Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Ik heb ook sinds vanmorgen een 128Gb Pro. Nog geen typecover, maar het onscreen toetsenbord bevalt ook best goed. Verder ben ik Windows 8 aan het ontdekken. Ik snap niet waarom iedereen zo loopt te schelden op de modern ux van Win8. Ik vind het reuze handig! Maar goed, ik heb ook een Windows Phone, dus ik heb al wat ervaring.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Je wordt in NL wel echt weer genaaid met de prijs. Als ik de pricewatch mag geloven heb ik voor iets minder dan de 128GB Pro in NL kost, in de US een 128GB Pro + Type Cover + Incipio Sleeve + Wedge Mouse gehaald. En dat nog in een fysieke winkel met sales tax bovenop de recommended retail prijs. Hier mag Microsoft zich dan wel weer behoorlijk schamen naar mijn idee. EU consumenten worden gewoonweg afgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:36
En hoeveel heb je voor een ticket danwel invoer- en verzendkosten betaald? ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ramon schreef op zondag 02 juni 2013 @ 10:08:
En hoeveel heb je voor een ticket danwel invoer- en verzendkosten betaald? ;)
Dat is mijn punt niet, ik wil niet pochen van "kijk mij en hoe goedkoop ik hem heb". Gewoon die hele dollar naar euro omzet is pure geldklopperij. Ze hebben al een wereldwijd distributienetwerk van hun andere hardware, marketing kosten hebben ze in de EU niet of nauwelijks (in NY was er overal reclame voor de Surface tablets). Dus waar komt die hogere prijs vandaan?

Als ze hem in de markt zetten voor 800 euro (128GB), dan is het een serieus goed geprijsd alternatief voor ultrabooks. Ik denk dat ze er dan flink wat meer zouden verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Ja als de Surface Pro 300 euro zou kosten zouden ze er ook meer van verkopen. MS gaat voor een high quality exclusief item om het imago weer op te bouwen. Juist dat imago wat voor PC fabrikanten al jaren om zeep wordt geholpen door plastic crap van 400 euro op te markt te dumpen. Daarnaast willen ze PC fabrikanten inspireren om originele producten te maken (kost geld) en willen ze er (nog) niet mee gaan concurreren. Door een goedkopere prijs ga je dus wel concurreren en niet meer inspireren.

Daarnaast verkocht de Surface Pro in maand 1 al 400.000 keer. Ik denk niet dat MS zich zorgen maakt over de verkoopcijfers van de Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Propane schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 22:42:
Je wordt in NL wel echt weer genaaid met de prijs. Als ik de pricewatch mag geloven heb ik voor iets minder dan de 128GB Pro in NL kost, in de US een 128GB Pro + Type Cover + Incipio Sleeve + Wedge Mouse gehaald. En dat nog in een fysieke winkel met sales tax bovenop de recommended retail prijs. Hier mag Microsoft zich dan wel weer behoorlijk schamen naar mijn idee. EU consumenten worden gewoonweg afgezet.
Een rekensommetje met de prijzen in de US store: 999$ x1.21 x0.770416025= 931Euro
Prijs in de NL store: 986 euro

Ik weet het, dat is toch 5,5% duurder, maar gezien je reactie vind ik het nog wel meevallen.
Als ze hem in de markt zetten voor 800 euro (128GB), dan is het een serieus goed geprijsd alternatief voor ultrabooks. Ik denk dat ze er dan flink wat meer zouden verkopen.
Dat is ± 858 $ en dat is dus een prijsverlaging van 142$ (14%) ten op zichte van de Amerikaanse prijs. Zolang ze die dingen nog niet kunnen aanslepen zal dat echt niet gebeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostier
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 12:03
Verwijderd schreef op zondag 02 juni 2013 @ 11:02:
[...]

Een rekensommetje met de prijzen in de US store: 999$ x1.21 x0.770416025= 931Euro
Prijs in de NL store: 986 euro

Ik weet het, dat is toch 5,5% duurder, maar gezien je reactie vind ik het nog wel meevallen.

[...]

Dat is ± 858 $ en dat is dus een prijsverlaging van 142$ (14%) ten op zichte van de Amerikaanse prijs. Zolang ze die dingen nog niet kunnen aanslepen zal dat echt niet gebeuren ;)
@Tuschinski wat reken je allemaal mee met die prijs?

Ik heb zelf bij saturn de surface pro (815,10 euro, met een type cover 107,49 aangeschaft) Vind het wel prima voor deze prijs, maar had inderdaad niet voor 986 alleen een tablet aangeschaft. Daar moet van mij echt wel het toetsenbord bij, zelfs als je hem niet zo vaak gebruikt. Die nieuwe 7,8 inch versie's zijn wat mij betreft te klein. Dus daar ga ik niet op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 20:48
Ik ben ook van plan via het werk een tablet te kopen, maar ben aan het twijfelen tussen een touch of type cover.

Ik lees dat je te hard moet drukken voor er een toetsaanslag bij de touch cover. Is dit echt zo? Gaat dit beter bij een type cover. En als je de cover dicht doet bij een Type cover? Geeft dit geen beschadigingen op je scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Sven_Vdb schreef op zondag 02 juni 2013 @ 17:31:
Ik ben ook van plan via het werk een tablet te kopen, maar ben aan het twijfelen tussen een touch of type cover.

Ik lees dat je te hard moet drukken voor er een toetsaanslag bij de touch cover. Is dit echt zo? Gaat dit beter bij een type cover. En als je de cover dicht doet bij een Type cover? Geeft dit geen beschadigingen op je scherm?
Ik heb beide covers met mijn surface RT en ervaar op beide een iets andere ervaring. De touch cover functioneert prima als je in een college bv wat aantekening wilt maken, maar mijn ervaring is dat de typ cover fijner is als je echt grote verslagen aan het tikken bent. Je hoeft op beide niet hard te drukken om output te krijgen.

Ik ervaar geen beschadigingen op mijn scherm, maar moet er wel bij vertellen dat ik mijn scherm beschermd heb met screenprotector.

Ik zou gewoon een winkel binnen lopen en in word zelf kijken wat je fijner vindt :)

[ Voor 3% gewijzigd door vali op 02-06-2013 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al een screenprotector op de pro? Ik lees wisselende verhalen over gebruik i.c.m. de pen, dat die dan minder goed zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 20:48
vali schreef op zondag 02 juni 2013 @ 17:47:
[...]

