GerkeP
Als UPC/Ziggo analoog blijven aanbieden, maar ook daar wordt ook al gesproken over afschaffen van analoge TV, en ben uiteindelijk toch "genoodzaakt" een digitale oplossing te gaan zoeken. Dus als test case heb ik XS4ALL een mail gestuurd, en hun het probleem voorgelegd, even afwachten wat hun reactie zal zijn.eymey schreef op zondag 04 januari 2015 @ 00:53:
Ik denk dwel dat je huisbaas dan waarschijnlijk (kosten-technisch) zal besluiten om te zeggen: Jullie doen het maar met een UPC alles in 1 abbo'tje.
Maar goed, naar verwachting heb je als 'migrant' vanaf XMS nog ong. een jaar om wat te bedenken.
Als je Googled dan vind je veel meer bronnen,ik kan er niet zoveel aan doen als je een bepaalde bron niet leuk vind of niet geloofwaardig vind,ik kan deze hele pagina vullen met onafhankelijke bronnen en zelfs verklaringen van Telfort zelf.
Als je de vorige topics doorleest kun je me van heel veel dingen beschuldigen,maar wat ik uit naam van een bron heb gezegd is ALTIJD waar geweest.
Dat is niet om mezelf heilig te verklaren of whatever dan ook,maar ik zet iets pas neer als ik dat zeker weet.
Sterker, een paar posts boven de mijne erkent iemand nog dat wat ik zeg wel klopt.
De pakketten worden niet gelijk getrokken (of nog niet) maar sbs 9 wordt bij Ziggo ongecodeerd.eymey schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 23:31:
[...]
Nu alleen nog hopen dat die lijst klopt. Want ze zetten bv. "zonder smartcard" neer bij SBS9 maar voorlopig lees ik bij TotaalTV alleen nog maar dat het bij UPC gewoon gecodeerd is. Ook geeft UPC bv. Fox niet ongecodeerd door.
Zo heeft Ziggo ook niet "De meiden van Holland" terwijl UPC die wel heeft.
Het gaat echter wel in het ongecodeerde pakket om de SD varianten (behalve NPO 1,2 en 3) maar het "probleem" is dat zowel Ziggo als UPC in het verleden bepaalde rechten hebben gekocht maar het niet automatisch zo is dat rechten die UPC heeft gekocht nu ook voor Ziggo gaan gelden of andersom.
uiteindelijk gaat dat wel zo worden maar zo mag de een dus wel,en de andere nog niet uit je voorbeeld FOX ongecodeerd gaan gebruiken.
De rechten voor de tv app moeten ook nog aangepast worden.
In de toekomst wil Ziggo een zender pakket gaan doorgeven voor de app die niet afhankelijk meer is van je verbinding.
Nu kan je alleen zenders zien,als je verbinding ook via Ziggo of UPC loopt,maar er komt een betaalde variant waarin je op je app gewoon een aantal zenders kan kijken terwijl je in je favoriete hotel zit via wifi.
[ Voor 53% gewijzigd door Nick39 op 04-01-2015 16:29 ]
Het is niet nodig om jezelf te verdedigen Nick, ik val je niet aan.Nick39 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 16:20:
[...]
Als je Googled dan vind je veel meer bronnen,ik kan er niet zoveel aan doen als je een bepaalde bron niet leuk vind of niet geloofwaardig vind,ik kan deze hele pagina vullen met onafhankelijke bronnen en zelfs verklaringen van Telfort zelf.
Als je de vorige topics doorleest kun je me van heel veel dingen beschuldigen,maar wat ik uit naam van een bron heb gezegd is ALTIJD waar geweest.
Dat is niet om mezelf heilig te verklaren of whatever dan ook,maar ik zet iets pas neer als ik dat zeker weet.
Sterker, een paar posts boven de mijne erkent iemand nog dat wat ik zeg wel klopt.
Dat gezegd, een verklaring vanuit Telfort zou wel duidelijkheid verschaffen.
Dit snap ik niet zo.. je hebt van mij een digitale decoder gekregen,dus hoe bedoel je dat je genoodzaakt bent een digitale oplossing te kiezen, die had je allang.chocka schreef op zondag 04 januari 2015 @ 15:50:
[...]
Als UPC/Ziggo analoog blijven aanbieden, maar ook daar wordt ook al gesproken over afschaffen van analoge TV, en ben uiteindelijk toch "genoodzaakt" een digitale oplossing te gaan zoeken. Dus als test case heb ik XS4ALL een mail gestuurd, en hun het probleem voorgelegd, even afwachten wat hun reactie zal zijn.
Die digitale decoder gebruikte je bij XMS.. dus ben je dan toch over gegaan voor je tv als je nu opeens van Ziggo/UPC afhankelijk bent ?
Over het afschaffen van analoge zenders, ja dat gaat gebeuren,nog niet dit jaar,maar het merendeel van de andere kabelaars is daar allang mee begonnen,zelfs zonder af te bouwen gewoon in een keer.
Caiway/Recam trok 4 jaar geleden die stekker er al uit.
Het merendeel van de tv's heeft een ingebouwde dvb-c decoder en daar kun je straks zonder enige bijkomende kosten een veel groter pakket op zien dan die pak hem beet 25 analoge zenders.
Een tv aanbieder is niet meer verplicht volgens de mediawet om analoge zenders door te geven, degene die dat echter wel doen moeten minimaal 15 zenders nog analoog aanbieden.
Als de kabelaars 10 zenders er af halen kunnen daar ongeveer 80 SD of 40 HD zenders extra voor worden doorgegeven... De overheid heeft de analoge stekker er jaren geleden al uitgetrokken en veroordeelde iedereen tot satelliet ontvangst of digitenne en zelfs op de satelliet zijn ze niet meer ongecodeerd.
Analoog zal verdwijnen,maar dat zegt verder niets als je een basispakket ongecodeerd kan ontvangen,die overgang merk je straks niet eens meer.
Het duurde meer dan een jaar voordat XMS enige duidelijkheid gaf over een overname en Telfort duidelijkheid gaf, die duidelijkheid is er voor sommigen zelfs nog niet !My-life schreef op zondag 04 januari 2015 @ 16:40:
[...]
Het is niet nodig om jezelf te verdedigen Nick, ik val je niet aan.
Dat gezegd, een verklaring vanuit Telfort zou wel duidelijkheid verschaffen.
Telfort maakt zich er ook heel makkelijk vanaf, ze zegt, we stoppen er niet mee en deels klopt dat, ze stoppen met de doorgifte voor nieuwe klanten.
Het daadwerkelijk uitfaseren zal denk ik zeker nog een jaar duren want er zijn mensen die bij wijze van spreken 20 december 2014 nog een kontrakt hebben afgesloten voor een jaar met die dienst erbij.
Dus het gaat gebeuren volgens een bron met het veranderen van de algemene voorwaarden en diensten, daar kun je bezwaar tegen maken..zoals het verleden bij bijna elke provider heeft laten zien kun je dan als je het er niet mee eens bent je kontrakt stopzetten,dat dien je dan niet uit te zitten.
Ik kan je geen dag,met uur en minuut geven waarop die stekker er uit gaat.
Het is nog niet ter sprake gekomen maar what the heck, als 90% van de klanten in opstand gaat,kunnen ze er mogelijk zelfs op terug komen,wat dat betreft kan ik niet in de toekomst kijken.
