PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
die gebruiken blijkbaar hetzelfde "gare" facturatie pakket als XMS, want ook Solcon boekt de vaste kosten een maand van te voren af.
Ik moest dus nu (bijna) 2 maanden betalen.
Overigens wacht ik nog steeds op de afrekening van XMS, want die heb ik nog niet gehad.
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Ik ben bang dat ik bij Telfort bijna 2 maanden vooraf mag betalen
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Ziggo haalt er altijd aan het begin (1e factuur) voor de lopende maand af,plus de vaste kosten voor de komende maand.Thasaidon schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:34:
Ik kreeg gisteren de eerste factuur van Solcon...
die gebruiken blijkbaar hetzelfde "gare" facturatie pakket als XMS, want ook Solcon boekt de vaste kosten een maand van te voren af.
Ik moest dus nu (bijna) 2 maanden betalen.
Overigens wacht ik nog steeds op de afrekening van XMS, want die heb ik nog niet gehad.
Stap je dus begin maart in dan betaal je de kosten voor maart,en april.
In April volgt dan de rekening voor mei, met daarop extra kosten gemaakt in maart zoals bv telefoonkosten.
Daarentegen crediteren ze ook vooraf, dus heb je een actie gehad,dan wordt deze ook al gelijk verrekend.
Je betaald, (zoals Nick aangaf) het abonnementsgeld voor de lopende maand + de volledige maand erop. Dus ja, de eerste factuur is wat hoger (in theorie kan dat nagenoeg twee maanden zijn ja), maar daar staat tegenover dat je pas aan het eind van volgende maand weer de volgende factuur krijgt. Op zich is dit gewoon correct lijkt me. Alleen vervelend als je het hogere bedrag niet verwacht had.Speedy-Andre schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:45:
Hier gaat het ook lekker, een Telfort factuurmelding in de Xms mailbox en nog geen Telfort inloggegevens waardoor ik de factuur niet kan zien![]()
Ik ben bang dat ik bij Telfort bijna 2 maanden vooraf mag betalen
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik zou dus in maart (deze maand dus) de eindafrekening moeten krijgen.
De 17e was ook echt de overgangsdatum
Echter, Solcon factureert nu de "variabele" kosten van 01-02 tot 01-03
En de "vaste kosten" van 03-03 tot 01-05
Blijkbaar krijg ik die halve maand Feb gratis?
[ Voor 19% gewijzigd door ijdod op 13-03-2015 16:09 ]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Verwijderd
Blijkt nu al zetten mijn over modem stuk hhi , binnen 2 uur montuur hier .
En mooi nieuwe en werk goed nu alles .
Gaat nu al beter dan de 10 jaar xms .
Blij dat dat einde verhaal is nu alle betaalt en ben van hun ,af nu

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2015 22:18 ]
Verwijderd
Had het eerst bij XMS een abbo toen naar ziggo overgestapt.
Nu kan ik geen glas abbo aanschaffen volgens telfort.
Kwestie van wachten tot de migratie afgerond is voor ik glas kan krijgen via telfort hoop ik.
Blijf het raar vinden dat mijn glasvezel kast van xms niet word gezien bij telfort.
Hebben meer mensen daar last van?
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Je hoort het vaker, maar het klopt natuurlijk niet. Je moet daar ook gewoon het oude Telfort pakket kunnen krijgen zoals XMS overstappers dat ook krijgen...Barre73 schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 07:45:
Klinkt al een Portaal gebied? Want dan hoor je dat vaker ja.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
Heb via een 'glasvezel vergelijk site' een pakket aangevraagd van Telfort. Helaas niks meer van gehoord.
Telfort/KPN waren of zijn beschikbaar hier volgens die site.
Ik probeer het over een paar maanden nog wel een keer.
Dank voor de reacties!
En die sites kloppen sowieso niet altijd helemaal exact.
Ook heb ik combi-voordeel bij Telfort aangevraagd omdat ik daar al mobiel belde.
Als ik van Xms geen facturen meer krijg (of alleen van €0,-) dan heb ik weinig te klagen.
Het belangrijkste verschil is dat de factuur eerder komt en natuurlijk de vervallen diensten die ik niet meer betaal.
En dan log ik in op Mijn XMS en krijg een melding dat ik word overgezet naar Telfort. Ik hoop maar dat dat een generieke melding is...
Of het kan natuurlijk zijn dat XMS nog denkt dat ik naar Telfort gemigreerd moet worden terwijl ze eerder al een migratie-order naar OBN hebben gestuurd. Dan is de melding dat de migratie naar Telfort mislukt is dus eigenlijk een goed teken, want dat betekent dat mijn lijn dus op status 'migratie naar OBN' staat.
To be continued...
Ik houd de brievenbus in de gaten!
[ Voor 3% gewijzigd door Dr.Nono op 17-03-2015 12:20 ]
My favourite roadsign of all time is: "Falling rocks". What am I meant to do with that information? They may as well just have a sign saying: "Random accidents ahead, life's a lotery, be lucky!"
Nou Vooruit dan maar, maar dan moet je wel eens fan worden van die andere lekkere whiskiesEquator schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 13:22:
[modbreak]Ik heb even wat offtopic spul verplaatst naar de TC. Proberen we wel lief voor elkaar te blijven.[/modbreak]
GerkeP
Oh, maar ik beperk mij niet tot deze tweeGerkeP schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 13:23:
[...]
Nou Vooruit dan maar, maar dan moet je wel eens fan worden van die andere lekkere whiskies
Trash canMau_Maus schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 22:40:
Beetje off-topic:
Ik voel me heel dom, maar ik zoek me de hele avond rot![]()
Waar staat TC voor?

Ik ben sinds de 18 feb over, die hebben we dus maar laten storneren.
God weet waarom hun betreft 2 maanden achter loopt. maat de van-tot lijkt me duidelijk genoeg.
Betreft Factuurnummer Debiteurnummer Datum Factuur januari 2015 xxxxxxx xxxxxx 18 februari 2015 Tarief Periode Kosten Korting Totaal Internet (100/100Mbit) 2015-03-01 t/m 2015-03-31 € 35,50 € 35,50 Factuur Totaal (incl. btw): € 35,50 Btw bedrag: € 6,16
Verwijderd
Is je reactie niet wat aan de late kant?Fish schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 23:14:
ok die fuckers hebben gewoon weer incasso gedaan voor deze maand
Ik ben sinds de 18 feb over, die hebben we dus maar laten storneren.
God weet waarom hun betreft 2 maanden achter loopt. maat de van-tot lijkt me duidelijk genoeg.
Bij mij al op 24 februari geïncasseerd en factuur was al op 18 februari in te zien en te downloaden.
Ben sinds 17 februari over naar OBN en wacht nu rustig de afrekening van XMS deze maand af.
Storneren kan altijd nog, mocht er iets niet kloppen.
Ben sinds 16 feb weg bij ze maar ik heb nog t/m 31 maart betaald

Ik wacht ook met spanning de eindfactuur af die ze ergens volgende week zouden moeten genereren
Storneren doe ik ook bewust niet eerder, want daarmee trek je alleen maar een beerput open omdat je dan hun proces doorbreekt.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Nee hoor, ik zit niet elke dag bovenoop mijn rekening, er zit niet voor niets een periode van 56 dagen? opVerwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:31:
[...]
Is je reactie niet wat aan de late kant?
Bij mij al op 24 februari geïncasseerd en factuur was al op 18 februari in te zien en te downloaden.
Ben sinds 17 februari over naar OBN en wacht nu rustig de afrekening van XMS deze maand af.
