(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 78 Laatste
Acties:
  • 431.254 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Mithrildor schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:40:
[...]

Ik denk dat we helaas niet meer kunnen verwachten dat ze bij XMS ook maar iets gaan doen. Ik denk dat de problemen pas voorbij zijn als je over bent gezet naar Telfort.
De stekker gaat er pas eind maart officeel uit. Zolang jij nog betaald moeten ze er zorg voor dragen.
Gewoon blijven proberen zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mithrildor schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:53:
Verandert het aantal dagen dat je terug kunt kijken met Uitzending Gemist trouwens? Bij XMS zat 7 dagen Uitzending Gemist in het standaard abonnement, maar bij Telfort moet je hiervoor het Plus-pakket afnemen (waar ik geen behoefte aan heb). Houden wij gewoon die oude 7 dagen van XMS?
Volgens eigen zeggen van Telfort veranderd dat naar 2 dagen (zie hier en klik op "mogelijkheden bij Telfort").

Ik loop er zelf hard over te denken om alleen maar internet af te gaan nemen en voor de TV naar Ziggo te gaan. Dat is weliswaar duurder, maar ik heb het idee dat de TV streams van KPN alleen maar slechter worden. Laatst had ik het idee dat ik weer naar een jaren 90 jpeg zat te kijken waarbij iemand de "quality" op 50 had gezet ipv 90. Toen de streams nog van van Glashart kwamen had ik dat nooit.

Het enige wat me nog een beetje tegen houdt is dat ik dan weer andere apparatuur moet kopen om TV te pauzeren. Maar als je naar een andere glasvezel aanbieder gaat (de enkele die nog niet in KPN is opgenomen) dan moet je dat ook, dus dat maakt niet zo heel veel uit. Bovendien bieden die in Amersfoort voor zover ik weet ook allemaal dezelfde KPN streams aan dus de kwaliteit wordt er ook niet beter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:18
Mmmm.. zit nog steeds te twijfelen, zal ik (per 25-02 over) blijven bij Telfort, of een van de alternatieven:

Dit krijg ik bij Telfort: 100/100Mbit, TV standaard 65 zenders, bellen onbeperkt vast (voor € 62,50).

UPC: 200/20Mbit, TV Royaal met 110 zenders, bellen standaard (voor € 71).
XS4all: 100/100Mbit, TV standaard met 65 zenders, bellen standaard (voor € 72,50).

Waar ik het meeste van baal is dat XMS/Telfort in het weekeinde beperkt bereikbaar zijn. (zoals dit weekeinde slecht internet). UPC en XS4all zijn beter bereikbaar.

Blijf aan het vergelijken... ieder heeft wel z'n plus en min punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
XMS-medewerker: "Goedemiddag, waarmee kan ik u helpen?"

Krizna: "Het internet is sinds afgelopen zaterdag instabiel, sommige websites zijn slecht bereikbaar. Er lijkt iets mis met de routing. Er zijn meer mensen die erover klagen, kijkt u maar op het forum van Tweakers."

XMS-medewerker: "Gebruikt u een wifi-router?"

Krizna: "Ik gebruik een router maar bedraad."

XMS-medewerker: "Dan wil ik u vragen om eerst te kijken of de firmware van uw router up to date is, en proberen of u de problemen ook heeft als uw computer rechtstreeks op het glasvezelmodem is aangesloten."

Krizna: "Ja maar, het ligt niet aan mij, er zijn meer mensen die dit rapporteren, kijk maar op het forum van..."

XMS-medewerker: "Die adviseren we dan precies hetzelfde te doen, meneer."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:38
Beter: Krizna: "Dat heb ik net al gedaan, en ik heb ook mijn modem al een uur van de stroom gehad..." ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Fiber schreef op maandag 16 februari 2015 @ 15:57:
Beter: Krizna: "Dat heb ik net al gedaan, en ik heb ook mijn modem al een uur van de stroom gehad..." ;)
Oh ja. Ik zeg dat al meteen bij het melden dat ik al van stroom gehaald heb, alles geupdate en direct aangesloten heb. Scheelt je veel gedoe.
Natuurlijk moet je dan wel zeker van je zaak zijn anders staat het zo lullig, maar ik snap ook wel dat hun bij de meeste problemen dat als eerste moeten aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:18
Precies!

Ook net gebeld, en direct aan gegeven dat ik alles al heb gedaan wat maar mogelijk was.
Verwezen naar dit forum, en aangegeven dat als ik bij de buren via een UPC verbinding, of via mijn telefoon (3G), ik nergens problemen mee heb.

Tevens aangegeven dat mijn zoon gisteravond en vanmiddag geen CoD AW kon doen, geen verbinding mogelijk met de online diensten.

Ze gaf aan dat er een aantal meldingen binnen waren gekomen, met te diversen klachten. Zelf gaf ze aan dat ze met de DNS servers bezig waren. (bij mij maakt het niet uit of ik open/google DNS gebruik)

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

zover ik weet hebben ze al tijden een bij vlagen bokkende DNS server en nu met wat de nieuwe storing er boven op sinds zaterdag, is het helemaal "fun" (2 niet 100% van de tijd optredende storingen)
en helemaal als je elders in de KPN interner "tree" binnenkomend (xs4all, Hi getest hier) er geen last van hebt.
(hier met meerdere routers, PC's met verschillende OS-sen en kennissen aan de andere kant van een falende verbinding aan het rondpoken geweest)

Hier meldden ze gelijk dat er al meerdere meldingen geweest waren, toen ik belde

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 15:58

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
Klapt de Internet en IPTV verbinding er bij meerdere mensen weer uit net als van de week?
Hier namelijk wel... Internet en IPTV weer weg, analoog en Tel blijven het wel doen...
En na 5min is de boel weer terug.

Morgen ga ik over naar Solcon, dus was even bang dat ze me er nu al omgezet hadden... maar nee.

pc 3906.

[ Voor 9% gewijzigd door Thasaidon op 16-02-2015 16:19 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
Dom van me, je hebt helemaal gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk hebben ze het door ->

Internet storing
16 Februari 2015

Wegens een technische storing kunt u momenteel hinder ervaren bij het gebruik van onze internet dienst. Er wordt op dit moment hard gewerkt aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

van pure armoede maar weer eens op de xms storingspagina gekeken... en warempel een storingsmelding van dat er internet problemen zijn.
Thasaidon schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:16:
Klapt de Internet en IPTV verbinding er bij meerdere mensen weer uit net als van de week?
Hier namelijk wel... Internet en IPTV weer weg, analoog en Tel blijven het wel doen...
En na 5min is de boel weer terug.
[...]
hier is internet vrij stabiel... een vrij groot deel werkt niet, een kleindeel een regelmatig en een ander klein deel werkt probleem arm. Bij iedere pagina refresh, openen of andere verbinding (email, irc, of wat dan ook) is het net als of je meespeelt in de loterij. bij de IP-TV zijn mij geen storingen opgevallen en xms support kom me zelfs terug bellen

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
@ Krizna: Dan moet het natuurlijk ook wel min of meer waar zijn. Ze vragen dat soort dingen nou ook weer niet helemaal voor niks.

En volgens mij hebben ze ergens een probleem in de routering...

