(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 78 Laatste
Acties:
  • 431.282 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-09 13:33
Luuk1983 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:57:
[...]
Waar ik dan wel weer benieuwd naar ben: waarom gebruik je überhaupt de mail van je provider? En al helemaal als je 15 euro per jaar moet gaan betalen om mail van je provider te versturen. Waarom niet gewoon een Outlook.com / GMail account gebruiken die altijd blijft en die niet vervalt als je van provider wisselt? En voor minder dan die 15 euro per jaar heb je een domein die je kan gebruiken om je mail op dat eigen domein te ontvangen en door te laten sturen naar je Outlook.com / GMail account.
Ik heb een aantal eigen domeinen waarvan ik al het verkeer afhandel op mijn eigen server thuis. Ik draai dus zelf ook de SMTP server daarvoor. Het merendeel van de uitgaande mail bezorgt mijn server ook zelf, maar er zijn een aantal partijen die geen SMTP van 'dynamische' ip-adressen aannemen. Die mail moet ik nu dus aan XMS aanbieden. Dat faalt geregeld, dus daarvoor zoek ik nu een andere oplossing.

Ik wil zo weinig mogelijk data/mail/bestanden voor Google doorzoekbaar hebben. Noem het paranoia, maar ik gebruik GMail dus slechts minimaal. Ik wil daar gewoonweg niet al mijn mail hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:51

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:48:
[...]
Op het Telfort forum
...
Telfort koper stopt tijdelijk met de IPV6 pilot (datacenter sluit waar de hardware staat) en wacht op de KPN start met IPV6.
Aha, ok, dank je.

.
ToniW schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 10:37:
[...]
Ik heb een aantal eigen domeinen waarvan ik al het verkeer afhandel op mijn eigen server thuis. Ik draai dus zelf ook de SMTP server daarvoor. Het merendeel van de uitgaande mail bezorgt mijn server ook zelf, maar er zijn een aantal partijen die geen SMTP van 'dynamische' ip-adressen aannemen. Die mail moet ik nu dus aan XMS aanbieden. Dat faalt geregeld, dus daarvoor zoek ik nu een andere oplossing.
Ik heb ook eigen domeinen, en relay mijn mail via mijn domein provider. Zo omzeil ik de XMS mailservers en heb nooit last van blacklists waar deze op staan of van ontvangende mailservers die niets van "dynamische IP reeksen" accepteren.

[ Voor 61% gewijzigd door Thasaidon op 01-08-2014 10:58 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a.d.s
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:45
wiebo66 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:28:
Een netwerkkaart blijkt maar 4 draadjes te gebruiken van een utp kabel en een router alle acht.
Dat klopt zo niet. Een UTP kabel met 4 draden kan maximaal 100Mb/s aan, met 8 draden kun kun je 1Gb/s halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
Thasaidon schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 10:54:
[...]

Ik heb ook eigen domeinen, en relay mijn mail via mijn domein provider. Zo omzeil ik de XMS mailservers en heb nooit last van blacklists waar deze op staan of van ontvangende mailservers die niets van "dynamische IP reeksen" accepteren.
Probleem is dat ik geen domein provider heb. Ik heb enkel de DNS ondergebracht bij TransIP en ik kan dan geen gebruik maken van hun SMTP service.
Ik ben dus nog steeds geinteresseerd in een goede goedkope/gratis externe SMTP service. Kan iemand wat aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meultje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-06-2015
ToniW schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 10:50:
[...]

Probleem is dat ik geen domein provider heb. Ik heb enkel de DNS ondergebracht bij TransIP en ik kan dan geen gebruik maken van hun SMTP service.
Ik ben dus nog steeds geinteresseerd in een goede goedkope/gratis externe SMTP service. Kan iemand wat aanraden?
Ik gebruik zelf "Dyn Standard SMTP" tegenwoordig ($20/jr.), alleen zijn vlg mij de modellen veranderd tegenwoordig (http://dyn.com/email-delivery-express/). Ik heb ook goede ervaringen met SMTP2GO (http://www.smtp2go.com/). Afhankelijk van hoeveel e-mails je verstuurt per dag is er de gratis variant van max. 20 relays per dag.

Ook gebruik ik dnsmadeeasy om inkomende mail van een ander (tweede) domein op een andere poort binnen te laten komen, omdat ik maar één vast IP-adres heb. Zij leveren ook alleen smtp relaying.. (http://www.dnsmadeeasy.com/services/smtp-authentication/). Ze bieden overigens ook dyn dns, misschien kun je een aantal zaken combineren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kan iemand van GHM eens kijken waarom de EPG via DVB-C van Ned-1/2/3 SD & HD en van SBS6, Fox, CNN, MTV, BBC, enz niet meer werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-09 15:38
Mrbeam schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 14:05:
Kan iemand van GHM eens kijken waarom de EPG via DVB-C van Ned-1/2/3 SD & HD en van SBS6, Fox, CNN, MTV, BBC, enz niet meer werkt?
Aub bij de helpdesk melden. Zij schieten dan een ticket in bij het NOC en die pakken dat dan op. EPG bij DVB-C is namelijk een regionaal/plaatsgebonden iets en de eerste troubleshoot moet bij het NOC liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:06
Ik zit er aan te denken om zelf nu alvast over te stappen naar Telfort, zijn er al meer mensen die dit gedaan hebben? Ik twijfel nog een beetje of het slim is om te doen, ik zie het niet zitten om een tijdje zonder internet te zitten, daarna vraag ik mij af hoe het zit met de ondersteuning voor de hardware (Amino's) die ik al reeds in mijn bezit heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:47
[...]

Just wondering... Ik gebruik zelf NOOIT mail van de provider. Bijna nooit ondersteunen ze iets van IMAP, mailboxen zijn vaak belachelijk klein, de webinterface is vaak super slecht en is het me duidelijk dat providers het er een beetje bij doen omdat dat nou eenmaal verwacht wordt. Maar het is gewoon altijd slecht.
Kijk maar eens naar ziggo, imap, secure pop en 2 gb minimaal aan email opslag...

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denan schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 09:00:
[...]

