Helaas niet. Ze boden wel iets van KVM aan, maar dat was volgens mij alleen mogelijk op linux bakken. De rescue consoles waren ook enkel bereikbaar voor linux bakken. Windows hosting is leuk, maar een partij die het fatsoenlijk voor elkaar heeft is lastig te vinden.
Megamind schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:40:
[...]
En je hebt geen SLA contract afgenomen? Daar moet je niet op besparen tenzij je zelf elke keer naar het DC wilt rijden om een kapotte HDD te vervangen (of de server een reboot te geven

).
De server is geleast, dus er zit een hardware SLA in (voor zover ik weet). Volgens mij mogen wij niet eens fysiek bij de server komen. Zit nu toch wel stevig te overwegen om gewoon ergens een rack te huren (in de buurt) en daar een server in te mikken met een tobo/muis en monitor. Kan ik er tenminste bij als het nodig is.
Ik vind remote beheer altijd een beetje eng aangezien je op moet passen bij je netwerk instellingen
Alsof dat het kaf van het koren kan scheiden

Ik heb ook genoeg diarree van de hogescholen af zien komen hoor
@Candanz: mijn ervaring is dat mensen die inderdaad van de MBO kant afkomen niet al te veel kennis meenemen vanaf school. Natuurlijk zitten er ook slimme gasten tussen, maar de theoretische basis is niet altijd even goed. Bij ons op de HIO mochten ze een verkort traject doen, maar je pikte ze er direct tussen uit. De mensen die het normale HIO traject volgden liepen in het 3de jaar ontzettend voor op sommige MBO instromers.
Geen uithaal richting de MBO-ers in het algemeen hoor
Z-Dragon schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:50:
[...]
In alle eerlijkheid denk ik toch dat je dit in eerste instantie bij jezelf moet zoeken. Een dedicated server huren maar geen verstand hebben van systeembeheer is nu eenmaal een groot risico. Een klein beetje behulpzaamheid van je hosted mag je wel verwachten, als het in dit geval gaat om even het netmask weer goedzetten, maar buiten dat is het een onbegonnen zaak om half systeembeheer te leveren. Er kan aan software zo veel verklooid worden op zo veel verschillende manieren dat geen enkele hoster daar aan zal beginnen. Dus of zelf systeembeheer regelen, of oor managed gaan...
Ik verwacht ook geen volledige support hoor

. Maar bij onze vorige partij hebben we nooit gedonder gehad met de extra ip's (die kwamen uit hetzelfde subnet). Ik ben inderdaad geen ervaren systeembeheerder, maar kan mijn weg redelijk vinden. Dit ging mij boven mijn pet en had verwacht dat deze partij op zijn minst mee wilde denken, maar ze profileerde zich behoorlijk stug (ik had er zelfs voor willen betalen als het nodig was).
Ik weet dat wij door onze eisen aan de omgeving (volle controle) een redelijk risico lopen, maar als hetzner op deze manier hun netwerk inricht
en Windows hosting bieden moet dat toch wel te combineren zijn. Wel schrijven ze tutorials voor linux (alsof dat voor de "beginner" is) maar Windows verzwijgen ze helaas.
Maar ik begrijp je punt hoor
Het /32 moet ik nog even testen, ik vertypte mij en heb een heel erg verkeerd subnet ingevoerd. 255.255.255.255 heb ik nooit getest, ik heb juist getest met een breder masker (zij gaven een bepaald masker dat ik gebruikt had, maar toen was het primaire adres nog niet goed ingesteld).
Ik denk dat de combinatie van nieuw masker en correcte primaire adressen de boel beter gaat werken.
Ik moet trouwens in het topic over het probleem nog reageren, maar omdat de server plat ligt moet ik nog even wachten
[
Voor 4% gewijzigd door
.Gertjan. op 27-05-2013 11:57
]