Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Zover ik heb begrepen kunnen de (behulpzame!) medewerkers een beperkt aantal pakketten aanbieden met opties. Het pakket dat ik heb besproken leek op een bestaand KPN pakket met een paar kleine wijzigingen. De prijs was ook iets lager dan bij KPN, vergelijkbaar met Telfort en NLE. Maar onderhandelen over de prijs van het pakket leek niet mogelijk.

Dus het kan zinvol zijn om even te bellen en aan te geven op welke punten het KPN voorstel niet voldoet. Kijk vooraf ook even bij KPN, Telfort en NLE wat er op het netwerk (technisch) mogelijk is. Het gewijzigde pakket moet echter via de medewerkers worden vastgelegd en ook de bijbehorende afspraak voor omzetten regelen zij.

In ieder geval lijk je altijd 1 jaar lang 10 Euro korting per maand te krijgen en zit je niet vast aan een jaarcontract. Dus switchen naar bijvoorbeeld Ziggo of XS4ALL kan altijd nog als het niet bevalt of na het jaar met korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Morgen komen ze bij mij langs om het omzetten naar kpn te fixen. Ben er nu al bang voor :P
Vandaag zijn ze bij mijn ouders geweest, nou ja geweest. Ze zijn er nog steeds mee bezig en al vanaf 12:15 uur. dussssss :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demokert
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-06 14:00
Bij mij komen ze 2 mei, ik moet zeggen het voor traject is zeer positief ervaren met de online diensten, netjes direct bevestiging en daarna nog een paar mailtjes met codes. Ik zeg laat maar komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Ze zouden vanmorgen tussen 8 en 10 uur in de ochtend komen. Om 8 uur stonden ze binnen. Dus keurig op tijd :) Vervangen van modem en ombouwen van de glasvezelontvanger (geen idee hoe het heet) ging ook simpel en snel. Moesten alleen even wachten tot alles gepatched was voordat het ingeschakeld kon worden maar dat was binnen half uurtje ook gedaan.

Vooraf ook per mail/sms updates gehad met herinneringen van de afspraak dus ook die communicatie was prima.

Tv hebben ze niet aangesloten omdat ik dit toch laat vervallen. Dus krijg nog een doos gestuurd zodat ik die 2 tv boxen kosteloos kan terugsturen.

[ Voor 12% gewijzigd door Paulus07 op 10-04-2018 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:08
Sinds maandag overgestapt.
Ging soepel, nu een zakelijk-abonnement i.v.m. vast ip voor vpn's e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-06 20:42
Dus denk je alles geregeld te hebben... vertrek 30 april, installatie XS4ALL 1 mei. Bljkt er de 30e ook van Reggefiber/VWT iemand langs te moeten komen. Was leuk geweest als ze dat destijds meteen hadden gezegd, dan had ik kunnen zorgen dat er iemand thuis is...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Mm... te laat met regelen van mijn overstap naar Telfort. Nu 5 euro meer kwijt. Dan maar bij KPN, heb ik in elk geval eerste jaar nog 100/100 voor dat geld.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-06 12:37
ijdod schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:57:
Dus denk je alles geregeld te hebben... vertrek 30 april, installatie XS4ALL 1 mei. Bljkt er de 30e ook van Reggefiber/VWT iemand langs te moeten komen. Was leuk geweest als ze dat destijds meteen hadden gezegd, dan had ik kunnen zorgen dat er iemand thuis is...
Bij mij ging alles op 1 dag. 's Ochtends signaal eraf, 's middags de XS4ALL monteur die de patchcover + PacketFront eraf haalde en de nieuwe NTU op de FTU klikte (de Fritzbox had ik natuurlijk zelf al geinstalleerd :+ ). Reggefiber monteur was niet nodig. Maar misschien heb jij een oudere FTU? (ik heb een Genexis GN02).

(edit - lees net je verhaal in XS4ALL topic, was dus inderdaad oude 42Networks FTU).

[ Voor 5% gewijzigd door janbrede op 23-04-2018 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
Cyberpope schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:05:
Mm... te laat met regelen van mijn overstap naar Telfort. Nu 5 euro meer kwijt. Dan maar bij KPN, heb ik in elk geval eerste jaar nog 100/100 voor dat geld.
Wat bedoel je met 'te laat'? Kun je dan niet meer overstappen naar Telfort als je 'automatisch' naar KPN bent gemigreerd? Er is dan toch geen sprake van een nieuw jaarcontract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Nee, Telfort heeft de prijs verhoogt en pakket uitgekleed...
nieuws: Telfort verhoogt prijzen Thuis-abonnementen met meerprijs voor Vast B...

Betaal nu 1ste jaar ook 35 euro bij KPN voor 100/100 inclusief bellen. Daarna 40 voor 100/100 inclusief bellen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Laatst online: 22:31
Even een Houdoe/Welkom vraag voor m'n schoonouders: ze zijn enige tijd geleden al overgegaan op het nieuwe platform (nog onder OBN naam) waarbij de FPU, modem en ITV kastjes vervangen zijn. Nu worden ze overgezet van OBN naar KPN waarbij weer een monteur wordt langsgestuurd voor de installatie. Wat gaat deze beste man doen? Vreemd genoeg lan ik daar niet achter komen via de mail/telefoon en is de afspraak ook niet af te zeggen in dien onnodig.

P.S. indien de keuze aanwezig is, welke Experiabox moet ik indien mogelijk kiezen V8/V10 V..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mtr33 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 07:31:
Even een Houdoe/Welkom vraag voor m'n schoonouders: ze zijn enige tijd geleden al overgegaan op het nieuwe platform (nog onder OBN naam) waarbij de FPU, modem en ITV kastjes vervangen zijn. Nu worden ze overgezet van OBN naar KPN waarbij weer een monteur wordt langsgestuurd voor de installatie. Wat gaat deze beste man doen? Vreemd genoeg lan ik daar niet achter komen via de mail/telefoon en is de afspraak ook niet af te zeggen in dien onnodig.

P.S. indien de keuze aanwezig is, welke Experiabox moet ik indien mogelijk kiezen V8/V10 V..?
Die monteur heeft eigenlijk niks te doen dus... Het nieuwe OBN platform was een kopie van KPN.
Wellicht vervangt hij de decoders voor de vorm.

Een experiabox V10 zou het beste zijn.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Laatst online: 22:31
Barre73 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 09:01:
[...]

Die monteur heeft eigenlijk niks te doen dus... Het nieuwe OBN platform was een kopie van KPN.
Wellicht vervangt hij de decoders voor de vorm.

Een experiabox V10 zou het beste zijn.
Thanks, dat dacht ik ook. Wel apart dat er in het draaiboek blijkbaar geen optie is opgenomen voor mensen die al op het juiste platform zitten en 'enkel' administratief moten worden overgezet naar KPN. Zijn de decoders eigenlijk uitwisselbaar tussen de verschillende providers (OBN,KPN, Telfort) of gebonden via bijv het abonneenummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Zo ben nu ook al weer twee weken over naar xs4all ... dit ging werkelijk vlekkeloos met 1 dag migratie. In de ochtend kwam de monteur van Reggefiber om het oude glasvezel modem ter vervangen en in de middag was er al de monteur van Gideon om de FRIZ!Box te installeren en alle aansluitingen in het huis op orde te brengen/houden.

Tot nu toe loopt alles tot volste tevredenheid :)

Ik heb wel nog een vraagje: wat doen jullie met de oude Amino M540? Gewoon op de stort of kan daar iemand nog iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:24

Wildfire

Joy to the world!

mtr33 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 07:31:
Een monteur zal bij OBN->KPN *altijd* komen omdat KPN zeker wil weten dat alles ter plekke goed is. Als alles al is zoals KPN het zelf zou leveren zullen wellicht enkel de STB's geswapped moeten worden, maar waarschijnlijk zal het modem dan ook maar geswapped worden. Zodat zeker te weten alles weer nieuw is. :P

Spul gaat dan retour ter recycling of refurbishing.
Er is geen keuze, je krijgt de Experiabox uit je pakket en daar moet je het mee doen. Praktisch altijd een V10.

[ Voor 56% gewijzigd door Wildfire op 29-04-2018 23:18 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janbrede
swima schreef op zondag 29 april 2018 @ 23:11:
Ik heb wel nog een vraagje: wat doen jullie met de oude Amino M540? Gewoon op de stort of kan daar iemand nog iets mee?
Ik heb nog een M540 uit de XMS-tijd. Ook gebruikt voor OBN, hoewel ik ook nog een A110 en (nooit gebruikte) A130 heb liggen, en een Sitecom router van OBN. Officieel zou je die moeten terugsturen, maar in de opzegbevestiging werd dit niet vermeld (en ik zou ook niet weten waar het dan naartoe zou moeten). En inderdaad, het gaat uiteindelijk toch allemaal de stort op.
Maar misschien is die ingebouwde HD in de M540 nog uitleesbaar? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
janbrede schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:40:
[...]

