(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 78 Laatste
Acties:
  • 431.284 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Maar dat leek ook al een beetje het business plan welke ik in een van de vorige delen al omschreven had.
Leg zoveel mogelijk gebieden zo goedkoop mogelijk aan (gebeurde in de portaal gebieden ook al) en als een gebied aangelegd is dan kijken we er niet meer naar om.

In de eerste portaal gebieden zoals in Arnhem was er natuurlijk nog geen Gigabit beschikbaar, echter hadden ze er daar wel voor kunnen zorgen dat er fatsoenlijke wijk pops kwamen.
Nu staan in een hoop gebieden veredelde UPC kasten waar 0,0 aan upgrade mogelijkheden zijn, een nieuwe pop kan ook niet zomaar (locatie en vezels moeten dan veranderd worden)

Telfort only regio, daar zitten de meeste ook niet echt op te wachten...

In de latere gebieden was Gigabit iets duurder maar hebben ze als nog gekozen voor 100Mbps met het gevolg dat straks de hele boel omgebouwd moet gaan worden.
Probleem met dit is echter weer (als een gebied aangelegd is dan kijken we er niet meer naar om.)

Gevolg: als klant heb je dus maar een Mb of 60 als je ook nog 2 STB's hebt, en afhankelijk van je situatie is dit nog duurder als het duurste kabel abonnement en dan heb je op glas maar een fractie van de kabel snelheid.

Om terug te komen op de vinger in de pap van portaal:

In de jaarrekening van portaal staat:
De overige langlopende vorderingen hebben hoofdzakelijk betrekking op de verkoop van het Glasvezelnetwerk in Portaalnet B.V. De verkoopopbrengst zal in termijnen worden ontvangen aflossingen vinden plaats vanaf 2012 tot en met 2018.
Mijn interpretatie:
Dit zou dus betekenen dat Portaal nog steeds mede eigenaar is tot en met 2018, Portaal wil echter niet meer investeren.
Het Logische gevolg is wat je nu ziet, een hopeloos gedateerd netwerk en in 2018 al helemaal.

In 2018 is het huidige portaal netwerk al zo antiek en zal er bijna niemand meer opzitten, zakelijk gezien is het gewoon erg slecht en is er een kat in de zak gekocht.
Als het oude Portaal netwerk volledig eigendom is dan kunnen ze meteen de graafmachines van stal halen en alles weer opnieuw aanleggen.

Doen ze dit niet dan kunnen ze misschien nog Unesco bellen of het netwerk op de lijst mag...

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=43031652,noline]fast-server schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:43[/message

[...]

Mijn interpretatie:
Dit zou dus betekenen dat Portaal nog steeds mede eigenaar is tot en met 2018, Portaal wil echter niet meer investeren.
Het Logische gevolg is wat je nu ziet, een hopeloos gedateerd netwerk en in 2018 al helemaal.

In 2018 is het huidige portaal netwerk al zo antiek en zal er bijna niemand meer opzitten, zakelijk gezien is het gewoon erg slecht en is er een kat in de zak gekocht.
Als het oude Portaal netwerk volledig eigendom is dan kunnen ze meteen de graafmachines van stal halen en alles weer opnieuw aanleggen.

Doen ze dit niet dan kunnen ze misschien nog Unesco bellen of het netwerk op de lijst mag...
Volgens mij kun je dat zo niet zeggen. Het netwerk is verkocht, maar wordt alleen in termijnen betaald. Of, aangezien ze het over aflossing hebben, het netwerk is verkocht en voor de aankoop is door Portaal een "lening" verstrekt welke nu afgelost wordt tot in 2018.

In beide gevallen heeft Portaal - afgezien van service richting haar huurders - absoluut geen financieel belang meer in het netwerk. Het is verkocht en de kopende partij rekent in termijnen af. De financiele belangen liggen nu bij de koper van het netwerk. Ik weet zo even niet wie dat ook alweer was, maar ik denk dat we allemaal wel een goede gok kunnen wagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Maar als het echt verkocht zou zijn dan is KPN vrij om te doen wat ze zouden willen en zou Portaal ook geen grote vinger in de pap meer hebben.

Ik zou zelf zolang het netwerk niet helemaal betaald is geen afstand doen van mijn "rechten" en dit lijkt precies op de grote vinger die Portaal in de pap heeft.
Dit is meestal de standaard gang van zaken, het zou ook gek zijn als dit niet zo zou zijn.

Stel KPN heeft wel volledige zeggenschap, ze verprutsen het netwerk en/of gaan om één of andere reden failliet ...

Dan zit Portaal met of een onbruikbaar netwerk wat niets meer waard is of ze kunnen fluiten naar hun centen, geen enkel weldenkend bedrijf zou zo zaken doen.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:06:
Die pech hebben echt niet alleen de oud Portaal gebieden. ALLE gebieden waar ze in +/- 2009 een glasvezelnetwerk hebben aangelegd zitten met deze issues. Dat heeft helemaal niets met Portaal te maken, maar gewoon met het feit dat het netwerk niet zo toekomstbestendig bleek te zijn als men de consument destijds voorspiegelde. Als ze er vooraf bij hadden gezegd, dat de boel binnen 4 jaar achterhaald zou zijn en voorlopig niet zou worden geupgrade, dan was er nooit genoeg animo geweest om ook maar iets aan te kunnen leggen.

Hier in Veenendaal krijgen we nu de situatie, dat er in een deel van het dorp een heel oud netwerk ligt en er nu in andere wijken een nieuw netwerk aangelegd wordt. Je gaat nu dus de situatie krijgen, dat er dus verschillende diensten onder dezelfde naam geleverd gaan worden. Welke diensten je gaat krijgen, hangt nu dus af van de wijk waarin je woont.

Het is maar de vraag of Ziggo nu wel langer op afstand gezet kan worden. Op het oude glasvezelnetwerk hadden ze hun antwoord vrij snel klaar.
De "oude"PoPs van Veenendaal zullen door KPN ook snel wel worden opgewaardeerd naar Gigabit hoor. Dat gebeurt momenteel landelijk en dit soort plaatsen heeft dan ook enige prioriteit vanwege het verschil dat jij hier noemt.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fast-server schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:44:
Maar als het echt verkocht zou zijn dan is KPN vrij om te doen wat ze zouden willen en zou Portaal ook geen grote vinger in de pap meer hebben.

Ik zou zelf zolang het netwerk niet helemaal betaald is geen afstand doen van mijn "rechten" en dit lijkt precies op de grote vinger die Portaal in de pap heeft.
Dit is meestal de standaard gang van zaken, het zou ook gek zijn als dit niet zo zou zijn.
Ik heb geen zin om op te gaan zoeken wanneer het eigendom precies overgaat. Dat is iets wat beide partijen gewoon onderling afspreken.
Stel KPN heeft wel volledige zeggenschap, ze verprutsen het netwerk en/of gaan om één of andere reden failliet ...

Dan zit Portaal met of een onbruikbaar netwerk wat niets meer waard is of ze kunnen fluiten naar hun centen, geen enkel weldenkend bedrijf zou zo zaken doen.
Wat is het verschil met de huidige situatie? Het netwerk is dermate verouderd, dat eigenlijk alleen de kabeltjes nog interessant zijn. En die kabeltjes zitten gepatched in een POP die misschien nog wel kleiner is dan jouw meterkast.

Kortom: zo groot is het risico voor Portaal niet. Het netwerk is afgeschreven en binnenkort zo goed als waardeloos (als je nog maar een handjevol klanten op dat netwerk hebt, kost het je alleen maar geld). Dan hebben ze in feite ook niks meer. Vanuit Portaal gezien is de verkoop de beste zet die ze gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toen ik het over Portaal had bedoelde ik de zeer slecht gekozen manier van PoPs bouwen. Zoals al anagegeven zijn die nooit bedoeld geweest of ontworpen voor een open netwerk. En nieuwe PoP's neerzetten en het hele netwerk ombouwen is ongeveer net zoveel investering als opnieuw beginnen zoals je zou doen in een plaats waar nog niks ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:35:
[...]

De "oude"PoPs van Veenendaal zullen door KPN ook snel wel worden opgewaardeerd naar Gigabit hoor. Dat gebeurt momenteel landelijk en dit soort plaatsen heeft dan ook enige prioriteit vanwege het verschil dat jij hier noemt.
Dan is elke vorm van communicatie daarover mij ontgaan. De postcodecheck van KPN of welke willekeurige andere provider dan ook geeft alleen maar aan, dat er maximaal 100Mb leverbaar is op mijn adres.

Ook wordt er op dit moment druk "zieltjes gewonnen" voor het nieuwe glasvezelnetwerk, maar men rept nergens over het upgraden van het oude netwerk. Sterker nog, in Veenendaal West ontvangen wij dezelfde reclame-uitingen als de rest van Veenendaal. Wij kunnen er alleen geen gebruik van maken.

Gezien de in het verleden behaalde resultaten, ben ik voorlopig nog sceptisch. Gouden bergen beloven, dat kan iedereen. Daar ben ik in 2010 ook in getrapt. Nu wil ik die gouden bergen eerst zien, voordat ik ergens een handtekening onder zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 12:27
Het netwerk in Almere is uit 2009/2010, inmiddels zit niet alleen Tweak hier op 1gbit maar ook KPN. Bij xs4all zou ik nu 500 mbit kunnen bestellen als ik dat wil (niet dat ik dat wil, veel te duur, Tweak lijkt e.a. redelijk voor elkaar te krijgen dus ik ga denk ik weer terug volgend jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:58

GerkeP

Vragen mag altijd........

Ik zit ook in Veenendaal, PC 3905. Inmiddels bij xs4all. De Genexis heeft een Gigabit verbinding en haal betere performance dan bij XMS ;)
500/500 is nog niet mogelijk volgens de postcodecheck, terwijl ik hier al wel mensen weet die het inmiddels hebben. Ik heb er geen behoefte aan, 100/100 is snel genoeg.
Het enige wat ik nu mis is Analoog/DVB-C (dat heeft nog een maand gewerkt na omzetting, dus het kan wel) wat xs4all niet aanbiedt helaas. Daarom heb ik voor TV gewoon weer Ziggo genomen. Alles met elkaar 12 euro meer kwijt dan bij XMS, maar veel minder stress :D

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:24
Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:06:
Die pech hebben echt niet alleen de oud Portaal gebieden. ALLE gebieden waar ze in +/- 2009 een glasvezelnetwerk hebben aangelegd zitten met deze issues. Dat heeft helemaal niets met Portaal te maken, maar gewoon met het feit dat het netwerk niet zo toekomstbestendig bleek te zijn als men de consument destijds voorspiegelde...
Ik woon ook in een oud Portaal gebied, Amersfoort Soesterkwartier, en wij zijn destijds ook begonnen met 10/10 internet en analoge tv over de glasvezel. Maar bij ons zijn er gelukkig wel upgrades gedaan want we hebben sinds een paar jaar wel provider keuze en 500/500 is sinds kort ook gewoon mogelijk.

Heb gisteren toevallig een Gigabit Genexis NTU binnen gehad voor mijn aanstaande 20/20 xs4all abbo... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-09 16:02
fast-server schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 09:43:

In de latere gebieden was Gigabit iets duurder maar hebben ze als nog gekozen voor 100Mbps met het gevolg dat straks de hele boel omgebouwd moet gaan worden.
Probleem met dit is echter weer (als een gebied aangelegd is dan kijken we er niet meer naar om.)

Gevolg: als klant heb je dus maar een Mb of 60 als je ook nog 2 STB's hebt, en afhankelijk van je situatie is dit nog duurder als het duurste kabel abonnement en dan heb je op glas maar een fractie van de kabel snelheid.
Hier is vorig jaar een gloedjenieuw netwerk aangelegd (door Reggefiber). Vervolgens is er besloten om alle pops uit te rusten met 100mbit modules. Dus die problemen waar mensen in Portaal gebieden mee zitten, zitten we hier ook mee. En dat terwijl er 0,0 banden zijn met die partij.

