Tijdelijke oplossing, waarvoor cursussen toch niet handig zijnkoentjuh1987 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:22:
[...]
zou je niet een standaard willen gebruiken?

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Tijdelijke oplossing, waarvoor cursussen toch niet handig zijnkoentjuh1987 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:22:
[...]
zou je niet een standaard willen gebruiken?
Nice and clean. Alleen die Flatron past er inderdaad niet tussenT1mmeh schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 14:39:
Na lang meekijken in dit topic, ook maar eens besloten om mijn setup te plaatsen.
[afbeelding]
U ziet:
iMac 27" i5 3.2Ghz, 16GB Ram, 1TB Fusion Drive (Late 2012 model)
iPhone 5 16GB
iPad Air 32GB
LG Flatron L1718S (Moet echt vervangen worden)
Logitech Z4 2.1 Speakerset
Magic Trackpad
Magic Mouse
Apple Toetsenbord met numeriek gedeelte
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis
Waarschijnlijk een 21" of 24" widescreen, op z'n kant. Gebruik het extra scherm voornamelijk in After Effects om extra panels kwijt te kunnenfrankwopereis schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 14:45:
[...]
Nice and clean. Alleen die Flatron past er inderdaad niet tussen
Al in gedachten wat zijn opvolger wordt?
Nog een iMac ^^T1mmeh schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 14:59:
[...]
Waarschijnlijk een 21" of 24" widescreen, op z'n kant. Gebruik het extra scherm voornamelijk in After Effects om extra panels kwijt te kunnen![]()
Een Cinema Display past ook heel mooi, maar dan moet ik gaan schuiven met m'n 'main' scherm..
Thunderbolt Display!
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis
Ja die is mooier, maar helaas niet net zo hoog en breed en dik als de iMac.
je kunt ook even wachten op een nieuw thunderbolt displayMektheb schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 15:55:
[...]
Ja die is mooier, maar helaas niet net zo hoog en breed en dik als de iMac.
Alleen daarom al zou ik nog een mac kopen
Om nu niet teveel oftopic tegaan meer : dat kan maar nog steeds niet de zelfde vormen.richard-96 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 16:19:
[...]
je kunt ook even wachten op een nieuw thunderbolt display
Jammer dat de iMacs er nog een grijze rand onder hebbenMektheb schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 16:21:
[...]
Om nu niet teveel oftopic tegaan meer : dat kan maar nog steeds niet de zelfde vormen.
Als ze nu exact 1 op 1 hetzelde zijn dan ja anders nee..
[afbeelding]
Schitterende setup alleen jammer dat de ACD's niet netzoals de iMac zo'n rand hebben onder.
Al eens naar de HiRise gekeken van TwelveSouth? Daarmee kan je de TB's op dezelfde hoogte als de iMac brengen. Enig nadeel is de prijs, vooral als je er 2 koopt..Mektheb schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 16:21:
[...]
Om nu niet teveel oftopic tegaan meer : dat kan maar nog steeds niet de zelfde vormen.
[afbeelding]
Schitterende setup alleen jammer dat de ACD's niet netzoals de iMac zo'n rand hebben onder.
[ Voor 10% gewijzigd door Maarten16 op 08-11-2013 17:03 ]
Als je 4K Eurotjes heb....bartpostma schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 17:30:
Tijd voor een aankondiging van een 4K Thunderbolt display die dezelfde hoogte heeft als de iMac
True that, ik vind 'gewone' 2560x1440 schermen al te duur (ben een arme student
Er is hier iemand op het forum die een custom made stukje aluminum heeft gemaakt/laten maken die precies even groot is als de voet van het originele ACD, en op die manier het display iets ophoogt zodat 'ie even groot is als een iMac, dat is echt de prachtigste oplossing.Maarten16 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 17:02:
[...]
Al eens naar de HiRise gekeken van TwelveSouth?
