(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 67 ... 78 Laatste
Acties:
  • 431.286 views

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 16:21

Mojo

The Power Within

(jarig!)
Gister is de ring geraakt in Utrecht, die is nog steeds niet hersteld. Er is een damwand geslagen door 45 (!) buizen van alle marktpartijen. Hij is wel gewoon redundant, dus waarom het e.e.a. down is durf ik je ook niet te zeggen.

[ Voor 17% gewijzigd door Mojo op 11-12-2014 11:57 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:31
Mojo schreef op donderdag 11 december 2014 @ 11:56:
Gister is de ring geraakt in Utrecht, die is nog steeds niet hersteld. Er is een damwand geslagen door 45 (!) buizen van alle marktpartijen. Hij is wel gewoon redundant, dus waarom het e.e.a. down is durf ik je ook niet te zeggen.
Tja, als een stelletje bouwvakkers je kabels vernielt is dat wel overmacht lijkt mij. :z Maar dan nog is het wel handig als het vermeld wordt op je website en dat je helpdesk op de hoogte is. O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:03

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
--sarcasme mode on--
"Er is een algehele storing ivm met een damwand welke door vezels is gegaan, maar dat ligt aan uw apparatuur, dus haal de boel even een uur van de stroom af aub..."

Erg slecht dat de ene medewerker dus wel weet dat er een algehele storing is en de ander niet en je dus zinloze dingen laat uitvoeren.
En dat ze het dan zinloos vinden om het op de site te zetten kan natuurlijk niet.
Want als deze medewerkers later op de trein naar huis staan te wachten en er geen info komt over vertragingen is de wereld natuurlijk ineens wel te klein.

--sarcasme mode off--

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_BLAST3R schreef op maandag 08 december 2014 @ 17:37:
[...]

Persoonlijk zou ik niet weten waarom je iets langer dan een jaar zou willen behouden.. Meestal is het toch wel opnemen indien je even niet kan kijken, en dan op een later tijdstip gewoon kijken en weer verwijderen. Lijkt me een kleine groep die het doet 'om iets echt te bewaren'.
Ik ben zo'n iemand die series en films voor langere tijd bewaart,maar ik snap je redenering niet helemaal,waarom zou je dan een Blu-ray of dvd,of zelfs CD kopen, dat doe je omdat je de film dan nog een keer wilt zien.
En juist dan doe je dat na een wat langere tijd...
Waarom koopt men hele boxen van series,om ze nog eens te kunnen zien.
Dus wie doet dat nou.... nou heel veel mensen lijkt me.
Natuurlijk,je kan downloaden (even het legale/illegale deel skippen) maar met de hedendaagse Notice and Takedown gaat het toch heel erg moeilijk worden om,ik noem maar een zijstraat,seizoen 1 van Supernatural nog eens te downloaden.
Neem The Last Ship als voorbeeld, die werd er met 2 afleveringen per keer in een week of 4 doorheen gejast, in Amerika komt seizoen 2 vermoedelijk eind van de zomer uit,met wat mazzel zullen wij er hier in November van kunnen genieten,dan is het handig als je de serie nog even kan bekijken om er weer in te komen,maar dan is je jaar dus al voorbij en zijn die opnames pleite.
Ook jeugdseries, Q en Q, "Kunt u mij de weg naar Hamelen vertellen" (vermoedelijk al voor je geboorte uitgezonden ;) ) staan hier,evenals alle afleveringen van Baantjer, ik heb zo'n 50 series,met alle seizoenen hier staan.. 24,The 4400,Tatort,Derrick,Warehouse 13,haven,The 100,Eureka,Scorpion,C.S.I - alle varianten, Startrek the original (1966-1969) en alle varianten daarvan,Next Generation,Voyager,Enterprise... en zo kan ik nog hele bladzijdes vullen met series die ik vanaf seizoen 1 tot heden allemaal heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Krizna schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 14:30:
Zijn er meer mensen die de laatste weken last hebben van spooktelefoontjes op de vaste lijn van XMS? Nummerweergave is geblokkeerd of 80000000, en als ik opneem krijg ik gelijk kiestoon (dus niet iemand die de hoorn erop gooit).
Callcenters.. bij callcenters draait een computer alvast alle nummers en passeert een opnemende lijn direct door naar een "operator/verkoper" is die echter al in gesprek of duurt dat gesprek langer dan berekend is en er is geen vrije operator dan verbreekt de computer de lijn weer.
De meeste telefoon apparatuur rinkelt echter dan nog vrolijk ff door,bij XMS en zeker met de oude packetfronts was dat extreem.
Bel jezelf maar eens via je mobiel en hang op zodra je de bel van vast over hoort gaan, soms gaat de bel op vast dan nog zeker 2 keer over,en als je opneemt krijg je een kiestoon.
Ik heb er de afgelopen 3 weken last van gehad,bleek "De vriendenloterij " te zijn geweest.
Vorig jaar flikte KPN dit,die hadden een leuke variant,als er geen operator vrij was kreeg je een muziekje als je opnam om te voorkomen dat je een dode lijn of kiestoon kreeg,gooi je dan de hoorn er op dan wordt dat geregistreerd als een "niet afgehandeld gesprek" en dan begon het een paar dagen later weer net zo vrolijk,tot ik dan maar wachtte het zijn tenslotte mijn centjes niet en de telefoon gewoon naast de haak lag,om vervolgens na een minuut of 5 een mevrouw te horen kwetteren die wanhopig probeerde mijn aandacht te trekken.
Ze kreeg geen vriendelijk gesprek,rond die tijd lag namelijk een erg goede vriend van me op sterven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 16:02
Nick39 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 15:01:
[...]
Ik ben zo'n iemand die series en films voor langere tijd bewaart,maar ik snap je redenering niet helemaal,waarom zou je dan een Blu-ray of dvd,of zelfs CD kopen, dat doe je omdat je de film dan nog een keer wilt zien.
En juist dan doe je dat na een wat langere tijd...
Waarom koopt men hele boxen van series,om ze nog eens te kunnen zien.
Dus wie doet dat nou.... nou heel veel mensen lijkt me.
Natuurlijk,je kan downloaden (even het legale/illegale deel skippen) maar met de hedendaagse Notice and Takedown gaat het toch heel erg moeilijk worden om,ik noem maar een zijstraat,seizoen 1 van Supernatural nog eens te downloaden.
Neem The Last Ship als voorbeeld, die werd er met 2 afleveringen per keer in een week of 4 doorheen gejast, in Amerika komt seizoen 2 vermoedelijk eind van de zomer uit,met wat mazzel zullen wij er hier in November van kunnen genieten,dan is het handig als je de serie nog even kan bekijken om er weer in te komen,maar dan is je jaar dus al voorbij en zijn die opnames pleite.
Daarvoor heb je tegenwoordig diensten als Netflix die dat veel beter doen. Die doen dat een stuk beter dan je provider, die eigenlijk alleen lineair TV kijken aanbiedt. Dat je kan opnemen zie ik meer als extra dienst, maar uiteindelijk betaal je gewoon voor Live TV, en niet voor het opnemen. Wil je niet opnemen, dan kan je nu dus prima kiezen voor Netflix, waarbij je naar hartenlust je series kunt kijken wanneer je wil. Je hoeft het opnemen er dus niet bij te nemen.

Natuurlijk, het aanbod laat meestal te wensen over. Dat ben ik volledig met je eens. Zelf heb ik daarvoor (bij gebrek aan content op het juiste moment en via de weg waarop ik het zelf kan kijken) voor nieuwe series gewoon sickbeard draaien (ook wel download PVR genoemd) die voor mij netjes binnen een uur na het uitzenden in het land van herkomst de episode voor mij downloadt. Zo kan ik het altijd terug kijken wanneer ik het zelf wil. Voor de oudere content moet ik inderdaad ook wat beter zoeken. Daarvoor ga ik echt niet meer afhankelijk zijn voor de lineaire uitzendingen op TV.

Ik ben het met je eens dat het in sommige gevallen handig kan zijn om controle te hebben over je eigen opnamen, en ik zeg ook niet dat dat nonsens is. Maar ik kan mij niet voorstellen dat de meerderheid van de mensen dat op dezelfde manier ziet en de dienst zo wenst te gebruiken. Nogmaals; ik heb geen idee wat de harde cijfers zeggen, maar als ik een steekproef doe in mijn eigen omgeving kom ik tot de conclusie dat de meerderheid gewoon programma's opneemt zoals Eigen huis en tuin en VT Wonen, om die een dag of week later nog eens te bekijken. Als dat niet zo was, dan hadden ze op de NPVR nooit een retentie van een jaar gezet.

Vandaar dan ook dat je vrij bent in je keuze. Wil jij liever opnemen op eigen apparatuur, dan heb je nu de keuze voor Ziggo. Ik kies niet voor Ziggo omdat ik de upload snelheid belangrijker vindt dan het TV aanbod en mogelijkheden. En zo kunnen we allemaal een keuze maken in een provider die het best bij ons past.

Want zeg nou zelf; een provider die 100% aanbiedt waar jij behoefte aan hebt en aan al je wensen voldoet, en dat tegen een schappelijke prijs is nog altijd een utopie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_BLAST3R schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 16:27:
[...]

