Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09 12:15
Ik heb een Surface Pro 2 64GB besteld, extra ruimte maak ik later wel met een SD kaartje.
Wordt vooral voor development in de trein, hopen dat het wat is. Scheelt weer een 15" Macbook Pro meezeulen.

Weet iemand eigenlijk wanneer de Touch Cover 2 te bestellen is? De Pro is zonder toetsenbord redelijk nutteloos als laptop vervanger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 16:29
eswa schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 12:03:
Even een kort ervarings vraagje: hoe bevalt 64gb? (hoeveel hou je over naast het OS) Of loop je (net als bij 4gb WP8 telefoons zoals de HTC 8s) continu tegen meldingen als "uw schijf is vol" aan?
Ik doel op normaal gebruik, ben niet van plan er op te gaan gamen...
Ook aangezien volgens de Microsoftstore de Pro 2 64gb op €3 na even duur is als de Pro 1 128gb...
Als ik mij niet vergist, dan had je op de pro 1 na de installatie van Windows 8 en Office van je 64GB waarvan 60GB effectief is nog 25GB over.
Hier zou je het mee kunnen redden natuurlijk, maar ook van een ssd is de regel dat je +/- 10% van je schijf moet leeghouden dat is dus nog eens 6GB wat er vanaf gaat.

Dus voor mij blijft hier te weinig over en weet ik dat ik binnen een paar maanden er tegen aanloop.
Een grote SD kaart is natuurlijk een oplossing maar werkt ook langzamer en een 64GB SD kost ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-08 13:59
ErwinJ schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 07:02:
[...]
...
Een grote SD kaart is natuurlijk een oplossing maar werkt ook langzamer en een 64GB SD kost ook wat.
Voor €44 à €50 kan je er al één (class 10) kopen op amazon...

Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 08:50
Dank voor de info! Denk dat ik vrijwel zeker een Surface Pro 1/2 ga halen over een paar weken. Of het 64 of 128gb gaat worden weet ik nog niet zeker, maar vermoed de 128gb (hangt van de prijs af). Maar de twijfel is er nog wel of ik (net als velen denk ik) een vermoedelijk goedkopere Surface Pro 1, of een vermoedelijk snellere en vooral het langer uithoudende Pro 2. Vandaar 2 vragen: ik lees overal dat die Haswell processoren zuiniger zijn. PCMag claimt hier dat ze bijna dubbel zo lange resultaten uit een MacBookAir halen en de helft zolang bij een Vaio, en zo zijn er wel meer bronnen met wat variabele resultaten (bijv. The Verge). Zijn er redenen om aan te nemen dat Microsoft in de Surface Pro 2 niet die verlenging (1,5-2x, of de geclaimde +75%) gaat halen?
En nog een vraag in de categorie koffiedik-kijken: Hoe veel zal de Surface Pro 1 gaan kosten in laten we zeggen December? Ze schieten zichzelf in de voet als ze het prijsverschil zo klein laten als het nu is (en blijven met een hele zwik Pro 1's zitten), dus ik neem aan dat de Pro 1 gaat zakken. Zijn hier bronnen in die iets zinnigs erover kunnen zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
eswa schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:57:
Dank voor de info! Denk dat ik vrijwel zeker een Surface Pro 1/2 ga halen over een paar weken. Of het 64 of 128gb gaat worden weet ik nog niet zeker, maar vermoed de 128gb (hangt van de prijs af). Maar de twijfel is er nog wel of ik (net als velen denk ik) een vermoedelijk goedkopere Surface Pro 1, of een vermoedelijk snellere en vooral het langer uithoudende Pro 2. Vandaar 2 vragen: ik lees overal dat die Haswell processoren zuiniger zijn. PCMag claimt hier dat ze bijna dubbel zo lange resultaten uit een MacBookAir halen en de helft zolang bij een Vaio, en zo zijn er wel meer bronnen met wat variabele resultaten (bijv. The Verge). Zijn er redenen om aan te nemen dat Microsoft in de Surface Pro 2 niet die verlenging (1,5-2x, of de geclaimde +75%) gaat halen?
En nog een vraag in de categorie koffiedik-kijken: Hoe veel zal de Surface Pro 1 gaan kosten in laten we zeggen December? Ze schieten zichzelf in de voet als ze het prijsverschil zo klein laten als het nu is (en blijven met een hele zwik Pro 1's zitten), dus ik neem aan dat de Pro 1 gaat zakken. Zijn hier bronnen in die iets zinnigs erover kunnen zeggen?
De prijs is bekend en ga er maar niet vanuit dat de pro 1 nog goedkoper word.
Microsoft wil de 2 promoten en verkopen omdat ze zelf ook vinden dat deze beter is dan hun pro 1.
Ik vermoed dat ze de pro 2 64GB en 128GB goedkoper op de markt hebben gezet voor meer verkoop te gaan creëren.
Zou me niks verbazen als er weinig op verdiend is, hetzelfde als Sony altijd doet met de PS3/4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Hm in dat geval is de 2 Pro wel een aanlokkelijke optie. Hopelijk komen er snel wat reviews die die accu eens gaan testen (al denk ik dat we daar op zijn minst tot de 22ste op moeten wachten :/ )
Wel apart dat ze op hun eigen store website de Surface Pro hebben weggemoffeld. In 2 klikken kan je vanaf de Surface home wel de Surface 1, en de 2 en 2 Pro reserveren, maar de Pro 1 zit verder naar beneden onder een aparte knop, en ook in het opsommingsrijtje in de zwarte balk staan maar 3 types en niet de Pro 1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:18
Volgens mij gaat de Pro 1 ook uit het assortiment. Waar ze de Surface RT naast de Surface 2 houden, doen ze dit bij de Pro niet, dus wacht niet te lang.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-09 11:56
Ik zit zelf ook na te denken over een surface pro (2).
Wat voor mij echt een enorme bonus zou zijn is als je de surface pro ook als input device kan gebruiken als je weer aan je desktop moet gaan zitten.
Ik heb hier nog weinig over kunnen vinden, eigenlijk alleen een app genaamd virtualtablet.
Is er hier iets meer over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Mouse without Borders misschien? http://www.microsoft.com/...oad/details.aspx?id=35460

Ik gebruik dat regelmatig andersom, om vanaf mijn desktop muis en tobo de surface pro te bedienen.

Wat niet uit je post blijkt is hoe je de SP precies zou willen gebruiken als input device?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:17

TheVMaster

Moderator WOS
Wel netjes....heb de Pro vorige week donderdag opgestuurd (backlight bleeding en een start knop die af en toe weigerde) en kreeg vrijdag al een e-mail dat er een nieuwe was opgestuurd. Als alles goed gaat krijg ik die dus morgen binnen! Hoe snel wil je de klantenservice hun werk laten doen....wauw....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
TheVMaster schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 01:12:
Wel netjes....heb de Pro vorige week donderdag opgestuurd (backlight bleeding en een start knop die af en toe weigerde) en kreeg vrijdag al een e-mail dat er een nieuwe was opgestuurd. Als alles goed gaat krijg ik die dus morgen binnen! Hoe snel wil je de klantenservice hun werk laten doen....wauw....
WoW ze willen de pro 1 wel heel snel kwijt/uitverkopen :P hahahaha

( warning "joke" )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fier0x
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-09 11:56
Ramon schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 22:22:
Mouse without Borders misschien? http://www.microsoft.com/...oad/details.aspx?id=35460

Ik gebruik dat regelmatig andersom, om vanaf mijn desktop muis en tobo de surface pro te bedienen.

Wat niet uit je post blijkt is hoe je de SP precies zou willen gebruiken als input device?
Als Wacom tablet/cintique achtig input device.
Kan natuurlijk ook alles aansluiten op de surface en helemaal via de surface werken maar andersom zal het net wat meer power hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Weet iemand hoe je in 1x naar de onderkant van een pagina scrollt in IE modern IU? In tablet mode zonder toetsenbord. Kan dat eigenlijk? Ik swipe met het ongeluk nu om bv in dit topic helemaal naar beneden te scrollen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Ik zat gister bij de Dixons es met de Pro te spelen, en zat te kijken naar de hardeschijf grootte. Ik kwam erachter dat ze daar vermoedelijk de 64gb versie hadden liggen. Maar zowel de RT als de Pro hadden ongeveer 50-52gb totale hardeschijf capaciteit. Ik weet wel dat 64gb niet altijd netjes 64gb/6400000(k)b is, maar dat het 12gb scheelt leek me wat veel. Hoe zit dit? Heeft microsoft 10gb afgeschermd voor backupdoeleinden oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

^ Besturingssysteem neemt ruimte in he.