Ik heb beide covers met mijn surface RT en ervaar op beide een iets andere ervaring. De touch cover functioneert prima als je in een college bv wat aantekening wilt maken, maar mijn ervaring is dat de typ cover fijner is als je echt grote verslagen aan het tikken bent. Je hoeft op beide niet hard te drukken om output te krijgen.

Ik ervaar geen beschadigingen op mijn scherm, maar moet er wel bij vertellen dat ik mijn scherm beschermd heb met screenprotector.

Ik zou gewoon een winkel binnen lopen en in word zelf kijken wat je fijner vindt :)
Zal natuurlijk altijd wel beter typen een type cover. Maar ben dus bang dat er krassen gaan opkomen als je die dicht gaat klappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmorgen een Surface Pro opgepikt bij de Media Markt (128GB) en een apple BT toetsenbord. Mijn vrouw is in haar nopjes (ze is tekenares).

En ik was al een groot fan van Windows 8 (ja die zijn er ook!), dus dat gaat helemaal lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Sven_Vdb schreef op zondag 02 juni 2013 @ 20:00:
[...]

Zal natuurlijk altijd wel beter typen een type cover. Maar ben dus bang dat er krassen gaan opkomen als je die dicht gaat klappen.
Ik denk eigenlijk dat MS er wel voor heeft gezorgd dat dat niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-12-2020
Ben nu de pen aan het testen, merk wel dat een net handschrift hier een stuk makkelijker is, dan dat van mij.
Dat schrijft een stuk sneller.

Nu met typecover geschreven.

Ik vind het een verademing geen hele gewichten meer mee hoeven te nemen.

[ Voor 27% gewijzigd door Philip op 03-06-2013 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Verwijderd schreef op zondag 02 juni 2013 @ 20:57:
Vanmorgen een Surface Pro opgepikt bij de Media Markt (128GB) en een apple BT toetsenbord. Mijn vrouw is in haar nopjes (ze is tekenares).

En ik was al een groot fan van Windows 8 (ja die zijn er ook!), dus dat gaat helemaal lukken.
Er loopt nu een 16% korting actie. Mischien kan je er alsnog van profiteren?

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
Als het goed is wel, gewoon naar de balie gaan daar en zeggen dat je de korting wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mandrake466 schreef op maandag 03 juni 2013 @ 15:39:
[...]

Er loopt nu een 16% korting actie. Mischien kan je er alsnog van profiteren?
Hey! Bedankt!!! <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:59
Korting bij mm? Linkje misschien? Ik kan het niet vinden op de MM site, maar die is ook kaput nu, service inavailable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant... korting op de website zou zijn doorgerekend, maar de Surface Pro staat er in voor 979 euro... geen 16%. En dat is typisch want hij lijkt niet tussen de uitzonderingen te zitten.

Morgen maar ff met mijn bon langs de balie en eens kijken hoe lastig dit wordt. Is te samen toch bijna 200 euro korting(inc tasje en keyboard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Ik heb vandaag bij de MM een typecover gehaald. Helaas krijg je daar geen korting op (ik in ieder geval niet).

Maar wow, de Surface Pro wordt echt ineens een heel ander apparaat met die cover erbij. Na aanschaf zat ik echt te twijfelen of dit het nu wel was, maar na het aanklikken van de type cover was die twijfel als sneeuw voor de zon verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkuhqhp
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-08 10:41
nou, ik merk wel dat mijn SP Moeite heeft met de 3 verschillende inputs. Hij herkent de type cover vaak niet als die aangesloten is en hij uit standby komt. Daarbij deed mijn pen het ook niet i.c.m. de type cover. Een beetje raar is het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:59
Verwijderd schreef op maandag 03 juni 2013 @ 21:26:
Interessant... korting op de website zou zijn doorgerekend, maar de Surface Pro staat er in voor 979 euro... geen 16%. En dat is typisch want hij lijkt niet tussen de uitzonderingen te zitten.

Morgen maar ff met mijn bon langs de balie en eens kijken hoe lastig dit wordt. Is te samen toch bijna 200 euro korting(inc tasje en keyboard).
Ik ben net geweest, de prijs is fout in het systeem, ze passen hem voor je aan. Leuk bedrag aan korting 😄
Wel raar, want de 64gb is wel aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
LeVortex schreef op maandag 03 juni 2013 @ 17:56:
Korting bij mm? Linkje misschien? Ik kan het niet vinden op de MM site, maar die is ook kaput nu, service inavailable
Op de site vind je het niet net als bij de actie van Saturn vorig week.
Er is al iemand die het gisteren heeft gehaald met korting.

Check topic Microsoft Surface Pro - prijzen en levertijdentopic

Edit: zie ook bericht boven van LeVortex :)
Edit 2: oh wacht jij bent LeVortex. Sorry, ik ben nog niet echt wakker 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Mandrake466 op 04-06-2013 10:19 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Zo te zien volgende maand HALO Spartan Assault te spelen op de Surface :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 11:30

Guldan

Thee-Nerd

Zijn er ook mensen met de 64gb versie? Hoe bevalt deze qua opslag? Of heb je er een usb 3 hdd aan?

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Guldan schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 22:52:
Zijn er ook mensen met de 64gb versie? Hoe bevalt deze qua opslag? Of heb je er een usb 3 hdd aan?
Hier iemand met 64GB. Effectief is het zelfs maar 52GB.
En nee vooralsnog geen uitbreidbaar geheugen (zoals MicroSD).

Het ligt er maar net aan hoe je de tablet gebruikt.
Het is bij mij puur een media consumerings apparaat voor met name internet.
Dan zal jeje afvragen: was een RT of iPad niet voldoende? Tsja he, ik ben een tweaker, dus ik wil graag zelf alles kunnen controleren en beheren. Dat kan met SP. Duur geintje ja.

Met name gewoon de usual windows programms draaien is toch wel verrekte handig.

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkuhqhp
Is er iemand die Google mail en Calendar een beetje fatsoenlijk werkend heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasuja
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-04-2021
Wie van jullie weet of de stilus van een wacom tablet als de intuos of cintiq ook werkt op een Surface PRO?

Dit omdat die pennen twee knoppen hebben. Als het werkt weet je dan ook of je die tweede knop kan instellen? Dit zou ideaal zijn voor de rechter muis knop. En een wis actie direct op de pen.

Ik wil het ding als mobiel alternatief op de wacom cintiq gaan gebruiken.
Een aantal artiesten zijn mij voor gegaan en zijn erg enthousiast.

http://www.penny-arcade.com/2013/02/22/the-ms-surface-pro
http://jonathancase.net/m...ace-pro-and-manga-studio/
http://surfaceproartist.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Ik zou het eens moeten proberen (waarom heb ik het in godsnaam niet geprobeerd?) vanavond maar ik denk het eigenlijk van niet. Ik heb geen idee hoe die dingen met elkaar communiceren, maar het lijkt mij weer iets dat niet gestandariseerd is.