Toch wel een pluspunt is dat ze Q4 van dit jaar de pops gaan upgraden. Dus nog even geduld.. Maar dan vraag ik me toch nog altijd af: waarom dan niet direct goed doen? Moeten ze nu niet flink afschrijven op die modules die ze eerder hadden aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Weet je nooit, wellicht kunnen ze die weer ergens hergebruiken. En het Gigabit spul is ondertussen in prijs gedaald...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-09 23:33
Sinds enkele dagen geeft de KPN tool 500mbit aan waar dit voorheen 100mbit was. Zijn er mensen die in een oud(portaal) netwerk zitten en kunnen kijken of zij deze snelheid ook zien?
http://kpndotcom.fpi-info.fourstack.nl/

[ Voor 5% gewijzigd door Gangster93 op 11-10-2014 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
500 Mbit beschikbaar. Maar dat wist ik al... Oud Portaal gebied: Amersfoort Soesterkwartier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Volgens die kpn site is het maximale hier 80Mbps via vdsl, ftth zou hier niet beschikbaar zijn...

En status: Geen geplande upgrades gevonden

[ Voor 19% gewijzigd door fast-server op 11-10-2014 22:17 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:23
Geen upgrade gepland voor G-3 Nijmegen volgens de web site.

offtopic:
De waarde die het voor ADSL opgeeft op mijn adres is conservatief als het rapporteert 10 Mb/s voor ADSL 2+. We haalden hier altijd 15,2 Mb/s; dan zou een tot 20 Mb/s verbinding mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Laatst online: 27-03-2024
Niet het glasvezelnetwerk is verouderd maar enkel de apparatuur die er achter zit. De coax kabel zit ook al tig jaar in de grond maar door aanpassing van de apparatuur kan er nu meer dan vroeger. En Nick dat heb je wel te danken aan XMS en Reggefiber want zonder deze partijen was er voor Ziggo nooit aanleiding om het netwerk een boost te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Laatst online: 27-03-2024
Ik heb sinds 2005 glasvezel en woon in Soest, een portaalgebied. Delen van Soest zijn al over op Telfort maar ik heb de brief nog niet ontvangen. En eigenlijk wil ik ook geen Telfort, ik ben niet voor niets weg gegaan bij KPN. Maar heeft hier iemand ervaring met Fiber?
Qua glasvezelaanbieders kan ik namelijk ook voor Fiber kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Barre73 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:43:
Toen ik het over Portaal had bedoelde ik de zeer slecht gekozen manier van PoPs bouwen. Zoals al anagegeven zijn die nooit bedoeld geweest of ontworpen voor een open netwerk. En nieuwe PoP's neerzetten en het hele netwerk ombouwen is ongeveer net zoveel investering als opnieuw beginnen zoals je zou doen in een plaats waar nog niks ligt.
En daar zit nu juist het issue, in de nieuwe gebieden zal kpn vdsl2 aka fttc gaan leveren.
In de regios met de slecht opgezette pops ligt dit meestal al, de grote vraag is wat gaat er in die regio's gebeuren?

Gaan ze die regio's aanpassen (volledige upgrade) of gaan ze een 'upgrade' naar achterhaald koper krijgen door het in 1 keer afschrijven van het glasnet.

Op die manier verliest kpn altijd, kost teveel of je raakt je klanten kwijt.

Ik zie echter nog een derde optie, de veredelde kleine straatkasten vernieuwen en de oude asr's er uit halen en vervangen voor gigabit en dan via vlans de connectie bij de desbetreffende isp te droppen.

Is veel goedkoper, hogere snelheden, provider keuze en je hoeft niet te graven.

Je zou toch zeggen dat dit makkelijk te realiseren is, klanten blij, je kunt ook al je dsl klanten migreren zodat dsl opgeruimd kan worden en er stappen een hoop mensen over van kabel naar glas.

Had reggefiber/kpn al lang aan kunnen beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-09 12:27
fast-server schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:43:
[...]

En daar zit nu juist het issue, in de nieuwe gebieden zal kpn vdsl2 aka fttc gaan leveren.
...
In (grote) nieuwbouwgebieden wordt gewoon glasezel neergelegd (KPN is ook niet gek), het issue is de bestaande gebieden, daar kan vaak met vdsl2, eventueel als buitenring nog zoveel snelheid uit koper geperst worden dat glasvezel qua rendement een moeilijk verhaal wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Co_2J
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-07 19:29
Luuk1983 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 12:30:
[...]

De insteek was volgens mij ook stapsgewijs. Ik heb zelf ook nog echt 0,0 gehoord over de overname van Telfort (behalve hier dan). Als ik niet op Tweakers zat had ik absoluut nog van niks geweten.
Om ook nog maar een duit in het zakje te doen van ervaringen van XMS... hier in Amersfoort-Noord ook nog 0.0 gehoord. Terwijl mijn overbuurman, door persoonlijk contact al wel op de hoogte was gebracht en een nieuw aanbod had gekregen.

Het lijkt dus een complete willekeur te zijn bij dat stap voor stap....

Ik weet het verder ook alleen, na gehoord te hebben van m'n buurman, via tweakers hier en daarom wat dieper op doorgelezen,
maar op de XMS site is compleet niks te vinden en je kan ook gewoon nog Abbo's volgens mij selecteren en afsluiten. Ook als ik mijn soort abbo wil veranderen.etc
Nu zit ik al op op het meeste/grootste all in 1 pakket met 100/100 en interactieve TV etc. maar als ik alle andere aanbieders er tegenoverzet met vergelijkingen komt niemand in de buurt van dit geld met geboden opties.

dus zolang ik niks hoor blijf ik maar lekker zitten... als ze willen dat ik overstap zullen ze me een mooi aanbod moeten doen...

Edit:
Zie nu wel op hun site wat staan trouwens...maar niet echt in het zicht...

XMS is een provider, die huishoudens voorziet van radio en tv, telefonie en internet via glasvezel. XMS is in 2012 overgenomen door KPN B.V.. XMS zal in de loop van 2014/begin 2015 overgaan naar Telfort en is nu bezig met de voorbereidingen om haar klanten door Telfort te laten verwelkomen.

[ Voor 13% gewijzigd door Co_2J op 12-10-2014 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wiebo66 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:07:
Niet het glasvezelnetwerk is verouderd maar enkel de apparatuur die er achter zit. De coax kabel zit ook al tig jaar in de grond maar door aanpassing van de apparatuur kan er nu meer dan vroeger. En Nick dat heb je wel te danken aan XMS en Reggefiber want zonder deze partijen was er voor Ziggo nooit aanleiding om het netwerk een boost te geven.
Het gaat wat ver om te zeggen dat de upgrades van Ziggo geheel komen door XMS en Reggefiber.
Mogelijk heeft de komst van glasvezel een boost gegeven, maar Ziggo was tot nu toe eigendom van durfkapitalisten Warburg Pincus en Cinven (heb geen zin om de juiste spelling te zoeken) en die zijn er zelf ook bij gebaat dat men een goed netwerk aanbiedt want dat betekent gewoon dat je net meer waard wordt.
Een "gammel" Ziggo zou nooit opgekocht worden door Liberty Global.
Men verkoopt niet voor niets nu,alle investeringen in het verleden leveren nu vette winst op.
Zo werken durfkapitalisten nu eenmaal ( Zoals ook de heer Slim die KPN wilde kopen ) je koopt een minder varend schip, poetst het op, investeert en verkoopt als de tijd rijp is.
Als de durfkapitalisten geen geld in Ziggo hadden gepompt, had het oude Ziggo ( Casema,@home en Multikabel ) nooit kunnen worden wat het nu is of er nou wel of niet een XMS of Reggefiber bestond,je concurrent brengt geen extra geld in het laadje.
Ook de techniek heeft flink meegeholpen in de vorm van dat bijna alle uitzendstraten nu digitaal kunnen aanleveren en dat er glasvezelnetten zijn tussen de bron en "Hilversum" zodat men niet alleen maar afhankelijk is van dure ontvangststations.
Andersom hebben KPN/XMS en Reggefiber ook juist heel veel technieken die de kabel gebruikt, zoals DVB-C,geintegreerd in hun pakket.
Sterker,men gebruikt Ziggo hiervoor door de consument hun dvb-c decoders te laten kopen voor gebruik van het eigen dvb-c netwerk.
_BLAST3R schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 20:14:
Daarbij: over 5 jaar is DVB-C antiek en verbinden alle TV's sowieso via UTP. :+
Dat antieke dvb-c gedoe moeten we niet meer hebben riep men 5 jaar geleden ook bij glasvezel,maar men is daar heel snel begonnen met het aanbieden van DVB-C wat men eerst niet had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Co_2J schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 13:45:
[...]

Om ook nog maar een duit in het zakje te doen van ervaringen van XMS... hier in Amersfoort-Noord ook nog 0.0 gehoord. Terwijl mijn overbuurman, door persoonlijk contact al wel op de hoogte was gebracht en een nieuw aanbod had gekregen.

Het lijkt dus een complete willekeur te zijn bij dat stap voor stap...
Ik had trouwens al wel een brief met een Telfort aanbod gehad: Precies hetzelfde maandbedrag als ik bij XMS had (52.50) voor in grote lijnen hetzelfde all in one abbo: 100/100, iptv, telefoon, etc. En een keus uit wat welkomst kortingen met een persoonlijke code.

Amersfoort, Soesterkwartier, Ik ga er overigens niet op in want ik stap over naar xs4all, maar dat staat verder relatief los van XMS want ik heb vrijwel nooit echte klachten gehad.

[ Voor 9% gewijzigd door Fiber op 12-10-2014 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Nick39 schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 17:55:
[...]

Dat antieke dvb-c gedoe moeten we niet meer hebben riep men 5 jaar geleden ook bij glasvezel,maar men is daar heel snel begonnen met het aanbieden van DVB-C wat men eerst niet had.
M.i. geldt dat nog steeds, men is alleen niet bereid om dat te accepteren/die stap te maken. "Want het werkt nu"

We weten natuurlijk allemaal dat zodra glasvezel meer penetratie krijgt op de markt, er oplossingen komen (en dus ook vendor support) om standaarden te ontwikkelen en te implementeren voor IPTV. En dan kan alles snel gaan. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Laatst online: 23-09 15:03
fast-server schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 21:58:
Volgens die kpn site is het maximale hier 80Mbps via vdsl, ftth zou hier niet beschikbaar zijn...

En status: Geen geplande upgrades gevonden
Ik woon ook in een oud Portaal-gebied in Arnhem-Noord, dus ik heb precies hetzelfde probleem. Bij mij is alleen de maximale snelheid nog een paar Mbps lager.

Ik heb nu een vast ip-adres, dus ik ben al een beetje naar alternatieven aan het kijken, want Telfort zal dat vast niet gaan leveren. Tot nu toe lijken XS4All via ADSL/VDSL of UPC Zakelijk via de kabel de beste opties. Wel jammer dat ik destijds een paar honderd euro heb betaald om glasvezel in mijn huis te krijgen. Ik dacht dat ik dan klaar zou zijn voor de toekomst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 16:12
Ik zit ook in een oud portaal gebied, Leiden, maar ik zag vandaag tot mijn grote positieve verbazing dat Fieber beschikbaar is :D
100 ekte mbitten met een vast ip voor 45 euries per maand :)
Met nog opties voor 8 adressen of 32 voor een kleine meerprijs, het zou me niets verbazen als ze zelfs ook reverse DNS doen daar het zakelijk is.... :D

Ik ga ze is even mailen en kijken of overstappen makkelijk wordt :)

too weird to live too rare to die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_BLAST3R schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 21:02:
[...]

M.i. geldt dat nog steeds, men is alleen niet bereid om dat te accepteren/die stap te maken. "Want het werkt nu"

We weten natuurlijk allemaal dat zodra glasvezel meer penetratie krijgt op de markt, er oplossingen komen (en dus ook vendor support) om standaarden te ontwikkelen en te implementeren voor IPTV. En dan kan alles snel gaan. :>
Zolang TV's geen ingebouwde decoder voor IPTV hebben, zal dat allemaal niet zo heel snel gaan. DVB-C is in TV-land op dit moment gewoon de standaard: kabel erin, smarcard erin en TV kijken maar. Zolang er geen standaard is voor IPTV en elke provider weer een ander kastje bij je neer wil zetten "want die andere werkt niet bij ons", is er natuurlijk geen TV-fabrikant die de techniek in gaat bouwen.

