Show je Apple topic |
![]() |
Het topic |
Wij Apple-eigenaren zijn trots op onze setups. We pimpen ons bureau (...of waar we ook werken) niet alleen met een shiny iMac, een stoere Mac Pro of een vintage G3, maar doen er ook nog eens alles aan om de juiste accessoires, de coolste gadgets en net dat kleine detail extra te regelen dat onze werkplek maakt tot één om jaloers op te zijn. Herken jij je hierin? Grijp dan snel je camera en post je set-up hier (nadat je de regels gelezen hebt). |
De regels |
Het "show je Apple computer" is een luchtig topic, maar in de Huiskamer ben je hier vooralsnog niet. Houd je daarom aan de volgende regels, dan blijft het gezellig en hoeven de moderators niet telkens je berichten te trashen: • Ga niet offtopic. Post je eigen Mac Dit is een bureau pats draadje en niet een helpdesk/vragen draadje. Dat betekent niet dat je helemaal niks mag vragen over de setup van een ander, maar begin niet met vragen "welke Mac moet ik kopen" enz. • Maak thumbnails. Gebruik eerst een programma als Photoshop, The Gimp, EasyCrop of een ander programma om een kleinere versie (max. 640 breed) van je foto te maken. Vervolgens plaats je een plaatje van je preview in het topic en dat plaatje laat je linken naar het grote plaatje. Zodra men erop klikt krijgt men dus het origineel te zien. Dit doe je op de volgende manier: [url=URL_Orginele_plaatje_van_Desktop][afbeelding][/url] • Vertel wat over je Apple en misschien ook over de dingen er omheen. Meestal vinden mensen het interessant te weten wat voor randapperatuur er te zien is, of het fijn werkt zo en hoe je toch in godsnaam je bureau zo smerig hebt gekregen |
Vorige delen: |
Topicreeks: Het grote "show je Apple computer" topic Met dank aan MadMark, Alpha-Sphere, SyS_ErroR, Maximus, dawuss, NiTroXiuS, JottemJ, Spinvis en ipowermaccube voor hun inzet voor de vorige delen. |
deze week ook mijn 'studio' eens posten
excuses aan hoedje (moderator) voor mijn eerdere onzin post in deel 19, bij deze dan een goedmakertje :

mijn Personal Creative Suite heeft een op maat gemaakt werkblad met daarop :
- macbook Dual (intel) 4 gig Ram
- iphone 3gs
- 3x cinema display (mat + maandelijks gekalibreerd)
- JVC Video cam + wide angle
- lacie 2,5 Hd externe scratch disc
- wireless + corded keyboard / mouse
- sony dolby 5.1 versterker
- sony minidisc
- sony vhs deck
en eronder:
2x macpro Quad (intel xeon) beiden met 8 gig Ram
niet in beeld :
kast vol met accessoires voor video productie zoals, super 8 mm film projector etc.
(en natuurlijk ook altijd vergezeld van mijn mascotte : the original Bumblebee 1984)

- iphone 3gs
- sony minidisc
- sony vhs deck
en eronder:
niet in beeld :
kast vol met accessoires voor video productie zoals, super 8 mm film projector etc.
(en natuurlijk ook altijd vergezeld van mijn mascotte : the original Bumblebee 1984)
[ Voor 11% gewijzigd door p.g.h. op 24-11-2011 14:33 . Reden: taal foutjes weg gewerkt ;) ]
Mijn tijdelijke werkplek:

-MacBook Air 13" i5, 4GB, 128GB
-2 x MacBook Pro 15" i7, 8GB, 128GB Crucial M4, 750GB 7200RPM
-Thunderbolt Display
En voor het plaatje:

Ik heb verzonnen wat ik met mn defecte G5 kast ga doen: xbox inbouwen,
eerst nog HDMI naar Thunderbolt adapters afwachten though..
En de rest maar die post ik zodra ik eindelijk een nieuw bureau heb

-Thunderbolt Display
En voor het plaatje:

[ Voor 28% gewijzigd door bokkow op 24-11-2011 10:08 ]
Tesla Model 3 Performance - Renault Zoe ZE40 - 6320Wp Oost-West
./ drool echtp.g.h. schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:59:
Tweakers post :
excuses aan hoedje (moderator) voor mijn onzin post, bij deze dan een goedmakertje :
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
- iphone 3gs
- sony minidisc
- sony vhs deck
en eronder:
en natuurlijk ook altijd vergezeld van mijn mascotte : the original Bumblebee (1984)
niet in beeld :
een kast vol met accessoires voor video productie zoals, super 8 mm film projector etc etc
Mag ik vragen waarom je zoveel laptops/imacs hebt?bokkow schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:03:
[afbeelding]
-Thunderbolt Display
En voor het plaatje:
[afbeelding]
In korte tijd moet ik een 15" Macbook Pro hebben (die ik wellicht meteen omruil voor een 13" - lang verhaal) en dan ga ik weer eens een plaatje of 2 posten.bokkow schreef op donderdag 24 november 2011 @ 10:03:
[afbeelding]
-Thunderbolt Display
En voor het plaatje:
[afbeelding]
Maar eerlijk gezegd is dat niet half zo indrukwekkend als die setup. Jammer dat de Power Mac niet meer werkt!
Oh...p.g.h. schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:59:
Tweakers post :
excuses aan hoedje (moderator) voor mijn onzin post, bij deze dan een goedmakertje :
Je bent geslaagd...
1 tip overigens als je dat draadloze toetsenbord voor de Macbook gebruikt - kijk eens naar Synergy, een programma waarmee je via netwerk een soort KVM kan maken, zonder de video. SynergyKM heeft een GUI.
[ Voor 19% gewijzigd door coptician op 24-11-2011 11:25 ]
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
thanks voor tip ExNomenDei!coptician schreef op donderdag 24 november 2011 @ 11:22:
[...]
Oh...
Je bent geslaagd...
1 tip overigens .......
even een nieuwe foto ivm wat nieuwe gear:

Een kleine sneak preview omdat ik een Mstand heb gekocht:

Laat me even weten als de full-size ondersteboven is, want dat is 'ie in mijn browser wel, maar in Preview niet.

