(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 63 ... 78 Laatste
Acties:
  • 431.282 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geurt-kun schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 20:45:
De Glashart Media app en de opname functie van de Amino M540 werken sinds gisteravond niet meer. Althans, toen kwam ik er achter.
Komt dit vaker voor en wat zou de reden kunnen zijn?
Er is geen storing bekend. Als je hier nog problemen mee ervaart, laat het dan even weten. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 14:31

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2014 @ 08:20:
[...]

De informatie in Mijn XMS over de looptijd van je contract klopt vaak niet. Het zou goed kunnen dat er een opzegging bij ons bekend is en dat je dit niet terugziet in Mijn XMS. Als je wilt dat ik dit voor je controleer, kun je even een berichtje sturen met je adresgegevens. - Sophie
Ach de mijne was wel bekend, is nog steeds bekend en jullie hebben jullie zaakjes nog steeds niet op orde.

- Jullie zouden mijn betalings herrinering tegen houden voor de Augustus betaling van eind Juli.
- Ik zou mijn teveel betaalde geld van Juli eind Augustus terug krijgen.

Beide ook niet gebeurt.

In plaats daarvan heb ik gewoon een betalings herrinering gekregen en i.p.v. me geld terug, heb ik gewoon weer een nieuwe rekening gekregen voor September !!!

Heb alles op schrift, dus jullie kunnen de hoogste boom in. Echter kunnen jullie wel deze week een brief verwachten met een betalings herrinering voor mij teveel betaalde abbo kosten. Anders ben ik genoodzaakt 10,- administratie kosten in rekening te brengen en de vordering uit te geven aan een incasso buro. (Heb de templates van Nick69 kunnen terug halen)

@_BLAST3R

Maak je borst maar vast nat.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-09 13:51

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 21:31:
Ik wil naar xs4all en niet naar Telfort. Ik hoorde op het telfort draadje dat port 25 uitgaand dicht staat, dat is voor mij al een teken aan de wand. Ik wil gewoon internet zonder onzinnige maatregelen zoals het dichtgooien van 25 uitgaand.

Zo'n partij is duidelijk niet voor mij.
Ik begreep dat die "blokkade" alléén voor xDSL gebruikers zou zijn, niet voor de glasvezelgebruikers.
Daarnaast is in dit draadje regelmatig geroepen dat je 1op1 over zou gaan van XMS naar Telfort, dus as-is.
Ik ga er dan ook even vanuit dat voor ons de boel niet geblokkeerd word.

Officieel is hier echter nooit wat over geroepen door XMS/Telfort

Maar als het wel zo is, ben ik ook weg!

[ Voor 5% gewijzigd door Thasaidon op 03-09-2014 11:59 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• divvid
  • Laatst online: 18-08 13:36
Gaan ook de IP adressen weer wijzigen? nu zijn ze semi permanent bij XMS (zolang er geen grote infrastructuur wijzigingen zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2014 @ 08:21:
[...]

Er is geen storing bekend. Als je hier nog problemen mee ervaart, laat het dan even weten. - Sophie
Er stond een hele rare opname in de planning.
Deze verwijdert en ik kan weer opnemen.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oljJtHFOipRxkj6k2cW4xVQS/full.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Geurt-kun op 03-09-2014 12:12 . Reden: Foto ]

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geurt-kun schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:51:
[...]

Er stond een hele rare opname in de planning.
Deze verwijdert en ik kan weer opnemen.
Ik heb hier ook last van, om de zo veel tijd staat er een geplande opname met een rare naam waardoor je geen nieuwe opnames kan plannen (de opname button werkt dan niet). Als je dan die opname verwijderd kan je weer opnemen, dit lijkt mij een fout in het tvmenu.

Edit: Hier ook een foto: https://www.dropbox.com/s/kp34crkln04zkii/Opname.jpg .

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2014 12:24 . Reden: Foto ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Wel toevallig dat die rare opnamen bij jullie allebij dezelfde naam heeft :)
Nah, nah, nahnah, nah :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

j1nx schreef op woensdag 03 september 2014 @ 08:55:
[...]
Heb alles op schrift, dus jullie kunnen de hoogste boom in. Echter kunnen jullie wel deze week een brief verwachten met een betalings herrinering voor mij teveel betaalde abbo kosten. Anders ben ik genoodzaakt 10,- administratie kosten in rekening te brengen en de vordering uit te geven aan een incasso buro. (Heb de templates van Nick69 kunnen terug halen)
Even voor de mensen die mij via PM benaderd hebben of eventueele nieuwe mensen die mij willen volgen.

Nick39 in "XMS Glasvezel ervaring - XVI summer special"
Nick39 in "(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17"
Nick39 in "(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17"

EDIT:

De brief template kon ik niet echt vinden, dus hierbij mijn eigen correspondentie als eventueel voorbeeld;
Xtra Media Services
Postbus 521
2130 AM Hoofddorp

Datum: Woensdag, 3 September 2014

Geachte Heer, Mevrouw

Onlangs heb ik van u een eerste herinnering mogen ontvangen met de volgende gegevens;

Factuur nummer: 2720124
Factuurdatum: 17-07-2014
Factuurbedrag: 52,50
(Bijgevoegd een kopie van deze factuur)

Ik heb echter op 12 Juni mijn abonnement opgezegd en daar op diezelfde dag ook de confirmatie van mogen ontvangen. (Confirmatie kopie ook bijgevoegd als bijlage)

In die brief staat vermeld dat mijn abonnement per 12 Juli stopt en ik dan alle teveel in rekening gebrachte per Augustus mijn te veel in rekening gebrachte kosten voor Juli (31-12=19 dagen) mag terug verwachten.

Echter, op de Juli factuur (factuur in kwestie) stond als specificatie; "Internet (100/100Mbit), Telefoon, Radio, Televisie - 2014-08-01 t/m 2014-08-31"

Met andere woorden, abonnement kosten voor Augustus, dit terwijl dit voorbij de opzeg datum valt. Ik heb hier 18 Juli contact over gezocht met Juli webcare medewerker Sophie en uitgelegd dat ik het daar niet mee eens was, dat die incasso stop gezet moest worden en als dat toch geïncasseerd zou worden ik de betaling zou storneren en de machtiging tot incasso zou intrekken.

Ik heb daarvoor toen bijgevoegde communicatie ontvangen. Ik dicteer; "De factuur met de abonnementskosten van Augustus kunnen wij niet tegenhouden, deze zal helaas van je rekening worden afgeschreven. Je geeft aan dat je de factuur zult storneren. Gezien je op de volgende factuur de teveel betaalde abonnementskosten gecrediteerd krijgt, is dat geen probleem. De herrinneringen n.a.v. het storneren zullen wij uit het systeem halen."

Gezien bovenstaande correspondentie, wil ik u erop wijzen dat ik de betalingsherinnering als "niet verzonden" beschouw.

Graag wil ik u er via deze weg op wijzen dat; Factuur# 2735323 voor de volgende maand ook al ontvangen is. Tot mijn grootste verbazing word op die factuur niet de teveel betaalde abonnementskosten van Juli gecrediteerd. Sterker nog, jullie proberen.abonnements kosten voor September te incasseren. Ook deze factuur zal ik als niet verzonden beschouwen.

Ik wil u verzoeken uw overzichten te controleren aan de hand van uw administratie en het verschuldigde bedrag aan te veel geincasseerde abonnementskosten van Juli per omgaande over te maken op het bij u bekend zijnde rekening van mij.

Indien ik het verschuldigde bedrag binnen 20 dagen na dagtekening nog niet heb mogen ontvangen, dan zie ik mijzelf genoodzaakt om 10,- euro administratiekosten in rekening te brengen.

Met vriendelijke groet,

Peter Steenbergen

[ Voor 61% gewijzigd door j1nx op 03-09-2014 13:38 ]

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:47
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2014 @ 12:06:
[...]

Ik heb hier ook last van, om de zo veel tijd staat er een geplande opname met een rare naam waardoor je geen nieuwe opnames kan plannen (de opname button werkt dan niet). Als je dan die opname verwijderd kan je weer opnemen, dit lijkt mij een fout in het tvmenu.

Edit: Hier ook een foto: https://www.dropbox.com/s/kp34crkln04zkii/Opname.jpg .
Ik sluit mij hier bij aan. Ook hier exact hetzelfde probleem.
Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2014 @ 08:21:
[...]

Er is nooit een storing bekend bij XMS :') ....Als er pro actief in dit topic gevraagd word of er meer mensen er last van hebben (wat nu btw ook blijkt) kan je daar veel meer mee :+

[ Voor 27% gewijzigd door White_Collar op 03-09-2014 18:37 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Thasaidon schreef op woensdag 03 september 2014 @ 12:31:
Wel toevallig dat die rare opnamen bij jullie allebij dezelfde naam heeft :)
Nah, nah, nahnah, nah :P
Zit je ons nu uit te lachen?
Weet je wel hoeveel tijd dit gekost heeft.
En wat ik allemaal heb moeten missen. ;)

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-09 15:38
Goed dat ik weer even kom kijken.. deze storing is bij ons niet bekend (of aangemeld) :)

Nogmaals het verzoek om "als jullie iets "raars" zien bij iptv' dat via een PM bij mij te melden. Ik heb het wel te druk om nog dagelijks hier te kijken maar een PM valt direct op als ik tweakers open. Ik ga even kijken of we hier iets over kunnen vinden.

Kunnen jullie meer zeggen over wanneer dit gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-09 12:08
Geurt-kun schreef op woensdag 03 september 2014 @ 16:27:
[...]

Zit je ons nu uit te lachen?
Weet je wel hoeveel tijd dit gekost heeft.
En wat ik allemaal heb moeten missen. ;)
Afbeeldingslocatie: http://sd.keepcalm-o-matic.co.uk/i/keep-calm-and-nananana-batman-16.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:27

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

j1nx schreef op woensdag 03 september 2014 @ 13:03:
[...]

De brief template kon ik niet echt vinden, dus hierbij mijn eigen correspondentie als eventueel voorbeeld;
Het is toch niet normaal dat Xms dit gezeik blijft volhouden, hoe vaak moeten ze nog tegen die deur lopen eer hun neus zeer gaat doen 8)7

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
denan schreef op woensdag 03 september 2014 @ 16:44:
Goed dat ik weer even kom kijken.. deze storing is bij ons niet bekend (of aangemeld) :)

Nogmaals het verzoek om "als jullie iets "raars" zien bij iptv' dat via een PM bij mij te melden. Ik heb het wel te druk om nog dagelijks hier te kijken maar een PM valt direct op als ik tweakers open. Ik ga even kijken of we hier iets over kunnen vinden.