Waar is:
Als je hem nodig hebt...? ;)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Duur! schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:27:
van pure armoede maar weer eens op de xms storingspagina gekeken... en warempel een storingsmelding van dat er internet problemen zijn.
...
Om heel eerlijk te zijn kijk ik al niet eens meer naar de storingspagina, want (normaal gesproken) staat daar toch niets terwijl het halve land misschien wel plat ligt...

Maar die storing die er nu staat is enkel Internet, en dat is volgens mij idd dat sites traag/niet laden.
Bij mij viel ook IPTV tegelijkertijd uit. Net zoals van de week toen er problemen op de AMS-IX zouden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Thasaidon schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:34:
[...]

Om heel eerlijk te zijn kijk ik al niet eens meer naar de storingspagina, want (normaal gesproken) staat daar toch niets terwijl het halve land misschien wel plat ligt...

Maar die storing die er nu staat is enkel Internet, en dat is volgens mij idd dat sites traag/niet laden.
Bij mij viel ook IPTV tegelijkertijd uit. Net zoals van de week toen er problemen op de AMS-IX zouden zijn?
Ik keek er alleen maar ff om te zien of hun eigen pagina ook gestoort was.,..
(en eigenlijk ook of ze nog steeds nieuwe klanten aannamen)

daarom kon ik niet stellen zoals DharmaSingh zei dat die melding er nu pas staat

(ik heb de radio aanstaan via de amino, en die heeft nog geen hinderlijke geluiden/stilte geproduceerd in de laatste uren, waar ik me van bewust ben)

Edit: toch wel een hikje gehad volgens de router en IRC logs en iig enkele websites/services die ik niet meer kon bereiken geven nu wel weer een teken van leven hier

[ Voor 8% gewijzigd door Duur! op 16-02-2015 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:13

GerkeP

Vragen mag altijd........

Thasaidon schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:34:
[...]

Ff vpn koppelen met mij hier, xs4all werkt gewoon 😉

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pveatx
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-09 15:44
Vandaag rond 14:00 naar Ons Brabant Net gemigreerd. Na thuiskomst de router van vaste IP nummers voorzien, en daarna deed alles het meteen. Ik kan niet klagen, de door mij ondervonden Internet problemen van XMS van dit weekend waren ook meteen verholpen.

Bevindingen:
1. Hilversum ligt nu in Noord-NOORD Brabant
2. Carnaval interfereert niet met migraties
3. ik heb een Amino A140 te koop
4. en een Sitecom WLR-4004 v1.003 N300 Gigabit Router

Voor weinig!

Ik ben happy!

EasyLogic BV (RFID & IoT) | iMac 27" i7 16GB 2020 | MacBookPro 2021 M1 Pro | Loxone Domotica | VW ID3.1P | VW Tiguan 2.0TSI 4motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
GerkeP schreef op maandag 16 februari 2015 @ 17:26:
[...]

Ff vpn koppelen met mij hier, xs4all werkt gewoon 😉
L0L, dan toch je mikrotik maar inzetten? dan bouwen we ff een site-2-site vpn tussen ons :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pveatx schreef op maandag 16 februari 2015 @ 19:25:
Vandaag rond 14:00 naar Ons Brabant Net gemigreerd. Na thuiskomst de router van vaste IP nummers voorzien, en daarna deed alles het meteen. Ik kan niet klagen, de door mij ondervonden Internet problemen van XMS van dit weekend waren ook meteen verholpen.

Bevindingen:
1. Hilversum ligt nu in Noord-NOORD Brabant
2. Carnaval interfereert niet met migraties
3. ik heb een Amino A140 te koop
4. en een Sitecom WLR-4004 v1.003 N300 Gigabit Router

Voor weinig!

Ik ben happy!
Ik heb het toch nog eens opgezocht... Algemene Voorwaarden van OBN:

7.2. De ter beschikking gestelde apparatuur blijft eigendom van OnsBrabantNet en wordt u
slechts in bruikleen gegeven. U dient zorgvuldig om te gaan met deze apparatuur en deze na
beëindiging van de Overeenkomst te retourneren aan OnsBrabantNet.

Misschien puntje 3 en 4 nog even niet?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzlightyear
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:52

buzzlightyear

To infinity and beyond...

Verwijderd schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:04:
[...]

Laat nog even weten hoe het gegaan is vandaag.

En ja tot bij het ON/OBN draadje.
Vandaag overgegaan naar OBN (met vast IP :) )

Aangezien alle apparatuur gelijk blijft (de bijgeleverde Sitecom router blijft in de doos) was het internet en email binnen een paar minuten up and running. De beloofde 60/60 wordt bij de download netjes gehaald maar blijft bij de upload steken rond de 40. Met de helpdesk (een verademing om iemand aan de telefoon te krijgen die weet waar hij het over heeft) alles doorgelopen en screenshotjes uitgewisseld. Nu maar hopen dat dit netjes wordt opgelost.

Interactieve TV werkt helaas niet. Er staan geen signaal op de poort. Volgens de helpdesk is het e.e.a. technisch OK maar moet er administratief nog iets bijgewerkt worden wat morgen zou moeten gaan gebeuren. Telefoonaansluiting gebruik ik niet dus kan ik niets over zeggen.

UPDATE: werd zonet teruggebeld door de OBN helpdesk. Blijkbaar heb ik geen abonnement inclusief Interactieve TV, of ik een Totaal pakket wenste af te nemen. Ik heb ze maar even verwezen naar de brief van XMS waarin gerefereerd wordt naar een Alles-in-1 pakket zonder enige vermelding van 'Basis' of 'Totaal' en dat het vreemd is dat ze mij dan wel een Amino 140 toesturen... Morgen zou alles dan alles administratief in orde moeten worden gemaakt. Dus mocht je geen IPTV hebben dan even contact opnemen met OBN en uitleggen dat je van XMS vandaan komt. Toch jammer maar ik heb goede hoop dat het morgen opgelost is.

Het lijkt dus allemaal goed te komen. Nu nog even afwachten hoe de afwikkeling van de facturatie van OBN en XMS gaat verlopen ;)

[ Voor 21% gewijzigd door buzzlightyear op 16-02-2015 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op maandag 16 februari 2015 @ 16:28:
@ Krizna: Dan moet het natuurlijk ook wel min of meer waar zijn. Ze vragen dat soort dingen nou ook weer niet helemaal voor niks.

En volgens mij hebben ze ergens een probleem in de routering...

Waar is:

[...]

Als je hem nodig hebt...? ;)
Die "Ouwe Lul" was lekker een paar dagen carnaval aan het vieren. Als Westerling dan wel weer in OBN gebied. Maar ik begreep van Operatortje2 dat er iets mis was bij een transit-partij. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:45:
[...]

Die "Ouwe Lul" was lekker een paar dagen carnaval aan het vieren. Als Westerling dan wel weer in OBN gebied. Maar ik begreep van Operatortje2 dat er iets mis was bij een transit-partij. :-)
Mis was. Dus het zou nu weer gefixt moeten zijn...? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:48:
[...]

