er op mobiele devices live tv kan worden gekeken, het gaat steeds meer die kant op en de techniek erachter wordt ook steeds beter.
Deze presentatie over STB-less-IPTV is trouwens ook interessant: http://iptvseminar.com/do...gma-tno-stb-less-iptv.pdf .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat werd 5 jaar geleden ook al geroepen incl de type nummers van Philips tv's die dat zouden gaan ondersteunen,die met de huidige afschrijfwaardes allang in een museum zouden staan.
Ergens aan werken staat nog heel ver van integreren bij de grootste merken af.
De module zelf bestaat nog niet, KPN zegt zelf: "De dienst gaat gebruikmaken van de CI+ 1.4-standaard en werkt alleen in combinatie met een beperkt aantal smart-tv's."
KPN hanteert binnen haar eigen organisatie en dochters al niet eens 1 standaard, de infra structuur zou ook veranderd moeten worden,met het huidige versoberingsbeleid vrees ik dat dit er nooit gaat komen of weer beperkt blijft tot 1 gebied.
Want zelfs al zou een tv er voor geschikt gemaakt worden,dan moet het hele platform ook op de schop.
Let wel, ik zou het een hele verbetering vinden dus ik ben er beslist niet op tegen,maar de genoemde Samsung in Estland is nog niet in "het wild" gezien.
Ook Belgacom zou samen met Samsung een dergelijk iets gaan ontwikkelen,maar ook hier is nog geen werkend model gezien,laat staan in productie genomen.
Het is een beetje kip-ei situatie,zolang er niet iets als standaard is gedeponeerd en ook universeel wordt gebruikt,zal er geen geschikte hardware komen,en ik denk dat er geen hond alleen voor het iptv gebeuren,een nieuwe tv gaat kopen,zeker niet als daarin ook nog eens de keuze beperkt blijft tot 1 type van 1 merk,welke ook weer niet bij elke aanbieder werkt,dat is voor tv fabrikanten niet rendabel maar voor de klant zeker niet.
Verre toekomstmuziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom zou "het hele platform op de schop moeten" ?

Het huidige platform kan prima aangepast/uitgebreid worden, danwel kunnen de combi van de SMIT CAM module en apps op de TV gewoon met het huidige platform werken. Je doet alsof IPTV frontends en middleware nu zo'n ontzettende deep dark black magic zijn, maar zo erg is het nou ook weer niet hoor.

En vanwaar toch steeds dat hardnekkige idee dat binnn KPN en dochters niet 1 standaard is? ITV is over al haar dochters (KPN zelf, XS4ALL, Telfort DSL en straks glas) gewoon precies hetzelfde, in heel Nederland, dus ook niets met "beperkt tot 1 gebied".

Dat men er met de aankoop van Reggefiber en XMS, Lijbrandt, etc. een platform bij heeft gekregen met ook de nodige versnippering (met de Portaal gebieden als enorm vreemde eend) doet daar verder niets van af (overigens, waarom denk je dat KPN langzaam aan haar dochters aan het 'standaardiseren' is naar het ITV product toe?).

IPTV staat nu gewoon waar DVB-C in het begin van dit millennium stond: Nog nauwelijks in TV's geïntegreerd, nog nauwelijks gestandaardiseerd, allemaal providers met zeer gevragmenteerd STB landschap.

En toen er eindelijk mondjesmaat wat TV's kwamen met DVB-C erin gingen diezelfde "honden" ook niet speciaal voor het digitale TV gebeuren een nieuwe TV kopen maar bleven ze aan analoog vast houden, minimaal tot ze uberhaupt hun eerste platte TV kochten.

Wat dat betreft blijft het me bevreemden dat je constant hardnekkig doet alsof DVB-C met de mogelijkheid om het zonder STB te ontvangen er al sinds mensenheugenis is, terwijl het met IPTV nooit of pas heel ver in de toekomst een keer zo ver gaat komen volgens jou.

En tot het zo ver is (wat overigens dus nog gerust jaren kan duren) is er ook een groot genoege doelgroep voor TV mét STB, Zelfs in UPC/Ziggo land kijken hele volksstammen met een Horizon, Humax, etc.

[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 18-01-2015 16:59 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
eymey schreef op zondag 18 januari 2015 @ 16:57:
En vanwaar toch steeds dat hardnekkige idee dat binnn KPN en dochters niet 1 standaard is? ITV is over al haar dochters (KPN zelf, XS4ALL, Telfort DSL en straks glas) gewoon precies hetzelfde, in heel Nederland, dus ook niets met "beperkt tot 1 gebied".
Technisch gezien is dit inderdaad kinderspel. De encryptie is gewoon het moeilijkste, de rest kan prima verwerkt worden in een product voor smart TV's. Ik verwacht dan ook dat het snel zal gaan zodra de eerste CI+ kaarten en geschikte TV's er eenmaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:41
Thasaidon schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 09:28:
Mmm... dan zou ik echt niet weten waarop de keuze van XS4ALL of OBN gebaseerd is...
Misschien omdat die PacketFronts geen VLAN's aankunnen waardoor een overgang naar het WBA-netwerk van XS4ALL niet mogelijk is zonder vervanging van de FTU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar packetfronts worden standaard al vervangen indien een klant een andere provider wil. Ze hebben ook een andere status in d'r Reggefiber database waardoor een provider bij een migratieorder automatisch een vervangorder inschiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
Dan heb je het dus over een door de klant geïnitieerde migratie. Ik kan me voorstellen dat KPN bij een bulk-migratie zoals die van XMS kiest voor de weg van de minste weerstand (lees: een waarbij er zo min mogelijk monteurs naar de klanten toe moeten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Verwijderd schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 23:01:
Hm, dan bij tv streams via wifi zal met toch af moeten van multicast..
Ja en nee. MC over wifi is een apart beestje, maar dat is niet echt het probleem. Het probleem van wifi is vooral wifi zelf. (of beter: de wifi bij de buren :D. Wifi is al een nachtmerrie om goed uit te rollen in een gecontroleerde/gemanagede omgeving, laat staat in een free-for-all omgeving zoals thuis. Men verwacht intussen wel dat Wifi in een collegezaal met 300 man even goed werkt als in een ideale testopstelling 8)7 )
janbrede schreef op zondag 18 januari 2015 @ 17:45:
[...]

