(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 78 Laatste
Acties:
  • 431.282 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 07:59:
[...]

Denk jij dat ze het allemaal zomaar stop kunnen zetten en dan niet in een enorm juridisch gevecht belanden met het veel grotere vodafone (en de andere bedrijven natuurlijk)?
[...]
Ik kan niet helemaal opmaken wie je met 'ze' en 'het' bedoelt, maar in nog niet ontwikkelde gebieden is er niks stop te zetten... net zomin als in gebieden waar om wat voor reden nu geen open toegang is (zoals kennelijk een aantal Portaal gebieden).
Private partijen bepalen in principe zelf met wie ze onder welke voorwaarden en omstandigheden contracten sluiten, tenzij het een gereguleerde markt is (zwart-wit gesteld). De rol van de ACM hier daarom relevant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 17:34
Een overgang naar GPON kan niet zomaar. De huidige FTUs ondersteunen geen GPON. Het zijn vrij simpele producten die omzetten van optisch naar elektrisch en vv. en daarnaast beperkte ondersteuning voor VLANs en QoS hebben om onderscheid te maken tussen internet, IPTV en telefonie. Om over te kunnen zal KPN/Reggefiber dus in bijna alle gevallen de FTU moeten uitwisselen.
De apparatuur in de POP is een ander verhaal: die ondersteunt vaak zowel GPON als point-to-point Ethernet, een kwestie van een andere kaart in het rack schuiven. Daar zit ook de kostenbesparing: een port per klant of een port per 32/64/128 klanten maakt nogal wat uit.
Het lijkt me dus dat het vooral over nieuwe deployments gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:36
Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 10:46:
[...]

Ik kan niet helemaal opmaken wie je met 'ze' en 'het' bedoelt, maar in nog niet ontwikkelde gebieden is er niks stop te zetten... net zomin als in gebieden waar om wat voor reden nu geen open toegang is (zoals kennelijk een aantal Portaal gebieden).
Private partijen bepalen in principe zelf met wie ze onder welke voorwaarden en omstandigheden contracten sluiten, tenzij het een gereguleerde markt is (zwart-wit gesteld). De rol van de ACM hier daarom relevant...
Als de ACM als eis blijft stellen dat er per klant een andere operator als Tweak of Vodafone aan de slag moet kunnen dan wordt het vrij lastig om met GPON aan de slag te gaan. Als je als vervanging een WBA achtige oplossing accepteert, waarom zou je dan niet iets vergelijkbaars bij de kabelaars afdwingen (helemaal als die op IPTV over zouden stappen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
souris schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 11:52:
Een overgang naar GPON kan niet zomaar. De huidige FTUs ondersteunen geen GPON. Het zijn vrij simpele producten die omzetten van optisch naar elektrisch en vv. en daarnaast beperkte ondersteuning voor VLANs en QoS hebben om onderscheid te maken tussen internet, IPTV en telefonie. Om over te kunnen zal KPN/Reggefiber dus in bijna alle gevallen de FTU moeten uitwisselen.
De apparatuur in de POP is een ander verhaal: die ondersteunt vaak zowel GPON als point-to-point Ethernet, een kwestie van een andere kaart in het rack schuiven. Daar zit ook de kostenbesparing: een port per klant of een port per 32/64/128 klanten maakt nogal wat uit.
Het lijkt me dus dat het vooral over nieuwe deployments gaat.
Je verhaal klopt als je FTU vervangt voor NTU. De FTU's zijn overal geschikt voor. Die doen namelijk niks. Reggefiber zal dan ook geen NTU's gaan uitwisselen. Dat zal de operator moeten doen (lees: KPN).

Maar ik ben het geheel met je eens verder. Ombouwen van een bestaand PtP netwerk naar een GPON is ondoenlijk en volkomen onlogisch. Bij nieuwe projecten zou het wellicht wel kunnen. Maar daarvoor verwijs ik naar mijn eerdere reactie (niet aan de orde dus).

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brogues
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-01-2021
Hoe zet ik opnames van mijn ene M540 over op mijn andere M540?

Nijmegen-Oost  FTTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:37
Je kunt helaas geen opnames overzetten van de ene naar de andere amino M540 of M532.

Alleen kijken en vervolgens verwijderen is een optie. Dit heeft te maken met beveiliging van de opnames.

[ Voor 39% gewijzigd door .NCK op 12-08-2014 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
brogues schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 18:34:
Hoe zet ik opnames van mijn ene M540 over op mijn andere M540?
Opties zijn inderdaad afkijken of capturen met een HDMI capture kaart en een kastje dat de HDCP kopieer beveiliging van het signaal afhaalt zodat je e.a. op de pc op kunt slaan als backup voor persoonlijk gebruik
.

[ Voor 5% gewijzigd door joop99 op 12-08-2014 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mrbeam schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 23:07:
Sinds zaterdag ochtend geen internet en iptv meer van xms in Hilversum/Kerkelanden.
Heb glasmodem en router al een paar keer 5 min van de spanning gehaald, maar helaas. Ben ik de enige?
Monteur heeft ons op een andere poort in de centrale gezet en het werkt allemaal weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En Fiber heeft ook zo z'n eigen aardigheden... (zie het Fiber topic).

/edit voor de zekerheid:
Ik bedoel de ISP, niet de mede-tweaker ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2014 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe Genexis nt vandaag ontvangen ter vervanging van het oude 100mb modem van XMS. 26 augustus is de overstap naar Xs4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:47
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 21:37:
Nieuwe Genexis nt vandaag ontvangen ter vervanging van het oude 100mb modem van XMS. 26 augustus is de overstap naar Xs4all.
Spannend! Hou ons op de hoogte :)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brogues
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-01-2021
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 21:37:
Voor mijn FTTH heb ik een Genexis cra-f12tc, 100 mbit/sec.
Wat voor een type Genexis heb jij ontvangen?

Nijmegen-Oost  FTTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een 100Mb versie van Vodafone als ik het goed heb. Ik ga naar een Gigabit versie. De MC901.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:04

GerkeP

Vragen mag altijd........

Ik heb van xs4all ook een Gigabit versie

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 14:31

j1nx

Geek - Enjoying life

j1nx schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 08:34:
Even voor de opzeggers tussen ons;
[...]
Ziggo overstap was niet echt lekker gegaan en dus handmatig wat later als geplanned op moeten zeggen. (verhuizing was op 1 Mei)

Alle rekeningen gewoon betaald, vanaf Juni natuurlijk al geen extra kosten meer op de rekening als bijvoorbeeld telefonie.

Echter nu is de rekening al weer binnen en zal er eerdaags wel weer afgehaald worden;
[afbeelding]

Hoe kan je nu een Factuur gedateerd op Juli genaamd Juni en dan vooraf Augustus eraf halen?
Heb hier niet zo zin in, ga zo op vakantie en kan heerlijk eten van die 5 tientjes.

