Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.707 views

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:05

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Gropah schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:48:
[...]

werkt al een stuk beter, maar ik zie een scrollbar voor verticaal en horizontaal?
Ja
De horizontaal is om horizontaal scrollen in de tekst te laten werken (content, fake-content is dan volledige breedte) maar die kan weg als ik ipv scrollLeft in jQ de margin-left aanpas (zelfde effect, geen scrollbar).

De verticale is van de fake-scroll div erachter (pointer-events none op de content). Op het moment dat die scrollt (vertivaal, met muiswiel of iets) dan gaat in JS dezelfde hoeveelheid naar de content, maar dan horizontaal.
Het liefst raak ik ze allebei kwijt, of enkel de verticale iig.

Edit:
al opgelost :)
http://jsfiddle.net/YddnX/5/

Edit2:
IE is werkend te krijgen als ik de fake-scroll div bovenop krijg. Maar gek genoeg ie 'ie onderaan :X

[ Voor 10% gewijzigd door F.West98 op 26-05-2013 16:51 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:16
ZpAz schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 23:34:
W00t, net het halfe land doorgetuft voor een Samsung 245b. Had er al één, nu nog een dualhead2go op de kop tikken en gaan met die dualscreen setup. :9~

edit: Met plaatje.

[afbeelding]
Nice!
Maar ik zie daar een MacBook liggen.
Die hebben toch een DisplayPort? Dan zou je er gewoon een DisplayPort hub tussen kunnen zetten en zo makkelijk 2 (max 3) schermen aansturen. Uiteraard wel even adapters halen van DP->DVI denk ik.

Is in totaal denk ik goedkoper dan een Dualhead2Go en beter voor de toekomst.

Wellicht dat dit ook kan met ThunderBolt, maar daar heb ik dan weer geen verstand van.
jhuiting schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:20:
Waar zouden jullie als .NET developer je (open-source?) repository hosten? Het valt mij op dat CodePlex wel wat opensource projecten staan, maar dat er in verhouding met bijvoorbeeld Github erg weinig projecten zijn? Wordt Bitbucket bijvoorbeeld vaker gebruikt?
Ik heb enkele projecten op BitBucket geplaatst. Dit omdat Mercurial eenvoudiger was om te installeren op een Windows machine. Tegenwoordig ondersteunen ze ook Git (en SVN dacht ik).

Als je geen private repos nodig hebt, dan is GitHub de meest populaire keuze. Mocht je ook nog eens een private repo willen, dan is BitBucket wel mooi, aangezien die daar gratis zijn.

Wel moet ik zeggen dat het zoeken naar projecten op BB slecht is. Dit is op GitHub een stuk beter geregeld.

[ Voor 35% gewijzigd door Jan_V op 26-05-2013 16:59 ]

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik ben geen geweldige designer.... Toch even hier vragen.
Welk ontwerp vinden jullie mooier? Of stellen jullie nog iets anders voor

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/07xohHlcf4tM8tEeRI9jvRwX/full.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aPqNydAZql8YJvbuidCArx8a/full.png

Verwijderd

Text horizontaal scrollen?!?!?!?! 8)7

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2013 @ 18:54:
Text horizontaal scrollen?!?!?!?! 8)7
Dat kan best wel mooi hoor ;)
tfe.nl is een voorbeeld

Verwijderd

Die scrolt bij mij verticaal. Los daarvan gaat het verhaal 'text horizontaal scrollen' niet op voor tfe, er staat nauwelijks text.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2013 @ 18:57:
Die scrolt bij mij verticaal. Los daarvan gaat het verhaal 'text horizontaal scrollen' niet op voor tfe, er staat nauwelijks text.
Dat is bij mij ook het idee. Alle pagina's (blogposts) verticaal scrollen ertussen en de tekst horizontaal...

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-11 15:19
F.West98 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 18:55:
[...]

Dat kan best wel mooi hoor ;)
tfe.nl is een voorbeeld
Wat een vreselijke website. Ziet er allemaal wel 'leuk' uit, maar functioneel is het niet.

Verwijderd

F.West98 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 19:00:
[...]

Dat is bij mij ook het idee. Alle pagina's (blogposts) verticaal scrollen ertussen en de tekst horizontaal...
Zodat je moet gaan precisie-scrollen zodat de blogposts horizontaal goed alignen als je je browser niet al te breed hebt ingesteld??

Daarnaast werkt de website van tfe inderdaad voor geen meter. Echt zo'n typische form over function website.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2013 19:04 ]

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-11 18:15
Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2013 @ 19:03:
[...]

Zodat je moet gaan precisie-scrollen zodat de blogposts horizontaal goed alignen als je je browser niet al te breed hebt ingesteld??

Daarnaast werkt de website van tfe inderdaad voor geen meter. Echt zo'n typische form over function website.
Daarintegen werkt zoiets op iOS apps wel heel goed!
Ik heb toevallig vorige week zoiets geimplementeerd (UIPageViewController).

O.a. een van mijn lievelingsapps Zite gebruikt het!

Verwijderd

Maar werkt het ook goed met een muis, touchpad, trackpoint, touchscreen, wacom tablet, wiimote of xbox controller? :P

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-11 09:50
Jan_V schreef op zondag 26 mei 2013 @ 16:56:
[...]

Nice!
Maar ik zie daar een MacBook liggen.
Die hebben toch een DisplayPort? Dan zou je er gewoon een DisplayPort hub tussen kunnen zetten en zo makkelijk 2 (max 3) schermen aansturen. Uiteraard wel even adapters halen van DP->DVI denk ik.

Is in totaal denk ik goedkoper dan een Dualhead2Go en beter voor de toekomst.

Wellicht dat dit ook kan met ThunderBolt, maar daar heb ik dan weer geen verstand van.
Yeah, de wat nieuwere modellen hebben dat inderdaad, die van mij is deze zomer al 5 jaar oud (MBP 4.1) net voor de unibody. En die kwam enkel met een DVI poort :) Maar ondertussen niet al te duur op marktplaats een dualhead2go (digital) aangeschaft :)

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Argh... Wat ben ik blij dat ik geen systeembeheerder ben geworden zeg. Loop al enkele weken te vechten tegen een (mogelijk) configuratie probleem op onze gehuurde server :( Gisteren de hele middag zitten pielen met dat ding en dacht het opgelost te hebben. Blijkt na een paar uur alsnog dat ding om te donderen :/

Krijg met geen mogelijkheid dat maffe ding goed geconfigureerd en loop iedere keer tegen de muur aan. De helpdesk weigert verder te helpen omdat ze zeggen dat het in Windows zit en wijzen naar hun Wiki, maar hun Wiki zwijgt volledig over Windows Server...

Ben bijna geneigd naar Duitsland te rijden en dat ding uit dat rack te trekken :@ Mijn goede maandagochtend-zin (voor zover hij er was) is nu in ieder geval naar de klote...

Koekje voor de dev schuur persoon die mogelijk een oplossing weet ;) .Gertjan. in "Gateway niet gevonden bij verkeer via Subnet (WinServer)""]

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-11 17:43
Is het nog steeds dat probleem met je IP adressen?

RTFM!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

_Moe_ schreef op maandag 27 mei 2013 @ 08:14:
Is het nog steeds dat probleem met je IP adressen?
Jep :-( Wordt er inmiddels redelijk ziek van. Dat geklooi met die server heeft inmiddels al redelijk veel geld gekost. Helaas is er nog niemand die er iets zinnigs over kan zeggen.

Er loopt nu weer een WireShark process om de boel te screenen, maar inmiddels is de wanhoop nabij..

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Verwijderd

Nikolas schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 21:45:
[...]

'Mooi', bepaal je helemaal zelf, maar The Verge heeft een bijzondere website, dat staat vast. Anders misschien denken aan een soort Flipboard lay-out?

En nu is het aan mij: ik wil voor wat vrienden een eenvoudige website ontwerpen om onderling wat te gaan pronostikeren, met een custom puntensysteem en aantal verschillende voetbalcompetities. Verder natuurlijk allemaal met een eigen log-in enzo. Ik wil het zelf gaan ontwerpen, gewoon om bij te leren. Ik ken vrij weinig van webdevelopment, dus waarmee zouden jullie aan de slag gaan?. De databank hiervoor zal MySQL zijn, omdat ik die nu eenmaal voorhanden heb. Interface gooi ik samen met Twitter Bootstrap. Maar wat moet ik op back-end gebied gaan uitspoken? PHP liever niet ;)
Ruby On Rails is wel leuk, zeker voor dit soort projectjes.
Ryur schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 22:17:
[...]

