Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Jammer dat SourceTree zo extreem traag/stroperig is.Firesphere schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:33:
[...]
Volgens mij doe je echt iets verkeerd.
Zoals ik zei, geef Sourcetree eens een kans, echt een superieure git-client (Tenzij je in Linux werkt, want dan doet'ie het niet)
Voelt als javameuk
Lekker op de bank
Daar heb ik nooit last van gehad eigenlijk. Behalve bij flow-operaties, dan is't inderdaad traag als dikke stront door een trechter.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Nee, serieus. Ik wil nooit meer terug naar SVN. De truc achter Git is dat je een beetje moet begrijpen hoe het achterliggende model werkt. Ja, de command line tools zijn inconsistent en lastig te onthouden, maar dat doet niks aan de kracht van Git af.
Alles wat je aanklikt reageert pas na een kwart seconde of halve soms zelfs.
Het voelt vooral traag. Ben ik een beetje alergisch voor. Ik wil een snappy interface.
Aan de computer ligt het niet (i7-3770 met 16gb ram en 240gb intel ssd)
Thuis heb ik het ook.
Als ik dan op save heb geramd in mijn IDE en ik ga weer naar SourceTree vindt ie het op dat moment het beste moment om alles te scannen van wat er nou gewijzigd is en moet ik op zo'n ronddraaiding zitten wachten. Doe dat lekker in de achtergrond.
Dan dingen toevoegen aan de index -> eerste item selecteren en dan met shift+laatste, dan is er altijd wel dat ie ergens een click opvreet en dat ik het nog een keer moet doen.
Daarom: voelt als javameuk
Lekker op de bank
Ik werk ook in de terminal, behalve als ik naar de tree wil kijken. Commando's doen zelden wat ze lijken, zeker als je met switches gaat werken. Merges echt altijd gezeik hier, het helpt ook niet dat de gemiddelde build + tests een half uur duurt hier en dat er tussendoor vaak voor releases iemand anders ook al weer iets naar master gepusht heeft.Aloys schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:54:
Een gui voor Git is overrated, gewoon lekker in de terminal bezig, dan weet je ook veel beter wat er nou eigenlijk gebeurd.
* BikkelZ mompelt iets met andere baan misschien
iOS developer
Daar heb ik dus totaal geen last van. En dat scannen doet'ie trouwens alleen in de Windows-versie. De OSX-versie heeft al wel achtergrond-scanning ingebouwd.ZaZ schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:57:
@Firesphere
Alles wat je aanklikt reageert pas na een kwart seconde of halve soms zelfs.
Het voelt vooral traag. Ben ik een beetje alergisch voor. Ik wil een snappy interface.
Aan de computer ligt het niet (i7-3770 met 16gb ram en 240gb intel ssd)
Thuis heb ik het ook.
Als ik dan op save heb geramd in mijn IDE en ik ga weer naar SourceTree vindt ie het op dat moment het beste moment om alles te scannen van wat er nou gewijzigd is en moet ik op zo'n ronddraaiding zitten wachten. Doe dat lekker in de achtergrond.
Dan dingen toevoegen aan de index -> eerste item selecteren en dan met shift+laatste, dan is er altijd wel dat ie ergens een click opvreet en dat ik het nog een keer moet doen.
Daarom: voelt als javameuk
Frappant dat hij bij jou traag reageert en bij mij niet; ik draai niet een (veel) zwaarder systeem dan jij.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik zit hier nu weer met een ontwerp voor een website, waar je (bijv.) zo op het eerste gezicht een button hebt in 2 kleuren. Als ik nu beter kijk, is de button op de ene plek volledige breedte en op de andere plek weer met icoontje
De designer een schop geven. Wees consistent.TheNephilim schreef op maandag 27 mei 2013 @ 18:34:
Consistentie in webdesign, hoe werkt dat bij jullie, zijn er grenzen? Aan de ene kant heb je 'creatief/origineel/etc.', maar aan de andere kant moet er wel voor elk element een stukje frontend en stukje backend gemaakt worden.
Ik zit hier nu weer met een ontwerp voor een website, waar je (bijv.) zo op het eerste gezicht een button hebt in 2 kleuren. Als ik nu beter kijk, is de button op de ene plek volledige breedte en op de andere plek weer met icoontje
Al 2 uur bezig om Vmware workstation 9 te installeren, maar elke keer:
Product: VMware Workstation -- Error 1920. Service 'VMware Authorization Service' (VMAuthdService) failed to start. Verify that you have sufficient privileges to start system services.