Laat me even weten als de full-size ondersteboven is, want dat is 'ie in mijn browser wel, maar in Preview niet.
You're welcome
[ Voor 23% gewijzigd door coptician op 24-11-2011 15:24 ]
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
WAARSCHUWING!
Velen van ons nemen de foto's met een iPhone of een andere smartphone die de GPS locaties in de foto's zetten. Besef wel dat je op deze manier een routekaart naar je mooie setup klaarlegt voor eventuele dieven.
Voor veiligheidsredenen adviseer ik je om de GPS data uit de foto te halen als dat lukt.
Wellicht kan dit meegenomen worden in het topic.
Verder leuke pics.
Velen van ons nemen de foto's met een iPhone of een andere smartphone die de GPS locaties in de foto's zetten. Besef wel dat je op deze manier een routekaart naar je mooie setup klaarlegt voor eventuele dieven.
Voor veiligheidsredenen adviseer ik je om de GPS data uit de foto te halen als dat lukt.
Verder leuke pics.
Fixed!
Edit: .png heeft geen EXIF data, dus zou er nu uit moeten zijn, toch?
[ Voor 18% gewijzigd door coptician op 24-11-2011 15:24 ]
nooit over nagedacht.. zelfde verhaal als op facebook zetten dat je even lekker 2 weken op vakantie bent...Bigg Balls schreef op donderdag 24 november 2011 @ 15:12:
WAARSCHUWING!
Verder leuke pics.
Ik teken nergens meer voor
Anoniem: 406362
Ik snap niet waarom sommige mensen een 'apple' 'windows' combinatie op hun bureau hebben?!
Omdat ze denk ik ook veel in windows doen en net wat meer power nodig hebben dan in een virtual.Anoniem: 406362 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 16:09:
Ik snap niet waarom sommige mensen een 'apple' 'windows' combinatie op hun bureau hebben?!
Of niet willen switchen naar bootcamp.
Heb het zelf alleen op me werk Windows ernaast thuis heb ik servers waar ik alles remote op doe.
ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?
Ik zit er ook aan te denken om naast m'n Mac nog een Windows machine aan te schaffen. 1 reden: Gamen.Anoniem: 406362 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 16:09:
Bootcamp werkt aardig, maar is ook een hoop gedoe. En als je het geld hebt, waarom niet.. ??
(Verder wil ik me ook wat meer gaan focussen op muziekproductie (amateuristisch, voor de gein) en voor Windows is veel en veel meer 'niet legaal' te vinden...)
Windows en Mac hebben beide hun voor- en nadelen, dus waarom ze niet naast elkaar gebruiken?
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Anoniem: 418245
Mijn setup is alleen maar een stuk rommeliger geworden sinds deze foto; daar moet ik van het weekend eens wat aan gaan doen, dus dan maar deze foto.
Dit is een 20" iMac met een 2,4 GHz Core 2 Duo processor, 6 GB RAM-geheugen enzovoorts. Randapparatuur bevat een Apple Remote, Apple Wired Keyboard, Apple Magic Mouse met Hama Leather Mousepad for Mac, 500 GB Western Digital MyPassport, 500 GB LaCie, iHub 2 en een Samsung CLX-2160N laserprinter.
Verder zie je van de IKEA nog een GALANT hoekbureau met verlengstuk, een MALM ladekast, GRÖNO lamp en een bloempot met zo'n nepplant.
Oh, en nogmaals excuses voor de fotokwaliteit.
Dit is een 20" iMac met een 2,4 GHz Core 2 Duo processor, 6 GB RAM-geheugen enzovoorts. Randapparatuur bevat een Apple Remote, Apple Wired Keyboard, Apple Magic Mouse met Hama Leather Mousepad for Mac, 500 GB Western Digital MyPassport, 500 GB LaCie, iHub 2 en een Samsung CLX-2160N laserprinter.
Verder zie je van de IKEA nog een GALANT hoekbureau met verlengstuk, een MALM ladekast, GRÖNO lamp en een bloempot met zo'n nepplant.
Oh, en nogmaals excuses voor de fotokwaliteit.

Domo-kun sticker binnen 

en mijn tafel beetje opgeruimd.

MB 2007 2.16ghz met Crucial M4 64GB
Samsung 22"
Toetsenbord van DX
Logitech M705

en mijn tafel beetje opgeruimd.