Storneren of niet? Dat recht heb ik toch gewoon?
OK, bovenstaande verhaal;

- Dus gestorneerd
- Van webcare op schrift dat ze de herinneringen tegen zouden houden
- Van webcare op schrift dat het dan eind Augustus helemaal vanzelf goed zou komen en ik mijn te veel in rekening gebrachte kosten daar zou terug krijgen.

Wat denk je dat er voor deze maand in de email staat te wachten?

Inderdaad, gewoon IJskoud weer een nieuwe rekening waar ze September weer willen incasseren !!
Webcare geeft niet thuis.

Dat word dus; Storneren, incasso intrekken en een rode kaart van de bank.

Te gek voor woorden dit.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:27

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Misschien wachten ze daarom wel om naar Telfort over te gaan, dat overleeft de administratie niet >:)
Intussen blijven we gewoon het volle pond betalen voor een tot op het bot uitgekleed product ;w

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:10

inXs

known as inXs

Weet iemand onder welke noemer Vathorst valt? Is dat ook 'oud portaal' gebied? Ik kan bijvoorbeeld niet kiezen tussen tweak groen of blauw... Maar ik twijfel nog of welke voor ons geldt, weet iemand hoe dit precies zit?

Verder heb ik nog niets van Telfort vernomen, dus ben benieuwd. Wegens een pakket aanpassing (downgrade) zitten we nog vast XMS tot maart 2015. Telfort geeft aan dat het abonnement zijn duur blijft houden bij de omzetting naar Telfort, maar is dat echt zo?

Edit: de site spreekt zichzelf tegen, verderop staat dat je er binnen een maand vanaf kan! Dat is mooi, dan kan ik even gaan shoppen, iemand nog een internet + telefoon tip? Of anders alleen internet?

En edit 2, tweak kan tegenwoordig wel gelijk ;)

En edit 3: Fiber,nl, die is dus niet leverbaar, weet iemand hoe dat dan zit?

[ Voor 26% gewijzigd door inXs op 20-08-2014 18:39 ]

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij overgang naar Telfort vervalt naar ik heb begrepen de gratis niewsserver. Dat is een wijziging in het nadeel van de klant, je kan daarna dus meteen weg.
Het is alleen de vraag wanneer de overgang naar Telfort dan is en of je zoveel geduld nog hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:52
inXs schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 18:31:
Weet iemand onder welke noemer Vathorst valt? Is dat ook 'oud portaal' gebied...?
Nee dat is nieuwbouw met een relatief nieuw glasvezel netwerk, zeker geen oud Portaal gebied.

En verder gewoon hier gaan plussen en minnen:

https://www.glasvezel-vergelijken.nl/

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder heb ik nog niets van Telfort vernomen, dus ben benieuwd. Wegens een pakket aanpassing (downgrade) zitten we nog vast XMS tot maart 2015. Telfort geeft aan dat het abonnement zijn duur blijft houden bij de omzetting naar Telfort, maar is dat echt zo?

Edit: de site spreekt zichzelf tegen, verderop staat dat je er binnen een maand vanaf kan! Dat is mooi, dan kan ik even gaan shoppen, iemand nog een internet + telefoon tip? Of anders alleen internet?
Mij is zowel door Lijbrandt als door Telfort verzekerd dat na migratie van Lijbrandt naar Telfort het lopende contract wordt overgenomen. Na afloop van de nog lopende contractsduur blijk je abonnee bij Telfort. Daarna kun je per maand opzeggen.
Kies je nu zelf om voortijdig naar Telfort te gaan, dan begin je aan een nieuw jaarcontract.

Wat voor Lijbrandt geldt, geldt ook voor XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet iemand onder welke noemer Vathorst valt? Is dat ook 'oud portaal' gebied? Ik kan bijvoorbeeld niet kiezen tussen tweak groen of blauw... Maar ik twijfel nog of welke voor ons geldt, weet iemand hoe dit precies zit?

En edit 2, tweak kan tegenwoordig wel gelijk ;)

En edit 3: Fiber,nl, die is dus niet leverbaar, weet iemand hoe dat dan zit?
Tweak heeft helemaal geen groen en blauw meer. Is al sinds 16 juni compleet anders ingericht qua pakketten. Geen WGDO (blauw) meer maar eigen platform met in Amersfoort dan nog wel met KPN TV signalen.

Als Telfort leverbaar is, is Fiber dat ook. Foutje in hun eigen database wellicht?

Ik ben van Concepts naar Telfort gemigreerd. Zelfde verhaal als straks bij XMS dus. Contract blijft van gelijke duur en wordt niet stiekem verlengd. Tenzij je bij die migratie over wil naar een betere aanbieding die geldt voor nieuwe Telfort abonnees. Dan wordt ook jij gezien als nieuwe klant met nieuw jaarcontract. Maar doe je niks en laat je je migreren dan blijft het voor jou dus maart 2015 en daarna maandelijks opzegbaar. Wat bij Telfort een stuk sneller en soepeler gaat dan bij XMS.

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Fiber schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 19:01:
[...]

Nee dat is nieuwbouw met een relatief nieuw glasvezel netwerk, zeker geen oud Portaal gebied.

En verder gewoon hier gaan plussen en minnen:

https://www.glasvezel-vergelijken.nl/
Tja, volgens die site zou ik ook op mijn adres xs4all kunnen bestellen. Alleen jammer dat xs4all zelf van mening is dat er nog geen glas ligt...

