(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 78 Laatste
Acties:
  • 431.285 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
j1nx schreef op zondag 09 november 2014 @ 09:37:
tsja, voor de drie maanden abbo doorberekening perikelen tijdens het opzeg process, kunnen ze je ook eerst downgraden naar een 0/0 abbo alvorens de opzegging door te voeren.

worden die drie maanden alsnog gefactureerd, maar in ieder geval staan ze dan op 0,00

maar goed, dan moet er wel een "wil" zijn. En dat is wat er naar mijn mening aan de hand is, volgens mij runt XMS alleen nog maar vanuit de bezemkast op wat standaard scriptjes.
Had je Kassa gisteren gezien, bij de Belbus was ook een facturatie probleem van een consument bij KPN, heeft uiteindelijk 13 maanden geduurd mede door inschakeling van de Belbus, anders had het door blijven lopen. Zeer kenmerkend. Alles is zo geautomatiseerd dat er geen menselijke hersencel meer bij komt kijken, laat staan dat er inhoudelijk wat mee wordt gedaan. Bij XMS is het al jaren nooit anders geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pveatx
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-09 15:44
Gisteren iets bijzonders met XMSnet, postcode 1217 (Hilversum). Zet Amino aan, geeft aan dat hij op een verkeerd netwerk staat waar geen interactieve TV is. Loop naar PC, geen internet. De bekabeling is al sinds installatie niet veranderd en heeft altijd gewerkt.

Loop naar Packetfront, wissel twee Ethernet kabels om, power cycle, en voila, de boel doet het weer. Vraag: hoe is het mogelijk dat dit op een zondagmiddag rond 16:00 op eens verandert?

Peter

EasyLogic BV (RFID & IoT) | iMac 27" i7 16GB 2020 | MacBookPro 2021 M1 Pro | Loxone Domotica | VW ID3.1P | VW Tiguan 2.0TSI 4motion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 14:31

j1nx

Geek - Enjoying life

Je hebt een PacketFront, dus de powercycle heeft het hem gedaan, niet de kabel flip.

Waarschijnlijk een bitje vast...

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Yes! Zojuist een onterechte factuur gehad. Mijn diensten eindigen per 2-12-2014 en ik krijg een volledige factuur over December.

Het maakt me eigenlijk niet uit hoe hun systeem werkt. Ik ga niks voorschieten en laat het aankomen op juridische bijstand..

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:57

PeaceNlove

Deugleuter

Wacht maar tot je de volledige factuur over januari krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

En Februari ;)

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:32

Midas.e

Is handig met dinges

het hele glasvezel zooitje hier eruit gegooit, klaar met kpn en zn achtelijke gedrag. Daag!

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:59

servies

Veni Vidi Servici

Midas.e schreef op woensdag 19 november 2014 @ 15:53:
het hele glasvezel zooitje hier eruit gegooit, klaar met kpn en zn achtelijke gedrag. Daag!
En nu ga je naar UPC? Dan kan ik je ook nog wel een horror verhaal vertellen dat meer dan 4 jaar heeft geduurd...
Over Ziggo zal vast iemand anders het ook wel kunnen...
Kortgezegd: dit soort problemen komen bij al dit soort bedrijven voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindtheshark
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:05
Heeft iemand nog beeld op z'n HTPC in een "oud" XMS gebied? Veel zenders zijn nu plotseling weg.
Misschien is de playlist gewijzigd; kan iemand dan z'n .M3U file even delen?

Het stond altijd op http://dump.xs2data.nl/xmsnet/glashartmedia.zip (maar die is ook verdwenen)

[ Voor 22% gewijzigd door mindtheshark op 19-11-2014 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4alexi
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-09 14:53
idem Mindtheshark:

ex. portal gebied Hilversum:

Sinds vandaag: Geen beeld meer op Ned 1-3, RTL5,6 etc. Nog wel op rtl4 en de belg. HD Ned werkt wel.

Het lukt me niet om die index.xhtml.gz te pakken te krijgen....(mythtv/linux)

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:30

GerkeP

Vragen mag altijd........

De laatste trigger om mensen weg te jagen? })

GerkeP

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Ik ben anderhalf jaar geleden bij XMS weggegaan en kreeg vandaag een mail van ze.
Geachte heer/mevrouw,

In verband met de beëindiging van uw abonnement wordt deze mailbox op 18 december uit onze systemen verwijderd. Wij willen u met deze aankondiging in de gelegenheid stellen uw mailarchief elders op te slaan zodat u geen gegevens verliest.
LoL

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-09 23:33
fast-server schreef op donderdag 20 november 2014 @ 11:52:
Ik ben anderhalf jaar geleden bij XMS weggegaan en kreeg vandaag een mail van ze.

[...]

LoL
Volgens mij zijn ze verplicht om je mailbox nog een jaar open te houden.

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:30

GerkeP

Vragen mag altijd........

Gangster93 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 11:58:
[...]

Volgens mij zijn ze verplicht om je mailbox nog een jaar open te houden.
Nee hoor, ze zijn nu aan het ruimen, ik zie de zelfde mail tussen alle spam in de xmsmailbox, en ik ben sinds april weg ;)

GerkeP

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-09 13:51

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
4alexi schreef op woensdag 19 november 2014 @ 22:24:
idem Mindtheshark:

ex. portal gebied Hilversum:

Sinds vandaag: Geen beeld meer op Ned 1-3, RTL5,6 etc. Nog wel op rtl4 en de belg. HD Ned werkt wel.

Het lukt me niet om die index.xhtml.gz te pakken te krijgen....(mythtv/linux)
Same here (3906), van die zenders die jij noemt doen idd alleen de SD varianten het niet meer, de HD nog wel.

Ik vraag me dan alleen af wat ze er mee gedaan hebben, want als die zenders nu uit de KPN straat komen, zouden ze nu mp4 (KPN hercodeerd alles volgens mij) moeten zijn wat de A110 weer niet aan kan. En aangezien de A110 ook geen HD aan kan, zou dat betekenen dat je die zenders dus helemaal niet meer kunt bekijken met een A110...
Zal m'n zoontje niet leuk vinden...