MB 2007 2.16ghz met Crucial M4 64GB
Samsung 22"
Toetsenbord van DX
Logitech M705
Ik kan ze zo snel niet meer vinden, maar waren hier niet een paar mensen met zo'n ipod horloge? If so; hoe werkt dat met die verschillende klok-screens? Moet je 't ding dan jailbreaken, of kun je die gewoon uit de appstore trekken?
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Zitten standaard in het OS. gewoon door de clock-faces sliden.Pixeltje schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 08:57:
Ik kan ze zo snel niet meer vinden, maar waren hier niet een paar mensen met zo'n ipod horloge? If so; hoe werkt dat met die verschillende klok-screens? Moet je 't ding dan jailbreaken, of kun je die gewoon uit de appstore trekken?
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Anoniem: 28513
Je kan natuurlijk ook gewoon eerst op de apple website kijken.Pixeltje schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 08:57:
http://www.apple.com/ipodnano/features.html#clock-faces
@BokkowBigg Balls schreef op donderdag 24 november 2011 @ 15:12:
WAARSCHUWING!
Verder leuke pics.
Ik heb nog een MBP nodig, bedankt voor de tip @Bigballs
An a day keeps the doctor away.
Anoniem: 388637

Wat valt er te zien:
- iPhone 4 Black
- iPhone 4S White
- iPad 2 16gb
- Samsung 30' (zit de macbook op aangesloten, Draait atm Bootcamp win7 64bit.)
- JVC 500w Speakers
- Oude Apple remote
- Corepad XXL muismat, 90x50cm
Macbook 2011 17inch
- i7 2,3 ghz
- 8gb Ram
- ati 6750
- 256 SSD
Klik hier voor de achtergrond, op de foto's lijkt ie niet scherp maar dat is ie wel
Voorheen had ik een iMac 27', maar deze heb ik verkocht omdat ik een oplossing nodig had voor school en thuis.
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 388637 op 25-11-2011 13:50 ]
Thanks voor de tips en links, ik ga even zoeken
Ziet er erg leuk uit
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Waarom zet men niet de uitgegeven kosten van de zaken op de plaatjes erbij? Bij een Apple topic vind ik dat toch zeer toepasselijk.
Omdat niet iedereen de prijs van alles dat hij/zij koopt bijhoudt.
Anoniem: 101094
Wat een onzin, het gaat er toch helemaal niet om wat iets heeft gekost....Vibonacci schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 21:58:
Waarom zet men niet de uitgegeven kosten van de zaken op de plaatjes erbij? Bij een Apple topic vind ik dat toch zeer toepasselijk.
Het stadium van 'kijk mij nou' zijn de meesten hier wel ontgroeid.
Bovendien weet je niet wie er allemaal meekijkt.
Haha, als dit topic 'show je Windows computer' heet, dan was er niemand die meekijkt. 
Laten wij het zo zeggen, wil je de prijs erbij zetten, ga je gang!
Laten wij het zo zeggen, wil je de prijs erbij zetten, ga je gang!
Haha volgens mij zijn alle locatiegegevens uit de foto's en even though: succes met inbreken bij onsHardCoreGamer schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 13:09:
[...]
@Bokkow
Ik heb nog een MBP nodig, bedankt voor de tip @Bigballs
En er valt geen MBP meer te halen want:
De MBP's waren niet voor mijzelf, ik heb voor een vriend die een MKB begint zijn MBP's voorzien van SSD's en de Superdrives vervangen voor OptiBays waar de HDD's die dan overblijven in kunnen voor data-opslag. Leuk projectje en het plaatje moest ik wel schieten toen ik toch de kans had.zozamis schreef op donderdag 24 november 2011 @ 11:21:
[...]
Mag ik vragen waarom je zoveel laptops/imacs hebt?
Tesla Model 3 Performance - Renault Zoe ZE40 - 6320Wp Oost-West
@iJeffrey4
Is dat nou wel zo handig om je MacBook zo in het raamkozijn te zetten? Ik zou er een dock of Mstand achting iets voor kopen en hem gewoon op je tafel zetten. Lijkt mij veiliger :-)
Is dat nou wel zo handig om je MacBook zo in het raamkozijn te zetten? Ik zou er een dock of Mstand achting iets voor kopen en hem gewoon op je tafel zetten. Lijkt mij veiliger :-)
Eindelijk mijn stands zoals ik ze heb gewild! Ik heb een tijdje
eerder gepost over mijn stand, ik heb ze toen laten maken maar
het design was niet helemaal zoals ik had doorgegeven.. teruggestuurd
en nieuwe gekregen