Ik zie dat MS samen met Wacom gewerkt heeft aan de pen support. Goede kans dat het dus wel werkt.

Na nog meer zoeken:
In other news, I’ve done another upgrade to my setup in the form of a different pen. This is the Wacom Bamboo Feel (I got the Carbon, because it’s more durable and has a nice weight in my hand). I find it to be more accurate than the stock Surface pen, and more similar to the calibration of the pen on my old Cintiq. Explanation:
Op die surfaceproartist pagina. Onder pen pressure for all. Ze hebben het wel over Wacom Feel It, dus ik weet niet of het dan alleen over die specifieke pennen gaat (Bamboo Feel it) of dat ze gewoon preciezer zijn.

Jammer dat die niet op de tablet klikt, maar hij lijkt mij ook erg handig voor de point and click spellen die ik in de trein speel en die niet zijn ontworpen voor touch (bv. Runaway). Ik vind de right click feature niet zo handig zoals het nu werkt. Ik heb liever dat ik right click doe door op de knop te drukken, in plaats van en de knop en op het scherm tikken. In andere situaties misschien juist weer niet.

[ Voor 82% gewijzigd door LOTG op 05-06-2013 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-09 16:35
kasuja schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 11:15:
Wie van jullie weet of de stilus van een wacom tablet als de intuos of cintiq ook werkt op een Surface PRO?

Dit omdat die pennen twee knoppen hebben. Als het werkt weet je dan ook of je die tweede knop kan instellen? Dit zou ideaal zijn voor de rechter muis knop. En een wis actie direct op de pen.

Ik wil het ding als mobiel alternatief op de wacom cintiq gaan gebruiken.
Een aantal artiesten zijn mij voor gegaan en zijn erg enthousiast.

http://www.penny-arcade.com/2013/02/22/the-ms-surface-pro
http://jonathancase.net/m...ace-pro-and-manga-studio/
http://surfaceproartist.com/
Hoewel de digitizer van de SP van Wacom afkomstig is werken Cintiq en Intuos pennen niet op de Surface. Ik gebruik op mijn Surface oa. Photoshop, Maya en Zbrush (naast Sketchbook, wat voor schetsen mijn voorkeur heeft boven PS op de Surface) met de Wintab drivers. Werkt heel goed, je mist natuurlijk wel de tilt-sensitivity die je wel op Cintiq en Intuos hebt, maar daar kan ik goed mee leven. Bovendien is de enige applicatie waar ik een derde knop mis Maya, omdat middle click daar onmisbaar is, maar er zijn scripts die van 2button click een middle click maken

Ik meen trouwens gelezen te hebben dat Wacom Penabled pennen werken op de SP. Maar de pen van de SP is een goed in de hand liggende pen, zij het wat slank als je intuos of cintiq gewend bent.

Hier is een forumthread over pen compatibility: http://forum.tabletpcrevi...rk-surface-pro-print.html

[ Voor 5% gewijzigd door mark_vb op 05-06-2013 13:06 ]

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Is het trouwens normaal dat de Surface body onder spanning komt te staan als hij insteekt. Niet dat je er een shock van krijgt ofzo, maar als ik met mijn vinger over de achterkant ga voelt het alsof het oppervlak wat stroef is. Tenminste dat is de beste omschrijving die ik er aan kant geven.

Hij word een soort van erg statisch geladen.

Als ik de plug eruit trek is het weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:21

danplo

The Force is strong with me

Ik heb nu naast mijn Surface PRO ook een Surface RT, maar wat mij meteen opvalt is dat het scherm op de Surface PRO niet automatisch aangaat als ik mijn touch cover van het scherm af haal ? Dit gebeurd namelijk wel bij mijn RT, is dit normaal ? Ook vind ik het aandrukken van het scherm met de power knop bovenin moeizamer gaan dan op de RT, want op de RT is het met 1 kleine druk op de knop al voldoende, maar de PRO moet je hem iets langer ingedrukt houden.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05:12
LOTG schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 15:15:
Is het trouwens normaal dat de Surface body onder spanning komt te staan als hij insteekt. Niet dat je er een shock van krijgt ofzo, maar als ik met mijn vinger over de achterkant ga voelt het alsof het oppervlak wat stroef is. Tenminste dat is de beste omschrijving die ik er aan kant geven.

Hij word een soort van erg statisch geladen.

Als ik de plug eruit trek is het weer weg.
Dat is bij heel veel apparaten zo, ook bij verscheidene laptops merk ik dit.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
danplo schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 19:13:
Ik heb nu naast mijn Surface PRO ook een Surface RT, maar wat mij meteen opvalt is dat het scherm op de Surface PRO niet automatisch aangaat als ik mijn touch cover van het scherm af haal ? Dit gebeurd namelijk wel bij mijn RT, is dit normaal ? Ook vind ik het aandrukken van het scherm met de power knop bovenin moeizamer gaan dan op de RT, want op de RT is het met 1 kleine druk op de knop al voldoende, maar de PRO moet je hem iets langer ingedrukt houden.
Standby vs Hibernation.

In Standby gaat de Pro wel aan door het openen van de cover.

[ Voor 5% gewijzigd door Ramon op 05-06-2013 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Laatst online: 13:21

danplo

The Force is strong with me

Ramon schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 20:39:
[...]

Standby vs Hibernation.

In Standby gaat de Pro wel aan door het openen van de cover.
Bedankt voor je tip ;) Is idd wat je zegt.
Dan laat ik Hibernation toch maar aan staan.
Is gewoon even wennen denk ik, want vind de boot time van 5 seconde wel relaxed :P

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkuhqhp
Ik mis de support voor Google Calendar toch echt wel een beetje. De webinterface is natuurlijk niet gemaakt voor touch en werkt dus slecht. Ik snap niet dat het zo lang duurt voordat MS CalDAV implementeert. Ook vind ik dat er toch wel een erg kleine community is voor de SP. Zeker als je ziet hoeveel er in de vs verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
ikkuhqhp schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 09:32:
Ik mis de support voor Google Calendar toch echt wel een beetje. De webinterface is natuurlijk niet gemaakt voor touch en werkt dus slecht. Ik snap niet dat het zo lang duurt voordat MS CalDAV implementeert. Ook vind ik dat er toch wel een erg kleine community is voor de SP. Zeker als je ziet hoeveel er in de vs verkocht worden.
CalDav support komt toch met Windows 8.1? Zo lang gaat dat nou ook weer niet duren en daarnaast kan je je afvragen of Microsoft maar naar de pijpen van Google moet dansen. Jaren werd het andersom verweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
PaT schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 10:13:
[...]

