Acties:
  • 0 Henk 'm!
Willianv schreef op maandag 25 december 2017 @ 12:21:
Ik kijk op de kanalen in de 700 reeks. De SD kanalen zijn echt dramatisch.

Wat ik bedoel is dat ik de kwaliteit van de HD kanalen minder vind dan van de OBN HD kanalen. De kleuren lijken fletser en er lijkt meer compressie aanwezig te zijn op de kpn streams.

De tv is overigens gecalibreerd en alle beeldverbeteraars staan uit.
@Willianv :
Decoders van KPN staan standaard ingesteld op 720p. Heb je die al veranderd naar 1080?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
@Barre73; Ik had al gezien dat de decoders standaard niet goed stonden ingesteld. Ik had deze reeds op automatisch gezet. Sinds gisteren heb ik deze vast gezet op 1080p 50Hz.

Ik heb alleen dusdanig weinig tv aan gehad dat ik nog niet goed heb kunnen kijken naar de kwaliteit.

Wat me wel opviel is dat een HD stream van KPN (700 reeks) maar 7Mb/s pakt, volgens mij pakte de OBN streams meer MB (de Mikrotik router kan dit erg netjes monitoren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij OBN waren de streams van de 10 NL zenders inderdaad 12 - 14 Mbit. Dat zijn dezelfde streams die nu bij KPN / XS4ALL op kanaal 661 t/m 670 zitten (HD Glas zenders).

Alle overige kanalen waren bij OBN ook al een tijdje niet meer dan zo'n 7Mb/s volgens mij. Vroeger wel maar de laatste jaren gebruike het Glashart platform al de door KPN geleverde streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-06 14:17
@Barre73 Ik heb sinds vandaag internet van Telfort met een 50/5 abonnement. De uploadnsnelheid is inderdaad gewoon 50 Mbps, zoals je voorspelde. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
slow whoop schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 10:09:
@Barre73 Ik heb sinds vandaag internet van Telfort met een 50/5 abonnement. De uploadnsnelheid is inderdaad gewoon 50 Mbps, zoals je voorspelde. :*)
Mooi te horen. Geniet ervan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indiaan706
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 08:10
KPN is begin 2017 al begonnen met zorgen dat de HD kanalen gewoon op 1 t/m .. zitten dacht ik? Is dat nog steeds niet volledig uitgerold? Of weer terug gedraaid?

https://www.kpn.com/service/televisie/hd-op-1.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee dat is nog steeds niet uitgerold, ze zijn schijnbaar eerst tegen issues aangelopen. Inmiddels zeggen ze wel weer begonnen te zijn met de uitrol maar ik heb het nog nergens zelf zien werken.tot op heden. Kon volgens mij nu nog tot eind 2018 duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-06 16:49
Ja, en dan heb je straks HD op1 (701 op 1 in geval van NPO1), maar met een glasverbinding moet je dan nog steeds naar 661 voor glaskwaliteit. Beetje jammer...

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooggetuigen
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-06-2024
Ik lees dat klanten van OBN naar KPN worden overgezet.
Stel ik heb een 60mbit of 100mbit verbinding, met vast nummer en één tv, tegen welke tarieven kan ik dan bij KPN terecht? Is hier ergens een overzicht van?
Klanten krijgen namelijk een brief van KPN met een aanbod.

[ Voor 12% gewijzigd door ooggetuigen op 17-01-2018 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
ooggetuigen schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:00:
Ik lees dat klanten van OBN naar KPN worden overgezet.
Stel ik heb een 60mbit of 100mbit verbinding, met vast nummer en één tv, tegen welke tarieven kan ik dan bij KPN terecht? Is hier ergens een overzicht van?
Hangt af van de regio / plek en wat voor abonnement je nu hebt. Je kan het beste even contact opnemen met KPN.

Mijn ouders hadden 60Mbit, telefonie onbeperkt + Analoge TV voor +/- 60 euro en kregen een aanbieding voor 100Mbit, 2 ontvangers + bellen voor ik geloof 55 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooggetuigen
Ik heb contact met ze opgenomen, maar de medewerker kan er nog geen uitspraak over doen omdat mijn dorp nog niet aan de beurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@ooggetuigen dan zul je nog even moeten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooggetuigen
I know, maar ik kreeg een aanbod voor KPN compleet omdat mijn mobiel abonnement ook afgelopen is. Nu wilde ik dat graag vergelijken. Denk misschien zijn er mensen in veldhoven met een soortgelijk abonnement die de prijzen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ooggetuigen schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:07:
Ik heb contact met ze opgenomen, maar de medewerker kan er nog geen uitspraak over doen omdat mijn dorp nog niet aan de beurt is.
Als je bij KPN op de site kijkt en je kan gewoon bestellen, dan kan je ook zelf overstappen. Je hoeft niet op de "verplichte" overstap te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooggetuigen
De verplichte overstap van OBN naar KPN zal zorgen voor een korting van 10,- per maand op het jaarabonnement van de KPN volgens een medewerker van OBN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ooggetuigen schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:01:
De verplichte overstap van OBN naar KPN zal zorgen voor een korting van 10,- per maand op het jaarabonnement van de KPN volgens een medewerker van OBN.
En zelf overstappen van te voren geeft een korting van 6 maanden x 20 euro als nieuwe KPN klant.

Praktisch gezien kan je beter zelf eerder overstappen. Dan ben je een losse overstapper en dat migratie proces is prima geregeld.

Massale migratie zoals nu gaande is bij OBN in andere plaatsen blijkt nogal wat voeten in de aarde te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooggetuigen
Ik weet niet waar je die 20 euro vandaan haalt? Die wil ik ook wel! ;)
Zie hier wat je voor korting kan krijgen:

OBN:
100mbit up en download
2x hd ontvanger
opneempakket
Bellen
Oude prijs OBN: 57,90
Naar KPN (zonder korting): 60

Korting vanwege de overstap:
Eerste 12 maanden 2,50 abonnementskorting
Eerste 12 maanden 10 euro welkomstkorting
Totaal: 12,50 korting

Totaalprijs per maand; eerste jaar: 47,50
Daarna per jaar: 60,00

Op deze aanbieding wacht ik dus nog wel even.
bron welkomstbrief van een klant uit Veldhoven: https://ibb.co/iYT0p6

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ooggetuigen schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 21:25:
Ik weet niet waar je die 20 euro vandaan haalt? Die wil ik ook wel! ;)
Zie hier wat je voor korting kan krijgen:

OBN:
100mbit up en download
2x hd ontvanger
opneempakket
Bellen
Oude prijs OBN: 57,90
Naar KPN (zonder korting): 60

Korting vanwege de overstap:
Eerste 12 maanden 2,50 abonnementskorting
Eerste 12 maanden 10 euro welkomstkorting
Totaal: 12,50 korting

Totaalprijs per maand; eerste jaar: 47,50
Daarna per jaar: 60,00

Op deze aanbieding wacht ik dus nog wel even.
bron welkomstbrief van een klant uit Veldhoven: https://ibb.co/iYT0p6
Waar ik die vandaan haal? Een KPN standaard pakket kost voor een nieuwe klant 6 maanden lang 39 euro in plaats van 59 euro. Staat gewoon op de website van KPN hoor.
Gewone prijs als nieuwe klant: Bij KPN kost een 80/8 59 euro zonder korting. Komt 1 euro bij voor bellen is 60 en 5 euro voor die 100/100
Maakt 12x65=780. Minus 120 euro korting=660. Per maand gemiddeld dus 55 euro.