Misschien omdat die PacketFronts geen VLAN's aankunnen waardoor een overgang naar het WBA-netwerk van XS4ALL niet mogelijk is zonder vervanging van de FTU?
Dan zou de keuze tussen OBN en Telfort ook niet mogelijk zijn....

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
ijdod schreef op maandag 19 januari 2015 @ 08:29:
Dan zou de keuze tussen OBN en Telfort ook niet mogelijk zijn....
Ik neem aan dat je bij Telfort op de oude leverstraat wordt gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Maar dan zouden ze nog steeds een alternatief pad voor OBN moeten hebben; dan kan je ook een alternatief pad voor een andere provider hebben. Nu moet ik bekennen dat ik het puur vanuit datacom bekekijk, ik neem geen kabelproducten af, dus het kan zijn dat daar andere relevante verschillen met inkoppeling zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap niet wat jij bedoelt? Telfort (oud) en OBn is precies hetzelfde pakket van dezelfde operator, namelijk KPN ITNS. Evenals XMS zelf dus.
Alleen XS4All werkt wezenlijk anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Ik ga er heel onschuldig vanuit dat er een netwerk achter zit, waarbij de providerkeuze dus alleen een kwestie is van een logisch netwerk. Dus als ze een tweede provider aan mijn poort kunnen toekennen (OBN) is het ook (technisch) ook mogelijk een derde provider toe te wijzen. (Wat niet betekent dat het praktisch kan, maar dat is mijns inziens meer beleid dan techniek)

Kennelijk is dat dus niet het geval. Zal denkelijk wel met de Portaal budgetclusterfuck te maken hebben (ben niet een Portaal klant, formeel :P)

[ Voor 29% gewijzigd door ijdod op 19-01-2015 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:39

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
janbrede schreef op zondag 18 januari 2015 @ 17:45:
[...]

Blijkbaar maakt het niet uit of je in WGDO of WBA(+) zit en of je nu een Genexis hebt of een Packetfront.
Want sommigen krijgen dus XS4ALL als alternatief, terwijl anderen in eenzelfde gebied met dezelfde hardware weer OBN krijgen aangeboden.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:31
Thasaidon schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 09:31:
[...]
Blijkbaar maakt het niet uit of je in WGDO of WBA(+) zit en of je nu een Genexis hebt of een Packetfront.
Want sommigen krijgen dus XS4ALL als alternatief, terwijl anderen in eenzelfde gebied met dezelfde hardware weer OBN krijgen aangeboden.
Er zullen vast wel aansluitingen zijn waar technisch echt alleen maar XS4ALL mogelijk is en/of ook aansluitingen waar alleen OBN gerealiseerd kan worden. Met beide aanbieders zal dan lijkt me een afspraak gemaakt zijn over het minimaal aantal aanbiedingen. Misschien gewoon 50/50. Zo kan het dan gebeuren dat als op een aansluiting zowel XS4ALL alsook OBN mogelijk is er toch (random) een van de twee wordt voorgesteld.
(dit is dus een veronderstelling, niet gebaseerd op inside information)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Ach, hoe het ook zei, ik ga 17feb over naar Solcon.
Dan blijft alles zoals het nu ook al is, muv telefonie wat echt VOIP gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

Pff iemand anders in omgeving nijmegen problemen? ik kom niet boven de 3 mbit uit :(
8)7 maar mn upload test speedtest op 80mbit
upload nu ook 3,5mbit

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4074851749.png

Ah, net XMS gebeld, er zou ergens een leiding geraakt zijn....

[ Voor 64% gewijzigd door MrDrako op 20-01-2015 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 15:08
Hier ook heel veel packet loss en zeer trage verbinding in Nijmegen... Nu maar hopen dat dit niet de hele avond gaat duren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Ja, hier (Nijmegen Groenestraat) ook :-/
De vrouw zit al te schelden maar ja het zal wel weer goed komen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:58
Hier in Wijchen gelukkig geen last van, want de download gaat nog ruim boven de 90mbit. Echter gaat de upload niet veel hoger dan 10.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op zondag 18 januari 2015 @ 16:57:
Waarom zou "het hele platform op de schop moeten" ?

Het huidige platform kan prima aangepast/uitgebreid worden, danwel kunnen de combi van de SMIT CAM module en apps op de TV gewoon met het huidige platform werken. Je doet alsof IPTV frontends en middleware nu zo'n ontzettende deep dark black magic zijn, maar zo erg is het nou ook weer niet hoor.

Even geen zin in een woordspelletje,je snapt heel goed wat ik bedoel,de decoders van xs4all werken niet bij Telfort en andersom en zo zijn er nog een zooi voorbeelden,mag het onderliggend platform of de techniek het zelfde zijn,zonder aanpassingen is daar geen universele smart tv aan te hangen en tot nu toe wil men alleen expansie en haalt men alleen dingen weg.