CalDav support komt toch met Windows 8.1? Zo lang gaat dat nou ook weer niet duren en daarnaast kan je je afvragen of Microsoft maar naar de pijpen van Google moet dansen. Jaren werd het andersom verweten.
Moet je voor lol eens de nieuwe Google Maps gebruiken. De oude werkt prima met touch. Pannen, pinch to zoom etc ect. De nieuwe.... niets.

Maakt me niet echt uit wie wie tegenwerkt, maar het komt de gebruiker miet ten goede. Gelukkig werkt Bing voor mijn gebruik uitermate goed :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Ik zou wel blij zijn als Nokia HERE Drive en/of maps op Windows 8 kwamen. Werkt super op mijn Lumia 920.

En als Google zo graag iedereen wilt tegen werken, dan moeten ze dat zelf weten. Mensen die geen gebruik kunnen maken van hun diensten levert ze ook niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt jullie Surface Pro ook zo warm als je er mee in de zon zit?
Hij blaast flink om zichzelf koel te houden, maar op een gegeven moment had ik zoiets van ik zet em maar uit omdat ik geen zin heb dat ie stuk gaat door over verhitting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Dat zal niet snel gebeuren hoor. Ver daarvoor schakelt hij zichzelf al uit. Lees het RT topic er maar eens op na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeNer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 22:07
Ik hoef niet in de zon te zitten om em warm te krijgen. Als ik ga zitten photoshoppen/dreamweaver dan wordt ie al gloed heet. Laat staan in de zon zitten. Dan wordt ie nog beter. Dan hoor je em idd blazen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan

Guldan

Thee-Nerd

ik heb net sinds gister een Surface PRO 64 GB gekocht met korting. Ik moet ook zeggen dat hij sneller warm wordt als je hem aan de oplader hebt zitten. Verder bevalt de pen zeer goed, na mijn wacom moet ik alleen wennen aan het rechtsklikken

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
LOTG schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:22:
Ik zou wel blij zijn als Nokia HERE Drive en/of maps op Windows 8 kwamen. Werkt super op mijn Lumia 920.

En als Google zo graag iedereen wilt tegen werken, dan moeten ze dat zelf weten. Mensen die geen gebruik kunnen maken van hun diensten levert ze ook niets op.
http://www.here.com :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb inmiddels al de tweede surface, eerst met meerdere luie pixels. En nu met 1 luie pixel, alleen zichtbaar op zwart. Meerdere mensen last van luie pixels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verzo
  • Laatst online: 11-07 12:15
Ik heb sinds 31 mei m'n Surface Pro en merkte vandaag op dat er aan twee hoeken behoorlijk veel licht doorschijnt, backlight bleeding dus. Iemand nog meer last hier van?

En moet je garantie meteen claimen bij MS of eerst bij de detaillist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Verzo schreef op zondag 09 juni 2013 @ 13:15:
Ik heb sinds 31 mei m'n Surface Pro en merkte vandaag op dat er aan twee hoeken behoorlijk veel licht doorschijnt, backlight bleeding dus. Iemand nog meer last hier van?

En moet je garantie meteen claimen bij MS of eerst bij de detaillist?
Ik zag van de week wat backlight bleeding onderaan het scherm. Alleen zichtbaar in een volledig donkere ruimte, dus ik vind het wel best.

Heel wat anders. de tijd van mijn Surface Pro staat, ondanks de goed ingestelde tijdzone een uur te ver vooruit. Door het vinkje "automatisch aanpassen aan zomertijd" uit te gooien staat de tijd goed, maar dit zou toch niet moeten kunnen. Weet iemand waar dat aan kan liggen?

Ik ben trouwens op zoek geweest naar wat sleeves enz. voor de Surface Pro. Ondertussen is er al heel wat te vinden op het www.

[ Voor 33% gewijzigd door PaT op 10-06-2013 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ezekiel-NL
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-09 14:22
Bekend probleem kijk eens hier http://www.faqforge.com/windows/correct-wrong-system-time-in-windows-8/
PaT schreef op zondag 09 juni 2013 @ 20:36:
[...]

Ik zag van de week wat backlight bleeding onderaan het scherm. Alleen zichtbaar in een volledig donkere ruimte, dus ik vind het wel best.

Heel wat anders. de tijd van mijn Surface Pro staat, ondanks de goed ingestelde tijdzone een uur te ver vooruit. Door het vinkje "automatisch aanpassen aan zomertijd" uit te gooien staat de tijd goed, maar dit zou toch niet moeten kunnen. Weet iemand waar dat aan kan liggen?

Ik ben trouwens op zoek geweest naar wat sleeves enz. voor de Surface Pro. Ondertussen is er al heel wat te vinden op het www.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pellacirith
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 21:48
Teknix1982 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 10:21:
Ik heb inmiddels al de tweede surface, eerst met meerdere luie pixels. En nu met 1 luie pixel, alleen zichtbaar op zwart. Meerdere mensen last van luie pixels?
Ik krijg woensdag (als het goed is) mijn derde Surface Pro. Eerste had gele vlekken in scherm en bij de rand. De tweede heeft dit in mindere mate ook, maar heeft een dode pixel (subpixel) midden in het scherm. Deze is alleen te zien op een witte achtergrond. Probleem is dat zodra je weet dat het er is dan blijf je er naar kijken. daarnast is één van mijn hoofddoelen het apparaat te gebruiken om te schetsen dus met een witte achtergrond. Gaat nog steeds natuurlijk maar voor een apparaat van bijna 1000 euro mag het wel goed zijn.

Paradigit lijkt op dit moment niet moeilijk te doen. Ik heb ook contact gehad met MS. Ik mag de SP ook naar hun sturen en dan wordt het omgeruild. Overigens bij beide SP's redelijk veel backlightbleeding.

AMD Ryzen 7 1700X @3923, 2x 8Gb Corsair Vengeange @3192, Asus ROG Crosshair VI Hero, coolermaster masterliquid 240, Creative Titanium HD, Sennheiser G4ME PC-360, Philips Gioco 278G4DHSD, Steelseries 6Gv2, Logitech G502

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Pellacirith schreef op maandag 10 juni 2013 @ 16:36:
[...]