Storneren kan altijd nog, mocht er iets niet kloppen.
Het is te debiel voor woorden dat bedrijven zo werken en ook gewoon oneerlijk. Maar is het je de moeite waard om dat recht ook op deze manier te halen?
[ Voor 22% gewijzigd door eymey op 18-03-2015 10:10 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Allemaal leuk en aardig maar ze laten de gebruiker "de dupe" zijn van een geautomatiseerd proces wat aan alle kanten rammelt.
Verwijderd
Ik bedoel niet het storneren; moet iedereen zelf weten, maar om nu zo hier te reageren terwijl de volgende factuur ongeveer nu klaar moet staan.Fish schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 10:00:
[...]
Nee hoor, ik zit niet elke dag bovenoop mijn rekening, er zit niet voor niets een periode van 56 dagen? op
Dacht dat je het hier had over de factuur van deze maand, maar gaat dus over factuur van een maand geleden; daarom mijn reactie van niet wat aan de late kant.
Ik heb nog even snel een email forward ingesteld bij Xms, al eindigt dat met een 404-page
Facturatie
Facturatieprocedure
Vanwege de overgang van uw abonnement naar Telfort, krijgt u na overgang één factuur met alleen de verbruikskosten van de maand voor overgang. Abonnementskosten betaalde u bij XMS een maand vooruit en worden door de overgang niet meer in rekening gebracht. Ruim een maand na overgang naar Telfort ontvangt u een slotfactuur van XMS waarop de verbruikskosten tot de dag van overgang naar Telfort worden berekend. Eventueel teveel betaalde abonnementskosten komen ook op uw slotfactuur te staan en worden verrekend met de laatste verbruikskosten. Het restant wordt aan u terugbetaald of verrekend met nog onbetaalde facturen.
De eerste Telfort factuur krijgt u één dag na overgang. Hiervoor krijgt u eerst een e-mail notificatie dat uw factuur is aangemaakt. Let op, bij Telfort krijgt u een maand vooruit gefactureerd. Uw eerste Telfort factuur zal daarom hoger zijn dan u gewend bent, aangezien dit abonnementskosten over de huidige maand en de volgende maand betreft. Na de overgang naar Telfort kan u uw oude XMS facturen nog bekijken via Mijn Telfort.
Heeft u nog vragen?
Op telfort.nl/welkomxms of xmsnet.nl/over-xms/telfort vindt u eenvoudig en snel antwoord op veelgestelde vragen.
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Ik zit hiet in Nijmegen in het oude Portaal gebied met een vaste ip-nummer. Ik heb van XMS nooit een brief gekregen omtrent een keuze voor een ander provider. Ik dus op 2 maart gebeld en ineens heb ik de keuze tussen OBN en xs4all. In eerste instantie voor OBN gegaan maar toch nog even gevraagd te wachten omdat ik nog willen weten wat xs4all voor mij kan betekenen. Zij zeggen ik wordt hierover teruggebeld. Dat gebeurd natuurlijk nooit

Op 5 maart wederom gebeld dat ik toch maar voor OBN wil gaan en ineens is dat niet meer mogelijk. Ik heb hun dan uitgelegd dat het een paar dagen eerder *wel* mogeljk was en dat ik nu graag van deze optie gebruik wil maken. Het enige wat zij dan echter voor mij doen is de migratie naar Telfort stop zetten. En mijn migratie naar OBN bij de teamleider neerleggen ... waarover ik teruggebeld zou worden.
Niets gebeurd behalve een brief dat mijn migratie naar Telfort niet doorgaat. Ik bel dus vandaag nog een keer om te vragen wat er nu aan de hand is. Krijg ik te horen dat mijn services op 1 april stop gezet worden en ik ook niet naar OBN gemigreerd kan worden!?!?!?!?!

En 16 maart was de laatste mogeljikheid om nog te migreren. Ik ben geheel door XMS in de steek gelaten en weet even niet meer hoe ik nu verder moet gaan. Waar leg ik dit soort misdaden voor?
Sorry voor het lange verhaal maar ik moest dit toch wel even kwijt
Ik ben 17-2 over gegaan naar Solcon.
In de factuur van XMS krijg ik nu keurig netjes m'n abbo van 17-2 t/m 28-2 terug en ook de maand Maart, die XMS dus vooraf afgeschreven had en ze eigenlijk geen recht op hadden, krijg ik netjes terug.
Kortom, bij mij is het dit keer wél goed gegaan.
Ik ben dus nu echt XMS af ;-)

.
http://www.klachtenkompas.nl
en dan zou ik de klacht zowel bij XMS als bij Telfort neerleggen.
[ Voor 25% gewijzigd door Thasaidon op 18-03-2015 12:59 ]
Niet zo slim, achteraf gezien natuurlijk, maar ja, daar valt nou niks meer aan te doen.swima schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:50:
[...] In eerste instantie voor OBN gegaan maar toch nog even gevraagd te wachten...
Al met OBN gebeld...?
Welke mogelijkheden geeft https://www.glasvezel-vergelijken.nl op jouw adres...?
nee hoor, geld afschrijven over een periode waarvan ruim vantevoren bekend dat ik geen dat ik geen diensten meer afneem is gewoon niet netjes.Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 10:32:
[...]
Ik bedoel niet het storneren; moet iedereen zelf weten, maar om nu zo hier te reageren terwijl de volgende factuur ongeveer nu klaar moet staan.
Dacht dat je het hier had over de factuur van deze maand, maar gaat dus over factuur van een maand geleden; daarom mijn reactie van niet wat aan de late kant.
Verwijderd
Factuurnummer 2902271 1 februari 2015 tot 1 maart 2015
Item Excl. BTW BTW Totaal
Internet (100/100Mbit), Radio en Televisie (€53,50/mnd) € -18,95 € -3,98 € -22,93
Internet (100/100Mbit), Radio en Televisie (€53,50/mnd) € -44,21 € -9,29 € -53,50
Totaal € -63,16 € -13,26 € -76,43
[ Voor 82% gewijzigd door Luuk1983 op 18-03-2015 14:01 ]
Grapjas - daar zit ik nou nét op te wachten ...Fiber schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:11:
[...]
Niet zo slim, achteraf gezien natuurlijk, maar ja, daar valt nou niks meer aan te doen.
Ja - met OBN én met xs4all ... zij hebben allebei geen mogeljkheid mij aan te sluiten omdat het om een "besloten netwerk" gaat (whatever that means). Ik werd van xs4all door verwezen naar Reggefiber en heb daar mijn geval neer gelegd ... nu is het wachten op een reactie van Reggefiber. Komt allemaal heel goed uitAl met OBN gebeld...?
Welke mogelijkheden geeft https://www.glasvezel-vergelijken.nl op jouw adres...?
Hier nog steeds de verkeerde, zoals xs4all alles in een plus 100 megabits,maar bij controle blijkt dat ze alleen adsl kunnen leveren met maximaal 50 mbits op mijn Portaal adres,zelfs Telfort geeft nu op mijn adres en postcode aan dat alleen maximaal 50 mbits mogelijk is,en geen glasvezel.Fiber schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:11:
[...]
Het lijkt er op dat mijn hele adres uit de glasvezel database is verdwenen,bij geen enkele provider komt de beschikbaarheid van de vezel nog naar voren.
Zelfs als ik zou willen is na het opheffen van XMS dus blijkbaar ook de glasvezel optie verdwenen.
Bevestigt het verhaal van swima dus.
