Ik heb geloof ik nogal wat aangewakkerd met mijn GPON, wat ik bedoelde is dat het technisch kan,en bij mijn uitleg haalde ik ook een voorbeeld omhoog waarbij KPN/Reggefiber op een magische manier het dubbele aantal aan glasfiber aansluitingen gaat opleveren in een tweetal
nieuwbouw projecten van Portaal zonder dat het aantal fisieke aansluitingen in de pop verandert.
Wat KPN zegt of belooft,tja... net als elke provider passen ze de waarheid aan zodat het past in hun eigen straatje, in de keuken mag je toch niet kijken en zo wel dan zal je toch met de uitleg van de chefkok genoegen moeten nemen en wat er werkelijk gebeurt of gaat gebeuren hoort zelfs de kok in dezelfde keuken niet.
Eurodocsis 2 zou er ook nooit komen, 180 Mbits via de kabel,je bent gek,maar ondertussen is men al aan het werk aan Eurodocsis 3 en is 180 mbits heel normaal.
Overigens gaat KPN ook in steeds meer wijken bij de abonnee Pairbonding gebruiken en stopt men met aanleg van glasvezels naar woningen omdat het graafwerk te duur is.
In princiepe komt uit de grondkabel van KPN in je meterkast een dubbele set aders binnen, bv voor gebruik van een tweede lijn, deze worden met 2 ISRA's verbonden ipv 1 en dan met een Y adapter worden ipv de huidige 2, er 4 draadjes gebruikt en kan men met VDSL 50 tot 100 mbits verbindingen opleveren ( 5 / 10 mb up ) en dan via de wijkcentrale de glasvezel op.
KPN trekt dus wel degelijk ook de trukendoos open,want 1,5 jaar geleden zei men nog dit niet te gaan doen. (Pairbonding)
Door een spoedopname in het ziekenhuis waar ik de afgelopen tijd heb verbleven,ga ik geen oude reacties omhoog halen want dan wordt het helemaal een bende en omdat ik er volgende week weer heen ga voor onbepaalde tijd,zal ik mijn "bijdragen" voor de toekomst dus moeten beperken.
/Edit excuses als ik niet de exacte protocollen, afkortingen of bepaalde technische details vermeldt waar men me graag op "pakt" maar het gaat om het plaatje,hoe dat plaatje tot stand komt is van minder belang en anders Google je effe verder,dat geneuzel daar wordt Tweakers niet mooier van.
[
Voor 7% gewijzigd door
Nick39 op 21-08-2014 12:29
]