(Het nu nog) XMS glasvezel ervaring topic - deel 17 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 78 Laatste
Acties:
  • 431.244 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:13
Bij Lijbrandt vandaag ook problemen, toestel gaat richting de beller wel netjes over, maar er gaat aan onze zijde geen toestel rinkelen. Vanavond werkte het wel.

Lijkt op een issue bij Telio, de provider voor VOIP van Lijbrandt & XMS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LeGato23 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 23:55:
Ik ervaar sinds vandaag problemen met bellen van buitenaf naar mijn vaste telefoonnummer en krijg een vrouwenstem met de melding ''Degene die u probeert te bellen is op dit moment niet bereikbaar. Probeer het later opnieuw'.
Uit- en aanzetten van m'n ATA en DECT basisstation heeft niet geholpen.
Uitbellen via VoIP gaat wel.
Zijn er meer XMS klanten die storing ervaren met vaste telefonie?
Er is geen storing met de telefoniedienst bekend. Ervaar je nog problemen? Stuur dan even een DM met je adresgegevens. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:48

GerkeP

Vragen mag altijd........

Ik zie dat het blacklist probleem nog niet opgelost is? smtp2.ispfabriek.nl staat sinds vannacht wederom op lashback

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:01
Ik ervaar sinds vandaag problemen met bellen van buitenaf naar mijn vaste telefoonnummer en krijg een vrouwenstem met de melding ''Degene die u probeert te bellen is op dit moment niet bereikbaar. Probeer het later opnieuw'.
Uit- en aanzetten van m'n ATA en DECT basisstation heeft niet geholpen.
Uitbellen via VoIP gaat wel.
Zijn er meer XMS klanten die storing ervaren met vaste telefonie?
Ben je over de €50,-- grens heengegaan deze maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 13:18:
OT:

Onder het mom van weten is meten:

[...]

3) De NPO heeft ervoor gekozen om Uitzending Gemist via internet in een veel lagere kwaliteit weer te geven, dan op televisie.

Zoals u ongetwijfeld hebt vernomen, moet de NPO flink bezuinigen. Dat betekent dat er andere prioriteiten worden gesteld met het beschikbare budget dan het in hoge kwaliteit gratis beschikbaar stellen van de uitzendingen.
Zo... Ik weet niet waar dit staat, maar dat deel is toch echt BS.
Beetje afschuiven op de bezuinigen, beetje makkelijk en gewoon onwaar.

Heeft te maken met afspraken met de kabelaars. Heeft ook eens in grote lijnen op de frontpage gestaan van Tweakers.

Edit: nieuws: Publieke omroep gaat beeldkwaliteit Uitzending Gemist niet verbeteren - update

In grote lijnen klopt dat.

[ Voor 24% gewijzigd door Mau_Maus op 19-06-2014 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 19:49:
[...]

Zo... Ik weet niet waar dit staat, maar dat deel is toch echt BS.
Beetje afschuiven op de bezuinigen, beetje makkelijk en gewoon onwaar.

Heeft te maken met afspraken met de kabelaars. Heeft ook eens in grote lijnen op de frontpage gestaan van Tweakers.

Edit: nieuws: Publieke omroep gaat beeldkwaliteit Uitzending Gemist niet verbeteren - update

In grote lijnen klopt dat.
Antwoord op mijn vragen van het Ministerie OCW...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 15:58

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Topicstarter
EricJH schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 16:24:
[...]
Ben je over de €50,-- grens heengegaan deze maand?
Hij zegt problemen te hebben met bellen van buitenaf naar zijn nummer.
Ik ervaar sinds vandaag problemen met bellen van buitenaf naar mijn vaste telefoonnummer
Dat heeft dus niks te maken met de bel limiet die XMS ingesteld heeft.
Overigens is dat volgens mij 20,- en geen 50,- maar daar kan ik me in vergissen.

[ Voor 16% gewijzigd door Thasaidon op 20-06-2014 07:37 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:20

DjVe

Hatsaflats!

.NCK schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 01:01:
Bij Lijbrandt vandaag ook problemen, toestel gaat richting de beller wel netjes over, maar er gaat aan onze zijde geen toestel rinkelen. Vanavond werkte het wel.

Lijkt op een issue bij Telio, de provider voor VOIP van Lijbrandt & XMS.
Vanaf alle nummers? Zou ook een routeringsprobleem kunnen zijn bij een andere provider namelijk. Of de VOIP module in je modem is gewoon gaar. Kan je wel bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Thasaidon schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 07:36:
[...]

[...]

Overigens is dat volgens mij 20,- en geen 50,- maar daar kan ik me in vergissen.
Het probleem is opgelost. Even uit- en aanzetten van de Genexis was voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thasaidon schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 07:36:
[...]

[...]

Het bellimiet was 25 euro, nu is het standaard 50 euro. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LeGato23 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 09:06:
[...]

Het probleem is opgelost. Even uit- en aanzetten van de Genexis was voldoende.
Fijn dat dit het probleem snel kon oplossen! Bedankt voor de terugkoppeling. - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:21
Caelorum schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 22:17:
Het is enorm kloterig. Heb er vandaag ook over gebeld, omdat ze doodleuk anderhalve maand aan kosten in rekening brengen voor een dienst dat niet meer wordt geleverd aan mij. De persoon aan de lijn was wel heel duidelijk dat ik ook de rekening kon storneren, maar ik weet al genoeg van de mensen hier dat ik die route niet ga lopen. Ik heb geen zin in een maandenlange conflict met XMSnet.
Mochten ze volgende maand overigens het niet hebben gecorrigeerd, zoals de persoon aan de lijn mij beloofde dat ze gaan doen, is het natuurlijk een andere zaak. Maar simpel gezegd is het voor mij en ik denk de meeste mensen teveel gedoe over een relatief klein bedrag (de rente), waar je ook verder niet veel mee opschiet. [...]
Om hier even op terug te komen. Gisteren de (hopelijk) laatste factuur gekregen en daar staat netjes een negatief bedrag op van 57 Euro nog wat (anderhalf keer het maandbedrag). Ik wacht nog even op dat het daadwerkelijk wordt bijgeschreven voordat ik ga juichen. Al met al zou het dan nog steeds redelijk goed zijn gegaan, ondanks dat XMS dit eigenlijk al een maand geleden had moeten afronden (twee weken na einde abonnement). Voor dat laatste raad ik nog steeds aan iedereen af XMS te nemen en zolang ik niet weet wat er met die administratieve afdeling gaat gebeuren (komt het bij Telfort of niet) zal ik Telfort ook meteen maar afraden. Ze mogen nog van geluk spreken dat ik niet een advocaat ben, iemand in de familie heb die het is of het geld heb om er een principekwestie van te maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 20-06-2014 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 09:52:
[...]

Het bellimiet was 25 euro, nu is het standaard 50 euro. - Sophie
Dank je Sophie. Weet ik dat ook weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 01:14:
[...]