En als ik dan kijk waarom VMAuthdService niet wilt starten:
De VMware vmx86-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
Toegang geweigerd.
Heb al zowat alle oplossingen geprobeerd:
- Firewall uit
- AV uit
- Administrator uitvoeren (deed ik sowieso al)
- tmp leegmaken en rebooten
- Veilige modus
- Nieuwe administrator account en van daaruit
- Opnieuw downloaden
- register key verplaatst ( iets met __vmware__)
- VM cleaning tool gebruikt
En niks werken, en google levert ook niet meer op.
Aaaaaargh
Fijn he, niets zeggende foutenwsitedesign schreef op maandag 27 mei 2013 @ 20:15:
![]()
![]()
![]()
Al 2 uur bezig om Vmware workstation 9 te installeren, maar elke keer:
Product: VMware Workstation -- Error 1920. Service 'VMware Authorization Service' (VMAuthdService) failed to start. Verify that you have sufficient privileges to start system services.
En als ik dan kijk waarom VMAuthdService niet wilt starten:
De VMware vmx86-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
Toegang geweigerd.
En niks werken, en google levert ook niet meer op.
Aaaaaargh
Verder ben ik een fijne vent om mee te werken, maar dat soort dingen kan ik echt niet tegen...
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Staat er niets nuttigs in de event logs (Security, welke gebruiker probeerde wat), kijk dan met ProcMon wat er op je systeem gebeurt wanneer je de service handmatig start.wsitedesign schreef op maandag 27 mei 2013 @ 20:15:
Error 1920. Service 'VMware Authorization Service' (VMAuthdService) failed to start. Verify that you have sufficient privileges to start system services.
Ondertussen heb ik nog steeds een raar Visual C#-projectbestand (.csproj). Bij ieder project waar ik dat ding aan hang, worden de properties van de solution van dat project onherstelbaar gesloopt. Dit gebeurt niet wanneer je 'm in z'n eentje opent of in een solution zet.
Het moet haast iets van een caching-iets van Visual Studio zijn, want hij doet het op solution-niveau zonder het .sln-bestand aan te passen. Het project weer uit de solution halen helpt niet, een rollback in source control helpt ook niet, de .suo verwijderen maakt geen verschil, maar de .sln-file hernoemen wel. Tot je die weer opent.
Eerdergenoemde ProcMon laat natuurlijk een miljoen miljard events zien bij het openen van een solution. Nu eens proberen de inhoud van de .csproj te transplanteren. Er hangen namelijk nogal een hoop references en files aan, die ik niet graag handmatig opnieuw moet toevoegen.
In die references kan natuurlijk ook nog iets raars zitten.
Edit: zie je wel dat even je probleem aan jezelf (
Goh, het zullen de references eens niet zijn. "Integreren met MVC? Maar natuurlijk!". En dan een eigen build van log4net in de bin-map zetten, waar jouw dll's en hun dependencies ook moeten komen te staan.
[ Voor 25% gewijzigd door CodeCaster op 27-05-2013 21:12 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Verwijderd
Letterlijk 2 uur verspild om na een nvidia driver update de drivers weet in de oude staat te krijgen. Nvidia optimus is duidelijk nog niet volwassen.
Het is wel praktisch om op meerdere GPU's te testen. 2 hotkeys verder, en mijn shaders compileren en draaien op de nvidia danwel intel grafische kaart.
Hoe doen de gamedevs dat eigenlijk? Een HD 7970 en GTX 680 in hetzelfde systeem, of gewoon de hardware telkens swappen?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2013 21:31 ]
'MySQL server has gone away' wanneer ik een 800KB bestand upload als longblob.
Is it me or is it PMA
Edit:
Nu is mijn site helemaal down. Stijlloos Tweakers, en een heleboel mensen met mijn mod zitten nu met een niet/traag werkend Tweakers
Edit2:
En hij werkt weer, terwijl 'ie voor anderen nooit down was.... Misschien temp IP ban ofzo?
[ Voor 56% gewijzigd door F.West98 op 27-05-2013 21:36 ]
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Heb hem ondertussen geïnstalleerd gekregen.CodeCaster schreef op maandag 27 mei 2013 @ 20:53:
[...]
Staat er niets nuttigs in de event logs (Security, welke gebruiker probeerde wat), kijk dan met ProcMon wat er op je systeem gebeurt wanneer je de service handmatig start.