Daarvoor heb je tegenwoordig diensten als Netflix die dat veel beter doen. Die doen dat een stuk beter dan je provider, die eigenlijk alleen lineair TV kijken aanbiedt. Dat je kan opnemen zie ik meer als extra dienst, maar uiteindelijk betaal je gewoon voor Live TV, en niet voor het opnemen. Wil je niet opnemen, dan kan je nu dus prima kiezen voor Netflix, waarbij je naar hartenlust je series kunt kijken wanneer je wil. Je hoeft het opnemen er dus niet bij te nemen.
Netflix heeft bijna geen van de genoemde series die ik heb,of niet alle seizoenen.
Daarnaast kan Netflix ten allen tijden het aanbod wijzigen en daar heb ik geen controle over.
Het biedt geen garantie dat ik kan behouden wat ik wil behouden.
..... maar als ik een steekproef doe in mijn eigen omgeving kom ik tot de conclusie dat de meerderheid gewoon programma's opneemt zoals Eigen huis en tuin en VT Wonen, om die een dag of week later nog eens te bekijken. Als dat niet zo was, dan hadden ze op de NPVR nooit een retentie van een jaar gezet.
Vreemd dat je dit nu zo noemt, juist voor dit soort dingen is juist uitzending gemist,of kijk,of hoe dat dan nu heet in het leven geroepen... van iemand die de "moderne" mogelijkheden als Sickbeard en Netflix zo benut vind ik het raar dat je juist voor dit soort dingen terug grijpt op een PVR.
Niet veroordelend,maar raar.. feitelijk gebruik je de boel precies andersom,waar ik (nooit gedacht dat ik het zou zeggen) oudere, vaste opslag voor wil gebruiken neem jij je toevlucht tot media waar je geen controle over hebt zoals in je Netflix deel, en voor iets waarvoor ik niet eens een PVR klaar wil zetten en een on demand iets gebruik,wil jij juist dan een PVR gebruiken.
Want zeg nou zelf; een provider die 100% aanbiedt waar jij behoefte aan hebt en aan al je wensen voldoet, en dat tegen een schappelijke prijs is nog altijd een utopie.
Niet mijn huidige keus verdedigend,maar tot nu toe of momenteel, komt Ziggo daar meer bij in de buurt dan welke andere provider ook.
Het aanbod zenders is groter,het HD deel is groter zonder extra kosten,de kwaliteit van de zenders is nog steeds beter,ik hoef geen losse decoders en recorders te gebruiken want dat gaat prima via mijn tv,de download snelheid is hoger dan dat ik ooit in oud Portaalgebied via glas kan realiseren,up,download en tv kijken beinvloed elkaar niet,je tvstreams gaan niet van je internetspeed af,zo'n beetje elke tablet werkt met de tv dienst en in de ruim 1,5 jaar dat ik het nu heb is het nog geen enkele keer gebeurt dat welke dienst dan ook down is geweest.
Prima webcare die bijna overal aanwezig is,.. ik zie dat nog steeds niet terug bij anderen.. webcare was hier al lang dood voordat XMS over ging en het merendeel werd ook nog op vrijwillige basis gedaan.
Administratief was 1,5 jaar geleden de puinhoop net zo groot als dat het nu nog steeds is en nog steeds wachten mensen hier op hun brief met aanbod....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Nick39 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 22:34:
[...]

Netflix heeft bijna geen van de genoemde series die ik heb,of niet alle seizoenen.
Daarnaast kan Netflix ten allen tijden het aanbod wijzigen en daar heb ik geen controle over.
Het biedt geen garantie dat ik kan behouden wat ik wil behouden.
Vreemd dat je dit nu zo noemt, juist voor dit soort dingen is juist uitzending gemist,of kijk,of hoe dat dan nu heet in het leven geroepen... van iemand die de "moderne" mogelijkheden als Sickbeard en Netflix zo benut vind ik het raar dat je juist voor dit soort dingen terug grijpt op een PVR.
Niet veroordelend,maar raar.. feitelijk gebruik je de boel precies andersom,waar ik (nooit gedacht dat ik het zou zeggen) oudere, vaste opslag voor wil gebruiken neem jij je toevlucht tot media waar je geen controle over hebt zoals in je Netflix deel, en voor iets waarvoor ik niet eens een PVR klaar wil zetten en een on demand iets gebruik,wil jij juist dan een PVR gebruiken.
Dat snap ik ook wel, en ik zeg ook dat iedereen zo zijn eigen wensen heeft. Dat het voor jou werkt, prima. Wat ik echt niet snap, is waarom je vervolgens leunt op uitzendingen van zenders die al helemaal niet consistent zijn in hun aanbod, om die op te nemen en vervolgens als collectie te behouden? Sorry hoor, maar tussen Netflix en de kans dat iets wat je graag wil zien en wil houden wat op TV langs komt, geef ik Netflix toch echt het voordeel van de twijfel. Al helemaal voor specifieke content die je wil zien. Dat is dan ook meer on-demand, en niet meer linear TV kijken. Persoonlijk lijkt mij dat ook meer iets voor een collectie, en gelukkig kun je daarvoor nog steeds box-sets kopen (zoals je in een vorige post al benoemde). Ik vind een opname op een harddisk recorder van een live TV uitzending nou niet bepaald iets wat je een collectie kan noemen. Maar als dat voor jou werkt, prima.

Naast Netflix heb je natuurlijk veel meer van dat soort bronnen. Denk bijvoorbeeld aan Videoland. Heeft veel Nederlandse content.

Dus als je als argument gaat gebruiken dat de on-demand diensten niet compleet zijn, vind ik het al helemaal een raar verhaal als je gaat leunen op de uitzendschema's van de TV zenders om iets in je collectie te krijgen.

Niet dat ik het zelf gebruik, zoals ik al zei wordt ik prima bediend door de hedendaagse mooie automatiek die daarvoor geprogrammeerd is door een top-team enthousiastelingen. Ik hoef sowieso geen oudere series te kijken of dingen te bewaren. Wil ik dat, dan koop ik wel de DVD box.

Overigens klopt je argument natuurlijk wel dat je dat ook terug kan kijken on-demand. Maar oeps, wacht, moet je daar niet voor betalen bij de commercielen? Tsja, dat is even jammer. Ik denk dat mensen liever 4 euro in de maand betalen voor cloud recording dan dat ze per aflevering 1 euro betalen. Daarbij zul je een hoop uitzendingen ook niet terug zien in die on-demand apps. Dus daar is opnemen juist enorm handig voor; de lineaire live-uitzendingen van programma's (zoals VT Wonen) die niet echt collectables zijn, maar na een week alweer oud en dus weer verwijderd kunnen worden.

Maar zoals ik al zei; als het voor jou werkt op die manier, why not..

Ik zie lineair TV kijken dus meer als 'kijken wat er op dit moment op TV is', en niet als 'bron voor mijn content' als in dat ik die uitzendingen wil houden zodat ik er meerdere malen nogmaals naar kan kijken.
Nick39 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 22:34:
Niet mijn huidige keus verdedigend,maar tot nu toe of momenteel, komt Ziggo daar meer bij in de buurt dan welke andere provider ook.
Het aanbod zenders is groter,het HD deel is groter zonder extra kosten,de kwaliteit van de zenders is nog steeds beter,ik hoef geen losse decoders en recorders te gebruiken want dat gaat prima via mijn tv,de download snelheid is hoger dan dat ik ooit in oud Portaalgebied via glas kan realiseren,up,download en tv kijken beinvloed elkaar niet,je tvstreams gaan niet van je internetspeed af,zo'n beetje elke tablet werkt met de tv dienst en in de ruim 1,5 jaar dat ik het nu heb is het nog geen enkele keer gebeurt dat welke dienst dan ook down is geweest.
Prima webcare die bijna overal aanwezig is,.. ik zie dat nog steeds niet terug bij anderen.. webcare was hier al lang dood voordat XMS over ging en het merendeel werd ook nog op vrijwillige basis gedaan.
Administratief was 1,5 jaar geleden de puinhoop net zo groot als dat het nu nog steeds is en nog steeds wachten mensen hier op hun brief met aanbod....
Dat snap ik ook wel, en dat laat je ook meermaals overduidelijk merken in dit topic. Soms iets te duidelijk. Dan wordt het al meer een testimonial waarom mensen (net zoals jij) over moeten stappen naar Ziggo. Het is natuurlijk goed dat je positief bent om je huidige provider, maar in een topic zoals dit vinden sommigen dat gewoon niet zo thuis horen. Het komt al snel over alsof je iets wil verkopen. Prima als je aangeeft dat je nu goed zit, maar dat hoeft niet terug te komen in elke post die je hier plaatst.

Nu praat ik voor mezelf, dus je hoeft je hier natuurlijk niets van aan te trekken. Maar zo komt het op mij over en zo denk ik erover. Just my 2ct's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kunnen jullie misschien een eigen topic openen? Dit heeft weinig meer te maken met XMS volgens mij.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_BLAST3R schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 03:06:
[...]

Dat snap ik ook wel, en ik zeg ook dat iedereen zo zijn eigen wensen heeft. Dat het voor jou werkt, prima. Wat ik echt niet snap, is waarom je vervolgens leunt op uitzendingen van zenders die al helemaal niet consistent zijn in hun aanbod, om die op te nemen en vervolgens als collectie te behouden?
Je vergeet Film1, HBO, AMC, RTL Lounge (zonder reclame) Scifi Channel.. 13th street, BBC.
Dus als je als argument gaat gebruiken dat de on-demand diensten niet compleet zijn, vind ik het al helemaal een raar verhaal als je gaat leunen op de uitzendschema's van de TV zenders om iets in je collectie te krijgen.
Dat valt reuze mee, er is wel degelijk een schema, CSI is altijd op maandag, NCIS altijd op dinsdag, Criminal Mind altijd op woensdag, Castle en The Mentalist op donderdag, The Last Ship altijd op zondag,nu vervangen voor Scorpio (kan ik je aanraden) en de hele serie Dexter heb ik kunnen opnemen via NPO3.
Via USB kun je bij de opnames en de reclame er uit halen,werkt uitstekend.
Niet dat ik het zelf gebruik, zoals ik al zei wordt ik prima bediend door de hedendaagse mooie automatiek die daarvoor geprogrammeerd is door een top-team enthousiastelingen. Ik hoef sowieso geen oudere series te kijken of dingen te bewaren. Wil ik dat, dan koop ik wel de DVD box.
Ook daar kom je er vaak lelijk vanaf,veel series hebben seizoenen die niet op dvd verschijnen.
Maar het wordt een welles nietes discussie zo, waar ik veel beter mee zou kunnen leven is een PVR systeem gebonden aan een bepaald quotum in GB/TB waarbij je zelf kan beslissen welk materiaal kan blijven staan en welk er gewist kan worden.
In the cloud heeft gewoon niet dezelfde mogelijkheden als dat thuis opnemen kan.
Overigens klopt je argument natuurlijk wel dat je dat ook terug kan kijken on-demand. Maar oeps, wacht, moet je daar niet voor betalen bij de commercielen?
Niet voor alle content hoor,de pulp die jij als vergelijking noemde is gewoon gratis op te halen.
...
Over Ziggo.
Dat snap ik ook wel, en dat laat je ook meermaals overduidelijk merken in dit topic. Soms iets te duidelijk. Dan wordt het al meer een testimonial waarom mensen (net zoals jij) over moeten stappen naar Ziggo. Het is natuurlijk goed dat je positief bent om je huidige provider, maar in een topic zoals dit vinden sommigen dat gewoon niet zo thuis horen. Het komt al snel over alsof je iets wil verkopen. Prima als je aangeeft dat je nu goed zit, maar dat hoeft niet terug te komen in elke post die je hier plaatst.
Waarom zou ik reclame maken,toen ik nog net zo enthousiast was over XMS, zo'n beetje overal in deel 1 tm weet ik waar in deze topic reeks, was ik ook net zo enthousiast over XMS in het Ziggo forum.
Ik vind het alleen wel belangrijk in een ander opzicht,vele mensen staan nu voor het moment dat ze XMS verlaten en gemigreerd worden naar Telfort.
Ik vind dat prima,maar er worden nu te pas en te onpas andere providers genoemd,terwijl zeker bij Ziggo er heel veel is veranderd,terwijl de beeldvorming (hee.. onbedoeld woord grapje) over Ziggo vaak gebaseerd is op oudere info.
Zonder weer een infomercial te willen maken,de oude dvb-c decoders die gebruikt werden bij 2e tv's voor het DVB-C aanbod van XMS,kunnen gewoon weer terug..
Zeker in de oud Portaal gebieden heb je zo goed als geen mogelijkheid om naar een andere provider over te stappen,maar die kabelkast hangt er nog steeds.. en daar gebeurt momenteel meer op,dan op Glas.