En; gisteren de Pro 2 128 GB + Type Cover 2 besteld. A.s. dinsdag komt waarschijnlijk de Pro 2 al binnen. Ik zal dan kijken of het mogelijk is om in één keer naar beneden te scrollen.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
eswa schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 09:12:
Ik zat gister bij de Dixons es met de Pro te spelen, en zat te kijken naar de hardeschijf grootte. Ik kwam erachter dat ze daar vermoedelijk de 64gb versie hadden liggen. Maar zowel de RT als de Pro hadden ongeveer 50-52gb totale hardeschijf capaciteit. Ik weet wel dat 64gb niet altijd netjes 64gb/6400000(k)b is, maar dat het 12gb scheelt leek me wat veel. Hoe zit dit? Heeft microsoft 10gb afgeschermd voor backupdoeleinden oid?
Er is een recovery partitie van zo'n 8GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik gebruik IE 10 metro versie en in deze browser werken sommige dingen helaas niet. Het is mijn standaard browser geworden omdat het werkelijk fantastisch werkt met tablet. Echter kan ik op Tweakers niet mijn privatemessages bekijken en ook de andere notificatie berichten niet. Ik zie rechtsbovenaan staan dat ik nieuwe berichten heb, maar als ik erop klik wordt ik er niet heen gebracht. Wel in Firefox en andere browsers. Is hier iets aan te doen? (misschien de nieuwe IE?) zou gelijk een goede reden zijn om 8.1 te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
Had de Pro 2 woensdag binnen, maar de eerste versie begaf het na een paar uur al. Gelukkig bij Paradigit besteld, dus daar kon ik hem (in Utrecht) even inwisselen.

Heb nu een dagje met Surface gespeeld en hierbij mijn ervaring:

- Ik had gehoopt/gedacht dat Windows 8 meer op Windows Phone leek.
- Mijn eerste Surface was al op 2 plekken beschadigd (kleine stukjes af aan de randjes bij USB en onderaan scherm). De 2de die ik heb gekregen had op dezelfde plek op USB een beschadiging. Ik neem aan dat dit is omdat ze de USB testen voor hij in de verpakking gaat of dat de machines de Surface vasthouden op die punten tijdens montage. Anyway, niet erg netjes van MS om deze zo te leveren. USB kan ik mee leven, dat zie je niet en gebeurd bij gebruik toch wel.
- De adapter is erg onhandig in formaat(vergeleken met een Macboo Air of iPad adapter). Je hebt een korte kabel met stekker en dan een langere dunnen kabel voor in de Surface, met daartussen de adapter. Die adapter hangt dus altijd ergens.
- De magneet plug voor opladen is onmogelijk in de Surface te krijgen zonder te kijken. Hij blijft altijd haken, zelfs aks je hem er recht in probeert te steken, gaat hij schuin omdat de magneet te snel vast grijpt. Je ziet in alle omschrijvingen ook dat je de plug "er goed" in moet stoppen.. Met zo'n omslachtig systeem kan ik me voorstellen dat mensen denken dat hij vast zit, maar hij uiteindelijk niet oplaad. Dit hadden ze beter kunnen maken zoals de mac-safe van Apple (maar daar zal wel weer patent op zitten).
- Scherm is prachtig!
- De hele behuizing is vinger afdruk magneet
- De speakers zijn echt verassend goed. Het geluid is duidelijk en helder. Ik kan als ik mijn oor ernaast leg ook niet echt horen waar het nou vandaan komt, wat iets goed is.
- Gestures zijn even ontdekken, maar werkt echt lekker. Heb al meerder malen 2 apps naast elkaar gehad.
- Charmbar gebruiken in de app is slim bedacht, als je er eenmaal achter bent ;) Ik was de eerste paar apps aan het zoeken waar nou het settings knopje was.
- Settingsscherm is niet heel logisch ingedeeld. Sommige "advanced" opties lijken tekst, maar dan kan je er nog op klikken om meer opties te krijgen.
- App lijst (als je naar beneden swiped op home) is onoverzichtelijk
- Mail app heeft ergens bepaald dat alle mailjes van Github van 1 persoon komen (from-adres is altijd hetzelfde). Terwijl de reply-to email en naam uniek zijn. Nu zie ik dus voor alle notificaties 1 persoon.. onbruikbaar dus.
- Ik heb nog geen manier gevonden om mijn mail en contacten uit gmail te syncen. Again, waarom is dit niet zoals op Windows Phone?
- Op schoot werkt de kickstand erg goed, heb de touchcover nog niet geleverd gekregen, dus over typen kan ik nog niets zeggen. Maar alleen als tablet werkt het ook al goed.
- Het is jammer dat er niet een tussenweg is voor DPI. Ik kan de 100% makkelijk lezen, maar in Metro zelf heb je alleen "normaal" en "small".
- IE werkt erg goed, Firefox is zo buggy dat hij niet te gebruiken is, Chrome is gewoon de fullscreen versie van desktop app.
- Waarom kan ik maar 1 Modern UI browser hebben?
- Facebook app is zo gelimiteerd (als je een Page moet beheren), dat je beter de website kan gebruiken..
- IE searchengine naar Google omzetten is zo ontzetten omslachtig gemaakt, dat heeft MS goed bedacht ;). Ik blijf me verbazen hoe slechte resultaten Bing heeft.
- Nextgen Reader is op W8 (naast WP8) ook een prachtige app. Ik gebruik(te) op de iPad, iPhone en OSX reeder, maar die iPad versie is zo raar.
- Van mij had het stand-by, sleep, wakeup wel wat beter/sneller gemaakt mogen worden. Het duurt een aantal seconde voor het scherm aangaat. Voor een tablet, moet dit instant gaan.
- De developers van Plex zijn echt goed bezig, ook op Windows werkt deze perfect.
- Typen via het touchscreen werkt een beetje moeilijk omdat het een 16:9 scherm is. Zelfs met grote handen is dit moeilijk. Opsplitsen van de toetsen (met numpad in het midden) werkt beter, maar is wel nog even wennen.

Zo, dat was hem even voor nu. Komt waarschijnlijk wel een update als ik mijn touchcover heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uitgebreide 5 sterren review van een Surface Pro 2
http://www.stuff.tv/microsoft/microsoft-surface-pro-2/review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-09 23:39

jurma

simply connecting...

Ik zit er heel erg aan te denken om de surface pro (256GB) te kopen als vervanger voor mijn zakelijke laptop (HP Probook 6550b).
Als ik op kantoor ben dan zal ik gewoon werken op de surface zonder extern beeldscherm, maar ik vraag me af hoe het is om de hele dag om op de surface te werken (kan ik natuurlijk niet testen bij een MM of saturn).
Hoe zijn jullie ervaringen daarin, is dit goed te doen?

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
jurma schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 10:12:
Ik zit er heel erg aan te denken om de surface pro (256GB) te kopen als vervanger voor mijn zakelijke laptop (HP Probook 6550b).
Als ik op kantoor ben dan zal ik gewoon werken op de surface zonder extern beeldscherm, maar ik vraag me af hoe het is om de hele dag om op de surface te werken (kan ik natuurlijk niet testen bij een MM of saturn).
Hoe zijn jullie ervaringen daarin, is dit goed te doen?
Ik denk dat dit een persoonlijke vraag is. In mijn geval: Nee, dat is niet te doen. Ik werk veel met Word/Excel en PowerPoint en dan is het scherm van de Surface gewoon te klein. Ik zit er dan ook hard aan te denken om het nieuwe dock voor de Surface te kopen en die op mijn werkkamer klaar te zetten zodat ik de Surface er in kan klikken en op een "groot" scherm verder kan werken.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma

jurma

simply connecting...