Ik heb nog een M540 uit de XMS-tijd. Ook gebruikt voor OBN, hoewel ik ook nog een A130 en (nooit gebruikte) A130 heb liggen, en een Sitecom router van OBN. Officieel zou je die moeten terugsturen, maar in de opzegbevestiging werd dit niet vermeld (en ik zou ook niet weten waar het dan naartoe zou moeten). En inderdaad, het gaat uiteindelijk toch allemaal de stort op.
Maar misschien is die ingebouwde HD in de M540 nog uitleesbaar? :+
Tijdens de XMS overgang naar OBN waren de Amino 110 130 en Sitecom router jouw bezit en geen bruikleen.
Heb het toen ook meteen verkocht. Vrij snel erna werd het wel bruikleen of zelfs huur.

Werken die M540 niet nog op aantal Telfort netwerken? Heb er zelf dan 2 over... Zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Mau_Maus schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 18:44:
[...]
Werken die M540 niet nog op aantal Telfort netwerken? Heb er zelf dan 2 over... Zonde.
Ik zit nog op de oude propositie, dus zou die bij mij ook moeten werken (voor zolang het nog duurt.....).
Dus ik hou me wel aanbevolen.... :+

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Zo heeft wel wel een volle dag aan rommelen gekost, maar alles draait weer zoals ik het hebben wil. Behalve dat mijn ifrarood oogje voor mijn tvkastje nog niet binnen is...

Maar ik ben over na KPN. Wellicht nog voor de TV naar ziggo, maar internet werkt naar tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EelcoG
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-06 11:57
Ook even mijn plasje doen. Zeg maar het ijdod verhaal. Vast IP adres en dat kan niet bij KPN. Gebeld door OBN. Aanbieding: Wij kunnen het welkomstaanbod van xs4all van 3 naar 6 maanden oprekken.
Ok, even kijken. Het welkomstaanbod van xs4all is 3 maanden voor 44 ipv 45 euro per maand.
Oh wauw. Dus jullie kunnen me een extra korting geven van wel drie hele euro's. In totaal.

Dus, van de OBN website: "Ons uitgangspunt is dat de klant erop vooruitgaat."
Dat betekent dat ik van 33.50 per maand naar 45 euro per maand ga, waarbij mijn snelheid daalt van 100 mbit naar 80 mbit. Maar daar kunnen ze dan wel drie hele euro's korting op geven.

Interessante definitie van "op vooruit gaan" hebben ze. Het is wel weer duidelijk. KPN was een k*tbedrijf (Ik zal hier niet mijn gebruikelijke ADSL rant herhalen), is een k*tbedrijf en zal het ook altijd wel blijven.

Oplossing is er gelukkig ook: Tweak is net zo duur als xs4all, heeft een iets hogere snelheid én het is geen KPN dochter.
Nu alleen even kijken wat het handigst is aangezien ze de galsvezelmodems ook vervangen, maar ik denk (contractloos) laten omzetten naar KPN, en dan de dag erna overschakelen op tweak.

[ Voor 4% gewijzigd door EelcoG op 02-05-2018 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EelcoG schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 11:14:
Ook even mijn plasje doen. Zeg maar het ijdod verhaal. Vast IP adres en dat kan niet bij KPN. Gebeld door OBN. Aanbieding: Wij kunnen het welkomstaanbod van xs4all van 3 naar 6 maanden oprekken.
Ok, even kijken. Het welkomstaanbod van xs4all is 3 maanden voor 44 ipv 45 euro per maand.
Oh wauw. Dus jullie kunnen me een extra korting geven van wel drie hele euro's. In totaal.

Dus, van de OBN website: "Ons uitgangspunt is dat de klant erop vooruitgaat."
Dat betekent dat ik van 33.50 per maand naar 45 euro per maand ga, waarbij mijn snelheid daalt van 100 mbit naar 80 mbit. Maar daar kunnen ze dan wel drie hele euro's korting op geven.

Interessante definitie van "op vooruit gaan" hebben ze. Het is wel weer duidelijk. KPN was een k*tbedrijf (Ik zal hier niet mijn gebruikelijke ADSL rant herhalen), is een k*tbedrijf en zal het ook altijd wel blijven.

Oplossing is er gelukkig ook: Tweak is net zo duur als xs4all, heeft een iets hogere snelheid én het is geen KPN dochter.
Nu alleen even kijken wat het handigst is aangezien ze de galsvezelmodems ook vervangen, maar ik denk (contractloos) laten omzetten naar KPN, en dan de dag erna overschakelen op tweak.
Als jij bij Tweak bestelt komt Reggefiber ook gewoon de FTU vervangen hoor. Dat is niet iets dat alleen bij KPN gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Gister over van OBN naar XS4ALL. Na klein beetje klooien alles kunnen inrichten zoals ik wil.
Mijn eigen router na de Fritz!Box 5490 via 'Exposed host' werkt prima

Vandaar mijn verrassing toen vanochtend Reggefiber belde om een afspraak te maken voor de migratie?
Beetje laat en het werkt dus al.
Die Guidion-monteur heeft zelf het modem vervangen. Neem aan dat dat dus iets is wat normaal Reggefiber moet doen? Ik heb ze wel gezegd dat als ze dat oude ding moeten hebben ik het nog bewaard heb.

Er is trouwens nergens in brieven of in de online-communicatie tegen mij gesproken over dat er een Reggefiber-monteur zou moeten komen. Anders had ik daar rekening mee gehouden en zelf gebeld hoe of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mau_Maus schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:22:
Gister over van OBN naar XS4ALL. Na klein beetje klooien alles kunnen inrichten zoals ik wil.
Mijn eigen router na de Fritz!Box 5490 via 'Exposed host' werkt prima

Vandaar mijn verrassing toen vanochtend Reggefiber belde om een afspraak te maken voor de migratie?
Beetje laat en het werkt dus al.
Die Guidion-monteur heeft zelf het modem vervangen. Neem aan dat dat dus iets is wat normaal Reggefiber moet doen? Ik heb ze wel gezegd dat als ze dat oude ding moeten hebben ik het nog bewaard heb.

Er is trouwens nergens in brieven of in de online-communicatie tegen mij gesproken over dat er een Reggefiber-monteur zou moeten komen. Anders had ik daar rekening mee gehouden en zelf gebeld hoe of wat.
Reggefiber vervangt de FTU. Dus de grondplaat waar de vezels in eindigen. Dat kan een Guidion monteur ook echt niet. Dus ik denk dat dit bij jou al eerder gedaan was maar niet was verwerkt bij Reggefiber. Die hadden voor jou dan nog een oude Packet Front genoteerd staan. En dan komt er automatisch een ombouw opdracht bij Reggefiber terech omdat die oyde FTU's niet uitwisselbaar zijn met het KPN WBA netwerk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Barre73 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 14:55:
[...]
Reggefiber vervangt de FTU. Dus de grondplaat waar de vezels in eindigen. Dat kan een Guidion monteur ook echt niet. Dus ik denk dat dit bij jou al eerder gedaan was maar niet was verwerkt bij Reggefiber. Die hadden voor jou dan nog een oude Packet Front genoteerd staan. En dan komt er automatisch een ombouw opdracht bij Reggefiber terech omdat die oyde FTU's niet uitwisselbaar zijn met het KPN WBA netwerk..
Dat zou heel goed kunnen. Tijd geleden ging mijn belmodule stuk die los aan de packetfront hing. Alles is toen vervangen.
En gelukkig maar... Anders had ik minimaal nog een extra dag zonder internet gezeten.
Zo'n afspraak mogen ze dan ook wel wat eerder inplannen ipv pas de dag erna bellen voor een afspraak... en dan zullen ze vast niet dezelfde dag kunnen.
(En dan had ik met Guidion ook nog een nieuw moment moeten kiezen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Hmmmm internet is opeens foetsie hier.....
Internet lampje blijft rood op modem. Alles al van stroom gehad en resets. Niks......

Kijken voor monteur is 1e mogelijkheid pas vrijdag.....

[ Voor 63% gewijzigd door Paulus07 op 08-05-2018 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Gisteren is bij ons OBN naar KPN gegaan. Prima gegaan, alleen was er 1 HD ontvanger kaduuk, die de monteur natuurlijk meteen vervangen heeft.
Hij heeft de coax vervangen door een UTP aansluiting in de muur en heeft boven een switch geplaatst zodat ik ook de pc aan kon sluiten.

De monteur was zeer behulpzaam, wist waar hij het over had en gaf tips die wel handig zijn.

Het enige waar ik naderhand achter kwam, was dat ik geen opnemen pakket er bij heb. Heb ik helemaal gemist in de overstap, maar dit kan ik natuurlijk zelf makkelijk inschakelen. Ik dacht dat dit gratis was en standaard bij een KPN abo zat...

Tot nu toe is het prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nou ik ben over naar tweak
gratis vast ip
gratis rdns
poortjes open

mooi

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nou hopen dat het op tijd lukt :D

wel jammer onsbrabant werkte altijd vlekkeloos

[ Voor 43% gewijzigd door Fish op 09-05-2018 20:13 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EelcoG
Woensdag het contract op de bus gedaan. Overigens gouden kans voor Tweak om hun gebied uit te breiden.

