(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 75 ... 78 Laatste
Acties:
  • 431.252 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 15:30
Als het goed is ga ik morgen ook over naar OnsBrabantNet. Ik zit in een Portaal-gebied (Arnhem), dus ik hoop dat alles zonder problemen verloopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik ben vandaag over gezet naar OBN. Alles lijkt in orde.
Alleen de ping is 10ms na 5 verschillende tests. Toch beetje hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 20:02:
Ik ben vandaag over gezet naar OBN. Alles lijkt in orde.
Alleen de ping is 10ms na 5 verschillende tests. Toch beetje hoog.
Op ON/OBN draadje al paar maal opgemerkt door overstappers.
Ping echt flink omhoog t.o.v. XMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 21:43:
[...]

Op ON/OBN draadje al paar maal opgemerkt door overstappers.
Ping echt flink omhoog t.o.v. XMS
Hmm ik had daar al gekeken en zie eigenlijk alleen jouw berichtje erover. Voor de rest wat andere niet gerelateerde berichten die iets over ping noemen.
Ik ga ze morgen wel even mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 22:12:
[...]
Hmm ik had daar al gekeken en zie eigenlijk alleen jouw berichtje erover. Voor de rest wat andere niet gerelateerde berichten die iets over ping noemen.
Ik ga ze morgen wel even mailen.
Dacht dat ik er nog een paar gezien had ook van overstappers en had naar aanleiding daarvan nog een paar keer getest, maar wordt nauwelijks lager, tussen 14 en 10ms.

Even nagelezen maar is inderdaad niet in ON/OBN draadje maar hier en ook maar twee personen incl. mezelf en nu jij erbij.
Ik ben er niet achteraan gegaan, heb er niet vee last van, maar klopt niet erg en als je veel gamet lijkt het me erg vervelend.

Aanvulling 25 februari
Net weer even speedtest gedaan van OBN zelf: ping gezakt naar 7ms; beste resultaat tot nu toe.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2015 12:18 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-08 19:51
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4169387357.png

Hier gaat ie lekker voor een ex-XMS klant met 50Mbit. _/-\o_

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penacho
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-08 13:18
Verwijderd schreef op zondag 22 februari 2015 @ 07:02:
Hoe is het met degenen waarvan de overgang naar OBN uitgesteld is afgelopen week?
Inmiddels wel over, of nieuwe datum vastgesteld.
Dacht heel even dat alles vlekkenloos verliep, maar waren blijkbaar toch problemen.
Ik ben zojuist gebeld om een nieuwe datum (volgende week) af te spreken. Ook zou er (opnieuw?) een welkomstbrief met vast IP adres opgestuurd zijn/worden (tot nu toe nog niet ontvangen).
Ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:00
penacho schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:13:
[...]

Ik ben zojuist gebeld om een nieuwe datum (volgende week) af te spreken. Ook zou er (opnieuw?) een welkomstbrief met vast IP adres opgestuurd zijn/worden (tot nu toe nog niet ontvangen).
Ik ben benieuwd...
Ik ook. Heb maar weer niet gekozen voor de eerst mogelijke datum... :-)
5 maart is mijn migratie gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 22:52:
[...]

Dacht dat ik er nog een paar gezien had ook van overstappers en had naar aanleiding daarvan nog een paar keer getest, maar wordt nauwelijks lager, tussen 14 en 10ms.

Even nagelezen maar is inderdaad niet in ON/OBN draadje maar hier en ook maar twee personen incl. mezelf en nu jij erbij.
Ik ben er niet achteraan gegaan, heb er niet vee last van, maar klopt niet erg en als je veel gamet lijkt het me erg vervelend.
Ik game niet veel, maar regelmatig. Het is niet extreem, maar vergeleken met wat ik had zeker 4-5 keer langzamer.
Wellicht wil je er een mailtje richting OBN aan wagen hoe dat komt? Wellicht dat ze bij meer meldingen meer gaan ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:18:
[...]
Ik game niet veel, maar regelmatig. Het is niet extreem, maar vergeleken met wat ik had zeker 4-5 keer langzamer.
Wellicht wil je er een mailtje richting OBN aan wagen hoe dat komt? Wellicht dat ze bij meer meldingen meer gaan ondernemen.
Net aanvulling gegeven op het door jou gequote.

Aanvulling 25 februari
Net weer even speedtest gedaan van OBN zelf: ping gezakt naar 7ms; beste resultaat tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Had langzamerhad wel wat nadere informatie verwacht. Heb de voorkeur doorgegeven (OBN ipv Telfort) daarna niets meer gehoord.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 15:58

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
Zijn er meer mensen met "hikken" op de IPTV?
Met name op de radio kanalen hoor ik af en toe dat de audio gewoon ff wegvalt.
Op de tv zenders komt het ook voor, maar lijkt het minder en is het alleen de audio die ff hikt, het beeld staat niet stil

Het ligt niet aan mijn apparatuur (tenzij het de FTU is), want ik hoor de hikken op alle STB tegelijkertijd.
Ook als ik een willekeurige STB rechtstreeks aan de 2e RJ45 poort van m'n FTU hang blijf ik af en toe hikken horen.

Ik had dit al bij XMS en nu bij Solcon ook. Lijkt dus in "de bron" te zitten?

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-09 16:09
ijdod schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:23:
Had langzamerhad wel wat nadere informatie verwacht. Heb de voorkeur doorgegeven (OBN ipv Telfort) daarna niets meer gehoord.
Gewoon nog een keer bellen. Heb ik ook gedaan, bleek mijn eerdere reactie nergens geregistreerd te staan. Vraag me af wat er gebeurd zou zijn als ik niet had gerappelleerd. Geen internet meer, of automatisch naar de nieuwe propositie van Telfort overgezet? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 16:39:
Zijn er meer mensen met "hikken" op de IPTV?
Met name op de radio kanalen hoor ik af en toe dat de audio gewoon ff wegvalt.
Op de tv zenders komt het ook voor, maar lijkt het minder en is het alleen de audio die ff hikt, het beeld staat niet stil

Het ligt niet aan mijn apparatuur (tenzij het de FTU is), want ik hoor de hikken op alle STB tegelijkertijd.
Ook als ik een willekeurige STB rechtstreeks aan de 2e RJ45 poort van m'n FTU hang blijf ik af en toe hikken horen.

Ik had dit al bij XMS en nu bij Solcon ook. Lijkt dus in "de bron" te zitten?
Hier met Lijbrandt ook hetzelfde probleem. Dit is nu al een aantal dagen zo, erg irritant.

Waarschijnlijk willen ze (KPN) dat we de providers overstappen naar het KPN systeem. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Onzin want het "kpn systeem" wordt sinds zomer 2014 niet meer via andere providers verkocht. Tevens krijgt iedereen de zelfde streams.

Hier (almere, telfort oud) overigens geen last

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
JeroenC schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 15:55:
[...]

Maar mij lijkt niet tot dat aan KPN ligt, als er geen investeerders zijn, moet KPN dan als die glasvezel aansluitingen links laten liggen, waar uiteraard ook de gebruiker de dupe van is; er is geen aanbieder.

Er moet inderdaad veel gebeuren, nu weet ik dat vodafone overal ter wereld flink aan het investeren is in glasvezel, en nu ook in Nederland hun plek aan het pakken is. Maar goed dan zit je alsnog met KPN en Vodafone (wat ook weer upc wilt gaan overnemen).
Het is een zeer onstabiele markt, en ik zou gewoon de beste prijs/kwaliteit nemen, al is het KPN op dit moment. Als hun een leuk product bieden voor een toepasselijke prijs, waarom niet? Omdat ze een monopolie hebben? Gewoon aan je eigen centjes denken :)

En is glasvezel zo belangrijk op dit moment? Lukt het niet met de 20mb van upc of ziggo ( upload ) ? Er zijn legioene toepassingen te bedenken waar glasvezels upload voor nodig is, maar heeft elke gebruiker in dit topic dat nodig?
Ik kom er niet (altijd) met de 20mb upload van Ziggo (werkgerelateerd) wat de rest van je post betreft, zou ik dit en vorige topics even teruglezen. Over de tekortkomingen van KPN op het vlak van innovatie en visie is al genoeg gesproken.

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:30
Ashrah schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 10:03:
[...]

Ik kom er niet (altijd) met de 20mb upload van Ziggo (werkgerelateerd) wat de rest van je post betreft, zou ik dit en vorige topics even teruglezen. Over de tekortkomingen van KPN op het vlak van innovatie en visie is al genoeg gesproken.
Ik ben zeker op de hoogte op de terkortkomingen van KPN, maar het is in ieder geval beter iets dan niets. Als er geen andere bedrijven zijn die geld hebben om de kabel te kopen/huren, dan heb je helemaal niks. Nu heb je in ieder geval in sommige gebieden KPN die het opkoopt. Het is uiteraard aan andere bedrijven om actie te ondernemen, maar als die ''andere'' bedrijven er niet zijn. Lijkt het mij als je glasvezel nodig hebt, dat je ook een aanbieder ervoor moet hebben, of dat nu kpn, upc, telfort of een underdog is. Je moet een aanbieder hebben. Of dit nou de fout is van KPN, dat betwijfel ik, het zijn andere ''bedrijven'' die er geen werk van durven te maken en het maar voorbij laat gaan. Net als XMS was voor mij hoopvol nadat vrienden van mij er een aantal jaar (5?) aan begonnen. Maar goed kennelijk niet gedreven genoeg om het ook in stand te kunnen houden. En dat is KPN wel.