PaT schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 10:21:
[...]

Ik denk dat dit een persoonlijke vraag is. In mijn geval: Nee, dat is niet te doen. Ik werk veel met Word/Excel en PowerPoint en dan is het scherm van de Surface gewoon te klein. Ik zit er dan ook hard aan te denken om het nieuwe dock voor de Surface te kopen en die op mijn werkkamer klaar te zetten zodat ik de Surface er in kan klikken en op een "groot" scherm verder kan werken.
Ik weet dat het een persoonlijke vraag is, maar een nadeel is dat ik niet een dag zo'n ding kan lenen om te testen.
Verder zit ik ook niet altijd op kantoor en werk ook wel wat thuis.
Voor het thuis werken wil ik inderdaad de dockingstation kopen die gewoon op mijn 23" scherm aangesloten wordt.
Verder gebruik ik ook veel Excel / Access / .net / SQL.
Maar een hele dag hier op werken is dus niet goed te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Het dock lijkt mij ook wel fijn. Een gewoon toetsenbord er aan en mijn vertrouwde muis is wel zo prettig. Ik moet alleen nog kijken welke aansluitingen mijn monitor heeft. Die hangt nu met een vga kabel aan de "vaste" pc. Eens kijken of daar ook een dvi of displayport aansluiting op zit. Ik heb weinig zin om steeds de vga kabel los te moeten schroeven en met een adapter te gaan werken.

Overigens is het wel even schrikken van de prijs van dat dock... 200 euro... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma

jurma

simply connecting...

PaT schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 10:45:
Het dock lijkt mij ook wel fijn. Een gewoon toetsenbord er aan en mijn vertrouwde muis is wel zo prettig. Ik moet alleen nog kijken welke aansluitingen mijn monitor heeft. Die hangt nu met een vga kabel aan de "vaste" pc. Eens kijken of daar ook een dvi of displayport aansluiting op zit. Ik heb weinig zin om steeds de vga kabel los te moeten schroeven en met een adapter te gaan werken.

Overigens is het wel even schrikken van de prijs van dat dock... 200 euro... :X
Ja en alle kabeltjes die je nog nodig hebt om het aan te sluiten op een beamer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
jurma schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 10:28:
[...]
Ik weet dat het een persoonlijke vraag is, maar een nadeel is dat ik niet een dag zo'n ding kan lenen om te testen.
Verder zit ik ook niet altijd op kantoor en werk ook wel wat thuis.
Voor het thuis werken wil ik inderdaad de dockingstation kopen die gewoon op mijn 23" scherm aangesloten wordt.
Verder gebruik ik ook veel Excel / Access / .net / SQL.
Maar een hele dag hier op werken is dus niet goed te doen?
Nee, een dag werken op dat kleine scherm is echt geen doen. Kan je het op je werk niet op een monitor aansluiten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
Wanneer je het 'Surface Pro 2 firmware and driver pack' download en deze vervolgens uitpakt, kan je de meeste recente drivers op je Surface Pro 1 installeren. Er zitten ook nieuwe netwerk en Bluetooth drivers in!

http://www.microsoft.com/...oad/details.aspx?id=40856

EDIT : Link aangepast

[ Voor 6% gewijzigd door Pierre_nr1 op 29-10-2013 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
jurma schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 10:55:
[...]
Ja en alle kabeltjes die je nog nodig hebt om het aan te sluiten op een beamer...
1 kabeltje van een tientje van dealextreme doet dat toch gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pierre_nr1 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 18:32:
Wanneer je het 'Surface Pro 2 firmware and driver pack' download en deze vervolgens uitpakt, kan je de meeste recente drivers op je Surface Pro 1 installeren. Er zitten ook nieuwe netwerk en Bluetooth drivers in!

http://www.microsoft.com/...oad/details.aspx?id=40856
Interessant, alleen je link doet het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma

jurma

simply connecting...

Pierre_nr1 schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 18:27:
[...]

Nee, een dag werken op dat kleine scherm is echt geen doen. Kan je het op je werk niet op een monitor aansluiten dan?
helaas niet, we hebben allemaal een laptop, dus staan er alleen bureaus en stoelen.
Maar ik denk dat ik toch maar voor een laptop ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Nu online

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

RuudBurger schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 20:57:
Had de Pro 2 woensdag binnen, maar de eerste versie begaf het na een paar uur al. Gelukkig bij Paradigit besteld, dus daar kon ik hem (in Utrecht) even inwisselen.

- Ik had gehoopt/gedacht dat Windows 8 meer op Windows Phone leek.
Het lijkt er wel op, maar er zijn idd nog wat verschillen.
- Mijn eerste Surface was al op 2 plekken beschadigd (kleine stukjes af aan de randjes bij USB en onderaan scherm). De 2de die ik heb gekregen had op dezelfde plek op USB een beschadiging. Ik neem aan dat dit is omdat ze de USB testen voor hij in de verpakking gaat of dat de machines de Surface vasthouden op die punten tijdens montage. Anyway, niet erg netjes van MS om deze zo te leveren. USB kan ik mee leven, dat zie je niet en gebeurd bij gebruik toch wel.
Hier heb ik meer over gehoord. Ik heb 'm echter direct bestel in de MS Store, en heb gelukkig nergens last van ;)
- De adapter is erg onhandig in formaat(vergeleken met een Macboo Air of iPad adapter). Je hebt een korte kabel met stekker en dan een langere dunnen kabel voor in de Surface, met daartussen de adapter. Die adapter hangt dus altijd ergens.
Klopt, maar 't kabeltje van de AC -> adapter is vervangbaar ;-)
- De magneet plug voor opladen is onmogelijk in de Surface te krijgen zonder te kijken. Hij blijft altijd haken, zelfs aks je hem er recht in probeert te steken, gaat hij schuin omdat de magneet te snel vast grijpt. Je ziet in alle omschrijvingen ook dat je de plug "er goed" in moet stoppen.. Met zo'n omslachtig systeem kan ik me voorstellen dat mensen denken dat hij vast zit, maar hij uiteindelijk niet oplaad. Dit hadden ze beter kunnen maken zoals de mac-safe van Apple (maar daar zal wel weer patent op zitten).
Geen last van? Ik kan 'm blindelings zo klik in 't apparaat hangen, en dan laadt ie op.
- Scherm is prachtig!
Mee eens!
Jep, kheb van mezelf wel wat kleffe handjes, herkenbaar dus...
- De speakers zijn echt verassend goed. Het geluid is duidelijk en helder. Ik kan als ik mijn oor ernaast leg ook niet echt horen waar het nou vandaan komt, wat iets goed is.
Geluid is écht wáánzinnig goed!
- Gestures zijn even ontdekken, maar werkt echt lekker. Heb al meerder malen 2 apps naast elkaar gehad.
Haha, ja, ook dat is even oefenen enzo. Maar het is zwaar fijn!
- Charmbar gebruiken in de app is slim bedacht, als je er eenmaal achter bent ;) Ik was de eerste paar apps aan het zoeken waar nou het settings knopje was.
- Settingsscherm is niet heel logisch ingedeeld. Sommige "advanced" opties lijken tekst, maar dan kan je er nog op klikken om meer opties te krijgen.
- Mail app heeft ergens bepaald dat alle mailjes van Github van 1 persoon komen (from-adres is altijd hetzelfde). Terwijl de reply-to email en naam uniek zijn. Nu zie ik dus voor alle notificaties 1 persoon.. onbruikbaar dus.
- Ik heb nog geen manier gevonden om mijn mail en contacten uit gmail te syncen. Again, waarom is dit niet zoals op Windows Phone?
Google Account toevoegen?
- Op schoot werkt de kickstand erg goed, heb de touchcover nog niet geleverd gekregen, dus over typen kan ik nog niets zeggen. Maar alleen als tablet werkt het ook al goed.
Op schoot werkt zeker fijn!
- Het is jammer dat er niet een tussenweg is voor DPI. Ik kan de 100% makkelijk lezen, maar in Metro zelf heb je alleen "normaal" en "small".
- IE werkt erg goed, Firefox is zo buggy dat hij niet te gebruiken is, Chrome is gewoon de fullscreen versie van desktop app.
Klopt, Chrome is niet echt touch friendly....
- Waarom kan ik maar 1 Modern UI browser hebben?
- Facebook app is zo gelimiteerd (als je een Page moet beheren), dat je beter de website kan gebruiken..
Dat is met alle FB clients zo (afaik)
- IE searchengine naar Google omzetten is zo ontzetten omslachtig gemaakt, dat heeft MS goed bedacht ;). Ik blijf me verbazen hoe slechte resultaten Bing heeft.
Mja, wat zou jij doen als je MS was?
- Nextgen Reader is op W8 (naast WP8) ook een prachtige app. Ik gebruik(te) op de iPad, iPhone en OSX reeder, maar die iPad versie is zo raar.
- Van mij had het stand-by, sleep, wakeup wel wat beter/sneller gemaakt mogen worden. Het duurt een aantal seconde voor het scherm aangaat. Voor een tablet, moet dit instant gaan.
Vergeet niet dat er een volwaardige Win8 op draait. Booten in 6 seconden, en shutdown in 3 is echt belachelijk snel...
- De developers van Plex zijn echt goed bezig, ook op Windows werkt deze perfect.
Ook maar eens proberen ja! :)
- Typen via het touchscreen werkt een beetje moeilijk omdat het een 16:9 scherm is. Zelfs met grote handen is dit moeilijk. Opsplitsen van de toetsen (met numpad in het midden) werkt beter, maar is wel nog even wennen.