En zelfs al zou er volgend jaar 1 standaard komen en al zouden de TV-fabrikanten die standaard in al hun modellen voor 2016 implementeren, dan ben je zo weer 4 of 5 jaar verder voordat zulke TV's ook echt bij 50% van de huishoudens in de woonkamer te vinden zijn. En je bent weer jaren verder, voordat zulke TV's ook echt in het hele huishouden te vinden zijn (vaak is het: nieuwe TV in de woonkamer, oude TV naar boven). Daarom vind ik DVB-C voor de komende jaren nog gewoon een "must".

Het is een beetje het kip-ei verhaal. Daarnaast vraag ik me af, hoe men in de rest van de wereld tegen IPTV aankijkt. Ik denk niet dat je van bijv. Samsung hoeft te verwachten, dat ze hun TV's gaan uitrusten met IPTV support "omdat daar in kleine kikkerlandje NL vraag naar is". Zeker niet als de rest van de wereld nog niet zover is of andere keuzes heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 08:01
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 08:26:
Het is een beetje het kip-ei verhaal. Daarnaast vraag ik me af, hoe men in de rest van de wereld tegen IPTV aankijkt. Ik denk niet dat je van bijv. Samsung hoeft te verwachten, dat ze hun TV's gaan uitrusten met IPTV support "omdat daar in kleine kikkerlandje NL vraag naar is". Zeker niet als de rest van de wereld nog niet zover is of andere keuzes heeft gemaakt.
Helemaal mee eens. Feit blijft wel dat DVB-C qua TV kijken dezelfde praktische nadelen heeft als vroeger analoog: je hebt beperkte frequenties en beperkte ruimte. Natuurlijk passen er door compressie veel meer digitale zenders op de kabel, maar in feite wordt alles uitgezonden en pikt je tuner eruit wat je nodig hebt, terwijl een IP-stream ook echt alleen streamd wat je nodig hebt. Nu is het nog geen issue, maar dat gaat het ooit wel worden waarschijnlijk.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-09 13:51

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
Luuk1983 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 09:11:
[...]
Helemaal mee eens. Feit blijft wel dat DVB-C qua TV kijken dezelfde praktische nadelen heeft als vroeger analoog: je hebt beperkte frequenties en beperkte ruimte. Natuurlijk passen er door compressie veel meer digitale zenders op de kabel, maar in feite wordt alles uitgezonden en pikt je tuner eruit wat je nodig hebt, terwijl een IP-stream ook echt alleen streamd wat je nodig hebt. Nu is het nog geen issue, maar dat gaat het ooit wel worden waarschijnlijk.
Het klopt dat je als eindgebruiker bij IPTV alleen de stream krijgt waar je op dat moment op "geabonneerd" bent, maar vergeet niet dat door het netwerk heen wel alle zenders "rondzingen", want niet iedereen kijkt op hetzelfde tijdstip naar dezelfde zender.
Maar of dat ook een issue gaat worden betwijfel ik, tenzij men iid niet investeert in de infra of randapparatuur.
Daarnaast is het volgens mij zo dat men in het netwerk gebruik maakt van "replicators".
Dus als jij naar RTL4 zapt, en je buren kijken daar ook al naar, dan is er al een stream aanwezig en zal deze voor jou gewoon gerepliceerd worden op de dichtstbijzijnde apparatuur. Het is dus niet zo dat jou streampje helemaal apart vanaf de bron door het netwerk gaat.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is geen repliceren maar multicasten:

Wikipedia: Multicast

En de diepere beschrijving:
http://technet.microsoft....ry/cc781430(v=ws.10).aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk1983 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 09:11:
[...]

Dat valt mee,maar dit ligt ook aan de kabelaar, KPN had er weinig moeite mee en biedt een aantal streams gewoon alleen nog aan als mpeg 4 hetgeen de amino 110 ongeschikt maakt hiervoor.
canal Digitaal of hoe die club nu heet ,deed dat ook al op de satelliet.
Als de kabelaars besluiten om ook alleen nog maar mpeg 4 te gebruiken dan kunnen de simulcasts voor SD versies van HD kanalen er uit, de gewone SD kanalen kunnen dan ook naar mpeg 4 waardoor zo'n beetje de helft van de capaciteit beschikbaar komt (Jip en Janneke verklaring anders komt een zekere gebruiker weer met statistieken en andere getalletjes opdraven waardoor blijkt dat het max 44% is o.i.d. )
Zowieso zijn er ruim 40 HD zenders met dus ook 40 simulcast zenders in SD.
Die 40 SD zenders vervallen dan al hetgeen zo een kleine 6 transportstreams oplevert.
Gaan de overige zenders ook naar mpeg 4 dan nemen ze in het ongunstigste verhaal nog maar 2/3 van de huidige ruimte in gebruik. (ook hier weer voorzichtig om eerder genoemde reden)
Ziggo is dit al aan het voorbereiden,men verkoopt al zeker een jaar geen SD decoders meer,in elk startpakket zit een HD decoder,in elke CI+ ondersteunde tv.
Als men de support voor het oude mpeg 2 opgeeft en dus de oude SD decoders opruimt, SD via mpeg 4 gaat uitzenden en de overbodige simulcasts voor HD kan stoppen heeft men minimaal ruimte voor 60 extra zenders of andere services zonder dat men analoog hoeft in te leveren.
Als men de analoge zenders terug brengt naar het basispakket,of helemaal inlevert dan komt er een gigantische capaciteit vrij om nog jaren aan de vraag te kunnen voldoen.
De interactieve decoders worden nu geleverd met een dongle voor wifi dus ook hiervoor is geen UTP kabel nodig. (leuke dongles trouwens,die van Samsung zijn ook bruikbaar voor de pc en laptop en ondersteunen naast de 2.4 ook de 5 GHz band.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 08:26:
[...]

Zolang TV's geen ingebouwde decoder voor IPTV hebben, zal dat allemaal niet zo heel snel gaan. DVB-C is in TV-land op dit moment gewoon de standaard: kabel erin, smarcard erin en TV kijken maar. Zolang er geen standaard is voor IPTV en elke provider weer een ander kastje bij je neer wil zetten "want die andere werkt niet bij ons", is er natuurlijk geen TV-fabrikant die de techniek in gaat bouwen.

En zelfs al zou er volgend jaar 1 standaard komen en al zouden de TV-fabrikanten die standaard in al hun modellen voor 2016 implementeren, dan ben je zo weer 4 of 5 jaar verder voordat zulke TV's ook echt bij 50% van de huishoudens in de woonkamer te vinden zijn. En je bent weer jaren verder, voordat zulke TV's ook echt in het hele huishouden te vinden zijn (vaak is het: nieuwe TV in de woonkamer, oude TV naar boven). Daarom vind ik DVB-C voor de komende jaren nog gewoon een "must".

Ben ik het helemaal met je eens. Maar de kastjes blijven komen zolang er dus geen standaard is. Dat probeerde ik ook te zeggen: zodra die standaard er is (en ook wereldwijd marktpenetratie krijgt), kan het snel gaan. 10 jaar geleden had ik zelf in ieder geval nog nooit van DVB-C gehoord.

Daarbij is het op de huidige (kabel) markt zelf ook nog niet eens zo gek lang zo dat iedere TV maar gewoon 'werkt'. Je TV moet toch eerst echt DVB-C ondersteunen (en niet alleen DVB-T), en dan ook nog eens CI+ geschikt zijn wil je er echt gebruik van kunnen maken icm. je zenderpakketten. Dan moet je ook nog eens de mogelijkheid hebben om te timeshiften en op te nemen wil je het als een echte vervanging zien voor de box van de provider. Ook dat wordt niet overal even goed ondersteund.

Neem nou UPC. Daarbij is het nog niet eens zo gek lang mogelijk om met een CI+ kaart of überhaupt zonder box te kijken. De basis zenders zijn pas een jaartje unencrypted, en daarbij bestaat de CI+ optie ook nog niet eens zo lang. En toch heeft iedereen het hier nu over die standaard die er altijd al is geweest, en dan ook nog bruikbaar voor iedereen.

Ik ben het niet met je eens dat DVB-C echt een noodzakelijk goed is. DVB-C stelt je niet in staat om alles waar je sowieso al voor betaald met IPTV (extra zenders, opname functionaliteiten, gemist, begin gemist, etc) te gebruiken. En dat is al een aardig minpunt. Daarbij: wanneer je het om zou draaien (bijv: nieuwbouw huis, geen coax naar bovenverdiepingen), dan is het juist gemakkelijker om UTP verbindingen aan te leggen. Als het dan geen fysieke kabel is, kan dat in de meeste situaties ook gewoon prima via powerline adapters. Wil ik nog wel eens zien gebeuren met coax.

Uiteraard, DVB-C is een leuke optie voor het basispakket, en natuurlijk die radio die iedereen nog heeft staan. Maar net zoals DVB-C eigenlijk 10 jaar terug (of zelfs 5 jaar terug) niet eens zo veel voorkwam (iig niet van wat ik bewust heb meegemaakt in mijn omgeving), kunnen dat soort dingen snel gaan.

Uiteindelijk is DVB-C over glas leuk zolang het er nog is, maar het is nooit bedoeld als meer dan slechts een tussenoplossing voor die mensen die hun oude hardware nog willen blijven gebruiken.

Rest natuurlijk nog de vraag waarom je, als je dan toch zo graag de coax wil blijven gebruiken, niet overstapt naar een kabelaar die dat aanbiedt. Als je het mij vraagt was het sowieso altijd al luxe dat dat DVB-C signaal er was via de glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Glasvezel is ooit begonnen met alleen analoog, daarna pas met iptv... Kleine moeite dus om een DVB-C signaal toe te voegen aan het analoge signaal. Maar inderdaad, dat is altijd bedoeld geweest als extraatje voor mensen die geen zin hadden om UTP naar de slaapkamers te trekken en zo. Nooit als 'hoofd' tv platform. Ik ken overigens ook mensen die een prachtige Amino 540 hadden staan, daar speciaal UTP kabels voor hadden laten trekken, iptv met een extra kastje te lastig vonden en nu tevreden DVB-C kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stoor me overigens niet aan 1 "extra kastje" in de woonkamer. Heb ik nu bij Ziggo ook: de PVR. En daarom was ik in 2010 ook zo enthousiast over glasvezel. Het kon alles wat ik eerst ook al kon, maar dan met een snellere internetverbinding. Toen ik na een poosje mijn Amino A130 kon inruilen voor een Amino M540, was ik helemaal tevreden. OK, ietsje meer "rare dingen" dan we gewend waren bij Ziggo, maar wat wil je met een nieuw product.

Daarna hoorden we ineens niets meer (zo nu en dan een extra HD-zendertje en wat betaaldiensten, maar verder niets), ook geen snelheidsverhogingen ofzo.... gewoon doodse stilte. Toen maar overgestapt naar Tweak, want die kwamen met een mooi voorstel waarbij ik mijn Amino M540 gewoon kon blijven gebruiken en ik minder kwijt was dan bij XMS.

Maar de vreugde was van korte duur. Al vrij snel werd duidelijk dat er op de niet-KPN diensten helemaal niets meer gebeurde. Zo dood als een pier. En de KPN diensten worden in een voor mij incompleet pakket aangeboden (geen DVB-C). Toen Ziggo ook nog eens sneller internet ging leveren, was voor ons de maat vol en is de stekker uit de glasvezel gegaan bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn Samsung tv's hebben beiden een dvb-c, dvb-t en satelliettuner,kunnen beiden opnemen van 2 kanalen terwijl je een derde kijkt en een ci+ module,ondersteunen beiden tv-on demand,hebben beiden zowel wifi als bedraad internet en hebben beiden een mogelijkheid dmv een module om te tv te updaten naar een nieuwer model.
Dvb-T is een dood spoor,KPN wil er graag vanaf,probeert zoveel mogelijk digitenne klanten te ontmoedigen door duurdere prijzen en goedkopere Telfort overstap abonnementen aan te bieden en men stapt over,als het al voortgezet wordt op dvb-T2.
Met dvb-c kan je zowel een UPC CI+ module gebruiken als een Ziggo module,zelfs de nieuwe Ultra HD modellen hebben een DVB-C mogelijkheid,maar ondersteuning voor tig varianten van iptv zie ik nog niet zitten,daar is geen alles overkoepelende module voor,dan zou je een soort van app in je tv moeten flashen die werkt voor jouw iptv provider die diverse platformen gebruiken.
Het maakt mij niet uit hoe ik tv kan kijken,mits het dezelfde kwaliteit is als nu van Ziggo,wat ik niet wil is weer een losse box met de nodige verrassingen.
Er is zelfs nog geen teken van een tv fabrikant dat deze van plan is om een vorm van iptv te implementeren die werkt met een van de aanbieders.
Sterker, de dvb-c techniek is al wel een hele tijd onderwerp van een upgrade: DVB-C2, de DVB-C techniek staat nog lang niet stil.
Er is maar 1 DVB-C norm in heel europa en grote delen er buiten welke compatible is met elkaar,terwijl bijna elke Nederlandse iptv provider met eigen platformen werkt,en eigen decoders die onderling niet uitwisselbaar zijn.. er zal toch een bepaalde vorm van uniformiteit moeten komen voor zoiets in tv's wordt geimplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Nick39 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 18:04:
Mijn Samsung tv's hebben beiden een dvb-c, dvb-t en satelliettuner,kunnen beiden opnemen van 2 kanalen terwijl je een derde kijkt en een ci+ module,ondersteunen beiden tv-on demand,hebben beiden zowel wifi als bedraad internet en hebben beiden een mogelijkheid dmv een module om te tv te updaten naar een nieuwer model.
Dvb-T is een dood spoor,KPN wil er graag vanaf,probeert zoveel mogelijk digitenne klanten te ontmoedigen door duurdere prijzen en goedkopere Telfort overstap abonnementen aan te bieden en men stapt over,als het al voortgezet wordt op dvb-T2.
Met dvb-c kan je zowel een UPC CI+ module gebruiken als een Ziggo module,zelfs de nieuwe Ultra HD modellen hebben een DVB-C mogelijkheid,maar ondersteuning voor tig varianten van iptv zie ik nog niet zitten,daar is geen alles overkoepelende module voor,dan zou je een soort van app in je tv moeten flashen die werkt voor jouw iptv provider die diverse platformen gebruiken.
Het maakt mij niet uit hoe ik tv kan kijken,mits het dezelfde kwaliteit is als nu van Ziggo,wat ik niet wil is weer een losse box met de nodige verrassingen.
Er is zelfs nog geen teken van een tv fabrikant dat deze van plan is om een vorm van iptv te implementeren die werkt met een van de aanbieders.
Sterker, de dvb-c techniek is al wel een hele tijd onderwerp van een upgrade: DVB-C2, de DVB-C techniek staat nog lang niet stil.
Er is maar 1 DVB-C norm in heel europa en grote delen er buiten welke compatible is met elkaar,terwijl bijna elke Nederlandse provider met eigen platformen werkt,en eigen decoders die onderling niet uitwisselbaar zijn.. er zal toch een bepaalde vorm van uniformiteit moeten komen voor zoiets in tv's wordt geimplementeerd.
Ja, er is genoeg mogelijk met DVB-C. Maar laat ik het zo zeggen: ik wil helemaal geen enkele device die mij bind aan een bepaalde device of andere voorwaarden voor mij stelt. In het geval van een CI+ kaart is dat precies wat zo'n kaartje doet (en de + dan ook voor staat): het bind je aan een bepaalde type device (je CI+ moet namelijk eerst je apparaat OK bevinden voordat ie' iets doet), en in dit geval is dat een TV.

Met IPTV is dat heel goed mogelijk (zelfs gemakkelijker, zonder extra rare tuners of cardreaders), mits je het signaal unencrypted ontvangt. Zoals voor kort in het IPTV op je HTPC topic was er (wat mij betreft) en in de oudere WGDO gebieden (later ook WMP+ dankzij een zelfgemaakte tool) de ideale oplossing: IPTV op je HTPC en bovendien al je andere devices, kijken wat je wil en waar je wil, en dat distributed over je eigen netwerk. Perfect. Maar blijkbaar is dat dan ineens illegaal, en wordt er vervolgens gedreigd met legale stappen waardoor je weer terug bij af bent. Het was dan ook te mooi om waard te zijn.

Mij zul je dan ook niet horen zeggen dat IPTV beter is dan DVB-C. Alle providers hebben zo hun voor en nadelen, en als je daar net tussen in zit is dat gewoon wat lastiger. Wat ik wil is bijvoorbeeld elke kamer van een media center voorzien (dat kan bijv in de vorm van een raspberry pi), en dan daar AL mijn media tot mijn beschikking hebben. Dus ook TV (alles wat ik ook op de STB van de provider zou kunnen kijken), ook radio, ook mijn eigen media, TV gids, etc etc. En dat natuurlijk ook draadloos. En dat is technisch natuurlijk heel goed mogelijk (sterker nog, het was een tijdje terug zo). Maar providers lijken er alles aan te doen om dat nou juist te voorkomen.

Uiteraard heeft bovenstaande allemaal geen zin voor de doorsnee gebruiker. Ik heb het dan ook uitsluitend over wat ik zelf ideaal zou vinden. En misschien ben ik daar wel een beetje in doorgeslagen.

Ga nou trouwens niet zeggen 'dat dat bij Ziggo wel allemaal kan', want dat is zover ik weet nooit officieel geweest en is de toekomst daarvan alles behalve zeker nu UPC goedkeuring heeft op Ziggo over te nemen.

Bottom line: zolang de content providers het niet willen, krijg je geen vrijheid in je keuze en zul je altijd met ongewenste randapparatuur komen te zitten. Wat mij betreft is CI+ namelijk helemaal niet nodig noch wenselijk (logisch). Dat ik dan via DVB-C gaat of via een andere techniek zou moeten kijken kan mij eigenlijk niets schelen, zolang ik maar zelf bepaal waarop, wanneer, en hoe ik kijk.

DVB-C is een prima techniek, don't get me wrong.. Alleen voor het medium glasvezel is het een raar, apart geval wat door middel van media conversion en andere rare trucjes gewoon niet future-proof is. Having said that, als de prijzen niet zo kunstmatig hoog zouden zijn voor de basis diensten (CATV), en indien ik mijn hele HTPC wens overboord zou gooien, zou ik direct overstappen op coax voor TV/Radio en uitsluitend alleen nog voor internet/bellen de glasvezel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
terror538 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 03:13:
Ik zit ook in een oud portaal gebied, Leiden, maar ik zag vandaag tot mijn grote positieve verbazing dat Fieber beschikbaar is :D
100 ekte mbitten met een vast ip voor 45 euries per maand :)
Met nog opties voor 8 adressen of 32 voor een kleine meerprijs, het zou me niets verbazen als ze zelfs ook reverse DNS doen daar het zakelijk is.... :D

Ik ga ze is even mailen en kijken of overstappen makkelijk wordt :)
Die staat hier ook al even, lijkt een fout in het systeem...
In het verleden stond xs4all er ook al een keer, xs4all geeft echter aan dat het om een vraagbundeling gaat (doe maar eens een postcode check daar).
Fieber is wel mega duur voor een alles in 1 pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_BLAST3R schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 22:14:
[...]

Ja, er is genoeg mogelijk met DVB-C. Maar laat ik het zo zeggen: ik wil helemaal geen enkele device die mij bind aan een bepaalde device of andere voorwaarden voor mij stelt. In het geval van een CI+ kaart is dat precies wat zo'n kaartje doet (en de + dan ook voor staat): het bind je aan een bepaalde type device (je CI+ moet namelijk eerst je apparaat OK bevinden voordat ie' iets doet), en in dit geval is dat een TV.
Ja maar dat doet de softcam in de decoder ook,in dit geval heb je daar minder last van omdat de certificering al in de fabriek gebeurd is maar juist met de losse decoder ervaar ik regelmatig problemen,hdmi die niet goed werkt,vertragingen in het geluid of juist te snel,een bepaalde volgorde van aanzetten omdat anders de tv niet goed op de hdmi reageert en niet inschakelt.
Het voordeel van een ingebouwde voorziening is dat dat deel optimaal is afgesteld op de rest van de tv,het is immers gebouwd door de fabrikant.
En vandaag de dag is die certificering totaal niet meer wat hij vroeger was, zo'n 5 staps ding... het is inprikken en vrijwel gelijk beeld.
In het geval van mijn samsungs is het ook niet meer ingebouwd,je klikt cam en houder gewoon onderin als een soort van zijdelingse scart.
Met IPTV is dat heel goed mogelijk (zelfs gemakkelijker, zonder extra rare tuners of cardreaders), mits je het signaal unencrypted ontvangt.
En dat was ook gelijk het nadeel,het verbaasde me al dat de enige beveiliging alleen het mac deel was,zodra de decoder een seintje krijgt van de provider kan ie bijna ongecontroleerd zijn gang gaan,het verbaasde me dan ook dat het nog een paar jaar duurde voordat content beveiliging min of meer werd verplicht.
Ik ken de nieuwe amino's niet maar de oude hadden zelfs een kaartlezer ingebouwd.
Mij zul je dan ook niet horen zeggen dat IPTV beter is dan DVB-C. Alle providers hebben zo hun voor en nadelen, en als je daar net tussen in zit is dat gewoon wat lastiger. Wat ik wil is bijvoorbeeld elke kamer van een media center voorzien (dat kan bijv in de vorm van een raspberry pi), en dan daar AL mijn media tot mijn beschikking hebben.
Ik heb nog steeds 3 oude xtreamers die dit prima doen in de vorm van op de nas beschikbare films/series doorgeven.
Uitzending gemist van alle diensten worden ondersteund door Ziggo,maar het is wel allemaal behoorlijk dichtgetimmerd en dat zal steeds verder worden dichtgetimmerd.
Overigens werkt de alphacrypt ook nog steeds,het wordt niet meer ondersteund maar dat werd het nooit.
De nieuwe decoders slaan de boel drm encrypted op op de harddisks,en zelfs met een andere smartcard kun je die opname al niet meer bekijken.
Dat is allemaal nog te doen,maar nu moet je al gaan werken met losse deksels en een cradle waarin de HD zit,dan met een hotswappable cradle in de pc die harddisk er weer in stoppen om vervolgens de drm te kunnen gaan slopen zodat je bij de raw videodata kan komen in het geval van de Samsung decoders waarbij het al een paar keer is gebeurd dat er weer een software update nodig was van het programma omdat er iets was veranderd aan het DRM deel waardoor deze niet te verwijderen was.
Wat jij en ik willen kan niet meer...het streamen via een rasberry valt nu ook onder het downloadverbod want een slimme BREIN jurist heeft besloten met succes dat streamen welliswaar niet de hele film download,maar wel deeltjes die je afspeelt,streamen is partial downloaden en ook verboden.
Het wordt je niet onmogelijk gemaakt,maar wel zo moeilijk dat het niet leuk meer is.
Overigens hebben al die nadelen niets te maken met het dvb-c systeem,dat werkt prima en blijft een standaard die overal geimplementeerd is, ik kan mijn tv meenemen naar Griekenland (waar alles al digitaal is,analoge tv heb je niet meer) en daar werkt ie prima,er hoeft niet eens een cam in,dat hoef ik met een iptv decoder niet te proberen omdat elke provider een eigen platform gebruikt welke alleen werkt als je een beetje in hetzelfde providercluppie blijft. "Ons Brabant" werkt (of werkte ik ben er niet meer zo mee bezig) bv weer met een afwijkende Sagem decoder waar de amino het niet meer doet.. Maar als ik een Nagravisioncam in mijn samsung stop werkt mijn Ziggo tv prima bij UPC omdat in de specs van DVB-C zelfs vaststaat wat het formaat van de cam's is terwijl men bij iptv maar wat aanrommelt met de uitvoeringen van de decoders en het platform waarop ze werken,in de huidige vorm zal dat nooit in een tv worden ingebouwd,want iptv is een techniek waarin de hardware niet is vastgelegd in een standaard,alleen de methode zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Telefoon doet het niet hier in G-3 land. Het lampje op de modem brandt niet. Ik heb de modem een minuut van het lichtnet gehaald.

Ik kan niet bellen en als ik ons nummer bel met mijn mobiel dan krijg ik de melding dat het nummer niet in gebruik is. Zijn er meer mensen met deze klacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Nick39: Er zijn meer mensen die het met je eens zijn :-).
Nieuwe provider en operator in de PoPs van Reggefiber in Leusden. Zonder IPTV, alleen dvb-c. Waar ze de signalen vandaan halen is me nog niet bekend maar het ziet er zeker aantrekkelijk uit.

Iemand ervaring met Jonaz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
EricJH schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 01:50:
Telefoon doet het niet hier in G-3 land. Het lampje op de modem brandt niet. Ik heb de modem een minuut van het lichtnet gehaald.

Ik kan niet bellen en als ik ons nummer bel met mijn mobiel dan krijg ik de melding dat het nummer niet in gebruik is. Zijn er meer mensen met deze klacht?
Dat klinkt meer als een probleem met je provider (SIP kant) in plaats van je verbinding. Je hebt XMS neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet alleen dat Ziggo nu nieuwe pakketten aanbiedt met een zogenaamde bundelkiezer.
Je kan nu bv kiezen tussen 30 tot 180 megabits internet,geen telefonie,digitaal en analoog met de normale tv zenders ook in HD voor 59 euro,per maand opzegbaar en dan krijg je als je een jaar abbo neemt er ook nog een gratis HD Recorder bij (of galaxy tab,of eerste 6 maanden maar voor 30 euro, je kan nu zelf aanklikken welk internet abonnement je wilt hebben,of je daarbij wel of niet telefonie bij wilt hebben,of daar wel of niet onbeperkt bellen bij moet,of je wel of niet extra zenders wil (geen apart HD pakket nodig) en bestaande klanten die al een jaar lid zijn kunnen dit ook activeren,je tekent voor een jaar bij en krijgt dan ook die gratis recorder,tab of 6 maanden voor 30 euro.
Met de bundelkiezer kun je dus je abonnement helemaal zelf samenstellen en bestaande klanten worden ook beloond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
_BLAST3R schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:05:
[...]

Dat klinkt meer als een probleem met je provider (SIP kant) in plaats van je verbinding. Je hebt XMS neem ik aan?
Het heeft zichzelf nog vrij snel opgelost. Wellicht dat er onderhoud plaatsvond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nick39 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 15:05:
Ik weet alleen dat Ziggo nu nieuwe pakketten aanbiedt met een zogenaamde bundelkiezer.
Je kan nu bv kiezen tussen 30 tot 180 megabits internet,geen telefonie,digitaal en analoog met de normale tv zenders ook in HD voor 59 euro,per maand opzegbaar en dan krijg je als je een jaar abbo neemt er ook nog een gratis HD Recorder bij (of galaxy tab,of eerste 6 maanden maar voor 30 euro, je kan nu zelf aanklikken welk internet abonnement je wilt hebben,of je daarbij wel of niet telefonie bij wilt hebben,of daar wel of niet onbeperkt bellen bij moet,of je wel of niet extra zenders wil (geen apart HD pakket nodig) en bestaande klanten die al een jaar lid zijn kunnen dit ook activeren,je tekent voor een jaar bij en krijgt dan ook die gratis recorder,tab of 6 maanden voor 30 euro.
Met de bundelkiezer kun je dus je abonnement helemaal zelf samenstellen en bestaande klanten worden ook beloond.
En deze gratis Ziggo reclame is je reactie op wat? Welke post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barre73 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 17:12:
[...]

En deze gratis Ziggo reclame is je reactie op wat? Welke post?
Beetje flauwe reactie van je aangezien nu steeds meer mensen naar de concurrent verwijzen,maar ik reageerde op jouw post ( Barre73 in "(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17" ) en vanuit de dvb-c interesse probeerde ik duidelijk te maken dat Ziggo nu ook de mogelijkheid biedt om voor de 180 ( of 90 mbits) te gaan maar je niet meer verplicht bent om een alles in een af te nemen,je kan telefoon er bv af laten,het is nu meer een stel je eigen bundel samen keuze en daarom best het vermelden waard,veel mensen hebben toch voor de dvb-c optie een decoder in huis (al dan niet voor het tweede scherm) en die kan je dan blijven gebruiken.
Je sleept ook nog een leuke HD decoder/recorder mee,en gelijk interactief er bij. (en als je al een netwerk kabel had dan kun je de bijgeleverde dongle leuk voor de pc of laptop gebruiken als je de 5G mogelijkheid op zo'n ding niet hebt,het is namelijk gewoon een Ralink RT3572,drivers downloaden en gaan... )
Met name in de oude Portaal gebieden heb je n.l. niet zoveel keuze.
Hier is het Fieber (van die prijzen wordt je niet erg vrolijk 100 mbits- 49 met 3 in HD zenders en dan nog telefonie er bij is ruim 90 euro en dan nog 99 euro borg en geen dvb-c ),Online of Telfort maar bv xs4all is niet mogelijk... de 180 mbits die ik nu heb mag ik inleveren tot max. 100 mbits,het is overal duurder dan Ziggo en het jaar er op betaal je nog meer... zo nu heb ik de concurrenten erbij genoemd.. voor zover mogelijk want bv glasvezel.nu geeft alleen Telfort maar aan met andere prijzen,maar overall minder zenders, 4 euro voor elke extra ontvanger,extra betalen voor opname mogelijkheid,onbeperkt bellen meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nick39 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 16:27:
[...]

Beetje flauwe reactie van je aangezien nu steeds meer mensen naar de concurrent verwijzen,maar ik reageerde op jouw post ( Barre73 in "(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17" ) en vanuit de dvb-c interesse probeerde ik duidelijk te maken dat Ziggo nu ook de mogelijkheid biedt om voor de 180 ( of 90 mbits) te gaan maar je niet meer verplicht bent om een alles in een af te nemen,je kan telefoon er bv af laten,het is nu meer een stel je eigen bundel samen keuze en daarom best het vermelden waard,veel mensen hebben toch voor de dvb-c optie een decoder in huis (al dan niet voor het tweede scherm) en die kan je dan blijven gebruiken.
Je sleept ook nog een leuke HD decoder/recorder mee,en gelijk interactief er bij. (en als je al een netwerk kabel had dan kun je de bijgeleverde dongle leuk voor de pc of laptop gebruiken als je de 5G mogelijkheid op zo'n ding niet hebt,het is namelijk gewoon een Ralink RT3572,drivers downloaden en gaan... )
Met name in de oude Portaal gebieden heb je n.l. niet zoveel keuze.
Hier is het Fieber (van die prijzen wordt je niet erg vrolijk 100 mbits- 49 met 3 in HD zenders en dan nog telefonie er bij is ruim 90 euro en dan nog 99 euro borg en geen dvb-c ),Online of Telfort maar bv xs4all is niet mogelijk... de 180 mbits die ik nu heb mag ik inleveren tot max. 100 mbits,het is overal duurder dan Ziggo en het jaar er op betaal je nog meer... zo nu heb ik de concurrenten erbij genoemd.. voor zover mogelijk want bv glasvezel.nu geeft alleen Telfort maar aan met andere prijzen,maar overall minder zenders, 4 euro voor elke extra ontvanger,extra betalen voor opname mogelijkheid,onbeperkt bellen meer...
Dan bedoel ik het nu niet flauw maar gewoon serieus: Ik geef aan dat er eindelijk eenKPN-loze partij is die glasvezel levert met DVB-C televisie (en dan dus niet via KPN!) met gewoon meer HD zenders, pakketten etc.. Dus TV à la de kabel en 500 mbit glasvezel.
Dat sluit precies aan op jouw krititek op KPN en consorten. En dan kom jij aan met een uitgebreid overzicht van wat je bij Ziggo kan krijgen? Ik zie de relatie nog steeds niet..

Ga nou gewoon in op de techniek, we zitten hier tenslotte op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Barre73 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 20:31:
[...]

Dan bedoel ik het nu niet flauw maar gewoon serieus: Ik geef aan dat er eindelijk eenKPN-loze partij is die glasvezel levert met DVB-C televisie (en dan dus niet via KPN!) met gewoon meer HD zenders, pakketten etc.. Dus TV à la de kabel en 500 mbit glasvezel.
Dat sluit precies aan op jouw krititek op KPN en consorten. En dan kom jij aan met een uitgebreid overzicht van wat je bij Ziggo kan krijgen? Ik zie de relatie nog steeds niet..

Klinkt zeker goed. Probleem is dat dit soort partijen meestal een heel beperkt dekkingsgebied hebben of voortijdig hun avontuur moeten staken (geld). Als ze echt eigen operator zijn (en niet bijv. simpelweg via Caiway of andere partij coax leveren), dan is dat natuurlijk een goede zaak, maar daar heb ik hier in Nijmegen vrij weinig aan natuurlijk.

Desondanks een zeer goede ontwikkeling! Nu nog een operator die landelijke dekking op de roadmap heeft, en we gaan de goede kant op wat betreft de ReggeFIBER.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geloof me.. ze zijn echt eigen operator. De TV signalen zouden best van Ziggo kunnen worden gekocht en via een backhaul naar de citypop komen en zo verder naar de areapop en naar de woningen. Maar dat zal ons boeien, als het maar aankomt. Er zit geen labeltje aan tenslotte. Maar dan werkt het niet nog zoals bij sommige Caiway netwerken.Waar je vaak de internet en telefoon via de glasvezel krijgt en de TV via coax. In dit geval komt het gewoon allemaal met 1 vezel je huis binnen (ja, eentje...) en het TV signaal wordt in je NT omgezet naar een coax connector.

Maar inderdaad, het begint met een beperkt gebied. Maar elke begin is lastig en dit is tenminste een gewaagde actie.

En trouwens: 500 mbit Internet only voor 40 euro per maand.... Altijd goed.

[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 17-10-2014 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barre73 schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 20:31:
[...]

Het was bedoeld als voorlichting,net als dat jij aangeeft dat er een KPN loze partij is.
Toch zeg ik niet dat jij reclame maakt voor die KPN loze partij.
De aanhaal naar Tweakers vind ik hier onterecht,het gaat hier over een ERVARINGEN topic en niet over een technisch topic over een apparaat,protocol of whatever.
In de oude vorm zat je bij de oude abonnementen bij Ziggo meestal vast aan een totaal pakket incl telefonie als je de hoogste snelheid wilde,hetgeen veel mensen een doorn in het oog was, nu niet meer.
Aangezien het de laatste maanden bijna alleen nog een "ik wil weg bij KPN want ik wil niet naar Telfort" topic is en er door bijna alle bijdragers uitvoerig wordt besproken waarom zij kiezen voor een bepaalde andere provider en wat die allemaal biedt, vertelde ik over de nieuwe mogelijkheden van Ziggo waardoor die mogelijk toch ook interessant is.
Ook als een tweaker vertelde ik dat je met geleverde dongle voor video on demand ook andere leuke dingen kon doen mits je de goede driver had en wist welke hardware er onder het Samsung logo zat van dat ding.
Beide heb ik genoemd.
Wil je het specifiek over techniek hebben dan heeft een moderator al eerder terecht er op gewezen dat er een eurodocsis techniek topic is, een DVB-C techniek topic is en er een IPTV techniek topic is en dat die bedoeld zijn om daar een discussie over te hebben.
Het maakt mij niets uit naar welke partij een ander over gaat,in de trend van het topic vermeld ik welke nieuwe mogelijkheden er bij Ziggo zijn net als anderen vertellen wat er bij een andere provider mogelijk is,maar precies mij haal je er uit en verwijs je naar het doel van Tweakers (wat niet het doel van dit topic is) terwijl ik ook nog juist een kleine tweak vermeld over de dongle, keurig in lijn met wat je van mij verwacht.
Heel plat gezegd: wat zit je nou te zeuren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Sinds gisteravond geen XMS meer... Dank voor alle mooie jaren.