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

• Gangster93
  • Laatst online: 23-09 23:33
Thasaidon schreef op donderdag 20 november 2014 @ 15:28:
[...]

Same here (3906), van die zenders die jij noemt doen idd alleen de SD varianten het niet meer, de HD nog wel.

Ik vraag me dan alleen af wat ze er mee gedaan hebben, want als die zenders nu uit de KPN straat komen, zouden ze nu mp4 (KPN hercodeerd alles volgens mij) moeten zijn wat de A110 weer niet aan kan. En aangezien de A110 ook geen HD aan kan, zou dat betekenen dat je die zenders dus helemaal niet meer kunt bekijken met een A110...
Zal m'n zoontje niet leuk vinden...
Die omruil actie was toch speciaal in het leven geroepen om de A110 uit te faseren?

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Ja, maar ik had er 2 en XMS wilde er maar 1 omruilen.
Dus dis van mijn zoontje is niet omgeruild.

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Jammer dat de SD kanalen niet meer werken. De HTPC kan ik nu voor een ander doel inzetten.

Misschien komt het iptv op je htpc ooit weer online en kun je gewoon de (betaalde) kanalen zelf weer streamen met jouw eigen setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 20:15
De HD zender werken bij mij ook niet allemaal (ned1 Hd, RTL5 hd, sbs6 hd niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Laatst online: 23-09 18:22
GerkeP schreef op donderdag 20 november 2014 @ 13:28:
[...]

Nee hoor, ze zijn nu aan het ruimen, ik zie de zelfde mail tussen alle spam in de xmsmailbox, en ik ben sinds april weg ;)
En ik heb de mail ook gehad! Lijkt erop dat ze alvast een grote opruiming aan het doen zijn voor de overgang naar Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
sjansen schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 11:04:
De HD zender werken bij mij ook niet allemaal (ned1 Hd, RTL5 hd, sbs6 hd niet)
Klopt, een aantal HD zenders waren al verhuisd naar KPN en dus gecodeerd, maar daarvan was de SD variant dus nog beschikbaar... tot nu dus.
Kortom, het is einde HTPC, maar dat wisten we eingelijk al. Alleen jammer dat het nu echt zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindtheshark
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:05
Hier werkt het weer; even de nieuwe ip adressen uit het bestand w.zt6.nl/tvmenu/code.js.gz halen en aanpassen in je HTPC (MediaPortal in mijn geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

bij mij wil de iPad app niet meer sinds vandaag? Nog meer mensen last van?
iPad al geherstart, maar dat maakt niets uit

nvm: amino reset did it. Bijzonder....

[ Voor 14% gewijzigd door D2k op 21-11-2014 22:48 ]

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
is niet bijzonder, de ipad app haalt een hoop info uit je amino.

Overigens vandaag de reactie gehad van XMS dat ik maar gewoon moet betalen, omdat hun factuursysteem nou eenmaal niet anders werkt. Het is bijna oplichterij. Ben er zo klaar mee!

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stager
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 04-09 22:10
Hmm, alle SD en HD kanalen werken nog prima op de htpc. Je moet alleen wel de juiste standaarden ondersteunen. Het topic daarvoor is helaas even niet beschikbaar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fast-server schreef op donderdag 20 november 2014 @ 11:52:

[...]

LoL
Ik controleer mijn mail via XMS al meer dan een jaar niet meer,en wel om een simpele reden,als je nog steeds hun mailserver gebruikt,hetzij voor direct ophalen,hetzij voor forwarding,gebruik je hun diensten nog met als gevaar dat je zomaar ergens aan vast zit.
Bovendien zit er zoveel spam in dat ik die troep echt niet van ze wil hebben.
Ik heb niet voor niets opgezegd dus ik wil van XMS niets meer ontvangen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben XMS gebruiker en ben per 03/11 naar Telfort over gezet.

1 het abbo voor XMS voor november is betaald in october.
2 het abbo voor Telfort is ook betaald in november.

XMS betaald in mijn geval het teveel betaalde geld voor november pas in december terug.
Geld dit voor iedereen?

Ik noem dit trouwens geen overgang waar je niks van merkt.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2014 12:14 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Laatst online: 13:42

BLACKfm

o_O

Zijn er meer mensen die problemen hebben dat het internet gebruik het tv signaal verstoort?

Als ik Steam een tijdje niet heb gebruikt (en gaat updaten) of een aantal spellen installeer via Steam dan neemt dat blijkbaar zoveel bandbreedte in dat het tv signaal van de digitale tv begint te haperen.

Het is een 100Mbit lijn.

Tv signaal gaat via de modem direct naar de digitiale tv ontvanger, internet van modem naar router naar pc.

Is dat te verhelpen? Ik had in Steam het download al op 5Mbit staan, maar blijkbaar helpt het niks.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:00
BLACKfm schreef op zondag 23 november 2014 @ 20:47:
Zijn er meer mensen die problemen hebben dat het internet gebruik het tv signaal verstoort?
Als ik Steam een tijdje niet heb gebruikt (en gaat updaten) of een aantal spellen installeer via Steam dan neemt dat blijkbaar zoveel bandbreedte in dat het tv signaal van de digitale tv begint te haperen.
Mag niet mogelijk zijn. TV heeft (net als voice) een veel hogere QoS waarde. Even bij de helpdesk melden!
add: Laat het melden maar achterwege. Ik hoor zojuist dat het waarschijnlijk opgelost is.

[ Voor 8% gewijzigd door denan op 24-11-2014 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi man :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
denan schreef op maandag 24 november 2014 @ 08:57:
[...]

Mag niet mogelijk zijn. TV heeft (net als voice) een veel hogere QoS waarde. Even bij de helpdesk melden!
add: Laat het melden maar achterwege. Ik hoor zojuist dat het waarschijnlijk opgelost is.
Denan,

Ik heb dit probleem al meer dan een jaar. Handmatig downloads knijpen op ongeveer 6 MB/s helpt, maar is niet ideaal natuurlijk. Ik krijg vaak boze blikken wanneer ik een download aanzet tijdens GTST en ik ben het vergeten in te stellen :P

Ik had eerder vernomen dat dit aan Packetfronts van oude Portaal gebieden lag, maar uit jouw antwoord verneem ik dat dit helemaal niet voor mag komen?

