Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
mark_vb schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 14:07:
[...]

Je kan je opslagruimte (niet geheugen) uitbreiden met een sdxc kaartje (64GB) dit is natuurlijk een stuk trager dan de ingebouwde SSD, maar goed genoeg voor media en documenten. Ik zou overigens gewoon 100€ extra uitgeven voor de 128GB versie. De SSD is niet te vervangen.

Volgens MS heb je ongeveer 30GB over op een 64GB surface, maar je kunt een deel daarvan reclaimen door je recoverypartitie naar een usbstick te verhuizen..

Na de 8.1 update zou Windows minder ruimte in moeten nemen trouwens...
Ach domme ik...ik bedoelde uiteraard opslagruimte. Met trager bedoel je zeker qua verwijderen of kopiëren van bestanden naar die sdxc kaart? Dus stel ik zou een 128GB Surface Pro halen, dan kan ik er nog maximaal 64GB sdxcv aan toevoegen? En van microSD, microSDHC, en microSDXC, is SDXC de snelste? Sorry ik ben alles behalve thuis in die dingen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door devilsnight op 27-06-2013 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Zowel de 64GB als de 128GB Surface pro kunnen uitgebreid worden met een microSDXC kaartje. Ik weet niet wat de max van SDXC is maar volgens mij best wel hoog.

Ik zou ook voor de 128GB versie gaan btw. Tenzij je het leuk vind om opslagruimte te managen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ramon schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 14:56:
Zowel de 64GB als de 128GB Surface pro kunnen uitgebreid worden met een microSDXC kaartje. Ik weet niet wat de max van SDXC is maar volgens mij best wel hoog.

Ik zou ook voor de 128GB versie gaan btw. Tenzij je het leuk vind om opslagruimte te managen.
Oooh dat is heel goed om te weten. Want ik dacht even dat om een of andere gekke reden 128GB de max was. Dus stel ik haal een 128GB Surface Pro en ik koop deze erbij

pricewatch: Kingston SDXC SDX10V/128GB

Dat kan gewoon?

Shit nevermind...dat is geen micro sdxc, lijkt erop dat 64gb de max is.

En ik neem aan dat er maar één microsdxc slot is, dus dan begrijp ik wel waarom mensen de 128gb versie aanraden.

[ Voor 12% gewijzigd door devilsnight op 27-06-2013 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-09 16:35
devilsnight schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 15:31:
[...]
Shit nevermind...dat is geen micro sdxc, lijkt erop dat 64gb de max is.

En ik neem aan dat er maar één microsdxc slot is, dus dan begrijp ik wel waarom mensen de 128gb versie aanraden.
Ja, sorry, ik was niet heel duidelijk, ik bedoelde inderdaad dat 64gb op dit moment de max is voor een microsdxc. overigens is er wel wat verschil in snelheid wat betreft sdxc kaarten... maar vanaf een bepaalde snelheid is de kaartlezer van de Surface de bottleneck, even zoeken dus naar wat het beste kaartje is, er zijn er een paar voorbijgekomen in deze thread.

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:53
http://channel9.msdn.com/Events/Build/2013/1-001

Deze video brengt iets interessants met zich mee, de link verwijst naar de Build keynote van MS. in minuut 48 wordt echter Visual Studio 2013 gepresenteerd met de nieuwe "performace features". Hij draait een App en VS2013 meet het energieverbruik ervan.

Wat blijkt, als die App constant draait blijft het apparaat waarop het wordt uitgevoerd 9.17 uur in leven. Dat is dus een stuk meer dan de huidige Surface Pro, en VS2013 wordt op een Surface (pro) uitgevoerd, is dat denken jullie al de nieuwe SP met een haswell? of komt het omdat hij de app maar 8 seconden laat meten... (erg speculatief, ik weet het :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik heb waarschijnlijk zaterdag een Surface Pro 128GB (wel tweedehands, echter wel sealed doos) en daar zit geen keyboard bij. En ik kan maar niet voor mezelf uitmaken of ik nou voor een touch of een typecover wil gaan. Ik vind de touch qua look heel tof en de type wat minder. Ik heb ze beide nu meerdere keren uitgetest in de winkel in Word 2013, en al valt touch me nog reuze mee...type is uiteraard veel sneller en beter. Sommige mensen zeggen dat touch puur gewenning is. Hoe denken jullie hierover? Ik kan overigens voor 60 euro een nieuwe touch cover bij Used Products halen ipv dus 129 voor zo'n type, decisions!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de type lekkerder typen dan de touch.
Echter als je het keyboard naar achteren vouwt, voelt de touch fijner aan als je de Surface vast houdt op zo'n moment.

Overigens nu 8.1 aan het installeren op de Surface Pro. Trucje:
IF YOU ARE NOT SURE ABOUT ANY OF THE BELOW STEPS, DO NOT FOLLOW THIS GUIDE.

1. Change your Language and Region to EN-US through Control Panel - Language

2. Ensure you have installed the EN-US language pack.

3. Open registry editor and navigate to HKLM\System\CurrentControlSet\Control\NIs\Language. Find "InstallLanguage" and change this to 0409 (En-US)

4. Save and reboot.

5. Download and install the preview installer from http://windows.microsoft....indows-8/download-preview (or use one of the aforementioned workarounds)

6. On reboot, check the reg key above is still set to 0409, then run WSReset.exe in an elevated command prompt. Let this complete, then you should be able to download the 8.1 preview update!
http://answers.microsoft....b?page=1&tm=1372358132656

Language Settings niet op EN gezet, gewoon op NL laten staan.
Language Pack wel op EN (stond ie al)
En de registrykey aangepast + reboot.
(WSReset niet gedaan)

Kreeg daarna netjes Win 8.1 with Media Center aangeboden (Media Center had ik al geïnstalleerd op mij Surface Pro)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2013 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeNer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 22:07
De ISO bestanden zijn inmiddels ook beschikbaar ;)

Mijn laptop kon ik zonder moeite een update uitvoeren. Daar is ie nu mee bezig (Applying PC Settings 90%), dat was namelijk een engelstalige windows.

Eerst maar is kijken hoe 8.1 bevalt en dan kijken of ik het op mijn surface pro ga zetten.

Enne;
devilsnight schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 17:58:
Ik heb waarschijnlijk zaterdag een Surface Pro 128GB (wel tweedehands, echter wel sealed doos) en daar zit geen keyboard bij. En ik kan maar niet voor mezelf uitmaken of ik nou voor een touch of een typecover wil gaan. Ik vind de touch qua look heel tof en de type wat minder. Ik heb ze beide nu meerdere keren uitgetest in de winkel in Word 2013, en al valt touch me nog reuze mee...type is uiteraard veel sneller en beter. Sommige mensen zeggen dat touch puur gewenning is. Hoe denken jullie hierover? Ik kan overigens voor 60 euro een nieuwe touch cover bij Used Products halen ipv dus 129 voor zo'n type, decisions!!!
Ik heb sinds de release een touchcover en dat bevalt goed hoor. Enige waar ik ff aan moest wennen is het feit dat je niet echt een randje tussen de toetsen voelt. Vooral fijn is dat je je vingers op de toetsen kan leggen zonder dat je meteen wat typt. Ik kan aardig goed typen met de touchcover ondertussen.

[ Voor 142% gewijzigd door eeNer op 27-06-2013 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkuhqhp
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-08 10:41
En hoe bevalt 8.1? Is het heel vernieuwend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
Beste omschrijving momenteel vind ik uncanny.
En het is een beetje instabiel op sommige punten, maar het is dan ook een preview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
eeNer schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 21:30:
De ISO bestanden zijn inmiddels ook beschikbaar ;)

Mijn laptop kon ik zonder moeite een update uitvoeren. Daar is ie nu mee bezig (Applying PC Settings 90%), dat was namelijk een engelstalige windows.

Eerst maar is kijken hoe 8.1 bevalt en dan kijken of ik het op mijn surface pro ga zetten.

Enne;

[...]

Ik heb sinds de release een touchcover en dat bevalt goed hoor. Enige waar ik ff aan moest wennen is het feit dat je niet echt een randje tussen de toetsen voelt. Vooral fijn is dat je je vingers op de toetsen kan leggen zonder dat je meteen wat typt. Ik kan aardig goed typen met de touchcover ondertussen.
Hmmmm. Misschien dan toch gewoon die touch cover een kans geven. Je hoort ook een geluidje elke keer wanneer je typt toch? Eigenlijk is dat wel zo fijn, want ik stond gisteren in een winkel en dat geluidje hoorde ik niet en ik merkte echt dat het minder ging. Ik had minder goed door of ik de toetsen nou hard genoeg had ingedrukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
ikkuhqhp schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 10:22:
En hoe bevalt 8.1? Is het heel vernieuwend?
Het is een .1 release, wat voor vernieuwing verwacht je? Zie het eerder als een tweak-release, net zoals Windows 7 tov Vista.