Kunnen jullie meer zeggen over wanneer dit gebeurt?
Het probleem is bij mij tot nu toe random. Ik heb een paar geplande opnames staan. Die opeens niet meer uitgevoerd worden. Ook nieuwe opnames inplannen lukt niet. Pas als je die "nananana" opname verwijdert werkt alles spontaan weer.

Wat het precies trigert ben ik nog niet achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op woensdag 03 september 2014 @ 10:39:
[...]

Ik begreep dat die "blokkade" alléén voor xDSL gebruikers zou zijn, niet voor de glasvezelgebruikers.
Daarnaast is in dit draadje regelmatig geroepen dat je 1op1 over zou gaan van XMS naar Telfort, dus as-is.

Ik had abuis, ik heb het in het Lijbrandt draadje gelezen. Iemand die gemigreerd is van Lijbrandt naar Telfort (naar ik aanneem op glas) had er dit over te melden:

Joepla in "Lijbrandt glasvezel ervaringen - Deel 3 (Op naar Telfort?)"

Ik heb in ieder geval goed nieuws van de behulpzame Sophie van webcare gehad, blijkbaar kan ik mijn abonnement met in achtneming van een maand opzegtermijn gewoon opzeggen, die einddatum in Mijn XMS is dus niet correct :)

Ga dus zeer binnenkort eens bij XS4all een 100/100 + telefoon bestellen.

Trouwens dat gehannes van de XMS administratie van j1nx herken ik maar al te goed. Ik heb ook eens zo'n akkefietje met ze gehad over een onterecht gefactureerde animo, oh boy wat een ongelofelijk inflexibel system. Die administratie is echt het grote minpunt van XMS.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2014 20:09 ]

• denan
White_Collar schreef op woensdag 03 september 2014 @ 18:39:
[...]

Het probleem is bij mij tot nu toe random. Ik heb een paar geplande opnames staan. Die opeens niet meer uitgevoerd worden. Ook nieuwe opnames inplannen lukt niet. Pas als je die "nananana" opname verwijdert werkt alles spontaan weer.

Wat het precies trigert ben ik nog niet achter
Met andere woorden:
"opeens" verdwijnen de "rec" opties in alle menu's.. zonder dat je op dat moment bezig was met het inplannen, bekijken of verwijderen van een opname?
Gebeurt dit als je niet met de box bezig bent? of gewoon tijdens het gebruik?
Hoe zit het met de vrije disk ruimte? Komt dit ook wel eens voor als je onder de 50% verbruikt zit?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 11:43:
Mijn overstap is klaar in ieder geval. Jongens van Reggefiber zouden er tussen 8 en 13 zijn. Dat werd dus 13.30 heel verrassend. De pop zit hier 50 meter verder op de hoek. Mijn verbinding viel weg en 2 minuten later stonden ze voor de deur.
Oude XMS doos vervangen en nieuwe opgehangen. Zelf het Fritzbox modem geïnstalleerd en een uur nadat Reggefiber weg was was de verbinding naar Xs4all actief. Wachten op een monteur van Guidion om het modem te installeren zou een dag duren.

Ik heb trouwens tot op heden nul,nul van XMS gehoord.
Ging toch bijna alles goed. Niet zo gek dat ik niks van XMS heb gehoord. Die hadden nooit een opzegging binnen gekregen namelijk. Op aanraden van Xs4all gebruik gemaakt van hun opzegservice. Die opzegging is schijnbaar nooit aangekomen bij XMS. Klantenservice gebeld van Xs4all en die gaan het afhandelen als het goed is.

• a.d.s
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-09 17:45
Thasaidon schreef op woensdag 03 september 2014 @ 10:39:

In dit topic op het Telfort forum wordt bevestigd dat poort 25 uitgaand dicht staat. Bovendien meldt Telfort alle IP adressen van klanten aan bij Spamhaus e.d., dus zelfs al zou poort 25 niet dicht staan, dan zal email versturen toch moeilijk worden. Mede hierom ben ik ook overgestapt op xs4all. Bijkomend voordeel is dat ik nu weer een echt vast IP adres heb.

Verwijderd

En bij xs4all heb je ook de mogelijkheid tot het aanpassen van RDNS.

Ik gebruik al jaren de SMTP server van caiway precies om deze reden, want ik kan bij Caiway (en ook niet bij XMS) dit aanpassen, dus kom ik nog niet door de ballotage commissie op sommige mail servers (waaronder alle smtp servers die ik op het werk beheer :) )

Ik heb de bestelling voor xs4all gisteren gedaan, als alles goed gaat kan ik over een maandje of zo gedag zeggen tegen xms. Nogmaals de internet verbinding was altijd stabiel, de administratie was dat overduidelijk niet.

• Geurt-kun

Geurt-kun

denan schreef op donderdag 04 september 2014 @ 08:40:
[...]

Met andere woorden:
"opeens" verdwijnen de "rec" opties in alle menu's.. zonder dat je op dat moment bezig was met het inplannen, bekijken of verwijderen van een opname?
Hoe zit het met de vrije disk ruimte? Komt dit ook wel eens voor als je onder de 50% verbruikt zit?
Bij mij is het nu 1 maal voorgekomen.
Ik kwam er achter toen ik tijdens het kijken van een serie de rest wilde opnemen.
De harde schijf is voor meer dan 80% vol. Verwijderen is geen optie...

2k op west bij Pv Output

Verwijderd

a.d.s schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:53:
[...]

In dit topic op het Telfort forum wordt bevestigd dat poort 25 uitgaand dicht staat. Bovendien meldt Telfort alle IP adressen van klanten aan bij Spamhaus e.d., dus zelfs al zou poort 25 niet dicht staan, dan zal email versturen toch moeilijk worden. Mede hierom ben ik ook overgestapt op xs4all. Bijkomend voordeel is dat ik nu weer een echt vast IP adres heb.
Poort 25 staat voor uitgaande verkeer staat dicht maar mijn ip adres staat op geen enkele lijst getest met http://mxtoolbox.com KPN doet wel standaard dus voor Telfort ADSL zou het wel kunnen.

Dus het antwoord van Kim - Telfort klopt dus helemaal.

De mail servers die Telfort glasvezel gebruikt zij de oude concepts servers dus niet van KPN ITNS die jullie nu nog gebruiken en welke nogal vaak niet goed werken. Als je direct mail wilt versturen kan dat niet maar via smtp.telfortglasvezel.nl werkt dat goed to nu toe (vanaf juni).

In het topic op het Telfort forum staat ook "Laatste keer dat er een Telfort mailserver geblacklist was, was voor Hotmail in 2007." dit geldt neem ik aan voor ADSL want toen waren die servers nog gewoon van Concepts.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2014 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
a.d.s schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:53:
[...]

Dank voor de link, maar als ik wat verder in dat draadje lees kom ik het volgende van "Kim" tegen:
Je kunt je eigen mailserver wel blijven draaien, maar dient voor uitgaande mail te smarthosten via smtp.telfortglasvezel.nl .
Je kunt dus gewoon je eigen server draaien, mist deze relayed via de Telfort servers.

Nu relay ik via de mailservers van mijn domain beheerder omdat de XMS servers constant op blacklists staan en rDNS niet mogelijk is om in te stellen bij XMS.

Kortom, dat kan dus straks niet meer en moet ik verplicht via de Telfort servers relayen... Ik weet niet of ik daar vrolijk van word. (Om bewaarplicht nog maar even buiten beschouwing te laten.)

[ Voor 4% gewijzigd door Thasaidon op 05-09-2014 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 07:13:
[...]
Je kunt dus gewoon je eigen server draaien, mist deze relayed via de Telfort servers.

Nu relay ik via de mailservers van mijn domain beheerder omdat de XMS servers constant op blacklists staan en rDNS niet mogelijk is om goed in te stellen bij XMS.

Kortom, dat kan dus straks niet meer en moet ik verplicht via de Telfort servers relayen... Ik weet niet of ik daar vrolijk van word.
Wat is dan het verschil tussen de mailservers van jouw domain beheerder en die van Telfort glas ?

Kan de mailservers van jouw domain beheerder ook nog op een andere poort dan 25?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2014 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
De meest belangrijke is de ISP bewaarplicht. Mijn domain beheerder is geen ISP en heeft geen bewaarplicht. Telfort wel.
En vervolgens staan de mailservers van mijn domain beheerder (tot nu toe) nooit op spamlijsten.
Die van XMS regelmatig, en als Telfort dezelfde bagger servers gebruikt, zij dus ook. En in die ellende heb ik geen zin, dat mail weer eens niet aan komt omdat de ISP zijn zaken niet regelt.

Maar dit is weer één van die druppels waardoor de emmer nu bijna overloopt.

[ Voor 8% gewijzigd door Thasaidon op 05-09-2014 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad de bewaarplicht.

De Telfort smtp servers zijn die van Concepts en niet KPN ITNS zelfde geldt ook voor de DNS servers en bij een trace zie gewoon nog

1 <1 ms <1 ms <1 ms [192.168.1.254]
2 3 ms 3 ms 2 ms
3 3 ms 2 ms 2 ms
4 3 ms 2 ms 2 ms ict.18.14.concepts.nl [213.197.18.14]
5 3 ms 2 ms 3 ms ict.18.13.concepts.nl [213.197.18.13]
6 2 ms 2 ms 2 ms amsix.true.nl [195.69.144.171]
7 8 ms 8 ms 8 ms ams7.edge01.tengig-6-1-11.true.nl [87.233.1.218]
8 2 ms 2 ms 2 ms tweakers.net [213.239.154.20]

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2014 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Voor DNS gebruik ik al jaren OpenDNS en ben ik zeer tevreden mee.
Maar als ze bij Telfort die mailservers net zo slecht geconfigureerd hebben als bij XMS, dan ga ik ook daar die problemen krijgen. En daar heb ik geen zin in.

En als Telfort tcp/25 (uitgaand) blokkeert, welke poorten blokkeren ze dan nog meer en in welke richting?
Ik zit er namelijk niet op te wachten dat, mocht ik over gaan naar Telfort, dat dan het een en ander ineens niet meer werkt.

[ Voor 15% gewijzigd door Thasaidon op 05-09-2014 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet natuurlijk hoe de mailservers zijn geconfigureerd maar volgens veel beter dan die van XMS.