[ Voor 3% gewijzigd door Nick39 op 13-12-2014 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik heb net per ongeluk op de dvd knop van de afstandsbediening gedrukt. Maar nu reageert mijn digitale ontvanger niet meer. Bij elke knop die ik indruk gaat het lampje van de dvd op de afstandsbediening branden. Ook als ik op de knop STB druk blijft het knopje van de dvd branden op mijn afstandsbediening? Iemand enig idee hoe ik dit weer goed kan krijgen? Ik kan nu dus wel nog de tv functies van de afstandsbediening gebruiken maar zappen en andere functies die via de digitale ontvanger lopen werken niet meer.

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nu het Glazen Huis weer geopend is... zender NPO 101 zit in het XMS digitale basispakket op kanaal 273.
Dus ook voor XMS abonnees gewoon 7x24 Serious Request op tv.
Hier staat ie inmiddels al aan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:00
Nieuwe android tablet applicatie Glashart Media voor XMS gebruikers
Er staat een nieuwe versie van de tablet applicatie live in de play store.

Belangrijkste verschillen
- Support voor 7" schermen (kleiner eventueel ook, maar het kan zijn dat elementen uit de userinterface dan niet goed tot zijn recht komen)
- Draait op de meeste tablet typen (oa mediatek/rockchip/snapdragon/qualcom/intel processoren)
- Vrijgegeven voor alle typen tablets (de vorige versie werkte alleen op een beperkte selectie van merken/typen)
- Werkt soepel, ook op goedkopere tablets (Getest op meerdere lowend tablets van €40,-)

Userinterface aanpassing
Om op tragere android tablets soepel te kunnen werken zijn bepaalde elementen in de userinterface aangepast. Opvallendste daarbij is de grote knoppenbalk bovenin (TV gids, Live TV, Dashboard, Opnames). Deze is vervangen door een 'menu-icoon' links boven in scherm.

https://play.google.com/s...m.stoneroos.ghm.companion

Let op: Draait (nog) niet op android 5.0!

Opmerking: Er zijn ook wat telefoons die de juiste resolutie en schermgrootte hebben om bruikbaar te zijn, echter is de userinterface daar niet echt geschikt voor. Je kunt de applicatie echter wel handmatig installeren en kijken of dat soepel werkt op jouw model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XMSNet samen met ReggeFiber dat het glasvezelnetwerk beheerd is dus overgenomen door telfort.

Nu dwingt KPN mij om internet af te nemen bij Telfort van KPN terwijl een van de voorwaarden voor overname duidelijk is dat KPN derden moet toelaten op het netwerk.

https://www.acm.nl/nl/pub...ie-jaar-toegang-verlenen/

Nu XMS telfort wordt ben ik niet blijn met de nieuwe restricties en voorwaarden een primaire reden voor het kiezen van XMSNet.

Ik wil dus nu graag internet van Tweak en dit wordt niet toegetsaan door KPN.

Ik heb contact gehad met de OPTA en deze hebben mijn verteld dat er eerst meerdere klachten moeten binnenkomen voordat zij actie ondernemen of dat men zelf via gerecht actie moet ondernemen.

Heb jij ook XMSNet of een andere provider die door KPN is overgenomen en ben jij niet blij met deze nieuwe ontwikkeling en wil jij graag je eigen provider kiezen.

Stuur dan een klacht naar de opta via https://www.acm.nl/nl/contact/reactieformulier/

Mocht dit geen success hebben misschien zijn er mensen die samen met mij collectief KPN voor de rechter will dagen zodat zij voldoen aan de voorwaarden van de overname, stuur dan een email naar

[knip]

Samen staan we sterk.

Dit valt onder werving, en dat is niet toegestaan

[ Voor 3% gewijzigd door Equator op 23-12-2014 07:18 . Reden: e-mail adres verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Verwijderd schreef op maandag 22 december 2014 @ 16:49:
XMSNet samen met ReggeFiber dat het glasvezelnetwerk beheerd is dus overgenomen door telfort. Nu dwingt KPN mij om internet af te nemen bij Telfort van KPN...
Niemand dwingt je om naar Telfort te gaan...
Ik wil dus nu graag internet van Tweak en dit wordt niet toegestaan door KPN...
Waarom zou je toestemming van KPN nodig hebben om naar Tweak te gaan? Dat Tweak in jouw regio wellicht niet wil aanbieden is weer een ander verhaal...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op maandag 22 december 2014 @ 16:59:
[...]

Niemand dwingt je om naar Telfort te gaan...

[...]

Waarom zou je toestemming van KPN nodig hebben om naar Tweak te gaan? Dat Tweak in jouw regio wellicht niet wil aanbieden is weer een ander verhaal...
Fout ik wordt wel gedwongen om naar telfort te gaan als ik glasvezel wil blijven behouden en ik heb geen zin in DSL of kabel.

Ik heb al conact gehad met Tweak zij willen heel graag leveren.

Het heeft ermee te maken dat KPN niemand toestaat op het netwerk terwijl dat wel moet.

Voordat je reageerd verdiep je er eerst even in,

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2014 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-09 23:33
Verwijderd schreef op maandag 22 december 2014 @ 17:24:
[...]

Fout ik wordt wel gedwongen om naar telfort te gaan als ik glasvezel wil blijven behouden en ik heb geen zin in DSL of kabel.

Het heeft ermee te maken dat KPN niemand toestaat op het netwerk terwijl dat wel moet.

Je kan gewoon buiten je jaarcontract switchen naar een andere provider. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
[...]

Het heeft ermee te maken dat KPN niemand toestaat op het netwerk terwijl dat wel moet...
Wellicht kan het technisch gewoon niet bij jullie. Wijkkast te vol of zo, dat kan. Maar 'geen toestemming' wil er bij mij niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gangster93 schreef op maandag 22 december 2014 @ 17:26:
[...]

Je kan gewoon buiten je jaarcontract switchen naar een andere provider. ;)
Nee dat kan dus niet!

Denk je nou echt dat ik mijn tijd ga verspillen en deze actie begin als dat zou kunnen?

We hebben het hier over glasvezel natuurlijk kan ik overstappen naar ADSL of Kabel daar heb ik niks aan en wil ik niet.
Fiber schreef op maandag 22 december 2014 @ 17:33:
[...]

Wellicht kan het technisch gewoon niet bij jullie. Wijkkast te vol of zo, dat kan. Maar 'geen toestemming' wil er bij mij niet in.
Toch is het echt zo.

De wijkast vol is natuurlijk onzin ik ben al aangesloten op het glasvezel netwerk.

Hier een qoute van de Tweak helpdesk

"Wat u wellicht niet weet is dat XMS naar alle waarschijnlijkheid het glasvezelnetwerk heeft aangelegd in samenwerking met Reggefiber.
Hierdoor heeft XMS voor een bepaalde periode een contract afgesloten waarmee zij het alleenrecht hebben om op uw adres glasvezel te leveren.
Nu Telfort de verbindingen van XMS overneemt, zal ook het bestaande contract worden overgeheveld waardoor het voor geen enkele provider mogelijk is te leveren op uw adres, op Telfort na.

Wij willen graag leveren op uw adres, echter kunnen wij dit niet. Pas na afloop van het contract komt de lijn vrij voor iedere provider en kunnen wij leveren op uw adres."

Met de overname van ReggeFiber en XMS door KPN komen deze contacten te vervallen en moeten zij derden toelaten op het glasvezel netwerk wat zij dus niet doen.

Je ziet dus duidelijk dat het wel zo is.

Maar het heeft weinig zin hierover te discussieren aangezien niet iedereen dus op de hoogte is van dit soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Die contracten waren voor een bepaalde tijd en zijn al lang afgelopen. Het netwerk is al lang vrij, alleen kan dat soms technisch (nog) niet geregeld worden. Dat vergt soms weer nieuwe investeringen en de vraag is wie die gaat doen. Ik had tot een paar jaar terug ook geen keuze behalve XMS, maar tegenwoordig ook ruime keus. Uiteindelijk gaat dat overal gebeuren, maar hoe lang dat nog duurt weet niemand. Als Telfort je niet zint zou ik lekker overstappen op Ziggo, tenzij je de upload van glasvezel echt nodig hebt, dan zou ik toch gewoon mee gaan naar Telfort. Technisch veranderd er niet zo veel ten opzichte van XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Verdiep jij je er dan ook eerst eens in...
De wettelijke openstelling waar jij over praat geldt niet voor providers maar voor operators. Dus een partij die daadwerkelijk in de PoP apparatuur plaatst. Dat is in dit geval dus niet Tweak (wel in Almere en Enschede maar dit terzijde).
Als ik Reggefiber en KPN nog even uit elkaar hou: Reggefiber is verplicht de PoP open te stellen voor operators. Alleen KPN wil hier op dit moment in. Geen andere geinteresseerden.
KPN is dan de operator die de diensten levert. Tweak kan gewoon diensten bij hen afnemen en zo leveren aan klanten.
TENZIJ de PoP te klein is om de daarvoor benodigde extra apparatuur (KPN Dslams) te plaatsen. En dat is bij heel veel Portaal/XMS netwerken het geval. En dan geldt de wettelijke verplichting pas als er een technische mogelijkheid is. Simpelweg een grotere PoP ernaast plaatsen zou fijn zijn maar is meestal geen optie. Dus het verhaal is vele malen gecompliceerder dan jij doet voorkomen en ook vooral dan de Tweak helpdesk je vertelt. Want hun verhaal is absoluut 100% onzin.
Fiber heeft gelijk dat alle contracten al lang voorbij zijn. Het is dus een technisch probleem dat lang zo makkelijk niet valt op te lossen als wel gezegd wordt. Dat is niet aan KPN maar aan Reggefiber.
Dat die laatste nu 100% eigendom is van KPN maakt voor dit verhaal niet zoveel uit. Die scheiding is door de ACM nog steeds wel geregeld,.