• Fiber
Dan moet je ze even bellen als je echt xs4all wil...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Ik heb geloof ik nogal wat aangewakkerd met mijn GPON, wat ik bedoelde is dat het technisch kan,en bij mijn uitleg haalde ik ook een voorbeeld omhoog waarbij KPN/Reggefiber op een magische manier het dubbele aantal aan glasfiber aansluitingen gaat opleveren in een tweetal nieuwbouw projecten van Portaal zonder dat het aantal fisieke aansluitingen in de pop verandert.
Wat KPN zegt of belooft,tja... net als elke provider passen ze de waarheid aan zodat het past in hun eigen straatje, in de keuken mag je toch niet kijken en zo wel dan zal je toch met de uitleg van de chefkok genoegen moeten nemen en wat er werkelijk gebeurt of gaat gebeuren hoort zelfs de kok in dezelfde keuken niet.
Eurodocsis 2 zou er ook nooit komen, 180 Mbits via de kabel,je bent gek,maar ondertussen is men al aan het werk aan Eurodocsis 3 en is 180 mbits heel normaal.
Overigens gaat KPN ook in steeds meer wijken bij de abonnee Pairbonding gebruiken en stopt men met aanleg van glasvezels naar woningen omdat het graafwerk te duur is.
In princiepe komt uit de grondkabel van KPN in je meterkast een dubbele set aders binnen, bv voor gebruik van een tweede lijn, deze worden met 2 ISRA's verbonden ipv 1 en dan met een Y adapter worden ipv de huidige 2, er 4 draadjes gebruikt en kan men met VDSL 50 tot 100 mbits verbindingen opleveren ( 5 / 10 mb up ) en dan via de wijkcentrale de glasvezel op.
KPN trekt dus wel degelijk ook de trukendoos open,want 1,5 jaar geleden zei men nog dit niet te gaan doen. (Pairbonding)
Door een spoedopname in het ziekenhuis waar ik de afgelopen tijd heb verbleven,ga ik geen oude reacties omhoog halen want dan wordt het helemaal een bende en omdat ik er volgende week weer heen ga voor onbepaalde tijd,zal ik mijn "bijdragen" voor de toekomst dus moeten beperken.
/Edit excuses als ik niet de exacte protocollen, afkortingen of bepaalde technische details vermeldt waar men me graag op "pakt" maar het gaat om het plaatje,hoe dat plaatje tot stand komt is van minder belang en anders Google je effe verder,dat geneuzel daar wordt Tweakers niet mooier van.

[ Voor 7% gewijzigd door Nick39 op 21-08-2014 12:29 ]

• Mrbeam
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@Nick39
Sterkte met de gezondheid!

Verwijderd

@Nick39
Wij zullen je weer missen ;w

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2014 12:32 ]

Mrbeam schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 12:24:
@Nick39
Sterkte met de gezondheid!
Merci, ik heb bloedproppen in beide longen,longslagaders,daardoor een longinfarct gehad (wist niet eens dat dat bestond) en een hartritmestoornis die hardnekkig is en men heeft al 2 keer met een flinke stroomstoot de boel moeten resetten.
Mijn eigen interne "bedrading" is dus niet in orde, de suiker klopt niet en de bloedproppen blijken van trombose te komen waar ik de komende tijd,en de afgelopen 2 weken al per dag 2 spuiten in de buik voor krijg.
Misschien tijd voor wat airbonding want ik zit nu met een "zuurstofsnorretje" op de laptop waar ik een uurtje gebruik van mag maken,dus even snel wat boeken inladen in de reader en dan weer plat. ;w

[ Voor 9% gewijzigd door Nick39 op 21-08-2014 12:40 ]

• White_Collar
Wow sterkte Nick, ik mis onze gesprekken nog wel eens aan de telefoon uit de goede oude xms tijd :-(

[ Voor 18% gewijzigd door White_Collar op 21-08-2014 12:38 ]

White_Collar schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 12:38:
Wow sterkte Nick, ik mis onze gesprekken nog wel eens aan de telefoon uit de goede oude xms tijd :-(
Ik wil best wat in je oor hijgen,maar verder kom ik even niet :9~ Ja.. ik mis het ook.. de goede oude tijd.

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-09 15:38
Nick39 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 12:40:
[...]
Ik wil best wat in je oor hijgen,maar verder kom ik even niet :9~ Ja.. ik mis het ook.. de goede oude tijd.
En bedankt voor dat beeld (gaat zijn ogen even met chloor spoelen) ;)

Maar sterkte!
denan schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 12:45:
[...]

En bedankt voor dat beeld (gaat zijn ogen even met chloor spoelen) ;)

Maar sterkte!
Je bent jaloers ! :P

• White_Collar
nieuws: Telfort wil klanten die drm omzeilen de mond snoeren

Ik kan hier alleen maar om lachen, kpn die het niet kan hebben dat hun beveiliging gekraakt is :P

[ Voor 13% gewijzigd door White_Collar op 21-08-2014 13:44 ]

• Fiber
Glashart Media en/of KPN ITNS om meer precies te zijn...

Even nog voor Nick39 over die nieuwbouw Portaal. Ik heb het zelf niet gecheckt maar zou het wellicht kunnen dat ze de 2 vezel-eis hebben laten vallen en nog maar 1 vezel in die woningen naar binnen brengen? Dan kan je op ODF niveau ineens twee keer zoveel woningen op een lade kwijt. Namelijk 96 in plaats van 48.

Voor de rest: Beterschap!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:43
Beterschap Nick en ik wens je en voorspoedig genezingsproces.
Barre73 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 14:16:
Even nog voor Nick39 over die nieuwbouw Portaal. Ik heb het zelf niet gecheckt maar zou het wellicht kunnen dat ze de 2 vezel-eis hebben laten vallen en nog maar 1 vezel in die woningen naar binnen brengen? Dan kan je op ODF niveau ineens twee keer zoveel woningen op een lade kwijt. Namelijk 96 in plaats van 48.

Voor de rest: Beterschap!
Ik mag nog 5 minuten: op die tweede vezel staat toch analoge tv ?

• Fiber
Bij mij wel...

En DVB-C...

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-09 13:51

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
@Nick39
Sterkte met je gezondheid!

@WC
Idd lachwekkend dat een paar tweakers met wat software de boel zo "open" kunnen gooien.

Gelukkig is de boel bij mij nog steeds niet gecodeerd (tenzij ze dat nu in mijn vakantie gedaan hebben), dus kan ik nog steeds op mijn htpc kijken zonder "speciale" software.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 14:31

j1nx

Geek - Enjoying life

lol, vandaag ook als nog gewoon een herinerring ontvangen voor de vorige gestorneerde bedrag.

ik ga ze aanschrijven met een herinering dat ik de te veel in rekening gebrachte kosten nog niet heb mogen ontvangen ondanks schrifetijke confirmatie dit op 15 augustus te mogen ontvangen.

binnen 2 weken niet binnen, ben ik genoodzaakt 10 euro administratie kosten te berekenen.

@Nick39

mocht je ergens stiekum nog een minuutje hebben. zou graag jouw template willen ontvangen. voor nu in ieder geval alvast beterschap

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-09 05:44
@Nick39
Sterke en beterschap ondanks dat ik een lurker was in dit topic ga ik je wel missen.

@Thasaidon
Jij zat toch ook in 1211 gebied dacht ik, dan heb jij nu toch ook geen HD zenders uit het basis pakket meer?

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09 15:24
Heb gisteren ook eens gekeken op de glasvezel vergelijkingssite en toen viel me op dat KPN geen dvb-C aanbiedt bij de glas abbo's. Weet iemand hier de reden van hebben we nu wel via XMS.

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Wingie schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 22:43:
Heb gisteren ook eens gekeken op de glasvezel vergelijkingssite en toen viel me op dat KPN geen dvb-C aanbiedt bij de glas abbo's. Weet iemand hier de reden van hebben we nu wel via XMS.
Heel eenvoudig dvb-c loopt via het analoge signaal en KPN levert geen analoge tv.