Ik krijg woensdag (als het goed is) mijn derde Surface Pro. Eerste had gele vlekken in scherm en bij de rand. De tweede heeft dit in mindere mate ook, maar heeft een dode pixel (subpixel) midden in het scherm. Deze is alleen te zien op een witte achtergrond. Probleem is dat zodra je weet dat het er is dan blijf je er naar kijken. daarnast is één van mijn hoofddoelen het apparaat te gebruiken om te schetsen dus met een witte achtergrond. Gaat nog steeds natuurlijk maar voor een apparaat van bijna 1000 euro mag het wel goed zijn.

Paradigit lijkt op dit moment niet moeilijk te doen. Ik heb ook contact gehad met MS. Ik mag de SP ook naar hun sturen en dan wordt het omgeruild. Overigens bij beide SP's redelijk veel backlightbleeding.
Ik heb besloten het te accepteren. De subpixel is alleen op zwart te zien. Het klopt dat in het begin je er naar blijft kijken maar gezien de rest perfect is houd ik hem eerst zo. Het went hopelijk wel en is zo klein dat het voor gebruik niet in de weg staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pellacirith
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 21:48
Teknix1982 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 18:48:
[...]

Ik heb besloten het te accepteren. De subpixel is alleen op zwart te zien. Het klopt dat in het begin je er naar blijft kijken maar gezien de rest perfect is houd ik hem eerst zo. Het went hopelijk wel en is zo klein dat het voor gebruik niet in de weg staat
Als de rest perfect is kun je overwegen om er niets aan te doen. Je weet nooit wat je er voor terug krijgt.
MS doet in ieder geval niet moeilijk dus je kunt er nog over nadenken.

AMD Ryzen 7 1700X @3923, 2x 8Gb Corsair Vengeange @3192, Asus ROG Crosshair VI Hero, coolermaster masterliquid 240, Creative Titanium HD, Sennheiser G4ME PC-360, Philips Gioco 278G4DHSD, Steelseries 6Gv2, Logitech G502

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
Teknix1982 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 18:48:
[...]

Ik heb het zelf heel lichtjes op mijn surface RT en had het hiervoor stukken erger. Bij opsturen krijg je gewoon een nieuwe terug gestuurd (inc toetsenbord ). Ze zijn erg coulant op garantie gebied :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online

Beta

v0.86b5

UPDATE onderaan post

Argh. Mijn Surface Pro 'doet het niet meer'.

Hij was op stand by gegaan na een kwartiertje inactiviteit.
Ik wil hem weer aanzetten maar het scherm gaat niet aan.

Als ik met mijn vinger over de home knop ga dan trilt die wel.
Er gebeurt dus wel iets maar het scherm laat niets zien.

Ik heb de aan/uit knop al voor langere tijd ingedrukt gehouden, maar tot nu toe geen resultaat.
Ook met power adapter eraan geen verschil.
Power adapter lampje brand wel.

Iemand enig idee of een tip wat ik nog kan proberen?

Dit inmiddels ook geprobeerd:

My Surface Pro Will Not Power On!!

Sometimes, I have found that if the Surface Pro is having an issue, it will just power off without warning. You may be in the middle of something or may have been pressing a button during boot that it did not like. There are two possible outcomes to this.

The first is that your Surface Pro had a minor Firmware Panic and not the big one that causes the SBLL above. If this is the case, the Surface Pro will not power on or give any indication that it is working when you press the power button. It is just off and does not power on and the Windows/Home button does not respond when pressed either, as in, it does not vibrate.

In addition, you know it is still alive because you plug in the power adapter and its white light comes on. That means, likely, that your Surface Pro is not dead but is very scared, which is why it panicked. To fix this, follow these steps with the power adapter plugged in (there are a few options to try):

Press and hold the volume up button for about 15 seconds. Do not let go
While still holding the volume up button, press the power button once
When/if you see ‘Surface,’ let go of the volume up button
Move to the below steps if this does not work
Repeatedly press the power button on/off about 30 times
When doing this, press once, wait half a second and press again
If in doing the above, it powers on at any time, then you are good to go
If it does NOT magically power on, then after the 30th time, press and hold the power button for 30 seconds (1, 1000, 2, 1000)
It will not power on when you hold it down most likely but if it does when you let go, you are set
If it does NOT power on when you let go after 30 seconds, unplug the power adapter and press the power button once more
If it powered on, you are set
If not, leave it unplugged for an hour and then try to power it on again. It should now power on
The second outcome of this minor panic is death. If none of the above powered it on, then seek a replacement. Or if you plug in the power adapter and receive no white light, it is fried. Seek a replacement. Sorry.
Nouja zeg, nu doet ie het opeens weer. 8)7
Oplossing: Repeatedly press the power button on/off about 30 times
When doing this, press once, wait half a second and press again.

:F ;(

Nogal vage oplossing als je het mij vraagt.

[ Voor 73% gewijzigd door Beta op 11-06-2013 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
vali schreef op maandag 10 juni 2013 @ 22:43:
[...]

Ik heb het zelf heel lichtjes op mijn surface RT en had het hiervoor stukken erger. Bij opsturen krijg je gewoon een nieuwe terug gestuurd (inc toetsenbord ). Ze zijn erg coulant op garantie gebied :)
Ik ben vandaag ook terug gegaan. Begon me toch te ergeren en dat wil ik niet voor 885 euro..

De derde is top zoals het nu lijkt. Ben sowieso zeer gecharmeerd van de surface pro. Ik gebruik mijn iPad bijna niet meer. Hij typt veel fijner en je kan ook ideaal erop ontwikkelen. Heb VS2012 en office erop. Kan nu de meeste dingen van mijn werk wel doen. Wat niet lukt pak ik mijn rMBP voor.

[ Voor 13% gewijzigd door Teknix1982 op 12-06-2013 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasmaenhout
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-06 20:48
Ondertussen een tweetal weken trotse eigenaar van een Surface Pro. Ik vroeg me echter af of er nog mensen zijn die problemen ondervinden met het typen op de type cover. Het mechanisme van de return en de backspace key lijkt af en toe te haperen, vooral als je niet helemaal in het midden van de toets duwt. Is dit een ontwerpfout? Of zou er een productiefout opgetreden zijn tijdens de assemblage van mijn exemplaar? Een toetsenbord van €130 zou eigenlijk vlekkeloos moeten werken.

[ Voor 1% gewijzigd door mathiasmaenhout op 13-06-2013 15:30 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanthr
  • Laatst online: 22-09 19:03
Inmiddels een paar dagen de Surface Pro in gebruik, en review in ontwikkeling.
Ik vind maar weinig apps in de Windows Store. Maar ik blijf nog even zoeken.