[ Voor 20% gewijzigd door macmellow op 09-11-2013 15:16 ]
Ik zou je vriendenkring gewoon rondvragen, vast iemand die mechatronica studeert en dat in een kwartiertje voor je gefixt heeft als je de juiste afmetingen doorgeeft.Daan00 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 19:47:
[...]
Er is hier iemand op het forum die een custom made stukje aluminum heeft gemaakt/laten maken die precies even groot is als de voet van het originele ACD, en op die manier het display iets ophoogt zodat 'ie even groot is als een iMac, dat is echt de prachtigste oplossing.
Apart eigenlijk dat er geen bedrijven zijn die hier brood in zien. Ik zou het zeker kopen voor een euro of 50!
http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen
Verwijderd
Ooit was 1GB duizenden Euro's, een 4k-scherm komt er vast nog welbartpostma schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 17:36:
[...]
True that, ik vind 'gewone' 2560x1440 schermen al te duur (ben een arme student)
ooit... (dromen mag)
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
het zou leuk zijn als je zo'n setup hebt!Mektheb schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 16:21:
[...]
[afbeelding]
Klopt, maar 1 iMac en 3 Macbook's vind ik op het moment genoegRobin Verbeek schreef op zondag 10 november 2013 @ 21:20:
[...]
het zou leuk zijn als je zo'n setup hebt!
Wat is het verhaal daarachter?RobbieB schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 18:24:
[...]
De MacBook Pro staat in de verkoop en wordt vervangen door de Air die ik z.g.a.n. tweedehands op de kop kon tikken voor minder geld dan de iPad Air. Amper gebruikt, had 10 cycli op de accu staan na 1,5 jaar.
[...]
An a day keeps the doctor away.
Mag ik vragen wat voor een dock je gebruikt?T1mmeh schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 14:39:
Na lang meekijken in dit topic, ook maar eens besloten om mijn setup te plaatsen.
U ziet:
iMac 27" i5 3.2Ghz, 16GB Ram, 1TB Fusion Drive (Late 2012 model)
iPhone 5 16GB
iPad Air 32GB
LG Flatron L1718S (Moet echt vervangen worden)
Logitech Z4 2.1 Speakerset
Magic Trackpad
Magic Mouse
Apple Toetsenbord met numeriek gedeelte
Gaude et aude
Verwijderd
ik denk dat zijn dock op autohide staat.Cum Grano Salis schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:03:
[...]
Mag ik vragen wat voor een dock je gebruikt?
Gaude et aude
Dat mag, ik gebruik een Belkin iPhone 5 docking station. Zag 'm staan bij de MM tijdje terug.Cum Grano Salis schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:03:
[...]
Mag ik vragen wat voor een dock je gebruikt?
Laten we het erop houden dat het een buitenkansje was omdat de verkoper er z.s.m. vanaf wou op een zo makkelijk mogelijke manier. Was totaal niet van plan een nieuwe MB aan te schaffen (er komt immers een nieuwe iMac), maar toen dit aanbod voorbij kwam was het een instant buy. Geen seconde over nagedachtGrin schreef op zondag 10 november 2013 @ 23:28:
[...]
Wat is het verhaal daarachter?
Die MBA is veel meer waard dan 5-600 Euro!
Ik heb exact die MBA, die heeft mij in juli 2011 ruim 1400 Euro gekost, zonder studentenkorting was hij dik 1600.
Verwijderd
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2013 14:56 ]
[ Voor 68% gewijzigd door Muchachooo op 17-11-2013 13:52 ]
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2013 15:02 ]
Verwijderd
http://www.amazon.com/gp/...ag=mrthaibox123c-20&psc=1bartpostma schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 17:36:
[...]
True that, ik vind 'gewone' 2560x1440 schermen al te duur (ben een arme student)
ooit... (dromen mag)
Zo, jij hebt de filmpjes van MrThaiBox123 ook gezien?
Ligt het aan mij of heb je een gat in de muur speciaal voor je switch en nas gemaakt? Wat zit er dan achter die muur?