• Fiber
Wingie schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 22:43:
KPN heeft nooit Analoog en DVB-C gehad bij mijn weten.

XMS heeft vanaf het begin analoog omdat (digitale) iptv toen nog niet of nauwelijks bestond (in Nederland). Later is iptv toegevoegd als belangrijkste tv platform en nog weer later DVB-C om de overstap voor kabel klanten (Vooral Ziggo geloof ik) makkelijker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Fiber schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 23:55:
[...]

KPN heeft nooit Analoog en DVB-C gehad bij mijn weten.
KPN heeft ooit analoge tv gehad (voor er DVB-C bij kwam). Toen ik in Almere glasvezel aanvroeg bij KPN zou daar analoge tv bij zitten. Ergens in 2009/2010 is dat eraf gesloopt en zouden we extra IPTV ontvangers gratis krijgen als compensatie. Uiteindelijk heb ik deze aanvraag geannuleerd.

Omdat analoge tv een tweede vezel gebruikt heb je per woning 2 vezels nodig, vandaar ook de suggestie van Barre73 dat je door deze te laten vervallen twee keer zoveel woningen op een odf zou kunnen aansluiten(waarbij je per woning maar 1 vezel over houdt). Dat zou in deze gebieden het effect hebben dat de aanbieders met analoge/dvb-c tv er niet kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kleine nuacne: Die aanbieders kunnen prima leveren als hun orderstraat en die van ITNS zodanig wordt aangepast dat bijvoorbeeld Telfort hetzelfde pakket kan leveren als anders maar dan zonder analoog/dvb-c. Dat kan nu niet zoals je vaak ziet in grote nieuwbouw gebieden. Daar is dan een PoP neergezet waar KPN geen CATV verbinding naar toe heeft gelegd. Dan kan Telfort meteen helemaal niets meer leveren. Dat zou anders moeten mijns inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:38
Even een vraagje voor de mensen hier :)
Hoe zit dat met de openheid van de verschillende netwerken? Is Reggefiber eigenlijk verplicht anderen toe te laten? En hoe zit dat met het netwerk van Cogas bijv. Daar zouden eerst meerdere aanbieders komen, maar op een gegeven moment heeft Cogas een overeenkomst met Caiway gemaakt waardoor zij nu de enige aanbieder zijn op dat netwerk. Zijn zij verplicht anderen toe te laten? Of is dit hele gebeuren gewoon weer hetzelfde als met de kabel? Het zou kunnen, maar het hoeft niet, dus gebeurt het uiteindelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1): Ja. Reggefiber is een open netwerk op ODF niveau. Dat betekent dat Reggefiber iedereen toelaat om apparatuur in de PoPs te plaatsen en op die manier klanten te bedienen. Dat is dus niet op provider niveau maar op operator niveau. Prijzen daarvoor zijn gereguleerd door de ACM. En heel veel andere zaken trouwens ook (aantal toegestane cityPoPs bijvoorbeeld..)
2)Cif/Caiway/Cogas: Niet openbaar. Dat netwerk wordt door CIF/Cogas aangelegd op basis van het netwerk dat de kabelaanbieder heeft met daarbij een exclusief gebruik voor die kabelaar gedurende een bepaalde tijd. Wat die tijd is schijnt niemand te weten maar het kan voor bijvoorbeeld CIF niet heel rendabel zijn om dat zo heel lang te doen. Tenzij Caiway heel fors betaalt..

[ Voor 6% gewijzigd door Barre73 op 22-08-2014 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:38
Ah ok. Mja, is in ieder geval mooi om te weten dat er nog hoop is voor de mensen in die gebieden. Ik was uiteraard bekent met dat Reggefiber op operator niveau zit. Ik heb nog steeds de hoop dat Vodafone een keer met hun eigen zooi aan komt zetten. Ik zit hier namelijk in een max 100/100 gebied aangelegd in 2010 en verwacht niet dat ze die apparatuur voor 2020 gaan vernieuwen. Een nieuwe operator zou wat dat betreft geweldig zijn :) En uiteraard een aanbieder met andere streams dan die van KPN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vodafone is al begonnen met de uitrol van eigen apparatuur hoor. Maar dat neemt uiteraard bij elkaar wel een flinke tijd in beslag (tot einde 2015 of zo...) Waarbij ze lijken te beginnen bij de plaatsen waar ze het makkelijkst een backhaul naar de cityPoP kunnen laten aanleggen door Eurofiber.

Wat betreft upgrade in bestaande gebieden van 100mbit naar Gigabit:Daar is KPN al lang mee begonnen. Dus ik verwacht zeker niet dat dit tot 2020 duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToTheBone
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-08 07:52
Ik heb van XMS nog niets vernomen over een eventuele migratie naar Telfort maar uit alle berichtgeving blijkt: vroeger of later gaat dat er aan komen. Ik kon bij aanleg van de glasvezel hier in eerste instantie kiezen uit 2 aanbieders: XMS of KPN. Voor mij was er maar 1 keuze mogelijk, XMS, en wel om twee redenen: 1 XMS levert een analoog en DVB-C R/TV signaal mee. Dat wil ik niet missen. 2. Het is niet van KPN. Ondertussen is XMS wél van KPN maar gaat verdwijnen. De keuze in providers is wel aanzienlijk ruimer geworden.

Gezien alle commotie nu om de brieven van Telfort met betrekking tot IPTV op de HTPC kom ik (opnieuw) tot de conclusie dat ik eigenlijk helemaal niet naar Telfort wil en liefst ook helemaal niet binnen de KPN stal wil blijven. Ik gebruik op het moment niet eens een HTPC maar de manier waarop ze hier mee omgaan is diep triest. Ik zal mijn contract tot de vervaldatum bij XMS netjes uitdienen en daarna wil ik iets anders.

Welke providers zijn er nog die gewoon een analoog RTV signaal meeleveren? Als daar geen fatsoenlijke provider meer bij is zal de glasvezel "Internet only" worden en dan terug naar UPC voor basis RTV. Ik ben op zich altijd redelijk tevreden geweest met de UPC diensten afgezien van de belachelijk lage upload snelheid in verhouding met de download. (en dat was nog voordat ze die halveerden! Nu adverteren ze met verhoogdse upload terwijl deze gewoon weer op het oude niveau terug is. Als ze deze nogmaals verdubbelen komt ook internet via UPC weer in beeld.)

Grtz,

S.R.