Afgezien daarvan bevalt het mij uitstekend. Het lijkt hier stabieler dan 8.0. Metro IE11 is een stuk stabieler dan Metro IE10 en is tot nu toe nog niet gecrashed. Ik heb ook geen last meer gehad van dat het verbinden met Wifi na standby lang duurde, wat ik op 8.0 nog wel vaak last van had. De vernieuwde search is erg fijn, gelukkig geen splitsing meer tussen apps/files/settings!

Slide down voor "all apps" vind ik ook een goede vinding, achteraf heel erg logisch om het zo te doen. En consistent met Windows Phone.

Nog niet getest maar een grote verbetering voor Surface Pro users zal het scalen per scherm zijn. Zo kan je de Surface Pro op 150% scaling laten staan en een aangesloten scherm op 100% zetten zodat het er daar ook goed uit ziet. Dan is het dus eindelijk goed mogelijk om de Surface Pro serieus te gebruiken.

Daarnaast heb ik ook gezien dat de scaling van desktop applicaties beter werkt nu. Bijvoorbeeld Sublime Text (een text editor). Onder 8.0 viel er daar een randje onder de taakbalk, door de scaling, dit gaat in 8.1 nu goed.

Van mij mag MS zo doorgaan, volgend jaar oktober 8.2 etcetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkuhqhp
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-08 10:41
Hmm, ik had een Media Center Pack key van internet geplukt. Ze werden eerst gratis uitgedeeld als je pro had en er stonden dus een heleboel legale gratis keys op internet. Dus die voer ik in: "uw key is geaccepteerd". Vervolgens gaat hij installeren en rebooten en zegt hij daarna dat windows niet geactiveerd kon worden :F Dus ik heb net ff een reset moeten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
Ramon schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 13:59:
[...]

Het is een .1 release, wat voor vernieuwing verwacht je? Zie het eerder als een tweak-release, net zoals Windows 7 tov Vista.

Afgezien daarvan bevalt het mij uitstekend. Het lijkt hier stabieler dan 8.0. Metro IE11 is een stuk stabieler dan Metro IE10 en is tot nu toe nog niet gecrashed. Ik heb ook geen last meer gehad van dat het verbinden met Wifi na standby lang duurde, wat ik op 8.0 nog wel vaak last van had. De vernieuwde search is erg fijn, gelukkig geen splitsing meer tussen apps/files/settings!
Windows Vista naar 7 was toch wel een heel wat grotere stap dan dit... maar dat is geen kritiek, 8.1 is er ook een heel stuk sneller dan 7 na Vista.

Voor mij is IE11 heel wat minder stabiel dan IE10, maar de mogelijkheid om 2 browserwindows naast elkaar te zetten in modern UI vind ik een enorme verbetering, evenals het vrijer bepalen van de Side-by-side groottes.

Wel heel jammer vind ik dat de Photo's app geen hub meer is, maar slechts lokale images toont (geen Facebook, Flickr, Skydrive of NAS) het was een fijne app, geheel volgens de WP filosofie, nu moet je overal een app voor openen (apps die er overigens nog niet zijn)

Ook Music is er naar mijn mening op achteruit gegaan. Het zou mooi zijn als MS gewoon functionaliteit zou toevoegen ipv alweer de manier van werken op de schop te nemen.

En dan is er ook het zoeken, mooi hoor, die nieuwe manier van overal zoeken, maar ik vond het toch wel fijn dat ik zonder een app te openen binnen specifieke apps kon zoeken, dit is ook weer totaal veranderd. Er zitten een hoop goede ideeën in 8.1, maar het is ook behoorlijk vervreemdend op sommige punten.

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeNer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 22:07
Ik heb nog niet zo heel veel met 8.1 kunnen spelen op mijn laptop maar ik ben nog niet helemaal over uit of ik het op mijn Surface ga zetten. Ik ben nog niet tevreden over de manier waarop skydrive werkt. De desktop app voor skydrive is er niet meer. Skydrive zit nu ingebakken. Opzich geen probleem maar het synchroniseert bij mij voor geen meter meer. Ik heb alles op offline beschikbaar staan wat als het goed is moet betekenen dat ie hetzelfde werkt als voorheen. Dat doet het dus niet en zolang dat nog niet lekker werkt ga ik nog niet beginnen aan het installeren op m'n surface.

vanavond nog maar eens op mijn gemak naar de rest kijken. De background in de metro start menu is wel Super! Daarnaast zijn de tegels van desktop apps nu ook gekleurd wat wel mooi is! De nieuwe snapview is ook geweldig en eindelijk kun je meerdere metro apps draien verdeeld over meerdere monitoren. Heel veel mooie verbeteringen. En als het goed is kun je de scaling per scherm instellen nu wat voor de surface ideaal zou zijn met een multimonitor opstelling.

[ Voor 28% gewijzigd door eeNer op 28-06-2013 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Er is mij verteld dat de Surface behoorlijk warm, zelfs heet kan worden terwijl er heel weinig aan de gang is op de Surface op dat moment. Is dit gewoon puur een pech geval van iemand of hebben jullie hier ook wel wat last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iridium
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:15
Mijn Surface Pro kan wel warm worden, maar niet zó dat het heet is. Goed warm komt zo nu en dan voor. Met name als ik met grafische zaken bezig ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Iridium schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 23:05:
Mijn Surface Pro kan wel warm worden, maar niet zó dat het heet is. Goed warm komt zo nu en dan voor. Met name als ik met grafische zaken bezig ben.
Ik heb zelf niet veel ervaring met tablets, maar iets zegt me dat al die tablets dat wel worden. Echt niet alleen de Surface lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
In mijn ervaring wordt de Surface Pro niet uitzonderlijk warm nee. Kijk ook naar de warmtebeelden die t.net heeft gemaakt tijdens het draaien van Furmark: reviews: Surface Pro: Microsofts hardware-ideaal voor Windows 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik heb het niet kunnen vinden op Microsoft's site, dus vraag ik het hier maar even. Ik kan een Surface Pro particulier krijgen voor een zeer schappelijke prijs. Het ding is nog niet geregistreerd, dus ik zal sowieso die garantie hebben. Maar er zit echter (nog) geen aankoopbon bij de Surface. Nou is mij verteld dat Microsoft heel moeilijk kan doen als ik problemen zou krijgen met de Surface, maar ik kan geen aankoopbon tonen. Hebben mensen hier al ervaring mee of weten zij dit?

Ik weet wel toen met mijn Sony Vaio laptop gehad dat Sony inderdaad een kopie van de bon wilde zien...dus tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaowoo
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Sinds gisteren trotse eigenaar van surface pro.. gisteren probeerde ik een Samsung s2 usb disk drive te koppelen. Dit lukt dus niet.. je hoort wel het geluidje van plug and plat continu, zie de led lichtje vd steeds disk aan en uit gaan. In service manager zie geen onbekende drivers.. Op mijn gewone desktop wordt de disk gewoon gemount. Zou de drive te weinig stroom krijgen, het heeft slechts een micro usb aansluiting. Heb ook power management op hoog gezet, dat heeft ook niet geholpen.

Iemand idee?

Edit:
Zit ernaar uit dat usb poort te weinig spanning geeft. Heb maar een usb 3 powered hub moet kopen :|

[ Voor 9% gewijzigd door shaowoo op 01-07-2013 05:52 ]

IT Freelancer since 2005, and still loving it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
shaowoo schreef op zondag 30 juni 2013 @ 16:37:
Sinds gisteren trotse eigenaar van surface pro.. gisteren probeerde ik een Samsung s2 usb disk drive te koppelen. Dit lukt dus niet.. je hoort wel het geluidje van plug and plat continu, zie de led lichtje vd steeds disk aan en uit gaan. In service manager zie geen onbekende drivers.. Op mijn gewone desktop wordt de disk gewoon gemount. Zou de drive te weinig stroom krijgen, het heeft slechts een micro usb aansluiting. Heb ook power management op hoog gezet, dat heeft ook niet geholpen.

Iemand idee?

Edit:
Zit ernaar uit dat usb poort te weinig spanning geeft. Heb maar een usb 3 powered hub moet kopen :|
Wellicht proberen met je Surface aan de voeding? Soms geven USB poorten op laptops minder stroom door power conservation settings, op batterij.