Verwijderd

Zoals al eerder gezegd, lees eens wat terug, en verdiep je op een vrije zaterdag eens in de glasvezel-historie (en visie) van KPN...
Nou, ik ben het op 1 punt wel eens met JeroenC:

Op een gegeven moment (ergens rond 2007) is Reggefiber samenwerking gaan zoeken met KPN (Joint Venture). Reggefiber had toen blijkbaar niet de middelen om voor de grote projecten (Almere, Leeuwarden, etc.) ook netwerk operators en ISP's uit te gaan rollen .

Dus je kan zeggen van KPN wat je wil. En hun (gebrek aan) visie op glasvezel staat ook mij niet aan. Maar zij zijn het wel die in al die grote projecten wél massaal de PoP's van apparatuur en backhauls nara de City-PoP's hebben voorzien. Dus geinvesteerd in alles wat tot nu toe is aangelegd, is er zeker.

En daar doet het huidige gebrek aan visie niets aan af.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:02
Nick39 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 16:47:
Tussen al die verhuisberichten richting Brabant die opeens bij Zuid Holland en de rest van Nederland hoort :) misschien een leuk berichtje,onze kabelaar heeft mij benaderd voor een test met 500 mb download en 50 mb upload.
Er zou ook een bericht op Tweakers over komen..
Ah: Gevonden: nieuws: Ziggo start proef met 'veel hogere' internetsnelheid
Hoe bevalt de test Nick? Welk type modem heb je gekregen?

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 19:15

j1nx

Geek - Enjoying life

Klopt, in zekere zin, echter..

Dat netwerk aanleggen word ook gewoon gedaan met een winst oogmerk. Ze verdienen geld aan operators die er gebruik van willen maken. (Om de kosten te drukken waardoor de winst vergroot word, gooien ze de dubbele fibres eruit (analoog/dvb) wat typisch KPN is)

Ze laten de kleinere jongens toe op het netwerk, verdienen er lekker geld aan, echter als die jongens het een beetje te goed gaan doen, kopen we ze gewoon op en mergen we ze met Telfort.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

CultFreak schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 09:29:
[afbeelding]

Hier gaat ie lekker voor een ex-XMS klant met 50Mbit. _/-\o_
Ach hier gaat ie ook niet echt verkeerd ;)

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/r2t3qc.jpg
My-life schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 12:02:
[...]

Hoe bevalt de test Nick? Welk type modem heb je gekregen?
De test is afgelopen maar de 500 mbits werd goed gehaald, het was een Technicolor modem zo te zien,het type en merk was er afgekrast en er mochten geen foto's verschijnen.
Liep met een vette ruim 63 echte Megabytes.. maar de eerlijkheid gebied me om te zeggen dat ik een dergelijk pakket niet zou afnemen, ik download misschien 3 dvd's per dag ( soms maar 1 aflevering van bv Helix..) en met deze snelheid heb je in net iets meer dan 1,5 minuut al een dvd binnen, dat zou betekenen dat ik per dag maximaal 4,5 minuut zo'n hoge snelheid gebruik.
Het is wel kicken dat parren en unrarren en downloaden zo snel gaat dat zelfs de fan in de PC op flink hogere toeren overschakelde, ik heb wel voor de test ook in de tweede periode een direct lijntje naar de kabelkast gehad (en die heb ik gehouden) een reserve kabel is gebruikt om te zien of dat een ander beeld gaf maar voor de download maakte het niet uit of ik op de straatkast of op die directe kabel zat,die bleef gelijk maar men had geen zin om weer een monteur te sturen om die directe lijn te verwijderen en het is dus wel prettig dat ik nu hierdoor met niemand het blok nog deel,het maakte al niet uit dat ik dat eerst wel deed,maar ik vind die prive lijn wel grappig :)

[ Voor 66% gewijzigd door Nick39 op 13-03-2015 11:40 . Reden: Test vermelding. ]

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 08:06
Nick39 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:20:
[...]

Ach hier gaat ie ook niet echt verkeerd ;)

[afbeelding]

[...]

De test is afgelopen maar de 500 mbits werd goed gehaald, het was een horizon modem zo te zien,het type en merk was er afgekrast en er mochten geen foto's verschijnen.
Liep met een vette ruim 63 echte Megabytes.. maar de eerlijkheid gebied me om te zeggen dat ik een dergelijk pakket niet zou afnemen, ik download misschien 3 dvd's per dag ( soms maar 1 aflevering van bv Helix..) en met deze snelheid heb je in net iets meer dan 1,5 minuut al een dvd binnen, dat zou betekenen dat ik per dag maximaal 4,5 minuut zo'n hoge snelheid gebruik.
Het is wel kicken dat parren en unrarren en downloaden zo snel gaat dat zelfs de fan in de PC op flink hogere toeren overschakelde, ik heb wel voor de test ook in de tweede periode een direct lijntje naar de kabelkast gehad (en die heb ik gehouden) een reserve kabel is gebruikt om te zien of dat een ander beeld gaf maar voor de download maakte het niet uit of ik op de straatkast of op die directe kabel zat,die bleef gelijk maar men had geen zin om weer een monteur te sturen om die directe lijn te verwijderen en het is dus wel prettig dat ik nu hierdoor met niemand het blok nog deel,het maakte al niet uit dat ik dat eerst wel deed,maar ik vind die prive lijn wel grappig :)
Als UPC/Ziggo inderdaad met 500mbit abonnementen gaat komen met een 50mbit upload, dan zou voor mij dat zeker het overwegen waard zijn. Ik vind de huidige upload nog het grootste probleem bij de kabelaars, maar met 50mbit upload is voor mij de upload snel genoeg :) En als je dan 500mbit download erbij kan krijgen, dan is het natuurlijk helemaal super :D Het ligt natuurlijk wel aan de prijzen, maar als het huidige 200mbit abonnement overgaat naar 500mbit met behoud van de huidige prijs...denk dat ik dat dan zou doen :D

[ Voor 4% gewijzigd door Luuk1983 op 26-02-2015 13:55 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Luuk1983 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 13:54:
[...]

Als UPC/Ziggo inderdaad met 500mbit abonnementen gaat komen met een 50mbit upload, dan zou voor mij dat zeker het overwegen waard zijn. Ik vind de huidige upload nog het grootste probleem bij de kabelaars, maar met 50mbit upload is voor mij de upload snel genoeg :) En als je dan 500mbit download erbij kan krijgen, dan is het natuurlijk helemaal super :D Het ligt natuurlijk wel aan de prijzen, maar als het huidige 200mbit abonnement overgaat naar 500mbit met behoud van de huidige prijs...denk dat ik dat dan zou doen :D
Ik weet niet of Ziggo/UPC echt die 500 mbits gaan aanbieden,men kan ook wat upload kanalen er bij schakelen om de upload snelheid te verhogen en ik noem maar wat, 200 download en 100 upload gaan bieden.
Ik vrees dat de huidige 200 download tegen dezelfde prijs upgraden naar 500 er in elk geval niet gaat inzitten. ;w
Maar het is de zoveelste kosteloze upgrade,waar ik KPN en haar dochtertjes echt niet in zie meegaan.

• Luuk1983
Nick39 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:10:
[...]

Ik weet niet of Ziggo/UPC echt die 500 mbits gaan aanbieden,men kan ook wat upload kanalen er bij schakelen om de upload snelheid te verhogen en ik noem maar wat, 200 download en 100 upload gaan bieden.
Ik vrees dat de huidige 200 download tegen dezelfde prijs upgraden naar 500 er in elk geval niet gaat inzitten. ;w
Maar het is de zoveelste kosteloze upgrade,waar ik KPN en haar dochtertjes echt niet in zie meegaan.
Ach, het heeft ook geen haast. Ik ben nog steeds prima tevreden met de 100/100mbit van XMS Telfort. Werkt prima en eigenlijk geen problemen. TV kijk ik toch niet zoveel, dus of het nou via glasvezel gaat of via coax zal me aan me reet roesten maakt mij niet zoveel uit ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Nick39 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:10:
[...]

Ik zou niet weten waarom niet. Inmiddels kan je op de meeste plaatsen de 500 mbit/s abonnementen krijgen. Toen ik van Vodafone naar Telfort (oud) migreerde, vorige week, kreeg ik ook al een gigabit NT.

En in het verleden, in de ADSL tijd, heeft KPN zo ontzettend vaak gratis de lijnsnelheden geüpgrade. Kan me nog goed herinneren dat ik ergens in 2003 begon met iets van 2 mbit down en 256 kbit up en medio 2005 al voor hetzelfde maandbedrag op 1 mbit/s up zat .

Overigens voor die 100 upload zullen de kabelaars toch echt wel, zoals ze bij jouw test ook hebben gedaan, met meer directe lijnen gaan werken. Nog steeds is frequentieruimte voor upload kanalen schaarser dan die voor downloadkanalen.

eymey schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 14:42:
[...]

Ik zou niet weten waarom niet. Inmiddels kan je op de meeste plaatsen de 500 mbit/s abonnementen krijgen. Toen ik van Vodafone naar Telfort (oud) migreerde, vorige week, kreeg ik ook al een gigabit NT.

En in het verleden, in de ADSL tijd, heeft KPN zo ontzettend vaak gratis de lijnsnelheden geüpgrade. Kan me nog goed herinneren dat ik ergens in 2003 begon met iets van 2 mbit down en 256 kbit up en medio 2005 al voor hetzelfde maandbedrag op 1 mbit/s up zat .

Overigens voor die 100 upload zullen de kabelaars toch echt wel, zoals ze bij jouw test ook hebben gedaan, met meer directe lijnen gaan werken. Nog steeds is frequentieruimte voor upload kanalen schaarser dan die voor downloadkanalen.
Dat je 500 mbits kan krijgen (behalve op dit achterlijke Portaal eiland) ontken ik niet,maar ik had het over gratis upgrades.
Het oude KPN/PTT deed inderdaad aan gratis upgrades,nu moet je daar ook bij adsl gewoon voor betalen.
Bij vezel is de laatste gratis upgrade al jaren geleden gedaan, van 50 naar 100,welke ze bij de nieuwe abonnees weer afpakken,die krijgen standaard 50 en mogen bijbetalen voor 100.
Wat de kabelaars betreft,die 100 mbits was een voorbeeld,er zijn voldoende truukjes om die upload omhoog te gooien al vraagt dat misschien dat men van de standaard afwijkt.
Ik heb geen kristallen bol,ik weet niet waar men in de toekomst de accenten op gaat leggen,weet niet wat er gaat verdwijnen (weet ik eigenlijk wel maar niet wanneer) de docsis variant verandert, de upload gaat in de toekomst naar QAM4096 waardoor er veel meer over de huidige upload streams kan.
Dan heb ik het nog niet eens over DVB-C2.
Boeit me ook niet zo eerlijk gezegd om te weten wat kan,alleen zien dat ze het doen.
Virgin media heeft bij de huidige docsis 3 al in 2011 laten zien dat een upload van 150 mb al mogelijk was,en deed dat niet in een laboratorium.
Maar daar gaat het niet om, wat allemaal kan,het gaat er om wat er wordt gedaan en dan loopt KPN bij de gratis upgrades heel erg achteraan.
Ach, gelukkig komt er langzaamaan meer dan KPN. Zo lang Vodafone er druk op weet te houden.

En als ik Telfort toch zat word (hun grootste knelpunt is, net als bij XMS, helaas de administratie), dan ga ik gewoon naar een hybride van UPC/Ziggo voor TV, en 1000/1000 bij Tweak :D

eymey schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 16:07:
Ach, gelukkig komt er langzaamaan meer dan KPN. Zo lang Vodafone er druk op weet te houden.

En als ik Telfort toch zat word (hun grootste knelpunt is, net als bij XMS, helaas de administratie), dan ga ik gewoon naar een hybride van UPC/Ziggo voor TV, en 1000/1000 bij Tweak :D
Tja die luxe zal hier nooit komen vrees ik (de mogelijkheid voor het wisselen van aanbieders op de vezel) dat mooie open Portaal netwerk zit potdicht.
En snelheid is nu mogelijk nog een issue maar ik voorzie toch een tijdperk waarin het downloaden stopt in de vorm van gigabytes aan films thuis opslaan,het streamen komt er steeds meer in,Netflix en andere on demand diensten zullen toe gaan nemen,over een paar jaar kijken de kids van dan je meewarrig aan als je het over usenet en torrents hebt.
Ook Discovery is al aardig aan de weg aan het timmeren met het on-demand aanbod en laten we eerlijk zijn,wat heb je aan 300+ zenders als het toch een en dezelfde meuk is,je hebt nu al dat je eenzelfde film soms 3 keer in de maand hebt verdeeld over de commercielen.
Het zal de doodsteek voor de bioscopen zijn maar ik voorzie toch ook wel een on-demand bios waar je gewoon de meest recentste film kan zien zonder dat je hoeft te wachten,ik heb geen idee wat een bios kaartje kost maar als je met 3 man er heen gaat voor 10 euro de man,of thuis met 5 man diezelfde film kan zien op de bank.
Ik kocht vroeger elke 3 weken wel een spindle dvd's met 100 stuks,alles staat nu op harddisks maar zelfs daarvan heb ik regelmatig dat ik een film niet eens meer ga downloaden of op mijn disks opzoeken maar met de rasberry aan de slag ga, nu nog illegaal maar daar zal echt een spotify achtige dienst voor gaan opstaan.
Ik weet niet hoeveel zenders ik heb,de schotel ontvanger gaat raar doen,maar ik denk niet eens dat ik die nog ga vervangen,in praktijk kom ik toch niet veel verder meer dan 10 zenders waartussen ik zap.
Die snelheidswedloop die gaat stoppen voor de doorsnee consument.
Je ziet nu al dat na de verhoging naar 200 een hoop mensen gaan downgraden, dat open ongecodeerde pakket wordt denk ik wel de voorloper van de afschaf van analoog en zelfs deze 55+er pakt tegenwoordig al vaker een boek (op een van de 6 ereaders die hier nu al rondslingeren..) ;)

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:22
Nick39 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 16:52:
[...]

Tja die luxe zal hier nooit komen vrees ik (de mogelijkheid voor het wisselen van aanbieders op de vezel) dat mooie open Portaal netwerk zit potdicht.
En snelheid is nu mogelijk nog een issue maar ik voorzie toch een tijdperk waarin het downloaden stopt in de vorm van gigabytes aan films thuis opslaan,het streamen komt er steeds meer in,Netflix en andere on demand diensten zullen toe gaan nemen,over een paar jaar kijken de kids van dan je meewarrig aan als je het over usenet en torrents hebt.
Ook Discovery is al aardig aan de weg aan het timmeren met het on-demand aanbod en laten we eerlijk zijn,wat heb je aan 300+ zenders als het toch een en dezelfde meuk is,je hebt nu al dat je eenzelfde film soms 3 keer in de maand hebt verdeeld over de commercielen.
Het zal de doodsteek voor de bioscopen zijn maar ik voorzie toch ook wel een on-demand bios waar je gewoon de meest recentste film kan zien zonder dat je hoeft te wachten,ik heb geen idee wat een bios kaartje kost maar als je met 3 man er heen gaat voor 10 euro de man,of thuis met 5 man diezelfde film kan zien op de bank.
Ik kocht vroeger elke 3 weken wel een spindle dvd's met 100 stuks,alles staat nu op harddisks maar zelfs daarvan heb ik regelmatig dat ik een film niet eens meer ga downloaden of op mijn disks opzoeken maar met de rasberry aan de slag ga, nu nog illegaal maar daar zal echt een spotify achtige dienst voor gaan opstaan.
Ik weet niet hoeveel zenders ik heb,de schotel ontvanger gaat raar doen,maar ik denk niet eens dat ik die nog ga vervangen,in praktijk kom ik toch niet veel verder meer dan 10 zenders waartussen ik zap.
Je ziet nu al dat na de verhoging naar 200 een hoop mensen gaan downgraden, dat open ongecodeerde pakket wordt denk ik wel de voorloper van de afschaf van analoog en zelfs deze 55+er pakt tegenwoordig al vaker een boek (op een van de 6 ereaders die hier nu al rondslingeren..) ;)
Ik ben nu ongeveer een jaar over van XMS naar ziggo. Ik moet zeggen, ik ben helemaal tevreden, TV vindt ik nog steeds beter, veel stabieler. Qua internet kan ik me nog niet herinneren dat ik een storing heb gehad. Ik mis alleen de upload heel erg. Voor een vriend van mij (artiest) doe ik zijn social media bijhouden. Regelmatig youtube fragmenten/shoutouts/ en Soundcloud. Vooral met Youtube is een hel. Soms zijn het 1080 bestanden ongecomprimeerd van 1.5gb+ en dan is wachten best lang.

Als portaal ooit zijn netwerk zal upgraden zal ik voor internet wel terug gaan, zal dan een 50 mbit pakket nemen, en natuurlijk moet het wel een fatsoenlijke partij zijn. Geen Telfort, daar heb ik geen goed gevoel van overgehouden toen ik van hun DSL afnam. Telefonie nog steeds via Breezz en TV hou ik bij ziggo.

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:21:
[...]

Net aanvulling gegeven op het door jou gequote.

Aanvulling 25 februari
Funny. Bij die van http://speedtest.onsbrabantnet.nl/ haal ik zelfs 4ms. Maar alle andere servers waar ik met XMS altijd onder 3ms haalde haal ik nu min 9/10 ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nick39 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 16:52:
[...]

Oh wij kijken nog best wel aardig wat naar lineaire TV. Maar komen ook dan niet veel verder dan NPO 1, 2 en 3, RTL4 en zo nu en dan eens een filmpje op RTL (gebruik ik, zeker nu met dd5.1 bij ITNS en icm opnemen en timeshifting nog best vaak).

En met cloud opnemen (tot 6 programma's tegelijk opnemen) en "begin gemist" wat beiden tot nu toe probleemloos werkt, in combinatie met een NLziet abbo'tje voor hoge kwaliteit NPO Plus via Chromecast is eigenlijk 80% van onze TV-tijd wel 'covered' :).

Overigens, ik zal ook niet zeggen dat ik 1000/1000 of zelfs 500/500 echt nodig heb. Ben nu ook tevreden met 50/50. Ik download eigenlijk amper wat, misschien eens 1 of 2 filmpjes in de maand. Maar toch is, ook bij weinig verkeer, iedere mbit aan snelheid die je kan krijgen wel lekker. Want ook op 'kleine dingen' hoef je niet meer te wachten :).

Overigens wat betreft bioscopen: Ik denk dat dat nog wel gaat meevallen. Granted, ik denk dat iedereen zit te wachten op een Spotify-achtige dienst maar dan voor films en series (met nieuwe content zo snel mogelijk beschikbaar). Maar ik ken maar heel weinig mensen die de luxe (groot vrijstaand huis + veel geld) hebben om een zelfde ervaring te creëren als in een bioscoop :). Zeker de bioscoop hier in Almere is qua beeld en geluid echt ontzettend goed. En daar komt in Eindhoven dan ook nog de introductie van een groot Dolby Atmos systeem nieuw projectiesysteem bij kijken. Neh, voordat ik het geluid en het beeld van de bios in Almere heb gecreëerd ben ik heel wat bioscoopbezoekjes verder ;) Maar goed, dat even terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 00:12:
[...]

Overigens, ik zal ook niet zeggen dat ik 1000/1000 of zelfs 500/500 echt nodig heb. Ben nu ook tevreden met 50/50. Ik download eigenlijk amper wat, misschien eens 1 of 2 filmpjes in de maand. Maar toch is, ook bij weinig verkeer, iedere mbit aan snelheid die je kan krijgen wel lekker. Want ook op 'kleine dingen' hoef je niet meer te wachten :).
Voor een deel met je eens,vooral het deel "kan krijgen" .
Met schaamte, ik weet niet wat ik exact betaal bij Ziggo,wij verdienen goed dus dat maakt me niet giga veel uit,maar dan spreek ik mezelf ook weer tegen , stel dat ik een brief zou krijgen, voor 15 euro per maand zetten we uw huidige 200 megabits om naar 500 dan zou ik dat niet doen.
Ik ben ook nog eens van de omreken generatie, dus dat zou dan 33 gulden worden.
Mijn snelheid was 150, ging toen naar 180,en nu naar 200 en ik vond 150 al snel zat,dus extra snelheid vind ik prima maar ik wil er vanaf dit punt niet meer extra voor betalen.
Overigens wat betreft bioscopen: Ik denk dat dat nog wel gaat meevallen. Granted, ik denk dat iedereen zit te wachten op een Spotify-achtige dienst maar dan voor films en series (met nieuwe content zo snel mogelijk beschikbaar). Maar ik ken maar heel weinig mensen die de luxe (groot vrijstaand huis + veel geld) hebben om een zelfde ervaring te creëren als in een bioscoop :).
Veel van mijn kennissen gaan nu naar de bios omdat ze alleen nog maar cam versies kunnen downloaden,hoewel mijn tv 3D kan,en ik van die leuke "flikkerbrilletjes" heb,plus een goede geluidsinstallatie zal ik daarvoor niet in de bios gaan zitten,heb ik al heel lang niet meer gedaan en dat gaan zij ook niet meer doen.
Er zullen best (met alle respect) filmofielen overblijven maar zodra er een Netflix achtige dienst gaat komen zullen dat er niet genoeg zijn vrees ik om de leegstand tegen te houden en zullen de meeste bioscopen sluiten,tenzij je een soort Pathe megabios krijgt met een spectaculaire act, maar dat zullen er dan nog maar een stuk of 5 a 6 zijn.
Van de 5 bioscopen die wij hier hadden, is er nog maar 1 open...
Maar goed.. we gaan offtopic.. niet ongebruikelijk, maar toch denk ik dat in de nabije toekomst er niet zoveel mensen meer zitten te wachten op de snelle abonnementen van vezel of kabelaar.
Veel 200 mbitters bij Ziggo roepen in elk geval dat ze gaan downgraden naar 100..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weerstand
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 20:12
|:( Sinds een paar dagen Telfort menu op TV en bij bellen ben ik opeens anoniem.
Blijkbaar ben ik omgezet naar Telfort , maar nog geen welkomsbrief gezien....
Dus ook geen gebruikersnaam, en wachtwoord...
Kan dus niet checken of de eerste 3 maanden gratis ed goed in het systeem staan.

Een niet zo goed begin van de Telfort administratie.
Heb niks hoeven te resetten oid, maar een briefje zou toch wel handig zijn.
Wel een mail van Telfort + XMS gehad dat de overgang er aan zit te komen:
Log dan in met gebruikers naam en wachtwoord op de Telfort website , tja..... |:( 8)7

Oja, beeld kwaliteit van de HD zenders lijkt wel een stuk beter dan bij XMS.
Maar dat is natuurlijk subjectief.

[ Voor 10% gewijzigd door weerstand op 27-02-2015 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Nog eventjes een bevestiging van wat hier al vaker gezegd is:

Ik heb Telfort gebeld omdat ik nu € 52,50 betaal voor internet (100mbit) + telefoon + bellen. Als ik op internet kijk zou me dit € 51,- moeten kosten. Maar goed dan moet ik dus instemmen met de 'nieuwe voorwaarden' en dat betekent dus inderdaad dat analoge TV en DVB-C er volledig af gaat. Wel kan ik een decoder voor IPTV krijgen. Maar goed. Interessant is het allemaal niet.

Voor nu laat ik het voor die 1,50 maar zitten, want ik ben verder tevreden en ik wil dvb-c gewoon behouden, maar de 'nieuwe' voorwaarden zijn - zoals hier al vaker gezegd - niet bepaald interessant qua TV. Als UPC zijn upload nog wat verhoogd ga ik dat toch serieus weer overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edelhert2010
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-07 00:49
Ik ben sinds vorige week over van XMS op Telfort. De overgang is wel soepel verlopen, en de maandelijkse kosten gaan iets omlaag. Inmiddels bieden KPN en XS4all 500/500 aan op mijn adres, en ik heb dus Telfort gebeld of mijn internetsnelheid kan worden opgeschroefd van 100/100 naar 500/500 met behoud van het Amino IPTV platform. Niet dus. Kan alleen naar 200/200 mits overstap naar het nieuwe platform. En daar heb ik dus geen zin in, want die Amino's zijn kwalitatief prima, en mijn eigendom.

Ik vind dit toch jammer. Waar UPC, ondanks hun technische strubbelingen, toch altijd heeft geprobeerd om het maximale uit hun netwerk te halen - toen ik daar klant was heb ik meerdere malen op verzoek nieuwe modems gekregen waarmee hogere snelheden behaald konden worden, zie je op glasvezel dat leveranciers om commerciële redenen de technische mogelijkheden niet ten volle benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
edelhert2010 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 10:59:
Ik ben sinds vorige week over van XMS op Telfort. De overgang is wel soepel verlopen, en de maandelijkse kosten gaan iets omlaag. Inmiddels bieden KPN en XS4all 500/500 aan op mijn adres, en ik heb dus Telfort gebeld of mijn internetsnelheid kan worden opgeschroefd van 100/100 naar 500/500 met behoud van het Amino IPTV platform. Niet dus. Kan alleen naar 200/200 mits overstap naar het nieuwe platform. En daar heb ik dus geen zin in, want die Amino's zijn kwalitatief prima, en mijn eigendom.

Ik vind dit toch jammer. Waar UPC, ondanks hun technische strubbelingen, toch altijd heeft geprobeerd om het maximale uit hun netwerk te halen - toen ik daar klant was heb ik meerdere malen op verzoek nieuwe modems gekregen waarmee hogere snelheden behaald konden worden, zie je op glasvezel dat leveranciers om commerciële redenen de technische mogelijkheden niet ten volle benutten.
Ik kan even niet inloggen op mijn Telfort maar kan je daar niet gewoon de optie 200/200 aanzetten? Of is het nu ook al zo wanneer je opties aan of uit gaat zetten je meteen over gaat naar het nieuwe platform?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gangster93 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 11:23:
[...]

Ik kan even niet inloggen op mijn Telfort maar kan je daar niet gewoon de optie 200/200 aanzetten? Of is het nu ook al zo wanneer je opties aan of uit gaat zetten je meteen over gaat naar het nieuwe platform?
200/200 is bij Telfort niet beschikbaar via het oude ITNS platform waar edelhert2010 nu op zit. 200/200 wordt wel Wholesale aangeboden via KPN WBA. En dat is (onder andere) het nieuwe Telfort platform.
Dus als je naar 200/200 wil moet je automatisch naar het nieuwe pakket.

Er zijn echt wel opties die je aan en uit kan zetten zonder naar het nieuwe platform te moeten. en los daarvan: je kan niet per ongeluk over naar een compleet nieuw platform door een paar opties aan of uit te zetten.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:13

GerkeP

Vragen mag altijd........

Zucht......

Schoonouders zouden gisteren omgezet zijn van XMS naar Telfort. Amino ontvangen en aangesloten op poort 2 van de Genexys. Amino meldt alleen dat er gewacht wordt op netwerk. Diverse kabels geprobeerd, maar geen signaal dus.

Hoe controleer ik nu of ze om zijn?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
GerkeP schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 12:44:
Zucht......

Schoonouders zouden gisteren omgezet zijn van XMS naar Telfort. Amino ontvangen en aangesloten op poort 2 van de Genexys. Amino meldt alleen dat er gewacht wordt op netwerk. Diverse kabels geprobeerd, maar geen signaal dus.

Hoe controleer ik nu of ze om zijn?
Poort 1 en 2 worden nog wel eens omgewisseld (was bij mij gebeurd bij de overgang van XMS naar Telfort). De downtime zou niet significant moeten zijn, dus als het langer duurt, eerst een keer de kabels van poort 1 en 2 proberen om te wisselen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edelhert2010
Barre73 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 12:22:
[...]

200/200 is bij Telfort niet beschikbaar via het oude ITNS platform waar edelhert2010 nu op zit. 200/200 wordt wel Wholesale aangeboden via KPN WBA. En dat is (onder andere) het nieuwe Telfort platform.
Dus als je naar 200/200 wil moet je automatisch naar het nieuwe pakket.

Er zijn echt wel opties die je aan en uit kan zetten zonder naar het nieuwe platform te moeten. en los daarvan: je kan niet per ongeluk over naar een compleet nieuw platform door een paar opties aan of uit te zetten.
Ik zou wel willen weten welke extra opties ik dan nog heb, behalve een aantal extra TV zenderpakketten en telefonie-opties waar ik niet in geïnteresseerd ben. De enige verbetering waar ik op zit te wachten is een hogere internetsnelheid. Maar via "Mijn Telfort" is het sowieso niet mogelijk om mijn abonnement te wijzigen: "Abonnement wijzigen niet mogelijk. Wij werken aan een oplossing".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga er vanuit dat hoger dan 100/100 bij telfort oud nooit mogelijk gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edelhert2010
Ik vraag me dus af of dit misschien een tactiek is om het oude platform te laten uitsterven, door verbeteringen alleen maar op het nieuwe platform aan te bieden. Fijn voor al die XMS en Lijbrandt klanten die net over zijn gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
edelhert2010 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 13:59:
Ik vraag me dus af of dit misschien een tactiek is om het oude platform te laten uitsterven, door verbeteringen alleen maar op het nieuwe platform aan te bieden. Fijn voor al die XMS en Lijbrandt klanten die net over zijn gezet.
Naja het voordeel is wel (en dat heb ik ook meteen gevraagd voor de zekerheid) is dat we op dit moment maandcontracten hebben. Dus je hebt de mogelijkheid om iets anders te zoeken als je dat wilt.

Ik kijk niet zoveel TV en met de huidige situatie ben ik redelijk tevreden: 100/100 internet, bellen en TV (analoog, DVB-C en opnemen met een eigen M540) voor 52,50. De enige reden waarom ik op dit moment niet naar UPC wil is de upload. Alles-in-1 power van UPC heeft alles wat ik wil (TV, bellen en internet) voor 56 euro per maand, alleen is de upload snelheid van 12 mbit mij te langzaam. Alles-in-1 power extra heeft wel 20mbit upload, maar die is met 71 euro per maand mij te duur, zeker als het me alleen om de upload gaat.

Wel zie ik net dat UPC nu een actie heeft van 25% korting voor een heel jaar op het abonnement. Hierdoor is alles-in-1 extra nu 53,25 per maand een heel jaar lang...dat ga ik toch even overwegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edelhert2010 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 13:59:
Dat zou veronderstellen dat Telfort en haar moeder KPN niet het beste met hun klanten voor hebben.
Dat kan ik maar moeilijk geloven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Luuk1983 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 13:13:
[...]

Poort 1 en 2 worden nog wel eens omgewisseld (was bij mij gebeurd bij de overgang van XMS naar Telfort). De downtime zou niet significant moeten zijn, dus als het langer duurt, eerst een keer de kabels van poort 1 en 2 proberen om te wisselen ;)
Uiteraard is dat het eerste wat ik geprobeerd heb.
Lampje van de 2e poort gaat ook niet branden.
CATV module doet het ook nog, die zou ook niet meer moeten werken.
Kennelijk is er dus niets gebeurt gisteren, zelfs geen communicatie over het niet doorgaan :-(

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom zou CATV niet meer moeten werken als je over bent naar Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Barre73 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 16:30:
Waarom zou CATV niet meer moeten werken als je over bent naar Telfort?
Omdat bij wijziging van het pakket dat zou vervallen ;-)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als dat zo zou zijn dan zouden ze volledig over gaan op het nieuwe WBA platform en ALS dat is inderdaad zo had moeten zijn, dan kan ik wel verklaren waarom alles het niet doet.
Dan hebben ze volledig de verkeerde Genexis op dit moment en hadden ze vooraf een heel ander installatiepakket moeten krijgen met Experiabox etc.. en met monteur die de NT komt verwisselen (Genexis dus)

Maar ik las dat ze gewoon het normale pakket met een Amino hebben ontvangen. Dus oud platform. En oud platform is automatisch met CATV. Onmogelijk om oud platform te krijgen zonder CATV signaal.

DM me anders even hun pc en huisnr dan kijk ik of er patchorders voor zijn ontvangen en/of uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edelhert2010
Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 15:22:
[...]

Dat zou veronderstellen dat Telfort en haar moeder KPN niet het beste met hun klanten voor hebben.
Dat kan ik maar moeilijk geloven...
Nee, da's waar.
Sorry dat ik er even zo over dacht... :/
En wie weet, komt er nog een verrassing zodra ik op Mijn Telfort alsnog de opties kan aanpassen. Voor sneller internet moet ik wel over op een andere NT want mijn Core Advanced gaat niet hoger dan 100/100

[ Voor 24% gewijzigd door edelhert2010 op 28-02-2015 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barre73 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 16:56:
Als dat zo zou zijn dan zouden ze volledig over gaan op het nieuwe WBA platform en ALS dat is inderdaad zo had moeten zijn, dan kan ik wel verklaren waarom alles het niet doet.
Dan hebben ze volledig de verkeerde Genexis op dit moment en hadden ze vooraf een heel ander installatiepakket moeten krijgen met Experiabox etc.. en met monteur die de NT komt verwisselen (Genexis dus)

Maar ik las dat ze gewoon het normale pakket met een Amino hebben ontvangen. Dus oud platform. En oud platform is automatisch met CATV. Onmogelijk om oud platform te krijgen zonder CATV signaal.

DM me anders even hun pc en huisnr dan kijk ik of er patchorders voor zijn ontvangen en/of uitgevoerd.
Mwoah.... bij mij is het ze ook gelukt :D. Telfort Oud en bij mijn migratie-order toch vrolijk de CATV vezel laten afbestellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

In het XMS tijdperk heb ik nummerweergave via mijn Fritzbox 7390 nooit goed kunnen krijgen.
Of er ontbraken een paar digits of er was helemaal niks zichtbaar.
Nu met KPN glasvezel hoopte ik dat er verbetering zou zijn, echter is dat na het opnieuw instellen, nog steeds hetzelfde.
Mag ik weten hoe jullie de vaste lijn ingesteld hebben? Via Internet telfoonnummer of "Landline" telefoonnummer?
Misschien nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vrees dat hier niet echt een oplossing voor is. Volgens mij wordt nummerweergave via dtmf gebruikt (omdat kpn POTS dat ook altijd had) en de fb kan hier op 1 of andere manier niet goed naar luisteren.

Heb wel eens gelezen (dacht in fb topic) dat soms een ouderwetse nummermelder ervoor hangen zou kunnen helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:56

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb dit gehad met een 'verkeerd' dect basisstation dat alleen dtmf begreep.
Op Ebay vond ik een dtmf->fsk omzetter en nu heb ik wel nummerweergave :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToTheBone
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-08 07:52
GerkeP schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 16:04:
[...]
Kennelijk is er dus niets gebeurt gisteren, zelfs geen communicatie over het niet doorgaan :-(
Ik was eigenlijk niet van plan het op de migratie te laten aankomen maar heb mijn beslissing nog even uitgesteld aangezien ik dan nog even niet aan een contractverlenging vast zit...

Afgelopen woensdag zou ik worden gemigreerd van XMS naar telfort maar ook hier lijkt helemaal niets te zijn veranderd. Geen onderbreking geweest van de diensten, ik heb nog hetzelfde IP adres, nog steeds XMS logo en kleur op de amino etc.

Ook hier geen enkel bericht over uitstel o.i.d.

TTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHTizzy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-07-2020
Zojuist verzonden naar XMS
"En toen bleef het stil.

Vorige week donderdag zou ik in de avond gebeld worden over het feit dat op de dag van omzetting naar OnsBrabantNet bleek dat jullie de omzetting niet uit konden voeren. Kort na de dag van omzetting werd ik door jullie gebeld en bleek dat jullie geen passend voorstel konden doen naar een gelijkwaardige oplossing via Telfort.

Afgelopen donderdagavond zou er dus weer gebeld worden om te kijken of er een beter aanbieding julliezijds mogelijk was echter bleef het die donderdagavond stil.

Vrijdag kreeg ik een onbeschofte jongen aan de lijn of ik toch nog naar Telfort over wilde stappen. Toen ik aangaf dat ik al had aangegeven dat dat geen oplossing was verbrak de jongen de verbinding.

Fantastische gang van zaken

En wat nu"

Heerlijk de typerende arrogantie van zo'n provider die vindt dat hem niets verweten of aangedaan kan worden terwijl ze je lekker van een oor aan naaien

Nexus7HD 2013 32GB, Nexus 5, 32GB, Homebrew PC corei7, Acers Aspire v7 & Iconia W5, DJI Mavic Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
Ook nog niks gehoord ondanks twee keer naar XMS bellen om aan te geven dat ik naar OBN wil.
Eigenlijk vind ik een overgang naar Telfort nog niet eens zo erg, mits naar de oude propositie (dus behoud DVB-C en Amino platform) en geen nieuw jaarcontract (ik zit niet te wachten op nog een router en Amino erbij, de infrastructuur ligt er immers al). Als ze dan echt vervelend gaan doen kan ik nog altijd weg naar XS4All ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 06:57
Maar dat zijn toch inderdaad juist de voordelen van de overgang van XMS naar Telfort? De telling van je jaarcontract loopt door (tenzij je er een korting uit sleept door even te bellen en te dreigen met weggaan) en DVB-C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een zooitje toch nog dat afsterven van XMS.
Even dacht ik dat het allemaal heel soepel liep, maar blijkbaar letterlijk kinken in de glasvezel.

Eind maart krijgt XMS toch die pil van Drion, of geeft iemand het nog een opkikkertje dat er nog een maandje stervensbegeleiding wordt gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

De financiële afhandeling zal nog wel 3 maanden door modderen, dat gaat me een berg klachten opleveren :+

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
Vanmiddag teruggebeld door OBN; ze gaan de migratie dan eindelijk in gang zetten. Ik krijg 100/100+IPTV+telefoon (1 jaar onbeperkt bellen) voor 55 euro per maand. Dat leverde eerst wel wat discussie op omdat in de brief van XMS stond dat ik 6 maanden 10 euro korting kreeg (op die 55 euro), wat volgens de medewerker niet juist was omdat ik die korting ten opzichte van hun standaardaanbod al permanent krijg (en het is ook 5 euro goedkoper dan wat ik nu aan XMS betaal). Anyway, ik hoop dat ik zonder al te veel downtime over kan gaan, hopelijk voordat XMS de stekker eruit trekt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Mijn ouders zijn redelijk probleemloos automatisch over van XMS naar Telfort. Het lastigste vonden ze nog dat de rekeningen niet meer direct aan te klikken zijn in de maandelijkse e-mail. Ook lastig was dat de voicemail automatisch aanstond en dat nog wat telefoon instellingen zoals gidsvermelding en zo niet direct goed stonden. Eindafrekening gewoon automatisch laten gaan en een keurige terugboeking gehad voor teveel betaalde bedragen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
janbrede schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 17:46:
Vanmiddag teruggebeld door OBN; ze gaan de migratie dan eindelijk in gang zetten. Ik krijg 100/100+IPTV+telefoon (1 jaar onbeperkt bellen) voor 55 euro per maand. Dat leverde eerst wel wat discussie op omdat in de brief van XMS stond dat ik 6 maanden 10 euro korting kreeg (op die 55 euro), wat volgens de medewerker niet juist was omdat ik die korting ten opzichte van hun standaardaanbod al permanent krijg (en het is ook 5 euro goedkoper dan wat ik nu aan XMS betaal). Anyway, ik hoop dat ik zonder al te veel downtime over kan gaan, hopelijk voordat XMS de stekker eruit trekt :+
Dat is niet correct. Je krijgt wel degelijk de eerste 6 maanden die 10 euro extra korting. Dus de eerste 6 maanden 45 euro, daarna 55 euro zo lang je niets wezenlijks aan je contract wijzigt.
Althans, dat is wat de rest van de XMS -> OBN migranten is toegezegd (ik heb het ook op papier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ToniW schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 20:32:
[...]
Dat is niet correct. Je krijgt wel degelijk de eerste 6 maanden die 10 euro extra korting. Dus de eerste 6 maanden 45 euro, daarna 55 euro zo lang je niets wezenlijks aan je contract wijzigt.
Althans, dat is wat de rest van de XMS -> OBN migranten is toegezegd (ik heb het ook op papier)
Klopt, uit de eerste rekening die ik heb ontvangen gaat van 18-2 tot 1-4 kom ik omgerekend ook op €45.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
Bedankt voor de info, ik zal ze er tzt aan herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ToniW schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 20:32:
[...]

Ik heb ook op papier dat ik maandelijks de volledige korting van mijn (gratis) router krijg.
waarom geloof ik dat niet :+

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
Fish schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 23:40:
[...]

Ik heb ook op papier dat ik maandelijks de volledige korting van mijn (gratis) router krijg.
waarom geloof ik dat niet :+
Haha, dat had ik nog niet op die manier gelezen, maar het staat er inderdaad...
Dat betekent dat OBN mij maandelijks -5 euro kost. Nice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 00:00
Dan zou ik als ik jullie was vooral geen facturatie-gerelateerde dingen meer vragen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Jonge ik krijg elke maand 85 - 46 = 39 euro .... top bedrijf ! 8)

Afbeeldingslocatie: http://gotfish.nl.eu.org/20150304_003412.jpg

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 17:58:
Mijn ouders zijn redelijk probleemloos automatisch over van XMS naar Telfort. Het lastigste vonden ze nog dat de rekeningen niet meer direct aan te klikken zijn in de maandelijkse e-mail.
Daar gaan steeds meer bedrijven zich mee bezighouden,en ook wel veiliger, een direct linkje klikken is makkelijker maar als het een phishing mail is heb je ellende.
Ik krijg ook elke maand een mail van "mijn Overheid" en daar staat ook bij dat je geen links meer in de mail zal aantreffen en er dus op bedacht moet zijn dat als er wel een mail met een link bij ze vandaan komt dit fake moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Precies. Wat mij betreft stopt iedere partij die zichzelf enigszins serieus neemt met het werken met klikbare links in e-mail.

Gebruiksvriendelijk? Nee. Maar wel veiliger omdat 'gewone' gebruikers dan per definitie niet meer klakkeloos kunnen klikken op makkelijk te vervalsen links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
Is er al iemand bij wie de migratie twee weken geleden is afgeblazen vanwege technische problemen nu inmiddels wel succesvol naar OBN gemigreerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penacho
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-08 13:18
ToniW schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 15:19:
Is er al iemand bij wie de migratie twee weken geleden is afgeblazen vanwege technische problemen nu inmiddels wel succesvol naar OBN gemigreerd?
Yep, ik ben afgelopen maandag 'opnieuw' gemigreerd.
Geen problemen: vast IP address instellen en internet werkt. IPTV ook goed (incl. 'Begin gemist'). Alleen nog even de PacketFront 5 minuten zonder spanning moeten zetten om te zorgen dat telefonie werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:01
Op 3 maart overgezet van XMS naar Telfort zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
Ow... ik zit nu al anderhalf uur zonder signaal. Duurde het bij jullie ook zo lang? (*begint 'm te knijpen*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
ToniW schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:24:
Ow... ik zit nu al anderhalf uur zonder signaal. Duurde het bij jullie ook zo lang? (*begint 'm te knijpen*)
Geen paniek, rustig, neem een pilletje.... Na twee uur had ik weer signaal. Pfoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 23:59
ToniW schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 11:24:
Geen signaal of even netwerkkabels omwisselen op modem? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 15:58

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
Ach, bij mij heeft het bijna 24 uur geduurd voordat ik weer internet had :)
Dus je hebt nog even :D

[ Voor 14% gewijzigd door Thasaidon op 05-03-2015 12:55 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Hopelijk duurt het bij Telfort geen hele dag, maandag ben ik aan de beurt :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
Cool. Even de OBN helpdesk gebeld over reverse DNS voor mijn vaste ip-adres en binnen een uurtje is het geregeld! Verademing qua service!