Antwoord op mijn vragen van het Ministerie OCW...
Haha die gasten doen dus ook maar wat ;)

Tuurlijk kost meer opslag geld, maar dat is echt niet de reden. Er mag gewoon niet geconcureerd worden. Anders zou NPO een aanbodkanaal zijn en mengen in de markt van kabelaars etc...
En nu met NPO Plus zullen ze dat soort van afkopen. Gewoon een deel zal naar kabelaars gaan vermoed ik.

Maar goed het was leuk gebracht van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 12:58:
[...]

Haha die gasten doen dus ook maar wat ;)

Tuurlijk kost meer opslag geld, maar dat is echt niet de reden. Er mag gewoon niet geconcureerd worden. Anders zou NPO een aanbodkanaal zijn en mengen in de markt van kabelaars etc...
En nu met NPO Plus zullen ze dat soort van afkopen. Gewoon een deel zal naar kabelaars gaan vermoed ik.

Maar goed het was leuk gebracht van ze.
Don't shoot the messenger :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 13:01:
[...]

Don't shoot the messenger :) :) :)
I don't/didn't.

Maar vind gewoon jammer dat zo'n onwaarheid verteld kan worden, zeker door zo'n partij.
Maja is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
als ik aan het downloaden ben kan ik niet normaal meer naar tv zender id kijken meer mensen last van dit probleem lijkt wel of het QOS probleem weer opspeeld

Edit Lijkt wel of het met alle niet hd zenders is

met hd zenders gaat het wel goed

zou iemand van webcare of opperater dit kunnen oppakken !

heb al uitgebreid contact met xms gehad

vriendelijk bedankt

Omgeving Hilversum,

[ Voor 20% gewijzigd door Horza2011 op 21-06-2014 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 00:00
Het is blijkbaar weer eens zover.. Hoge packet loss (4%) waardoor normale HTTP downloads nogal raar gaan doen (en niet vooruit te branden zijn). Lijkt bijna op een probleem met de capaciteit (gezien de tijden). Als ik naar de wekelijkse grafiek kijk, zie ik precies hetzelfde terug op de (wat ik denk) drukste periode van de dag.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/50264883/Screenshot%202014-06-21%2021.03.59.png

Belachelijk, want dat maak mijn internet op dit moment onbruikbaar voor mijn werk (en ook voor mijn persoonlijk gebruik), waar je toch wel een nette verbinding mag verwachten.

Overigens zijn deze cijfers van pings naar 8.8.8.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Horza2011 schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 12:41:
als ik aan het downloaden ben kan ik niet normaal meer naar tv zender id kijken meer mensen last van dit probleem lijkt wel of het QOS probleem weer opspeeld

Edit Lijkt wel of het met alle niet hd zenders is

met hd zenders gaat het wel goed

zou iemand van webcare of opperater dit kunnen oppakken !

heb al uitgebreid contact met xms gehad

vriendelijk bedankt

Omgeving Hilversum,
Dank voor de melding, zou opgelost moeten zijn

Gr
O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2014 @ 02:34:
[...]

Dank voor de melding, zou opgelost moeten zijn

Gr
O2
Bedankt voor je snelle reactie

ik heb het getest en nu is het weer goed Bedankt hiervoor _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Ik zit sinds 17 juni op het Telfort netwerk. Zelf had ik de migratie in gang gezet omdat ik ongeduldig ben en gebruik wilde maken van het Combivoordeel. De migratie is in een keer geslaagd. :)

- 29 april aangevraagd
- 17 juni omgezet

Ben gebruik blijven maken van mijn Fritzbox 7360. Die router van Telfort zit nog netjes in de doos. Ook met mijn Amino 532 geen problemen gehad. Het enige wat ik even moest doen is de iPad opnieuw aanmelden.

Je moet bij Telfort wel gebruik maken van hun smtp server (als je een eigen mailserver draait). Het lijkt erop dat uitgaand verkeer (via poort 25) wordt tegengehouden.

Het enige wat ik even in de gaten moet houden is de facturering. Ik heb nu van Telfort en van XMSNET een factuur voor de maand juli staan. Waarschijnlijk, zoals eerder in dit draadje gemeld, komt dat volgende maand weer goed. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Als het echt zo is dat ze poort 25 ook uitgaand blokkeren, dan ben ik echt weg.
Maar ik wacht het nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 08:06
Mannen, een vraagje over de Amino 540 waar jullie misschien een antwoord op weten.

Ik heb een beamer voor het WK, alleen heeft deze geen digitale ingang (dus geen HDMI of DVI in). Nou heb ik de amino met een scart kabel en dan via S-video aangesloten. Op zich werkt dit wel goed, maar de beeldkwaliteit is nou ook weer niet je-van-het. En dan heb ik het niet over de resolutie, maar meer over wat ruis.

Nou heb ik recent een HDMI -> VGA converter kabel gekocht. Hiermee kan je dus apparaten apparaten die geen HDMI-ingang hebben, maar wel een VGA-ingang hebben mee aansluiten. Met de computer gaat het prima, maar met de Amino niet. Ik heb het idee dat de Amino niet herkent dat er een beamer aangesloten is. Mijn vermoeden is dat HDCP een probleem is in dit geval.

Iemand enig idee wat ik nog zou kunnen proberen?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrildor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-09 16:40
Hier in 6545 op meerdere adressen erg zwak (95% ruis) analoog beeld al een aantal dagen lang. Iemand anders hier in lindenholt, Nijmegen problemen? Beetje jammer zo met het WK

[ Voor 8% gewijzigd door Mithrildor op 22-06-2014 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Luuk1983 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 17:57:
Mannen, een vraagje over de Amino 540 waar jullie misschien een antwoord op weten.

Ik heb een beamer voor het WK, alleen heeft deze geen digitale ingang (dus geen HDMI of DVI in). Nou heb ik de amino met een scart kabel en dan via S-video aangesloten. Op zich werkt dit wel goed, maar de beeldkwaliteit is nou ook weer niet je-van-het. En dan heb ik het niet over de resolutie, maar meer over wat ruis.

Nou heb ik recent een HDMI -> VGA converter kabel gekocht. Hiermee kan je dus apparaten apparaten die geen HDMI-ingang hebben, maar wel een VGA-ingang hebben mee aansluiten. Met de computer gaat het prima, maar met de Amino niet. Ik heb het idee dat de Amino niet herkent dat er een beamer aangesloten is. Mijn vermoeden is dat HDCP een probleem is in dit geval.

Denk dat je geen andere optie hebt.. HDCP is een vereiste, zonder gaat het helaas niet werken. ;w
Misschien een coax (DVB-C) tuner proberen? Daar heb je Nederland 1 ook in HD (volgens mij nog betere kwaliteit zelfs dan de HD kanalen op de STB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:14

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Luuk1983 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 17:57:

Je kan nog andere resoluties op de M540 proberen zoals 720p.
Er zijn hdmi-vga omzetters die wel netjes hdcp doen zoals de hdfury.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 16:31
Weer iets lekkers: "internetten" gaat zo traag als d*kk* str*nt, downloaden (usenet, nieuwe game van Steam) gaat gewoon snel.