Het verleden heeft wel aangetoond dat KPN bijna altijd het beleid doortrekt naar haar andere dochters waar XS4ALL tot nu toe dan een gunstige uitzondering was.
DVB-C is er zo'n beetje als laatste bij gekomen bij Reggefiber/KPN en was alleen bedoeld om die laatste klanten nog even over de streep te trekken onder het mom van,je kan je oude kabeldecoder blijven gebruiken als je niet meer extra zenders wil,en ook deels om die lokale aangelegde niet deugende analoge headendjes van Hertzinger aan elkaar te knopen.
Dat het er als eerste af gaat is ook logisch want het scheelt nogal wat centjes aan rechten voor iets dat niets extra in het laadje brengt.
Eigen newsservers zullen ook gaan verdwijnen, Telfort heeft die ook al niet.
Om Telfort als low budget aanbieder in the picture te zetten,zal om het rendabel te maken,en concurrerend,er het een en ander af gaan onder het mom van,je kan altijd nog naar een dochter gaan die het allemaal wel aanbiedt maar die duurder is.
Telfort wordt een kale basisdienst,met een daar dito aanhangend prijskaartje.
Maar het DVB-C aanbod van de kabelaar kunnen jullie toch ook gewoon gebruiken? Dat bieden ze straks op een zelfde manier aan als XMS nu. Ja, je hebt er een DVBC-decoder voor nodig (of TV met ingebouwde DVB-C) maar dat hoeft de huisbaas niet te regelen. Dat kun je zelf ook wel. Als die kabels maar naar de kamers toelopen (en dat doen ze nu al) en aan het begin moet het signaal van de kabelaar erop in plaats van dat van de glasvezelaansluiting van XMS. Klaar..chocka schreef op zondag 04 januari 2015 @ 15:50:
[...]
Als UPC/Ziggo analoog blijven aanbieden, maar ook daar wordt ook al gesproken over afschaffen van analoge TV, en ben uiteindelijk toch "genoodzaakt" een digitale oplossing te gaan zoeken. Dus als test case heb ik XS4ALL een mail gestuurd, en hun het probleem voorgelegd, even afwachten wat hun reactie zal zijn.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Verwijderd
kan NIET.Nick39 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 17:02:
[...]
Dus het gaat gebeuren volgens een bron met het veranderen van de algemene voorwaarden en diensten, daar kun je bezwaar tegen maken..zoals het verleden bij bijna elke provider heeft laten zien kun je dan als je het er niet mee eens bent je kontrakt stopzetten,dat dien je dan niet uit te zitten.
[...]
CATV / DVB-C is een onlosmakelijk onderdeel van het aanbod zoals de providers dat zelf in de markt hebben gezet, en is (daarmee) een kernbeding. Kernbedingen kan je niet wijzigen via een wijziging in de Algemene Voorwaarden.
Wat wél kan (en waarschijnlijk zal gaan gebeuren) is dat Telfort netjes wacht tot de laatste CATV klant z'n jaarcontract heeft uitgezeten, dan nog minimaal een maand wacht en daarna de stekker eruit trekt (en dat al een maand of 3 à 6 voor die tijd meldt).
Net als de afnemer, heeft ook telfort als aanbieder na afloop van het eerste jaar de mogelijkheid het contract op te zeggen en langs die weg zullen ze het waarschijnlijk organiseren.
Dat betekent wel da ze in dat laatste jaar niemand met een CATV aansluiting een verlenging-met-CATV moeten geven, want dan begint de jaarteller opnieuw te lopen.
Ik praat niet alleen voor mijzelf. Ja, ik heb die DVB-C tuner, maar de rest van het huis zit op het analoge signaal via de COAX. Dat is ook de enige kabel die hier in huis verdeeld ligt naar alle wooneenheden.Nick39 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 16:43:
Dit snap ik niet zo.. je hebt van mij een digitale decoder gekregen,dus hoe bedoel je dat je genoodzaakt bent een digitale oplossing te kiezen, die had je allang.
Die digitale decoder gebruikte je bij XMS.. dus ben je dan toch over gegaan voor je tv als je nu opeens van Ziggo/UPC afhankelijk bent ?
Maar misschien moet eerst wat anders vragen, werkt digitale TV ook gewoon over de COAX of gaat dat dan via UTP, zoals dat was bij XMS met Amino?
Je moet dus alleen voor iedere wooneenheid iets hebben wat DVB-C kan ontvangen.
Maar goed, voordat UPC/Ziggo echt analoog flink gaat inperken/stopzetten gaat er nog wel wat water door de Rijn. Plus dat ze dat echt wel een flinke tijd van te voren zullen aankondigen of eventueel misschien zelfs wel iets regelen met goedkope DVB-C ontvangers ofzo
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
In de div. media wordt gesteld dat het invoeren van het ongecodeerde pakket bij Ziggo samen zal vallen met het op de UPC-'backbone' aansluiten van de Ziggo gebieden. Als dat inderdaad zo is (kan ook een klok-klepel verhaal zijn bij de div. copy-paste sites), dan krijgt Ziggo dus het ongecodeerde pakket dat UPC-gebieden ook hebben, inclusief wat UPC wel of niet besloten heeft (on)gecodeerd te maken.Nick39 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 16:20:
[...]
De pakketten worden niet gelijk getrokken (of nog niet) maar sbs 9 wordt bij Ziggo ongecodeerd.
Zo heeft Ziggo ook niet "De meiden van Holland" terwijl UPC die wel heeft.
Het gaat echter wel in het ongecodeerde pakket om de SD varianten (behalve NPO 1,2 en 3) maar het "probleem" is dat zowel Ziggo als UPC in het verleden bepaalde rechten hebben gekocht maar het niet automatisch zo is dat rechten die UPC heeft gekocht nu ook voor Ziggo gaan gelden of andersom.
uiteindelijk gaat dat wel zo worden maar zo mag de een dus wel,en de andere nog niet uit je voorbeeld FOX ongecodeerd gaan gebruiken.
De rechten voor de tv app moeten ook nog aangepast worden.
In de toekomst wil Ziggo een zender pakket gaan doorgeven voor de app die niet afhankelijk meer is van je verbinding.
Nu kan je alleen zenders zien,als je verbinding ook via Ziggo of UPC loopt,maar er komt een betaalde variant waarin je op je app gewoon een aantal zenders kan kijken terwijl je in je favoriete hotel zit via wifi.
Wat betreft verschil in pakketten: Ook ik neem niet aan dat die meteen al gelijk getrokken zullen worden. En als zenders wel gecodeerd zijn, dan kunnen ze de access daartoe natuurlijk ook prima zo houden zoals het bij Ziggo was.
Overigens wat betreft die apps: De UPC Horizon app heeft al een tijdje een behoorlijk aanbod aan zenders wat je volgens mij ook al vanuit niet-UPC verbindingen kan bekijken (maken ze ook steeds reclame voor).
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ziggo kan dus een ander pakket aanbieden zonder codering, dan UPC
GerkeP
OK zover duidelijk. Maar zijn UPC/Ziggo de enige die digitale TV via COAX aanbieden of wordt bvb TV aanbod van XS4ALL ook via COAX aangeboden of valt die onder de overige die digitale TV alleen aanbieden via UTP bekabeling?eymey schreef op zondag 04 januari 2015 @ 21:24:
"Digitale TV" van UPC (het ongecodeerde pakket) gaat gewoon via de standaard COAX kabels.