Verwijderd
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2013 21:55 ]
Damn! We komen er bijna, nog maar 15" eraf en we hebben eindelijk 4K monitoren
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark
Nice, en die prijs valt reuze mee.MenN schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 14:23:
[...]
Damn! We komen er bijna, nog maar 15" eraf en we hebben eindelijk 4K monitoren. En die prijs!! wow
[ Voor 6% gewijzigd door Mektheb op 19-11-2013 14:37 ]
Vraagje, hoe heb je je KRK's aangesloten?RnB schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:27:
Ik heb sinds kort een nieuwe MacBook, dus het is weer tijd voor wat foto's!![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat is er allemaal boeiend:
- MacBook Pro 13'' retina (2,6GHz, 16GB, 256GB)
- Eizo EV2436-FW
- KRK RP5 G2
- Western Digital My Book Thunderbolt Duo 4TB
Nu nog ergens enigszins in de buurt zien te vinden. Vanuit USA importeren is dan weer zo'n gedoe
"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House
Gewoon een MacBook + een scherm gebruiken en niks geven om de batterij? Eens dat de batterij is opgeladen loopt de mac gewoon door op netstroom, ik zie hier niet echt een probleem in.homemix25 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 18:52:
Het valt me relatief vaak op dat mensen hun Macbook gebruiken als desktopvervanger met een scherm, toetsenbord en muis eraan. Nou heb ik zelf ook lange tijd zitten denken om mijn macbook op die manier te gebruiken en rain design m stand e.d. aan te schaffen. Ik ga denk toch van dit idee afzien omdat het me niet heel slim lijkt voor de accu ook om elke keer zo gebruikt te worden. Heb nog een vaste pc staan ook die wel wat langzamer is. Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Dit maakt bij Apple niet uit. Op het moment dat de accu vol is en het lampje van de MagSafe lader groen brand laadt hij niet verder op en gaat de stroom volledig 'om de accu heen'. Je accu loopt dan natuurlijk wel heel langzaam leeg, maar dat is geen ramp.homemix25 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 18:52:
Het valt me relatief vaak op dat mensen hun Macbook gebruiken als desktopvervanger met een scherm, toetsenbord en muis eraan. Nou heb ik zelf ook lange tijd zitten denken om mijn macbook op die manier te gebruiken en rain design m stand e.d. aan te schaffen. Ik ga denk toch van dit idee afzien omdat het me niet heel slim lijkt voor de accu ook om elke keer zo gebruikt te worden. Heb nog een vaste pc staan ook die wel wat langzamer is. Hoe kijken jullie hier tegenaan?
"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House
Verwijderd
Vind je die lekker Westmalle niet het vermelden waard?RobKJ schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 10:50:
Gisteren de setup nog maar even wat aangepast:
-TV opgehangen
-Andere Harman/Kardon Receiver (BDS 275)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De specs nogmaals
HiFi:
Harman/Kardon BDS275
Jamo S 608
Philips 32PFL5007H
Xdoos 360
Nerdhoekje:
Macbook Air 2013
Raindesign mStand 360
Dell 2009WT
[ Voor 3% gewijzigd door Trezzahn op 21-11-2013 08:06 ]
[ Voor 14% gewijzigd door Mektheb op 21-11-2013 08:22 ]
Ik weet niet of hij lekker is, staat al enige tijd in z'n verpakkingVerwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 23:41:
[...]
Vind je die lekker Westmalle niet het vermelden waard?
[ Voor 12% gewijzigd door Hoedje op 03-12-2013 19:31 ]
Mooie setup!sn00zerman schreef op maandag 25 november 2013 @ 17:31:
Ik zal ook maar eens een poging doen dan :-)
Foto 1 - m'n vrouw haar bureau:
[afbeelding]
Foto 2 - mijn bureau:
[afbeelding]
Tussen mijn vrouw haar bureau, en mijn bureau, staat nog een extra bureau met een yamaha synthesizer. Die hangt via een midi-to-usb converter, aan de Macbook. Af en toe waag ik me zelf aan héél kleine composities of effectjes voor bij m'n filmpjes.