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:23
Is er iemand hier met een 'vast' ip-adres die al iets van XMS gehoord heeft over de migratie? If not, iemand enig idee wanneer dit in de planning ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-09 12:24
Ik heb een vast IP en nog niets gehoord. Een tijdje terug postte iemand met 'inside information' hier ook dat deze klanten pas in Q1 2015 overgezet gaan worden.
Overigens hier ook haperende IPTV sinds vrijdag. Moest Amino power-cyclen, gisteravond af en toe haperende tv-beelden. En NPO1-3 niet meer te zien op HTPC, ook niet meer in HD :( (postcode 1213).

[ Voor 38% gewijzigd door janbrede op 25-11-2014 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
janbrede schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 10:00:
... En NPO1-3 niet meer te zien op HTPC, ook niet meer in HD :( (postcode 1213).
Klopt, bij mij doet slechts een enkele zender het nog.
(Radio zenders lijken het nog wel te doen...)

En als ik naar de playlist kijk zoals de Amino's hem binnen krijgen zie ik enkel nog igmp adressen.
Ik ben bang dat het gebruik van de HTPC nu dan toch echt over is :'(

Daar gaat het laaste pluspuntje wat ik had bij XMS. ;w

[ Voor 4% gewijzigd door Thasaidon op 25-11-2014 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
KPN: leuker kunnen we het niet maken, wel duurder.

Er gebeurd precies waar een hoop mensen bang voor waren toen KPN aankondigde de boel over te nemen.
KPN heeft de hele boel verkracht en wil alleen haar eigen inferieure diensten duur verkopen.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
fast-server schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 12:48:
KPN: leuker kunnen we het niet maken, wel duurder.

Er gebeurd precies waar een hoop mensen bang voor waren toen KPN aankondigde de boel over te nemen.
KPN heeft de hele boel verkracht en wil alleen haar eigen inferieure diensten duur verkopen.
Afbeeldingslocatie: http://www.kpn.com/ss/Satellite/yavUnLl8hN7yMh6Gh2IPWqYD60HbUkXsNK4iD8PcUpR0bnBXyZZtwQUuCgSUG72CJE/MungoBlobs/kpn_logo.png
Je ergert je groen en geel en betaald je blauw :P
(alleen jammer dat geel het niet doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Nono
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-09 07:30

Dr.Nono

Hello there!

Hier ook al dagen last van haperende IPTV. Webcare blijft op Twitter volhouden dat er geen problemen bekend zijn. Wel opvallen dat al meedere mensen het nu aangekaart hebben.

My favourite roadsign of all time is: "Falling rocks". What am I meant to do with that information? They may as well just have a sign saying: "Random accidents ahead, life's a lotery, be lucky!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
Zelfde hier, programma's hangen regelmatig voor 1 seconde ofzo en verspringen dan (3826).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Yup, hier ook als ik met de Amino tv kijk.
Zowel op de 140 als op de M540, op verschillende zenders en op verschillende momenten...

Op m'n HTPC had ik daar dus geen last van (die buffert), maarja daar kun je nu niet meer mee kijken.

[ Voor 25% gewijzigd door Thasaidon op 25-11-2014 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 16:02
Zelfde probleem hier (6546). Met HTPC was het een stuk beter te pruimen.

[ Voor 5% gewijzigd door _BLAST3R op 25-11-2014 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penacho
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-08 13:18
Ook in Hilversum (1211) op M532.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Zal me niet verbazen als de lag een CPU spike is omdat de encoding net ietsje te zwaar is. (VBR?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Nono
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-09 07:30

Dr.Nono

Hello there!

Ik las op Twitter dat Sophie iemand aanraadde om een software upgrade uit te voeren op de Amino. Ik heb dat gisteravond geprobeerd op mijn 540, en het lijkt geholpen te hebben. Ik heb gisteravond geen schokkend beeld meer voorbij zien komen.

Wellicht dus ook het proberen waard voor jullie?

My favourite roadsign of all time is: "Falling rocks". What am I meant to do with that information? They may as well just have a sign saying: "Random accidents ahead, life's a lotery, be lucky!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kabel t.o.v. fibersnelheid die we hier (portaal gebied) kunnen krijgen... downloaden met ruim 20,5 MB per seconde waar XMS bleef hangen tegen de 11,8 MB uiteraard staat de slechtere upload er tegenover maar Reggefiber gaat dit gebied in elk geval niet upgraden dus hier blijf je aan de 95 mbits hangen (zonder amino aan) en in 2015 gaat ie weer omhoog bij Ziggo... buren zijn de problemen met XMS ook flink zat,de hele week al haperende tv en als ik het hier lees zijn ze niet de enige,dus die stappen ook over.
Screenshotje van alt.binz : http://i61.tinypic.com/b9caxw.jpg
Typerend is dat ook zij van XMS te horen kregen dat er geen problemen waren met tv, packetfront van stroom,bladiebla... upgrademogelijkheid werd niet genoemd en helpdeskmedewerker vond het prima dat hij ging overstappen en waarschuwde hem zelfs dat ze nog 2 maanden bleven factureren..het interesseert ze blijkbaar gewoon geen bal meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Ashrah schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 15:44:
Zelfde hier, programma's hangen regelmatig voor 1 seconde ofzo en verspringen dan (3826).
We zijn er naar aan het kijken. Aub wel melden bij de helpdesk. Hoe meer meldingen er zijn hoe sneller het probleem gepinpoint kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
speedyjules07 schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:27:
Ik had eerder vernomen dat dit aan Packetfronts van oude Portaal gebieden lag, maar uit jouw antwoord verneem ik dat dit helemaal niet voor mag komen?
Correct. Dit mag niet mogelijk zijn.