Heb iets uitgespookt in de zin van:
- Installatie runnen tot hij begon met installeren (en dus alles uitgepakt was in de temp folder)
- Installatie afgebroken met task manager
- .msi gedraaid
- Error wegens niet kunnen installeren hcmon
- Hcmon van de pc verwijderd als driver
- Reboot
- .msi opnieuw geïnstalleerd
- Error met service.
- betreffend bestand vmx86 hernoemd (na pogingen om het startende te krijgen)
- Reboot, msi dus forceren af te sluiten en alles laten staan
- vmx86 opnieuw hernoemen naar originele naam
- VmAuth service onder eigen gebruiker laten opstarten
- .msi opnieuw gerund
- Error op het einde genegeerd, maar VMWare stond er wel en kon opstarten
- Error op licentiekey invoeren (geen admin, terwijl als admin uitgevoerd)
- Originele setup uitgevoerd -> repair
Werkt nu
wsitedesign schreef op maandag 27 mei 2013 @ 21:38:
[...]
Heb hem ondertussen geïnstalleerd gekregen.
Heb iets uitgespookt in de zin van:
[heel verhaal]
Werkt nu
^ Wat hij zegt.
DB-access vanaf site naar DB zelf is niet jouw IP, dus nee.F.West98 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 21:21:
'MySQL server has gone away' wanneer ik een 800KB bestand upload als longblob.
Is it me or is it PMA
Edit:
Nu is mijn site helemaal down. Stijlloos Tweakers, en een heleboel mensen met mijn mod zitten nu met een niet/traag werkend Tweakers
Edit2:
En hij werkt weer, terwijl 'ie voor anderen nooit down was.... Misschien temp IP ban ofzo?
Tweede machine? Testers?Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 21:11:
[...] Hoe doen de gamedevs dat eigenlijk? Een HD 7970 en GTX 680 in hetzelfde systeem, of gewoon de hardware telkens swappen?
Verwijderd
Ik ga hier aan beginnen, ziet er interessant uit, steek er vast een hoop van op.
Eensch, al zitten er nog veel oude projecten in CVS. Ik heb al wel een script geschreven dat die projecten om zet naar git, maar met een CVS-archief van 40GB (en counting) gaat dat wel ff duren
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Als je de tijd hebt, waarom doe je dan niet mee met de [Programming Contest 5] Tuintopia?Ellos schreef op maandag 27 mei 2013 @ 22:33:
Matasano Crypto Challenges
Ik ga hier aan beginnen, ziet er interessant uit, steek er vast een hoop van op.
@Firesphere: Hier ook sinds enkele weken gebruiker van Sourcetree. Man wat een zalige tool inplaats van de Github tool.
Ikzelf vind git leuk werken, alleen hun eigen tool is niet echt ....
Tijdens development hoef je d'r niet zo hèèl veel op te letten, iedereen hier heeft een andere GPU dus als het fout gaat krijg je snel genoeg een mailtje. Vervolgens kun je de buurman met de AMD aanspreken om de boel te reproen of als het wat langer duurt even de kast open schroeven.Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 21:11:
![]()
Letterlijk 2 uur verspild om na een nvidia driver update de drivers weet in de oude staat te krijgen. Nvidia optimus is duidelijk nog niet volwassen.
Het is wel praktisch om op meerdere GPU's te testen. 2 hotkeys verder, en mijn shaders compileren en draaien op de nvidia danwel intel grafische kaart.
Hoe doen de gamedevs dat eigenlijk? Een HD 7970 en GTX 680 in hetzelfde systeem, of gewoon de hardware telkens swappen?
In een later stadium worden er van allerhande exothische configuraties getest door QA en krijgen we gedetailleerde rapporten terug met de hardware waarop t fout gaat. Audio kaarten, video, CPU, muis, gamepad. Van alles word getest.
SourceSafe moet ook dood. Relict uit het verleden.Matis schreef op maandag 27 mei 2013 @ 22:54:
[...]
Eensch, al zitten er nog veel oude projecten in CVS. Ik heb al wel een script geschreven dat die projecten om zet naar git, maar met een CVS-archief van 40GB (en counting) gaat dat wel ff duren
We are shaping the future
Nu zit ik alleen nog met een jquery load/wordpress bugje, zodra je naar de www. versie gaat van m'n site werkt het laden van de blog niet, omdat Wordpress alleen opent op http://justcandan.com, zal wel iets met htaccess te maken hebben. Daar zo maar eens kijken.
En dan nog een aantal wordpress pagina's die ik moet stylen, en verder de tags in de posts, wil ik nog iets mee doen. Oh ja, ik vergeet bijna de comments nog.