Dus als die brief van jou klopt en ook voor volgende verplichte overstappers gaat gelden, scheelt dat inderdaad nog wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooggetuigen
Het is en blijft een gok, maar de helpdesk heeft aangegeven dat in de komende twee kwartalen alle klanten worden overgezet van OBN naar KPN. De exacte planning is echter niet bekend.

[ Voor 16% gewijzigd door ooggetuigen op 17-01-2018 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyChainsaw
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

HappyChainsaw

It's a trick. Get an axe.

Vandaag hier in Gerwen (Nuenen), sinds 2007 aangesloten op het 'oude' OnsnetNuenen-gebied, ook de Houdoe&Welkom brief gehad. Snif, ik had gehoopt dat het nog wat langer zou duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirickle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 15:14
Hier (Nuenen) hetzelfde. Zonder concreet aanbod omdat ze "geen passend aanbod" hadden bij de diensten die wij afnemen (60/60 internet + DVB-C). We worden binnenkort gebeld. Benieuwd wat het moet gaan kosten bij KPN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooggetuigen
Zouden jullie dat willen delen? Daardoor ontstaat transparantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooggetuigen
HappyChainsaw schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 19:00:
Vandaag hier in Gerwen (Nuenen), sinds 2007 aangesloten op het 'oude' OnsnetNuenen-gebied, ook de Houdoe&Welkom brief gehad. Snif, ik had gehoopt dat het nog wat langer zou duren...
Is jouw brief hetzelfde als die ik gepost heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyChainsaw
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

HappyChainsaw

It's a trick. Get an axe.

@ooggetuigen Dit was nog slechts de felicitatiebrief, het echte aanbod met 'vergelijkbare diensten' zou volgende week per post volgen. Ik ben dus ontzettend benieuwd, na 11 jaar vast IP-adres en DVB-C... en eerlijk gezegd in al die tijd nog geen handvol storingen gehad te hebben.
Ik zal hier plaatsen met welk aanbod ze komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ooggetuigen
Eens, xs4all heeft wel een vast IP, maar daar betaal je ook meer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
HappyChainsaw schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 23:22:
@ooggetuigen Dit was nog slechts de felicitatiebrief, het echte aanbod met 'vergelijkbare diensten' zou volgende week per post volgen. Ik ben dus ontzettend benieuwd, na 11 jaar vast IP-adres en DVB-C... en eerlijk gezegd in al die tijd nog geen handvol storingen gehad te hebben.
Ik zal hier plaatsen met welk aanbod ze komen.
In mij Houdoe brief van OBN stond dat ze me zouden bellen voor een nieuw aanbod. In nam ook DVB-C af, en zoals ik al verwachtte konden ze me daarvoor geen nieuw aanbod voor doen.
Ben daarom zelf overgestapt naar Ziggo voor DVB-C, en naar Telfort voor een 50/5 glasvezel abonnement (wat in de praktijk 50/50 is). Het IP adres dat je krijgt noemt Telfort volgens mij zelf "semi-statisch": het blijft in principe hetzelfde, tenzij je je modem lange tijd hebt uitgezet. Garanties worden echter niet gegeven. Maar eerlijk gezegd vind ik een statisch IP adres niet heel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirickle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 15:14
Ik ben net gebeld door OBN voor een KPN-vervanger voor mijn 60/60 + DVB-C.

Het aanbod is als volgt:
39 euro per maand voor de eerste 12 maanden (daarna 54 p.m.) voor 100/100 + tv incl twee HD ontvangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mirickle schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:32:
Ik ben net gebeld door OBN voor een KPN-vervanger voor mijn 60/60 + DVB-C.

Het aanbod is als volgt:
39 euro per maand voor de eerste 12 maanden (daarna 54 p.m.) voor 100/100 + tv incl twee HD ontvangers.
Als je dat zwart op wit kan krijgen en genoeg hebt aan twee ontvangers is dat een prima deal. Zit dan geen opnemen bij begrijp ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold333
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05 00:13
Hoi allemaal,

Ik heb glasvezel van onsnet.

Weet iemand hoe ik mijn ip adres kan veranderen?

Mijn mailserver kreeg een virus en ik kan nu niet meer bestellen bij magcloud :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ranjo
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:01
Pfff wat een ellende.. bij de woonplaats waar ik woon zijn de vrienden en familie die obn hadden inmiddels over naar KPN. Allemaal leuk dat KPN een monteur langs stuurt maar die peert er natuurlijk snel genoeg vandoor. Dan komen ze toch weer bij de tweaker in de familie uit met van die rotvragen. Bij de een was niet duidelijk dat de antenne niet meer werkt op hun tv in de slaapkamer. Bij de ander werkte de radio niet meer op hun vertrouwde stereo(zet de tv maar aan). De wifi van de experiabox is inderdaad bagger. Allemaal dingen die voor mij allang duidelijk waren maar wat uiteindelijk dus weer onderwerp van gesprek is op de verjaardagen en feestjes.

Nee, een ding is zeker: de ACM heeft gefaald. OBN was een prachtige provider. Ik ga ze missen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-06 15:42
Ik ben vanaf dinsdag ook weg. Heb niet gewacht op KPN maar het heft maar in eigen hand genomen en naar XS4ALL gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-06 14:52
gold333 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 06:53:
Hoi allemaal,

Ik heb glasvezel van onsnet.

Weet iemand hoe ik mijn ip adres kan veranderen?

Mijn mailserver kreeg een virus en ik kan nu niet meer bestellen bij magcloud :(
Heb je een vast ip-adres?
Dan zul je contact moeten opnemen met de helpdesk en vragen of je een ander ip-adres kunt krijgen.... (ik ben benieuwd naar het antwoord :) )
Anders kun je proberen je modem een nachtje uit te zetten en dan hopen dat je de volgende dag een ander adres krijgt van de DHCP-server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

zo... hier nu eindelijk ook de brief. Eens rond gaan kijken voor een alternatief.