Hoe heb jij het geregeld met het vervangen van het glasvezel modem? Ik heb nu eerst Tweak besteld, en dan zie ik dadelijk wel wanneer Reggefiber aan komt meuten voor een nieuw modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweak legt de order bij KPN in, KPN weer bij Reggefiber om de vezel om te patchen. En Reggefiber ziet dan vanzelf in hun systeem dat jij nog een oude FTU hebt en zal jou vanzelf bellen voor een afspraak zodat de monteur die komt vervangen direct na het ompatchen in de POP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Voor de mensen die graag DVB-C willen houden zouden eens op mijn vergelijking moeten kijken of gewoon meteen op deze site.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 20:10
funske schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 12:46:
Voor de mensen die graag DVB-C willen houden zouden eens op mijn vergelijking moeten kijken of gewoon meteen op deze site.
Hier nog niks van ON/KPN gehoord, maar vandaag ook een folder van trined, in iedergeval maar op de "bewaar" stapel gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

EelcoG schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 07:54:
[...]
Woensdag het contract op de bus gedaan. Overigens gouden kans voor Tweak om hun gebied uit te breiden.

Hoe heb jij het geregeld met het vervangen van het glasvezel modem? Ik heb nu eerst Tweak besteld, en dan zie ik dadelijk wel wanneer Reggefiber aan komt meuten voor een nieuw modem.
Op de webpagina een dag later ingevuld dan het contract beeindigd gaat worden.

De verwachting is 3 a 4 weken volgen de website. ik heb 4-juni ingevuld. sluit redelijk aan op elkaar
nu mijn vingers gekruist houden

Zowiezo heb ik ook nog ziggo internet :P

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-06 13:08
funske schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 12:46:
Trined zegt dat ze geen glasvezel leveren waar ik woon, dus dat is geen optie voor mij.
Heb nu glasvezel internet van Telfort en DVB-C van Ziggo. Ook goed, maar dus wel via twee partijen.

Overigens wil Trined ook een glasvezel check doen als ik alleen DVB-C televisie wil (over coax). Kennelijk kan ik dat dus niet van ze afnemen, omdat Trined dan ook zegt dat er geen glasvezel beschikbaar is. Raar, want:
1) Er ligt bij mij al jaren glasvezel.
2) Wat boeit het als ik televisie over coax wil kijken?

[ Voor 22% gewijzigd door slow whoop op 14-05-2018 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Klopt wel een beetje wat je zegt.
Volgens mij levert Trined in eerste instantie internet via glasvezel. Daarbij kun je ook tv en telefoon afnemen.
Dus alleen tv gaat niet; de basis is internet.

Wat jij hebt (Telfort èn Ziggo) was ik eigenlijk ook van plan. Maar door de laatste prijsverhoging van Telfort zou ik i.p.v. een kleine € 49,- nu ineens € 56,50 kwijt zijn (incl. telefoon).
Dus ik was erg blij dat TriNed voor hetzelfde geld DVB-C gaat leveren met 500/ 500 internet!!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Binnenkort de klantenservice van trined maar eens mailen.
Mis nog info over of op ipv4 alle poorten beschikbaar (niet afgeschermd) zijn en of er ipv6 mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Afgelopen vrijdag even gechat met TriNed.

Een antwoord verbaasde me een beetje:
"TriNed Glasvezel
Nee in Eindhoven is het nog niet klaar en dat je dit nu via Telfort wel hebt staat hier los van. Dat wil alleen zeggen dat Telfort wel de benodigde apparatuur in de wijkcentrale heeft staan."

Ieder provider moet dus zelf de apparatuur voor DVB-C in de wijkcentrale zetten. Ik ging er vanuit dat dit door iedere provider gebruikt kon worden.
En dat ze deze voorlopig echt wel blijven doorgeven blijkt wel als ze nu bezig zijn om het te installeren:

"TriNed Glasvezel
We zijn op dit moment het netwerk aan het aanpassen in Eindhoven om DVB-C mogelijk te maken dus wij zullen dit ook blijven doorgeven"

En ze leveren de Fritz!box:
"TriNed Glasvezel
Op dit moment leveren wij voornamelijk de 7560 aan onze klanten."

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!
funske schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:47:
Afgelopen vrijdag even gechat met TriNed.

Een antwoord verbaasde me een beetje:
"TriNed Glasvezel
Nee in Eindhoven is het nog niet klaar en dat je dit nu via Telfort wel hebt staat hier los van. Dat wil alleen zeggen dat Telfort wel de benodigde apparatuur in de wijkcentrale heeft staan."

Ieder provider moet dus zelf de apparatuur voor DVB-C in de wijkcentrale zetten. Ik ging er vanuit dat dit door iedere provider gebruikt kon worden.
En dat ze deze voorlopig echt wel blijven doorgeven blijkt wel als ze nu bezig zijn om het te installeren:

"TriNed Glasvezel
We zijn op dit moment het netwerk aan het aanpassen in Eindhoven om DVB-C mogelijk te maken dus wij zullen dit ook blijven doorgeven"

En ze leveren de Fritz!box:
"TriNed Glasvezel
Op dit moment leveren wij voornamelijk de 7560 aan onze klanten."
DVB-C vergt apparatuur van de operator om levering van het signaal mogelijk te maken via de glasvezels van Reggefiber. Die apparatuur is nu niet van Reggefiber maar van KPN Wholesale. Geen enkele actieve apparatuur is van Reggefiber trouwens (lang geleden wel maar dat is jaren niet meer zo)

KPN Wholesale gaat dit uitfaseren en daarbij de apparatuur weghalen en alleen nog hun standaard apapratuur plaatsen/laten staan.
Als een andere operator DVB-C diensten wil leveren vanuit een PoP zullen zij zelf die apparatuur moeten plaatsen en zorgen voor signaal aanvoer etc.
Inkopen bij KPN Wholesale is al enkele jaren niet meer mogelijk voor nieuwe klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
Helaas ging de opzegging voor 2 andere onsbrabantnet klanten die ik help/regel een stuk minder soepel.
Mijn eigen migratie ging prima, ik kon de einddatum van het oude contract doorgeven en deze werd dan overgenomen zonder 1 maand opzegtermijn omdat ik een "speciale klant" was met een vast ip-adres.
Ik ging er vanuit dat dezelfde procedure ook zou gelen voor de andere 2 klanten omdat deze ook een vast ip-adres hadden, helaas kosten het een hoop moeite en ergenis om de medewerkers ervan te overtuigen dat we direct konen opzeggen zonder maand opzegtermijn... Na een eindeloos telefoongesprek en een schriftelijke klacht werd het uiteindelijk toch geregeld.
Slecht einde van de tijd bij deze club, ik was altijd erg tevreden over de service e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
Ik wist niet eens dat er voor vaste ip-klanten zo'n regeling gold. Heb opgezegd op de dag dat ik overstapte naar xs4all, die maand opzegtermijn heb ik maar voor lief genomen.

[ Voor 71% gewijzigd door janbrede op 14-05-2018 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Barre73 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 12:25:
[...]

DVB-C vergt apparatuur van de operator om levering van het signaal mogelijk te maken via de glasvezels van Reggefiber. Die apparatuur is nu niet van Reggefiber maar van KPN Wholesale. Geen enkele actieve apparatuur is van Reggefiber trouwens (lang geleden wel maar dat is jaren niet meer zo)

KPN Wholesale gaat dit uitfaseren en daarbij de apparatuur weghalen en alleen nog hun standaard apapratuur plaatsen/laten staan.
Als een andere operator DVB-C diensten wil leveren vanuit een PoP zullen zij zelf die apparatuur moeten plaatsen en zorgen voor signaal aanvoer etc.
Inkopen bij KPN Wholesale is al enkele jaren niet meer mogelijk voor nieuwe klanten.
Barre, jij bent nogal goed op de hoogte van al dit soort zaken. Weet jij iets meer op TriNed?
Ik weet dat de helpdesk niet altijd even makkelijk te bereiken is. Maar het gaat mij meer om de kwaliteit van de signalen; internet 500/500 Mbps, DVB-C signaal en telefoonsignaal.
Kortom, kun jij iets meer vertellen over TriNed? Voor zover jij weet natuurlijk.....
Alvast bedankt!! _/-\o_

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!
funske schreef op maandag 14 mei 2018 @ 19:03:
[...]

Barre, jij bent nogal goed op de hoogte van al dit soort zaken. Weet jij iets meer op TriNed?
Ik weet dat de helpdesk niet altijd even makkelijk te bereiken is. Maar het gaat mij meer om de kwaliteit van de signalen; internet 500/500 Mbps, DVB-C signaal en telefoonsignaal.
Kortom, kun jij iets meer vertellen over TriNed? Voor zover jij weet natuurlijk.....
Alvast bedankt!! _/-\o_
Sorry... Met Trined heb ik geen ervaring. Is er geen topic over hier op Tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Barre73 schreef op dinsdag 15 mei 2018 @ 22:20:
[...]

Sorry... Met Trined heb ik geen ervaring. Is er geen topic over hier op Tweakers?
Jammer, maar uiteraard niets aan te doen. Dat topic heb ik doorgelezen en dat ziet er redelijk positief uit. Uiteraard zijn er altijd mensen die iets afkraken, maar over het algemeen lees ik positieve dingen.
Toch bedankt voor je reactie! _/-\o_

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosfazant
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-05 14:02
Hier de gevreesde 'Houdoe - Welkom' brief ontvangen :-(

Heb geen zin in die gare Experiabox dus ben nu aan het zoeken naar alternatieven.
Heb nu een 100/100 met IPTV en telefoon.