Ik heb dit geimplementeerd, naast akismet:Daos schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 00:36:
Ik heb ook een wordpress-site en krijg zoveel spam dat ik maar heb ingesteld dat reacties eerst beoordeeld moeten worden door mij. Het resultaat na een half jaar is 71 spamberichten en 0 serieuze reacties.
<noscript><input type="hidden" name="noJS" value="1" /></noscript>
Werkt als een tierelier. De meeste bots ondersteunen geen javascript. Daardoor posten ze de noJS. Gewone bezoekers hebben wel javascript, dus wordt de noJS niet gepost.
3x raden hoeveel spam per dag het me scheelt, van 40+ per dag vorigevorige week, naar nog steeds 0 over de afgelopen week.
Hah! Mijn site laad paginas met javascript. Dus hoef ik dit soort work-arounds zowiezo niet te implementerenFiresphere schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 00:40:
[...]
Ik heb dit geimplementeerd, naast akismet:
<noscript><input type="hidden" name="noJS" value="1" /></noscript>
Werkt als een tierelier. De meeste bots ondersteunen geen javascript. Daardoor posten ze de noJS. Gewone bezoekers hebben wel javascript, dus wordt de noJS niet gepost.
3x raden hoeveel spam per dag het me scheelt, van 40+ per dag vorigevorige week, naar nog steeds 0 over de afgelopen week.
Je hebt soort van niet het punt begrepen?Candanz schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 00:51:
[...]
Hah! Mijn site laad paginas met javascript. Dus hoef ik dit soort work-arounds zowiezo niet te implementeren
Simpele versie:
Bot: Geen javascript parsing
Gebruiker: Wel javascript parsing
Een bot, ziet daarom een <noscript> tag als zijnde "Moet ik wel uitvoeren".
Een gebruiker ziet daarom een <noscript> tag als zijnde "Negeren, want ik heb javascript".
Gevolg:
Bij een post, doet een bot ook de noscript-fields posten.
Bij een post, doet een gebruiker NIET de noscript fields posten.
Incoming anti-spam methode:
Als de velden binnen de noscript gepost worden, is het een bot of iemand zonder javascript-ondersteuning, dus, niet opslaan.
Dat jij je pagina's inlaadt via js is al slecht genoeg, je post-environment blijft bestaan.
Een bot zal de loaded values proberen te posten, dus ook alles binnen de noscript. Een bot volgt namelijk heel blij de targets van het formulier.
Javascript loading doet hier niets aan af, want laat me raden, dat staat uit voor bots (zo niet, go fix, zo krijg je ranking in google
Staat het ook uit voor bots, is je site ruk, als ik javascript nodig heb om uberhaupt jouw content te zien, ben ik weg.
[ Voor 65% gewijzigd door Firesphere op 28-05-2013 01:33 ]
Staat nog steeds op mijn lijstje van overwegingen, echter zitten we met redelijk gevoelige informatie voor klanten. Ik moet nog eens uitzoeken hoe dat precies zit bij Azure.Sven_Vdb schreef op maandag 27 mei 2013 @ 23:01:
@.Gertjan: Waarom geen Azure gebruiken? Of heb ik een stuk van het verhaal gemist?
Daarnaast heb ik totaal geen idee wat Azure qua performance doet. Ook moet ik nog eens doorrekenen wat het kost om in de cloud te gooien. Er waren geloof ik ook complete machines te "huren", maar die waren prijzig. In principe is het een webapplicatie met een bijbehorende SQL database, in principe hoeven we er geen hele server bij te hebben. Echter is shared hosting redelijk duur en vaak ook niet al te snel. Momenteel hosten we de handel op 1 server (dus db-traffic is behoorlijk snel), vaak zie je bij hosters dat die 2 dingen op aparte servers staan (we werken met veel data/requests dus die verbinding moet optimaal zijn).
Ik weet ook niet wat de kosten doen bij het hosten van veel applicatie instances (wij hebben per klant een instance). Bij 1 app is Azure volgens mij redelijk te doen, maar explodeerd de handel niet qua kosten als je meer instances draait (met 1 server blijven de kosten redelijk gelijk).
Maar goede tip, ga er nog eens naar kijken
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Moet daar prive eigenlijk ook eens naar gaan kijken, MS ontwikkelt Azure zo gruwelijk snel dat ik volgens mij alweer hopeloos achter loop...
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
us. Zo dat is mooi om te lezen.
Gebruik zeker de calculator (http://www.windowsazure.com/nl-nl/pricing/calculator/) eens om te kijken wat het allemaal zou kosten.