De afspraken die gemaakt zijn is dat de introductie van CI+ 1.4 in 2015 van start zou gaan.
TV's zijn wel backwards compatible maar niet andersom, de mediamarkt Den Haag heeft geen enkel model staan.
SMiT verwacht pas Q4 een werkende cam te hebben en dan blijkt uit de praktijk met de 1.3 versie dat compatible nog wat anders is dan werkend bij elk merk.
Zo waren er in 2013 flinke problemen tussen Quantis,Neotion en SMiT hoewel Quantis en Neotion nu uit dezelfde fabriek rollen.
De Quantis en SMiT deden het in 2013 bv wel bij Ziggo in een Samsung maar weer niet in een Sony tv,de Neotion had er weinig zin in,werd massaal geruild en sommige tv's konden bijna wekelijks een upgrade ophalen, het duurde tot ruim 2014 voordat de boel eindelijk een beetje stabiel werkte.
Er moet op de centjes gelet worden, bij iedereen.
KPN/Reggefiber moet dus een universele techniek in gaan zetten voor een tv die nog niet of nauwelijks worden verkocht in 2015,met een werkende cam die er nog niet is en dan gaan hopen dat bij introductie de klant voldoende geschikte tv's gaat kopen om een uitrol rendabel te gaan maken,wetend dat er ook nogal wat decoders in gebruik zijn terwijl de klant liever kijkt naar een hippe 4K tv die in de aanbieding is.. en dan ook nog zien dat die Cam zonder problemen gaat werken.
En Ziggo/UPC wil ook nog met de 1.4 cam's gaan werken,dan wordt het wachten op een tv die zowel Ziggo als KPN gecertificeerd is terwijl mensen net een beetje een werkende 1.3 module en tv hebben ?
Gezien de problemen in het verleden gaat dat nog jaren duren.
Maar nogmaals,ik zit er liever naast,ik koop liever over een jaar of 2 een tv met een module die bij elke aanbieder werkt,het zou fantastisch zijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-09 21:37
lethargy schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 09:45:
Reactie van Telfort:
Ze weten niet precies hoe dit zit, waarschijnlijk werken diensten zoals BelBOB niet op hun netwerk. Hun oplossing is dat ik voor 15 euro extra per maand onbeperkt kan bellen naar binnen en buitenland.

Dat vind ik natuurlijk geen oplossing, zoveel bel ik niet. Bij XMS was ik meestal maar 3 a 4 euro kwijt door te bellen via BelBOB.

Nu dus ticket ingeschoten om mijn telefoonrekening gecompenseerd te krijgen. Volgens hun eigen tarievenlijst kost het bellen naar 0900 nummers € 0,0454 starttarief + kosten service-nummer.
Ik heb nu dus € 0,27 p.m. betaald.

Op het forum is alleen door mij geklaagd. Verder kan ik er niets over vinden.
En het leverde mij vooral veel op als ik naar het buitenland belde, Duitsland 1 cpm. Dat gaat nu dus niet meer lukken.
Nog even het vervolg van mijn probleem bij Telfort. Ik ben maandag gebeld door Telfort als reactie op een bericht dat ik geplaatst had op het forum, dat ze gingen uitzoeken waarom het bellen via BelBob niet werkt zoals het zou moeten. Dat klonk allemaal wel gemeend, dat ze echt met me mee wilden denken.
Vandaag kreeg ik echter een reactie op een mail die ik gestuurd had naar de klantenservice.
Daarin stond alleen een link naar de website waar de tarieven staan en dat de rekening dus klopt. Verder geen inhoudelijke reactie op mijn vragen. Dat valt dus weer tegen.
Het gaat mij niet eens om het geld (10 euro), maar op de manier waarop je bejegend wordt als klant.
Hopelijk krijg ik nog een reactie via het forum. Maar het ziet er naar uit dat ik van de regen in de drup terecht ben gekomen met mijn overgang van XMS vaan Telfort. |:(

Binnenkort maar eens kijken naar alternatieven.

Na een boze mail kreeg ik gelijk een telefoontje van de klantenservice. Na een flinke discussie word ik toch gecompenseerd voor de belkosten. Klagen helpt soms toch. :+

[ Voor 4% gewijzigd door lethargy op 21-01-2015 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
lethargy schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 09:45:

Nu dus ticket ingeschoten om mijn telefoonrekening gecompenseerd te krijgen. Volgens hun eigen tarievenlijst kost het bellen naar 0900 nummers € 0,0454 starttarief + kosten service-nummer.
Ik heb nu dus € 0,27 p.m. betaald.
Ik ga over een maand ook over naar Telfort. Welke tarievenlijst bedoel je hier? Het je een linkje?
lethargy schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 18:16:
[...]

Nog even het vervolg van mijn probleem bij Telfort. Ik ben maandag gebeld door Telfort als reactie op een bericht dat ik geplaatst had op het forum, dat ze gingen uitzoeken waarom het bellen via BelBob niet werkt zoals het zou moeten. Dat klonk allemaal wel gemeend, dat ze echt met me mee wilden denken.
Vandaag kreeg ik echter een reactie op een mail die ik gestuurd had naar de klantenservice.
Daarin stond alleen een link naar de website waar de tarieven staan en dat de rekening dus klopt. Verder geen inhoudelijke reactie op mijn vragen. Dat valt dus weer tegen.
Ik kan enkel de volgende lijst vinden (ik heb enkel even de voor mij relevante punten eruit gelicht) op http://www.telfort.nl/Persoonlijk/Service/Welkom-XMS.htm :
  • Bellen voor 9 ct p/m naar vaste en mobiele nummers met een starttarief van 9 ct
  • Onbeperkt bellen naar vaste nummers in 40 landen voor 10,- extra per maand, zonder starttarief of gesprekskosten
Betaal je nu 9 ct per minuut bovenop wat de service rekent als je met een 0900 nummer belt om naar het buitenland te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Je betaald de kosten van het 0900 nummer plus het starttarief van 9ct.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethargy
  • Laatst online: 20-09 21:37
EricJH schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 01:53:
[...]
Ik ga over een maand ook over naar Telfort. Welke tarievenlijst bedoel je hier? Het je een linkje?
Deze lijst.
http://www.telfort.nl/Per...Vast-bellen-glasvezel.htm