Tracert naar nu.nl:
1 1 ms <1 ms <1 ms 188-142-25-1.FTTH.ispfabriek.nl [188.142.25.1]
2 132 ms 112 ms 90 ms 188.142.0.38
3 4 ms 4 ms 4 ms 188.142.0.37
4 113 ms 90 ms 56 ms 185.2.172.10
5 71 ms 96 ms 107 ms hurricane-electric.nikhef.nl-ix.net [193.239.116.14]
6 116 ms 105 ms 78 ms br1.ams.terremark.net [195.69.145.48]
7 105 ms 86 ms 59 ms 85.112.0.157
8 80 ms 78 ms 67 ms 62-69-166-254.ptr.as24646.net [62.69.166.254]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Jerk61 schreef op zondag 22 juni 2014 @ 22:58:
Weer iets lekkers: "internetten" gaat zo traag als d*kk* str*nt, downloaden (usenet, nieuwe game van Steam) gaat gewoon snel.

Tracert naar nu.nl:
1 1 ms <1 ms <1 ms 188-142-25-1.FTTH.ispfabriek.nl [188.142.25.1]
2 132 ms 112 ms 90 ms 188.142.0.38
3 4 ms 4 ms 4 ms 188.142.0.37
4 113 ms 90 ms 56 ms 185.2.172.10
5 71 ms 96 ms 107 ms hurricane-electric.nikhef.nl-ix.net [193.239.116.14]
6 116 ms 105 ms 78 ms br1.ams.terremark.net [195.69.145.48]
7 105 ms 86 ms 59 ms 85.112.0.157
8 80 ms 78 ms 67 ms 62-69-166-254.ptr.as24646.net [62.69.166.254]
Als ik dat zo bekijk gaat het al direct mis binnen het interne netwerk van XMS (vermoedelijk al na de wijk-pop?). Geen idee wat de topology is van het netwerk in dit gebied, misschien kan een van de Operators hier licht op schijnen.

Ik moet zeggen dat ik zelf dus ook geregeld 'mysterieuze' time-outs ondervind. Ik denk echt dat er ergens in het netwerk iets niet goed zit. Hopelijk gaan ze snel beginnen met de upgrade die (zover ik heb vernomen) al een tijdje moest gebeuren. Laten we hopen dat alles dan beter wordt..

Overigens vandaag weer rond 21:00 flinke packetloss richting Google DNS:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/50264883/status_rrd_graph_img.png

Misschien tijd voor een smokeping. Dit moet opgelost worden, je gaat me niet vertellen dat dit 'zo hoort' op een spiksplinternieuw glasvezel netwerk. |:(

Voor de liefhebbers: afgelopen week Quality XMS:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/50264883/status_rrd_graph_img%20%281%29.png

[ Voor 4% gewijzigd door _BLAST3R op 22-06-2014 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_BLAST3R schreef op zondag 22 juni 2014 @ 23:42:
[...]

Als ik dat zo bekijk gaat het al direct mis binnen het interne netwerk van XMS (vermoedelijk al na de wijk-pop?). Geen idee wat de topology is van het netwerk in dit gebied, misschien kan een van de Operators hier licht op schijnen.

Ik moet zeggen dat ik zelf dus ook geregeld 'mysterieuze' time-outs ondervind. Ik denk echt dat er ergens in het netwerk iets niet goed zit. Hopelijk gaan ze snel beginnen met de upgrade die (zover ik heb vernomen) al een tijdje moest gebeuren. Laten we hopen dat alles dan beter wordt..

Overigens vandaag weer rond 21:00 flinke packetloss richting Google DNS:

[afbeelding]

Misschien tijd voor een smokeping. Dit moet opgelost worden, je gaat me niet vertellen dat dit 'zo hoort' op een spiksplinternieuw glasvezel netwerk. |:(
Voordat er allerlei spookverhalen de wereld inkomen, er is geen 'upgrade' die al een tijdje moest gebeuren, en er zit nergens iets 'vol' wat geupgrade had moeten worden of iets dergelijks. Wij zijn er uiteraard ook niet bij gebaat om ergens iets vol te laten lopen of gebruikers packetloss te laten ervaren ;-)

Daarmee zeg ik niet dat jullie geen probleem hebben, en als jullie mij jullie postcode & huisnummer even PMen kan ik even een kijkje nemen waarom je slechte performance/packetloss ervaart.

Zijn zoveel dingen waar dat kan kan ligggen...

Gr
O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:19
Mithrildor schreef op zondag 22 juni 2014 @ 21:20:
Hier in 6545 op meerdere adressen erg zwak (95% ruis) analoog beeld al een aantal dagen lang. Iemand anders hier in lindenholt, Nijmegen problemen? Beetje jammer zo met het WK
DVB-C tunertje scoren en er tussen zetten...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _BLAST3R
Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2014 @ 23:47:
[...]

Voordat er allerlei spookverhalen de wereld inkomen, er is geen 'upgrade' die al een tijdje moest gebeuren, en er zit nergens iets 'vol' wat geupgrade had moeten worden of iets dergelijks. Wij zijn er uiteraard ook niet bij gebaat om ergens iets vol te laten lopen of gebruikers packetloss te laten ervaren ;-)

Daarmee zeg ik niet dat jullie geen probleem hebben, en als jullie mij jullie postcode & huisnummer even PMen kan ik even een kijkje nemen waarom je slechte performance/packetloss ervaart.

Gr
O2
Je hebt helemaal gelijk, aan spookverhalen hebben we niets.. Maar als klant is het wat dat betreft veel te moeilijk om polshoogte te krijgen hoe of wat er nou eigenlijk gebeurt met zo'n netwerk.

Nu ben ik zelf wel wat dichterbij dat hele gebeuren; ben zelf een van de initiatiefnemers van het glasvezelgebeuren hier in de wijk, en daarom al aardig wat pop's bezocht en verhalen aangehoord. Aangezien dat het enige is wat je dan hoort, ga je dat overnemen en ga je er vanuit dat het klopt. Uiteraard is het dan nog steeds iets wat iemand dan zomaar even zegt, je kan zoiets moeilijk verifiëren. Mijn excuses dan ook indien je het als aanval/poging tot het verspreiden van verkeerde informatie hebt ervaren.

Hopelijk kun jij ons nu eindelijk duidelijkheid verschaffen. :>
Ik ga je een PM sturen. Kan Jerk61 ook doen, maar ik weet toevallig dat ik in dezelfde wijk woon :-). Volgens mij zelfs dezelfde pop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 22 juni 2014 @ 23:47:
[...]

Gr
O2
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik heb nog steeds MTR draaien.
Als ik kijk waar ik packetloss heb, dan zou dat op de amsix.true.nl zijn...

En heel af en toe op de 188.142.0.37, waar overigens de meeste "vertraging" zit.
code:
1
2
3
4
5
Mon Jun 23 02:29:01 CEST 2014
HOST: Syndisk                     Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
...
  4.|-- 188.142.0.37               0.0%   250    2.6   8.2   2.5 217.6  29.1
...

mtr.txt

.

