Show je Apple topic |
![]() |
Het topic |
Wij Apple-eigenaren zijn trots op onze setups. We pimpen ons bureau (...of waar we ook werken) niet alleen met een shiny iMac, een stoere Mac Pro of een vintage G3, maar doen er ook nog eens alles aan om de juiste accessoires, de coolste gadgets en net dat kleine detail extra te regelen dat onze werkplek maakt tot één om jaloers op te zijn. Herken jij je hierin? Grijp dan snel je camera en post je set-up hier (nadat je de regels gelezen hebt). |
De regels |
Het "show je Apple computer" is een luchtig topic, maar in de Huiskamer ben je hier vooralsnog niet. Houd je daarom aan de volgende regels, dan blijft het gezellig en hoeven de moderators niet telkens je berichten te trashen: • Ga niet offtopic. Post je eigen Mac Dit is een bureau pats draadje en niet een helpdesk/vragen draadje. Dat betekent niet dat je helemaal niks mag vragen over de setup van een ander, maar begin niet met vragen "welke Mac moet ik kopen" enz. • Maak thumbnails. Gebruik eerst een programma als Photoshop, The Gimp, EasyCrop of een ander programma om een kleinere versie (max. 640 breed) van je foto te maken. Vervolgens plaats je een plaatje van je preview in het topic en dat plaatje laat je linken naar het grote plaatje. Zodra men erop klikt krijgt men dus het origineel te zien. Dit doe je op de volgende manier: [url=URL_Orginele_plaatje_van_Desktop][afbeelding][/url] • Vertel wat over je Apple en misschien ook over de dingen er omheen. Meestal vinden mensen het interessant te weten wat voor randapperatuur er te zien is, of het fijn werkt zo en hoe je toch in godsnaam je bureau zo smerig hebt gekregen |
Vorige delen: |
Topicreeks: Het grote "show je Apple computer" topic Met dank aan MadMark, Alpha-Sphere, SyS_ErroR, Maximus, dawuss, NiTroXiuS, JottemJ, Spinvis en ipowermaccube voor hun inzet voor de vorige delen. |
De logo's zijn afgeschermd omdat Apple de advertenties door Ebay liet verwijderen. Maar ik laat binnenkort mijn bevindingen wel weten.Destianto schreef op woensdag 18 april 2012 @ 22:34:
een iHDD is een case met sata 300 controller, exclusief de HDD zelf
@ Rivanov, ik refereerde naar de link die Lupo in het accessoires topic had geplaatst.
Opvallend is dat de "logo's" zijn afgeschermd, vandaar mijn twijfel naar "echtheid"
De iHub3 is in ieder geval van erg dun plastic. Vandaag ontvangen.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Hier een foto van de mijne:

Hier staat een 27" iMac (mid 2011) i5, 2.7Ghz, 8Gb geheugen en een 1Tb interne HDD. Zit via gigabit ethernet vast een een Netgear Readynas Ultra 4 met 4x2Gb. Ik heb niet zoveel met muizen dus verslijt altijd dit soort platte invoer devices. Sinds vorig jaar een Wacom Intuos4L, de nieuwe Intuos5L heeft helaas geen oled schermpjes anders had ie er al gelegen.
Op de foto staan niet de iPhone 4S-16Gb waarmee ik de foto heb gemaakt en een iPad 2 64Gb/3g die boven op de slaapkamer ligt. En onder de tv staat een gejailbreakte ATV2 met xbmc erop.

Hier staat een 27" iMac (mid 2011) i5, 2.7Ghz, 8Gb geheugen en een 1Tb interne HDD. Zit via gigabit ethernet vast een een Netgear Readynas Ultra 4 met 4x2Gb. Ik heb niet zoveel met muizen dus verslijt altijd dit soort platte invoer devices. Sinds vorig jaar een Wacom Intuos4L, de nieuwe Intuos5L heeft helaas geen oled schermpjes anders had ie er al gelegen.
Op de foto staan niet de iPhone 4S-16Gb waarmee ik de foto heb gemaakt en een iPad 2 64Gb/3g die boven op de slaapkamer ligt. En onder de tv staat een gejailbreakte ATV2 met xbmc erop.
[ Voor 4% gewijzigd door Martijn-V4 op 18-04-2012 23:06 ]
Ik zal ook weer eens bijdragen met wat kiekjes,
Een van mn huidige set-up (gedeelte), ik ga het niet benoemen, als er vragen zijn dan hoor ik het wel:

Ik heb nu bij Jorg Steigerhout (googlebaar!) een tafelblad offerte laten maken, EINDELIJK, dus mn bureau wordt een mooier exemplaar.
Verder ben ik hier nu een beetje aan het hobbyen en wil ik daar ook wat foto's van delen:

iMac van een vriendin, HDD vervangen, draait weer als een zonnetje, 2009 model

Mijn nieuwste hobby; iPod Video's maken

En daar komen nogal wat onderdelen bij kijken als je het netjes wil hebben

Plaatje toch! Deze foto is aanklikbaar, heb er een animocheck projectje van gemaakt.
Edit: de tweakers.net admins hebben mijn advertentie weloverwogen weggehaald, ik zal deze later vandaag ergens anders plaatsen, hetzij ergens op tweakers (als me dat toegestaan wordt) hetzij op een andere site. Mijn excuus, voor interesse in een refurb iPod Video, stuur me even een DM ondertussen.
Een van mn huidige set-up (gedeelte), ik ga het niet benoemen, als er vragen zijn dan hoor ik het wel:

