(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 78 Laatste
Acties:
  • 431.282 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexIsLang
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-07 16:59
Ashrah schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 15:14:
[...]

Vathorst zit op de wdgo stram van glashart, deze behoud je ook bij xs4all (voor nu iig)
Thanks. Dat is in lijn dan met het feit dat er volgens mij maar één type netwerk tegelijk actief kan zijn, in Vathorst dus WGDO en dat betekend dan automatisch geen WBA stream dus Glashart. Heb ik dat zo juist verwoord?

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:11

GerkeP

Vragen mag altijd........

ajwkappe schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 15:25:
[...]

Thanks. Dat is in lijn dan met het feit dat er volgens mij maar één type netwerk tegelijk actief kan zijn, in Vathorst dus WGDO en dat betekend dan automatisch geen WBA stream dus Glashart. Heb ik dat zo juist verwoord?
Nee, je krijgt geen GHM streams, maar die van KPN bij xs4all

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 10:08:
[...]

Wat bedoel je met oud?
Ik heb nu een Internet (100/100Mbit), Telefoon, Radio, Televisie (analoog + IPTV) voor €52,50/mnd.
3 decoders (eigen aanschaf)

Volgens KPN:

[...]

Mijn huidige abonnement is ongeveer vergelijkbaar met een "standaard pakket", alleen heb ik nu 100 up/down in plaats van de 50/5 die KPN bied bij "standaard".
Een standaard pakket zou €68,- kosten maar naar €59,- gaan. Echter, ik heb 100 up/down, dus daar zou dan nog eens €7,50 bij komen. Kortom... €66,50

Ik betaal nu slechts €52,50 voor Internet (100/100Mbit), Telefoon, Radio, Televisie.
Dat houd in dat ik dus €14,- méér ga betalen voor alléén al de standaard diensten.
8)7

Ik vind het ook echt belachelijk dat ze op een medium wat bedoeld is voor synchrone verbindingen en allerlei technische vooruitstrevende zaken, ze nu asynchrone verbindingen gaan leveren en alle voordelen van glas tov andere media de nek om draaien.

Kortom, bij KPN had glasvezel de toekomst.
Met oud bedoel ik het instap pakket van 50/50 welke dat vorige week was te bestellen bij KPN en ik zelf tot juni heb gehad bij KPN.

KPN instap oud 50/50 was t.o.v Telfort 50/50 ook zo'n 9 euro duurder op basis van 2 ontvangers.

Dat KPN zijn prijzen moet aanpassen is niet zo gek omdat zowel Telfort als Vodafone goedkoper zijn bij een 50/50 verbinding en een beter TV product hebben als KPN zelf. Mocht Telfort in de KPN lijn ook de upload aanpassen dan gaat neem ik aan ook de prijs omlaag van het pakket waardoor de 100/100 update ook weer goedkoper wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ajwkappe schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 15:25:
[...]

Nee dus. Zie mijn vorige reactie. Er kunnen vele dienstennetwerken tegelijk actief zijn. Daarom is het Reggefiber netwerk juist open. Elke partij die eigen apparatuur in de POP's plaatst levert daarmee zijn eigen dienstennetwerk.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-06-2023
Thasaidon schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 10:08:
Ik vind het ook echt belachelijk dat ze op een medium wat bedoeld is voor synchrone verbindingen en allerlei technische vooruitstrevende zaken, ze nu asynchrone verbindingen gaan leveren en alle voordelen van glas tov andere media de nek om draaien.

Kortom, bij KPN had glasvezel de toekomst.
KPN wil natuurlijk niet primair de voordelen van glas de nek omdraaien, ze wil alleen dat we uiteindelijk flink meer voor die voordelen gaan betalen. Dat lukt het beste door eerst zoveel mogelijk gebruikers op glas te krijgen en vervolgens totale zeggenschap over de infra te verkrijgen. Da's ook gunstig voor hun beurswaarde.

KPN heeft de uitfasering van koper al min of meer in gang gezet door standaard glas aan te bieden waar dat kan. Scheelt in de infrakosten. 10/2 of 50/5 zijn voor glasvezelbegrippen natuurlijk belachelijke snelheden, maar men kan het wel als lokkertje gebruiken door in eerste instantie lagere prijzen te rekenen. Wil je meer snelheid, dan moet je dokken. Eerst nog een beetje, maar straks natuurlijk steeds meer. De bekende KPN strategie van steeds minder leveren voor meer geld.

Ik verwacht dat telfort straks ook asymmetrische pakketten gaat aanbieden. Net iets onder de prijs van het moederbedrijf. Het zou mij niets verbazen als tegelijk daarmee DVB-C verdwijnt. Misschien een 3-in-1 basispakket met IPTV en 50/5 voor 37,50. Voor 7,50 extra krijg je dan een snelheidsupgrade naar 100/100.

Ik vermoed ook dat je bij de migratie naar telfort een tweede interactive ontvanger krijgt, waardoor het wegvallen van DVB-C voor de meeste klanten niet zo heel problematisch is.

Wat mij opvalt (maar niet verbaasd) is dat KPN eigenlijk helemaal niets doet om te innoveren op glas. Eigenlijk innoveren ze alleen maar achteruit door de diensten steeds meer gelijk te trekken met xDSL. In tegenstelling tot de kabelboeren die sinds de komst van glasvezel wakker zijn geworden en steeds met betere producten komen. Zo steekt die 50/5 van KPN wel erg schril af bij de 120/12 die UPC en ziggo ondertussen zo'n beetje als instap bieden. Persoonlijk vind ik 10Mbit upload eigenlijk wel de minimale ondergrens. Dus komt voor mij een overstap naar de kabel dichterbij, want over het KPN TV-product ben ik ook totaal niet te spreken.

Ik hou verder mijn hart vast wat er straks gaat gebeuren wanneer KPN volledige zeggenschap over reggefiber krijgt. De ACM zit natuurlijk weer te slapen en gaat akkoord door zgn strenge concurrentievoorwaarden te stellen, maar het is voor kleine ISPs te duur om zelf overal apparatuur te plaatsen en te onderhouden. Een pseudo open netwerk dus. Ik vrees dat we uiteindelijk in heel nederland een keuze tussen twee monopolisten hebben, waarvan eentje nog wat sub-keuzes wbt het logo op de faktuur biedt.

If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DVB-C gaat over naar MPEG4 dit jaar i.p.v. MPEG2 en
Gelukkig kan ik u melden dat per 1 september van dit jaar de diensten ondertiteling en gesproken ondertiteling, indien zij door de omroep worden aangeboden, door de pakketaanbieders moeten worden doorgegeven.
Edit:
Ik interpreteer dit dat de ondertiteling streams van NPO weer beschikbaar gaan komen en dat bij Cartoon channel er weer gekozen kan worden tussen Engels en Nederlands.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2014 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nick39 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 03:26:

"maar bij FTTH heb je ook overboekingen in de vorm dat in de meeste nieuwe pops niet elk huis meer een eigen aansluiting heeft, is de pop vol dan heb je pech,fiber in je huis,leuke packetfront,maar in de pop is er geen ruimte en ze gaan ook niet voor 5 mensen een nieuw rack in het ding hangen,als er al plek is.
Dat betekent dus gewoon: helemaal geen internet, dan deel ik het toch liever dan heb ik tenminste wat.
Ik geloof je in bijna alles maar dit is echt totaal en compleet onwaar. Dat verhaal geldt voor een paar PoP in oud Portaal netwerken en verder nergens. In elke normale PoP van Reggefiber heeft elk officieel adres (met als bron de BAG) zijn eigen 2 vezelige aansluiting van woning naar PoP. Punt. Uit. Klaar.

De enige overboeking in een PoP zit op het actieve netwerk van (bijvoorbeeld) KPN, of Tweak, of Glasoperator. En die bestaat uit het feit dat de doorvoerpoorten van de Dslams/routers uiteraard niet de doorvoercapaciteit hebben van de totale som van de snelheid van al hun klanten. En dat geldt ook voor de achterliggende backbone. Maar dat is normale overboeking die in de praktijk niet echt merkbaar zou moeten zijn
Er zit geen overboeking in het passieve netwerk van kabels en aansluitingen in de PoP dat Reggefiber aanlegt. En dat durf ik je 100% te garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:51

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
ambilight schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 19:27:
[...]
...
KPN wil natuurlijk niet primair de voordelen van glas de nek omdraaien, ze wil alleen dat we uiteindelijk flink meer voor die voordelen gaan betalen.
...
Ja zo kun je het ook zien en wat je zegt ben ik het grotendeels ook helemaal mee eens...

Maar het enige wat je "terug kunt kopen" bij KPN is een hogere upload. Wil je een hogere upload, moet je extra betalen. En dan is dan het enige voordeel nog van glas tov xDSL of kabel.

Alle overige voordelen (die ik bij XMS had) zoals vast IP adres, betaalde nieuwsserver en thuis (mail-)servers mogen draaien...
Allemaal om zeep geholpen of word nog om zeep geholpen door KPN en komen ook niet meer terug.

Daarnaast heeft KPN de touwtjes al lang in handen, want ze hebben al een 51% aandelen meerderheid in Reggefiber. En wat je zegt klopt, want sinds KPN de scepter zwaait is er niets meer gebeurd qua innovatie op glasvezel.
Sterker nog, we hobbelen doodleuk achteruit, maar dat zal "de massa" een zorg wezen en die paar tweakers die er over vallen interesseert KPN niet. Alles voor de aandelen en de dik gevulde zakken van de bobo's en aandeelhouders.

[ Voor 10% gewijzigd door Thasaidon op 09-07-2014 08:18 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
Thasaidon schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 08:11:
[...]
Alles voor de aandelen en de dik gevulde zakken van de bobo's en aandeelhouders.
Zo heel geweldig gaat het nou ook weer niet met de aandelen KPN. Maar KPN gaat duidelijk wel voor winstmaximalisatie en wil op glas per saldo een monopolist zijn. Dat komt de prijs bij een eventuele toekomstige overname natuurlijk alleen maar ten goede. Daarom lijkt het mij ook beter indien de infra en diensten 100% gescheiden blijven. Zeker op het 'landelijk netwerk van de toekomst' zou nooit 1 commerciele partij de baas moeten zijn.