Kwa gevoelige informatie, je kan er voor kiezen dat voor EU klanten data enkel in EU datacenters blijft net zoals die voor VS en dergelijke.
Je hoeft niet speciaal een hele VM op te zetten met db en dergelijke. Je kan ook gewoon databases configureren. Daar is dus alles voor je gedaan.
Wat je ook nog kan doen is on-premise een db server zetten. En die kan je ook koppelen aan je azure omgeving. En dan deze gebruiken.
Ik zou zeggen mogelijkheden genoeg.
En inderdaad Azure platform van MS gaat als een sneltrein. Maar ik vind het wel een goed product.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Je weet zeluf
Bijzonder tijdelijke zomer dan toch, ze spreken van regen deze namiddag!CP3BEST schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 08:43:
Goedemorgen allemaal op deze tweede zomerdag van het jaar (althans het weer laat het zomer lijken)
RTFM!
Automatisch vertaald?Sven_Vdb schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 08:17:
Gebruik zeker de calculator (http://www.windowsazure.com/nl-nl/pricing/calculator/) eens om te kijken wat het allemaal zou kosten.
Ik snap wat ze proberen te zeggen, maar echt lekker loopt dat ook allemaal nietVoer maximaal 10 Websites per subregio gratis uit in een omgeving met meerdere tenants. Voer probleemloos een upgrade uit naar een betaald model met door meerdere tenants gedeelde instanties of met gereserveerde instanties wanneer het verkeer toeneemt.
Xbox
maar toch de zon heeft in ieder geval geschenen_Moe_ schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 08:51:
[...]
Bijzonder tijdelijke zomer dan toch, ze spreken van regen deze namiddag!
Je weet zeluf
Verwijderd
Wauw, dat ziet er fijn uit. Veel plezier!Ealanrian schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 08:17:
Welcome to Google Summer of Code 2013! We look forward to having you with
Wat ga je doen?Ealanrian schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 08:17:
Welcome to Google Summer of Code 2013! We look forward to having you with
Het is de bedoeling om de Event Admin[1] te implementeren in Apache Celix[2]. Dat word dus een paar weken lekker C programmeren vanuit huis.
[1]: https://issues.apache.org/jira/browse/CELIX-48
[2]: http://incubator.apache.org/celix/
Huh? Ik zit waarschijnlijk iets over het hoofd, maar welk probleem probeert Celix nu eigenlijk op te lossen?Celix started during the summer of 2010 as a simple project to see if it is possible to dynamically load libraries (at runtime) in C. After some initial testing and searching this is supported out of the box using Dynamic Loading.
Since Dynamic Loading only solves how libraries can be loaded and used, a framework has to be made to integrate it in.
In 2010 onderzoeken of dynamic loading mogelijk is, terwijl het al tientallen jaren gebruikt wordt
Mij lijkt het zo'n typisch Java enterprise toestand (Framework bovenop framework) die nu vertaald wordt naar C.
Bestaat er ondertussen al een framework om frameworks te laden en te integreren?
OSGi en daarmee Celix lost meer op als enkel dynamic loading. Je applicaties worden opgedeeld in Services, dus bijvoorbeeld een service add, een service substract. Deze kunnen vervolgens gebruikt worden door een calculator service. Als er een bug zit in de substract service kan deze in runtime een update krijgen waarbij alleen de substract functie offline gaat en niet de calculator.Otherside1982 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 09:19:
[...]
Huh? Ik zit waarschijnlijk iets over het hoofd, maar welk probleem probeert Celix nu eigenlijk op te lossen?
In 2010 onderzoeken of dynamic loading mogelijk is, terwijl het al tientallen jaren gebruikt wordt![]()
Mij lijkt het zo'n typisch Java enterprise toestand (Framework bovenop framework) die nu vertaald wordt naar C.
Bestaat er ondertussen al een framework om frameworks te laden en te integreren?
Wat voornamelijk interessant is, is de remote service admin. Dit zorgt er voor dat je services vanuit de ene instantie van je celix framework in een ander celix (en in de toekomst osgi) framework kan gebruiken.
* Ealanrian moet echt eens bezig met de blogpost over Celix en remote services
Waar is de .NET-versie?
We are shaping the future
1
2
3
4
| @AnimalsHarmedDuringTheMaking( number = 1, animal = "hamster", disclosure = "didn't feed Fermie for 2 days to finish this on time") |
Geweldig!