Betaalde informatienummers (18- en 090x-nummers)
Starttarief: € 0,09 plus evt. tarief per gesprek servicenummer
Per minuut: € 0,09 plus tarief servicenummer*

Voor de overstap had ik een brief gekregen met een overzicht mijn huidige abonnement en het nieuwe Telfort abonnement, daarin stonden ook de belkosten van XMS en Telfort. Overal stonden dezelfde tarieven, starttarief, vast, mobiel. Maar speciale nummers hadden ze dus "vergeten" te vermelden in de brief. En daar was dus wel een verschil, bij XMS 0 cpm + de kosten van het nummer en bij Telfort 9 cpm + de kosten van het nummer.
Pas daar dus mee op. Beter niet via Telfort bellen naar 0900 nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 15:30
Hier (Arnhem, 6823) valt rond 7:20 opeens de analoge tv uit. Gelukkig werkt internet nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Nou, ik ben overgezet naar Telfort vannacht. Niet zoals in de brief vanuit XMS vermeld stond tussen 08:00 en 12:00 uur maar om 01:00 uur. Heeft er 15-30 minuten uitgelegen. Alleen de Amino moeten herstarten om televisie weer werkend te krijgen. Deze overgang is me (technisch gezien) meegevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Nu online
lethargy schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 17:01:
[...]

Deze lijst.
http://www.telfort.nl/Per...Vast-bellen-glasvezel.htm

Betaalde informatienummers (18- en 090x-nummers)
Starttarief: € 0,09 plus evt. tarief per gesprek servicenummer
Per minuut: € 0,09 plus tarief servicenummer*

Voor de overstap had ik een brief gekregen met een overzicht mijn huidige abonnement en het nieuwe Telfort abonnement, daarin stonden ook de belkosten van XMS en Telfort. Overal stonden dezelfde tarieven, starttarief, vast, mobiel. Maar speciale nummers hadden ze dus "vergeten" te vermelden in de brief. En daar was dus wel een verschil, bij XMS 0 cpm + de kosten van het nummer en bij Telfort 9 cpm + de kosten van het nummer.
Pas daar dus mee op. Beter niet via Telfort bellen naar 0900 nummers.
Dank je wel. Das wel een bummer...

[off topic]Alle vaste telefoon aanbieders hebben hun prijzen naar 9 c/m en 9 c start tarief opgetrokken. Dat is schandalig en ruikt naar (stilzwijgende) prijsafspraken. ik zou graag zien dat de marktautoriteit dit onderzoekt zoals ze eerder bij de markt voor mobiele telefonie gedaan hebben. 8) :7 [/off topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
EricJH schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 00:07:
[...]
Dank je wel. Das wel een bummer...

[off topic]Alle vaste telefoon aanbieders hebben hun prijzen naar 9 c/m en 9 c start tarief opgetrokken. Dat is schandalig en ruikt naar (stilzwijgende) prijsafspraken. ik zou graag zien dat de marktautoriteit dit onderzoekt zoals ze eerder bij de markt voor mobiele telefonie gedaan hebben. 8) :7 \[/off topic]
Alle alles-in-een aanbiedingen bevatten gewoon voip, dat kun je dus als onderdeel van het pakket of los afnemen. Ook in de alles-in-een aanbiedingen zijn er uitzonderingen:
Tweak heeft bijvoorbeeld de volgende tarieven:
Bestemming Starttarief Piek Dal Weekend
Nationaal vast € 0,030 € 0,020 € 0,017 € 0,017
Nationaal mobiel € 0,040 € 0,154 € 0,154 € 0,154

Vodafone thuis:
Naar vaste nummers €0,10 starttarief + €0,08 per minuut
Naar mobiele nummers €0,10 starttarief + €0,08 per minuut

Fiber:
Start tarief
Vaste nummers binnen Nederland

€ 0,10 per gesprek
€ 0,08 per minuut
Mobiele nummers binnen Nederland

€ 0,10 per gesprek
€ 0,08 per minuut

UPC:
Geen starttarief, 12 cent per minuut naar vast en mobiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook net over naar telfort. Mijn downloadsnelheid van mijn 100mbit abo is van 92 naar 67 gegaan. Iemand enig idee hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-09 18:14

msh

Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 13:25:
Hier ook net over naar telfort. Mijn downloadsnelheid van mijn 100mbit abo is van 92 naar 67 gegaan. Iemand enig idee hoe dat kan?
Ben gisteren overgezet (Portaal 3582 regio), en alles lijkt vooralsnog goed te functioneren, buiten het vervallen van de news-dienst.
@Coen, ik weet natuurlijk niet hoe je de snelheid getest hebt, maar speedtesters zijn, zoals hier wel vaker gemeld, niet altijd even betrouwbaar.
Ik heb daarstraks nog de ISO van de nieuwe win10 tech-preview binnengehaald en dat ging met >10MB.
Dat is in ieder geval een echte 'real-world'-test. Of, als je een Steam account hebt, kun je eens een game (her-)installeren, dat loopt bij mij altijd met >11 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 13:25:
Test eens met KPN-ITNS Speedtest: http://speedtest.operator.nl/speedtest/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
-nevermind-