Ik zou zelf zeggen, Ruby on Rails. Heel erg veel goede tutorials van, en je bouwt redelijk snel wat in elkaar.
Daarnaast is het heel krachtig voor simpele dingen, maar net zo krachtig voor hele grote apps (ben momenteel met een enorm RoR project bezig, maar heb net zo goed paar kleine, interne, webapplicaties ermee geschreven).

Enige probleem wat je hebt (en dat is met alles buiten PHP eigenlijk ;)), zit je wat meer te kloten qua hosting en/of is flink wat duurder.
Dat hangt er natuurlijk wel vanaf hoe je "groot" interpreteert. Als je groot zoals in complex bedoelt, ben ik het met je eens, maar als je groot zoals in veel gebruikers bedoelt, zal ik je toch moeten tegenspreken. Rails vreet namelijk redelijk wat resources: Verhaaltje.

Ik blijf er bij: Rails vind ik enorm fijn werken voor een hele hoop projecten maar van zodra je "The Next Big Thing" gaat uitvinden, kan je toch beter naar iets anders kijken.

Daarnaast kan je natuurlijk ook eens een kijkje nemen naar NodeJS. Er zijn wel wat leuke frameworks voor te vinden: ExpresJS en Meteor. Zelf vind ik NodeJS niet echt gemakkelijk werken: Ik word gek van al die callbacks maar het is iets waar je volgens mij aan gewend moet raken.

• Xpoint
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-10 19:38
Ik ben zelf aan het kijken naar NodeJS voor wat hobby projecten. Ik skip zelf voorlopig Meteor zolang ze nog geen officiele Windows ondersteuning hebben, maar hun oplossing voor de callbacks (en de algemene oplossing daarvoor) kun je vinden met Fibers. zie https://github.com/laverdet/node-fibers en http://bjouhier.wordpress...eads-in-node-js-what-for/.

Morgen tijd voor vakantie. :) Maar neem wel mijn laptop mee, over paar weken waarschijnlijk nog een vakantie zonder laptop. ;)

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-11 16:03
NodeJS is leuk, zelf afgelopen 2 weken ook eens mee bezig geweest. Je leest overigens wel overal dat Node nog lang niet ver genoeg ontwikkeld is. Ben nu ook eens aan het kijken naar Python/Django voor het schrijven van een web-backend, ben beniewd wat daar uitkomt.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Er is geen betere manier om je maandagochtend te beginnen dan met een afgedwongen full disk encryption. Machine is niet vooruit te branden :O

We are shaping the future

Verwijderd

Er zijn nochtans wel al redelijk wat bedrijven die met Node aan de slag zijn gegaan maar tot nu toe vind ik het echt een ramp om mee te werken. Een klasgenoot werkt al een tijdje met Meteor en vind dat enorm fijn werken. Het zal dus wel aan mij liggen :')

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Awesome _/-\o_

http://kotaku.com/this-gu...self-to-play-ne-472451152

[ Voor 5% gewijzigd door Laurens-R op 27-05-2013 10:04 ]

• TheNephilim
  • Laatst online: 12:03

TheNephilim

Wtfuzzle

.Gertjan. schreef op maandag 27 mei 2013 @ 09:00:
[...]

Jep :-( Wordt er inmiddels redelijk ziek van. Dat geklooi met die server heeft inmiddels al redelijk veel geld gekost. Helaas is er nog niemand die er iets zinnigs over kan zeggen.

Er loopt nu weer een WireShark process om de boel te screenen, maar inmiddels is de wanhoop nabij..
Balen zoiets! Heb je topic even bekeken, maar dat gaat m'n pet te boven. Hopen dat er een Windows Server Beheerder langs komt in je topic, die kan je vast meer vertellen.

Overigens, hoezo in Duitsland een server huren? Of gewoon in Nederland of een VPS'je is toch ook net zo makkelijk? XD

• _Moe_
php.net down :(

RTFM!

• ZpAz
  • Laatst online: 26-11 09:50
Is hier al eens eerder langs gekomen. Wel nice gedaan though.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Candanz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08-2024

Candanz

Geflipt

Hier werkt ie anders gewoon hoor.
http://isup.me/php.net
Daar ook
En anders pak je toch een van de vele mirrors?
http://nl1.php.net/
http://nl2.php.net/

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

TheNephilim schreef op maandag 27 mei 2013 @ 10:10:
[...]
Balen zoiets! Heb je topic even bekeken, maar dat gaat m'n pet te boven. Hopen dat er een Windows Server Beheerder langs komt in je topic, die kan je vast meer vertellen.
Ik ben nog steeds aan het hopen :+
Overigens, hoezo in Duitsland een server huren? Of gewoon in Nederland of een VPS'je is toch ook net zo makkelijk? XD
VPS was iets te licht. We hebben een tijdje bij CloudVPS gezeten, maar die was redelijk aan de prijs en leverde qua performance geen geweldige resultaten. Mijn i5 dev-servertje was 2x zo snel. We hebben dus besloten om dedicated te gaan hosten en via een van de coffee corner klanten kwam ik bij Hetzner uit.

Inmiddels heeft het verhaal nog een staartje gekregen, door een kleine vertyping is de hele server nu niet meer te benaderen :'(
Typisch gevalletje schoenmaker blijf bij je leest, ik had per ongeluk een /1 subnet toegekend en toen klapte het netwerk eruit :/

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-11 20:59

Matis

Rubber Rocket

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-11 23:31
Misschien komt het wel door 'de Chinezen' die teveel requests doen naar de strip_tags documentatie volgens Rasmus Lerdorf (zie Twitter) :o

https://gist.github.com/anonymous/5651402

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

.Gertjan. schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:00:

[...]

VPS was iets te licht. We hebben een tijdje bij CloudVPS gezeten, maar die was redelijk aan de prijs en leverde qua performance geen geweldige resultaten. Mijn i5 dev-servertje was 2x zo snel. We hebben dus besloten om dedicated te gaan hosten en via een van de coffee corner klanten kwam ik bij Hetzner uit.
Begrijpelijk! Wij hebben hier ook nog steeds een kleine 15 servers in beheer. Waaronder dedicated loadbalancer, enkele fileservers, webservers, MySQL servers en nog wat servers met SVN, websockets, ads en weet ik wat voor rotzooi :+

Was allemaal hard nodig voor vroegere projecten die nu meer bijzaak geworden zijn. Zolang het draait zijn we heel heel blij, maar als het hele zooitje omvalt hebben we echt een probleem. Het is onmogelijk (in onze situatie) om al die expertise in huis te hebben om zoiets goed te onderhouden.

Inmidels enkele VPS'jes afgenomen bij VPS.net en daar staat nu wat websites. We doen er nog wat te weinig mee, maar de mogelijkheden zijn er wel heel mooi. Toch blijf je ook dan nog steeds erg bezig met 'server beheer', moeten we eigenlijk niet willen. Helaas is managed ook erg duur. Je hebt op 'gewone' hosting vaak gewoon niet genoeg vrijheid voor de extra's.
Inmiddels heeft het verhaal nog een staartje gekregen, door een kleine vertyping is de hele server nu niet meer te benaderen :'(
Typisch gevalletje schoenmaker blijf bij je leest, ik had per ongeluk een /1 subnet toegekend en toen klapte het netwerk eruit :/
Oei, herkenbaar! Wij hebben regelmatig onze servers in de soep 'geconfigureerd', waardoor we weer moesten bellen met een bedrijf die de boel dan moest fixen :+

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

TheNephilim schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:15:
Oei, herkenbaar! Wij hebben regelmatig onze servers in de soep 'geconfigureerd', waardoor we weer moesten bellen met een bedrijf die de boel dan moest fixen :+
Helaas roepen ze bij Hetzner: we doen geen software support. Ben benieuwd of ze dit wel oplossen, anders is dit de druppel en trekken we de stekker eruit. De opdrachtgever is het nu beu geworden (en die zag ook dat ik steeds pissiger werd) en heeft aangegeven over te willen stappen. Het lijkt er dus op dat we ons verlies moeten nemen.

De eerste vraag aan onze nieuwe hoster is dus meteen: hoest met jullie IP policy en snappen jullie wel hoe windows werkt :+

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-11 23:34

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan. schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:22:
[...]

Helaas roepen ze bij Hetzner: we doen geen software support. Ben benieuwd of ze dit wel oplossen, anders is dit de druppel en trekken we de stekker eruit. De opdrachtgever is het nu beu geworden (en die zag ook dat ik steeds pissiger werd) en heeft aangegeven over te willen stappen. Het lijkt er dus op dat we ons verlies moeten nemen.

De eerste vraag aan onze nieuwe hoster is dus meteen: hoest met jullie IP policy en snappen jullie wel hoe windows werkt :+
Rackspace een optie?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• _Moe_
Candanz schreef op maandag 27 mei 2013 @ 10:51:
[...]