Ik heb nu bij Jorg Steigerhout (googlebaar!) een tafelblad offerte laten maken, EINDELIJK, dus mn bureau wordt een mooier exemplaar.
Verder ben ik hier nu een beetje aan het hobbyen en wil ik daar ook wat foto's van delen:

iMac van een vriendin, HDD vervangen, draait weer als een zonnetje, 2009 model

Mijn nieuwste hobby; iPod Video's maken

En daar komen nogal wat onderdelen bij kijken als je het netjes wil hebben

Plaatje toch! Deze foto is aanklikbaar, heb er een animocheck projectje van gemaakt.
Edit: de tweakers.net admins hebben mijn advertentie weloverwogen weggehaald, ik zal deze later vandaag ergens anders plaatsen, hetzij ergens op tweakers (als me dat toegestaan wordt) hetzij op een andere site. Mijn excuus, voor interesse in een refurb iPod Video, stuur me even een DM ondertussen.
[ Voor 11% gewijzigd door bokkow op 19-04-2012 09:38 ]
Tesla Model 3 Performance - Renault Zoe ZE40 - 6320Wp Oost-West
Anoniem: 451791
Wat een mooie werkplaatsen!
@Bokkow; ik twijfelde of ik contact zou opnemen met JORG.. Maar ik heb zojuist toch gedaan.
@Bokkow; ik twijfelde of ik contact zou opnemen met JORG.. Maar ik heb zojuist toch gedaan.
Anoniem: 381814
Laatst een nieuwe monitor binnen gekregen: Dell u2312hm. De kabels zijn nog niet allemaal netjes weggewerkt.

MBP 2010 15" i5, Wacom Bamboo, Creative Gigaworks T20
Ik zit eraan te denken om mijn MBP te gaan gebruiken in clamshell-mode zodat ik wat meer ruimte op mijn bureau heb. Eventueel nog een monitor stand erbij klussen, zodat ik hem onder de monitor kan verbergen.
Als het budget het een keer toelaat wil ik ook overstappen naar een betere tablet (Wacom intuos 5)
MBP 2010 15" i5, Wacom Bamboo, Creative Gigaworks T20
Ik zit eraan te denken om mijn MBP te gaan gebruiken in clamshell-mode zodat ik wat meer ruimte op mijn bureau heb. Eventueel nog een monitor stand erbij klussen, zodat ik hem onder de monitor kan verbergen.
Als het budget het een keer toelaat wil ik ook overstappen naar een betere tablet (Wacom intuos 5)
@ Bokkow Mooie setup !
ik zou is mijn bureau posten hier van de week heb namelijk ook zelf van hout een bureau gemaakt
.
maar mag ik vragen wat je voor merk speakers heb ?>
ik zou is mijn bureau posten hier van de week heb namelijk ook zelf van hout een bureau gemaakt
@ mektheb
als je goed kijkt zie je op plaatje 3&4 dat het logitechs zijn
en die grote zwarte rechts op het eerste plaatje is de beats boombox
http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen
Anoniem: 373757

Mijn wrakkige laptop.
U ziet:
-Macbook pro 2011 15 inch. Quad core i7, 8gb, 1gb Graka
-Iphone 4 16gb( misschien )
-Grado SR 225
ziet er uit als een luie werkplekAnoniem: 373757 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 16:09:
[afbeelding]
Mijn wrakkige laptop.
U ziet:
-Macbook pro 2011 15 inch. Quad core i7, 8gb, 1gb Graka
-Iphone 4 16gb( misschien )
-Grado SR 225

27" iMac 2011 i5 3.1 12GB, 6970M 2GB, 256 SSD + 1TB HDD
13" MBA 2011
Witte iPad 3 3G
B&W MM-1 (

Razer Mamba (speelt toch iets lekkerder dan een magic mouse)
Achter de schermen:
B&W P5 voor onderweg
iPhone 4S om hipster instagramkiekjes te maken
[ Voor 5% gewijzigd door Interfico op 19-04-2012 17:02 ]
Ik vroeg mij af hoe die Wacom tablet bevalt..?Martijn-V4 schreef op woensdag 18 april 2012 @ 23:00:
Hier een foto van de mijne:
[afbeelding]
Is het nou zo dat je binnen de Oled verlichting moet tekenen? Want dat zou betekenen dat je maar een kleine ruimte hebt om op te tekenen...
An a day keeps the doctor away.
Welke text editor gebruik je daar?Interfico schreef op donderdag 19 april 2012 @ 17:01:
[afbeelding]
27" iMac 2011 i5 3.1 12GB, 6970M 2GB, 256 SSD + 1TB HDD
13" MBA 2011
Witte iPad 3 3G
B&W MM-1 ()
Razer Mamba (speelt toch iets lekkerder dan een magic mouse)
Achter de schermen:
B&W P5 voor onderweg
iPhone 4S om hipster instagramkiekjes te maken
ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?
Sublime Text 2 met Soda theme: https://github.com/buymeasoda/soda-theme
Haha ik ben benieuwd! Ik ga een nieuw steigerhouten blad bestellen met whitewash behandeling, ik hou niet van het industriële en dan zelf vierkant metalen poten onder zetten denk ik, heb inderdaad ook eerst een mailtje gestuurd, reactie laat wel even op zich wachten maar dan geven ze ook meteen een offerte.Anoniem: 451791 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:30:
Wat een mooie werkplaatsen!
Thnx! Altijd leuk om te horen, ben zelf ook best groots op mn spulletjes, allemaal noest hard voor gewerkt, dus waardering is tof.Mektheb schreef op donderdag 19 april 2012 @ 14:52:
@ Bokkow Mooie setup !
ik zou is mijn bureau posten hier van de week heb namelijk ook zelf van hout een bureau gemaakt.
Die speakers staan er wel het langste van alle dingen op mn bureau, zijn Z3e van Logitech, worden al lang niet meer verkocht maar ik heb ze nu bijna 7 jaar en ze bevallen me prima voor net wat meer geluid dan standaard en bas is ook aardig vertegenwoordigd. Uiterlijk strookt ook mooi met de rest dus ze mogen er blijven staan zolang
Scherp! Klopt dus idd en die Beatbox ben ik ook blij mee, ik hou van meer bas dan is dat leuk spul zeker om ff mee te nemen ook.Supsooi schreef op donderdag 19 april 2012 @ 15:17:
@ mektheb
Er heeft door de jaren heen wel heel wat al op dit bureau gestaan, praatjes maken nog geen plaatjes dus:

Halve stadium casemod, derde geworden in 2008 met contest

Een hele rits iPods, heb er ondertussen ik denk wel 8-10 gehad.