Je moet dus alleen voor iedere wooneenheid iets hebben wat DVB-C kan ontvangen.
Maar goed, voordat UPC/Ziggo echt analoog flink gaat inperken/stopzetten gaat er nog wel wat water door de Rijn. Plus dat ze dat echt wel een flinke tijd van te voren zullen aankondigen of eventueel misschien zelfs wel iets regelen met goedkope DVB-C ontvangers ofzo.
Misschien raar gedacht van mij maar in hoeverre is de techniek mogelijk dat je een converter plaats tussen de modem en je COAX netwerk in huis, zodat je ook andere aanbieders van Digitale TV zal kunnen gebruiken, ofloop ik nu hard op te fantaseren.
Verder is er op glas dus geen enkele andere optie meer voor CATV. Ja, je hebt bv. nog Fiber en Stipte. Maar naar verwachting (let wel: aanname maar wel eentje vanuit ervaringen uit het verleden) zullen ook die het aanbieden van de CATV vezel moeten laten varen op het moment dat Telfort er helemaal klaar mee is.
Ook XS4ALL biedt dus geen CATV (Nu al niet).
De enige waar je op dit moment eventueel nog je hoop op zou kunnen vestigen voor wat betreft glasvezel is "Jonaz" (www.jonaz.nl en Iemand ervaring met Jonaz?).
Maar of die ooit in Almere gaan leveren?
DVB-C (via coax kabel) en
IPTV (via UTP kabel).
DVB-C is datgene wat Ziggo en UPC gebruiken.
IPTV wordt gebruikt door alle glasvezel en ADSL providers. Dus ook door XS4all.
Als je het signaal vanuit de glasvezelaansluiting zou willen verdelen naar een paar kamers en daar op een XS4All TV-decoder wil aansluiten maar je wil dat met de bestaande coaxbekabeling doen kun je dat doen door middel van Moca adapters. Daar zijn er echter wel twee van nodig. Aan de ene kant en aan de andere kant. En ze kosten rond de 60 a 70 euro per stuk.
eymey schreef op zondag 04 januari 2015 @ 22:26:
Dat laatste kan je iddd wel stellen. Die "converter" heb je op dit moment al. En die werkt alleen omdat er ook een feed naar jouw huis is die bestaat uit een naar optisch geconverteerd radiofrequent spectrum dat dus het hele pakket aan frequenties voor je COAX netwerk bevat. En die gaat nou juist weg
Bedankt, ik heb het weer duidelijk. Dus nu afwachten wanneer Telfort definitief gaat stoppen, en dan overstappen naar UPC voor het TV signaal. (Of helemaal afhankelijk wat dan aantrekkelijk zal zijn) En zoals Barre73 al eerder zei de aanschaf van de DVB-C decoder is niet aan de verhuurder.Barre73 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 22:27:
Nee hoor. Is geen fantasie. Er zijn twee soorten digitale TV.
DVB-C (via coax kabel) en
IPTV (via UTP kabel).
DVB-C is datgene wat Ziggo en UPC gebruiken.
IPTV wordt gebruikt door alle glasvezel en ADSL providers. Dus ook door XS4all.
[ Voor 4% gewijzigd door chocka op 04-01-2015 22:45 ]
Klopt, maar ik dacht meer aan de hardware. Dat ding draait nog meer en moet wel blijven draaien.
Maar daar hebben we het van de week wel ff over
"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Niet mogelijk i.c.m. Analoog/DVB-C
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
http://corporate.kpn.com/...ere-internet-snelheid.htm
Even door de juichende marketingtaal heen worstelen om te zien wat er werkelijk staat. Maar niet veel nieuws eigenlijk. Behalve die zin over bestaande abonnees die verhuizen en desgewenst hun oude abonnement met analoog/dvb-c willen behouden. Dat kan dus wel en impliceert dat Telfort niet direct begint met uitfaseren. Nou zal dat wel de bedoeling zijn maar blijkbaar heeft men een wat langere adem dit keer.
Toch wel erg benieuwd hoe ze met bestaande klanten zullen omgaan. Ik ken er best wel een paar die niet blij zullen zijn als DVB-C echt helemaal verdwijnt op de glasvezel. Eigenlijk is dit een beetje dezelfde tactiek als Vodafone aan het toepassen is lijkt mij.
Als ze nou eens met een insteekkaart voor bestaande tv's zouden komen in plaats van dat rottige kastje, dat zou al een hoop schelen...
Wel slim dat ze het verstoppen in een bericht over verhoging van de internet snelheid. (Die ze bij veel klanten op dit moment zelfs nog niet kunnen leveren...)
[ Voor 28% gewijzigd door Fiber op 05-01-2015 14:04 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Zit al op telfort maar op het oude XMS netwerkFiber schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:06:
Lijkt me wel, dan stap je gewoon over van XMS naar Telfort. Als je dat zou willen. Bel Telfort anders even op...
Verwijderd
Alleen de titel al "Vanaf vandaag biedt Telfort nieuwe glasvezel klanten een verbeterde tv beleving"Barre73 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:55:
Link naar het persbericht stond hier nog niet, bij deze dan:
http://corporate.kpn.com/...ere-internet-snelheid.htm
Even door de juichende marketingtaal heen worstelen om te zien wat er werkelijk staat. Maar niet veel nieuws eigenlijk.
HD zenders op 660 of 700 i.p.v 1 tm 10 is echt een verbeterde tv beleving
Dus geen Telfort meer en ook al een tijdje geen Vodafone meer...
[ Voor 4% gewijzigd door Fiber op 05-01-2015 14:27 ]
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Voor 30 dollar wil ik wel experimenteren met die Smit module
Carpe Diem
Als je goed kijkt, wordt dat niet verzonden naar de EUmuppet99 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 23:09:
Iemand ervaring met deze webshop? http://nl.aliexpress.com/...CI-Module/1349497866.html
GerkeP
Verzendkosten: Gratis Verzending to Netherlands Via China Post Air Mail
Levertijd: 15-39 dagen
Totale Prijs: US $32.18
Lijkt me toch duidelijk dat er dus niet verstuurd wordt naar NL
[ Voor 26% gewijzigd door GerkeP op 06-01-2015 08:53 ]
GerkeP
ik krijg namelijk ook gewoon:
Verzendkosten:
Gratis Verzending to Netherlands Via China Post Air Mail
[ Voor 15% gewijzigd door Thasaidon op 06-01-2015 08:57 ]
Dat lijkt me raar, ik bestel bijna wekelijks via AliExpress wel ietsThasaidon schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 08:54:
Ik denk dat ze jou XS4ALL ip aanzien voor niet NL (staat ook UNDEFINED bij jou locatie)...
