geileatualive schreef op zondag 15 april 2012 @ 18:35:toon volledige bericht
Ik dacht ik zal eens mijn setup posten:
[afbeelding]
en zijkant:
[afbeelding]
Heb hem aan de muur gehangen om ruimte te creeren op mijn bureau en goede kijkafstand. Bureau is lekker diep ca 90 cm. Aangezien het een 27" model is begin 2010 als ik het goed heb. Het is het krachtigste model en heb hem vorig jaar zelf opgewaardeerd met een een 256GB SSD. Alle bestanden staan op een nas dus is dit ruim voldoende aangezien mijn model net te oud was om de dvd drive te kunnen vervangen voor een SSD.
Tweede foto laat zien hoe ver hij van de muur af staat. Is een dubbelle beugel om de usb poorten te kunnen benutten(usb sticks).
Ik gebruik geen muis alleen een wacom tablet intuos 3. Wil deze in de toekomst nog vervangen voor een draadloze versie. omdat ik van geen kabels houd.
Naast mijn iMac ook nog een Ipad 2 32gb.
Natuurlijk heb ik ook een iPhone 3gs16gb maar die heeft geen plaats op mijn bureau.
Hierbij mijn setup:

Mac:
iMac 2011 27''
Intel i5 2,7ghz
8gb
HD 6770m
Geluid:
Qinpu hybride buizenversterker
Cambridge Audio DacMagic
Vifa Premium 11 (DIY monitoren)
Seas Excel W26FX001 (DIY subwoofer)
Foto's genomen met iPhone 4S

Mac:
iMac 2011 27''
Intel i5 2,7ghz
8gb
HD 6770m
Geluid:
Cambridge Audio DacMagic
Foto's genomen met iPhone 4S
weetikveel!
Je speakers zijn groter dan je stoel...
^ Wat hij zegt.
Studentenkamer neem ik aan? Ziet er echt superleuk uit!assasinbats schreef op zondag 15 april 2012 @ 17:41:toon volledige bericht
Eindelijk klaar met alles wegwerken, wegzetten en dergelijke!
[afbeelding]
[afbeelding]
Jullie zien:
Apple iMac 27" 2011 i5 3.1 GHz, 16GB RAM
Apple iPod Classic 160GB
Kensington iPod Dock
Western Digital Studio 2TB
Apple Magic Mouse
Apple Trackpad
Apple Keyboard
Logitech G9
AudioEngine A5's
AudioEngine S8
Overige meuk:
Rubik's Cube
IKEA bureaulamp
IKEA Ledstrips (hangen onder de speakerplankjes
Muppets
Dank je! Ben wel student, maar een thuiswonende. Krappe huurmarkt hier. De setup is ook gekocht met het idee dat het de Bachelor + schakeljaar + Master zal overleven!Muchachooo schreef op zondag 15 april 2012 @ 22:12:
[...]
Studentenkamer neem ik aan? Ziet er echt superleuk uit!
Mooi audiospulletje!weetikveel! schreef op zondag 15 april 2012 @ 20:21:
Cambridge Audio DacMagic
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Dankje! Ben er ook erg tevreden over.
weetikveel!
Bij het maken van de speakers hadden ze nog wat overgebleven hout. Gelijk een stoel voor de consument gemaakt! Is je stoel nou zo klein of zijn die speakers nou zo groot?
De speakers op het bureau zijn zelf 35 cm hoog, ze staan wel op stands. Ik ben 1.83m en de stoel zit goed dus die is niet te klein denk ikkx22 schreef op maandag 16 april 2012 @ 00:21:
[...]
Bij het maken van de speakers hadden ze nog wat overgebleven hout. Gelijk een stoel voor de consument gemaakt! Is je stoel nou zo klein of zijn die speakers nou zo groot?
specs speaker: http://speakerland.nl/pag...e/36-vifa-premium-11.html
[ Voor 8% gewijzigd door weetikveel! op 16-04-2012 01:47 ]
weetikveel!
Anoniem: 312445
Wat je ziet:
- Apple MacBook Air, 13 inch, Intel Core 2 Duo, 1,86 GHz, 128 GB SSD, 2 GB RAM, nVidia 9400M [Early 2008]
- Apple iPhone 3GS (iPhone 4 gestolen
)
- Apple Magic Mouse
- Apple Wireless Keyboard
- Acer S273HLbmii 27 inch LED monitor, 1920x1080
- Creative 2.1 speakers
- Raindesign mStand
- USB hubje
- Externe DVD-speler (precies 1x gebruikt om Win7 via Bootcamp te installeren)
- LaCie Grand Hard Disk 1TB Aluminium
Wat je niet ziet:
- Externe hard disk van 2,5 inch, 320 GB
- Nog wat dingen
Klik:

Klik:
- Apple MacBook Air, 13 inch, Intel Core 2 Duo, 1,86 GHz, 128 GB SSD, 2 GB RAM, nVidia 9400M [Early 2008]
- Apple iPhone 3GS (iPhone 4 gestolen
- Apple Magic Mouse
- Creative 2.1 speakers
- Raindesign mStand
- USB hubje
Wat je niet ziet:
- Nog wat dingen
Klik:
Klik:
inderdaad erg strak, en dat voor een acer dont get me wrong maar dat is wel 1 van de weinige monitoren die er echt slick uitziet
- Design is idd wel aardig. Jammer van de maximale resolutie.Anoniem: 312445 schreef op maandag 16 april 2012 @ 15:21:
- Waarom W7 niet geïnstalleerd met behulp van een bootable USB stick of externe HDD partitie ?
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
verdiep je even in bootcamp.Destianto schreef op maandag 16 april 2012 @ 16:36:
[...]
- Waarom W7 niet geïnstalleerd met behulp van een bootable USB stick of externe HDD partitie ?
Dat advies zou ik zelf even opvolgen.
je bedoelt met rEFIt? dit lijkt me veel omslachtiger dan via schijfhulp even een dvd te branden.Destianto schreef op maandag 16 april 2012 @ 16:41:
Dat advies zou ik zelf even opvolgen.
Ik had idd ook liever een 2560x1440 ( of x1600) gehad, maar alle Dell, Acer, etc etc, schermen met zo'n resolutie zagen er nogal lelijk uit. En de ACD is veel te duur voor mij (jep, student).Destianto schreef op maandag 16 april 2012 @ 16:36:
[...]
- Design is idd wel aardig. Jammer van de maximale resolutie.
Ik heb Win7 al een keer zonder CD geïnstalleerd (BootCamp partitie aanmaken, via Parallels allemaal trucjes uithalen met Physical.mbr en weet ik t wat om de setup te kunnen opstarten via BootCamp). De tweede keer moest ik Win7 weer erop zetten, toen heb ik een bootable USB gemaakt maar die wordt niet herkend. Tenzij ik EFI ombouw naar rEFIt, maar dat ging ook niet. Veel te veel moeite, die externe DVDspeler heeft me maar 20 euries gekost.
Wil niet al te veel offtopic gaan, maar arda4 heeft een macbook air waar een DVD drive ontbreekt.kipneck schreef op maandag 16 april 2012 @ 16:45:
[...]
je bedoelt met rEFIt? dit lijkt me veel omslachtiger dan via schijfhulp even een dvd te branden.
De bootcamp installatie m.b.v rEFIT stelt echt niets voor, het lijkt misschien omslachtig maar een beetje tweaker gaat zo'n simpele handeling niet uit de weg om vervolgens onnodig geld te investeren.
@ Arda4
Ik denk dat jij je met de verkeerde dingen hebt bezig gehouden.
- Het is simpelweg een USB stick formatteren
- De inhoud van de DVD of ISO er in zijn geheel op zetten
- Laatste versie van rEfit downloaden / installeren
- In OSX een Bootcamp partitie creëren en software downloaden - opslaan
- 2 x opstarten ( Option in houden bij de 2de keer )
- Installatie W7
- rEfit verwijderen
[ Voor 30% gewijzigd door Greatsword op 16-04-2012 18:28 ]
Leuk maar er leiden meer wegen naar Rome. Sommige wegen zijn eenmalig zoals jouw oplossing en anderen zijn in de toekomst ook nog toepasbaar voor andere dingen zoals de oplossing van Arda4. Zo geweldig goed is jouw oplossing niet.
Jongens, wat er mis ging met de rEFIt methode, weet ik niet meer precies. Ik weet prima waar ik me mee bezig heb gehouden, en dat is op dit moment m'n studie en werk. En dan heb je af en toe momenten dat je de meest makkelijke optie kiest, door gewoon simpel een USB DVD-spelertje te kopen (€23) een straat verderop.
We kunnen als het goed is allemaal googlen en de oplossing voor een probleem vinden (voilà: http://www.tech-recipes.c...ut-an-external-dvd-drive/ ). Je hoeft het hier dus niet nogmaals te herhalen. Ik weet niet of je zelf een MBA hebt en het zelf hebt uitgeprobeerd, maar bij mij lukte het meerdere malen niet.
Via Parallels de Win7 setup in BootCamp plaatsen lukte wel (nog een linkje voor onze betweter, voilà: http://insidethebrackets....-macbook-air-with-no.html ). Het kost alleen zoveel onnodige tijd, tijd die ik vroeger wel in dit soort dingen stak en nu liever in zoveel andere dingen steek dan onnodig achter een beeldscherm hangen.
Maak een nieuwe topic aan en ga daar verder discussiëren, ik wil hier alleen maar mooie plaatjes zien
We kunnen als het goed is allemaal googlen en de oplossing voor een probleem vinden (voilà: http://www.tech-recipes.c...ut-an-external-dvd-drive/ ). Je hoeft het hier dus niet nogmaals te herhalen. Ik weet niet of je zelf een MBA hebt en het zelf hebt uitgeprobeerd, maar bij mij lukte het meerdere malen niet.
Via Parallels de Win7 setup in BootCamp plaatsen lukte wel (nog een linkje voor onze betweter, voilà: http://insidethebrackets....-macbook-air-with-no.html ). Het kost alleen zoveel onnodige tijd, tijd die ik vroeger wel in dit soort dingen stak en nu liever in zoveel andere dingen steek dan onnodig achter een beeldscherm hangen.
Maak een nieuwe topic aan en ga daar verder discussiëren, ik wil hier alleen maar mooie plaatjes zien
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 312445 op 16-04-2012 22:10 ]
Zoals Arda4 al aan geeft: Vecht die discussie uit in een ander topic.
Ziet er namelijk redelijk professioneel uit.
Gebruik je dit voor werk of ....Anoniem: 312445 schreef op maandag 16 april 2012 @ 15:21:toon volledige bericht
Wat je ziet:
- Apple iPhone 3GS (iPhone 4 gestolen)
- Apple Magic Mouse
- Creative 2.1 speakers
- Raindesign mStand
- USB hubje
Wat je niet ziet:
- Nog wat dingen
Klik:
[afbeelding]
[afbeelding]
Klik:
[afbeelding]
Studie, derdejaars Bouwkunde-student aan de TU Delft. Mooi dat m'n inmiddels 'oude' Air al die programma's nog makkelijk trekt (Adobe Photoshop, Indesign, Illustrator, Autodesk Maya, AutoCAD en vooral Revit zijn m'n meest gebruikte programma's). En met Photoshop maak ik dan ook vrij grote posters van soms wel 4 tot 5 meter breed (bestandsgrootte was laatst ruim 1 Gig groot).Zygivt schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 00:28:
Zoals Arda4 al aan geeft: Vecht die discussie uit in een ander topic.
[...]
Gebruik je dit voor werk of ....
En in het weekend werk ik achter de bar in het centrum van Amsterdam om wat bij te verdienen, maar daar gebruik ik m'n laptop uiteraard niet voor.
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 312445 op 17-04-2012 01:00 ]
Ik gebruik Photoshop, Indesign en Illustrator als zijnde "freelance vormgever" maar merk toch wel dat vooral bij grotere bestanden niet alles soepel verloopt. Toen ik nog Communicatie en Multimedia studeerde (niet afgerond) had ik ook nog flash nodig en dan mocht me lappie (13" mbp 2011 8gb) zich weer effen lekker inspannen.Anoniem: 312445 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 00:53:
[...]
Studie, derdejaars Bouwkunde-student aan de TU Delft. Mooi dat m'n inmiddels 'oude' Air al die programma's nog makkelijk trekt (Adobe Photoshop, Indesign, Illustrator, Autodesk Maya, AutoCAD en vooral Revit zijn m'n meest gebruikte programma's). En met Photoshop maak ik dan ook vrij grote posters van soms wel 4 tot 5 meter breed (bestandsgrootte was laatst ruim 1 Gig groot).
En in het weekend werk ik achter de bar in het centrum van Amsterdam om wat bij te verdienen, maar daar gebruik ik m'n laptop uiteraard niet voor.
Ik moet wel zeggen dat ik programma's geregeld naast elkaar heb draaien en veel op de achtergrond heb lopen. Volgende maand maar me ssdtje aanschaffen, ik merk dat lezen en schrijven van de hd de absolute boosdoener is van alles.
[ Voor 13% gewijzigd door Zygivt op 17-04-2012 02:00 ]
Ziet er mooi uit! Ik heb ook een iHDD in bestelling staan. Tevens gelijk een iHub besteld. Eigenlijk alleen nog zo'n Apple Lamp erbij.Destianto schreef op maandag 09 april 2012 @ 16:49:toon volledige bericht
Aangezien mijn inventaris ook dit jaar weer is toegenomen, werd het weer eens tijd voor een update.
[afbeelding]
Wat u heeft kunnen bewonderen:
iMac 27" 2011 ( 2,7 Ghz, 8Gb Ram, HD 6770, 1TB HDD)
Wireless Keyboard
Magic Trackpad
Wired Keyboad ( nog nieuw in doos )
Battery Charger
Time Capsule ( 2 TB - TimeMachine Backup )
iPod Nano ( 8 GB silver - Replacement Program )
iPhone 4S ( 32 GB - White )
3rd Party Apple Lamp ( eBay )
3rd Party iHDD Black ( Download / Temp )
3rd Party iHDD White ( NTFS / FAT 32 )
* Harman Kardon Soundsticks III
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Ben benieuwd of het de echte iHDD is, ze blijken steeds zeldzamer te worden.
@arda4: is dat de Mac versie van AutoCAD? If so, hoe zit het dan met de 3D mogelijkheden binnen die app op een Air (voor zover je die gebruikt)?
Is de Mac versie ja, maar die gebruik ik alleen voor 2D tekeningen (plattegronden, details, etc). 3D modellen maak ik in Autodesk Revit 2012 (enige Windows programma) en Maya 2012 (Mac).ppl schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 22:42:
@arda4: is dat de Mac versie van AutoCAD? If so, hoe zit het dan met de 3D mogelijkheden binnen die app op een Air (voor zover je die gebruikt)?
Anoniem: 451791
Ik ben dus ook bezig met het verbouwen van mijn werkplek (thuis). Maar ik ben opzoek naar fatsoenlijke houten werk/keukenbladen met een diepte van minimaal 80cm en de totale breedte is ongeveer 4,3m (worden dan wel 2 stukken denk ik). Iemand die mijn een tipje kan geven?
EDIT: Het bureau wordt dus 80cm diep en die wordt tegen de muur bevestigd. Vanaf de muur wil ik dan een schap maken (dragend op de CAPITA console) en deze wordt 30 tot 35cm diep).
EDIT: Het bureau wordt dus 80cm diep en die wordt tegen de muur bevestigd. Vanaf de muur wil ik dan een schap maken (dragend op de CAPITA console) en deze wordt 30 tot 35cm diep).
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 451791 op 18-04-2012 22:01 ]
Het is wat offtopic maar zoek voorgaande delen van dit "show je Apple computer" topic eens door. In het verleden zijn er namelijk diverse mensen met een eigen gemaakte of elders vandaan gehaalde echte degelijke houten bureau die verklappen waar ze 'm vandaan hebben gehaald. Het is in ieder geval niet de Ikea
In hoeverre is een iHDD 'echt'?Destianto schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 13:23:
Ben benieuwd of het de echte iHDD is, ze blijken steeds zeldzamer te worden.
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Aangezien we al ruim over de 1000 heen zijn:
Het grote "show je Apple computer" topic - Deel 21
Daar graag verder!
Het grote "show je Apple computer" topic - Deel 21
Daar graag verder!
Ik vraag mij af of je dan geen slechte Chinese namaak kwaliteit krijgt?
Ik bedoel, zal de HDD dan ook een snelle overdrachtssnelheden krijgen (Circa 40Mb - 100Mb per sec), of zit je vast aan 10Mb per sec bij wijze van spreke?
[ Voor 5% gewijzigd door iApp op 18-04-2012 22:29 ]
An a day keeps the doctor away.
een iHDD is een case met sata 300 controller, exclusief de HDD zelf 
@ Rivanov, ik refereerde naar de link die Lupo in het accessoires topic had geplaatst.
Opvallend is dat de "logo's" zijn afgeschermd, vandaar mijn twijfel naar "echtheid"
@ Rivanov, ik refereerde naar de link die Lupo in het accessoires topic had geplaatst.
Opvallend is dat de "logo's" zijn afgeschermd, vandaar mijn twijfel naar "echtheid"
En door in het nieuwe topic
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Dit topic is gesloten.
Let op:
• Ga niet offtopic.
• Maak thumbnails van maximaal 640 pixels breed.
• Post je eigen Mac. Niet die van een ander, en ook niet de Mac op je werk/school/stage.
• Vertel ook wat over je Apple en misschien de dingen er omheen.
• Lees ook de topicstart voordat je hier post.
• Ga niet offtopic.
• Maak thumbnails van maximaal 640 pixels breed.
• Post je eigen Mac. Niet die van een ander, en ook niet de Mac op je werk/school/stage.
• Vertel ook wat over je Apple en misschien de dingen er omheen.
• Lees ook de topicstart voordat je hier post.