Zie hier: mijn eerste Mac (de witte MacBook helaas al defect daar, vandaar de toen nieuwe MBP 13") de Cube staat er enkel en alleen voor de sier tegenwoordig (heb er wel kort een mini ATX Hackintosh in gemod maar dat is het toch niet helemaal)

Een tweetal leenmachines toen ik moest wachten op mn Air, prachtig design, die witte iMac wil ik echt nog een hebben (net als de eerste iBook en iMac met stang)

Mijn huidige lieveling MBA, de Mac Pro heb ik gekocht om de kast, misschien werkt ie nog wel maar is niet interessant, wou er misschien een HDD opslag parkje van maken maar dat gaat m niet meer worden. Heb nu een MacAlly GS350SUAB in backorder om mn 2TB losse schijf in te knallen, dat is voorlopig uit te houden

Een voor de show, die MBP is niet van mij, ik moest er toen 2 van SSD's voorzien in optibay, leuk om te doen

En een wat duidelijker shot van mn huidige werkblad, er zwerft nog het een en ander rond maar dit zijn wel de tofste plaatjes.
[ Voor 37% gewijzigd door bokkow op 20-04-2012 00:54 ]
Speelgoed 
Mooie verzameling zo door de tijd heen

Mooie verzameling zo door de tijd heen
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Mijn wacom intuos4l bevalt uitstekend, kost een hoop maar dan heb je ook wat. Je vraag over oled verlichting begrijp ik niet helemaal. De enige oled verlichting die er in zit zijn displays voor de functie toetsen, er zitten nergens anders oled displays.HardCoreGamer schreef op donderdag 19 april 2012 @ 17:35:
[...]
Ik vroeg mij af hoe die Wacom tablet bevalt..?
Is het nou zo dat je binnen de Oled verlichting moet tekenen? Want dat zou betekenen dat je maar een kleine ruimte hebt om op te tekenen...
Inderdaad leuke verzameling ! ik ben er alleen niet achter welke logitech speakers het zijn
.
Mektheb schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 14:34:
Inderdaad leuke verzameling ! ik ben er alleen niet achter welke logitech speakers het zijn.
Die speakers staan er wel het langste van alle dingen op mn bureau, zijn Z3e van Logitech, worden al la
[ Voor 3% gewijzigd door Pixeltje op 20-04-2012 14:56 ]
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Niet heel veel veranderd, kabels iets beter weggewerkt, en console van de z906 onder mijn bureau gehangen. En natuurlijk mijn externe harde schijf van mijn subwoofer afgehaald.Kreeg vandaag een nieuwe USD Hub binnen, maar die begon al te roken en te smelten zodra ik hem aansloot '-___-
[
]
[
]
[
]
Wat u ziet:
Toshiba 1 TB Externe harde schijf
Western Digital 2 TB Externe harde schijf
iiyama ProLite E2208HDS - 22" full HD monitor
iMac 27" - 3.1 GHz Intel Core i5, 12 GB ram, 1TB opslagcapiciteit, AMD Radeon HD 6970M 1024 MB
Apple Wireless Keyboard
Apple Magic Mouse
Apple Universal Dock
Apple Remote
Motorola huistelefoon
Logitech z906 (Front + Center op de TV, Sub onder m'n bureau, Back boven de bank, niet op de foto, en console onder m'n bureau gehangen)
Ezio
Playstation 3 'fat' 60GB met witte iCarbons van iCarbons.com
LG 32LH3300 - 32" Full HD TV (iMac en PS3 beiden erop aangesloten)
Wat u niet ziet:
iPhone 4s, wit, 16GB (foto mee gemaakt)
Verder niks belangrijks.
Oh ja, aangezien we pas toch zo bezig waren =P : Zo kan het dus ook voor een 17-jarige =)
[

[

[

Wat u ziet:
Toshiba 1 TB Externe harde schijf
Western Digital 2 TB Externe harde schijf
iiyama ProLite E2208HDS - 22" full HD monitor
iMac 27" - 3.1 GHz Intel Core i5, 12 GB ram, 1TB opslagcapiciteit, AMD Radeon HD 6970M 1024 MB
Apple Wireless Keyboard
Apple Magic Mouse
Apple Universal Dock
Apple Remote
Motorola huistelefoon
Logitech z906 (Front + Center op de TV, Sub onder m'n bureau, Back boven de bank, niet op de foto, en console onder m'n bureau gehangen)
Ezio
Playstation 3 'fat' 60GB met witte iCarbons van iCarbons.com
LG 32LH3300 - 32" Full HD TV (iMac en PS3 beiden erop aangesloten)
Wat u niet ziet:
iPhone 4s, wit, 16GB (foto mee gemaakt)
Verder niks belangrijks.
Oh ja, aangezien we pas toch zo bezig waren =P : Zo kan het dus ook voor een 17-jarige =)
[ Voor 3% gewijzigd door Maarten16 op 21-04-2012 11:59 ]
Zo, erg strak idee van je Z906. Heb hem thuis ook, heb hem alleen in in een vak neergezet in het hoekbureau van Ikea (http://www.ikea.com/nl/nl...ducts/30214306/#/40180061)
Waarom heb je nog een 22'' scherm naast je iMac staan? Is 27'' niet genoeg?
Haha, ja, bevalt me wel moet ik zeggen! Maar dat vak is ook wel een goede locatie, inderdaad.MmarkM schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 11:30:
Zo, erg strak idee van je Z906. Heb hem thuis ook, heb hem alleen in in een vak neergezet in het hoekbureau van Ikea (http://www.ikea.com/nl/nl...ducts/30214306/#/40180061)
Ehm, waarom? Eigenlijk puur omdat het kan denk ik... maar nee, aan 1 scherm, ook al is ie 27" heb ik niet genoeg. Vooral met photoshoppen merk ik dat ik die extra ruimte goed kan gebruiken. Het is niet de mooiste oplossing, maarja.