Rond vijf uur 's avonds had ik geen diensten meer. Vanmorgen om acht uur een Guidion monteur op de stoep om de Genexis NTU door een Gigabit exemplaar van XS4ALL te vervangen en de Fritz!Box in te stellen en sindsdien zit ik voor internet en telefoon op XS4ALL. Ging soepeltjes, al is die avond downtime natuurlijk wel jammer, maar geen echt probleem. Telefoon kan wel uitbellen maar nog niet ingebeld worden zoals verwacht, dat gaat nog een paar dagen duren. Voor tv heb ik maar weer een COAX kabeltje in de Ziggo geprikt. Staat na al die jaren XMS nog steeds analoog signaal op... Eigenlijk mis ik alleen de (Mini-)tv-gids op mijn scherm een beetje.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3854119692.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Alleen jammer van die prehistorische lage snelheid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:09

PeaceNlove

Deugleuter

Opzegsoap episode drie.
Ik krijg vandaag een tweede herinnering van XMS over de rekening van oktober. Mijn abonnement was opgezegd, dus die rekening sloeg nergens op. Dit heb ik ze per brief uitgelegd en ik heb mijn rekening laten blokkeren zodat ze het abonnementsgeld nooit hebben kunne incasseren. Vandaag ontving het volgende fraaie overzicht
xmsisgoedbezig

Ik heb Xms overigens tot de 26e gegeven om de eindafrekening op te maken en op mijn rekening bij te schrijven. Het mooiste is, dat hebben ze inmiddels ook correct gedaan. Dus die 29,10 is op mijn rekening bijgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Marsjee schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:26:
Alleen jammer van die prehistorische lage snelheid :P
Dat is een keuze, voor 20/20 Mbit/s. Meer snelheid kost meer geld en eigenlijk heb ik al jaren veel te veel geld betaald voor 50/50 Mbit/s en later voor 100/100 Mbit/s die ik uiteindelijk toch niet tot nauwelijks gebruikte. O-)

Maar ik heb nu lekker wel een Gigabit NTU hangen, en kan dus probleemloos upgraden als ik daar ooit behoefte aan heb.

[ Voor 19% gewijzigd door Fiber op 23-10-2014 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de rekening binnen, en jawel gewoon 15 euro belkosten + volledig abonnementsgeld voor November.

Ik heb de incasso ingetrokken, heb xms geblokkeerd voor verdere incasso's en heb de belkosten netjes apart overgemaakt, krijg nu dus geld van xms (teveel berekend abonnement voor oktober). Voor de rest zoeken ze het maar uit, ik doe niet mee aan dit prehistorische geld rondpompen.

Trouwens, ik zit de komende 4,5 week in Thailand en Laos, dus een deurwaarder heeft weinig zin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Je hoeft echt niet thuis te zijn om je huis leeg te halen hoor... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Fiber schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 22:42:
[...]

Dat is een keuze, voor 20/20 Mbit/s. Meer snelheid kost meer geld en eigenlijk heb ik al jaren veel te veel geld betaald voor 50/50 Mbit/s en later voor 100/100 Mbit/s die ik uiteindelijk toch niet tot nauwelijks gebruikte. O-)

Maar ik heb nu lekker wel een Gigabit NTU hangen, en kan dus probleemloos upgraden als ik daar ooit behoefte aan heb.
Dacht ik al ;)

Trouwens, ik heb nu dus sinds kort Telfort, en heb nu ook voor het eerst een animo 140.
Ik heb al lange tijden de horror daarover gelezen ( de vorige versies dan ). Nu valt mij op, dat ik altijd wanneer ik tv kijk hij soms even stilstaat en het audio verder gaat.. Duurt ongeveer 2 seconden? lijkt soms elk half uur / uur terug te komen... Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Fiber schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 23:36:
Je hoeft echt niet thuis te zijn om je huis leeg te halen hoor... ;)
Alleen mogelijk wanneer de rechter daar toestemming voor geeft. Kortom dat doet een gerechtsdeurwaaarder, dit zijn gewoon incassobureaus, die mogen vrij weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 14:31

j1nx

Geek - Enjoying life

Ach ik had ook deze maand weer gewoon een factuur van XMS, met weer een hoop gegoochel wat uiteindelijk weer op 0,00 uitkwam onder de streep???

Ik denk dat ze me nog steeds in het systeem willen houden zodat ze nog ongewenste, geadresseerde spam kunnen toesturen. Het is alleen jammer dat ik al verhuist ben, dus ook die zooi komt niet meer aan?

Zal van de week wel even inloggen op MijnXMS om alle gegevens zelf naar fake te veranderen.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Ik heb sinds mijn eindafrekening geen facturen meer ontvangen. Ik ben blij :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 15:08
Ik merk de afgelopen dagen dat ik op sommige momenten bepaalde IP adressen (die geografisch toch wel van elkaar af liggen, duitsland + UK) niet kan bereiken voor enkele minuten. Dit probleem is begonnen toen 22 oktober de NL-IX er 's avonds een tijdje uit lag: http://storingsoverzicht....lijke-internet-storing-2/

Meerdere keren per dag werken een aantal IP adressen niet, ik heb een voorbeeld MTR gemaakt:

Waarbij het niet werkt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
|                       Host              -   %  | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
|                            pfsense.home -    0 |   74 |   74 |    0 |    0 |    2 |    1 |
|        188-142-102-1.FTTH.ispfabriek.nl -   94 |   74 |    5 |    0 |    0 |    1 |    1 |
|                   No response from host -  100 |   74 |    0 |    0 |    0 |    0 |    0 |
|                   No response from host -  100 |   74 |    0 |    0 |    0 |    0 |    0 |
|                            188.142.0.37 -    0 |   74 |   74 |    3 |    9 |  226 |    5 |
|________________________________________________|______|______|______|______|______|______|

Waarbij het weer werkt
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
|                            pfsense.home -    0 |  171 |  171 |    0 |    0 |    2 |    1 |
|        188-142-102-1.FTTH.ispfabriek.nl -   98 |  171 |    5 |    0 |    0 |    1 |    1 |
|                   No response from host -  100 |  171 |    0 |    0 |    0 |    0 |    0 |
|                   No response from host -  100 |  171 |    0 |    0 |    0 |    0 |    0 |
|                            188.142.0.37 -    0 |  171 |  171 |    3 |   14 |  425 |    3 |
|                           217.170.23.35 -   88 |  171 |   21 |    4 |  227 |  963 |   14 |
|                           82.150.154.27 -   88 |  171 |   21 |    4 |   13 |   45 |    9 |
|                           195.66.224.59 -   81 |  171 |   33 |   10 |   13 |   25 |   13 |
|                            89.151.95.86 -   81 |  171 |   33 |   12 |   12 |   14 |   12 |
|                           89.151.95.130 -   81 |  171 |   33 |   12 |   13 |   14 |   13 |
|                           89.151.95.229 -   82 |  170 |   32 |   12 |   12 |   14 |   14 |
|                           89.151.95.229 -   93 |  170 |   12 |   13 |   15 |   44 |   13 |
|                   No response from host -  100 |  170 |    0 |    0 |    0 |    0 |    0 |
|________________________________________________|______|______|______|______|______|______|

Een vriend die ook XMS heeft en een paar km verderop zit heeft dezelfde problemen.

Is dit iets waar xms iets aan kan doen of zit dat verder in het netwerk waar ik niks aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PeaceNlove schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 20:43:
Opzegsoap episode drie.
Ik krijg vandaag een tweede herinnering van XMS over de rekening van oktober. Mijn abonnement was opgezegd, dus die rekening sloeg nergens op. Dit heb ik ze per brief uitgelegd en ik heb mijn rekening laten blokkeren zodat ze het abonnementsgeld nooit hebben kunne incasseren. Vandaag ontving het volgende fraaie overzicht
[afbeelding]

Ik heb Xms overigens tot de 26e gegeven om de eindafrekening op te maken en op mijn rekening bij te schrijven. Het mooiste is, dat hebben ze inmiddels ook correct gedaan. Dus die 29,10 is op mijn rekening bijgeschreven.
Wat een ongelofelijk prutserige brief zeg. Beetje dreigen om een ex-klant af te sluiten als hij niet binnen 14 dagen betaalt en dan dreigen 25 euro kosten in rekening te brengen voor opnieuw activeren..... Vervolgens staat daar een fraai lijstje van openstaande bedragen, waarvan het grootste deel door XMS aan de ex-klant betaald moet worden.

Doet de eerstelijns helpdesk daar soms ook de administratie? Is er daar niemand die dit soort direct in het oog springende stommiteiten opmerkt?

Gelukkig staan ze met dit soort broddelwerk niet zo heel sterk. Zelfs een incassobureau zou ze recht in hun gezicht uitlachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 19:23:
Sinds gisteravond geen XMS meer... Dank voor alle mooie jaren.

Rond vijf uur 's avonds had ik geen diensten meer. Vanmorgen om acht uur een Guidion monteur op de stoep om de Genexis NTU door een Gigabit exemplaar van XS4ALL te vervangen en de Fritz!Box in te stellen en sindsdien zit ik voor internet en telefoon op XS4ALL. Ging soepeltjes, al is die avond downtime natuurlijk wel jammer, maar geen echt probleem. Telefoon kan wel uitbellen maar nog niet ingebeld worden zoals verwacht, dat gaat nog een paar dagen duren. Voor tv heb ik maar weer een COAX kabeltje in de Ziggo geprikt. Staat na al die jaren XMS nog steeds analoog signaal op... Eigenlijk mis ik alleen de (Mini-)tv-gids op mijn scherm een beetje.

[afbeelding]
Als je een smart of dvb-c tv hebt kun je gewoon het digitale tv signaal van Ziggo ontvangen..uiteraard doet geen enkele zender het maar de gids doet het wel... Ik gebruik de Ziggo app voor gids gegevens als ik even achter de pc wil kijken wat er op tv komt,die van veronica is ook goed.
Op de fiber leert de postcodecontrole dat XS4ALL ( mijn oude cluppie) hier niet leverbaar is ondanks dat de vezel er ligt,het ziet er dus niet uit dat ze dit oude Portaal netwerk ooit gaan updaten.
Ik heb jaren alleen TV van Ziggo gehad samen met XMS dus waarom zou je niet gewoon het beste met elkaar combineren ?
Gigabit Genexis is natuurlijk altijd leuk,maar zolang men met de pop niets doet heb ik er,als ik zou overstappen,niets aan.
De laatste stand hier trouwens is dat waar de wijk lag die is gesloopt en Portaal opnieuw een appartementen complex gaat bouwen,net als de nog te slopen huizen hier verderop,deze GEEN glasfiber gaan krijgen,de al aanwezige vezel van de huizen die er stonden en wel vezel hadden wordt niet meer gebruikt,en daarom was de monteur in de pop,die verbindingen gaan er uit...levert wel ruimte in de pop op.
Reggefiber sluit dus niet alleen nieuwe gebieden aan (hoewel dat blijkbaar minder en minder wordt) ze halen dus ook bij nieuwe wijken de aanwezige vezel weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Voor de liefhebbers...

KPN krijgt volledige zeggenschap over Reggefiber
http://www.telecompaper.c...-over-reggefiber--1046499

En ze moeten het netwerk 3 jaar open houden voor concurenten...
http://www.telecompaper.c...efiber-overnemen--1046498

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Of je doet gelijk even netjes een linkje naar de FP... ;)

nieuws: KPN krijgt volledige zeggenschap over Reggefiber maar moet netwerk openhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Ja had gekunt, maar die had ik nog niet gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik heb al een jaar of 3 naar volle tevredenheid XMS. Maar nu zag ik dus dat dit over gaat in Telfort. Ja dat is misschien heel laat dat ik daar achter kom. Maar ja ik had dat nieuws niet zo gevolgd.