[ Voor 14% gewijzigd door Thasaidon op 23-06-2014 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mithrildor schreef op zondag 22 juni 2014 @ 21:20:
Wat vervelend dat je problemen ervaart met het analoge televisie signaal. Er is geen storing bekend. Wij zoeken graag met je uit waar dit probleem vandaan komt. Wil je ons je adresgegevens sturen via een DM en aangeven wat je al het geprobeerd om het probleem te verhelpen? - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToTheBone
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-08 07:52
Sinds afgelopen donderdag zie ik elk uur voor ongeveer 5 minuten de RTT naar de XMS gateway omhoog schieten. Voor donderdag heb ik dit gedrag nooit eerder gehad. Aan mijn eigen gebruik/netwerk is niets veranderd en komt absoluut niet overeen met dataverbruik aan mijn kant o.i.d.

Afbeeldingslocatie: http://rooijens.org/forum/XMSspikes.png

Iemand anders dit wel eens gezien?
Is dit bij anderen ook het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
_BLAST3R schreef op zondag 22 juni 2014 @ 21:44:
[...]

Denk dat je geen andere optie hebt.. HDCP is een vereiste, zonder gaat het helaas niet werken. ;w
Misschien een coax (DVB-C) tuner proberen? Daar heb je Nederland 1 ook in HD (volgens mij nog betere kwaliteit zelfs dan de HD kanalen op de STB).
De specificaties van de Amino verschillen ook per site. Zo staat er bij de M540 regelmatig "10-pins DIN aansluiting", maar deze heeft de M540 niet (namelijk een SCART-aansluiting). Maar soms lees ik ook weer dat je via die scartaansluiting composiet, s-video, rgb en component kan uitvoeren. Maar met name dat laatste, daar twijfel ik toch sterk aan. Feit is wel dat je een 'component' optie in het menu hebt van de M540.

Ik heb wel ontdekt dat ik met een scart --> d-sub kabel ik waarschijnlijk het beste beeld op de beamer kan krijgen. De beamer accepteert rgb en component via de d-subaansluiting.

[ Voor 10% gewijzigd door Luuk1983 op 23-06-2014 14:12 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 16:31
_BLAST3R schreef op maandag 23 juni 2014 @ 00:51:
[...]
Ik ga je een PM sturen. Kan Jerk61 ook doen, maar ik weet toevallig dat ik in dezelfde wijk woon :-). Volgens mij zelfs dezelfde pop!
Dat wil ik helemaal niet weten! 8)

btw: ik heb gisteravond een PM gestuurd naar Operatortje2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is zie hier nu al zo 2 weken dat mijn download 90mbits is en upload maar 33 mbits
Wat ken ik hier aan doen weet iemand dit hier . heb al wat dingen getest router er af stroom er af maar niet werkt .
hoop dat iemand met goede tip komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 14:21:
is zie hier nu al zo 2 weken dat mijn download 90mbits is en upload maar 33 mbits
Wat ken ik hier aan doen weet iemand dit hier . heb al wat dingen getest router er af stroom er af maar niet werkt .
pc rechtstreeks aan je Glasvezelmodem al geprobeerd?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 14:21:
Gebruik je een kabel voor testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb alles van router af gehaald .
en toen test gedaan , maar veranderd niets aan blijft laag althans de upload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:19
Andere computer geprobeerd? Of dezelfde met een schoon OS? Weet je zeker dat er geen uploads of virussen op de achtergrond draaien?

En dan inderdaad zonder router ertussen.

[ Voor 16% gewijzigd door Fiber op 24-06-2014 20:14 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Welke speedtest gebruik je? Probeer die van KPN/ITNS eens: http://speedtest.operator.nl/speedtest/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb hier dus net nieuwe pc staat nog bijna niets op en heb deze dus getest op http://speedtest.operator.nl/speedtest/
snap niets van en nu ook oude pc test gedaan. maar ook daar is snelheid laag snap hier niets meer van. ben wel blij dat jullie met mijn mee denken hier .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 17:17
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 19:58:
heb alles van router af gehaald .
en toen test gedaan , maar veranderd niets aan blijft laag althans de upload
Dat was niet helemaal de vraag ;) , heb je rechtstreeks op het modem een pc aangesloten en daarop een speedtest gedraaid?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja heb deze gelijk aan modem aan gesloten maar dan is snelheid nog steeds laag
White_Collar schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:53:
[...]

Dat was niet helemaal de vraag ;) , heb je rechtstreeks op het modem een pc aangesloten en daarop een speedtest gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Ook al met een andere netwerkkabel geprobeerd (bij voorkeur zo kort mogelijk)?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 13:25:
ja heb deze gelijk aan modem aan gesloten maar dan is snelheid nog steeds laag

[...]
Zo, da's lang geleden.

Smurfen, stuur me even je postcode/huisnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:14

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Nummer 2 komt hier wat vaker ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pm gestuurd naar u al vast bedank voor u hulp
Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 14:04:
[...]

Zo, da's lang geleden.

Smurfen, stuur me even je postcode/huisnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
IDD, long time no see ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heeft iemand al enig idee wanneer XMS klanten de telfort aanbieding krijgen?
Of is het net zo voordelig om nu alvast over te stappen ivm defecte amino?

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of misschien te verlengen bij XMS? Bij Lijbrandt krijg je bij verlenging een Amino gratis, en een maand korting op je abbo. Weet niet of dat bij XMS ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

De blacklisting van ISPFabriek is nog steeds niet opgelost? Krijg van diverse kanten de vraag of ik een alternatief voor ze heb. Dat is toch te triest voor woorden?

Ik zou zeggen, allemaal claim indienen, want XMS (en Lijbrandt dus ook) levert al een aantal maanden een deel van hun diensten niet door dit geneuzel.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Voor de liefhebbers, xs4all heeft de prijzen voor glasvezel verlaagd https://www.xs4all.nl/internet/
Ook de 500 Mbit abonnementen zijn vanaf 9 juli beschikbaar

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
GerkeP schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 10:13:
Voor de liefhebbers, xs4all heeft de prijzen voor glasvezel verlaagd https://www.xs4all.nl/internet/
Ook de 500 Mbit abonnementen zijn vanaf 9 juli beschikbaar
Jezus wat is XS4ALL duur. Als ik 100mbit internet, telefoon en televisie neem kost het me 72,50 per maand. Nu betaal ik 56 euro. Ja inderdaad, je krijgt dan twee ontvangers voor TV, maar ik vind het verschil wel erg groot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Luuk1983 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 10:35:
[...]