KPN heeft het nooit echt met z'n klanten opgehad. Innoveren en concureren doen ze alleen onder druk. Die moet dus komen van de kabelboeren (die zelf overigens geen haar beter zijn). Wat mij betreft is dat tot nu toe eigenlijk de grootste winst van glasvezel. UPC and Ziggo zijn wakker geschud en komen met hogere uploads (nadat ze die eerst hadden verlaagd). KPN doet het omgekeerde en gaat het product van een paar jaar geleden op glas leveren. Ben benieuwd hoelang dat goed gaat. Ruim 2 miljoen aansluitingen en iets van 600.000 klanten. Da's minder dan de 30% die ze hanteren om glas uit te rollen. Het gaat dus niet zo heel geweldig. De reputatie van glasvezel is tanende bij Henk en Ingrid. Dus zal KPN iets moeten doen om het tij te keren. We gaan het meemaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:02
Tja waarom zou je glasvezel nemen als het simpelweg niet meer uitdagend is om te nemen. Sinds de overstap naar Ziggo mis is alleen de upload. Qua TV zal ik nooit meer terug naar glasvezel gaan, tenzij het uitdagend wordt. Telefoon heb ik altijd zelf in de hand gehad. Veel handiger bij overstappen, en kost me 5 euro per maand voor een SIP accountje.

Het is jammer dat het zo ten onder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
ambilight schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 15:52:
[...]
...
Dus zal KPN iets moeten doen om het tij te keren. We gaan het meemaken
...
Ik heb er een hard hoofd in.
Zoals je zelf al aan gaf doet KPN niks met z'n klanten. Ja binnen halen en dan laten verrekken...
En op dit moment vindt men 4G toch belangrijker, want daar valt meer mee te verdienen.

.
boekee schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 18:51:
Tja waarom zou je glasvezel nemen als het simpelweg niet meer uitdagend is om te nemen.
Bij KPN heb je die keuze niet eens, ligt er glas, dan sluiten ze je automatisch op glas aan. Ligt er koper, dan is het (x)DSL wat je krijgt.

[ Voor 29% gewijzigd door Thasaidon op 10-07-2014 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:09
Vooral grappig als KPN aangeeft dat er Glas gaat komen, maar de woningbouw heeft aangegeven dat het niet mag (ivm Asbest, en de manier van bouwen).

Dan kan je helemaal niks meer online bestellen, omdat je nergens kan aangeven dat je perse xDSL wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deshmir schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 08:54:
Vooral grappig als KPN aangeeft dat er Glas gaat komen, maar de woningbouw heeft aangegeven dat het niet mag (ivm Asbest, en de manier van bouwen).

Dan kan je helemaal niks meer online bestellen, omdat je nergens kan aangeven dat je perse xDSL wilt hebben.
Dat zou wel moeten kunnen als Reggefiber het adres afmeldt met een bepaalde code die duidelijk maakt dat er geen glas kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:59

Wallie

Herr

Klopt. In de straat waar ik woon (Valkenaerhof, Nijmegen), staat 6 kleine flats met in totaal 116 woningen. De westelijke 3 hebben glasvezel gekregen (2x blok van Vestia, 1x blok met koopappartementen), de 3 andere heeft de verhuurder geen toestemming voor gegeven om de kabels naar binnen te trekken. Waarom is niet duidelijk (blokken zijn nog geen 15 jaar oud), de kabel liggen tot voor de deur (je ziet ze achter een steen uitsteken), maar naar binnen mag niet.

Check (bijv 6538TG 116) op eindelijkglasvezel.nl zegt voor die appartementen nu:
Valkenaerhof 116 kan niet worden aangesloten.

U woont in een hoogbouw woning. Daardoor bent u voor de aanleg van glasvezel afhankelijk van de bereidwilligheid van de bewoner(s) onder uw woning. De laatste keer dat wij om medewerking hebben gevraagd, hebben wij deze niet (voldoende) gekregen. Hierdoor konden wij uw woning niet aansluiten. Wilt u meer weten, neem dan contact op.
Ik woon in het koopblok :*)

[ Voor 34% gewijzigd door Wallie op 10-07-2014 11:02 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:14

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Haha je moet er maar op komen ...
Ik heb de Bluestacks (Android) app player op m'n W8.1 laptop gezet en nu kan ik met de GHM app tv kijken :Y)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
als het goed is gaan we komende maanden migreren naar telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 18:45
boekee schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 18:51:
Tja waarom zou je glasvezel nemen als het simpelweg niet meer uitdagend is om te nemen. Sinds de overstap naar Ziggo mis is alleen de upload. Qua TV zal ik nooit meer terug naar glasvezel gaan, tenzij het uitdagend wordt. Telefoon heb ik altijd zelf in de hand gehad. Veel handiger bij overstappen, en kost me 5 euro per maand voor een SIP accountje.

Het is jammer dat het zo ten onder gaat.
Zoveel mensen, zoveel meningen :) Ik heb nu een paar maanden glasvezel van KPN en ben zeer tevreden. Daarvoor had ik VDSL van KPN en ook daar vond ik het Internet sneller en stabieler dan bij Ziggo.
Met glasvezel heb ik nu een zeer lage ping en een mooie symmetrische up- en downloadsnelheid. Ga binnenkort over naar 500/500, dat zie ik Ziggo nog niet zo snel leveren ;)
KPN iTV bevalt me ook goed. Ik heb ook nog steeds tv van Ziggo, maar maak er bijna geen gebruik van. Verschil in beeldkwaliteit is er bij mij niet, tenminste ik zie het niet. Begin Gemist, Serie Opnemen, opnames inplannen via mijn iPhone, meerdere programma's tegelijk opnemen vind ik allemaal hele mooie diensten. Dus voor mij is het wel uitdagend :*) Wil misschien nog een schotel erbij nemen om meer buitenlandse HD-zenders te kunnen bekijken omdat dat aanbod veel te beperkt is bij Ziggo en bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen hier bij wie vannacht tussen 2 en 4 de verbinding eruit lag? Ik krijg hier meldingen dat de TS3 server eruit lag rond die tijd. Ik lag rond die tijd al te slapen dus heb niks gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:09
Barre73 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 09:53:
[...]

Dat zou wel moeten kunnen als Reggefiber het adres afmeldt met een bepaalde code die duidelijk maakt dat er geen glas kan komen.
Gaat om Houten; mi lijkt me dat die gemeente al lang en breed verwerkt is... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
Speedy-Andre schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 19:28:
Haha je moet er maar op komen ...
Ik heb de Bluestacks (Android) app player op m'n W8.1 laptop gezet en nu kan ik met de GHM app tv kijken :Y)
Hoe doe je dat?, bij mij blijft hij aangeven dat het geen ondersteund apparaat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ashrah schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 12:23:
[...]

Hoe doe je dat?, bij mij blijft hij aangeven dat het geen ondersteund apparaat betreft.
Misschien heeft je display een te lage resolutie?
Mijn display is 1080p en ik heb verder niets bijzonders ingesteld.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Speedy-Andre schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 13:06:
[...]

Misschien heeft je display een te lage resolutie?
Mijn display is 1080p en ik heb verder niets bijzonders ingesteld.
Hmm nee 1080 scherm ook .. vanavond nog maar eens kijken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deshmir schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:27:
[...]

Gaat om Houten; mi lijkt me dat die gemeente al lang en breed verwerkt is... :)
Het zou je verbazen hoeveel adressen in oudere projecten toch niet goed staan afgemeld. Maar ik bedoelde in in dit geval meer dat Reggefiber jouw adres dan, als het goed is, inderdaad als zodanig in het systeem heeft staan. En die code zou door KPN moeten worden gezien als onbestelbaar en derhalve alsnog xDSL mogelijk.

Ik weet echter niet of KPN op dat detailniveau werkt of dat ze gewoon hele postcodegebieden bestempelen als glasgebied in plaats van xDSL gebied. In dat laatste geval snijden ze zichzelf wel flink in de vingers met dit soort adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodhisatva
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 00:48
Hmmm, behalve sterk stotterende analoge tv is alles hier plat sinds +/- 12:00 - het linkerlampje op de packetfront knippert heel hard rood hier in 3822 (Amersfoort) - iemand ook deze ervaring?

Had het kastje om 1300 uitgezet en rond 18:00 weer aangezet - helaas

OU812?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Hier werkt alles gewoon. Amersfoort 3812.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodhisatva
  • Laatst online: 07-06 00:48
Thanks Fiber - ik zag dat de helpdesk gewoon bereikbaar is - een gare adapter was de oorzaak... ik was er niet opgekomen

OU812?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barre73 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 20:16:
[...]

Ik geloof je in bijna alles maar dit is echt totaal en compleet onwaar. Dat verhaal geldt voor een paar PoP in oud Portaal netwerken en verder nergens. In elke normale PoP van Reggefiber heeft elk officieel adres (met als bron de BAG) zijn eigen 2 vezelige aansluiting van woning naar PoP. Punt. Uit. Klaar.