Iemand al de goede combinatie met DVB-C gevonden, zonder een experiabox?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Cyberpope schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 20:53:
zo... hier nu eindelijk ook de brief. Eens rond gaan kijken voor een alternatief.

Iemand al de goede combinatie met DVB-C gevonden, zonder een experiabox?
TV van Ziggo basis tv (±€19,-) en internet van Telfort (€30,-)? :+

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

funske schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:20:
[...]

Dat was wel de combi waar ik naar aan het kijken was als ik eerlijk ben.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Of je moet alles van Ziggo pakken, maar daar ben ik erg huiverig voor; ervaringen uit glasvezel-loos tijdperk met mediabox en/of Horizon!
En wat ik nu heb bij Telfort bevalt me prima. Stabiel 50Mb internet en DVB-C op 4 tv-toestellen en Humax opname apparaat.
Dus als ik moet stoppen met DVB-C dan wordt het bovenstaande combi.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
10 april komt de monteur om van OBN naar KPN te fixen.
Dacht ik bel even om te vragen of ik het pakket nu al kan laten wijzigen en ipv de 100 up/down + tv (wat ik nooit gebruik) en telefoon (wat ik nooit gebruik) gewoon kan omzetten naar enkel internet van 500 up/down.

Maar dat kan pas na 10 april gedaan worden.
krijg ik dus eerst die 2 hd ontvangers etc thuis, bel ik kpn met pas pakket aan, en kan daarna de hd-ontvangers weer terug.....

Onhandig maar ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
funske schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 12:20:
[...]

Ja, dat heb ik sinds begin dit jaar ook. Bevalt goed. Dingen als uitzending gemist doe ik met Kodi of (op mobiel/tablet) met de Ziggo Go app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
slow whoop schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:59:
[...]

Ja, dat heb ik sinds begin dit jaar ook. Bevalt goed. Dingen als uitzending gemist doe ik met Kodi of (op mobiel/tablet) met de Ziggo Go app.
Als die Ziggo Go app ook nog Chromecast zou ondersteunen zou het helemaal perfect zijn.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scubamichel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-06 14:41
funske schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 19:23:
[...]

Als die Ziggo Go app ook nog Chromecast zou ondersteunen zou het helemaal perfect zijn.
Dat doet ie toch al?

https://www.ziggo.nl/klan...kijken/ziggo-go/streamen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Ja, maar niet voor Uitzending gemist zoals 'slow whoop' wilde:
Het is op dit moment nog niet mogelijk om Ziggo Replay naar je tv te streamen.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:33
Zojuist ook mijn brief gekregen. RIP onsbrabantnet. Het leven was goed, ook al woonde ik in Amersfoort. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

ja. hier ook de brief. Eens werk gaan maken van een overstap. En kijken hoe ze gaan reageren als ik niet reageer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scubamichel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-06 14:41
Jep hier ook de brief. Vind het aanbod niet eens zo slecht. Ik had het comfort pakket en de prijs blijft na 12 maanden inclusief het Plus Pakket gelijk. Daarvoor 10 euro korting per maand. Dus na 12 maanden blijf ik ook een korting houden want als ik hetzelfde pakket nu zou aanschaffen zou ik meer kwijt zijn.
Vind de brief wel slecht: Het is zover: u gaat over naar KPN. Eh mag ik dat zelf misschien uitmaken waar ik naar overstap?

Ik twijfel nog of ik zal overstappen naar Telfort voor Internet en gratis bellen+ Ziggo TV compleet of KPN. Vind de DVB-C + analoge radio toch wel fijn.

Werkt de Ziggo Media Box over IP of zit die aan de coax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Kennelijk krijgen nu alle laatste der mohikanen de brief binnen. Hier in Nijmegen dus ook ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
Bij mij is het officieel einde contract morgen, maar feitelijk zit ik al een maand bij XS4ALL (had pas opgezegd na de lijnovername). Wat ik me wel afvraag is of de Amino's en de router die je destijds van OBN in bruikleen kreeg nog teruggestuurd moeten worden. De dame aan de telefoon zei van wel maar in de schriftelijke opzegbevestiging werd daar met geen woord over gerept en ook geen retouradres genoemd (dat is toch wel het minste wat je nodig hebt). Ik kan me ook niet voorstellen dat dat nog zin heeft want die apparatuur heeft volgens mij alleen nog schrootwaarde (nouja de Sitecom is altijd nog handig als switch of extra wifi accesspoint). Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
Ook hier in Hilversum de brief gehad.
Per 3 juni stopt de dienstverlening.
Nu de overstap dus gaan regelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 21:25
Hier (Maarssen) ook net de eerste brief gehad. Destijds van XMS naar OBN gegaan wegens vaste IP. Ben benieuwd naar het plaatje... ze hebben het in de brief over XS4ALL ivm dat vaste IP, en die zijn fors aan de prijs.

Aan de positieve kant: native IPv6 (heb ik nu via een tunnel naar HE)... en wordt wellicht die antieke 42Networks DRG een keer vervangen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
ijdod schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 21:52:
Hier (Maarssen) ook net de eerste brief gehad. Destijds van XMS naar OBN gegaan wegens vaste IP. Ben benieuwd naar het plaatje... ze hebben het in de brief over XS4ALL ivm dat vaste IP, en die zijn fors aan de prijs.
Maar als je niets doet, kom je dan bij KPN terecht?
Aan de positieve kant: native IPv6 (heb ik nu via een tunnel naar HE)... en wordt wellicht die antieke 42Networks DRG een keer vervangen.
OBN ondersteunt ook IPv6 via 6rd, al moet je dat handmatig instellen. En die DRG wordt zeker vervangen (ik had een PacketFront, nu een Gbit FTU op de Genexis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

ijdod schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 21:52:

Ik heb ook een vast IP, maar in mijn brief niets over XS4ALL. Alleen dat ik als ik iets wil met een vast IP ik even moet bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
janbrede schreef op zondag 4 maart 2018 @ 00:35:
[...]

OBN ondersteunt ook IPv6 via 6rd, al moet je dat handmatig instellen.
Als je een vast IP hebt zonder PPPoE zoals bij OBN moest je alles handmatig instellen uiteraard, dus ook 6rd voor IPv6.

Maar als je DHCP had dan stuurde OBN gewoon netjes DHCP option 212 mee voor automatische 6rd configuratie.

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 04-03-2018 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Cyberpope schreef op zondag 4 maart 2018 @ 07:36:
[...]