toevoeging:
Ik ga er hierbij wel even van uit dat:
- Je geen powerline adapters gebruikt
- Het iptv verkeer hard gescheiden is van je internet verkeer (dus alles direct op de NT)

[ Voor 23% gewijzigd door denan op 26-11-2014 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:19
Ook hier problemen met hangende video beelden van ongeveer een seconde. 3825. Audio blijft wel netjes doorlopen. voor de zenders npo 1,2,3

[ Voor 10% gewijzigd door White_Collar op 26-11-2014 10:30 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
ik krijg nu van het thuisfront te horen dat ze op alle Amino's een wit scherm krijgt met de melding:

.
code:
1
2
3
Not Found
The requested URL /tvmenu/index.xhtml.gz was not found on this server
apache/2.2.15 (CentOS) server at w.stb.zt6/nl port 80

Dit krijgt ze op alle Amino's (140 en M540)

Modem, router/switch en Amino's zijn inmiddels al een paar keer spanningsloos geweest, maar heeft niet geholpen.
Internet, Telefoon en Analoog doen het wel gewoon.

Stroom gaat er nu weer af, maar ik heb al gezegd dat ze maar moet bellen.
3906

--edit--
Probleem lijkt zich inmiddels spontaan uit zichzelf opgelost te hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Thasaidon op 26-11-2014 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-09 12:24
Op de Amino 540 een (geforceerde) software-update gedaan. Hij geeft nu een hogere software-versie aan dan eerst (v3.3.2a6 tegen v2.7.2a1). Problemen met beeld lijken nu voorbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedyjules07
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-02 01:45
denan schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:11:
[...]

Correct. Dit mag niet mogelijk zijn.

toevoeging:
Ik ga er hierbij wel even van uit dat:
- Je geen powerline adapters gebruikt
- Het iptv verkeer hard gescheiden is van je internet verkeer (dus alles direct op de NT)
Absoluut, er lopen twee kabels vanuit de NT, één naar de Amino en één naar mijn router. Verder is alles ook gewoon bekabeld aangesloten, geen powerline adapters.

BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 15:29
Stiekem toch een soort van blij dat ik niet de enige ben met gezeik bij Telfort.
ik was er al bang voor dat er niks dan ellende van zou komen, toch eens met Vodafone Thuis gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Xantios schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:36:
Stiekem toch een soort van blij dat ik niet de enige ben met gezeik bij Telfort.
ik was er al bang voor dat er niks dan ellende van zou komen, toch eens met Vodafone Thuis gaan bellen.
Dan hoop ik dat Vodafone ondertussen zijn platform in gebruik heeft in jouw gebied, anders ga je er niets mee opschieten. |:(

• sjansen
_BLAST3R schreef op woensdag 26 november 2014 @ 23:22:
[...]

Dan hoop ik dat Vodafone ondertussen zijn platform in gebruik heeft in jouw gebied, anders ga je er niets mee opschieten. |:(
Hoe kom ik daarachter? 6605

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 08:01
Wijchen _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
denan schreef op woensdag 26 november 2014 @ 10:11:
[...]

We zijn er naar aan het kijken. Aub wel melden bij de helpdesk. Hoe meer meldingen er zijn hoe sneller het probleem gepinpoint kan worden.
Had het al gemeld bij de SD. Kreeg weer de standaard adviezen. Haal de PF van de stroom, set je router uit (..... gaat om Animo wat heeft mijn Netwerk router hiermee te maken?) en reset de Animo. Wat natuurlijk allemaal niet helpt.

• echtp
  • Laatst online: 13-06 09:48
Sinds kort is de tv beeldkwaliteit een stuk minder hier in Zeewolde. Hebben meer mensen hier last van? En wat zou de oorzaak kunnen zijn?

• fast-server
KPN signaal, of je ontvanger is misschien terug op de "standaard" SD kwaliteit na een update.

WGDO streams omgezet naar KPN BCS??

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Kom je niet meteen achter maar op dit moment is het nog makkelijk. Eigen Vodafone apparatuur draait nog nergens. Zit nog in testfase.

@ _BLAST3R: Wat bedoel jij? Wat voor problemen die Xantios ziet met Telfort krijgt hij ook bij Vodafone? Behalve als ze op eigen platform draaien?

Ik zie het niet zo namelijk..

• _BLAST3R
Barre73 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 14:16:
[...]

Kom je niet meteen achter maar op dit moment is het nog makkelijk. Eifen Vodafone apparatuur draait nog nergens. Zit nog in testfase.

@ _BLAST3R: Wat bedoel jij? Wat voor problemen die Xantios ziet met Telfort krijgt hij ook bij Vodafone? Behalve als ze op eigen platform draaien?

Ik zie het niet zo namelijk..
Omdat Vodafone ook gebruik maakt van het ITNS/Glashart platform in bepaalde gebieden. De referenties zitten sowieso nog in de code.js als ik het zo bekijk.

Ik heb ook de afgelopen dagen wat meer last van haperende streams, en zit niet bij Telfort. Daarbij is dat complete IPTV platform van KPN Glashart 1 pot nat wat betreft alle providers die erop zitten, men krijgt zelfs hetzelfde IP adres bij overstappen. Overstappen van de ene ITNS provider naar de andere gaat dus niets uit halen.
Maar je kan al sinds februari niet meer overstappen naar Vodafone via ITNS. Sinds die tijd wordt alleen nog het nieuwe Vodafone thuis geleverd. Op dit moment nog overal via KPN WBA (met HD+ streams trouwens) en binnenkort ook heel langzaam via echt eigen apparatuur. In beide gevallen op het nieuwe Platform met Entone decoders.

Dus ik snap de verwarring. Jij hebt het over eigen platform. Dat is nu overal in Nederland dus. Oude ITNS platorm kan niet meer nieuw besteld worden.
En bij dat nieuwe platform komen straks ook nog twee smaken: Eigen PoP apparatuur en eigen streams, of via KPN WBA.