Zo, dat was hem even voor nu. Komt waarschijnlijk wel een update als ik mijn touchcover heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 08:55:
[...]

Interessant, alleen je link doet het niet...
Thanks, deze werkt wel : http://www.microsoft.com/...oad/details.aspx?id=40856

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Nu online

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Meer mensen waarbij het soms voorkomt dat Youtube / flashdingetjes volledig op zwart gaan, maar wel geluid door blijven spelen? Dit heb ik bij zowel Chrome als IE op de Surface Pro 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
NeFoRcE schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:52:
Meer mensen waarbij het soms voorkomt dat Youtube / flashdingetjes volledig op zwart gaan, maar wel geluid door blijven spelen? Dit heb ik bij zowel Chrome als IE op de Surface Pro 2.
Ik weet niet hoe andere Flash dingen hier last van hebben, ik weet alleen dat ik bij Youtube dit probleem ook heb. Het enige wat dan helpt is op de video tappen, en op fullscreen zetten.
Flash is ingebakken, dus je kan niet een update draaien om dit te verhelpen. En ik heb het in zowel IE Modern UI als IE Desktop.

Het lijkt trouwens een rendering error, want als er banner op de video staat (reclame), dan zie ik de video doorspelen achter de banner + dropshadow van de banner. Alles daar omheen blijft zwart.

Met alle liefde zou ik andere browsers gebruiken, maar die zijn te slecht/onbruikbaar in modern UI.

Ik heb al geprobeerd om Flash helemaal uit te zetten, maar dan doen meer dan de helft van de Youtube embeds het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headliner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07-2023
NeFoRcE schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:21:
RuudBurger schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 20:57:

Hier heb ik meer over gehoord. Ik heb 'm echter direct bestel in de MS Store, en heb gelukkig nergens last van
Rechtstreeks bij MS Store besteld en heb hier ook geen last van.
Klopt, maar 't kabeltje van de AC -> adapter is vervangbaar ;-)
Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb! Inderdaad is de standaard kabel veel te kort dus dat wordt gewoon een langere zelf aanschaffen ;)
Geen last van? Ik kan 'm blindelings zo klik in 't apparaat hangen, en dan laadt ie op.
Heb ik na 2 dagen ook geen last meer van. Blindelings 'klikt' het goed vast en dan voel je meteen dat het goed zit.
Jep, kheb van mezelf wel wat kleffe handjes, herkenbaar dus...
Dat heb ik ook bij elke tablet. Zijn er geen speciale doekjes beschikbaar die heel goed dit soort afdrukken kan verwijderen?
Geluid is écht wáánzinnig goed!
Dat viel mij ook op, wat een verademing na het geluid van een iPad!
Alsof het geluid rondom je zit. (nu is wel standaard de optie 'verbeteringen' geactiveerd bij de luidsprekers die dat volgens mij veroorzaakt, maar dat neemt de pret niet weg)
Persoonlijk kies ik meestal voor de optie 'sortering op categorie' wat nog redelijk logisch is, als iets net is geinstalleerd ff kiezen voor 'op installatiedatum'.
Ik zou liever zelf een onderverdeling willen kunnen kiezen als extra sorterings mogelijkheid.

Ook heb ik ff moeten zoeken hoe ik onnodig geinstalleerde readme's etc moest verwijderen die de 'oude' programma's veelal installeren.
Op schoot werkt zeker fijn!
Second that, werkt voor mij ook erg goed (type cover).
Klopt, Chrome is niet echt touch friendly....
Ook hier mee eens, IE is zo veel makkelijker in gebruik voor touch.
Vergeet niet dat er een volwaardige Win8 op draait. Booten in 6 seconden, en shutdown in 3 is echt belachelijk snel...
Ik was eigenlijk enorm verbaasd over de enorme snelheid van het booten, shutdown voor een echt(!) en multiuser OS (ik heb alleen ervaring met iOS, geen Android). De sleep is voor mij eigenlijk instant, de wakeup van 2 sec stoort me niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headliner
NeFoRcE schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:52:
Met youtube nog geen problemen ondervonden, maar ik gebruik het ook niet dagelijks.
Ik heb alleen met een bepaalde service dat als ik fullscreen ga er geen video getoond wordt, wel geluid en de player controls maar geen video:
http://www.ufc.tv/video/ufc-167-on-ppv-extended-preview

Dus 'normaal' bekijken werkt wel, maar zodra je op de fullscreen button gebruikt gaat de video gewoon verder met geluid maar zwart beeld.
Dit probleem heb ik niet op een 'normale' pc met Windows 8.1/IE11. Op Chrome werkt het wel correct voor mij, maar dat is met touch een drama zodat ik met de touchpad het pijltje moet bewegen :(

Meer mensen met een Surface Pro 2 die bij bovenstaande video fullscreen problemen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Nu online

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Gisteren updates gedownload en het systeem gaf ook aan dat er een firmware update tussen zat, en dat ie dus moest herstarten. Na het herstarten zijn de drivers van m'n wireless fucked up?! Draadloos is gone dus -_-'. Vanavond de driverpack ff downloaden en hopen dat het opgelost is....

@headliner

copy that, en wat betreft je laatste post; ik zal binnenkort dat linkje ff testen. Nu op't werk namelijk ;-)

[ Voor 18% gewijzigd door NeFoRcE op 07-11-2013 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headliner
Een vraagje mbt de Surface Pro 2 SD card slot:

Ondersteunt deze ook MicroSD SDHC kaartjes?
In de specificities die Microsoft zelf opgeeft staat bij de Pro 2 microSDXC-kaartlezer, terwijl de 'normale' Surface 2 de specificatie microSD kaartlezer heeft.

En zit er een snelheidslimiet aan de kaartlezer op de Surface Pro 2? Ik kan nergens een test daarvan vinden, niet dat ik een te snel kaartje aanschaf wat niet veel zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
Het micro SD card slot slikt micro SD, micro SDHC en micro SDXC.

De snelheid weet ik niet maar ik denk een class 10 of misschien zelfs een sneller kaartje moet wel ondersteund worden (maar pin me er niet op vast).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 10:30
headliner schreef op donderdag 07 november 2013 @ 21:35:
Een vraagje mbt de Surface Pro 2 SD card slot:

Ondersteunt deze ook MicroSD SDHC kaartjes?
In de specificities die Microsoft zelf opgeeft staat bij de Pro 2 microSDXC-kaartlezer, terwijl de 'normale' Surface 2 de specificatie microSD kaartlezer heeft.