Mis was. Dus het zou nu weer gefixt moeten zijn...? O-)
Yep, we zagen wat route-flaps bij deze partij en hebben de link naar hen dichtgezet waarmee het probleem was opgelost. We wachten tot ze de shit hebben opgelost en zetten hem dan weer open. We hebben meerdere transitpartijen, dus dat kan.

O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Operatortje:

Ik neem aan dat dit voor heel KPN ITNS (ISPfabriek) geldt, dus ook bv. Telfort of Vodafone (oud) aanslutingen op WMP+ ?

Ik heb er ook het hele weekend last van gehad en kon gisterochtend bv. ook niet bij het VPN endpoint van m'n werk in de UK komen terwijl ik thuis wilde werken om van Vodafone naar Telfort gemigreerd te worden. Toen ik rond 10:00 gemigreerd was en rond 12:30 m'n verbinding het via Telfort deed, leken ook de problemen inmiddels opgelost.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:59:
@Operatortje:

Ik neem aan dat dit voor heel KPN ITNS (ISPfabriek) geldt, dus ook bv. Telfort of Vodafone (oud) aanslutingen op WMP+ ?

Ik heb er ook het hele weekend last van gehad en kon gisterochtend bv. ook niet bij het VPN endpoint van m'n werk in de UK komen terwijl ik thuis wilde werken om van Vodafone naar Telfort gemigreerd te worden. Toen ik rond 10:00 gemigreerd was en rond 12:30 m'n verbinding het via Telfort deed, leken ook de problemen inmiddels opgelost.
Telfort heeft meerdere eigen interconnects met ons. De transit-partij ging alleen om de VISP-en (XMS, Lijbrandt, Vodafone)

O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 15:04:
[...]

Telfort heeft meerdere eigen interconnects met ons. De transit-partij ging alleen om de VISP-en (XMS, Lijbrandt, Vodafone)

O.
En op dat gebied is er geen verschil tussen Telfort 'oude stijl' en Telfort 'nieuwe stijl'...? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope. Telfort is Telfort (dus oude Concepts ICT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah, vandaar dat ik er dus eigenlijk geen klachten over las in het Telfort topic en het gisteren na mijn migratie ook weer goed werkte :) (op het feit dat ze m'n profiel nog steeds van 30/30 naar 50/50 moeten zetten na :X )

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

buzzlightyear schreef op maandag 16 februari 2015 @ 20:31:
[...]
Vandaag overgegaan naar OBN (met vast IP :) )

Aangezien alle apparatuur gelijk blijft (de bijgeleverde Sitecom router blijft in de doos) was het internet en email binnen een paar minuten up and running. De beloofde 60/60 wordt bij de download netjes gehaald maar blijft bij de upload steken rond de 40. Met de helpdesk (een verademing om iemand aan de telefoon te krijgen die weet waar hij het over heeft) alles doorgelopen en screenshotjes uitgewisseld. Nu maar hopen dat dit netjes wordt opgelost.

Interactieve TV werkt helaas niet. Er staan geen signaal op de poort. Volgens de helpdesk is het e.e.a. technisch OK maar moet er administratief nog iets bijgewerkt worden wat morgen zou moeten gaan gebeuren. Telefoonaansluiting gebruik ik niet dus kan ik niets over zeggen.

UPDATE: werd zonet teruggebeld door de OBN helpdesk. Blijkbaar heb ik geen abonnement inclusief Interactieve TV, of ik een Totaal pakket wenste af te nemen. Ik heb ze maar even verwezen naar de brief van XMS waarin gerefereerd wordt naar een Alles-in-1 pakket zonder enige vermelding van 'Basis' of 'Totaal' en dat het vreemd is dat ze mij dan wel een Amino 140 toesturen... Morgen zou alles dan alles administratief in orde moeten worden gemaakt. Dus mocht je geen IPTV hebben dan even contact opnemen met OBN en uitleggen dat je van XMS vandaan komt. Toch jammer maar ik heb goede hoop dat het morgen opgelost is.

Het lijkt dus allemaal goed te komen. Nu nog even afwachten hoe de afwikkeling van de facturatie van OBN en XMS gaat verlopen ;)
Sinds ca. ½2 zonder problemen over naar OBN

Router ingesteld op nieuw vast IP
Speedtest prima, alleen wat hoge ping 12 t.o. XMS 1

A140 werkt prima

DVB-C verandert niks aan, blijft KPN-ITNS Midden Nederland

Bij XMS had ik geen telefoon, nu prachtig nummer 024 780 nnnn [waarbij alle n-netjes hetzelfde cijfer zijn]

Afstandbediening van A140 werkt helaas niet op mijn tv, alleen volume & mute knoppen werken, alle mogelijke opgegeven codes geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-08 19:51
Ik ga donderdag over naar Telfort glasvezel, maar mijn verbinding is behoorlijk haperend de laatste dagen.
Postcode gebied 3825, Amersfoort dus.

Als ik een tracert doe naar verschillende urls dan gaat het constant fout:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
Traceren van de route naar telfort.nl [81.173.34.237]
via maximaal 30 hops:

1     1 ms   <1 ms   <1 ms  router.asus.com [192.168.1.1]
  2     1 ms     2 ms     1 ms  mijn IP.FTTH.ispfabriek.nl [mijn IP]
  3     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  4     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  5     3 ms     3 ms     2 ms  188.142.0.38
  6     3 ms     2 ms     3 ms  188.142.0.37
  7     9 ms     3 ms     3 ms  185.2.172.10
  8     3 ms     5 ms    10 ms  openpeering.telecity2.nl-ix.net [193.239.116.3]

9     3 ms     3 ms     5 ms  openpeering.prolocation.net [82.150.158.187]
 10     8 ms     4 ms     4 ms  rc10-10g-rc05.prolocation.net [94.228.128.214]
 11     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 12     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 13     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 14     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 15     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 16     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 17     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 18     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 19     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 20     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 21     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 22     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 23     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 24     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 25     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 26     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 27     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 28     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 29     *        *        *     Time-out bij opdracht.
 30     *        *        *     Time-out bij opdracht.

De trace is voltooid.

Is dit nog hetzelfde probleem als paar posts terug?

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Vandaag over naar Solcon. Alles werkt behalve internet (en dus voip).
Op de een of andere manier krijg ik geen IP via dhcp. Als ze het IP "forceren" krijg ik wel een IP maar gaat er geen bit van of naar het internet :(
Ondertussen zou de 3e lijn er ook mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 19:37:
Vandaag over naar Solcon. Alles werkt behalve internet (en dus voip).
Op de een of andere manier krijg ik geen IP via dhcp. Als ze het IP "forceren" krijg ik wel een IP maar gaat er geen bit van of naar het internet :(
Ondertussen zou de 3e lijn er ook mee bezig zijn.
Internet lijkt me toch wel aardig om te hebben, hoop voor je dat het snel opgelost is.
't Is soms lastig precies uit te vinden wat er mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzlightyear
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:52

buzzlightyear

To infinity and beyond...

Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 16:25:
[...]