Jezus wat is XS4ALL duur. Als ik 100mbit internet, telefoon en televisie neem kost het me 72,50 per maand. Nu betaal ik 56 euro. Ja inderdaad, je krijgt dan twee ontvangers voor TV, maar ik vind het verschil wel erg groot...
En shelltoegang, vast IP, native IPV6, service en een wel functionerende helpdesk, wel functionerende smtp servers, geen last van blocklists, wel functionerende en snelle dns, newsservers, voor 3 pc's antivirus, wel werkende spamfilters/virusfilters, spotify, veel goedkopere telefonie ......................................................

je krijgt dus wel waar voor je geld ;)

[ Voor 11% gewijzigd door GerkeP op 03-07-2014 10:43 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Benieuwd wat er gaat gebeuren bij XMS/Telfort nu KPN de FTTH asymetrisch gaat maken.
Ipv 50/50 wordt het daar nu 50/5

Xs4all daarentegen verlaagt de prijzen (en is nu goedkoper dan KPN) en gaat dus ook de 500/500 aanbieden.
Gezien het verleden vrees ik voor jullie dat dat bij jullie dus ook aangepast gaat worden ;)

oftewel ze trekken de boel gelijk aan VDSL

https://bestellen.kpn.com...?pagina=glasvezel&pccheck

Wil je wel 50/50 dan kan dat niet, je kunt wel naar 100/100, maar dan betaal je dus flink extra

[ Voor 12% gewijzigd door GerkeP op 03-07-2014 17:33 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
GerkeP schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 17:29:
[...] https://bestellen.kpn.com...?pagina=glasvezel&pccheck

Wil je wel 50/50 dan kan dat niet, je kunt wel naar 100/100, maar dan betaal je dus flink extra
Ik dacht dat je met die upgrade nog net zo duur uit was als voor deze wijziging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:38

Nakebod

Nope.

Zou die 50/5 niet VDSL snelheid zijn?
En indien glas beschikbaar 50/50? Klinkt logisch, maar zie dat ook nergens staan.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Is echt over glas 😉
Zie ook artikel op webwereld

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Nakebod schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 17:47:
Zou die 50/5 niet VDSL snelheid zijn?
En indien glas beschikbaar 50/50? Klinkt logisch, maar zie dat ook nergens staan.
Nee, je krijgt 50/5 of dat nou over VDSL of glasvezel gaat. Alleen als je glasvezel hebt kan je dus ook een upgrade erbij nemen naar 100/100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 19:15

j1nx

Geek - Enjoying life

LOL, dus heeft KPN dan ook als laatste nog het enige "extra-tje" van FTTH om zeep geholpen. Daar gaat het laatste argument; Ja, maar de upload ....

Laten ze dan maar gewoon gelijk 4G+ landelijk dekkend maken en de fik in de koper en glasvezel zetten. Hoeven ze maar 1 netwerk te onderhouden en hebben we ook geen gezeik meer met verhuizingen. 8) _/-\o_

[ Voor 41% gewijzigd door j1nx op 03-07-2014 20:09 ]

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Mja, je kan nog steeds die upload krijgen als je wilt. Dus het voordeel van ftth is er nog steeds. Je krijgt het alleen niet meer "gratis".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
laaste paar dagen heb ik last dat de gashart media app niet kan verbinden met de tv ontvanger

hebben meer mensen hier last van

zie ook bij aparaten geen aparaat staan in menu van animo

zou iemand hier naar willen kijken @ Hilversum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
j1nx schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 20:08:
LOL, dus heeft KPN dan ook als laatste nog het enige "extra-tje" van FTTH om zeep geholpen. Daar gaat het laatste argument; Ja, maar de upload ....

Laten ze dan maar gewoon gelijk 4G+ landelijk dekkend maken en de fik in de koper en glasvezel zetten. Hoeven ze maar 1 netwerk te onderhouden en hebben we ook geen gezeik meer met verhuizingen. 8) _/-\o_
Dat is geen alternatief. 5ms ping haal je alleen met glasvezel, niet met één of ander draadloos netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Horza2011 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 21:44:
laaste paar dagen heb ik last dat de gashart media app niet kan verbinden met de tv ontvanger

hebben meer mensen hier last van

zie ook bij aparaten geen aparaat staan in menu van animo

zou iemand hier naar willen kijken @ Hilversum
Dat is niet zo mooi. Wat heb je al geprobeerd om het probleem te verhelpen? - Sophie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36

Tijd om KPN op te doeken, de Maffia is er niks bij.

[ Voor 49% gewijzigd door Ashrah op 04-07-2014 09:06 . Reden: oops verkeerde quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
GerkeP schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 17:29:
Benieuwd wat er gaat gebeuren bij XMS/Telfort nu KPN de FTTH asymetrisch gaat maken.
Ipv 50/50 wordt het daar nu 50/5

Xs4all daarentegen verlaagt de prijzen (en is nu goedkoper dan KPN) en gaat dus ook de 500/500 aanbieden.
Gezien het verleden vrees ik voor jullie dat dat bij jullie dus ook aangepast gaat worden ;)

oftewel ze trekken de boel gelijk aan VDSL

https://bestellen.kpn.com...?pagina=glasvezel&pccheck

Als ik nog geen hekel had aan KPN zou ik het nu zo langzamerhand wel gaan krijgen met alles wat ze verkloten.

Alle voordelen die glas bood toen ik me bij XMS aanmeldde heeft KPN ondertussen de nek om gedraaid, of gaan ze er nog uit slopen of als "extra" verkopen. 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Triest, in en in triest. En als ik naar de prijzen kijk, word ik ook niet vrolijk. Naar ik aanneem zullen bestaande 50/50 klanten gewoon op 50/50 blijven, anders ga ik voor mijn vader (die heeft zo'n abonnement) een andere provider uitkiezen.

Ze zijn van de pot gerukt daar bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
KPN en Fon beginnen uitrol WiFi-netwerk 1 miljoen hotspots
KPN en Fon beginnen met de uitrol van een WiFi-netwerk voor KPN-klanten in Nederland. De uitrol moet in september afgerond worden. Dat laat Fon weten in een persbericht. KPN begon afgelopen april met een kleinschalige proef in IJburg (Amsterdam), waar 800-900 huishoudens aan deelnamen. KPN liet toen aan Telecompaper weten eind dit jaar 700.000 tot 1 miljoen KPN-modems te willen activeren op basis van Fon-technologie. Volgens Fon is het nog steeds de bedoeling om eind 2014 op één miljoen geactiveerde Fon-routers of –modems te zitten bij KPN-klanten. Momenteel hebben Fon en KPN al 200.000 WiFi-hotspots in Nederland.
http://www.telecompaper.c...2014&utm_content=textlink

---sarcasme mode on---
Weten we ook gelijk waarom ze voor FTTH de upload afpakken... die hebben ze nodig voor al die klanten die via FON gaan verbinden. Anders gaan er namelijk nog meer klanten klagen dat ze hun beloofde 50 of 100 upload niet halen :P })
---sarcasme mode off---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Thasaidon schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 10:09:
KPN en Fon beginnen uitrol WiFi-netwerk 1 miljoen hotspots

[...]

http://www.telecompaper.c...2014&utm_content=textlink

---sarcasme mode on---
Weten we ook gelijk waarom ze voor FTTH de upload afpakken... die hebben ze nodig voor al die klanten die via FON gaan verbinden. Anders gaan er namelijk nog meer klanten klagen dat ze hun beloofde 50 of 100 upload niet halen :P })
---sarcasme mode off---
Heeft ook voordelen ;)
Als je al illegaal bezig bent en BREIN en consorten staan op de stoep kun je gewoon aantonen dat dat door je wifispot is gekomen :p

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Mja, in ieder geval bij Ziggo is het dacht ik zo dat je een apart ipadress hebt voor de wifispots. En anders zullen ze het een en ander wel dusdanig scheiden en loggen dat KPN er nog wel achter kan komen wie wat heeft gedaan. Al helemaal omdat je moet inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
GerkeP schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 10:27:
[...]