Iemand aanbevelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Ik kan geen aanbeveling uit ervaring geven, maar kijk eens bij TriNed; daar is 500/500 standaard en zij hebben IPTV en telefoon.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of je neemt gewoon KPN / XS4ALL en zet er je eigen router tussen, dan heb je de Experiabox of Fritzbox ook niet nodig. Genoeg handleidingen van te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Het kost wat extra stroom, maar in ieder geval bij de Fritzbox die ik bij XS4ALL kreeg kan je vrij makkelijk je eigen router erop aansluiten en die instellen als 'Exposed host'. Dit kan maar op 1 lan poort.
Al mijn instellingen en port-forwarding werkten meteen. Telefonie en TV laat ik los via de FritzBox lopen.
Niet een echte tweaker oplossing, maar las toch wel veel problemen/gedoe met telefonie en tv goed constant te laten werken met al die eigen-router-oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 23:00
Hier ook de brief ontvangen van ON dat ik overga naar KPN. Persoonlijk weinig zin in aangezien het altijd goed werkte en voor 37,50 euro had ik alleen 60mbit internet. Precies wat ik wilde, geen tv en geen telefoon, gewoon simpel internet met een eigen router en een vast ip-adres.

KPN is zo te zien stukken duurder, dus dat beloofde aanbod zal wel een korting zijn voor een bepaalde tijd en daarna een flinke prijsstijging. Ik snap niet dat de mededingingsautoriteit KPN alles zomaar laat overkopen, weg concurrentie.

Ook heb ik nu Genexis simpele modem die lekker zuinig is en ik heb totaal geen behoefte aan een Experiabox. Ik snap dan ook niet waarom er een monteur moet komen aangezien het nu feitelijk ook al via KPN wholesale loopt. Het overstappen zou gewoon puur administratief kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosfazant
Kan iemand wat meer vertellen over Trined, mbt. betrouwbaarheid, uptime, etc.
Dit als alternatief voor ON.

Thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Unicron schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 21:51:
...

Ik snap dan ook niet waarom er een monteur moet komen aangezien het nu feitelijk ook al via KPN wholesale loopt. Het overstappen zou gewoon puur administratief kunnen zijn.
Als je nu een vast IP adres had zit je echt op fysiek andere infra. Die doet 100Mbit tussen POP en jou NTU. Dus de monteur gaat je daadwerkelijk omzetten in de POP naar een (waarschijnlijk gigabit) poort op het nieuwe platform en je FTU / NTU combinatie wordt waar nodig ook aangepast naar een gigabit model. Dus nee het is echt wel meer dan een administratieve omzetting.

Overigens als je een beetje rondleest op tweakers of netwerkje.com is het zeker voor alleen internet vrij eenvoudig om de KPN experiabox helemaal niet te gebruiken. Je hebt alleen een router of switch met VLAN ondersteuning nodig en dan kan je die gewoon weer rechtstreeks op de NTU aansluiten zoals je het nu ook hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Bosfazant schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:39:
Kan iemand wat meer vertellen over Trined, mbt. betrouwbaarheid, uptime, etc.
Dit als alternatief voor ON.

Thanks! _/-\o_
Hier is niet zoveel te vinden over TriNed, maar hier wel!!

De reacties zijn over het algemeen positief. Een enkele keer negatief maar dan voornamelijk over de klantenservice / helpdesk. Deze is niet per email te bereiken.

Edit 30-05-2018:
@Bosfazant Aangezien ikzelf toch ook wel benieuwd was heb ik in het topic van TriNed deze vraag nog maar eens gesteld.
Ook al zijn het maar 5 reacties tot nu toe, ze zijn alle 5 positief!!
Eerst nog even wat gechat met TriNed, want ik was wel benieuwd of ze dit wel blijven ondersteunen:
"We zijn op dit moment het netwerk aan het aanpassen in Eindhoven om DVB-C mogelijk te maken dus wij zullen dit ook blijven doorgeven" en
"Nee in Eindhoven is het nog niet klaar en dat je dit nu via Telfort wel hebt staat hier los van. Dat wil alleen zeggen dat Telfort wel de benodigde apparatuur in de wijkcentrale heeft staan."
Dus heb ik me inmiddels aangemeld bij TriNed; ze verwachten dat ik eind juli / begin augustus mijn aansluiting krijg.
Benieuwd naar die 500/500Mbps!!!! :9 :9

[ Voor 44% gewijzigd door funske op 30-05-2018 14:02 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thanalas
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-05 00:14
Ik ben ook een ON klant die tot zijn verdriet ON ziet verdwijnen. Ik heb net met zowel de helpdesk van Trined als met de recentelijk in het leven geroepen "ON word KPN" helpdesk gebeld om helderheid te krijgen over wanneer ik dan bij On weg kan. Bij Trined heb ik anderhalve week geleden na het doorlezen van de "Houdoe en Welkom-brief" van KPN een abonnement voor 500/500 glasvezel internet aangevraagd. Het was alleen bij Trined nog niet helder wanneer Trined internet beschikbaar komt.

Bij de aanvraag op de site van Trined werd over een opzegservice gesproken, maar tot mijn verbazing viel er vandaag een brief van KPN in de bus dat ik mijn KPN abonnement moet bevestigen. Ik wil niet naar KPN vanwege erg slechte ervaringen van een huisaansluiting in het verleden en nog slechtere ervaingen recentelijk via mijn werk (geheime nummers van medewerkers die op straat zijn komen te liggen).

Aangezien Trined afhankelijk is van de toegang tot wijkcentrales stelde de juffrouw van de Trined helpdesk dat het over zetten van ON klanten in Eindhoven "medio juli" kan beginnen. Mijn vraag wanneer zij dan mijn abonnement bij ON zouden opzeggen kon ze niet beantwoorden, maar ze gaf als tip even met de ON wordt KPN-helpdesk te bellen.
Daar kreeg ik echter te horen dat ik nu mijn abonnement op moest zeggen (wat een onzin, dan zit ik vanaf 7 juli zonder internet!) of dat ik anders vast zou zitten aan de overgang naar KPN. Ik heb nergens voor getekend, niks bevestigd. Hoe kan ik dan ineens automatisch vast zitten aan een contract dat anders is (andere provider, geen vast IP adres meer, andere tarieven)

Ik wacht het nog af tot 1 augustus. Heb ik dan niet helder wanneer Trined mijn aansluitingover gaat nemen, kan ik altijd nog mijn abonnement opzeggen. De reactie van de "ON wordt KPN-helpdesk" vind ik echt vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Je zit dan niet vast aan een contract en kunt KPN daarna maandelijks opzeggen. Maar ze kunnen niet speciaal voor het bedrijf ON overeind houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thanalas
Ze hoeven voor mij ON niet overeind te houden. Het is jammer dat het geen vereniging is gebleven, maar ON is nu eenmaal opgekocht door KPN en daar kan ik niks aan veranderen. Blijft het voor mijn gevoel nog steeds vreemd dat ik niet gewoon aan het einde van de termijn dat ON op houdt te bestaan mijn contract kan laten aflopen zonder dat ik meteen aan KPN en een heel ander contract vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

thanalas schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 15:08:
Ze hoeven voor mij ON niet overeind te houden. Het is jammer dat het geen vereniging is gebleven, maar ON is nu eenmaal opgekocht door KPN en daar kan ik niks aan veranderen. Blijft het voor mijn gevoel nog steeds vreemd dat ik niet gewoon aan het einde van de termijn dat ON op houdt te bestaan mijn contract kan laten aflopen zonder dat ik meteen aan KPN en een heel ander contract vast zit.
Je niet niet aan een contract vast. Je kunt gewoon per maand opzeggen net zoals OBN.
Tenzij je op een speciale aanbieding of zo van ze ingaat, maar anders niet.
maar als 7 juli alles stopt, dan stopt het voor jou toch ook? Of had je liever dat ze dan gewoon de stekker eruit trekken. Ik snap niet exact wat je nu wil.

OBN stop per ??? (7 juli?)

2 opties
1) je gaat mee over naar KPN. Iets ander abbo maar per maand opzegbaar en goedkoper als je oude.
2) je zorgt dat je voor dat moment bent overgestapt.

Optie 3: Alles van OBN werkend houden totdat jij een andere provider kunt nemen is een beetje overdreven zoals je zelf ook zegt.

Ik ben er ook niet blij mee. Ik wil geen IPTV (was blij met DVB-C) en ben ook nog eens de nieuwsserver kwijt. Balen. Maar ja, is niet anders. Ben ook over naar KPN. Ik kijk rustig rond voor een alternatief en zeg dan op bij KPN. Dat kan met 1 maand opzegtermijn net zoals bij OBN.

[ Voor 33% gewijzigd door Cyberpope op 07-06-2018 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thanalas
Ik zit niet bij OBN, maar bij ON.