[ Voor 14% gewijzigd door ToTheBone op 22-08-2014 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Solcon, Fiber en Stipte bieden het pakket dat je nu bij XMS hebt of anders bij Telfort zou krijgen.
Maar geen enkele aanbieder biedt nog IP streams die ongecodeerd zijn. En dat is de toekomst. Contentaanbieders eisen het nu gewoon. Punt uit.
Enige uitzondering is WGDO netwerk maar dat zal wss snel uitfaseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Barre73 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:28:
Solcon, Fiber en Stipte bieden het pakket dat je nu bij XMS hebt of anders bij Telfort zou krijgen.
Maar geen enkele aanbieder biedt nog IP streams die ongecodeerd zijn. En dat is de toekomst. Contentaanbieders eisen het nu gewoon. Punt uit.
Enige uitzondering is WGDO netwerk maar dat zal wss snel uitfaseren.
Vandaar dat TV bij ons steeds meer naar de achtergrond verdwijnt. Bij ons wordt er inmiddels meer Netflix gekeken dan gewoon TV, en die 12 euro per maand is het geld meer waard dan al die herhalingen en beperkingen van IPTV en de omroepen.
Als Hulu straks ook officieel beschikbaar komt, dan gaat TV er bij ons helemaal uit. Jammer voor al die investeringen in die IPTV platformen ;)

En allemaal gewoon te bekijken op je HTPC, tablet, laptop, chromecast etc zonder allerlei trucs uit te moeten halen.

En dan kom je vanzelf bij de vergelijking met de CD-verkopen etc.

[ Voor 9% gewijzigd door GerkeP op 22-08-2014 13:22 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Nick39
Heel veel sterkte en beterschap!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
The-Priest-NL schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 22:35:
@Thasaidon
Jij zat toch ook in 1211 gebied dacht ik, dan heb jij nu toch ook geen HD zenders uit het basis pakket meer?
Nee, ik zit in een WGDO gebied 3906. En daar kan ik (voorlopig) nog steeds op de HTPC kijken zonder poespas of lastige dingen. Dit zou per 1 juli? (volgens een gerucht op dit forum) afgelopen zijn, maar ik ben net terug van vakantie en werkt het nog steeds.

Er zijn al wel wat zenders naar de KPN straat gegaan en dus gecodeerd, maar dat zijn er maar een paar welke ik toch al niet keek, en van degene die ik nog wel kijk zijn de SD variant nog wel ongecodeerd en dus te bekijken.

En als ze dan om gaan... dan gebruik ik gewoon de decoders die ik heb liggen.
Wel jammer, want ik vind alles via 1 apparaat (dus ook dvd's, cd's, mp3's, radio, internet, etc via de PC) veel handiger en veel beter qua audio door de 5.1 set die aan de PC hangt.

.
GerkeP schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:18:
[...]
...
Vandaar dat TV bij ons steeds meer naar de achtergrond verdwijnt.
...
Ook wij kijken bijna geen tv meer... ja Journaal om rustig onze koffie bij te drinken ;)
Maar wij hebben de tv vooral nog voor de koters, want die kunnen écht niet zonder >:)

[ Voor 24% gewijzigd door Thasaidon op 24-08-2014 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-09 05:44
Klopt SD is nog ongecodeerd (ook bij mij) en mijn huidige setup gebruikt dan ook alleen SD zenders uit het basispakket.

Ik ben met de nieuwe setup aan het spelen maar dat hoort in een ander draadje thuis ;)

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Yup, dat draadje ken ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToTheBone
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-08 07:52
Barre73 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:28:
Thanks Barre73, ik zal die 3 eens aan een nader onderzoek onderwerpen om te zien of een ervan me mogelijk beter bevalt.

Grtz,

S.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Laatst online: 12-09 21:21
Mijn ouders zitten momenteel bij XMS. Voor de telefonie hebben zij momenteel de telefoons rechtstreeks aangesloten op de Genexis NTU. Is bekend of met de migratie naar Telfort het verplicht wordt om de Experia Box te gebruiken? Of blijft de huidige infrastructuur gehandhaafd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

awenger schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 16:34:
Mijn ouders zitten momenteel bij XMS. Voor de telefonie hebben zij momenteel de telefoons rechtstreeks aangesloten op de Genexis NTU. Is bekend of met de migratie naar Telfort het verplicht wordt om de Experia Box te gebruiken? Of blijft de huidige infrastructuur gehandhaafd?
Het blijft KPN ITNS dus geen Experia Box. Dat is alleen bij Telfort ADSL

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2014 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Precies. Telfort is gelijk aan XMS. Modem hoeft ook niet vervangen te worden, routers niet, settopboxen niet etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Barre73 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 18:35:
Precies. Telfort is gelijk aan XMS. Modem hoeft ook niet vervangen te worden, routers niet, settopboxen niet etc...
Volgens mij toch niet helemaal, want je zegt zelf...
Barre73 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:01:
Kleine nuacne: Die aanbieders kunnen prima leveren als hun orderstraat en die van ITNS zodanig wordt aangepast dat bijvoorbeeld Telfort hetzelfde pakket kan leveren als anders maar dan zonder analoog/dvb-c.
...
Of begrijp ik niet wat jij bedoeld? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag, tussen 8 en 13, zal dus wel om 12.55uur zijn dus, komt de monteur om de boel om te gooien naar Xs4all. Ben benieuwd of de verbinding direct werkt. Ik heb Xs4all de overstap laten regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Welke diensten ga je afnemen bij xs4all? En kun je me laten weten hoe die bevallen?
Ik zit er namelijk ook over te denken om over te stappen, maar zit nog ff met analoge tv en hun manier van "IPTV" in me maag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen internet. De rest interesseert mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
ok, dank je. Ik ben dus nog steeds op zoek naar een goed alternatief.
analoog, iptv (waarbij ik de amino's kan blijven gebruiken), tel. en 100Mb up.down internet.
Als extra zou mooi zijn:
Dat ik nog steeds via de HTPC kan blijven kijken (zonder poespas).
Een vast IP.
Eigen servers mogen draaien.

[ Voor 45% gewijzigd door Thasaidon op 26-08-2014 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Oftewel xs4all ;)
TV mag je wel bekijken bij mijn zwager, die heeft alles van xs4all.
Of je doet het zelfde als ik, Internet/telefonie bij xs4all en tv bij Ziggo

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Yup, zoals jij het hebt had ik ook al aan gedacht... Maar ik zou het liefst alles in 1 willen.

En ik zit met het feit dat ik naar bijna iedere kamer UTP heb liggen, maar géén coax. En helaas ook niet meer de ruimte om die nog te trekken :(

Dus ja, ik ben nog zoekende in "het grote donkere bos der opties" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thasaidon schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:12:
[...]

Volgens mij toch niet helemaal, want je zegt zelf...

[...]