Wat je niet ziet:
- iPad
- iPhone 4
- iPod
- Mac Mini
- iPhone 3GS
Front-end developer.

setup by berendsrob, on Flickr
- MacBook Pro 13" 2.26, 8GB, 256GB SSD (2009)
- 20" Samsung SyncMaster
- iPad 3rd gen 16GB WiFi
- iPhone 4S 64GB
- Oldskool Apple Bluetooth Keyboard
- Newskool Apple Bluetooth Keyboard
- Magic Mouse
- Soundsticks II
- Wat losse harde schijven
Nu alleen nog een nieuwe AppleTV
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Even een paar foto's terug in de tijd, ook telkens in een andere woning.
2004: iBook G4 12" 800 MHz, 640 MB RAM (max), iPod 3rd gen met radio remote, Sony Ericsson T610, Canon printer

2005: PowerBook G4 12" 1,5 GHz, 1,25 GB RAM (max), 23" HD Cinema Display, Mighty Mouse, Pro Keyboard

2007: MacBook Core Duo 13" 2,0 GHz, 2 GB RAM (max), 23" HD Cinema Display, Logitech S530 desktop set
2004: iBook G4 12" 800 MHz, 640 MB RAM (max), iPod 3rd gen met radio remote, Sony Ericsson T610, Canon printer

2005: PowerBook G4 12" 1,5 GHz, 1,25 GB RAM (max), 23" HD Cinema Display, Mighty Mouse, Pro Keyboard

2007: MacBook Core Duo 13" 2,0 GHz, 2 GB RAM (max), 23" HD Cinema Display, Logitech S530 desktop set

Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Paar kleine dingen veranderd sinds vorige topic. Heb me TV meubel er bij gepost voor sfeer impressie van me bureau.

- LaCie Lacinema HD 1TB
- Playstation 3
- Samsung 32'' LED tv

- iMac 21'' 2011
- Mobee Magic Charger
- Logitech Z906
- Ikea Dioder
- Time Capsule 2TB
- Niet op de foto is me iPod touch 8GB
Ziet er zeker mooi uit! Geweldig bureau! En inderdaad, die plek voor je z906 console is zeker niet verkeerd.MmarkM schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:49:
Paar kleine dingen veranderd sinds vorige topic. Heb me TV meubel er bij gepost voor sfeer impressie van me bureau.
[afbeelding][afbeelding]
- LaCie Lacinema HD 1TB
- Playstation 3
- Samsung 32'' LED tv
[afbeelding]
- iMac 21'' 2011
- Mobee Magic Charger
- Logitech Z906
- Ikea Dioder
- Time Capsule 2TB
En dat voor een 19 jarige harde werker.
- Niet op de foto is me iPod touch 8GB
Ook maar eens mijn setup showen:)
Overzicht:

Met iPhone 4 (links) en WD MyBook daarachter. Samsung Syncmaster 206BW scherm, met daarnaast een hele verzameling usb-kabeltjes. Rechts de MacBook Pro 15" (early 2011) met 8gb intern geheugen
Extra beeldmateriaal (puur voor de show):

Aangesloten op het beeldscherm:

Overzicht:

Met iPhone 4 (links) en WD MyBook daarachter. Samsung Syncmaster 206BW scherm, met daarnaast een hele verzameling usb-kabeltjes. Rechts de MacBook Pro 15" (early 2011) met 8gb intern geheugen

Apple wireless keyboard / mouse - trackpad kost tegenwoordig ook niets meer, kan je toch weer wat kabeltjes besparen. Niet tevreden over het wireless performance ?
[ Voor 16% gewijzigd door Greatsword op 24-04-2012 15:20 ]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
I know, maar wacht nog even op het moment dat ik met m'n itunes account kan betalen in de Apple Store. Heb na mijn stage een aantal cadeaubonnen gekregen waarvan ik dat soort dingetjes kan kopen. Tot die tijd werkt dit ook welDestianto schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 15:18:
Apple wireless keyboard / mouse - trackpad kost tegenwoordig ook niets meer, kan je toch weer wat kabeltjes besparen. Niet tevreden over het wireless performance ?
Geen wifi ?GKD schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 15:23:
[...]
I know, maar wacht nog even op het moment dat ik met m'n itunes account kan betalen in de Apple Store. Heb na mijn stage een aantal cadeaubonnen gekregen waarvan ik dat soort dingetjes kan kopen. Tot die tijd werkt dit ook wel
Valt zo nu en dan uit (Ding staat beneden en ik zit boven, connect niet altijd even lekker), vandaar de kabel (die rechtstreeks naar de box beneden gaat)
Waarschijnlijk is de netwerk kabel om zn WD MyBook te benaderen.
Als je dan toch bezig bent met het kopen van accesoires doe er dan gelijk een pricewatch: Apple Airport Express Basisstation bij
Als je dan toch bezig bent met het kopen van accesoires doe er dan gelijk een pricewatch: Apple Airport Express Basisstation bij
[ Voor 64% gewijzigd door Greatsword op 24-04-2012 17:22 ]
Ik snap nog steeds niet wat dat ding nou precies doet..Destianto schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 17:19:
Waarschijnlijk is de netwerk kabel om zn WD MyBook te benaderen.
Florissant schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 23:41:
Ik snap nog steeds niet wat dat ding nou precies doet..
offtopic:
Dat kun je hier lezen ;-)
Dat kun je hier lezen ;-)
Omdat ik mijn setup iets gewijzigd heb, het weer een nieuw deeltje van het topic is, en ik intussen beschikking heb over een betere camera (hoewel ik er nog mee moet leren omgaan
), maar eens even een nieuwe foto geschoten van mijn bureau.