Dit soort vergelijkingssites zijn waardeloos als ze de verkeerde info tonen,wat ze keer op keer doen
Daar heb je inderdaad gelijk in.Nick39 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:41:
[...]
Dit soort vergelijkingssites zijn waardeloos als ze de verkeerde info tonen,wat ze keer op keer doen
Ik denk dat het enige wat op jullie adressen gaat werken het 'oude' aanbod van Telfort is. Alleen dat wordt niet meer geleverd dus daar ben je nu te laat mee. Blijft een raar verhaal verder, maar ik denk dat als swima een half jaar geleden z'n vast ip eis had laten vallen er verder niks aan de hand was geweest.
Maar goed, swima kan altijd nog naar Ziggo. Is verder ook weinig mis mee toch...?

Nee,er is niets mis met Ziggo,maar het is wel heel eeuwig zonde dat er dus een pop staat,dat er in elke straat en in elk huis vezels liggen,packetfronts hangen maar het netwerk op papier niet meer schijnt te bestaan.Fiber schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:49:
[...]
Daar heb je inderdaad gelijk in.
Ik denk dat het enige wat op jullie adressen gaat werken het 'oude' aanbod van Telfort is. Alleen dat wordt niet meer geleverd dus daar ben je nu te laat mee. Blijft een raar verhaal verder, maar ik denk dat als swima een half jaar geleden z'n vast ip eis had laten vallen er verder niks aan de hand was geweest.
Maar goed, swima kan altijd nog naar Ziggo. Is verder ook weinig mis mee toch...?
Voor de grap even bij de buren gekeken (mijn packetfront heb ik weggehaald) maar zels het tv signaal staat er nog gewoon op.
Nou weet ik natuurlijk niet of er nog wel vezel abonnees zijn hier in de buurt,maar als je nou een storing krijgt op een nergens meer gemuteerde aansluiting,wat dan ??
Die personen krijgen blijkbaar een rekening over een niet te leveren product ??
En moet je dan je gekochte Amino's ook maar aan de wilgen hangen ??
En er zijn nog meerdere wijken op die pop aangesloten,dus daar ook gekeken.
Een kennis van mij woont op de Oranjegracht in Leiden en hangt aan onze pop, ook bij hem hangt het XMS glasvezelkastje.
Postcodecheck gedaan en : "Op het opgegeven adres zijn onze glasvezeldiensten helaas niet beschikbaar. Ons ADSL aanbod is wel beschikbaar op dit adres."
Het hele netwerk is gewoon verdwenen !
En bij mij word vervolgens alsnog de hele maand april gefactureerd terwijl ik morgen word overgezet naar KPN .... lol (voel een stornering aankomen)Speedy-Andre schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 16:11:
Ik heb een factuur van €0,- binnen, na 5 jaar prutsen leert Xms het een keer
Logisch zou wel zijn dat je dan over een paar weken een eindfactuur krijgt met gebruikskosten maart en creditering abonnementskosten april.
Lijkt me overdreven om dan al meteen te storneren.
Het hele Leidse Portaal glasvezel netwerk lijkt gewoon te zijn verdwenen.. (Totaal andere wijk aan de andere kant van de stad en hangt niet aan deze pop.)
[ Voor 10% gewijzigd door Nick39 op 19-03-2015 16:20 ]
Einddatum in mijn xms staat op 20 Maart 2015. Was ook een paar weken bekend bij XMS. Een eindfactuur geen probleem, maar abonnementskosten voor April mogen ze niet meer afschrijven.Barre73 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 16:16:
Waarom stornering? Je bent nog niet overgezet dus er staat nog geen einde in het systeem.
Logisch zou wel zijn dat je dan over een paar weken een eindfactuur krijgt met gebruikskosten maart en creditering abonnementskosten april.
Lijkt me overdreven om dan al meteen te storneren.
[ Voor 9% gewijzigd door Ashrah op 19-03-2015 16:18 ]
Verwijderd
Het is jammer dat de migratie blijkbaar nog niet is afgerond.. Zover ik weet zou dit toch op korte termijn gedaan moeten zijn lijkt me? Of heb ik het dan mis? Stel nou dat ze bij een vergelijker (zoals Glasvezel-vergelijken.nl) wel hun database op orde hebben maar de providers het nog niet verwerkt hebben, Wat dan? Dan kan de vergelijker er toch niets aan doen?Nick39 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 15:41:
[...]
Hier nog steeds de verkeerde, zoals xs4all alles in een plus 100 megabits,maar bij controle blijkt dat ze alleen adsl kunnen leveren met maximaal 50 mbits op mijn Portaal adres,zelfs Telfort geeft nu op mijn adres en postcode aan dat alleen maximaal 50 mbits mogelijk is,en geen glasvezel.
Het lijkt er op dat mijn hele adres uit de glasvezel database is verdwenen,bij geen enkele provider komt de beschikbaarheid van de vezel nog naar voren.
Zelfs als ik zou willen is na het opheffen van XMS dus blijkbaar ook de glasvezel optie verdwenen.
Bevestigt het verhaal van swima dus.
De vergelijker krijgt zijn/haar database van de providers,het zou andersom heel goed kunnen dat de vergelijker achter loopt maar feit is dat swima dus vezel had en die nu niet meer kan krijgen, 3 maanden geleden kon ik hier nog Telfort krijgen maar nu niet meer, XMS heeft bij haar vertrek blijkbaar de fiber de grond uitgetrokken (figuurlijk dan)..Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 16:19:
[...]
Het is jammer dat de migratie blijkbaar nog niet is afgerond.. Zover ik weet zou dit toch op korte termijn gedaan moeten zijn lijkt me? Of heb ik het dan mis? Stel nou dat ze bij een vergelijker (zoals Glasvezel-vergelijken.nl) wel hun database op orde hebben maar de providers het nog niet verwerkt hebben, Wat dan? Dan kan de vergelijker er toch niets aan doen?
Ik zou het gewoon lekker zo laten als ik jou was, want storneren geeft alleen meer gezeik en ellende.Ashrah schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 16:17:
[...]
Einddatum in mijn xms staat op 20 Maart 2015. Was ook een paar weken bekend bij XMS. Een eindfactuur geen probleem, maar abonnementskosten voor April mogen ze niet meer afschrijven.
Ik heb dat een paar keer gedaan en het duurde echt máánden voordat het eindelijk eens geregeld was en je van het gezeik af was.
Ik heb het dit keer dan ook gewoon op z'n beloop gelaten en uiteindelijk krijg ik nu ook gewoon alles terug wat te veel betaald is na mijn overzetting afgelopen februari.
En ja, ik weet dat wat ze doen niet zou mogen, maar ik had nu gewoon geen zin meer in XMS gezeur en ik ben er nu helemaal vanaf
[ Voor 8% gewijzigd door Thasaidon op 19-03-2015 16:25 ]
Gefeliciteerd! Uw woning beschikt over glasvezel.
Uw woning is al aangesloten op de nieuwe onlinewereld. Da's mooi. Want dan kunt u snel genieten van de vele voordelen van glasvezel. U heeft alleen nog een glasvezelabonnement nodig. Maak het uzelf gemakkelijk, met de keuzehulp. Daarmee kunt u direct de beschikbare abonnementen op uw adres vergelijken, kiezen en bestellen.
Hoe werkt onze onafhankelijke glasvezelvergelijker? Wij leggen het u graag uit..
Maar dan:
Er zijn geen resultaten gevonden.
Aan de hand van de door u ingevoerde gegevens, zijn geen passende glasvezelpakketten gevonden. Verander uw voorkeur bij “bepaal uw wensen” aan de linkerzijde, of neem contact op met onze klantenservice als deze melding blijft voorkomen.