En je mag me geloven in dit geval. Ik weet er wel wat van namelijk....

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
denan schreef op maandag 22 december 2014 @ 13:09:
Nieuwe android tablet applicatie Glashart Media voor XMS gebruikers
Er staat een nieuwe versie van de tablet applicatie live in de play store.

Belangrijkste verschillen
- Support voor 7" schermen (kleiner eventueel ook, maar het kan zijn dat elementen uit de userinterface dan niet goed tot zijn recht komen)
- Draait op de meeste tablet typen (oa mediatek/rockchip/snapdragon/qualcom/intel processoren)
- Vrijgegeven voor alle typen tablets (de vorige versie werkte alleen op een beperkte selectie van merken/typen)
- Werkt soepel, ook op goedkopere tablets (Getest op meerdere lowend tablets van €40,-)

Userinterface aanpassing
Om op tragere android tablets soepel te kunnen werken zijn bepaalde elementen in de userinterface aangepast. Opvallendste daarbij is de grote knoppenbalk bovenin (TV gids, Live TV, Dashboard, Opnames). Deze is vervangen door een 'menu-icoon' links boven in scherm.

https://play.google.com/s...m.stoneroos.ghm.companion

Let op: Draait (nog) niet op android 5.0!

Opmerking: Er zijn ook wat telefoons die de juiste resolutie en schermgrootte hebben om bruikbaar te zijn, echter is de userinterface daar niet echt geschikt voor. Je kunt de applicatie echter wel handmatig installeren en kijken of dat soepel werkt op jouw model.
No offence maar die app is eigenlijk gewoon 1 grote zieke grap, we zijn nu al jaren verder en de interface is nog steeds niet zo zodat het op de meeste apparaten werkt.

Zelfs UPC heeft een app die gewoon op zo goed als alle apparaten werkt en die zijn er een heel stuk later mee begonnen.

Als ze verstandig zijn dan zeggen ze de samenwerking met stoneroos per direct op en laten ze een ander de app maken...

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
fast-server schreef op maandag 22 december 2014 @ 20:01:
[...]

No offence maar die app is eigenlijk gewoon 1 grote zieke grap, we zijn nu al jaren verder en de interface is nog steeds niet zo zodat het op de meeste apparaten werkt.

Zelfs UPC heeft een app die gewoon op zo goed als alle apparaten werkt en die zijn er een heel stuk later mee begonnen.

Als ze verstandig zijn dan zeggen ze de samenwerking met stoneroos per direct op en laten ze een ander de app maken...
Iets beter leren lezen, de app werkt nu juist wel op de meeste apparaten. Alleen mobiele telefoons zijn een ander verhaal, daarvoor moet je namelijk een ander soort interface bouwen. Dat scherm is gewoon bij de meesten te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 14:31

j1nx

Geek - Enjoying life

Nou nou, das op de valreep kunnen zeggen dat jullie in 2014 een werkende APP hadden >:) _/-\o_

(Wat willen jullie nu? een applausje? )

Ben het met toch met fast-server eens, 2014 was het jaar van gemiste kansen. Zou Stoneroos er ook al lang uitgezet hebben.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Op mijn Nexus 7 gen 1 werkt het niet, op mijn Full-HD OnePlus One en de LG G2 van mijn vrouw ook niet.

Het probleem is dat de app gewoon kwalitatief uitermate teleurstellend geprogrammeerd is, programmeren op ppi kun je wel doen op Apple apparatuur maar op android zouden ze het gewoon op resolutie moeten doen (zoals het hoort)
Er zijn 1001 android apparaten en deze hebben zo goed als allemaal een andere ppi, ze maken het zichzelf gewoon moeilijk.

KPN/Telfort iTV werkt op alle android apparaten welke ik geprobeerd heb
Ziggo TV werkt op alle android apparaten welke ik geprobeerd heb
UPC Horizon GO werkt op alle android apparaten welke ik geprobeerd heb
Delta TV werkt op alle android apparaten welke ik geprobeerd heb

Al deze apps schalen op resolutie en werken niet met ppi, er valt dus ook niets buiten het scherm.

Misschien kan KPN hun "eigen" app maker de glashart app laten maken.

[ Voor 33% gewijzigd door fast-server op 22-12-2014 20:30 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
fast-server schreef op maandag 22 december 2014 @ 20:21:
Op mijn Nexus 7 gen 1 werkt het niet, op mijn Full-HD OnePlus One en de LG G2 van mijn vrouw ook niet.
Op telefoons werkt de app niet, daar is de userinterface ook niet voor geschikt. Hij *kan* op een aantal telefoons werken, maar dat hangt van de android libs af die aanwezig zijn. Maar je wil de app ook echt niet bedienen op zo'n klein scherm.

Je nexus 7 zou echter wel gewoon moeten werken. Welke android versie draait daarop? Ik neem aan dat het de versie met de tegra 3 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Klopt is de 2012 tegra 3 versie, draait echter Android 5 op welke niet ondersteund is.

De UPC app werkte ook prima op mijn nexus 4 omdat de app netjes mee schaalde en met 1 druk op de knop fullscreen was.

De scherm grootte hoeft geen enkel probleem te zijn als de app maar goed mee schaalt en niet statisch is zoals de stoneroos app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
fast-server schreef op maandag 22 december 2014 @ 20:40:
Klopt is de 2012 tegra 3 versie, draait echter Android 5 op welke niet ondersteund is.

De UPC app werkte ook prima op mijn nexus 4 omdat de app netjes mee schaalde en met 1 druk op de knop fullscreen was.

De scherm grootte hoeft geen enkel probleem te zijn als de app maar goed mee schaalt en niet statisch is zoals de stoneroos app.
Het feit dat Android 5 nog niet gesupport is heeft niets met de app te maken, dat heeft te maken met de interne player. Op een aantal android 5.0 devices (zie pinda powerrr in "ON / OnsBrabantNet Deel III") blijkt hij wel te werken. Dat geeft in ieder geval aan dat je "hij werkt maar op enkele devices" niet correct is.

En schalen is 1 ding, als je een interface maakt voor 7-10"schermen met daarop een berg informatie kun je schalen wat je wil. Prop je dat in 5" dan is dat gewoon niet te lezen/onbruikbaar. Dat bedoel ik met "voor een mobiel is een andere interface nodig": Veel kaler, grotere knoppen en minder informatie in beeld.

[ Voor 3% gewijzigd door denan op 22-12-2014 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:35

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Op mijn Xperia ZL phone (lees niet-waterdichte Z) werkt de app goed, al blijft het vreemd dat hij nog moet scalen met een 1080p resolutie |:(
Gelukkig kan hij het beeld wel volledig weergeven :)
Omdat hij niet in Play voor komt heb ik de app 'extracted' op een tablet.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Vind het eigenlijk een non-argument om te zeggen dat de UI niet 'past'. Dan is er dus iets mis met je UI, en niet met de devices waar men het op probeert te gebruiken.

Zoals fast-server al aangeeft; de app is gewoon brak.
denan schreef op maandag 22 december 2014 @ 20:34:
[...]
Hij *kan* op een aantal telefoons werken, maar dat hangt van de android libs af die aanwezig zijn.
Huh? Daar heb ik nou werkelijk nog nooit van gehoord. Er zit geen verschil tussen tablet Android base OS en phone Android base OS zover ik weet. Android is android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op maandag 22 december 2014 @ 20:12:
[...]

Iets beter leren lezen, de app werkt nu juist wel op de meeste apparaten. Alleen mobiele telefoons zijn een ander verhaal, daarvoor moet je namelijk een ander soort interface bouwen. Dat scherm is gewoon bij de meesten te klein.
En toch is dat zowel upc als vodafone gelukt......

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op maandag 22 december 2014 @ 21:58:
[...]

Het feit dat Android 5 nog niet gesupport is heeft niets met de app te maken, dat heeft te maken met de interne player. Op een aantal android 5.0 devices (zie pinda powerrr in "ON / OnsBrabantNet Deel III") blijkt hij wel te werken. Dat geeft in ieder geval aan dat je "hij werkt maar op enkele devices" niet correct is.

En schalen is 1 ding, als je een interface maakt voor 7-10"schermen met daarop een berg informatie kun je schalen wat je wil. Prop je dat in 5" dan is dat gewoon niet te lezen/onbruikbaar. Dat bedoel ik met "voor een mobiel is een andere interface nodig": Veel kaler, grotere knoppen en minder informatie in beeld.
De vodafone app (itns versie) werkt zelfs op de 3,7 inch kleine samsung galaxy ace2 die hier als reserve ligt. Kleine letters en soms dus wat onhandig. Maar het kan iig.

Vodafone app speelt live tv trouwens prima op de Nexus 7 met 5.x. GHM app niet maar dat kan mss komen doordat ik niet bij xms/lbt/telfort zit maar bij vodafone

[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 23-12-2014 00:55 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j1nx schreef op maandag 22 december 2014 @ 20:20:
Nou nou, das op de valreep kunnen zeggen dat jullie in 2014 een werkende APP hadden >:) _/-\o_

(Wat willen jullie nu? een applausje? )

Ben het met toch met fast-server eens, 2014 was het jaar van gemiste kansen. Zou Stoneroos er ook al lang uitgezet hebben.
Moet het helaas met jou en fast-server eens zijn. Ik heb ook andere Android Apps van ze geprobeerd en de conclusie is dezelfde: ze kunnen beter of stoppen met Android Apps of andere ontwikkelaars in dienst nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
_BLAST3R schreef op maandag 22 december 2014 @ 23:29:
Vind het eigenlijk een non-argument om te zeggen dat de UI niet 'past'. Dan is er dus iets mis met je UI, en niet met de devices waar men het op probeert te gebruiken.