Wat is er te zien:
- Mac Mini 2011 (2,5GHz i5, 4GB RAM, 500GB HDD, AMD 6630M)
- MacBook Air SuperDrive
- Acer X233H (23", 1080p)
- Logitech EX110 desktopsetje (USB RF)
Minder relevante spullen:
- Pioneer SA-5500 II stereo versterker
- LG 22LK330 televisie (HD ready)
- Philips DVD speler
- HTC Desire HD
- Keyboard
- Bureaulamp
- Random stuff (e.g. harde schijven, usb stics, etc.)
Wat is er te zien:
- Mac Mini 2011 (2,5GHz i5, 4GB RAM, 500GB HDD, AMD 6630M)
- MacBook Air SuperDrive
- Acer X233H (23", 1080p)
- Logitech EX110 desktopsetje (USB RF)
Minder relevante spullen:
- Pioneer SA-5500 II stereo versterker
- LG 22LK330 televisie (HD ready)
- Philips DVD speler
- HTC Desire HD
- Keyboard
- Bureaulamp
- Random stuff (e.g. harde schijven, usb stics, etc.)
Is het nu eigenlijk nog de moeite waard om een 23 inch ACD alu te kopen?
Ik heb hier WiFi standaard aanstaan, maar toch steek ik de UTP kabel er altijd in als m'n Macbook Pro op het bureau ligt. WiFi laat m'n downloadsnelheid duidelijk afnemen

Ja tussen de 250-350 weliMacG4 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 22:50:
Is het nu eigenlijk nog de moeite waard om een 23 inch ACD alu te kopen?
Edit:
Ah toevallig, dit lijkt dus een hele strakke deal: V&A aangeboden: Apple cinema display 23 inch
[ Voor 30% gewijzigd door bokkow op 25-04-2012 23:30 ]
Aloys schreef op woensdag 25 april 2012 @ 23:03:
[...]
Ik heb hier WiFi standaard aanstaan, maar toch steek ik de UTP kabel er altijd in als m'n Macbook Pro op het bureau ligt. WiFi laat m'n downloadsnelheid duidelijk afnemen(ondanks de 145Mbit connectie
).
offtopic:
Ik haal draadloos 2.2mbps waar 2.5 theoretische max is.
Niet gek dus.
Niet gek dus.
Zygivt schreef op woensdag 25 april 2012 @ 23:41:
[...]
offtopic:
Niet gek dus.
offtopic:
Dat is wel gek haha, ik haal hier draadloos(!) 48-49Mbps waar 50 mogelijk is en upload haal ik sowieso voor de volle 100%, gewoon beetje spelen met kanalen. Moet wel zeggen dat de afstand niet heel groot is en ik op 5GHz zit. Doorvoersnelheid is maximaal 12MBps van de theoretische 37,5
maar ach
Dat is wel gek haha, ik haal hier draadloos(!) 48-49Mbps waar 50 mogelijk is en upload haal ik sowieso voor de volle 100%, gewoon beetje spelen met kanalen. Moet wel zeggen dat de afstand niet heel groot is en ik op 5GHz zit. Doorvoersnelheid is maximaal 12MBps van de theoretische 37,5
Ik heb mn nieuwe MacAlly GS350SUAB binnen
Nice ik heb ze zelf ook 2 stuksbokkow schreef op donderdag 26 april 2012 @ 10:33:
[...]
offtopic:
Dat is wel gek haha, ik haal hier draadloos(!) 48-49Mbps waar 50 mogelijk is en upload haal ik sowieso voor de volle 100%, gewoon beetje spelen met kanalen. Moet wel zeggen dat de afstand niet heel groot is en ik op 5GHz zit. Doorvoersnelheid is maximaal 12MBps van de theoretische 37,5maar ach
Ik heb mn nieuwe MacAlly GS350SUAB binnendie haalt wel zo'n 70-80MBps op firewire, zal straks weer eens een foto zetten.
Voor:

Na:

Wat je ziet:
Apple Macbook Pro 15" 2011
Apple Wireless Keyboard
AGK Wireless muisje
Medion 17" (stond nog in de kast)
IIyama ProLite E2208HDSV-B1 22"
Logitech MX3200
Asus GX800
Wat je niet ziet:
Apple Remote
Steelseries Siberia V2 White
Logitech Alto Express (staat de MBP op)
Samsung Galaxy S Plus (is de foto mee genomen)

Na:

Wat je ziet:
Apple Macbook Pro 15" 2011
Apple Wireless Keyboard
AGK Wireless muisje
Medion 17" (stond nog in de kast)
IIyama ProLite E2208HDSV-B1 22"
Logitech MX3200
Asus GX800
Wat je niet ziet:
Apple Remote
Steelseries Siberia V2 White
Logitech Alto Express (staat de MBP op)
Samsung Galaxy S Plus (is de foto mee genomen)
Wat een strakke kamers / opstellingen allemaal! Ben jaloers 
Ik ben nu aan het sparen voor een nette mac opgestelling, maar voorlopig zit ik nog aan de keukentafel met mijn mac en ipad..
Ik ben nu aan het sparen voor een nette mac opgestelling, maar voorlopig zit ik nog aan de keukentafel met mijn mac en ipad..
[ Voor 50% gewijzigd door bakbakbak op 26-04-2012 22:36 ]
Mijn bescheiden Cyberpunk en Fortnite Save the World YT kanaal en D4
Zoals beloofd:

Met nieuwe MacAlly GS350SUAB, versie met 1 x FireWire 800 helaas is 2 x nog niet in NL verkrijgbaar maar zodra die er is ga ik ze daisychainen, en dat blauwe ledje; dat moet eruit, dat wordt een witte, geheel in Apple stijl, dit kan zo toch niet..
En de prestaties over FireWire:

Verder vandaag een beetje aan het spotten voor een nette iMac G4 met 17" en 1,25GHz CPU (Leopard 10.5.8) voor ernaast, zwaar strak apparaat en misschien nog nuttig ook als Back-To-My Mac/Server (misschien VPN mogelijk?).

Met nieuwe MacAlly GS350SUAB, versie met 1 x FireWire 800 helaas is 2 x nog niet in NL verkrijgbaar maar zodra die er is ga ik ze daisychainen, en dat blauwe ledje; dat moet eruit, dat wordt een witte, geheel in Apple stijl, dit kan zo toch niet..