WinXP moet sowieso dood. Alle IE-versies < 9 ook, trouwens.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Verwijderd
Edit: Stroom is al terug ondertussen.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2013 11:09 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Geen stroom, maar wel internet?Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:09:
Heuj, de stroom is uitgevallen. Iedereen is technisch werkloos maar ik heb een laptop. Jeeej
Edit: Stroom is al terug ondertussen.
Mobiel => gaat je geld kosten!
RTFM!
Niks mis met XP en IE8!
Zolang niemand het gebruikt.
Nog maar een paar maandjes en dan is XP afgeschrevenKorben schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:08:
[...]
WinXP moet sowieso dood. Alle IE-versies < 9 ook, trouwens.
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Verwijderd
Er waren blijkbaar toch nog een paar andere mensen met een laptop. Ik was dus toch niet de enige.BtM909 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:12:
Oh dus je bent blij als je als enige door moet werken? Of moest je je laptop afstaan aan al je collega's die hun FB status wilde updaten
Jup, wel internet. Ook alle servers waren nog bereikbaar. Ik neem aan dat dat soort machines (routers, switches en servers) aan UPS'en hangen._Moe_ schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:12:
[...]
Geen stroom, maar wel internet?
Mobiel => gaat je geld kosten!
Zou inderdaad niet zo slecht zijnVerwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:14:
[...]
Er waren blijkbaar toch nog een paar andere mensen met een laptop. Ik was dus toch niet de enige.
[...]
Jup, wel internet. Ook alle servers waren nog bereikbaar. Ik neem aan dat dat soort machines (routers, switches en servers) aan UPS'en hangen.
RTFM!
En maar klagen over vage layout issues
En die layout-issues doen zich niet voor in IE8 onder Vista?D-Raven schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:19:
Wij hebben nog steeds klanten die op WinXp zitten. Tenminste. De CEO, want dat is een eigewijze bal gehaktBlijft op WinXp zitten terwijl de rest over is naar Windows 7.
En maar klagen over vage layout issues
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
UPS'en zijn niet bedoeld om vrolijk verder te werken lijkt me, maar meer om ervoor te zorgen dat je alle processen gecontroleerd kan laten draaien/gecontroleerd af kan sluiten, zolang er geen zicht op terugkeer stroom is.Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:14:
[...]
Jup, wel internet. Ook alle servers waren nog bereikbaar. Ik neem aan dat dat soort machines (routers, switches en servers) aan UPS'en hangen.
Ik kan me nog herinneren dat we in Zaltbommel, een paar jaar geleden, ineens zonder stroom zaten, doordat er een Apache door een stroomleiding gevlogen was. Toen zaten we 5 dagen zonder stroom. Dat ga je met een UPS niet trekken
Wij hadden het in de tussentijd opgelost door een aantal generatoren te huren, zodat we verder konden werken, maar er waren ook bedrijven die helemaal plat lagen een aantal dagen.
[ Voor 11% gewijzigd door PdeBie op 28-05-2013 11:29 ]
Verwijderd
Uiteraard. Hangt natuurlijk ook van het soort defect af. Hier was een kabel die "ontploft" was, iets dat met de techniekers die ze hier in huis hebben zo hebben opgelost. Al bij al heeft het zo'n kwartiertje geduurd voor alles terug in orde was.pdebie schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:24:
[...]
UPS'en zijn niet bedoeld om vrolijk verder te werken lijkt me, maar meer om ervoor te zorgen dat je alle processen gecontroleerd kan laten draaien/gecontroleerd af kan sluiten, zolang er geen zicht op terugkeer stroom is.
Ik kan me nog herinneren dat we in Zaltbommel, een paar jaar geleden, ineens zonder stroom zaten, doordat er een Apache door een stroomleiding gevlogen was. Toen zaten we 5 dagen zonder stroom. Dat ga je met je UPS niet trekken
Wij hadden het in de tussentijd opgelost door een aantal generatoren te huren, zodat we verder konden werken, maar er waren ook bedrijven die helemaal plat lagen een aantal dagen.
Moest het een fout zijn bij de ISP, hadden ze er waarschijnlijk wel voor gekozen om de servers af te sluiten.
UPS'en zijn over het algemeen bedoeld om hikjes in de stroomvoorziening op te vangen, en om de tijd te overbruggen tussen dat de stroom uitvalt en dat de generatoren het overnemen. Generatoren kunnen het erg lang volhouden, als je maar voldoende diesel hebt.pdebie schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:24:
[...]
UPS'en zijn niet bedoeld om vrolijk verder te werken lijkt me, maar meer om ervoor te zorgen dat je alle processen gecontroleerd kan laten draaien/gecontroleerd af kan sluiten, zolang er geen zicht op terugkeer stroom is.