Heeft ook voordelen ;)
Als je al illegaal bezig bent en BREIN en consorten staan op de stoep kun je gewoon aantonen dat dat door je wifispot is gekomen :p
LoL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Caelorum schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 10:30:
Mja, in ieder geval bij Ziggo is het dacht ik zo dat je een apart ipadress hebt voor de wifispots. En anders zullen ze het een en ander wel dusdanig scheiden en loggen dat KPN er nog wel achter kan komen wie wat heeft gedaan. Al helemaal omdat je moet inloggen
Die aparte ip adressen kan ik me haast niet voorstellen, zoveel adressen heeft Ziggo niet meer. Of gebruikt Ziggo inmiddels IPV6 daarvoor?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ja, ik weet ook niet precies hoe het werkt, maar Ziggo heeft in ieder geval aangegeven dat mensen geen last zouden moeten krijgen van anderen die illegale zaken via hun modem doen. Geen idee hoe ze dat doen, maar je logt in ieder geval in met unieke username en wachtwoord, dus ze zullen vast het een en ander loggen op hun servers. Neem aan dat KPN dat ook doet, dus je verbergen achter wifispots gaat lijkt mij niet werken. BREIN kan altijd nog via een rechtszaak het een en ander opvragen bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Caelorum schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 11:43:
Ja, ik weet ook niet precies hoe het werkt, maar Ziggo heeft in ieder geval aangegeven dat mensen geen last zouden moeten krijgen van anderen die illegale zaken via hun modem doen. Geen idee hoe ze dat doen, maar je logt in ieder geval in met unieke username en wachtwoord, dus ze zullen vast het een en ander loggen op hun servers. Neem aan dat KPN dat ook doet, dus je verbergen achter wifispots gaat lijkt mij niet werken. BREIN kan altijd nog via een rechtszaak het een en ander opvragen bij KPN.
Als ik zo'n ziggo spot zou hebben, dan is het eerste wat ik zou onderscheppen de logingegevens van de gebruikers die ik langs zie komen (en ja, dat is 10 tellen werk met wat apparatuur van 40 euro). Alle illegale zaken dan via die useraccounts doen en geen hond die me wat kan doen ;)

Sterker nog, met die gegevens dan de ziggo spot gebruiken van de buren/overburen

Het wordt wel heel makkelijk op die manier :p

[ Voor 6% gewijzigd door GerkeP op 04-07-2014 11:48 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:43
GerkeP schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 11:22:
Die aparte ip adressen kan ik me haast niet voorstellen, zoveel adressen heeft Ziggo niet meer. Of gebruikt Ziggo inmiddels IPV6 daarvoor?
WifiSpots worden geNAT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Ik kan me zo bedenken dat die Wifi in een aparte DMZ op de router/modem zit/binnen komt.
Maar ik kan me niet voorstellen dat ze daar ook aparte IPv4 adressen voor gebruiken.
Dus het zal of NAT zijn naar het dan dus "gedeelde" IPv4 adres, of toch IPv6.
Ik vermoed het 1e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horza2011
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 08:11:
[...]

Dat is niet zo mooi. Wat heb je al geprobeerd om het probleem te verhelpen? - Sophie
ik heb alles al gereset opnieuw me verbinding gemaakt met de app maar de problemen blijven aan

ene moment werkt het wel en andere moment werkt het niet

heb ook firmware update van de amino gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKviper123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 12:33
Al sinds twee dagen geen analoog/dvb-c signaal op postcode 6659, begon met haperend beeld, nu signaal helemaal weg volgens de tv