[ Voor 89% gewijzigd door Mau_Maus op 26-01-2015 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
kan iemand me vertellen wat er precies in die 2e brief staat die je moet krijgen voor de overstap?
Ik heb die brief nooit gekregen en ze hebben me al meerdere keren beloofd die op te sturen... Overmorgen is mijn migratie (de datum weet ik dus omdat ik er zelf achterna ben gegaan..) en ben toch wel een beetje benieuwd wat er in staat. Volgens de helpdesk heb ik te horen gekregen dat voor mij de tareven zoals vermeld op de glasvezelpagina van telfort van toepassing zijn. Mis ik andere cruciale info?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:30
Niks cruciaals, maar wel je persoonlijke code voor een welkoms cadeautje of korting of zo...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Nu online
code? Korting? Daar heb ik nog niets van gehoord... Vertel eens meer ;-)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Nono
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 08:53

Dr.Nono

Hello there!

Ik heb ook die brief nog steeds niet gehad. Heb dus werkelijk geen idee wanneer het allemaal moet gaan gebeuren. En wat voor opties ik heb. Prima service weer van onze XMS vrienden. :/

My favourite roadsign of all time is: "Falling rocks". What am I meant to do with that information? They may as well just have a sign saying: "Random accidents ahead, life's a lotery, be lucky!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Ach, als het goed is merk je er sowieso niet veel van...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Nono

Dr.Nono

Hello there!

Fiber schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:57:
Ach, als het goed is merk je er sowieso niet veel van...
Daar ga ik eigenlijk wel vanuit. Maar ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de alternatieven/aanbiedingen die ze me willen bieden.

My favourite roadsign of all time is: "Falling rocks". What am I meant to do with that information? They may as well just have a sign saying: "Random accidents ahead, life's a lotery, be lucky!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Die bieden ze niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Kan iemand die de brief wel heeft gekregen deze mischien even inscannen en delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:11

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb vandaag de 1e brief ontvangen waarin de volgende met het voorstel wordt aangekondigd.
Het gaat om 100Mb alles in een.
Tweak maakt me wel gek trouwens met hun 1000Mb voor €40,- (zonder tv) of €55 met tv :P

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:02

D2k

Ik ook de eerste brief. XMS, stuur gewoon 1 brief met alles erin. Dit is oud papier.

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Dr.Nono schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:14:
[...]

Daar ga ik eigenlijk wel vanuit. Maar ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de alternatieven/aanbiedingen die ze me willen bieden.
Voor zover ik weet bieden ze je geen alternatieven als je geen "vast IP klant" bent.
Je zou dan enkel een brief krijgen waarin staat dat je over gaat naar Telfort en dat je niets hoeft te doen en er niets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Wel iets uitgebreider hoor. Er wordt punt voor punt aangegeven wat je nu hebt en wat je straks wel of niet krijgt. Hoewel dat zoveel mogelijk hetzelfde is natuurlijk, maar bijvoorbeeld geen Usenet meer en daar wordt dan naar een alternatief verwezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Ik hoorde van iemand in de buurt dat het dus was van "er veranderd niks, behalve dat het Telfort wordt".
Ik heb zelf wel een vast IP dus heb een andere brief gehad met wél een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edelhert2010
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-07 00:49
Ik heb geen vast IP-adres en kreeg inderdaad een brief over de transitie. Heldere uitleg, en afgezien van het verdwijnen van de nieuwsserver (die ik toch niet gebruikte), geen wijzigingen. Ik kan dus mijn eigen router, en de amino's blijven gebruiken (gelukkig, want ik vind ze goed).
Wel vraag ik me af of er activiteiten gaande zijn om de internetsnelheid te verhogen naar 500Mbps. De informatie op de diverse websites is verwarrend. Stipte geeft via Eindelijkglasvezel al een jaar aan dat er 500 Mbps kan worden geleverd, maar als je op hun site de postcodecheck doet, kunnen ze het helaas toch niet leveren. Vodafone heeft onlangs een reclameactie gestart met een kaartje via de post (geldig tot 31 januari) waarop ook melding gemaakt wordt van 500 Mbps (zonder: "mits beschikbaar op uw adres"), maar ook op de Vodafone website geeft de postcodecheck aan: 500 Mbps niet beschikbaar. En Trined lijkt 200 Mbps te kunnen leveren, maar ook op hun website kom ik niet verder. Hoe kom ik er achter wat de plannen zijn hier in Nijmegen Oost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
edelhert2010 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 14:22:
Ik heb geen vast IP-adres en kreeg inderdaad een brief over de transitie. Heldere uitleg, en afgezien van het verdwijnen van de nieuwsserver (die ik toch niet gebruikte), geen wijzigingen. Ik kan dus mijn eigen router, en de amino's blijven gebruiken (gelukkig, want ik vind ze goed).
Wel vraag ik me af of er activiteiten gaande zijn om de internetsnelheid te verhogen naar 500Mbps. De informatie op de diverse websites is verwarrend. Stipte geeft via Eindelijkglasvezel al een jaar aan dat er 500 Mbps kan worden geleverd, maar als je op hun site de postcodecheck doet, kunnen ze het helaas toch niet leveren. Vodafone heeft onlangs een reclameactie gestart met een kaartje via de post (geldig tot 31 januari) waarop ook melding gemaakt wordt van 500 Mbps (zonder: "mits beschikbaar op uw adres"), maar ook op de Vodafone website geeft de postcodecheck aan: 500 Mbps niet beschikbaar. En Trined lijkt 200 Mbps te kunnen leveren, maar ook op hun website kom ik niet verder. Hoe kom ik er achter wat de plannen zijn hier in Nijmegen Oost?
Daar kom je niet zomaar achter. Dat wordt intern naar de providers gecommuniceerd. Ik weet wel dat inderdaad na 31 januari alles in Nijmegen GOF ready is (tenminste, dat is de planning). Daarna duurt het waarschijnlijk nog even tot de providers dat in hun aanbod opgenomen hebben en hun checks dat als beschikbaar aanduiden. Zij moeten hun adressenbestand namelijk om de zoveel dagen updaten (die komt van KPN), om zo de beschikbaarheid van de producten te kunnen bepalen.