Ik kan me nog herinneren dat we in Zaltbommel, een paar jaar geleden, ineens zonder stroom zaten, doordat er een Apache door een stroomleiding gevlogen was. Toen zaten we 5 dagen zonder stroom. Dat ga je met je UPS niet trekken
Vreemd genoeg niet nee. Overigens wordt er Bootstrap gebruikt. Dus je zou denken dat het wel goed in elkaar zou steken.Korben schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 11:21:
[...]
En die layout-issues doen zich niet voor in IE8 onder Vista?
Edit: Nadeel van deze voor mij is dat die niet meteen enkele USB poorten als hub aanbiedt.
[ Voor 22% gewijzigd door Hipska op 28-05-2013 12:27 ]
Nadeel is denk ik eerder dat het een Azerty isHipska schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 12:20:
Ik hoor jullie vaak over mechanische toetsenborden, is dit toetsenbord in aanbieding een goede volgens jullie?
Edit: Nadeel van deze voor mij is dat die niet meteen enkele USB poorten als hub aanbiedt.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Wissel je die knoppen toch gewoon omMegamind schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 12:29:
[...]
Nadeel is denk ik eerder dat het een Azerty is
Verwijderd
Een vrij bekend bordje, die CM Quickfires. Voor veel typwerk zou ik eigenlijk eerder naar blue switches neigen.Hipska schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 12:20:
Ik hoor jullie vaak over mechanische toetsenborden, is dit toetsenbord in aanbieding een goede volgens jullie?
Verwijderd
Zou wel eens goed kunnen zijn dat dit automatisch door hun vertaler is vertaald.BM schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 08:54:
[...]
Automatisch vertaald?
[...]
Ik snap wat ze proberen te zeggen, maar echt lekker loopt dat ook allemaal niet
Deze crap aangepastZpAz schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 15:57:
Hmm, ja. Bezig met een systeem om routes op een kaart te tekenen met JS (dmv boomstructuur). Dmd nodes wordt met Dijkstra's hulp bepaald wat de kortste aftand is naar een bepaald punt.
...
Als de node 'id' bijvoorbeeld 100 is dan maakt JS een array aan met op 0-99 allemaal null referenties. En bij 100 plaatst hij dan het object.
Ga je dat geheel serializen en in een DB stoppen... ziet het er zo uit![]()
http://cl.ly/P6gP/o
Sneller, minder code, minder foutgevoellig en geen null shizzle meer in de DB.

Bij het laden dan aan de hand van de array de dingen opbouwen en dan krijg je dit juweeltje.
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Na 10 jaarVerwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 12:45:
Wat me nu ineens opvalt: MegaMind heeft een nieuwe avatar
Doe eens niet!Megamind schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:24:
[...]
Na 10 jaarMaar had niet verwacht dat het iemand op zou vallen...
Verwijderd
Natuurlijk wel:Megamind schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:24:
[...]
Na 10 jaarMaar had niet verwacht dat het iemand op zou vallen...
/me ziet nieuwe Avatar
/me kijkt naar de username
/me denkt: "Die naam komt mij bekend voor"
/me denkt aan een treintje en 'Woot Woot"
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2013 13:29 ]
Nou inderdaad, ik let meer op avatars dan namen. Als iemand anders met zijn oude avatar had gepost had ik zonder twijfel aangenomen dat hij het was.
Kerst is een uitzondering uiteraard, dan mag je avatar een mutsje op.
[ Voor 20% gewijzigd door ZpAz op 28-05-2013 13:31 ]
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Ik dacht dat't een nieuweling was totdat jij het opmerkteVerwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:28:
[...]
Natuurlijk wel:
/me ziet nieuwe Avatar
/me kijkt naar de username
/me denkt: "Die naam komt mij bekend voor"
/me denkt aan een treintje en 'Woot Woot"
Als je dan een mechanisch toetsenbord wil, zou ik geen MX Red aanschaffen. Tenzij je wil gamen met het toetsenbord, al vind ik zelf MX Browns ook prima allround. Hier vind je een boel informatie over mechanische toetsenborden. Al blijft het allemaal een persoonlijk ding, iedereen vind weer wat anders.Hipska schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 12:20:
Bij http://www.mechanicalkeyboards.nl/ hebben ze wel het een en ander en ook op http://www.nkon.nl/qpad-toetsenborden.html vind je enkele exemplaren al zijn die niet allemaal op voorraad.