En in reactie tot het warm worden van de SP: is bij mij nog nooit om onverklaarbare redenen gebeurd. Als de Surface aan de lader hangt wil hij wel wat warmer worden, en het warmst tijdens een spelletje Civ V aan de netspanning, maar niet tot vastlopers toe, zoals heel wat andere ultrabooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtv
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 18:50

rtv

Ik krijg in de agenda de google calender account niet aan de praat. geeft een foutmelding "unable to connect"

--
edit

Na een update van de agenda is de optie om een google calender toe te voegen verdwenen......

[ Voor 33% gewijzigd door rtv op 04-07-2013 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik weet niet of ik het hier moet vragen, maar ik begrijp niets van die People app. Ik startte de Surface Pro voor het eerst op net en meteen zie ik een foto van iemand die allang niet meer in mijn vriendenlijst staat en toch staat hij vrolijk in dat previewtje, heel erg irritant. Hoe kan ik dit wijzigen? Ik heb hem in de app ook wederom verwijderd, maar hij lijkt het niet te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Sinds gister via mijn werk een Surface Pro ontvangen, om te testen tegen alle andere tablets.
Zat te twijfelen tussen de Pro en de RT, maar met de Pro kan ik 'm voor alles gebruiken en in principe ook het RT-deel testen (onderscheid is soms misschien wel wat lastig).
devilsnight schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 01:40:
Ik weet niet of ik het hier moet vragen, maar ik begrijp niets van die People app. Ik startte de Surface Pro voor het eerst op net en meteen zie ik een foto van iemand die allang niet meer in mijn vriendenlijst staat en toch staat hij vrolijk in dat previewtje, heel erg irritant. Hoe kan ik dit wijzigen? Ik heb hem in de app ook wederom verwijderd, maar hij lijkt het niet te updaten.
People app gebruikt je live account en dus mensen uit Messenger. Als je dat al een tijd niet meer gebruikt, kunnen er mensen uit die lijst nu weer opduiken.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
MrSleeves schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 08:14:
Sinds gister via mijn werk een Surface Pro ontvangen, om te testen tegen alle andere tablets.
Zat te twijfelen tussen de Pro en de RT, maar met de Pro kan ik 'm voor alles gebruiken en in principe ook het RT-deel testen (onderscheid is soms misschien wel wat lastig).

[...]

People app gebruikt je live account en dus mensen uit Messenger. Als je dat al een tijd niet meer gebruikt, kunnen er mensen uit die lijst nu weer opduiken.
Ik heb die mensen ook uit Messenger gegooid toen, daarom is het zo raar. Is het niet zelf te wijzigen wie in de preview staan? Ik ga straks eens rustig wat tutorial videos op youtube checken, want Windows 8 is echt iets nieuws voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
devilsnight schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 01:40:
Ik heb van de week precies hetzelfde moeten doen. Bij mij kwam in de people app steeds een favoriet te staan. Op zich was dat een goede vriend, maar om hem nu heel de tijd aan te moeten staren ging mij wat ver.

De oplossing: Log in met je Microsoft account (hotmail/outlook/live) op outlook.com. Ga daar met het menu links bovenin naar contacten en zorg er voor dat je geen favorieten heb. Op dat moment was ik dus mooi die persoon kwijt in mijn people app en start hij op met de meldingen en daarnaast een lijst van contactpersonen!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
PaT schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:08:
[...]

Ik heb van de week precies hetzelfde moeten doen. Bij mij kwam in de people app steeds een favoriet te staan. Op zich was dat een goede vriend, maar om hem nu heel de tijd aan te moeten staren ging mij wat ver.

De oplossing: Log in met je Microsoft account (hotmail/outlook/live) op outlook.com. Ga daar met het menu links bovenin naar contacten en zorg er voor dat je geen favorieten heb. Op dat moment was ik dus mooi die persoon kwijt in mijn people app en start hij op met de meldingen en daarnaast een lijst van contactpersonen!
Super! Ga ik gelijk proberen zodirect.

Heb ik nog een andere, maar redelijk standaard vraag. Al sinds ik laptops gebruik heb ik de laptops eigenlijk 99% van de tijd aan de stroomkabels hangen. Hierdoor gaat de accu natuurlijk een stuk sneller bye bye. Die fout wil ik echt voorkomen. De Surface Pro die ik sinds gisteren heb vervangt mijn laptop en zal dus veel aanstaan. Het is zeker het beste om de Surface gewoon zoveel mogelijk zonder stroomkabel te gebruiken en pas weer aan de stroom hangen wanneer ie echt leeg is? Ik weet het....best een noobie vraag, maar ik wil echt super voorzichtig met mijn spul omgaan.

Ik merk wel dat het scherm van de tablet behoorlijk warm wordt, hebben jullie dat ook?

[ Voor 3% gewijzigd door devilsnight op 04-07-2013 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31
Na de laatste updates van Preview 8.1 (eergisteren dacht ik) is op de desktop van mijn PC het Watermark verdwenen. Maar op de desktop van mijn Surface Pro staat ie er nog steeds. Iemand die iets zinnigs hierover kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Woensdag toen ik de Pro voor het eerste aanzette zag ik nog niets, maar nu tijdens het zwarte introscherm zie ik witte vlekken aan de zijkant, backlight bleeding. Naar mijn weten is er geen MS store in Groningen en volgens mij sowieso in NL nog niet toch? Ik kan hier wel mee leven, want het is alleen zichtbaar op pikzwarte achtergronden, introscherm en tijdens sommige films dus,...maar het moet niet erger worden. Aan de andere kant, ik heb nu nog volop garantie, dus misschien moet ik hem wel opsturen dan, Maar wat een gedoe gelijk weer dan zeg.

[ Voor 13% gewijzigd door devilsnight op 05-07-2013 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
devilsnight schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 13:47:
Woensdag toen ik de Pro voor het eerste aanzette zag ik nog niets, maar nu tijdens het zwarte introscherm zie ik witte vlekken aan de zijkant, backlight bleeding. Naar mijn weten is er geen MS store in Groningen en volgens mij sowieso in NL nog niet toch? Ik kan hier wel mee leven, want het is alleen zichtbaar op pikzwarte achtergronden, introscherm en tijdens sommige films dus,...maar het moet niet erger worden. Aan de andere kant, ik heb nu nog volop garantie, dus misschien moet ik hem wel opsturen dan, Maar wat een gedoe gelijk weer dan zeg.
Die van mij heeft het gelukkig niet, maar er zijn meer klachten over. Lees het volgende maar eens :

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2350863

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Pierre_nr1 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 21:20:
[...]

Die van mij heeft het gelukkig niet, maar er zijn meer klachten over. Lees het volgende maar eens :

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2350863
Ja inderdaad. Maar ik kijk het nog even aan, want gisteren heb ik wat videos gestreamed en die hadden allemaal van die zwarte balken en ik zag de backlight bleeding echt amper tot niet. Dus als het echt voornamelijk in dat korte Surface scherm zichtbaar is, vind ik dat geen ramp. Wat start de Surface met Windows 8 trouwens heerlijk snel op zeg. Ik zet de Surface aan en voordat ik het weet zit ik al in Windows 8. Vreselijk veel sneller dan Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoidyzoid
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-04-2021
Heeft niemand hier last van wegvallende wifi verbindingen ? Ik moet om het uur heropstarten, dit zo wel met de voorgeïnstalleerde win 8 als de preview van 8.1. De marvell controller zou de oorzaak zijn en het komt ook voor bij de RT. DHCP lease info blijft staan maar de netwerkmanager in windows geeft 'limited' connectivity aan.
Kan het wel werkbaar krijgen door 802.11g te gebruiken maar een mobiel apparaat in 2013 hoort gewoon een stabiele verbinding over 802.11n te hebben. Iemand ervaring mee ? Via google vind ik wel een aantal topics maar niet echt een oplossing.
Na 6 jaar en 2 macs was ik graag helemaal terug over gegaan naar win/pc, na drie dagen herinstalleren, en prutsen met drivers beklaag ik het me al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Nee, eigenlijk helemaal geen last van. Als ik eenmaal verbinding heb, blijft hij ook rock-solid, zowel of G als op N. Mijn SP maakt verbinding met een Netgear WNDR3700 router die aan een glasvezelmodem hangt. Ik trek vrijwel de volle 100mbit download helemaal vol met de SP.