Maar daarna is het aan in Nijmegen. 8)

PS: De Eindelijkglasvezel tool is gewoon een CMS, waar de providers zelf per gebied hun pakketten aan of uit kunnen zetten. Dat Stipte overal 500/500 aangeeft is dus een kwestie van 'CRTL-A and Submit', en niet bepaald netjes als je het mij vraagt..

[ Voor 10% gewijzigd door _BLAST3R op 29-01-2015 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:02

D2k

Het geeft me in ieder geval aan dat ik zsm bij xs4all moet gaan studeren op wat ik wil.

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
bij mij doet de app glashart media het niet bij iemand ander mensen ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Horza2011 schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 19:48:
bij mij doet de app glashart media het niet bij iemand ander mensen ook niet
Hier via Telfort (voorheen Lijbrandt) ook.
Amino kent m'n iPad niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij XMS staat dat het een landelijke storing betreft [en dat ze er alles aan doen enz.]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Nono

Dr.Nono

Hello there!

Thasaidon schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 12:13:
Voor zover ik weet bieden ze je geen alternatieven als je geen "vast IP klant" bent.
Je zou dan enkel een brief krijgen waarin staat dat je over gaat naar Telfort en dat je niets hoeft te doen en er niets veranderd.
Fiber schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 12:28:
Wel iets uitgebreider hoor. Er wordt punt voor punt aangegeven wat je nu hebt en wat je straks wel of niet krijgt. Hoewel dat zoveel mogelijk hetzelfde is natuurlijk, maar bijvoorbeeld geen Usenet meer en daar wordt dan naar een alternatief verwezen.
Ok, dat lijkt me helder. Maar goed, die brief heb ik dus nog niet gehad.
Ach, we zien vanzelf wel wanneer het Amino menu opeens blauw wordt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
Dr.Nono schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 08:25:

Ok, dat lijkt me helder. Maar goed, die brief heb ik dus nog niet gehad.
Ach, we zien vanzelf wel wanneer het Amino menu opeens blauw wordt. :P
Hier ook nog steeds niets gehoord ... gewoon afwachten gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Nu online
tja, een collega van mij kreeg ook haar nieuwe aanbod te horen..bleek dat ze meer moest gaan betalen... Ik ga gelukkig minder betalen maar het is toch fijn om te weten waar je aan toe bent. daarom erg slecht dat het ze niet lukt om die brief te sturen, ondanks dat ik het al 3 keer gevraagd heb.

En hoe zit dat met die code voor een welkomtcadeau waar Fiber het over had? Wat houdt dat in?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
Goed begin bij Telfort

factuur van Telfort rekening van xms

en dan neem je contact op en word je van het kastje naar de muur gestuurd
factuur 52,50 en van me rekening 53,50 afgeschreven

die ene euro is meer een principe kwestie

dus webcare van xms?? of Telfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Als er Telfort op je rekening staat moet je bij Telfort zijn.
Zij sturen namelijk dan de rekening.

Doen ze er niets aan....

www.klachtenkompas.nl

[ Voor 15% gewijzigd door Thasaidon op 31-01-2015 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
En het teveel van XMS krijg je automagisch weer een keer terug...

Ja ze zijn daar niet zo handig met eindafrekeningen, schijnt ook niks aan te doen te zijn, hebben we het al tig keer over gehad. Als je niks doet komt je geld weer terug, helaas zonder rente, maar die krijg je bij de bank ook nauwelijks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Nu online
Wij hebben XMS 100Mb zonder IPTV. Ik vraag me af wat het Telfort aanbod zal zijn aangezien ik op hun website enkel Alles-in-1 zie staan. Aan zowel IPTV als telefonie hebben wij geen behoefte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Voor XMS-ers en andere gedwongen overstappers maken ze een uitzondering en bieden ze je gewoon een pakket met alleen analoog/DVB-C aan. Of heb je nu helemaal geen tv? Telefoon kost maar twee Euro per maand of zo, dat kan je de kop niet kosten lijkt mij.

Gewoon even afwachten wat ze je voorschotelen, overstappen kan altijd nog. Gek genoeg is voor internet only XS4ALL de goedkoopste aanbieder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Da's een redelijke test server :) Merci.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2j1tlpd.jpg

Down eentje meer, up eentje minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:58
Nick39 schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 15:52:
[...]

Da's een redelijke test server :) Merci.

[afbeelding]

Down eentje meer, up eentje minder.
Nou die testservers komen allebei niet hoger dan 10 mbit upload bij mij op dit moment. Zelfs op een brakke server op speedtest kom ik al drie keer zo hoog uit...

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Nu online
Luuk1983 schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 16:20:
[...]

Nou die testservers komen allebei niet hoger dan 10 mbit upload bij mij op dit moment. Zelfs op een brakke server op speedtest kom ik al drie keer zo hoog uit...
Kan ik niet bevestigen.
_BLAST3R schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 18:09:
[...]