• _BLAST3R
Barre73 schreef op donderdag 27 november 2014 @ 16:22:
Maar je kan al sinds februari niet meer overstappen naar Vodafone via ITNS. Sinds die tijd wordt alleen nog het nieuwe Vodafone thuis geleverd. Op dit moment nog overal via KPN WBA (met HD+ streams trouwens) en binnenkort ook heel langzaam via echt eigen apparatuur. In beide gevallen op het nieuwe Platform met Entone decoders.

Dus ik snap de verwarring. Jij hebt het over eigen platform. Dat is nu overal in Nederland dus. Oude ITNS platorm kan niet meer nieuw besteld worden.
En bij dat nieuwe platform komen straks ook nog twee smaken: Eigen PoP apparatuur en eigen streams, of via KPN WBA.
Maar dan zijn we het er dus ook over eens dat wanneer de streams van KPN gebruikt worden, en de problemen zitten hem ergens hogerop (of zelfs in het transcoding-park) dat een overstap weinig gaan uithalen?

Daar lijkt het overigens wel aardig op als ik de reacties zo zie. Lijkt alsof heel Nederland er last van heeft, en niet slechts 1 gebied.

Van dat verhaal over die Entone was ik trouwens nog niet op de hoogte. Nu wel, thanks. :>

[ Voor 4% gewijzigd door _BLAST3R op 27-11-2014 16:29 ]

Dan moeten die problemen wel echt heel hoog zitten. En ik lees er verder eigenlijk nergens over. En om eerlijk te zijn heb ik even geen zin om heel veel pagina's terug te lezen. Wat zijn dan de problemen met de HD+ streams van KPN WBA/WMP?

• echtp
  • Laatst online: 13-06 09:48
fast-server schreef op donderdag 27 november 2014 @ 11:16:
KPN signaal, of je ontvanger is misschien terug op de "standaard" SD kwaliteit na een update.
Ja, KPN signaal ben ik bang.... Maar hoe kan ik weten of dat het is?

Ik heb ergens gelezen dat KPN de kwaliteit gaat verbeteren. Is al bekend wanneer? Als het niet snel verbetert is het zeker een reden voor mij van provider (nu XMS) te switchen, maar KPN heeft zowat alles in handen, dus waarheen?

• sjansen
Ik herken je probleem. Waarheen?

• Divver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-12-2023
Sinds vandaag gemigreerd naar Telfort (3824). Twee uur uit de lucht geweest, daarna vlekkeloos.
Telfort TV biedt ook "Begin gemist" aan. Erg prettig.
Nu nog logins voor mijntelfort.
XMS heeft altijd prima gewerkt. Zo lang je niet te veel met de backoffice te maken had, was het prima.
Hoop dat Telfort dat ook kan. Heeft in ieder geval een grotere schaal, dus meer power om de zaken beter te kunnen regelen.

If it's stupid and works, then it ain't stupid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertSchut
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-07 18:56
@webcare @webcare@kantoor.xmsnet.nl
Bij mij thuis is analoge TV op zwart en telefoon internet deed het niet. Sinds 8:30 of eerder. Die laatste twee doen het weer nu het middag is. Bellen 088 nummer vanmorgen 8:47 en later 3x in gesprek. Nu is analoge TV nog steeds dood.

Zou dit wellicht komen doordat Telfort ca 2 weken terug een ogenschijnlijk mooie aanbieding had ter migratie, waar ik eerst op inging maar 3uur later weer afbelde (want geen signaal opnemen op Animo en geen newsserver)? 2 weken is de tijd die men als provider wacht met iets te doen bij een abonnementswijziging ivm wettelijke opzegtermijn van 2 weken op telefonische aanbiedingen. Dus ik vind het verdacht. Ik belde met XMS omdat mijn decoder ineens een pincode nodig had, na blijkt door migratie naar het Telfort-platform, dit is opgelost met een reset/nieuwe pincode. En meteen kreeg ik die onverwachte 'mooie' aanbieding.

Ik zie geen landelijke storing, ben ik wellicht door die 3 uur geaccepteerde en weer geannuleerde aanbieding opgezegd en is het opzegproces toch wel opgestart ondanks de annulering? Maar waarom evt. deels?

Kan ook zijn dat analoge uitgang kapot is, maar omdat de rest haperde was dat niet mijn eerste idee.
Modem is gereset meermalen. Alle 4 lampjes groen.

- - - update: om 18uur gebeld met XMS. TV direct op modem aangesloten, werkt uiteraard niet. Coax
van glasvezelmodem naar huisinstallatie overgezet naar Ziggo CAI doos waar nog analoog opstaat, dat werkt. De klacht is doorgezet naat het netwerkbedrijf, dat kan dagen gaan duren. Er zal nu wel weer een nieuw modem nodig zijn waarvan weer na 1-2 jaar de analoge uitgang uitbrandt, want dit modem was een jaar geleden ook al stuk. Want op deze die suggestie reageerde de medewerker op een manier die weinig blijk gaf van interesse.

Hulde aan Ziggo, als ik het forum zo lees met de XMS naar Telfort problemen en het gedoe met analoog ga ik daar maar eens een offerte aanvragen. Belachelijk hoe je ongevraagd met Telfort wordt afgescheept. Had gehoopt dat XMS webcare zou reageren. Te weinig concurrentie en doodzonde van de mogelijkheden van glasvezel met deze provider.

[ Voor 54% gewijzigd door EvertSchut op 01-12-2014 18:43 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
Net bij de kpn winkel geweest om eens te kijken of ik iets beters kan krijgen dan xms/telfort.
Bieden ze me internet aan 50/5. En duurder dan telfort/xms.
Pff hoe wil je klanten krijgen, met zo'n upload..
Vodafone krijgt ook allemaal slechte reviews..
Upc zijn geen vrienden van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KPN biedt juist 50/5 aan omdat de meeste mensen die upload snelheid niet nodig hebben. Maar wel graag altijd de max download willen hebben. Voor 7,50 per maand extra heb je alsnog 100/100.
Bovendien hoeven ze nu op deze manier nog maar 3 pakketten te leveren. Of je nou via VDSL of FttH aangesloten wordt. Wel overzichtelijk lijkt me. Ik zou er zelf ook niet voor kiezen maar de gemiddelde consument blijkbaar wel.

