"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."
Vaarwel XMS (Telfort), het ga jullie goed. Dank voor alle mooie en over het algemeen stabiele diensten.Bestelde producten:
Internet Compact (20/20) (inclusief draadloos bruikleenmodem)... € 30,00 /mnd
Bellen Onbeperkt Benelux naar vast en mobiel............................. € 17,50 /mnd
Totale kosten abonnement
Eenmalige kosten € 0,00 eenmalig
Maandelijkse kosten € 47,50 /mnd
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Vandaag heb ik een andere router aangesloten maar deze heeft precies dezelfde problemen als de eerste router.
Ik heb nu een internet connectivity monitor geïnstalleerd op een laptop en deze rechtstreeks bedraad aangesloten op de modem om te kijken of de modem de verbinding verliest.
Weet misschien iemand een andere mogelijke oorzaak? Kan het misschien een dns server zijn, omdat websites niet openen en WhatsApp wel werkt?
If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Wat ik wel raar blijf vinden is dat WhatsApp wel werkte tijdens de storing, maakt WhatsApp dan geen gebruik van dns? Mocht het natuurlijk überhaupt een dns probleem zijn.
De helpdesk wilde de routers uitsluiten en adviseerde om nacht de modem te monitoren.
Dat ligt aan je provider. Bij sommigen is Google de snelste, bij sommige OpenDNS. Ligt een beetje aan je geografische locatie, provider, etc. Ik zelf gebruik altijd al Google DNS, voor heel het netwerk, via de router.buran schreef op maandag 22 september 2014 @ 23:21:
Die dns servers zijn toch langzamer dan die van de isp? Verder heb ik factory reset gedaan op de 2e router voordat ik die ging aansluiten. Is het ook mogelijk om de modem te resetten of gebeurt dat tijdens de periode van 1 uur geen stroom?
Het kan zomaar zijn dat de Whatsapp server IP's al geresolved waren op het moment dat je voor het eerst verbond met hun servers (lees: je telefoon aan zette). Deze adressen blijven een tijdje in je telefoon zijn DNS cache. Sowieso zal de verbinding open blijven (lees: 'lazy' connected) op het moment dat je verbindt. Ik weet in ieder geval dat WhatsApp een afgeleide van XMPP gebruikt, en dat werkt zover ik weet wel met connecties die idlen maar dus zelden opnieuw geresolved hoeven te worden als ze eenmaal verbonden zijn.buran schreef op maandag 22 september 2014 @ 23:21:
Wat ik wel raar blijf vinden is dat WhatsApp wel werkte tijdens de storing, maakt WhatsApp dan geen gebruik van dns? Mocht het natuurlijk überhaupt een dns probleem zijn.
De helpdesk wilde de routers uitsluiten en adviseerde om nacht de modem te monitoren.
TL;DR: DNS cache en reeds geresolve'de adressen.
Welnee...buran schreef op maandag 22 september 2014 @ 23:21:
Die dns servers zijn toch langzamer dan die van de isp?
Nee, meer dan een uur van de stroom af kun je er zelf niet aan doen. De helpdesk kan wel je firmware overnieuw flashen op afstand volgens mij.Verder heb ik factory reset gedaan op de 2e router voordat ik die ging aansluiten. Is het ook mogelijk om de modem te resetten of gebeurt dat tijdens de periode van 1 uur geen stroom?
Kan nooit kwaad natuurlijk...Wat ik wel raar blijf vinden is dat WhatsApp wel werkte tijdens de storing, maakt WhatsApp dan geen gebruik van dns? Mocht het natuurlijk überhaupt een dns probleem zijn.
Zo verrassend is dat niet nu de grote leegloop aan de gang is na het volledig uitkleden van de diensten zonder de prijs aan te passenFiber schreef op maandag 22 september 2014 @ 22:53:
(Die waren vandaag verrassend goed bereikbaar...)

Misschien kunnen ze een apart nummer openen voor de enorme berg factuurproblemen die er nu ligt
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
En een apart topic hier...Speedy-Andre schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 00:00:
[...]
Misschien kunnen ze een apart nummer openen voor de enorme berg factuurproblemen die er nu ligt
Overigens is dat aparte nummer er al lang, in het keuze menu...
[ Voor 11% gewijzigd door Fiber op 23-09-2014 00:05 ]
Ik laat de internet monitor vandaag nog even draaien achter de router, hopelijk was de DNS het probleem en is het nu opgelost.
Inderdaad. Hier ook.j1nx schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:39:
Andere hebben het ook al eerder gerapporteerd. Het duurd 3 maanden voordat je, je geld krijgt. Maar je moet wel door blijven betalen... Krijg je dan na 3 maanden wel weer terug !!!!
Ja amehoela, lenen doe je maar bij de bank, niet bij mij.
Dat is ook de reden waarom ik ook de incasso heb stop gezet NA de contracts verval datum. Zoals Nick al eerder aangaf. Incasso is een recht, geen plicht.
Maar nogmaals, we zullen zien wat er ergens volgende week op de rekening land.
Ten eerste staat er bij ook er pas per 01-08 is opgezegd. Fout XMS > per 18 juli zul je bedoelen.
Op mijn factuur staat dat de maand augustus loopt van 04-08 tot 31-08 en september van 01-09 tot 30-09.
Is op zijn zachts gezegd vreemd.
Bij de beeindigingsdatum staat ook nog een korting van € -30. Uehm?
Het uiteindelijke bedrag is wel een euro hoger dan mijn administratie laat zien. Whoohoo!!
Het lijkt erop dat het systeem bij XMS alleen met hele maanden kan werken en niet per dag. En dat daarom die vreemde € -30 korting in rekening is gebracht. Ter compensatie van de maand juli.
Nu nog even wachten op de 27e of 28e om te zien wat er wordt gestort op de rekening.
Wel even moeten bellen naar de klantenservice over interactieve TV. Dat ging dan wel weer goed en vriendelijk.
[ Voor 52% gewijzigd door Marsjee op 23-09-2014 15:43 ]
Er was ooit sprake dat dit wellicht zou komen te vervallen.
Zit al sinds juni bij Telfort, maar de xms e-mail blijft werken.
[ Voor 51% gewijzigd door marigo op 23-09-2014 16:55 ]
Ik zit al meer dan een jaar bij Ziggo maar xms mail werkt nog steeds..marigo schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 16:53:
Weet iemand hoe lang het @xmsnet e-mail adres blijft bestaan?
Er was ooit sprake dat dit wellicht zou komen te vervallen.
Zit al sinds juni bij Telfort, maar de xms e-mail blijft werken.
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Ik vroeg het om de reden dat er nog steeds websites bestaan waar je je e-mail niet kan aanpassen, maar een nieuw account moet aanmaken.