Hier werkt ie anders gewoon hoor.
http://isup.me/php.net
Daar ook
En anders pak je toch een van de vele mirrors?
http://nl1.php.net/
http://nl2.php.net/
Inmiddels inderdaad alweer up! Was gewoon lastig dat alle links vanuit google stuk waren.

RTFM!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-11 00:33

HMS

Zoals ik wel vaker vermeld heb volgens mij :$, ben ik wel fan van OVH.nl. Frans bedrijf, goedkoop, heb er nooit problemen mee. Met hun support heb ik weinig ervaring. Ooit een keer een kapotte HDD in een dedicated server gehad, maar die was keurig binnen de SLA vervangen. Verder nog nooit support nodig gehad, ze hebben een uitgebreide control panel waarmee je zelfs als je je netwerk om zeep helpt d.m.v. rescue mode er toch weer in kan.

Voor Nederlandse hosting is Leaseweb is ook altijd wel een goede optie, of je kan kijken naar iets als DuoCast (www.duocast.nl)

~edit: Dit was een reactie op .Gertjan.

[ Voor 3% gewijzigd door HMS op 27-05-2013 11:34 ]

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
[...]

En je hebt geen SLA contract afgenomen? Daar moet je niet op besparen tenzij je zelf elke keer naar het DC wilt rijden om een kapotte HDD te vervangen (of de server een reboot te geven :+).

Heb je geen DRAC achtige kaart dan? Dan kan je nog bij je console komen.

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-11 15:55

markvt

Peppi Cola

Megamind schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:40:
[...]

En je hebt geen SLA contract afgenomen? Daar moet je niet op besparen tenzij je zelf elke keer naar het DC wilt rijden om een kapotte HDD te vervangen (of de server een reboot te geven :+).

Heb je geen DRAC achtige kaart dan? Dan kan je nog bij je console komen.
Of een KVM verbinding naar de VPS (als het een vps is), transip biedt dit bijvoorbeeld ook gewoon aan kan je als je RDP niet werkt gewoon via een browser erheen verbinden.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Alex)
Ik begin de laatste tijd steeds meer voorstander te worden van een soort programmeerbewijs, wat je verplicht moet hebben gehaald voordat je commercieel mag programmeren. Bij de programmeeropleiding moet dan wel aandacht worden besteed aan best practices en vooral aan allerlei don'ts.

Ben ik de enige met dat gevoel?

Verwijderd

Alex) schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:44:
Ik begin de laatste tijd steeds meer voorstander te worden van een soort programmeerbewijs, wat je verplicht moet hebben gehaald voordat je commercieel mag programmeren. Bij de programmeeropleiding moet dan wel aandacht worden besteed aan best practices en vooral aan allerlei don'ts.

Je bedoelt dus dat er eigenlijk enkel mensen met een IT-diploma zouden mogen worden aangenomen?

• Candanz

Candanz

Geflipt

Bij mijn opleiding was dit helemaal treurig.
Geen UML lessen,
Geen best-practises voorbeelden
Nee je kreeg een applicatie voorgeschoteld die je moest nabouwen, that's it.

En dan krijg je te horen dat er gewoon geen tijd voor is, nee vindt je het gek als je een half jaar les hebt, en dan op stage gaat en dus na een jaar je MBO Niv. 4 diploma al hebt als je alles hebt gehaald.

Oh ja, en we volgden een .NET C# cursus van Jan de Deurwaerde ofzo, een HBO Curses, maar dan van een x aantal jaar geleden(3-4 jaar ofzo), die met een verouderde visual studio werkte, waardoor de helft van de leerlingen al niks meer konden vinden van hoe of wat.

[ Voor 14% gewijzigd door Candanz op 27-05-2013 11:51 ]

• Alex)
Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:46:
[...]

Je bedoelt dus dat er eigenlijk enkel mensen met een IT-diploma zouden mogen worden aangenomen?
Je mag niet aan een hoogspanningsinstallatie werken zonder de juiste papieren, je mag geen auto besturen zonder rijbewijs, en bij veel beroepen kom je niet binnen zonder opleiding.

Ik bedoel niet dat er een volledige vierjarige opleiding aan vooraf moet zijn gegaan, maar in ieder geval enige vorm van certificering zou in mijn ogen best wel welkom zijn.

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Het probleem is denk ik niet dat er teveel mensen werkzaam zijn in die IT die niet weten wat ze doen, maar het is het management wat niet de mogelijkheid heeft om te toetsen of het werk goed gedaan wordt.

Vaak werken dingen wel, maar als je dan een aanpassing moet doen wordt het lastig. Maar het is soms moeilijk om aan management types uit te leggen dat je project langen gaat duren omdat je goed unit-tests en documentatie gaat schrijven, dat zijn dingen waar de eindgebruiker niet direct profijt bij heeft. Ook al scheelt het op de lange termijn veel tijd en dus geld.

Een programmeerbewijs is denk ik vrij lastig te implementeren, dat betekent namelijk dat je een centraal orgaan moet hebben die een bepaalde skillset toetst, dat hebben we al, dat heet een opleiding. Dat papiertje wat je daar haalt zegt alleen niet altijd iets.

• Z-Dragon
  • Laatst online: 26-11 21:17
[...]

In alle eerlijkheid denk ik toch dat je dit in eerste instantie bij jezelf moet zoeken. Een dedicated server huren maar geen verstand hebben van systeembeheer is nu eenmaal een groot risico. Een klein beetje behulpzaamheid van je hoster mag je wel verwachten, als het in dit geval gaat om even het netmask weer goedzetten, maar buiten dat is het een onbegonnen zaak om half systeembeheer te leveren. Er kan aan software zo veel verklooid worden op zo veel verschillende manieren dat geen enkele hoster daar aan zal beginnen - wat heeft overstappen dan voor zin? Dus of zelf systeembeheer regelen, of voor managed gaan... Zoals ik in je topic al aangaf, staat het inderdaad in hun wiki niet anders dan dat je /32 moet gebruiken voor aliassen.

[ Voor 5% gewijzigd door Z-Dragon op 27-05-2013 11:55 ]

^ Wat hij zegt.

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

Alex) schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:48:
[...]
Je mag niet aan een hoogspanningsinstallatie werken zonder de juiste papieren, je mag geen auto besturen zonder rijbewijs, en bij veel beroepen kom je niet binnen zonder opleiding.

Ik bedoel niet dat er een volledige vierjarige opleiding aan vooraf moet zijn gegaan, maar in ieder geval enige vorm van certificering zou in mijn ogen best wel welkom zijn.
Wat moet er worden gecertificeerd dan? Dat je weet hoe techniek X werkt? Dat wil nog niet zeggen dat je weet hoe je daar op een fatsoenlijke manier oplossingen mee moet bouwen.

Het probleem is in eerste instantie dat de software-industrie zelf nog ontzettend verdeeld is over wat best practices zijn. Voor elke oplossing zijn wel voor- en nadelen te bedenken.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

markvt schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:41:
[...]
Of een KVM verbinding naar de VPS (als het een vps is), transip biedt dit bijvoorbeeld ook gewoon aan kan je als je RDP niet werkt gewoon via een browser erheen verbinden.
Helaas niet. Ze boden wel iets van KVM aan, maar dat was volgens mij alleen mogelijk op linux bakken. De rescue consoles waren ook enkel bereikbaar voor linux bakken. Windows hosting is leuk, maar een partij die het fatsoenlijk voor elkaar heeft is lastig te vinden.
Megamind schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:40:
[...]
De server is geleast, dus er zit een hardware SLA in (voor zover ik weet). Volgens mij mogen wij niet eens fysiek bij de server komen. Zit nu toch wel stevig te overwegen om gewoon ergens een rack te huren (in de buurt) en daar een server in te mikken met een tobo/muis en monitor. Kan ik er tenminste bij als het nodig is.
Ik vind remote beheer altijd een beetje eng aangezien je op moet passen bij je netwerk instellingen :+
Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:46:
[...]
Alsof dat het kaf van het koren kan scheiden :/ Ik heb ook genoeg diarree van de hogescholen af zien komen hoor :+

@Candanz: mijn ervaring is dat mensen die inderdaad van de MBO kant afkomen niet al te veel kennis meenemen vanaf school. Natuurlijk zitten er ook slimme gasten tussen, maar de theoretische basis is niet altijd even goed. Bij ons op de HIO mochten ze een verkort traject doen, maar je pikte ze er direct tussen uit. De mensen die het normale HIO traject volgden liepen in het 3de jaar ontzettend voor op sommige MBO instromers.
Geen uithaal richting de MBO-ers in het algemeen hoor :)
Z-Dragon schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:50:
[...]