De LEDstrips zijn RGB, met de feestdagen staan ze al wel eens op "disco" of op een ander kleurtje dan blauw. Achter de Imac ligt nog een "living color" lamp (zelfbouw, geen originele philips), daar moet ik er wat van bijmaken, voor op m'n vrouw haar bureau, en voor aan de andere kant van de iMac :-)
groeten,
Kris
http://www.digitalplayground.be - Where fun meets technology ...
Sorry, maar hier moet ik op reageren, en zoals velen voor mij al zeiden: het maakt niets uit om hem hele dagen aan de lader te laten liggen. Wanneer de accu vol is, schakelt hij over op voeding via netstroom en wordt de accu ontzien. Je hoeft hem bij 100% helemaal niet los te trekken. Sterker nog, het is schadelijker voor je accu, aangezien je hem dan juist leeg gaat trekken en daarna moet opladen.RobKJ schreef op woensdag 20 november 2013 @ 23:34:
Nee, als je ervoor zorgt dat de Macbook niet constant aan de lading zit (dus bij 100% hele dagen aan de oplader liggen) gaat het gewoon goed.
In 1 woord; gaafsn00zerman schreef op maandag 25 november 2013 @ 17:31:
Ik zal ook maar eens een poging doen dan :-)
Foto 1 - m'n vrouw haar bureau:
[afbeelding]
-Ipad 2
-Macbook Pro 15" met Retina - mid 2012 - 512 GB SSD - 8 GB Ram
-27" Philips IPS scherm (1920x1080) met Ambiglow en 3D (passieve brilletjes)
(scherm is draadloos verbonden met Macbook via een AppleTV 3)
-numitron klokje onder haar scherm, is zelfbouw (door mij)
- kast "erboven" met allemaal LEDjes, bevatten Märklin H0 modeltreinen (één van mijn hobbies)
- bovenop die kast, nog wat LGB & spoor 1 materiaal (van mijn vrouw, die heeft een treinbaan in de tuin)
Foto 2 - mijn bureau:
[afbeelding]
-27" Philips IPS scherm (1920x1080) met Ambiglow en 3D (passieve brilletjes)
(scherm is via thunderbolt-to-hdmi converter aangesloten op de iMac)
- iMac 27", mid 2011 model, 1 TB schijf, 16 GB Ram
- tussen het 3D scherm, en de iMac, staat nog een Samsung S3 phone, binnenkort vervangen door iPhone 5S
- Onder de iMac, nog een Leapmotion Sensor, en externe Bluray brander
- Macbook Pro 15" Retina - late 2013 (met Haswell dus), 1 TB SSD - 8 GB Ram
via Thunderbolt met iMac verbonden voor snellere data-overdracht & iMac als 2de scherm te gebruiken)
- iPad 4 (32 GB model) met cellular & GPS
- Hoofdtelefoon die je ziet hangen aan m'n bureaulamp, is een volwaardige 5.1 surround
De speaker uitgang van de iMac, kan namelijk ook als optische uitgang gebruikt worden.
Daarachter heb ik een converter hangen, die de optische uitgang omzet naar zo'n groen/zwart/oranje/blauw aansluiting voor analoog 5.1 van die hoofdtelefoon
Wij doen namelijk ook aan video-editing en 3D rendering (filmwedstrijden enzo), vandaar die Philips
schermen die 3D aankunnen. (één van onze videocamera's kan ook in 3D filmen, en de homecinema is een Epson EH-TW6100, zodat we in de living ook 3D kunnen kijken ...
Tussen mijn vrouw haar bureau, en mijn bureau, staat nog een extra bureau met een yamaha synthesizer. Die hangt via een midi-to-usb converter, aan de Macbook. Af en toe waag ik me zelf aan héél kleine composities of effectjes voor bij m'n filmpjes.