Ik wil niet naar KPN maar naar Trined ***wanneer die beschikbaar komt*** maar de "ON wordt KPN" helpdesk juffrouw probeert mij wijs te maken dat ik alleen maar ***nu*** kan opzeggen of dat ik anders over moet naar KPN. Daarnaast beweerde ze dat Trined hun opzegservice niet mag, maar dat ik zelf op moet zeggen. Dat is natuurlijk pure onzin, en ook nog eens ongewenst, want dan loop ik het risiko zonder internetaansluiting te komen te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap niet waarom je je zo moeilijk doet. Het is heel simpel, ON communcieert aan jou een datum waarop hun dienstverlening stopt. En dan heb je 2 keuzes, ofwel de abbonnement loopt af per die datum (dan zeg je dus op) ofwel je gaat mee naar KPN waarbij je geen nieuw maandcontract krijgt en dus nog steeds elke maand kan opzeggen.

Dus om hetgeen te bereiken wat jij wilt zonder het risico zonder internet te komen zitten doe je het volgende:

- Je gaat voor nu mee over naar KPN. Immers TriNed weet nog niet wanneer men kan leveren en ON gaat logischerwijs niet hun netwerk voor jou langer in stand houden.
- Zodra TriNed kan leveren laat je hen je contract bij KPN opzeggen. Dat gaat waarschijnlijk in feite zelfs automatisch omdat TriNed een migratieopdracht bij Reggefiber zal inleggen, KPN ziet dat en zal hierop het contract beëindigen.

Moeilijker dan dat is het niet :)

[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 08-06-2018 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik222 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 09:06:
Ik snap niet waarom je je zo moeilijk doet. Het is heel simpel, ON communcieert aan jou een datum waarop hun dienstverlening stopt. En dan heb je 2 keuzes, ofwel de abbonnement loopt af per die datum (dan zeg je dus op) ofwel je gaat mee naar KPN waarbij je geen nieuw maandcontract krijgt en dus nog steeds elke maand kan opzeggen.

Dus om hetgeen te bereiken wat jij wilt zonder het risico zonder internet te komen zitten doe je het volgende:

- Je gaat voor nu mee over naar KPN. Immers TriNed weet nog niet wanneer men kan leveren en ON gaat logischerwijs niet hun netwerk voor jou langer in stand houden.
- Zodra TriNed kan leveren laat je hen je contract bij KPN opzeggen. Dat gaat waarschijnlijk in feite zelfs automatisch omdat TriNed een migratieopdracht bij Reggefiber zal inleggen, KPN ziet dat en zal hierop het contract beëindigen.

Moeilijker dan dat is het niet :)
Zo is het inderdaad precies/

De reden dat je mee moet naar KPN en je ON contract niet vanzelf kan laten aflopen is juridisch. KPN heeft ON overgenomen (of eigenlijk Edutel) en daarmee gaan alle contracten "van rechtswege" vanzelf over.
KPN/ON vertelt jou vervolgens dat je diensten gaan veranderen en je contract ook. Dat contract kan niet vanzelf eindigen want het is een bestaand contract.. KPN mag die contracten wel zelf opzeggen naar de klant toe (als de oude ON diensten echt zijn gestopt) maar waarom zouden ze dat willen doen? Ze willen die klanten graag behouden maar dan op een ander netwerk met andere diensten.

Dus dat laatste is in gang gezet en dan is het aan de klant zelf om op op te zeggen indien gewenst. Of om mee te gaan naar de nieuwe diensten. Het oude contract dient gehandhaafd te blijven wat betreft contractduur en opzegtermijn dus je gaat vanzelf door in een doorlopend contract. Met dus als gevolg dat je daar niet aan vast zit voor meer dan 1 maand want dat is de wettelijke opzegtermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
thanalas schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 08:43:
Ik zit niet bij OBN, maar bij ON.

Ik wil niet naar KPN maar naar Trined ***wanneer die beschikbaar komt*** maar de "ON wordt KPN" helpdesk juffrouw probeert mij wijs te maken dat ik alleen maar ***nu*** kan opzeggen of dat ik anders over moet naar KPN. Daarnaast beweerde ze dat Trined hun opzegservice niet mag, maar dat ik zelf op moet zeggen. Dat is natuurlijk pure onzin, en ook nog eens ongewenst, want dan loop ik het risiko zonder internetaansluiting te komen te zitten.
Een beetje gelijk heeft die dame toch wel....
Ik heb me intussen ook aangemeld bij TriNed en zij hebben mij het volgende verteld:
"Goedemiddag, wij verzorgen de brief voor je huidige provider, die je moet ondertekenen en op moet sturen naar je huidige provider. we denken in juli te kunnen gaan leveren.
Bij het maken van de installatie afspraak word gevraagd bij welke provider je nu zit en dan sturen wij je de brief toe zoals eerder vermeld."

Oftewel, als bekend is wanneer TriNed gaat leveren krijg jij meteen de opzeggingsbrief voor ON (of KPN in dit geval) zodat je (nagenoeg) geen dubbele kosten hebt.
Die afspraken worden minimaal 1 maand van te voren gemaakt, zodat je op tijd kunt opzeggen.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosfazant
Afspraak gemaakt voor overgang naar Trined. op diezelfde dag gaat ON er uit.
Geen KPN dus _/-\o_

Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Bosfazant schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:40:
Afspraak gemaakt voor overgang naar Trined. op diezelfde dag gaat ON er uit.
Geen KPN dus _/-\o_

Ben benieuwd.
Ik heb me een maand geleden ook al aangemeld, maar verder nog niet veel gehoord.
Ik weet dat ze in juli de wijkcentrales gaan aanpassen i.v.m. DVB-C en ik zou daarna iets horen.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:19
Ik ga vrijdag over op KPN, en zodra Trined beschikbaar is ga ik kijken of ik naar hun over kan stappen.

Wat ik me afvraag is: Welk glasvezelkastje wordt er door de KPN monteur opgehangen? Hier hangt nu een Genexis Hybrid.

De Experiabox v10A heb ik hier al klaarstaan,, die sluit ik vrijdag zodra mijn verbinding wegvalt aan.
Als de monteur weg is, en de lijn is opgeleverd ga ik kijken of ik mijn oude router weer werkend kan krijgen.

Ik hoop dat e.e.a. zonder problemen verloopt...

Ik heb 500/500 Mbit internet-only, dus de monteur hoeft alleen maar dat glasvezelkastje op te hangen en te kijken of de lijn werkt. Makkie voor hem dus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdlaat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-06 15:15
funske schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 15:44:
Ik heb me een maand geleden ook al aangemeld, maar verder nog niet veel gehoord.
Ik weet dat ze in juli de wijkcentrales gaan aanpassen i.v.m. DVB-C en ik zou daarna iets horen.
Hier idem. Ik heb Trined vorige week eens gebeld, want on/kpn begon zenuwachtige brieven te sturen. Die planning is er nog steeds. In juli wijkcentrales aanpassen, in augustus aansluiten (Eindhoven Noord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
mdlaat schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 10:03:
[...]

Hier idem. Ik heb Trined vorige week eens gebeld, want on/kpn begon zenuwachtige brieven te sturen. Die planning is er nog steeds. In juli wijkcentrales aanpassen, in augustus aansluiten (Eindhoven Noord).
Hier ook Eindhoven Noord (AB) :+

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Richub schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 01:36:
Ik ga vrijdag over op KPN, en zodra Trined beschikbaar is ga ik kijken of ik naar hun over kan stappen.

Wat ik me afvraag is: Welk glasvezelkastje wordt er door de KPN monteur opgehangen? Hier hangt nu een Genexis Hybrid.

De Experiabox v10A heb ik hier al klaarstaan,, die sluit ik vrijdag zodra mijn verbinding wegvalt aan.
Als de monteur weg is, en de lijn is opgeleverd ga ik kijken of ik mijn oude router weer werkend kan krijgen.

Ik hoop dat e.e.a. zonder problemen verloopt...

Ik heb 500/500 Mbit internet-only, dus de monteur hoeft alleen maar dat glasvezelkastje op te hangen en te kijken of de lijn werkt. Makkie voor hem dus. :P
Deze: zie afbeelding hieronder.
(ik hoop wel dat je een lege blindkapvan de Reggefiber FTU nog hebt bewaard zodat die aan de andere kant kan worden opgeklikt).
Je Experiabox aansluiten op je huidige Genexis Hybrid als je verbinding wegvalt heeft geen zin. Die werkt heel anders dan de NT van KPN. Je zal moeten wachten tot de KPN monteur komt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ghYdzM9DQdc4aoOtUOsAxoO2/full.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Barre73 op 19-07-2018 04:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Laatst online: 20:42
Barre73 schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 22:22:
[...]

(ik hoop wel dat je een lege blindkapvan de Reggefiber FTU nog hebt bewaard zodat die aan de andere kant kan worden opgeklikt).
Deze kan je bij support@reggefiber.nl aanvragen, als je deze niet meer hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Die kappen heb ik gelukkig bewaard. :)

En dat aansluiten van de experiabox is puur intern, ik zet 'm op zijn plek, sluit mijn PC's erop aan, en als de glasvezelkast wissel gedaan is is het aanzetten en kijken of alles werkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
Hier ook over van ON naar KPN voor alleen een internet aansluiting.

Ik moet eigenlijk niks hebben van KPN en ga over een paar maanden wel naar een andere leverancier kijken zoals andere hier ook al melden.