Ik heb ook een vast IP, maar in mijn brief niets over XS4ALL. Alleen dat ik als ik iets wil met een vast IP ik even moet bellen.
janbrede schreef op zondag 4 maart 2018 @ 00:35:
[...]

Maar als je niets doet, kom je dan bij KPN terecht?
vermoedelijk wel, maar ze zijn niet duidelijk. Wat ze letterlijk zeggen:
Een tijd geleden bent u overgestapt naar OBN vanwege uw vaste IP adres. Helaas moeten wij u melden dat KPN geen vaste IP-adressen ondersteund. <bla tot einddatum 3/6 kunt u de diensten blijven gebruiken>
Wij weten dat u waarde hecht aan een vast IP adres. Daarom adviseren wij u graag persoonlijk over de mogelijkheden van KPN, XS4ALL en Telfort. Binnen enkele werkdagen nemen wij telefonisch contact met u op.
Brief was van donderdag j.l.
OBN ondersteunt ook IPv6 via 6rd, al moet je dat handmatig instellen. En die DRG wordt zeker vervangen (ik had een PacketFront, nu een Gbit FTU op de Genexis).
Ik had al IPv6 via HE bij XMS. Ik durf niet met 100% zekerheid te zeggen op OBN het destijds al ondersteunde (ik meen van niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OBN ondersteunde al sinds 2012 IPv6 via 6rd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Zou goed kunnen. Bij mij was wegens het vaste IP sowieso een handmatige configuratie. HE werkte al (en goed, en overal waar voor mij relevant ook bekend), dus ik heb alleen het IPv4 adres aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penacho
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 29-01 12:47
Hier ook 3 weken geleden 'de brief' ontvangen (Hilversum, vast IP adres). Vandaag zelf maar even gebeld ivm uitblijven aanbod. "Oh, u wilt naar XS4All overstappen, bedankt meneer". "Nee, dat wil ik eigenlijk niet, maar jullie zouden mij een aanbieding doen...". "Oh, dan gaat iemand u binnen een paar dagen terugbellen".

Heeft iemand al een (financieel) aantrekkelijke aanbieding ontvangen om naar XS4All over te gaan? Ik verwacht er niet te veel van en gezien het enthousiasme bij OBN, zij zelf ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
Ik ben op eigen initiatief overgestapt naar XS4All, met de standaard korting van XS4All voor nieuwe klanten.
Heb maar niet gewacht tot er een KPN-monteur voor de deur staat met een Experiabox :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ik heb ook nog geen afspraak gemaakt. Maar er wel achter dat op mijn kabel nog gewoon ziggo signaal staat met DVB-C. Dus 1 TV daarop al aangesloten en straks 2....

Nu alleen nog internetregelen met telefoon. Waarschijnlijk Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Cyberpope schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 14:11:
Ik heb ook nog geen afspraak gemaakt. Maar er wel achter dat op mijn kabel nog gewoon ziggo signaal staat met DVB-C. Dus 1 TV daarop al aangesloten en straks 2....
En dat is ook netjes doorgegeven aan Ziggo voor een bijbehorend contract?
Cyberpope schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 14:11:
Nu alleen nog internetregelen met telefoon. Waarschijnlijk Telfort.
En waarom Telfort?
Het standaardaanbod van KPN is mogelijk een stuk duurder, maar als je even naar OBN belt is een goedkoper pakket vergelijkbaar met NLE of Telfort ook mogelijk.
Internet en TV Basis is in ieder geval mogelijk met naar wens alle opties.
Of alleen internet en bellen mogelijk is dat zou je na moeten vragen.

Telfort (ook KPN) is misschien 1 of 2 Euro goedkoper bij hetzelfde pakket als KPN zelf, maar bij overstap van OBN naar KPN krijg je 1 jaar lang 10 Euro korting per maand.
Overstappen na 1 jaar kan altijd nog en bij zowel KPN, Telfort als NLE krijg je de 'geliefde' Experia Box (alleen strikt noodzakelijk voor telefonie).
En voor telefonie is VOIP eventueel een optie. Wel 1 keer in wat hardware investeren, maar daarna geen Experia Box meer nodig en gesprekskosten zijn veel lager.

Eigenlijk heb je alleen de keuze tussen Ziggo of KPN (in meerdere, licht variërende smaken met iets verschillende prijs).
En soms een verdwaalde, lokale provider met eigen netwerk die nog niet opgeslokt is door Ziggo of KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Flitzer schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 21:57:
En waarom Telfort?
Het standaardaanbod van KPN is mogelijk een stuk duurder, maar als je even naar OBN belt is een goedkoper pakket vergelijkbaar met NLE of Telfort ook mogelijk.
Internet en TV Basis is in ieder geval mogelijk met naar wens alle opties.
Of alleen internet en bellen mogelijk is dat zou je na moeten vragen.

Telfort (ook KPN) is misschien 1 of 2 Euro goedkoper bij hetzelfde pakket als KPN zelf, maar bij overstap van OBN naar KPN krijg je 1 jaar lang 10 Euro korting per maand.
Overstappen na 1 jaar kan altijd nog en bij zowel KPN, Telfort als NLE krijg je de 'geliefde' Experia Box (alleen strikt noodzakelijk voor telefonie).
En voor telefonie is VOIP eventueel een optie. Wel 1 keer in wat hardware investeren, maar daarna geen Experia Box meer nodig en gesprekskosten zijn veel lager.

Eigenlijk heb je alleen de keuze tussen Ziggo of KPN (in meerdere, licht variërende smaken met iets verschillende prijs).
En soms een verdwaalde, lokale provider met eigen netwerk die nog niet opgeslokt is door Ziggo of KPN.
Gewoon simpel. Laagste prijs. Waarschijnlijk (geen garantie) 50/50 internet voor 30 euro.
Zoals eerder, ik wil geen IP-TV, dus tv zal altijd van Ziggo afkomen. En dan is Telfort de goedkoopste met internet+bellen. De rest is duurder.

En ja, helaas is de keuze alleen KPN of Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Niet online
DVB-C is inderdaad alleen nog maar Ziggo, voor zo lang als dat nog duurt.

Persoonlijk vond ik IP-TV via OBN (KPN) nog zo'n ramp niet en opnemen in de Cloud werkt prima.
Alleen de Amino was wat traag en de software buggy.
Jammer dat eigen decoders aanschaffen bij KPN niet meer kan en bij een zeldzame storing had je bij OBN gewoon nog DVB-C om op terug te vallen.