Wel duurde het relatief lang voordat het Wifi-N kanaal uberhaupt gezien werd door de SP. Maar dat was slechts een eenmalige actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoidyzoid
Ik ben zo te zien niet de enigste. Toekomstige surface pro eigenaars zijn gewaarschuwd!
Ik heb zelf ook een 100mbit connectie en ben al jaar gewend draadloos via usenet files a 9MB/s binnen te trekken. Ik kan er echt niet bij dat microsoft zo iets essentieel kan verknoeien. Ze willen hervormen naar een devices company en hun nieuwe mobiele vlaggenschip heeft nog geen deftige wifi kaart. Gelukkig hebben ze hun service wel op orde en komt UPS deze van mij morgen ophalen.

http://answers.microsoft....?page=22&tm=1373378325136

http://www.neowin.net/new...-dealing-with-wifi-issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
zoidyzoid schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 17:00:
Ik ben zo te zien niet de enigste. Toekomstige surface pro eigenaars zijn gewaarschuwd!
Ik heb zelf ook een 100mbit connectie en ben al jaar gewend draadloos via usenet files a 9MB/s binnen te trekken. Ik kan er echt niet bij dat microsoft zo iets essentieel kan verknoeien. Ze willen hervormen naar een devices company en hun nieuwe mobiele vlaggenschip heeft nog geen deftige wifi kaart. Gelukkig hebben ze hun service wel op orde en komt UPS deze van mij morgen ophalen.

http://answers.microsoft....?page=22&tm=1373378325136

http://www.neowin.net/new...-dealing-with-wifi-issues
Ik kan exact hetzelfde zeggen over de Macbook Pro's. Afgelopen weekend een weekje in een hotel gezeten op een conferentie in Florence en waar mijn collega's op hun MBP's vaak de WIFI niet eens konden vinden in het netwerk-overzicht, zat ik op mijn Surface Pro lekker te internetten.

Dat jij je Surface Pro wilt retourneren omdat je er geen 9MB/s mee haalt is je goed recht natuurlijk, maar persoonlijk vind ik dat wel een beetje overdreven; je gaat daarmee voorbij aan alle andere pluspunten van het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Ik kan me helemaal in de woorden van Ramon vinden. Er zal uiteindelijk een goed werkende driver komen, ik gebruik nu versie 14.69.17056.73 van 16-11-2012 en die is voor mij stabiel. Ik download vanaf Usenet met een continue 120Mbit draadloos, het maximum wat mijn provider(Ziggo) me biedt. En inderdaad, het Wireless bereik is ongekend, ik zie Access Points die ik nog nooit via een andere device heb gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoidyzoid
Ramon schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 18:55:
[...]

Ik kan exact hetzelfde zeggen over de Macbook Pro's. Afgelopen weekend een weekje in een hotel gezeten op een conferentie in Florence en waar mijn collega's op hun MBP's vaak de WIFI niet eens konden vinden in het netwerk-overzicht, zat ik op mijn Surface Pro lekker te internetten.

Dat jij je Surface Pro wilt retourneren omdat je er geen 9MB/s mee haalt is je goed recht natuurlijk, maar persoonlijk vind ik dat wel een beetje overdreven; je gaat daarmee voorbij aan alle andere pluspunten van het apparaat.
Had ik die mac comment maar achterwege gelaten. Weeral iemand op z'n staart getrapt ;)
Laat ik het zo stellen ook een hp elitebook, dell latitude, htc one , iphone 4S, nexus 7 doen dit zonder problemen. Onderling tussen die devices heb je inderdaad een verschil in bereik. Ik heb dit getest met een netgear fvs318n, atheros pci in een pfsense box en een airport extreme. Ik ga zeker niet voorbij aan het feit dat dit apparaat veel potentieel heeft. Ik wou dan ook m'n mackbookpro dumpen als development laptop. Wat mij betreft is er voor de prijs van een surface niet veel dat beter aansluit bij m'n eisen. Maar dit is voor mij een dealbreaker aangezien buiten usenet ook nog wel m'n intern netwerk intens gebruik. Ik zou graag zo snel mogelijk over wifi tussen clients, servers, nas enz kunnen file share, vnc'en enz. Dit plus de 'limited' connectie met verplichte reboot heeft te veel impact op m'n productiviteit . Ik ging er wel vanuit dit dit een maandagmorgen exemplaar betreft en heb dus gewoon een nieuwe gevraagd.

Dus Ramon jij kan dan wel internetten maar kan je betrouwbaar 802.11n gebruiken of niet ? Is me niet echt nog duidelijk of dit nu een probleem is dat iedere surface pro treft. Pierre_nr1 heb jij ook bewust die drivers geïnstalleerd om dit op te lossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
zoidyzoid schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 21:52:
[...]
Dus Ramon jij kan dan wel internetten maar kan je betrouwbaar 802.11n gebruiken of niet ? Is me niet echt nog duidelijk of dit nu een probleem is dat iedere surface pro treft. Pierre_nr1 heb jij ook bewust die drivers geïnstalleerd om dit op te lossen ?
Zoals ik al zei, op Wifi-N en een Netgear WNDR3700 echt nada nakkes niets geen problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:27

danplo

The Force is strong with me

PaT schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 22:05:
[...]

Zoals ik al zei, op Wifi-N en een Netgear WNDR3700 echt nada nakkes niets geen problemen
Ik heb precies dezelfde router en ook niks nada noppes problemen met mijn Surface Pro :9

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
zoidyzoid schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 21:52:
[...]

Had ik die mac comment maar achterwege gelaten. Weeral iemand op z'n staart getrapt ;)
Het ging me niet om de mac/niet-mac maar om het feit dat de Surface Pro door zijn twee antennes een beter bereik heeft dan apparaten die dat niet hebben. MBP's toevallig omdat mijn collega's die hebben en ik het dus daarmee heb ondervonden.
Laat ik het zo stellen ook een hp elitebook, dell latitude, htc one , iphone 4S, nexus 7 doen dit zonder problemen. Onderling tussen die devices heb je inderdaad een verschil in bereik. Ik heb dit getest met een netgear fvs318n, atheros pci in een pfsense box en een airport extreme.
Ik heb zelf een Linksys 610n en heb geen problemen. Ik heb wel 5Ghz uitgezet in de router. Overigens draai ik wel de 8.1 preview op mijn Surface Pro.
Ik ga zeker niet voorbij aan het feit dat dit apparaat veel potentieel heeft. Ik wou dan ook m'n mackbookpro dumpen als development laptop. Wat mij betreft is er voor de prijs van een surface niet veel dat beter aansluit bij m'n eisen. Maar dit is voor mij een dealbreaker aangezien buiten usenet ook nog wel m'n intern netwerk intens gebruik. Ik zou graag zo snel mogelijk over wifi tussen clients, servers, nas enz kunnen file share, vnc'en enz. Dit plus de 'limited' connectie met verplichte reboot heeft te veel impact op m'n productiviteit . Ik ging er wel vanuit dit dit een maandagmorgen exemplaar betreft en heb dus gewoon een nieuwe gevraagd.
Ik ben benieuwd of je met de nieuwe beter resultaat hebt. Je kán natuurlijk proberen om wat settings in je router te tweaken? Misschien kan je daarmee het voor jou oplossen.
Het zal wel in de combinatie Surface Pro/router zitten. Niet iedereen ondervind het probleem.
Sowieso heb ik vaker gemerkt dat Apple Wifi hardware dingen die niet van Apple zijn niet zo leuk vindt, zoals Android telefoons enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Ik heb eigenlijk geen problemen met mijn surface pro heb op de meeste plaatsen in mijn huis betere ontvangst dan met mijn een 5 jaar oude laptop.

Gisteren trouwens steam geinstalleerd en samen met xbox controller en big picture mode gespeeld en moet zeggen dat dit best wel cool en goed te doen is. Handig als portable game systeem :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Een week en twee dagen verder en ik vind de Pro echt de bom. Ik gebruik IE 10 als browser, want het werkt fantastisch voor een tablet. Heel vaak gebruik ik de Pro zowel als tablet en tegelijk als pc/laptop, want typen gebeurd gewoon via de touchcover. Daar heb ik even een vraag over.

Ik merk dat er bij mij op de keys heel snel vlekken/vingerafdrukken onstaan op de keys, ook op het touchpad vrij veel. Ik heb de eerste paar dagen het schoongeveegd met een soort brillendoekje maar dat helpt niet genoeg. Net een puntje van een theedoek vochtig gemaakt en geprobeerd en het hielp wel wat, maar niet genoeg. Enig advies hiervoor?