Zoals fast-server al aangeeft; de app is gewoon brak
Nee, de app is gewoon gemaakt voor tablets en niet voor telefoons. De focus lag voor nu op het aanpassen van de app zodat hij op 7" werkt. Daarna kunnen we eens gaan kijken wat de mogelijkheden zijn om een ui te maken die op telefoons prettig werkt.
Huh? Daar heb ik nou werkelijk nog nooit van gehoord. Er zit geen verschil tussen tablet Android base OS en phone Android base OS zover ik weet. Android is android.
En android is ook enorm gefragmenteerd. Android = android lijkt me te kort door de bocht. Dat is tenminste wat ik van elke android develloper hoor.

En hoe verklaar je anders dat hij blijkbaar op sommige roms wel werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

Krijgen we na de overgang wel de app van Telfort? Want dit ding is ruk en ik wil ook heel graag mijn amino kunnen programmeren vanaf mijn iPhone.

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06:56

WilbertW

IT Freak website

De Telfort Glasvezel app is gewoon dezelfde. Ook van stoneroos met alleen maar een logo Telfort erop.

Https://www.it-freak.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuckson809
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-07 15:53
Hoi,

Even polsen of tegenwoordig bij jullie de xms newsserver net zo slecht functioneert als bij mij?
Als ik nu binairies download, komt 9 van de 10 onherstelbaar naar binnen.

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Heb je al eens op 'take down' gezocht, binairies worden bewust incompleet gemaakt door Brein en co.
Je moet er snel bij zijn om een complete versie te downloaden.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuckson809
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-07 15:53
Hmmm... Toch vreemd. Had er tot een half jaar terug weinig last van, maar de laatste tijd is het bar en boos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
denan schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 08:21:
[...]
En hoe verklaar je anders dat hij blijkbaar op sommige roms wel werkt?
Dat heeft niets te maken met een andere Android voor tablets vs telefoons maar eerder de geïnstalleerde codecs. Niet alle devices komen met de benodigde codecs om bepaalde formaten af te spelen. Dat heeft echter niets met Android te maken, maar met hetgeen de fabrikant meelevert in hun ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Laatst online: 15:39
Het valt me de laatste tijd op dat ik wel heel veel DHCP leases krijg. Het interesante is dat ik een vast ip adres heb die ik via DHCP verkrijg. De lease duurt soms 30 minuten en soms een uur. zie plaatje. is dit normaal?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/OkRi5zj.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 16:12
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
lease {
  interface "re1";
  fixed-address 188.142.112.246;
  option subnet-mask 255.255.255.0;
  option dhcp-lease-time 3600;
  option routers 188.142.112.1;
  option dhcp-message-type 5;
  option domain-name-servers 10.168.0.1;
  option dhcp-server-identifier 188.142.112.1;
  option option-6rd 17 41 10754 32960 65280 0 0 0 0 0 188.142.0.34;
  option dhcp-renewal-time 1800;
  option dhcp-rebinding-time 3150;
  option broadcast-address 188.142.112.255;
  option domain-name "static.lijbrandt.nl";
  renew 3 2014/12/24 00:42:36;
  rebind 3 2014/12/24 01:06:27;
  expire 3 2014/12/24 01:13:57;
}

lease time van 3600, komt neer op een uur, inderdaad vrij kort voor een vast IP (heb ik dus ook), renewal is 1800, 30 minuten dus, en de rebind is 3150 oftewel 52:30.
Het is allemaal vrij kort inderdaad maar als je device gewoon correct de dhcp uitvoert zou je geen problemen moeten hebben

too weird to live too rare to die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
_BLAST3R schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 22:51:
[...]

Dat heeft niets te maken met een andere Android voor tablets vs telefoons maar eerder de geïnstalleerde codecs. Niet alle devices komen met de benodigde codecs om bepaalde formaten af te spelen. Dat heeft echter niets met Android te maken, maar met hetgeen de fabrikant meelevert in hun ROM.
Weer wat geleerd (ik ging ervan uit dat HLS toch wel standaard in android zat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

HLS is een communicatie protocol, geen codec en/of container.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HLS (of gebrek daaraan of slechts halve ondersteuning daarvan) is een grote ergernis in Android.

Nou moet ik zeggen dat bijna alle Android smartphones en tablet die ik van grote merken heb gezien of zelf heb gehad (HTC Incredible S, Sony Xperia Z reeks, Google Nexus 7, Samsung Galaxy Ace 2, etc.) prima HLS doen.

Maar bij Android boxen of sticks met AMLogic chipset maar -vooral- Rockchip is het echt teen drama. Geen enkele SDK die officieel bij die SoC makers vandaan komt ondersteunt het. Alleen als een enthousiaste ontwikkelaar ermee aan de gang gaat en bv. in de source van Nexus ROMS kijkt hoe het moet, kan je iets werkends krijgen. Vooral de app van NPO 3fm is een leuke testcase: Als HLS ontbreekt, dan zal de app onherroepelijk een error (gegenereerd door Android) geven als je de m3u8 link aanklikt. De NPO app gaat bv. wel spelen, maar de stream zal nooit switchen naar een grotere (of hierin vastlopen).

Codec is inderdaad vaak het probleem niet. Maar dynamisch op basis beschikbare bandbreedte switchen tussen verschillende streams (waar HLS voor dient, maar er bestaan ook technieken met andere naam die ong. hetzelfde doen) is blijkbaar erg moeilijk :')

Maar goed, dat maakt het nog steeds wel frappant dat bv. de Nexus 7 2013 hier met Android 5.0.1 prima live TV kan spelen met de Vodafone Thuis app (app voor de ITNS-gebaseerde dienst) maar dat de GHM app het niet doet. HLS doet het verder op die tablet prima met bv. 3fm en NPO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
eymey schreef op woensdag 24 december 2014 @ 11:50:
Maar goed, dat maakt het nog steeds wel frappant dat bv. de Nexus 7 2013 hier met Android 5.0.1 prima live TV kan spelen met de Vodafone Thuis app (app voor de ITNS-gebaseerde dienst) maar dat de GHM app het niet doet. HLS doet het verder op die tablet prima met bv. 3fm en NPO.
En bij OBN zat juist weer iemand die een nexus 7 2012 had met 5.0.1 en daar werkt het wel weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heel apart.

Als ik binnenkort weer eens bij m'n schoonouders ben zal ik de app daar eens aan hun Amino koppelen. Zij zitten wel 'echt' bij Telfort :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
j1nx schreef op woensdag 24 december 2014 @ 11:36:
HLS is een communicatie protocol, geen codec en/of container.
Fair point. Dat soort basisdingen weet ik natuurlijk wel, alleen lig ik momenteel op bed met een luchtweginfectie. En het effect daarvan is ongeveer te vergelijken met een lege zuurstoftank tijdens het duiken.. of een flesje single malt. :)

Wellicht maar preventief tweakers even uitloggen voor ik nog meer domme dingen roep vandaag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Als je de "juiste" single malt noemt, dan vergeef ik het je. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

WilbertW schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 12:29:
De Telfort Glasvezel app is gewoon dezelfde. Ook van stoneroos met alleen maar een logo Telfort erop.
Ah ik hoopte op de Telfort TV online app. Die ziet er wel netjes uit.

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op woensdag 24 december 2014 @ 11:50:

Die streams van NPO zijn natuurlijk niet gecodeerd en die van KPN wel.

De app werkt op mijn tablet die geen originele software meer heeft en dan kun je snuffelen.

De app werkt prima opzicht

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2014 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
j1nx schreef op woensdag 24 december 2014 @ 12:59:
Als je de "juiste" single malt noemt, dan vergeef ik het je. :D
`
offtopic:
Ardbeg uigeadail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

denan schreef op woensdag 24 december 2014 @ 14:38:
[...]

`
offtopic:
Ardbeg uigeadail :)
offtopic:
Oei, die is buiten mijn budget. Maar goed, vergeten en vergeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFG
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-05 15:27

WFG

Heb sinds vanavond opeens geen internet verbinding meer. Modem en router opnieuw opgestart maar helaas, router (tp-link) geeft aan geen ip te krijgen van modem. Daarom mijn laptop rechtstreeks op modem aangesloten maar ook die kreeg geen ip.

Het rare is dat de lampen op de modem (genexis) gewoon branden.

Iemand een idee? Of wordt het zaterdag xms bellen.

Spin, magic wheel of bullshit! Spin!

• Fiber
Nachtje de stroom er af wil wel eens helpen... Geen garanties.

• WFG

WFG

Het probleem heeft zich uiteindelijke vanzelf opgelost. Vanochtend had de router weer een IP gekregen van de modem. Geen idee hoelang het precies heeft geduurd maar zeker meer dan een uur.

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Hier ook geen internet sinds gisteren 22:00. Alles losgekoppeld van de Genexis, uit en aan, alleen bleven mijn intenet en telefonie lampje knipperen. DVB-c deed het gelukkig wel, dus ik kon gelukkig Woe en van der Laan nog ff kijken :-)
Vannacht Genexis uitgehad, vanmorgen om 10:00 aangesloten en direct brande internet en telefonie lampje weer.
Het vreemde is ik ben ex XMS klant en op 20 november omgezet naar Telfort, regio gebonden probleem misschien? Ik woon in Leusden, bij Amersfoort.

Ik post dit maar hier, omdat ik in het Telfort topic helemaal geen melding zie

[ Voor 7% gewijzigd door GerardVanAfoort op 25-12-2014 12:16 ]

NRG

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:06
GerardVanAfoort schreef op donderdag 25 december 2014 @ 12:11:
Hier ook geen internet sinds gisteren 22:00. Alles losgekoppeld van de Genexis, uit en aan, alleen bleven mijn intenet en telefonie lampje knipperen. DVB-c deed het gelukkig wel, dus ik kon gelukkig Woe en van der Laan nog ff kijken :-)
Vannacht Genexis uitgehad, vanmorgen om 10:00 aangesloten en direct brande internet en telefonie lampje weer.
Het vreemde is ik ben ex XMS klant en op 20 november omgezet naar Telfort, regio gebonden probleem misschien? Ik woon in Leusden, bij Amersfoort.