Als het een telfort adres gaat worden zal het wel stoppen lijkt me ?marigo schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 22:40:
Bedankt voor de reacties. Het zal dus nog wel een tijdje "online" blijven.
Ik vroeg het om de reden dat er nog steeds websites bestaan waar je je e-mail niet kan aanpassen, maar een nieuw account moet aanmaken.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Vaak is een mailtje naar de beheerders genoeg om het alsnog aan te passen. En misschien maar een hotmail/outlook/gmail-account aanmaken die niet verlopen als je van provider wisseltmarigo schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 22:40:
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Bij dx.com moet je echt een nieuw account aanmaken anno 2014.
Hebben meer mensen dat het internet van XMS rond 7 uur uitvalt voor soms twee uur en nu gelukkig maar een half uur maar hij valt wel weer uit? Het is in de omgeving van Amersfoort, zullen ze al bezig zijn met overstappen?
Heb de router er al vaak in en uitgetrokken net zoals alle andere kabels maar niets werkte, aardig irritant aangezien meerdere mensen in huis via het internet moeten werken en dat zo niet kunnen...
Hey, Hey jij daar, dit is mijn signature :) #UnitedWeAre
Ik heb zelfs nog een Zonnet account wat nog gewoon werkt.Speedy-Andre schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 22:06:
Mijn Versatel en Tele2 emails van 20 jaar geleden werken ook nog
@Marigo
Wat Luuk1983 al zegt, ik zou ook gewoon even een mail sturen naar de beheerder van die sites en dan vervolgens een outlook/gmail account opgeven.
Ondertussen zou je natuurlijk nog kunnen inloggen op je webmail en daar een foreward naar een ander adres kunnen instellen.
[ Voor 36% gewijzigd door Thasaidon op 25-09-2014 07:27 ]
7 uur of 19 uur? Ik merk wel dat de laatste tijd af en toe mijn settopbox uitvalt rond die tijd (gisteren ron 18:00 ). Ik moet zeggen dat ik niet weet of dan mijn internet ook weg is of dat mijn box gewoon gaar aan het worden is.Bananendoos schreef op woensdag 24 september 2014 @ 19:29:
Hallo,
Hebben meer mensen dat het internet van XMS rond 7 uur uitvalt voor soms twee uur en nu gelukkig maar een half uur maar hij valt wel weer uit? Het is in de omgeving van Amersfoort, zullen ze al bezig zijn met overstappen?
Heb de router er al vaak in en uitgetrokken net zoals alle andere kabels maar niets werkte, aardig irritant aangezien meerdere mensen in huis via het internet moeten werken en dat zo niet kunnen...
Hi Ha Hopjesvla
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Wat...?j1nx schreef op donderdag 25 september 2014 @ 13:19:
Je zal het niet geloven .....
Wat ???j1nx schreef op donderdag 25 september 2014 @ 13:19:
Je zal het niet geloven .....
"Volgende keer in Administratieve Hel..."
[ Voor 31% gewijzigd door _BLAST3R op 25-09-2014 14:04 ]
"...krijgt Jantje een correctie op de verbeterde derde eindafrekening,_BLAST3R schreef op donderdag 25 september 2014 @ 14:01:
...heeft Pietje het aan de stok met het incassobureau,
en probeert Kees wederom zijn drie maanden gratis HBO die 1,5 jaar gelden afgelopen zijn te stoppen".
MIS HET NIET!
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
19 uur, excuus. Het is nu al opgelost gelukkig aangezien het internet normaal eerst in de router ging en dan in de computer en het toen niet deed, en nu gaat hij rechtstreeks in de computer en doet hij hetHopjesvla79 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 09:57:
[...]
7 uur of 19 uur? Ik merk wel dat de laatste tijd af en toe mijn settopbox uitvalt rond die tijd (gisteren ron 18:00 ). Ik moet zeggen dat ik niet weet of dan mijn internet ook weg is of dat mijn box gewoon gaar aan het worden is.
Hey, Hey jij daar, dit is mijn signature :) #UnitedWeAre
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
HAHAHAHAHAHA!! Nee serieus, je krijgt gegarandeerd nog wel één of andere spookfactuur ofzo...j1nx schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:38:
ZE HEBBEN HET GOED GEDAAN !!!
Verwijderd
FiPo :-)_BLAST3R schreef op donderdag 25 september 2014 @ 14:01:
AAAAAAH EEN CLIFFHANGER... Het lijkt GTST wel.
Aha, dus naast de uitdrukking BOFH is er nu een nieuwe uitdrukking BAFH

Ik zou bijna zeggen.. wacht volgende maand nog ff afj1nx schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:38:
ZE HEBBEN HET GOED GEDAAN !!!
Verwijderd
Heb inmiddels de gesprekken uitgaand al via xs4all lopen, zodoende hoeven ze voor oktober geen gesprekskosten meer te bereken.
Dus enkel nog de kosten voor september, die zijn 15.84, en dan krijg ik dus nog het teveel betaald internet van oktober terug. Dus ik heb nu geld van xms tegoed, niet andersom. Ik wens ze veel plezier met het incasseren van abonnementsgeld voor de komende maanden en het dreigen met een incasso bureau
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2014 11:05 ]
Yep.. bij mij kwam na de "afrekening" de maand erop gewoon weer een nieuwe rekening met abonnementsgelden en niet gespecificeerde credit en debet posten,xms is "stervende" dus ik vraag me af wie de incasso's voor niet betaalde rekeningen (volgens XMS dan) gaat overnemen,of terugbetalen voor zijn rekening gaat nemen...ik raad dus aan om een ten onrechte gedane afschrijving onmiddelijk te storneren voordat men de rekening sluit en er niets meer valt terug te boeken.Thasaidon schreef op maandag 29 september 2014 @ 09:14:
[...]
Ik zou bijna zeggen.. wacht volgende maand nog ff af
Ik denk namelijk niet dat Telfort rekening gaat houden met geld dat je teveel aan XMS hebt betaald.
Ik heb het eerder meegemaakt dat een bedrijf wat er mee ging stoppen nog even snel ging incasseren waarna de rekening na 3 dagen werd opgeheven en er niets meer te storneren viel ondanks dat men beweerde dat men de rekening nog zou aanhouden tot alles administratief geregeld was.
Bij de ING is het in elk geval zo dat een geblokkeerd rekeningnummer niet meer kan afschrijven,maar wel kan terugboeken.
Ik zie het scenario al voor me, XMS stopt,heeft ervoor nog even lekker ge-incasseerd, de rekening wordt opgeheven en je kan maanden in de pen klimmen voor je nog wat terug ziet,als je nog wat terugziet.