De LEDstrips zijn RGB, met de feestdagen staan ze al wel eens op "disco" of op een ander kleurtje dan blauw. Achter de Imac ligt nog een "living color" lamp (zelfbouw, geen originele philips), daar moet ik er wat van bijmaken, voor op m'n vrouw haar bureau, en voor aan de andere kant van de iMac :-)
groeten,
Kris
http://www.digitalplayground.be - Where fun meets technology ...
[ Voor 6% gewijzigd door Hoedje op 03-12-2013 19:30 ]
Zeker weten?TranceSetter schreef op maandag 25 november 2013 @ 20:38:
[...]
Sorry, maar hier moet ik op reageren, en zoals velen voor mij al zeiden: het maakt niets uit om hem hele dagen aan de lader te laten liggen. Wanneer de accu vol is, schakelt hij over op voeding via netstroom en wordt de accu ontzien. Je hoeft hem bij 100% helemaal niet los te trekken. Sterker nog, het is schadelijker voor je accu, aangezien je hem dan juist leeg gaat trekken en daarna moet opladen.
"Occasionally"RobKJ schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 18:10:
[...]
Zeker weten?
http://www.apple.com/batteries/notebooks.html
For proper maintenance of a lithium-based battery, it’s important to keep the electrons in it moving occasionally. Apple does not recommend leaving your portable plugged in all the time.
Mooie setup! Bedankt voor de informatie over de Led's - ik heb ze meteen besteld.sn00zerman schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 16:17:
Hoi allemaal,
die LED-strips komen gewoon van Ebay vandaan.
18 euro per 5 meter, inclusief verzending, voeding, afstandsbediening en batterijtje in de afstandsbediening.
Zijn RGB LEDstrips, dus kleur vrij in te stellen :-)
Zoek eens op ebay naar objectnr 400564084060
(je kan ze per 3 LEDs afknippen en met draadjes weer aan mekaar solderen enzo)
LET OP ! het kan goedkoper ook, maar meestal krijg je dan LEDstrips, waar elke LED één kleur is, dus één rode, één groene en één blauwe. Zo wordt het wel een hele kermis, en die van 18 euro per 5 meter, heeft elke LED 3 "ingebouwde" LEDs (dus één LED bevat één rode, groene & blauwe in één !)
*knip*
[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 03-12-2013 19:30 ]
Verwijderd
De zin die na het citaat volgt is: "An ideal use would be a commuter who uses her notebook on the train, then plugs it in at the office to charge." Een toch wel wat frequenter gebruik.AndRo555 schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 18:21:
"Occasionally"
Dit versta ik dus als eens om de paar weken op batterij werken.
Dat is ook eigenlijk wat Apple bedoelt. Het is het compleet willekeurige gebruik wat deze accu's in optimale vorm houdt. Een strak beheerschema zal de accu veel eerder om zeep helpen. Dit geldt overigens niet voor de lithium-based accu's zonder controller ivm risico op explosie of ontbranding.Dus eigenlijk boeit het hele verhaal over batterijen niet, gebruik gewoon het ding zoals het je toekomt.
Verwijderd
Bouwkwalitiet is echt 100% toppie. Dik stevig aluminium en voelt solide aan. Hij maakt wel wat meer geluid dan andere schijven. Maar heb er nooit echt last van gehad en zeker als je 'm een lange tijd hebt hoor je het eigenlijk niet meer.ppl schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 18:19:
[...]
De zin die na het citaat volgt is: "An ideal use would be a commuter who uses her notebook on the train, then plugs it in at the office to charge." Een toch wel wat frequenter gebruik.
[...]
Dat is ook eigenlijk wat Apple bedoelt. Het is het compleet willekeurige gebruik wat deze accu's in optimale vorm houdt. Een strak beheerschema zal de accu veel eerder om zeep helpen. Dit geldt overigens niet voor de lithium-based accu's zonder controller ivm risico op explosie of ontbranding.