In alle eerlijkheid denk ik toch dat je dit in eerste instantie bij jezelf moet zoeken. Een dedicated server huren maar geen verstand hebben van systeembeheer is nu eenmaal een groot risico. Een klein beetje behulpzaamheid van je hosted mag je wel verwachten, als het in dit geval gaat om even het netmask weer goedzetten, maar buiten dat is het een onbegonnen zaak om half systeembeheer te leveren. Er kan aan software zo veel verklooid worden op zo veel verschillende manieren dat geen enkele hoster daar aan zal beginnen. Dus of zelf systeembeheer regelen, of oor managed gaan...
Ik verwacht ook geen volledige support hoor :) . Maar bij onze vorige partij hebben we nooit gedonder gehad met de extra ip's (die kwamen uit hetzelfde subnet). Ik ben inderdaad geen ervaren systeembeheerder, maar kan mijn weg redelijk vinden. Dit ging mij boven mijn pet en had verwacht dat deze partij op zijn minst mee wilde denken, maar ze profileerde zich behoorlijk stug (ik had er zelfs voor willen betalen als het nodig was).

Ik weet dat wij door onze eisen aan de omgeving (volle controle) een redelijk risico lopen, maar als hetzner op deze manier hun netwerk inricht en Windows hosting bieden moet dat toch wel te combineren zijn. Wel schrijven ze tutorials voor linux (alsof dat voor de "beginner" is) maar Windows verzwijgen ze helaas.

Maar ik begrijp je punt hoor :)

Het /32 moet ik nog even testen, ik vertypte mij en heb een heel erg verkeerd subnet ingevoerd. 255.255.255.255 heb ik nooit getest, ik heb juist getest met een breder masker (zij gaven een bepaald masker dat ik gebruikt had, maar toen was het primaire adres nog niet goed ingesteld).

Ik denk dat de combinatie van nieuw masker en correcte primaire adressen de boel beter gaat werken.

Ik moet trouwens in het topic over het probleem nog reageren, maar omdat de server plat ligt moet ik nog even wachten :+

[ Voor 4% gewijzigd door .Gertjan. op 27-05-2013 11:57 ]

• Alex)
Korben schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:53:
[...]

Wat moet er worden gecertificeerd dan? Dat je weet hoe techniek X werkt? Dat wil nog niet zeggen dat je weet hoe je daar op een fatsoenlijke manier oplossingen mee moet bouwen.
Basislessen voor de werking van lussen en structuren e.d. zijn al welkom, net als achtergrondinformatie over geheugen- en resourcemanagement. Technisch diepgaande certificeringen (Microsoft's MCPD/MCSD, de Java-equivalenten, enzovoorts) zouden ook een welkome aanvulling zijn.
Het probleem is in eerste instantie dat de software-industrie zelf nog ontzettend verdeeld is over wat best practices zijn. Voor elke oplossing zijn wel voor- en nadelen te bedenken.
De industrie is volop in beweging en daarop moet zeker ruimte zijn. Toch zijn er een aantal best practices te vinden in vrijwel iedere taal/framework/omgeving, bijvoorbeeld:
- "Hoe schrijf je onderhoudbare code?", met basistips als structurering, naamgeving, gebruik van constants e.d.
- "Stand on the shoulders of giants", voordat je zelf gaat hobbybobben
- Scheiding van verantwoordelijkheden (MVC, MVP, MVVM, enz)
- Het schrijven van kwalitatief goede documentatie

Verwijderd

.Gertjan. schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:55:
[...]

Alsof dat het kaf van het koren kan scheiden :/ Ik heb ook genoeg diarree van de hogescholen af zien komen hoor :+

@Candanz: mijn ervaring is dat mensen die inderdaad van de MBO kant afkomen niet al te veel kennis meenemen vanaf school. Natuurlijk zitten er ook slimme gasten tussen, maar de theoretische basis is niet altijd even goed. Bij ons op de HIO mochten ze een verkort traject doen, maar je pikte ze er direct tussen uit. De mensen die het normale HIO traject volgden liepen in het 3de jaar ontzettend voor op sommige MBO instromers.
Geen uithaal richting de MBO-ers in het algemeen hoor :)
Dat is exact wat ik bedoel: Zelf met een diploma weet je nog niet welk vlees je in de kuip hebt. Als ik alleen al in mijn klas ga kijken wie er gaat afstuderen, zak ik door de grond van schaamte.

Ik stel me enkel vragen bij dat "programmeerbewijs" waar Alex) het over heeft. Hoe gaat dit er in de praktijk uitzien. Gaan we theoretische vragen krijgen of is het net heel praktisch?

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:59:
[...]
Ik stel me enkel vragen bij dat "programmeerbewijs" waar Alex) het over heeft. Hoe gaat dit er in de praktijk uitzien. Gaan we theoretische vragen krijgen of is het net heel praktisch?
Er is toch al iets als een computer-rijbewijs. :+
Alex) schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:58:
[...]

Basislessen voor de werking van lussen en structuren e.d. zijn al welkom, net als achtergrondinformatie over geheugen- en resourcemanagement. Technisch diepgaande certificeringen (Microsoft's MCPD/MCSD, de Java-equivalenten, enzovoorts) zouden ook een welkome aanvulling zijn.
Ik zie al heel veel bedrijven in de handjes wrijven. Daar is goed aan te verdienen, zeker als je de certificaten laat vervallen na een bepaalde periode. Ik hoor al kassa's rinkelen :+
De industrie is volop in beweging en daarop moet zeker ruimte zijn. Toch zijn er een aantal best practices te vinden in vrijwel iedere taal/framework/omgeving, bijvoorbeeld:
- "Hoe schrijf je onderhoudbare code?", met basistips als structurering, naamgeving, gebruik van constants e.d.
- "Stand on the shoulders of giants", voordat je zelf gaat hobbybobben
- Scheiding van verantwoordelijkheden (MVC, MVP, MVVM, enz)
- Het schrijven van kwalitatief goede documentatie
Dit zijn allemaal niet-meetbare zaken. Ja, de principes kun je leren, maar dat betekent nog niet dat je ze correct toepast.

We zijn nu met een van de software pakketten bezig om een certificering te krijgen en willen ook graag dat de code gereviewd wordt om te kijken of we voldoen aan de industrie standaarden. Maar dat is nog verrekte lastig om voor elkaar te krijgen. Functioneel kunnen we door tig partijen gecertificeerd worden (financieel systeem), maar technisch willen die partijen geen certificaat uitgeven. Terwijl het minstens zo belangrijk is om te kunnen aantonen dat wij technisch correct werken en geen troep opleveren.

Vaak willen ze wel kijken of je doen aan kwaliteitswaarborging, maar dat is een kwestie van processen op papier hebben (uitvoeren hoeft niet eens). Als je product al waardeloos in elkaar steekt kun je alleen garanderen dat je dezelfde kwaliteit bewaakt. Maar goed, dat krijg je de minder technische partijen weer niet aan het verstand gebracht :/

• kwaakvaak_v2
  • Laatst online: 10-10 08:02
.Gertjan. schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:55:
[...]

Helaas niet. Ze boden wel iets van KVM aan, maar dat was volgens mij alleen mogelijk op linux bakken. De rescue consoles waren ook enkel bereikbaar voor linux bakken. Windows hosting is leuk, maar een partij die het fatsoenlijk voor elkaar heeft is lastig te vinden.
Ik denk dat, dat wel meevalt, zolang je maar bereidt bent te betalen. Als je voor een handje pinda's wilt hosten, krijg je apen die het beheren zeg maar ;)

Driving a cadillac in a fool's parade.

• Candanz

Candanz

Geflipt

Van de 6 mensen die de opleiding Applicatie Ontwikkelaar MBO-4 doen, waar onder ik, zijn er 2 al afgevallen, 1 is al met de stage afgevallen, en van een weet ik het ook wel zeker dat hij de stage niet gaat halen.

Dan blijven er nog maar 2 over, en daarvan is het wel zeker dat ze het gaan halen. Hierna ga ik zelf door in de HBO, natuurlijk verder met programmeren, vind het erg leuk om te doen.

Het ergste vind ik toch nog dat ik de Havo niet heb gehaald doordat ik bleef zitten op Frans en tekenen. Frans was echt niet te doen met hoe wij les kregen, en door mijn ADHD kan ik al heel moeilijk netjes tekenen en binnen de lijntjes blijven, e.d. Hier hield de lerares weer dus geen rekening mee, en strafte mij hier op af. Als Frans nu normaal werd gegeven, was het wel te doen.

Maar door leraren die weg-vallen, en een te kort aan frans leraren heb ik dus ong 1.5 jaar geen frans gehad, en dan op Havo 4 kreeg ik dus de eind toets Frans, en lukte dus voor geen meter.

Ik had Havo gehaald als het niet zo met Frans was gegaan, en dus HBO kunnen doen.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

kwaakvaak_v2 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 12:07:
[...]