Verwijderd
Er zijn een aantal vergelijkers die hun data bij eindelijkglasvezel.nl weg halen.Nick39 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 16:23:
[...]
De vergelijker krijgt zijn/haar database van de providers,het zou andersom heel goed kunnen dat de vergelijker achter loopt maar feit is dat swima dus vezel had en die nu niet meer kan krijgen, 3 maanden geleden kon ik hier nog Telfort krijgen maar nu niet meer, XMS heeft bij haar vertrek blijkbaar de fiber de grond uitgetrokken (figuurlijk dan)..
Wanneer er daar een postcode check gedaan wordt en die betreffende postcode komt er daar wel door heen hoe kan dat dan?
Op eindelijk glasvezel.nl staat mijn adres vermeldt als zijnde: glasvezel aanwezig, maar er kan geen enkele provider gevonden worden met de keuzehulp en geen enkel product.Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 16:33:
[...]
Er zijn een aantal vergelijkers die hun data bij eindelijkglasvezel.nl weg halen.
Wanneer er daar een postcode check gedaan wordt en die betreffende postcode komt er daar wel door heen hoe kan dat dan?
Als ze die data dus daar vandaan hadden gehaald kunnen ze dus nooit providers noemen,want die bestaan volgens eindelijkglasvezel.nl niet, de site geeft dus aan: glasvezel ja: Provider nee, product nee... op basis daarvan kan een site dus niet zeggen dat Telfort en xs4all levert want die data bestaat niet.
Verwijderd
Dat is balen... Ik merk het zelfde met mijn eigen postcode inderdaad en ik heb een check gedaan op de website en hier wordt deze helemaal niet getoondNick39 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 16:41:
[...]
Op eindelijk glasvezel.nl staat mijn adres vermeldt als zijnde: glasvezel aanwezig, maar er kan geen enkele provider gevonden worden met de keuzehulp en geen enkel product.
Als ze die data dus daar vandaan hadden gehaald kunnen ze dus nooit providers noemen,want die bestaan volgens eindelijkglasvezel.nl niet, de site geeft dus aan: glasvezel ja: Provider nee, product nee... op basis daarvan kan een site dus niet zeggen dat Telfort en xs4all levert want die data bestaat niet.
Raar
Het lijkt er op dat XMS een stuntje uitgehaald heeft... men heeft inderdaad het licht uitgedaan,nadat op 12 maart de laatste oud XMS-ers zijn gemigreerd is het netwerk blijkbaar opgeheven, in februari kreeg ik nog Telfort op mijn adres,nu bestaat het netwerk niet meer.Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 16:44:
[...]
Dat is balen... Ik merk het zelfde met mijn eigen postcode inderdaad en ik heb een check gedaan op de website en hier wordt deze helemaal niet getoond
Raar
Verwijderd
Kan je het nog wel gebruiken dan? Heb je nog wel diensten of dat ook niet meer?Nick39 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 16:53:
[...]
Het lijkt er op dat XMS een stuntje uitgehaald heeft... men heeft inderdaad het licht uitgedaan,nadat op 12 maart de laatste oud XMS-ers zijn gemigreerd is het netwerk blijkbaar opgeheven, in februari kreeg ik nog Telfort op mijn adres,nu bestaat het netwerk niet meer.
Verwijderd
Zodra je hiier een postcode kiest buiten XMS is er wel van alles aan providers.
Ik niet want ik heb dat hele kastje allang weggehaald, bij de buren werkt analoge tv gewoon nog en dvb-c.Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 16:55:
[...]
Kan je het nog wel gebruiken dan? Heb je nog wel diensten of dat ook niet meer?
Fisiek werkt het netwerk nog, administratief bestaat het niet meer.
Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 15:35:
Nope. Telfort...
[ Voor 9% gewijzigd door Fiber op 19-03-2015 17:19 ]
Maar de operator die haar apparatuur er heeft staan (KPN dus) heeft de PoP's dichtgegooid voor orders. Dus de PC check van de providers geeft ook een negatief resultaat. Want die gebruiken de ordermogelijkheden van de operator, niet de database van Reggefiber.
Wat de reden daarvoor is? Geen idee. Zal nog steeds te maken hebben met dat WGDO, maar waarom klanten eerst wel konden migreren naar Telfort en nu niet meer? Ik heb werkelijk geen idee.
Telfort snapt er ook niets van.. en dat is nog raarder..Barre73 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 20:24:
Het netwerk ligt er uiteraard nog wel gewoon,zoals dus ook te zien is bij de checker van Reggefiber/www.eindelijkglasvezel.nl.
Maar de operator die haar apparatuur er heeft staan (KPN dus) heeft de PoP's dichtgegooid voor orders. Dus de PC check van de providers geeft ook een negatief resultaat. Want die gebruiken de ordermogelijkheden van de operator, niet de database van Reggefiber.
Wat de reden daarvoor is? Geen idee. Zal nog steeds te maken hebben met dat WGDO, maar waarom klanten eerst wel konden migreren naar Telfort en nu niet meer? Ik heb werkelijk geen idee.
Ik heb ze de gevallen voorgelegd,ook omdat o.a. Telfort natuurlijk zo wel nieuwe aanmeldingen misloopt, het antwoord:
Beste Nick, bedankt voor je uitleg. Ik heb het bekeken en het komt inderdaad vreemd over. Daarom heb ik hier intern navraag over gedaan. Zodra ik antwoord heb laat ik het je weten.
he bij mij ook ... helaas is het al gestorneertThasaidon schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 12:54:
Ik kreeg ook zojuist de nieuwe factuur binnen, maar bij mij klopt het volgens mij wel.
Ik ben 17-2 over gegaan naar Solcon.
In de factuur van XMS krijg ik nu keurig netjes m'n abbo van 17-2 t/m 28-2 terug en ook de maand Maart, die XMS dus vooraf afgeschreven had en ze eigenlijk geen recht op hadden, krijg ik netjes terug.
Kortom, bij mij is het dit keer wél goed gegaan.
Ik ben dus nu echt XMS af ;-)
![]()
![]()
![]()
.
.. nou ja ik ben niet laat vind ik. je moet gewoon geen rekening sturen voor iets waarvan je vantevoren weet dat het niet wordt afgenomen.
Verwijderd
KPN heeft reggefiber overgenomen. Maar de apparatuur van reggefiber (packetfront) wordt in Veel gevallen nog gebruikt. Ook in wdgo gebieden. Wanneer je over zou stappen naar bijvoorbeeld Vodafone krijg je een nieuw modem en wordt het packetfront ding van het netwerk afgesloopt. Wat er nu gaande is is dat het administratief nog niet juist verwerkt is.Barre73 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 20:24:
Het netwerk ligt er uiteraard nog wel gewoon,zoals dus ook te zien is bij de checker van Reggefiber/www.eindelijkglasvezel.nl.
Verwijderd
Wanneer je RF belt en aangeeft wat er aan de hand is.. Kunnen ze intern wel de diensten aanzetten. Dit zou lopen via een speciaal team...Nick39 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 22:48:
[...]
Telfort snapt er ook niets van.. en dat is nog raarder..
Ik heb ze de gevallen voorgelegd,ook omdat o.a. Telfort natuurlijk zo wel nieuwe aanmeldingen misloopt, het antwoord:
Beste Nick, bedankt voor je uitleg. Ik heb het bekeken en het komt inderdaad vreemd over. Daarom heb ik hier intern navraag over gedaan. Zodra ik antwoord heb laat ik het je weten.