Maar KPN heeft nooit bekend gestaan als goedkoop. Kijk gewoon eens op de keuzehulp van bijvoorbeeld Reggefiber (eindelijkglasvezel.nl). Ook al maak je niet de hele keuzehulp af, dan nog zie je in ieder geval al in het begin welke providers al allemaal leverbaar zijn bij jou en kan je bij hen zelf gaan kijken op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertSchut
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-07 18:56
Is access4all nog een optie op de reggefiber infra? Dat vroeger iig had een goede naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XS4All is nog steeds goed, maar daar betaal je wel de prijs voor. Is ook logisch lijkt me. Goede service is niet gratis.
En aangezien sjansen iets zoekt dat goedkoper is dan Telfort of XMS....

Overigens zijn er meer dan genoeg mensen tevreden met Vofafone hoor. Waaronder ik zelf. Maar die mensen zal je nou eenmaal niet zo snel zien op Internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:10
Barre73 schreef op maandag 01 december 2014 @ 22:04:
XS4All is nog steeds goed, maar daar betaal je wel de prijs voor. Is ook logisch lijkt me. Goede service is niet gratis.
Valt erg mee hoor. Als je bijvoorbeeld naar 'internet only' kijkt heeft XS4ALL bij mij gewoon de goedkoopste optie...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjansen
Barre73 schreef op maandag 01 december 2014 @ 22:04:
Het hoeft van mij betreft niet speciaal goedkoper. Vergelijkbaar is ook goed.
Maar de optie van KPN viel me toch tegen.

Zeker als je dan kijkt, dat ze wel een meerprijs hebben voor 100/100, maar waarom niet een optie lager 50/50.
En met 25/25 zou ik waarschijnlijk ook wel tevreden mee zijn. (Ondanks dat ik nu op 100/100 zit.)

Ik wacht wel tot ik overgezet ben naar Telfort, dan kijken we wel weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Info streams

rapanui in "[KPN] Glasvezel"

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2014 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Laatst online: 27-03-2024
Ik heb nu ook mijn overstapbrief binnen van XMS naar Telfort maar ik weet niet of ik daar blij mee moet zijn. Ik heb ruim 9½ jaar gebruik kunnen maken van de diensten van XMS helaas net geen lustrum.
Ik was een van de eersten die XMS kreeg en nu moet overstappen. Moet ik misschien ook nog ergens het licht uitdoen??
Wat zijn tot nu toe de ervaringen met Telfort en zitten daar ook oude Portaal gebruikers bij. Ik maak gebruik van de Animo 532 werkt deze vlekkeloos op Telfort en hoe zit het met opnemen. Dit is een van de mogelijkheden van de box mar Telfort rekent hier € 5.00 per maand voor of is dit alleen als je een box in bruikleen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Als het goed is staat dat allemaal precies in de brief met de persoonlijke aanbieding die je hebt gehad of binnenkort gaat krijgen... Heb je ze al gebeld? En als het goed is heb je ook een code gehad voor een speciale welkomst korting of zoiets. Of je gaat die brief nog krijgen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Fiber schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 23:49:
En als het goed is heb je ook een code gehad voor een speciale welkomst korting of zoiets. Of je gaat die brief nog krijgen.
als je daar gebruik van maakt zit je dan gelijk aan een jaarcontract vast?
ik heb gehoord dat wanneer je de overgang automatisch maakt dat je dan per maand nog steeds op kunt zeggen

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Je kunt inderdaad gewoon per maand opzeggen als je hun aanbod accepteert. Als je significante wijzigingen gaat aanbrengen, zoals van all in one naar internet plus bellen of zo wordt het wel een nieuw jaarcontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:35

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Mijn brief werd op een adres bezorgd waar ik tot 2009 woonde.
Volgens mij heb ik dit adres nooit aan Xms doorgegeven (in 2010 gestart) 8)7
Ook heb ik op dat adres nooit iets van Telfort gehad, of ze moeten Wish o.i.d. hebben overgenomen ...
Even het juiste adres bij Xms vragen was kennelijk te moeilijk :+

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
wiebo66 schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 23:42:
...en hoe zit het met opnemen. Dit is een van de mogelijkheden van de box mar Telfort rekent hier € 5.00 per maand voor of is dit alleen als je een box in bruikleen hebt.
Voor zover ik weet gaat dat nieuwe opnemen "in de cloud", dus niet meer lokaal op je apparaat zodat ook gebruikers met een niet HD recorder kunnen "opnemen".
Ik heb alleen geen flauw idee of je, als je wél een HD recorder hebt idd nog lokaal kunt opnemen.

Op de site van Telfort staat als antwoord:
Met uw HD recorder kunt u opnames blijven maken zoals u gewend bent.
Maar het zou me niets verbazen als ze ook voor gebruikers met een HD recorder deze € 5,- gaan rekenen.

Dus ik ben erg benieuwd naar die brief waar Fiber het over heeft, want die heb ik nog niet gehad.
Want ik was niet van plan € 5,- pm te gaan betalen voor een dienst die ik nu gratis heb.

Heel veel antwoorden op vragen staan hier:
http://www.telfort.nl/Persoonlijk/Service/Welkom-XMS.htm

[ Voor 62% gewijzigd door Thasaidon op 03-12-2014 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Niet iedereen krijgt die brief met een persoonlijk aanbod tegelijk, gaat in groepjes, dus kan nog komen. Ik heb overigens twee keer een brief gehad, eerst een brief met een algemeen verhaaltje over de overgang naar Telfort en later een brief met een persoonlijk aanbod.