Ik denk dat, dat wel meevalt, zolang je maar bereidt bent te betalen. Als je voor een handje pinda's wilt hosten, krijg je apen die het beheren zeg maar ;)
Gezien je avatar, solliciteer je hier naar een opdracht? ;)
Wat ik zo las was dat Hetzner zeker geen apen waren qua hosting, maar dat ze gewoon wat stug zijn.

Anyways, ze hebben LARA eraan gekoppeld (helaas geen mooie dame, maar een console). Eens kijken of we wat damage control kunnen doen :+ Misschien mijn nieuwe collega eens op een training systeem beheer sturen :P

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-11 16:03
@Candanz zelfde situatie hiero... Ik heb echter besloten deeltijd te gaan doen, heb een aantal contracten af kunnen wijzen vanwege veel aanboden en begin in september als alles goed is aan de HAN. Ik mag dan omdat ik MBO4 AO heb gedaan het eerste jaar skippen (verkort HBO) omdat de stof daar het zelfde is als op MBO. (Gezien je woonplaats ga ik er van uit dat je op ROCvT lessen volgt. Ik ook, en inderdaad is de opleiding AO grotendeels een rampenplan)

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-10 17:39

En als je nou een eigen bedrijf wil starten, een startup?
Dan moet je ook in de rij van schaapjes gaan wachten voor een opleiding?
Terwijl je zienderogen wegkwijnt omdat het allemaal te traag en te studentikoos gaat?

Nee dank je.

Het grote probleem met opleidingen is dat er allerlei toegangseisen zijn en er is van alles gereguleerd.

Val je net buiten die regeltjes terwijl je misschien wel 100x beter bent dan de studenten van jouw leeftijd, tja jongen helaas hè kom maar terug op je 21e dan mag je een toets doen om te bewijzen dat je het kan, maar dan zijn de mensen die wel gestart zijn op hun 18e lekker alvast begonnen aan hun master, toedeledokie.

Daar heb ik dus een schurftige hekel aan.

• Candanz

Candanz

Geflipt

bdalenoord schreef op maandag 27 mei 2013 @ 12:58:
@Candanz zelfde situatie hiero... Ik heb echter besloten deeltijd te gaan doen, heb een aantal contracten af kunnen wijzen vanwege veel aanboden en begin in september als alles goed is aan de HAN. Ik mag dan omdat ik MBO4 AO heb gedaan het eerste jaar skippen (verkort HBO) omdat de stof daar het zelfde is als op MBO. (Gezien je woonplaats ga ik er van uit dat je op ROCvT lessen volgt. Ik ook, en inderdaad is de opleiding AO grotendeels een rampenplan)
Ja, ik volg de lessne op ROCvT, en inderdaad is AO een rampenplan. Er wordt ook een brief rond gestuurd zodra je klaar bent met Niv 3, dat je beter kan gaan voor Niv 4 Netwerkbeheer, omdat dat het gemakkelijkst is. Dus veel leerlingen kiezen daar ook voor, en wordt de AO opleiding dus in een hoekje gedrukt waar niemand aandacht aan besteed.

• Ellos
.Gertjan. schreef op maandag 27 mei 2013 @ 11:00:
[...]

Ik ben nog steeds aan het hopen :+

[...]

Heb je al eens gekeken bij strato.nl?
Is ook een duits bedrijf maar heb ik wel goeie ervaringen mee, doen ook als het goed is wel wat meer support dan hetzner.
Daarnaast kan het gewoon in het nederlands, wel zo makkelijk.

Even goed opletten bij de prijs, die lijkt hoger voor wat je krijgt maar dit is inclusief windows server 2012 standard licentie.

• Alex)
Ellos schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:07:
[...]

En als je nou een eigen bedrijf wil starten, een startup?
Dan moet je ook in de rij van schaapjes gaan wachten voor een opleiding?
Terwijl je zienderogen wegkwijnt omdat het allemaal te traag en te studentikoos gaat?
Ik begrijp je zorgen. Ik weet ook niet hoe mijn idee omgezet zou moeten worden in de praktijk. Juist de dynamiek in ons werkveld maakt het geven van opleidingen bijzonder moeilijk: tegen de tijd dat een curriculum en examen zijn gemaakt is het alweer achterhaald.
Daar heb ik dus een schurftige hekel aan.
Waar ik een schurftige hekel aan heb (gekregen) is aan mensen die bagger opleveren en vervolgens gevlogen zijn, waardoor een ander het puin mag opruimen. Met bagger bedoel ik ongestructureerde code, lelijke hacks en workarounds, hardcoded variabelen, slechte of geheel absente documentatie, enzovoorts.

De verantwoordelijkheid daarvoor ligt overigens niet alleen bij de programmeur (ik denk niet dat er veel mensen zijn die moedwillig zitten te beunhazen), maar ook bij de opdrachtgever die onvoldoende aan kwaliteitswaarborging doet.

Disclaimer: ik zeg niet dat mijn eigen code altijd netjes is, maar ik probeer het zo goed mogelijk op te zetten.

• ytterx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-11 08:48
Ik denk dat je het moet zien als een rijbewijs, iedereen die 'm heeft gehaald gaat naar verloop van tijd zijn eigen stijl doorvoeren. Die soms totaal niet goed is voor andere mensen :).
Ik denk ook eerder dat er mogelijk meer nadruk moet worden gelegd vanuit opleidingen en cursussen.

• Laurens-R
Alex) schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:16:
Waar ik een schurftige hekel aan heb (gekregen) is aan mensen die bagger opleveren en vervolgens gevlogen zijn, waardoor een ander het puin mag opruimen. Met bagger bedoel ik ongestructureerde code, lelijke hacks en workarounds, hardcoded variabelen, slechte of geheel absente documentatie, enzovoorts.

De verantwoordelijkheid daarvoor ligt overigens niet alleen bij de programmeur (ik denk niet dat er veel mensen zijn die moedwillig zitten te beunhazen), maar ook bij de opdrachtgever die onvoldoende aan kwaliteitswaarborging doet.

Disclaimer: ik zeg niet dat mijn eigen code altijd netjes is, maar ik probeer het zo goed mogelijk op te zetten.
Wat ik toch vaak zie gebeuren is dat een klant stuurt op bijv. snel opleveren en het projectmanagement daar lekker achter aan hobbelt om een klant tevreden te houden. Dat kan in een agile omgeving goed werken als je PM verstand heeft van agile en ook zodoende sprints goed inricht.

Vaak is het echter een klok/klepel geval en komt het er op neer dat er teveel features in een korte tijd worden gepropt, waardoor de tijd voor de kwaliteitswaarborging onder druk komt te staan.

Op zo'n moment krijg je al snel een situatie dat lapmiddelen eindigen in de productie code. En niemand zal dit moedwillig doen, maar het probleem is er niet minder om. Het 'gezeur' achteraf word alleen maar groter terwijl een relatief kleine investering gedurende het project zoveel kan schelen ... en een peuleschil is t.o.v. de kosten om het achteraf te fixen (+ alle schade die dan al geleden is).

[ Voor 13% gewijzigd door Laurens-R op 27-05-2013 13:32 ]

• Candanz

Candanz

Geflipt

Ik ben ook voor een soort van "programmeer bewijs", maar dan moeten er geen ogen en haken aan zitten zoals: je moet x aantal jaar oud zijn, je moet x certificaat/diploma hebben, e.d

Het moet ook geen toetsing zijn die taal-specifieke vragen heeft, a la hoe doe ik dit in php, of c# of c++ of blaat en zus en zo.

Nee het moet gaan over de denkwijze, het moet je probleem oplossend vermogen toetsen, en hoe je het beste te werk kunt gaan, maar dit zal voor iedereen toch anders zijn, naarmate je meer programmeert, je meer je eigen stijl begint te vormen.

Verwijderd

Ellos schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:16:
[...]

Heb je al eens gekeken bij strato.nl?
Is ook een duits bedrijf maar heb ik wel goeie ervaringen mee, doen ook als het goed is wel wat meer support dan hetzner.
Daarnaast kan het gewoon in het nederlands, wel zo makkelijk.

Even goed opletten bij de prijs, die lijkt hoger voor wat je krijgt maar dit is inclusief windows server 2012 standard licentie.
goed bedrijf ???? nou ik heb nog 1 vps daar draaien en ben blij dat ik daar daarna weg ben, support nul,
is wel goedkoop, maar voor de rest is het ook niks

• Ellos
[...]
Ik begrijp je zorgen. Ik weet ook niet hoe mijn idee omgezet zou moeten worden in de praktijk. Juist de dynamiek in ons werkveld maakt het geven van opleidingen bijzonder moeilijk: tegen de tijd dat een curriculum en examen zijn gemaakt is het alweer achterhaald.