Grootste probleem met de overstap is het opdringen van die experiabox (hopelijk komt de wettelijke vrije router/modem keuze snel). Bij ON was het gewoon goed geregeld een UTP poort en daar kon je mee doen wat je wilde en zo je eigen router aan hangen.
Maar ook de communicatie van KPN is maar gebrekkig in die brief want er wordt gezegd dat de monteur komt als het mij uitkomt. Ten eerste moet ik een maand wachten en dan nog kan het alleen in blokken van 2 uur tijdens werktijden. Dat noem ik niet wanneer het mij uitkomt! En kost mij dus ook meer dan de gestelde 5 min in de brief. Daar bovenop mag ik waarschijnlijk zelf nog mijn router gaan aansluiten/configureren. Volgens mij moet ik iets van een VLAN nummer kiezen en dat moet ik dus ook nogeens even googelen. Al om al een heel gedoe van mijn kant terwijl er praktisch niks veranderd.

Uiteindelijk alleen maar verliezers, want het kost mij tijd en KPN verliest mij als klant terwijl ze wel kosten maken voor nieuwe apparatuur.
Wellicht hadden ze eerst beter de prijzen van ON gelijk getrokken met KPN en dan pas de blijvers over zetten.

Ik heb Trined bekeken, maar ik vind hun prijzen ook maar hoog. Volgens mij is de enige die in de buurt zit van de ON prijzen T-mobile.

[ Voor 10% gewijzigd door Unicron op 19-07-2018 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:02
Unicron schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 23:12:
Maar ook de communicatie van KPN is maar gebrekkig in die brief want er wordt gezegd dat de monteur komt als het mij uitkomt. Ten eerste moet ik een maand wachten en dan nog kan het alleen in blokken van 2 uur tijdens werktijden.
Wat verwacht je dan? Dat jij zegt: kom maar om 14:15 en dat ze dan voor de deur staan? Dat maandje wachten is rot, maar tijdsblokken van 2 uur is al zo'n beetje het maximaal haalbare lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Ik kreeg een datum op woensdag toegewezen, en de optie om dat te wijzigen. Per dag, in blokken van 2 uur.
Beter dan dat heb ik het nog nooit gehad. :Y

Aangezien ik op vrijdag vrij ben heb ik de afspraak tussen 12 en 2 uur gezet: Eerst lekker uitslapen, en na 2 uur kan ik verder doen wat ik wil.

En mijn 4G bundel voorziet me nu even van internet... :P

Edit:
De monteur kwam pas om 14:30, vanwege een erg krap ingepland werkschema.

Het instellen van de apparatuur ging vlot, de monteur verzuchtte nog: "Ik wou dat het bij meer mensen zo vlot ging..."
De klant die hij voor mij had aangesloten had maar liefst 8 TV's in huis, die allemaal van digitale TV moesten worden voorzien... Dat vreet wel tijd, ja. :X

[ Voor 33% gewijzigd door Richub op 20-07-2018 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnsDenis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-06 11:22
Vandaag een mail gekregen dat binnen 7 dagen mijn OBN mailbox komt te vervallen. Ik ben over naar Xs4all en had de oude mailbox nog in gebruik. Jammer dat ze dit midden in de vakantie zo kort voor het opheffen even mee delen. Als ik naar KPN was gegaan bleven de OBN e-mail adressen wel bestaan maar naar XS4all dus blijkbaar niet☹

FTTH 200/200 | Fritzbox 5490 | UniFi AC Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:45
OnsDenis schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:20:
Vandaag een mail gekregen dat binnen 7 dagen mijn OBN mailbox komt te vervallen. Ik ben over naar Xs4all en had de oude mailbox nog in gebruik. Jammer dat ze dit midden in de vakantie zo kort voor het opheffen even mee delen. Als ik naar KPN was gegaan bleven de OBN e-mail adressen wel bestaan maar naar XS4all dus blijkbaar niet☹
Misschien een goed moment om helemaal geen provider mail te gebruiken 😇

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piebas
OnsDenis schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:20:
Same here.
Is inderdaad wel erg kort dag...
Gelukkig gebruik ik mijn eigen mail en domein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-06 00:39

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ben vandaag overgezet van ON naar KPN, ik was er al niet happig op maar heb besloten er meteen weer weg te willen.

Experiabox:
- Deze kan alleen subnet 192.168.2.x gebruiken, maar mijn bestaande setup (oa freenas met 6 jails met elk eigen ip) heeft vaste ip adressen in 192.168.1.x en dat ga ik niet even aanpassen.
- Het ding heeft maar 2 lan poorten vrij (tv neemt er al 1 van de 3), en ik had er 4 in gebruik. Moet dus een switch oid bij.

"Interactieve" tv
- Extra tv kastje en extra afstandbediening ipv DVB-C. ja ik wist het maar valt toch tegen.
- HD begint op kanaal 700+! (Hier "zijn ze mee bezig", maar dat zeggen ze al een paar jaar geloof ik)
- Uberhaupt niet in te stellen welke zender op welk nummer staat.
- Neemt een eigen UTP kabel in beslag, er lagen er al wel 2 naar de woonkamer/tv, maar nu heb ik daar dus een extra switch nodig. Andere oplossing was een powerline maar daar ben ik al helemaal allergisch voor.

Experiabox problemen zijn voorlopig opgelost door mijn eigen router weer aan de Experiabox te knopen voor extra poorten en subnet configuratie, maar nu dus dubbele NAT en weer een extra kastje.
Oftewel 3 extra onnodige apparaten (2e router, switch en tv-kastje), extra energieverbruik, en een hoop beperkingen waar ik niet op zit te wachten. :'(

Gelukkig blijkt Trined ondertussen hier wel te kunnen leveren, en ik heb dus net al de afspraak met de volgende monteur ingepland :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
W1LL3M schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 22:30:
Ik ben vandaag overgezet van ON naar KPN, ik was er al niet happig op maar heb besloten er meteen weer weg te willen.

Experiabox:
- Deze kan alleen subnet 192.168.2.x gebruiken, maar mijn bestaande setup (oa freenas met 6 jails met elk eigen ip) heeft vaste ip adressen in 192.168.1.x en dat ga ik niet even aanpassen.
Serieus ... wat een prutskippen. Naja dan zal ik er ook wel gauw weg zijn, maar gezien het vakantie tijd is had ik het nog maar even op z'n beloop gelaten, maar dit gaat dan ook hier dus gelijk problemen geven.
Ongelovelijk irritant, providers die je ook maar op enige wijze met je LAN willen bemoeien.

Naja kost ze dan dus uiteindelijk een monteur langs sturen voor jan doedel, maar goed hadden ze het ook maar niet in de vakantieperiode er door moeten willen pushen.

[ Voor 10% gewijzigd door gekkie op 03-08-2018 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Experiabox kun je ook op ander subnet zetten hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

gekkie schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 22:59:
[...]

Serieus ... wat een prutskippen. Naja dan zal ik er ook wel gauw weg zijn, maar gezien het vakantie tijd is had ik het nog maar even op z'n beloop gelaten, maar dit gaat dan ook hier dus gelijk problemen geven.
Ongelovelijk irritant, providers die je ook maar op enige wijze met je LAN willen bemoeien.

Naja kost ze dan dus uiteindelijk een monteur langs sturen voor jan doedel, maar goed hadden ze het ook maar niet in de vakantieperiode er door moeten willen pushen.
Monteur voor niks geweest, apparatuur voor niks opgestuurd, en ik was toch ook weer 1 uur voor de installatie en nog 2 uur om het uit te zoeken en weer te fixen kwijt. Maar ja, na eerdere ervaringen met KPN was dit eigenlijk niet eens teleurstellend, eerder volledig volgens verwachting, ook al had ik enige hoop dat het allemaal goed zou komen
Cyberpope schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 23:24:
Experiabox kun je ook op ander subnet zetten hoor.
Nee hoor, optie is disabled, en toch aanpassen door het formulier te hacken zorgt er voor dat je helemaal geen internet en tv meer hebt. Been there, tried that.
experiabox

[ Voor 6% gewijzigd door W1LL3M op 03-08-2018 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
In een Experiabox V10a zijn erg veel instellingen gelocked die in een V9 of V10 gewoon beschikbaar zijn.

Waarom? Geen flauw idee... Irritant is het wel. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Heb ik blijkbaar een V10 of zo. Ik kon het in elk geval makkelijk veranderen, want hij heeft bij bij op 192.168.3.XX gezeten. Kan nu niet meer checken, heb ASUS router er tussen gehangen.

Wellicht had je dan toch iets sneller moeten overstappen, ik ben in juni over gegaan en krijg dus blijkbaar eentje niet niet zoveel gelockte instellingen had.

Maar ben het wel met je eens. Experiabox en de kastejs bij de TV zijn zwaar onder de maat.

[ Voor 40% gewijzigd door Cyberpope op 04-08-2018 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
Ik had dit al even in een KPN glasvezel topic gevraagd, maar misschien past de vraag beter hier

Hier ook één van de gelukkigen die van ON naar KPN mag. Heeft hier iemand die verdomde experiabox vervangen door een Asus router met tomato shibby? In mijn geval ben ik alleen geïnteresseerd in internet en heb ik geen televisie of telefonie van KPN.