2170Wp Oost - 3410Wp Zuid - Growatt 5000MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:29
Als je verbind met WifiSpots krijg je device een inter IP adres maar sowiso niet in de range je eigen netwerk. Als je naar MijnIP.nl gaat of een dergelijke site, dan zie je ook dat je publieke IP adres anders is en uit een pool wordt gebruikt waar andere WifiSpots gebruikers gebruik van maken. Het kan dus best zijn dat je met een x aantal WifiSpotters van eenzelfde IP gebruikt maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocka
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 20:00
Nu ik de laatste tijd wat meer TV kijk, valt het erg op dat de EPG informatie via DVB-C ronduit waardeloos te noemen is. Vooral tijdens het zappen. Zal waarschijnlijk iedereen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wifispots van Ziggo zijn gescheiden van het normale netwerk, men kan zien of data via de wifispot is verzonden of via de eigen apparatuur, er wordt een andere range gebruikt voor wifi hotspots zoals Boekee al uitlegde.
Ik gebruik het FON netwerk, de apparatuur is beter,het vermogen is hoger en met je Fon gegevens kun je ook in het buitenland de Fon hotspots gebruiken.
Ik wist dat KPN de upload snelheden ging verlagen en dat er een "asynschroon" netwerk zou ontstaan maar kon dit niet open en bloot neerzetten op het moment dat ik het wist,maar hamerde daarom ook erop dat bepaalde stokpaardjes bereden werden waarvan ik wist dat die binnenkort naar de slager zouden gaan.
Je hebt bij kabel mogelijk dat je je aansluiting moet delen ( hoewel de snelheid bij mij constant op 180/18 is zoals gezegd) maar bij FTTH heb je ook overboekingen in de vorm dat in de meeste nieuwe pops niet elk huis meer een eigen aansluiting heeft, is de pop vol dan heb je pech,fiber in je huis,leuke packetfront,maar in de pop is er geen ruimte en ze gaan ook niet voor 5 mensen een nieuw rack in het ding hangen,als er al plek is.
Dat betekent dus gewoon: helemaal geen internet, dan deel ik het toch liever dan heb ik tenminste wat.
Alleen in de hogere abbo's van 100 mbits blijft er synchroon internet beschikbaar maar volgens mijn bron gaat men de prijs daarvan aanpassen in verhouding zodat mensen terugstappen naar het 50/5 abonnement.
Er kunnen wel andere providers toegelaten worden,maar alleen als daarvoor ruimte is in de pop.
Aangezien KPN aan concurenten ook hogere prijzen gaat berekenen voor het gebruik van het netwerk is het niet ondenkbaar ( zelfs waarschijnlijk ) dat men ook daar de upload gaat verlagen,van 2 weet ik dat die het ook binnenkort gaan doen.
Niet om gelijk te krijgen of te willen hebben maar ik heb deze maatregel in het verleden al aangekondigd maar dit werd als een sprookje afgedaan of een poging om mijn overstap naar Ziggo te "verdedigen" of KPN in discrediet te brengen maar in alle Portaalgebieden en gebieden waar geen gigabit packetfronts worden opgehangen : ga je terug naar 50 dan wordt je download 50/5, ga je naar 100 dan gaat elke dienst van die 100 af en hou je netto veel minder over en wordt het prijsverschil hoger.
Er gaan beloftes komen dat mensen die vanaf XMS naar Telfort gaan oude diensten houden, zodra er echter door Telfort, als je er eenmaal zit, een wijziging wordt doorgevoerd in de abonnementen dan gaan de nieuwe voorwaarden van Telfort voor je gelden en ga je terug naar 50/5 of je krijgt de keuze je abonnement stop te zetten... alles blijft voor ex xms-ers dus hetzelfde tot de volgende verandering en iedereen snapt dat die er dan snel zal komen.
De newsserver blijft bestaan in de gratis vorm met beperkte snelheid maar ook hier geldt,zodra Telfort je binnen heeft gaat men aan de abonnementen klooien en verdwijnt ook die gratis newsserver tot iedereen gelijk is en dan verdwijnt hij.
Dat gaat overigens niet alleen voor Telfort zo, ook de andere dochters gaan in de nabije toekomst een stap terug doen.
ingeleverd worden dus de vaste ip's ( voor zover men die nog had) de uploadsnelheden worden aangepast, bij de meesten verdwijnen op termijn na abonnementsveranderingen ( waarbij je het kontrakt wel kan ontbinden) de oude xms diensten en zal zolang ze er nog zijn alleen nog de gratis langzame newsserver worden aangeboden en wordt de retentie terug gebracht.
In de portaalgebieden zal de max 100/100 blijven waar dus de tv diensten e.d. vanaf worden gehaald en ga je terug naar 50/5 en wordt het aardig bijdokken om op de 100/100 te blijven.
Uiteindelijk blijft alleen de techniek en infrastructuur modern glas based,maar loopt men in de meeste gebieden dus achter op Ziggo en UPC ( Ziggo gaat voor het eind van het jaar ook nog eens omhoog qua snelheden waardoor het verschil nog groter wordt.)
De Ziggo Hotspots kun je zelf in je modem uitzetten hetgeen ik ook gedaan heb, met FON zijn die hele hotspots niet nodig en in praktijk is het signaal ervan ook niet echt om over naar huis te schrijven.
Ook de snelheidsverlagingen en de diensten vermindering hebben me toen overtuigd dat het beter was om over te stappen.
KPN gaat meer inzetten op 4G en telefoondiensten en het ftth systeem zal voor een doorsnee klant meer een medium zijn dat soms eerder een nadeel dan een voordeel zijn omdat kabel al snel sneller zal zijn,zelfs met overboeking.
Ziggo heeft ook nog een nieuwe dienst ingezet waarbij je in het hele land en in het buitenland met een speciale app ala skype goedkoop kan bellen via wifi. ( Bapp.. slaat nergens op die naam..)
Ook mobiel bellen wordt bij sim only bij Ziggo 7,50 voor 75 minuten, 200 mb en gratis gebruik van hotspots.
En zo zijn alle fiber voordelen verdwenen en bieden de kabelaars een goed en soms zelfs beter pakket, trots hoef je in elk geval niet meer op je fiber te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oud

Alles-in-1 Glasvezel Instap 58,00 (per juli 59,00)

50/50
2 ontvangers

Nieuw

Alles-in-1 Thuis Instap 45 euro

10 Mb/s download en 2 Mb/s upload
1 HD tv-ontvanger
Ruim 60 zenders/ 15 HD
Excl bij KPN: Begin Gemist
Programma Gemist
Online tv-kijken
Live tv pauzeren
Videotheek Thuis
Ruim 90 radiozender

Extra's

Glasvezelpakket 100/100 7,50 euro

Tweede ontvanger 4 euro

Totaal 56,50

Conclusie: KPN verlaagd wel de snelheid bij glasvezel maar ook de prijzen. Voor een 100/100 betaal nu minder dan voorheen een 50/50.

Verder zijn er wel mensen die aan een 10/2 voldoende hebben. Die mensen kijken naar de prijs niet naar de snelheid.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2014 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Nick39 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 03:26:
KPN gaat meer inzetten op 4G en telefoondiensten en het ftth systeem zal voor een doorsnee klant meer een medium zijn dat soms eerder een nadeel dan een voordeel zijn omdat kabel al snel sneller zal zijn,zelfs met overboeking.
Dat zal dan 4G+ (LTE) zijn. Theoretisch kan daar kwa snelheid ook meer doorheen dan wat er nu bij menigeen in de meterkast ligt.

Zal me niet verbazen als je bij KPN dan in aanzienbare tijd gewoon een modem krijgt waar je een sim kaartje inschuift ipv je glas/koper kabeltje. Nou ja, het is in ieder geval makkelijker met een verhuizing :D

Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:15

PeaceNlove

Deugleuter

Nick39 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 03:26:
Goed verhaal van Nick39 die het al vaker goed heeft zien aankomen
Het enige voordeel dat ik nog kan bedenken is dat het DVB-C signaal van XMS nu nog ongecodeerd is en mijn verouderde tv zonder decoder of IP-tv-kastjes toch digitaal kan. Of gaan ze dat ook nog vakkundig wegslopen Nick?
Mocht dit echt uitkomen dan ben ik weg. Ik heb het echt snelle internet tegenwoordig toch niet meer nodig, dus een Ziggo Z1 + TV a 39 per maand zou voor mij ook volstaan. Kan je voor het verschil nog bijna een netflix abbo nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 07:40:
Oud

Alles-in-1 Glasvezel Instap 58,00 (per juli 59,00)

50/50
2 ontvangers

...
Wat bedoel je met oud?
Ik heb nu een Internet (100/100Mbit), Telefoon, Radio, Televisie (analoog + IPTV) voor €52,50/mnd.
3 decoders (eigen aanschaf)

Volgens KPN:
We zijn van 21 proposities naar 4 gegaan. het onderscheid van glasvezel en ADSL maken we niet meer. Alle pakketten bevatten dezelfde snelheid en prijs.
Dat betekent dat het instap pakket 10Mbit/s download en 2Mbit/s upload heeft.
Voor standaard en premium is dit 50Mbit/s om 5Mbit/s.

De prijzen zijn tevens omlaag gegaan.
instap van €58,- naar €45,-
Standaard van €68,- naar €59,-
en premium van €88,- naar €82,50.

Ligt er glasvezel dan heb je de mogelijkheid om je account up te graden naar een hogere snelheid.
Wil je naar 100Mbit/s up en down dan kost je dit €7,50 extra.
Wil je naar 500Mbit/s up en down, dan kost je dit €17,50 extra.