Verder vandaag een beetje aan het spotten voor een nette iMac G4 met 17" en 1,25GHz CPU (Leopard 10.5.8) voor ernaast, zwaar strak apparaat en misschien nog nuttig ook als Back-To-My Mac/Server (misschien VPN mogelijk?).
[ Voor 10% gewijzigd door bokkow op 27-04-2012 18:51 ]
Anoniem: 450245
Na veel kijken op deze Topic's kan ik nu
Eindelijk ook mijn setup posten!

wat u ziet:
-gloednieuwe Mac Pro 8core 8gig ram/model mid 2010
-macbook pro 17" 8gig ram early 2011
-acer 21" full HD scherm (tijdelijk voor cinema display)
-Apple wireless keyboard, magic mouse, magic trackpad
-steelseries QCK mid-muismat
-Beats Pro Headphones (omdat het kan
)
-CBR theorie certificaat haha, voordat ik het kwijt raak
wat u niet ziet:
-iPhone 4 16gb
-De nieuwe iPad 16gb WIFI-3/4G
-Saitek flight system
-t-flight hotas flight system
-wacom bamboo
t was even sparen, maar het staat hier dan toch echt.
super blij mee!
wat u ziet:
-Beats Pro Headphones (omdat het kan
-CBR theorie certificaat haha, voordat ik het kwijt raak

wat u niet ziet:
-iPhone 4 16gb
-Saitek flight system
-wacom bamboo
super blij mee!
Pak deze link even, je huidige doet het niet: http://www.dumpyourphoto.com/files4/110775/hZnJFj.jpg
Welke achtergrond gebruik je?bokkow schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 12:57:
Zoals beloofd:
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie opstelling!
Anoniem: 296939
Die Beats Pro Headphones hebben trouwens wel leuke kabels precies.Anoniem: 450245 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 17:20:
Na veel kijken op deze Topic's kan ik nu
[afbeelding]
wat u ziet:
-Beats Pro Headphones (omdat het kan)
-CBR theorie certificaat haha, voordat ik het kwijt raak![]()
wat u niet ziet:
-iPhone 4 16gb
-Saitek flight system
-wacom bamboo
super blij mee!
Waarom heb je trouwens een Touchpad EN een Magic Mouse? Ik neem aan dat een van de twee gebruikt wordt icm de MBP?
Wow! Mooie setup man, echt een fijne werkruimte, straalt veel rust maar toch warmte uit!.GKD schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 14:56:
Ook maar eens mijn setup showen:)
Overzicht:
[afbeelding]
Met iPhone 4 (links) en WD MyBook daarachter. Samsung Syncmaster 206BW scherm, met daarnaast een hele verzameling usb-kabeltjes. Rechts de MacBook Pro 15" (early 2011) met 8gb intern geheugen![]()
-
-
Kan ik nog wel een voorbeeld aan nemen..
Vraag me toch af hoe alles er uit ziet buiten het gebied van de foto om.
Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met een 180 graden view en ik nog net kan zien welke kleur het bureau en de vloer heeft...
Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met een 180 graden view en ik nog net kan zien welke kleur het bureau en de vloer heeft...
Deze hij is vet heHardCoreGamer schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 19:31:
[...]
Welke achtergrond gebruik je?
Mooie opstelling!
Hallo iedereen!
Ik ben al zo een tijd op deze topic de mooiste setups aan het bewonderen, en nu ben ik er eindelijk aan toe om die van mij ook te laten zien!

Wat u ziet:
-Mac Pro 8core 8gig RAM 2010 (net gekocht)
-Macbook pro 17" 2011 ook met 8gig RAM
-Acer 21" HD monitor (in bruikleen tot dat ik het ACD koop)
-Apple accessories: Magic mouse, Magic trackpad, Wireless keyboard
-Beats Pro headphones (omdat het kan
)
-cbr certificaat (zodat ik hem niet kwijt raak haha
)
wat u niet ziet:
-iPhone 4 16gb
-saitek pro flight system
-t-flight hotas x
-wacom bamboo pen&touch
-cable management (voor zover er kabels zijn natuurlijk
)
ik ben super blij dat ik nou deze set heb, en ik ga nog vele games/grafische content produceren op m'n Mac Pro!
Als u vragen heeft wil ik die graag beantwoorden!
Ik ben al zo een tijd op deze topic de mooiste setups aan het bewonderen, en nu ben ik er eindelijk aan toe om die van mij ook te laten zien!

Wat u ziet:
-Beats Pro headphones (omdat het kan
-cbr certificaat (zodat ik hem niet kwijt raak haha

wat u niet ziet:
-iPhone 4 16gb
-t-flight hotas x
-wacom bamboo pen&touch
-cable management (voor zover er kabels zijn natuurlijk
ik ben super blij dat ik nou deze set heb, en ik ga nog vele games/grafische content produceren op m'n Mac Pro!
nee, ik gebruik het touchpad ivbm de nieuwe multi-touch bewegingen in Lion, dit voelt op zich wel heel vloeiend.Anoniem: 296939 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 22:10:
[...]
Die Beats Pro Headphones hebben trouwens wel leuke kabels precies.
Waarom heb je trouwens een Touchpad EN een Magic Mouse? Ik neem aan dat een van de twee gebruikt wordt icm de MBP?
en de beats pro was gewoon omdat ik hem 50% off kon krijgen via een kennis (import).
Anoniem: 379471
Je hebt gisteren toch ook al net hetzelfde gepost? (zelfde afbeelding mits wat andere formulering van wat er staat, maar inhoudelijk het zelfde)Anoniem: 450245 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:08:
Hallo iedereen!
[afbeelding]
Wat u ziet:
-Beats Pro headphones (omdat het kan)
-cbr certificaat (zodat ik hem niet kwijt raak haha)
wat u niet ziet:
-iPhone 4 16gb
-t-flight hotas x
-wacom bamboo pen&touch
-cable management (voor zover er kabels zijn natuurlijk)