Als ik naar tomato shibby kijk dan zou ik de volgende instellingen kunnen doen:
- Advanced -> Vlan: Hier kan ik het VLAN id opgegeven. Voor zover ik begrijp is VLAN ID 6 internet. Moet hier de optie 'tagged' aanstaan?
- Basic -> Network: Hier ipv DHCP kiezen voor PPPoE. Welke velden moet ik hier precies invullen? username, password lijkt me logisch, maar ik zie ook nog velden voor 'Service Name','Options' en verscheidene connectie settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:24

Wildfire

Joy to the world!

Richub schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 04:54:
In een Experiabox V10a zijn erg veel instellingen gelocked die in een V9 of V10 gewoon beschikbaar zijn.

Waarom? Geen flauw idee... Irritant is het wel. :(
Komen hopelijk later nog eens, momenteel was het belangrijker eerst een vervanger voor de V10 te hebben.

[ Voor 38% gewijzigd door Wildfire op 06-08-2018 21:17 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
Unicron schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 20:36:
Ik had dit al even in een KPN glasvezel topic gevraagd, maar misschien past de vraag beter hier

Hier ook één van de gelukkigen die van ON naar KPN mag. Heeft hier iemand die verdomde experiabox vervangen door een Asus router met tomato shibby? In mijn geval ben ik alleen geïnteresseerd in internet en heb ik geen televisie of telefonie van KPN.

Als ik naar tomato shibby kijk dan zou ik de volgende instellingen kunnen doen:
- Advanced -> Vlan: Hier kan ik het VLAN id opgegeven. Voor zover ik begrijp is VLAN ID 6 internet. Moet hier de optie 'tagged' aanstaan? ja tagged
- Basic -> Network: Hier ipv DHCP kiezen voor PPPoE. Welke velden moet ik hier precies invullen? username, password lijkt me logisch, maar ik zie ook nog velden voor 'Service Name','Options' en verscheidene connectie settings. Alleen username en password heb ik ingevuld.
Vandaag overgestapt en de bovenstaande instellingen waren genoeg om mijn eigen router te kunnen gebruiken godzijdank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Unicron schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 19:40:
[...]

Vandaag overgestapt en de bovenstaande instellingen waren genoeg om mijn eigen router te kunnen gebruiken godzijdank.
Kun je aangeven (op username en password na natuurlijk) wat jij hebt ingevuld ?
Ik heb morgen helaas een monteur over de vloer en de kans is aardig aanwezig dat ik ook vrij snel ben uitgekeken op de experiabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
gekkie schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:41:
[...]

Kun je aangeven (op username en password na natuurlijk) wat jij hebt ingevuld ?
Ik heb morgen helaas een monteur over de vloer en de kans is aardig aanwezig dat ik ook vrij snel ben uitgekeken op de experiabox.
De rest van de velden heb ik allemaal leeg gelaten of default

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
Toch mooi, s'ochtends vroeg heb je een ALTIJD werkende 100/100 verbinding en DVB-C in 1 klein kastje.
2 uur later een halfgare zeer wisselende verbinding, 4 grotere kastjes waaronder een dichtgetimmerde langzaam opstartende experiabox... dat heet dus vooruitgang. K*t KPN.

*narghh* fijn dat antieke ppoe waarbij je tcp-mss-clamping mag gaan toepassen (en er vervolgens pas laat achterkomen dat je nftables package te oud is en dit niet ondersteunde *jolly*).

Ahwel de experiabox kan weer terug in de doos *zucht*.

[ Voor 31% gewijzigd door gekkie op 15-08-2018 22:55 ]

• EelcoG
Ondertussen zit ik op KPN. Xperiabox. Absoluut onding. De ellende die ik met de V9 bij mijn ouders had ga ik hier niet eens herhalen. Word ik alleen maar boos.
Zelf heb ik een V10. Instellen: Inloggen KPN site, alle bullshit uitzetten, alle wifi uitzetten. Inloggen op V10. Mijn eigen router instellen in DMZ. Er zit dus een stuk extra shit tussen mijn glasvezel modem en mijn router, maar zo werkt alles tenminste zonder gezeur.

Dat is de huidige situatie, maar uiteraard: Ik wil weg!
Ik probeer een aansluiting te krijgen bij tweak, maar waar die mee bezig zijn, geen idee. Zit nu al maanden te wachten. Die krijgen vandaag een laatste mailtje.

Welke andere alternatieven zijn er? Vast IP, en bij voorkeur niet achterlijk duur (Ik vind het leuk om een beetje te hobbyen, maar een zakelijke lijn alleen voor een vast ip adres gaat me echt een stap te ver.)

Wat zijn zo de ervaringen?

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:56
Als het alleen voor hobbyen is dan is het semivaste van iedere glasvezelboer toch goed genoeg lijkt me?
Volgens mij heb ik op verhuizingen en providerwisselingen na, pas 1 keer een gewijzigd ip-adres gehad in >10 jaar glasvezel.
EelcoG schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:08:
Ondertussen zit ik op KPN. Xperiabox. Absoluut onding. De ellende die ik met de V9 bij mijn ouders had ga ik hier niet eens herhalen. Word ik alleen maar boos.
Zelf heb ik een V10. Instellen: Inloggen KPN site, alle bullshit uitzetten, alle wifi uitzetten. Inloggen op V10. Mijn eigen router instellen in DMZ. Er zit dus een stuk extra shit tussen mijn glasvezel modem en mijn router, maar zo werkt alles tenminste zonder gezeur.

Dat is de huidige situatie, maar uiteraard: Ik wil weg!
Ik probeer een aansluiting te krijgen bij tweak, maar waar die mee bezig zijn, geen idee. Zit nu al maanden te wachten. Die krijgen vandaag een laatste mailtje.

Welke andere alternatieven zijn er? Vast IP, en bij voorkeur niet achterlijk duur (Ik vind het leuk om een beetje te hobbyen, maar een zakelijke lijn alleen voor een vast ip adres gaat me echt een stap te ver.)

Wat zijn zo de ervaringen?
XS4ALL, is uiteraard wel eigendom van KPN en maakt gebruik van KPN wholesale voor het access netwerk maar het is toch wel echt een apart bedrijf met eigen infrastructuur e.d. Ik ben daar zelf super tevreden over sinds mijn overstap. Grootste reden voor mij was destijds ook dat zij standaard zowel een statisch IPv4 als een statische IPv6 prefix (/48) bieden.

Overigens het is al vaker gezegd,zowel bij KPN als ook bij XS4ALL kan je prima de Experiabox of Fritzbox er helemaal tussenuit halen en puur je eigen router gebruiken. Zeker met alleen internet is dat erg makkelijk, met ITV erbij is het iets meer werk maar ook prima mogelijk. XS4ALL heeft de instellingen daarvoor zelfs op zijn website staan, voor KPN is het grotendeels hetzelfde en bijvoorbeeld goed te vinden op netwerkje.com

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 23-08-2018 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-06 16:19

wootah

They see me trollin'

Hier ook net de experiabox aan de muur gehangen gekregen door de monteur.
Ik ben er nu al weer klaar mee hoe alles weer dicht zit. Vroeger alles mooi via mijn eigen router laten lopen, werkte perfect. Maar met de exepriabox ben je zowat gedwongen dat op te geven.

Ik heb tot dusver nog niet mijn IPv6 kunnen herstellen via mijn eigen router (Asus RT-AC87U)
Op mijn router ben ik van IPv6rd overgeschakeld naar native, maar daar kreeg ik geen lan prefix:
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/28k21s4.jpg

Ook op passthrough lijkt het niet te werken helaas.
Ik zit nu te denken aan hem maar op static in te stellen

En anders zoiets: http://netwerkje.com/eigen-router als dat nog werkt met de nieuwe Experiabox 10a 8)7
Zowel de TV als bellen loopt nu via de Experiabox, of kan dat nog steeds apart via zo'n vlan? :?

[ Voor 6% gewijzigd door wootah op 24-08-2018 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wootah schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:21:
Hier ook net de experiabox aan de muur gehangen gekregen door de monteur.
Ik ben er nu al weer klaar mee hoe alles weer dicht zit. Vroeger alles mooi via mijn eigen router laten lopen, werkte perfect. Maar met de exepriabox ben je zowat gedwongen dat op te geven.

Ik heb tot dusver nog niet mijn IPv6 kunnen herstellen via mijn eigen router (Asus RT-AC87U)
Op mijn router ben ik van IPv6rd overgeschakeld naar native, maar daar kreeg ik geen lan prefix:
[afbeelding]

Ook op passthrough lijkt het niet te werken helaas.
Ik zit nu te denken aan hem maar op static in te stellen

En anders zoiets: http://netwerkje.com/eigen-router als dat nog werkt met de nieuwe Experiabox 10a 8)7
Zowel de TV als bellen loopt nu via de Experiabox, of kan dat nog steeds apart via zo'n vlan? :?
Netwerkje.com gaat uit van het weghalen van de Experiabox, welke dat ook is. Uiteraard heeft KPN de Vlans op de verbinding zelf niet aangepast omdat er toevallig een nieuwe Experiabox moest komen. Dus dat kan nog steeds. Behalve bellen dan, want zolang je je eigen SIP gegevens niet krijgt heb je die Experiabox nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Niet online
Overstappen naar een VOIP provider is een kleine moeite en scheelt behoorlijk aan belkosten, hoewel er wel een initiële investering nodig is voor apparatuur. Eventueel nummer laten porteren en daarna kan de Experiabox de kliko kast in. De AC87U is mijn backup-router en zover ik me kan herinneren werkte ook IPV6 goed en TV werkte zeker.