Keuze blijft moeilijk:
- Ziggo met DVB-C/FM maar helaas nog steeds Horizon en de ConnectBox,
- KPN met een uitstekende glasvezelverbinding, maar geen DVB-C/FM meer en de Experia Box.
Dan was OBN zo gek nog niet ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06 00:06

PcDealer

HP ftw \o/

Flitzer schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 23:10:
Keuze blijft moeilijk:
- Ziggo met DVB-C/FM maar helaas nog steeds Horizon en de ConnectBox,
Horizon is toch uitgefaseerd?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En bij KPN de Experiabox hoeft je niet te gebruiken, daar kan je vrij eenvoudig je eigen router voor in de plaats zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flitzer
  • Niet online
PcDealer schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 23:51:
[...]
Horizon is toch uitgefaseerd?
Nee, alleen de mini Horizon box is niet meer verkrijgbaar door technische problemen.
De Horizion XL is nog steeds de standaard decoder of de oude HD decoder.
Mogelijk komt later dit jaar de nieuwe 4k Mediabox van Liberty Global.
ik222 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 08:03:
En bij KPN de Experiabox hoeft je niet te gebruiken, daar kan je vrij eenvoudig je eigen router voor in de plaats zetten.
Zoals ik al eerder had vermeld is de Experia Box nog wel nodig voor telefoon van KPN. Voor internet en TV kun je een beperkt aantal eigen routers gebruiken in plaats van de Experia Box, optioneel in combinatie met een managed switch. De Experia Box dient wel 1x aangesloten te worden voor activeren en zal ook nodig zijn bij het doorgeven van problemen. Voor dit alles levert KPN zelf geen ondersteuning en er is geen garantie dat dit blijft werken.

[ Voor 42% gewijzigd door Flitzer op 21-03-2018 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Flitzer schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:45:
[...]

Nee, alleen de mini Horizon box is niet meer verkrijgbaar door technische problemen.
De Horizion XL is nog steeds de standaard decoder of de oude HD decoder.
Mogelijk komt later dit jaar de nieuwe 4k Mediabox van Liberty Global.
Gezien ik ook geen ziggo box bij mijn TV wil, lijkt me dat geen probleem. Zit nog de wachten op een box dit CEC ondersteund, dan wil ik wellicht een box hebben. (raar dat een 30 euro Raspberry dit ondersteund, maar verder geen enkele tv-box).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Flitzer schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 11:45:

[...]

Zoals ik al eerder had vermeld is de Experia Box nog wel nodig voor telefoon van KPN. Voor internet en TV kun je een beperkt aantal eigen routers gebruiken in plaats van de Experia Box, optioneel in combinatie met een managed switch. De Experia Box dient wel 1x aangesloten te worden voor activeren en zal ook nodig zijn bij het doorgeven van problemen. Voor dit alles levert KPN zelf geen ondersteuning en er is geen garantie dat dit blijft werken.
Voor telefonie van KPN heb je gelijk maar daarvoor zijn prima alternatieven in elk denkbare vorm.

Dat je perse een keer de Experiabox moet aansluiten voor activeren is niet waar. Je eigen router direct aansluiten werkt ook gewoon. KPN kijkt enkel op de lijn online komt voor het afronden van de order, niet of het een Experiabox is die daarvoor zorgt.

En ja dat KPN enkel ondersteuning levert op hun eigen Experiabox is logisch, bij OBN kreeg je ook geen ondersteuning op je eigen router. Maar het werkt echt prima en zal ook gewoon blijven werken, KPN heeft geen reden om dat aan te passen en bovendien komt er wetgeving aan die dit afdwingt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:04
Ben sinds kort omgezet naar KPN maar niet bepaald te spreken over de snelheid en stabiliteit. Al een aantal keer gehad dat de verbinding even een minuut weg is. Nu maar 1,5mbit download snelheid... Weet niet waar die instabiliteit vandaan kwam, maar daar had ik met onsbrabantnet nooit last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Inmiddels contact gehad met OBN met een 'aanbod'. Dat stelt knap teleur. Ik betaal nu 36 euro voor 100 mbps. Dat wordt of KPN voor 44 (100), of XS4ALL voor 45 (80) of 55 (160).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ijdod schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:33:
Inmiddels contact gehad met OBN met een 'aanbod'. Dat stelt knap teleur. Ik betaal nu 36 euro voor 100 mbps. Dat wordt of KPN voor 44 (100), of XS4ALL voor 45 (80) of 55 (160).
Dat moet een fout zijn. Dat is geen aanbod voor bestaande OBN klanten die overmoeten. 39 euro voor Internet-Only + euro voor upgrade naar 100/100 is de standaardprijs voor elke klant. Niet eens een aanbieding.

Ik neem tenminste aan dat het over Internet-Only gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Barre73 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 14:14:
[...]

Dat moet een fout zijn. Dat is geen aanbod voor bestaande OBN klanten die overmoeten. 39 euro voor Internet-Only + euro voor upgrade naar 100/100 is de standaardprijs voor elke klant. Niet eens een aanbieding.

Ik neem tenminste aan dat het over Internet-Only gaat?
Dat is internet only, idd, en de prijzen volgens opgave van de OBN medewerker die ik aan de lijn had. Die overigens ook niet wist of je (nog los van de prijzen) dan overgaat als 'nieuwe' klant of niet, ivm contractuele bepalingen zoals opzegtermijn.

Ik moet zeggen dat het mij ook verbaasde. Je zou zeggen dat ze voor dit soort zaken eea iets beter regelt, zeker daar je zelf al onder de KPN paraplu valt en je klanten elders onder dezelfde paraplu onder brengt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ijdod schreef op maandag 26 maart 2018 @ 14:51:
[...]

Dat is internet only, idd, en de prijzen volgens opgave van de OBN medewerker die ik aan de lijn had. Die overigens ook niet wist of je (nog los van de prijzen) dan overgaat als 'nieuwe' klant of niet, ivm contractuele bepalingen zoals opzegtermijn.

Ik moet zeggen dat het mij ook verbaasde. Je zou zeggen dat ze voor dit soort zaken eea iets beter regelt, zeker daar je zelf al onder de KPN paraplu valt en je klanten elders onder dezelfde paraplu onder brengt...
Ik lees hier steeds dat mensen een aanbod per brief of mail krijgen. En niet dat ze daar zelf om moeten bellen. Volgens mij is het wel goed geregeld (meestal) dus vandaar mijn verbazing.

In jouw geval zou ik die 44 euro wel verwachten maar dan met maximaal 10 euro korting per maand voor het eerste jaar (dus 34 euro). En daarna wel die reguliere 44 euro.

[ Voor 9% gewijzigd door Barre73 op 26-03-2018 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Barre73 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 19:00:
[...]