Verder fantatisch scherm, touch cover typt erg fijn, en wat is die Pro heerlijk snel zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkuhqhp
Ik vroeg me af hoe lang jullie SP ging op een batterij. Het maakt niet uit wat ik doe, maar hij is eigenlijk altijd binnen 3 uur leeg... zelfs als ik alleen maar patience speel is hij binnen no time op. Dat kan toch zeker niet de bedoeling zijn? Ik wil zeker de geadverteerde 5 uur kunnen browsen, maar zelfs dat kan niet. Ook schieten de fans aan als ik aan het patiencen ben, ook niet erg logisch, ofwel?

Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iridium
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 20:33
Zanthr schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 13:18:
Inmiddels een paar dagen de Surface Pro in gebruik, en review in ontwikkeling.
Ik vind maar weinig apps in de Windows Store. Maar ik blijf nog even zoeken.

Verder fantatisch scherm, touch cover typt erg fijn, en wat is die Pro heerlijk snel zeg!
Naar mijn idee moet je de taalinstellingen aanpassen. Bekijk deze link maar even. http://windows.microsoft....preferences-windows-store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
ikkuhqhp schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 14:10:
Ik vroeg me af hoe lang jullie SP ging op een batterij. Het maakt niet uit wat ik doe, maar hij is eigenlijk altijd binnen 3 uur leeg... zelfs als ik alleen maar patience speel is hij binnen no time op. Dat kan toch zeker niet de bedoeling zijn? Ik wil zeker de geadverteerde 5 uur kunnen browsen, maar zelfs dat kan niet. Ook schieten de fans aan als ik aan het patiencen ben, ook niet erg logisch, ofwel?

Iemand ideeën?
Als je Metro apps gebruikt zal de batterij langer meegaan dan bij desktop-applicaties. Ik haal makkelijk de 6 uur met een beetje surfen, chatten en muziek luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iridium
ikkuhqhp schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 14:10:

Iemand ideeën?
Ik haal zo nu en dan goed de 4 a 5 uur. Als ik mijn SP even niet gebruik dan druk ik even op de powerbutton, om hem weer te activeren duurt ook geen eeuwigheid. Misschien dat ik daarom wel redelijke lange sessies haal met mijn SP-tje.

/edit: Ik onderschrijf Ramon zijn opmerking. De metro-apps dragen bij aan langer gebruikt.

[ Voor 5% gewijzigd door Iridium op 15-06-2013 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkuhqhp
Ik heb ook maar bluetooth uitgezet. Ik denk dat ik de batterij ook maar een keer helemaal leeg laat lopen. Kijken of dat helpt! Verder heb ik de live tiles uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn pro start niet meer op... :'(
Gisteravond nog gebruik, vanmiddag wil ik em aanzetten reageert helemaal nergens meer op.
Uurtje aan de lader gehangen, nog niks. :S
Deze stappen al geprobeerd: http://thingsthatmightint...ugsquickfixes/#minorpanic

Niks...

Nog tips iemand? Of kan ik een replacement aanvragen... (hope not...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Verwijderd schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:47:
Mijn pro start niet meer op... :'(
Gisteravond nog gebruik, vanmiddag wil ik em aanzetten reageert helemaal nergens meer op.
Uurtje aan de lader gehangen, nog niks. :S
Deze stappen al geprobeerd: http://thingsthatmightint...ugsquickfixes/#minorpanic

Niks...

Nog tips iemand? Of kan ik een replacement aanvragen... (hope not...)
Staat ie helemaal uit? Dus je Windows button trilt ook niet?

Bij mij hielp het inderdaad om de uit/aan knop echt wel voor een seconde of 30 met intervallen in te drukken. En zelfs dat heb ik meerdere keren moeten proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Button trilde ook niet nee.
Inmiddels na een nacht dat ding met rust gelaten te hebben, doet ie het vanmorgen gewoon weer.
Niks in de eventlog te zien.
Ik vind het maar vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
De eventlog is ook voor windows zaken. Alles daar buiten word niet gelogd. Als hij niet wil starten kan hooguit de EFI nog iets betekenen.

Wat vaak een probleem is bij accus is dat ze onder de minimum spanning komen en de surface dus niet genoeg power heeft om aan te gaan. Ook vaak last van gehad bij accus voor controllers. Soms helpt het om die dan een paar keer achter elkaar terug aan de stekker te hangen. (Ze geven dan ook vaak vol aan terwijl ze helemaal leeg zijn).

De surface zo vaak achter elkaar proberen te booten (door de knop vast te houden en een reset te forceren) kan het zelfde effect hebben.

Het is jammer dat de adapter geen status aangeeft (lampje uit ofzo of andere look als hij vol is).

[ Voor 7% gewijzigd door LOTG op 17-06-2013 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Surface was zeker niet leeg toen deze niet meer aan wilde.
Ik heb hem ook afgelopen nacht niet aan de lader gehangen. Na inschakelen was er nog ruim 80% batterijduur over.

Enig idee hoe je in de EFI van de Surface kunt komen?
Ik vind het wel interessant om eens uit te zoeken wat het geweest kan zijn.
MS Support kon me alleen eventueel een nieuwe aanbieden. 1x zo'n issue vind ik nog geen reden om het ding om te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
UEFI op de MS Surface support site.

Alleen valt er zo te lezen bijna geen ruk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope. Ook geen logging opties te zien o.i.d.
Nou ja, laten we hopen dat het 1x was en dat het daar bij blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan

Guldan

Thee-Nerd

Ik heb trouwens ook weer iets uitgevonden. Rechtsklikken op de pen kan door onderop de connector te drukken waarmee hij in de oplaadpoort zit van de Surface Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeNer
Guldan schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:25:
Ik heb trouwens ook weer iets uitgevonden. Rechtsklikken op de pen kan door onderop de connector te drukken waarmee hij in de oplaadpoort zit van de Surface Pro.
Kom je daar nu pas achter :P 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Inderdaad, een van de meest handige features. Ik gebruik hem vooral bij point and click adventures (Pendulo Studios games zijn aan te raden!).
Alleen de lak begint er van af te slijten aan de randen. De oplader heeft er geen last van, want die is gewoon metaal, maar het zwart is niet zo blij met het vaak er af halen en erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeNer
LOTG schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:18:
Inderdaad, een van de meest handige features. Ik gebruik hem vooral bij point and click adventures (Pendulo Studios games zijn aan te raden!).
Alleen de lak begint er van af te slijten aan de randen. De oplader heeft er geen last van, want die is gewoon metaal, maar het zwart is niet zo blij met het vaak er af halen en erop zetten.
Dat klopt dat heb ik ook. Zolang mn Surface maar netjes blijft :P
Die rechtermuisknop gebruik ik ook in Photoshop. Dan werkt het zonder het scherm aan te tikken. Gewoon boven zweven en dan die knop gebruiken :)

Is er trouwens iemand al achter gekomen dat je Microsoft Solitaire kunt spelen zonder het scherm aan te raken :P Gewoon hoveren over de speelkaarten is genoegom ze vast te pakken en zodra je uit bereik van het scherm komt dan laat je de kaart los. Is echt bijzonder hoe dat werkt, lijkt alsof je tovert. haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan

Guldan

Thee-Nerd

@eeNer : helaas wel ;-).