Of begrijp ik niet wat jij bedoeld? ;)
Het laatste denk ik :-)

Het antwoord van vrijdag 22 aug ging over het wel of niet kunnen leveren van bijvoorbeeld Telfort indien er geen analoge vezel in de PoP zit. Wat je nu ziet is dat Telfort alleen maar kan leveren als KPN- ITNS ook een CATV vezel naar de PoP heeft laten leggen (of naar de cityPoP dan). Ligt die er niet, vaak vooral in nieuwbouwgebieden, dan kan je alleen KPN, XS4All of een andere IPTV only provider bestellen.
Ik heb dat altijd vreemd gevonden. Waarom zouden die ITNS providers als Telfort, XMS, Lijbrandt etc.. niet gewoon een pakket kunnen leveren zoals normaal, maar dan zonder de analoge/DVBC TV. Maar dus wel een Genexis Core/Hybrid, Amino's, HD+ streams etc..
Maar dat schijnt dus te komen door de orderstraat. Je kan bij ITNS alleen maar het complete pakket afnemen, of anders niks.

Het andere uiterste zou zijn dat Telfort overgaat op de KPN WBA straat, net als ze doen op ADSL. Dus met een mediaconverter, alleen IP vezel en dan een experiabox achtige constructie erachter. Met Motorola of Arcadyan decoders etc. Dus een kopie van KPN. Maar dat is op dit moment niet aan de orde en dat was mijn antwoord op de andere vraag:
Als je nu van XMS naar Telfort gaat verandert er niets in je setup. Eigenlijk verandert alleen de kleur van je menu op de Amino. Dat heb ik zelf meegemekaakt toen ik van Concepts werd gemigreerd naar Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerkeP schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:39:
Oftewel xs4all ;)
Hoezo XS4all?

Geen Amino's meer, geen analoog en geen kans op HTPC.

Ik zie het niet helemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ Thasaidon: Wat jij wil kan simpelweg niet in zijn geheel.

analoog, iptv (waarbij ik de amino's kan blijven gebruiken), tel. en 100Mb up.down internet.
* Alleen Telfort, Stipte, Solcon en Fiber
Als extra zou mooi zijn:
Dat ik nog steeds via de HTPC kan blijven kijken (zonder poespas).
* Alleen als je in WGDO gebied woont en dan bij genoemde providers in principe.
Een vast IP.
* Alleen bij XS4All
Eigen servers mogen draaien.
* Daar ken ik de voorwaarden niet voldoende voor...die zal je per provider moeten bekijken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Barre73 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:48:
[...]

Hoezo XS4all?

Geen Amino's meer, geen analoog en geen kans op HTPC.

Ik zie het niet helemaal...
Geen Amino's meer, maar wel gewoon TV op je HTPC met WebTV bijvoorbeeld ;)

https://www.xs4all.nl/kla...deroverzicht-basispakket/

En met XBMC kan tegenwoordig ook heel veel (al dan niet legaal)

[ Voor 19% gewijzigd door GerkeP op 26-08-2014 12:01 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Die optie om IPTV op een HTPC te kijken wordt toch al kleiner en kleiner, want ik verwacht dat op den duur alles wel naar de KPN straat gaat en dan is alles met verimatrix dichtgetimmerd.

En ik heb geen zin om allerlei software en trucks uit te moeten halen om toch te blijven kijken op de HTPC. Zeker niet nu daar zoveel om te doen is...
nieuws: Telfort wil klanten die drm omzeilen de mond snoeren

Dus dit is een mooie extra voor zolang het nog duurt...

En eigenlijk maakt het me niet uit hoe het met de (IP)TV zit... als het maar via een UTP naar de (smart-)TV's op de woon-/slaapkamer(s) komt en iig wel goede beeldkwaliteit heeft, met of zonder stb ertussen,,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-08 09:55
Na een jaar XMS vandaag de boel opgezegd en een nieuw abonnement bij UPC genomen.

De kwaliteit van het TV beeld en de aanzienlijk lagere abonnementskosten hebben de doorslag gegeven.
ik bespaar nu in een jaar tijd ruim 300 euro...! Nadeel, de upload is meer dan gehalveerd, als voordeel wel een download van 200 Mb/s.

Volgend jaar zie ik wel weer of glasvezel nu eens de beloftes waar kan maken...

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:33
Raveon schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 14:24:
Na een jaar XMS vandaag de boel opgezegd en een nieuw abonnement bij UPC genomen.

De kwaliteit van het TV beeld en de aanzienlijk lagere abonnementskosten hebben de doorslag gegeven.
ik bespaar nu in een jaar tijd ruim 300 euro...! Nadeel, de upload is meer dan gehalveerd, als voordeel wel een download van 200 Mb/s.

Volgend jaar zie ik wel weer of glasvezel nu eens de beloftes waar kan maken...
Seriously? Kwaliteit van het tv-beeld? Daarvoor hoef je bij UPC niet voor aan te kloppen en al helemaal niet voor de prachtige oplossing die horizon heet. :/

Nee doe mij maar een amino die gewoon doet wat die moet doen.

Zelfs de UPC verkopers in de UPC winkels lopen te klooien met die box, lachertje toen ik daar laatst stond.. Uiteindelijk probeerde de verkoper me een normale box te verkopen en gaf toe dat horizon nog niet echt geweldig was en in enkele gevallen wel prima functioneert 8)7

En de kosten eerste 6 maanden 52,50 en daarna 70 bij UPC. Bij telfort zit je standaard op 52,50..

[ Voor 4% gewijzigd door Gangster93 op 27-08-2014 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-08 09:55
Gangster93 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 00:37:
[...]

Seriously? Kwaliteit van het tv-beeld? Daarvoor hoef je bij UPC niet voor aan te kloppen en al helemaal niet voor de prachtige oplossing die horizon heet. :/

Nee doe mij maar een amino die gewoon doet wat die moet doen.

Zelfs de UPC verkopers in de UPC winkels lopen te klooien met die box, lachertje toen ik daar laatst stond.. Uiteindelijk probeerde de verkoper me een normale box te verkopen en gaf toe dat horizon nog niet echt geweldig was en in enkele gevallen wel prima functioneert 8)7

En de kosten eerste 6 maanden 52,50 en daarna 70 bij UPC. Bij telfort zit je standaard op 52,50..
De beeld kwaliteit is gewoon stukken beter.
Ik heb samen met de buurman zitten kijken hij heeft UPC en ik XMS, zijn kwaliteit is vele malen beter op dezelfde tv.

Die horizonbox zal niet perfect zijn daar ben ik me van bewust. Maar het dat neem ik door het prijsverschil voorlief.

En nee geen 6 maanden korting, ik krijg netjes 12 maanden 25% korting.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/q34tVzf.png

Telfort is gewoon aanmerkelijk duurder met een vergelijkbaar pakket...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QNVrB5W.png

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Raveon schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 10:28:
[...]