Ik lees hier steeds dat mensen een aanbod per brief of mail krijgen. En niet dat ze daar zelf om moeten bellen. Volgens mij is het wel goed geregeld (meestal) dus vandaar mijn verbazing.
In dat geval is het erger. Ik kreeg een brief met de mededeling dat ik binnenkort gebeld zou worden. Dat is dus nu gebeurd. Dit is geheel geinitieerd door OBN.
In jouw geval zou ik die 44 euro wel verwachten maar dan met maximaal 10 euro korting per maand voor het eerste jaar (dus 34 euro). En daarna wel die reguliere 44 euro.
Zoiets zou ik dus inderdaad verwachten. Met dit aanbod kan ik net zo goed zelf opstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joec
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-07-2019
ijdod schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:29:
[...]

In dat geval is het erger. Ik kreeg een brief met de mededeling dat ik binnenkort gebeld zou worden. Dat is dus nu gebeurd. Dit is geheel geinitieerd door OBN.

[...]

Zoiets zou ik dus inderdaad verwachten. Met dit aanbod kan ik net zo goed zelf opstappen.
Ik ben vorig jaar september gebeld door KPN/OBN want ze konden me geen aanbod doen via de brief.
Het aanbod van KPN was een jaar lang 39,= p/m voor 100/100 en IPTV. Na dat jaar 49,=. Bovendien kreeg ik een jaar lang gratis een tweede decoder. Bij OBN had ik een abo van 46,= voor 60/60 en DVB-C.
Het KPN aanbod heb ik geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demokert
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-06 14:00
Ik vraag me af wat de aanbiedingen zijn die men voor elkaar gekregen heeft met het overstappen naar KPN.
Dit is het voorstel wat ik per post ontvangen heb. Enige voordeel is een jaar lang een 10tje korting (120 euro).

kpn

Wat hebben andere telefonisch voor elkaar gekregen, m.a.w. loont het om contact met hun op te nemen? :)

[ Voor 5% gewijzigd door demokert op 29-03-2018 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Niet online
Zover ik heb begrepen kunnen de (behulpzame!) medewerkers een beperkt aantal pakketten aanbieden met opties. Het pakket dat ik heb besproken leek op een bestaand KPN pakket met een paar kleine wijzigingen. De prijs was ook iets lager dan bij KPN, vergelijkbaar met Telfort en NLE. Maar onderhandelen over de prijs van het pakket leek niet mogelijk.

Dus het kan zinvol zijn om even te bellen en aan te geven op welke punten het KPN voorstel niet voldoet. Kijk vooraf ook even bij KPN, Telfort en NLE wat er op het netwerk (technisch) mogelijk is. Het gewijzigde pakket moet echter via de medewerkers worden vastgelegd en ook de bijbehorende afspraak voor omzetten regelen zij.

In ieder geval lijk je altijd 1 jaar lang 10 Euro korting per maand te krijgen en zit je niet vast aan een jaarcontract. Dus switchen naar bijvoorbeeld Ziggo of XS4ALL kan altijd nog als het niet bevalt of na het jaar met korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Morgen komen ze bij mij langs om het omzetten naar kpn te fixen. Ben er nu al bang voor :P
Vandaag zijn ze bij mijn ouders geweest, nou ja geweest. Ze zijn er nog steeds mee bezig en al vanaf 12:15 uur. dussssss :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demokert
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-06 14:00
Bij mij komen ze 2 mei, ik moet zeggen het voor traject is zeer positief ervaren met de online diensten, netjes direct bevestiging en daarna nog een paar mailtjes met codes. Ik zeg laat maar komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Ze zouden vanmorgen tussen 8 en 10 uur in de ochtend komen. Om 8 uur stonden ze binnen. Dus keurig op tijd :) Vervangen van modem en ombouwen van de glasvezelontvanger (geen idee hoe het heet) ging ook simpel en snel. Moesten alleen even wachten tot alles gepatched was voordat het ingeschakeld kon worden maar dat was binnen half uurtje ook gedaan.

Vooraf ook per mail/sms updates gehad met herinneringen van de afspraak dus ook die communicatie was prima.

Tv hebben ze niet aangesloten omdat ik dit toch laat vervallen. Dus krijg nog een doos gestuurd zodat ik die 2 tv boxen kosteloos kan terugsturen.

[ Voor 12% gewijzigd door Paulus07 op 10-04-2018 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
Sinds maandag overgestapt.
Ging soepel, nu een zakelijk-abonnement i.v.m. vast ip voor vpn's e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Dus denk je alles geregeld te hebben... vertrek 30 april, installatie XS4ALL 1 mei. Bljkt er de 30e ook van Reggefiber/VWT iemand langs te moeten komen. Was leuk geweest als ze dat destijds meteen hadden gezegd, dan had ik kunnen zorgen dat er iemand thuis is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Mm... te laat met regelen van mijn overstap naar Telfort. Nu 5 euro meer kwijt. Dan maar bij KPN, heb ik in elk geval eerste jaar nog 100/100 voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
ijdod schreef op maandag 23 april 2018 @ 12:57:
Dus denk je alles geregeld te hebben... vertrek 30 april, installatie XS4ALL 1 mei. Bljkt er de 30e ook van Reggefiber/VWT iemand langs te moeten komen. Was leuk geweest als ze dat destijds meteen hadden gezegd, dan had ik kunnen zorgen dat er iemand thuis is...
Bij mij ging alles op 1 dag. 's Ochtends signaal eraf, 's middags de XS4ALL monteur die de patchcover + PacketFront eraf haalde en de nieuwe NTU op de FTU klikte (de Fritzbox had ik natuurlijk zelf al geinstalleerd :+ ). Reggefiber monteur was niet nodig. Maar misschien heb jij een oudere FTU? (ik heb een Genexis GN02).

(edit - lees net je verhaal in XS4ALL topic, was dus inderdaad oude 42Networks FTU).

[ Voor 5% gewijzigd door janbrede op 23-04-2018 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
Cyberpope schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:05:
Mm... te laat met regelen van mijn overstap naar Telfort. Nu 5 euro meer kwijt. Dan maar bij KPN, heb ik in elk geval eerste jaar nog 100/100 voor dat geld.
Wat bedoel je met 'te laat'? Kun je dan niet meer overstappen naar Telfort als je 'automatisch' naar KPN bent gemigreerd? Er is dan toch geen sprake van een nieuw jaarcontract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Nee, Telfort heeft de prijs verhoogt en pakket uitgekleed...
nieuws: Telfort verhoogt prijzen Thuis-abonnementen met meerprijs voor Vast B...