Na de overstap begin van KPN glas naar Telfort glas gaf de FRITZ!Box (voor voip) regelmatig Registration of Internet number failed. Reason for error: DNS error omdat beide DNS servers niet goed werkte. De laatste error is nu van een maand geleden en het lijkt te zijn opgelost.

Behalve de standaard overige poorten die elke provider blokkeerd volgens mij geen enkele andere poort. Uitgaande smtp verkeer naar google of gms via poort 465 werkt normaal. Poort 25 via IPV6 heb ik nog niet getest of deze ook dicht staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
En wat zijn dan die "standaard" andere poorten? Want XMS blokkeert niks.

Overigens heeft tot nu toe geen enkele ISP welke ik gehad heb poorten geblokkeerd.

[ Voor 37% gewijzigd door Thasaidon op 05-09-2014 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 09:44:
En wat zijn dan die "standaard" andere poorten? Want XMS blokkeert niks.

Overigens heeft tot nu toe geen enkele ISP welke ik gehad heb poorten geblokkeerd.
Zoals poort 139 NetBIOS wordt volgens mij ook wel bij XMS geblokeerd. Als ik mij goed herinner aantal jaren terug in dit topic een melding dat het open stond en de operators het daarna hebben dicht gezet.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2014 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Afgelopen week eindelijk een brief ontvangen met de informatie rondom de Telfort abbo,
daar in stond dat ik € 55,- moet gaan betalen ipv € 52,50 :'(

ik was al mezelf aan het informeren om over te stappen naar Xs4All.

krijg ik net een telefoontje van XMS, waar ze hun excuses maken voor de foute prijs in de brief, en dat het toch € 52,50 zal blijven |:(

Ik hoop echt dat de overgang niet voor al te veel problemen gaat zorgen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-09 13:33
Vanavond hebben we wel heel erg veel last van korte freezes. Het beelt bevriest, na 5 seconden komt even heel kort 'deze zender is niet beschikbaar' in beeld en dan is er meteen weer beeld. Dit gebeurde de afgelopen weken af en toe wel eens en lijkt begonnen te zijn sinds de Verimatrix certificaten zijn gewijzigd na de IPTV/Telfort/blafbrief affaire. (Ik ben overigens geen ontvanger van die brief, voor zover relevant)
Maar vanavond is dus irritant vaak (en natuurlijk net tijdens de spannende momenten in een film...)

Iemand anders last van deze freezes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-09 13:33
ToniW schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 21:20:
...
Het beelt bevriest, na 5 seconden komt even heel kort 'deze zender is niet beschikbaar' in beeld
...
8 seconden. Ik heb het nu zo vaak kunnen tellen, het is telkens 8 seconden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 10:37:
[...]
Zoals poort 139 NetBIOS wordt volgens mij ook wel bij XMS geblokeerd. Als ik mij goed herinner aantal jaren terug in dit topic een melding dat het open stond en de operators het daarna hebben dicht gezet.
Netbios was ik ff vergeten ja (maarja wie gebruikt dan tegenwoordig nog... ;) ), maar ik doelde ook meer op andere poorten van services (vpn, ssh, etc...)

.
absrnd schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 18:21:
Afgelopen week eindelijk een brief ontvangen met de informatie rondom de Telfort abbo,
daar in stond dat ik € 55,- moet gaan betalen ipv € 52,50 :'(

ik was al mezelf aan het informeren om over te stappen naar Xs4All.

krijg ik net een telefoontje van XMS, waar ze hun excuses maken voor de foute prijs in de brief, en dat het toch € 52,50 zal blijven |:(

Ik hoop echt dat de overgang niet voor al te veel problemen gaat zorgen :?
Pfff, zelfs een brief gaat al niet meer goed bij XMS, kun je nagaan wat een zooitje het geworden is... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
denan schreef op donderdag 04 september 2014 @ 08:40:
[...]

Met andere woorden:
De rec optie staat er wel gewoon, als je daar op drukt reageert de box heel erg lang niet.
Het venster van een geplande opname inplannen of eenmalig opname komt niet te voorschijn.
Ik moest een harde reboot uitvoeren om weer nieuw leven in de box te blazen.
Op dat moment had ik niks bekeken qua opnames, ik was bezig een opname 2 dagen vooruit in te plannen vanuit de epg.
De box stond alle tijd in standby en werd eruit gehaald.
Er stonden twee andere opnames op, verbruik was dus onder de 50%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPompidom
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-09 11:33
Inmiddels de stap gewaagd en overgestapt naar ziggo, en alles ging vloeiend. Netjes creditfactuur ontvangen en reeds betaald voorschot terug gehad.

Jammer van de uploadnelheid bij ziggo, maar down als een speer.

Btw, iemand nog interesse in een amino m540, die nog nooit 1 ding heeft opgenomen :P DM maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j1nx schreef op woensdag 03 september 2014 @ 08:55:
[...]

@_BLAST3R

Maak je borst maar vast nat.
Maak me nou niet zo oud als ik me momenteel voel, het is Nick39 (uit 1964) maar ik was 39 toen ik me 11 jaar geleden hier aanmeldde.
In kort, je stuurt XMS een brief dat ze in gebreke blijven ten opzichte van het feit dat ze hun administratie niet juist op orde hebben.
Dat je ondanks diverse sommaties,kosten moet maken om ze er aan te herrinneren dat hun administratie niet juist is.
Maak in de brief ook een kostenplaatje zoals het er voor jou moet uit zien,en maak een extra kosten post voor de kosten die je al gemaakt hebt welke je in rekening gaat brengen bij XMS.
Vraag om een gedetailleerd factuuroverzicht per post.
Noem dit een eerste herrinnering,en vertel dat je bij een volgende brief de kosten echt in rekening brengt.
Gaat XMS door dan stuur je ze de extra kosten als factuur.
XMS is nog steeds lid van "de geschillencommissie" dus daar kan je een klacht deponeren.
Werkt dat niet,ga dan naar een no cure no pay incassoburo (die vind je zat op internet) , de kosten lopen dan al aardig op voor XMS,voldoende om ergens een belletje te laten rinkelen.
Ook al staat het in de algemene voorwaarden van XMS, je bent niet verplicht accoord te gaan met een creditnota, in mijn geval heeft XMS de kosten die ik gedeclareerd heb netjes betaald (nadat het incassoburo ze daar netjes op had gewezen... )
De extra kosten voor XMS zijn jouw gemaakte onkosten (de vordering) daarnaast 15 euro voor een uittreksel van de KVK,dagvaarding betekenen: € 77,52 en als men dan nog niet reageert bij een vordering onder de 500 euro , € 462,- griffiekosten.
Credifin doet dat soort zaken voor je.

Offtopic, ik kreeg een leuk kado'tje bij Ziggo als ik voor een jaar bijtekende (yeps al meer dan een jaar weg bij XMS) een interactieve HD recorder met een extra smartcard, dat zouden de providers allemaal moeten doen,niet alleen de nieuwe klanten belonen maar ook bestaande die hun contract verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_BLAST3R schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 12:36:
[...]

Of juist wel, het lijkt me gemakkelijker om nieuwe kanalen in een multicast group te zetten dan het is om frequenties toe te wijzen op een (al best wel volle) coax.
Ziggo heeft nog redelijk wat ruimte voor streams en ook in de streams zelf.. een inhaalslag,nee dat vindt ik niet..Ziggo kent bv geen kosten voor een HD pakket dus moet de zaken anders bekostigen.
Heeft KPN 40 HD zenders ??? Ziggo namelijk wel.
_BLAST3R schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 20:15:
[...]

EDIT: Net even op MijnXMS gekeken of er al een (eind)factuurtje is opgemaakt, maar nee. Tot mijn verbazing staat daar nu (met eigenlijk nog een maandje uit te zitten) doodleuk het volgende:

Einddatum contract Niet van toepassing
Eindafrekening Nee
Apparatuur in bruikleen Nee

Uw pakket U heeft nog geen lopend abonnement.

Als dat maar goed gaat... 8)7
Dat staat er bij mij nog steeds, ik kan nog steeds inloggen op mijn xms account,mail adressen aanmaken en wijzigen en de mail wordt nog doorgestuurd ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Nu de migratie naar Telfort een feit is, kan ik news.xmsnet.nl waarschijnlijk niet meer gebruiken? Of is daar een gratis alternatief voor in de plaats gekomen? Of blijft news.xmsnet.nl het gewoon nog doen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Jerk61 schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 00:08:
[...]
Vandaag een brief gekregen dat ze per 1 juli geen toegang meer hebben tot usenet (nieuwsgroepen) en dat je met korting naar XS News kan gaan. Voor 100Mbps betaal je dan €7,50pm (gelijk aan wat ik nu betaal bij XMS.
-----------------------
zaadstra schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 22:43:
[...]
Open-deur-vraag: wat gebeurt er met de gratis 512kb news toegang? Krijgen we dan helemaal geen diensten meer bij ons abbo? Ik heb nog geen communicatie ontvangen.
-----------------------
XMS_webcare schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 17:08
[...]
De gratis newsdienst blijft na 1 juli bestaan. - Sophie

[ Voor 194% gewijzigd door Thasaidon op 08-09-2014 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaadstra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 21:30

zaadstra

Überprutser

Thasaidon schreef op maandag 08 september 2014 @ 09:26:
[...]

-----------------------

[...]

-----------------------

[...]
Ik ben alleen bang dat Sophie niet goed geïnformeerd was. Als ze dit leest dan mag ze een update plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Ik heb ooit eens het een en ander getest op de (toen) nieuwe nieuws servers, maar heb ze verder nooit zelf gebruikt. Dus ik zou het niet weten of ze het nu nog wel of niet doen.

Daarnaast is het laatste wat ik hierover in dit topic kon vinden van de reactie van Webcare en dan ga ik er ook van uit dat wat zij zeggen klopt (hoe naïef dat natuurlijk af en toe is ;) )
En Webcare kan natuurlijk altijd reageren op wat nu de laatste status is.

[ Voor 9% gewijzigd door Thasaidon op 09-09-2014 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Thasaidon schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 09:33:
Daarnaast is het laatste wat ik hierover in dit topic kon vinden van de reactie van Webcare en dan ga ik er ook van uit dat wat zij zeggen klopt (hoe naïef dat natuurlijk af en toe is ;) )
En Webcare kan natuurlijk altijd reageren op wat nu de laatste status is.
Afbeeldingslocatie: http://makeameme.org/media/created/Incompetence-Incompetence-Everywhere.jpg

Kan je rekenen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Nee, maar ik schrijf het wel op me buik >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-09 18:22
MrPompidom schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 15:49:
Inmiddels de stap gewaagd en overgestapt naar ziggo, en alles ging vloeiend. Netjes creditfactuur ontvangen en reeds betaald voorschot terug gehad.