ik krijg namelijk ook gewoon:
Verzendkosten:
Gratis Verzending to Netherlands Via China Post Air Mail
Ik denk dat ik gelijk heb, maar als iemand dat wil testen, lekker bestellen
Als ik niet ben ingelogd, laat de site dat zien, zodra ik inlog krijg ik dus de melding dat er niet naar NL verstuurd wordt
[ Voor 12% gewijzigd door GerkeP op 06-01-2015 09:17 ]
GerkeP
KPN is bezig om de nieuwe versie van verimatrix te implementeren waardoor deze cam gebruikt kan worden. Daarom wil ik het niet afwachten, maar proactief handelen
Carpe Diem
Verwijderd
muppet99 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:30:
https://twitter.com/verimatrixinc/status/533371826777227265
KPN is bezig om de nieuwe versie van verimatrix te implementeren waardoor deze cam gebruikt kan worden. Daarom wil ik het niet afwachten, maar proactief handelenWellicht is het mogelijk om hiermee toch weer legaal de HTPC te kunnen gebruiken
hopen dat ze (KPN dan) het niet weer slecht implementeren, zoals eerder met alle problemen/bedreigingen
http://iptvseminar.com/about-2014/program-2014/
O.a. SMiT over het CI+ 1.4 STB-less gebeuren, geeft wat leuke achtergrond info. (Presentatie en verslag)
En ook de presentatie van TNO geeft leuke achtergrond info. (Presentatie en verslag)
[ Voor 48% gewijzigd door davides op 06-01-2015 16:46 ]
Mooi dus dat behoud an een vast IP wel mogelijk lijkt te zijn
Dat is inderdaad zeker interessant.muppet99 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:30:
https://twitter.com/verimatrixinc/status/533371826777227265
KPN is bezig om de nieuwe versie van verimatrix te implementeren waardoor deze cam gebruikt kan worden. Daarom wil ik het niet afwachten, maar proactief handelenWellicht is het mogelijk om hiermee toch weer legaal de HTPC te kunnen gebruiken
Ik had al wel gelezen over het experiment dat KPN wil gaan doen .Echter, dan nog steeds gaat het (lijkt me) om CI+.
En voor zo ver ik weet bestaat er op (HT)PC gebied niets wat voor CI+ gecertificeerd zal worden.
En KPN kan ook alsnog voor een ongeveer zelfde oplossing kiezen als UPC: Smartcard hard koppelen aan door hun zelf geleverde hardware incl. CAM
[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 06-01-2015 14:40 ]
CI+ zorgt er alleen voor dat je ook interactieve diensten kan bekijken.... Maar op een HTPC zorg je daar zelf wel voor
Carpe Diem
Verwijderd
Aan dat verhaal van ziggo dacht ik ook, maar als dat (tegen die tijd) jou luktmuppet99 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:56:
Ze hebben het erover dat ze het willen gaan ondersteunen om de smartcard in de tv te stoppen. Dus dan kunnen ze iig geen koppeling maken met door hun geleverde tv'sHet is nu ook mogelijk om Ziggo te ontvangen via een constructie. Deze techniek lijkt mij makkelijk te porteren naar een verimatrix CI+ CAM. Het gaat mij er dan ook meer om de techniek van de CAM te achterhalen zodat deze weer in oscam gebruikt kan worden. 30 Dollar is voor mij een kleine investering, om zo eindelijk weer zelf de apparatuur te kunnen kiezen
CI+ zorgt er alleen voor dat je ook interactieve diensten kan bekijken.... Maar op een HTPC zorg je daar zelf wel voor
[niet serieus]
Nu nog die "Russische developers" uit blik halen, en hopen dat werkt
[/niet serieus]
Edit:
Maar ja, eerst zien wat KPN daadwerkelijk gaat uitrollen.
@hieronder, daar heb je een punt ..
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2015 15:15 ]
Wie zegt er dat ze het willen koppelen met door hun geleverde TV's?muppet99 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:56:
Ze hebben het erover dat ze het willen gaan ondersteunen om de smartcard in de tv te stoppen. Dus dan kunnen ze iig geen koppeling maken met door hun geleverde tv'sHet is nu ook mogelijk om Ziggo te ontvangen via een constructie. Deze techniek lijkt mij makkelijk te porteren naar een verimatrix CI+ CAM. Het gaat mij er dan ook meer om de techniek van de CAM te achterhalen zodat deze weer in oscam gebruikt kan worden. 30 Dollar is voor mij een kleine investering, om zo eindelijk weer zelf de apparatuur te kunnen kiezen
UPC koppelt aan door hun geleverde CI+ CAM. Je kan zelf gekochte nagravision modules gebruiken wat je wil of een softcam oplossing, het zel met een UPC smartcard niet gaan werken.
Dat het bij Ziggo via een achterdeurtje kan is leuk mee genomen. Ziggo ondersteunt namelijk ook nog het 'oude' CI. UPC ondersteunt echter uitsluitend CI+. CI+ zorgt niet alleen maar dat diensten interactief kunnen zijn maar ook dat zenders bv kunnen bepalen wat jij wel of niet kan opnemen. En voor zover ik begrepen heb komt er om die reden dus ook niet zo maar PC-hardware die aan CI+ zal voldoen (of alleen onder hele strikte voorwaarden).
Er is dus, naar mijn bescheiden mening, een grotere waarschijnlijkheid dat KPN hetzelfde als UPC gaat doen dan hetzelfde als Ziggo.
Het blijft speculeren, maar het lijkt mij niet dat ze nu een hoop moeite gaan doen om het om te gooien terwijl ze straks weer een verandering moeten gaan doen....
En het hobby aspect blijft altijd leuk
Carpe Diem
Verwijderd
Precies!
P.S Je kan nog altijd de "verboden" optie gebruiken, als je weet wat ik bedoel
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2015 15:47 ]
Inderdaad, er is nog hoop. En met behoud van analoog en DVB-C.wizkid_niels schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 14:16:
Zojuist een brief gekregen van XMS/Telfort over de overgang naar Telfort. Stond bij dat aangezien ik nu een vast IP heb, en Telfort dit niet aanbied ik ook de mogelijkheid heb om over te gaan naar OnsBrabantNet. Hier zou ik wel een vast IP kunnen krijgen.
Mooi dus dat behoud an een vast IP wel mogelijk lijkt te zijn
Ik heb ook die brief gekregen.
Postcode check van OnsBrabantNet ontkent het bestaan van glas naar mijn woning en bij de helpdesk van OBN wisten ze ook niet dat Hilversum volgens XMS in Brabant ligt
Bij XMS wist men na wat navragen te vertellen dat er inderdaad een constructie bedacht was om XMS klanten naar OBN te migreren met behoud van (ander) vast-IP
In het kort...
Omdat ik een "vast IP adres" klant ben krijg ik de volgende keuzes:
1) ga over naar Telfort en krijg een "Alles-in-1 Glasvezel Extra" abonnement voor maar € 52,50 per maand
Hierbij komt mijn vast IP permanent te vervallen en krijg ik tijdens de overstap sowieso al een ander IP.
2) ga over naar XS4All naar een "Internet Compact + Bellen + Televisie 50/50Mbit"
De voordelen:
Ik krijg dan een nieuw IP, maar dit is wel een vast IP.
En ik mag gebruik blijven maken van poort 25
De nadelen:
Analoge TV komt te vervallen
Ik ga terug van 100/100 naar 50/50
Het is geen IPTV maar iTV (?)
De 1e 6 maanden betaal ik dan € 45,- maar daarna ga ik € 62,50 !!! betalen
Om het nog maar niet te hebben over de Amino's waar ik dan niks meer mee kan en 4 nieuwe STB's moet hebben... $$$$$
En dan moet ik beslissen vóór 24 Januari.
Overigens lees ik dus niet dat als ik voor Telfort zou kiezen het gebruik van poort 25 komt te vervallen, terwijl bij XS4All wel expliciet genoemd word dat gebruik toegestaan is.