eerder gepost over mijn stand, ik heb ze toen laten maken maar
het design was niet helemaal zoals ik had doorgegeven.. teruggestuurd
en nieuwe gekregen
Ruik de puurheid van sarcasme*bokkow schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 00:42:
[...]
Haha volgens mij zijn alle locatiegegevens uit de foto's en even though: succes met inbreken bij onsfort Knox kom je makkelijker binnen.
Kwijl. Maar waarom twee stoelen? Met bijvoorbeeld Synergy kan je alles bedienen met één toetsenbord en muis. Vind die oude cinemadisplays toch nog altijd prachtig.p.g.h. schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:59:
excuses aan hoedje (moderator) voor mijn eerdere onzin post in deel 19, bij deze dan een goedmakertje :
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Waarom? De prijzen van de meeste Apple hardware zijn overal hetzelfde? Volgens mij kun je dan heel makkelijk zelf uitrekenen wat een setup waard is qua hardware. Het meubilair is natuurlijk bij iedereen anders maar denk niet dat veel mensen geïnteresseerd zijn in de prijzen daarvan, en als dat wel zo is, dan kunnen mensen dat prima via PM vragen.Vibonacci schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 21:58:
Daarnaast maakt het toch niet uit hoeveel je setup waard is? Als je er zelf prettig mee werkt of je wilt er niet meer aan uitgeven dan is dat toch prima. Ieder geeft gewoon uit wat hij/zij ervoor over heeft of kan missen....
Anoniem: 388637
Zat ik ook aan te denken maar dat pas niet echt, die 17inch macbook is tech aardig breed, en die speakers wil ik ook niet op het randje zetten.vdkleijn schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 09:57:
@iJeffrey4
En ik ga binnekort verhuizen en dan ga ik wel even kijken voor een 2x langer bureau, waar dan wel een mstand bij komt
maybe if you shoot it like this it would be straight, "o wait i c what you did thur "Anoniem: 418245 schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 18:37:
Ach, ik dacht, "doe eens creatief" maarja
Eigenlijk al mijn projecten voer ik alleen uit... Maar heel soms krijg ik gezelschap in het creatieve proces! ( dus vandaar 2 stoelen)ZpAz schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 12:52:
[...]
Kwijl. Maar waarom twee stoelen? Met bijvoorbeeld Synergy kan je alles bedienen met één toetsenbord en muis. Vind die oude cinemadisplays toch nog altijd prachtig.
Ja alhoewel deze qua kwaliteit maar weinig voorstellen vergeleken bij de prof "eizo" schermen vind ik de alu displays van apple tot nu toe nog wel de meest geschikte voor retouche en beeld bewerking op aceptabel niveau in een daglicht studio (vanwege de matte displays)
Nieuw topic, nieuwe foto! Veranderingen: ongeveer een maand geleden mijn oude 2007 MacBook White vervangen door een 2011 Air en vorige week een witte iPhone 4 (van mijn werk) erbij gekregen.
EDIT: Sorry voor de wat donkere foto, even snel geschoten en vergeten flits aan te zetten...

Wat je ziet:
2011 MacBook Air (1.7GHz i5, 4GB RAM, 256GB SSD)
Griffin Elevator Stand
Samsung P2370HD monitor/tv
Creative Soundworks T20 v2 speakers
Magic Trackpad
Logitech draadloos toetsenbord en muis setje
iPhone 4 32GB (zwart)
iPhone 4 8GB (wit)
iPad 16GB WiFi
Wat je niet ziet:
3 externe HDs met in totaal 3TB storage (in kastje onder het bureau)
XBOX360 Pro 60GB (in kastje onder het bureau)
HP Photosmart B110 AirPrint printer (in berging in de gang)
Nikon D5000 (foto mee gemaakt)
Al met al erg blij met de Air, wat een bizar snelle en makkelijk mee te nemen machine!
EDIT: Sorry voor de wat donkere foto, even snel geschoten en vergeten flits aan te zetten...

Wat je ziet:
2011 MacBook Air (1.7GHz i5, 4GB RAM, 256GB SSD)
Griffin Elevator Stand
Samsung P2370HD monitor/tv
Creative Soundworks T20 v2 speakers
Magic Trackpad
Logitech draadloos toetsenbord en muis setje
iPhone 4 32GB (zwart)
iPhone 4 8GB (wit)
iPad 16GB WiFi
Wat je niet ziet:
3 externe HDs met in totaal 3TB storage (in kastje onder het bureau)
XBOX360 Pro 60GB (in kastje onder het bureau)
HP Photosmart B110 AirPrint printer (in berging in de gang)
Nikon D5000 (foto mee gemaakt)
Al met al erg blij met de Air, wat een bizar snelle en makkelijk mee te nemen machine!
[ Voor 5% gewijzigd door adamvansanten op 28-11-2011 12:00 ]
Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten
Een aantal offtopic-berichten zijn naar TC verplaats. Discussies over Apple vs. non-Apple horen hier niet thuis. Dit is een topic om met foto's van je setup te patsen.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Laten we weer wat foto's gaan posten!

Je ziet:
iMac 24": Core 2 Duo 2.66GHz - 4 gb ram - 1 tb hdd
iPad 1e generatie: 3g - 32gb
iPhone 1e generatie: 8gb
Cassete hoesje voor iPhone
Apple iPad hoesje
Bose companion 2
Nog een paar harde schijven
Je ziet niet:
Canos EOS 600D (foto mee gemaakt)

Je ziet:
iMac 24": Core 2 Duo 2.66GHz - 4 gb ram - 1 tb hdd
iPad 1e generatie: 3g - 32gb
iPhone 1e generatie: 8gb
Cassete hoesje voor iPhone
Apple iPad hoesje
Bose companion 2
Nog een paar harde schijven
Je ziet niet:
Canos EOS 600D (foto mee gemaakt)
Blijft pijn doen. LaadTHardCoreGamer schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 20:53:
[...]
Ik zie niks.
Edit: ahh hij laad!
Mooie setup.
Bij mij niet..?HardCoreGamer schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 20:53:
[...]
Ik zie niks.
Edit: ahh hij laadt!
Mooie setup.
Hehe, op mijn iPad deed de screen na 2x de browser reloaden, op de pc doet hij het weer niet.
1 Tip, Lulzimg.
1 Tip, Lulzimg.
Je ziet hier dus een iMac 27" op een bureau. Lekker simpel. Ik heb wel meer spulletjes maar ik houd er niet van om die altijd op m'n bureau uitgestald te hebben.
[ Voor 63% gewijzigd door kamerplant op 29-11-2011 23:45 ]
🌞🍃
Erg mooie setup Datafeest. Zal binnenkort die van mij ook posten.
Thanks mate, ik ben er ook erg blij mee.Bigg Balls schreef op woensdag 30 november 2011 @ 00:10:
Erg mooie setup Datafeest. Zal binnenkort die van mij ook posten.
offtopic:
de iPhone bevalt nog prima
de iPhone bevalt nog prima
🌞🍃
Hier dan maar eens mijn setup. Het is mijn EIGEN mac die ook meegaat naar het werk...
Op beide foto's zie je mijn Macbook Air (late 2010) 13.3inch, 128GB SSD
thuis:

Hier zie je ook Native Instruments Maschine en een M-Audio KeyRig 49
werk:

Hier zie je laptop stand, oud samsung scherm, standaard bedraad toetsenbord, Razer pro|solutions muis, Wacom bamboo die ik gebruik als ik last krijg van mijn pols en een 16gb usbstick in een nintendo 8bit controller.
thuis:

werk:

Hier zie je laptop stand, oud samsung scherm, standaard bedraad toetsenbord, Razer pro|solutions muis, Wacom bamboo die ik gebruik als ik last krijg van mijn pols en een 16gb usbstick in een nintendo 8bit controller.
Mijn werkplekje op zolder:

Een overzichtje van de dakkapel aan de voorkant van onze zolder waar mijn bureau staat.

En ingezoomd op de apple spullen:
- Imac late 2009 27 inch
- Ipad 1 3G 32 gb
Foto's gemaakt met mijn Iphone 4 16gb. Met veel tegenlicht, vandaar de mindere kwaliteit.

Een overzichtje van de dakkapel aan de voorkant van onze zolder waar mijn bureau staat.

En ingezoomd op de apple spullen:
- Imac late 2009 27 inch
- Ipad 1 3G 32 gb
Foto's gemaakt met mijn Iphone 4 16gb. Met veel tegenlicht, vandaar de mindere kwaliteit.
Leuke iPad muis-mat! Waar heb je die vandaan, als ik vragen mag?
Ik zie af en toe hele dikke setups voorbij komen, maar ik ben dan ook benieuwd waarvoor een ieder deze setups gebruikt....
Tijd terug dat ik hier wat plaatste. Ik zit inmiddels op kamers, dus mijn Mac heeft een nieuwe omgeving:

Niks speciaals zoals je ziet, maar ik ben nog altijd blij met mijn Macje.
Wat je ziet:
- Macbook Pro 13'' (core i5 2,3GHz, 8GB RAM, Kingston SSDNow V100+)
- Magic Mouse
- Monster Beats by Dre Pro
- Troep

Niks speciaals zoals je ziet, maar ik ben nog altijd blij met mijn Macje.
Wat je ziet:
- Macbook Pro 13'' (core i5 2,3GHz, 8GB RAM, Kingston SSDNow V100+)
- Magic Mouse
- Monster Beats by Dre Pro
- Troep
Deze is van Dealextreme. Sommige icoontjes zijn niet helemaal correct, maar ziet leuk uit.syltheboy schreef op woensdag 30 november 2011 @ 14:48:
Leuke iPad muis-mat! Waar heb je die vandaan, als ik vragen mag?
Tadaa voor nog geen 6 euro.
[ Voor 16% gewijzigd door 2be op 30-11-2011 15:27 ]
Oké, ik houd het in mijn achterhoofd. Momenteel gebruik ik eentje van Pro Warehouse (kreeg ik mee nadat ik de harde schijf van mijn iMac liet vervangen) en die vind ik prima. Ik gebruik trouwens een Logitech muis, terwijl ik ook nog een Magic Mouse heb liggen. Maar goed, voornamelijk gebruik ik mijn Magic Trackpad.
Volgens mij zijn deze Beats net hetzelfde als de andere, mooie klank en zware bassen waardoor het niet waarheidsgetrouw klinkt (wat niet slecht hoeft te zijn).
Anoniem: 129319
Bevalt die maschine een beetje?steffex schreef op woensdag 30 november 2011 @ 12:41:
Hier dan maar eens mijn setup. Het is mijn EIGEN mac die ook meegaat naar het werk...
thuis:
[afbeelding]
werk:
[afbeelding]
Bij deze mijn setup:

Wat je ziet:
iMac 27" - Juni 2011 2.7 GHz Intel Core i5, 12 GB RAM
iPad 2
iPod shuffle 3rd gen
Wat je niet ziet:
iPhone 4s (is de foto mee gemaakt)
Witte MacBook (staat bij mijn ouders)
iPhone 3gs (ligt bij mijn ouders)
iPod shuffle 2nd gen (ligt bij mijn ouders)
Time Capsule - 500 GB
2x Airport Extreme

Wat je ziet:
iPad 2
iPod shuffle 3rd gen
Wat je niet ziet:
Time Capsule - 500 GB
2x Airport Extreme
Ik vind ze fantastisch klinken ja. Ik heb ze vergeleken met andere ''high-end'' headphones, maar vond deze toch wel het lekkerst klinken. Zeker in vergelijking met de Solo HD en de Studio, die eigenlijk alleen maar mooie bassen weergeven, is deze wat beter in balans. Heb nog wat Sennheisers, een Denon, een Bose en een Bowers & Wilkins beluisterd, maar vond ze allen niet echt uitblinken ivm de Beats Pro.Sjef_Arie schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:09:
Bevalt die beats pro een beetje RnB?
No offense, maar i hope youre kiddin' ? Seriously, Beats is by dr. Dre is by far de meest overtrokken hype die er is. De Beats koptelefoons zijn gemaakt voor dreun & hak muziek, en kwalitatief en geluidstechnisch gezien staan ze echt ver benenden elk merk wat jij noemt behalve SennheiserRnB schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:22:
[...]
Ik vind ze fantastisch klinken ja. Ik heb ze vergeleken met andere ''high-end'' headphones, maar vond deze toch wel het lekkerst klinken. Zeker in vergelijking met de Solo HD en de Studio, die eigenlijk alleen maar mooie bassen weergeven, is deze wat beter in balans. Heb nog wat Sennheisers, een Denon, een Bose en een Bowers & Wilkins beluisterd, maar vond ze allen niet echt uitblinken ivm de Beats Pro.
edit; en nee dit is niet omdat ik zelf van B&W houdt, maar het gaat over zo'n beetje elk merk wat je noemt.
[ Voor 6% gewijzigd door Bloemstukje op 30-11-2011 16:28 ]
gewoon nee.
Ik weet inderdaad van die hype en ik vind dat ook nergens op slaan. Mensen die meegaan met die hype, kopen dat ding immers alleen om te vertellen dat ze een Beats by Dre hebben.
Ik heb echter een week naar headphones geluisterd voordat ik de beslissing nam om die Beats by Dre Pro te halen. Die kwamen voor mij gewoon als beste uit de bus. En ik luister geen dreun & beun muziek.
Kwalitatief vond ik deze ook een van de betere.
Dat ze voor jou dan geen moer doen, tja.. dat is jouw ding.
Ik heb echter een week naar headphones geluisterd voordat ik de beslissing nam om die Beats by Dre Pro te halen. Die kwamen voor mij gewoon als beste uit de bus. En ik luister geen dreun & beun muziek.
Wat luister je voor muziek als ik vragen mag? En ik begrijp dat jij ze niet koopt om de hype hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar om te zeggen dat bijvoorbeeld zelfs de Denon headphone's niet beter klinken is vreemd. Dat zijn headphone's van tegen de €1000,- aan, dan maak je mij (en met mij denk ik heel veel) niet wijs dat die minder goed klonk dan die beatsRnB schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:56:
Ik weet inderdaad van die hype en ik vind dat ook nergens op slaan. Mensen die meegaan met die hype, kopen dat ding immers alleen om te vertellen dat ze een Beats by Dre hebben.
gewoon nee.
Dat verschilt, ik luister veel hip-hop en r&b, drum & bass, dubstep, jazz en minimal house. Soms wat akoestische nummers erbij.
Ik heb ook geen Denons beluisterd van tegen de €1000,- aan, dat snap je misschien ook wel?
Ik vond de Pro's toch wel de max qua prijs. Velen waren zo rond de €300,-, zo ook die B&W die ik vond tegenvallen.
Maar dit gaat wel erg off-topic. Ik heb ze gekocht omdat ik ze super vind klinken en kwalitatief in orde vind, daar kan een ander verder weinig aan doen.
Ik heb ook geen Denons beluisterd van tegen de €1000,- aan, dat snap je misschien ook wel?
Maar dit gaat wel erg off-topic. Ik heb ze gekocht omdat ik ze super vind klinken en kwalitatief in orde vind, daar kan een ander verder weinig aan doen.
[ Voor 18% gewijzigd door RnB op 30-11-2011 17:12 ]
Die muziek valt wat meer in de doelgroep van de beats. Die muziek moeten worden beluisterd met (te) opgeblazen bas. Denon heeft geen headphone's in de prijscatagorie van 300 euro. Dus ik snap niet welke je bedoeld dan?RnB schreef op woensdag 30 november 2011 @ 17:11:
Dat verschilt, ik luister veel hip-hop en r&b, drum & bass, dubstep, jazz en minimal house. Soms wat akoestische nummers erbij.
Ik heb ook geen Denons beluisterd van tegen de €1000,- aan, dat snap je misschien ook wel?Ik vond de Pro's toch wel de max qua prijs. Velen waren zo rond de €300,-, zo ook die B&W die ik vond tegenvallen.
gewoon nee.
Om te beweren dat headphones van €1000,- per definitie beter klinken dan goedkopere is een erg zwak argument.SanderPS3 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 17:14:
[...]
Die muziek valt wat meer in de doelgroep van de beats. Die muziek moeten worden beluisterd met (te) opgeblazen bas. Denon heeft geen headphone's in de prijscatagorie van 300 euro. Dus ik snap niet welke je bedoeld dan?
Hou gewoon je mond zeurneus. Ieder z'n ding.
Mooie setup! Het verbaast me ook dat een iPhone 4s zon foto's kan schieten!Brycer schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:17:
Bij deze mijn setup:
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat je ziet:
iPad 2
iPod shuffle 3rd gen
Wat je niet ziet:
Time Capsule - 500 GB
2x Airport Extreme
[ Voor 5% gewijzigd door Nano2009 op 30-11-2011 18:19 ]
Als je er geen verstand van hebt hou uberhaubt gewoon je mond dichtWootism schreef op woensdag 30 november 2011 @ 17:58:
[...]
Om te beweren dat headphones van €1000,- per definitie beter klinken dan goedkopere is een erg zwak argument.
Hou gewoon je mond zeurneus. Ieder z'n ding.
Edit; en aan de hand van de prijs de kwaliteit inschatten, daarmee beschrijf je zo'n beetje de hele marketing strategie van Beats by Dr. Dre. Doordat ze duur zijn denken veel mensen dat ze goed zijn, daar vaart het hele merk op
[ Voor 19% gewijzigd door Bloemstukje op 30-11-2011 18:57 ]
gewoon nee.
Ik vind je bureaulamp ook erg mooi. Wat voor is het en waar heb je die vandaan?Brycer schreef op woensdag 30 november 2011 @ 16:17:
Bij deze mijn setup:
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat je ziet:
iPad 2
iPod shuffle 3rd gen
Wat je niet ziet:
Time Capsule - 500 GB
2x Airport Extreme
Ja, de camera is echt verrassend goed! Zeker overdag en buiten schiet hij de mooiste plaatjes.Nano2009 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 18:19:
[...]
Mooie setup! Het verbaast me ook dat een iPhone 4s zon foto's kan schieten!
Ik heb geen idee meer waar ik hem gekocht heb, maar het type nr is 12619/22/12, zie google.Bigg Balls schreef op woensdag 30 november 2011 @ 19:06:
[...]
Ik vind je bureaulamp ook erg mooi. Wat voor is het en waar heb je die vandaan?
Edit n.a.v. post Cum Grano Salis hieronder: Heb hem inderdaad ook bij Leen Bakker weg!
[ Voor 6% gewijzigd door Brycer op 30-11-2011 19:25 ]
Ik heb zo'n zelfde lamp, verkrijgbaar bij Leen Bakker. Ik zal van de week mijn opstelling ook posten, wel wat meer bescheiden dan je hier voorbij ziet komen.
Gaude et aude
Heb jezelf ooit de Beats Pro beluisterd? Zijn een stuk neutraler dan de andere Beats, en geven een zeer fatsoenlijk gebalanceerd geluid.SanderPS3 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 18:54:
[...]
Als je er geen verstand van hebt hou uberhaubt gewoon je mond dicht. Ik weet niet of je enigszins kennis hebt van Audio, maar als je dat had, had je niet zo'n triest antwoord gegeven
.
Edit; en aan de hand van de prijs de kwaliteit inschatten, daarmee beschrijf je zo'n beetje de hele marketing strategie van Beats by Dr. Dre. Doordat ze duur zijn denken veel mensen dat ze goed zijn, daar vaart het hele merk op.
Maargoed, dit was een show je mac topic geloof ik.
Hopelijk ontvang ik vrijdag mijn B&W MM-1 speakers en dan zal ik ook weer eens een foto plaatsen.
Ja ik heb de Beats Pro zelf beluisterd. Het klopt dat ze beter zijn dat de Solo HD en de grotere (zo even de naam kwijt). Maar ze blijven gewoon het geluid pushen, het klinkt niet rustig maar zo geforceerd.Nero85 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 21:56:
[...]
Heb jezelf ooit de Beats Pro beluisterd? Zijn een stuk neutraler dan de andere Beats, en geven een zeer fatsoenlijk gebalanceerd geluid.
Maargoed, dit was een show je mac topic geloof ik.
gewoon nee.
Zoals ik al zei: ieder z'n ding... daar doe jij niks aan.SanderPS3 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 22:59:
[...]
Ja ik heb de Beats Pro zelf beluisterd. Het klopt dat ze beter zijn dat de Solo HD en de grotere (zo even de naam kwijt). Maar ze blijven gewoon het geluid pushen, het klinkt niet rustig maar zo geforceerd.
Dus mondje dicht nu.
[ Voor 4% gewijzigd door Wootism op 30-11-2011 23:13 ]
Je kan over zulk soort dingen ook gewoon een korte discussie hebben zonder kinderachtig te reageren heWootism schreef op woensdag 30 november 2011 @ 23:08:
[...]
Zoals ik al zei: ieder z'n ding... daar doe jij niks aan.
Dus mondje dicht nu.
gewoon nee.
Die beats zijn inderdaad overtrokken koptelefoons... heb er meerdere malen naar geluisterd en ze komen qua helderheid en bereik lang niet in de buurt van de Sennheiser HD-25 II
Graag weer ontopic over dure computers en niet dure headphones
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Heb eventjes weer een nieuwe foto gemaakt van mijn Mac, aangezien ik de laatste maand wat nieuwe rand apparatuur heb aangeschaft.

Wat te zien:
- Mac Mini medio 2011 (I5 2,5GHz, 8GB 1333 MHz DDR3)
- Samsung SyncMaster P2770HD
- Apple USB Keyboard
- Magic Mouse
- iPhone 3Gs + Dock
- Macbook Air Superdrive
- Logitech HD Mac Webcam

Wat te zien:
- Mac Mini medio 2011 (I5 2,5GHz, 8GB 1333 MHz DDR3)
- Samsung SyncMaster P2770HD
- Apple USB Keyboard
- Magic Mouse
- iPhone 3Gs + Dock
- Macbook Air Superdrive
- Logitech HD Mac Webcam
Hier een 'foto' van mijn begin 2008 Macbook. Na bijna 700 laadcicli nog steeds dik 3,5 uur op een volle batterij. Dat is niet veel slechter dan toen hij nieuw was. Vind het toch redelijk bijzonder, dus vandaar deze post. Normaal houden batterijen van dit type Macbook het zo'n 300 cilci uit. De (mijn) truc is de batterij nooit helemaal leeg laten lopen.

jpg image hosting

jpg image hosting
Ik zit hier met een Macbook Pro late 2008. Hij heeft 576 cycles gehad (en ze vliegen nog steeds voorbij), maar nog 93~95% health. De 3,5 uur haalde ik op Snow Leopard makkelijk, maar met Lion is 2,5 uur realistischer
.
Oh jawel hoor, de AH-NC800 en de AH-D2000 zitten allebei tussen de 300-400 euro.SanderPS3 schreef op woensdag 30 november 2011 @ 17:14:
Denon heeft geen headphone's in de prijscatagorie van 300 euro. Dus ik snap niet welke je bedoeld dan?
Leuke bureaulamp! - Mag ik vragen waar jij deze vandaan hebt ?
Jep, zoals eerder vermeld bij Leen Bakker, type nr is 12619/22/12, zie google.Fantasio7 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 23:13:
[...]
Leuke bureaulamp! - Mag ik vragen waar jij deze vandaan hebt ?
Herkenbaar. Sinds lion op mijn late 2009 ook minder lang op een accu, heb er nog wel een SSD ingezet, die in principe zuiniger moeten zijn. De oude schijf zit er ook in, maar gaat uit als die niet gebruikt wordt..Aloys schreef op donderdag 01 december 2011 @ 21:35:
Ik zit hier met een Macbook Pro late 2008. Hij heeft 576 cycles gehad (en ze vliegen nog steeds voorbij), maar nog 93~95% health. De 3,5 uur haalde ik op Snow Leopard makkelijk, maar met Lion is 2,5 uur realistischer.
Bijkomend nadeel is dat mijn undervolt met behulp van coolbook niet werkt op Osx Lion. Op snow Leopard kon ik bij rustig gebruik dan wel soms 5 uur halen.
Ik heb een Macbook Pro uit 2007 met 375 cycles en 53% health (schommelt heel veel van het ene op de andere dag) op het moment. Niet dat ik er nu heel veel om geef, heb altijd mijn lader bij en er komt toch een nieuwe laptop aan
Denk dat ik ongeveer anderhalf uur haal met alleen internetten en wat muziek op de achtergrond. Desondanks nog steeds een trouw progbeestje en fijner dan mijn Windows bak die veel sneller is.
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
hier een macbook late 2007 met 610 cycli / 93% health en het beestje houdt het nog schoon 3u vol. Foto komt nog eens van de afgeleefde MB
Battle.net: NagaByrd#2844
EDIT: Nevermind, ik waande mij ff in het MBP-topic. Bij deze zal ik mijn reactie in dat topic herposten.
Btw...less talk, more pics!
Btw...less talk, more pics!
[ Voor 101% gewijzigd door fanatic_david op 03-12-2011 01:38 . Reden: verkeerde topic ]
Hierbij post ik ook de setup van mijn kantoor. Wat je ziet op de foto is:
- iMac 27' (2011) met i7 en 256ssd + 1tb hd.
- B&W MM-1 stereo speakers
- iPhone 4s 64 GB Zwart
Wat je niet ziet:
- Apple Time Capsule 1tb
- Macbook Air 13,3 (2010) met 256 SSD
- iPad 2 64 GB wit
- B&W Zeppelin Air
De iMac gebruik ik voor alledaagse dingen, fotobewerken (beginner) en video bewerken (beginner) en films kijken en downloaden.
Wat ik nog wil veranderen is een plantje in de buurt en wat dingen aan de muur, ik ben echter net alles opnieuw aan het inrichten dus dat komt nog. Ook wil ik de kabels van de MM-1 wegwerken maar weet nog niet hoe. De kabels blijven een ergernis en daar kan ik niet goed over.

[http://members.chello.nl/fotokijken/iMac.jpg]]
Grotere link hierboven
- iMac 27' (2011) met i7 en 256ssd + 1tb hd.
- B&W MM-1 stereo speakers
- iPhone 4s 64 GB Zwart
Wat je niet ziet:
- Apple Time Capsule 1tb
- Macbook Air 13,3 (2010) met 256 SSD
- iPad 2 64 GB wit
- B&W Zeppelin Air
De iMac gebruik ik voor alledaagse dingen, fotobewerken (beginner) en video bewerken (beginner) en films kijken en downloaden.
Wat ik nog wil veranderen is een plantje in de buurt en wat dingen aan de muur, ik ben echter net alles opnieuw aan het inrichten dus dat komt nog. Ook wil ik de kabels van de MM-1 wegwerken maar weet nog niet hoe. De kabels blijven een ergernis en daar kan ik niet goed over.

[http://members.chello.nl/fotokijken/iMac.jpg]]
Grotere link hierboven
[ Voor 6% gewijzigd door Bigg Balls op 03-12-2011 16:43 . Reden: Prutsen met foto's ]
Het lukt mij niet goed om een thumbail te plaatsen met daarachter het grotere geheel. Als iemand mij een DM wil sturen met wat hapklare brokken pas ik het graag aan. Heb het geprobeerd met de info uit de topicstart maar dat lukte mij niet. Ben niet zo ervaren met het plaatsen van foto's in een topic
Dit topic is gesloten.
Let op:
• Ga niet offtopic.
• Maak thumbnails van maximaal 640 pixels breed.
• Post je eigen Mac. Niet die van een ander, en ook niet de Mac op je werk/school/stage.
• Vertel ook wat over je Apple en misschien de dingen er omheen.
• Lees ook de topicstart voordat je hier post.
• Ga niet offtopic.
• Maak thumbnails van maximaal 640 pixels breed.
• Post je eigen Mac. Niet die van een ander, en ook niet de Mac op je werk/school/stage.
• Vertel ook wat over je Apple en misschien de dingen er omheen.
• Lees ook de topicstart voordat je hier post.