Sinds ca. ½2 zonder problemen over naar OBN

Router ingesteld op nieuw vast IP
Speedtest prima, alleen wat hoge ping 12 t.o. XMS 1

A140 werkt prima

DVB-C verandert niks aan, blijft KPN-ITNS Midden Nederland

Bij XMS had ik geen telefoon, nu prachtig nummer 024 780 nnnn [waarbij alle n-netjes hetzelfde cijfer zijn]

Afstandbediening van A140 werkt helaas niet op mijn tv, alleen volume & mute knoppen werken, alle mogelijke opgegeven codes geprobeerd.
Gefeliciteerd, hier werkt de IPTV nu ook. Werd tot tweemaal gebeld om mij te informeren dat de wijziging was doorgevoerd en of het e.e.a. naar tevredenheid was opgelost. Het moet niet gekker worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

buzzlightyear schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 22:05:
[...]
Gefeliciteerd, hier werkt de IPTV nu ook. Werd tot tweemaal gebeld om mij te informeren dat de wijziging was doorgevoerd en of het e.e.a. naar tevredenheid was opgelost. Het moet niet gekker worden...
Ze doen wel erg hun best.
Heb ze zelf even gebeld over m'n afstandbediening, maar helaas geen oplossing voor.
En verder bedankt voor de vlekkeloze transitie. Beetje positieve feedback vinden ze ook wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penacho
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-08 13:18
Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 10:33:
[...]

Ze doen wel erg hun best.
Heb ze zelf even gebeld over m'n afstandbediening, maar helaas geen oplossing voor.
En verder bedankt voor de vlekkeloze transitie. Beetje positieve feedback vinden ze ook wel prettig.
Ben benieuwd: ik ga morgen over naar OBN 8)
Gisteren nog gebeld want de toegezegde bevestigingsbrief (met o.a. het nieuwe vaste IP adres) had nog niet de weg naar mijn brievenbus gevonden. Bleek dat ze voor mijn aansluiting een compleet andere naam/telefoonnummer (ene Ferdinand S., 033-xxxxxx) door hadden gekregen van XMS?!. Betalingsgegevens waren wel die van mij.
De (op een na?) laatste quirck van XMS zullen we maar denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 21:24:
[...]

Internet lijkt me toch wel aardig om te hebben, hoop voor je dat het snel opgelost is.
't Is soms lastig precies uit te vinden wat er mis is.
YES!
en we zijn online!

Toen ik vanmorgen weer belde was het eerste wat de helpdesk medewerker zei...
"je zit ook in een IP range die niet voor jou bedoeld is, dat gaan we even aan laten passen."

En ja hoor, binnen no-time was ik online en deed ook telefonie het.

Kortom, de overgang ging niet geheel vlekkeloos, maar het is uiteindelijk toch gelukt.
Maar, al met al heb ik over de helpdesk van Solcon (en ook 2e lijn) toch wel een beter gevoel dan wat ik de laatste tijd bij XMS had (net alsof ik terug in de tijd ben gegaan naar de begintijd bij XMS :D)

Voor mij is het dus einde XMS tijd (even afgezien van de eventuele afrekening ellende die nog gaat volgen }) ).

[ Voor 3% gewijzigd door Thasaidon op 18-02-2015 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zo ik ga binnen een paar uur ook over

daaaaag xms ;w

Hallooooo Jumbo :+ ... onsbrabantnet oOo *O*

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 18-02-2015 13:10 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze zien ze niet graag bij je nieuwe provider hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
L0L, ach, ik was al blij dat ze het licht zagen vanmorgen en dat ik in een verkeerde IP reeks zou zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even bij MijnXMS gekeken na de overgand naar OBN -> U heeft nog geen lopend abonnement ;w

Mijn contract

Onderstaand vindt u alle details van uw huidige contract bij XMS.
Uw klantgegevens
Naam X Xxxxxxx
Aansluitadres (tevens postadres) Xxxxxxxxx nn
65nn XX Nijmegen
Gegevens contract
Naam provider XMS
Contractnummer nnnnnn
Machtigingsnummer M157112D201407241nnn
Einddatum contract Niet van toepassing
Eindafrekening Nee
Apparatuur in bruikleen Nee
Uw abonnement
Uw pakket U heeft nog geen lopend abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjay1990
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-09 13:46
Gister overgegaan van XMS naar OBN alles lijkt naar behoren te werken. Enige wat me opvalt is dat mijn ping omhoog is gegaan van gemiddeld 6ms naar 14ms.

De hele dag een ping laten lopen vanaf mijn werk naar mijn oude IP om te kijken wanneer hij neer ging. Daarna het thuisfront uitgelegd hoe het nieuwe IP ingesteld moest worden, en opnieuw even gepingt. Zag daar meteen al de hogere MS.
Heb helaas geen tracert gedaan naar mijn oude adres.

Hoop dat dit nog bijtrekt (had altijd laagste ping in online games)

Overigens was binnen een uur mijn oude IP weer bereikbaar, vermoed dat hij vrijgegeven is in de XMS pool en meteen weer uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jayjay1990 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 16:36:
Gister overgegaan van XMS naar OBN alles lijkt naar behoren te werken. Enige wat me opvalt is dat mijn ping omhoog is gegaan van gemiddeld 6ms naar 14ms.

De hele dag een ping laten lopen vanaf mijn werk naar mijn oude IP om te kijken wanneer hij neer ging. Daarna het thuisfront uitgelegd hoe het nieuwe IP ingesteld moest worden, en opnieuw even gepingt. Zag daar meteen al de hogere MS.
Heb helaas geen tracert gedaan naar mijn oude adres.

Hoop dat dit nog bijtrekt (had altijd laagste ping in online games)

Overigens was binnen een uur mijn oude IP weer bereikbaar, vermoed dat hij vrijgegeven is in de XMS pool en meteen weer uitgegeven.
Gisteren ook al doorgegeven dat ping veel hoger is dan bij XMS; vandaag weer gecontroleerd, maar blijft bij mij 12ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:49
My-life schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 15:40:
[...]

Ik heb tegelijk met de 'factuur staat klaar' ook een e-mail van XMS gehad met daarin het volgende:

[...]

Hopelijk ligt deze brief thuis op mij te wachten, ander wordt het inderdaad de telefoon inklimmen denk ik.

Wellicht overbodig om aan dit verhaal toe te voegen dat ik als eindgebruiker niet tevreden ben over deze gang van zaken. Dat men (KPN en dochters) anno 2015 nog steeds niet normaal een proces kan inrichten...
Inmiddels een brief met daarin het wachtwoord voor Mijn Telfort ontvangen, maar ik heb geen gebruikersnaam gekregen.

Ziet hier soms enige logica in, voornaam.achternaam@telfort.nl of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pveatx
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-09 15:44
Barre73 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 19:47:
[...]

Ik heb het toch nog eens opgezocht... Algemene Voorwaarden van OBN:

7.2. De ter beschikking gestelde apparatuur blijft eigendom van OnsBrabantNet en wordt u
slechts in bruikleen gegeven. U dient zorgvuldig om te gaan met deze apparatuur en deze na
beëindiging van de Overeenkomst te retourneren aan OnsBrabantNet.