Nu heb ik een vraag over de digitale tv met de hd zenders. Bij xms is dat mooi op ned 1 voor Ned 1 HD enz. Bij bijvoorbeeld het kpn glasvezel abonnement van mijn ouders zit op 1 ned 1 sd en op 750 ofzo ned 1 HD.
Weet iemand hoe dit bij telfort zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Blijft precies zoals het nu is. Geen probleem dus... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Ok. Ook met hetzelfde digitale ontvanger / afstandsbediening / snelheid van internet enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Eerste twee zeker wel. Snelheid van internet in principe ook maar lees ik toch wat wisselende verhalen over. Als je nu geen problemen hebt zou ik gewoon rustig afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik ga jullie even gedag zeggen, want ik ben over naar een goedkoop abbo van Ziggo. Scheelde me 2 tientjes per maand. 1 tientje daarvan gaat naar Netflix en een US vpn in ieder geval ;) Verder scheelt het me een vastlopende amino, hikkende telefonie, verkeerde facturen en een niet werkende mijn-xms omgeving . Vast IP zou ik sowieso kwijtraken. Ergens wel jammer dat ik XMS (of eerst nog Vathorstnet) langzaam heb zien veranderen van vooruitlopende onderneming(hoop pilots, direct klantcontact, etc) naar toch een wat ongeinterreseerde 13 in een dozijn provider. Kan het helaas niet anders omschrijven.

Overigens nog leuk om te vermelden dat XMS (of eigenlijk Telfort) met een tegenaanbod komt als je zegt dat je wegaat naar een niet 'KPN' provider. 50/50 met interactieve tv en telefonie voor 45,- pm en de eerste 3 maanden voor nop, als ik me goed herinner.

In de opzegbevestiging staat al een disclaimer dat er 2 maanden na opzeggen abbo, met terugwerkende kracht, gefactureerd wordt.. Heel bizar allemaal, en uit de ervaringen hier begrijp ik dat de kans groot is dat het verkeerd zal gaan. ik ben benieuwd.

Heb dit topic altijd met veel plezier gevolg, het ga jullie goed :)

[ Voor 21% gewijzigd door Wilde op 04-11-2014 13:29 ]

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

De disclaimer uitgelegd aan de hand van mijn tijdlijn:
12 augustus opgezegd per 12 september
26 augustus rekening + betaald voor de volledige maand september
26 september rekening voor de volledige maand oktober (betaling heb ik laten blokkeren)
26 oktober geld terug over de halve maand september.

De geblokkeerde betaling heeft me diverse aanmaningen opgeleverd en die heb ik stuk voor stuk met een mooie brief beantwoord.

Kortom: je kan er voor kiezen je gelijk te halen door de incasso te laten blokkeren, maar dan schiet die autistenadministratie van XMS compleet in de stress, of je schiet ze een compleet maandbedrag voor wat je dan later hopelijk terugkrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dank je, had al zoiets verwacht..

In mijn geval 3 November opgezegd per 3 December. Na 3 december gaat de blokkade aan. Ik ga niks voorschieten natuurlijk, ik ben geen bank.

Maar het kan ook goed gaan, we wachten af :)

[ Voor 4% gewijzigd door Wilde op 04-11-2014 13:13 ]

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Wilde schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 13:13:
Ik ga niks voorschieten natuurlijk, ik ben geen bank.
Dat vertelde ik ze ook (bijna letterlijk) aan de telefoon, maar het was aan dovemansoren gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hele mooie,ben al meer als een jaar geen klant meer van dit cluppie,maar werd vandaag gebeld door Telfort of ik interesse had als XMS klant om bij hun de diensten af te nemen.
Heb Telfort netjes gewezen op het bel me niet register,maar Miep bij Telfort vertelde dat dat niet geldig was omdat ex klanten altijd benaderd mogen worden.
Ik ben alleen nooit Telfort klant geweest.
XMS heeft dus alle oud gegevens gewoon doorgegeven aan Telfort,wat ze niet mogen.
Ik heb Miep verteld dat ik binnen een week een brief van ze wil hebben dat ik ben uitgeschreven uit hun bestanden omdat ik anders een klacht indien bij het College bescherming persoonsgegevens.
Uiteraard krijg ik die brief nooit (ondanks dat de nu stotterende Miep verzekerde dat dat wel zou gebeuren) maar Telfort heeft dus gewoon de beschikking over alle klantgegevens van ex klanten van XMS.
Mooie was ook de opbouw van het gesprek, Miep vraagt of ik die en die persoon ben en daarna vraagt Miep of ik ter verificatie even mijn geboortedatum wil noemen.
Wat ik niet wilde doen,omdat Miep mij belt en niet andersom, daarna vroeg Miep naar mijn postcode en huisnummer.
In de loop van het gesprek bleek overigens dat Miep die gewoon had, Miep wilde controleren of ik niet was verhuisd want dan moesten de gegevens natuurlijk aangepast worden.
Ik had zelf het idee dat er een bandje oid meeliep,want Miep probeerde me steeds met gerichte vragen een "ja" te ontlokken wat Miep dus niet kreeg.
Ik heb daarna naar de geboortedatum van Miep gevraagd en naar haar postcode en huisnummer.
Dat vond Miep maar raar,waarop ik zei dat Miep mij toch echt zelf om dezelfde gegevens vroeg.
Daarna vroeg Miep of mijn rekeningnummer nog klopte.
Ik heb Miep toen vriendelijk gevraagd om alle gegevens,al dan niet kloppend of foutief,te verwijderen en Miep wat artikelnummers uit het wetboek genoemd en verwezen naar het College.
Achteraf had ik wel medelijden met Miep,maar ik snap nu waarom XMS al die tijd mijn gegevens bewaard heeft.
Pas dus op als een Telfort Miep je belt,of een Kees... want voor je het weet zeg je ja en zit je in een of ander ongevraagd proces,mogelijk met portering van je nummer,en heb je een hoop ellende op je hals gehaald.
Ik hoop niet dat ik nu de hele KPN kliek op mijn dak ga krijgen die me ongevraagd benaderen met aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wilde schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 12:39:
[...]
In de opzegbevestiging staat al een disclaimer dat er 2 maanden na opzeggen abbo, met terugwerkende kracht, gefactureerd wordt..
[...]
Hahaha, wat een stel kneuzen.
Die 'disclaimer' is net zoveel waard als een aandeel Imtech. Steek 'm waar de zon niet schijnt ;-)

@ Nick: mooi verhaal! en bizar tegelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Ach, bewijst maar weer eens dat privacy anno 2014/2015 toch echt een wassen neus is.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:47
Wilde schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 12:39:

Overigens nog leuk om te vermelden dat XMS (of eigenlijk Telfort) met een tegenaanbod komt als je zegt dat je wegaat naar een niet 'KPN' provider. 50/50 met interactieve tv en telefonie voor 45,- pm en de eerste 3 maanden voor nop, als ik me goed herinner.
maar als ik het goed begrijp is het tegenaabod dus alleen de eerste 3 maanden gratis?
Want die 45/maand is toch gewoon hun standaard tarief (wat ik zo lees op: http://www.telfort.nl/Persoonlijk/Service/Welkom-XMS.htm )

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nick39 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 14:34:
Hele mooie,ben al meer als een jaar geen klant meer van dit cluppie,maar werd vandaag gebeld door Telfort of ik interesse had als XMS klant om bij hun de diensten af te nemen.
Heb Telfort netjes gewezen op het bel me niet register,maar Miep bij Telfort vertelde dat dat niet geldig was omdat ex klanten altijd benaderd mogen worden.
Ik ben alleen nooit Telfort klant geweest.
XMS heeft dus alle oud gegevens gewoon doorgegeven aan Telfort,wat ze niet mogen.
Ik heb Miep verteld dat ik binnen een week een brief van ze wil hebben dat ik ben uitgeschreven uit hun bestanden omdat ik anders een klacht indien bij het College bescherming persoonsgegevens.
Uiteraard krijg ik die brief nooit (ondanks dat de nu stotterende Miep verzekerde dat dat wel zou gebeuren) maar Telfort heeft dus gewoon de beschikking over alle klantgegevens van ex klanten van XMS.
Mooie was ook de opbouw van het gesprek, Miep vraagt of ik die en die persoon ben en daarna vraagt Miep of ik ter verificatie even mijn geboortedatum wil noemen.
Wat ik niet wilde doen,omdat Miep mij belt en niet andersom, daarna vroeg Miep naar mijn postcode en huisnummer.
In de loop van het gesprek bleek overigens dat Miep die gewoon had, Miep wilde controleren of ik niet was verhuisd want dan moesten de gegevens natuurlijk aangepast worden.
Ik had zelf het idee dat er een bandje oid meeliep,want Miep probeerde me steeds met gerichte vragen een "ja" te ontlokken wat Miep dus niet kreeg.
Ik heb daarna naar de geboortedatum van Miep gevraagd en naar haar postcode en huisnummer.
Dat vond Miep maar raar,waarop ik zei dat Miep mij toch echt zelf om dezelfde gegevens vroeg.
Daarna vroeg Miep of mijn rekeningnummer nog klopte.
Ik heb Miep toen vriendelijk gevraagd om alle gegevens,al dan niet kloppend of foutief,te verwijderen en Miep wat artikelnummers uit het wetboek genoemd en verwezen naar het College.
Achteraf had ik wel medelijden met Miep,maar ik snap nu waarom XMS al die tijd mijn gegevens bewaard heeft.
Pas dus op als een Telfort Miep je belt,of een Kees... want voor je het weet zeg je ja en zit je in een of ander ongevraagd proces,mogelijk met portering van je nummer,en heb je een hoop ellende op je hals gehaald.
Ik hoop niet dat ik nu de hele KPN kliek op mijn dak ga krijgen die me ongevraagd benaderen met aanbiedingen.
Ik heb even geen zin om de KvK van XMS na te trekken (want kost geld) maar als de aandelen XMS nu zijn ondergebracht bij Telfort, dan denk ik dat het juridisch toegestaan is. Omdat de overnemende partij dan uiteraard de beschikking mag hebben over de (ex) klant gegevens.

Als XMS en Telfort beiden eigendom zijn van een andere BV (KPN Telecom) dan wordt het schimmig. Omdat dan dat soort gegevens van de ene BV naar de andere BV worden gegeven. Dat zou inderdaad wel eens niet toegestaan kunnen zijn.

Maar zoals gezegd: zonder KvK blijft het gissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Valt onder de zelfde hoofd B.V.
Concepts ICT Holding B.V., Edutel Beheer B.V., Xtra Media Services B.V. en KickXL B.V., alle vier onderdeel van Reggeborgh Glasvezel Investeringen B.V.
Dit laatste onderdeel is nu een B.V. van KPN
Telfort Glasvezel = Concepts ICT

Denk dat dit dus wel afgedekt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Barre73 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 09:20:
[...]

Ik heb even geen zin om de KvK van XMS na te trekken (want kost geld) maar als de aandelen XMS nu zijn ondergebracht bij Telfort, dan denk ik dat het juridisch toegestaan is. Omdat de overnemende partij dan uiteraard de beschikking mag hebben over de (ex) klant gegevens.

Als XMS en Telfort beiden eigendom zijn van een andere BV (KPN Telecom) dan wordt het schimmig. Omdat dan dat soort gegevens van de ene BV naar de andere BV worden gegeven. Dat zou inderdaad wel eens niet toegestaan kunnen zijn.

Maar zoals gezegd: zonder KvK blijft het gissen.
In Nick zijn geval dus niet aangezien hij al lang weg is en al meerdere keren verzocht heeft dat zijn persoonsgegevens gewist worden.