De enige overboeking in een PoP zit op het actieve netwerk van (bijvoorbeeld) KPN, of Tweak, of Glasoperator. En die bestaat uit het feit dat de doorvoerpoorten van de Dslams/routers uiteraard niet de doorvoercapaciteit hebben van de totale som van de snelheid van al hun klanten. En dat geldt ook voor de achterliggende backbone. Maar dat is normale overboeking die in de praktijk niet echt merkbaar zou moeten zijn
Er zit geen overboeking in het passieve netwerk van kabels en aansluitingen in de PoP dat Reggefiber aanlegt. En dat durf ik je 100% te garanderen.
Ik weet dat er bv in Soest bij bepaalde wijken een wachtlijst is, er is wel een kabel naar de woning en de pop uiteraard maar in de pop zijn minder aansluitingen, dit is ook in mijn pop het geval al betreft het hier een andere oorzaak,deze pop was eerst voor onze wijk, zeg maar een eindstation.
Daar hebben ze nu 2 andere wijken ook op aangesloten,het is nu een doorvoerstation geworden,waardoor er blijkbaar voor aan en afvoer aansluitingen verloren zijn gegaan,mogelijk ook door plaatsgebrek, en er is een bizarre situatie ontstaan, Portaal heeft bij de aanleg alleen haar huurhuizen aangesloten,maar er staan ook koopwoningen tussen welke niet zijn aangesloten,hoewel sommige bewoners er de 1400 euro die er voor werd gevraagd,wilden betalen,mijn naaste buren hebben een koophuis, ze wilden graag over,de glasvezel naar de volgende huurhuizen ligt 30 cm naast hun meterkast,heeft Portaal het besloten niet te doen.
Van mijn hele wijk is 40% koop en 60% huur en Reggefiber wil die 40% er niet bijtrekken en zo gaat dat op voor alle wijken hier.. die 40% past eenvoudigweg niet in de pop en omdat het bij mij een doorvoerpop is geworden kan ik je zelfs een lijst met huisnummers noemen die geen vezel kunnen nemen,dus heeft men ongebruikte huizen "uit de pop getrokken" en daar mensen op aangesloten.. mogelijk is mijn aansluiting dus ook alleen nog als losse bundel in de pop terug te vinden en zit er een vezel van een ander huis in "mijn" aansluiting.
Buren willen alleen niet meer terug, hebben net als ik (wij hebben er 2) een tv met ci+ v 3, interactieve tv, Pathe thuis,Videoland, Kijk,Uitzending gemist,Ziggo on demand.... noem al die diensten maar op, Ziggo's eigen blibliotheek en zijn dolblij dat ze toen die 1400 niet betaald hebben.
Want dit: zie ik KPN echt niet doen hier.
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/28vx1th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is inderdaad heel vervelend allemaal, en dat meen ik. Maar dan is het nog steeds zo dat dit in Portaal gebieden opgaat zoals ik al aangaf. In netwerken die Reggefiber zelf ontwerpt en bouwt (en dat is toch echt het meeste) en in het overgrote deel van de overgenomen en gemigreerde netwerken is er ruimte voldoende in de PoP voor alle bestaande woningen + een reserve voor de toekomst.

Mijn bezwaar lag in het feit dat je met je post suggereerde dat dit op veel meer plekken zou plaats vinden. En dat bestrijd ik dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Nick39 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 13:15:
[...]

[afbeelding]
Don't worry, op dit moment levert Kpn al standaard 100% down en 10% up pakketten, wie meer up wil mag extra betalen (even afgezien van de afgebeelde Zggo snelheid) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online
Nick39 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 13:15:
[...]

[afbeelding]
Zo'n beroerde ping en belabberde upload heb ik bij XMS gelukkig nog nooit gehad... ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3626262265.png

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schijnbaar zit heel Amersfoort zonder diensten. Lekker wakker worden zo. Ach als het 1 keer per jaar is......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:34
Amersfoort ging hier om 2:50 plat. Nu wel weer up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Vathorst voor de verandering niet plat geweest vanacht. Vaak genoeg heibel afgelopen paar weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sithlord76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:11
Ik kwam er om 0600 ook achter dat er alleen radio was in Zielhorst. Kijk ik via de mobiel op de xms site, staat er doodleuk dat er geen storingen zijn....maar gelukkig werkt nu alles weer...moet niet te vaak gebeuren hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Speedy-Andre schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 15:33:
[...]

Don't worry, op dit moment levert Kpn al standaard 100% down en 10% up pakketten, wie meer up wil mag extra betalen (even afgezien van de afgebeelde Zggo snelheid) :P
De afgebeelde snelheid was mijn test, ziggo gaat met haar hoogste abonnementen naar 250/25 voor het eind van het jaar hoewel dat nog niet officieel bekend wordt gemaakt.
Misschien wil KPN een eind maken aan de verhalen dat de meeste illegale upload in Nederland van glasvezel abonnees komt,hoewel mijn gok is dat nu oploaden verboden is ( jaja er staat nergens in de wet dat upload of download verboden is, artikel Artikel 45i van de auteurswet zegt hierover het volgende:
Het Laden,het in beeld brengen,de uitvoering,de transmissie of de opslag van media is een verveelvoudiging en is verboden.. ) Uploaden of downloaden is dus in strijd met dit artikel en daarom hebben we het maar een upload en/of downloadverbod van gemaakt.
Streamen met bv de kastjes van "dit is tv" is dus ook verboden, want de wet is zo dom geweest om niets te zeggen over het formaat van het pakketje dat je streamt en streamen valt dus onder transmissie..
(Ik heb de mail van Brein hier nog van,want die streaming sites zeggen dat streamen niet downloaden is en dus niet verboden is,maar het artikel omhelst dus veel meer dan alleen up of downloaden...) maar zoals gewoonlijk dwaal ik af en ik gok dus dat KPN denkt dat de doorsnee gebruiker niet zit te wachten op die upload en dat de overboeking wel zal worden opgevoerd... bij 100/10 kunnen er nu 10 mensen uploaden tegen eerst 1.. dus dat scheelt weer...
Fiber schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 17:02:
[...]

Zo'n beroerde ping en belabberde upload heb ik bij XMS gelukkig nog nooit gehad... ;)

[afbeelding]
Tja, ik moet zeggen, je reactie was voorspelbaar,je moet iets zeggen om te verdedigen dat je aan het laatste eindje aan het trekken bent met wat KPN nu aan het doen is, wacht maar tot u over bent... die enorm belabberde ping merk ik natuurlijk gelijk want ik kan in die paar milliseconden natuurlijk wel 10 keer met mijn ogen knipperen.
En we begonnen met 20/20 en dat was toen een fantastische upload bij XMS, daar zit ik maar 2 mb vanaf dus dat je nooit zo'n belabberde upload had is niet waar,toen was men bij XMS blij met die 20 mb upload. dus dat verhaaltje klopt niet... en zie wat KPN er nu van aan het maken is,maar ik snap dat je je uitgaven wilt verdedigen,maar mijn "belabberde" download compenseert de rest meer maar dan ook meer dan voldoende... die zal jij in portaal gebied nooit zien, KPN is duidelijk begonnen met het naar beneden toe bijstellen en is daar nog niet mee klaar, het melken is begonnen en dat zal jij ook merken }:O Je naam staat voor een product dat KPN behoorlijk aan het downgraden en aan het uitkleden is., of ben je zo onnozel om te denken dat alles gratis straks weer omhoog gaat ?? _/-\o_ _/-\o_ voorlopig is de kabelaar de lachende derde.

[ Voor 30% gewijzigd door Nick39 op 17-07-2014 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Fiber schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 17:02:

[afbeelding]
_/-\o_ Hier hetzelfde, ook een veel lagere ping met glas dan met de kabel.
Ik heb m'n kabel lijntje als backup verbinding, dus kan het mooi testen en vergelijken.
Voor een gemiddelde gebruiker totaal niet van belang, maar technisch gezien is het wel indrukwekkend.
(overigens heb ik wel een toepassing waarbij zo'n lage ping van te pas komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
@nick39, ik zit momenteel ook bij Ziggo en het is een leuk verhaal dat je verteld, maar ik vermoed dat ik voor het einde van het jaar al bij Vodafone glasvezel oid zit vanwege die overname van Ziggo door liberty global. Die toko is ook niet veel beter dan KPN en zal vast en zeker de service en diensten van Ziggo gaan verslechteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 17:02
Laat ik voorop stellen dat ik nog altijd zeer tevreden ben met glasvezel en de diensten van XMS. We hebben weinig last van storingen, en wat dat betreft ook niet te klagen...

Maar de huidige ontwikkelingen maken mij nu ook niet bepaald blij. Toen ik bijna 5 jaar geleden instapte op glasvezel was het echt de toekomst.. ik kwam vanaf ADSL (UPC wilde ik niet), en het was een flinke vooruitgang. Aangezien ik in Zeewolde woon, was zelfs 200Mb up/down een optie. Ik heb er weleens aan zitten denken om die te nemen, al was het alleen maar om ervoor te zorgen dat mijn aansluiting in de pop op een Gb switch kwam te zitten. Vanwege de meerprijs en het toch niet nodig hebben nooit gedaan.

Nu ben ik me weleens aan het orienteren of ik niet naar een andere glasvezel boer moet overstappen, maar kom dan tot de conclusie dat die 200Mb juist niet eens meer leverbaar is... 100Mb is de max, hoezo vooruitgang? Wat dat betreft ben ik wel zeer teleurgesteld in de mogelijkheden van het 'nieuwe net', hoe blij ik ook met mijn huidige snelle en stabiele lijntje ben...
Maar ik moet Nick gelijk geven dat een provider als Ziggo wat dat betreft veel meer aan de weg timmert.. al die glasvezelboeren is een eenheidsworst nu, waardoor ik nog niet echt zoiets heb van, kom laat ik eens overstappen... qua snelheid/prijzen is het allemaal lood om oud ijzer. En het gedoe eromheen weegt dan niet echt op tegen de eventuele voordelen van een andere provider

[ Voor 3% gewijzigd door L201 op 17-07-2014 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-09 13:21
L201 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 15:21:

Nu ben ik me weleens aan het orienteren of ik niet naar een andere glasvezel boer moet overstappen, maar kom dan tot de conclusie dat die 200Mb juist niet eens meer leverbaar is... 100Mb is de max, hoezo vooruitgang? Wat dat betreft ben ik wel zeer teleurgesteld in de mogelijkheden van het 'nieuwe net', hoe blij ik ook met mijn huidige snelle en stabiele lijntje ben...
Maar ik moet Nick gelijk geven dat een provider als Ziggo wat dat betreft veel meer aan de weg timmert.. al die glasvezelboeren is een eenheidsworst nu, waardoor ik nog niet echt zoiets heb van, kom laat ik eens overstappen... qua snelheid/prijzen is het allemaal lood om oud ijzer. En het gedoe eromheen weegt dan niet echt op tegen de eventuele voordelen van een andere provider
Ik ben het met je eens dat het raar is dat 200 Mb niet meer leverbaar is, het grappige is echter wel dat het laatste jaar de eenheidworst echt minder aan het worden is, Vodafone en Tweak zijn allebei met een eigen platform bezig en zijn ook van andere eigenaren waarmee er 3 operators actief zijn waarbij het er voorheen maar 2 waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online
Nick39 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 01:00:
[...] of ben je zo onnozel om te denken dat alles gratis straks weer omhoog gaat ??
Geen idee, tot nu toe heb ik al drie keer een min of meer gratis upgrade gehad: Van 10/10 naar 25/25 naar 50/50 naar 100/100 voor nog steeds iets meer dan 50 Euro per maand all in one... Ook mijn tv is in die tijd ge-upgrade van alleen analoog naar analoog plus digitaal naar analoog plus DVB-C plus digitaal HD... :)