En zit er een snelheidslimiet aan de kaartlezer op de Surface Pro 2? Ik kan nergens een test daarvan vinden, niet dat ik een te snel kaartje aanschaf wat niet veel zin heeft.
MicroSDXC kaartlezers zijn backwards compatible, dus MicroSDHC gaat ook prima. Ik had toevallig gister opgezocht wat de snelheid van deze kaartlezer en had ergens op een pagina gelezen dat iemand een benchmark had gedaan met een UHS-1 kaartje en kon de volledige snelheid van dit kaartje benutten (70MB read dacht ik).

Kortom, met de snelheid van die kaartlezer zit het volgens mij wel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• headliner
frennek schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 09:21:
[...]

MicroSDXC kaartlezers zijn backwards compatible, dus MicroSDHC gaat ook prima. Ik had toevallig gister opgezocht wat de snelheid van deze kaartlezer en had ergens op een pagina gelezen dat iemand een benchmark had gedaan met een UHS-1 kaartje en kon de volledige snelheid van dit kaartje benutten (70MB read dacht ik).

Kortom, met de snelheid van die kaartlezer zit het volgens mij wel goed!
Heb een reactie in het Pro 2 topic geplaatst:
headliner in "[W8] Ervaringen met de Microsoft Surface Pro 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
headliner schreef op woensdag 06 november 2013 @ 05:35:
[...]

Met youtube nog geen problemen ondervonden, maar ik gebruik het ook niet dagelijks.
Ik heb alleen met een bepaalde service dat als ik fullscreen ga er geen video getoond wordt, wel geluid en de player controls maar geen video:
http://www.ufc.tv/video/ufc-167-on-ppv-extended-preview

Dus 'normaal' bekijken werkt wel, maar zodra je op de fullscreen button gebruikt gaat de video gewoon verder met geluid maar zwart beeld.
Dit probleem heb ik niet op een 'normale' pc met Windows 8.1/IE11. Op Chrome werkt het wel correct voor mij, maar dat is met touch een drama zodat ik met de touchpad het pijltje moet bewegen :(

Meer mensen met een Surface Pro 2 die bij bovenstaande video fullscreen problemen hebben?
Ik heb (op mijn Pro 1) ook problemen met Youtube. Het zal vast aan flash liggen oid, maar hij loopt wel vaak vast. Scrollen doet ie dan nog, maar selecteren en openen/afspelen wil dan niet meer...Het zwart scherm met geluid heb ik nog niet vaak gehad. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Iemand hier ervaring met Miracast dat standaard in Windows 8.1 zit? Ik heb sinds kort een TV die dat ondersteunt (LG 47LA8609), en het werkt in principe wel, maar m'n audio loopt echt iets van 5s achter op het beeld. Het loopt verder wel allemaal goed - geen compression artifacts in beeld, bewegend beeld gaat soepel en geen kliks in het geluid oid. De latency van het beeld zelf is vrij laag (hooguit 0.25s oid, voor gaming wellicht niet acceptabel maar daar gebruik ik het toch niet voor). Maar dat ik pas 5s later het geluid hoor dat bij het beeld hoort is natuurlijk vrij irritant 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 11:25:
Iemand hier ervaring met Miracast dat standaard in Windows 8.1 zit?
Miracast gebruik ik met een Surface 2 (RT, niet een Pro) en NetGear PTV3000. Het geluid loopt gelijk met het beeld. Lip sync zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noktai
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik ben sinds dinsdag in bezit van een surface pro. Ik merkte al snel dat ik extreem lage transfer snelheden heb. Het maakt niet uit of dit van de microsd card komt of de SSD vreemd genoeg. De snelheid begint prima (50mb/s gemiddeld) en dropped daarna enorm en blijft hangen rond de 100kb/s.
De diskmark ziet er beter uit, maar heb geen idee wat goede getallen zijn voor een ssd,

Ik heb me nooit verdiept in geheugen en heb geen idee wat dit zou kunnnen zijn :( Power saver of balanced maakt geen verschil.

Afbeeldingslocatie: http://oi44.tinypic.com/r9nz2b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi43.tinypic.com/2qlgx1i.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 09:32
Stel dat je bijv. een eenvoudige game als starbound op de surface pro wilt draaien en je hebt geen keyboard. Dan heb je eigenlijk een overlay met een paar touch keys nodig (voor bijv. pijltjestoetsen). Zijn er applicaties die dat mogelijk maken?

Niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
BerendBoon schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 18:33:
Stel dat je bijv. een eenvoudige game als starbound op de surface pro wilt draaien en je hebt geen keyboard. Dan heb je eigenlijk een overlay met een paar touch keys nodig (voor bijv. pijltjestoetsen). Zijn er applicaties die dat mogelijk maken?
Overwolf heeft iets dergelijks (het is een overlay programma van de makers van Teamspeak geloof ik):

http://overwolf.com/overwolf-touch-controller/

Nog niet heel veel games met support, maar het is nog in beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Nu online

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Noktai schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 21:40:
Ik ben sinds dinsdag in bezit van een surface pro. Ik merkte al snel dat ik extreem lage transfer snelheden heb. Het maakt niet uit of dit van de microsd card komt of de SSD vreemd genoeg. De snelheid begint prima (50mb/s gemiddeld) en dropped daarna enorm en blijft hangen rond de 100kb/s.
De diskmark ziet er beter uit, maar heb geen idee wat goede getallen zijn voor een ssd,

Ik heb me nooit verdiept in geheugen en heb geen idee wat dit zou kunnnen zijn :( Power saver of balanced maakt geen verschil.

[afbeelding]

[afbeelding]
Probeer het eens met iso bestanden oid van een paar 100 MB. Heb je het dan nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Laatst online: 23-08 12:35
Man man...de Surface Pro blijft verrassen zeg.

Ik had sinds mijn aankoop die ik ergens in juli deed, nog geen games getest. Gisteren Steam erop gezet en besloten de Rayman Legends demo eens te checken. Draait die demo gewoon megasoepel op de allerhoogste resolutie en is echt prachtig. Had ik niet verwacht zeg! Wel begon ik de fans heel erg hard te horen, het ding was echt aan het blazen, hoe erg is dit? Verder werd de Surface zelf echter niet warm.

Net de demo van Castlevania LoS geprobeerd erop en ik wist niet wat ik zag. Gewoon soepel als hel op 1366x768 en duidelijk mooier dan mijn 360 versie.

[ Voor 14% gewijzigd door devilsnight op 25-12-2013 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 13:40
Van mijn Surface Pro is de kabel van de adapter naar de muur stuk gegaan. Gescheurd bij de plug aan de adapter. Iemand enig idee waar je deze kunt krijgen? De adapter doet het nog, en ze zijn verrekte duur bij MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Dat is gewoon een standaard kabel die je vast nog wel van een ander apparaat in huis hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Laatst online: 09-09 13:40
Inderdaad, na een beetje zoeken er een gevonden die past. Thanks, ik zal de volgende keer wat meer observant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
Ter Info Voor diegene die dit interressant vinden :P

Ik draai Xbmc op mijn Surface pro 2 tablet en stream van mijn Htpc dit loopt perfect.
De htpc staat in de wookamer en t/m de de 2de verdieping kan ik perfect streamen ( 1080P ).
Uiteraard ook met een gedeelde library ;)

De Surface pro 2 is voor mij nu ook een volwaardige mediaspeler op deze manier omdat deze ook aangesloten kan worden via hdmi op de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Sinds maandag een tablet overgenemone via marktplaats. Tablet Windows Surface Pro i5 4GB 64GB + slim keyboard voor 500 euro. Tot nu toe zijn geld waard! Super ding.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er last van dat het touch scherm bij mij niet goed werkt,met de pen wel maar op mijn vingers reageert ie vaak niet.heb ik misschien iets verkeerd staan in de instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:15

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Mijn ouders gebruiken nu één maand een Surface Pro met een type cover 2. Dit heeft een maand goed gewerkt.. Heel tevreden. Echter vanaf gisteren werkt het toetsenbordje niet meer. Vrijwel direct als de surface opgestart is komt het on screen toetsenbord in beeld. Normaal als hij opstart gebeurt dit niet.

Heb de laatste updates geinstalleerd en daarna (toen dit niet werkte) ook de tablet teruggezet naar 8.0 Zelfs daarna werkte het niet. Er staat een stappenplan op de Microsoft website, deze heb ik ook doornomen.