Dit bedoel ik

https://www.dropbox.com/s...13-07-12%2017.10.25-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
devilsnight schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:15:
Een week en twee dagen verder en ik vind de Pro echt de bom. Ik gebruik IE 10 als browser, want het werkt fantastisch voor een tablet. Heel vaak gebruik ik de Pro zowel als tablet en tegelijk als pc/laptop, want typen gebeurd gewoon via de touchcover. Daar heb ik even een vraag over.
Idd, ben zelf al sinds het begin gebruiker van chrome maar op de surface pro is hij gewoon echt niet te gebruiken. Onscreen keyboard komt bijna nooit opduiken als je ergens op een tekstvak drukt. Gebruik nu ook IE10 en ben hier zeker niet ontevreden over maar ik heb nogal veel favorieten staan en dit is echt wel ongemakkelijk in gebruik bij IE10 in "Metro" mode. Iemand tips voor chrome of IE10 zodat het iets makkelijker wordt in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Grompie schreef op maandag 15 juli 2013 @ 08:42:
[...]

Iemand tips voor chrome of IE10 zodat het iets makkelijker wordt in gebruik?
Een beetje een non-antwoord, maar wacht op Windows 8.1 met IE11. Die heeft de favorieten op dezelfde manier verwerkt als de desktop versie. Dus mappen structuur en ze blijven op de volgorde staan waarin jij ze hebt neergezet (dat moet je volgens mij wel eerst doen in de desktop versie). Stukken makkelijker in gebruik.

In de tussentijd is het een beetje klungelen met favorieten in de IE10 app naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speculaasje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 12:49
Inmiddels ook in het bezit van een Surface Pro 128GB. Via een collega een exemplaar kunnen krijgen van de WPC, waar ze voor 500 dollar over de toonbank gingen i.t.t. belachelijke 1000 euro wat ze er hier voor vragen.

Gisteren een Type Cover erbij gehaald voor 130 euro, maar voor dat geld had ik toch wel een wat beter touchpad / toetsenbord verwacht. Vooral het touchpad is redelijk dramatisch. Misschien toch maar eens een USB hubje kopen en me muis gebruiken.

Voor de rest is het geweldig speelgoed. Begin ondertussen ook de meerwaarde van de Metro interface in te zien nu ik regelmatig via de Touch interface werk.

Sommige apps zoals Skype en Lync hadden wel een wat betere uitwerking kunnen krijgen maar het voldoet voor nu.

Wellicht eens de 8.1 trial proberen. Eens zien wat dat allemaal voor mooi's brengt....

*edit* Ook hier problemen gehad met Wifi N in het begin. Na het updaten van de drivers werkt het goed. Wel erg slordig dat ze het op die manier uitleveren, je gaat me niet vertellen dat ze deze basis functionaliteit niet hebben getest.

Binnenkort het apparaatje maar eens meenemen naar me werk. Kijken of het daar ook zo fijn werkt.

[ Voor 16% gewijzigd door Speculaasje op 18-07-2013 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:58
devilsnight schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 17:15:
Ik merk dat er bij mij op de keys heel snel vlekken/vingerafdrukken onstaan op de keys, ook op het touchpad vrij veel. Ik heb de eerste paar dagen het schoongeveegd met een soort brillendoekje maar dat helpt niet genoeg. Net een puntje van een theedoek vochtig gemaakt en geprobeerd en het hielp wel wat, maar niet genoeg. Enig advies hiervoor?
Ik gebruik voor de TouchCover een zachte spons, water en afwasmiddel. Dat doe ik nu een half jaar heel regelmatig. Afspoelen onder koud stromend water.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
The Lord schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 18:26:
[...]

Ik gebruik voor de TouchCover een zachte spons, water en afwasmiddel. Dat doe ik nu een half jaar heel regelmatig. Afspoelen onder koud stromend water.
Wacht even....je bedoelt toch niet de gehele touchcover afspoelen? Wat ik apart vind is dat het echt alleen maar bij bepaalde keys is. Zoals de I bij mij, en de H, backspace, maar enter bijvoorbeeld totaal niet. De D ook amper enzovoort...heel raar. Heb net de zachte kant van een spons gebruikt en wat warm water met afwasmiddel en voorzichtig de cover schoongemaakt.....en weg is het. Top! ;)

IE 10 Metro is heel tof zolang je niet Youtube muziek wil luisteren en kunnen multitasken naar andere apps, dan stopt de muziek gelijk. Ook iets raars...ik kan niet eens in mijn PM box kijken hier op Tweakers in IE10, zelfs niet eens het dropdown menu naast mijn naam.

[ Voor 28% gewijzigd door devilsnight op 20-07-2013 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:58
devilsnight schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 14:41:
[...]Wacht even....je bedoelt toch niet de gehele touchcover afspoelen?
Nou ja, helemaal... :+ Het stuk wat ik schoon heb gemaakt spoel ik voorzichtig af, zodat het van de connector vandaan loopt.
Wat ik apart vind is dat het echt alleen maar bij bepaalde keys is. Zoals de I bij mij, en de H, backspace, maar enter bijvoorbeeld totaal niet. De D ook amper enzovoort...heel raar.
Ik zie het duidelijk op de toetsen die ik het meest gebruik. En ik wis nogal eens cookies om e.e.a. te testen. Dan moet ik op veel sites opnieuw het e-mail adres en wachtwoord ingeven om mijn gegevens te gebruiken. En dat zie ik dan dus terug...

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Jeroen de Wit schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 18:17:
Inmiddels ook in het bezit van een Surface Pro 128GB. Via een collega een exemplaar kunnen krijgen van de WPC, waar ze voor 500 dollar over de toonbank gingen i.t.t. belachelijke 1000 euro wat ze er hier voor vragen.
Ben benieuwd of de prijs voor de Surface Pro in de winkel ook nog gaat zakken. Voor die prijs zou ik hem ook wel kopen. Had eigenlijk ook de aankondiging voor de Surface Pro 2 wel verwacht, maar misschien komt dat snel...
*hmmm, misschien gaat dit teveel over de prijs*

[ Voor 4% gewijzigd door ViNcE op 21-07-2013 11:45 ]

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Misschien is dit al sinds dag 1 zo, maar vooral in het midden van de touch cover merk ik dat hij los zit. Als ik op de spacebar druk dan merk ik echt dat het vastgelijmd lijkt te zitten, maar dit is niet het geval bij alle keys van Q naar M. Is dit bij jullie ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
devilsnight schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 19:51:
Misschien is dit al sinds dag 1 zo, maar vooral in het midden van de touch cover merk ik dat hij los zit. Als ik op de spacebar druk dan merk ik echt dat het vastgelijmd lijkt te zitten, maar dit is niet het geval bij alle keys van Q naar M. Is dit bij jullie ook zo?
Bij die van mij is dat niet, is het erg irritant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Pierre_nr1 schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 21:51:
[...]

Bij die van mij is dat niet, is het erg irritant?
Het is al weer goed. De dag erna was het ineens weg. Kan het door de zieke hitte gekomen zijn toen? Dat het daardoor los ging zitten ofzo? Het is nu echt helemaal weer normaal gelukkig.

Qua dat backlight bloeding...het lijkt niet erger te worden en ik kijk nu vrijwel dagelijks een film of serie waar je boven en onder zwarte balken hebt. Wel blijft de tablet behoooooorlijk warm worden wanneer ik een video stream of gewoon alleen al tijdens het gebruik van Skype. Het wordt dan voornamelijk boven aan de achterkant behoorlijk warm. Ik heb echter totaal geen ervaring met tablets dus misschien is dit wel normaal. Heet is het niet te noemen, want heet is niet vast te pakken en dat is gelukkig niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Ja, de SP is een heethoofdje, wordt erg snel warm. Schijnt normaal te zijn. Ik heb deze cover besteld, heb dezelfde voor mijn Nexus 7 en bevalt me erg goed. Dus mijn SP krijgt ook een jasje aan :)

http://www.amazon.co.uk/M...keywords=moko+surface+pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Pierre_nr1 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 10:18:
Ja, de SP is een heethoofdje, wordt erg snel warm. Schijnt normaal te zijn. Ik heb deze cover besteld, heb dezelfde voor mijn Nexus 7 en bevalt me erg goed. Dus mijn SP krijgt ook een jasje aan :)

http://www.amazon.co.uk/M...keywords=moko+surface+pro
Zo dat kun je wel zeggen inderdaad. Net had ik effe een Skype videogesprek en het ding werd gewoon echt heeeeel warm, tegen heet aan. Het scherm voelde ook echt zeer warm aan en ik kon de fan volop horen. Terwijl het ding meestal zo stil is als maar kan. Ik blijf het wel goed in de gaten houden.