Verwijderd
Keurig, keurig, vanmorgen al op rekening bijgeschreven.Verwijderd schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 13:49:
Zojuist nieuwe factuur ontvangen; volgens mij keurig opgelost.
Totaal €-76,43
Sorry, maar bij RF zit echt helemaal niemand meer die nog iets met diensten doet. Is al 2 jaar geleden meeverhuisd naar datgene wat nu KPN-ITNS heet.Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:35:
[...]
Wanneer je RF belt en aangeeft wat er aan de hand is.. Kunnen ze intern wel de diensten aanzetten. Dit zou lopen via een speciaal team...
Omdat dat veel makkelijker is en je uiteindelijk je eventueel teveel betaalde geld automatisch keurig terug krijgt zonder gezeik.ToniW schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 12:16:
[...] Ik begrijp echt niet dat sommigen van jullie dat maar op z'n beloop laten.
Maar als je van gezeik houdt moet je zeker bedragen gaan inhouden en/of storneren etc. Dat is je volste recht, maar velen, zoals ik, hebben daar geen zin in...
En die club bestaat nog wel...?Barre73 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 12:21:
[...]
Sorry, maar bij RF zit echt helemaal niemand meer die nog iets met diensten doet. Is al 2 jaar geleden meeverhuisd naar datgene wat nu KPN-ITNS heet.
Reggefiber heeft ook gereageerd maar kan er ook niets mee doen: "De adressen zijn administratief uitgefaseerd" waaruit ik opmaak dat de oude Portaal netwerken zo "open" waren dat ze nu niet meer bestaan,hoe dat dan bij een storing of onderhoud aan de pop moet is me niet duidelijk,maar het lijkt me dat dat onderhoud dan ook niet meer gaat plaatsvinden.Verwijderd schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 09:35:
[...]
Wanneer je RF belt en aangeeft wat er aan de hand is.. Kunnen ze intern wel de diensten aanzetten. Dit zou lopen via een speciaal team...
De 2 gesloopte wijken die eerst hier aangesloten waren en waar nu nieuwbouw komt worden niet meer opnieuw aangesloten dus houden op te bestaan.
Blijkbaar niet interessant genoeg voor Reggefiber om er wat aan te knopen of ze te gebruiken in aanloop naar uitbreiding.
Zelf denk ik dat de aansluiting van degenen die tijdens de overname van xms naar Telfort zijn gemigreerd bij verhuizing ook zullen worden opgeheven,of in worst case scenario ergens in de toekomst een brief zullen krijgen dat ze overgaan naar adsl,het lijkt me te duur om die netten in stand te houden als er niets meer mee wordt gedaan.
Koffiedik kijken uiteraard maar "administratief uitgefaseerd" is in mijn optiek dus opgeheven,vandaar dat vriend swima nu buiten het net vist tenzij iemand van Reggefiber zo coulant is om hem te helpen.
Ze zijn waarschijnlijk al te klein om KPN er volwaardige apparatuur te laten plaatsen, laat staan ook nog andere ODF partijen. En meer huizen aansluiten is dus ook geen doen.
Kortom, misschien kan men nog wat vezels hergebruiken, maar over het algemeen zou eigenlijk het hele netwerk gewoon opnieuw moeten.
Maar goed, speculatie mijnerzijds
Als ik onze wijkpop bekijk en de gesloopte huizen,dan zijn er,en gaan er,het komende jaar tussen de 75 en 100 huizen af... daarnaast lopen er naar elk huis,ongeacht of de dienst wordt afgenomen,aangesloten vezels,neem ik alleen onze buurt dan zijn dat een kleine 250 aansluitingen,neem ik de andere wijken dan kom ik aan 400.. als je de verplichting om elk huis fysiek aan te sluiten wegneemt kun je nog aardig wat in deze wijkpop, dan heb je de hoofdpop in het centrum en de wijkpop in Leiden Zuidwest nog.eymey schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:42:
Tsja, met die Mini-PoP's zoals in Leiden valt er voor Reggefiber ook niet meer echt iets zinnigs mee te doen, ben ik bang.
Ze zijn waarschijnlijk al te klein om KPN er volwaardige apparatuur te laten plaatsen, laat staan ook nog andere ODF partijen. En meer huizen aansluiten is dus ook geen doen.
Kortom, misschien kan men nog wat vezels hergebruiken, maar over het algemeen zou eigenlijk het hele netwerk gewoon opnieuw moeten.
Maar goed, speculatie mijnerzijds.
Dan zijn er heel wat koophuizen en "niet Portaal huizen" waar de vezel gewoon door de straat loopt.
In potentie is de ene wijk van Leiden aan de noord kant verbonden met de Zuid west kant,dwars door het centrum heen,een tweede netwerk is apart door Lijbrandt aangelegd waar diverse studentencomplexen op aangesloten zijn.
Gratis zal het nooit worden maar om het zo uit te faseren is ook heel erg zonde, de maincore dekt heel Leiden centrum,en loopt door zo'n beetje elke wijk heen of ligt er tegenaan.
Aan de andere kant,overal in het gebied kan KPN ook 50/50 adsl aanbieden zonder noemenswaardige investeringen aan bekabeling als je het oude koper neemt,feitelijk heeft het koper het glas toch weer een beetje ingehaald... het begon zo ambitieus allemaal maar de doorsnee klant is met 50/50 en een volledig iptv pakket waarschijnlijk volmaakt gelukkig dus.. wie weet graven ze het over een aantal jaren nog wel eens op...
Het komt er dus in ieder geval op neer dat er ruimte moet zijn voor PoP's waar ongeveer 2500 huisaansluitingen in kunnen (+ de nodige operator apparatuur).
Of een GPON topologie maar dan heb je weer shared medium.... (dan krijg je dus dezelfde praktische concurrentie problemen als bij coax).
Aan de kant van de huizen wel...eymey schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 09:50:
Tsja, de opzet van een 'regulier' Reggefiber netwerk is wel dat álle huizen worden aangesloten, ook degenen die geen diensten afnemen. Het alternatief, achteraf nog gaan aanleggen als een huishouden toch ergens een abonnement wil, is (lijkt mij) vele malen onvoordeliger...
Maar in Leiden zijn ook alle huizen al in de PoP gepatched, en dat is natuurlijk niet nodig...
Nee, er is een andere vorm, natuurlijk wel alle huizen aansluiten in de vorm van Genexis aan de kant van de klant,of Packetfront, maar niet alle aansluitingen hoeven fisiek in de pop ook van signaal te worden voorzien.eymey schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 09:50:
Tsja, de opzet van een 'regulier' Reggefiber netwerk is wel dat álle huizen worden aangesloten, ook degenen die geen diensten afnemen. Het alternatief, achteraf nog gaan aanleggen als een huishouden toch ergens een abonnement wil, is (lijkt mij) vele malen onvoordeliger.
Het komt er dus in ieder geval op neer dat er ruimte moet zijn voor PoP's waar ongeveer 2500 huisaansluitingen in kunnen (+ de nodige operator apparatuur).
Of een GPON topologie maar dan heb je weer shared medium.... (dan krijg je dus dezelfde praktische concurrentie problemen als bij coax).
Dus wel overal aanleggen,tot en met de aansluiting in de pop,maar het is een utopie om te bedenken dat in een wijk van ,ik noem maar wat,1000 huizen ze ook alle 1000 de diensten gaan afnemen,zelfs al zou je 500 aansluitingen in een pop hebben dan nog heb je een enorme overmarge.
In mijn oude ISDN tijdperk heb ik ook een half jaar moeten wachten voordat er nieuwe dslams bijgeplaatst werden en ik een aansluiting kreeg.