Misschien puntje 3 en 4 nog even niet?
Niet echt. Die apparatuur is gekocht. Er staat een bedrag van vele Euro's op m'n factuur. En die vervolgens wel weer met korting naar Eur 0 zijn gebracht. En er staat "Gratis WIFI router" en "Gratis HD ontvanger". Het is pas gratis als ik ze krijg… niet als ik ze terug moet geven. Lijkt me interessante case…

Trouwens, bij XMS heb ik voor de hard disk recorder betaald, en nooit een Wifi router gekregen… ik heb trouwens nog een stapel XS4ALL apparatuur (in bruikleen) die ze dan maar eens op moeten halen :)

[ Voor 22% gewijzigd door pveatx op 18-02-2015 21:12 ]

EasyLogic BV (RFID & IoT) | iMac 27" i7 16GB 2020 | MacBookPro 2021 M1 Pro | Loxone Domotica | VW ID3.1P | VW Tiguan 2.0TSI 4motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bedragen op de factuur zijn denk ik een steviger aanknopingspunt dan de term 'gratis', dus die factuur zou ik bewaren (al dan niet digitaal).

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
My-life schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 19:02:
[...]
Inmiddels een brief met daarin het wachtwoord voor Mijn Telfort ontvangen, maar ik heb geen gebruikersnaam gekregen.
Aha! Ik begon al aan mezelf te twijfelen. Na nogmaals m'n administratie doorgezocht te hebben, kwam ik tot de conclusie dat ook ik ècht nog geen brief met Telfort gebruikersnaam- en emailadres heb ontvangen.

Nog maar even een paar dagen afwachten en dan even de Telfort helpdesk bellen.
Ik wilde de Mijn Telfort login gebruiken om te kijken of ik de voicemail op het vaste nummer kan uitschakelen. Na de migratie van XMS naar Telfort is er blijkbaar ineens een voicemail actief, die nèt iets sneller 'oppakt' dan mijn eigen antwoordapparaat.. :'(

Verwijderd

Lekker vlot -> M'n eerste factuur van OBN staat al klaar en klopt behoorlijk volgens mij:

Categorie Periode Omschrijving Kosten (excl. btw)

Abonnement 18-02 t/m 31-03 Alles-in-één Comfort € 74,82
--18-02 t/m 31-03 Bellen Onbeperkt Vast & Mobiel € 17,27
--------------Eenmalig 18-02 t/m 18-02 HD ontvanger € 81,82
-------------------------------------18-02 t/m 18-02 Vast IP € 20,66
---------------------------18-02 t/m 18-02 Verzendkosten € 8,26
-------------------------------18-02 t/m 18-02 Wifi Router € 41,32

-------------------------------------Korting 18-02 t/m 31-03 €10,- Pakketkorting € -11,51
18-02 t/m 31-03 Bellen Onbeperkt Vast & Mobiel - 12 maanden gratis € -17,27
-------------------------------------- --------18-02 t/m 18-02 Gratis HD ontvanger € -81,82
--------------------------------------------------------18-02 t/m 18-02 Gratis Vast IP € -20,66
--------------------------------------------------18-02 t/m 18-02 Gratis Wifi Router € -41,32
--------------------------------------18-02 t/m 31-03 Zes maanden €10,- korting € -11,51
........................................................................................................................................................
''''''''''''''''''''Totaal (excl. btw) € 60,06
''''''btw 21% over € 60,06 € 12,61
Totaalbedrag (incl. btw) € 72,68

Nu de afrekening van XMS nog!

• Fiber
LeGato23 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 01:45:
[...]

Aha! Ik begon al aan mezelf te twijfelen. Na nogmaals m'n administratie doorgezocht te hebben, kwam ik tot de conclusie dat ook ik ècht nog geen brief met Telfort gebruikersnaam- en emailadres heb ontvangen.
Voor je login naam was ook geen speciale brief, maar hij stond ergens verstopt in een welkomstbrief of zo. Je leest er zo overheen.

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:00
Zojuist gebeld door OBN. De migratie die voor vandaag gepland stond gaat vooralsnog niet door. Er zit ergens een onstabiele factor in het netwerk waardoor OBN geen ongestoorde aansluiting kan garanderen. En dan doen ze het liever even niet en later opnieuw dan dat ze mij met een halve internetaansluiting opzadelen. Erg netjes moet ik zeggen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Zit im in de migratie van xms -> obn. en de basis setup werkt

Gelijk maar even firmware upgradetje van router doen
*.. ETEN ...
Nou dan maar even de router met standaard instellingen een uit doen maar.
mm stekker ver weg, hoppa hele stekkerdoos dan maar uit.
* kaasfondutje achter de kiezen
Stekkerdoos aan ....
Waarom werkt het niet ? na wat rommelen brand er geen enkel lampje op het glasmodem.
Nee, dat ga je niet menen dacht ik ....... toch wel he ...
Ff meten, er komt geen spanning uit de adapter. ... jammer .... moet ik gaan kloten en solderen.

Maar wacht ff die nieuwe adapter van mijn nieuwe obn router piest persas en de goeie spanning !!!! _/-\o_ oOo
(handig als je je eigen mail afhandelt)

Iperf

• XanaduNL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 14:01
Mijn migratie is ook uitgesteld. (Amersfoort)
Je houdt het niet voor mogelijk maar ik kreeg gisteren een mail van xms dat ik nog 2 maanden oid heb om mijn mail bij xms te downloaden omdat mijn account wordt geruimd. (geforward vanuit mijn xms adres naar mijn gmail adres welke het gelijk in de spam map had gedeponeerd)
Ach.. na 2 jaar al bij Ziggo te zijn is dat toch wel lief,maar ik ga er toch maar niet kijken want wie weet wat ik activeer als ik alsnog ga inloggen.
Maar fijn dat ik nu eindelijk toch gelijk een kip met vogelpest wordt geruimd :)

• CultFreak
XanaduNL schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 16:06:
Ik ben om, zonder al te veel problemen ook zelfs. _/-\o_
Amersfoort Vathorst hier.

Volgens Speedtest nu zelfs 60 MBit upload, bij een 50 MBit abo. 8)7

Bij een tracert overigens nog wel time-outs tot Prolocation.net en erna. :/

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4155113973.png

[ Voor 32% gewijzigd door CultFreak op 19-02-2015 16:29 ]

Bier = beter

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
Afgelopen week eindelijk de 1e brief ontvangen, nu even afwachten wat de opties gaan zijn.

• Krizna
Ik ben benieuwd wanneer ik de brief krijg. Ik heb nog niks gehoord. Straks ben ik de enige in dit topic.

;w

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 19:15

j1nx

Geek - Enjoying life

Doe jij het licht uit?

Of misschien ben jij de enige die straks alle lampjes uit ziet gaan op zijn modem, zo van; WTF ???

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

• Mrbeam
  • Niet online
Hilversum DVB-C heeeel veel blokken op alle zenders en een zwak inkomend signaal.

• CultFreak
Hier ook sputteringen. Amersfoort.
Datum:
19-02-2015

Op dit moment kun je problemen ervaren met Internet, TV en Vast Bellen in de regio Amersfoort. We doen er alles aan om de storing zo spoedig mogelijk te verhelpen. Onze excuses voor het ongemak.
En:
Datum:
19-02-2015
Klanten die vandaag overstappen van XMS Lijbrandt naar Telfort kunnen hinder ervaren met de internet en televisie diensten.

Wij zijn ons bewust van dit probleem en werken aan een oplossing. Zodra de problemen zijn verholpen zullen wij dat op deze pagina publiceren.