Ik ga straks in Augustus naar Gamescom voor onze site en dan gaat de SP absoluut mee. Ik heb echter nog geen goede opbergtas, om het maar zo te noemen. Any ideas? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
devilsnight schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 13:52:
[...]

Zo dat kun je wel zeggen inderdaad. Net had ik effe een Skype videogesprek en het ding werd gewoon echt heeeeel warm, tegen heet aan. Het scherm voelde ook echt zeer warm aan en ik kon de fan volop horen. Terwijl het ding meestal zo stil is als maar kan. Ik blijf het wel goed in de gaten houden.

Ik ga straks in Augustus naar Gamescom voor onze site en dan gaat de SP absoluut mee. Ik heb echter nog geen goede opbergtas, om het maar zo te noemen. Any ideas? :)
[WRT] [W8] Accessoires voor de Surface RT/Pro

Staan er genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Vraagje..

Weet iemand een site voor Windows 8 nieuws en nieuws over nieuwe/interessante apps?
WPCentral doet soms mee maar is vooral gericht op WP natuurlijk..

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrabel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 16:40
Scrisissszzz schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:30:
Vraagje..

Weet iemand een site voor Windows 8 nieuws en nieuws over nieuwe/interessante apps?
WPCentral doet soms mee maar is vooral gericht op WP natuurlijk..
Win Beta
Windows RT Source
Beta News
Windows Info
Neowin
Make Use of
Softpedia
P.T. Supersite for Windows
Your Windows Tablet
Tablet Guide
Gimzo's Freeware
Great Windows Apps
MetroStore Scanner
Windows 8 Review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransvB
  • Laatst online: 18-07 18:10
Beste,

Ik ben een student ICT Software Engineering en heb een nieuwe laptop nodig.
Naast mijn studie ben ik actief binnen een landelijk bestuur waardoor ik elke week wel moet reizen.
Ik heb een poosje naar ultrabooks gekeken ivm de mobiliteit en deze bevielen me zeer, maar mijn oog viel op de Surface Pro en ik wil graag weten of dit een geschikte vervanging is van een laptop.
De programma's die ik draai(eclipse en Visual Studio C#) lijken mij zeker geen probleem voor deze i5.
Van de type cover weet ik niet of deze fijn genoeg typt om op te programmeren? (draadloze muis wordt het sowieso wel, maar is een draadloos toetsenbord meenemen een must?)
Is de grote van het scherm fijn om een aantal uur achter elkaar op te werken of is het daar toch echt te klein voor?
Thuis zal ik de Surface inpluggen op een extern scherm met toetsenbord en muis erbij, dus dit is van geen belang.

Mijn alternatief zou dus een ultrabook zijn(en waarschijnlijk de vaio pro 13), maar op een of andere manier trekt de surface me toch wel meer(soort ultieme gadget?)

Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen bij deze keuze, alle tips zijn in elk geval welkom, ik sta overal voor open.

Alvast bedankt,

Frans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Ik programmeer niet, maar ben wel veel bezig met Office zaken. Daar valt prima mee te werken op de Surface. Hij is heerlijk vlot, lekker compact.
Met de Typecover heb ik wel behoorlijk vaak dat spaties gemist worden. Ik ben nog aan het uitzoeken of het aan mij ligt, of dat dat aan de typecover te verwijten valt. Verder typt het ding prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik ben voor mijn werk volledig overgegaan van een macbook pro retina 15" naar de surface pro. Ik programmeer dagelijks in visual studio en heb daarnaast office en andere programma's open staan. Dit werkt prima, gewoon goed snel. Op mijn werk heb ik hem aan een extern scherm hangen en op mijn thuiswerkdag sluit ik alleen een extern toetsenbord aan. De surface pro heeft mijn retina macbook overbodig gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Ik gebruik de Surface Pro thuis voor webontwikkeling met Python Django. Ik gebruik Sublime Text als editor, daarnaast een Ubuntu Server VM om te hosten en heb veel browsers open om te testen. Dit is allemaal geen probleem voor de Pro! Op mijn werk gebruik ik de Pro meer als test-machine, om IE10, IE11 en andere browsers op Windows te testen.

Ikzelf vind van al mijn laptops die ik heb gehad de Surface Pro met Type Cover het beste typen omdat het toetsenbord zo lekker laag is. Als je een beetje de keyboard-shortcuts leert hoef je eigenlijk ook niet echt een losse muis erop aan te sluiten, vind ik.

Zoals al eerder heb gezegd heb ik mijn Vaio Z 13" en een Acer W500 tablet weggedaan en vervangen voor de Surface Pro. Heb vroeger ook nog een VAIO B (ofzo) en een hele cheape HP DV5 gehad. Enige wat mij weer naar de winkel zou kunnen sturen is een nieuwe Surface :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Didyoumeetmax?
  • Laatst online: 04-01 17:29
Na 3 maanden plezier van de Pro ga ik toch verder kijken naar iets anders. Ik vind het werken met photoshop erg leuk, maar het is toch meer een gimmick voor me gebleken dat ik er echt goede resultaten mee bereik. De 4GB geheugen voldoet in de praktijk helaas ook niet voor mijn gebruik, dat had ik al wel verwacht, maargoed. Ik wilde toch erg graag eens werken met dit apparaat.

Voor geinteresseerde, hij staat in de categorie vraag en aanbod. Inmiddels verkocht.

• Ramon
  • Nu online
Didyoumeetmax? schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 10:52:
Na 3 maanden plezier van de Pro ga ik toch verder kijken naar iets anders. Ik vind het werken met photoshop erg leuk, maar het is toch meer een gimmick voor me gebleken dat ik er echt goede resultaten mee bereik. De 4GB geheugen voldoet in de praktijk helaas ook niet voor mijn gebruik, dat had ik al wel verwacht, maargoed. Ik wilde toch erg graag eens werken met dit apparaat.

Voor geinteresseerde, hij staat in de categorie vraag en aanbod. Inmiddels verkocht.
Zonde, waar heb je hem nu mee vervangen? Nouja nu is iemand anders er hopelijk blij mee ;)

Ik heb nog iets leuks gevonden, heeft slechts zijdelings met de Surface Pro te maken, maar het is wel superhandig.

Namelijk Mouse Without Borders. Een geniale app waardoor je met één toetsenbord/muis combinatie een hele hoop PC's kan aansturen. Erg handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Ramon schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 19:32:
[...]

Zonde, waar heb je hem nu mee vervangen? Nouja nu is iemand anders er hopelijk blij mee ;)

Ik heb nog iets leuks gevonden, heeft slechts zijdelings met de Surface Pro te maken, maar het is wel superhandig.

Namelijk Mouse Without Borders. Een geniale app waardoor je met één toetsenbord/muis combinatie een hele hoop PC's kan aansturen. Erg handig!
Deze gebruik ik al vele maanden probleemloos : http://synergy-foss.org/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Didyoumeetmax?
  • Laatst online: 04-01 17:29
Ramon schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 19:32:
[...]

Voorlopig even vervangen door een oude laptop die ik nog had staan (Samsung R510).

Ik heb de Ativ Book 8 en de Lenovo T440s op het oog. De laatste is nog niet te koop, dus daar wacht ik eerst de reviews, prijs en benchmarks van af.

Ik had liever de Pro gehouden tot ik in het bezit was van een vervangende machine, maar gezien de prijsdaling die Microsoft aankondigde en de prijzen waarvoor de Pro nu al tweedehands verkocht werd heb ik maar besloten om direct tot de verkoop over te gaan. Uiteindelijk 75 euro afgeschreven over een periode van 3 maanden, dus dat valt alles mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasuja
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-04-2021
Hebben jullie al iets vernomen van de 256 GB modellen die van de Surface Pro uit zijn gekomen in Amerika en China?

En weten jullie al iets over hasswel versie van een eventueel toekomstig model?

[ Voor 94% gewijzigd door kasuja op 21-08-2013 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poijkl09
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-04-2023
merkte dat je het toesenbord ook omgekeerd erop kan klikken zodat wanneer je hem achter het apparaat vouwt, je niet de toesten vast houdt maar de "beklede" kant, vind ik persoonlijk wel prettiger
weet iemand of dit kwaad kan?

[ Voor 8% gewijzigd door poijkl09 op 24-08-2013 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 16:29
Misschien een onnodige vraag.