Betaal nu 1ste jaar ook 35 euro bij KPN voor 100/100 inclusief bellen. Daarna 40 voor 100/100 inclusief bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Laatst online: 21:13
Even een Houdoe/Welkom vraag voor m'n schoonouders: ze zijn enige tijd geleden al overgegaan op het nieuwe platform (nog onder OBN naam) waarbij de FPU, modem en ITV kastjes vervangen zijn. Nu worden ze overgezet van OBN naar KPN waarbij weer een monteur wordt langsgestuurd voor de installatie. Wat gaat deze beste man doen? Vreemd genoeg lan ik daar niet achter komen via de mail/telefoon en is de afspraak ook niet af te zeggen in dien onnodig.

P.S. indien de keuze aanwezig is, welke Experiabox moet ik indien mogelijk kiezen V8/V10 V..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mtr33 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 07:31:
Even een Houdoe/Welkom vraag voor m'n schoonouders: ze zijn enige tijd geleden al overgegaan op het nieuwe platform (nog onder OBN naam) waarbij de FPU, modem en ITV kastjes vervangen zijn. Nu worden ze overgezet van OBN naar KPN waarbij weer een monteur wordt langsgestuurd voor de installatie. Wat gaat deze beste man doen? Vreemd genoeg lan ik daar niet achter komen via de mail/telefoon en is de afspraak ook niet af te zeggen in dien onnodig.

P.S. indien de keuze aanwezig is, welke Experiabox moet ik indien mogelijk kiezen V8/V10 V..?
Die monteur heeft eigenlijk niks te doen dus... Het nieuwe OBN platform was een kopie van KPN.
Wellicht vervangt hij de decoders voor de vorm.

Een experiabox V10 zou het beste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Laatst online: 21:13
Barre73 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 09:01:
[...]

Die monteur heeft eigenlijk niks te doen dus... Het nieuwe OBN platform was een kopie van KPN.
Wellicht vervangt hij de decoders voor de vorm.

Een experiabox V10 zou het beste zijn.
Thanks, dat dacht ik ook. Wel apart dat er in het draaiboek blijkbaar geen optie is opgenomen voor mensen die al op het juiste platform zitten en 'enkel' administratief moten worden overgezet naar KPN. Zijn de decoders eigenlijk uitwisselbaar tussen de verschillende providers (OBN,KPN, Telfort) of gebonden via bijv het abonneenummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
Zo ben nu ook al weer twee weken over naar xs4all ... dit ging werkelijk vlekkeloos met 1 dag migratie. In de ochtend kwam de monteur van Reggefiber om het oude glasvezel modem ter vervangen en in de middag was er al de monteur van Gideon om de FRIZ!Box te installeren en alle aansluitingen in het huis op orde te brengen/houden.

Tot nu toe loopt alles tot volste tevredenheid :)

Ik heb wel nog een vraagje: wat doen jullie met de oude Amino M540? Gewoon op de stort of kan daar iemand nog iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:40

Wildfire

Joy to the world!

mtr33 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 07:31:
Een monteur zal bij OBN->KPN *altijd* komen omdat KPN zeker wil weten dat alles ter plekke goed is. Als alles al is zoals KPN het zelf zou leveren zullen wellicht enkel de STB's geswapped moeten worden, maar waarschijnlijk zal het modem dan ook maar geswapped worden. Zodat zeker te weten alles weer nieuw is. :P

Spul gaat dan retour ter recycling of refurbishing.
Er is geen keuze, je krijgt de Experiabox uit je pakket en daar moet je het mee doen. Praktisch altijd een V10.

[ Voor 56% gewijzigd door Wildfire op 29-04-2018 23:18 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janbrede
swima schreef op zondag 29 april 2018 @ 23:11:
Ik heb wel nog een vraagje: wat doen jullie met de oude Amino M540? Gewoon op de stort of kan daar iemand nog iets mee?
Ik heb nog een M540 uit de XMS-tijd. Ook gebruikt voor OBN, hoewel ik ook nog een A110 en (nooit gebruikte) A130 heb liggen, en een Sitecom router van OBN. Officieel zou je die moeten terugsturen, maar in de opzegbevestiging werd dit niet vermeld (en ik zou ook niet weten waar het dan naartoe zou moeten). En inderdaad, het gaat uiteindelijk toch allemaal de stort op.
Maar misschien is die ingebouwde HD in de M540 nog uitleesbaar? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
janbrede schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:40:
[...]

Ik heb nog een M540 uit de XMS-tijd. Ook gebruikt voor OBN, hoewel ik ook nog een A130 en (nooit gebruikte) A130 heb liggen, en een Sitecom router van OBN. Officieel zou je die moeten terugsturen, maar in de opzegbevestiging werd dit niet vermeld (en ik zou ook niet weten waar het dan naartoe zou moeten). En inderdaad, het gaat uiteindelijk toch allemaal de stort op.
Maar misschien is die ingebouwde HD in de M540 nog uitleesbaar? :+
Tijdens de XMS overgang naar OBN waren de Amino 110 130 en Sitecom router jouw bezit en geen bruikleen.
Heb het toen ook meteen verkocht. Vrij snel erna werd het wel bruikleen of zelfs huur.

Werken die M540 niet nog op aantal Telfort netwerken? Heb er zelf dan 2 over... Zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Mau_Maus schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 18:44:
[...]
Werken die M540 niet nog op aantal Telfort netwerken? Heb er zelf dan 2 over... Zonde.
Ik zit nog op de oude propositie, dus zou die bij mij ook moeten werken (voor zolang het nog duurt.....).
Dus ik hou me wel aanbevolen.... :+

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Zo heeft wel wel een volle dag aan rommelen gekost, maar alles draait weer zoals ik het hebben wil. Behalve dat mijn ifrarood oogje voor mijn tvkastje nog niet binnen is...

Maar ik ben over na KPN. Wellicht nog voor de TV naar ziggo, maar internet werkt naar tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EelcoG
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 14:16
Ook even mijn plasje doen. Zeg maar het ijdod verhaal. Vast IP adres en dat kan niet bij KPN. Gebeld door OBN. Aanbieding: Wij kunnen het welkomstaanbod van xs4all van 3 naar 6 maanden oprekken.
Ok, even kijken. Het welkomstaanbod van xs4all is 3 maanden voor 44 ipv 45 euro per maand.
Oh wauw. Dus jullie kunnen me een extra korting geven van wel drie hele euro's. In totaal.

Dus, van de OBN website: "Ons uitgangspunt is dat de klant erop vooruitgaat."
Dat betekent dat ik van 33.50 per maand naar 45 euro per maand ga, waarbij mijn snelheid daalt van 100 mbit naar 80 mbit. Maar daar kunnen ze dan wel drie hele euro's korting op geven.