Jammer van de uploadnelheid bij ziggo, maar down als een speer.

Btw, iemand nog interesse in een amino m540, die nog nooit 1 ding heeft opgenomen :P DM maar..
Hoelang heeft het geduurd voordat je xms de credit nota heb gehad? Ik ben sinds half juli heb ik geen xms meer, maar ze hebben tot nu toe nog steeds iedere maand gefactureerd. Volgens de helpdesk moet ik voor september dan eindelijk een credit nota krijgen.... Ik moet het eerst nog maar eens zien. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Ook Juli, zal de maand dan wel zijn.

Je mag het ook zelf doen hoor als het je te lang duurd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
Ik vind XMS administratief echt een van de slechtste organisaties waar ik mee te maken heb gehad.
Nog ongeveer 10 dagen wachten en we weten of ze zich aan de afspraak hebben gehouden.

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
debom schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 17:14:
Ik vind XMS administratief echt een van de slechtste organisaties waar ik mee te maken heb gehad.
Nog ongeveer 10 dagen wachten en we weten of ze zich aan de afspraak hebben gehouden.
Nou... UPC kan/kon er ook wat van.
Kreeg ooit een "spookrekening" die niet terug te vinden was in hun eigen systeem, maar wel maanden achter elkaar op de deurmat viel.
En de rekening was voor 1 maand internet (Toen nog via Chello) à 300,-
8)7 |:( 8)7

De diensten zelf zijn vaak wel goed, maar als er eenmaal iets in de administratie sluipt is het gelijk drama.

[ Voor 9% gewijzigd door Thasaidon op 10-09-2014 11:19 ]

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

GerkeP

Vragen mag altijd........

Gewoon stoppen met klagen en ergeren, denk om je bloeddruk. Dan maar 15 euro meer per maand bij xs4all, geen stress meer en ook nog eens een skilled helpdesk die weten waar ze mee bezig zijn ;)

En ik weet echt wel dat er wel mensen werken die weten waar ze mee bezig zijn en weten hoe en wat, maar ja dat KPN zwaard hangt boven hun hoofd 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door GerkeP op 10-09-2014 11:28 ]

GerkeP

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Ach, ik maak me geen zorgen om mijn bloeddruk hoor... En af en toe je gal spuwen lucht ook lekker op :P

vwbt je sig... sommige dingen zijn physical wél beter dan virtual hoor. Een lekker glas whisky bv ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Thasaidon op 10-09-2014 11:47 ]

• Wouter Rebel
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 18:10
Zijn er ook Tweakers die zelf zijn overgestapt naar Telfort? Ik zie op de Telfort site dat er geen overstapservice is voor XMS klanten (wat enigszins te verklaren is gezien XMS eigenlijk al Telfort is / gaat worden). Moet je XMS dan zelf opzeggen of hoe gaat dit?

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Wouter Rebel schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:10:
Zijn er ook Tweakers die zelf zijn overgestapt naar Telfort? Ik zie op de Telfort site dat er geen overstapservice is voor XMS klanten (wat enigszins te verklaren is gezien XMS eigenlijk al Telfort is / gaat worden). Moet je XMS dan zelf opzeggen of hoe gaat dit?
Als je zelf overstapt, zit je waarschijnlijk gelijk weer aan minimaal een jaarcontract,
als de verbinding automatisch overgezet wordt, kan je elke maand gewoon opzeggen :)

ik zou gewoon even wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het zal mij benieuwen wat ze met de "slapende" accounts doen.
Zoals gezegd ben ik al een jaar weg bij XMS maar mijn account en gegevens zijn (tenzij dat de afgelopen 3 weken is veranderd) nog steeds te benaderen via "mijn XMS" net als bij _BLAST3R .
Wordt dat meegenomen met de migratie, dan voorspel ik dat ik opeens Telfort klant ben en die weer vrolijk doorgaat met factureren.
Er staat immers:
Einddatum contract: Niet van toepassing
Eindafrekening: Nee
Apparatuur in bruikleen: Nee
Als een contract geen einddatum heeft,is hij dan opgeheven,of is het gewoon een contract voor onbepaalde tijd ?
Ondanks herhaaldelijk verzoek heeft XMS nooit een specificatie gestuurd met de posten die ze op een creditnota op en afvoeren, ik ben geld kwijtgeraakt aan ze maar dit is zonder specificaties niet terug te halen.
Ik weet ook wel dat ik dat geld echt op mijn buik kan schrijven,maar ik heb geen zin straks bij Telfort ook weer een dergelijke discussie te hebben.
Hoe zit het bv met automatische machtigingen,neemt Telfort die gewoon over,dan kan Telfort gewoon bij je rekening.
Daarom heb ik een maand of 3 geleden via "mijn xms" ook mijn rekening veranderd in 12345678 oid.
Het idee dat mijn opgezegde contract,opeens door een migratie weer tot leven wordt gewekt,omdat het nog steeds bij XMS bestaat,vind ik niet zo prettig maar op verzoeken van mij aan XMS om me te verwijderen uit hun bestanden,komt ook geen enkele reactie.
Misschien toch maar eens melden bij de toezichthouder van de wet bescherming persoonsgegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De automatische incasso toestemming die Concepts bij mij had werd gewoon doorgezet door Telfort na de gedwongen migratie. Nooit aparte toestemming voor gegeven. Telfort ging gewoon verder met incasseren waar Concepts ophield.

Lijkt me geen verschil met XMS-Telfort.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barre73 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 12:37:
De automatische incasso toestemming die Concepts bij mij had werd gewoon doorgezet door Telfort na de gedwongen migratie. Nooit aparte toestemming voor gegeven. Telfort ging gewoon verder met incasseren waar Concepts ophield.

Lijkt me geen verschil met XMS-Telfort.
XMS had ooit een machtiging,die heb ik ingetrokken omdat XMS die misbruikte om elk bedrag waarvan ze dacht maar recht op te hebben van mijn rekening af ging halen,maar nadat ik het had ingetrokken bleef XMS het gebruiken waarna ik het rekeningnummer van XMS heb laten blokkeren, toen kreeg ik iedere maand een factuur,moest (geloof ik) 1 euro extra betalen maar daar heb ik bezwaar tegen gemaakt,het was immers dat zelfde XMS dat met de onjuiste facturen ervoor zorgde dat incasso niet betrouwbaar meer was.
Na een jaar vervalt een dergelijke blokkade,en ging XMS weer vrolijk incasseren,met als beloning weer een blokkade van een jaar en een melding onterechte incasso gemaakt.
Als Telfort hetzelfde kunstje gaat flikken zal ik weer hetzelfde moeten doen,maar wat ik niet begrijp is: waarom sta ik nog steeds bij XMS bekend,met een klantnummer waarmee ik kan inloggen, e-mail adressen kan maken,aliassen kan maken.. ik kan niet meer inloggen op de mailserver maar mailforward werkt ook nog gewoon....
Ik wil uit dat systeem en wil niet dat mijn gegevens ongevraagd naar Telfort gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Nick39 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:16:
[...]

XMS had ooit een machtiging,die heb ik ingetrokken omdat XMS die misbruikte om elk bedrag waarvan ze dacht maar recht op te hebben van mijn rekening af ging halen,maar nadat ik het had ingetrokken bleef XMS het gebruiken waarna ik het rekeningnummer van XMS heb laten blokkeren, toen kreeg ik iedere maand een factuur,moest (geloof ik) 1 euro extra betalen maar daar heb ik bezwaar tegen gemaakt,het was immers dat zelfde XMS dat met de onjuiste facturen ervoor zorgde dat incasso niet betrouwbaar meer was.
Na een jaar vervalt een dergelijke blokkade,en ging XMS weer vrolijk incasseren,met als beloning weer een blokkade van een jaar en een melding onterechte incasso gemaakt.
Als Telfort hetzelfde kunstje gaat flikken zal ik weer hetzelfde moeten doen,maar wat ik niet begrijp is: waarom sta ik nog steeds bij XMS bekend,met een klantnummer waarmee ik kan inloggen, e-mail adressen kan maken,aliassen kan maken.. ik kan niet meer inloggen op de mailserver maar mailforward werkt ook nog gewoon....
Ik wil uit dat systeem en wil niet dat mijn gegevens ongevraagd naar Telfort gaan.
Dat zal niet gebeuren. Alleen actieve klanten zullen gemigreerd worden (ie: klanten met een actieve glasvezelverbinding). Ex-klanten hebben altijd nog toegang tot dat soort administraties omdat ze ook toegang moeten hebben tot oude facturen. (wettelijk iets van 12 maanden na stopzetten contract?)

Aangezien die bij XMS in hetzelfde systeem zaten is dat 'passief' open gezet maar hangen er geen diensten aan. Opruimen van die accounts is schijnbaar duurder/meer werk dan ze gewoon te laten bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

denan schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:28:
[...]

Dat zal niet gebeuren. Alleen actieve klanten zullen gemigreerd worden (ie: klanten met een actieve glasvezelverbinding). Ex-klanten hebben altijd nog toegang tot dat soort administraties omdat ze ook toegang moeten hebben tot oude facturen. (wettelijk iets van 12 maanden na stopzetten contract?)

Aangezien die bij XMS in hetzelfde systeem zaten is dat 'passief' open gezet maar hangen er geen diensten aan. Opruimen van die accounts is schijnbaar duurder/meer werk dan ze gewoon te laten bestaan.
http://www.rijksoverheid....persoonsgegevens-wbp.html

Als Nick gevraagd heeft om die gegevens verwijderd te hebben, dan moeten ze dat gewoon doen. Er staat geen maximale/minimale bewaarplicht voor persoonsgegevens. De rekeningen vallen misschien wel onder de archief wet, maar dat staat er los van.

Dat het makkelijker is, ja DUH! (het is ook makkelijk om een opzegging gewoon te negeren en door te blijven incasseren) Daar hebben we toch geen reet mee te maken.

Contract is beeindigd, er is een verzoek tot het vernietigen van de persoons gegevens, dus moet daar gehoor aangegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
j1nx schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:40:
[...]

http://www.rijksoverheid....persoonsgegevens-wbp.html

Als Nick gevraagd heeft om die gegevens verwijderd te hebben, dan moeten ze dat gewoon doen. Er staat geen maximale/minimale bewaarplicht voor persoonsgegevens. De rekeningen vallen misschien wel onder de archief wet, maar dat staat er los van.