Mijn werkplek bij mijn moeder in huis. Niet mijn native plek zoals je ziet, maar ik krijg hier net zoveel werk gedaan als op mijn studentenkamer. Vandaag een nieuwe SSD binnengekregen, dus die heb ik maar gelijk erin gedaan.
Set-up bestaat uit een Macbook Pro 13'' i7 2,8GHz met 16GB werkgeheugen en een 128GB Samsung 830 SSD. Dit inclusief een Magic Mouse en een externe schijf en ik kan aan de slag!
ja sorry, ik dacht dat er wat fout was gegaan met het uploadenAnoniem: 379471 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 17:15:
[...]
Je hebt gisteren toch ook al net hetzelfde gepost? (zelfde afbeelding mits wat andere formulering van wat er staat, maar inhoudelijk het zelfde)
Welke editor gebruik je daar op je linker iMac?Tjoekbezoer schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:25:
Just another day at the office...
[afbeelding]
Rechter iMac is inmiddels RMAKlik voor grotere versie.
waar is al die luxe voor?Tjoekbezoer schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:25:
[afbeelding]
van je profiel geplukt
[ Voor 4% gewijzigd door Zygivt op 04-05-2012 16:27 ]
Dat is Sublime Text 2, met het Soda Dark Theme dat ik zelf wat aangepast heb. Ben van Textmate overgestapt naar Sublime Text; nooit meer omgekeken.Dynoot schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:23:
Welke editor gebruik je daar op je linker iMac?
De iMac en iPad zijn van mij en gebruik ik voor m'n werk; ben een thuiswerkende applicatie ontwikkelaar. De macbook is mijn oude dev machine, en heb ik doorgeschoven naar mijn vriendin. 5 jaar trouwe dienst, nog steeds een heerlijke machine! De iPhone en rechter iPad zijn van haar werk.Zygivt schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:25:
waar is al die luxe voor?
Lijkt dus heel wat, maar eigenlijk is het gewoon een beetje valsspelen
Een 13 inch met 16gb werkgeheugen? Overkill?RnB schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 17:37:
[afbeelding]
[afbeelding]
Mijn werkplek bij mijn moeder in huis. Niet mijn native plek zoals je ziet, maar ik krijg hier net zoveel werk gedaan als op mijn studentenkamer. Vandaag een nieuwe SSD binnengekregen, dus die heb ik maar gelijk erin gedaan.
Set-up bestaat uit een Macbook Pro 13'' i7 2,8GHz met 16GB werkgeheugen en een 128GB Samsung 830 SSD. Dit inclusief een Magic Mouse en een externe schijf en ik kan aan de slag!
Dat zal best, maar ik vind het wel lekker om geheugen genoeg te hebben.
De MacBook kan hij ook nog aansluiten op een extern scherm.
By the way, 16GB geheugen kostte 4 maanden terug nog €130,- euro; Voor een Mac user moet zo'n prijs prima kunnen
Ach het is een core i7 met ssd.HardCoreGamer schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 18:01:
[...]
De MacBook kan hij ook nog aansluiten op een extern scherm.
By the way, 16GB geheugen kostte 4 maanden terug nog €130,- euro; Voor een Mac user moet zo'n prijs prima kunnen
Hij kan wel effen vooruit
ohh.. i7.. Dat had ik over het hoofd gezien. Dat veranderd de zaak:pZygivt schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 18:18:
[...]
Ach het is een core i7 met ssd.
Trouwens, ff offtopic..
Wat is beter aan te raden? Een 13 inch of 15 inch..
Ik zou m niet vaak meenemen, dus ik weet niet wat ik beter kan doen.. Ik sluit m ook op een extern scherm aan.
Ik zou sowieso even wachten op de nieuwe modellen met Ivy Bridge. Qua grafische kaart zit je met de 15 inch veel beter. Het ligt dus gewoon eraan wat je ermee van plan bent.itsFuzeh schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 18:58:
[...]
ohh.. i7.. Dat had ik over het hoofd gezien. Dat veranderd de zaak:p
Trouwens, ff offtopic..
Ik zou m niet vaak meenemen, dus ik weet niet wat ik beter kan doen.. Ik sluit m ook op een extern scherm aan.
Anoniem: 296939
Ik zou sowieso even wachten op de nieuwe modellen en hopen dat ze de resolutie nog wat omhoog gekrikt hebben. Full-HD zou leuk zijn. De resolutie van de 13" vind ik sowieso al te laag dus op dat gebied kan ik je de 15" aanbevelen.itsFuzeh schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 18:58:
[...]
ohh.. i7.. Dat had ik over het hoofd gezien. Dat veranderd de zaak:p
Trouwens, ff offtopic..
De 13" krijgt van mij de voorkeur, zeker als je hem ook nog op een extern scherm gaat aansluiten. Qua performance maakt het niet zo heel veel uit, de dedicated graka in de 15" is zeker geen must-have... Aan de andere kant, als je hem naar eigen zeggen toch niet vaak meeneemt vallen de voordelen van de 13" een beetje weg.
De GPU boeit niet voor normaal werk, alleen voor games. Ook met de standaard in de 13" kun je hem prima op een 27" aansluiten.
Als je echter ook op het laptop-scherm zelf wilt werken is een 15" met hoge resolutie wel aan te raden.
En verder even wachten op de nieuwe ivy bridges idd. De refresh kan niet lang meer duren.
Als je echter ook op het laptop-scherm zelf wilt werken is een 15" met hoge resolutie wel aan te raden.
En verder even wachten op de nieuwe ivy bridges idd. De refresh kan niet lang meer duren.
Is dit ook gekoppeld aan het maximale ram-geheugen? Ik heb namelijk een 13" 2.4GHz i5 (eind 2011) waarbij ik op Apple.com vind dat ik het uit kan breiden tot max. 8 GB (http://support.apple.com/kb/HT1270?viewlocale=nl_NL)Zygivt schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 18:18:
[...]
Ach het is een core i7 met ssd.
Apple adverteert maximaal 8GB voor alle modellen van de MBP, maar indien de chipset dit ondersteunt kan er gewoon tot 16GB in. Er zijn hier al een aantal verhalen voorbij gekomen van tweakers met 16GB in hun MBP.Koenbr schreef op zondag 06 mei 2012 @ 11:42:
[...]
Is dit ook gekoppeld aan het maximale ram-geheugen? Ik heb namelijk een 13" 2.4GHz i5 (eind 2011) waarbij ik op Apple.com vind dat ik het uit kan breiden tot max. 8 GB (http://support.apple.com/kb/HT1270?viewlocale=nl_NL)
MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair
Ik heb er momenteel 12 in zitten ga ook nog naar 16 werkt prima macbook pro early 2011 13"
ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?
Ik heb ook 16GB in mijn 13" Macbook Pro Early
CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!
Ik denk dat je er met een instapmodel niet zo veel aan hebt, maar ach.
Geheugen heb je nooit te veel.
Anoniem: 298685
Zullen we weer ontopic gaan :-)? Vind wel leuk om te zien wat een ieder zoal heeft (opgebouwd).
Inderdaad, dus bij deze, daar is ie dan mn iMac 17" G4 1.25GHz 768MB (voorlopig), wat een schoonheid:

Edit:
Hij gaat gebruikt worden voor simpele server functionaliteit (VPN) en als DVD drive voor die ene keer dat ik het nodig heb. Ik zit er over te twijfelen om er misschien een Mac Mini in te bouwen met behulp van een DVI mod (zodat monitor gewoon gebruikt kan worden). Hij is zo nog best luidruchtig, volgende week maar ns een beetje mee gaan klooien

Edit:
Hij gaat gebruikt worden voor simpele server functionaliteit (VPN) en als DVD drive voor die ene keer dat ik het nodig heb. Ik zit er over te twijfelen om er misschien een Mac Mini in te bouwen met behulp van een DVI mod (zodat monitor gewoon gebruikt kan worden). Hij is zo nog best luidruchtig, volgende week maar ns een beetje mee gaan klooien
[ Voor 49% gewijzigd door bokkow op 06-05-2012 20:57 ]
Kon je niet gewoon je originele bericht aanpassen ?
bokkow in "Het grote "show je Apple computer" topic - Deel 21"
bokkow in "Het grote "show je Apple computer" topic - Deel 21"
Nee
Hoe krijg je 2 tabs tegelijk open in ST2?Tjoekbezoer schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:25:
[afbeelding]
Al gevonden...
Mooie setup btw.
[ Voor 6% gewijzigd door Conscience NL op 07-05-2012 16:57 ]
PS4 Pro - ConscienceNL | Nintendo Switch | LG OLED 55C7
Ik vind die nieuwe iPad echt een mooi ding! Vooral dat scherm!RobbieB schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 23:18:
[afbeelding]
setup by berendsrob, on Flickr
- MacBook Pro 13" 2.26, 8GB, 256GB SSD (2009)
- 20" Samsung SyncMaster
- iPad 3rd gen 16GB WiFi
- iPhone 4S 64GB
- Oldskool Apple Bluetooth Keyboard
- Newskool Apple Bluetooth Keyboard
- Magic Mouse
- Soundsticks II
- Wat losse harde schijven
Nu alleen nog een nieuwe AppleTV
Thuis bureau =

Had gister net een meeting met iemand anders en toen maar vlug foto gekiekt.
Hierop te zien:
- iMac 24" (die te koop staat)
- 21" Samsung Syncmaster als extra scherm op de iMac
- 15" MBP, 8 gig ram, i7 alles derop en deraan
- W7 Ultimate gaming pc
- iPad 2
- iPhone 4
Wat niet te zien:
iPad 1
"New iPad"
Alle andere iPhones behalve de 4S.
Apple TV 1080p versie. (wel op onderstaande foto).
Mijn console collectie, ontbreken op deze foto nog wat dingen, maar zijn kwijt geraakt in de post jammer genoeg..

Had gister net een meeting met iemand anders en toen maar vlug foto gekiekt.
Hierop te zien:
- iMac 24" (die te koop staat)
- 21" Samsung Syncmaster als extra scherm op de iMac
- 15" MBP, 8 gig ram, i7 alles derop en deraan
- W7 Ultimate gaming pc
- iPad 2
- iPhone 4
Wat niet te zien:
iPad 1
"New iPad"
Alle andere iPhones behalve de 4S.
Apple TV 1080p versie. (wel op onderstaande foto).
Mijn console collectie, ontbreken op deze foto nog wat dingen, maar zijn kwijt geraakt in de post jammer genoeg..

Zoals het er nu bij staat.
motabeatz.com

Wat zie je:
- iMac 27" Late 2009
- 27" Led Cinema Display
- Keyboard, muis, trackpad
- Wacom Intuos 5 Touch Medium
- iPad 2
- Monster Beats Solo HD
- Bose oordopjes
- Spyder3Elite
Wat je niet ziet:
- iPhone 4s
- iPad 1
- New iPad
- iMac 4G 17"
- MacBook Pro 15" Early 2011
- Apple TV2
- "New" Apple TV
irritant h dat dat Cinema display niet even hoog is als de iMac.
Dit topic is gesloten.
Let op:
• Ga niet offtopic.
• Maak thumbnails van maximaal 640 pixels breed.
• Post je eigen Mac. Niet die van een ander, en ook niet de Mac op je werk/school/stage.
• Vertel ook wat over je Apple en misschien de dingen er omheen.
• Lees ook de topicstart voordat je hier post.
• Ga niet offtopic.
• Maak thumbnails van maximaal 640 pixels breed.
• Post je eigen Mac. Niet die van een ander, en ook niet de Mac op je werk/school/stage.
• Vertel ook wat over je Apple en misschien de dingen er omheen.
• Lees ook de topicstart voordat je hier post.