De laatste keer dat ik het probeerde was de XMS klantenservice overigens erg vlot bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Fiber schreef op woensdag 03 december 2014 @ 13:56:
Niet iedereen krijgt die brief met een persoonlijk aanbod tegelijk, gaat in groepjes, dus kan nog komen.
Yup, dat wist ik, maar ik blijf toch wel benieuwd want ik heb die brief dus nog niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Had jij niet een vast ip...? O-) Dan ben je vast als laatste aan de beurt... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Fiber schreef op woensdag 03 december 2014 @ 14:42:
Had jij niet een vast ip...? O-) Dan ben je vast als laatste aan de beurt... :z
Nou contractueel wel ja, maar volgens XMS toen dus niet. Maar dat is toen geregeld.
Dus ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je nu een Amino met HDD hebt (532 of 540) blijft dat prima werken met opnemen en daar betaal je geen 5 euro voor. Wil je in de cloud gaan opnemen zodat je het ook op andere Amino's in je huis kan terug kijken dan dien je dat telefonisch bij Telfort te wijzigen en dan ga je wel de 5 euro per maand betalen, kan je niet meer lokaal opnemen op de HDD (want maar 1 mogelijke manier van opnemen tegelijk) maar kan je wel overal terug kijken, en je krijgt een speciale USB stick voor de Amino A140 om te kunnen pauzeren in de live uitzending.

Samengevat: Doe je niks dan betaal je geen 5 euro extra, kan je gewoon blijven opnemen op je M532 maar kan je het ook alleen daarop terug kijken. Maar dat was je al gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
thanx voor je antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:35

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Mijn eerder genoemde brief ging over Wish, dat uiteindelijk bij Telfort terecht kwam.
Telfort gaat stoppen met de inbelservice :+

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:49
Speedy-Andre schreef op donderdag 04 december 2014 @ 20:51:
Mijn eerder genoemde brief ging over Wish, dat uiteindelijk bij Telfort terecht kwam.
Telfort gaat stoppen met de inbelservice :+
Heb je daar al die tijd een abbo gehad dan? De gratis service van Wish bestond namelijk al niet meer toen ze voor de eerste keer overgenomen werden geloof ik... Heb daar nog eens ooit een paar dagen helpdesk gedaan, 24/7 bereikbaar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 14:04
Wish is ooit overgenomen door Tiscali en deze is daarna weer over genomen door Telfort !
http://www.telfort.nl/geschiedenis/noknok/
http://www.emerce.nl/nieuws/wish-noknok-verkocht-aan-tiscali

[ Voor 19% gewijzigd door tita_tovenaar op 05-12-2014 13:13 ]

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Ik heb nog geen persoonlijk brief van Telfort gekregen, ik hoop niet dat zij mij vergeten :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barre73 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 14:58:
Als je nu een Amino met HDD hebt (532 of 540) blijft dat prima werken met opnemen en daar betaal je geen 5 euro voor. Wil je in de cloud gaan opnemen zodat je het ook op andere Amino's in je huis kan terug kijken dan dien je dat telefonisch bij Telfort te wijzigen en dan ga je wel de 5 euro per maand betalen, kan je niet meer lokaal opnemen op de HDD (want maar 1 mogelijke manier van opnemen tegelijk) maar kan je wel overal terug kijken, en je krijgt een speciale USB stick voor de Amino A140 om te kunnen pauzeren in de live uitzending.

Samengevat: Doe je niks dan betaal je geen 5 euro extra, kan je gewoon blijven opnemen op je M532 maar kan je het ook alleen daarop terug kijken. Maar dat was je al gewend.
KPN stopt zowieso met het verstrekken van HDD recorders, het wordt alleen nog "in de cloud" en dat uiteraard tegen betaling.
Je krijgt gewoon een KPN accountje voor een plekkie op een server waar je opnames maximaal een jaar op blijven staan, het bewaren van series e.d. of een leuke film langer dan een jaar kan dus dan niet meer.
Zuinig aan doen dus met je HDD recordertje.
Het is dus geen kwestie van of je in de cloud wil opnemen,heb je geen hdd recorder of geeft ie de geest dan moet je gewoon.
Ik zie trouwens dat de testuitzendingen van SBS-9 zijn begonnen (in SD en HD op kan. 28 bij Ziggo) wel jammer dat ze al die reclame steeds onderbreken met programma's :X

[ Voor 6% gewijzigd door Nick39 op 06-12-2014 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op Marktplaats ook nog steeds genoeg te koop. En Telfort is nog steeds een heel ander platform dan KPN glasvezel. Maar de cloud zal wel de toekomst gaan worden denk ik inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 17:05:
[...]

KPN stopt zowieso met het verstrekken van HDD recorders, het wordt alleen nog "in de cloud" en dat uiteraard tegen betaling.
Geldt voor nieuwe klanten al wel 2 jaar is dus oud nieuws. Alleen oude bestaande klanten met geen cloud in hun pakket kregen tot halve dit jaar nog een ontvanger met harddisk. Alleen die ontvanger zijn zo langzaam en alleen geschikt voor bitrates tot 7 Mbit en bij glas worden die schijnbaar allemaal al vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
"In de toekomst kunnen KPN-klanten via het tv-product Interactieve TV alleen nog in de cloud op servers van het telecombedrijf tv-programma’s opnemen. Dat heeft KPN aan Totaal TV bevestigd."