Ik post dit maar hier, omdat ik in het Telfort topic helemaal geen melding zie
Er is gisteravond rond 20:30 een grootschalige stroomstoring in Leusden geweest, na ruim een uur leek de noodstroom voor de glasvezel POP's op te zijn, en viel ook bij de mensen die nog wel stroom hadden dus de verbinding weg.
Inmiddels lijken de problemen opgelost.

• WFG

WFG

Dan zal het inderdaad de stroomstoring zijn geweest, ik woon in dezelfde plaats. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Ik wens iedereen hier hele fijne feestdagen o<:) en alvast een heel goed uiteinde! d:)b :w

greats,
Thasaidon.

[ Voor 9% gewijzigd door Thasaidon op 26-12-2014 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:51
Copy that Thasaidon. Fijne feestdagen en een zalig uiteinde van het oude en een goed begin van het nieuwe jaar. o<:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen prettige dagen toegewenst.

Heb hier al een behoorlijke tijd niet meer gepost omdat alles werkte zo als het moest.
Heb zgn. vast ip en zal volgend kwartaal wel een brief ontvangen en dan beslissen wat ik wil doen.

Sinds vanmorgen heb ik geen BBC one & BBC2 meer?
Is hier iets over bekend of is dit een storing?

Postcode 6535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Same here...
BBC 1 staat stil en BBC 2 stoort alsof hij gecodeerd is en niet wil decoderen.
3906

[ Voor 3% gewijzigd door Thasaidon op 27-12-2014 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BBC doet het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Zal de sneeuwval wel geweest zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Laatst online: 13:42

BLACKfm

o_O

denan schreef op maandag 24 november 2014 @ 08:57:
[...]

Mag niet mogelijk zijn. TV heeft (net als voice) een veel hogere QoS waarde. Even bij de helpdesk melden!
add: Laat het melden maar achterwege. Ik hoor zojuist dat het waarschijnlijk opgelost is.
/
speedyjules07 schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:27:
[...]

Denan,

Ik heb dit probleem al meer dan een jaar. Handmatig downloads knijpen op ongeveer 6 MB/s helpt, maar is niet ideaal natuurlijk. Ik krijg vaak boze blikken wanneer ik een download aanzet tijdens GTST en ik ben het vergeten in te stellen :P

Ik had eerder vernomen dat dit aan Packetfronts van oude Portaal gebieden lag, maar uit jouw antwoord verneem ik dat dit helemaal niet voor mag komen?
Is blijkbaar alweer even geleden dat ik de vraag stelde, maar geen antwoord gekregen zo te zien waar ik wat aan heb. (Kan natuurlijk bellen naar de klantenservice, maar heb tot nu toe weinig verhaal om hout mee te snijden. De helpdesk kan denk ik weinig met een vraag 'Tv stottert als ik een spelletje download'.)

Het is nu steam sale, dus dan komen er weer genoeg nieuwe games binnen. Steam trekt dat binnen met een prima snelheid. Zo zat ik van de week even in de huiskamer op de PC en de tv stond aan. En ook daar kwamen toch weer kleine schokken in het tv beeld terwijl het spel met gem. 5, max 6MB/s werd binnengehaald.

Ondanks dat we 100Mbit internet hebben lijkt het er bij 50Mbit toch op een bepaalde manier mee op te houden voor het digitale tv signaal. En ik zal het eens beter onderzoeken, zal me dan ook niks verbazen als er nog verschil zit tussen het kijken naar een HD zender of een SD zender die waarschijnlijk weer minder bandbreedte verbruikt.

Ik blijk dus niet de enige te zijn, internet cappen is een optie, maar daar heb je geen 100 Mbit voor. En toen het nog 50Mbit was nooit ergens last van gehad. Alsof het signaal altijd al 100Mbit was, maar 50Mbit wat gecapped voor het internet deel en 50Mbit gereserveerd voor het digitale tv signaal, en nu dat allemaal samen zit krijg je problemen als je de volle bandbreedte (of in het geval van steam zelfs al de helft) wilt gebruiken :-(.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BLACKfm schreef op maandag 29 december 2014 @ 01:01:

Ik blijk dus niet de enige te zijn, internet cappen is een optie, maar daar heb je geen 100 Mbit voor. En toen het nog 50Mbit was nooit ergens last van gehad. Alsof het signaal altijd al 100Mbit was, maar 50Mbit wat gecapped voor het internet deel en 50Mbit gereserveerd voor het digitale tv signaal, en nu dat allemaal samen zit krijg je problemen als je de volle bandbreedte (of in het geval van steam zelfs al de helft) wilt gebruiken :-(.
Dat is ook zo, bij 50 mbits internet heb je gewoon 100 mbits maar je internet snelheid is gecapt op 50, de tv signalen en andere diensten gebruiken de resterende 50,dus bij 50 mbits internet gaan de tv streams niet van je internet snelheid af, bij 100 mbit internet wel, tenzij er een gigabit genexis in je meterkast hangt en in de pop de boel ook gigabit is aangesloten maar dat is in de eerder aangelegen gebieden meestal niet het geval.
De QOS in het modem/packetfront/genexis zou voorrang moeten geven aan het tv verkeer ten opzichte van het internetverkeer maar zeker bij de oudere packetfronts gaat dat mis.
Dat was tijdens de pilot al zo,als ik de boel niet zelf capte op 75 mbits was de tv gewoon weg,bij de buren die wat langer de producten nog hielden was het zelfs zo dat de heer des huizes de vrouw des huizes regelmatig ff pestte door bij Alt.Binz even de snelheid op 100 te gooien, freeze !!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Hahaha, die bleef leuk :D

En dan daarna als het gegil van beneden kwam, het onderlipje naar voren en zo van; Geen idee ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j1nx schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 18:32:
Hahaha, die bleef leuk :D

En dan daarna als het gegil van beneden kwam, het onderlipje naar voren en zo van; Geen idee ?????
Uiteraard,gesmoorde onschuld :)

Wij krijgen er gelukkig heel wat zendertjes bij en ja, eindelijk een HD versie van Syfy !! en een stuk of 40 zenders gaan open zonder smartcard,dus de HTPC kan van zolder af !!

Voor de nieuwe klanten , Telfort stopt met DVB-C.
Vooralsnog niet voor oud XMS klanten,maar zodra je iets aan je abonnement verandert krijg je een Telfort abonnement en ben je ook je dvb-c kwijt.
Telfort verwacht binnen een jaar de dienst er uit te kunnen faseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Ik ben eruit voor in Mei als het jaarcontract er weer op zit.

Mijn huidige Ziggo downgrade ik naar TV only.
Internet + VOIP ga ik afnemen bij XS4All glas.

Ben ik ietsje meer kwijt, maar neem ik de dingen weer af bij de mensen die er verstand van hebben. Wel zielig eigenlijk, dit had ik 10 jaar geleden ook.

Bellen bij PTT
TV bij Casema
Internet bij XS4all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 08:01
Nick39 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 13:25:
Vooralsnog niet voor oud XMS klanten,maar zodra je iets aan je abonnement verandert krijg je een Telfort abonnement en ben je ook je dvb-c kwijt.
Die knuppels snappen nog steeds niet dat mensen helemaal geen zin hebben om overal UTP-kabels neer te gaan leggen. Voor de TV in de woonkamer, OK, maar ik zit er helemaal niet op te wachten om overal STB's te moeten gaan gebruiken. Zodra DVB-C er af gaat ben ik direct weg. Dan ga ik wel weer naar UPC voor TV en ik ben echt niet van plan om internet bij de ene en TV bij de andere te doen, dus dan gaat internet ook gewoon naar UPC. Klote KPN, maakt alles ook gewoon kapot uiteindelijk he.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk1983 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 14:25:
[...]

Die knuppels snappen nog steeds niet dat mensen helemaal geen zin hebben om overal UTP-kabels neer te gaan leggen. Voor de TV in de woonkamer, OK, maar ik zit er helemaal niet op te wachten om overal STB's te moeten gaan gebruiken. Zodra DVB-C er af gaat ben ik direct weg. Dan ga ik wel weer naar UPC voor TV en ik ben echt niet van plan om internet bij de ene en TV bij de andere te doen, dus dan gaat internet ook gewoon naar UPC. Klote KPN, maakt alles ook gewoon kapot uiteindelijk he.
Mogelijk (en weer niet bedoeld om reclame te maken) wordt het bij de huidige boxen mogelijk om dit via wifi te doen zoals mijn box van de bekende kabelaar,daar krijg je een wifistick bij de recorder.... met de XMS decoder gebruikte ik een Netgear extender, er zit een vaste aansluiting voor utp op,maar de extender gebruikt het bestaande wifi net.. dat werkte beter dan de bekende internet via het stopkontakt plugs.
Bij vrienden van me was het gisteren gedaan met het tv kijken bij de kabelaar.. een lawinepijl zonder stok..
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/245zx4m.jpg

Zonder weer te worden aangezien voor een promotor, we krijgen nu bij onze kabelaar alle regiozenders terug , de Duitse netten in HD, Nickelodeon HD, 13TH Street HD, 24Kitchen HD en MTV HD, SyFy HD, E! Entertainment, Fashion TV HD, MyZen HD en Travel Channel HD plus dat het basispakket ongecodeerd gaat worden weergegeven,geen module of smartcard meer (op Ned 1,2 en 3 HD, de rest SD).
Dat zie ik de glasvezel consorten gewoon nog niet doen,die zijn juist (of hebben het al gedaan) alles aan het coderen.
Zeker voor oudere mensen wordt het nu makkelijker om "digitaal te gaan" want de meeste tv's hebben al wel dvb-c aan boord,ze hebben geen decoder meer nodig,een keer scannen en ze hebben alle zenders.
Juist die nieuwe apparatuur die ze moeten gaan neerzetten schrikt ze af en voor het ongecodeerde pakket maakt het niet meer uit of je nu in UPC gebied of Ziggo woont,of binnen dat gebied verhuist..
Voor internet zou ik best willen denken aan glas,maar ik kom nergens aan de 180 mbits. (binnen mijn gebied) En ik heb geen zin in weer allemaal losse kastjes.
Glas mag dan de toekomst zijn,ik zie heel weinig bedrijven die dat potentieel willen benutten.. toen we begonnen met de vezel was het "de dokter raadplegen via de vezel" en "een unieke aansluiting in je meterkast" Lijbrandt had in de studenten complexen zelfs de mogelijkheid voor het uitzenden van een eigen kanaal,maar dat is allemaal weg..glas onderscheid zich op de upload na nergens meer van kabel,zo'n beetje elke provider gaat "back to basics." :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

KPN wil concureren met ziggo/upc en probeerd daarom TV te leveren.
Ziggo/upc wil concureren met KPN en probeerd daarom Internet te leveren.