Is het de moeite waard te wachten op de nieuwe surface pro ?
Ik wil met deze tablet mijn desktop vervangen en gelijk mijn android tablet.
Het gebruik zal voornamelijk thuis zijn.

Wat het gerucht is dat de nieuwe tablet een Haswell processor zal hebben die zuiniger is echter ik ga er niet vanuit dat de nieuwe tablet ineens hierdoor 2 uur langer meegaat. ( zijn er andere voordelen ? )
Omdat ik er geen haast bij heb twijfel ik nu...aangezien de prijs van de Surface 1 nu wel wat aantrekkelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Er is geen garantie dat een zuinigere CPU ook langere accuduur geeft. MS kan er bijvoorbeeld ook voor kiezen om de accuduur hetzelfde te houden maar de tablet dunner en lichter te maken, of een combinatie van iets langere accuduur en iets dunner/lichter.

Wat Haswell wel duidelijk als voordeel heeft is dat het Connected Standby ondersteund. In deze mode kan de tablet in standby nog muziek spelen of mail binnen halen, dus krijg je een meer 'tablety' ervaring.

[ Voor 9% gewijzigd door Ramon op 31-08-2013 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Ramon schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:10:
Er is geen garantie dat een zuinigere CPU ook langere accuduur geeft. MS kan er bijvoorbeeld ook voor kiezen om de accuduur hetzelfde te houden maar de tablet dunner en lichter te maken, of een combinatie van iets langere accuduur en iets dunner/lichter.

Wat Haswell wel duidelijk als voordeel heeft is dat het Connected Standby ondersteund. In deze mode kan de tablet in standby nog muziek spelen of mail binnen halen, dus krijg je een meer 'tablety' ervaring.
Dat is mooi, maar geen must voor mij, tenminste ik vind het als de prijs +/- 150,- hoger zou liggen
( gebasseerd op de prijs van de Surface 1 ) niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds vandaag op mijn Surface Pro 8.1. RTM geïnstalleerd.

Voor wie het ook wil doen:
1) Zet met de USB DVD tool (van Microsoft) de ISO naar een USB stick.
2) Zorg dat je met een tooltje de productkey uit je Surface Pro haalt (die van Windows 8.0).
3) Vul een 'dummy key' in voor Windows 8.1 Pro
4) Installeer Windows 8.1 vanaf de USB stick.
5) Ik heb er voor gekozen om niets te bewaren.
6) Na de installatie vul je je key van Windows 8.0 in.
7) Gebruik diskcleanup om Windows.old weg te halen.
8] Draai de Windows updates en installeer de Windows 8.1 firmware update voor je Surface Pro.

(Draai je de updates niet, dan mis je wat devices in Device Manager en kun je o.a. de helderheid van het scherm niet aanpassen).

Klaar.
Draait als een zonnetje en is geactiveerd. :)

De recovery partitie blijft overigens Windows 8.0 bevatten.
Mocht iemand weten hoe je die kunt updaten naar 8.1, hoor ik 't graag!

En in 8.1 RTM kun je Skydrive weer naar een andere partitie laten verwijzen (bijv. je SD kaart). In de 8.1 preview kon dat niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2013 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Ik ben nog steeds zeer te spreken over de pro. Heb zelfs mijn MacBook Pro retina verkocht omdat ik zowel mijn werk als thuis alles erop kan doen. Ik ben zeer benieuwd naar de 2nd gen. Er zit potentie in deze lijn. Daarentegen niet in de RT lijn mijns inziens. De ervaring voor huis tuin en keukengebruik blijft mijns inziens de iPad beter. En heeft veel betere en mooiere apps. En ook nog is veeeel meer keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 21:32
Ik heb momenteel de RT, maar door dit apparaat ben ik de pro ook gaan zien als een serieuze desktop vervanger. Als het spelen van een simpel spelletje op de opvolger mogelijk is dan is er helemaal reden meer om de desktop aan te raken :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Ramon
  • Nu online
Zijn er mensen die hun Surface Pro wegdoen om er een Surface Pro 2 voor in de plaats te kopen?

• ErwinJ
Ik ga mij in ieder geval de Surface Pro 2 kopen ik heb met de 1 mogen werken en was daar al tevreden over.
Ik vind het alleen jammer dat bij de Pro 2 er alleen 8GB intern geheugen zit bij een 256 ssd versie, dit drijft de prijs flink omhoog.
Maar goed 4GB zou voor 95% van de tijd genoeg moeten zijn.

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Helaas is 4 GB te krap om voor Lightroom te gebruiken. Was er maar een 8GB optie, dan hadden ze er in ieder geval aan mij eentje verkocht :(

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
Sheik schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:32:
Helaas is 4 GB te krap om voor Lightroom te gebruiken. Was er maar een 8GB optie, dan hadden ze er in ieder geval aan mij eentje verkocht :(
Er is een 8GB variant van de Surface Pro 2 met 256 GB opslag maar die is redelijk prijzig.

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ja klopt, maar die prijst zich redelijk uit de markt voor mij. Liever zag ik een 128GB versie met 8GB.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Ramon schreef op donderdag 26 september 2013 @ 00:10:
Zijn er mensen die hun Surface Pro wegdoen om er een Surface Pro 2 voor in de plaats te kopen?
Ligt er aan? Wat bied je er voor :P

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 08:50
Ik ben net ook maar eens begonnen met het oriënteren voor een opvolger van mijn aloude Sony Vaio laptopje (11") en denk sterk aan een snelle tablet/kleine laptop-tablet combo/hybride (wil er mobiel goed op kunnen werken, maar ultralicht hoeft niet persé).. Mijn oog was met name op de Surface Pro en Asus' Transformer Book gevallen. Wanneer ik ze hardwarematig vergelijk kom ik vrij weinig verschillen tegen mbt. snelheid. Transformer heeft 500gb plus een accu in zijn dock, en is 13" tegenover 10.6" en wat extra aansluitingen.
Mijn vriendin heeft een VivoBook (S400 CA006H, zelfde i5, 4GB-RAM). Mijn vraag is dan ook: Is de huidige Surface Pro net zo snel als mijn vriendin's Vivobook en dus ook zeer sterk vergelijkbaar met de Transformer Book of zijn er verschillen die ik mis en je wel merkt?
Het enige wat mij nog wel aanspreekt is de accu in de Transformer Book. Nu lees ik dat er tegelijk met de Surface 2 een Powercover komt. Klopt het dat die waarschijnlijk ook gewoon op de Pro 1 aan te sluiten is? Dat zou dan dat voordeel van de Asus praktisch wegstrepen, of moet ik niet teveel van die Powercover verwachten?
Dit zijn de twijfels tot nu toe, en vraag ik me dus vooral af: Is de Surface echt net zo snel als een "standaard i5" laptop? Merk je verschil in snelheid tussen de 2 als de specificaties praktisch hetzelfde zijn en komt het dus aan op een kwestie van smaak en formaat/gewicht voorkeur?
Zoals ik er nu naar kijk lijkt de Pro 1 plus eventuele Powercover mij een ideale combinatie, zeker als de Surface gaat zakken in prijs als zijn opvolger in de schappen ligt (al ga ik ook de Asus in de gaten houden, aangezien die ook gaat zakken ivm. de Trio).

• Death1ord
eswa schreef op donderdag 26 september 2013 @ 16:14:
Ik ben net ook maar eens begonnen met het oriënteren voor een opvolger van mijn aloude Sony Vaio laptopje (11") en denk sterk aan een snelle tablet/kleine laptop-tablet combo/hybride (wil er mobiel goed op kunnen werken, maar ultralicht hoeft niet persé).. Mijn oog was met name op de Surface Pro en Asus' Transformer Book gevallen. Wanneer ik ze hardwarematig vergelijk kom ik vrij weinig verschillen tegen mbt. snelheid. Transformer heeft 500gb plus een accu in zijn dock, en is 13" tegenover 10.6" en wat extra aansluitingen.
Mijn vriendin heeft een VivoBook (S400 CA006H, zelfde i5, 4GB-RAM). Mijn vraag is dan ook: Is de huidige Surface Pro net zo snel als mijn vriendin's Vivobook en dus ook zeer sterk vergelijkbaar met de Transformer Book of zijn er verschillen die ik mis en je wel merkt?
Het enige wat mij nog wel aanspreekt is de accu in de Transformer Book. Nu lees ik dat er tegelijk met de Surface 2 een Powercover komt. Klopt het dat die waarschijnlijk ook gewoon op de Pro 1 aan te sluiten is? Dat zou dan dat voordeel van de Asus praktisch wegstrepen, of moet ik niet teveel van die Powercover verwachten?
Dit zijn de twijfels tot nu toe, en vraag ik me dus vooral af: Is de Surface echt net zo snel als een "standaard i5" laptop? Merk je verschil in snelheid tussen de 2 als de specificaties praktisch hetzelfde zijn en komt het dus aan op een kwestie van smaak en formaat/gewicht voorkeur?
Zoals ik er nu naar kijk lijkt de Pro 1 plus eventuele Powercover mij een ideale combinatie, zeker als de Surface gaat zakken in prijs als zijn opvolger in de schappen ligt (al ga ik ook de Asus in de gaten houden, aangezien die ook gaat zakken ivm. de Trio).
Indien de nieuwsites correct zijn zou de Powercover moeten werken op de Pro 1 (misschien kan iemand dat nog bevestigen?).