Zelf heb ik overigens een Nighthawk X8 met witte verlichting. Top toetsenbordje, maar je bent zo 200 euro kwijt als je die importeert. Voor meer informatie, zie m'n review.
Ik heb afgelopen weekend met 20% korting bij Max Keyboard 3 toetsenborden besteld (samen met wat anderen). 2 Nighthawks x8 met witte verlichting en een Durandal eSports edition. Totale bedrag kwam uit op 350 euro. Het was een beetje een test, want importkosten kunnen (en zullen) er nog wel bijkomen, maar de verzending is nu in ieder geval relatief gezien een stuk goedkoper en de aanschafprijs natuurlijk ook.TheNephilim schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:34:
[...]
Als je dan een mechanisch toetsenbord wil, zou ik geen MX Red aanschaffen. Tenzij je wil gamen met het toetsenbord, al vind ik zelf MX Browns ook prima allround. Hier vind je een boel informatie over mechanische toetsenborden. Al blijft het allemaal een persoonlijk ding, iedereen vind weer wat anders.
Bij http://www.mechanicalkeyboards.nl/ hebben ze wel het een en ander en ook op http://www.nkon.nl/qpad-toetsenborden.html vind je enkele exemplaren al zijn die niet allemaal op voorraad.
Zelf heb ik overigens een Nighthawk X8 met witte verlichting. Top toetsenbordje, maar je bent zo 200 euro kwijt als je die importeert. Voor meer informatie, zie m'n review.
Netjes! Ik vis altijd naast de kortingPatrickH89 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:40:
[...]
Ik heb afgelopen weekend met 20% korting bij Max Keyboard 3 toetsenborden besteld (samen met wat anderen). 2 Nighthawks x8 met witte verlichting en een Durandal eSports edition. Totale bedrag kwam uit op 350 euro. Het was een beetje een test, want importkosten kunnen (en zullen) er nog wel bijkomen, maar de verzending is nu in ieder geval relatief gezien een stuk goedkoper en de aanschafprijs natuurlijk ook.
Verwijderd
Same here. Daarom dat ik naar de username ging kijken. En toen viel mijn frank gulden euro.Firesphere schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:33:
[...]
Ik dacht dat't een nieuweling was totdat jij het opmerkte
Megamind is gelukkig ondertussen zichzelf alweer.Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:48:
[...]
Same here. Daarom dat ik naar de username ging kijken. En toen viel mijn frank gulden euro.
* Firesphere werd verplicht om Hans terug te zetten via een poll
Vond die nieuwe toch niet zo boeiend. Kan helaas de originele SWF niet meer vindenFiresphere schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:52:
[...]
Megamind is gelukkig ondertussen zichzelf alweer.
* Firesphere werd verplicht om Hans terug te zetten via een poll
Verwijderd
FTFYVerwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:48:
[...]
Same here. Daarom dat ik naar de username ging kijken. En toen viel mijn frank gulden euro kwartje.
Daarom zit ik ook nog steeds met dit icoon, lekker herkenbaar (tenminste, daar ga ik van uitZpAz schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 13:30:
Nou inderdaad, ik let meer op avatars dan namen. Als iemand anders met zijn oude avatar had gepost had ik zonder twijfel aangenomen dat hij het was.
.
Met Kerst kerstbomen i.p.v. palmbomen:Kerst is een uitzondering uiteraard, dan mag je avatar een mutsje op.
Met Oud&Nieuw vuurwerk i.p.v. palmbomen:
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Ik moet eens een kerstHans frutselen. Kan ik beter nu mee beginnen, met mijn fotosoep skills is'ie dan nog niet klaar voor kerstOkkE schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 14:23:
[...]
Daarom zit ik ook nog steeds met dit icoon, lekker herkenbaar (tenminste, daar ga ik van uit).
.
[...]
Met Kerst kerstbomen i.p.v. palmbomen:
[afbeelding]
Met Oud&Nieuw vuurwerk i.p.v. palmbomen:
[afbeelding]
Verwijderd
IdemFiresphere schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 14:33:
[...]
Ik moet eens een kerstHans frutselen. Kan ik beter nu mee beginnen, met mijn fotosoep skills is'ie dan nog niet klaar voor kerst
Wat moet jij met een kerstHans
Dat lijkt met wel lekker voor in de fondue met kerst
Zolang ik niet kaal wordt en mijn baard niet afscheer, hoef ik ook mijn avatar niet te wijzigen, lekker makkelijk.
[ Voor 21% gewijzigd door Otherside1982 op 28-05-2013 14:37 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.