De beeld kwaliteit is gewoon stukken beter.
Ik heb samen met de buurman zitten kijken hij heeft UPC en ik XMS, zijn kwaliteit is vele malen beter op dezelfde tv.
Ik heb zowel XMS als UPC lange tijd naast elkaar gehad. Er is geen waarneembaar verschil in beeld kwaliteit. Het is beiden zeer strak. Instellingen van de TV kunnen ook een vertekend beeld geven. Dit kan soms per HDMI poort verschillen.
Daarbij moet ik zeggen dat ik de amino qua stabiliteit zeer kon waarderen. Werkt snel en eenvoudig. De decoders van UPC (zowel de oude generatie als horizon) hebben zo hun kuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn overstap is klaar in ieder geval. Jongens van Reggefiber zouden er tussen 8 en 13 zijn. Dat werd dus 13.30 heel verrassend. De pop zit hier 50 meter verder op de hoek. Mijn verbinding viel weg en 2 minuten later stonden ze voor de deur.
Oude XMS doos vervangen en nieuwe opgehangen. Zelf het Fritzbox modem geïnstalleerd en een uur nadat Reggefiber weg was was de verbinding naar Xs4all actief. Wachten op een monteur van Guidion om het modem te installeren zou een dag duren.

Ik heb trouwens tot op heden nul,nul van XMS gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Een speedtest.net plaatje of zo zou leuk zijn... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3717260030.png

Download blijft iets achter. Upload daarentegen. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Verwijderd schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 12:36:
[afbeelding]

Download blijft iets achter. Upload daarentegen. O+
Hmmmmffff :( ik zit nog met een adsl snelheid van max 100/100... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Nice! Hoe lang doet een blu-ray er over om binnen te komen...? 5 minuten? 10 minuten? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot nog toe gaat het het snelste met Cheapnews. Die piekt soms naar 30MB. Ik kan geen newsserver vinden die boven de 200Mb uitkomt. Ook NewsXs zegt met 50 draadjes een ongelimiteerde snelheid te hebben maar die blijft ook hangen rond de 200Mb.

Gister een filmpje van 20GB en die was met 13min. in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerkeP schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:39:
Oftewel xs4all ;)
Mag effe dagje thuis spelen... eigenlijk tot donderdag , zie dat Ziggo er vandaag 10 HD zenders heeft bijgeknald (zaten al ff in het testnetwerk.. ) ik heb geen reden terug te komen naar een glasprovider,maar als ik het zou doen,blijft tv hier van Ziggo..Fox sports nu in HD, Film1 alles.. BBC 1 en 2 in hd.. ondanks alle fusie perikelen die zouden spelen blijft Ziggo dus wel uitbreiden.. goed,een aantal is premium,maar ik zie KPN er niet zomaar 10 HD kanalen bij gooien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Nick39 schreef op maandag 01 september 2014 @ 16:26:
[...] maar ik zie KPN er niet zomaar 10 HD kanalen bij gooien..
Is volgens mij gewoon een inhaalslag. Op BBC Two na hadden we bijna al die zenders bij XMS al lang beschikbaar in HD volgens mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
  • Laatst online: 02-05 07:38
[...]

Mag effe dagje thuis spelen... eigenlijk tot donderdag , zie dat Ziggo er vandaag 10 HD zenders heeft bijgeknald (zaten al ff in het testnetwerk.. ) ik heb geen reden terug te komen naar een glasprovider,maar als ik het zou doen,blijft tv hier van Ziggo..Fox sports nu in HD, Film1 alles.. BBC 1 en 2 in hd.. ondanks alle fusie perikelen die zouden spelen blijft Ziggo dus wel uitbreiden.. goed,een aantal is premium,maar ik zie KPN er niet zomaar 10 HD kanalen bij gooien..
Niet alles van Film1 is HD "sundance" is nog SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
  • Laatst online: 23-09 12:08
[...]

Of juist wel, het lijkt me gemakkelijker om nieuwe kanalen in een multicast group te zetten dan het is om frequenties toe te wijzen op een (al best wel volle) coax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me af hoeveel mensen hier inmiddels een brief van XMS m.b.t. de overgang naar Telfort hebben gehad ? Gaat dat per regio, of hoe verloopt die migratie precies ?

Ik wil eigenlijk niet naar Telfort, maar omdat ik de TV van mijn abonnement heb gehaald, zit ik volgens mijn xms nog tot 10 januari 2015 aan XMS vast.

Zou wat zijn als ze ergens in december mij willen overzetten.

Is deze overzetting een reden om onder januari 2015 uit te komen ? Zodat ik i.p.v. te worden gemigreerd naar Telfort, gewoon een abonnement bij XS4all af kan sluiten op glas ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 20:04:
Ik vroeg me af hoeveel mensen hier inmiddels een brief van XMS m.b.t. de overgang naar Telfort hebben gehad ? Gaat dat per regio, of hoe verloopt die migratie precies ?

Ik wil eigenlijk niet naar Telfort, maar omdat ik de TV van mijn abonnement heb gehaald, zit ik volgens mijn xms nog tot 10 januari 2015 aan XMS vast.

Is deze overzetting een reden om onder januari 2015 uit te komen ? Zodat ik i.p.v. te worden gemigreerd naar Telfort, gewoon een abonnement bij XS4all af kan sluiten op glas ?
Je kunt het aanbod afslaan. Zover ik weet zijn er dan 2 opties:

1) Je kunt onder je contract uit omdat XMS op moment van jouw geplande overgang ook stopt met leveren, tenzij jij naar Telfort gaat.
2) Je kunt alsnog per januari 2015 opzeggen.

Gelukkig ga ik het niet (meer) meemaken; ik ben ondertussen al naar een andere provider gegaan. Toen ik vervolgens ging opzeggen was de medewerker wel heel agressief met zijn Telfort-aanbieding. Vervolgens vertelde ie mij doodleuk dat indien ik over wilde stappen naar een andere provider, dat ook per de einddatum pas kon want eerder zouden ze bij XMS de lijn niet vrijgeven. Zelfs niet met afkoop.

Contact over gehad met mijn nieuwe provider, en die zeiden (min of meer) 'XMS praat poep' en hoppa, op de plan datum van migratie was ik over op de nieuwe provider en drie dagen later mijn telnr ook. Doei XMS. :*)

EDIT: Net even op MijnXMS gekeken of er al een (eind)factuurtje is opgemaakt, maar nee. Tot mijn verbazing staat daar nu (met eigenlijk nog een maandje uit te zitten) doodleuk het volgende:

Einddatum contract Niet van toepassing
Eindafrekening Nee
Apparatuur in bruikleen Nee

Uw pakket U heeft nog geen lopend abonnement.