Ik ben echt zeer tevreden over de pro. Ik heb hem laatst meegenomen naar een curus en dat werkt perfect. Schrijven op het display of typen op het toetsenbord icm met onenote is zeer handig. Ik gebruik hem ook wel om s'avonds nog ff een filmpje (serie) te kijken of om gewoon op de bank te browsen. Heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z_Jr
  • Laatst online: 08-04-2022
Camera wisselen optie staat niet bij de camera app. Kan iemand me daarmee mee helpen?

Mn tante heeft net haar surface pro gehaald en ik ben daarop verschillende dingen voor haar aan het installeren, aangezien ik zelf ook een windows8 pro tablet heb (lenovo thinkpad tablet 2).

Alleen de camera van de webcam doet het. De optie om van camera te wisselen, dus de camera achterop, staat er niet bij.

De optie komt er overigens weer wel te staan als ik bij de instellingen van de camera de toestemming om "webcam en microfoon" niet toe laat, maar dan switcht de app niet naar de camera op de achterkant :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostier
It's the middle option at the bottom, called change camera, if you are in a different camera mode, go to fullscreen, or swipe from the bottom to pull up the menu at the bottom again. It switches the camera between front and rear camera when in camera mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z_Jr
  • Laatst online: 08-04-2022
Ghostier schreef op zondag 23 juni 2013 @ 09:21:
It's the middle option at the bottom, called change camera, if you are in a different camera mode, go to fullscreen, or swipe from the bottom to pull up the menu at the bottom again. It switches the camera between front and rear camera when in camera mode.
Ik zit ook in full screen, alleen de volgende opties zijn beschikbaar: "camera opties, timer, video".

Swipe van onderaf geeft geen extra-settings.

Echt super maf 8)7 . Het lijkt me het best om alles terug naar de fabrieksinstellingen te zetten. Tenzij iemand weet hoe ik dit probleem kan aanpakken. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostier
Ok dan mis je inderdaad een optie, want change camera is direct links van camera options. je hebt dus je settings per ongeluk veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verzo
  • Laatst online: 11-07 12:15
Zijn er hier andere gebruikers die last hebben van onscherpe letters op het bureaublad, vooral in dialoogvensters en in Chrome valt het me op dat de letters wazig overkomen. De namen van de pictorgrammen op het bureaublad zelf zijn daarentegen wel gewoon scherp..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
Verzo schreef op zondag 23 juni 2013 @ 20:33:
Zijn er hier andere gebruikers die last hebben van onscherpe letters op het bureaublad, vooral in dialoogvensters en in Chrome valt het me op dat de letters wazig overkomen. De namen van de pictorgrammen op het bureaublad zelf zijn daarentegen wel gewoon scherp..
Chrome is niet geschikt voor hiDPI, als je je scaling uitzet ziet is het wel scherp (maar klein). Kan me trouwens niet voorstellen dat browsen met Chrome op de SP een prettigere ervaring is dan met IE (de modern ui variant) tenzij je dingen moet doen die echt niet werken buiten Webkit.

[ Voor 5% gewijzigd door mark_vb op 24-06-2013 23:07 ]

Artstation: https://www.artstation.com/markvanberkel7 | Oeroude CG showreel: www.markvanberkel.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNightbringer
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-08 20:09
Inmiddels een tijdje de pro en ook even uitgebreid gekeken naar de gaming mogelijkheden i.c.m. steam. Op het moment moet ik zeggen dat Torchlight 2 prima werkt. Je kunt spel spelen met alleen maar touch input, sommige dingen zijn wat omslachtig maar het werkt wel prima. Wel moet je kwa build iets meer passive gaan spelen, aangezien je niet veel skills kunt doen.

Valt Diablo 3 ook prima te spelen op de Surface zonder toetsenbord?

Wat is metro? | Webdesign met een grid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostier
mark_vb schreef op maandag 24 juni 2013 @ 23:06:
[...]

Chrome is niet geschikt voor hiDPI, als je je scaling uitzet ziet is het wel scherp (maar klein). Kan me trouwens niet voorstellen dat browsen met Chrome op de SP een prettigere ervaring is dan met IE (de modern ui variant) tenzij je dingen moet doen die echt niet werken buiten Webkit.
Chrome is gewoon nog niet geschikt voor dit soort systemen. Je merkt ook dat standard dingen als scrolling niet goed zijn ingesteld. Of ze nog met een updated versie komen moeten we afwachten, maar in de tussentijd inderdaad geen chrome. (safari trouwens ook niet, apple denkt dat hun markt aandeel inmiddels groot genoeg is, geef ze ongelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Firefox werkt in sommige situaties ook niet goed (ik gebruik nightly) en de FF Metro browser is echt langzaam qua UI.

Vooral irritant als je op sommige sites (google en IGN) niet kunt scrollen door te slepen en je de scrollbars moet gebruiken die met je vingers bijna niet te doen zijn.

Maar op sites als Tweakers heb ik geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En? Wie gaat er morgen 8.1 installeren op zo'n Surface Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iridium
Komt Windows 8.1 morgen uit? Euhm, ja ik denk dat ik hem gewoon installeer. Kan weinig verkeerd gaan(?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
Iridium schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 14:41:
Komt Windows 8.1 morgen uit? Euhm, ja ik denk dat ik hem gewoon installeer. Kan weinig verkeerd gaan(?).
Volgens mij is het enige nadeel dat je niet het standaard update path kan volgen.... je moet na de betaperiode een volledige reinstall doen of terug naar een backup van 8. Meestal is het overigens met een omweg best mogelijk om toch van een beta build naar een rtm te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik vraag het gewoon hier ook even, want het betreft zowel Pro als RT.