Een klein voorbeeld. Het instap pakket is €45,- Mocht er glasvezel bij jou in de straat liggen dan betaal je €7,50 extra en dan verhogen we je snelheid naar 100Mbit/s up- en download.
Mijn huidige abonnement is ongeveer vergelijkbaar met een "standaard pakket", alleen heb ik nu 100 up/down in plaats van de 50/5 die KPN bied bij "standaard".
Een standaard pakket zou €68,- kosten maar naar €59,- gaan. Echter, ik heb 100 up/down, dus daar zou dan nog eens €7,50 bij komen. Kortom... €66,50

Ik betaal nu slechts €52,50 voor Internet (100/100Mbit), Telefoon, Radio, Televisie.
Dat houd in dat ik dus €14,- méér ga betalen voor alléén al de standaard diensten.
8)7

Ik vind het ook echt belachelijk dat ze op een medium wat bedoeld is voor synchrone verbindingen en allerlei technische vooruitstrevende zaken, ze nu asynchrone verbindingen gaan leveren en alle voordelen van glas tov andere media de nek om draaien.

Kortom, bij KPN had glasvezel de toekomst.

[ Voor 7% gewijzigd door Thasaidon op 08-07-2014 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Thasaidon schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 10:08:
[...]

Kortom, bij KPN had glasvezel de toekomst.
+1 _/-\o_

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Ja echt... ik snap dat niet... nog ff en ik kan mijn 14k4 weer afstoffen en aansluiten als ik bij KPN (Telfort) blijf.

[ Voor 15% gewijzigd door Thasaidon op 08-07-2014 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Tijd om goede alternatieven te gaan zoeken denk ik :S:S begint steeds minder interessant te klinken.

Ik neem aan dat wanneer de overstap van XMS naar Telfort word gemaakt we de keus krijgen om zonder problemen op te zeggen daar we een nieuw contract aangaan met Telfort op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Wat ik volgens mij hier ergens gelezen heb is dat je van Telfort een "aanbieding" krijgt voor een abbo wat ongeveer overeen zou komen met je huidige abbo.
Ga je daarmee akkoord, dan ga je over naar Telfort, wil je dat niet, kun je op zoek naar een andere ISP.

Dus ja... als dat gaat worden wat ik hierboven liet zien... dan is het tijd om naar alternatieven te zoeken.

[ Voor 8% gewijzigd door Thasaidon op 08-07-2014 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swima
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08-2023
*zucht*
Als ik dit alles zo lees dan moet ik toch weer even kijken of ik niet terug ga naar xs4all :-/
Mijn vrouw (en ik) vindt het echter heel handig om twee TV-signalen (DVB-C & IPTV) te hebben ... kan zij lekker tennis opnemen als ik voetbal op de HD wil zetten ;-)

Dat wordt nog even zoeken hoe wij deze constellatie voort kunnen zetten.

Voor de rest maakt het me niet zo veel uit bij welke provider ik uiteindelijk belandt B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToTheBone
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-08 07:52
ToTheBone schreef op maandag 23 juni 2014 @ 13:50:
Sinds afgelopen donderdag zie ik elk uur voor ongeveer 5 minuten de RTT naar de XMS gateway omhoog schieten. Voor donderdag heb ik dit gedrag nooit eerder gehad. Aan mijn eigen gebruik/netwerk is niets veranderd en komt absoluut niet overeen met dataverbruik aan mijn kant o.i.d.

[afbeelding]

Iemand anders dit wel eens gezien?
Is dit bij anderen ook het geval?
Ik geloof niet dat iemand hier commentaar op heeft gegeven? In ieder geval lijkt het nu weer normaal te zijn. Heeft in totaal exact 2 weken geduurd. Donderdag 9 Juni begonnen en Donderdag 3 Juli weer opgehouden.

S.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexIsLang
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-07 16:59
Vraag over WGDO en WBA (of moet ik tegenwoordig zeggen WMP en WMP+) :

Ik woon in Amersfoort Vathorst, postcode 3825, en heb momenteel XMSnet als aanbieder, tot overmorgen, dan wordt ik geporteerd naar XS4ALL, belangrijkste reden voor mij is dat ik Mediacenter niet meer (goed) kan gebruiken voor TV kijken, bijna alle streams zijn tegenwoordig gecodeerd nadat KPN XMSnet heeft overgenomen. XS4ALL levert een STB waarbij opnemen centraal op het netwerk gebeurd.

Nu wordt momenteel volgens mij in mijn postcode gebied het WGDO type netwerk geleverd, IPTV van Glashart. Nu ga ik over op XS4ALL, zij zijn een dochter van KPN, betekend dit dat ik vanaf overmorgen een WBA stream ga ontvangen met slechtere IPTV kwaliteit als gevolg? Of gaat XS4ALL nog steeds het Glashart signaal leveren op mijn glasvezel? Ik dacht dat het namelijk altijd of WBA of WGDO was en niet een combinatie.

[ Voor 4% gewijzigd door LexIsLang op 08-07-2014 13:28 ]

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Bij xs4all krijg je de KPN streams en niet de GHM streams. Dus Mediacenter gebruiken bij xs4all heeft helemaal geen zin meer ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j1nx

j1nx

Geek - Enjoying life

Wacht eens even.....gedachte.....

Zou de upload terug geschoven worden vanwege "de nieuwe IPTV" manier waarvan de geruchten rondgaan en mogelijk HTPC ondersteuning bied? (Met 2 of 5 upload, pomp je een kanaal niet me even 1 op 1 door.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Topicstarter
Lijkt me niet, want je kunt voor €7,50 extra naar 100 up én down (op glasvezel), dus dan zou je wel weer 1op1 kunnen "doorpompen" zoals jij het noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LexIsLang
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-07 16:59
GerkeP schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:33:
Bij xs4all krijg je de KPN streams en niet de GHM streams. Dus Mediacenter gebruiken bij xs4all heeft helemaal geen zin meer ;)
Dat laatste ben ik me van bewust, ik wil ook af van TV via Mediacenter. Ik hoop wel dat de kwaliteit niet al te veel achteruit gaat dan... anyway, kan altijd na een jaar weer overstappen :-)

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
ajwkappe schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 14:46:
[...]

Dat laatste ben ik me van bewust, ik wil ook af van TV via Mediacenter. Ik hoop wel dat de kwaliteit niet al te veel achteruit gaat dan... anyway, kan altijd na een jaar weer overstappen :-)
Vathorst zit op de wdgo stram van glashart, deze behoud je ook bij xs4all (voor nu iig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ashrah schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 15:14:
[...]

Vathorst zit op de wdgo stram van glashart, deze behoud je ook bij xs4all (voor nu iig)
XS4all heeft nog nooit via WGDO gewerkt. Naast de WGDO apparatuur is er ook WBA apparatuur geplaatst met eigen aanvoer waar KPN en XS4all gebruik van maken. Dus een mediacenter, nee dat lijkt me niet.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Pagina: 1 ... 59 ... 78 Laatste

Dit topic is gesloten.