Experiabox achter eigen router hangen is natuurlijk ook al een hele vooruitgang.

Hier hangt alleen de FTU (TK-01) nog in de meterkast met eigen patch cover erop en een EdgeRouter met SFP. Experiabox ligt in de kast en (tijdelijke) NTU is retour naar KPN omdat ik voor noodgevallen al een mediaconverter heb. Geheel werkt uitstekend zonder de beperkingen van de ExperiaBox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah

wootah

They see me trollin'

Bedankt, ik zal er eens naar kijken :)
Barre73 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 07:58:
Netwerkje.com gaat uit van het weghalen van de Experiabox, welke dat ook is. Uiteraard heeft KPN de Vlans op de verbinding zelf niet aangepast omdat er toevallig een nieuwe Experiabox moest komen. Dus dat kan nog steeds. Behalve bellen dan, want zolang je je eigen SIP gegevens niet krijgt heb je die Experiabox nodig.
Zover ik begreep uit de voorbeeld instellingen met schema is dat je de Experiabox nog steeds kan gebruiken. En aangezien mijn ouders graag willen bellen en tv willen kijken zal dat wel moeten.
Ik heb exact dezelfde switch gekocht, laatste firmware stond er al op, verder alles standaard gelaten en de stappen gevolgd uit de handleiding. Alles aangesloten volgens het schema:
NT -> switch poort 1
Router -> switch poort 2
Experiabox -> switch poort 3

Helaas lijkt het niet te werken, tot dusver. De Experiabox meld dan gewoon: geen internet en de rest wil 't ook niet doen: geen tv, geen telefonie. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Niet online
De Experiabox heeft helemaal gelijk, want VLAN 6 zit niet tagged op poort 3 en er is dus geen internet voor de EB. Vervelende eigenschap van de EB is dat internet nodig is voor het configureren van dat ding. Ofwel zonder internet kun je niet inloggen. De EB werkt echter wel met de reeds opgeslagen configuratie.
Voor telefonie via de EB is ook geen internet nodig, maar slechts VLAN 7 tagged. Dan zal VOIP van KPN gewoon werken, ook als de EB geen internet meer heeft.
De TV in dat schema is bridged, terwijl dat via de EB V10A routed is. Of dat nog correct werkt, en zeker in combinatie met de nieuwe settopboxen, is maar de vraag. Zeker is dat apps niet werken, want die hebben internet nodig.

Je kunt ook gewoon de instructies voor de AC87U volgen die gewoon werken voor routed IPTV (kennelijk inclusief VOIP op 1 poort). Bij gebruik van een managed switch en aangesloten access points wel IGMP snooping inschakelen op de switch.

Er is overigens hier bij Tweakers een KPN forum vol met handige tips om eigen apparatuur te gebruiken en ook in dit topic is wel e.e.a. te vinden naast netwerkje.com.
En bij KPN zelf staat in het forum veel info over het bruikbaar maken van een eigen router achter de Experiabox. Is niet optimaal, maar VOIP en IPTV werken dan zeker zonder problemen.
Daar staat ook info over IPV6 gerelateerde Wifi problemen met de EB V10A in combinatie met Android devices. Probleem is bevestigd en aan een oplossing wordt kennelijk gewerkt. En helaas is de V10A op dit moment ook nog meer dichtgetimmerd dan de V10; nieuw is dus niet altijd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah

wootah

They see me trollin'

Flitzer schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 23:46:
De Experiabox heeft helemaal gelijk, want VLAN 6 zit niet tagged op poort 3 en er is dus geen internet voor de EB. Vervelende eigenschap van de EB is dat internet nodig is voor het configureren van dat ding. Ofwel zonder internet kun je niet inloggen. De EB werkt echter wel met de reeds opgeslagen configuratie.
Voor telefonie via de EB is ook geen internet nodig, maar slechts VLAN 7 tagged. Dan zal VOIP van KPN gewoon werken, ook als de EB geen internet meer heeft.
De TV in dat schema is bridged, terwijl dat via de EB V10A routed is. Of dat nog correct werkt, en zeker in combinatie met de nieuwe settopboxen, is maar de vraag. Zeker is dat apps niet werken, want die hebben internet nodig.

Je kunt ook gewoon de instructies voor de AC87U volgen die gewoon werken voor routed IPTV (kennelijk inclusief VOIP op 1 poort). Bij gebruik van een managed switch en aangesloten access points wel IGMP snooping inschakelen op de switch.

[...]
Bedankt Flitzer. Ik heb het nu direct met mijn Asus RT-AC87U gedaan. Werkt perfect! :D
VOIP zit op deze router op poort 2, maar doet het ook gewoon lekker. De experiabox is dan gewoon een switch + voip.

In eerste instantie wilde ik mijn router niet van de 1e verdieping naar beneden verplaatsen vanwege het wifi bereik. Maar omdat het een noodzakelijk kwaad is heb ik het toch maar gedaan. Ik heb nog een 2e AP en uiteindelijk is de dekking nog steeds prima zo :)
Die managed switch kan ik denk ik wel inruilen voor een unmanaged switch waarschijnlijk, ik ga er nu niet veel meer mee managen, ik wil boven alleen de kabels aansluiten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Na alle ellende ben ik weer van KPN af. :w
TriNed bevalt een stuk beter! Fatsoenlijke router zonder de belachelijke beperkingen van de Experiabox (Fritz!Box 7560, maar kan zelfs een eigen router gebruiken) en DVB-C met veel meer unencrypted HD kanalen dan ON had (34 vs 3).
En 10x zo snel internet *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vMMI7r6qvHPU6q96VDRwl0r7/full.png

[ Voor 24% gewijzigd door W1LL3M op 01-09-2018 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xpc
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:40

xpc

Vandaag zou ik ook overgezet worden, de monteur zou tussen 14:00 en 16:00 uur langskomen. Nou niet dus... om 5 uur maar eens gebeld naar de helpdesk: ¨Sorry meneer, de monteur is vertraagd maandag kan die weer langskomen tussen 12:00 en 14:00¨. Zucht. Maandag dus maar weer wachten, maar als de monteur om 14:01 nog niet is langs geweest ben ik niet meer thuis, ik heb goddomme nog meer te doen. Wat een prutsbedrijf dat KPN, hoe kan dat zo´n bedrijf nog bestaat?

Ironisch genoeg had ik tegelijkertijd ook een afspraak ingepland met de kringloop om wat spullen op te laten halen, die waren keurig op tijd.. dus een bedrijf gerund door vrijwilligers heeft het beter voor mekaar een beursgenoteerd bedrijf 8)7

Update: monteur is vandaag langsgeweest (een half uur te laat, maar goed) en is 2.5! uur bezig geweest om het werkend te krijgen. Heeft denk ik wel 10 Crimplok connectors erdoor gejaagd voordat hij op het lumineuze idee kwam dat het misschien aan het Genexis FTTH kastje kon liggen ;( . Enfin, nieuw kastje en het werkt nu, alleen de upload snelheid is aan de lage kant (55-75mbs).

[ Voor 21% gewijzigd door xpc op 03-09-2018 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 388484

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-06 16:27

JeeVee

Mens agitat molem

ON/OnsBrabantNet Bestaat niet meer ?! ;w

Moest in juli noodgedwongen over naar KPN. Met dezelfde voorwaarden als bij ON. Moest afscheid nemen van 3 TV's op coax en FM. Overgang ging soepel met de Experiabox V10. Tegen dezelfde voorwaarden en prijs aangesloten. Eerste jaar 17,50 korting en maandelijks opzegbaar. Heb mijn oude WiFi-router behouden en op de Experiabox aangesloten. Werkt prima, overal in huis voldoende bereik. WiFi Experiabox ondermaats, KPN Fon zet de deur open voor heel Nederland. ON DL/UL 135/135Mbps, KPN DL/UL 100/135Mbps. De TV zenders in HD kwaliteit bij KPN staan nu vanaf 1 NPO1, 2 NPO 2, etc.was eerst anders 710, 711 etc. Wel logischer. Installatie ging vlot, ook ON-email-adressen zijn behouden. Communicatie tijdens het transitieproces uitstekend. Beeldkwaliteit HD goed tot uitstekend, SD goed met sommige zenders artefacten door (te) hoge compressie. Radiokanalen zeer uitgebreid met goede kwaliteit. FM ontbreekt.

Conclusie: ben tevreden met deze oplossing.

ON RIP :S

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirickle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 15:14
Om even een oud topic op te graven, zijn er al tweakers van wie het eerste jaar (met OBN-naar-KPN-korting) voorbij is?
In principe ga je dan het normale KPN tarief betalen, wat in het algemeen een stuk hoger ligt. Ben benieuwd of er mensen zijn die alle kortingen hebben weten te behouden...
Pagina: 1 ... 49 50 Laatste