@colinvanruth: hoe bevallen je die G-drives qua geluid en bouwkwaliteit?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
[ Voor 4% gewijzigd door repsaj op 03-12-2013 18:04 ]
x
C:\>_
Vinnie schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 21:18:
(ook jammer dat hier overal alleen US Intl/NL layout te vinden is, met die verrekte irritante korte L-Shift en staande Enter).
Helemaal mee eens! Ik had een keer een Apple US wireless keyboard gekocht bij iCenter op te de website. Bevalt prima en was nog snel verzonden ook.Muchachooo schreef op woensdag 04 december 2013 @ 12:08:
De lange enter en shift horen bij US layout, niet Internationaal Engels. Ik heb destijds inderdaad de moeite genomen een US layout Air te bestellen, was de levertijd zeker waard. Ik erger me dood aan die NL layout namelijk.
Appeltjes voor de dorst
Ik heb enkele jaren terug mijn US keyboard gekocht bij mailamac.nlVinnie schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 21:18:
...
Geheugenuitbreiding komt later wel, en is gelukkig niet moeilijk om te vervangen. Ook het toetsenbord wil ik nog wel een keer vervangen voor iets anders, maar voor de komende tijd goed zat (ook jammer dat hier overal alleen US Intl/NL layout te vinden is, met die verrekte irritante korte L-Shift en staande Enter).
Welk scherm is dat? Nette setup hoor!Vinnie schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 21:18:
die mijn 27" scherm niet met 2560x1440 kon aansturen
Waarschijnlijk een Dell U2713HM.Schaap1991 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 15:50:
[...]
Welk scherm is dat? Nette setup hoor!
Is dat een bureaulamp? Waar heb je die gehaald?Scrtz schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 13:35:
[afbeelding]
Macbook pro 13" retina 2013 i5 256gb ssd 8gb ram
WD 1tb usb3.0 externe hdd
Sennheiser HD-25 II
Logitech z-623
Cote&Ciel sleeve voor dagelijks gebruik
TwelveSouth BookBook 13" sleeve
foto gemaakt met iPhone 5S 32gb grey
Het is inderdaad een Dell U2713HM. En thanks! Heeft me tot nu toe niet in de steek gelaten.SChief schreef op woensdag 04 december 2013 @ 21:06:
Waarschijnlijk een Dell U2713HM.
C:\>_
Bij mij is dit als ik een mac met traditionele harde schijf uit slaap haal. Die moeten 'even' wakker worden, tot die tijd hangt de boel.Vinnie schreef op donderdag 05 december 2013 @ 19:18:
[...]
[...]
Het is inderdaad een Dell U2713HM. En thanks! Heeft me tot nu toe niet in de steek gelaten.
Wat ik minder vind van deze nieuwe setup is dat de Mac mini al een paar keer bij het aanzetten/uit slaapstand komen geen beeld geeft of ik een loginachtergrond krijg met een cursor, en verder niks.
Even afwachten of het terugkomt, tenzij iemand nog een idee heeft?
Verder ben ik wel blij ermee. Weg met die grote lompe en herriemakende systeemkast
Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat een macbook zoveel anders is dan een reguliere Windows Laptop, Maar 1 ding hebben de fabrikanten van Windows laptops (in het bijzonder HP voor zakelijk gebruik) beter begrepen. Een docking station voor hun producten.pientertje schreef op donderdag 05 december 2013 @ 19:33:
Ik heb mijn nieuwe macbook nu al weer een maand, maar ik heb nu pas de tijd gevonden om mijn bureau op te ruimen en een foto te schieten.