Er zullen altijd mensen blijven die de kabel willen,die digitenne of satelliet willen hebben,of een mix afnemen dus zelfs bij een 50/50 bezetting kun je alle klanten makkelijk bedienen.
/edit Fiber was me voor.
Voordelen zijn: gegerandeerd DVB-C, hogere download en dus een besparing het eerste jaar.
Nadelen zijn dat na dat jaar het iets duurder is dan wat ik nu betaal (namelijk 56 euro), lagere upload en dat ik niet meer terug kan naar het 'oude' pakket van Telfort.
TV kijken doe ik niet zoveel en of ik nou de Amino gebruik of een horizon box maakt me niet zoveel uit. Misschien dat ik bij UPC zelf 'gewoon' voor een smartcard met CI+-module ga. Zolang ik voor de TV boven maar gewoon DVB-C heb met de belangrijkste zenders ongecodeerd (en dat is zo bij UPC). Telefonie is qua tarief nagenoeg hetzelfde.
Ik ben sowieso bang dat Telfort op relatief korte termijn DVB-C er toch uit gaat gooien en geen snelheidsverhogingen meer gaat doen op het 'oude' pakket, dus dat ik misschien een jaartje UPC kan nemen en over een jaar weer kijken wat er aan interessante acties zijn...
't zal vast niet de moeite waard zijn op Telfort te bellen om te vragen wat ze mij kunnen bieden tegenover deze actie van UPC?
[ Voor 25% gewijzigd door Luuk1983 op 21-03-2015 13:36 ]
Niet geschoten is altijd mis... (En je zit in het verkeerde draadje. Er is ook een Telfort draadje...Luuk1983 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 13:33:
[...]
't zal vast niet de moeite waard zijn op Telfort te bellen om te vragen wat ze mij kunnen bieden tegenover deze actie van UPC?
Ja ik weet het. Maar ik ben altijd bij XMS geweest en net pas overgezet. Gezien de mensen die hier altijd komen ben ik liever hierFiber schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 13:52:
[...]
Niet geschoten is altijd mis... (En je zit in het verkeerde draadje. Er is ook een Telfort draadje...)
Nu zie ik 2 scenario's opdoemen:
1. 25 maart naar OBN, en dan komt XMS/Telfort erachter dat ik geen klant meer ben dus geen migratie naar Telfort.
2. 25 maart naar OBN, waarna 6 dagen later Telfort het doodleuk overneemt omdat ze mijn gegevens toch al van XMS hebben. Dat wordt vast weer een nachtmerrie om dat recht te breien.
Iemand met wat inside kennis enig idee hoe dit af gaat lopen? Ik ga wel iig meteen maandag XMS bellen (kan nog 2 dagen...).
Xms naar Telfort kan zonder patchmigratie en zonder Reggefiber in te schakelen.
Mijn gok: je gaat over naar OBN met een patchmigratie. En de voorgenomen administratieve wijziging van XMS naar Telfort mislukt.
Fiber schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 12:08:
[...]
Aan de kant van de huizen wel...
Maar in Leiden zijn ook alle huizen al in de PoP gepatched, en dat is natuurlijk niet nodig...
Dat het in Leiden nu anders is dan 'standaard', dat is wel duidelijkNick39 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 12:13:
[...]
Nee, er is een andere vorm, natuurlijk wel alle huizen aansluiten in de vorm van Genexis aan de kant van de klant,of Packetfront, maar niet alle aansluitingen hoeven fisiek in de pop ook van signaal te worden voorzien.
Dus wel overal aanleggen,tot en met de aansluiting in de pop,maar het is een utopie om te bedenken dat in een wijk van ,ik noem maar wat,1000 huizen ze ook alle 1000 de diensten gaan afnemen,zelfs al zou je 500 aansluitingen in een pop hebben dan nog heb je een enorme overmarge.
In mijn oude ISDN tijdperk heb ik ook een half jaar moeten wachten voordat er nieuwe dslams bijgeplaatst werden en ik een aansluiting kreeg.
Er zullen altijd mensen blijven die de kabel willen,die digitenne of satelliet willen hebben,of een mix afnemen dus zelfs bij een 50/50 bezetting kun je alle klanten makkelijk bedienen.
/edit Fiber was me voor.
Echter, in het geval van een regulier Reggefiber netwerk blijft mijn omschrijving staan:
Ieder huis is aangesloten (en heeft een meestal kale FTU waar al dan niet een NT op geklikt wordt). En aan de kant van de PoP zitten ALLE huisaansluitingen gemonteerd op ODF lades.
Als men in Leiden al iets zou willen gaan doen aan nieuwbouw (of nieuw te bouwen huizen weer op glasvezel aansluiten of uitbreiden naar 'niet-portaal' woningen), dan is er in mijn redenering voor Reggefiber geen enkele andere tussenvorm mogelijk.
Er kunnen dus maar 2 situaties zijn: óf alles blijft zoals het nu is (altijd houtje-touwtje) en waar woningen tegen de vlakte gaan komt er daarna geen aansluiting meer terug in nieuw te bouwen woningen. Óf Reggefiber pakt het meteen grondig aan en maakt er een 'echte' PoP van.
In Almere waren er, voordat Reggefiber begon met verglazen van de hele stad, ook kleinere gebieden/wijken waar al glasvezelnetwerken uit eerdere pilots van andere exploitanten lagen. Toen duidelijk werd dat Reggefiber die gebieden over zou nemen is er ook een 'ombouw actie' geweest en hebben ze o.a. de PoP's voor die gebieden zo veel mogelijk gestandaardiseerd.
edit: Verder kan het uiteraard heel goed dat er wellicht aan de kant van de operator minder actieve aansluitingen (interfaces op de DSLAM, switch, etc. ) dan huisaansluitingen, maar die beperking zal dan altijd aan de kant van de operator zitten. Huisaansluitingen zijn aan beide kanten altijd afgemonteerd.
Maar goed, ik denk dat Barre73 dit preciezer weet (hoewel hij volgens mij in het geval van de Portaal projecten ook inmiddels niet meer precies weet wat ze daar allemaal gedaan hebben
[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 22-03-2015 00:46 ]
Wellicht toch een iets nieuwer Portaal gebied dan Leiden? (en dus wellicht met iets meer inzicht ingedeeldFiber schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 17:07:
Toch jammer dat het zo moet gaan. zal wel de wet van de remmende voorsprong zijn. Toch gaat dat gelukkig niet overal zo. Ik woon ook in een oud Portaal gebied waar XMS ook lange tijd de enige aanbieder was. Maar ik heb nu wel de keus uit een dozijn aanbieders of zo, inclusief 500/500.
Overigens @Nick: Je had het in een eerder bericht over het feit dat er door (of langs) diverse straten met koopwoningen of niet-Portaal woningen al vezels e.d. lopen. Het probleem blijft echter gewoon:
Een Reggefiber netwerk is een "Point to Point" netwerk. Er kunnen wel reeds vezels door/langs straten lopen. Maar wil Reggefiber een aansluiting naar iedere woning gaan graven, dan moeten er in die "hoofdleidingen" dus genoeg vezels komen om iedere huisaansluiting een eigen 'counterpart' in de PoP te geven.
Maar goed, zoals Fiber eerder al aangaf: Waarschijnlijk hebben de Portaal projecten toch wat last gehad van de "wet van de remmende voorsprong". 'Jullie' zijn pioniers geweest op het gebied van glas, maar afhankelijk van welk Portaal gebied je precies woont heb je nu gewoon de pech dat de topologie en opzet/plaatsing van het netwerk en de PoP's niet de beste bleken te zijn geweest.