Ook staat er niet bij of dit nieuwe jaarcontracten worden of niet, of dat het vanaf dag 1 na de overgang maandelijks opzegbaar is.
En op basis hiervan moet ik dan een keuze maken voor het eind van de maand
En wat als ik naar geen van beiden wil? hoe lang heb ik dan de tijd om over te stappen naar een andere partij?
[ Voor 29% gewijzigd door Thasaidon op 06-01-2015 17:11 ]
Nee ik weet niet wanneer het over gaat. U krijgt vanzelf een brief. Half uur later brief in de bus.
dat heeft die gozer snel geregeld
Ook onsbrabant zat niet in zijn opties, xs4all wel
ow lekker verneukeratief.
Onsbrabantnet.nl en onsbrabant.net
[ Voor 23% gewijzigd door Fish op 06-01-2015 16:54 ]
Ik ben benieuwd wat bij mij straks in de bus ligtThasaidon schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:44:
Eindelijk de brief binnen van XMS over de overname naar Telfort, maar ik word hier niet vrolijk van...
In het kort...
1) ga over naar Telfort en krijg een "Alles-in-1 Glasvezel Extra" abonnement voor maar € 52,50 per maand
Hierbij komt mijn vast IP permanent te vervallen en krijg ik tijdens de overstap sowieso al een ander IP.
2) ga over naar XS4All naar een "Internet Compact + Bellen + Televisie 50/50Mbit"
De voordelen:
De nadelen:
De 1e 6 maanden betaal ik dan € 45,- maar daarna ga ik € 62,50 !!! betalen![]()
Om het nog maar niet te hebben over de Amino's waar ik dan niks meer mee kan en 4 nieuwe STB's moet hebben... $$$$$
Overigens lees ik dus niet dat als ik voor Telfort zou kiezen het gebruik van poort 25 komt te vervallen, terwijl bij XS4All wel expliciet genoemd word dat gebruik toegestaan is.
Zit ook te twijfelen tussen Telfort en XS4all (of eigenlijk XS4all zonder iTV aangevuld met UPC, want je moet geen KPN iTV willen
Vast IP is voor mij geen showstopper meer maar xs4all heeft ook native IPv6 en, zoals je zelf al aangeeft, volledig open internet. Bij Telfort staat poort 25 sowieso dicht en IPv6 is wel mogelijk maar ongedocumenteerd (6rd via DHCP-optie). En je weet niet wat de toekomst gaat brengen vwb DVB-C en het huidige Glashart Media platform (het is denk ik een kwestie van tijd voordat alles achter de Verimatrix verdwijnt). Wat ik me afvraag is of je, als je voor Telfort kiest, opnieuw een jaarcontract moet uitzitten of dat je binnen het jaar alsnog kunt overstappen. Of dat er maatwerk mogelijk is in de vorm van korting op een pakket internet+bellen bij XS4All (is nu 45 euro voor 50Mbit en 55 voor 100Mbit, ik betaalde 70 bij XMS voor 100Mbit + pluspakket).
Welke keuze je ook maakt, zoveel 'bang for the bucks' als bij XMS zal je nooit meer krijgen
Verwijderd
Vanmiddag ook de vast ip brief ontvangen. Tweemaal nogwel!penacho schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:28:
Postcode check van OnsBrabantNet ontkent het bestaan van glas naar mijn woning en bij de helpdesk van OBN wisten ze ook niet dat Hilversum volgens XMS in Brabant ligt
Bij XMS wist men na wat navragen te vertellen dat er inderdaad een constructie bedacht was om XMS klanten naar OBN te migreren met behoud van (ander) vast-IP
Mag ook naar ONSBrabantNet: Alles-1-in pakket 100/100mbit voor €55,00 en* de eerste 6 maanden €10 korting + 1 jaar gratis bellen onb vast mobiel + standaard opnemen + gratis ontvanger + gratis router.
Vast IP adres zal bij overgang naar OnsBrabantNet wijzigen in een nieuw vast IP adres. U kunt bij OnsBrabantNet gebruikmaken van poort 25.
*Bij de abonnementen bij OnsBrabantNet is dit €65 met 6 maanden €10 korting.
Geloof dat ik hier maar intrap
[Zie net dat de brieven gedateerd zijn 5 januari 2014]
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2015 17:36 ]
XS4ALL is dan weer geen optie, kennelijk, jammer.
Overigens kan ik volgens de postcode check van geen van de genoemde leveranciers glasvezel krijgen...
[ Voor 46% gewijzigd door ijdod op 06-01-2015 17:40 ]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Jawel hoor, ik bestel regelmatig bij ze, de Chinese overheid ziet dit als export en om die export te bemoedigen betaalt de Chinese overheid die verzendkosten, komt netjes met de pakketdienst van PostNL.GerkeP schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 08:50:
[afbeelding]
[afbeelding]
Lijkt me toch duidelijk dat er dus niet verstuurd wordt naar NL
Alles uitkleden en het volle pond blijven betalen, echt een Kpn mentaliteit
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren
Heb vanmiddag mezelf voorgedaan als XMS klant en naar Telfort gebeld.Speedy-Andre schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 17:40:
Ik denk dat ik Xms klant blijf tot de laatste minuut, nog steeds geen brief gezien![]()
Alles uitkleden en het volle pond blijven betalen, echt een Kpn mentaliteit
In dat gesprek werd bevestigd dat zowel analoge als DVB-C niet meer werd aangeboden.
Had volgens de beste man te maken met "het tweede vezeltje" welke in praktijk veel te duur bleek te zijn.
Over dat tweede vezeltje loopt analoge tv en dvb-c.
Hierdoor werd de capaciteit voor een grote groep mensen niet gebruikt omdat men dat toch niet meer gebruikte als men eenmaal digitale tv had.
Hij erkende dat nieuwe klanten geen analoge en DVB-C meer krijgen.
Wat hij echter ook letterlijk zei was:
Mogelijk doelt de man op een nieuwe dienst van Telfort:Als u een bestaande klant bent die door ons is overgenomen, zoals XMS, krijgt u niet automatisch de Analoge en DBV-C diensten die al had bij XMS, u moet hier specifiek om vragen en dat komt dan in het kontrakt te staan, vraagt u niet om behoud van analoge tv of DVB-C dan raakt u dit kwijt.
Bij degenen waarin niet specifiek in het kontrakt staat dat het abonnement is afgesloten incl de genoemde diensten,zal de dienst ook niet aangeboden worden of kan deze worden stopgezet.
http://www.totaaltv.nl/ni...ternet-via-glasvezel.html
Een quote bij het laatste stukje zegt namelijk:
"KLANTEN BEHOUDEN DIGITALE TV VIA DVB-C BIJ OVERSTAP
Bestaande Telfort-klanten kunnen naar het nieuwe abonnement overstappen. Het basisabonnement kost wel een euro duurder, namelijk 46 euro per maand. Hiervoor krijgt men wel meer mogelijkheden bij Interactieve TV en toegang tot snellere internetabonnementen.De huidige Telfort-klanten behouden na de overstap het analoge tv-aanbod. Hiervoor dient men bij de overstap naar het nieuwe abonnement wel zelf om te verzoeken.. Eerder werd bekend dat KPN bij nieuwe Telfort-klanten geen analoge en digitale tv via de kabelnorm DVB-C meer aanbiedt. "
Wat er echter met de bestaande dienst DVB-C bij bestaande klanten,staat er zo niet bij,alleen analoge tv wordt genoemd...
[ Voor 25% gewijzigd door Nick39 op 06-01-2015 17:59 . Reden: Update over nieuwe dienst. ]
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met standaard radiatoren
Ja en het werd me pas in tweede instantie gezegd.Speedy-Andre schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 18:30:
Dat is niet bepaald klantvriendelijk als je zelf moet aangeven dat je analoog en dvb-c wil behouden
Ik kreeg eerst een mevrouw aan de lijn die me blijkbaar gelijk wilde binnenhalen,pas toen ik door ging met vragen zei ze dat ze even moest overleggen,en zonder enige aankondiging kreeg ik opeens een meneer aan de telefoon die er technisch meer over wist en met het tweede vezeltje aankwam.
Het grappige was dat er in eerste instantie alleen gesproken werd bij de diverse nieuwsmedia over een afschaffing van DVB-C,maar nu wordt dus ook gesproken over de afschaffing van analoge tv.
De NOS had er ook iets over, als ik dat kan vinden edit ik deze post ff.
1) Waarom ga ik bij XS4all veel meer betalen voor minder diensten? Alleen maar voor dat vaste IP?
2) Kan ik straks bij Telfort ook nog steeds poort 25 gebruiken? (dus een eigen mailserver blijven draaien?)
3) XS4All bied geen analoge-tv, blijft Telfort dit wel bieden?
4) Worden dit nieuwe jaarcontracten? Of kan ik straks na de overzetting gewoon per maand op zeggen?
5) En wat als ik én niet naar Telfort wil én niet naar XS4All? Hoe lang heb ik dan om een andere ISP te zoeken?
6) Ik moet vóór 24 januari mijn beslissing maken, waarom zo kort dag?
Mijn XMS e-mail werkt overigens ook nog steeds, wat ik ook vreemd vind.. Is dat normaal ruim een maand na afsluiting?
Alles-in-1 basis extra is de 100 mbit variant zoals die vroeger bestond.Jelte schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 18:58:
Hier ook een brief waarin gesproken wordt over Alles-in-1 basis extra... Wat betekent dat? Daar heb ik dus maar om gevraagd. Ben heel benieuwd naar het antwoord. Maar zie ook dat velen hier dezelfde vragen hebben. Kortom als je antwoord krijgt zie ik die hier heel graag gepost.
Ik vind het overigens netjes van XMS dat ze rekening houden met de (waarschijnlijk kleine) groep klanten die een vast ip-adres heeft en features als inbound SMTP gebruikt door specifiek hen een apart aanbod te doen. Ze hadden net zo goed kunnen zeggen 'allemaal naar Telfort en zoek het maar uit'.
Ah, alleen vreemd dat ze dat niet in de brief zetten dan. En ik wil het zwart op wit hebben. Ook over analoog en DVB-C.joop99 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 19:13:
[...]
Alles-in-1 basis extra is de 100 mbit variant zoals die vroeger bestond.
Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Lijkt mij niet zinvol, want als je niet beschikt over een smartcard dan doet een CI of CI+ module met geïntegreerde smartcard lezer ook niets. Verder heb je nog het probleem dat je op de één of andere manier het IPTV signaal door de contacten van deze module moet zien te krijgen wat een standaard TV met CI of CI+ slot dus niet zal doen aangezien daar de boel is ingericht voor gebruik met DVB tuner hardware.muppet99 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 23:09:
Iemand ervaring met deze webshop? http://nl.aliexpress.com/...CI-Module/1349497866.html
Het Conditional Access System (CAS) van Verimatrix kan ook voor een DVB systeem gebruikt worden en daar lijkt deze SMiT Verimatrix CAM voor bedoeld te zijn, niet voor het IPTV systeem.
Verwijderd
Naar ik aanneem kun je gewoon opzeggen en bij een andere provider een abonnement afsluiten. Dat heb ik ook gedaan een paar maanden terug (van xms naar xs4all).Thasaidon schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:44:
Eindelijk de brief binnen van XMS over de overname naar Telfort, maar ik word hier niet vrolijk van...
In het kort...
De voordelen:
De nadelen:
De 1e 6 maanden betaal ik dan € 45,- maar daarna ga ik € 62,50 !!! betalen![]()
Ook staat er niet bij of dit nieuwe jaarcontracten worden of niet, of dat het vanaf dag 1 na de overgang maandelijks opzegbaar is.
En wat als ik naar geen van beiden wil? hoe lang heb ik dan de tijd om over te stappen naar een andere partij?
Volgens wat ik eerder heb gelezen is poort 25 inkomend geen probleem bij Telfort, maar uitgaand is blijkbaar geblokt volgens sommige. Ik kan dan niet met zekerheid zeggen want heb geen Telfort.
Wel weet ik dat telfort zijn IP ranges voor klanten automatisch blacklist, dus ontkom je er eigenlijk niet aan je uitgaande mail via Telfort smtp servers te sturen of hiervoor een andere relay server te gebruiken.
Bij xs4all speelt dit probleem niet, met als bonus dat je via hun website je reverse dns host naam kunt wijzigen. Als je smtp server ook via IPV6 wekt, kun je via de help desk ook rdns voor ipv6 laten aanpassen.
Xs4all is inderdaad ook vast ipv4 en een vaste ipv6 :./48 prefix.
Het is iets duurder dan telfort, maar ik ben zelf zeer content met de extra's.
Op basis van de dingen die ik in dit topic heb gelezen, denk ik dat je XMS-mail actief blijft zodat ze je nog maandenlang nieuwe facturen kunnen sturen.Inflatable schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 19:12:
Mijn XMS e-mail werkt overigens ook nog steeds, wat ik ook vreemd vind.. Is dat normaal ruim een maand na afsluiting?
Verwijderd
Dat van poort 25 klopt maar die blacklist niet mijn ip is volgens http://mxtoolbox.com helemaal schoon. Bij KPN en mischien ook bij Telfort ADSL geldt dat wel.Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 20:28:
[...]
Volgens wat ik eerder heb gelezen is poort 25 inkomend geen probleem bij Telfort, maar uitgaand is blijkbaar geblokt volgens sommige. Ik kan dan niet met zekerheid zeggen want heb geen Telfort.
Wel weet ik dat telfort zijn IP ranges voor klanten automatisch blacklist, dus ontkom je er eigenlijk niet aan je uitgaande mail via Telfort smtp servers te sturen of hiervoor een andere relay server te gebruiken.
Technisch kan het uiteraard, de vraag is in hoeverre de wat oudere delen van het XMS netwerk daarin meegaan. Ik kan me zo voorstellen dat er een (technische) reden is waarom we bv in mijn woonplaats kunnen kiezen uit XMSnet, XMSnet of XMSnet op de glasvezel.Barre73 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 21:27:
OBN kan gewoon landelijk leveren hoor. Technisch geen enkel probleem. Ze kopen gewoon whitelabel/wholesale in bij KPN ITNS. Als Telfort iets met OBN heeft geregeld dan zal dat vast wel goed gaan.
Verwijderd
Sorry. Ik las via het telfort draadje hier, dat een link bevatte naar een telfort forum waar een medewerker van telfort dit beweerde.Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 22:34:
[...]
Dat van poort 25 klopt maar die blacklist niet mijn ip is volgens http://mxtoolbox.com helemaal schoon. Bij KPN en mischien ook bij Telfort ADSL geldt dat wel.
Staat 25 uitgaand open ?
Klopt,fast-server schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 23:30:
Alleen naar telforts eigen server... ben er op dit moment al werk van aan het maken aangezien dit geen uitzondering in het contract is en het wettelijk dus geen restrictie mag zijn.
ik heb inmiddels uit verschillende bronnen gehoord dat poort 25 enkel open staat naar de Telfort servers toe.
Als je dus een eigen mailserver wil draaien moet je verplicht relayen via de Telfort servers.
En dat is nou net niet wat ik wil met een eigen server.
Poort 25 naar binnen zou wel gewoon open staan.
[ Voor 4% gewijzigd door Thasaidon op 07-01-2015 07:45 ]
SMTP kan prima over andere poorten volgens de RFC's
465, 25, 587, 2525 of 2526
GerkeP
Als je nu over kan op Telfort moet je in theorie ook over kunnen op alle andere ITNS-aangesloten providers.ijdod schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 23:12:
[...]
Technisch kan het uiteraard, de vraag is in hoeverre de wat oudere delen van het XMS netwerk daarin meegaan. Ik kan me zo voorstellen dat er een (technische) reden is waarom we bv in mijn woonplaats kunnen kiezen uit XMSnet, XMSnet of XMSnet op de glasvezel.
De enige technische reden was ruimte in de PoP. Er is destijds voor gekozen om alle woningen niet alleen van een vezel naar de PoP te voorzien maar ook om in de PoP die woningen allemaal direct te patchen op actieve apparatuur. Iets dat normaliter alleen gebeurt met woningen die een abonnement hebben. Dat is toen gedaan omdat het makkelijker is en de levertijd aanzienlijk verkort wordt als er geen monteur meer heen hoeft om de patches te zetten. Grote nadeel is echter dat er dan ook veel meer actieve apparatuur in de PoP moet dan noodzakelijk, waardoor je eigenlijk alle kastruimte hebt gebruikt terwijl dat niet echt nodig was.
De betere opzet is dat de operator steeds voldoende apparatuur bijplaatst voor het aantal abonnees en dat dus alleen die abonnees worden gepatcht. Daardoor hou je meer ruimte over, bijvoorbeeld voor de extra apparatuur van KPN Wholesale.
Ik kan me maar zo voorstellen dat die situatie in sommige (vooral hele kleine) PoP's in Portaal gebieden is aangepast door alle niet actieve klanten te de-patchen. En zo weer ruimte vrij te maken voor apparatuur waardoor er weer meer partijen kunnen leveren.
Het is ook een wassen neus allemaal. En o.a. daarom wil ik ook liever niet naar Telfort.GerkeP schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 08:39:
Maar dat is toch gewoon een wassen neus, daarmee hou je hooguit wat hobbyisten buiten. Malware gebruikt ook allang geen poort 25 meer uitgaand.
SMTP kan prima over andere poorten volgens de RFC's
465, 25, 587, 2525 of 2526
Maar het zgn "aanbod" van XS4All vind ik ook niks, want ik krijg minder diensten, maar ga wel veel meer betalen. En nou lijkt die 62,50 niet veel meer, maar ik heb nu wel 3 stb's en dat moeten er dus 4 worden omdat XS4All geen analoog heeft.
En die STB's moeten dus ook vervangen gaan worden (gehuurd).
[ Voor 42% gewijzigd door Thasaidon op 07-01-2015 09:03 ]
Verwijderd
Ik heb sterk de indruk dat wij als ex-XMSsers bij OBN een gunstiger aanbod krijgen dan de 'normale' abonnementen die het aanbiedt.ijdod schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 17:27:
volgens de brief zou er een OBN optie zijn voor 36 euro voor 100/100, maar die vind ik bij OBN zelf niet terug. (internet-only).
Abonnement internet-only van €36 zou 60/60 zijn, maar blijkbaar wordt bij deze actie 100/100 aangeboden.
Zie ook mijn reactie van 17:25 waarbij ik €55 aanbieding krijg tegen €65 voor nieuwe abonnees.
Wel typisch: hun site geeft bij 'Alles-in-1 pakketten' een 404 error...
Verwijderd
Blijkbaar worden er aan de verschillende 'vast ip' bezitters verschillende aanbiedingen gedaan.Thasaidon schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 08:56:
Het is ook een wassen neus allemaal. En o.a. daarom wil ik ook liever niet naar Telfort.
Maar het zgn "aanbod" van XS4All vind ik ook niks, want ik krijg minder diensten, maar ga wel veel meer betalen. En nou lijkt die 62,50 niet veel meer, maar ik heb nu wel 3 stb's en dat moeten er dus 4 worden omdat XS4All geen analoog heeft.
En die STB's moeten dus ook vervangen gaan worden (gehuurd).
Geen idee of dat met de verschillende abonnementen die men heeft te maken heeft.
Mijn toegezonden brief heeft als kenmerk: 157112 en waarschijnlijk/misschien heeft dat kenmerk te maken met het aanbod.
Ik ga maar €1.50 per maand meer betalen maar krijg daar 'bellen' bij, wat ik nu niet afneem.
Bovendien zitten er meer zenders in het tv-pakket en de gratis newsservers lijken ook extra.
Het adres van onze newsserver is news.onsbrabantnet.nl
Voor het gebruik hiervan dien je aangesloten te zijn op ons netwerk. Hier zijn verder geen inloggegevens voor nodig.
De volgende specificaties zijn voor deze dienst van toepassing:
- Geen datalimiet
- Retentietijd: > 60 dagen
- Max. aantal sessies per IP: 4
- Max. download snelheid per sessie: 512 kbps
- Max. download snelheid voor 4 sessies: 2000 kbps
- Aantal nieuwsgroepen: ongeveer 120.000
Ik vind het vreemd dat je bij XS4All zoveel meer gaat betalen en nog allerlei hardware bij moet kopen/huren.
Verwijderd
Bij mij geen 404 errorjanbrede schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:39:
Inmiddels van de webcare van zowel XMS als OBN de bevestiging gekregen dat OBN (bij uitzondering) toch kan leveren in Hilversum. Neig er nu naar om over te stappen naar OBN omdat het aanbod overeenkomt met wat ik nu bij XMS heb (incl. analoog en Amino platform).
Wel typisch: hun site geeft bij 'Alles-in-1 pakketten' een 404 error...
Bovenaan postcode check, maar verder op pagina de alles-in-één pakketten [die dus niet overeenkomen met het aanbod, dat wij hebben gekregen]
Alles-in-één Totaal
60 Mb/s Internet, Televisie & Bellen
€ 45,00
Na 6 maanden € 55,00
60 Mb/s up- en download snelheid
Alles-in-één Comfort
100 Mb/s Internet, Televisie & Bellen
€ 55,00
Na 6 maanden € 65,00
100 Mb/s up- en download snelheid
Alles-in-één Deluxe
500 Mb/s Internet, Televisie & Bellen
€ 75,00
Na 6 maanden € 85,00
500 Mb/s up- en download snelheid
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2015 10:07 . Reden: spelling ]
Ik denk dat dit ook het idee achter het uitfaseren van DVB-C en analoog is, op het moment dat deze vervallen hebben ze in de hele kleine (oud portaal) mini pops een hele boel ruimte over.Barre73 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 08:56:
[...]