[afbeelding]
Wat je ziet:Wat je niet ziet:
- Macbook Pro Retina 15" late 2013, i7 2.3GHz, 16GB RAM, 512Gb SSD en GT750m
- 2x Dell U2711 monitor
- iPad 3
- Magic trackpad
- HTC 8X telefoon
- Filco majestouch 2 - Cherry MX Blue
Ik denk dat ik het voor een student prima voor elkaar heb
- ESXI servertje met o.a. OSX server voor time machine backups
- Airport extreme (2013) router
- De camera waarmee de foto genomen is
ehhhh..HOI
Apple heeft wel een dock, alleen zit daar meteen een beeldscherm aan vast...krizzziz schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 09:49:
[...]
Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat een macbook zoveel anders is dan een reguliere Windows Laptop, Maar 1 ding hebben de fabrikanten van Windows laptops (in het bijzonder HP voor zakelijk gebruik) beter begrepen. Een docking station voor hun producten.
Ik neem aan dat je jouw laptop nog wel eens meeneemt? Word je niet gek van het steeds in en uitpluggen van al die kabel? Ik vind het tevens ook netter als die kabels allen in een docking station weggewerkt zouden worden.
Ik weet dat je stands hebt voor Machbook's maar dan geeft nog steeds niet dat "opgeruimde gevoel"....
[ Voor 34% gewijzigd door RobV op 06-12-2013 11:20 ]
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Alleen daarom al zou ik het doen.sweebee schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 11:17:
De mooiste oplossing vind ik nog een thunderbolt dock, helaas wel prijzig maar zo kan je alles via 1 kabeltje.
Ik moet nu 4 kabels in/uit pluggen. Dat is nog wel te overzien. Het is wel jammer dat het er niet zo netjes uitziet.krizzziz schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 09:49:
[...]
Ik neem aan dat je jouw laptop nog wel eens meeneemt? Word je niet gek van het steeds in en uitpluggen van al die kabel? Ik vind het tevens ook netter als die kabels allen in een docking station weggewerkt zouden worden.
Verwijderd
Heb zelf die IPS misschien is pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart nog wat?JJ93 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 15:33:
Leuke foto's hierIk ben zelf aan het kijken naar een 2e scherm om m'n Macbook op aan te sluiten. Ik ga denk ik sowieso voor een IPS paneel. Denk 23-24" maar ik overweeg ook een 27" scherm.
HP Pavilion 23xi
pricewatch: HP Pavilion 23xi (C3Z94AA) Zilver
Lg IPS237L
pricewatch: LG IPS237L Zwart
Iemand nog suggesties?
Tot Thunderbolt wel ja. Nu niet meer want zo'n Thunderbolt dock kun je tenminste op producten uit 2011, 2012 en 2013 gebruiken en in de toekomst ongetwijfeld ook nog. Bij de Windows laptops is dat niet zo. Daar heb je mazzel als een dockingstation voor een paar generaties en type notebooks gebruikt kan worden. Niet uitzonderlijk dat bij een nieuwe laptop je ook een nieuw dockingstation aan moet schaffen. Sterker nog, switchen van merk betekent dat al en daar heb je met Thunderbolt geen last van. USB3 docks werken redelijk maar lang niet zo goed als die Thunderbolt dingen (DisplayLink...), die hebben nog even een weg te gaan.krizzziz schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 09:49:
Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat een macbook zoveel anders is dan een reguliere Windows Laptop, Maar 1 ding hebben de fabrikanten van Windows laptops (in het bijzonder HP voor zakelijk gebruik) beter begrepen. Een docking station voor hun producten.
Is ook een mooie monitor inderdaad.Verwijderd schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 15:42:
[...]
Heb zelf die IPS misschien is pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart nog wat?
Full HD resolutie op 27" vind ik er ook echt niet uitzien. Zeker niet als je weet hoe het er met 1440p uitziet. Als dat te duur is ben je inderdaad het beste af met een 23"JJ93 schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 23:24:
[...]
Toch zou ik bij een 27" denk ik liever voor een 2560x1440 resolutie gaan maar dat is me te duur. Verder is 23" denk ik ook groot zat. Ben "thuis" gewend aan 24".
Wanneer ik een scherm heb gekocht zal ik wel een afbeelding hier plaatsen
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq