Show je Apple topic |
![]() |
Het topic |
Wij Apple-eigenaren zijn trots op onze setups. We pimpen ons bureau (...of waar we ook werken) niet alleen met een shiny iMac, een stoere Mac Pro of een vintage G3, maar doen er ook nog eens alles aan om de juiste accessoires, de coolste gadgets en net dat kleine detail extra te regelen dat onze werkplek maakt tot één om jaloers op te zijn. Herken jij je hierin? Grijp dan snel je camera en post je set-up hier (nadat je de regels gelezen hebt). |
De regels |
Het "show je Apple computer" is een luchtig topic, maar in de Huiskamer ben je hier vooralsnog niet. Houd je daarom aan de volgende regels, dan blijft het gezellig en hoeven de moderators niet telkens je berichten te trashen: • Ga niet offtopic. Post je eigen Mac Dit is een bureau pats draadje en niet een helpdesk/vragen draadje. Dat betekent niet dat je helemaal niks mag vragen over de setup van een ander, maar begin niet met vragen "welke Mac moet ik kopen" enz. • Maak thumbnails. Gebruik eerst een programma als Photoshop, The Gimp, EasyCrop of een ander programma om een kleinere versie (max. 640 breed) van je foto te maken. Vervolgens plaats je een plaatje van je preview in het topic en dat plaatje laat je linken naar het grote plaatje. Zodra men erop klikt krijgt men dus het origineel te zien. Dit doe je op de volgende manier: [url=URL_Orginele_plaatje_van_Desktop][afbeelding][/url] • Vertel wat over je Apple en misschien ook over de dingen er omheen. Meestal vinden mensen het interessant te weten wat voor randapperatuur er te zien is, of het fijn werkt zo en hoe je toch in godsnaam je bureau zo smerig hebt gekregen |
Vorige delen: |
Topicreeks: Het grote "show je Apple computer" topic Met dank aan MadMark, Alpha-Sphere, SyS_ErroR, Maximus, dawuss, NiTroXiuS, JottemJ, Spinvis en ipowermaccube voor hun inzet voor de vorige delen. |

Op deze foto:
MacBook Pro 15" 2010 met 8GB RAM en OCZ Vertex SATA II 2.5" SSD 250GB.
MacBook Pro 13" 2010
MacBook Pro 15" Quad-Core i7 2011 (Binnenkort 1666 Mhz 8GB RAM en een SSD.)
iPad 2 wifi+3G 32GB
iPhone 4 16GB

Hier staat de MBP 2011 (hier nog zonder Lion) met m'n iMac 21,5 inch 2010 model. Inclusief een 500GB LaCie externe harddisk.
Niet te zien:
PS3
LG 32" Led TV
En nog een paar oude iPhones.
jemig
wat moet je met 3 laptops? 
ziet er wel goed uit allemaal!

don't mind me
FixedJeroenF schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:51:
jemigwat moet je met 3 laptops, een iPad en een iMac?
Mooie verzameling Florissant!
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Anoniem: 305048
1tje voor op de wc
1tje voor de slaapkamer
1tje voor de garage
1 imac voor in de living
1 ipad voor de weg tussen bovenstaande vermelde plaatsen ?
Voordat nog meer mensen zinloze berichten voor hun post history gaan plaatsen: daarvoor hebben we de bookmark (
) functie voor. Gebruik die dus ook. We willen hier foto's van Mac-setups zien

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Thanks!
De MBP 15" 2011 is van mij, net zoals de iMac en de MBP '13. De 15" deel ik samen met m'n vader en de iPad ook. De 13" geef ik binnenkort aan m'n zus en de iMac ga ik heel misschien verkopen.
Toch wel een mooie verzameling voor een jongen die pas 17 is..

De 15" 2010 deel je met je pa, maar je hebt zelf nog het zelfde model van 2011. Die 2010 is dus nu gewoon van je pa, maar deels eigendom van jou. Handig! Dan kun je je deel net zo goed opofferen als hij dan voor jou een ander product koopt, ik noem maar bijv. een Time Machine 3TB of een Cinema Display.
Wat zie je:
Mac Pro 1.1 (gaat waarschijnlijk weg en vervangen voor een imac)
2x Quad Core Xeon 5345 @2.33Ghz
12GB Ram
500GB HDD
nvidia geForce 8800GT
OSX Lion
Tja std logitech toetsenbord en muis. Was cola over mijn toetsenbord gevallen en daar kon hij niet tegen
MacBook Pro 2011 us keyboard
i7 2.0Ghz
8GB Ram
50GB HDD
OSX Lion
Airport Express (Moet ik nog aansluiten in de badkamer
TimeCapsule 1TB
Bamboo Touch & Pen Medium
Dell 2405
Philips telefoon in de kleur van de apple natuurlijk
Dell Precision T7400 dual quadcore Windows bak
"Beats by Dre"
HP Photosmart printer met Wifi
En een hoop andere meuk
Wat zie je niet:
AppleTV2 huiskamer voor Netflix
AppleTV2 slaapkamer voor Netflix
iPad 1 16gb wifi
iPhone 4 16gb (Is de foto mee gemaakt)
Nog 2x externe maxtor hdd aangesloten op timecapsule via mooie usb hub
[ Voor 0% gewijzigd door Davy1982 op 28-07-2011 14:08 . Reden: iets vergeten :-) ]
Wij bouwen webapplicaties en bieden additional services (zoals webhosting voor onze webdevelopmentklanten) aan.johncheese002 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 17:43:
[...]
Mooi kantoor hoor, zo zijn mijn thuiskantoor er ook uit mogen zien.
Om wat voor bedrijf gaat het, als ik vragen mag?
Mag je trouwens geen foto's maken als je vennoot er is?
Wat je niet ziet: de mistmachine, het is een beetje mistig lijkt het...
Edit: en zie ik daar nou mijn remote op jouw scherm
nu al famous
[...]
Que? Verboden om mooie bureaustoelen te plaatsen o.i.d.?
Het kantoor was eindelijk een beetje netjes om een foto van te schieten, vandaar dat ik het nu maar deed
LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5
De hele familie weer even bij elkaar wegens algehele upgrade naar Lion. 

[ Voor 16% gewijzigd door Ramquin op 28-07-2011 17:30 ]
Zou een oplossing zijn, maar aangezien ik na de zomer vakantie met een grafische studie begin heb ik mn eigen krachtige MBP nodig. De 2010 wordt dus helemaal van hemFroggle schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 13:10:
De 15" 2010 deel je met je pa, maar je hebt zelf nog het zelfde model van 2011. Die 2010 is dus nu gewoon van je pa, maar deels eigendom van jou. Handig! Dan kun je je deel net zo goed opofferen als hij dan voor jou een ander product koopt, ik noem maar bijv. een Time Machine 3TB of een Cinema Display.
@Florissant; Waarom ben je van plan 1666Mhz geheugen in je 15" MBP te stoppen terwijl hij maar 1333Mhz ondersteunt?
Nieuw topic, nieuwe Mac, en ik had zin in foto's. Ze zijn een beetje geel (vooral de 3-en-4-na-laatste twee) maar het moet maar.

Close-up TV en Consoles
Close-up tafeltje met zooi
Wat zien we:
Apple:
- iMac 27 2011 base
- Macbook Air 13" 2011 base
- 16GB Wifi iPad black
- iPod Touch 4
- Invoerapparatuur
- Apple TV (onder de TV, verborgen)
- (Moeilijk) Airport Extreme N/Gbit
Geluid:
- Jean Marie Reynaud Signature 1/2 (vergeten...) speakers
- Presonus Firestudio Mobile die al mijn geluid regelt
- Harman Kardon AVR 130 - hoog aan vervanging toe, maar ik kan geen goede stereo-receivers met optisch in en pre-out voor de sub vinden...
- Sennheiser HD25 - nog steeds niet toe gekomen aan een goede Stax...
Beeld:
- Samsung 20" PVA-monitor
- Panasonic P42G20 in zilver
Gaming:
- Xbox 360
- PS3
- PS2
- Wii
- DS
- PSP
Overig:
- Bicycle kaarten
- Afstandsbedieningen (don't we all?) en controllers
- Veeeeeeel Ikea
En ik heb mijn MBA en mijn iPad even een mooi (imo) setje stickers gegeven, een referentie naar Portal 2 (zoals vele hier zullen weten) zonder dat het opzichtig werd:

Op 1 of 2 bubbeltjes na een perfect resultaat - geen klachten!
Close-up TV en Consoles
Close-up tafeltje met zooi
Wat zien we:
Apple:
- iMac 27 2011 base
- Macbook Air 13" 2011 base
- 16GB Wifi iPad black
- iPod Touch 4
- Invoerapparatuur
- Apple TV (onder de TV, verborgen)
- (Moeilijk) Airport Extreme N/Gbit
Geluid:
- Jean Marie Reynaud Signature 1/2 (vergeten...) speakers
- Presonus Firestudio Mobile die al mijn geluid regelt
- Harman Kardon AVR 130 - hoog aan vervanging toe, maar ik kan geen goede stereo-receivers met optisch in en pre-out voor de sub vinden...
- Sennheiser HD25 - nog steeds niet toe gekomen aan een goede Stax...
Beeld:
- Samsung 20" PVA-monitor
- Panasonic P42G20 in zilver
Gaming:
- Xbox 360
- PS3
- PS2
- Wii
- DS
- PSP
Overig:
- Bicycle kaarten
- Afstandsbedieningen (don't we all?) en controllers
- Veeeeeeel Ikea
En ik heb mijn MBA en mijn iPad even een mooi (imo) setje stickers gegeven, een referentie naar Portal 2 (zoals vele hier zullen weten) zonder dat het opzichtig werd:
Op 1 of 2 bubbeltjes na een perfect resultaat - geen klachten!
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me
Anoniem: 364985
Hahah, geniaal. Ik heb pas alle topics nog eens een x doorgelezen. & dan is het echt grappig om te zien hoe de werkplek van @ExNomenDei veranderd is van een troep naar perfectie.
Yup, en daar ga ik me niet voor schamen of verontschuldigen - er zijn weer machines bijgekomen bij iedere update, en ik zie anders ook geen reden om niet eens in de zoveel tijd een paar pics te posten.Anoniem: 44203 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 21:50:
Setje komt me bekend voor. Al eens eerder een foto gepost toevallig? Of 2x? Of 3x?
Als je het niet met die toon bedoelde bied ik meteen mijn excuses aan.
Dank je! Het is inderdaad leuk om steeds netter te zijn qua cable-management en minder en minder overbodige troep te hebben!Anoniem: 364985 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 22:14:
Hahah, geniaal. Ik heb pas alle topics nog eens een x doorgelezen. & dan is het echt grappig om te zien hoe de werkplek van @ExNomenDei veranderd is van een troep naar perfectie.
Ik heb nog wel wat wensen, maar ik ben in het algemeen erg tevreden met deze setup. Ik ben wel jaloers op triple-screen setups op dit moment, maar 2 27" monitoren zijn niet erg...praktisch.
HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Wat je ziet:
MacBook 2.4ghz/2GB/9400m/250gb
Asus ve278q 2ms edge-lit
Namaak apple bleutooth keyboard van DX
Logitech m500 op een steelseries matje
Canon 40D met daarop een Tamron 28-75mm f/2.8 én daarop weer mijn witte beats by dre studio
Onder het bureau een beetje onduidelijk maar het is een powerpc G4
Externe hdd/eendje/rubik's/zwarte dock van DX
Verder nog een akai versterkertje met 2 speakers onder het bureau verstopt..
Waar heb je die tafel gekocht (middelste)? Ikea?coptician schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 21:31:
Nieuw topic, nieuwe Mac, en ik had zin in foto's. Ze zijn een beetje geel (vooral de 3-en-4-na-laatste twee) maar het moet maar.
Ja. Helaas lijkt deze niet op de site te staan, http://www.ikea.com/nl/nl...ducts/70175416#/10103677/ Deze lijkt er op, maar dat ene deel is natuurlijk net weer anders.Hassoow93 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 23:21:
[...]
Waar heb je die tafel gekocht (middelste)? Ikea?
Het is een redelijk design, maar redelijk makkelijk na te maken!
Dat toetsenbord hé, is die ook net als de originele van aluminium of is deze gewoon plastic?mklkhanou schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 22:41:
Wat je ziet:
...
Namaak apple bleutooth keyboard van DXhttp://www.dealextreme.co...0-wireless-keyboard-57799
.....
Verder nog een akai versterkertje met 2 speakers onder het bureau verstopt..
CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!
Qua uiterlijk is het identiek.. zelfde kleur als de unibody mb's. Het is echter wel plastic maar kwam er pas achter na jouw vraag.Je merkt het pas als je er met je nagel op gaat tikken en je een "plastic" geluid krijgt in tegenstelling tot een aluminium MacBook.UnitedJunk schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 00:36:
[...]
Dat toetsenbord hé, is die ook net als de originele van aluminium of is deze gewoon plastic?
Ook nu zitter er weer zeker mooie desings/indelingen tussen (nu al)
Anoniem: 341578

Na verhuzing naar de zolder, hier mijn nieuwe setup. Er zijn nog spullen onderweg of ga ik nog kopen zoals een dock, stand voor MacBook en een keyboard...
Wat je ziet:
- MacBook Pro 13" (4gb geheugen, 250gb hd en 2,4 ghz intel core 2 duo)
- Magic Mouse
- Creative Speakers
Wat je niet ziet:
- iPhone 4 16gb (waar deze foto meegenomen is)
- Samsung harddisk 1 TB (voor time machine)
Iemand enig idee wat dit waard is?? (Werkende staat:))
Is natuurlijk ook even o te show'n, heb gehoord dat dit echte oldskool is
offtopic:
Luiser natuurlijk niet voor niets naar Technohead
I want to be a hippie and I want to get stoned on Mari-Marijuana.
I want to be a wonder way guy to leave home for Mari-Marijuana.
I wnat to be a hippie and I want to get stoned on Mari-Marijuana.
Luiser natuurlijk niet voor niets naar Technohead
I want to be a hippie and I want to get stoned on Mari-Marijuana.
I wnat to be a hippie and I want to get stoned on Mari-Marijuana.
[ Voor 70% gewijzigd door Toppe op 29-07-2011 15:14 ]
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Aan de linkerkant:
Macbook Air 13" (juli 2011)
Core i7 - 1,7Ghz
4GB ram
120GB ssd
OS X Lion
Aan de rechterkant:
Macbook white 13" (februari 2008)
Core2Duo - 2,1Ghz
4GB ram
120GB hdd
OS X Snow Leopard
Rechts m'n allereerste Apple product, super apparaat. Niet al te veel gebruikt, maar wel handig voor onderweg.
Nu een aantal jaar verder met smacht de geruchten gevolgd van OS X Lion en de nieuwe Macbook Airs. Het kriebelde me toch te erg en heb daarom een nieuwe gekocht.
Na jaren trouwe dienst gaat de witte Macbook dus in de verkoop
[ Voor 42% gewijzigd door Tommy_G op 29-07-2011 17:33 ]

klik
- iMac 27" 2011 (16GB, 2GB GPU, 3,4 i7)
- MacBook Pro 13" 2011 (8GB, 120GB Vertex III, 2,3Ghz i5)
- 2x Dell 2311H IPS
- iPad 2 32GB 3G
- iPhone 4
- iPod Video
Wat zie je niet:
Het restje
(en wallpaper is trouwens gewoon een screensaver standaard in Lion, namelijk iTunes covers)
[ Voor 12% gewijzigd door rbrouwers123 op 29-07-2011 20:33 ]
Nice
. Ikea (of is het; iKea?
) bureau ?
gewoon nee.
Zag laatst de meest geavanceerde staan bij de kringloop hier voor 35 euro.Toppe schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 15:10:
Iemand enig idee wat dit waard is?? (Werkende staat:))
antihipsteralliance

U ziet:
-MacBook Pro 13inch (mid-2010: 2.4GHz Core 2 Duo - 8GB RAM - 180GB OCZ Agility2 - NVIDIA 320M - Lion)
-MacBook Air 13inch (mid-2011: 1.7GHz Core i5 - 4GB RAM - 128GB SSD - Intel HD3000 - Lion)
-MacBook Pro 15inch (mid-2007: 2.4GHz Core 2 Duo - 4GB RAM - 500GB harddisk - NVIDIA 8600M GT - Lion)
-Lenovo Thinkpad T410 (2.66GHz Core i5 - 4GB RAM - Intel HD/NVIDIA NVS3100M 512MB switchable - Win7 Pro 64 / Ubuntu 11.04 amd64)
-Lenovo Advanced Dock
-Lenovo USB Thinkpad keyboard
-Dell U2311H 23" 1920x1080
-Apple keyboard
-Magic Trackpad
-Logitech Z2200 speakers
-Logitech MX518 op fUnc sUrface 1030 muismat)
-Airport Extreme (802.11n)
-bergje USB disken
U ziet niet:
de rest.
Gisterenavond mijn stervende MBP 15" van een waardig opvolger voorzien: de 13" MacBook Air. En voor wie zich afvraagt: "wat moet die Whieee met 3 Macs én een Thinkpad?", bij deze ->
-MacBook Pro 13": laptop van de zaak
-Thinkpad T410: ik was benieuwd naar Thinkpads, Win7 en de huidige staat van Linux als desktop OS.
-MacBook Pro 15": oud, versleten, en wordt al ruim een jaar vooral door mijn vriendin gebruikt
-MacBook Air 13": eindelijk weer een eigen Mac
Launching containers into space
Ik begrijp je statement, maar er zijn hier daadwerkelijk users die het prettigst werken op een (bijna eng) leeg en schoon bureau. To each his own, zullen we maar zeggenbouwfraude schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 11:48:
[afbeelding]
Mijn nieuwe Mac mini achter de monitor, het is bureau geen OCD altaar voor Steve Jobs.
Het had er al netter uit kunnen zien als de meegeleverde hdmi kabel langer dan 10 cm wasWhieee schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 12:04:
[...]
Ik begrijp je statement, maar er zijn hier daadwerkelijk users die het prettigst werken op een (bijna eng) leeg en schoon bureau. To each his own, zullen we maar zeggen
Scheelt weer dat hij 1.80m is ipv 10cm
, of bedoel je het verloopje ?
[ Voor 29% gewijzigd door Bloemstukje op 30-07-2011 13:05 ]
gewoon nee.
Anoniem: 93316
Sinds december vorig jaar Mac- en Apple-addict !

(ietwat brakke foto, cropped met een trial..)
Wat je ziet:
iMac 27" Core i5@2,8GHz 12GB
2 x 26" iiyama Prolite E2607WS
iPhone 4 16GB
iPad 2 WiFi 32GB
Ietwat verborgen achter/onder de schermen : Cambridge Soundworks THX 2.0 setje (satelietjes met subwoofer onder het bureau)
Wat je niet ziet:
Synology DS210j NAS met 2x1TB
Brother HL1250 laserprinter (een oudje, maar nog steeds dienstdoend..)

Wat je ziet:
iMac 27" Core i5@2,8GHz 12GB
2 x 26" iiyama Prolite E2607WS
iPhone 4 16GB
iPad 2 WiFi 32GB
Ietwat verborgen achter/onder de schermen : Cambridge Soundworks THX 2.0 setje (satelietjes met subwoofer onder het bureau)
Wat je niet ziet:
Synology DS210j NAS met 2x1TB
Brother HL1250 laserprinter (een oudje, maar nog steeds dienstdoend..)
Mijn setup nu Mbp 13 inch 2011 standaard model. in verband met actie voor een leuke prijs kunnen halen.
Ipad 32 gb
B&W P5
Ipod video 60 gb
Ipod shuffle 1gb
Voor rest niks bijzonders in mijn hoekje
Alleen nu nog wat kabels wegwerken beneden het bureau
Ipad 32 gb
B&W P5
Ipod video 60 gb
Ipod shuffle 1gb
Voor rest niks bijzonders in mijn hoekje
Alleen nu nog wat kabels wegwerken beneden het bureau

Wat voor een standaard is dat voor die 226BW?
Dat zijn 2 hardhouten blokken (vraag me niet welke soort hardhout) die een vriend (schrijnwerker) van me gezaagd en verlijmd heeft van een groot stuk overschot.Interfico schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 16:32:
Die 226BW's kan je niet in de hoogte regelen

Anoniem: 269758
Ik denk dat hij op Syntesia mikt, die heeft namelijk een Samsung 226BW staanAnoniem: 93316 schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 16:42:
[...]
Dat zijn 2 hardhouten blokken (vraag me niet welke soort hardhout) die een vriend (schrijnwerker) van me gezaagd en verlijmd heeft van een groot stuk overschot.
Die 226BW's kan je niet in de hoogte regelenen om direct 2 apple cinema-displays te kopen was het saldo op mijn bankrekening niet toerijkend genoeg...
Oeps, 'xcuse meAnoniem: 269758 schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 16:46:
[...]
Ik denk dat hij op Syntesia mikt, die heeft namelijk een Samsung 226BW staan
bureaustand die ik een keer bij samenkopen heb gehaald volgens mij, type weet ik niet meer.Interfico schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 16:32:
Maar ideale oplossing om ruimte te besparen en geen gaten in je muur te boren.
Je kan Preview.app (standaard in OSX) gebruiken om eenvoudige crops te doen. Daar heb je geen trialware voor nodigAnoniem: 93316 schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 16:04:
[afbeelding]
Hoe voelt de Air naast de Pro?Whieee schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 11:46:
[afbeelding]
U ziet:
-MacBook Pro 13inch (mid-2010: 2.4GHz Core 2 Duo - 8GB RAM - 180GB OCZ Agility2 - NVIDIA 320M - Lion)
-MacBook Air 13inch (mid-2011: 1.7GHz Core i5 - 4GB RAM - 128GB SSD - Intel HD3000 - Lion)
Ik heb dezelfde Pro als jou ook met 8GB ram en SSD van OCZ alleen dan de Agility 3
Ik wil misschien de Pro inruilen voor een MBA
Zijn ze gelijk? Of voelt de een sneller dan de ander?
Als ik mijn MBP 13" 2011 moet vergelijken met de MBA 13" 2011 van ExNomenDei (ken hem en heb veel meegemaakt dat hij zijn MBA testte/gebruikte de laatste week) dan kan ik zeggen dat ze nagenoeg gelijk presteren.martijnmartijn schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 20:33:
[...]
Hoe voelt de Air naast de Pro?
Ik heb dezelfde Pro als jou ook met 8GB ram en SSD van OCZ alleen dan de Agility 3
Mijn MBP is uitgerust met slechts 4 GB DDR3 maar ik heb wel een Vertex 2 240GB SSD erin zitten.
Over het algemeen zul je weinig verschil merken, behalve dat de MBA lichter is en minder warm zal worden vanwege een lagere TDP op de proc.
Ik denk dat mijn MBP hoogstends 3 - 5% sneller is, vanwege een normaalgesproken hoger geklokte CPU en de HT mogelijkheden.
Toch vind ik mijn MBP fijner, maar dat ligt voornamelijk aan het feit dat ik de MBA niet fijn qua bouw vind voelen en ik de Discdrive niet wil missen
De Air is voor alles behalve games (en vmware, want minder RAMmartijnmartijn schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 20:33:
[...]
Hoe voelt de Air naast de Pro?
Als je geen bijzondere noodzaak hebt voor ethernet, firewire of een optical drive, zou ik zeker de 2011 Air boven de 2011 Pro kiezen.
Wat bedoel je precies met Keytravel?
Is het toetsenbord qua feeling oid iets anders?
gewoon nee.
keytravel: de afstand tussen de volledige ingedrukte, en niet ingedrukte positie van een knop. De toetsen op de MacBook Air druk je dus iets minder ver in. Het is een kwestie van voorkeur of je dat fijn vindt of niet. De 2010 modellen hadden overigens nog minder keytravel (en dat was voor mij toen een dealbreaker), maar met het 2011 keyboard kan ik goed uit de voeten. Soms mis ik nog een aanslag, maar over het algemeen gaat het primaSanderPS3 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 00:26:
Wat bedoel je precies met Keytravel?Is het toetsenbord qua feeling oid iets anders?
Aah zo
. Ja daar kan ik me wel in vinden dat dat een groot nadeel kan zijn. Maar inderdaad; zoiets went vanzelf wel
. Ik heb er zelf last van met mijn Wireless Keyboard en het toetsenbord van mijn MBP. De MBP heeft minder keytravel, wat dus altijd even wennen is als ik weer op mijn MBP werk
.
gewoon nee.
Ethernet en Firewire is dankzij thunderbolt niet zo'n probleem meer. Je hebt namelijk Thunderbolt gigabit adapters en Thunderbolt Firewire 800 adapters.Whieee schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 23:13:
[...]
De Air is voor alles behalve games (en vmware, want minder RAM) aanzienlijk sneller dan de 13" Pro van 2010. De hogere resolutie is erg fijn, het keyboard is goed, maar heeft iets minder keytravel dan de Pro. Dat vind ik nog even wennen, maar ik vermoed dat het wel gáát wennen
Als je geen bijzondere noodzaak hebt voor ethernet, firewire of een optical drive, zou ik zeker de 2011 Air boven de 2011 Pro kiezen.
Yup, maar als je dan ook al een extern scherm aan je MBA hebt hangen ben je de sjaakduncanvdlinden schreef op zondag 31 juli 2011 @ 00:59:
[...]
Ethernet en Firewire is dankzij thunderbolt niet zo'n probleem meer. Je hebt namelijk Thunderbolt gigabit adapters en Thunderbolt Firewire 800 adapters.
Leuk, Thunderbolt, en ja, je kan het daisy-chainen, maar dat is gigantisch duur.
Je hebt echter wel een lichter, handzamer apparaat te pakken dan de MBP, dat moet ik toegeven.
Ik zou zeggen: Als je het verschil wilt weten moet je hem even in de winkel bekijken en eventueel wat testjes met een kennis die hem ook heeft (indien toepasbaar ofc
De meeste adapters die ik gezien heb bieden overigens ook geen mogelijkheid voor daisy chaining. Maar deze discussie past misschien beter in het MBA discussietopicMerethil schreef op zondag 31 juli 2011 @ 09:42:
[...]
Yup, maar als je dan ook al een extern scherm aan je MBA hebt hangen ben je de sjaak
Leuk, Thunderbolt, en ja, je kan het daisy-chainen, maar dat is gigantisch duur.
Je hebt echter wel een lichter, handzamer apparaat te pakken dan de MBP, dat moet ik toegeven.
Ik zou zeggen: Als je het verschil wilt weten moet je hem even in de winkel bekijken en eventueel wat testjes met een kennis die hem ook heeft (indien toepasbaar ofc) doen
Anoniem: 311246

ACD 24"
MacMini
iPad 2
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 311246 op 31-07-2011 17:46 ]
Misschien is dit iets voor je, ook lekker rood? http://www.flickr.com/photos/sigalakos/3064758331/
Maar nu serieus; was het de bedoeling de foto zo te maken of bewerken?
Net opgeruimd, dus weer even tijd voor een paar foto's:

- Macbook Pro 2011 (2.0 GHz i7, 8GB, 256GB Kingston V+ 100 SSD)
- Mac mini 2011 (2.5 GHz i5, 4GB, 500GB HDD)
- HP w2448hc
- Playstation 3 (320GB)
- iPhone 3GS (32GB)
- iPad (64GB)
- Onkyo HT-R538 Receiver
- Jamo A 102 HCS 5.1 Speakers
De Mac mini is net nieuw en wordt op het moment gebruikt als (download/media) server. Het idee is dat deze uiteindelijk naast de tv komt te staan. Beide Macs en PS3 gaan nu via HDMI naar de receiver en weer terug naar het HP scherm, werkt best gemakkelijk zo.

- Macbook Pro 2011 (2.0 GHz i7, 8GB, 256GB Kingston V+ 100 SSD)
- Mac mini 2011 (2.5 GHz i5, 4GB, 500GB HDD)
- HP w2448hc
- Playstation 3 (320GB)
- iPhone 3GS (32GB)
- iPad (64GB)
- Onkyo HT-R538 Receiver
- Jamo A 102 HCS 5.1 Speakers
De Mac mini is net nieuw en wordt op het moment gebruikt als (download/media) server. Het idee is dat deze uiteindelijk naast de tv komt te staan. Beide Macs en PS3 gaan nu via HDMI naar de receiver en weer terug naar het HP scherm, werkt best gemakkelijk zo.
Het is de iPhone app Hipstamatic dat het effect verzorgd heeft.julby schreef op zondag 31 juli 2011 @ 20:55:
[...]
Misschien is dit iets voor je, ook lekker rood? http://www.flickr.com/photos/sigalakos/3064758331/![]()
Maar nu serieus; was het de bedoeling de foto zo te maken of bewerken?
Een normale foto had er m.i. beter uitgezien.Anoniem: 311246 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 21:15:
[...]
Het is de iPhone app Hipstamatic dat het effect verzorgd heeft.
.
Ik had graag nog een naakte vrouw op de foto willen zien.
Maar serieus: lekker boeiend, hij vond dat er blijkbaar leuk uitzien. En sowieso is een foto van een iPhone, zonder Hipstamatic, niet veel beter; Hipstamatic verdoezelt de slechte kwaliteit nog een beetje
Maar serieus: lekker boeiend, hij vond dat er blijkbaar leuk uitzien. En sowieso is een foto van een iPhone, zonder Hipstamatic, niet veel beter; Hipstamatic verdoezelt de slechte kwaliteit nog een beetje
The devil is in the details.
Inderdaad ik heb de foto opnieuw genomen omdat het er niet goed uitzag... Niet genoeg lichtinval en de kleuren van de kamer geven niet goed.
Slightly off topic, maar je kun met Voorvertoning op je mac ook heel makkelijk (en gratis) croppen. Gewoon daarin openen, met selectietool selectie maken en dan extra>snij bij (command-K).Anoniem: 93316 schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 16:04:
[...]
Verder heel mooie setup!
[iMac] Ervaringen en Discussie - Deel 10Igor4 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 16:36:
[...]
Mag ik eens vragen hoe de iMac je bevalt qua snelheid? en dan met name hoe hij werkt met games?
Op internet zijn wel wat benchmarks te vinden, maar niet heel veel van games, en gebruikerservaringen zijn sowieso interessanter.
mooi bureauRamquin schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 17:30:
De hele familie weer even bij elkaar wegens algehele upgrade naar Lion.
[afbeelding]
[afbeelding]
Anoniem: 416176

What you see:
2011 Apple MacBook Pro 15,4' High-Res Anti-glare with OCZ Vertex 3 120GB and HDcaddy for the 500GB
Apple iPhone 3GS in Apple Bluetooth Headset Dock
10 euro HP Printer
Mighty Mouse
Furniture:
Tecno S.P.A. Graphis Desk
Artemide Tolomeo with clamp
Charles Eames Aluminium Group EA 108 by Vitra
What you can't see:
2 LaCie D2 1TB external HDD's
LaCie D2 external DVD drive.
Er is weer het 1 en ander veranderd. Heb de iPad 1 en Macbook (2009) verkocht. En daarvoor een nieuwe MBP 13" (2011) gehaald.

Wat je ziet:
- MacBook Pro 13" i5 4GB 120GB Vertex 3 SSD (Lion);
- iMac 24" C2D 3.06GHz 4GB 1TB (Lion);
- iPhone 4 (iOS 5);
- iPad 2 64GB 3G WiFi (iOS 5);
- Externe disk voor Time Capsule;
- Magic Mouse.
Wat je niet ziet:
- iPhone 4 (iOS 4) van vriendin;
- Airport Extreme;
- Airport Express;
- iPod 2GB.

Wat je ziet:
- MacBook Pro 13" i5 4GB 120GB Vertex 3 SSD (Lion);
- iMac 24" C2D 3.06GHz 4GB 1TB (Lion);
- iPhone 4 (iOS 5);
- iPad 2 64GB 3G WiFi (iOS 5);
- Externe disk voor Time Capsule;
- Magic Mouse.
Wat je niet ziet:
- iPhone 4 (iOS 4) van vriendin;
- Airport Extreme;
- Airport Express;
- iPod 2GB.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Groot bureau voor een laptop. Neem aan dat je normaal je laptop meer naar je toe hebt, of maak je gebruik van een extern toetsenbord?

De Mac mini is verhuisd, staat nu boven op de pc in de bureaukast met de aan/uit knop
en de usb poorten makkelijk bereikbaar.
Tevens wordt het geluid gedempt door de kast en het kunststof antistatische antislip matje.
(extragratis bij een moederbord)
De wifi ontvangst maar niet getest. zal niet veel zijn.
Nu de rest van het bureau nog opruimen.
Nieuw topic, nieuwe foto. 
Ik heb de boel weer naar de vrije muur verplaatst (kijkt wat fijner) en heb mijn verlichting wat minder gelig gemaakt. Dat vind ik wat fijner tijdens het computeren.
Ik heb de boel weer naar de vrije muur verplaatst (kijkt wat fijner) en heb mijn verlichting wat minder gelig gemaakt. Dat vind ik wat fijner tijdens het computeren.
[ Voor 10% gewijzigd door Frietsaus op 27-08-2011 15:25 ]
Lekker clean weer, mooie setupFrietsaus schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 21:51:
[afbeelding]
Mooie speakerset.. Ik ben nu heel erg benieuwd wat het is. En belangrijker, hoe klinkt zoiets?Frietsaus schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 21:51:
[afbeelding]

[afbeelding]
Hier ook een keer mijn plekje, alles bij elkaar uitgestald.
Wat je ziet:
- ACD 27" Begin 2011 gekocht
- MBP 2010 15" i7
- MBA 2011 13" i5
- iPad 2 64 GB 3G
- iPhone 4 16 GB
Wat je niet ziet:
- Synology DS211 4TB
- Apple Airport Extreme
- iPhone 3Gs
- Apple TV 2
Eventjes het bureau opgezocht op Google.. Kost dat 3500€?
Ik vond het wel mooi (ben op zoek naar een nieuwe) maar dat is toch lichtjes buiten mijn budget.
[ Voor 8% gewijzigd door bibi2205 op 06-08-2011 20:50 ]
Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x
Wegens vakantie een late reactie, sorry daarvoor.fr3z schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 20:48:
@Florissant; Waarom ben je van plan 1666Mhz geheugen in je 15" MBP te stoppen terwijl hij maar 1333Mhz ondersteunt?
Er is een heel topic geweid aan het feit dat je wel 1666Mhz in je 15" MBP kan stoppen
Anoniem: 416176
It depends, it's made to order in Italy and depending on configuration, if you are only going to buy two feet and a top plate, you can expect to pay even more. It's part of a system and it's really high quality it also weights quite literally a ton and is extremely solid.bibi2205 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 20:49:
[...]
Eventjes het bureau opgezocht op Google.. Kost dat 3500€?
Ik vond het wel mooi (ben op zoek naar een nieuwe) maar dat is toch lichtjes buiten mijn budget.
My desk is around 20 years old, and looks like they day it was bought, it costs quite a lot but it's worth it i.m.h.o.
I recall having said this earlier, but I'm going to tell you again: This is a dutch forum. That means that one is supposed to use the Dutch language when posting to this forum. I suggest you post in Dutch from now on.
[ Voor 14% gewijzigd door Whieee op 08-08-2011 22:56 ]
Ons bint koasvreters der gewoon Neiderlaans proatnAnoniem: 416176 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 02:15:
[...]
It depends, it's made to order in Italy and depending on configuration, if you are only going to buy two feet and a top plate, you can expect to pay even more. It's part of a system and it's really high quality it also weights quite literally a ton and is extremely solid.
My desk is around 20 years old, and looks like they day it was bought, it costs quite a lot but it's worth it i.m.h.o.
Welles
Vooral wanneer hij ook nog allemaal fouten in zijn Engels maakt…roy.ahuis schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 02:51:
[...]
Ons bint koasvreters der gewoon Neiderlaans proatn
Strak! Maar waar laat je je benen?
Tesla Model 3 Performance - Renault Zoe ZE40 - 6320Wp Oost-West
ik denk niet dat hij zijn macbook daar gebruikt maar gewoon op de bank ofzo
don't mind me