(Oh, verkeerd topic, ik mag hier natuurlijk niet meer komen... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Er valt in dit topic nog genoeg te beleven de komende maanden (facturen :X ) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
Ik storneer alles wat gaat over toekomstige periodes. Ik ben nu klant af, ik wens niet meer te betalen. Ben geen bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sithlord76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:10
Vanochtend is bij mij het overzetten stilletjes en snel gebeurd, ik zag het toen ik de tv aanzette en er blauwe info balk inbeeld kwam. Internet is nog steeds zo snel als het was. :) Alleen is het nog wachten op de inloggegevens van de Telford 8)7 .
Meestal krijg je dat toch eerst?? Zijn er meer mensen hier die daar nog op wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online
ToniW schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:16:
Ik storneer alles wat gaat over toekomstige periodes. Ik ben nu klant af, ik wens niet meer te betalen. Ben geen bank.
Levert wel een hoop onnodig gezeik op. Als je het gewoon laat gaan dan krijg je uiteindelijk gewoon een keurige credit nota. Maar goed, zelf weten...
Sithlord76 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:16:
Vanochtend is bij mij het overzetten stilletjes en snel gebeurd, ik zag het toen ik de tv aanzette en er blauwe info balk inbeeld kwam. Internet is nog steeds zo snel als het was. :) Alleen is het nog wachten op de inloggegevens van de Telford 8)7 .
Meestal krijg je dat toch eerst?? Zijn er meer mensen hier die daar nog op wachten?
Die had je al lang moeten hebben in de vorm van een stapel brieven en e-mails van XMS en van Telfort. Ik zou er eens achteraan gaan bellen.

[ Voor 44% gewijzigd door Fiber op 06-03-2015 13:40 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

ToniW schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:16:
Gewoon de machtiging voor Incasso intrekken ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Fiber schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:38:
Die had je al lang moeten hebben in de vorm van een stapel brieven en e-mails van XMS en van Telfort. Ik zou er eens achteraan gaan bellen.
Ik had mijn logingegevens van 'mijn telfort' ook pas enkele dagen nadat ik over was. Ik zou me er nog niet druk om maken.
GerkeP schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:39:
[...]
Gewoon de machtiging voor Incasso intrekken ;)
Tja even los van dat je/jullie gelijk hebben, als je echt zin hebt om hier veel tijd aan kwijt te raken en er mee bezig te zijn, dan moet je dat vooral doen. Ik vind de administratie van XMS ook brak, maar alles is bij mij altijd een maand later gecorrigeerd en altijd klopte uiteindelijk alle facturen zonder dat ik er iets voor heb hoeven te doen. Als je zin hebt om wel allerlei moeite te gaan doen, dan moet je vooral koppig zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Luuk1983 op 06-03-2015 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online
Luuk1983 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 13:45:
[...] als je echt zin hebt om hier veel tijd aan kwijt te raken en er mee bezig te zijn, dan moet je dat vooral doen. Ik vind de administratie van XMS ook brak, maar alles is bij mij altijd een maand later gecorrigeerd en altijd klopte uiteindelijk alle facturen zonder dat ik er iets voor heb hoeven te doen. Als je zin hebt om wel allerlei moeite te gaan doen, dan moet je vooral koppig zijn.
Helemaal mee eens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sithlord76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:10
[

[...]

[/quote]

Had is niet hebben ;) ...en ik heb alleen de aankondeging voor de overzetting van van vandaag gekregen. Als ik van de week niks heb ontvangen zal ik eens een mailtje sturen naar telford. Ik ben al blij dat het zonder problemen is over gegaan. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Tja even los van dat je/jullie gelijk hebben, als je echt zin hebt om hier veel tijd aan kwijt te raken en er mee bezig te zijn, dan moet je dat vooral doen. Ik vind de administratie van XMS ook brak, maar alles is bij mij altijd een maand later gecorrigeerd en altijd klopte uiteindelijk alle facturen zonder dat ik er iets voor heb hoeven te doen. Als je zin hebt om wel allerlei moeite te gaan doen, dan moet je vooral koppig zijn.
Heel simpel, wat XMS doet is wettelijk verboden, sterker nog het is een economisch delict.
Laat ze die deurwaarder maar sturen, ze hebben geen poot om op te staan.

En het enige werk wat je er aan hebt?
Even vastleggen wat de overgangsdatum is, dan het aantal dagen wat er in die maand over is delen door het totaal aantal dagen van die maand * het maandbedrag. In de portal kun je zien wat je nog moet betalen aan telefonieverbruik en eventueel gehuurde films, dan weet je precies wat ze nog van je horen te ontvangen, dat meldt je ze in de mail, dat bedrag overmaken en klaar ben je.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
GerkeP schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 14:11:
[...]

Heel simpel, wat XMS doet is wettelijk verboden, sterker nog het is een economisch delict.
Laat ze die deurwaarder maar sturen, ze hebben geen poot om op te staan.

En het enige werk wat je er aan hebt?
Even vastleggen wat de overgangsdatum is, dan het aantal dagen wat er in die maand over is delen door het totaal aantal dagen van die maand * het maandbedrag. In de portal kun je zien wat je nog moet betalen aan telefonieverbruik en eventueel gehuurde films, dan weet je precies wat ze nog van je horen te ontvangen, dat meldt je ze in de mail, dat bedrag overmaken en klaar ben je.
En dan reageren op aanmaningen, reageren op zaken van facturen die volgens XMS niet kloppen, gezeik met deurwaarders. Bedoel, ik heb respect voor mensen zoals jij die ze aanpakken omdat het - inderdaad - illegaal is, maar als ik zie hoeveel gezeur bijvoorbeeld Nick39 gehad heeft dan heb ik daar echt geen zin in. Voor mij is het de moeite niet waard en het niet iets om me druk over te maken.

Overigens, ik heb zelf gewoon een normale eindafrekening gehad waar alles op klopte. Ik heb dus niet nog een extra maand vooruit betaald terwijl dat niet meer moest. Dus het KAN wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 19:15

j1nx

Geek - Enjoying life

Ach gewoon een emailtje met wat je nog schuldig bent en dat je alle andere rekeningen, aanmaningen en communicatie van XMS als onverzonden beschouwt.

Klaar! Op naar de volgende provider.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik had mijn logingegevens van 'mijn telfort' ook pas enkele dagen nadat ik over was. Ik zou me er nog niet druk om maken.

[...]

Dat laatste is mogelijk waar,hoewel ik een waardig tegenstander was en gewonnen heb, MAAR je hebt nu te maken met een toko die niet meer bestaat,ik vertrouw toch meer op mijn eigen bankrekening dan op een bedrijf dat er niet meer is waarvan je maar moet hopen dat ze het geincasseerde geld terug storten.
Ik zou nu gokken op,storneren en blokkeren tenslotte krijgen ze geen geld meer van je en dat lijkt me een betere positie als diegene waarbij jij nog geld krijgt van een niet meer bestaande toko met een straks niet meer bestaande klantenservice. ;w centjes...
Het lijkt me heel erg als je afziet van je recht om een onterechte incasso terug te boeken,alleen uit ANGST voor de gevolgen van het opkomen voor je recht.
Bovendien heb je ook de plicht om goed op je centjes te passen,moet je straks je bank bellen dat je wist dat er ten onrechte geld van je rekening is afgehaald maar dat maar hebt laten gebeuren omdat je er vanuit ging dat het niet meer bestaande bedrijf dat wel terug zou storten...iets met nalatigheid en zo...

[ Voor 15% gewijzigd door Nick39 op 06-03-2015 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Luuk1983 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 14:39:
[...]

Overigens, ik heb zelf gewoon een normale eindafrekening gehad waar alles op klopte. Ik heb dus niet nog een extra maand vooruit betaald terwijl dat niet meer moest. Dus het KAN wel ;)
Apart, hoe gaat dat als je een deel van de maand uitzit zoals ik (9 maart over naar Telfort)?
Ze zouden bij mij genoeg tijd moeten hebben voor een correcte factuur, ik bel niet en heb niks extra's.

[edit] Dit zegt Xms er over: Linkje
"Vanwege de overgang van uw abonnement naar Telfort, krijgt u na overgang één factuur met alleen de verbruikskosten van de maand voor overgang. Abonnementskosten betaalde u bij XMS een maand vooruit en worden door de overgang niet meer in rekening gebracht. Ruim een maand na overgang naar Telfort ontvangt u een slotfactuur van XMS waarop de verbruikskosten tot de dag van overgang naar Telfort worden berekend."

Vreemd, want op mijn laatste factuur die ik in februari kreeg staat dat ik voor januari heb betaald :z
Het verhaal van Xms belooft dat ik in april een eindfactuur krijg van €0,- en in maart idem (geen verbruik).

[ Voor 42% gewijzigd door Speedy-Andre op 07-03-2015 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Ik kreeg op overgangsdatum naar Telfort (eind januari) de factuur over februari. Die heb ik laten storneren. Toen kwam de herinnering binnen waarop ik per mail heb aangegeven dat ik niet ga betalen. XMS heeft daarop gereageerd met dat het inderdaad zo goed is en ik later de eindafrekening zou krijgen. Inderdaad was de volgende rekening een negatief bedrag (abonnementskosten van de laatste paar dagen van januari) en is binnen een paar dagen aan mij overgemaakt. Denk dus dat ze in deze laatste periode van het bestaan van XMS niet meer zo moeilijk als voorheen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of een bedrijf nu nog wel of niet meer bestaat is bij terugboeken niet van belang.
Storneren van een afgegeven automatische incasso kan op een makkelijke manier met internetbankieren tot 56 dagen, via een omweg met een aanvraag aan je bank nog tot 13 maanden.