Wat denken jullie ..hardware defect?

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Gister de type cover kunnen omruilen bij de winkel. Helaas werkt de nieuwe ook niet. Kijken wat we nu gaan ondernemen

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-09 10:53
dreameater schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 10:52:
Gister de type cover kunnen omruilen bij de winkel. Helaas werkt de nieuwe ook niet. Kijken wat we nu gaan ondernemen
Toevallig ook een touch cover getest? hardware ID is anders.
Als die wel had gewerkt heb je denk een software issue anders ben ik bang dat je aansluiting op de surface zelf gammel is?

[ Voor 3% gewijzigd door Qualixo op 21-01-2014 11:38 ]

https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Helaas was ik er niet bij in de winkel. Die kerel van de MM zei tegen m'n pa dat het aan de cover lag. Mijn vader had blijkbaar iets te veel vertouwen in hem. Surface is nu terug bij MM, ze gaan hem opsturen. Hopenlijk gaat het niet zo heel lang duren ..

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrociStrike030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 15:17

CrociStrike030

It's Five O' Clock Somewhere

Ik heb sinds eergister ook een surface pro en wat een top apparaat. Op school kijkt iedereen je raar aan als je met virtuele machines op je 'tablet' bezig bent:p Weet iemand nog een must have? Ik heb al een type cove

Morgen gratis bier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:31

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Op dit moment de 128GB versie voor 496,-
http://www.mediamarkt.nl/...27,711338.html?langId=-11

Net 1 gekocht. :D

EDIT: Uitverkocht via de webshop

[ Voor 9% gewijzigd door Benjamin- op 29-01-2014 19:04 ]

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-09 15:38
Benjamin- schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 18:18:
Op dit moment de 128GB versie voor 496,-
http://www.mediamarkt.nl/...27,711338.html?langId=-11

Net 1 gekocht. :D

EDIT: Uitverkocht via de webshop
Weer beschikbaar, en toch niet kunnen laten. Heb hem ook gekocht ookal duurt het even voordat hij er is.
Ik verwacht namelijk niet dat de asus vivotab note 8 300 euro gaat kosten. Dan is deze surface een goeie koop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Even een kleine update. De prijzen in de winkel ligt veel hoger dan in de webshop. Zo kom ik de 128gb versie voor 560 meenemen terwijl in de webshop deE 496 was. Ik dit aangeven, zeggen ze dat ze de prijzen in de winkel niet mogen aanpassen met prijzen uit de webshop. Beetje raar, boos weg gelopen en maar via de webshop besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 17:55
Zelfde verhaal bij MM Arena. Daar hadden ze echter enkel nog de 64 gb variant. MAar die mocht enkel weg voor de webshop prijs van de 128gb variant. Heb ze vriendelijk bedankt en online besteld.
Ryatzu schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 08:43:
Even een kleine update. De prijzen in de winkel ligt veel hoger dan in de webshop. Zo kom ik de 128gb versie voor 560 meenemen terwijl in de webshop deE 496 was. Ik dit aangeven, zeggen ze dat ze de prijzen in de winkel niet mogen aanpassen met prijzen uit de webshop. Beetje raar, boos weg gelopen en maar via de webshop besteld.

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Het eerste wat ik ga doen als de surface binnen is is een nieuwe energie profiel aanmaken. Misschien handig om dit te delen? en tips enzo voor batterij besparing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kubuskwal
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-10-2023
Heb ik toch wel behoorlijk mazzel gehad bij de MM Maastricht.
Ik was daar op woensdagavond en zag idd dat de prijs anders was dan op de webshop. Gevraagd aan een medewerker, die heeft de prijs voor mij aangepast naar de webshop prijs. Hij maakte daarbij blijkbaar ook eens een tikfoutje (469 van gemaakt ipv 496) dus dat was mooi meegenomen, haha :).

Heb inmiddels een typecover erbij gekocht en ik ben helemaal verliefd op dit apparaatje. Mijn iPad 2 gaat zo snel mogelijk marktplaats op! Wat een verademing is dit vergeleken met de geslotenheid van iOS.

Enige nadeel is wel dat de accu snel leegraakt als je er actief op bezig bent (en dan bedoel ik gewoon browsen, tekstbewerking, geen film of games ofzo) en ik ben ook wel jaloers op de kickstand van Pro 2 die mijn vriend heeft. DIe 2de stand die de Surface 2 heeft is wel heel relaxed op schoot en soms ook aan een bureau. Maar dat hoop ik binnenkort op te lossen met de Freedom Cover.

Wel al meteen binnen een dag een paar kleine krasjes op de achterkant, in de hoek van de kickstand. Geen idee hoe dat is gebeurd. Voortaan de Surface neerleggen met de typecover onderop om krassen te voorkomen, totdat ik er een mooie case omheen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Geen idee hoe die krasjes erop komen, over het algemeen leg ik hem ook altijd met het scherm naar beneden zodat de cover hem beschermd, maar ook vaak genoeg op de achterkant, mijn RT heb ik nu sinds Augustus dus je zou zeggen dat ik dan inmiddels wel krassen zou moeten hebben, maar nog niets.

Die 2de stand zou ik inderdaad ook wel willen hebben, op mijn RT maakt het me niet zoveel uit, maar bij mijn Pro ivm de pen zou dat wel een toegevoegde waarde hebben. Maarja gezien het prijs verschil, zat de Pro 2 er gewoon niet in. Accuduur is idd wel een stuk slechter, maar voor browsen enz gebruik ik mijn RT, Pro is toch vooral om de zwaardere dingen te doen, wil tijdens een nachtdienst gamen, dan moet de lader er aan.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
kubuskwal schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 11:54:
[...]

Heb ik toch wel behoorlijk mazzel gehad bij de MM Mediamarkt.
Ik was daar op woensdagavond en zag idd dat de prijs anders was dan op de webshop. Gevraagd aan een medewerker, die heeft de prijs voor mij aangepast naar de webshop prijs. Hij maakte daarbij blijkbaar ook eens een tikfoutje (469 van gemaakt ipv 496) dus dat was mooi meegenomen, haha :).

Heb inmiddels een typecover erbij gekocht en ik ben helemaal verliefd op dit apparaatje. Mijn iPad 2 gaat zo snel mogelijk marktplaats op! Wat een verademing is dit vergeleken met de geslotenheid van iOS.

Enige nadeel is wel dat de accu snel leegraakt als je er actief op bezig bent (en dan bedoel ik gewoon browsen, tekstbewerking, geen film of games ofzo) en ik ben ook wel jaloers op de kickstand van Pro 2 die mijn vriend heeft. DIe 2de stand die de Surface 2 heeft is wel heel relaxed op schoot en soms ook aan een bureau. Maar dat hoop ik binnenkort op te lossen met de Freedom Cover.

Wel al meteen binnen een dag een paar kleine krasjes op de achterkant, in de hoek van de kickstand. Geen idee hoe dat is gebeurd. Voortaan de Surface neerleggen met de typecover onderop om krassen te voorkomen, totdat ik er een mooie case omheen heb.
Welke case is dat? de Freedom Cover?
Edit: http://www.freedomcase.com

Zie dat ze in Feb de kickstart starten. Heb me aangemeld voor notificatie.

[ Voor 3% gewijzigd door Ryatzu op 31-01-2014 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kubuskwal
Ryatzu schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 13:22:
Welke case is dat? de Freedom Cover?
Oh oeps, ik wilde een link in mijn bericht plaatsen maar was het vergeten.

Het is deze.

Design is echt super mooi en sleek, en de 7 "kickstands" klinken erg aantrekkelijk. Kickstarter zou begin februari beginnen. Hopelijk wordt het een succes. Klinkt erg veelbelovend namelijk!

[ Voor 18% gewijzigd door kubuskwal op 31-01-2014 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Weet iemand wanneer de power cover uit komt? Schijnt dat je dan 50% meer aan tijd erbij krijgt.
Lijkt mij zeker de moeite waard voor de surface pro. Neem dat dat de power cover dan ook opgeladen wordt als je je surface op het net aansluit.