Daar kom je niet zomaar achter. Dat wordt intern naar de providers gecommuniceerd. Ik weet wel dat inderdaad na 31 januari alles in Nijmegen GOF ready is (tenminste, dat is de planning).
Dat is goed nieuws. Maar waar staat GOF ready voor? Edit: Gigibit Op FIber?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
EricJH schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 16:24:
[...]
Dat is goed nieuws. Maar waar staat GOF ready voor? Edit: Gigibit Op FIber?
Yes sir, u gaat door voor de koelkast (of de gigabit, straks).. ;)

Toelichting: Ze gebruiken 2 termen: EoF en GoF. EoF = Ethernet Over Fiber (tot 100mb/s). GoF = Gigabit Over Fiber (tot 500mb/s).

[ Voor 20% gewijzigd door _BLAST3R op 31-01-2015 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Nu online
Fiber schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 13:01:
Voor XMS-ers en andere gedwongen overstappers maken ze een uitzondering en bieden ze je gewoon een pakket met alleen analoog/DVB-C aan. Of heb je nu helemaal geen tv? Telefoon kost maar twee Euro per maand of zo, dat kan je de kop niet kosten lijkt mij.

Gewoon even afwachten wat ze je voorschotelen, overstappen kan altijd nog. Gek genoeg is voor internet only XS4ALL de goedkoopste aanbieder...
Ja, met DVB-C. Alle zenders die ik wil hebben zitten erin (hoewel ze best in HD mogen zijn). Daarbij is het niet encrypted, geen losse decoders of CI nodig, zappen gaat heerlijk snel.

We wachten het af :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Dan gaat er weinig tot niks voor je veranderen, alleen de prijs wellicht een klein beetje. En voor hoe lang ze nog DVB-C blijven bieden weet niemand. Ooit zal het wel een keer stoppen vrees ik, maar wanneer dat blijft de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
My-life schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 12:40:
Wij hebben XMS 100Mb zonder IPTV. Ik vraag me af wat het Telfort aanbod zal zijn aangezien ik op hun website enkel Alles-in-1 zie staan. Aan zowel IPTV als telefonie hebben wij geen behoefte.
hier hetzelfde en een aanbod gehad met telefoon en analoog dvbc maar 50 cent goedkoper dan nu.

Telefoon krijg ik er gewoon gratis bij dus, maar ga ik niet gebruiken.

Je zal hetzelfde aanbod wel krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Nu online
Wat betaal jij nu per maand bij Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet dat ik over wil stappen maar ik hou wel mijn oogjes open, als ik op een drukke regenachtige zaterdag middag op mijn in de hele buurt gedeelde, uitgerangeerde coax, nog 181 mbits haal mopper ik nog niet,maar voor een glas abbo weet ik niet meer welke page je nu kunt geloven, Reggefiber meldt providers waar ik dan vervolgens niet door de postcode check heenkom,KPN's tool idem ditto,zoveel glas vergelijkingssites maar geen een met correcte info.
Ik kreeg nu eindelijk een mail van XMS dat ik binnen een week oid mijn mail moest leeghalen omdat mijn account dan eindelijk gewist gaat worden (na bijna 2 jaar geen klant meer te zijn) maar daar blijf ik uit,als ik per ongeluk iets activeer zit ik misschien weer administratief ergens aan vast.
Het ziet er ook niet naar uit dat deze pop ooit een upgrade krijgt met die anderhalve overgebleven abonnee,dus blijf ik voor snelheden boven de 95 mbits toch overgeleverd aan de concurrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Deze klopt bij mij nog het beste: https://www.glasvezel-vergelijken.nl Maar kan best dat het in Leiden zo'n zooitje is dat daar gewoon niks klopt en wellicht de oude formule van Telfort gewoon nog steeds de enige mogelijkheid is. Wet van de remmende voorsprong en zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:17
My-life schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 12:40:
Zie: https://internetshop.telfort.nl/internet/ Het is gewoon mogelijk bij telfort.Alleen bieden ze geen 100/100
Bij https://internetshop.telf...vezel-internet-en-bellen/ zou dat wel weer kunnen. Dus waarschijnlijk is het wel mogelijk, en is jouw abbo weer een uizondering op de regel ;)

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Nu online
De eerste link die je geeft is volgens mij geen glasvezel en ook geen DVB-C. De tweede link is dat wel en biedt dan ook geen internet + analoge tv aan, maar alleen alles-in-1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:17
My-life schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:20:
De eerste link die je geeft is volgens mij geen glasvezel en ook geen DVB-C. De tweede link is dat wel en biedt dan ook geen internet + analoge tv aan, maar alleen alles-in-1.
Die tweede link is alleen met bellen erbij. Je hebt zelf de keuze om tv aan of uit te zetten. De eerste link is om aan te tonen dat telfort wel degelijk internet only aanbied.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Nu online
Alleen gaat dat om IPTV waar ik geen behoefte aan heb, ik heb voldoende aan DVB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Nu online
als je over bent naar telfort...zie je dan ook dat de menu's op je Amino veranderd zijn naar telfort blauw?

Ik zou theoretisch over gezet moeten zijn, maar bij mij is alles nog XMS rood, ook na een restart van de STB

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
My-life schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:39:
Alleen gaat dat om IPTV waar ik geen behoefte aan heb, ik heb voldoende aan DVB-C.
Ze bieden geen DVB-C meer voor nieuwe klanten. Maar voor overstappers van XMS etc. nog wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Telfort glasvezel heeft nooit internet-only gehad (alleen internet en bellen).
En ook nooit een combinatie van DVB-C en internet.
Voor Concepts / Lijbrandt etc klanten die nooit IPTV hadden: die kregen tot nu toe steeds hetzelfde aangeboden als anderen. Dus alles-in-1 maar dan gewoon zonder IPTV. Voor hetzelfde bedrag als met IPTV wel te verstaan. Wilde je alsnog die IPTV dan werd het als nieuw abonnement gezien en begon een nieuw jaarcontract.