Dus ga je weg bij XMS,storneer elke onterechte afschrijving (is gewoon je eigen recht) en blokkeer het rekeningnummer,voorkomen is beter dan genezen.
Ik had het ook toen Versatel overging in Tele2, Versatel incasseerde in een keer onterecht 3 maanden abonnementsgeld terwijl Tele2 over diezelfde 3 maanden geld ook eiste,het Versatel rekeningnummer was vanwege administratieve redenen gesloten dus ik kon niet meer storneren en Tele2 inde op een ander rekeningnummer.
Ik weigerde die eerste 3 maanden aan Tele2 te betalen,immers Versatel had die al geincasseerd,maar daar had men niets mee te maken,dat was Versatel zei Tele2.
Zelfs mijn rechtsbijstand gaf het op een gegeven moment op en Tele2 zette een incassoburo op de boel, 2 dagen voor het tot de rechter zou komen stopte Tele2 de vordering,zegde mijn abonnement eenzijdig op en ik verloor mijn vaste en mobiele nummer omdat ze vanwege de "betalingsachterstand" weigerde te porteren.
Ga er dan ook nul, nadda, noppes aan tijd aan besteden. Xms post gaat regelrecht ongeopend de prullebak in, de digitale zooi staat sinds vorige week al op de spam lijst.
Ik maakte altijd mijn adres onleesbaar met correctievloeistof,en ook die oranje streepjescode en stuurde het ongefrankeerd terug met geweigerd op de voorzijde,het klinkt kinderachtig maar het gaf me altijd voldoening.j1nx schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:52:
Xms is bij mij geblokeerd, dus zie het wel verschijnen.
Ga er dan ook nul, nadda, noppes aan tijd aan besteden. Xms post gaat regelrecht ongeopend de prullebak in, de digitale zooi staat sinds vorige week al op de spam lijst.
Daar gaat het toch ook om?Nick39 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:20:
[...]
... het klinkt kinderachtig maar het gaf me altijd voldoening.
In hilversum lijkt het er op dat de zenders zijn gewijzigd en daardoor niet alle zenders het niet meer doen. Laat je de tv opnieuw dvbc kanalen zoeken dan kan die niets meer vinden
Wij hebben 4 tv's waarvan 3 gebruik maken van de (gratis) DVB-C mogelijkheid. De andere is aangesloten met een Animo 110. Dat is de grootste reden dat ik nooit weg gegaan ben bij XMS. Zijn er andere aanbieders die (gratis) DVB-C voor 3/4 tv's bieden? Zo ja, welke? Zo niet, wat is dan het beste alternatief?
Verder hebben we gewoon telefonie en internet van XMS. Werkt allemaal naar behoren. +-80,-/m kwijt.
80 Euro is wel veel overigens in mijn ogen, of heb je dure tv pakketten zoals HBO en Fox...? En heb je nooit de gratis in bruikleen A140 gehad als vervanger voor de A110...?
Klote AB van de A140 overigens. Die van de A110 is/was veel fijner...

[ Voor 48% gewijzigd door Fiber op 02-10-2014 00:51 ]
Nja vroeg het even aan mn ma. Zei tussen neus en lippen door 80,-. Precieze bedrag weet ik niet. Bellen doen we niet veel. Af en toe een programma via gemist kopen. Vond het ook al veel.
En nee, geen extra zenders. Hadden ooit een tweede telefoonlijn maar die is ook geschrapt.
A140,- was toen enkel voor nieuwe klanten gratis te krijgen. We hadden geen zin om 149,- neer te leggen.
EDIT: Mijn huidige router is kapot (alleen de 5Ghz doet het nog) en ik heb zojuist een nieuwe aangeschaft (voor 150,-) Mocht ik naar Telfort verhuizen dan krijg ik een Fritzbox gratis in bruikleen en dus zou ik niks aan mijn nieuwe router hebben. Is het dan niet nu een mooi moment om over te stappen? Ik zou bij Telfort 57,50 per maand kwijt zijn (exclusief belkosten).
[ Voor 63% gewijzigd door Errieseeka op 02-10-2014 01:35 ]
Onder bestaande klanten met een 110 is een "omruil aktie" geweest waarbij de 110 vervangen is voor de 140.Errieseeka schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 01:08:
..
A140,- was toen enkel voor nieuwe klanten gratis te krijgen. We hadden geen zin om 149,- neer te leggen.
...
Als dit bij jou niet gebeurd is moet je dit even aankaarten bij XMS en gewoon eisen dat je die 140 ook krijgt.
Met de 110 kun je namelijk straks niet alle zenders meer kijken.
En mocht XMS hierop "niet thuis geven" moet je gewoon een klacht indienen bij http://www.klachtenkompas.nl
Dit heb ik toen ook gedaan omdat de helpdesk (telefonisch) weigerde om te ruilen.
Na het aanmaken van mijn klacht op klachtenkompas had ik binnen 2 dagen een 140 in huis.
[ Voor 7% gewijzigd door Thasaidon op 02-10-2014 11:41 ]
Het probleem is dat de meeste zenders nu bij KPN vandaan komen en deze middels Mpeg4 gecodeerd zijn.
De 110 kan alleen Mpeg2 aan, en dus zijn de zenders met Mpeg4 niet meer te bekijken. Vandaar ook de omruil aktie.
[ Voor 99% gewijzigd door Fiber op 02-10-2014 12:17 . Reden: Verkeerde topic... ]
Mijn huidige router is kapot (alleen de 5Ghz doet het nog) en ik heb zojuist een nieuwe aangeschaft (voor 150,-) Mocht ik naar Telfort verhuizen dan krijg ik een Fritzbox gratis in bruikleen en dus zou ik niks aan mijn nieuwe router hebben. Is het dan niet nu een mooi moment om over te stappen? Ik zou bij Telfort 57,50 per maand kwijt zijn (exclusief belkosten).
Moet het namelijk snel beslissen aangezien ik vandaag de router krijg.
Waar heb je zo'n dure router voor nodig? Voor ongeveer een derde van dat bedrag heb je ook al een prima router...
(Je kan die Fritzbox/Sitecom/whatever van Telfort overigens ook gewoon netjes in de doos laten zitten...)
[ Voor 19% gewijzigd door Fiber op 02-10-2014 13:02 ]
Dit is voor zover ik weet nog altijd namelijk de WLR-4004 Sitecom Router.
Mijn advies: Bij Telfort glasvezel staat alles open voor je eigen router en dan is degene die je gekocht hebt dus wel degelijk hele bruikbaar. Er vanuit gaande dat je dus een Sitecom krijgt klinkt het alsof je wel degelijk beter je eigen router kan houden en gebruiken. Ik ben niet erg onder de indruk van de Sitecom WLR-4004 namelijk. Is eigenlijk best een matige consumenten router.