Of een bedrag nu terecht of ten onrechte geïncasseerd is voor een bank ook niet van belang; als je storneert komt het bedrag binnen een paar dagen terug op je rekening.
Als je je hypotheek, huur, energie, internetprovider of abonnement op een tijdschrift niet meer wil of kan betalen en storneert of een leverancier blokkeert is jouw pakkie aan en niet dat van de bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Nick39 schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 23:31:
Het lijkt me heel erg als je afziet van je recht om een onterechte incasso terug te boeken,alleen uit ANGST voor de gevolgen van het opkomen voor je recht.
Dat is niet helemaal waar. Ik weet (uit ervaring) dat het bij XMS ALTIJD goed komt op de volgende factuur. Met andere woorden: ik heb er vertrouwen in dat als ik niks doe het de factuur erop correct opgelost is. En dan maak ik een keuze dat ik het niet de moeite waard vind om daar gezeik mee te krijgen/er achteraan moet gaat/etc.

Uiteraard als het de maand erop niet goed is ga ik ermee aan de slag, laat dat duidelijk zijn.

EDIT: Hmm, goed dat we het over hebben en ik ff facturen gechecked heb. Ik ben 9 feb overgegaan en moet (logischerwijs) vanaf 9 feb bij Telfort betalen. Maar ik heb wel een volledige maand bij XMS voor februari betaald. Dat gaan we even in de gaten houden!!!

[ Voor 15% gewijzigd door Luuk1983 op 07-03-2015 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:22
Luuk1983 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 12:52:
[...]

Dat is niet helemaal waar. Ik weet (uit ervaring) dat het bij XMS ALTIJD goed komt op de volgende factuur. Met andere woorden: ik heb er vertrouwen in dat als ik niks doe het de factuur erop correct opgelost is. En dan maak ik een keuze dat ik het niet de moeite waard vind om daar gezeik mee te krijgen/er achteraan moet gaat/etc.

Uiteraard als het de maand erop niet goed is ga ik ermee aan de slag, laat dat duidelijk zijn.

EDIT: Hmm, goed dat we het over hebben en ik ff facturen gechecked heb. Ik ben 9 feb overgegaan en moet (logischerwijs) vanaf 9 feb bij Telfort betalen. Maar ik heb wel een volledige maand bij XMS voor februari betaald. Dat gaan we even in de gaten houden!!!
Maar die ervaring heb ik dus helemaal niet :) dat is ook de reden dat ik een jaar geleden ben vertrokken naar Ziggo.

Het begon met de overgang naar het nieuwe netwerk. Sinds dat moment ging alles helemaal fout. Usenet toegang begon het te begeven, maar hoeveel ik ook belde mailde bevestigingen van alle kanten kreeg, ze bleven factureren. Je kon die tijd ook gratis een aantal maanden HBO krijgen, maar wel op tijd opzeggen anders zat je er een jaar aan vast. Ik had me ingeschreven maar bij de start datum geen HBO ik heb eerst een aantal keer gebeld (a 45 minuten gemiddeld in de wacht) maar het kwam er op neer dat ik openstaande orders had waardoor HBO niet geactiveerd werd.

Opgezegd op via mail/webcar/telefoon/klachtbrief. Maar na die 3 maanden natuurlijk gewoon 14.95 incasseren. En HBO heeft nooit gewerkt.

Een half jaar lang bleven ze 9.95 (usenet) + 14.95 (hbo) incasseren. Ik hem me helemaal suf gebeld en geschreven, beloftes van hier tot aan gunter. Maar het bleef. Na dreigen op te zeggen kreeg gelukkig buitenom het administratiesysteem 6x (maand) 24.95 terug, en werden daaropvolgend gewoon deze diensten op de factuur gezet met daaronder een credit nota er van (staat ook lekker knullig)

Ik heb toen opgezegd omdat ik mijn vertrouwen in XMS zo erg was kwijt geraakt, dat ik bang was dat bij een storing ze er helemaal niet meer uitkwamen. Geintje heeft anderhalf jaar geduurd, en was al het tweede probleem waarvoor vanalles uit de kast getrokken moest worden.

Ze hebben inderdaad 1 ding goed gedaan, de eindafrekening! en daarna via de bank direct de automatische incasso ingetrokken.

Punt van het verhaal. Je weet het bij XMS echt nooit. Ik heb werkelijk waar nog nooit in mijn 14 jaar dat ik monteur ben in de telecom/alarm/cctv/connectivity met zo`n amateuristisch bedrijf te maken gehad, met uitzondering van de webcare en personen die hier actief waren en wel initiatief toonden problemen op te lossen maar simpelweg door XMS terug werden geroepen

Het is jammer, vooral omdat in oud portaal gebieden in Leiden geen plannen staan om weer te investeren in het brakke glasnetwerk hier. Het mag dan misschien wel perfect werken, maar max 100mbit waar dan nog je IPTV vanaf gaat.

Het beste/slechtste wat hier verkrijgbaar is telfort. En daar bedankt ik voor. Ooit DSL klant geweest en zo lang het werkt is alles top maar zodra je problemen krijgt zoals een klapperlijn begrijpen ze echt niet wat je bedoeld. Nieuw modem sturen, moest mijn netwerk kabels vervangen e.d. KLAPPERLIJN als je DSL leverancier bent en je hebt een helpdesk moeten die op zijn minst weten wat dit inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk1983 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 12:52:
[...]

Dat de ervaringen bij XMS goed zijn wat betreft de factuur kan zijn,helaas was dat bij mij niet zo,maar dat was op het moment dat ze nog een bestaande organisatie waren.
Maar wat als ze volgende maand de deur sluiten (hebben ze feitelijk al gedaan) hoe gaat het dan met de terugbetaling.
Dan zeg ik niet dat men moedwillig de boel gaat flessen,maar zoals nu kom je er pas na een tijdje achter dat iets niet klopt en dan is het loketje gewoon dicht.
Met andere woorden,goede resultaten bereikt tijdens het nog bestaan van XMS geven totaal geen garantie op diezelfde resultaten als het bedrijf niet meer bestaat.
Nou ging het al niet altijd goed toen xms nog wel bestond,dus om er nou blindelings vanuit te gaan dat het wel goed gaat bij een bedrijf dat niet meer bestaat is wel erg naief.
Ik zeg dus niet dat je elke vordering moet storneren want waar xms recht op heeft moet ze gewoon krijgen,maar om ze nou vooraf geld toe te stoppen,waar ze niet recht op hebben,in de hoop dat ze terug zullen betalen is een beetje roulette spelen... Geef het dan maar aan mij,dan beloof ik wel dat je het terug krijgt. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 19:20:
[...]
Ik zeg dus niet dat je elke vordering moet storneren want waar xms recht op heeft moet ze gewoon krijgen,maar om ze nou vooraf geld toe te stoppen,waar ze niet recht op hebben,in de hoop dat ze terug zullen betalen is een beetje roulette spelen... Geef het dan maar aan mij,dan beloof ik wel dat je het terug krijgt. :*)
Nogmaals storneren kan tot 13 maanden; heeft niets te maken met of een bedrijf wel of niet bestaat.
Gewoon risico van de bank.

Publiceer hier je bankgegevens even, dan kan iedereen kijken of je je aan je belofte houdt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 22:55:
[...]

Nogmaals storneren kan tot 13 maanden; heeft niets te maken met of een bedrijf wel of niet bestaat.
Gewoon risico van de bank.

Publiceer hier je bankgegevens even, dan kan iedereen kijken of je je aan je belofte houdt 8)
En jij denkt dat onder deze voorwaarden geld terug krijgen van je bank makkelijker is dan het nu storneren van XMS, er zijn wat "voorwaarden" aan de acceptatie van het risico van de bank, een ervan is dat je zoals ze dat zo mooi noemen "als een goed huisvader betaamd" wel zelf aktief actie ondernomen hebt om het verlies dat je claimt te voorkomen of zo laag mogelijk te houden... lijdzaam toezien als een bedrijf geld van je rekening gaat afhalen terwijl je dat weet,en ook weet dat het bedrijf niet meer bestaat of stopt te bestaan valt niet onder die regel "zoals een goed huisvader betaamd"..
Er zijn 5 regels voor bankieren:
1.Houd uw beveiligingscodes geheim.
2.Zorg ervoor dat uw bankpas nooit door een ander gebruikt wordt.
3.Zorg voor een goede beveiliging van de apparatuur die u gebruikt voor uw bankzaken.
4.Controleer uw bankrekening.
5.Meld incidenten direct aan de bank en volg aanwijzingen van de bank op.
Regeltje 4 en 5 in het bijzonder.
Ik zeg niet dat het mis gaat maar een geblokkeerde rekening ( schijnt wel eens te gebeuren bij een sluitend bedrijf) staat geen stornering meer toe.
Dan mag je proberen bij de administratie die er dan mogelijk ook (officieel ) niet meer is je geld gaan terug eisen en mag je bij de bank aan gaan kloppen, naast dat geldt er op dit moment een eigen risico van 150 euro (wordt 50) het kan mij verder niet schelen wat iemand doet,ik bedoel dit ook niet als stoken,maar ik zou gebruik maken van mijn recht: storneren, want ALS het fout gaat heb je toch echt niet in een week je centjes terug en moet je rekenen op coulance van de bank, en procederen kost net ff wat meer geld en moeite dan dat nietszeggend incasso mailtje.
Pagina: 1 ... 75 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.