Als dat maar goed gaat... 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door _BLAST3R op 02-09-2014 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

De Glashart Media app en de opname functie van de Amino M540 werken sinds gisteravond niet meer. Althans, toen kwam ik er achter.
Komt dit vaker voor en wat zou de reden kunnen zijn?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3) wanneer er een wijziging in je nadeel is (vervallen homepage, vervallen usenet) kan je opstappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die optie 1 is precies wat ik wil. Ik ga niet voor een paar maanden nog bij Telfort zitten (met alle administratieve rompslomp van dien). Ik wil op het moment dat xms stopt met leveren gewoon naar XS4all.

Ja het zal me 10 euro in de maand meer gaan kosten dan nu bij xms, maar daarvoor krijg ik native ipv6 met fixed :48 en een fixed ipv4 terug, dat is een goede deal wat mij betreft. En ook nog rdns.

Begrijp me niet verkeerd, XMS internetdienst was perfect. 100/100 en nagenoeg geen downtime. Mail en DNS draai ik zelf, dus nooit problemen.

De administratieve kant van het geheel is een totaal andere kant, wat een tering bende heeft xms daarvan gemaakt, dat is niet te geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan dus niet wanneer er sprake is van een overname waarbij jij nog een (jaar)contract hebt en er niet op achteruit gaat. Dan zal je (wellicht enigszins creatief) een benadeling moeten aangeven en dan kan je wel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dus optie 1 is eigenlijk geen optie !

Dan maar optie 3.

Te belachelijk voor woorden, ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je gedwongen wordt met een derde partij in zee te moeten gaan om je (ook door de strot geduwd) nieuw jaarcontract uit te zitten.

Als ik geweten had dat ik door tv van mijn abonnement af te halen, automatisch weer aan een nieuw jaarcontract vast zit, zou ik toen al gewoon naar elders zijn gegaan.

Ze kunnen mij mijn rug op, als die migratie voor 10 januari plaatsvindt gaat deze jongen niet mee, als die overgang later is, ben ik op 10 januari weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:27

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Hij had al 2x weggekund toen telefonie maar liefst 2x duurder werd (in totaal ruim 4x duurder nu) ...

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij kan echt wel opzeggen volgens mij hoor..

Misschien heb ik het gemist maar waarom wil je niet mee naar Telfort? De administratie is daar helemaal prima in orde hoor. Voor de glasvezel dan. Dat staat daar los van de ADSL versie.
Klantenservice is grotendeels de oude Concepts helpdesk. Al met al beviel het mij prima daar toen ik vanaf Concepts was gemigreerd. Zelfs toen ik overstapte naar Vodafone (deels voor de kosten en deels mijn sympathie voor een nieuwe partij) ging het overstappen naadloos en de afrekening binnen drie weken klaar (dus terugbetaald en wel)

[ Voor 85% gewijzigd door Barre73 op 02-09-2014 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil naar xs4all en niet naar Telfort. Ik hoorde op het telfort draadje dat port 25 uitgaand dicht staat, dat is voor mij al een teken aan de wand. Ik wil gewoon internet zonder onzinnige maatregelen zoals het dichtgooien van 25 uitgaand.

Zo'n partij is duidelijk niet voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:49
Ik wil ook wel overstappen naar Xs4all, maar schijnbaar is er geen glasvezel beschikbaar op mijn adres :?
terwijl ik toch echt wel een XMS glasvezel in de meterkast heb.

Gebeld met Xs4All, die verklaart dat Telfort voor een jaar een monopolie positie heeft op de glasvezel verbinding 8)7
contact met Telfort ontkennen ze dit en weten ze van niets |:(

met een postcode check, kan ik bij Glasvezel-vergelijk site, wel glasvezel krijgen, maar op de site van Xs4All zelf niet ?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/8108870/Xs4All%20info.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
absrnd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 21:35:
Ik wil ook wel overstappen naar Xs4all, maar schijnbaar is er geen glasvezel beschikbaar op mijn adres :?
terwijl ik toch echt wel een XMS glasvezel in de meterkast heb.

Gebeld met Xs4All, die verklaart dat Telfort voor een jaar een monopolie positie heeft op de glasvezel verbinding 8)7
contact met Telfort ontkennen ze dit en weten ze van niets |:(

met een postcode check, kan ik bij Glasvezel-vergelijk site, wel glasvezel krijgen, maar op de site van Xs4All zelf niet ?

[afbeelding]
Er zijn nog zgn. Portaal-gebieden waarbij er alleen de beschikking is over een WGDO-netwerk. Over dat netwerk kan XS4all/KPN niet leveren. Als dat het geval is, ben je voorlopig even 'out of luck' ben ik bang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 20:04:

Wij controleren graag of je nog tot 10 januari 2015 aan je contract zit, of dat je al kunt opzeggen. Wil je ons je adresgegevens sturen via een privébericht? - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_BLAST3R schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 20:15:
[...]

Je kunt het aanbod afslaan. Zover ik weet zijn er dan 2 opties:

1) Je kunt onder je contract uit omdat XMS op moment van jouw geplande overgang ook stopt met leveren, tenzij jij naar Telfort gaat.
2) Je kunt alsnog per januari 2015 opzeggen.

Gelukkig ga ik het niet (meer) meemaken; ik ben ondertussen al naar een andere provider gegaan. Toen ik vervolgens ging opzeggen was de medewerker wel heel agressief met zijn Telfort-aanbieding. Vervolgens vertelde ie mij doodleuk dat indien ik over wilde stappen naar een andere provider, dat ook per de einddatum pas kon want eerder zouden ze bij XMS de lijn niet vrijgeven. Zelfs niet met afkoop.

Contact over gehad met mijn nieuwe provider, en die zeiden (min of meer) 'XMS praat poep' en hoppa, op de plan datum van migratie was ik over op de nieuwe provider en drie dagen later mijn telnr ook. Doei XMS. :*)

EDIT: Net even op MijnXMS gekeken of er al een (eind)factuurtje is opgemaakt, maar nee. Tot mijn verbazing staat daar nu (met eigenlijk nog een maandje uit te zitten) doodleuk het volgende:

Einddatum contract Niet van toepassing
Eindafrekening Nee
Apparatuur in bruikleen Nee

Uw pakket U heeft nog geen lopend abonnement.

Als dat maar goed gaat... 8)7
De informatie in Mijn XMS over de looptijd van je contract klopt vaak niet. Het zou goed kunnen dat er een opzegging bij ons bekend is en dat je dit niet terugziet in Mijn XMS. Als je wilt dat ik dit voor je controleer, kun je even een berichtje sturen met je adresgegevens. - Sophie
Pagina: 1 ... 62 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.