Dat de ontwikkelingen nu wat minder hard gaan lijkt me logisch. Er moet veel hardware vervangen worden voor de volgende stappen. maar over een paar jaar hebben we vast Gigabit internet en 4K tv... :)

Helaas woon ik ook in een oud Portaal gebied, dus heel snel zal het allemaal niet gaan, maar dat boeit mij verder ook niet. Ik denk dat ik minder dan 1 procent van wat er met mijn aansluiting mogelijk is ook echt gebruik... GoT wordt echt niet sneller op 200 Mbit... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Fiber schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 20:47:
...
Dat de ontwikkelingen nu wat minder hard gaan lijkt me logisch. Er moet veel hardware vervangen worden voor de volgende stappen. maar over een paar jaar hebben we vast Gigabit internet en 4K tv... :)
...
Minder hard? Volgens mij gaan we juist keihard!
Maar dan wel achteruit de berg weer af :(

Juist omdat er veel hardware vervangen moet worden gebeurd er op glasvezel helemaal niks meer. KPN steekt geen geld meer in vezel. Ze hebben immers hun monopoly op glas waargemaakt en trekken nu aan de touwtjes waarmee ze het 3e partijen het leven zuur maken als die apparatuur willen plaatsen in een pop. (Datzelfde geintje heeft KPN ook uitgehaald met de ouderwetse koper die bij iedereen thuis nog binnen komt, want ook daar heeft KPN nog steeds het monopoly op).

Daarnaast is 4G voor KPN veel belangrijker omdat ze daar meer aan verdienen. En dus laten ze glasvezel links liggen qua vernieuwing.
Wat ze dan nog wel doen met glasvezel is alles uitkleden en downgraden. Wil je meer (of wil je dat wat je vroegen op glasvezel had) kun je betalen!

Ik zie dan ook GigabitEthernet nog lang niet gebeuren. Zeker niet nu KPN ook op glas nota bene standaard alleen nog maar asynchrone verbindingen gaat leveren. 8)7 |:(

* Thasaidon mompelt iets over achteruit de berg af zo het stenen tijdperk weer in. :F

[ Voor 4% gewijzigd door Thasaidon op 18-07-2014 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 14:31

j1nx

Geek - Enjoying life

Even voor de opzeggers tussen ons;
Beste meneer / mevrouw Steenbergen,

Graag reageren wij op uw verzoek van 12 juni 2014 waarin u aangeeft uw abonnement te willen opzeggen. We vinden het jammer dat u voor een nieuwe provider heeft gekozen.

Einddatum
Het abonnement wordt beëindigd per 12 juli 2014

Factuur
Na 12 juli 2014 ontvangt u de eindfactuur. Alle teveel in rekening gebrachte kosten worden gecrediteerd.

U krijgt de eindafrekening altijd één maand na de opzegdatum van uw abonnement. U krijgt op deze eindfactuur de eventuele verbruikskosten gefactureerd en de teveel betaalde abonnementskosten gecrediteerd. Bijvoorbeeld: Uw abonnement stopt per 10 maart 2014. Dit betekent dat u de teveel betaalde abonnementskosten terugkrijgt op de factuur van april 2014.

Glasvezelmodem
We verzoeken uw het glasvezelmodem niet te verwijderen. Dit modem is van de netwerkeigenaar, Reggefiber. Als het modem beschadigd raakt, betaalt u de kosten daarvoor.

Heeft u vragen?
Heeft u vragen over deze e-mail? Bel ons dan gerust. Ons nummer is 088 – 555 25 55. We zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 09.00 uur tot 21.00 uur en op zaterdag van 10.00 uur tot 17.00 uur.

Met vriendelijke groet,
Medewerker Backoffice
Ziggo overstap was niet echt lekker gegaan en dus handmatig wat later als geplanned op moeten zeggen. (verhuizing was op 1 Mei)

Alle rekeningen gewoon betaald, vanaf Juni natuurlijk al geen extra kosten meer op de rekening als bijvoorbeeld telefonie.

Echter nu is de rekening al weer binnen en zal er eerdaags wel weer afgehaald worden;
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/106367695/xms.jpg

Hoe kan je nu een Factuur gedateerd op Juli genaamd Juni en dan vooraf Augustus eraf halen?
Heb hier niet zo zin in, ga zo op vakantie en kan heerlijk eten van die 5 tientjes.

Storneren of niet? Dat recht heb ik toch gewoon?

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Tja...
Je kunt storneren, maar als je de reacties hier leest van mensen die dat gedaan hebben, dan levert dat vaak veel meer ellende op.

Ik zou ze iig wel even bellen en ze laten uitleggen hoe het kan dat ze in juni een eindafrekening moeten sturen, maar je vervolgens gewoon nog een rekening krijgt voor augustus. Je bent immers geen abonnee meer.

Persoonlijk zou ik eerst bellen en aangeven dat je gaat storneren, je bent geen klant meer en dus heeft XMS het recht niet om een maand te factureren waarin je geen klant meer bent.
Dan weten zij ervan en heb jij je geld terug.

[ Voor 24% gewijzigd door Thasaidon op 18-07-2014 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Thasaidon schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 08:12:
[...]

...

Juist omdat er veel hardware vervangen moet worden gebeurd er op glasvezel helemaal niks meer. KPN steekt geen geld meer in vezel. Ze hebben immers hun monopoly op glas waargemaakt en trekken nu aan de touwtjes waarmee ze het 3e partijen het leven zuur maken als die apparatuur willen plaatsen in een pop. (Datzelfde geintje heeft KPN ook uitgehaald met de ouderwetse koper die bij iedereen thuis nog binnen komt, want ook daar heeft KPN nog steeds het monopoly op).
....
* Thasaidon mompelt iets over achteruit de berg af zo het stenen tijdperk weer in. :F
Waar zijn de bronnen? zowel voor koper als voor glasvezel moet KPN andere partijen toegang geven tot de centrale/pops (dit i.t.t. de kabel).

Ik denk dat we blij moeten zijn in de plaatsen waar er glasvezel en kabel liggen, anders heb je echt pech. Mijn beeld van de asynchrone snelheden is overigens meer dat dit het afscheid van koper is (KPN gaat geen 2 infrastructuren onderhouden) en is dat gewoon een spel om de opbrengst op peil te houden. Voor basic gebruik is een asynchrone snelheid geen probleem, wil je dat wel dan ben je een premium gebruiker en betaal je meer (zo hou je de opbrengsten op peil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Het is algemeen bekend dat KPN nu het monopoly heeft op zowel de koper als de glasvezel die jou huis binnen komt.
Daarnaast is het zowel algemeen bekend als mijn eigen ervaring dat KPN moeilijk doet als een 3e partij zijn apparatuur wil plaatsen in een pop en dit probeert te frustreren.

Daarnaast is alles wat ik plaats mijn eigen mening of spreek ik uit eigen of gedeelde ervaring.
Dus begin nou niet over "bronnen" aub.
Als ik iets plaats wat niet van mij zelf komt meld ik altijd de bron.

Want wat is dan jou bron waarop je baseert dat "dit het afscheid van koper is"? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j1nx schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 08:34:
Even voor de opzeggers tussen ons;

[...]

Ziggo overstap was niet echt lekker gegaan en dus handmatig wat later als geplanned op moeten zeggen. (verhuizing was op 1 Mei)

Alle rekeningen gewoon betaald, vanaf Juni natuurlijk al geen extra kosten meer op de rekening als bijvoorbeeld telefonie.

Echter nu is de rekening al weer binnen en zal er eerdaags wel weer afgehaald worden;
[afbeelding]

Hoe kan je nu een Factuur gedateerd op Juli genaamd Juni en dan vooraf Augustus eraf halen?
Heb hier niet zo zin in, ga zo op vakantie en kan heerlijk eten van die 5 tientjes.

Storneren of niet? Dat recht heb ik toch gewoon?
Wij zorgen er graag voor dat de te veel in rekening gebrachte kosten worden gecrediteerd. Wil je ons een DM sturen met je adresgegevens? - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Thasaidon schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 08:53:
Het is algemeen bekend dat KPN nu het monopoly heeft op zowel de koper als de glasvezel die jou huis binnen komt.
Daarnaast is het zowel algemeen bekend als mijn eigen ervaring dat KPN moeilijk doet als een 3e partij zijn apparatuur wil plaatsen in een pop en dit probeert te frustreren.

Daarnaast is alles wat ik plaats mijn eigen mening of spreek ik uit eigen of gedeelde ervaring.

Want wat is dan jou bron waarop je baseert dat "dit het afscheid van koper is"? ;)
KPN heeft geen monopolie, ze zijn wel eigenaar van een groot gedeelte van de netwerken maar dat is gereguleerd door de ACM. Is te zien op slide 50 van de kwartaalcijfers van KPN die je hier kunt vinden. Als er iemand problemen heeft om toegang te krijgen dan kan er altijd geklaagd worden (en krijgen ze uiteindelijk gelijk als ze geduld hebben).

Bron met betrekking tot het afscheid van koper is het punt dat de nieuwe pakketten van KPN op glas geleverd worden als dat beschikbaar is, resultaat zal zijn dat het aantal geactiveerde aansluitingen omlaag gaat en de kosten per aansluiting omhoog. Resultaat is dan dat KPN een argument heeft om op termijn het telefoonnetwerk in glasvezelgebieden op te kunnen ruimen (omdat de kosten aantoonbaar niet meer proportioneel zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Laatst online: 22-09 14:31

j1nx

Geek - Enjoying life

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 09:55:
[...]

Wij zorgen er graag voor dat de te veel in rekening gebrachte kosten worden gecrediteerd. Wil je ons een DM sturen met je adresgegevens? - Sophie
Bedankt Sophie maar het gaat me in eerste instantie niet eens om het te veel betaalde abbonements geld van Juli wat i kal betaald heb. Het gaat erom dat jullie gewoon alsnog eerst Augustus eraf willen halen alvorens jullie gaan verrekenen?

Anyway. Het debiteuren nummer op de screenshot zou ruim voldoende moeten zijn voor jullie dacht ik zo. Anyway, aangezien ik er toch niet meer woon en het huis verder nog wel voor maanden leeg staat ;)

Anna Paulownastraat 24
2316NR, Leiden

Als nu deze factuur gewoon een streep erdoor krijgt, dan kan ik best wachten voor de verrekening.

Zoals ik zei, de factuur hang al in de mail, incasso heeft nog niet plaats gevonden. Mocht dat toch gebeuren dan ga ik dat wel storneren.

EDIT: Ah crap, dat moest per DM. Nou ja, alsnog ook via DM. Laat maar staat ter referentie

[ Voor 4% gewijzigd door j1nx op 18-07-2014 12:12 ]

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online
Thasaidon schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 08:12:
[...]

Wat ze dan nog wel doen met glasvezel is alles uitkleden en downgraden. Wil je meer (of wil je dat wat je vroegen op glasvezel had) kun je betalen!

Ik zie dan ook GigabitEthernet nog lang niet gebeuren. Zeker niet nu KPN ook op glas nota bene standaard alleen nog maar asynchrone verbindingen gaat leveren...
[/small]
Wellicht voor nieuwe klanten, maar ik heb gewoon een contract voor 100/100. Ik geloof er geen hout van dat ze me gaan downgraden naar 100/10... O-)

En dat Gigabit zal inderdaad nog wel 'even' duren. (Als in vijfjarenplan of zo...) Boeit me ook geen reet eigenlijk, voorlopig is 100/100 al meer dan zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambilight
joop99 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:32:
[...]
Bron met betrekking tot het afscheid van koper is het punt dat de nieuwe pakketten van KPN op glas geleverd worden als dat beschikbaar is, resultaat zal zijn dat het aantal geactiveerde aansluitingen omlaag gaat en de kosten per aansluiting omhoog. Resultaat is dan dat KPN een argument heeft om op termijn het telefoonnetwerk in glasvezelgebieden op te kunnen ruimen (omdat de kosten aantoonbaar niet meer proportioneel zijn).
Voor KPN zit er behalve kostenbesparing op infra (logisch en eigenlijk ook prima m.i.) waarschijnlijk nog een leuk verborgen voordeeltje aan. Bij een eventuele verhuizing kan ze nu vrijwel altijd haar diensten continueren. Dat kon met koper natuurlijk bijna altijd al, maar wat doet KPN als je van een glas- naar kopergebied verhuist? Officieel biedt KPN 10/2 of desnoods 50/5, de rest is 'optioneel'. Het zou mij niets verbazen als je dan gewoon je contract moet uitzitten terwijl je wel van 100/100 naar whopping 15/5 of zo terugzakt.

Ik zou zelf erg oppassen met het aangaan van meerjarige contracten als je met (vage) verhuisplannen rondloopt. Tenzij je natuurlijk al weet dat je weer naar een glasgebied verhuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online
ambilight schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 21:50:
[...] Tenzij je natuurlijk al weet dat je weer naar een glasgebied verhuist.
Een beetje tweakert zoekt zijn huis daar op uit natuurlijk...
  • Goede Glasvezel: Check
  • Goed Ziggo gebied: Check
  • ADSL centrale op paar honderd meter: Check
  • 3G dekking: Check
  • 4G dekking: Check
  • etc.
  • etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb per ongeluk zo'n huis gevonden (op Ziggo na), maar ik moet zeggen dat glasvezel hier toevallig net na een vraagbundeling werd aangelegd en niet omdat ik er op selecteerde :P
Als dat hele lijstje van toepassing moet zijn dan zijn er denk ik erg weinig huisjes te vinden die ook nog aan alle andere eisen voldoen die een 'normaal mens' zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joris_luik
  • Laatst online: 18-12-2019
Sinds een paar dagen heeft Uitzending Gemist een nieuwe (belabberde) interface. Maar wat veel erger is, er is een complete kaalslag in het aanbod. Ik schat dat er nog maar een kwart van de programma's worden aangeboden die er eerst waren. Een betaalde dienst, die zonder bericht aan de klant gekortwiekt wordt. Weet iemand hoe het zit, of dit tijdelijk is of misschien één van de zegeningen van de overgang naar KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online
Betaald? Ik betaal er niet voor hoor... Maar ik gebruik het ook nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Fiber schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 18:39:
[...]

Wellicht voor nieuwe klanten, maar ik heb gewoon een contract voor 100/100. Ik geloof er geen hout van dat ze me gaan downgraden naar 100/10... O-)
Ik geloof ook niet dat ze 100/100 gaan downgraden, het zijn de 50/50 klanten die de pineut zijn. Qua kosten zal het weinig schelen maar KPN beschouwt een symmetrische internet verbinding kennelijk als premium en dan moet je daar maar meer voor betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joop99 schreef op zondag 20 juli 2014 @ 07:07:
[...]

Ik geloof ook niet dat ze 100/100 gaan downgraden, het zijn de 50/50 klanten die de pineut zijn. Qua kosten zal het weinig schelen maar KPN beschouwt een symmetrische internet verbinding kennelijk als premium en dan moet je daar maar meer voor betalen...
<sarcasme modus, mijn persoonlijke mening en niet gebaseerd op feiten>
PN = KPN
  • We hadden unencrypted IPTV streams met DD5.1 maar PN besloot voor mij dat ik die niet nodig had (heb ik via RTL Nederland B.V. opgelost, NPO loopt nog via OCW O-) ).
  • We hadden IPTV streams van 13 Mb, PN vond dat we genoeg hadden aan 8 Mb voor HD.
  • Na klagen van meerdere GHM gebruikers kregen we een nieuwe standaard, HD+ 8)7.
  • We hebben (maar als het aan PN ligt niet lang meer) een vast IP nummer (krijgt nog zeker een staart).
  • We hebben (maar als het aan PN ligt niet lang meer) de vrijheid om eigen servers te draaien(krijgt nog zeker een staart).
  • We hebben symmetrsiche verbindingen( maar als het aan PN ligt hebben we genoeg aan asymmetrische verbindigen 8)7).
  • PN besliste dat we geen native IPV6 nodig hebben (na een "gedegen onderzoek" onder klanten :r ).
PN kan met glas de UPC en Smekko Ziggo concurrenten helemaal van de kaart vegen (met echte HD IPTV kanalen inclusief alle streams, meerdere vaste IP nummers, IPV6, 1 Gb up en down) en verschrikkelijk veel extra omzet binnenhalen, PN heeft goud in handen, ze hoeven alleen maar te bukken maar zelfs dat snappen/kunnen ze niet.

Als degenen die deze beslissingen hebben genomen bij mij in dienst waren geweest had ik die, figuurlijk natuurlijk, echt persoonlijk vanaf 10 hoog op straat gegooid vanwege bovenstaande blunders.

Ik ben begonnen bij XS4ALL met ISDN, daarna via ADSL (met de login page nog bij XS4ALL ;)) , over gestapt naar Cistron vanwege de 8 Mb download, Cistron werd overgenomen door XS4ALL, XS4ALL werd overgenomen door, jawel PN.
Na de bundeling in Kattenbroek waar 40% nodig was en we uiteindelijk op 39,8%!!!!!!!! bleven steken en PN het niet wilde doen (gelukkig is Portaal ingestapt waarna het wel door ging) en ik gelukkig weer "groen vrij" was, begint het gezeik nu weer. Maar nu ben ik er klaar mee en ik ga, als een Don Quichot :), in verweer tegen die groene :r .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
joop99 schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:32:
[...]
KPN heeft geen monopolie, ze zijn wel eigenaar van een groot gedeelte van de netwerken maar dat is gereguleerd door de ACM.
Alle koper die jou huis binnen komt is van KPN, dat noem ik een monopolie.Daarnaast heeft KPN 51% meerderheid in de glasvezel en dat zou volgens de berichten ook alleen maar meer worden door allerlei aandelen constructies waarvan in het verleden afspraken gemaakt zijn. Dus ook daar zit het monopoly eraan te komen.

En dat het "mag" van de ACM, komt omdat die helemaal niet kijken naar het medium, maar gewoon naar het totaal aantal providers op alle type media (glas, coax en koper). En ja, dan zijn er volgens de ACM genoeg onafhankelijke "providertjes" waar de consument uit kan kiezen.

.
Als er iemand problemen heeft om toegang te krijgen dan kan er altijd geklaagd worden (en krijgen ze uiteindelijk gelijk als ze geduld hebben).
En dat is dus precies wat ik bedoel met de boel frustreren, waar KPN heel goed in is.
Lekker dwars liggen zodat er allerlei procedures opgestart moeten gaan worden, wat alleen maar tijd/geld kost.

.
Bron met betrekking tot het afscheid van koper is het punt dat de nieuwe pakketten van KPN op glas geleverd worden als dat beschikbaar is,
Ik lees dat toch echt iets anders...:
KPN blijft investeren in zijn netwerk, zodat zowel de koper- als glasvezelverbindingen blijven voldoen aan de vraag van de klant.
KPN zegt dus te blijven investeren, óók in koper, Waar haal jij dan uit dat koper er uit gaat?

Btw... dit is overigens niet persoonlijk bedoeld :)
Alleen mijn jarenlange negatieve ervaringen met/frustraties bij KPN worden iedere keer weer versterkt doordat KPN de dingen voor mij weer weet te verklootten.
Zo nu ook weer met XMS waar ik (zoals Segs hierboven ook vermeld) een aantal mooie dingen had, die KPN nu wéér de nek om draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Thasaidon schreef op zondag 20 juli 2014 @ 11:06:

[...]

KPN zegt dus te blijven investeren, óók in koper, Waar haal jij dan uit dat koper er uit gaat?

[...]
Ik lees dat KPN in plaatsen waar koper en glas ligt, geen nieuwe klanten meer op koper aansluit, dat interpreteer ik als een zet om (op termijn) geen 2 infrastructuren in die plaatsen te handhaven.

Ik snap je KPN frustratie en ben blij dat aanbieders als Vodafone en Tweak in eigen apparatuur investeren. Onderschat overigens ook de ACM niet, ik heb in het verleden bij de opta (als voorganger) goede marktanalyses gelezen. Ik denk dat ze het wel degelijk snappen maar af en toe gebonden zijn aan hele rare marktdefinities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joop99 schreef op zondag 20 juli 2014 @ 12:26:
[...]

Ik lees dat KPN in plaatsen waar koper en glas ligt, geen nieuwe klanten meer op koper aansluit, dat interpreteer ik als een zet om (op termijn) geen 2 infrastructuren in die plaatsen te handhaven.

Ik snap je KPN frustratie en ben blij dat aanbieders als Vodafone en Tweak in eigen apparatuur investeren. Onderschat overigens ook de ACM niet, ik heb in het verleden bij de opta (als voorganger) goede marktanalyses gelezen. Ik denk dat ze het wel degelijk snappen maar af en toe gebonden zijn aan hele rare marktdefinities.
Ik wacht nog op antwoord van de ACM over PN ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik noem geen bronnen maar Joop99 heeft in meerdere opzichten gelijk alhoewel Thasaidon de algemene lijn wat beter ziet...

Ja, KPN gaat langzaam afscheid nemen van koper, in ieder geval daar waar al glas ligt. Zo niet, dan vindt er wel, indien economisch verstandig, opwaardering van koper plaats (FttC) om zodoende overal een breedband aanbod te kunnen doen.

KPN frustreert helemaal niemand om in de PoPs te komen. Die zijn namelijk van Reggefiber en ook al heeft KPN 51 % (wat overigens geen meerderheid is in de BV wereld) en zou dat naar 61% stijgen, dan nog is dat geheel gereguleerd door de ACM. Kwestie van aanvraag doen bij Reggefiber, Pakketje papieren invullen, zooitje geld betalen (wat door ACM is berekend trouwens) en zelf zorgen voor een backhaul naar de citypop. Allemaal prima geregeld hoor. De ACM bemoeit zich zelfs met het aantal cityPoPs in plaatsen. Om zodoende te voorkomen dat KPN met haar uitgebreide backbone netwerk een voordeel zou hebben boven kleinere partijen.
Kijk maar naar Tweak (Cambrium) en Vodafone/Glasoperator. Die klagen daar niet over hoor.

Maar in het algemeen klopt de lijn van Thasaidon wel in die zin dat KPN zich graag gedraagt als monopolist. Dat is en wordt ze echter wel moeilijker gemaakt de laatste jaren en komende jaren nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Barre73 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 09:42:
KPN frustreert helemaal niemand om in de PoPs te komen. Die zijn namelijk van Reggefiber en ook al heeft KPN 51 % (wat overigens geen meerderheid is in de BV wereld) en zou dat naar 61% stijgen, dan nog is dat geheel gereguleerd door de ACM. Kwestie van aanvraag doen bij Reggefiber, Pakketje papieren invullen, zooitje geld betalen (wat door ACM is berekend trouwens) en zelf zorgen voor een backhaul naar de citypop. Allemaal prima geregeld hoor. De ACM bemoeit zich zelfs met het aantal cityPoPs in plaatsen. Om zodoende te voorkomen dat KPN met haar uitgebreide backbone netwerk een voordeel zou hebben boven kleinere partijen.
Kijk maar naar Tweak (Cambrium) en Vodafone/Glasoperator. Die klagen daar niet over hoor.
De manier waarop KPN het leven voor de Tweak's en de Vodafone's moeilijk kan maken is eigenlijk met hun WBA aanbod. Als die prijs erg laag is dan is het moeilijk voor andere partijen om dat succesvol te doen. Wat de ACM destijds een keer goed op papier heeft gezet (ik dacht voor FttC) is dat concurreren met een eigen infrastructuur tot in huis vrijwel onmogelijk is, daarom is kabel eigenlijk een drama, een infrastructuur tot in de huizen met maar 1 aanbieder.

Dat KPN graag doet of ze een monopolie hebben is mij bekend (heb ik ook zakelijk ervaring mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
joop99 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 09:59:
[...]

De manier waarop KPN het leven voor de Tweak's en de Vodafone's moeilijk kan maken is eigenlijk met hun WBA aanbod. Als die prijs erg laag is dan is het moeilijk voor andere partijen om dat succesvol te doen.
Maar dat kan KPN niet omdat ook KPN WBA gereguleerd is op prijs door de ACM. Zowel de hoogte als de laagte in. En die prijs is juist niet erg laag. Hetgeen nu bewezen wordt door Vodafone en Cambrium die een stuk goedkoper aanbieden met eigen apparatuur in de PoP's. het vergt alleen een grote investering en terugverdientijd. Dat moet je wel bereid zijn te nemen voordat je winst gaat maken. Maar met de WBA prijzen die Vodafone betaalt aan KPN (daar waar ze er nog gebruik van maken) is de marge zo ontzettend klein dat het bijna de moeite niet meer waard is. Dan kun je dus niet meer op prijs concurreren omdat iedereen hetzelfde betaalt aan KPN Wholesale. En concurreren op diensten is dan ook niet mogelijk als ze allemaal hetzelfde pakketje afnemen, Hou je alleen nog service over. Service kost geld (en is al moeilijk genoeg als je wholesale ergens anders inkoopt) en dat wordt door de meeste nederlanders niet zo begrepen. Dus verkoop je te weinig om in leven te blijven. En zo is de cirkel wel rond. Kan KPN zelf eigenlijk niet eens zoveel aan doen. Zo werkt het met een FttH keten van drie lagen. Alleen als je zelf operator en provider bent maak je een goeie kans. Doordat je een laag aan kosten bespaart en je zelf zaken in de hand hebt. Alleen die investering he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 16:12
Thasaidon schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 08:53:

Hoe moeilijk is het eigenlijk om een provider te beginnen en KPN te dwingen mee te spelen ? Sinds de overname van XMS door KPN en de bijbehorende service sloop heb ik al een paar keer gespeeld met het idee een internet vereniging (non-profit in handen van alle leden) op te zetten.
Gevoelsmatig moet dat niet al te moeilijk zijn, zeker als de opzet initieel lokaal is.

too weird to live too rare to die

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of het moeilijk is ligt helemaal aan wat je wil doen. Whitelabel inkopen bij KPN ITNS en dan ook echt alles daar inkopen is inderdaad niet heel moeilijk denk ik. KPN WBA wordt een stuk lastiger aangezien je zelf een platform voor de streams moet regelen. inclusief decoders e.d. En ook nog zelf de uitzendrechten voor de streams die je dan bij KPN BCS inkoopt.

Dan gaan we Denan vragen om mee te doen! Die heeft er wel een beetje verstand van denk ik :P

[ Voor 11% gewijzigd door Barre73 op 21-07-2014 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwsmit82
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-03 09:11
jwsmit82 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 22:34:
[...]

Ik heb dit vorig jaar ook al gemeld op dit forum en bij XMS. Bij mij is er uiteindelijk ook een monteur langs geweest. Die heeft de Genexis modem vervangen. Dat heeft ook niet geholpen. Daarna nog verschillende mailtjes gestuurd om uiteindelijk in maart 2014 te horen krijgen dat het probleem bij Reggefiber ligt. En er geen zicht is wanneer het probleem is opgelost. Ik ben bang dat het daarom nog wel even duurt voordat het probleem is opgelost.

Ik heb het idee dat ze bij XMS destijds mijn voorgelegde probleemsituatie niet zelf getest hebben. Er werd natuurlijk wel vaak aangegeven dat het probleem bij mij lag en niet aan XMS. Maar nadat ik de switch en UTP kabels vervangen had moest er toch maar een monteur langkomen. Tijdens het bezoek van de monteur zag ik de probleemomschrijving die ze hem hadden meegegeven. De letterlijke tekst: “Klant heeft af en toe storing met IPTV als hij tegelijkertijd op twee tv’s kijken”. Dus in plaats van mijn uitgebreide nagespeelde probleemsituatie te kopiëren moest de monteur het met deze zin doen. Ik moest daarom het probleem weer uitleggen aan die monteur terwijl ik dit meerdere mailen duidelijk had beschreven aan de helpdesk. Daarnaast had die monteur ook geen Amino kastjes bij zich om eventuele problemen hierin uit te sluiten. Dit heb ik daarna zelf maar getest met een geleende Amino kastje.

Voor de duidelijkheid het probleem is bij mij als volgt na te spelen:

Zowel TV A als TV B staan op de zender ned 1. Vervolgens zap ik alleen TV B naar ned 2. Nu stoort TV A. Met storen bedoel ik beeld en geluid staan stil.
TV A is aangesloten op Amino A140
TV B is aangesloten op Amino M540
Van het weekend nog maar eens naar de status gevraagd. Ik kreeg de volgende reactie:

"Graag reageren wij op uw e-mail van 20 juli 2014, waarin u aangeeft dat u meer informatie wilt ontvangen over de langlopende storing.

De fout is ontdekt en wordt opgelost door een aanpassing van de firmware. Op dit moment wordt er nu een planning gemaakt om deze aanpassing op elk kastje toe te passen."

Ik ben benieuwd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online
Is de XMS e-mail naar Gmail adressen eigenlijk al gefixed...? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
Barre73 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 12:41:
[...]

Maar dat kan KPN niet omdat ook KPN WBA gereguleerd is op prijs door de ACM. Zowel de hoogte als de laagte in.

...
Volgens de analisten presentatie van de KPN kwartaalcijfers is WBA net niet gereguleerd (of ik heb het verkeerd begrepen of bedoelen we iets anders?). Hier staat het volgende op slide 50 van de presentatie voor analisten:
Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/zd8aicp6d/wba.jpg

De rode lijntjes is het gereguleerde gedeelte.

Kennelijk is KPN hoe dan ook niet zo competitief dat het voor Tweak en Vodafone toch de moeite is om zelf aan de slag te gaan (maar waar zit hun voordeel nou in, backhaul, tv, lagere algehele overhead?).

[ Voor 5% gewijzigd door joop99 op 21-07-2014 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Laatst online: 20:33
jwsmit82 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 19:49:
[...]

Van het weekend nog maar eens naar de status gevraagd. Ik kreeg de volgende reactie:

"Graag reageren wij op uw e-mail van 20 juli 2014, waarin u aangeeft dat u meer informatie wilt ontvangen over de langlopende storing.

De fout is ontdekt en wordt opgelost door een aanpassing van de firmware. Op dit moment wordt er nu een planning gemaakt om deze aanpassing op elk kastje toe te passen."

Ik ben benieuwd ;)
Of je kijkt operatortje lief aan en die laat op afstand alvast de nieuwe firmware in ;)

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 20:01

Schonhose

Retro Icoon

Fiber schreef op maandag 21 juli 2014 @ 19:55:
Is de XMS e-mail naar Gmail adressen eigenlijk al gefixed...? O-)
:N Ik ben er zo klaar mee dat ik een DM naar webcare heb gestuurd dat ik overstap op een andere SMTP server.

Kost me weer 15 euro per jaar, maar het weegt niet op tegen de frustraties die ik momenteel ondervind omdat ik de spelers van mijn team via email niet fatsoenlijk kan bereiken.

*update*
Het staat ook nog op de storingspagina, inmiddels al bijna anderhalve maand: http://xmsnet.nl/storingen/uitgaande-email-xms--blacklisted

[ Voor 13% gewijzigd door Schonhose op 22-07-2014 11:15 ]

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Even wat positiefs tussendoor... :)

Ik had zelf de migratie van XMS naar Telfort aangevraagd en dit is vlekkeloos gegaan. Ik geniet nu van "combivoordeel" (HBO) en zelfs de eindfactuur was in een keer goed.

Het kan dus ook wel gewoon "goed" gaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

White_Collar schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 10:15:
[...]

Of je kijkt operatortje lief aan en die laat op afstand alvast de nieuwe firmware in ;)
De upgrades zijn gestart, op redelijk korte termijn zal dit landelijk uitgerold worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 21:59:
[...]

Een beetje tweakert zoekt zijn huis daar op uit natuurlijk...
  • Goede Glasvezel: Check
  • Goed Ziggo gebied: Check
  • ADSL centrale op paar honderd meter: Check
  • 3G dekking: Check
  • 4G dekking: Check
  • etc.
  • etc.
Hmm... na mijn vakantie nog even terug lezend, mijmer ik zo een beetje dat een beetje Tweakert met verstand van netwerken,niet gelijk valt over een "crappy" ping... een ping is een optelsommetje en pas als je alle waardes van dat sommetje weet,kan je beoordelen of iets Crappy is....
Bij bij mij bv gaat alle verkeer eerst naar een managed switch.. de switch kijkt eerst of de data voor het lokale netwerk is bedoeld, zo ja dan wordt dat daar afgehandeld, de QOS regelt ook de ping en die heeft niet giga veel voorrang,waarom zou ik, ik game niet.
Het voordeel is dat ik intern naar hartelust data kan rondpompen naar mijn nas apparatuur zonder dat ik de hele internet verbinding voor de overige computers en of tablets plat gooi.
Vandaaruit gaat de boel als blijkt dat het voor "buiten" is eerst naar een hardwire firewall,welke hoewel het verkeer van binnen naar buiten gaat, toch ook iets vertraagt, dan pas gaat het naar mijn router,ook met in dit geval een softwarematige firewall, dan naar het modem van Ziggo dat "bridged" staat.
De pingmeting die begint te lopen vanaf mijn pc,passeert nogal wat tussenstations die je feitelijk zou moeten aftrekken van de werkelijke waarde..
In de "crappy" ping zit dus ook de tijd verwerkt die de data nodig heeft om "naar buiten" te komen en het zegt dus weinig over de verbinding met de speedtest computer.
Voordat ik een ping crappy ga noemen kijk ik dus eerst o.a. naar de traceroute om te zien waar die "crappy" ping vandaan komt.
Hang ik via dezelfde contructie de fiber apparatuur er aan dan zal de ping niet spectaculair sneller zijn.
Een ping waarde is een optelsom van alles in de route naar de server die antwoord op de ping en zegt helemaal niets als je niet weet welke route er gevolgd wordt voordat de request uiteindelijk het internet op gaat.
Staat er helemaal niets tussen dan is 13 ms nog steeds niet slecht, misschien voor een gamer wel,maar voor mijn doeleinden niet.
Bij mij telt de download snelheid eerst, de upload nauwelijks wat, en de ping, och als ik wil dan kan die sneller, maar het is een getal..een uitkomst van een som waarover je niet kan oordelen als je de variabelen van de som niet kent... en toch wordt dat maar steeds genoemd... dus definieer eens een echte Tweaker ??

En ja, als ik zou moeten verhuizen controleer ik wel welke aanbieders er bij mijn nieuwe huis actief zijn en zullen bepaalde factoren wel degelijk van invloed zijn op mijn uiteindelijke keuze,is zelfs actueel omdat er nog steeds sloopplannen zijn voor onze buurt... net zo goed als dat ik kijk naar de tuin, de ligging ervan,heb ik wel een beetje zon en liggen mijn toekomstige buren niet continue lallend voor de deur met de stereo op 8...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Nu online

JME

zeg maar Jamie

marigo schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:49:
Even wat positiefs tussendoor... :)

Ik had zelf de migratie van XMS naar Telfort aangevraagd en dit is vlekkeloos gegaan. Ik geniet nu van "combivoordeel" (HBO) en zelfs de eindfactuur was in een keer goed.

Het kan dus ook wel gewoon "goed" gaan. ;)
Ja. Of niet. Hier hetzelfde gedaan, maar sinds de migratiedatum is het enige wat veranderd is dat ik nu ook facturen van Telfort krijg. De diensten worden nog steeds geleverd door XMS en ik krijg ook nog steeds facturen van XMS. Telfort zegt er bovenop te zitten, maar vooralsnog helpt dat niet echt.
Het zal allemaal best goed komen, ooit, maar het is zo'n gedoe waar ik geen zin in heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souris
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 17:34
Internet storing in omgeving Utrecht en Gelderland. Na ongeveer een uur lijkt de helpdesk het nu ook te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 16:12
Barre73 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 19:21:
Of het moeilijk is ligt helemaal aan wat je wil doen. Whitelabel inkopen bij KPN ITNS en dan ook echt alles daar inkopen is inderdaad niet heel moeilijk denk ik. KPN WBA wordt een stuk lastiger aangezien je zelf een platform voor de streams moet regelen. inclusief decoders e.d. En ook nog zelf de uitzendrechten voor de streams die je dan bij KPN BCS inkoopt.

Dan gaan we Denan vragen om mee te doen! Die heeft er wel een beetje verstand van denk ik :P
Het zou niet om WBA gaan ;) Juist om oud portaal, in mijn geval specifiek: Leiden, omdat wij daar helemaal /geen/ keus gaan krijgen. Het wordt telfort of stikken.
Dat betekend dat mijn mailserver 'stuk' gaat en ik o.a. mijn vaste IP kwijt raak. Had de mogelijkheid voor XS4All hier geweest dan had ik dat nog overwogen ;) Een ADSL lijn is simpelweg te langzaam voor wat ik hier allemaal draai en Ziggo staat geen mailservers of vaste IP's toe tenzij het gaat om zakelijke abbonamenten, qua prijs echt niet wat ik zoek.
Naast dat verhaal lijkt het mij uiteraard ook een erg interressant sociaal en technisch experiment om een ISP als vereniging te runnen voor de leden en door de leden ;) Daarnaast is het voor mij ook nog eens een 'politieke daad': ik zit bij de Piratenpartij en was o.a. verkiesbaar voor het Europees Parlement, een ISP met als rechtsvorm een vereniging met een sterke privacy focus is daarom eigenlijk een logisch vervolg van mijn politieke ideeen

Dus als het enigszins realistisch is zowel qua kosten, animo en technische know-how lijkt het mij het proberen waard ;)

too weird to live too rare to die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-09 15:38
Barre73 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 19:21:

Als de zak geld groot genoeg is komen operator en ik wel als consultant in dienst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 17:09:
[...]

Het is helaas nog niet bekend wanneer dit probleem verholpen zal zijn. - Sophie
Op de XMS website staat nog steeds:
Uitgaande email XMS- Blacklisted

11 Juni 2014
Uitgaande email XMS- Blacklisted

06 Juni 2014
Uitgaande email XMS - Blacklisted

De SMTP (uitgaande e-mail) server van XMS staat momenteel op een blacklist.
U kunt hierdoor e-mail bounce-meldingen terug ontvangen dat de e-mail niet afgeleverd kan worden naar de geadresseerde i.v.m. een blacklisting.

We zijn hiervan op de hoogte en werken aan een oplossing.

Onze welgemeende excuses voor het ongemak.
Waneer gaan jullie dit nou eens fixen...? O-)
denan schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:11:
[...]

Als de zak geld groot genoeg is komen operator en ik wel als consultant in dienst ;)
Wellicht beter om eerst iets aan bovenstaande te doen...? O-)

Ik heb XMS lange tijd verdedigd, maar dit begint zo langzamerhand een beetje lachwekkend te worden... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Fiber schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 17:07:
Wellicht beter om eerst iets aan bovenstaande te doen...? O-)

Ik heb XMS lange tijd verdedigd, maar dit begint zo langzamerhand een beetje lachwekkend te worden... -O-
Ik heb het doorgegeven aan de techneuten binnen XMS.. meer kan ik niet doen aangezien ik daar tegenwoordig niet meer zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje,

Schoonouders hebben een nieuw kastje (Amino M540) gekregen van XMS omdat de oude kuren ging vertonen, dus ook een nieuwe afstandsbediening (de kleine zwarte). Dus alles gewoon overgenomen qua aansluiting (HDMI1) op de tv (Philips 42PFL3507H) e.d.,

Maar nu is het zo dat als je de tv uitzet en weer aan met de nieuwe afstandsbediening dan start deze niet in HDMI1 op maar gewoon op antenne kanaal.