Edit:
Op de US site van microsoft staat hij al.
Begin 2014 met als prijs 199 dollar.
Natuurlijk wel duur, maar vergeleken met de normale type cover valt dat wel mee.
http://www.microsoft.com/surface/en-us/accessories/browse

[ Voor 32% gewijzigd door Ryatzu op 01-02-2014 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 17:55
heb jij ook net een mail gehad dat de tablet niet meer leverbaar is?

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Jep ook gekregen en is dus geannuleerd. Lekker is dat. ZE hebben alleen de rt versie van 1 nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Kunt iemand mij helpen.

Heb de surface pro 1 128 gb aangeschaft.

Maar ik zie steeds 6 van die touschreen bubbels op het beeld verschijnen.

Ook werkt het virtueel toestenboord soms niet en typt hij de j en a de hele tijd?

Kunt iemand me helpen.

mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Geen idee wat een touchscreen bubbel is, bedoel je die rondjes die je ziet als je tapt?
Maar ik zou hem resetten, kijken of het dan nog is en zoja omruilen.

[ Voor 3% gewijzigd door Ramon op 05-02-2014 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie!,

Ik bedoelde dat je idd van die tap rondjes ziet maar dan als ik niks doe soms.
Dan zie ik er dus soms zelfs 5 tegelijk en dan typt de surface zelf wat.

Ik zit hem nu volledig te resetten. Ik vind het echt heel vreemd dat ik er nergens wat over lees op internet?.

Terwijl hij nu update en ik op het beeld een beetje druk zie ik ook echt het scherm op sommige plekken als een water druppel bewegen.

Het lijkt wel op wat je ziet bij zo'n intertoys ding...

Anders maar laten omruilen morgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Is het scherm helemaal schoon? Het ziet er namelijk naar uit dat het scherm aanrakingen doet registreren. Ik heb dat weleens wanneer er vuil op het scherm zit. Is het scherm schoon, dan is er gewoon iets mis, dus dan even omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja het scherm is schoon. Volgens mij heb ik hetzelfde als deze persoon:

YouTube: Surface Pro screen issues phantom touches

Echt jammer vond de Surface pro net zo vet!

Nu maar omruillen of geld terug vragen en bij andere winkel zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brro38
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-09 10:12
Vanmiddag is mijn Surface Pro 1 gecrashed. Wilde terug naar fabriekinstellingen helaas recover partitie verwijderd om ruimte te maken wel eerst een USB recoverdisk gemaakt helaas is die ook corrupt. WIe heeft een USB recover disk voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
Omdat de mediamarkt toch niet de Surface 1 kon leveren (mijn order werd geannuleerd) heb ik een klacht ingediend omdat ik dus een alternatief wilde (Surface 2 RT) maar de btw actie was dus voorbij. Zojuist bericht gehad dat ik een actie code krijg en of ik hier akkoord mee ga. Helaas werd er niet vermeld wat de actie code is (Percentage of bedrag) dus even gevraagd en afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Ryatzu schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 15:35:
Omdat de mediamarkt toch niet de Surface 1 kon leveren (mijn order werd geannuleerd) heb ik een klacht ingediend omdat ik dus een alternatief wilde (Surface 2 RT) maar de btw actie was dus voorbij. Zojuist bericht gehad dat ik een actie code krijg en of ik hier akkoord mee ga. Helaas werd er niet vermeld wat de actie code is (Percentage of bedrag) dus even gevraagd en afwachten.
En dat heeft met de Surface Pro te maken wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjanssen15
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 08:40
Heb 2 dagen geleden de Surface Pro gekocht bij de Dixons (ook dat debacel gehad met de MediaMarkt). Nu merk ik dat ik constant wifi issues heb (limited access).

Wanneer je op Google ook maar zoekt zie je dat er honderden threads zijn met dezelfde klachten. Is dit een hardware mankement? Ik heb dit namelijk met de Surface RT precies hetzelfde gehad, deze heb ik ingeruild en me geld terug gekregen.

Erg jammer dat ik alweer (mogelijk) een defect product heb aangeschaft :(

(Specs: Windows 8.1 met laatste wifi drivers (Januari 2014 driver pack)

A church is a place in which gentlemen who have never been to heaven brag about it to persons who will never get there.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
brro38 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 16:19:
Vanmiddag is mijn Surface Pro 1 gecrashed. Wilde terug naar fabriekinstellingen helaas recover partitie verwijderd om ruimte te maken wel eerst een USB recoverdisk gemaakt helaas is die ook corrupt. WIe heeft een USB recover disk voor mij.
Eventueel zou ik er een kunnen maken op basis van mijn surface pro. Ik heb alleen geen usb stick die groot genoeg is. 8 gb is blijkbaar te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
sjanssen15 schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 16:05:
Heb 2 dagen geleden de Surface Pro gekocht bij de Dixons (ook dat debacel gehad met de MediaMarkt). Nu merk ik dat ik constant wifi issues heb (limited access).

Wanneer je op Google ook maar zoekt zie je dat er honderden threads zijn met dezelfde klachten. Is dit een hardware mankement? Ik heb dit namelijk met de Surface RT precies hetzelfde gehad, deze heb ik ingeruild en me geld terug gekregen.

De mijne komt ook van de Dixons, zou je voor mij een battery report kunnen draaien? Vanaf CMD powercfg /batteryreport.

Mijn surface laat namelijk elke week vanaf april 2013 5 seconden verbruik zien en ik vroeg me af of dit normaal is.

• kubuskwal
De Kickstarter van de FreedomCase is van start gegaan!

Speciale pre-order prijzen:
- EARLY BIRD standard FreedomCase in black: $39 (only 1000 available, $49 after)
- EARLY BIRD PU leather FreedomCase in black: $49 (only 1000 available, $59 after)

Voor verzending naar Nederland komt er wel nog 10 dollar extra bij. Als de Kickstarter zijn doel bereikt zullen de cases eind April verzonden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkuhqhp
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-08 10:41
Nou, ik heb de surface sinds de introductie en relatief weinig problemen gehad. Af en toe wat issues met de typecover die niet geregistreerd werd, maar helaas heb ik sinds net enorm veel last van phantom touches. Mijn surface is echt onbruikbaar :(

-edit-

Heeft iemand een idee hoe ik de phantom touches kan visualiseren? Ik krijg namelijk geen cirkeltjes in beeld, maar het is overduidelijk dat de surface denkt dat er schermaanrakingen zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door ikkuhqhp op 16-02-2014 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

sjanssen15 schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 16:05:

Als je dit zowel bij de RT als met de pro hebt, denk ik dat het meer met je router te maken heeft dan met de Surface Pro. Ik heb zelf geen enkel probleem met het apparaat & touch cover. Afgezien van het feit dat Windows om de week lijkt te updaten. Maar dat is geen hardware issue.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Ik ben niet echt andere tablets gewend, maar hoe hard kan het geluid bij jullie? Dat vind ik namelijk best zacht. Een video review volgen op Youtube is soms best lastig daardoor.

Ik moet het nog eens met oordopjes proberen, maar de ingebouwde speaker voldoet echt niet in alle gevallen wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iridium
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-09 20:33
@Pat: Ik heb ooit deze tip gevolgd en toen vond ik het geluid een stuk beter. Misschien helpt dit ook wel bij jou: http://myitforum.com/myit...fault-sound-output-level/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

PaT schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 12:55:
Ik ben niet echt andere tablets gewend, maar hoe hard kan het geluid bij jullie? Dat vind ik namelijk best zacht. Een video review volgen op Youtube is soms best lastig daardoor.