Ik heb het sprookje lang gelooft, maar niet meer!

TV bij ziggo internet bij xS4All (de betere kpn)

Als ziggo na de upc merge ook net als upc dvb-c standaard pakket ongecodeerd gaat door geven, dan ben ik helemaal blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Niet online
j1nx schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 15:30:
Als ziggo na de upc merge ook net als upc dvb-c standaard pakket ongecodeerd gaat door geven, dan ben ik helemaal blij.
Dat gaat in Q1 van 2015 gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
[...]

Dan zijn ze mijn ouders kwijt als klant. Die hebben een paar maanden iptv geprobeerd maar konden niet wennen aan het extra kastje ertussen. Ze zijn nu prima tevreden met DVB-C van XMS/Telfort.

Heb je hier overigens een bron voor? Voorlopig geloof ik er niks van... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas
  • Laatst online: 16:45
Ik hoop dat DVB-C van XMS/Telfort niet snel verdwijnt. Over het algemeen kijk ik alleen naar NPO1/2/3 in HD via DVB-C. Dat wil ik graag zo houden. Via DVB-T kan ik deze drie zenders niet in HD ontvangen anders had ik alleen een glasvezel internetpakket afgesloten zonder tv en telefonie.

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Mrbeam schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 16:44:
[...]

Dat gaat in Q1 van 2015 gebeuren.
Hoe weet je dat dan? Heb er nog niets over gehoord of gelezen?

@Fiber, gewoon common sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

Zou ook graag een bron zien voor de afschaffing van DVB-C bij XMS/Telfort.
Als dat gebeurd ga ik ook terug naar UPC. Was bijzonder blij met de snelheid en stabiele verbinding, maar heb hier 2 lcd tv's hangen waar ik geen extra decober bij wil.

Al zie ik dat Tweak & Fiber glas ook nog dvb-c aan bied. Eerst die maar eens na kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Laatst online: 15:51
[...]
Heb je een bron of is dit wat je off the record opgepikt hebt? Ik ben nieuwsgierig. Jouw off the record informatie blijkt later vaak te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie het Telfort draadje op GoT en hun eigen forum.
Voor nieuwe klanten wordt geen DVB-C meer aangeboden (ondanks dat Telfort personeel zelf in eerste instantie zegt dat er helemaal geen plannen zijn om ermee te stoppen), bestaande klanten houden het voor nu en overkomers van XMS/Lijbrandt etc ook.
Maar je hoeft er geen helderziende voor te zijn om op het idee te komen dat dit de start is van een uitfasering (waarbij naar ikzelf vermoed Telfort ook aan de Experiabox zal gaan).

En als Telfort helemaal over is, zou het - verrassing - voor PTT Telecom zomaar niet meer lonend kunnen zijn om de CATV infrastructuur in leven te houden voor Fiber, Stipte etc. Dus eind 2016 kan je van die kant denk ik ook de mededeling verwachten dat ze met CATV stoppen...

Overigens biedt Tweak bij mijn weten ook geen CATV/DVB-C meer aan sinds deze zomer.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2015 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j1nx schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 15:30:
KPN wil concureren met ziggo/upc en probeerd daarom TV te leveren.
Ziggo/upc wil concureren met KPN en probeerd daarom Internet te leveren.

Ik heb het sprookje lang gelooft, maar niet meer!

TV bij ziggo internet bij xS4All (de betere kpn)

Zoals ik in mijn stukje al zeg, Ziggo gaat dat doen.
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht-nieuw
Hier staat de lijst incl de zenders die zonder smartcard te ontvangen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EricJH schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 01:26:
[...]
Heb je een bron of is dit wat je off the record opgepikt hebt? Ik ben nieuwsgierig. Jouw off the record informatie blijkt later vaak te kloppen.
MrDrako schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 01:22:
Zou ook graag een bron zien voor de afschaffing van DVB-C bij XMS/Telfort.
Als dat gebeurd ga ik ook terug naar UPC. Was bijzonder blij met de snelheid en stabiele verbinding, maar heb hier 2 lcd tv's hangen waar ik geen extra decober bij wil.

Al zie ik dat Tweak & Fiber glas ook nog dvb-c aan bied. Eerst die maar eens na kijken.
Fiber schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 17:33:
[...]

Dan zijn ze mijn ouders kwijt als klant. Die hebben een paar maanden iptv geprobeerd maar konden niet wennen aan het extra kastje ertussen. Ze zijn nu prima tevreden met DVB-C van XMS/Telfort.

Heb je hier overigens een bron voor? Voorlopig geloof ik er niks van... :)
Het grappige is,glas heeft de toekomst en kabel is done,ouderwets,maar als je even zoekt gaat wel iedereen in de steigers bij Telfort nu besloten wordt te stoppen met DVB-C. (uit dezelfde bron kan ik vertellen dat meer kpn dochters zullen gaan volgen.)

http://www.totaaltv.nl/ni...evisie-via-glasvezel.html
https://www.glasvezel-bes...even-dvb-c-via-glasvezel/
http://www.hd-technieuws....-televisie-via-dvb-c.html

Ik wist het al even via een bron maar als ik dingen deel krijg ik regelmatig te horen dat ik reclame voor mijn kabelaar loop te maken,ik heb het dus even voor me gehouden.
Er wordt wel een voorbehoudje gemaakt door te zeggen dat overname klanten "voorlopig" de dienst nog houden,maar uit het verleden is al vaker gebleken dat dat begrip voorlopig,erg rekbaar is,of juist niet.
Wat ik inside weet is dat er schijnen een aantal XMS-ers in een jaarcontract te zijn gezet bij Telfort,of het lopende jaar kontrakt is overgenomen,per het einde van dat kontrakt houdt het op.
Zodra je wat verandert aan je kontrakt ook.
Wel kun je bijna verwachten (maar dat is echt niet onderbouwd door een bron) dat een stoppende dienst,ook alleen nog maar beschikbaar voor overname klanten,niet meer zal kunnen rekenen op een 24/7 support.
Dat voorlopig is net zo rekbaar als de vaste ip belofte..

Overigens, een Google op: Telfort stopt dvb-c levert zo'n 3000 hits op incl zeer boze reacties.
De nieuwsdiensten zijn laat, ik postte het hier al eerder dan de webpages.. ben blij dat ik af en toe nog even met iemand kan bellen voor info (en die persoon is HIER niet actief.)

[ Voor 33% gewijzigd door Nick39 op 02-01-2015 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Niet online
j1nx schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 18:19:
[...]
Hoe weet je dat dan? Heb er nog niets over gehoord of gelezen?
https://cdn.ziggo.nl/site...ulp-is-het-zo-gepiept.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:30

GerkeP

Vragen mag altijd........

Nick39 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 12:46:
[...]

Dank je wel Nick, daar was ik dus al naar op zoek.
Nog steeds blij dat ik de stap heb gemaakt en nu geniet van mijn glas bij xs4all en tv bij Ziggo.
Kan ik straks in bed ook gewoon 13th street kijken _/-\o_

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerkeP schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 13:17:
[...]

Dank je wel Nick, daar was ik dus al naar op zoek.
Nog steeds blij dat ik de stap heb gemaakt en nu geniet van mijn glas bij xs4all en tv bij Ziggo.
Kan ik straks in bed ook gewoon 13th street kijken _/-\o_
Het is niet de goedkoopste combinatie maar wel de beste die je daar hebt,gebaseerd op eigen mening.
Ik heb het zo ook jaren bij XMS gedaan, tv bij Ziggo,en de rest bij XMS,met de pilot,voornamelijk ook de HD pilot,werd het er te snel doorheen geperst,er waren nog flink wat problemen maar het moest er per-se doorheen.
Toen XMS startte was er geen digitale tv,dat zou er ook voorlopig niet gaan komen want dat had de toekomst niet, een paar maanden later zat ik al in de pilot met een amino 110.
DVB-C, dat zou er niet komen, een paar maanden later werd zelfs in de startpost aangeraden om een tweedehandsje van Ziggo ergens op de kop te duiken.
HD zenders zouden er niet komen,toen gingen NPO 1,2 en 3 er in HD toch op.
Het wordt de klanten steeds wat moeilijker gemaakt,en het was handiger dat de info over het stopzetten van DVB-C pas naar buiten kwam nadat een groot deel van de overname klanten,Concepts,Lijbrandt,XMS waren overgestapt en in een nieuw Telfort jaar abonnementje zijn gestapt met een gratis decodertje erbij..die klantjes tellen straks niet mee als de dienst er af gaat,die zijn volwaardig Telfort lid en hebben pech.
Steeds meer adopteert men toch de oudere technieken om die in een nieuw jasje te steken.
iptv werkt,maar er zijn zoveel verschillende platformen,een leverancier die zoveel mogelijk dezelfde aanvoer wil hebben voor DSL klanten en glas,met een verimatrix sausje gelardeerd,het is nog redelijk storingsgevoelig en de combinatie meerdere decoders,een gescheiden net,QOS settings die niet goed blijken te zijn.. het zal over een paar jaar echt wel verbetert zijn maar er zitten mij nu in elk geval nog teveel kinderziektes in.

[ Voor 12% gewijzigd door Nick39 op 02-01-2015 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishly
  • Registratie: Mei 2004
GerkeP schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 13:17:
[...]

Ik gebruik dezelfde combinatie. Het beste van twee werelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 13:37:
[...]

die klantjes tellen straks niet mee als de dienst er af gaat,die zijn volwaardig Telfort lid en hebben pech.
[...]
Daar vergis je je m.i. in. De naam boven het contract is niet relevant voor de inhoud van het contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:41
Nick39 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 12:56:
[...]

[...]

[...]