Via marktplaats en winkels zoals Used Products zijn leuke aanbiedingen te vinden. Sommigen kunnen er echter geen factuur bij leveren en ze denken dat het qua garantie in orde moet zitten, want vaak willen de grote bedrijven alleen maar een serienummer weten. Hoe zit dit bij MS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeNer
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:33:
En? Wie gaat er morgen 8.1 installeren op zo'n Surface Pro?
Ik ga em eerst proberen op mijn laptop. Als dat bevalt ga ik em ook misschien op mijn surface zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:30
Ik ga de preview van 8.1 zeker installeren. Ben heel benieuwd hoe deze versie mijn SP beter (nog) beter laat functioneren. Ik vind het echt een top apparaat.

Trouwens, misschien al eerder genoemd hier, maar de laatste Intel graphics drivers 15.31.9.64.3165 (9.18.10.3165) geven een performance boost van 15%. Ik heb 3DMark 2011 meerdere keren gedraaid, eerst met de Microsoft drivers, en daarna met de laatste Intel drivers, en inderdaad 15% snelheidswinst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
mark_vb schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 14:57:
[...]

Volgens mij is het enige nadeel dat je niet het standaard update path kan volgen.... je moet na de betaperiode een volledige reinstall doen of terug naar een backup van 8. Meestal is het overigens met een omweg best mogelijk om toch van een beta build naar een rtm te updaten.
Ik heb juist gelezen dat je de 8.1 preview kan uninstallen en dan hoef je alleen je apps opnieuw te installeren. Dus als je dan 8.1 final wil installeren is het een kwestie van 8.1 preview uninstalenl, 8.1 final installeren en je apps opnieuw installeren.

Heb er helaas geen bron voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
Ramon schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 21:42:
[...]
Ik heb juist gelezen dat je de 8.1 preview kan uninstallen en dan hoef je alleen je apps opnieuw te installeren. Dus als je dan 8.1 final wil installeren is het een kwestie van 8.1 preview uninstalenl, 8.1 final installeren en je apps opnieuw installeren.

Heb er helaas geen bron voor.
Dat heb je waarschijnlijk uit dit artikel van T.net, maar het bronartikel van Zdnet was daar een stuk duidelijker over:
Update: For those wondering exactly which apps will need to be reinstalled, it depends whether the tester is running Windows on ARM or x86. On Windows RT devices, it's the Windows Store/Metro-Style apps that will have to be reinstalled; for x86-based Windows 8 systems, testers will need to reinstall both their Windows Store/Metro-Style and Desktop apps, a Microsoft spokesperson said.
Eigenlijk alsof je Windows opnieuw installeert dus, want je settings worden behouden op Skydrive. Dus ik maak maar gewoon een backup ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:30
Ik heb Windows 8.1 net van Technet gedownload. Vanavond ga ik het installeren op mijn SP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Is het iemand gelukt om het via de Store te doen. Ik krijg overal connection resets en can't connect to the internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeNer
Als ik via onderstaande link de update wil doen op mijn surface krijg ik de melding dat de update niet voor mijn computer geldt.

http://windows.microsoft....indows-8/download-preview

[ Voor 29% gewijzigd door eeNer op 26-06-2013 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Hmmm, ik wil met alle plezier de 8.1 preview op m'n Surface Pro zetten, maar krijg zoals velen de update niet in de Store na installatie van de vereiste KB2849636...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serial-X
  • Laatst online: 21-09 20:11
Hier staat de download inmiddels aan(vanuit de Store), werd er meteen op gewezen na KB2849636. Mijn Pro is dan wel gekocht in de US, wellicht dat er op basis van serienummer gekeken wordt in de Store?

LOL JK THAT'S WHAT RIVERS ARE FOR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Ik heb de update wel in de store maar ik krijg steed de try again later melding.

Is het ook mogelijk te updaten via de ISO's? Ik krijg de indruk dat die een complete reinstall wil doen.

[ Voor 40% gewijzigd door LOTG op 27-06-2013 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik heb het eens lopen zoeken op internet, maar kan het gewoonweg niet vinden. Hoeveel geheugen kun je maximaal in een 64GB en 128GB versie stoppen? Dus wat is het limiet van de twee?

En klopt het dat je serieus maar 23GB vrije ruimte hebt op de 64GB versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
De iso maar geinstalleerd, helaas (kan ik weer alles reinstallen) en nu loop ik toch tegen een paar problemen aan.

1. Visual Studio 2012 web setup wil niet meer starten, die klaagt over compatibility mode, en die staat uit.
2. Ik kan geen apps meer selecteren door naar beneden te slepen, is dit veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Serial-X schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 08:59:
Hier staat de download inmiddels aan(vanuit de Store), werd er meteen op gewezen na KB2849636. Mijn Pro is dan wel gekocht in de US, wellicht dat er op basis van serienummer gekeken wordt in de Store?
Ik heb m'n Surface Pro ook in de US gekocht, dus dat lijkt me niet een probleem. Alles staat op EN-US, geen language packs en nog steeds niets na die update die je voorbereid op de update.... Refresh geprobeerd, niets. Reset geprobeerd, niets. Als kers op de taart heb ik na de reset Windows activatie issues (0x8007007b)......

Feest 😠😠

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vb
devilsnight schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:30:
Ik heb het eens lopen zoeken op internet, maar kan het gewoonweg niet vinden. Hoeveel geheugen kun je maximaal in een 64GB en 128GB versie stoppen? Dus wat is het limiet van de twee?

En klopt het dat je serieus maar 23GB vrije ruimte hebt op de 64GB versie?
Je kan je opslagruimte (niet geheugen) uitbreiden met een sdxc kaartje (64GB) dit is natuurlijk een stuk trager dan de ingebouwde SSD, maar goed genoeg voor media en documenten. Ik zou overigens gewoon 100€ extra uitgeven voor de 128GB versie. De SSD is niet te vervangen.

Volgens MS heb je ongeveer 30GB over op een 64GB surface, maar je kunt een deel daarvan reclaimen door je recoverypartitie naar een usbstick te verhuizen..

Na de 8.1 update zou Windows minder ruimte in moeten nemen trouwens...

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste

Let op:
~~~[html]Voor alles in verband met prijzen, levertijden, winkels, ... kan je terecht in het <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1538648">prijzen- en levertijdentopic</a>. Ervaringen over accessoires voor de Surface RT en Pro mogen <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1537408/0">hier</a> besproken worden.~~~[/html]