Ik moet het nog eens met oordopjes proberen, maar de ingebouwde speaker voldoet echt niet in alle gevallen wat mij betreft.
Het komt niet alleen door dat het geluid zacht staat softwarematig, het ontwerp is ook een boosdoener, door je handen achter de speaker te plaatsen hoor je het geluid aanzienlijk beter. (achter plaatsen als oorschelpen :) ) Geen praktischeGEEN oplossing maar toont wel een ontwerp fout en niet een enkele productie fout. (tenzij allebei onze units kapot zijn :P)

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 14:41
Wat zouden jullie iemand aanraden die een tablet voor Word wilt gebruiken, maar ook simpele games zoals Banished en Rollercoaster Tycoon zou willen spelen? De Pro of de Pro 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Iridium schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 14:43:
@Pat: Ik heb ooit deze tip gevolgd en toen vond ik het geluid een stuk beter. Misschien helpt dit ook wel bij jou: http://myitforum.com/myit...fault-sound-output-level/
Bedankt voor de tip. Voordat ik maar lukraak wat paramaters ga wijzigen, wat heb jij aangepast in dat menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Raxious schreef op zondag 23 februari 2014 @ 22:53:
Wat zouden jullie iemand aanraden die een tablet voor Word wilt gebruiken, maar ook simpele games zoals Banished en Rollercoaster Tycoon zou willen spelen? De Pro of de Pro 2?
De Surface Pro 2 heeft een iets snellere videokaart en een bijna 2 keer zo lange accuduur. Maar met beide kan je denk ik Banished en Rollercoaster Tycoon prima spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
Ramon schreef op maandag 24 februari 2014 @ 08:22:
[...]

De Surface Pro 2 heeft een iets snellere videokaart en een bijna 2 keer zo lange accuduur. Maar met beide kan je denk ik Banished en Rollercoaster Tycoon prima spelen.
Hmm, dan is de vraag of het de 400 euro verschil waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Het grote voordeel van de Pro 2 is de batterijduur. Als het goed is komt er dit jaar een power cover met batterij die ook op de Pro 1 werkt. Je zou ook nog naar een baytrail tablet kunnen kijken, een stuk goedkoper en presteert aardig in spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
Heb uiteindelijk een Surface Pro 1 gehaald, heb een guide gevonden waarmee ik van 3 uur naar 7 uur battery time ga dus ben er tevreden mee.

Heb wel een vraag, ik heb atm dus maar 80GB vrij ( 128GB model ) en zit te kijken of ik niet een SDXC kaart kan gebruiken. Nu ben ik benieuwd of ik daar dan ook software zoals Office en dergelijke op kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
url van die guide?

Je kan zeker software op een SD-kaart installeren, maar SD-kaartjes zijn vaak heel langzaam en dat maakt het gebruik van je SP niet leuker. Ik zou eerder je films of mp3 of documenten op de SD-kaart zetten.

[ Voor 85% gewijzigd door Ramon op 02-03-2014 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Laatst online: 11:19
Heb vandaag een Pro 128GB gehaald.
Was in de aanbieding bij de lokale dixons en hij bevalt goed.
Ben eigenlijk een Apple fan en heb ook al m'n muziek/media in iTunes staan etc. En t voordeel dat deze ook iTunes kan draaien maakt t een pre boven Android tablet. Qua office functionaliteit steekt het boven de iPad uit.
Hij is snel zat en de batterij lijkt me mee te vallen.
Office had ie in 10 minuten gedownload, geïnstalleerd en geupdate wat prima is.

Tot op heden ben ik positief verrast en merk dat Windows 8 hier veeeeeel beter tot z'n recht op komt.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikwilwp8
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-09 13:10
Hebben jullie ook dat als je met twee vingers scrollt op het touchpad, dat er dan een delay van ongeveer 1s is voordat je weer kan bewegen met de muis? Klein probleempje, maar wel een beetje irritant, vind ik. Voorderest vind ik het touch pad ook niet lekker genoeg typen, te veel typo's naar mijn inziens. Is dit met het type cover beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09 09:27
ikwilwp8 schreef op zondag 27 april 2014 @ 19:27:
Hebben jullie ook dat als je met twee vingers scrollt op het touchpad, dat er dan een delay van ongeveer 1s is voordat je weer kan bewegen met de muis? Klein probleempje, maar wel een beetje irritant, vind ik. Voorderest vind ik het touch pad ook niet lekker genoeg typen, te veel typo's naar mijn inziens. Is dit met het type cover beter?
Net geprobeerd, maar ik heb er geen last van (typecover 2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Laatst online: 16-08 17:13

lithiumangel

Tuurlijk !

Was afgelopen maand voor een paar weken in Japan,daar ter plekke besloten een Pro1 ze waren nog de laatste units aan het kwijtraken en ze hadden wel een zeer aantrekkelijke aanbieding die ik niet kon laten. Namelijk een 256GB unit (niet in EU verkrijgbaar) Type Cover en Arc muis SE versie.

Helaas alleen maar problemen. Random BSOD na BSOD. En wel te verstaan de WiFi drivers (mwlu97w8x64.sys) dit gebeurd op 8.0 met de nieuwste drivers, als mede 8.1 met de nieuwste drivers/firmware van Maart 2014. Helaas kon de memory dump analyseren mij ook niks zeggen (hier online bechikbaar als iemand daar een expert in is : https://skydrive.live.com/redir?resid=5BD5C59C4DD0A38E!802

Na de laatste 3 dagen intensief te hebben getroubleshoot met 1 clean 8.0 en 2 clean 8.1 installaties met allerlei verschillende driver configuraties (terug gegaan in stapjes; tot ik bij drivers van 2013 ben aangekomen voor zowel WiFi als Bluetooth) ben ik tot de conclusie gekomen dat de BSOD alleen random optreed wanneer ik gebruik maak van de Arc muis SE.

Deze bevinding bevestigd door eerst 1 hele dag alleen de Arc muis te gebruiken ; resulteert in gemiddeld 2 BSOD's per uur (ongeacht welke software er draait) en daarna een hele dag niks anders dan een USB muis of de trackpad van de type cover, en geen BSOD's. Dag 3, sluit ik de Arc muis weer aan en hoplakee daar begint het circus weer. Ik kan weliswaar de Bluetooth gewoon aanlaten als ik de USB muis gebruik, dus het heeft niet te maken met of Bluetooth simpelweg aanstaat.

Microsoft gebeld; en ze hebben gelijk dezelfde dag een nieuwe Arc Muis verstuurd. Nette service, maar helaas - nog steeds dezelfde issues.Ondertussen had ik mijn eerste arc muis aan een collega geleend die een Pro 2 heeft; en hij heeft niet de BSOD issues - de drivers voor onze respectievelijke WiFi en Bluetooth adapters (letterlijk dezelfde hardware) zijn hetzelfde. Dus het ligt duidelijk niet aan de muis, maar aan de surface pro zelf ?

Mischien heb ik een exemplaar te pakken met een gare chip ? De bluetooth en wifi zitten namelijk op dezelfde Marvel chip. Microsoft support opgebeld met deze bevindingen; en die zijn het met me eens dat de Marvel chip inderdaad weleens gaar kon zijn. Desondanks dat ik deze unit in Japan heb gekocht zijn ze bereid hem om te ruilen - helaas omdat de 256GB model nooit beschikbaar was geweest in de EU - kunnen ze hem alleen maar omruilen tegen een 128GB versie. Wat natuurlijk jammer is van die extra opslag capaciteit die ik nu heb .

Wat is wijsheid ? De unit laten omruilen ? zijn er nog meer mensen met deze issue of deze issue gezien hebben en is er een oplossing voor ? Als work around kan ik natuurlijk een logitech muis gebruiken die zijn eigen RF/Bluetooth Dongle heeft maar dan ben ik mijn enkele USB poort "kwijt" en levert dat een extra uitsteeksel aan de zijkant die ik liever niet heb.

Als laatste wat ik kan bedenken met troubleshooten is even een andere bluetooth muis gebruiken; sinds ik exclusief de Arc muis Surface edtie heb gebruikt. Ik zal strakjes even bij de mediamarkt kijken voor een goedkope 5 euro bluetooth muis om die even te testen.

[ Voor 10% gewijzigd door lithiumangel op 03-05-2014 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 10:30
Tja, ik denk dat het toch echt aan je Surface ligt. In mijn ogen mag een bluetooth apparaat nooit je hardware laten crashen, hoeveel problemen dat bluetooth apparaat ook heeft.
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste

Let op:
~~~[html]Voor alles in verband met prijzen, levertijden, winkels, ... kan je terecht in het <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1538648">prijzen- en levertijdentopic</a>. Ervaringen over accessoires voor de Surface RT en Pro mogen <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1537408/0">hier</a> besproken worden.~~~[/html]