Doe is ditzelfde met de originele Philips AB dan start deze wel gewoon naar HDMI1.

Geprobeerd:
Verschillende codes (ook voor het oudere type AB).
AB resetten
Packetfront gereset

Enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online
denan schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 17:13:
[...]

Ik heb het doorgegeven aan de techneuten binnen XMS.. meer kan ik niet doen aangezien ik daar tegenwoordig niet meer zit.
Volgens mij gaat het om KPN ITNS mailservers. Lijbrandt en zo hebben (hadden?) er ook last van...

Zie ook:
GerkeP schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:32:
[...]

smtp1.ispfabriek.nl: backscatterer en mailspike
smtp2.ispfabriek.nl: lashback, mailspike en sorbs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Laatst online: 19:12

mb1

Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 10:08:
Vraagje,

Schoonouders hebben een nieuw kastje (Amino M540) gekregen van XMS omdat de oude kuren ging vertonen, dus ook een nieuwe afstandsbediening (de kleine zwarte). Dus alles gewoon overgenomen qua aansluiting (HDMI1) op de tv (Philips 42PFL3507H) e.d.,

Maar nu is het zo dat als je de tv uitzet en weer aan met de nieuwe afstandsbediening dan start deze niet in HDMI1 op maar gewoon op antenne kanaal.

Doe is ditzelfde met de originele Philips AB dan start deze wel gewoon naar HDMI1.

Geprobeerd:
AB resetten
Packetfront gereset

Kijk eens of je de tv in "hotel modus" (even Googelen) kan zetten.
Dan kun je de input waar de tv mee opstart zelf programmeren.
Ik heb dat ook bij 2 Samsung tv's zo gedaan.
Ik heb nog een derde (Otic) tv waarbij ik het nog niet voor elkaar krijg.
Het aanzetten met de originele tv afstandsbediening is dan voorlopig de enige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 10:08:
Vraagje,

Geprobeerd:
AB resetten
Packetfront gereset

Probeer ens een andere HDMI poort. Onze Philips starten gewoon direct op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 13:02:
[...]

Probeer ens een andere HDMI poort. Onze Philips starten gewoon direct op.
Vergeten te vermelden, inderdaad ook andere poorten geprobeerd. Zal morgen is kijken voor die hotelmodus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Gaat weer lekker met de smtp server van xms. Alle mail die verstuurd wordt geeft "Relay access denied". Gisteren ook al :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabbus
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-04-2018
Heb je al met de helpdesk gebeld?

Er worden wijzigingen door gevoerd aan de mailserver ivm het spamprobleem.
Men heeft aangegeven dat nu binnen Outlook (mocht je dit gebruiken) bij de instellingen voor de uitgaande e-mail het vinkje 'Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist' AAN moet staan, in combinatie met 'Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende mail'.

XMS moet dit alleen nog communiceren :-)

Bij mij werkt het nu weer.

Met groet,
Pabbus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denan
Fiber schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 11:29:
[...]

Volgens mij gaat het om KPN ITNS mailservers. Lijbrandt en zo hebben (hadden?) er ook last van...
Dan nog: daar zit ik niet meer. Ik zit tegenwoordig bij de IPTV tak (GHM) en heb weinig te maken met de operatie bij ITNS. Anders had ik jullie graag geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Pabbus schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 11:10:
Heb je al met de helpdesk gebeld?

Er worden wijzigingen door gevoerd aan de mailserver ivm het spamprobleem.
Men heeft aangegeven dat nu binnen Outlook (mocht je dit gebruiken) bij de instellingen voor de uitgaande e-mail het vinkje 'Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist' AAN moet staan, in combinatie met 'Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende mail'.

XMS moet dit alleen nog communiceren :-)

Bij mij werkt het nu weer.

Met groet,
Pabbus
1 groot succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:24
Inderdaad, hier bij XMS:
Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/o69nfc7aj/xms_ipv6.png
Nu maar hopen dat dit bij de migratie naar Telfort niet alsnog gesloopt wordt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Waar lees jij dat het alleen voor koper is? Dat haal ik nergens uit...
Volgens de blog zou het gelden voor alle consumer customers.
Telfort refers to its dependency on mother company KPN, which does not offer IPv6 to consumer customers.
Ik zou dit ook een hele stap terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:33
Schonhose schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:04:
[...]

:N Ik ben er zo klaar mee dat ik een DM naar webcare heb gestuurd dat ik overstap op een andere SMTP server.

Kost me weer 15 euro per jaar, maar het weegt niet op tegen de frustraties die ik momenteel ondervind omdat ik de spelers van mijn team via email niet fatsoenlijk kan bereiken.
Kun je vertellen welke SMTP service je daarvoor gebruikt?
Ik ben ook een beetje klaar met die rommel van XMS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:07
Schonhose schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 11:04:

Waar ik dan wel weer benieuwd naar ben: waarom gebruik je überhaupt de mail van je provider? En al helemaal als je 15 euro per jaar moet gaan betalen om mail van je provider te versturen. Waarom niet gewoon een Outlook.com / GMail account gebruiken die altijd blijft en die niet vervalt als je van provider wisselt? En voor minder dan die 15 euro per jaar heb je een domein die je kan gebruiken om je mail op dat eigen domein te ontvangen en door te laten sturen naar je Outlook.com / GMail account.

Just wondering... Ik gebruik zelf NOOIT mail van de provider. Bijna nooit ondersteunen ze iets van IMAP, mailboxen zijn vaak belachelijk klein, de webinterface is vaak super slecht en is het me duidelijk dat providers het er een beetje bij doen omdat dat nou eenmaal verwacht wordt. Maar het is gewoon altijd slecht.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deef-
  • Laatst online: 05-01 16:51
Het probleem met het moeten invoeren van username en wachtwoord is sinds gistermiddag opgelost. Daarnaast zijn de servers al enige tijd van de SORBS blacklist af. Voor de gmail delivery problemen zijn er SPF records ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janbrede schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:30:
[...]
Inderdaad, hier bij XMS:
[afbeelding]
Nu maar hopen dat dit bij de migratie naar Telfort niet alsnog gesloopt wordt :o
Ik zit al bij Telfort glas lijkt mij sterk dat IPV6 wordt gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 18:29:
[...]

Waar lees jij dat het alleen voor koper is? Dat haal ik nergens uit...
Volgens de blog zou het gelden voor alle consumer customers.

[...]

Ik zou dit ook een hele stap terug vinden.
Op het Telfort forum

https://forum.telfort.nl/...pilot-28178?postid=368195

Je moet ingelogd om de link in het bericht te lezen daarom een korte samenvatting.

Telfort koper stopt tijdelijk met de IPV6 pilot (datacenter sluit waar de hardware staat) en wacht op de KPN start met IPV6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:07
Even iets anders. Ik ben een beetje aan het rondkijken of ik ga overstappen naar een andere provider of niet. Op zich niks te klagen over XMS, maar XMS gaat toch verdwijnen en als ik iets goedkopers kan vinden, of als ik mijn abonnement ga aanpassen (zit bijvoorbeeld te overwegen om terug naar 50mbit te gaan) dan ga ik weg bij XMS.

Nou zie ik bijvoorbeeld bij Telfort de optie 'Opnemenpakket'. Ik heb het idee dat je opnames daarmee in de cloud komen. Nou neem ik niet veel op en heb een zelf al een Amino M540. Dan heb ik het opnemenpakket toch niet nodig en kan ik gewoon met de amino die paar dingen die ik wil opnemen gewoon opnemen?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebo66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-03-2024
Enige tijd geleden heb ik hier een vraag gesteld over de verbinding met een router bij mijn ouders.
De situatie was dat de computer wel verbinding maakte met het internet maar zodra er een router tussen gezet werd ging het mis. Meerdere routers geprobeerd maar steeds hetzelfde resultaat. De router thuis geprobeerd en deze wekte probleemloos. Hier werd gesuggereerd dat de router misschien kapot was maar dat bleek dus ook niet. Toen maar eens een losse utp kabel uitgerold en toen deed de router het wel.
Het probleem was dat de kabel niet goed was maar toch deed de computer het prima op die lijn.
Een netwerkkaart blijkt maar 4 draadjes te gebruiken van een utp kabel en een router alle acht.
Nieuwe RJ45 er aan geknepen en alles werkt.
Misschien dat iemand in de zelfde situatie zit of komt hier wat aan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:08
Luuk1983 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:28:

Nou zie ik bijvoorbeeld bij Telfort de optie 'Opnemenpakket'. Ik heb het idee dat je opnames daarmee in de cloud komen. Nou neem ik niet veel op en heb een zelf al een Amino M540. Dan heb ik het opnemenpakket toch niet nodig en kan ik gewoon met de amino die paar dingen die ik wil opnemen gewoon opnemen?
Zolang je het opname pakket niet neemt, kan dat (zover ik weet). Zodra je dat pakket neemt, is het alleen maar mogelijk om de oude opnames af te spelen, niet meer om op te nemen.

Correct me if i'm wrong ;).. Als ze het uitzetten zet ik het toch weer aan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

deef- schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:19:
Het probleem met het moeten invoeren van username en wachtwoord is sinds gistermiddag opgelost. Daarnaast zijn de servers al enige tijd van de SORBS blacklist af. Voor de gmail delivery problemen zijn er SPF records ingesteld.
Staan nog steeds gelist op lashback en backscatter.
Het blijft gepruts. En dat terwijl dit binnen een dag volledig te verhelpen is, zoals ik al meermaals heb aangegeven

GerkeP

Pagina: 1 ... 60 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.