[...]

Waar ik een schurftige hekel aan heb (gekregen) is aan mensen die bagger opleveren en vervolgens gevlogen zijn, waardoor een ander de puin mag ruimen. Met bagger bedoel ik ongestructureerde code, lelijke hacks en workarounds, hardcoded variabelen, slechte of geheel absente documentatie, enzovoorts.

Ik snap heel goed uit welke hoek jij komt, ik ervaar en heb dat zelf ook te vaak ervaren.
Mijn voorgaande post was vooral van provocerende aard, al is het helaas wel gebaseerd op ervaring.
Het is heel lastig om er een structurele oplossing voor te verzinnen die anders is dan wat we nu voor bepaalde vakken hebben (advocaat, accountant etc.)

En eerlijk gezegd voor die vakken zie ik er ook nog wel het juiste van in.
Er is namelijk wel een reden waarom je pas vanaf 21 jaar zo'n toets mag maken, dit weert alle net nietjes die het toch maar gaan proberen, of de ventjes die desillusioneel zijn en zich de machtigste programmeur van nederland vinden omdat ze ook een keer VBscript gebruikt hebben.
Maar omdat je in de IT zo gemakkelijk kan instappen, zonder die papieren, vinden er door die laagdrempeligheid ook zoveel goeie dingen plaats.

Ga maar eens na hoeveel producten die je dagelijks gebruikt door drop-outs gemaakt zijn.
Die zou je dan daarmee ook afsluiten van toegang.

Ik ben altijd erg op mijn hoede bij governance zaken en het is een onwijs troebel stukje water met 1001 gevaren op de loer.

• Alex)
Laurens-R schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:27:
[...]

Wat ik toch vaak zie gebeuren is dat een klant stuurt op bijv. snel opleveren en het projectmanagement daar lekker achter aan hobbelt om een klant tevreden te houden. Dat kan in een agile omgeving goed werken als je PM verstand heeft van agile en ook zodoende sprints goed inricht.

Vaak is het echter een klok/klepel geval en komt het er op neer dat er teveel features in een korte tijd worden gepropt, waardoor de tijd voor de kwaliteitswaarborging onder druk komt te staan.
Daar heb je gelijk in. Projecten moeten snel worden opgeleverd, "want de budgetten zijn beperkt en voor jullie 10 Indiërs die het ook kunnen". De daadwerkelijk technische kant van de IT wordt gezien als iets wat iedereen kan doen, wat makkelijk overdraagbaar is, en waar iedereen zo mee uit de voeten kan - inclusief het spreekwoordelijke neefje van de baas.
Op zo'n moment krijg je al snel een situatie dat lapmiddelen eindigen in de productie code. En niemand zal dit moedwillig doen, maar het probleem is er niet minder om.
Ook mee eens. En daar schuilt ook een stuk verantwoordelijkheid bij de opdrachtgever.

Ik heb het eigenlijk nog nooit meegemaakt dat er vanuit de opdrachtgever ook maar iets werd gezegd over standaarden, kwaliteitscontrole of -waarborging. Er werd hoofdzakelijk gestuurd op "zoveel mogelijk features met zo weinig mogelijk bugs in zo weinig mogelijk tijd opleveren", waarbij het verschuiven van deadlines vaak niet mogelijk bleek te zijn.

Achteraf (3 maanden na livegang) wordt er dan vervolgens wel ineens een ander bureau bijgehaald om 'de code te reviewen', waarbij dat bureau dan aankomt met "een hele lijst aan dingen die anders aangepakt hadden moeten worden, bijvoorbeeld met meer webservices" wat dan weer over de muur wordt gegooid. Beetje laat.

• Ellos
.Gertjan. schreef op maandag 27 mei 2013 @ 12:11:
[...]

Wat ik zo las was dat Hetzner zeker geen apen waren qua hosting, maar dat ze gewoon wat stug zijn.

Anyways, ze hebben LARA eraan gekoppeld (helaas geen mooie dame, maar een console). Eens kijken of we wat damage control kunnen doen :+ Misschien mijn nieuwe collega eens op een training systeem beheer sturen :P
DM maar mocht je nog problemen hebben, ik ben best bereid even te helpen.
Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:30:
[...]

goed bedrijf ???? nou ik heb nog 1 vps daar draaien en ben blij dat ik daar daarna weg ben, support nul,
is wel goedkoop, maar voor de rest is het ook niks
Ik ben tot nu toe altijd vriendelijk te woord gestaan en geholpen met de vragen die ik had.

[ Voor 43% gewijzigd door Ellos op 27-05-2013 13:41 ]

• kwaakvaak_v2
  • Laatst online: 10-10 08:02
.Gertjan. schreef op maandag 27 mei 2013 @ 12:11:
[...]

Niet echt, ik probeer zo ver mogelijk weg te blijven bij windows en beheer als menselijk mogelijk. Mijn grens ligt bij het aanmaken van centos machines onder hyperv-2012 en dat vind ik avontuurlijk zat.

HyperV is aardig, maar ik vind het bijzonder sneu dat ze maar 2 smaken linux officieel ondersteunen, RedHat en Suse.. Debian is een no-go, als je tenminste meer dan 1 core wilt gebruiken. Want alle andere linux smaakjes draaien in compatibliteit mode. Prutsers in Redmond... Maar goed, vmware was te duur, en citrix geen optie meer omdat alles windows moest worden ivm de failover van het exchange verhaal en zulks.. Begrijpelijk, maar kost toch weer werk omdat ik alle debian bakken nu weer naar centos kan converteren.

</rant>

Driving a cadillac in a fool's parade.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

ytterx schreef op maandag 27 mei 2013 @ 13:24:
Ik denk dat je het moet zien als een rijbewijs, iedereen die 'm heeft gehaald gaat naar verloop van tijd zijn eigen stijl doorvoeren. Die soms totaal niet goed is voor andere mensen :).
Ik denk ook eerder dat er mogelijk meer nadruk moet worden gelegd vanuit opleidingen en cursussen.
Kunnen we straks ook zeggen: "jij hebt zeker je computerbewijs bij de ComputerTotaal of PowerUnlimited gehad :+ " Net als veel automobilisten hem bij een pakje boter lijken te hebben gekregen ;)
[...]
Hoe wil een opdrachtgever dat waarborgen? Mijn opdrachtgevers hebben 0,0 verstand van ICT. Alles wat ik ze vertel slikken ze als zoete koek. Als ik kwade wil had kon ik grotendeels van mijn klanten ontiegelijk benadelen. Dit is helaas in het verleden ook gebeurt waardoor ik uiteindelijk binnenkwam om puin te ruimen (en de vorige partners de deur werd gewezen).

Een van mijn klanten had een grote consultancy toko zijn pakket laten ontwikkelen. Klonk allemaal mooi met allerlei QA processen en diverse seniors. Bleek allemaal een wassen neus te zijn. De code rammelde aan alle kanten. Ik weet niet welke kwaliteit ze assurde, maar het was om te janken.

Een ontwikkelaar zal vaak inderdaad niet opzettelijk de boel verklooien, maar er zijn er behoorlijk wat die onbewust-onbekwaam zijn. Ze hebben zelf niet door dat het niet goed gaat... Zelfs als ze voor een kleine change 3 uur moeten schrijven gaat er geen lampje branden :/

Persoonlijk vind ik dat je als ontwikkelaar kwaliteit moet leveren en moet proberen goede standaarden na te leven. Tuurlijk snij ik ook wel eens een hoekje af en maak ik ook schoonheidsfoutjes. Echter blijf ik verbeteren en durf ik mijn code ook te laten reviewen (er zijn veel ICT-ers die dan helemaal panisch worden), als er blijkt dat ik het niet netjes heb gedaan probeer ik daar van te leren. Mensen die zelf dat beeld nog niet hebben moeten een goede senior hebben om zich aan op te trekken en moeten ook proberen dat niveau te bereiken.

Nu moet ik sowieso mijn eigen QA doen als eenpitter, maar ik verwacht dat mijn nieuwe medewerker straks net zo kritisch op zijn code is (en zelfs op mijn code). Hij zal nu nog niet dezelfde kwaliteit kunnen waarborgen, maar dat is uiteindelijk wel de bedoeling :)

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:38
En hoe wil je aan een senior optrekken, als die er niet is? ;)

Ik werk in een bedrijf waar ik de belangrijkste programmeur ben. Ik zie mezelf als een medior. Senior ben ik niet. Ik heb nog heel wat te leren/mee te maken wat dat betreft.

Ik probeer wel mijn eigen standaarden te hanteren. Alle zaken op eenzelfde manier te bouwen. Maar wie wijst mij erop of dit de juiste manier is van werken.