Dat heb ik erg veel teruggezien tijdens de Lijbrandt, maar ook de Concepts migratie.

@Hopjesvla79: Ja, je menu zou naar Telfort moeten zijn veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Nu online
@Hopjesvla79: Ja, je menu zou naar Telfort moeten zijn veranderd.
mmm strange..nog steeds mooi rood hier....

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Is je IP adres veranderd? Dat zou namelijk ook veranderen. Als dat niet veranderd is ben je waarschijnlijk ook nog niet over gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Nu online
mmm niet gechecked, ik moet ook zeggen dat ik niet weet wat mijn oorspronkelijke adres was.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Heb je brieven gehad met wachtwoord en login voor 'Mijn Telfort' etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Nu online
nog niet, wel de mail op de dag van migratie dat ik die zsm ga krijgen

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Ik denk dat je om de een of andere reden toch niet bent overgezet. Tijd om te gaan bellen met XMS en/of Telfort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik betaal nu bij Telfort 46,50 voor 100/100mbit/s + TV. Ik haal inmiddels DL=93 / UL=95 mbit/s.

Begrijp ik dat dat DVB-C signaal op COAX alleen beschikbaar is voor XMS overstappers en niet voor mensen die een nieuw abo bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Alleen voor bestaande klanten, waar ook 'gedwongen' overstappers onder vallen. Niet meer voor nieuwe klanten inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:42:
Ik betaal nu bij Telfort 46,50 voor 100/100mbit/s + TV. Ik haal inmiddels DL=93 / UL=95 mbit/s.

Begrijp ik dat dat DVB-C signaal op COAX alleen beschikbaar is voor XMS overstappers en niet voor mensen die een nieuw abo bestellen?
Dat klopt,alleen de oude abonnees van Telfort die al DVB-C hadden, en de overstappers,behouden hun DVB-C, in theorie dan want zodra je iets aan je abonnement verandert vervalt DVB-C alsnog en Telfort geeft geen garantie dat je eeuwig je DVB-C blijft houden.
Nieuwe abonnees,of abonnees die geen dvb-c hadden,krijgen dat ook niet.
/kristallen bol modus: op een gegeven moment krijg je een brief dat door natuurlijke afvloeiing het aantal mensen met dvb-c zo is afgenomen dat de dienst wordt stopgezet.
Dat gaat bijna zeker gebeuren anders zouden nieuwe abonnees ook gewoon dvb-c moeten krijgen,ze willen er dus vanaf en uiteindelijk gaat de knop om,en ook het onderhoud zal op den duur minder worden of zelfs stoppen als het aantal abonnees dat het nog gebruikt dusdanig is afgenomen dat het alleen nog geld kost.
Misschien komt er nog een mooie aanbieding dat de mensen die nu nog dvb-c gebruiken dan een iptv decodertje krijgen.
In het begin met xs4all had ik 4 ip nummers,toen dat schaarser werd moest ik er 3 inleveren maar kreeg ik tot 3 keer toe een leuk mooi snel routertje.. (Draytec toendertijd..) heb altijd wel profijt gehad van dergelijke "nou moet je echt oprotten want we gaan stoppen" last minute aanbiedingen.

Sorry @Fiber, had je reactie niet gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Zo nu eindelijk ook hier (Nijmegen oud Portaal gebied) de brief binnen gekregen. Helaas geen mogeljkheid tot overstappen naar OBN of xs4all geboden en ik moet ook nog eens 10 euro meer betalen voor 2 pakketten die we nu gratis afnemen (Natuur & Docu, Entertainment) en die bij Telfort niet eens bestaan : :-(
Hoe verzinnen ze het?!?! 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Nu online
tja,

zou afgelopen vrijdag over gaan naar Telfort maar na zelf weer eens gemaild/gebeld te hebben blijkt dat mijn datum toch niet bekend is...ondanks eerdere toezeggingen dat het afgelopen vrijdag zou gaan gebeuren. Mooier is nog dat ineens mijn abonnement ook 1,5 euro duurder is dan toegezegd :?
Bij navraag weet natuurlijk niemand er wat van... 8)7

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:36
Nick39 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:00:
[...]

Dat klopt,alleen de oude abonnees van Telfort die al DVB-C hadden, en de overstappers,behouden hun DVB-C, in theorie dan want zodra je iets aan je abonnement verandert vervalt DVB-C alsnog en Telfort geeft geen garantie dat je eeuwig je DVB-C blijft houden.
Waar heb je dat vandaan? Volgens Telfort kun je best je abo veranderen en DVB-C houden (bij verhuizing wel even melden dat je het wilt houden). Alleen 200Mb schijnt niet mogelijk te zijn in combinatie met DVB-C.

Niemand geeft garanties. Als je vraagt of ze de komende tien jaar IPTV houden krijg je ook geen antwoord.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Ach, Nick39 overdrijft een beetje, maar dat ze DVB-C en analoog etc. willen afbouwen lijkt me wel duidelijk. Niet alleen bij Telfort, maar bijvoorbeeld ook bij Vodafone. Hoe lang dat nog gaat duren weet niemand. Kan nog best een paar duren, maar ooit gaat het stoppen, vrees ik.

Pagina: 1 ... 71 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.