Dat het makkelijker is, ja DUH! (het is ook makkelijk om een opzegging gewoon te negeren en door te blijven incasseren) Daar hebben we toch geen reet mee te maken.

Contract is beeindigd, er is een verzoek tot het vernietigen van de persoons gegevens, dus moet daar gehoor aangegeven worden.
Als hij dat verzoek heeft ingediend zal het inderdaad vernietigd moeten worden. Echter is er ook een toegangsplicht voor factuurgegevens (oa oude belgegevens). Daar moet een ISP ook aan voldoen.

• Tuckson809
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-07 15:53
ligt het aan mij of is de newsserver steeds slechter aan het worden? Steeds meer downloads die lijken te mislukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 14:28:
[...]

Kijk.. duidelijk.. Alleen.. wat gebeurt er met dit topic,wat gebeurt er met Denan..waar gaat ie heen, en waarom geeft ie geen serie adviezen meer :(
Ik heb gevraagd om vernietiging van het account ( waarmee ik dus afstand doe van mijn recht om tot 12 maanden na beeindiging mijn gegevens te kunnen raadplegen) en die 12 maanden zijn ook al voorbij.
(Zit al 14 maanden bij Ziggo)
Ik denk dat niemand bij XMS er nog zin in heeft..bestaat XMS nog wel, in de vorm van,werken er nog mensen,zijn de werknemers naar Telfort en is de administratie al wel over naar Telfort ?
ik heb trouwens ff het packetfront uit de mottenballen gehaald en het analoge tv fibertje er ff op aangesloten, daar staat nog steeds signaal op..hoe gaat dat dan ?? buurman aan de overkant zit ook al een jaar op Ziggo, ook zijn analoge signaal (en dvb-c) is nog actief.. ik weet ff niet wat de voorwaarden van de overgang waren,verdwijnt dat signaal gewoon,of blijft het doorgaan ( stopgezette abbo's worden dus niet actief in de pop ook afgesloten..)

[ Voor 36% gewijzigd door Nick39 op 14-09-2014 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-09 12:08
Nick39 schreef op zondag 14 september 2014 @ 16:57:
[...]
ik heb trouwens ff het packetfront uit de mottenballen gehaald en het analoge tv fibertje er ff op aangesloten, daar staat nog steeds signaal op..hoe gaat dat dan ?? buurman aan de overkant zit ook al een jaar op Ziggo, ook zijn analoge signaal (en dvb-c) is nog actief.. ik weet ff niet wat de voorwaarden van de overgang waren,verdwijnt dat signaal gewoon,of blijft het doorgaan ( stopgezette abbo's worden dus niet actief in de pop ook afgesloten..)
Denk dat dit een gevalletje 'het is goedkoper om je aangesloten te houden' is. Hier ook, UPC na ruim een jaar nog steeds gewoon signaal op de kabel. Je hoort mij niet klagen.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:36
_BLAST3R schreef op zondag 14 september 2014 @ 17:08:
[...]

Denk dat dit een gevalletje 'het is goedkoper om je aangesloten te houden' is. Hier ook, UPC na ruim een jaar nog steeds gewoon signaal op de kabel. Je hoort mij niet klagen.. :9
Klopt, als je een Genexis hebt (alleen een media convertor voor het kabel signaal) dan zit er in de provisioning een optie om de RF uitgang aan en uit te zetten. Kennelijk heeft de packet front dat niet.

Je houdt alleen natuurlijk wel kans dat ze een keer de pop de niet actieve patches gaan ontkoppelen en dan ben je je tv signaal kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 14:04
_BLAST3R schreef op zondag 14 september 2014 @ 17:08:
[...]

Och dat valt nog mee ! Ik heb hier na 10 jaar nog steeds signaal op de kabel,waarvan ik 8 jaar gratis gebruik heb gemaakt :P .

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Kijk.. duidelijk.. Alleen.. wat gebeurt er met dit topic,wat gebeurt er met Denan..waar gaat ie heen, en waarom geeft ie geen serie adviezen meer :(
Denan zit al een tijdje niet meer vlakbij XMS. Ik zit tegenwoordig bij GlashartMedia.. en heb niets meer met de operatie te maken. En de serieadviezen.. tja.. er komt zo verdomd weinig uit dat interessant is.

Alleen the flash staat op mijn lijstje voor het najaar.. :/
Ik heb gevraagd om vernietiging van het account ( waarmee ik dus afstand doe van mijn recht om tot 12 maanden na beeindiging mijn gegevens te kunnen raadplegen) en die 12 maanden zijn ook al voorbij.
(Zit al 14 maanden bij Ziggo)
In dat geval zijn ze verplicht om het account te vernietigen.. en dat kan natuurlijk ook gewoon. Kwestie van de database leeg gooien :)
Ik denk dat niemand bij XMS er nog zin in heeft..bestaat XMS nog wel, in de vorm van,werken er nog mensen,zijn de werknemers naar Telfort en is de administratie al wel over naar Telfort ?
Ja hoor, XMS zit nog steeds in hoofddorp, onderweg naar mijn werk kom ik er nog elke dag langs en daar zie ik de mensen van XMS druk bezig zijn :)

Telfort zit 150km verder naar het zuiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joop99 schreef op zondag 14 september 2014 @ 19:24:
[...]

Klopt, als je een Genexis hebt (alleen een media convertor voor het kabel signaal) dan zit er in de provisioning een optie om de RF uitgang aan en uit te zetten. Kennelijk heeft de packet front dat niet.

Je houdt alleen natuurlijk wel kans dat ze een keer de pop de niet actieve patches gaan ontkoppelen en dan ben je je tv signaal kwijt.
Ik gebruik het niet,analoog is slecht en dvb-c komt niet in de buurt van de 60 zenders die je zonder bijbetalen al van Ziggo hebt,ik was alleen benieuwd of het er nog op zat en wat er mee gaat gebeuren als de boel over naar Telfort gaat.
Volgens mij heeft Telfort ook dvb-c maar wordt het signaal van de pop gewoon op een bepaalde dag in een keer naar Telfort omgegooid ?
Heeft Telfort dan ook hetzelfde dvb-c aanbod of krijgen de XMS mensen dan een beter pakket... tussen beloven en krijgen zit een verschil,de newsserver is ook al verdwenen.. je kan een korting krijgen bij xsnews maar is dat een eenmalig aanbod voor een jaar of ga je dan na een jaar de volle mep betalen ?
Gewoon interesse.
denan schreef op zondag 14 september 2014 @ 20:05:
[...]

In dat geval zijn ze verplicht om het account te vernietigen.. en dat kan natuurlijk ook gewoon. Kwestie van de database leeg gooien :)
Tja..maar ze doen het niet !

[ Voor 11% gewijzigd door Nick39 op 14-09-2014 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Nu online

GerkeP

Als tip inzake series: Crossbones ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is maar 1 signaal voor analoog en dvbc. Of je het nou van XMS hebt of van Telfort. Met exact hetzelfde.

Reden hier is simpel en Nick weet het zelf ook wel denk ik. Die portaal PoPs zijn allemaal vanaf het begin al gepatched. Dus er hoeft nooit een monteur naar de pop om te patchen. Dat was destijds in ieder geval het idee. De IP vezel zit er ook nog gewoon op alleen daar kan je de diensten op afstand stoppen. Met het CATV signaal kan dat niet. Jouw woning zit gewoon op het splitterboard gepatcht totdat iemand inderdaad bedenkt die oude patches een keer weg te halen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Barre73 schreef op zondag 14 september 2014 @ 22:50:
Er is maar 1 signaal voor analoog en dvbc. Of je het nou van XMS hebt of van Telfort. Met exact hetzelfde.

Reden hier is simpel en Nick weet het zelf ook wel denk ik. Die portaal PoPs zijn allemaal vanaf het begin al gepatched. Dus er hoeft nooit een monteur naar de pop om te patchen. Dat was destijds in ieder geval het idee. De IP vezel zit er ook nog gewoon op alleen daar kan je de diensten op afstand stoppen. Met het CATV signaal kan dat niet. Jouw woning zit gewoon op het splitterboard gepatcht totdat iemand inderdaad bedenkt die oude patches een keer weg te halen.
Hetzelfde wat Ziggo/UPC doen. Het is ontzettend duur om een engineer langs een patchkast te sturen om voor 1 a 2 klanten de patch handmatig te verwijderen. Meestal combineren ze dit met andere werkzaamheden of gebeurt dit in batch. Voor XMS weet ik toevallig uit het verleden dat ze regelmatig in batch grote regio's gingen deactiveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
denan schreef op maandag 15 september 2014 @ 09:16:
[...]

Hetzelfde wat Ziggo/UPC doen. Het is ontzettend duur om een engineer langs een patchkast te sturen om voor 1 a 2 klanten de patch handmatig te verwijderen. Meestal combineren ze dit met andere werkzaamheden of gebeurt dit in batch. Voor XMS weet ik toevallig uit het verleden dat ze regelmatig in batch grote regio's gingen deactiveren.
Ziggo gebruikt een onder aannemer hiervoor,die krijgen een lijst met "afgesloten abonnees" en die maken aan de hand van die lijst een planning, je f-connector gaat er uit,er komt een label aan je kabel met de afsluitdatum,en er wordt een terminator op je oude aansluiting gezet,toen ik van Ziggo naar XMS overging hield ik 5 maanden signaal.
Een vriend van me werkt voor een dergelijke aannemer en heeft de sleutel van de wijk en straatkasten dus dat was zo geregeld,maar ik heb 5 jaar geleden al mijn abonnement op analoge tv opgezegd (dvb-c was er toen nog niet) en er staat nu nog signaal op, dus in theorie had ik al 6 jaar kunnen kijken en ik denk dat dat gewoon doorgaat als Telfort het overneemt.
Bij iedereen van Portaal die toendertijd toegelaten heeft dat de vezel naar binnen kwam is het analoge/dvb-c signaal nog aangesloten,die kunnen al ruim 6 jaar gratis tv kijken en radio luisteren, we hebben het over een paar honderd aansluitingen,ook de mensen die het niet toegelaten hebben en waarbij de vezel gewoon uit de grond voor de deur naar buiten komt, zijn in de pop gewoon aangesloten..die kabels zijn niet afgestopt dus ik vraag me af of dat geen kwaad kan met (grond) water.. de vezels liggen open en bloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
[...]
Alleen.. wat gebeurt er met dit topic
...
Daar kan ik heel duidelijk in zijn... Zodra alles echt Telfort is, gaat dit topic wat mij betreft dicht.