Ik lees regelmatig artikelen online, maar als ik qua code of oplossing ergens niet uitkom, is het me, myself and the internet om het op te lossen.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

pdebie schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:22:

Ik werk in een bedrijf waar ik de belangrijkste programmeur ben. Ik zie mezelf als een medior. Senior ben ik niet. Ik heb nog heel wat te leren/mee te maken wat dat betreft.

Ik probeer wel mijn eigen standaarden te hanteren. Alle zaken op eenzelfde manier te bouwen. Maar wie wijst mij erop of dit de juiste manier is van werken.

Ik lees regelmatig artikelen online, maar als ik qua code of oplossing ergens niet uitkom, is het me, myself and the internet om het op te lossen.
Zelfs met 5 programmeurs om me heen, heeft iedereen hier z'n specialisme. Als ik bezig ben in mijn eigen specialisme, kan ik collega's vragen wat ik wil, 99 van de 100 keer moet ik't toch zelf oplossen.

En "senior" zijn. Ik moet de eerste programmeur nog tegenkomen die zichzelf senior durft te noemen ;)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-11 15:55

markvt

Peppi Cola

Senior, Junior whatever. Alleen interessant voor de cowboys die (veel) geld over je rug willen verdienen.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Solopher
  • Laatst online: 30-10 12:28
Pfff in Spanje, afgelopen nacht ingebroken in appartement. Laptop (devmachine) weg, iPhone weg, cash money weg.
Fijn werken zo. Net nieuwe laptop besteld (mbp) nieuwe iPhone en naar de politie geweest.

Er is eigenlijk een klein voordeel: Nu kan ik helaas niet meer werken O+

Net een nieuwe mbp en iPhone besteld, hopelijk zijn ze er al als ik terug ben in NL.

Al met al wordt het dus betaald vakantie vieren _/-\o_

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

pdebie schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:22:
Je senior hoeft niet altijd naast je te zitten he ;) Door deel te nemen aan online discussies en veel te lezen/luisteren/kijken naar de hoeveelheid seniors op het web/seminars kom je een heel eind :)

Dat ontdek je door veel te lezen en je kennis op pijl te houden. Ik was altijd van het lasagne model, lekker laagjes stapelen. Voldeed prima, tot ik ging TDD-en, toen kwam ik in de knoei omdat ik mijn lagen hard koppelde. Destijds werkte ik er omheen door een test-db te bouwen, maar uiteindelijk wees iemand mij op DI waarbij ik die lagen los kon weken. Er op in gelezen, keertje gespard met wat mensen en hoppa, mijn nieuwe standaard is geboren :)
Dit heb ik zelfs gespard met mijn eendjes, uitljes en vrouw :+
Als je probeert te begrijpen wat je vindt kom je een heel eind :) Veel mensen pleuren gewoon de online variant in de code zonder enig idee te hebben wat ze nu doen. Zo had ik ooit een ontwikkelaar (een senior nota bene), die static niet helemaal begrepen had (of nou ja, shared, het was VB.NET). Die moest op een gegeven moment vanuit een static functie een non static property aanroepen (don't ask how/why), dat lukte niet. Kwam ze erachter dat het op te lossen was door de property ook te markeren als shared. Tja het werkt wel, maar weet je ook wat je doet... :N
markvt schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:30:
Senior, Junior whatever. Alleen interessant voor de cowboys die (veel) geld over je rug willen verdienen.
:P Amen!

• Laurens-R
Senior, Junior... uiteindelijk hangt het toch af van je rol en instelling. Imho ben je senior door gedrag en afgeleverd werk ... niet omdat een pipo je ooit promotie heeft gegeven en daardoor het label aan je heeft gehangen. (Ken namelijk genoeg 'senior' ontwikkelvolk ;))

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
markvt schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:30:
Het is een onderscheiding die wel degelijk van pas komt bij grote & 'oude' codebases met ingewikkelde infrastructuur. Ik ben d'r inmiddels wel achter gekomen dat de seniors een stuk beter weten hoe alle stukjes in elkaar plakken, verder hebben ze over het algemeen een beter idee van de geschiedenis en de langetermijn doelstellingen. Het onderscheid is niet goede/slechte programmeur maar het is een aanduiding van ervaring met het product (en salaris - meer ervaring is over het algemeen ook waardevoller voor het bedrijf).

• Laurens-R
Deels mee eens. Ik heb het ook vaak genoeg gezien dat iemand als senior word bestempeld omdat hij/zij simpelweg een bepaalde carierregroei doormaakt (bijvoorbeeld puur door het aantal dienstjaren); terwijl deze niet altijd 1:1 gekoppeld kan worden aan (de kwaliteit van) het geleverde werk uit het verleden.

• CP3BEST
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-11-2023
Solopher schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:38:
Pfff in Spanje, afgelopen nacht ingebroken in appartement. Laptop (devmachine) weg, iPhone weg, cash money weg.
Fijn werken zo. Net nieuwe laptop besteld (mbp) nieuwe iPhone en naar de politie geweest.

Net een nieuwe mbp en iPhone besteld, hopelijk zijn ze er al als ik terug ben in NL.

Das flink balen, hopelijk komt alles nog goed.

Je weet zeluf

• Solopher
Gelukkig was het "maar" 100,- de rest had ik op zak. We gingen een hapje eten, toen we terug kwamen om 22:45 stond de deur open :(.

• Alex)
Solopher schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:51:
Gelukkig was het "maar" 100,- de rest had ik op zak. We gingen een hapje eten, toen we terug kwamen om 22:45 stond de deur open :(.
Ik neem gemakshalve maar even aan dat je wel overal backups van hebt? :)

Verwijderd

Solopher schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:38:

Da's minder. Heb je backups gemaakt? In het vervolg ook maar even een tooltje als Prey installeren. Of het als volgt aanpakken:

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ik krijg tegenwoordig nog wel eens een liniaal aan de randen in Chrome als ik wissel van venster in Windows. Ze verdwijnen ook binnen een seconde of 2 weer.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Van de ene op de andere klik: Cannot Control Startup Projects in Visual Studio 2012. *O* -O-

[ Voor 41% gewijzigd door CodeCaster op 27-05-2013 15:21 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

PrisonerOfPain schreef op maandag 27 mei 2013 @ 14:45:
[...]

Het is een onderscheiding die wel degelijk van pas komt bij grote & 'oude' codebases met ingewikkelde infrastructuur. Ik ben d'r inmiddels wel achter gekomen dat de seniors een stuk beter weten hoe alle stukjes in elkaar plakken, verder hebben ze over het algemeen een beter idee van de geschiedenis en de langetermijn doelstellingen. Het onderscheid is niet goede/slechte programmeur maar het is een aanduiding van ervaring met het product (en salaris - meer ervaring is over het algemeen ook waardevoller voor het bedrijf).
Door de ervaring kan een senior vaak wel sneller met goede patterns/oplossingen komen dan een junior. Hoewel je ook een redelijk grote groep vastgeroeste seniors hebt kan een senior vaak wel sneller een oplossing bedenken. Daarnaast kent hij vaak een betere balans voor oplossingen (waar een junior soms te simpel of juist te complex denkt).

Productervaring doet een hoop, maar als je regelmatig aan nieuwe projecten werkt begin je daar qua business kennis vaak op 0. Maar door wat je gezien hebt kun je wel sneller iets eigen maken. :)
I grap altijd met: "I've Seen Things You Can't Even Imagine" :+

Zelf zou ik nooit jaren op een project kunnen blijven zitten. Mijn kracht ligt juist in het starten van een project, de grote lijnen opzetten en de boel overdragen :) Daarom vind ik het fijn per augustus niet meer alleen te hoeven werken :)

• HMS

HMS

Hmm, iemand enig idee waarom ik signatures van users niet zie als ik ingelogd ben, maar wel als ik uitgelogd ben? Vroeg mij al af waarom mensen soms naar hun signature verwijzen en ik die niet kon vinden :')

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-11 15:49
HMS schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:48:
Hmm, iemand enig idee waarom ik signatures van users niet zie als ik ingelogd ben, maar wel als ik uitgelogd ben? Vroeg mij al af waarom mensen soms naar hun signature verwijzen en ik die niet kon vinden :')
custom css?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Heb je toevallig in je forum-voorkeuren het tonen van de signatures uitgevinkt?

Verwijderd

-O-

En ik heb net zo'n leuke. Een paar jaar geleden was ik zelf genomineerd voor de GoT community awards voor leukste avatar of signature.

• HMS

HMS

Firesphere schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:53:
[...]

Heb je toevallig in je forum-voorkeuren het tonen van de signatures uitgevinkt?
Dit was het inderdaad. Thanks! Wel vreemd, ik heb het nooit expliciet uitgezet :'(.

• Solopher
Backups heb ik gelukkig gemaakt, alle bestanden gisteren ingechekt op svn server toen ik stopte met werken.