Ik dacht ff het tweeakters fotoalbum te proberen, maar die maakt geen 640pix variant... volgende keer toch maar via flickr..
Wat je ziet:
- MacBook Pro 15" 2011, 2.2Ghz hi-res anti-glare display. Nog standaard 500gb 7200 schijf en 4gb geheugen, maar dat wil ik binnenkort updaten.
- WD externe HD, 1TB
- iPhone 4 16gb
- Logitec speakers
- Logitec M510 muis voor als ik CoD4 speel
- Ikea eettafel bureau
Wat je niet ziet:
- HP draadloze printer à 10eu.
- dSLR spul
Dus als je een anti-glare scherm besteld ontbreekt de zwarte bezel rondom het scherm?
Stuk mooier, oogt als de MacBook Air.
Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED
Klopt.
Persoonlijk vind ik het zwarte mooier maar minder praktisch.
Persoonlijk vind ik het zwarte mooier maar minder praktisch.
Ik vind het een win-win situatie, (hogere resolutie,) mat scherm, en mooiere bezel.Haas schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 17:58:
Dus als je een anti-glare scherm besteld ontbreekt de zwarte bezel rondom het scherm?
mogen wij een linkje van je wallpaper van je mbp 15"
Scirocco schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 16:32:
[afbeelding]
Ik dacht ff het tweeakters fotoalbum te proberen, maar die maakt geen 640pix variant... volgende keer toch maar via flickr..
Wat je ziet:
- MacBook Pro 15" 2011, 2.2Ghz hi-res anti-glare display. Nog standaard 500gb 7200 schijf en 4gb geheugen, maar dat wil ik binnenkort updaten.
- WD externe HD, 1TB
- iPhone 4 16gb
- Logitec speakers
- Logitec M510 muis voor als ik CoD4 speel(nee indd niet meest optimale gamemuis,maar gaat prima)
- Ikea eettafel bureau
Wat je niet ziet:
- HP draadloze printer à 10eu.
- dSLR spul
Ja hoorHassoow93 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 19:21:
mogen wij een linkje van je wallpaper van je mbp 15"
[...]
Scirocco in "Het Apple Screenshot Topic - deel 8"
Anoniem: 263566

iMac 2010 (27inch, i7)

Tijdens flightsimulator
Samen met macbook pro, iphone en ipad
Wat vet! Hoe is dat allemaal met elkaar gekoppeld? Zo komt een echt vliegtuig wel heel dichtbijAnoniem: 263566 schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 21:09:
[afbeelding]
iMac 2010 (27inch, i7)
[afbeelding]
Tijdens flightsimulator
Samen met macbook pro, iphone en ipad
@ hhrulez23
http://www.popular-pics.c...Simulator-13-monitors.JPG
http://www.kollewin.com/EX/09-15-03/jrhfs_cockpit.jpg
http://farm4.static.flick...3392379965_3145538cc3.jpg
http://aviablog.ru/wp-con...08/03/a350xwb-cockpit.jpg
bijna echt
http://www.popular-pics.c...Simulator-13-monitors.JPG
http://www.kollewin.com/EX/09-15-03/jrhfs_cockpit.jpg
http://farm4.static.flick...3392379965_3145538cc3.jpg
http://aviablog.ru/wp-con...08/03/a350xwb-cockpit.jpg
bijna echt
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Zitten weer hele mooie tussen hoor..
m'n complimenten..
m'n complimenten..
Erg gaaf altijd dit topic, enigste waarvoor ik het gebruik is bureau ideeèn weet nog steeds niet wat voor bureau ik moet aanschaffen voordat ik een leuke setup kan posten.
Iemand nog leuke ideeèn waar je bureau's kan aanschaffen buiten om IKEA,Beterbed ect ect
Iemand nog leuke ideeèn waar je bureau's kan aanschaffen buiten om IKEA,Beterbed ect ect
[ Voor 21% gewijzigd door Distrax1988 op 08-08-2011 11:01 ]
Rivièra Maison.Distrax1988 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 11:00:
Erg gaaf altijd dit topic, enigste waarvoor ik het gebruik is bureau ideeèn weet nog steeds niet wat voor bureau ik moet aanschaffen voordat ik een leuke setup kan posten.
... een bureau zei ik, geen vrouwen blok met zoveel mogelijk laden en teksten erop
http://tinyurl.com/3uzmfo5
[ Voor 20% gewijzigd door Distrax1988 op 08-08-2011 11:11 ]
SubtielDistrax1988 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 11:09:
... een bureau zei ik, geen vrouwen blok met zoveel mogelijk laden en teksten erop
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Zelfbouw. Mijn bureau bestaat uit meubelpanelen. Licht gekleurd hout voor de kastjes, beuken voor de deuren, wat vuren balkjes en een blad van merbau lamelparket. De inboor scharnieren zijn wel van ikea.Distrax1988 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 11:00:
Klinkt goed heb je hier toevalig een screen van of had je die al gepost.bouwfraude schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 11:21:
[...]
Zelfbouw. Mijn bureau bestaat uit meubelpanelen. Licht gekleurd hout voor de kastjes, beuken voor de deuren, wat vuren balkjes en een blad van merbau lamelparket. De inboor scharnieren zijn wel van ikea.
Met een mooi blad ben je inderdaad al een heel end. ik ga dit ook zeker overwegen thanks.
Is natuurlijk ook geen ikea en bterbed kwaliteitDistrax1988 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 11:09:
[ Voor 14% gewijzigd door Tylen op 08-08-2011 11:32 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
• Ga niet offtopic.
• Maak thumbnails van maximaal 640 pixels breed.
• Post je eigen Mac. Niet die van een ander, en ook niet de Mac op je werk/school/stage.
• Vertel ook wat over je Apple en misschien de dingen er omheen.
• Lees ook de topicstart voordat je hier post.
• Ga niet offtopic.
• Maak thumbnails van maximaal 640 pixels breed.
• Post je eigen Mac. Niet die van een ander, en ook niet de Mac op je werk/school/stage.
• Vertel ook wat over je Apple en misschien de dingen er omheen.
• Lees ook de topicstart voordat je hier post.