Ik heb het stokje toen overgenomen omdat ik nog "geloofde" in XMS en ik me nog betrokken voelde bij deze club. Daarnaast ben ik nog klant bij XMS en wilde ik mensen de gelegenheid geven hier hun ervaringen kwijt te kunnen.

Maar...
Zodra de boel echt helemaal Teflort is, ga ik niet verder met een "Telfort glasvezel ervaring topic", want ik heb helemaal niets met Telfort en voel me ook helemaal niet betrokken bij die toko.
Nog even afgezien van het feit dat ik niet weet of ik wel over wil naar Telfort of naar een ander ga.

[ Voor 6% gewijzigd door Thasaidon op 15-09-2014 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
denan schreef op maandag 15 september 2014 @ 09:16:
[...]

Even een vraagje aan ex XMS-ers. Ik ben sinds half juli niet meer bij XMS (Eindfactuur hoop ik deze maand te krijgen). Wordt de Packetfront nog wel opgehaald door Reggefiber?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
debom schreef op maandag 15 september 2014 @ 11:54:
[...]

Even een vraagje aan ex XMS-ers. Ik ben sinds half juli niet meer bij XMS (Eindfactuur hoop ik deze maand te krijgen). Wordt de Packetfront nog wel opgehaald door Reggefiber?
Bij Portaal woningen in elk geval niet,het packetfront modem is eigendom van Portaal,niet van Reggefiber,dus die moet je laten hangen. (officieel,ik heb hem weggehaald maar als ik hier ooit weg ga,moet ik hem terug hangen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-09 18:40
debom schreef op maandag 15 september 2014 @ 11:54:
[...]

Nee, bij mij niet, ik heb nog gebeld met Reggefiber en ik mocht hem 'weggooien'... letterlijk. 8)7
Denk dat ik hem maar naar het gescheiden afval op de stort breng of iemand moet zo'n ding nog kunnen gebruiken ?! :?

If it still works, tweak it ! until it is broke.. then start over again..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je 'm niet gewoon laten hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:52
Als hij niet in de weg zit lekker laten hangen. Als hij wel in de weg zit in ieder geval de inkomende glasvezels heel houden, dan kan daar als dat ooit weer eens nodig is een Genexis of zo op worden aangesloten. Die PacketFronts zijn wel min of meer afgeschreven lijkt mij.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thasaidon schreef op maandag 15 september 2014 @ 11:22:
[...]

Daar kan ik heel duidelijk in zijn... Zodra alles echt Telfort is, gaat dit topic wat mij betreft dicht.

Ik heb het stokje toen overgenomen omdat ik nog "geloofde" in XMS en ik me nog betrokken voelde bij deze club. Daarnaast ben ik nog klant bij XMS en wilde ik mensen de gelegenheid geven hier hun ervaringen kwijt te kunnen.

Maar...
Zodra de boel echt helemaal Teflort is, ga ik niet verder met een "Telfort glasvezel ervaring topic", want ik heb helemaal niets met Telfort en voel me ook helemaal niet betrokken bij die toko.
Nog even afgezien van het feit dat ik niet weet of ik wel over wil naar Telfort of naar een ander ga.
Jammer,ben benieuwd naar de ervaringen van oud XMS-ers zodra ze bij de Telfort toko zitten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Als je niet veeleisend bent en gewoon een dozenschuivers pakketje wil dan zit je bij Telfort Prima.
Wil je echter iets meer met je verbinding doen dan kun je beter iets anders zoeken, voor sommige mensen is een subtropisch zwemparadijs prima... ik ga liever echt naar de tropen :)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Nick39 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 17:30:
[...]

Jammer,ben benieuwd naar de ervaringen van oud XMS-ers zodra ze bij de Telfort toko zitten !
Als je dat graag wil, wil ik je best wel op de hoogte houden van alle perikelen bij Telfort hoor ;)

Maar ik ga daar niet zelf een nieuw topic voor starten.
Ik heb namelijk zo'n vermoeden dat, mocht ik überhaupt over gaan, ik niet lang bij Telfort zal blijven.

• WilbertW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-09 04:10

WilbertW

IT Freak website

De telfort glasvezel topic bestaat toch al?
Telfort Glasvezel ervaringen topic - Deel 1

Https://www.it-freak.nl

• denan
fast-server schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 19:00:
Als je niet veeleisend bent en gewoon een dozenschuivers pakketje wil dan zit je bij Telfort Prima.
Wil je echter iets meer met je verbinding doen dan kun je beter iets anders zoeken, voor sommige mensen is een subtropisch zwemparadijs prima... ik ga liever echt naar de tropen :)
Tegenwoordig is een IP verbinding toch echt een standaard product geworden, net als stroom en gas. Of je nou bij de ene club zit of bij de andere maakt niet zo veel uit, mits je maar tevreden bent over de kwaliteit van de diensten en de dienstverlening. In 90% van de gevallen zit je tenslotte op hetzelfde core netwerk en daar zijn SLA's op zakelijk niveau ingeregeld. Op consumentenniveau heb je daar meestel alleen maar voordeel van. Vooral bij glasvezel zie je dat individuele storingen bijna niet meer voorkomen, als er al iets mis gaat is het een groter probleem en dat valt meteen onder de zwaardere SLA's van het netwerk. Hetzelfde bij kabel trouwens, al zit je daar met minder scherpe SLA's aangezien die markt gewoon dicht zit en er maar 1 aanbieder op het netwerk zit.

Die paar keer dat je een helpdesk nodig hebt weegt vaak niet op tegen het prijsverschil.. en mijn persoonlijke ervaringen is dat de kwalitatief sterke partijen vaak de kleintjes zijn (denk aan een InterNLnet), de groten hebben toch vaak meer het imago van flexibel/hoge kwaliteit en consument gericht. Maar in de praktijk is dat toch meer een marketingplan dan dat het echt in het bloed van die onderneming zit :)

Ik zou gewoon overstappen en kijken of het bevalt.. zo niet -> ben je snel genoeg naar een andere club over. Zo moeilijk is het niet meer om onder je contract uit te komen als de dienstverlening niet op het gewenste niveau is.

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

denan schreef op donderdag 18 september 2014 @ 12:30:
[...]
Zo moeilijk is het niet meer om onder je contract uit te komen als de dienstverlening niet op het gewenste niveau is.
Theoretisch niet nee, maar bij XMS is het al een onmogelijkheid op van ze af te komen bij een normale opzegging.

Update-je over mijn opzegging / XMS administratie puinhoop;

Na mijn email / brief over de betalingsherinnering (zie stukje terug in dit topic) kreeg ik dit als response;
Beste meneer, mevrouw Steenbergen,

Dank u voor uw e-mail. Hierin geeft u aan nog facturen en herinneringen te ontvangen ondanks dat u het abonnement per 12 juli 2014 heeft opgezegd. We kunnen ons goed voorstellen dat u hier teleurgesteld over bent.

Alle in rekening gebrachte kosten na 12 juli 2014 zullen wij crediteren. De herinnering mag u uiteraard als niet verzonden beschouwen.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Medewerker Backoffice

T: 088 555 25 55
E: info@xmsnet.nl
www.xmsnet.nl
Ok best, ik geloof je ...... O-)

Gister weer een brief gekregen, met de allerlaatste waarschuwing. 2 maanden abbo betaling herinnering PLUS de 10,- administratie kosten. Of ik dus even 115,- eurootjes wil neerleggen.

ik MOET binnen 14 dagen betalen anders sluiten ze me af. (JA DUH !!! Dan zijn we in ieder geval op de helft)

Afgesloten en wel heb ik dan nogmaals 14 dagen om alsnog te betalen anders gaat het naar het incasso kantoor met 40,- erbij. (na eventuele betaling na afsluiting, word ik weer aangesloten, maar met 35,- aansluitkosten!)

Ga dus maar weer een brief schrijven met.
- klacht en bezwaar
- een rekening van mijn kant bijgevoegd met;
- de teveel betaalde abonnement kosten volgens MIJN berekening / administratie (die wel op orde is)
- 10,- aan administratie kosten voor de moeite die er weer in moet stoppen

Dan geef ik ze 14 dagen om te betalen anders gaat het dossier naar het door Nick eerder getipte incasso buro.

Mag ik het zeggen? Ach doe het gewoon.

XMS wat een enorme incompetente prutsers zijn jullie

• denan
j1nx schreef op donderdag 18 september 2014 @ 12:43:
[...]

Theoretisch niet nee, maar bij XMS is het al een onmogelijkheid op van ze af te komen bij een normale opzegging.

Update-je over mijn opzegging / XMS administratie puinhoop;
Screwups zijn er altijd.. die heb je bij XMS.. telfort.. xs4all.. upc.. etc. Het lastige is dat alle grote partijen tegenwoordig met externe callcenters werken waarbij er vaak geen persoonlijke band is tussen de klant die belt en de medewerker aan de telefoon. Als hij de haak erop legt aan zijn kant zul je hem waarschijnlijk nooit meer spreken (ik heb callcenters gezien waar 800-1000 man continu voor 5 a 6 verschillende bedrijven de telefoon opneemt).

Gewoon via webcare spelen en vragen of zij het oplossen. Die mensen zijn benaderbaarder dan een telefonische helpdesk en hebben vaak ook meer feeling met de klant. En je weet ze te vinden als ze niet doen wat ze beloven ;)

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

denan schreef op donderdag 18 september 2014 @ 12:52:
[...]

Screwups zijn er altijd.. die heb je bij XMS.. telfort.. xs4all.. upc.. etc.
Tuurlijk alleen ben ik niet de eerste die dit traject aan het licht brengt en ook zeker niet de laatste.
denan schreef op donderdag 18 september 2014 @ 12:52:
[...]

Gewoon via webcare spelen en vragen of zij het oplossen. Die mensen zijn benaderbaarder dan een telefonische helpdesk en hebben vaak ook meer feeling met de klant. En je weet ze te vinden als ze niet doen wat ze beloven ;)
Dat is al een gepaseert station. Heb ze aangeschreven, ze zouden het oplossen en beloofde de herinneringen tegen te houden, de maand erop zou het goed komen. Niet dus (dat was al vorige maand), op mijn bericht waarom ze niet hebben gedaan wat ze beloofd hebben wacht tot vandaag de dag nog steeds op antwoord. Ook daar dus; prutsers. Snelle brandjes blussen (marketing technisch) is OK, maar feitelijk een verschil maken zit er echt niet in.