Een aantal Portaal gebieden is dus een voorbeeld geworden van "Hoe het niet moet".
[ Voor 49% gewijzigd door eymey op 22-03-2015 00:54 ]
Ik zit nu op WGDO en vziw levert OBN daar ook op, dus dan heb je toch geen patchmigratie nodig?Barre73 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 22:51:
Dat laatste kan in ieder geval niet. Voor zo'n migratie moet een patchmigratie plaatsvinden. En die moet twee weken vooraf aangevraagd worden.
Xms naar Telfort kan zonder patchmigratie en zonder Reggefiber in te schakelen.
Mijn gok: je gaat over naar OBN met een patchmigratie. En de voorgenomen administratieve wijziging van XMS naar Telfort mislukt.
Uiteraard,maar ik bedoelde dat graafwerk met ellenlange vergunningsprocedures niet nodig zijn,uiteraard kan je niet zo maar zo'n hoofdkabel even naar binnen trekken maar de maincore ligt er gewoon.eymey schreef op zondag 22 maart 2015 @ 00:49:
[...]
Wellicht toch een iets nieuwer Portaal gebied dan Leiden? (en dus wellicht met iets meer inzicht ingedeeld)
Overigens @Nick: Je had het in een eerder bericht over het feit dat er door (of langs) diverse straten met koopwoningen of niet-Portaal woningen al vezels e.d. lopen. Het probleem blijft echter gewoon:
Een Reggefiber netwerk is een "Point to Point" netwerk. Er kunnen wel reeds vezels door/langs straten lopen. Maar wil Reggefiber een aansluiting naar iedere woning gaan graven, dan moeten er in die "hoofdleidingen" dus genoeg vezels komen om iedere huisaansluiting een eigen 'counterpart' in de PoP te geven.
Ruw weg gezien van Noord naar Zuid naar beide randen van Leiden, dwars door het centrum heen met een flinke hoofdpop midden in het centrum en dat scheelt even, in zo goed als elke wijk heeft Portaal woningen en globaal gezien ligt de vezel van Leiderdorp/Leiden tot Voorschoten/Leiden, bij de aanleg van een netwerk is juist die hoofdader die er al ligt van heel groot belang waarbij de vezel ook nog eens bij de hoofdcentrale van KPN voor deze regio binnenkomt.
Ik zat zoals gezegd in dat project,en alleen het aanvragen van de vergunningen voor het deel dat er nu ligt duurde meer dan een jaar.
De wijkpops zijn geen pvc straatkastjes maar flinke betonnen jongens met airco's op het dak.
Maar een jaar kan tegenwoordig niet meer.
Verwijderd
Te klein is Reggefiber zeker niet. Echter zwaait KPN de scepter en dat houd de boel op helaas.eymey schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:42:
Tsja, met die Mini-PoP's zoals in Leiden valt er voor Reggefiber ook niet meer echt iets zinnigs mee te doen, ben ik bang.
Maar goed, speculatie mijnerzijds.
Net met Telfort gesproken en Reggefiber. Zij geven wel aan dat wanneer er diensten aangevraagd worden dit alleen bij telfort kan (helaas) dus de keuze is er nog niet. Dit neemt een speciaal team op zich die schakelt tussen RF en Telfort.. Wanneer er een dienst aangevraagd wordt je wel aangesloten.
Maar schijnt helaas lang te duren. Aanvraag kan alleen via RF of Telfort gedaan worden.
2 maart transfer naar OBN
maar nog op 24 afboeken voor de volgende periode....
ok, daar zit idd een overlap... kan gebeuren....
23 maart, wak weer een xms afboeking, nu voor april.... 3 weken nadat ze me naar de andere provider gestuurd hebben voor april... da's lekker rente trekken
Dus overstappers check je bankrekening goed. en let op dat de eind afrekening ook netjes optijd komt... voordat je ook de een na laatste rekening niet meer kunt storneren.
oh die eindafrekening wordt naar je xmsmail adres gestuurd... dus als je daar na het overstappen niet meer bij kunt...
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
De rente staat zo ongeveer op nul tegenwoordig...Duur! schreef op maandag 23 maart 2015 @ 16:20:
[...] rente trekken
Je krijgt je geld echt wel weer terug, met een correcte afrekening.Dus overstappers check je bankrekening goed. en let op dat de eind afrekening ook netjes optijd komt... voordat je ook de een na laatste rekening niet meer kunt storneren.
Je XMS mail blijft volgens mij nog een jaar bereikbaar of zo.oh die eindafrekening wordt naar je xmsmail adres gestuurd... dus als je daar na het overstappen niet meer bij kunt...
rente is nog vaak >0,01%, dus inkomsten.Fiber schreef op maandag 23 maart 2015 @ 16:25:
[...]
De rente staat zo ongeveer op nul tegenwoordig...
[...]
Je krijgt je geld echt wel weer terug, met een correcte afrekening.
[...]
Je XMS mail blijft volgens mij nog een jaar bereikbaar of zo.
(dit is een "reden" waarom bedrijven graag ruim voor af willen innen en zo laat mogelijk willen betalen)
Correct zou zijn niet meer innen na beëindiging van contract. en voor de maand waarop het deels gaat... daar had ik het niet echt over.. ik had het over de maand innen die begon 29 dagen na het aflopen van het contract. imho is het in 3+ weken echt wel mogelijk om dat bitje in je database om te zetten.
XMS mail werkt hier iig niet meer, voor het hoofdmailbox, sinds de afgeblazen eerste overgangs poging, half februari.
Ooit was XMS een goede provider waarbij ik dacht alles komt wel goed... ooit was ik zo idealistisch
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Rente is voor mij nooit de reden geweest,maar je geeft een machtiging af voor de abonnementskosten,feitelijk een vast bedrag,maar zowat elk bedrijf gebruikt de machtiging om gewoon af te schrijven wat hun goed dunkt,en het recht op storneren kun je feitelijk niet gebruiken omdat je dan problemen achteraf kan verwachten,doordat het bedrijf moeilijk doet maken ze een barriere waardoor je je recht niet meer zomaar kan gebruiken.Duur! schreef op maandag 23 maart 2015 @ 16:59:
[...]
rente is nog vaak >0,01%, dus inkomsten.
(dit is een "reden" waarom bedrijven graag ruim voor af willen innen en zo laat mogelijk willen betalen)
Correct zou zijn niet meer innen na beëindiging van contract. en voor de maand waarop het deels gaat... daar had ik het niet echt over.. ik had het over de maand innen die begon 29 dagen na het aflopen van het contract. imho is het in 3+ weken echt wel mogelijk om dat bitje in je database om te zetten.
Maar op het moment dat de relatie ophoudt (je geen klant meer bent) gebruikt (misbruikt) het bedrijf de machtiging om toch gewoon door te innen wat gewoon niet meer mag want er is geen overeenkomst meer.
Bij dat soort dingen ben ik principieel,er kunnen altijd nog kosten opduiken waarop ze achteraf nog recht hebben zoals telefoonkosten over de laatste maand,stuur daar dan maar een acceptgiro voor.
Nu haalt een bedrijf waarmee je geen overeenkomst meer hebt,zonder je toestemming geld van je rekening af voor maanden waarvan ze zelf ook weten dat ze er geen recht meer op hebben,en zou je daar niets van mogen zeggen omdat je dan allemaal narigheid over je heen krijgt waarvan anderen dan met het grootste gemak roepen dat die narigheid je eigen schuld is want je had het niet terug moeten boeken.