Je moet enkel rekening houden dat de i5 in tablets (en ultrabooks) vaak een U variant (of een Y variant) zijn die toch een stuk trager zijn dan een 'gewone' i5.

Hoewel ik zelf geen Surface Pro heb denk ik toch dat het een relatief goede vervanger zou zijn van een 11" notebook maar je moet rekening houden dat deze niet zo makkelijk op de schoot of een klein oppervlak typen omdat het toetsenbord toch wat ondersteuning nodig heeft om makkelijk te typen.

• Ramon
  • Nu online
PaT schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:24:
[...]

Ligt er aan? Wat bied je er voor :P
Ik heb zelf al een Surface Pro, ik vraag me dus af of er Surface Pro eigenaars van plan zijn om te upgraden naar de Pro 2.

• Teknix1982
  • Niet online
Ik voorlopig nog niet. Hij bevalt nog prima

• Pierre_nr1
MIjn Surface Pro bevalt me prima, ik gebruik 'm bijna dagelijks. Met WIndows 8.1 Enterprise draait ie echt als een zonnetje. Heb op Ebay een tweede oplader gekocht, dus ik hoef de originele niet altijd mee te nemen.

De SP 2 is een vooruitgang, maar niet genoeg om mjn SP 1 te gaan vervangen. Ik hou het nog wel even bij de eerste versie.

[ Voor 9% gewijzigd door Pierre_nr1 op 26-09-2013 19:44 ]

Verwijderd

hier nog iemand die z'n SP1 nog steeds prima vind werken. 8.1 Pro draait hier ook als een zonnetje op.
Stel dat MS nou met een leuke inruil/kortingsactie zou komen voor die genen die z'n SP1 retour zenden, dan zou ik wel overstappen, maar verder zie ik de toegevoegde waarde niet echt...

• Ramon
  • Nu online
Uiteraard werkt de Pro 1 nog steeds prima, maar dingen als Connected Standby, Haswell en de verbeterde accuduur zijn ook wel wat waard. Maakt het allemaal nog net ff wat meer tablety.

• Markie577
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09-2024
Ramon schreef op donderdag 26 september 2013 @ 22:13:
Uiteraard werkt de Pro 1 nog steeds prima, maar dingen als Connected Standby, Haswell en de verbeterde accuduur zijn ook wel wat waard. Maakt het allemaal nog net ff wat meer tablety.
De Pro 2 heeft ook geen Connected Standby
(bron)

• Pierre_nr1
Markie577 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 22:30:
[...]

De Pro 2 heeft ook geen Connected Standby
(bron)
Als dat inderdaad zo is, dan zie ik de toegevoegde waarde een stuk verminderen. Haswell en de langere tijd op accu zijn leuk, maar voor mij geen reden om over te stappen. Een power cover daarentegen lijkt me wel iets om over na te denken, als de prijs tenminste een beetje redelijk is. Ik ben alleen bang dat het rond de 200 Euro zal liggen, en dat is een No Go voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 14:17

TheVMaster

Moderator WOS
Ik ben wel van pan op de RT in te ruilen voor een Surface 2, maar de Pro hou ik gewoon. Daar moet ik denk ik teveel op toeleggen voor een Surface Pro 2.....dan liever een Surface 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:46

80000

mrox

Aangezien ik al bijna zeker een koper heb voor de Pro, is het zeer aantrekkelijk om deze te vervangen. Maar echt veel toegevoegde waarde zie ik eigenlijk ook niet. Er zijn zeker momenten dat die 4 uur niet voldoen, maar dat komt maar sporadisch voor. Verder is me onduidelijk wat 8.1 doet voor de batterij (beter/slechter??).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Ik heb mijn Pro 2 in preorder staan bij Mycom.
Ik wou de 1 al gaan halen 2 maanden geleden maar heb gewacht toen ik van de press release hoorde deze week.
Aangezien de 2 ( 128GB ) maar een 100,- duurder was is de keuze makkelijk. ;)
Ik verwacht ook niet dat de 1 nog enorm in prijs gaat zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 14:17

TheVMaster

Moderator WOS
Op zich zou ik best de Pro 2 willen (en mijn Pro 1 verkopen), maar de vraag is even wat die Pro 1 dan nog moet opleveren.....de afschrijving moet natuurlijk niet te groot zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
TheVMaster schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:15:
Op zich zou ik best de Pro 2 willen (en mijn Pro 1 verkopen), maar de vraag is even wat die Pro 1 dan nog moet opleveren.....de afschrijving moet natuurlijk niet te groot zijn :+
Ik denk dat je veel verliest.
En waarom zou je de 2 willen als je al de 1 hebt ?
Zo een enorm verschil is er niet, die dit zou zou rechtvaardigen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
ErwinJ schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:55:
[...]

Ik denk dat je veel verliest.
En waarom zou je de 2 willen als je al de 1 hebt ?
Zo een enorm verschil is er niet, die dit zou zou rechtvaardigen vind ik.
75% meer batterijduur (geclaimed) vind ik toch een vrij forse verbetering, zeker als je écht te kort komt met de batterijduur nu.

De extra hoek van de kickstand, wat betere hardware is misschien inderdaad het niet waard om (nu) te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:35
He balen, bij mijn surface laat het scherm aan de onderkant bij de aanknop los en zie je hem bol komen te staan. Je kunt hem wel terugduwen want de glasplaat kleeft blijkbaar nog wel en dan blijft die wel weer een paar dagen goed zitten. Maar er zit ook een gele vlek nu.

Zou ik er mee naar de winkel kunnen nog na een paar maanden of ga ik het RMA traject in? Dat is nogal balen want ik ga op vakantie. Iemand enig idee over de retourtijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

misterdoom schreef op maandag 30 september 2013 @ 22:33:
[...]

75% meer batterijduur (geclaimed) vind ik toch een vrij forse verbetering, zeker als je écht te kort komt met de batterijduur nu.

De extra hoek van de kickstand, wat betere hardware is misschien inderdaad het niet waard om (nu) te upgraden.
Dan kun je beter investeren in een power-typecover, die werkt met een Pro 1, en dan een jaartje wachten op de Pro 3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:(
Fijn zo... Windows 8.1 op de Surface Pro naar volle tevredenheid.
Komt dat ding in ene vanavond met een firmware update, nou prima.
Vervolgens een reboot, of ik even mijn Bitlocker Recovery Key wil invullen... (ding met Bitlocker ge-encrypteerd).
Die heb ik destijds netjes weggeschreven naar mijn MS account, maar dat vind ie blijkbaar niet terug.
De textfile met het nummertje is helaas nog van mijn Surface Pro 8.0 installatie.
Tips iemand?

Lekker handig bedacht zo van Microsoft, bij een update zo'n key nodig hebben... :(

Lang leve Google... hier kun je je keys terug vinden. :)
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=237614

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2013 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 08:50
Even een kort ervarings vraagje: hoe bevalt 64gb? (hoeveel hou je over naast het OS) Of loop je (net als bij 4gb WP8 telefoons zoals de HTC 8s) continu tegen meldingen als "uw schijf is vol" aan?
Ik doel op normaal gebruik, ben niet van plan er op te gaan gamen...
Ook aangezien volgens de Microsoftstore de Pro 2 64gb op €3 na even duur is als de Pro 1 128gb...

[ Voor 15% gewijzigd door eswa op 08-10-2013 12:06 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 7 Laatste

Let op:
~~~[html]Voor alles in verband met prijzen, levertijden, winkels, ... kan je terecht in het <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1538648">prijzen- en levertijdentopic</a>. Ervaringen over accessoires voor de Surface RT en Pro mogen <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1537408/0">hier</a> besproken worden.~~~[/html]