Maar het verhaal word nog mooier denk ik.

Zodra ik mijn vorige post verstuurde, buzzde de telefoon in mijn broekzak. Denk je? Nieuwe rekening van XMS !

Joeppie, snel kijken;

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/106367695/XMS%20krediet%20rekening.jpg

Slaat als een pik op een drumstel ???

dd 2014-08-01 ???? Helemaal niet, opzeggings datum is per 12 Juli

En waar komt die 189,- nou weer vandaan ????? Geen specificatie helemaal niets !

Onderaan staat "een negatief bedrag zal worden verrekend en indien van toepassing op uw rekening worden bijschreven"

Als ze nu de 136,50 verrekenen met de 115,- die dan volgens hun "nog open" staat, dan gaat het weer niet goed !!!! Want die 10,- ga ik ECHT NIET betalen.

Goed, ik zal met mijn brief even afwachten wat ze precies doen, maar het zal mij niet verbazen als ze dit doen; (in volgorde van waarschijnlijkheid)

- Ze storten 136,50 en blijven dan achter me aan zitten voor die 115,-
- Ze verrekenen de 136,50 met de 115,- en storten dan 21,50 en dus feitelijk een tientje te weinig.
- Ze storten 31,50 (HOERA !!! tis keburt)

Heb er weinig vertwouwen in. Als het een van de eerste twee is, dan houd ik 40,- en stuur de rest terug met brief en rekening die al verrekend is INCLUSIEF de 10,- administratie kosten voor de tijd gemaakt.

We zullen het zien.

(poultje maken?)

• denan
[b]j1nx schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:16:
Tuurlijk alleen ben ik niet de eerste die dit traject aan het licht brengt en ook zeker niet de laatste.
En natuurlijk zal XMS niet de enige partij zijn met zulke trajecten :)
Dat is al een gepaseert station. Heb ze aangeschreven, ze zouden het oplossen en beloofde de herinneringen tegen te houden, de maand erop zou het goed komen. Niet dus (dat was al vorige maand), op mijn bericht waarom ze niet hebben gedaan wat ze beloofd hebben wacht tot vandaag de dag nog steeds op antwoord. Ook daar dus; prutsers. Snelle brandjes blussen (marketing technisch) is OK, maar feitelijk een verschil maken zit er echt niet in.
Hmmm.. dat vind ik wel een vreemd verhaal. Ik ken de mensen van webcare XMS als een club die altijd hun beloften nakomt. Nog een keer een berichtje eraan wagen? Het kan zijn dat zij denken dat het goed is opgelost maar dat iemand bij de administratie iets niet (of half) heeft uitgevoerd?

• GerkeP
  • Nu online

GerkeP

Die 189 euro is 3 maanden en 20 dagen abonnement.
Klopt totaal niet zoals dat op de factuur staat, maar volgens mij klopt je eindafrekening wel op die manier.

Ik zou gewoon aangifte doen, volgens mij is een dergelijke factuur een economisch delict ;)

GerkeP

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

denan schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:19:
[...]

En natuurlijk zal XMS niet de enige partij zijn met zulke trajecten :)
Als iemand anders in de sloot springt, spring je er dan ook achter aan.
Dat andere de wet breken betekend niet dat XMS dat ook kan.
etc.

Hoe je het ook bekijkt, dit soort praktijken zijn niet goed te praten. En zo ver ik het kan zien in deze thread en die van andere providers, maakt XMS het vaker bont en bonter.
denan schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:19:
[...]
Hmmm.. dat vind ik wel een vreemd verhaal. Ik ken de mensen van webcare XMS als een club die altijd hun beloften nakomt. Nog een keer een berichtje eraan wagen? Het kan zijn dat zij denken dat het goed is opgelost maar dat iemand bij de administratie iets niet (of half) heeft uitgevoerd?
Kan best, maar sinds het stilzwijgen en het process van wanbetaling gaat sinds vorige maand al mijn correspondentie via officieele wegen en kopietjes in het dossier.

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

GerkeP schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:30:
Die 189 euro is 3 maanden en 20 dagen abonnement.
Klopt totaal niet zoals dat op de factuur staat, maar volgens mij klopt je eindafrekening wel op die manier.

Ik zou gewoon aangifte doen, volgens mij is een dergelijke factuur een economisch delict ;)
He zou inderdaad kunnen kloppen, maar dan moeten ze wel het juiste bedrag storten.

• GerkeP
  • Nu online

GerkeP

12 -31 juli moeten ze terugbetalen (=20 dagen)
Vervolgens moet je dan nog augustus, september en oktober(die ze ook factureren) terug hebben.
Het eindbedrag klopt volgens mij. Ik denk dat het tijd wordt voor een controle door de fiscus van die XMS administratie. Geen idee wat daar voor personeel zit, maar zoals ze het doen bij XMS klopt echt van geen kanten en mag ook niet. Ik ben er klaar mee en heb er geen last meer van. Het was mij uiteindelijk teveel moeite om er nog werk van te maken

Vraag me ook af, welke accountant daar de controle doet, die mag ook op het matje wat mij betreft

[ Voor 9% gewijzigd door GerkeP op 18-09-2014 13:36 ]

GerkeP

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Andere hebben het ook al eerder gerapporteerd. Het duurd 3 maanden voordat je, je geld krijgt. Maar je moet wel door blijven betalen... Krijg je dan na 3 maanden wel weer terug !!!!

Ja amehoela, lenen doe je maar bij de bank, niet bij mij.

Dat is ook de reden waarom ik ook de incasso heb stop gezet NA de contracts verval datum. Zoals Nick al eerder aangaf. Incasso is een recht, geen plicht.

Maar nogmaals, we zullen zien wat er ergens volgende week op de rekening land.

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Ik zou dit verhaal neerleggen bij de consumentenbond ( http://www.klachtenkompas.nl ), daar zijn ze wel heel gevoelig voor en reageren ze vrij snel op. Voordeel is dat je geen lid hoeft te zijn.

Heb ik toen ook gedaan met iets anders.
Ik had eerst gebeld en gemaild, maar "ik had gewoon pech" volgens XMS. Toen ik de klacht op klachtenkompas poste kon er ineens wel van alles geregeld worden en was het ook in een paar dagen geregeld.

[ Voor 10% gewijzigd door Thasaidon op 18-09-2014 13:59 ]

j1nx schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:16:
[...]

En waar komt die 189,- nou weer vandaan ????? Geen specificatie helemaal niets !
Dat is dus ook mijn grote bezwaar en ondanks verschillende verzoeken heeft XMS nooit duidelijk gemaakt waar men de bedragen die ze crediteren vandaan halen, want is dat bv inclusief maanden die ze in rekening gebracht hebben,maar die jij hebt gestorneerd ?
In mijn geval kreeg ik een bedrag terug,als ik wel achteraf een bedrag bij wilde betalen,hetgeen ik bij moest betalen was minder dan ik terug kreeg,en men heeft dat verrekend maar ging vervolgens weer herrinneringen sturen over het bedrag dat ik oorspronkelijk had moeten bij betalen,maar wat ze zelf hadden verrekend.
Uiteindelijk heb ik overal screenshots van gemaakt en een brief terug gestuurd waarin ik ze heb uitgenodigd een incassoburo in te schakelen en de zaak dan voor de rechter te brengen,na wat dreigementen is het toen daarbij gebleven...laat XMS maar kosten maken,laten ze maar een incassoburo inschakelen,de rechter is uiteindelijk degene die in het laatste traject door het incassoburo zal moeten worden ingeschakeld en zal bepalen of de vordering terecht is en dan zal XMS alle gemaakte kosten,incl die van mijn advocaat moeten betalen en daar hebben ze maar vanaf gezien.
Het reeds door XMS verrekende bedrag,wat ze dus zelf hebben afgetrokken van het totaal,is daarna uit "coulance" nog een keer terug geschonken,hetgeen netto niets opleverde.
Dus laat XMS maar een incassoburo inschakelen,vertel het incassoburo dat je niet meewerkt aan hun procedure en ze ook niet zal betalen,maar dat de bedragen fout zijn,en dat je de zaak voor de rechter wil laten komen, dan gaat er vanzelf een belletje naar XMS dat er niets te halen valt..

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Ben bang dat het daar wel op gaat uitdraaien...

Verwijderd

j1nx schreef op donderdag 18 september 2014 @ 13:39:
Andere hebben het ook al eerder gerapporteerd. Het duurd 3 maanden voordat je, je geld krijgt. Maar je moet wel door blijven betalen... Krijg je dan na 3 maanden wel weer terug !!!!

Ja amehoela, lenen doe je maar bij de bank, niet bij mij.

Dat is ook de reden waarom ik ook de incasso heb stop gezet NA de contracts verval datum. Zoals Nick al eerder aangaf. Incasso is een recht, geen plicht.

Maar nogmaals, we zullen zien wat er ergens volgende week op de rekening land.
Dat is natuurlijk je reinste kolder. Er is geen enkele reden voor een klant om maanden nadat XMS gestopt is met leveren te blijven doorbetalen.

Ik ga per 6-10 naar Xs4all, en zal dus de abonnement kosten voor oktober al in september betalen, waarop ik eind oktober van xms een eindfactuur verwacht, waarop de belkosten voor september en oktober worden berekend, met een creditering voor de abonnementskosten van 7-10/31-10.

De incasso zal inderdaad gewoon worden stopgezet vanaf 6-10 en ik verwacht eigenlijk dat die eindfactuur op positief (voor mij) zal eindigen.

Ik ga in geen geval abonnementskosten betalen voor iets dat ik niet afneem, en dreigen met een deurwaarder negeer ik ook, laat die maar vorderen, want er zal niets meer te vorderen zijn...

Die 189 euro is 3x52,5 (voor de maanden augustus, september en oktober) en het restant voor juli. Je moet dus nu oppassen, want zij crediteren dit bedrag, maar jij hebt waarschijnlijk Augustus en september niet betaald, dus nu heeft xms een vordering voor die twee maanden openstaan. Heerlijk die xms administratie !

Als ze daadwerkelijk 136,50 euro crediteren zou ik gewoon 105 euro overmaken en dan ben je precies rond. Het is in en in triest dat het zo moet, maar het is met xms niet anders..

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2014 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2014 @ 20:06:
[...]