Dit gesprek is het bewijs dat XMS te wet overtreed.
Nick39 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 10:34:
Het zal mij benieuwen wat ze met de "slapende" accounts doen.
Zoals gezegd ben ik al een jaar weg bij XMS maar mijn account en gegevens zijn (tenzij dat de afgelopen 3 weken is veranderd) nog steeds te benaderen via "mijn XMS" net als bij _BLAST3R .
Wordt dat meegenomen met de migratie, dan voorspel ik dat ik opeens Telfort klant ben en die weer vrolijk doorgaat met factureren.
Er staat immers:
Einddatum contract: Niet van toepassing
Eindafrekening: Nee
Apparatuur in bruikleen: Nee
Als een contract geen einddatum heeft,is hij dan opgeheven,of is het gewoon een contract voor onbepaalde tijd ?
Ondanks herhaaldelijk verzoek heeft XMS nooit een specificatie gestuurd met de posten die ze op een creditnota op en afvoeren, ik ben geld kwijtgeraakt aan ze maar dit is zonder specificaties niet terug te halen.
Ik weet ook wel dat ik dat geld echt op mijn buik kan schrijven,maar ik heb geen zin straks bij Telfort ook weer een dergelijke discussie te hebben.
Hoe zit het bv met automatische machtigingen,neemt Telfort die gewoon over,dan kan Telfort gewoon bij je rekening.
Daarom heb ik een maand of 3 geleden via "mijn xms" ook mijn rekening veranderd in 12345678 oid.
Het idee dat mijn opgezegde contract,opeens door een migratie weer tot leven wordt gewekt,omdat het nog steeds bij XMS bestaat,vind ik niet zo prettig maar op verzoeken van mij aan XMS om me te verwijderen uit hun bestanden,komt ook geen enkele reactie.
Misschien toch maar eens melden bij de toezichthouder van de wet bescherming persoonsgegevens.
Nick39 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:16:
[...]

XMS had ooit een machtiging,die heb ik ingetrokken omdat XMS die misbruikte om elk bedrag waarvan ze dacht maar recht op te hebben van mijn rekening af ging halen,maar nadat ik het had ingetrokken bleef XMS het gebruiken waarna ik het rekeningnummer van XMS heb laten blokkeren, toen kreeg ik iedere maand een factuur,moest (geloof ik) 1 euro extra betalen maar daar heb ik bezwaar tegen gemaakt,het was immers dat zelfde XMS dat met de onjuiste facturen ervoor zorgde dat incasso niet betrouwbaar meer was.
Na een jaar vervalt een dergelijke blokkade,en ging XMS weer vrolijk incasseren,met als beloning weer een blokkade van een jaar en een melding onterechte incasso gemaakt.
Als Telfort hetzelfde kunstje gaat flikken zal ik weer hetzelfde moeten doen,maar wat ik niet begrijp is: waarom sta ik nog steeds bij XMS bekend,met een klantnummer waarmee ik kan inloggen, e-mail adressen kan maken,aliassen kan maken.. ik kan niet meer inloggen op de mailserver maar mailforward werkt ook nog gewoon....
Ik wil uit dat systeem en wil niet dat mijn gegevens ongevraagd naar Telfort gaan.
denan schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:28:
[...]

Dat zal niet gebeuren. Alleen actieve klanten zullen gemigreerd worden (ie: klanten met een actieve glasvezelverbinding). Ex-klanten hebben altijd nog toegang tot dat soort administraties omdat ze ook toegang moeten hebben tot oude facturen. (wettelijk iets van 12 maanden na stopzetten contract?)

Aangezien die bij XMS in hetzelfde systeem zaten is dat 'passief' open gezet maar hangen er geen diensten aan. Opruimen van die accounts is schijnbaar duurder/meer werk dan ze gewoon te laten bestaan.
j1nx schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:40:
[...]

http://www.rijksoverheid....persoonsgegevens-wbp.html

Als Nick gevraagd heeft om die gegevens verwijderd te hebben, dan moeten ze dat gewoon doen. Er staat geen maximale/minimale bewaarplicht voor persoonsgegevens. De rekeningen vallen misschien wel onder de archief wet, maar dat staat er los van.

Dat het makkelijker is, ja DUH! (het is ook makkelijk om een opzegging gewoon te negeren en door te blijven incasseren) Daar hebben we toch geen reet mee te maken.

Contract is beeindigd, er is een verzoek tot het vernietigen van de persoons gegevens, dus moet daar gehoor aangegeven worden.
denan schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 22:48:
[...]

Als hij dat verzoek heeft ingediend zal het inderdaad vernietigd moeten worden. Echter is er ook een toegangsplicht voor factuurgegevens (oa oude belgegevens). Daar moet een ISP ook aan voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb Miep verteld over het "recht van verzet" waar ze me op had moeten wijzen,waar ze niets vanaf wist,dus heb ik het Miep uitgelegd en gezegd dat ze in haar belgegevens moet vermelden dat ik hier gebruik van maak.
Dat zal ook wel niet gedaan zijn want Miep wist hier niets van.

"In ieder telemarketinggesprek hebt u echter wel de mogelijkheid om gebruik te maken van uw recht van verzet. Dit betekent dat u tijdens ieder ongevraagd telefoongesprek aan kunt geven dat u in de toekomst niet langer gebeld wilt worden door het bellende bedrijf. Dit bedrijf of deze organisatie moet uw telefoonnummer direct uit alle eigen bellijsten verwijderen zodat u in het vervolg niet meer door hen gebeld wordt (tenzij u hier om heeft gevraagd).

Op het moment dat u ingeschreven staat in het Bel-me-niet Register en u wordt gebeld door een bedrijf of organisatie waar u klant bent (geweest), dan kunt u dus gebruik maken van uw ‘recht van verzet’. Het bedrijf of de organisatie die u belt moet u hierover informeren. Ook moeten zij dit voor u direct en kosteloos voor u regelen. Hierna mag u niet meer worden gebeld door het betreffende bedrijf of de organisatie. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
chocka schreef op zondag 07 september 2014 @ 17:17:
Nu de migratie naar Telfort een feit is, kan ik news.xmsnet.nl waarschijnlijk niet meer gebruiken? Of is daar een gratis alternatief voor in de plaats gekomen? Of blijft news.xmsnet.nl het gewoon nog doen? _/-\o_
Helaas blijkt die het niet meer te doen, en Telfort heeft geen gratis alternatief. Iemand nog een idee voor gratis servertje zoals die xms ook werkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Host: test.xennanews.com
No user name or password needed
Port: 563
Connections: 8
Speed: No Speed limit
SSL: YES
Retention: It's about 750 days of retention
Bandwidth limit: NO

Maar de meest betrouwbare is toch wel de IPv6 van Newszilla. Weet niet of XMS/Telfort al IPv6 heeft.

[ Voor 24% gewijzigd door j1nx op 06-11-2014 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:58

GerkeP

Vragen mag altijd........

chocka schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:19:
[...]
Helaas blijkt die het niet meer te doen, en Telfort heeft geen gratis alternatief. Iemand nog een idee voor gratis servertje zoals die xms ook werkte?
http://newszilla.ipv6.xs4all.nl/ (mits je natuurlijk ipv6 hebt)

[ Voor 4% gewijzigd door GerkeP op 06-11-2014 11:41 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
j1nx schreef op donderdag 06 november 2014 @ 11:23:
Host: test.xennanews.com
Port: 563
Connections: 8
Speed: No Speed limit
SSL: YES
Retention: It's about 750 days of retention
Bandwidth limit: NO
Connection to test.xennanews.com failed: ErrNo 101, Network is unreachable
j1nx schreef op donderdag 06 november 2014 @ 11:23:
Maar de meest betrouwbare is toch wel de IPv6 van Newszilla. Weet niet of XMS/Telfort al IPv6 heeft.
Ik ook nog niet, nog niet echt in verdiept, maar woon in onzelfstandige woonruimte, dus kan niet zo maar alles hier aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De router van Telfort heeft IPV6 maar staat alleen standaard uitgeschakeld. Met mijn open-wrt router heb ik niet werkend kunnen krijgen en newszilla.ipv6.xs4all.nl werkt .

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2014 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Deze werkt wel:

Host: free.tweaknews.nl
Port: 119
Connections: 4

Schijnt alleen te werken EU IP adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweak is 1 Mbit die XS4ALL max. 12 Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
In WDNR4500 krijg deze info:

Verbindingstype 6to4-tunnel
IPv6-adres van router op WAN Niet beschikbaar

Dus geen idee of het doet bij Telfort, zal iemand moeten zoeken die daar mer kaas van gegeten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Tot die tijd gewoon even een tunneltje opzetten naar SIXXS of HE

ps. Deze doet het ook al jaren en nog steeds: weathergirl-ipv6.tele2.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IPV6 instellingen router Telfort

Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/3q0stks5v/ipv6_set.jpg

Als er iemand een idee heeft hoe je dit in open-wrt insteld met deze router

http://wiki.openwrt.org/toh/tp-link/tl-wdr4300

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2014 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 18:42

msh

chocka schreef op zondag 07 september 2014 @ 17:17:
Nu de migratie naar Telfort een feit is, kan ik news.xmsnet.nl waarschijnlijk niet meer gebruiken? Of is daar een gratis alternatief voor in de plaats gekomen? Of blijft news.xmsnet.nl het gewoon nog doen? _/-\o_
chocka schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:19:
[...]
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 17:08:
[...]

De gratis newsdienst blijft na 1 juli bestaan. - Sophie
Ik weet niet wat er met de betaalde variant is gebeurd of gaat gebeuren maar de gratis newsdienst werkt bij mij nog gewoon. Dus in ieder geval voor bestaande abonnees werkt het nog als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
msh schreef op donderdag 06 november 2014 @ 13:58:
Ik weet niet wat er met de betaalde variant is gebeurd of gaat gebeuren maar de gratis newsdienst werkt bij mij nog gewoon. Dus in ieder geval voor bestaande abonnees werkt het nog als voorheen.
Maar diegene die overgezet zijn naar Telfort, doet die het dus niet meer. Schijnbaar zit jij nog op XMS lijn?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 18:42

msh

Ik heb officieel van XMS nog niets gehoord over wat voor wijziging dan ook. Ik zit in (oud-) Portaal gebied (3582), misschien dat daar alles wat trager verloopt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToTheBone
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-08 07:52
Ik zit in een relatief recent aangelegd Reggefiber netwerk en heb ook nog niets gehoord. Wellicht dat er hier en daar wat vertraging optreed maar dat heeft dan nog niet per definitie iets met het Portaal gebied te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
msh schreef op donderdag 06 november 2014 @ 16:37:
Ik heb officieel van XMS nog niets gehoord over wat voor wijziging dan ook. Ik zit in (oud-) Portaal gebied (3582), misschien dat daar alles wat trager verloopt ;-)
3826, ook nog niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:19
Hier nog een gevalletje kneuzen bij de administatie. 30 sepember een extra dienst in mijn xms opgezegd. En ik betaal nu nog steeds voor de dienst terwijl 2 oktober het niet meer werkte. Ze kunnen het niet corrigeren en gebeurd pas in december. Hallo? Ik ben geen bank!

Ik betaal mooi niet meer voor fox sport eredivisie. Of kan het interne axe systeem nog steeds niet fatsoenlijk factureren?

[ Voor 19% gewijzigd door White_Collar op 08-11-2014 18:26 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:45

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Waarom zou het interne factuursysteem spontaan veranderen?
Dit topic leeft nog dankzij de voortdurende factuur-horror ;w

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:19
dat je facturatie systeem niet deugt dat wist ik allang maar zet daar dan gewoon een handmatige korting regel op. Dan heb je het probleem een maand eerder opgelost.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

tsja, voor de drie maanden abbo doorberekening perikelen tijdens het opzeg process, kunnen ze je ook eerst downgraden naar een 0/0 abbo alvorens de opzegging door te voeren.

worden die drie maanden alsnog gefactureerd, maar in ieder geval staan ze dan op 0,00

maar goed, dan moet er wel een "wil" zijn. En dat is wat er naar mijn mening aan de hand is, volgens mij runt XMS alleen nog maar vanuit de bezemkast op wat standaard scriptjes.

[ Voor 17% gewijzigd door j1nx op 09-11-2014 09:39 ]

Pagina: 1 ... 65 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.