Het grappige is,glas heeft de toekomst en kabel is done,ouderwets,maar als je even zoekt gaat wel iedereen in de steigers bij Telfort nu besloten wordt te stoppen met DVB-C. (uit dezelfde bron kan ik vertellen dat meer kpn dochters zullen gaan volgen.)

http://www.totaaltv.nl/ni...evisie-via-glasvezel.html
https://www.glasvezel-bes...even-dvb-c-via-glasvezel/
http://www.hd-technieuws....-televisie-via-dvb-c.html

Ik wist het al even via een bron maar als ik dingen deel krijg ik regelmatig te horen dat ik reclame voor mijn kabelaar loop te maken,ik heb het dus even voor me gehouden.
Er wordt wel een voorbehoudje gemaakt door te zeggen dat overname klanten "voorlopig" de dienst nog houden,maar uit het verleden is al vaker gebleken dat dat begrip voorlopig,erg rekbaar is,of juist niet.
Wat ik inside weet is dat er schijnen een aantal XMS-ers in een jaarcontract te zijn gezet bij Telfort,of het lopende jaar kontrakt is overgenomen,per het einde van dat kontrakt houdt het op.
Zodra je wat verandert aan je kontrakt ook.
Wel kun je bijna verwachten (maar dat is echt niet onderbouwd door een bron) dat een stoppende dienst,ook alleen nog maar beschikbaar voor overname klanten,niet meer zal kunnen rekenen op een 24/7 support.
Dat voorlopig is net zo rekbaar als de vaste ip belofte..

Overigens, een Google op: Telfort stopt dvb-c levert zo'n 3000 hits op incl zeer boze reacties.
De nieuwsdiensten zijn laat, ik postte het hier al eerder dan de webpages.. ben blij dat ik af en toe nog even met iemand kan bellen voor info (en die persoon is HIER niet actief.)
Totaal TV verwijst naar een webcare medewerker van Telfort en HD tech-nieuws linkt weer door naar Totaal TV. De website www.glasvezel-bestellen.nl of InternetDealer.nl geeft geen bron op en aangezien dit een webshop betreft weet ik niet hoeveel waarde je aan hun berichtgeving moet hechten. Mogelijk is hun bericht ook naar aanleiding van Totaal TV geschreven.
In het topic waar Totaal TV naar verwijst staat niet dat Telford het met het aanbieden van DVB-C stopt, enkel dat het in elk geval voor bestaande klanten beschikbaar blijft.

Op de website van Telford is Analoge TV nog gewoon onderdeel van het glasvezel pakket en verder is onder service het volgende te lezen,
Bij Interactieve TV via glasvezel ontvang je standaard een analoog signaal en een digitaal (DVB-c) signaal. Tijdens het installeren van de tv kun je gevraagd worden onderstaande gegevens in te voeren.
bron: http://www.telfort.nl/Persoonlijk/Service/Televisie/Gebruiken/Zenderoverzicht/Zenderoverzicht-analoge-en-digitale-DVBc-TV.htm

Mocht het onversleutelde DVB-C signaal toch gestopt worden dan stap ook ik over naar Ziggo. Helaas met een lagere upload, maar dat gebruik (zelfs) ik zelden. Als UPC het Ziggo netwerk heeft ingelijfd is DVB-C ook hier onversleuteld en als ik mij niet vergis met meer HD zenders dan bij XMS/Telford.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat denk je nou zelf. CATV wordt niet meer aangeboden voor nieuwe abonnees maar Telfort blijft het nog wel 10 jaar voor bestaande abonnees aanbieden?
Optimist ...

Overigens is eea verwijderd van de site van Telfort, maar nog wel te vinden in de Google cache:
Ik zie in mijn brief een ander abonnementsbedrag dan op de website van Telfort. Hoe kan dat?

Dat klopt. Telfort gaat per 1 januari 2015 een nieuw glasvezelabonnement introduceren. U wordt nog naar het oude glasvezelabonnement van Telfort overgezet. We hebben hiervoor gekozen, omdat:

Het nieuwe abonnement 1 euro duurder is dan het oude abonnement
Het nieuwe abonnement geen analoog TV-signaal biedt, hetgeen het oude Telfort abonnement en uw voormalige XMS abonnement wel bood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

[...]

Nu weet ik het ECHT zeker!

Enig idee wanneer regio Emmen aan de beurt komt? Kan weer niet wachten met dvb-c boven >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Ik denk dat het bij Telfort (KPN) straks weer een demotivatie beleid gaat worden, wil je bepaalde "nieuwe" diensten dan moet je het nieuwe contract afsluiten...
Bij dit nieuwe duurdere contract horen echter geen analoog/DVB-C en geen Amino en voor €5 extra per maand/per mediabox kun je er Motorola VIP's er bij huren...

[ Voor 11% gewijzigd door fast-server op 02-01-2015 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
fast-server schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 21:28:
Ik denk dat het bij Telfort (KPN) straks weer een demotivatie beleid gaat worden...
Straks? Gaat worden?
Vanaf het moment dat het bekend werd dat oa XMS overgenomen zou worden door KPN is het een en al demotivatie beleid als je het mij vraagt. Dat begon al met het vaste IP adres. En zo werd er iedere keer weer wat aangepast in het nadeel van de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

+1, ik heb een jaar lang alleen maar diensten zien verdwijnen terwijl ik hetzelfde blijf betalen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Speedy-Andre schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 11:35:
+1, ik heb een jaar lang alleen maar diensten zien verdwijnen terwijl ik hetzelfde blijft betalen |:(
Voor de diensten zelf klopt dat ja, maar niet voor de telefonie kosten.
Die zijn ondertussen ook de pan uit gerezen in vergelijking met wat het in het begin koste.

Het is dat ik alleen UTP door het huis heb liggen voor zowel m'n Lan als m'n IPTV waar de Amino's aan hangen en geen zin heb om weer overal andere kabels naartoe te moeten trekken. Ook heb ik eigenlijk geen zin om wéér te moeten investeren in nieuwe STB's.
Anders was ik voor TV al lang terug gegaan naar Ziggo, want aan m'n HTPC heb ik inmiddels ook niks meer bij XMS.

Ik ben alleen bang dat het er toch een keer van moet komen. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:30

GerkeP

Vragen mag altijd........

Thasaidon schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 11:59:
[...]

Voor de diensten zelf klopt dat ja, maar niet voor de telefonie kosten.
Die zijn ondertussen ook de pan uit gerezen in vergelijking met wat het in het begin koste.

Het is dat ik alleen UTP door het huis heb liggen voor zowel m'n Lan als m'n IPTV waar de Amino's aan hangen en geen zin heb om weer overal andere kabels naartoe te moeten trekken. Ook heb ik eigenlijk geen zin om wéér te moeten investeren in nieuwe STB's.
Anders was ik voor TV al lang terug gegaan naar Ziggo, want aan m'n HTPC heb ik inmiddels ook niks meer bij XMS.

Ik ben alleen bang dat het er toch een keer van moet komen. ;(
Op je synology tv headend en dan kun je overal tv kijken in huis (met ziggo bedoel ik dus)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 02:04:

Overigens biedt Tweak bij mijn weten ook geen CATV/DVB-C meer aan sinds deze zomer.
Mja, voor het overgrote deel van hun userbase deden ze dat sowieso al niet. "Tweak Groen" (KPN Platform) was op meer plekken te verkrijgen dan Tweak Blauw (GHM Platform) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Nu alleen nog hopen dat die lijst klopt. Want ze zetten bv. "zonder smartcard" neer bij SBS9 maar voorlopig lees ik bij TotaalTV alleen nog maar dat het bij UPC gewoon gecodeerd is. Ook geeft UPC bv. Fox niet ongecodeerd door.

Vooralsnog is, zeker nu DVB-C via glas straks definitief 'finito' is, wat UPC en straks Ziggo aanbiedt altijd nog beter dan niets.

Maar vergeet niet dat Ziggo nu, net als UPC, onderdeel is van een internationaal mediaconcern. Dat UPC nu al moeite heeft om nieuwe 'standaardzenders' ook aan het ongecodeerde pakket toe te voegen (met als smoes "afspiegeling van het analoge pakket", zie http://www.totaaltv.nl/ni...igitaal-zenderaanbod.html ) doet mij sterk afvragen of ongecodeerd DVB-C een lang leven beschoren blijft. Zeker als een grote concurrent van hun het straks uberhaupt niet meer doet :P.

Overigens, mocht er belangstelling zijn: Ik heb op 30 december nog een abbo bij Telfort aangevraagd. Dit heb ik telefonisch gedaan en tijdens de samenvatting van de order (die ook opgenomen wordt) heb ik de medewerker ook expliciet "analoog" laten noemen. Deze beweerde namelijk dat als ik voor het nieuwjaar zou bestellen, ik zeker nog inclusief CATV (wat zij "analoog" noemen) aangesloten zou worden.

17 feb is mijn overstapdatum :).

Mocht ik toch geen CATV meer krijgen (of binnen een jaar te horen krijgen dat het alsnog verdwijnt), dan ga ik waarschijnlijk ook over naar een hybride tussen glas via XS4ALL en TV via UPC.

Alleen kost het basispakket bij UPC vooralsnog net even wat meer dan bij Ziggo.

[ Voor 23% gewijzigd door eymey op 03-01-2015 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
http://www.ad.nl/ad/nl/11...e-tv-pakket-weg-kan.dhtml

Hopelijk kunnen we er nog lang van genieten, want mijn huisbaas gaat echt niet investeren in STB's voor alle vijf de wooneenheden.

Dus alvast verdiepen wat de mogelijkheden kunnen gaan worden, wat ik mijn huisbaas kan gaan adviseren, denk dat optie van Eymey er dicht bij in de buurt komt.

[ Voor 23% gewijzigd door chocka op 04-01-2015 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dwel dat je huisbaas dan waarschijnlijk (kosten-technisch) zal besluiten om te zeggen: Jullie doen het maar met een UPC alles in 1 abbo'tje :).

Maar goed, naar verwachting heb je als 'migrant' vanaf XMS nog ong. een jaar om wat te bedenken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
GerkeP schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 18:02:
[...]

Op je synology tv headend en dan kun je overal tv kijken in huis (met ziggo bedoel ik dus)
Klinkt interessant maar ik denk niet dat mij DS111 met DSM3.2 dat gaat trekken... ;)

Pagina: 1 ... 67 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.