Onze excuses voor het ongemak.
Lekker dan. 8)7

[ Voor 140% gewijzigd door CultFreak op 19-02-2015 19:46 ]

Bier = beter

• penacho
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-08 13:18
XanaduNL schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 16:06:
Ik werd ook netjes gebeld over de uitstel (Hilversum). Uiteindelijk maar goed ook, want de welkomstbrief met o.a. vast IP adres is nog steeds niet aangekomen. Wordt opnieuw verstuurd.

• D2k
  • Laatst online: 02-09 11:02

D2k

CultFreak schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 19:41:
Hier ook sputteringen. Amersfoort.

[...]
ik had alles al een paar keer herstart, dacht dat het aan mij lag

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Ik had bij XMS ook heel veel haperingen op IPTV en dan met name radio.
Ook als ik 1 enkele stb aan de ftu hang heb ik de haperigen.
Nu zit ik bij Solcon, maar heb dezelfde haperingen. Ligt dus denk ik in het achterliggende netwerk of de bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Niet online
Mrbeam schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 18:13:
Hilversum DVB-C heeeel veel blokken op alle zenders en een zwak inkomend signaal.
Uur later weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is het met degenen waarvan de overgang naar OBN uitgesteld is afgelopen week?
Inmiddels wel over, of nieuwe datum vastgesteld.
Dacht heel even dat alles vlekkenloos verliep, maar waren blijkbaar toch problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:07
Ik heb nog niks vernomen, ook geen brief. Ga morgen maar even bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:25
woohoo, ik heb nu voor de 2e keer een brief ontvangen dat ik overga naar Telfort en dat ik binnenkort meer info kan verwachten. Hopelijk lukt het ze nu wel om die brief te versturen... de eerste keer ontving ik de brief in december en heb daarna nooit meer iets gehoord...navragen bij de helpdesk leverde ook niets op..wel een migartie datum...waarvan uiteindelijk niemand iets afwist.... :? Och ja..we zullen wel zien..

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
20 Maart word ik over gezet zonder tegenbericht van mijn kant. Nu vind ik de "aanbieding" van Telfort een aanfluiting. Moet meer gaan betalen dan ik nu doe om hetzelfde te behouden en als ik via de Telfort website een nieuwe aanmelding doen met dezelfde specificaties als ik nu heb ben ik goedkoper uit.

Toch die helpdesken maar weer spammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:13
Ashrah schreef op maandag 23 februari 2015 @ 09:53:
20 Maart word ik over gezet zonder tegenbericht van mijn kant. Nu vind ik de "aanbieding" van Telfort een aanfluiting. Moet meer gaan betalen dan ik nu doe om hetzelfde te behouden en als ik via de Telfort website een nieuwe aanmelding doen met dezelfde specificaties als ik nu heb ben ik goedkoper uit.

Let op dat bijvoorbeeld bij mij extra 'onbeperkt bellen naar vaste nummers in Nederland' aan staat. Dat zou me een stuk meer kosten als ik via de website de gegevens invul dan wat de aanbieding was.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Ashrah schreef op maandag 23 februari 2015 @ 09:53:

En vergeet ook niet dat je als "nieuwe klant" bij Telfort GEEN analoge TV meer hebt (DVB-C weet ik ff niet).
Als je over gaat als "ex-"XMS klant behoud je dat wel (totdat je iets veranderd in je abbo, dan ben je het evengoed toch kwijt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, DVB-C dus ook niet meer. De CATV vezel wordt geheel niet meer aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Net overstap geregeld naar KPN ivm kosten/vast ip-adres (toch makkelijker ivm VPN) ingangsdatum 20-03 ..

DVB-C en Analoog had ik al niet meer dus dat was niet echt van belang, moet alleen nog wat gaan verzinnen om die EB buiten spel te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ashrah schreef op maandag 23 februari 2015 @ 12:26:
Net overstap geregeld naar KPN ivm kosten/vast ip-adres (toch makkelijker ivm VPN) ingangsdatum 20-03 ..

DVB-C en Analoog had ik al niet meer dus dat was niet echt van belang, moet alleen nog wat gaan verzinnen om die EB buiten spel te zetten.
Opties genoeg...: www.netwerkje.com

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Thanks! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Ik las vorig week een aantal keer over lage ping na de overstap naar OBN.
Van +/- 2ms bij XMS naar +/- 14ms bij OBN.

Mijn overstap is als het goed is morgen, maar ik vroeg me af of men de reden al heeft kunnen vinden? Of een reactie van OBN heeft gehad hierover?
Ik ga het natuurlijk ook controleren, maar vroeg me af of er al nieuws over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-07-2020
Vorige week zou ik (in Bussum) overgezet worden naar OBN (die meer boden voor minder geld, zou een upgrade krijgen naar 100/100 voor een klein bedragje meer in de maand). Op de dag zelf werd ik echter door OBN gebeld dat het niet doorging omdat de hardware van XMS niet compatibel bleek. Zowel in huis als in de straat kast. Die is dus net in november vervangen om de infra te verbeteren werd toen gezegd. Dit ruikt verdacht maar dat is mijn mening en ik vertel even verder.

Helaas werd ik die dag kort na het belletje alsnog door XMS afgesloten maar die hebben dat dezelfde avond nog gefixed. Word ik echter zojuist door XMS gebeld dat ik nog over kan naar telfort met eenmalig e30,- korting, maar Telfort levert 50/50 voor zo'n e10,- in de maand extra. Ben ik gewoon e120,- in het jaar duurder uit zonder iets terug te krijgen daarvoor.

Inmiddels zoek ik dus naar andere opties want de gang van zaken vind ik verdacht en de nu afgedwongen hogere kosten zonder tegenprestatie vind ik echt absurd en al helemaal bij bestaande klanten (sinds 2009 al gebruiker van glasvezel in Bussum)....

Fijn dat KPN toestemming van de overheid kreeg om zowel XMS als OBN als Telfort als ook een aantal andere exploitanten te mogen opkopen en de glasvezelmarkt nu zowat helemaal voor zichzelf heeft (zeker in bepaalde steden en dorpen) en lekker onderhands manipulatief als de monopolist de boel kan uitmelken

Nexus7HD 2013 32GB, Nexus 5, 32GB, Homebrew PC corei7, Acers Aspire v7 & Iconia W5, DJI Mavic Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:42
Mijn overstap naar OBN gaat ook niet bepaald vlekkeloos.

Eerst wordt ik door XMS benaderd omdat ik mijn keuze nog niet heb doorgegeven. Geen probleem, had ik al slechts twee maal gedaan, ondanks dat ik tweemaal erachteraan gebeld heb om te bevestigen dat het was aangekomen, nogmaals of ik een keuze wou maken.

Dan OBN. Daar ben ik ingegaan op het aanbod van 48 euro. Kreeg ik afgelopen week opeens een Animo, Router en andere troep opgestuurd met een overzicht wat ik ga betalen. Je raad het al dat bedrag kwam absoluut niet overeen met 48 euro.

Ik gebeld met OBN:
"ja meneer dit is een aanbieding en u gaat 45 euro betalen en we kunnen u wel overzetten, maar dan krijgt u minder en gaat u meer betalen".