Aub bij de helpdesk melden. Zij schieten dan een ticket in bij het NOC en die pakken dat dan op. EPG bij DVB-C is namelijk een regionaal/plaatsgebonden iets en de eerste troubleshoot moet bij het NOC liggen.
Gedaan worden ze nog druk geen EPG bij veel zenders maar ook geen RTV Oost HD meer en zaterdag code 9 bij het opnamepakket.

Gelukkig hebben ze bij Telfort Glas een mailadres. Moet er namelijk niet aandenken om alles per telefoon te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Niet online
Dat bellen ga ik idd niet doen. Heb geen zin om eerst een tijd in de wacht te staan en daarna een riedel te moeten aanhoren of alle stekkers er wel goed inzitten en of de buren er ook last van hebben.

Ik hoop dat er vandaag een techneut een medling van een niet werkend systeem krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mrbeam schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:01:
Ik hoop dat er vandaag een techneut een medling van een niet werkend systeem krijgt.
55 minuten na het versturen van de mail ook bericht terug

Geachte heer of mevrouw

Bedankt voor uw bericht.

Uw email is doorgestuurd naar de juiste afdeling.

U ontvangt van deze afdeling spoedig een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Niet online
Thanks! Dat e-mail adres wil ik ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Niet online
EPG werkt weer voor veel zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Die landelijke storing duurt wel erg lang zeg. Al een meer dan 3 uur geen telefoon/iptv

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:52
Geen storing hier: 3812 Amersfoort

[ Voor 19% gewijzigd door Fiber op 04-08-2014 22:40 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 14:04
Ik ben allang blij dat internet en DVB-C nog werkt !

Soms weet ik het ook niet meer.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

In Almere (wgdo) ook geen probleem, logisch want niet landelijk maar op een eiland :+

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rutix schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 22:36:
Die landelijke storing duurt wel erg lang zeg. Al een meer dan 3 uur geen telefoon/iptv
Het probleem is inmiddels opgelost. Alle diensten zouden weer moeten werken. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 20:01

Schonhose

Retro Icoon

ToniW schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:35:
[...]

Kun je vertellen welke SMTP service je daarvoor gebruikt?
Ik ben ook een beetje klaar met die rommel van XMS...
Ik ben overgestapt op http://www.travelsmtp.com/.
[...]

Waar ik dan wel weer benieuwd naar ben: waarom gebruik je überhaupt de mail van je provider? En al helemaal als je 15 euro per jaar moet gaan betalen om mail van je provider te versturen. Waarom niet gewoon een Outlook.com / GMail account gebruiken die altijd blijft en die niet vervalt als je van provider wisselt? En voor minder dan die 15 euro per jaar heb je een domein die je kan gebruiken om je mail op dat eigen domein te ontvangen en door te laten sturen naar je Outlook.com / GMail account.

Just wondering... Ik gebruik zelf NOOIT mail van de provider. Bijna nooit ondersteunen ze iets van IMAP, mailboxen zijn vaak belachelijk klein, de webinterface is vaak super slecht en is het me duidelijk dat providers het er een beetje bij doen omdat dat nou eenmaal verwacht wordt. Maar het is gewoon altijd slecht.
Waar haal jij uit dat ik het emailadres van mijn provider gebruik? Ik heb namelijk een eigen domein zonder smtp, dus ook voor het versturen van email ben ik afhankelijk van een andere smtp server. En ja, ik weet dat je het via de smtp van google ook kunt versturen, maar die zetten nog steeds info in de headers dat het via een gmail account wordt verstuurd (zelfs wanneer het adres een geverifieerd adres is).

Omdat de reply dan naar het originele gmail account wordt gestuurd, welke ik zo eens per twee weken check, wil ik dan nog wel eens mail missen.

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Nou, kreeg net een grootte envelop in de bus van XMS.
Ik dacht, "Eindelijk! Meer info over de overgang naar Telfort!"

Maar nee hoor... Een brief met folder over HBO en of ik aub het HBO pakket wil afnemen... pffff.
Beetje jammer.

[ Voor 5% gewijzigd door Thasaidon op 05-08-2014 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Thasaidon schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 13:00:

Maar nee hoor... Een brief met folder over HBO en of ik aub het HBO pakket wil afnemen... pffff.
Beetje jammer.
Ik ook. Zelfs met hoofdletters: 'PERSOONLIJK' boven mijn naam.

@Webcare, Hoe kan ik mij afmelden voor deze vorm van brievenbus-vervuiling? Beetje jammer van de dode bomen en de druk-inkt. O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Niet online
Hier ook vandaag de folder ontvangen. Dat zijn geen goedkope folders!

Verder @Hilversum vandaag tussen 15 en 17 uur geen internet en IPTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Mrbeam schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 17:45:
...
Des te meer jammer dat hij hier rechtstreeks bij het oud papier gaat. Ik weet wel een paar dingetjes waar XMS zijn geld beter aan kan besteden... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
  • Laatst online: 15:07
Thasaidon schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 13:00:

Beetje jammer.
Had hier precies dezelfde gedachte, maar helaas het was een reclamefolder die meteen de prullenbak in ging. Had met zo'n grote envelop toch in ieder geval verwacht dat ik alle xms gebruikers het een maand mochten proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-09 11:07
Mithrildor schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 19:15:
[...]

Had hier precies dezelfde gedachte, maar helaas het was een reclamefolder die meteen de prullenbak in ging. Had met zo'n grote envelop toch in ieder geval verwacht dat ik alle xms gebruikers het een maand mochten proberen.
Zeker als er ook nog 'PERSOONLIJK' op staat ja...

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Mithrildor schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 19:15:
[...]
Had met zo'n grote envelop toch in ieder geval verwacht dat ik alle xms gebruikers het een maand mochten proberen.
Die "1e maand gratis proberen" hebben ze een hele tijd geleden al gehad.
Je hoefde alleen HBO maar "aan" te vinken in je "mijnxmsnet" en voor het einde van de maand weer uit te zetten.
En laat nou bij heel veel mensen dat uit zetten niet goed gewerkt hebben, met alle ellende en administratieve rompslomp van dien })

En ja, ook ik vind dit zonde van het papier en de porto. Mij boeit het nu namelijk helemaal niet wat XMS nog bied, (want alle leuke dingen hebben ze er al weer afgepikt :( ) Ik wil weten wat Telfort mij gaat bieden.

[ Voor 4% gewijzigd door Thasaidon op 05-08-2014 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:04

GerkeP

Vragen mag altijd........

Vandaag van xs4all ook zo'n grote enveloppe.
Hier geen HBO oid, maar een nette mededeling dat mijn abonnementskosten met 7,01 euro per maand omlaag gaan :D

TV heb ik niet, maar ook dat met 2,50 per maand omlaag

Telfort zal toch scherp voorstel moeten doen richting de tweakers, ik vermoed dat er best veel overstappen naar xs4all ;)

En binnenkort is 500/500 mogelijk voor slechts 10 euro per maand extra _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door GerkeP op 05-08-2014 20:05 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Kreeg zojuist iets wat nog nooit eerder had gezien, nadat ik probeerde iets op te zoeken via Google.

http://i258.photobucket.c...a999/5-8-201421-14-29.png

[ Voor 9% gewijzigd door chocka op 05-08-2014 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Dan wordt het tijd om je malware scanners weer eens aan te zwengelen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
Fiber schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:47:
Dan wordt het tijd om je malware scanners weer eens aan te zwengelen... :)
Mbam Premium staat altijd aan en SAS detecteert niets bijzonders, verder doet alles het ook gewoon. Heb het ook nooit eerder gezien of gehad, raadselachtig?!

[opgelost] schijnt vaker voor te komen, krijg ik net via FB te horen.

[ Voor 9% gewijzigd door chocka op 05-08-2014 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:06

Nakebod

Nope.

nieuws: KPN zet uitrol glasvezel mogelijk op lager pitje
Als dat doorgaat ... En KPN kennende gaat dat gebeuren.
Toch jammer, glasvezel had zo mooi kunnen zijn zonder KPN. Misschien ook wel de reden waarom ze geen 50 Mbit meer aanbieden aan nieuwe klanten, anders zouden ze minder aansluitingen per glasvezelader kunnen realiseren.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Vraag me af hoe groot die zak geld is geweest van KPN om al die toestemming te krijgen voor al die overnames door de OPTA/ACM

En wederom bewijzen ze dat de aandeelhouders heilig zijn, de klant die binnen is geharkt geschoffeerd wordt.
Zucht ....................

KPN maakt meer kapot dan je lief is

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
GerkeP schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 08:10:
Vraag me af hoe groot die zak geld is geweest van KPN om al die toestemming te krijgen voor al die overnames door de OPTA/ACM

En wederom bewijzen ze dat de aandeelhouders heilig zijn, de klant die binnen is geharkt geschoffeerd wordt.
Zucht ....................

KPN maakt meer kapot dan je lief is
Geweldig toch, na kapitein te zijn geweest op het kopernetwerk, nu weer kapitein te zijn op het glasvezelnetwerk en dat met al die maatregels dat het niet meer zal kunnen. KPN bewijst maar eens te meer, dat al die regels door het ijs zijn gezakt. Wat nu weer bedenken om de consument te kunnen beschermen ahummmmm Het zakken vullen is nog lang niet voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 17:36:
[...]

@Webcare, Hoe kan ik mij afmelden voor deze vorm van brievenbus-vervuiling? Beetje jammer van de dode bomen en de druk-inkt. O-)
Helaas is het niet mogelijk om je af te melden voor deze reclame. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mrbeam schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 17:45:

Verder @Hilversum vandaag tussen 15 en 17 uur geen internet en IPTV.
Er was gisteren een storing in Hilversum, hierdoor hadden een aantal klanten geen diensten. Dit probleem is inmiddels verholpen. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:59

PeaceNlove

Deugleuter

Fiber schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 17:36:
[...]

Gewoon je IP-tv opzeggen, ik heb dat niet en kreeg de spam ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
PeaceNlove schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 09:10:
[...]

Gewoon je IP-tv opzeggen, ik heb dat niet en kreeg de spam ook niet
De IPTV (zoals bij mij geleverd, WGDO, en gelukkig nog steeds via HTPC te kijken) is de enige reden waarom ik nog bij XMS zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
Thasaidon schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 09:43:
De IPTV (zoals bij mij geleverd, WGDO, en gelukkig nog steeds via HTPC te kijken) is de enige reden waarom ik nog bij XMS zit.
Daarom is het topic 'IPTV op je HTPC' zo interessant. Het lijkt erop dat ik nu eindelijk naar een provider als bijvoorbeeld XS4ALL kan gaan migreren. Dan heb ik tenminste een solide internet provider met features als vast IP, reverse DNS, fatsoenlijke SMTP. Plus dat ik nu dan eindelijk ook de encrypted streams legaal op m'n HTPC kan kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

ToniW schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 09:55:
[...]

Daarom is het topic 'IPTV op je HTPC' zo interessant. Het lijkt erop dat ik nu eindelijk naar een provider als bijvoorbeeld XS4ALL kan gaan migreren. Dan heb ik tenminste een solide internet provider met features als vast IP, reverse DNS, fatsoenlijke SMTP. Plus dat ik nu dan eindelijk ook de encrypted streams legaal op m'n HTPC kan kijken!
Tja, als Utrechter krijg ik bij XS4ALL het volgende te zien:
Beste inwoner van UTRECHT,

Glasvezel is de internetverbinding van de toekomst. En natuurlijk wilt u dit vandaag nog. Maar let op! Pas wanneer 30% van de huishoudens in uw woonplaats zich heeft ingeschreven, volgt de aanleg van het glasvezelnetwerk.

Zit nu op het Portaal-netwerk in Utrecht. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
^^ Hier het zelfde maar dan op het Portaal-netwerk in Arnhem.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 15:37

tomic

Smexylittlebabe!

GerkeP schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 20:04:

Telfort zal toch scherp voorstel moeten doen richting de tweakers, ik vermoed dat er best veel overstappen naar xs4all ;)
... Dat hebben ze bij XMS niet begrepen. Ik kon overstappen naar Telfort ivm. het stoppen van XMSnet. In de overgangsbrief stond dat ik een passend aanbod ging krijgen:
  • € 4,50 méér per maand gaan betalen
  • Geen gratis newsserver meer
  • Geen vast IP meer
Het meisje aan de telefoon zei 'Er zijn wel meer mensen die hierdoor hun abonnement opzeggen'
Ik antwoorde: "Er gaat nu weer een huishouden daarbij komen..." :-(

Dag XMS, bedankt voor een supersnelle en stabiele verbinding sinds 9 april 2009! ;w

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk 500Mb/s beschikbaar op mijn adres hier in amersfoort. Oud portaal netwerk.

Toch maar overstappen naar xs4all als XMS dan toch verdwijnt. Wat was ook alweer het handigst qua overstappen? Gewoon aanvragen bij Xs4all toch en niks melden bij XMS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Ik vraag me af of de xs4all postcode check inderdaad klopt, twee adressen geven opeens 500 mb/s aan terwijl via Vodafone dit niet mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee. Ik probeer het altijd 1 keer in de maand ofzo of er eindelijk ergens meer dan 100Mb/s te verkrijgen is op mijn adres en tot vorige maand oid was dat nog niet het geval. Vandaag nog eens kijken en voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
tomic schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 13:08:
[...] Dat hebben ze bij XMS niet begrepen. Ik kon overstappen naar Telfort ivm. het stoppen van XMSnet. In de overgangsbrief...
Sinds wanneer heb jij die brief? Ik heb nog niks gezien...?
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 13:27:
Eindelijk 500Mb/s beschikbaar op mijn adres hier in amersfoort. Oud portaal netwerk.

Toch maar overstappen naar xs4all...
Heb je bevestiging van xs4all dat die 500/500 ook echt leverbaar is...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-09 11:07
Tja, toch is XS4ALL voor de kale diensten, even los van de extra's als reverse DNS enzo, gewoon € 16,50 per maand duurder dan wat ik nu voor XMS betaal en € 20 euro meer dan dat ik nu bij Telfort zou moeten betalen bij een nieuwe abonnement. Het gaat dan om:
- 100 mbit internet
- Interactieve televisie
- Basis telefonie.

Best duur...het is afwegen voor jezelf of je de extra's heel belangrijk vind!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 13:42:
[...]

Sinds wanneer heb jij die brief? Ik heb nog niks gezien...?

[...]

Heb je bevestiging van xs4all dat die 500/500 ook echt leverbaar is...?
Neuh, alleen de postcodecheck tot nog toe. Kan een foutje zijn natuurlijk. Hoop het niet. Zal straks eens bellen.
Luuk1983 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 13:42:

Best duur...het is afwegen voor jezelf of je de extra's heel belangrijk vind!
Dat is een afweging inderdaad. Ik gebruik niet anders als internet bij XMS. Kost mij nu 35,50 voor 100/100. Dat zou dan 57,50 pm voor 500/500 worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de jongeman van Xs4all klopt het en is het gewoon beschikbaar op mijn adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Dan is die 500/500 van xs4all bij mij dus ook leverbaar. Ook Amersfoort, ook oud Portaal gebied. Niet dat ik het nodig heb, mijn huidige 100/100 is al overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

There is no such thing! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Weet iemand wat XS4all voor TV diensten levert op glasvezel? Is dat ook interactieve gebeuren van oud GHM en nu KPN?

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Wilde schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 15:31:
Weet iemand wat XS4all voor TV diensten levert op glasvezel? Is dat ook interactieve gebeuren van oud GHM en nu KPN?
Nope, is het KPN pakket, geen GHM

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

White_Collar schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 13:31:
Ik vraag me af of de xs4all postcode check inderdaad klopt, twee adressen geven opeens 500 mb/s aan terwijl via Vodafone dit niet mogelijk is?
Waarom zou dat dan ook via Vodafone mogelijk moeten zijn?
Xs4all heeft kennelijk betere apparatuur staan. Ook de grote storing afgelopen week bij XMS/Lijbrandt/Vodafone/OBN is bij Xs4all niet voorgekomen. Kennelijk toch een gescheiden infrastructuur ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
XS4all geeft bij mij ook 500mbit aan maar dat is in Hilversum echt niet mogenlijk in oud portaal gebied met pakketfront

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We gaan het zien. Pakket is vandaag bestelt. Hij had het erover dat wellicht de ftu vervangen moest worden. Daar begon hij zelf al over. Ik zei dat ik dat wel zeker wist gezien deze maar een max van 100MB/s hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Horza2011 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 20:15:
XS4all geeft bij mij ook 500mbit aan maar dat is in Hilversum echt niet mogenlijk in oud portaal gebied met pakketfront
Mijn PacketFront is wel vervangen door een Genexis, maar die is geen gigabit...

Ik zou het bijna aanvragen, gewoon omdat het kan. Als ik het dan zonder tv doe dan ben ik nog niet eens zo heel veel duurder uit dan wat ik nu betaal voor mijn XMS all in one pakket...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
ik ga morgen is met xs4all bellen als ze dit echt kunnen leveren op mijn adress

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerkeP schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 15:37:
[...]

Waarom zou dat dan ook via Vodafone mogelijk moeten zijn?
Xs4all heeft kennelijk betere apparatuur staan. Ook de grote storing afgelopen week bij XMS/Lijbrandt/Vodafone/OBN is bij Xs4all niet voorgekomen. Kennelijk toch een gescheiden infrastructuur ;)
Het nieuwe Vodafone pakket bevat inderdaad een 500 Mbit optie maar Vodafone levert die alleen in gebieden met eigen apparatuur. In gebieden waar ze KPN WBA moeten gebruiken kiezen ze er voor om geen 500 mbit te leveren. Ik vermoed dat dit met de prijs vanuit KPN Wholesale te maken heeft.
In dit bewuste Portaal gebied heeft Vodafone geen eigen apparatuur in de PoPs zitten. Ergo: geen 500 mbit leverbaar. Terwijl het bij KPN en XS4All wel kan.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Bij kpn is het nog goedkoper, 62,50 alles in 1 pakket 500mbit zie ik nu. Ik ben om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

White_Collar schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 03:00:
Bij kpn is het nog goedkoper, 62,50 alles in 1 pakket 500mbit zie ik nu. Ik ben om :)
Maar wel een Experiabox waar je de nodige beperkingen hebt ;)
Voor mij de reden om xs4all te nemen voor die paar euro meer

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Heeft iemand al een indicatie wanneer de overige oud portaal gebieden die "upgrade" krijgen?

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:06

Nakebod

Nope.

GerkeP schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 07:43:
[...]

Maar wel een Experiabox waar je de nodige beperkingen hebt ;)
Voor mij de reden om xs4all te nemen voor die paar euro meer
Ook de Experiabox kan je vervangen door je eigen router, zolang je maar geen bellen gebruikt via KPN, want die gegevens heb/weet/krijg je niet.
Maar voor internet en IPTV is het mogelijk.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Nakebod schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 09:30:
[...]

Ook de Experiabox kan je vervangen door je eigen router, zolang je maar geen bellen gebruikt via KPN, want die gegevens heb/weet/krijg je niet.
Maar voor internet en IPTV is het mogelijk.
Uiteraard, maar dat doe ik ook bij xs4all. Daar heb ik de Fritzbox vervangen door een mikrotik. Fijne bij xs4all is dat je daar dus wel de sipgegevens krijgt. En het prijsverschil tussen kpn en xs4all compenseer ik weer doordat de belkosten bij xs4all maar een derde zijn van die van KPN.

En vwb bellen via KPN, dat kan ook met eigen router, maar dan moet je dus het juiste vlan doorzetten voor telefonie en alsnog daar de experiabox voor gebruiken.

Maar zoals gezegd, je moet redelijk wat kennis hebben om zelf een router ipv de experiabox te gaan gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door GerkeP op 08-08-2014 09:57 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
GerkeP schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 09:56:
[...]

Daar heb ik de Fritzbox vervangen door een mikrotik. Fijne bij xs4all is dat je daar dus wel de sipgegevens krijgt.
Heb je eindelijk de Mikrotik ertussen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Thasaidon schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 19:59:
[...]

Heb je eindelijk de Mikrotik ertussen? ;)
Yep, helaas nog zonder IPV6, dat werkt nog niet lekker

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bevestiging met overeenkomst van bestelling is gisteren binnen gekomen.

Nog 4 weken en dan zijn we van XMS en gelukkig Telfort af. Jammer van XMS. Altijd goede uptime en altijd een goede snelheid voor een lage prijs gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Verwijderd schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 11:40:
Bevestiging met overeenkomst van bestelling is gisteren binnen gekomen...
Houdt je ons op de hoogte hoe de overstap naar xs4all gaat? Heb je ook tv besteld of alleen internet? En in welke wijk van Amersfoort zit jij? Soesterkwartier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrbeam
  • Niet online
Sinds zaterdag ochtend geen internet en iptv meer van xms in Hilversum/Kerkelanden.
Heb glasmodem en router al een paar keer 5 min van de spanning gehaald, maar helaas. Ben ik de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Blijkbaar. Anders hadden we er hier vast wel wat over gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-09 12:24
Hier ook Hilversum maar andere wijk (1213), hele dag geen problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 11:45:
[...]

Houdt je ons op de hoogte hoe de overstap naar xs4all gaat? Heb je ook tv besteld of alleen internet? En in welke wijk van Amersfoort zit jij? Soesterkwartier?
Alleen internet. Ik woon in Schothorst. Zodra er wat gebeurt geef ik wel een schreeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 14:44:
Dan is die 500/500 van xs4all bij mij dus ook leverbaar. Ook Amersfoort, ook oud Portaal gebied. Niet dat ik het nodig heb, mijn huidige 100/100 is al overkill.
Niet leverbaar postcode 2315 ( oud portaal). ik heb de check niet gedaan want dat zijn onbetrouwbare lok sites,want als een bepaalde keuze niet lukt ga je daar proberen iets anders te zoeken.
Volgens de klantenservice,en volgens de technische dienst is er geen 500/500 mogelijk in Portaal gebieden, er is wel Acces4all mogelijk,vandaar mogelijk de verwarring.
fast-server schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 09:11:
Heeft iemand al een indicatie wanneer de overige oud portaal gebieden die "upgrade" krijgen?
Volgens xs4all dus niet....
Het zijn allemaal maar geruchten,net als het hardnekkige gerucht dat Reggefiber GPON gebruikt in sommige gebieden waar dat rendabel is.
Reggefiber ontkent,maar laat ook niemand in de pops en centrales om te bewijzen dat ze het niet gebruikt.
GPON is een techniek waarbij jij je eigen glasfiber dus deelt met anderen, in tegenstelling tot wat men altijd beweert,dat je een rechtstreekse glasverbinding hebt tot aan de pop.
Er zitten dus kleine wijk/straatkastjes tot waar de fiber rechtstreeks naar de pop gaat,van daaruit wordt ie gedeeld,net als bij de kabel.
Bij GPON gebruikt Reggefiber dus jouw fibertje voor meerdere aansluitingen,net zoals men bij kabel doet.
Trekt een van je buren de boel dicht,wat bij 500/500 even wat makkelijker wordt,dan heb jij daar ook last van.
KPN ontkent ook,maar die ontkent ook asdl verbindingen als glasfiber te hebben aangeboden.
GPON is echter wel ontwikkeld om juist die enorme (over) capaciteit te kunnen gebruiken zodat het rendabeler wordt om de fiber aan te leggen.
En dat het (nog) niet gebruikt wordt is geen garantie dat het in de toekomst niet gebruikt wordt,de techniek is er en bij bv nieuwbouw in oudbouw gebieden is het aantrekkelijker om deze techniek toe te passen omdat er niet enorme bundels vezels hoeven te worden aangelegd.
De fiber was onbegrensd... dus dacht een slim iemand,als dat zo is waarom zouden we dan zo'n onbegrensde mogelijkheid van deur tot deur te leggen als we die ook kunnen delen...
Glas en kabel ontmoeten elkaar en men deelt de voordelen.. en het hoeft niet nadelig te zijn, ik haal op mijn gedeelde klooie nare nadelige coax ook altijd 180 down.. ondanks dat ik die moet delen met anderen.
En ze hoeven niet in jouw huis te zijn om je stiekum tijdens onderhoud op te nemen in een GPON gebied..je hhebt op zijn hoogst een paar minuten onderbreking als ze je fibertje in tween knippen en in de net nieuw neergezette GPON kast weer aansluiten... en daar staat echt niet met grote letters GPON REGGEFIBER op ( zouden ze rustig kunnen doen want het zegt bijna niemand iets, maar er wordt tegenwoordig zoveel gegraven en vernieuwd door alle partijen dat het je toch niet opvalt.. zo is hier een hele wijk eerst aangelegen op fiber ( voor de Leidenaren de Waardgracht,de Oranjegracht ) en dat is nu helemaal gesloopt,de nieuwbouw bevat meer huizen/appartementen dan er waren,maar er wordt nu al beweert dat die allemaal een fiber aansluiting krijgen, die wijk zat echter aangesloten op "onze" pop.. en die is vol.... ideaal voor GPON dus.... en als je het toch niet merkt... In onze straat worden een kleine 20 huizen gesloopt voor een nieuwbouw project met meer dan 40 appartementen, allemaal voorzien van Fiber volgens Portaal... maar ook dat blok moet aangesloten worden op onze wijkpop... waar de monteur al buiten moet zitten als er werkzaamheden moeten worden gedaan..
Als men geen GPON wil gebruiken,zal er een veel grotere pop gebouwd moeten worden,wat op de huidige lokatie van dat ding,niet kan.

[ Voor 80% gewijzigd door Nick39 op 10-08-2014 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
Dit gaat dan ook over de leverbaarheid van xs4all en KPN 500/500 in Amersfoort, (Oud Portaal gebied) wat blijkbaar wel leverbaar is. Beetje of topic hier, dat wel. Binnenkort weten we het zeker, als ciris is overgezet naar 500/500 van xs4all.

Telfort/XMS kan blijkbaar (nog) geen 500/500 leveren bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 11:54:
Dit gaat dan ook over de leverbaarheid van xs4all en KPN 500/500 in Amersfoort, (Oud Portaal gebied) wat blijkbaar wel leverbaar is. Beetje of topic hier, dat wel. Binnenkort weten we het zeker, als ciris is overgezet naar 500/500 van xs4all.

Telfort/XMS kan blijkbaar (nog) geen 500/500 leveren bij ons.
Yeps, maar daaruit kun je nog geen conclusie trekken dat dat dan overal kan en dat men overal dat gaat aanbieden in oude Portaal gebieden (niet dat jij dat zegt).... ik heb trouwens mijn reactie aangepast boven de jouwe met 2 voorbeelden waarin dingen gebeuren die technisch niet zouden kunnen zonder dat Reggefiber/KPN technieken gebruiken die ze zeggen niet te gebruiken... Ik weet dat het in mijn situatie niet rendabel is om op mijn niet gebruikte fiber GPON te gebruiken omdat ik nog geen 75 meter van de pop zit... maar je maakt mij ook niet wijs dat er geen genie is die ergens in zo'n kantoor zit te denken wat een enorme overkill er gebruikt is om de boel aan te leggen.
Dit is een sociaal buurtje,en ik ken iedereen zo'n beetje... in mijn blok van 50 aansluitingen ken ik exact 2 mensen die de fiber gebruiken, ik ken 40 adressen waar de vezel niet eens het huis binnengaat maar gewoon uit de grond tegen de gevel aan ligt en er uit steekt als een oranje stukje onkruid zonder dat er zelfs een afdekdopje op zit om te voorkomen dat er water in kan komen,daarvan heb ik foto's aan Martijn gegeven,tot op heden steken die stukken vezel gewoon nog uit de stenen..bereikbaar voor iedereen.. maar onbruikbaar in de pop... nou reken maar dat die er het eerst uitgaan, ze hebben totaal geen nut... ze gaan niet eens de woning in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet te lezen je laatste 2 berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 12:16:
Want ? Je hebt het geduld er niet voor of zo ??

[ Voor 11% gewijzigd door Nick39 op 10-08-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Nick39
Als er zóveel omgebruikte aansluitingen zijn die wel in de POP gepatched zijn, kunnen die nieuwbouw aansluitingen toch makkelijk op de plaats van een ongebruikte, zonder toepassing van GPON?

.
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 12:16:
Kolder, is prima te lezen. Je moet leesbaarheid niet verwarren met je eigen gebrek aan interesse.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2014 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 13:07:
Maar als er zóveel omgebruikte aansluitingen zijn die wel in de POP gepatched zijn, kunnen die nieuwbouw aansluitingen toch makkelijk op de plaats van een ongebruikte, zonder toepassing van GPON?
Dat kan,in theorie, maar dan vervalt de "afspraak" met Portaal dat ongeacht of het gebruikt wordt,iedere woning dient te zijn aangesloten, ik heb overigens datzelfde Portaal er op gewezen dat ze nieuwe bewoners er totaal niet attent op maken dat er glasvezel in de woning is, dus verhuist men Ziggo gewoon mee... de nieuwe bewoners/candidaten krijgen een rondleiding door het huis, en nummer 1 met de hoogste punten,accepteert de woning, zo niet dan mag nummer 2... ook bij die rondleidingen wijst Portaal niet op de aanwezigheid van glasvezel.... ja zo krijg je ook geen nieuwe klanten..mensen denken zelfs dat de glasvezelkast van de Nuon is om de slimme meters te kunnen uitlezen.. Portaal moest wettelijk een investering doen ten gunste van bewoners omdat haar eigen vermogen te hoog was, men heeft gekozen voor de glasvezel aanleg met in het achterhoofd, dat kunnen we altijd verkopen,dat behoudt zijn waarde... maar Portaal ziet totaal het belang niet om de bewoners er op te wijzen,men heeft het geld veilig gesteld.. en dan moet je dus elke niet gebruikte vezel opgraven, of nieuwe aanleggen naar de pop.. je kan dus in de pop de aansluiting wel vrij maken,maar daardoor ligt de nieuwe vezel naar het nieuwe huis er nog niet, de wijk is gesloopt maar de oude glasvezels liggen er nog van de oude huizen,maar dat zijn er veel te weinig... als KPN/Reggefiber deze nieuwe huizen wil aansluiten,zullen er bij het 1 op 1 princiepe nieuwe vezels naar de pop moeten... die kunnen dan wel op ongebruikte.. maar het is makkelijker om met GPON de boel aan te sluiten, dan hoeven de nieuwe vezels niet te worden ingegraven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 13:02:
[...]

Want ? Je hebt het geduld er niet voor of zo ??
Iets met leestekens, hoofdletters, enz.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 14:13:
[...]