Dat is natuurlijk je reinste kolder. Er is geen enkele reden voor een klant om maanden nadat XMS gestopt is met leveren te blijven doorbetalen.
Tsja, toch is dat precies wat XMS doet.
Ik ga per 6-10 naar Xs4all, en zal dus de abonnement kosten voor oktober al in september betalen, waarop ik eind oktober van xms een eindfactuur verwacht, waarop de belkosten voor september en oktober worden berekend, met een creditering voor de abonnementskosten van 7-10/31-10.
Dat gaat echt niet gebeuren. Dit is wat er gebeurt als je niets zou doen.

- Eind Sept. krijg je de rekening met de bel kosten van Augustus en de abbo kosten van Oktober.
- Eind Okt. krijg je de rekening met de bel kosten van September en de abbo kosten van November.
- Eind Nov. krijg je de rekening met de bel kosten van die paar dagen Oktober en de abbo kosten van December.
- Eind Dec. krijg je de rekening met abbo kosten van Januari en een ongespecificeerde kosten post als credit, waardoor de rekening negatief word.

Mag je zelf even berekenen, wat je dus eerst over een periode van 3 - 4 maanden die kant opstuurt alvorens je het geld terug krijgt.
De incasso zal inderdaad gewoon worden stopgezet vanaf 6-10 en ik verwacht eigenlijk dat die eindfactuur op positief (voor mij) zal eindigen.

Ik ga in geen geval abonnementskosten betalen voor iets dat ik niet afneem, en dreigen met een deurwaarder negeer ik ook, laat die maar vorderen, want er zal niets meer te vorderen zijn...
Ik geef je gelijk, ik heb dat ook gedaan en zou het zo weer doen. Echter maak je borst maar vast nat, bovenstaande scenario gaat gewoon gebeuren en herinneringen, "administratie kosten" en incasso dreigingen zullen gewoon komen. XMS zegt bij ieder contact wel van alles, maar feit is dat ze nul, nadda, noppes kunnen veranderen in hun meest waardeloze administratie systeem. Het enige wat ze hoeven te doen is de abbo kosten post er vanaf halen na de opzeggings datum, dan mag/kan de rest alsnog gewoon op die manier door lopen. Maar dan kan blijkbaar niet, zelfs op de krediet nota staat zelfs gewoon nog de abbo kosten voor de volgende maand ???
Die 189 euro is 3x52,5 (voor de maanden augustus, september en oktober) en het restant voor juli. Je moet dus nu oppassen, want zij crediteren dit bedrag, maar jij hebt waarschijnlijk Augustus en september niet betaald, dus nu heeft xms een vordering voor die twee maanden openstaan. Heerlijk die xms administratie !

Als ze daadwerkelijk 136,50 euro crediteren zou ik gewoon 105 euro overmaken en dan ben je precies rond. Het is in en in triest dat het zo moet, maar het is met xms niet anders..
Nee, als ze dat doen en ik er dus weer tijd in moet steken dan, ga ik ook 10,- administratie kosten rekenen. Een brief met rekening voor 31,50 te veel betaalde abbo kosten + 10,- administratie kosten = 41,50

Die zullen dan verrekend worden met hun teveel betaalde bedrag en krijgen ze dus 95,- terug.

[ Voor 4% gewijzigd door j1nx op 19-09-2014 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j1nx schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 08:33:
[...]

Dat gaat echt niet gebeuren. Dit is wat er gebeurt als je niets zou doen.

- Eind Sept. krijg je de rekening met de bel kosten van Augustus en de abbo kosten van Oktober.
- Eind Okt. krijg je de rekening met de bel kosten van September en de abbo kosten van November.
- Eind Nov. krijg je de rekening met de bel kosten van die paar dagen Oktober en de abbo kosten van December.
- Eind Dec. krijg je de rekening met abbo kosten van Januari en een ongespecificeerde kosten post als credit, waardoor de rekening negatief word.

Mag je zelf even berekenen, wat je dus eerst over een periode van 3 - 4 maanden die kant opstuurt alvorens je het geld terug krijgt.
Haha, ja dat zal wellicht gebeuren.

de rekening voor september heb ik al binnen, die rekening bevat de belkosten van 1-8/31-8 + internet van 10-1/31-10.

Dat betekend concreet dat ik enkel nog de belkosten van september en oktober verschuldigd ben, en dat XMS mij restitutie van teveel betaald internet (7-10/31-10) zou moeten crediteren.

De mail waarin xms mij bevestigd dat mijn diensten per 6-10 worden gestopt staat letterlijk:

"Factuur
Na 6 oktober 2014 ontvangt u de eindfactuur. Alle teveel in rekening gebrachte kosten worden gecrediteerd.

U krijgt de eindafrekening altijd één maand na de opzegdatum van uw abonnement. U krijgt op deze eindfactuur de eventuele verbruikskosten gefactureerd en de teveel betaalde abonnementskosten gecrediteerd. Bijvoorbeeld: Uw abonnement stopt per 10 maart 2014. Dit betekent dat u de teveel betaalde abonnementskosten terugkrijgt op de factuur van april 2014.
"

Daar ga ik ze dus gewoon aan houden. Als ze dat onverhoopt toch niet doen, en het doen zoals jij hebt meegemaakt, is het heel makkelijk. Ik betaal alle uitstaande belkosten (wellicht zal dat twee keer moeten, omdat ze de belkosten van oktober niet op de eerstvolgende factuur berekenen) en zal geen cent aan internet betalen. Op die manier heb ik een vordering aan hun adres, en niet andersom.

Dat ze dan dreigen met een deurwaarder (of afsluiting) zal mij jeuken, want ze hebben geen legitieme vordering, dus zullen altijd bakzeil gaan halen. Ik heb immers alle daadwerkelijk verschuldigde kosten allang voldaan. Ze zijn niet gerechtig om mij kosten te berekenen waarvoor geen levering tegenover staat. Het dreigen met een afsluiting is al helemaal lachwekkend, immers ik ben dan al afgesloten :)

Ik heb dit spelletje al meegemaakt met een door XMS onterecht gefactureerde Animo. Toen was dat ook gewoon binnen een maand geregeld. Stornering van het volledig bedrag, overmaking van daadwerkelijke kosten, en een telefoontje richting XMS. De dienstdoende service medewerker vertelde dat het zo niet werkte, en ik heb toen doodleuk verteld, dat ik niet betaal voor niet geleverde diensten en dat hij het maar moest regelen. De volgende maand kreeg ik de Animo gecrediteerd en zou ik dus geld terugkrijgen. Ik heb toen de internet + bel kosten nogmaals handmatig overgemaakt, en heb toen XMS gebeld om die hele creditering stop te zetten, wat betekende dat we precies rond waren.

En inderdaad, kreeg ik verschillende aanmaningen en dreiging van incassobureau + afsluiting. Werd daar niet warm of koud van, immers zij stonden niet in hun recht, en afsluiting had voor mij ook geen directe invloed (want heb backup kabel verbinding).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2014 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:29

PeaceNlove

Deugleuter

Dezelfde opzeglariekoek heb ik inmiddels ook last van. 12 Augustus opgezegd en dus per 12 September zou het abonnement dus stoppen. Lurken in dit topic leerde me al dat er wat te verwachten was, maar ik was toch nog wel pissed vanochtend over de factuur van 45,95 voor de diensten van oktober.
Ik heb ze dat telefonsich duidelijk gemaakt, maar er kon weinig aan veranderd worden.
Ik heb nu een blokkade gezet in Mijn.ING op hun incasso. Eens kijken of dat werkt en anders boek ik het direct weer terug. Ik ga sowieso niet meewerken aan dat systeem wat zij hanteren en een maand 45.95 a 0% rente uitlenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Nu online

GerkeP

Ff voor de goede orde, als jullie nu allemaal eens een rode kaart insturen voor die incasso's, dan kunnen ze bij xms straks helemaal niet meer incasseren ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep een rode kaart. Eigenlijk is de factuur van september al onjuist, immers twee weken voor die factuur heeft XMS al bevestigd dat mijn dienst per 6-10 wordt beëindigd.

Dus de factuur van 18-9 zou eigenlijk enkel en alleen de belkosten voor augustus en internet kosten van 1-10/6-10 moeten bevatten. Dat maakt het ook een stuk makkelijker, immers men hoeft niet te crediteren en hoeft enkel en alleen nog de belkosten te incasseren.

Blijkbaar te moeilijk te implementeren en dat anno 2014..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

@Sjaak327,

Ik kreeg dezelfde brief met uitleg creditering. Daar uitgelegd is ook hoe het zou moeten, echter hun systeem kan dat dus helemaal niet.

Waar het fout gaat is de datum onder het kopje "Betreft" van je factuur. Kijk maar eens goed wat daar staat.

Bij mijn laatste factuur, die ik dus deze week ontving staat daar
Factuur augustus 2014
En met mijn opzegging van 12 juni, met eind datum 12 Juli, is dat volgens hun ogen dus; "altijd één maand na de opzegdatum van uw abonnement"

@Denan,

Gezien de mensen die hier dus opstaan en ook de wan administratie van XMS aankaarten, zegt mij dus genoeg.

Als we dan hetzelfde riedeltje door trekken van; Ja maar de tweakers is maar een kleine groep power gebruikers, blabla Dan zou je je dus voor kunnen stellen hoeveel mensen hier echt mee te kampen heeft.

Weet je wat XMS zou moeten doen! Een 0 up /0 down abbo voor 0,- in het systeem moeten zetten. Bij opzegging word je dan automatisch eerst gedowngrade naar het 0/0 abbo.

Aangezien die niets kost, kunnen alle vervolg rekeningen dus gewoon zoals nu de abbo kosten post dragen en is er verder niets aan de hand voor de meeste mensen.

[ Voor 40% gewijzigd door j1nx op 19-09-2014 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
GerkeP schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 10:28:
Ff voor de goede orde, als jullie nu allemaal eens een rode kaart insturen voor die incasso's, dan kunnen ze bij xms straks helemaal niet meer incasseren ;)
Ook een "rode kaart" is geen garantie dat ze stoppen met afschrijven. Ik heb eerder een rode kaart verstuurd, maar die werd door het betreffende bedrijf gewoon genegeerd. Ik heb uiteindelijk een blokkade voor dat bedrijf op mijn rekening laten zetten door de bank. Pas toen was het afgelopen met de onterechte afschrijvingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Nu online

GerkeP

Dat is een economisch delict, dus aangifte doen ;-)

Bij genoeg rode kaarten, wordt de vergunning ingetrokken ;-)

[ Voor 38% gewijzigd door GerkeP op 19-09-2014 21:02 ]

GerkeP

Pagina: 1 ... 63 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.