Nu vertrouwde ik het niet, gezien er duidelijk op het overzicht staat dat er 6 maanden 10 euro afgaat, dus ik maar eens opnieuw bellen.
"ja meneer, u gaat 65 euro betalen".

toch maar even verzocht of ze het willen aanpassen.
"ja meneer, u krijgt 60/60 voor 48". * Cardinal "nee, ik krijg 100/100 voor 48 euro". "Ow meneer dan gaan we het aanpassen" :F

Indien er een moment is dat je het niet vertrouwd, stalk die gasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
RHTizzy schreef op maandag 23 februari 2015 @ 20:11:
Fijn dat KPN toestemming van de overheid kreeg om zowel XMS als OBN als Telfort als ook een aantal andere exploitanten te mogen opkopen en de glasvezelmarkt nu zowat helemaal voor zichzelf heeft (zeker in bepaalde steden en dorpen) en lekker onderhands manipulatief als de monopolist de boel kan uitmelken
Ja hier klopt echt helemaal niets van, glasvezel markt compleet verpest, je kan kiezen KPN/dochters of een van de weinige onafhankelijken die nog over zijn maar maar van de KPN infra gebruik maken omdat KPN ook een meerderheid heeft in het bedrijf dat de vezels zelf aanlegt.

Concurrentie ver te zoeken .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 07:46:
Lekker vlot -> M'n eerste factuur van OBN staat al klaar en klopt behoorlijk volgens mij:
Wordt op 2 maart geïncasseerd.
Nu de afrekening van XMS nog!
Maandje wachten maar; vandaag €53,50 geïncasseerd voor de maand maart.
Heb verder niks af te rekenen, geen telefoon of extra pakketten.

Volgende maand maar afwachten of ik m'n geld terugkrijg, zoniet incasso dan maar terugboeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 07:52:
[...]

Volgende maand maar afwachten of ik m'n geld terugkrijg, zoniet incasso dan maar terugboeken.
Nope, word die maand daarop pas. (eerst twee keer maand bedrag vooruit betalen, dan die maand daarop krijg je een factuur met nog een maand erop en in totaal 3 eraf.)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j1nx schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 08:26:
[...]
Nope, word die maand daarop pas. (eerst twee keer maand bedrag vooruit betalen, dan die maand daarop krijg je een factuur met nog een maand erop en in totaal 3 eraf.)
Blijkbaar ervaring of inside information?

Ga ik echt niet op wachten; maand ten onrechte incasseren vind ik mooi genoeg.
Sinds 17 februari al over naar OBN en tegen de tijd die je aangeeft bestaat XMS waarschijnlijk al niet meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 08:32:
[...]

Blijkbaar ervaring of inside information?

Ga ik echt niet op wachten; maand ten onrechte incasseren vind ik mooi genoeg.
Sinds 17 februari al over naar OBN en tegen de tijd die je aangeeft bestaat XMS waarschijnlijk al niet meer!
Ervaring.

Je kan voor mijn ervaringen wel even terug zoeken in deze thread op mijn nick

Kijk maar eens goed naar het kopje betreft op je factuur.

De datum van een XMS factuur staat op deze maand.
Maar het betreft de factuur van vorige maand.
Je internet tarief is voor de aankomende maand.

Feitelijk moeten ze de datum onder "Betreft" helemaal gelijk trekken tot de eind datum. Dat duurd dus 2+1 maand. Ze kunnen je dus niet overzetten op een 0,00 euro abbo, dus moet je eerst twee keer een maandje vooruit betalen, waarna je die 2 keer pas na nog een maand (derde dus) weer terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij Vodafone is het in ieder geval (ben 16 februari van Vodafone naar Telfort gemigreerd) 1 maand vooruit betalen. Ontving zojuist factuur in m'n mailbox om de maand maart vooruit te betalen (terwijl ik dus de GEHELE maand maart geen klant meer van hun ben en ook de laatste 12 dagen van februari niet).

Maar ja, ik moet ook maar afwachten of dit eind maart / begin april dan weer goed verrekend wordt. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j1nx schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 09:01:
[...]
Ervaring.

Je kan voor mijn ervaringen wel even terug zoeken in deze thread op mijn nick

Kijk maar eens goed naar het kopje betreft op je factuur.

De datum van een XMS factuur staat op deze maand.
Maar het betreft de factuur van vorige maand.
Je internet tarief is voor de aankomende maand.

Feitelijk moeten ze de datum onder "Betreft" helemaal gelijk trekken tot de eind datum. Dat duurd dus 2+1 maand. Ze kunnen je dus niet overzetten op een 0,00 euro abbo, dus moet je eerst twee keer een maandje vooruit betalen, waarna je die 2 keer pas na nog een maand (derde dus) weer terug krijgt.
Factuur nu januari & internet maart.
Volgende maand dus factuur februari; moet dus internet februari, vorige maand al betaald, verrekenen: tot de 17e XMS, restant retour 12/28ste maal €53,50.
Eventueel dan factuur maart, retour internet maart €53,50.
En uiteraard incasso blokkeren bij bank.
En storneren kan altijd als het me te lang duurt; ik wacht het even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 09:01:
Bij Vodafone is het in ieder geval (ben 16 februari van Vodafone naar Telfort gemigreerd) 1 maand vooruit betalen. Ontving zojuist factuur in m'n mailbox om de maand maart vooruit te betalen (terwijl ik dus de GEHELE maand maart geen klant meer van hun ben en ook de laatste 12 dagen van februari niet).

Maar ja, ik moet ook maar afwachten of dit eind maart / begin april dan weer goed verrekend wordt. :{
eymey,max binnen 2 weken volgens HD vodafone ,heb hier het zelfde probleem weg sinds 7feb bij vodaffone en toch een factuur over maart.
Auto incasso stop toch met ingang datum einde abbo?
Mag dit wettelijk wel btw?
Vreemde gang van zaken daar blij dat ik weg ben daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, het 'mag' blijkbaar want Lijbrandt, XMS, etc. doen het dus ook via dergelijke praktijken.

Maar netjes? Nee.... nou kan ik het (tijdelijk) missen en ik weet dat storneren een flinke beerput zal open trekken omdat het automatische proces dan verstoord is. Maar kan me voorstellen dat het voor veel mensen wél een probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat men het doet betekent nog niet dat het ook mag ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben ik met je eens @IcyK.

Maar aan de andere kant: Als het echt illegaal zou zijn, dan zouden er dus inmiddels al meerdere boetes uitgedeeld moeten zijn aan meerdere providers aangezien dit toch al aardig wat jaartjes de facto gedrag is bij meerdere partijen.

Of zou ik nu succesvol naar de ACM of andere instantie moeten kunnen stappen om dit te melden?

[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 24-02-2015 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat niemand weinigen (begrijpelijk) de moeite neemt om te klagen.
Voor een boete is op z'n minst nodig dat een benadeelde de moeite neemt om voor een paar tientjes een klachtencircus in te gaan, en een toezichthouder die het de moeite vindt om de zaak uit te zoeken.

Omdat uiteindelijk de providers de klanten niet materieel benadelen (het eventueel teveel betaalde krijg je met 3 maanden weer terug) denk ik niet dat dit hoog op de priolijst van een toezichthouder al staan.