Iets met leestekens, hoofdletters, enz.........
Ah, je bedoelt dat je zeurt, nee dan is het me duidelijk.. De hoofdletters staan waar ze horen en ooit heeft een tweaker admin me gevraagd niet steeds elke nieuwe zin op een nieuwe regel te plaatsen, omdat tweakers dat niet zouden doen, ik zou dus of de FAQ lezen of een admin roepen, of gewoon niet lezen wat ik zeg.. op jouw "commentaren" valt inhoudelijk genoeg te zeggen, als het je enorm stoort mag je het quoten en het verbeteren zoals jij dat wil,stuur het me in een P.M. en dan zal ik in overweging nemen mijn tekst te wijzigen in hetgeen jij er van gemaakt hebt ok ?
Ik kan het ook enorm inkorten zodat niemand er nog iets van begrijpt en dan in 5 posten of zo de uitleg uitsmeren..maar dan krijg ik gegarandeerd wel een admin op mijn dak, ik zou je dus feitelijk willen adviseren om mijn berichten niet te lezen,dat verplicht niemand je namelijk.
Hoop dat dit wel duidelijk is ,maar als je wil,wil ik ook hier de nodige veranderingen plaatsen... of je leest de gegevens bij mijn account waarin ik duidelijk zeg dyslectie te hebben,het is jouw dag vandaag,kies ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 14:31

j1nx

Geek - Enjoying life

GPON lijkt me het logische vervolg voor KPN.

KPN == Geld verdienen

Geld zit hem in 4G en 4G+, dus gaan daar alle investerings centjes naar toe. Op Fiber dan toch mee te laten sloffen, is GPON logisch en zal me absoluut niet verbazen.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nick39 schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 14:33:
[...]

Ah, je bedoelt dat je zeurt, nee dan is het me duidelijk..
Anders speel je even niet op de man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
j1nx schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 14:36:
GPON lijkt me het logische vervolg voor KPN.

KPN == Geld verdienen

Geld zit hem in 4G en 4G+, dus gaan daar alle investerings centjes naar toe. Op Fiber dan toch mee te laten sloffen, is GPON logisch en zal me absoluut niet verbazen.
GPON wordt gewoon gebruikt en zolang niemand dat merkt, is dit ook niet erg,uiteindelijk is de wijkpop ook niet van een dergelijke aanvoer voorzien dat elke aansluiting erop 100/100 tegelijk kan trekken.
Je deelt je aansluiting altijd ergens... dat begint al bij de AMS/IX en de andere aansluitpunten waar XMS toen ik er de laatste keer keek,slechts 2 aansluitingen had.. (maar dat is al ff geleden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 14:39:
[...]

Anders speel je even niet op de man.
ga even voor de spiegel staan pot, en verwijt dan nog eens de ketel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zucht, nu weet ik weer waarom ik hier zo weinig kwam. :') :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 14:31

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 14:53:
Zucht, nu weet ik weer waarom ik hier zo weinig kwam. :') :w
Sorry hoor, maar als je het eerste bericht nu gewoon zo had gezegt;
Laatste 2 berichten zijn slecht leesbaar, gaarne leestekens toevoegen en/of format aanpassen
dan weet ik zeker dat het hele discussie treintje niet was begonnen.

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:02
KPN heeft aangegeven geen GPON te gaan uitrollen en/of te gaan implementeren.
(Voor zover een uitspraak van KPN waarde heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deshmir schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 15:05:
KPN heeft aangegeven geen GPON te gaan uitrollen en/of te gaan implementeren.
(Voor zover een uitspraak van KPN waarde heeft)
Eh.. wil je dat ik die vraag serieus beantwoord..want feitelijk doe je dat zelf al... en nogmaals het is ook niet erg, zolang je dat als klant maar niet merkt.. het is nog minder economisch al die bandbreedte zo maar onbenut te laten wat ze nu doen,maar men gaat (of ging, ik hou me niet meer zo bezig met wat KPN doet) naar een hogere videocodering en een lagere stream kwaliteit alleen om bandbreedte te sparen,ze sloopten de halve audio er uit... het is net het hotel in Griekenland, de riolering is groot genoeg in het hotel,maar je moet je pleepapier nog steeds in een emmertje doen omdat het er buiten niet meer lukt en als de consument niet zo in protest was gekomen over de kwaliteit dan was dat nu nog zo,maar er is ook een oeroude uitspraak "waar rook is, is vuur"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Nick39 schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 11:28:
En ze hoeven niet in jouw huis te zijn om je stiekum tijdens onderhoud op te nemen in een GPON gebied..je hhebt op zijn hoogst een paar minuten onderbreking als ze je fibertje in tween knippen en in de net nieuw neergezette GPON kast weer aansluiten...
Bijzonder, dus als ik jou goed begrijp zijn de huidige glasvezel modems bij de klanten ook allemaal al GPON geschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En als ik even in mag haken.... Het Reggefiber PvE staat al sinds het eerste begin geen GPON toe. Dus elk netwerk is gewoon uitgerold zoals het hoort, met twee vezels van PoP naar woning.
Wat niet wil zeggen dat er niet ergens een bestaand GPON netwerk was dat is overgenomen waarbij het gewoon niet haalbaar was om het om te bouwen. Die zijn er vast wel (zie ook Portaal in dat kader...). Ik ken ze zelf niet maar ik sluit niks uit.

Maar om een voorbeeldje te geven: Tijdje geleden heeft Reggefiber een oud pilot-netwerk in Almere gekocht van ca 2100 aansluitingen. Dat is gewoon geheel omgebouwd naar Reggefiber architectuur. Compleet nieuwe PoP gezet. Oude 596vz kabels omgelast naar nieuwe 96vz kabels, nieuwe DP's ingegraven, etc...
Dat is de normale manier van netwerken migreren.

Ik zal echt niet stellen dat er niemand bij KPN of Reggefiber is die niet aan de mogelijkheden van GPON zou denken maar dat is gewoon nog niet aan de orde.Dan zou het het nog logischer zijn om van 2 vezels naar 1 vezels in huis over te gaan stappen in nieuw te bouwen netwerken. Dan maar geen DVB-c of analoog meer. Scheelt ook een boel geld zo.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArChie schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 16:12:
[...]