Als je dat van elk bedrijf gaat toestaan dan mag je toch hopen dat er aan het eind van de maand nog geld uit je flappentap komt.
Dus omdat het bedrijf een enorme barriere opwerpt moet jij maar tolereren dat ze geld van je rekening af blijven schrijven waar ze geen recht op hebben en dan is het ook nog eens je eigen schuld ook.
Sorry, dat vind ik verkeerd denken.
Dus ik mag bij iedereen die zo redeneert dan gewoon een paar 100 afschrijven en dan als de rechter er bij komt kan ik zeggen,ja maar ik stort het de maand erop toch terug,wat zeur je nou, oh by the way,over het bedrag waar ik geen recht op had maar wat ik toch heb afgeschreven heb ik maar een incassoburo op je dak gestuurt want je had de euvele moed om dat geld wat ik ten onrechte van je rekening heb gehaald,zo maar terug te boeken. Toch vindt blijkbaar iedereen dat normaal...

Omdat de adressen van XMS administratief uitgefaseerd zijn kan Telfort deze niet meer provisioneren.
Indien je belt met de klantenservice van RF: 088 006 37 10 en ze uitlegt dat je omzetting niet goed is verlopen,of je glasfiber toch aangesloten wil hebben (ook als je voorheen niet XMS klant was),regelen zij dat je bij Telfort aangesloten wordt.
De klantenservice van Telfort kan dit niet zelf.
Zij zullen dus je aansluiting verzorgen en Telfort belt jou voor de details.
Overzetting naar OBN of XS4ALL is niet meer mogelijk.
Het netwerk van Portaal/XMS zal niet meer geupgraded worden,de max blijft bij de 100/100, Reggefiber ziet het (nu) niet zitten om voor de weinige klanten die er nu gebruik van maken,het net te upgraden.
Je gaat ten allen tijden een nieuw kontrakt aan,zonder de aangeboden extra opties of kortingen, ook DVB-C vervalt.
Per wijk of netwerk zal gekeken worden of er in de toekomst mogelijk nog andere providers mogelijk zijn.
Alle informatie op sites die vertellen dat je een abonnement kan nemen,is onjuist en gebaseerd op een oude lijst, zonder tussenkomst van Reggefiber is een aansluiting bij welke provider dan ook niet mogelijk,met hun tussenkomst alleen via Telfort.
En dit soort 'gedoe' is precies waar ik bang voor was met glasvezel: netwerk van de toekomst amehoela. Glasvezel zou van alles mogelijk maken door de gigantische bandbreedte. In de praktijk werden er 100 mbit modems opgehangen (met een gecombineerd max van 170 mbit), moesten mensen coax gaan vervangen door UTP en kon je alleen met een STB TV kijken. Ik vond analoog en DVB-C een goede tussenoplossing, maar als DVB-C nu ook al vervalt, dan MOET je dus overal IPTV gebruiken, overal UTP aanleggen en overal van die kut minder prettige STB's gebruiken. Ja zo maak je het ook totaal niet interessant natuurlijk!Nick39 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 13:43:
++ Update Reggefiber++
Omdat de adressen van XMS administratief uitgefaseerd zijn kan Telfort deze niet meer provisioneren.
Indien je belt met de klantenservice van RF: 088 006 37 10 en ze uitlegt dat je omzetting niet goed is verlopen,of je glasfiber toch aangesloten wil hebben (ook als je voorheen niet XMS klant was),regelen zij dat je bij Telfort aangesloten wordt.
De klantenservice van Telfort kan dit niet zelf.
Zij zullen dus je aansluiting verzorgen en Telfort belt jou voor de details.
Overzetting naar OBN of XS4ALL is niet meer mogelijk.
Het netwerk van Portaal/XMS zal niet meer geupgraded worden,de max blijft bij de 100/100, Reggefiber ziet het (nu) niet zitten om voor de weinige klanten die er nu gebruik van maken,het net te upgraden.
Je gaat ten allen tijden een nieuw kontrakt aan,zonder de aangeboden extra opties of kortingen, ook DVB-C vervalt.
Per wijk of netwerk zal gekeken worden of er in de toekomst mogelijk nog andere providers mogelijk zijn.
Alle informatie op sites die vertellen dat je een abonnement kan nemen,is onjuist en gebaseerd op een oude lijst, zonder tussenkomst van Reggefiber is een aansluiting bij welke provider dan ook niet mogelijk,met hun tussenkomst alleen via Telfort.
Als er dan nog geconcurreerd zou worden op prijs...maar nee, zelfs dat niet! Intussen gaat de download van de kabelaars steeds omhoog en hebben vaak een beter TV-aanbod. Raar dat het niet echt storm loopt nietwaar?
Ik ben overigens wel tevreden hoor, maar zodra DVB-C er mee gaat kappen (als ik mijn abonnement ooit wil omzetten), dan ga ik in ieder geval voor TV verder kijken.
[ Voor 3% gewijzigd door Luuk1983 op 26-03-2015 14:22 ]
Maar in andere gebieden is er zeker genoeg concurrentie en innovatie. In Almere kan ik een gigabit up en down krijgen, en Vodafone lijkt in de eerste gebieden ook hun eigen KPN-onafhankelijke infra te hebben geactiveerd. In Leeusden is er een provider actief geworden die DVB-C als hoofdplatform gebruikt. En in Ermelo kan je op ene zelfde manier het hele pakket van de kabelaar in Harderwijk krijgen.
Dat er in de tijd van Portaal in sommige gevallen gekozen is voor halfbakken oplossingen, tsja.... verkeerde zuinigheid? Of is de huidige (sinds 2007) Reggefiber opzet gewoon het resultaat van voortschrijdend inzicht?
Ik zit niet in een WGDO gebied, maar ook bij mij word er weining tot niets "ontwikkeld" hoor.eymey schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 15:23:
Tsja, dat geldt in bepaalde gebieden (m.n. de Portaal gebieden) inderdaad: Geen ontwikkeling meer en kunst en vliegwerk.
...
Als ik namelijk een provider zou willen die
Digitale tv (IPTV)
Digitale tv (DVB-C)
Analoge tv
Live tv pauzeren en opnemen
en HD tv bied,
staan er maar 3 providers op de lijst. Fiber, Solcon en Stipte.
En dat is allemaal tot een max van de 100Mb welke ik nu al heb.
Hoezo ontwikkeling op glasvezel...
Ja, als ik analoog en DVB-C niet zou nemen, dan komt KPN om de hoek met zgn 500Mb.
Het medium van de "toekomst" is wat mij betreft al lang achterhaald, omdat de "grote jongens" zoals KPN gewoonweg niet willen investeren/innoveren. Nee zo min mogelijk geld uitgeven en zo veel mogelijk binnen halen.
Maargoed, ik zit nu bij een provider die nog steeds gewoon levert wat ik wil (en dat veranderd voorlopig ook niet). Dus blijf ik nog even op het achterhaalde glasvezel zitten.
Of dat zich ook uit in diensten die bij jouw specifieke wensen passen (zowel iptv als dvb-c als weet ik nog wat), dat is een ander verhaal.
Tweak (Almere, Enschede), Jonaz (leusden), XSYou (ermelo), Vodafone (steeds meer plaatsen) tonen allemaal aan dat er wel degelijk ontwikkeld wordt. Alleen tsja, dus niet gelijk overal.
Het is echter al oneindig keer meer dan de 'concurrentie' die we tot nu toe op de kabelnetwerken van UPC en Ziggo hebben kunnen zien (daar is het immers 0 ) .
Dit topic is gesloten.