Vergelijk het met automatische incasso's in het algemeen: wettelijk mag dat alleen wanneer een bedrijf een fysiek stuk papier met daarop jouw originele handtekening heeft.
Vinkjes in een database of HTML formulier, of gescande handtekeningen, zijn wettelijk géén grond voor een automatische incasso. Maar hoe vaak gebeurt dat toch? En het gaat bijna altijd goed, dus blijkbaar geen reden voor onderzoek of boetes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:13

GerkeP

Vragen mag altijd........

eymey schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 09:50:
Tsja, het 'mag' blijkbaar want Lijbrandt, XMS, etc. doen het dus ook via dergelijke praktijken.

Maar netjes? Nee.... nou kan ik het (tijdelijk) missen en ik weet dat storneren een flinke beerput zal open trekken omdat het automatische proces dan verstoord is. Maar kan me voorstellen dat het voor veel mensen wél een probleem is.
Nee, het MAG NIET, dat is dus het probleem.
Ik heb de klacht neergelegd bij diverse instanties, maar helaas te weinig klachten om er ook maar iets mee te doen. Ik ben er ook wel mee klaar, ben bijna 1 jaar weg en heb een hoop minder buikpijn/hoofdpijn en geen last meer van al die fabeltjes van webcare, administratie en andere medewerkers van XMS ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja, jullie zeggen het dus allebei min of meer: Het "MAG NIET" maar omdat het in praktijk nauwelijks of te weinig problemen oplevert wordt het dus gedoogd.

Dus in praktische zin mag het blijkbaar...... want wordt gedoogd (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:07
Facturen die XMS verstuurt doen er kennelijk 5 dagen over om in mijn mailbox te komen:

Return-Path: <factuur@xmsnet.nl>
Delivered-To: XXX@xmsnet.nl
Received: from smtprelay01.ispfabriek.nl (unknown [10.241.166.72])
    	by mx1.ispfabriek.nl (Postfix) with ESMTP id 551DA1028033
    	for <XXXk@xmsnet.nl>; Mon, 23 Feb 2015 23:41:42 +0000 (UTC)
Received: from app2 (unknown [10.241.166.149])
    	by smtprelay01.ispfabriek.nl (Postfix) with ESMTP id 0951756E7;
    	Wed, 18 Feb 2015 10:57:22 +0100 (CET)
MIME-Version: 1.0
From: factuur@xmsnet.nl
To: XXX@xmsnet.nl, XXX@xmsnet.nl
Date: 18 Feb 2015 10:57:21 +0100
Subject: Uw factuur - nr. XYZ
Content-Type: multipart/mixed;
     boundary=--boundary_5927_e90db84e-8ad4-4c9f-b448-bd3327a9523b

Gelukkig kan ik ze nog opvragen via Mijn XMS en gebruik ik mijn xmsnet.nl mailadres alleen voor communicatie met XMS zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le-xxx-ie
  • Laatst online: 02-08 08:14
Óf ik word nu omgezet naar OBN óf de internetverbinding ligt eruit :-)
Hopelijk gaat alles goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjanjnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:55
Ik heb het zelfde. Word ook vandaag voor 16:00 overgezet en heb nu ook geen internet. Nieuw ipadres in de router gezet en nu wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Laatst online: 09:00
Zijn dit opnieuw ingeplande migraties die vorige week zijn geannuleerd? Of is vandaag de oorspronkelijk geplande datum? Ik heb van OBN verder nog niets gehoord na de vorige week afgeblazen migratiepoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le-xxx-ie
  • Laatst online: 02-08 08:14
ToniW schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 13:26:
Zijn dit opnieuw ingeplande migraties die vorige week zijn geannuleerd? Of is vandaag de oorspronkelijk geplande datum? Ik heb van OBN verder nog niets gehoord na de vorige week afgeblazen migratiepoging.
Voor mij is het de oorspronkelijke geplande overgang. (A'foort - Vathorst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjanjnl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:55
Voor mij was het ook de oorspronkelijke planning (Maarssen). En het werkt nu \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

GerkeP schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 11:11:
[...]

Nee, het MAG NIET, dat is dus het probleem.
Ik heb de klacht neergelegd bij diverse instanties, maar helaas te weinig klachten om er ook maar iets mee te doen. Ik ben er ook wel mee klaar, ben bijna 1 jaar weg en heb een hoop minder buikpijn/hoofdpijn en geen last meer van al die fabeltjes van webcare, administratie en andere medewerkers van XMS ;)
En het is in princiepe zo gemakkelijk op te lossen.

Het enige wat ze hoeven doen is een 0 Mbit up / 0 Mbit down abbonnement voor EUR 0,00 in het leven te roepen. Dan op de opzegdatum je kosteloos downgraden naar dat abbonement.

Het verdere systeem "as is" kan dan nog gewoon door lopen. Je krijgt alsnog wel gewoon de 3 extra rekeningen echter betaal je dan geen cent te veel. De derde zal dan een beetje raar zijn waar je voor de 3de keer 0,00 voor je abbo betaalt en dan 3 keer 0,00 terug krijgt, maar goed ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:30
Ashrah schreef op maandag 23 februari 2015 @ 23:32:
[...]

Ja hier klopt echt helemaal niets van, glasvezel markt compleet verpest, je kan kiezen KPN/dochters of een van de weinige onafhankelijken die nog over zijn maar maar van de KPN infra gebruik maken omdat KPN ook een meerderheid heeft in het bedrijf dat de vezels zelf aanlegt.

Concurrentie ver te zoeken .....
Maar mij lijkt niet tot dat aan KPN ligt, als er geen investeerders zijn, moet KPN dan als die glasvezel aansluitingen links laten liggen, waar uiteraard ook de gebruiker de dupe van is; er is geen aanbieder.

Er moet inderdaad veel gebeuren, nu weet ik dat vodafone overal ter wereld flink aan het investeren is in glasvezel, en nu ook in Nederland hun plek aan het pakken is. Maar goed dan zit je alsnog met KPN en Vodafone (wat ook weer upc wilt gaan overnemen).
Het is een zeer onstabiele markt, en ik zou gewoon de beste prijs/kwaliteit nemen, al is het KPN op dit moment. Als hun een leuk product bieden voor een toepasselijke prijs, waarom niet? Omdat ze een monopolie hebben? Gewoon aan je eigen centjes denken :)

En is glasvezel zo belangrijk op dit moment? Lukt het niet met de 20mb van upc of ziggo ( upload ) ? Er zijn legioene toepassingen te bedenken waar glasvezels upload voor nodig is, maar heeft elke gebruiker in dit topic dat nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Heej, NPO 1,2 en 3 SD en HD zijn nu van zenders gewisseld op DVB-C. HD zat op 101, 102 en 103, nu zit daar de SD versies en zitten de HD versies op 1, 2 en 3.
Wat mij betreft een aangename verassing zo op het einde van XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Staat los van XMS geloof ik, komt rechtstreeks van KPN-ITNS...

Ging dat automatisch of heb je overnieuw gescand...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Automatisch. Het was opeens gewoon zo.
Pagina: 1 ... 74 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.