Bijzonder, dus als ik jou goed begrijp zijn de huidige glasvezel modems bij de klanten ook allemaal al GPON geschikt?
Ik dacht wel dat je me op de technische kant wilde pakken,en eerlijk gezegd verbaasde het me dat je zo laat was.
Nee, dat zijn ze niet, net zo goed als dat ze niet geschikt zijn voor 500/500 .
Net zo goed als dat ik niet zeg dat ze overal GPON gaan of zouden toepassen.
Maar als je de brief thuis krijgt dat ze bij je thuis moeten zijn,kun je niet weigeren, ja dat kan je wel,voordat je daar weer over begint,maar dan werkt je vezeltje niet.
We hoeven niet allemaal de technische tabelletjes die je zo graag rondstrooit neer te zetten en we hoeven niet te zeggen welk merk connector of kabelbindertje ze gaan gebruiken.
Maar ze doen het nu ook bij de oude amino bezitters, je kan kiezen,of een nieuwe,of geen tv meer.
Dus neem me niet kwalijk dat mijn bericht niet voldeed aan uw technische richtlijnen,men vindt ze nu al te lang.
Je probeert me te "pakken" op woordspelletjes maar het gaat om de bedoeling, niet over norm NEN zoveel met technische spec's zoveel.
Bij ruim 90% van de klanten hangt een packetfront/modem variant van 100 mbit dus voor die mooi beloofde 500/500 moet de boel thuis ook aangepast worden, maar ik denk wel dat als men een brief thuis krijgt dat "om de techniek bij te houden dient uw glasvezelmodem aangepast te worden,anders kunnen wij niet langer signaal leveren " dat bijna iedereen dat toestaat en zo haal je ongemerkt GPON binnen.
Net zo goed als dat men geen keuze heeft bij de brief dat XMS wordt opgeheven en naar Telfort gaat, of dat je je oude amino's mag gaan inleveren.
Net zo goed als er opeens a -symmetrische abonnementen worden doorgeduwd en je op 100/100 moet gaan zitten om dat te voorkomen.
Als KPN iets wil,doet ze het,klaar, en ben je het er niet mee eens dan is er altijd dat mooie regeltje dat je op mag zeggen ook al is je kontrakt nog niet be-eindigd.
Net zo goed als dat de klant weinig kon doen tegen de overstap naar de ISPfabriek en tegen de nieuwe gecodeerde streams.
Dat je wakker wordt en opeens in een GPON systeem zit zonder het te merken was wat overdreven,maar als KPN het wil gebeurt het en de enige optie die je dan hebt is opzeggen.
Ben ik een norm vergeten,of ergens een uitroepteken,of voldoet dit aan uw wensen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Nick39 schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 18:46:
Dat je wakker wordt en opeens in een GPON systeem zit zonder het te merken was wat overdreven,maar als KPN het wil gebeurt het en de enige optie die je dan hebt is opzeggen.
Duidelijk. Jammer dat je in eerder reacties wel die indruk probeerde te wekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:02
Nick, hoe zit het dan met ODF in jou verhaal?

Hoe gaat een andere operator diensten leveren als KPN het netwerk heeft (meerderheidsbelang in Reggefiber) en de diensten als het, volgens jou, allemaal over gaat op GPON?

[ Voor 76% gewijzigd door Deshmir op 10-08-2014 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uh .. sorry, maar waar zegt Nick39 dat "het allemaal over gaat op GPON"?
En als wedervraag: hoe zit het met ODF bij Ziggo? (ik denk dat daar het begin van een antwoord ligt... ;) )

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2014 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als KPN iets wil,doet ze het,klaar, en ben je het er niet mee eens dan is er altijd dat mooie regeltje dat je op mag zeggen ook al is je kontrakt nog niet be-eindigd.
Klopt wat je schrijft, maar er is nog een andere mogelijkheid, ik heb niet voor niets het 06 nummer gekregen van de KPN escalatie manager 8)
En vandaar dat de migratie van XMS klanten met een vast IP is verschoven naar Q1 2015 ;)
Net zo goed als dat de klant weinig kon doen tegen de overstap naar de ISPfabriek en tegen de nieuwe gecodeerde streams.
Dat is al getackeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Vorige week ook de mooie HBO folder gehad van XMS, dat beloofd nog wat voor een provider die zijn eigen stekker er bijna uittrekt.....
Paar dagen geleden kreeg van KPN een digitale nieuwsbrief van de maand augustus met als onderschrift; "u ontvangt deze nieuwsbrief omdat u klant bent van ons...." Ik ben helemaal geen KPN klant en wil dat ook niet worden. Maar de enige overstap die ik nu kan maken is naar Telfort....., tja wij hebben in de straat nog een straatkast en daar kan vast niets bijgeplaatst worden........ Lang leve het Portaal netwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:38
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 22:50:
Uh .. sorry, maar waar zegt Nick39 dat "het allemaal over gaat op GPON"?
En als wedervraag: hoe zit het met ODF bij Ziggo? (ik denk dat daar het begin van een antwoord ligt... ;) )
Denk jij dat ze het allemaal zomaar stop kunnen zetten en dan niet in een enorm juridisch gevecht belanden met het veel grotere vodafone (en de andere bedrijven natuurlijk)?
Enige rede waarom Ziggo en upc alleenheersers zijn op hun stukje netwerk is omdat er nooit iemand anders heeft mogen leveren. Waarom denk je dat ze zo hard aan het vechten zijn om dat zo te houden? Als het eenmaal wordt toegestaan kan je namelijk niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-09 15:38
]Nick39 schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 18:46[/message]:
Maar ze doen het nu ook bij de oude amino bezitters, je kan kiezen,of een nieuwe,of geen tv meer.
Kleine nuancering: De Amino 110 blijft werken, het zenderpakket is alleen beperkt. Dat heeft te maken met het feit dat de contentpartijen meer en meer op MPG4 overstappen en de Amino110 daar gewoon niet mee om kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

Zo te zien kan ik ook dit jaar geen gebruik maken van FoxSports Go (bevestigd door Sophie). Toch jammer dat ik wel de volle prijs betaal voor een FoxSports abo, maar niet alle diensten kan gebruiken.

edit: ook bevestigd door Fox nu. Helaas.

[ Voor 10% gewijzigd door D2k op 11-08-2014 11:01 ]

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1 ... 61 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.