[ Voor 82% gewijzigd door Barre73 op 02-10-2014 12:53 ]
Groot huis en een grote tuin. We hebben hier een server draaien waar alle media op staat en vaak zijn er tot 3 personen bezig met streamen van HD content. Vandaar de keuze voor de Asus AC68U. Mocht een router van 50,- ook toereikend zijn hoor ik het graag.
FritzBox is idd bij XS4All.Errieseeka schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 13:08:
O dan was dat XS4ALL.
Groot huis en een grote tuin. We hebben hier een server draaien waar alle media op staat en vaak zijn er tot 3 personen bezig met streamen van HD content. Vandaar de keuze voor de Asus AC68U. Mocht een router van 50,- ook toereikend zijn hoor ik het graag.
Voor zover ik begreep zouden klanten van XMS "naadloos" over gaan naar Telfort zonder aanpassing van de hardware.
Carpe Diem
Dan ben je ook nog een beetje voorbereid op de toekomst, mocht je later toch met 500 MBit willen. (of 1 Gbit)
Geen verandering doorgegeven aan XMS.
Rekeningen zijn allemaal netjes betaald (lang leve auto incasso)
Nee meneer ik zie dat er op uw adres geen internet en IPTV worden aangeboden....
Wablief? Er is geen order terug gevonden om dit af te sluiten, maar ik zit de hele avond zonder internet en iptv. Want de betreffende afdeling is naar huis..... Heel jammer dit. Dus het was geen storing..... voor hen dan
Carpe Diem
Ik heb laatst de ASUS RT-AC68U gekocht, 175 euro... ik wil ook een beetje op de toekomst voorbereid zijn en als ik met 21 MB per sec aan het downloaden ben is het leuk om tegelijk gewoon een bluray te kunnen streamen zonder dat ik daar last van heb, en aangezien de snelheid van Ziggo weer omhoog gaat.. die Sitecom rommel komt er hier niet meer in,een paar torrents via het TOR netwerk en dat ding loopt gegarandeerd vast.Fiber schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 12:42:
Nu overstappen geeft veel meer gezeik en kans op fouten dan gewoon het aanbod van Telfort afwachten.
Waar heb je zo'n dure router voor nodig? Voor ongeveer een derde van dat bedrag heb je ook al een prima router...
(Je kan die Fritzbox/Sitecom/whatever van Telfort overigens ook gewoon netjes in de doos laten zitten...)
Ik heb flink wat netwerk apparatuur staan en dan moet juist de router geen bottleneck zijn,dus daarom een dure router waar ik op kan vertrouwen... btw denk ik dat iedereen voor zichzelf kan beslissen of ie wel of niet wat meer geld wil uitgeven voor zijn spullen en dat hier niet hoeft te verdedigen..
Het is niet zozeer aanvallen, maar de meeste "standaard" gebruikers gaan naar de dixons of lokale computerwinkel.. en komen met een semi prof. router terug waar ze niets aan hebben.Nick39 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 23:45:
Ik heb flink wat netwerk apparatuur staan en dan moet juist de router geen bottleneck zijn,dus daarom een dure router waar ik op kan vertrouwen... btw denk ik dat iedereen voor zichzelf kan beslissen of ie wel of niet wat meer geld wil uitgeven voor zijn spullen en dat hier niet hoeft te verdedigen..
Ik heb btw nooit issues gehad met sitecom en torrent verkeer.. maar ik had dat juist weer met asus/d-link en tp-link.
Verwijderd
Dat is niet zo mooi. Wij zorgen graag dat het signaal weer snel hersteld wordt. Wil je ons een DM sturen met je adres? - Sophiemuppet99 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 19:23:
Nou wordt hij mooi.....
Nee meneer ik zie dat er op uw adres geen internet en IPTV worden aangeboden....
Wablief? Er is geen order terug gevonden om dit af te sluiten, maar ik zit de hele avond zonder internet en iptv. Want de betreffende afdeling is naar huis..... Heel jammer dit. Dus het was geen storing..... voor hen dan
Aah ze zijn administratief blijkbaar al over naar Telfortmuppet99 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 19:23:
Nou wordt hij mooi.....
Had een aantal jaar geleden Telfort ADSL en toen hebben ze dit bij mij ook gedaan, zonder opdracht of betalingsachterstand afsluiten. Dat gaven ze ook ruiterlijk toe, waarschijnlijk moest 1 van mijn buren afgesloten worden en hebben ze het verkeerd gedaan was hun verklaring. Heb uiteindelijk ruim een maand zonder internet gezeten 'nee meneer dat kan echt niet sneller'. En daarna werden er doodleuk aansluitkosten van mijn rekening afgeschreven (en het abonnementsgeld uiteraard ook gewoon nog).
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Maar goed ik ben benieuwd, ik laat mij graag verrassen. Ik heb nog steeds vertrouwen
Carpe Diem
Verder lees ik nog bij Telfort over een "WiFi-router gratis in bruikleen".
Komen de spulletjes na migratie vanzelf of mag je er weer achteraan bellen?
Ik had de Sitecom N300-X4 (ligt nog op zolder) en de WLR-4002B (ook nog iets van in de 150 euro) heb ik zeer recent gekocht (en teruggestuurd) maar beiden konden veel UDP packets niet aan waardoor ik steeds de cache moest flushen.denan schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 09:09:
[...]
Het is niet zozeer aanvallen, maar de meeste "standaard" gebruikers gaan naar de dixons of lokale computerwinkel.. en komen met een semi prof. router terug waar ze niets aan hebben.
Ik heb btw nooit issues gehad met sitecom en torrent verkeer.. maar ik had dat juist weer met asus/d-link en tp-link.
Het ding liep gewoon vol,dus de WLR-4002B is ondanks dat het nu het paradepaardje van Sitecom is gewoon retour gegaan,om de haverklap met een flinke torrent stream was ik mijn halve netwerk kwijt en kon ik de aangesloten nas apparaten niet meer benaderen.
Met andere woorden,resultaten in het verleden geven geen garantie voor het heden.
Met mijn Asus RT-AC68U heb ik totaal geen problemen met flinke torrentstreams die gelijk op de nieuwe Nas apparaten van Zyxel worden gestart,en het is een van de eerste routers die de nieuwe 802.11ac standaard aankan en dat ook goed doet.
Samen met de nieuwe wifi adapter met Broadcom TurboQAM haal ik nu draadloos rond de 450 megabits op de 2,4 band en bijna 600 op de 5 gig band, en met de nieuwe firmware kan ik de Netgear extender er uit gooien,je kan het vermogen van de Asus namelijk tot 500 milliwatt opstoken (zonder dat ie heet wordt) en ja dat is asociaal maar ik geloof niet dat iemand hier zich aan de maximale 100 milliwatt houdt,bovendien nam ik met de extender 2 kanalen in beslag en nu maar 1 dus dat compenseert weer,moet ik in de zomer meer in de tuin zijn dan schroef ik hem op,nu hou ik hem op 100 milliwatt maar het merendeel van de gebruikers heeft zelfs nog nooit van de CTS beveiliging gehoord,en die heb ik op 500 milliwatt wel aan (CTS=Clear To Send, de router wacht netjes op andere routers tot hij kan zenden.)
De hele buurt tettert gewoon over elkaar heen,zeker nu met de nieuwe rage van wifi hotspots. (staat bij mij dus gewoon uit hoewel de Asus 2 eigen gescheiden gastnetwerken heeft, naast die van Ziggo)
Dat men met een semiprof router weer naar huis wordt gestuurd maakt niet dat die semiprof router dus slecht is,met de huidige tendens in snelheden kun je maar beter voorbereid zijn als steeds een nieuwe router kopen omdat je de vorige keer een cheap dingetje gekocht hebt die de snelheid niet aan kan,als je dat 2 a 3 keer hebt gedaan zit je allang over de kosten heen van een goede die je een paar jaar kan laten staan,mijn WRT-150N van Linksys (ook nog op zolder) werd 4 jaar geleden aangeraden door XMS maar die kan de 180 Megabits van Ziggo niet aan, en ook de Linksys WRT-610 die ik de laatste 2 jaar bij XMS had kan wel 180 megabits downloaden maar dan moet je niet meer proberen nog wat met de Rasberry -pi te streamen want dat lukt mooi niet.
Dus dan koop ik liever een wat betere die ik wel een paar jaar kan laten staan.
Waar ik op ageerde was dat je van te voren niet weet waar de gebruiker zo'n duurdere router voor nodig heeft,dus op voorhand al roepen,"wat moet je met zo'n duur ding" vind ik zelf wat overbodig,want die goedkopere Sitecoms liggen hier werkeloos op zolder.
* PeaceNlove heeft in augustus zijn abonnement per 12 september laten beeindigen en bezint zich nu op een vervolg van de opzegsoap
Carpe Diem
May the force be with you !PeaceNlove schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 14:22:
Haha een betalingsherinnering voor het verschuldigde abonnementsgeld van oktober.
* PeaceNlove heeft in augustus zijn abonnement per 12 september laten beeindigen en bezint zich nu op een vervolg van de opzegsoap
Hopelijk juig ik niet te vroeg.. Fingers crossed.

Nah, the sequel is nooit zo goed als het eerste deel.PeaceNlove schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 14:22:
Haha een betalingsherinnering voor het verschuldigde abonnementsgeld van oktober.
Verwijderd
Je moet je dan bij de opzegging op dat nadeel beroepen, en je moet het min of meer meteen doen (niet pas twee maanden nadat je van het nadeel op de hoogte bent gekomen).
XMS wenste ook altijd vooraf betaald te worden, dus dat zou geen verschil moeten maken lijkt me.Midas.e schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 13:12:
zojuist het hele zooitje opgezegd, krijg opeens 2 maanden factuur aan mn broek omdat telfort vooraf betaald wenst te worden. Laat ze eerst maar goede service bieden. Aangezien ik nergens mee akkoord ben gegaan bij telfort mag het hele spul van mij direct eruit maar moet dus gewoon tot november blijven hangen van ze? Iemand die hier nog wat van kan maken? ik dacht dat als bedrijf het contract aanpast je direct mocht opzeggen?
Ik ben momenteel namelijk de factuur die ik eind september kreeg voor de diensten van oktober aan het weigeren. Kijk dus even goed na welke periodes beiden factureren, het zou namelijk zomaar kunnen dat niet Telfort maar XMS de fout in gaat.
Als je een brief hebt gehad van XMS of Telfort,dat de diensten per een bepaalde datum zijn overgegaan van de een na de ander dan mag je daar bezwaar tegen maken en opzeggen,maar dan geldt wel de datum van die brief plus 1 maand.Midas.e schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 13:12:
zojuist het hele zooitje opgezegd, krijg opeens 2 maanden factuur aan mn broek omdat telfort vooraf betaald wenst te worden. Laat ze eerst maar goede service bieden. Aangezien ik nergens mee akkoord ben gegaan bij telfort mag het hele spul van mij direct eruit maar moet dus gewoon tot november blijven hangen van ze? Iemand die hier nog wat van kan maken? ik dacht dat als bedrijf het contract aanpast je direct mocht opzeggen?
Heb je in die maand geen bezwaar gemaakt of opgezegd dan ligt het er aan of Telfort een reeds lopend kontrakt heeft overgenomen,in dat geval blijft je opzeg termijn een maand.
Ben je een nieuwe overeenkomst met Telfort aangegaan dan valt dit vreemd genoeg onder de wet "kopen op afstand" en kan je binnen 14 dagen na dagtekening van die overeenkomst deze ongedaan maken.
Ben je daar overheen dan geldt wat in je overeenkomst met Telfort staat,waarschijnlijk een jaarkontrakt,dat daarna maandelijks op te zeggen valt.
Hi Ha Hopjesvla
En het vervolg is als volgt: in een mooie brief leg ik ze uit dat het abonnement beeindigd is en de factuur en de herinnering erop dus niet gestuurd hadden mogen worden. En omdat zij schreven binnen 20 dagen betaald te willen hebben op straffe van 10 euro administratiekosten heb ik geeist binnen 20 dagen een eindafrekening op papier en op mijn rekening te ontvangen. Ook ik breng na deze dagen 10 euro administratiekosten in rekening (te verrekenen met de incasso over september die ik op dag 21 zal terugboeken). Het dan nog verschuldigde abonnementsgeld volgens mijn eindafrekening maak ik dan vervolgens zelf over.PeaceNlove schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 14:22:
Kortom, de een brief met dezelfde toon als de toon die zij aansloegen in hun brief, alleen met het verschil dat ik wel een poot heb om op te staan.
Het zal mij niet verbazen als met de overstap, XMS nog bezig is om de belkosten en mogelijk video huur kosten te incasseren.PeaceNlove schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 13:29:
[...]
XMS wenste ook altijd vooraf betaald te worden, dus dat zou geen verschil moeten maken lijkt me.
Ik ben momenteel namelijk de factuur die ik eind september kreeg voor de diensten van oktober aan het weigeren. Kijk dus even goed na welke periodes beiden factureren, het zou namelijk zomaar kunnen dat niet Telfort maar XMS de fout in gaat.
Zei kunnen dus klaarblijkelijk NIET de abbo kosten uit het facturatie systeem halen.
De XMS rekening die je ontvangen hebt, is dus voor de terugwerkende kosten, maar dus vanwege hun jip en janneke facturatie systeem bevat die ook de abbo kosten voor de volgende maand. Dit hele gezeik duurd dus 3 maanden bij hun voorbij de afgesproken eind datum.
Telfort begint gewoon opnieuw (ondanks dat het feitelijk dezelfde toko is) en de eerste factuur is dus de abbo kosten voorruit.
Denk dat je de hele XMS -> Telfort migratie zelf in werking gesteld hebt, vandaar dat XMS en Telfort je als een verlatende klant en een nieuwe klant behandelen.
Wat me wél verbaasd is dat ik nog steeds helemaal niks gehoord heb over de (automatische?) overgang naar Telfort. In de XMS nieuwsbrieven word hier met geen woord over gesproken. En klanten die niet zoals ik op Tweakers (en andere fora enzo) zitten weten niet eens dat er een migratie aan zit te komen. Die hebben namelijk alleen een brief gehad waarin stond dat KPN nu de IPTV ging doen, maar meer dan dat nog helemaal niet. Of heb ik iets gemist?
Enkele vragen worden waarschijnlijk in de onderstaande draad op het Telfort-Forum beantwoord,zaadstra schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 13:26:
Weet iemand welke hardware je na overgang naar Telfort hoort te krijgen? Bij XMS had ik geen IPTV, nu bij Telfort (opgedrongen) wel. Welk kastje hoort hierbij of is dit "zelf aanschaffen"?
Verder lees ik nog bij Telfort over een "WiFi-router gratis in bruikleen".
Komen de spulletjes na migratie vanzelf of mag je er weer achteraan bellen?
alhoewel er nog voldoende zaken onduidelijk zijn (voor mij dan)
https://forum.telfort.nl/...87/index1.html#post412247
@Thasaidon: Ik ben sinds 28 augustus officieel met mijn migratie van XMS naar Telfort bezig.
De migraties vinden blijkbaar puntgewijs plaats, buren van mij zijn nog niet gemigreerd,
ook mijn zwager in hetzelfde dorp heeft nog geen eerste brief over de migratie ontvangen.
[ Voor 15% gewijzigd door dunklefaser op 07-10-2014 11:59 ]
Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights
als ik op http://www.telfort.nl/Persoonlijk/Service/Welkom-XMS.htm kijk, lees ik:
Maar in het door jou genoemde draadje lees ik dus dat iemand gewoon een nieuw jaarcontract gekregen heeft...De contractduur blijft ongewijzigd. Als u nog resterende contract maanden heeft, dan blijven die bestaan na de overgang naar Telfort.
Kortom, we gaan van de ene zooi de ander in...
Jammer trouwens dat die "welkom xms" pagina niet even bekend gemaakt is in de XMS nieuwsbrief of op de site van XMS zelf...
[ Voor 11% gewijzigd door Thasaidon op 07-10-2014 12:08 ]
Wil je extra dingen of goedkopere snelheden etc. bij Telfort dan zullen ze je een nieuwe jaarabonnement voorstellen. Dat zou ook moeten gelden voor de Amino en de router. Zaken die je nu niet had, bij Telfort niet nodig hebt als je ze bij XMS ook niet had, dus dat zou een nieuwe jaarcontract kunnen rechtvaardigen.
In het Lijbrandt topic zie je echter wel dat dit wel eens kan verschillen per helpdesk medewerker...
De insteek was volgens mij ook stapsgewijs. Ik heb zelf ook nog echt 0,0 gehoord over de overname van Telfort (behalve hier dan). Als ik niet op Tweakers zat had ik absoluut nog van niks geweten.dunklefaser schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 11:47:
@Thasaidon: Ik ben sinds 28 augustus officieel met mijn migratie van XMS naar Telfort bezig.
De migraties vinden blijkbaar puntgewijs plaats, buren van mij zijn nog niet gemigreerd,
ook mijn zwager in hetzelfde dorp heeft nog geen eerste brief over de migratie ontvangen.
Ik had tot 30 september een XMS-abo met TV (DVB-C, analoog), Internet 35/35 MBit/s, Bellen, newsserver maar zonder IPTV voor € 40,95. Ik zit nu bij Telfort voor € 45,- met 50/50MBit/s maar zonder newsserver.Barre73 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 12:29:
Accepteer je het door jou gedane aanbod van Telfort (als dat straks komt), dan verandert je contractduur niet. ...
Wil je extra dingen of goedkopere snelheden etc. bij Telfort dan zullen ze je een nieuwe jaarabonnement voorstellen. ....
Als ik de bij de prijs van € 45,- horende (Alles-In-1 Glasvezel) dienst interactieve TV wil afnemen
is dit volgens Telfort een door mij aangevraagde wijziging met een nieuwe contractduur van 12 maanden.
(Gelukkig ontvang ik de nodige STB in bruikleen, hoera).
Dus € 45,- na de migratie zonder ITV, maar ook zonder nieuw contract van 12 maanden of
met ITV maar dan met nieuw contract van 12 maanden. - Reken uit je "winst".
Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights
Ik heb iig de link naar de Telfort site ff in de TS gezet...Luuk1983 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 12:30:
[...]
De insteek was volgens mij ook stapsgewijs. Ik heb zelf ook nog echt 0,0 gehoord over de overname van Telfort (behalve hier dan). Als ik niet op Tweakers zat had ik absoluut nog van niks geweten.
http://www.telfort.nl/welkomxms
.
There are seven days in a week, but someday isn't one of them...
[ Voor 12% gewijzigd door Thasaidon op 07-10-2014 13:14 ]
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Die bestaan volgens XMS toch niet meer? Dus valt er ook niets te migreren aan vaste IP'sfast-server schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 13:23:
Wanneer gaan ze eigenlijk de mensen met een vast IP migreren?
Je gaat ze bij Telfort iig zeker niet krijgen.
[ Voor 8% gewijzigd door Thasaidon op 07-10-2014 15:11 ]
Bij de presentatie die ze bij ons voor de wijkinitiatiefgroepen hadden gehouden over de migratie hadden ze het erover dat ze nog een passende oplossing gingen vinden voor de mensen met een vast ip. Daarbij werd onder anderen gesproken over het doen van een mooie aanbieding vanuit XS4All. Dat was echter wel al meer dan driekwart jaar geleden.Thasaidon schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:05:
[...]
Die bestaan volgens XMS toch niet meer? Dus valt er ook niets te migreren aan vaste IP's
Je gaat ze bij Telfort iig zeker niet krijgen.
Dus wie weet is men nog steeds aan het kijken wat er het beste gedaan kan worden met die selecte klantengroep?
[ Voor 3% gewijzigd door _BLAST3R op 07-10-2014 15:50 ]
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Ik denk niet dat dat een reële optie is. XS4All levert namelijk geen analoge TV en dus zouden de all-in pakketten in dat opzicht dus niet vergelijkbaar zijn._BLAST3R schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 15:50:
[...]
...
Daarbij werd onder anderen gesproken over het doen van een mooie aanbieding vanuit XS4All.
...
Ook weet ik niet zeker of xs4all DVB-C/T(?) levert, maar volgens mij niet, dus ook dat zou dan komen te vervallen.
Nu zou dat mij persoonlijk niet uitmaken om beide niet meer te hebben als ik dan wel weer een vast IP zou krijgen, maar ik kan me voorstellen dat er klanten zijn die dat NIET willen.
[ Voor 15% gewijzigd door Thasaidon op 08-10-2014 13:06 ]
Dat spreekt natuurlijk voor zich. Het was dan ook niet zozeer een oplossing voor iedereen, maar eerder een van de opties die men in overweging kon nemen. Uiteraard; wanneer er geen vast IP adres wordt geboden, en geen DVB-C is de klant natuurlijk altijd vrij om een andere provider te zoeken die dit wel biedt.Thasaidon schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:05:
[...]
Ik denk niet dat dat een reële optie is. XS4All levert namelijk geen analoge TV en dus zouden de all-in pakketten in dat opzicht dus niet vergelijkbaar zijn.
Ook weet ik niet zeker of xs4all DVB-C/T(?) levert, maar volgens mij niet, dus ook dat zou dan komen te vervallen.
Nu zou dat mij persoonlijk niet uitmaken om beide niet meer te hebben als ik dan wel weer een vast IP zou krijgen, maar ik kan me voorstellen dat er klanten zijn die dat NIET willen.
Verwijderd
Dus dan toch geen "passende oplossing" voor deze mensen? Dat zou op zich natuurlijk wel gehaaid zijn. Tijdens voorlichtingsbijeenkomsten schermen met "passende oplossingen" en daarna gewoon laten barsten. Bij ons in Veenendaal worden nu weer een paar wijken aangesloten op glasvezel. En KPN is alweer begonnen met het voorspiegelen van de gouden bergen (die ze toch niet gaan leveren). Ben nu maar bezig om mensen om mij heen een beetje voor te lichten over glasvezel en ze uit te leggen dat ze (in de meeste gevallen) de voordelen van glasvezel niet nodig hebben, maar wel te maken gaan krijgen met de nadelen. Zodra je begint over extra kastjes bij iedere TV en het vervangen van de oude coax bekabeling door het hele huis door UTP, dan haakt het meerdendeel al af. Zeg daarnaast tegen de wat oudere generatie ook nog eens dat ze geen radio meer kunnen luisteren via de kabel en dan zijn ze niet eens meer geinteresseerd in glasvezel._BLAST3R schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 13:37:
[...]
Dat spreekt natuurlijk voor zich. Het was dan ook niet zozeer een oplossing voor iedereen, maar eerder een van de opties die men in overweging kon nemen. Uiteraard; wanneer er geen vast IP adres wordt geboden, en geen DVB-C is de klant natuurlijk altijd vrij om een andere provider te zoeken die dit wel biedt.
Blijf me erover verbazen, hoe KPN het voor elkaar heeft gekregen om "glasvezel" - wat in 2009 als veelbelovend en compleet product neergezet is - terug te brengen tot wat het nu is. Je hebt nu eigenlijk alleen de hoge upload nog over als voordeel en door het uitkleden van het dienstenaanbod zijn er alleen maar nadelen bijgekomen. Toen ik in 2010 glasvezel nam, heb ik maar 1 UTP-kabel naar de TV hoeven trekken. De rest van de TV-aansluitingen bleven gewoon coax. Jaaaaa.... je kunt nu meer snelheid krijgen dan 100Mb (als je toevallig niet in een gebied met stokoud glasvezelnetwerk woont, zoals wij). Maar de meeste mensen die ik spreek hebben nu Ziggo met 90Mb (voor de laatste verhoging 60Mb) of zelfs nog een lager abonnement en absoluut geen behoefte aan "sneller internet" omdat het in hun ogen al meer dan snel genoeg is.
Ik zou op zich nog wel interesse hebben in glasvezel, maar dan alleen als ik >100Mb kan krijgen in combinatie met DVB-C en analoge radio over de coax. Volgens mij zit er dat voorlopig niet in en dan hou ik als optie alleen een "internet-only" over op glasvezel en dan de TV van Ziggo. Maar volgens mij wordt dat te duur en kan ik dus maar beter gewoon bij Ziggo blijven zitten.
Huh? De kabel is bij xms gewoon te gebruiken voor analoge radio én TV. Daarnaast krijg je bij de kabelaars ook een kastje voor de digitale HD zaken. Dus dat zijn geen nadelen van glasvezel wat mij betreft.Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:45:
[...]
Dus dan toch geen "passende oplossing" voor deze mensen? Dat zou op zich natuurlijk wel gehaaid zijn. Tijdens voorlichtingsbijeenkomsten schermen met "passende oplossingen" en daarna gewoon laten barsten. Bij ons in Veenendaal worden nu weer een paar wijken aangesloten op glasvezel. En KPN is alweer begonnen met het voorspiegelen van de gouden bergen (die ze toch niet gaan leveren). Ben nu maar bezig om mensen om mij heen een beetje voor te lichten over glasvezel en ze uit te leggen dat ze (in de meeste gevallen) de voordelen van glasvezel niet nodig hebben, maar wel te maken gaan krijgen met de nadelen. Zodra je begint over extra kastjes bij iedere TV en het vervangen van de oude coax bekabeling door het hele huis door UTP, dan haakt het meerdendeel al af. Zeg daarnaast tegen de wat oudere generatie ook nog eens dat ze geen radio meer kunnen luisteren via de kabel en dan zijn ze niet eens meer geinteresseerd in glasvezel.
Ik heb nu een 50Mb/s abonnement met tv/radio en telefonie voor 45,95 euro.
Het voorstel is: 100 Mb/s met tv/radio en telefonie voor 52,50 euro.
Mijn eerste gedachte was dat dit het abonnement was dat het meest in de buurt ligt van mijn huidige abonnement. Aangezien ik de 100 Mb/s niet nodig heb is het een behoorlijke prijsverhoging.
Dan maar de migratiedesk bellen (088-777 08 17).
Het blijkt dat er ook een vergelijkbaar abonnement is voor 45 euro. Identiek als het voorstel maar dan met 50Mb/s. Direct in orde gemaakt en op 3 november 2014 gaat mijn abonnement over naar Telfort.
Hebben meer mensen een soortgelijk voorstel gekregen?
Het is een prima prijs als je verder niets nodig hebt, als je wel extra's wilt zoals bellen, HD en het pluspakket wil dan wordt het heel snel heel duur.
Als je een simpele basis dienst zoekt dan zit je bij telfort prima, wil je iets meer dan kun je beter voor een andere ISP kiezen.
Sorry, ik geloof dat de uitleg niet goed was.fast-server schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 19:49:
Dit is gewoon de normale prijs die bij Alles-in-1 Glasvezel 50Mbps hoort.
Het is een prima prijs als je verder niets nodig hebt, als je wel extra's wilt zoals bellen, HD en het pluspakket wil dan wordt het heel snel heel duur.
Als je een simpele basis dienst zoekt dan zit je bij telfort prima, wil je iets meer dan kun je beter voor een andere ISP kiezen.
Telfort biedt mij 100Mb/sec aan met internet, tv en bellen voor 52,50 terwijl ik nu 45,95 betaal.
Als ik niets had gedaan dan was dat mijn nieuwe abonnement geworden terwijl er ook een abonnement is voor 45 euro die exact gelijk is aan wat ik nu heb.
Als je genoeg hebt aan 50Mbps zou ik gewoon vragen om je contract te continueren met de gelijkwaardige dienst (Alles-in-1 Glasvezel 50Mbps)
Er is een verschil.. wil je digitaal kijken dan moet je bij XMS,Telfort en noem maar op een extra UTP kabel trekken naar elke tv om de settopbox aan te kunnen sluiten,naast de bestaande Coax,tenzij je genoegen neemt met alleen een dertigtal basis zenders die men over DVB-C verstuurt waarbij volgens mij alleen NPO1,2, en 3 in HD zijn, wil je het hele aanbod van digitale tv dan moet je echt nieuwe kabels gaan trekken. (en waarschijnlijk ook nieuwe gaten gaan boren in je betonnen vloer want normaliter boor je alleen een gat voor die Coax en past die UTP kabel daar niet naast,en de UTP stekker er af slopen en een nieuwe er aan zetten als de kabel door het gat heen is,kan ook niet iedereen even doen..)Jelte schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 18:54:
[...]
Huh? De kabel is bij xms gewoon te gebruiken voor analoge radio én TV. Daarnaast krijg je bij de kabelaars ook een kastje voor de digitale HD zaken. Dus dat zijn geen nadelen van glasvezel wat mij betreft.
Daarnaast gaat bij een pakket van 100/100 in de meeste gevallen elke tvstream van je downloadsnelheid af,heb je 2 HD streams lopen dan ben je zo (in de "kwaliteit" van kpn) 25 MB kwijt en bij 3 tv's is dat nog meer.
Bij de kabel heb je het volledige aanbod via die coax die er bij de meesten die een extra tv hadden al lag en hoef je helemaal niets te doen.
Daarnaast heb je bij Ziggo de keuze uit diverse decoders die je bij de retail kan halen,en die out of the box gelijk werken.
Standaard kun je 3 tv's aansluiten,zonder dat dit van je dataverkeer af gaat,na een belletje met webcare kan dit worden uitgebreid naar 5.
[ Voor 30% gewijzigd door Nick39 op 09-10-2014 14:25 ]
Een extra UTP kabel trekken is misschien eenmalig moeite doen maar is dan ook maar eenmalig. En wie weet of die in de toekomst nog ergens anders handig voor kan zijn.
Het verhaal van de 100 mbit waar TV vanaf gaat is voor de meeste mensen helemaal niet spannend. Dat betekent hooguit dat je download een paar minuten langer duurt. Bij normaal computergebruik merk je er niks van.
En bovendien worden de Pops momenteel door KPN opgewaardeerd. Bij Vodafone in de PoPs met eigen apparatuur geldt het probleem ook al niet en in Enschede en Almere bij Tweak al helemaal niet.
En als je stelt dan 2 streams je 25 Mbit kosten is dat dus 12 tot 13 per stream. Dat is dus de bandbreedte van de stream zoals die wordt aangeleverd vanuit Hilversum, Best goeie kwaliteit als ik dat zo lees....
Bij de kabel moet je ook iets doen namelijk een extra smartcard aanschaffen (kost extra geld) en extra decoders (hee... ook extra kastjes) of extra CI+ modules. Dus ga niet zeggen dat je niks hoeft te doen bij de kabelaar.
Jij had de pech te wonen in een gebied dat zeer vooruitstrevend was en inmiddels hopeloos achterloopt. Dan kan je ook eens beginnen te kijken naar Portaal die daar ook een dikke vinger in hebben gehad (en nog steeds).
Je had altijd goede argumenten en goede info maar dit is gewoon om je heen slaan zonder reden.
[ Voor 8% gewijzigd door Barre73 op 09-10-2014 17:20 ]
Over 5 jaar kijkt niemand meer tv omdat bedrijven als KPN dit zo hebben dichtgezet dat het kijken naar een serie het risico geeft op illegaal kopieren, dus blijft beeld op zwart_BLAST3R schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 20:14:
Daarbij: over 5 jaar is DVB-C antiek en verbinden alle TV's sowieso via UTP.
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Ik heb die zelfde "pech" gehad, maar heeft reggefiber of welke afdeling dan ook de boel niet volledig overgenomen een aantal jaren geleden?Barre73 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 17:18:
Jij had de pech te wonen in een gebied dat zeer vooruitstrevend was en inmiddels hopeloos achterloopt. Dan kan je ook eens beginnen te kijken naar Portaal die daar ook een dikke vinger in hebben gehad (en nog steeds).
Volgens mij heeft portaal toen alles afgestoten, maar als jij zegt dat portaal nog steeds een dikke vinger in de pap heeft dan vraag ik me af in welk opzicht en welke beperking dit nu oplevert.
Portaal was namelijk erg vooruitstrevend, het zou me daarom ook verbazen als ze verdere vooruitgang zouden tegenhouden.
Verwijderd
Hier in Veenendaal krijgen we nu de situatie, dat er in een deel van het dorp een heel oud netwerk ligt en er nu in andere wijken een nieuw netwerk aangelegd wordt. Je gaat nu dus de situatie krijgen, dat er dus verschillende diensten onder dezelfde naam geleverd gaan worden. Welke diensten je gaat krijgen, hangt nu dus af van de wijk waarin je woont.
Het is maar de vraag of Ziggo nu wel langer op afstand gezet kan worden. Op het oude glasvezelnetwerk hadden ze hun antwoord vrij snel klaar.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2014 09:35 ]
Dit topic is gesloten.