Interessante definitie van "op vooruit gaan" hebben ze. Het is wel weer duidelijk. KPN was een k*tbedrijf (Ik zal hier niet mijn gebruikelijke ADSL rant herhalen), is een k*tbedrijf en zal het ook altijd wel blijven.

Oplossing is er gelukkig ook: Tweak is net zo duur als xs4all, heeft een iets hogere snelheid én het is geen KPN dochter.
Nu alleen even kijken wat het handigst is aangezien ze de galsvezelmodems ook vervangen, maar ik denk (contractloos) laten omzetten naar KPN, en dan de dag erna overschakelen op tweak.

[ Voor 4% gewijzigd door EelcoG op 02-05-2018 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EelcoG schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 11:14:
Ook even mijn plasje doen. Zeg maar het ijdod verhaal. Vast IP adres en dat kan niet bij KPN. Gebeld door OBN. Aanbieding: Wij kunnen het welkomstaanbod van xs4all van 3 naar 6 maanden oprekken.
Ok, even kijken. Het welkomstaanbod van xs4all is 3 maanden voor 44 ipv 45 euro per maand.
Oh wauw. Dus jullie kunnen me een extra korting geven van wel drie hele euro's. In totaal.

Dus, van de OBN website: "Ons uitgangspunt is dat de klant erop vooruitgaat."
Dat betekent dat ik van 33.50 per maand naar 45 euro per maand ga, waarbij mijn snelheid daalt van 100 mbit naar 80 mbit. Maar daar kunnen ze dan wel drie hele euro's korting op geven.

Interessante definitie van "op vooruit gaan" hebben ze. Het is wel weer duidelijk. KPN was een k*tbedrijf (Ik zal hier niet mijn gebruikelijke ADSL rant herhalen), is een k*tbedrijf en zal het ook altijd wel blijven.

Oplossing is er gelukkig ook: Tweak is net zo duur als xs4all, heeft een iets hogere snelheid én het is geen KPN dochter.
Nu alleen even kijken wat het handigst is aangezien ze de galsvezelmodems ook vervangen, maar ik denk (contractloos) laten omzetten naar KPN, en dan de dag erna overschakelen op tweak.
Als jij bij Tweak bestelt komt Reggefiber ook gewoon de FTU vervangen hoor. Dat is niet iets dat alleen bij KPN gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Gister over van OBN naar XS4ALL. Na klein beetje klooien alles kunnen inrichten zoals ik wil.
Mijn eigen router na de Fritz!Box 5490 via 'Exposed host' werkt prima

Vandaar mijn verrassing toen vanochtend Reggefiber belde om een afspraak te maken voor de migratie?
Beetje laat en het werkt dus al.
Die Guidion-monteur heeft zelf het modem vervangen. Neem aan dat dat dus iets is wat normaal Reggefiber moet doen? Ik heb ze wel gezegd dat als ze dat oude ding moeten hebben ik het nog bewaard heb.

Er is trouwens nergens in brieven of in de online-communicatie tegen mij gesproken over dat er een Reggefiber-monteur zou moeten komen. Anders had ik daar rekening mee gehouden en zelf gebeld hoe of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mau_Maus schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 13:22:
Gister over van OBN naar XS4ALL. Na klein beetje klooien alles kunnen inrichten zoals ik wil.
Mijn eigen router na de Fritz!Box 5490 via 'Exposed host' werkt prima

Vandaar mijn verrassing toen vanochtend Reggefiber belde om een afspraak te maken voor de migratie?
Beetje laat en het werkt dus al.
Die Guidion-monteur heeft zelf het modem vervangen. Neem aan dat dat dus iets is wat normaal Reggefiber moet doen? Ik heb ze wel gezegd dat als ze dat oude ding moeten hebben ik het nog bewaard heb.

Er is trouwens nergens in brieven of in de online-communicatie tegen mij gesproken over dat er een Reggefiber-monteur zou moeten komen. Anders had ik daar rekening mee gehouden en zelf gebeld hoe of wat.
Reggefiber vervangt de FTU. Dus de grondplaat waar de vezels in eindigen. Dat kan een Guidion monteur ook echt niet. Dus ik denk dat dit bij jou al eerder gedaan was maar niet was verwerkt bij Reggefiber. Die hadden voor jou dan nog een oude Packet Front genoteerd staan. En dan komt er automatisch een ombouw opdracht bij Reggefiber terech omdat die oyde FTU's niet uitwisselbaar zijn met het KPN WBA netwerk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Barre73 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 14:55:
[...]
Reggefiber vervangt de FTU. Dus de grondplaat waar de vezels in eindigen. Dat kan een Guidion monteur ook echt niet. Dus ik denk dat dit bij jou al eerder gedaan was maar niet was verwerkt bij Reggefiber. Die hadden voor jou dan nog een oude Packet Front genoteerd staan. En dan komt er automatisch een ombouw opdracht bij Reggefiber terech omdat die oyde FTU's niet uitwisselbaar zijn met het KPN WBA netwerk..
Dat zou heel goed kunnen. Tijd geleden ging mijn belmodule stuk die los aan de packetfront hing. Alles is toen vervangen.
En gelukkig maar... Anders had ik minimaal nog een extra dag zonder internet gezeten.
Zo'n afspraak mogen ze dan ook wel wat eerder inplannen ipv pas de dag erna bellen voor een afspraak... en dan zullen ze vast niet dezelfde dag kunnen.
(En dan had ik met Guidion ook nog een nieuw moment moeten kiezen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Hmmmm internet is opeens foetsie hier.....
Internet lampje blijft rood op modem. Alles al van stroom gehad en resets. Niks......

Kijken voor monteur is 1e mogelijkheid pas vrijdag.....

[ Voor 63% gewijzigd door Paulus07 op 08-05-2018 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Gisteren is bij ons OBN naar KPN gegaan. Prima gegaan, alleen was er 1 HD ontvanger kaduuk, die de monteur natuurlijk meteen vervangen heeft.
Hij heeft de coax vervangen door een UTP aansluiting in de muur en heeft boven een switch geplaatst zodat ik ook de pc aan kon sluiten.

De monteur was zeer behulpzaam, wist waar hij het over had en gaf tips die wel handig zijn.

Het enige waar ik naderhand achter kwam, was dat ik geen opnemen pakket er bij heb. Heb ik helemaal gemist in de overstap, maar dit kan ik natuurlijk zelf makkelijk inschakelen. Ik dacht dat dit gratis was en standaard bij een KPN abo zat...

Tot nu toe is het prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nou ik ben over naar tweak
gratis vast ip
gratis rdns
poortjes open