Ben inmiddels op de mac van een collega aan 't werk, hij is nu aan het werkmet Windows XP in het Spaans en een fijn toetsenbord ;-).

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:33
TheNephilim schreef op maandag 27 mei 2013 @ 15:09:
Ik krijg tegenwoordig nog wel eens een liniaal aan de randen in Chrome als ik wissel van venster in Windows. Ze verdwijnen ook binnen een seconde of 2 weer.
Die krijg ik ook als ik de webinspector open heb staan. Als ik die niet open heb staan, gebeurt het niet. Collega van mij heeft deze functie ook gekregen vandaag.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

dev10 schreef op maandag 27 mei 2013 @ 16:26:
[...]

Die krijg ik ook als ik de webinspector open heb staan. Als ik die niet open heb staan, gebeurt het niet. Collega van mij heeft deze functie ook gekregen vandaag.
Owh oké, ja die element inspector heb ik eigenlijk altijd open staan. Ik dacht dat het wellicht weer een glitch was. Gebeurd nogal eens met de beta channel in combinatie met Windows XP :+

Verwijderd

Pfffff. Ik altijd weer met m'n kutoplossingen hoor. :9

Een library nodig lokaal om wat dingen te testen, conflict het met m'n MAMP-installatie. Even google leverde op dat de files van MAMP een conflict opleverde en het hierdoor niet werkte... Dus ik de conflict-veroorzakende bestanden verwijderd, en hij deed het!

Tot ik probeerde m'n MAMP opnieuw te starten, die bestanden waren dus tóch ergens goed voor. |:(

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:02:
Pfffff. Ik altijd weer met m'n kutoplossingen hoor. :9

Een library nodig lokaal om wat dingen te testen, conflict het met m'n MAMP-installatie. Even google leverde op dat de files van MAMP een conflict opleverde en het hierdoor niet werkte... Dus ik de conflict-veroorzakende bestanden verwijderd, en hij deed het!

Tot ik probeerde m'n MAMP opnieuw te starten, die bestanden waren dus tóch ergens goed voor. |:(
Bekend probleem :X

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24

BikkelZ

CMD+Z

Ik haat git en dat gaat ook nooit meer goed komen.

Verder langzaam progressie aan het maken met mijn eerste Python + Django projectje. Best wel netjes gedocumenteerd allemaal al lijken "details" als het activeren en routen van de admin module weer te ontbreken.

iOS developer

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ah, het bekende uh-oh momentje :P

Eens kijken wat dat doet..........Oei......... Uh-Oh... :D
Men ziet bij mij heel snel wanneer ik een uh-oh-tje heb, normaal ben ik redelijk bewegelijk en vrolijk, maar naarmate de uh-oh zich ontwikkeld zit ik steeds stiller en minder vrolijk. Als ze mij vervolgens oeps horen zeggen kijken ze meteen bezorgd :+
Zelfs als het niet werk gerelateerd is schijn ik zo'n indruk te maken (bv het sluiten van een tabje met een reply :+ )

Pfff, zit al weer 10 uur achter de computer. Begin er inmiddels hoofdpijn van te krijgen. De hele dag onderbrekingen, mailtjes, skype calls, telefoontjes, omvallende servers.... :/ Pff, en ondertussen proberen slagen te maken in een stukje software...

Gelukkig ben ik vandaag ook gestoord om een offerte voor +/- 1 a 2 man-weken werk op te maken. Dat is dan weer het leuke van ondernemen. Nadeel is wel dat het ruim een jaar geleden is dat ik voor het laatst voor die partij iets gedaan heb en weer in de materie moet komen. Maar afgezien daarvan: CENTJES :P

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

BikkelZ schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:10:
Ik haat git en dat gaat ook nooit meer goed komen.

Verder langzaam progressie aan het maken met mijn eerste Python + Django projectje. Best wel netjes gedocumenteerd allemaal al lijken "details" als het activeren en routen van de admin module weer te ontbreken.
Hoezo haat je git? Wat is er mis mee??

Verwijderd

.Gertjan. schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:11:
[...]

Ah, het bekende uh-oh momentje :P

Eens kijken wat dat doet..........Oei......... Uh-Oh... :D
Men ziet bij mij heel snel wanneer ik een uh-oh-tje heb, normaal ben ik redelijk bewegelijk en vrolijk, maar naarmate de uh-oh zich ontwikkeld zit ik steeds stiller en minder vrolijk. Als ze mij vervolgens oeps horen zeggen kijken ze meteen bezorgd :+
Zelfs als het niet werk gerelateerd is schijn ik zo'n indruk te maken (bv het sluiten van een tabje met een reply :+ )
Haha, hier ook een "Pfieewwww!"-moment. Ik zag dat ik nog een minor versie achterliep met MAMP, dus even updaten naar nieuwste versie en alles is verholpen! oOo

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Firesphere schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:13:
[...]

Hoezo haat je git? Wat is er mis mee??
Alles. De inconsistentie. De brakke tools. De workflow die je opgelegd krijgt die mij totaal niet ligt. Intransparant. Merge mazes. En ben nog steeds niks tegen gekomen waarvan ik zeg "goh dat had SVN niet".

iOS developer

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 22:53

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Het mooie van git is dat je je workflow redelijk zelf kan bepalen. Maar wat ligt je niet aan je huidige workflow? En waarom heb je nu "merge mazes" die je met SVN blijkbaar niet had of die SVN blijkbaar wel goed oplost? De ervaring hier is in elk geval dat merges met git een stuk makkelijker gaan dan met SVN.

Maar als je git hetzelfde wil gebruiken als SVN, gebruik dan gewoon SVN. Daar is git niet voor bedoeld.

[ Voor 14% gewijzigd door Creepy op 27-05-2013 17:19 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

BikkelZ schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:16:
[...]

Alles. De inconsistentie. De brakke tools. De workflow die je opgelegd krijgt die mij totaal niet ligt. Intransparant. Merge mazes. En ben nog steeds niks tegen gekomen waarvan ik zeg "goh dat had SVN niet".
Probeer eens Sourcetree
Lees hier eens: http://git-scm.com/book/nl

Git >>> SVN
Distributed versioning, branching, gitflow, echt vele malen fijner en minder foutgevoelig dan SVN.

Maargoed, da's mijn mening natuurlijk.

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-11 23:31
BikkelZ schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:16:
[...]
Jeetje, volgens mij moet je even een paar maandjes langer git gebruiken... Als ik nu terug moet naar SVN is het een hel, constant shit moeten mergen, het maken van een branch is een drama, als je SVN server plat ligt kan je niet committen, etc. etc. etc.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-11 20:59

Matis

Rubber Rocket

Wij gebruiken al jaren git. Ik zou niet meer terug willen. Met git-flow hebben we het helemaal gestroomlijnd. Ik zou juist niet meer terug willen (en kunnen) naar CVS.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45

Dat had ik pas ook. Hee wat doen deze .ssl bestanden hier, naja weg ermee. Apache wilt niet meer starten omdat z'n certificate weg is :P Privatekey stond er ook nog naast dus cert moeten revoken en opnieuw aanvragen..

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Als het leren van een programmeertaal minder lang duurt dan het leren van de tool waarmee je de codefiles moet managen dan is er in mijn ogen iets heel erg verkeerd. Ik had SVN binnen een week door. Dan vind ik git toch wel een enorm dure tool als ik daar na een half jaar nog steeds met pijn en moeite net mijn dagelijkse dingen kan doen. Ik heb me echt zelden aan SVN geërgerd in alle tijd die ik er mee gewerkt heb (itt TFS en SS) en al die fringe cases waarbij het lastiger zou zijn (merge/branch en servers die down zijn) daar kan ik me niet eens van herinneren dat het me ooit moeite gekost heeft.

But YMMV

iOS developer

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

BikkelZ schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:26:
Als het leren van een programmeertaal minder lang duurt dan het leren van de tool waarmee je de codefiles moet managen dan is er in mijn ogen iets heel erg verkeerd. Ik had SVN binnen een week door. Dan vind ik git toch wel een enorm dure tool als ik daar na een half jaar nog steeds met pijn en moeite net mijn dagelijkse dingen kan doen. Ik heb me echt zelden aan SVN geërgerd in alle tijd die ik er mee gewerkt heb (itt TFS en SS) en al die fringe cases waarbij het lastiger zou zijn (merge/branch en servers die down zijn) daar kan ik me niet eens van herinneren dat het me ooit moeite gekost heeft.

But YMMV
Volgens mij doe je echt iets verkeerd.

Zoals ik zei, geef Sourcetree eens een kans, echt een superieure git-client (Tenzij je in Linux werkt, want dan doet'ie het niet :( )

Pagina: 1 ... 95 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.