Ik kan me maar zo voorstellen dat die situatie in sommige (vooral hele kleine) PoP's in Portaal gebieden is aangepast door alle niet actieve klanten te de-patchen. En zo weer ruimte vrij te maken voor apparatuur waardoor er weer meer partijen kunnen leveren.
Op de vrijgekomen ruimte zouden ze weer apparatuur plaatsen om zo andere diensten te kunnen gaan aanbieden (meerdere providers) zonder dat ze echt veel kosten moeten gaan maken om de oude wijken om te bouwen.
Heb je dat speciaal moeten vragen? Of liet de postcode check zien dat het mogelijk was?janbrede schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 09:39:
... Neig er nu naar om over te stappen naar OBN omdat het aanbod overeenkomt met wat ik nu bij XMS heb (incl. analoog en Amino platform).
Als ik bij OBN kijk zou leveren bij mij namelijk niet mogelijk zijn
Ik heb wel een Genexis V2
Ondertussen heb ik ook al bij Solcon geïnformeerd naar de mogelijkheden, maar nog geen antwoord gehad.
[ Voor 30% gewijzigd door Thasaidon op 07-01-2015 11:10 ]
Ik denk dat ze gewoon helemaal van die 'tweede vezel' afwillen. Volgens mij zijn er zelfs al nieuwe gebieden waar die 'tweede vezel' helemaal niet is aangelegd. Die 'tweede vezel' stamt nog uit de tijd dat er sowieso nog geen digitale/ip-tv leverbaar was over de glasvezel. In het begin hadden we alleen analoog, over die 'tweede vezel' dus.Barre73 schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 10:40:
Nee, dat heeft er niet veel mee te maken hoor. De ruimte voor CATV apparatuur is niet zo heel veel. Het zit em veel meer in de Switches en vooral in de Dslams van KPN die nou eenmaal best groot zijn.
Wellicht ook XMS/OBN eens bellen. Best kans dat het toch mogelijk is...Thasaidon schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 11:01:
Ok, bij mij in de brief staat dus XS4All, maar dat "aanbod" bevalt me niet. Dus leek OBN misschien een mogelijke optie.
[ Voor 19% gewijzigd door Fiber op 07-01-2015 11:51 ]
Ik werd net gebeld door XMS, de medewerker die ik gisteren sprak had het mis. Voorlopig zijn alleen Telford en OBN opties (3605; Maarssen, Portaal-gebied), zoals idd aangeboden. Dan wordt het dus OBN. XS4ALL zou duurder zijn, maar had wel mijn voorkeur gehad.ijdod schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 18:01:
Heb even gebeld, ik wilde weten of XS4ALL ook een optie was, daar dit sommigen wordt aangeboden. De XMS-medewerker was hogelijk verbaasd dat OBN aangeboden was, gezien de woonplaats best wel buiten Braboland. Volgens zijn zeggen was XS4ALL wel degelijk een optie, en was dit ook wat aangeboden had moeten worden. Ik zou een nieuwe brief gaan krijgen. We gaan het zien...
Overigens wordt eea onder de streep vooral veroorzaakt door XMS die mensen met een afwijkend product een goede oplossing wil bieden. Ze hadden gewoon lomp iedereen naar een Telford abo over kunnen zetten, en jammer dan van je vaste IP.
[ Voor 13% gewijzigd door ijdod op 07-01-2015 12:09 ]
Wat noem jij een afwijkend product? XMS bood (net als vele andere ISP's) de mogelijkheid tot een vast IP en dat was gewoon een standaard product.ijdod schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 12:07:
[...]
Overigens wordt eea onder de streep vooral veroorzaakt door XMS die mensen met een afwijkend product een goede oplossing wil bieden.
Omdat nu IPv4 IP's schaars zijn en bedrijven zoals KPN niet genoeg adressen hebben voor alle klanten en dus de vast IP's niet meer willen/kunnen leveren, is dat ineens een "afwijkend product"?
Dus ja, op zich niet verkeerd dat ze ook een alternatief aangeven voor Telfort, alleen of je je kunt vinden in die alternatieven is een tweede...
Ik namelijk niet.
[ Voor 12% gewijzigd door Thasaidon op 07-01-2015 12:28 ]
Dat hebben ze soort van al eens geprobeerd en toen kwamen ze toch van een koude kerk thuis.ijdod schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 12:07:
Overigens wordt eea onder de streep vooral veroorzaakt door XMS die mensen met een afwijkend product een goede oplossing wil bieden. Ze hadden gewoon lomp iedereen naar een Telford abo over kunnen zetten, en jammer dan van je vaste IP.
Vind dit niet meer dan normaal zaken doen. Sterker nog, ze doen het eindelijk eens een beetje goed, al vind ik wel dat kiezen tussen Telfort en XS4all zoals besproken niet echt kiezen is en toch wel in dat straatje past van; lomp naar Telfort.
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Verwijderd
Lees in hun Veelgestelde vragen dat niet in hun hele gebied 500/500 aangeboden wordt.ericjanvanputten schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 16:39:
ook de overstapbrief gehad - iemand een idee of het dan ook mogelijk is om bij OnsBrabantNet het 500Mbit pakket erbij te nemen?
Neem voorlopig dus aan dat dat niet gaat.
Waarom kan ik niet voor 500 Mbit kiezen?
Op dit moment is het helaas niet mogelijk om overal waar OnsBrabantNet haar diensten over glasvezel aanbiedt dezelfde internetsnelheden te leveren. Er wordt momenteel onderzocht of het mogelijk is om dezelfde internetsnelheden in alle gebieden aan te bieden .
Wanneer in jouw gemeente een upgrade wordt uitgevoerd zullen wij je hierover informeren.
Ik vind dat ze ontzettend hun best doen voor die handvol tweakers die gehecht zijn aan hun vaste ip...Thasaidon schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 12:26:
[...]
Dus ja, op zich niet verkeerd dat ze ook een alternatief aangeven voor Telfort, alleen of je je kunt vinden in die alternatieven is een tweede...
Ik namelijk niet.
Ik vraag me overigens wel af hoe lang een club als OBN nog blijft bestaan. Doet toch een beetje denken aan het oude XMS. Leuk, klein, best goed maar uiteindelijk waarschijnlijk ook een kandidaat om overgenomen te worden door 'de grote jongens'. Of vergis ik me daar in...?
Verwijderd
Ben ik helemaal mee eens, maar heb geen idee hoeveel vaste ip abonnees er zijn; zullen toch niet allemaal tweakers zijn?!Fiber schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 12:39:
Ik vind dat ze ontzettend hun best doen voor die handvol tweakers die gehecht zijn aan hun vaste ip...
Edutel zit vlak bij TU Eindhoven net als XMS vroeger vlak bij Radboud Universiteit Nijmegen.Ik vraag me overigens wel af hoe lang een club als OBN nog blijft bestaan. Doet toch een beetje denken aan het oude XMS. Leuk, klein, best goed maar uiteindelijk waarschijnlijk ook een kandidaat om overgenomen te worden door 'de grote jongens'. Of vergis ik me daar in...?
Ruim 60.000 abonnees en ook plannen voor buiten Brabant.
Wie weet?
Dit topic is gesloten.
![]()