http://www.totaaltv.nl/ni...op-cloud-opname-over.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat gaat over KPN glasvezel. Niet over Telfort. Ander product. En bij KPN is dat idd al veel langer gaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barre73 schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 23:20:
Dat gaat over KPN glasvezel. Niet over Telfort. Ander product. En bij KPN is dat idd al veel langer gaande.
Ik heb Telfort nooit genoemd,vanaf het begin gezegd dat het om KPN ging,maar het is wel zo dat de dochters bijna altijd het beleid overnemen van "moeder" tevens omdat KPN liever niet een woud van verschillende decoders wil hebben.
Ik zeg ook niet dat "in the cloud" opnemen slecht zou zijn,het grote nadeel vind ik dat na een jaar je opnames gewist zijn en er geen manier is om het te backuppen. (Anders dan het weer afspelen en via een video-out uitgang het alsnog naar een recorder te sturen in lage kwaliteit en het dan daar weer opnemen.)
Is er een internet storing dan kun je niet bij je opnames,en als er een cloudserver storing is ben je je opnames ook kwijt.
Je neemt niet echt op, je geeft alleen de opdracht om een film of programma op een server te reserveren.
Ik begrijp ook wel waarom het gewist moet worden,anders zou er per gebruiker terrabytes aan data blijven staan,maar je kan niet kiezen en zeggen,laat dit programma maar staan.
Het is nu meer een persoonlijke "uitzending gemist" waar je geselecteerde programma's tot maximaal een jaar "reserveert" en daarnaast moet kiezen tussen een of/of situatie,heb je gekozen voor in the cloud dan doet je recorder het niet meer,maar dat kun je niet meer terugdraaien en dat kost ook nog eens 60 euro per jaar meer.
Ik heb een smart tv waarmee ik meerdere programma's tegelijk kan opnemen op een externe harde schijf met daarnaast nog een HD recorder met 2 tuners en harde schijf via dvb-c en de vrijheid om te kiezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Nick39 schreef op maandag 08 december 2014 @ 16:15:
[...]
Ik zeg ook niet dat "in the cloud" opnemen slecht zou zijn,het grote nadeel vind ik dat na een jaar je opnames gewist zijn en er geen manier is om het te backuppen. (Anders dan het weer afspelen en via een video-out uitgang het alsnog naar een recorder te sturen in lage kwaliteit en het dan daar weer opnemen.)
Persoonlijk zou ik niet weten waarom je iets langer dan een jaar zou willen behouden.. Meestal is het toch wel opnemen indien je even niet kan kijken, en dan op een later tijdstip gewoon kijken en weer verwijderen. Lijkt me een kleine groep die het doet 'om iets echt te bewaren'.
[...]
Is er een internet storing dan kun je niet bij je opnames,en als er een cloudserver storing is ben je je opnames ook kwijt.
Je neemt niet echt op, je geeft alleen de opdracht om een film of programma op een server te reserveren.
Ik begrijp ook wel waarom het gewist moet worden,anders zou er per gebruiker terrabytes aan data blijven staan,maar je kan niet kiezen en zeggen,laat dit programma maar staan.
Mwoa, dat is echt een worst-case scenario. De kans dat jouw recorder zijn HDD crashed en je vervolgens echt alles kwijt bent is echt veel groter.
[...]
Het is nu meer een persoonlijke "uitzending gemist" waar je geselecteerde programma's tot maximaal een jaar "reserveert" en daarnaast moet kiezen tussen een of/of situatie,heb je gekozen voor in the cloud dan doet je recorder het niet meer,maar dat kun je niet meer terugdraaien en dat kost ook nog eens 60 euro per jaar meer.
Je kunt nog wel gewoon opgenomen programma's afspelen vanaf je recorder. Vind je het niets meer, dan haal je het opnemen pakket er gewoon weer vanaf. Dan kan je gewoon weer opnemen met je eigen recorder hoor.. De code.js kijkt of er een npvr package actief is, zo ja krijgt deze voorrang als recorder interface, zo nee dan is het afhankelijk van de hardware.
[...]
Ik heb een smart tv waarmee ik meerdere programma's tegelijk kan opnemen op een externe harde schijf met daarnaast nog een HD recorder met 2 tuners en harde schijf via dvb-c en de vrijheid om te kiezen..
Dat is natuurlijk fijn, en ik kan mij voorstellen dat dat voor jou natuurlijk gewenst is. Vooral als je vervolgens die opnames gewoon op een stickie kan zetten en ergens anders kan bekijken. Tenzij het natuurlijk CI+ is van zenders als HBO die dat juist blokkeren (alleen af te spelen op de device waar je hebt opgenomen, zoals pas nog ingevoerd voor die zender). Zit je alsnog vast aan 1 apparaat. Dat terwijl je via het cloud platform op al je STB's kunt terugkijken. En binnenkort bij sommige providers ook via mobiele devices. Dat is de kracht van een dergelijk platform.

Het is dus niet zozeer een negatieve ontwikkeling. Ik zie het liever als verandering. Gecentraliseerd opnemen is (even uitgaande van mijn redenatie van de 'gemiddelde user') een mooie toevoeging aan het platform, en maakt dingen veel gemakkelijker dan ze al waren.

Maar dat is natuurlijk hoe ik het zie ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
Zijn er meer mensen die de laatste weken last hebben van spooktelefoontjes op de vaste lijn van XMS? Nummerweergave is geblokkeerd of 80000000, en als ik opneem krijg ik gelijk kiestoon (dus niet iemand die de hoorn erop gooit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-09 21:00
Barre73 schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 20:18:
Op Marktplaats ook nog steeds genoeg te koop.
Ik heb hier ook nog een Amino 540 liggen van XMS. Niet meer nodig sinds de overstap naar een andere provider. Dus als iemand geinteresseerd is mogen ze contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gowiththeflow!
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 10:13

gowiththeflow!

!wolfehthtiwog

Vandaag storing in Utrecht, geen digitale TV of internet via XMS. Mijn hoogzwangere vriendin was thuis, heeft XMS gebeld. Die deden alsof ze achterlijk was en hebben haar een half uur lang de modem laten aan- en uitzetten en allerlei draadjes andersom aan laten sluiten in de meterkast want het lag toch echt aan ons systeem. Niet lekker als je niet echt kunt bukken.

Werkte allemaal niet, uiteindelijk belt ze met een andere medewerker die doodleuk vertelt dat er een algehele storing in Utrecht is! 'Waarom melden jullie dat dan niet op jullie storingspagina?' Antwoord: 'Heeft toch geen zin, daar kun je niet op kijken als je geen internet hebt.' En ze begonnen vanuit het niets over de overname door Telfort (wisten we nog helemaal niet) en dat dat absoluut niet de reden van de storing zou zijn maar dat we nog een brief krijgen.

Tijd om over te stappen!

[ Voor 4% gewijzigd door gowiththeflow! op 10-12-2014 18:07 ]

I'd rather have a full bottle in front of me than a full frontal lobotomy

Pagina: 1 ... 66 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.