Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.707 views

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Mooi momentje net.

Wilde even checken of een berekening goed was, dus gegoogeld en ik kwam bij een StackExchange site uit met zowel een vraag als een antwoord.

Kijk ik naar de comments op het antwoord, zie ik mijn naam staan.
Kijk ik naar de vraag, blijkt dat ik hem zelf gesteld had. 8)7

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:03

TheNephilim

Wtfuzzle

Daos schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:50:
[...]

Wat ik er van begrijp is dat trim een soort defragmenteren is die zorgt dat de ssd snel blijft. Ik lees niets over beschadigingen die voorkomen worden.
TRIM is een mechanisme dat ervoor zorgt dat niet steeds dezelfde sector van een SSD beschreven word. Als je constant hetzelfde 'gebied' beschrijft slijt dat deel heel snel.
Thanks, ga ik even lezen! ^^
Thanks dude! :+

---

Edit: Ik heb het over CSS classes btw O-)

[ Voor 3% gewijzigd door TheNephilim op 24-05-2013 14:55 ]

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
TheNephilim schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:54:
[...]

TRIM is een mechanisme dat ervoor zorgt dat niet steeds dezelfde sector van een SSD beschreven word. Als je constant hetzelfde 'gebied' beschrijft slijt dat deel heel snel.
Ik heb het gevonden. Wat jij bedoelt heet geen trim, maar "wear leveling"

Verwijderd

Keuze zat. Wat dacht je van ErrorCorrectingPixelWindow ? :)
[...]

Trim is een techniek die ervoor zorgt dat blokken die volgens de host vrij zijn, ook daadwerkelijk door de SSD worden weggegooid. Dat is belangrijk omdat de schrijfsnelheid en WAF negatief worden beïnvloed als er weinig vrije ruimte is.

Zonder TRIM staat de SSD, vanuit de SSD gezien, altijd 'vol' en zijn er nauwelijks vrije blokken om mee te schuiven.
Daos schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:01:
[...]

Ik prefereer de term write remapping. Wear leveling is een soort van verzamelnaam voor alle technieken/algoritmen die ervoor zorgen dat alle cellen in je SSD ongeveer even snel slijten.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2013 15:05 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ah klopt inderdaad, ik was in de war met 'wear leveling'. Toch verkeerd begrepen ooit dus, bedankt voor de info! ^^

De class is trouwens .comments-n-counter geworden :+ Dat dekt even de lading tot ik gevonden heb welke secties er hetzelfde zijn.

---

Bijna weekend, vanavond maar eens een stuk uit de kraag zuipen. Nu eerst een blikje Blue Bastard drinken om nog even door te buffelen.

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

Daos schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:01:
[...]

TRIM helpt wear leveling doordat het OS kan aangeven welke blokken van de schijf niet langer in gebruik zijn, waardoor de SSD-controller de blokken kan hergebruiken om schrijfacties te spreiden over de geheugenpagina's.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

Ealanrian schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:35:
Waar moeten we zijn vanavond? :P
Zeeland. Good luck. ;)
Edit: Ik heb het over CSS classes btw O-)
Easy 8)
Cascading Stylesheet:
1
2
.Style1 {}
.Style2 {}

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24

BikkelZ

CMD+Z

TheNephilim schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:54:
[...]

Maar niet meer dat handige lijstje waar je vriendin ook kon zien welke websites het waren die je net voordat ze binnen kwam lopen snel gesloten hebt.
LMFTFY

iOS developer

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ik heb niks te verbergen :+

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

TheNephilim schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:26:
[...]

Ik heb niks te verbergen :+ geen vriendin.
Lmftfy. :+

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-11 15:49
WEEKEND!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ik heb geen idee wat lmftfy betekend, maar echt, ik heb een vriendin <3

• Korben

Korben

() => {};

TheNephilim schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:44:
[...]

Ik heb geen idee wat lmftfy betekend, maar echt, ik heb een vriendin <3
Let me fix that for you.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:38
net een functie gemaakt die de input (telefoonnummer) van een gebruiker stript en aanpast naar een string met alleen maar cijfers. Dus +31 20 15.45.689 wordt 0201545689. Dit wordt ook netjes in de database opgeslagen, zodat het resultaat voor iedere gebruiker hetzelfde is. Dit was afgesproken dat we het zo gingen doen.

Krijg ik net ineens te horen, "ja maar ik wil wel weten wat de gebruiker ingevoerd heeft. Wil dus wel zien of hij streepjes etc. heeft gebruikt."

Who cares of de gebruiker streepjes of punten of wat dan ook gebruikt heeft??? :?
Wat is daar het nut van?

Kon hij me ook niet uitleggen, maar dat wilde hij gewoon. |:(

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

pdebie schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:47:
net een functie gemaakt die de input (telefoonnummer) van een gebruiker stript en aanpast naar een string met alleen maar cijfers. Dus +31 20 15.45.689 wordt 0201545689
En wat nu als het een buitenlands nummer is? 8)

• PdeBie
EddoH schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:48:
[...]

En wat nu als het een buitenlands nummer is? 8)
Dan worden alle vreemde tekens verwijderd, maar blijven de cijfers bewaard. De + wordt omgezet in een 0. :)

dus +32 20 15.45.689 wordt 032201545689.

[ Voor 7% gewijzigd door PdeBie op 24-05-2013 15:50 ]

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Sowieso zou ik landnummer, netnummer en telefoonnummer gescheiden opslaan zodat ik later bij een Duitse of Amerikaanse versie van mijn software de juist landnummers kan verbergen en de juiste formattering kan toepassen.

En de + is natuurlijk 00!

iOS developer

• PdeBie
Dat is bij ons niet zo zeer aan de orde, aangezien dit een interne applicatie is.

Maar + == 00? Dat wist ik niet. Dat moet ik dan nog even aanpassen.

--edit--
http://www.landnummers.info/Landnummer+0031.php

u heeft gelijk :)

[ Voor 21% gewijzigd door PdeBie op 24-05-2013 15:52 ]

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
http://www.landnummers.info/
Alle landnummers worden voorafgegaan door twee nullen, die vaak ook worden weergegeven door een '+'-teken. Het landnummer '0049' wordt in deze notatie '+49'.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

pdebie schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:52:
Dat is bij ons niet zo zeer aan de orde, aangezien dit een interne applicatie is.
Nee maar goed het is qua validering en formattering natuurlijk altijd makkelijker he. Stel dat je 028 tegenkomt als netnummer dan weet je dat er iets verkeerd is want 28 zit niet in je Nederlandse lijst met netnummers.

--edit--
http://www.landnummers.info/Landnummer+0031.php

u heeft gelijk :)
Het wil overigens niet zeggen dat ieder land 00 als buitenlandextensie heeft, maar ben het nog niet tegen gekomen dat het anders is.

iOS developer

• PdeBie
BikkelZ schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:56:
[...]

Nee maar goed het is qua validering en formattering natuurlijk altijd makkelijker he. Stel dat je 028 tegenkomt als netnummer dan weet je dat er iets verkeerd is want 28 zit niet in je Nederlandse lijst met netnummers.
Ja ok, heb je een punt. Zal het eens voorleggen hier. :)

• Korben

Korben

() => {};

Desalniettemin kun je beter het volledige nummer opslaan en bij het weergeven de 0031 omzetten in een 0, dan loop je mocht het internationaal worden daar niet tegen een probleem aan.

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-11 01:01
BikkelZ schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:56:
Het wil overigens niet zeggen dat ieder land 00 als buitenlandextensie heeft, maar ben het nog niet tegen gekomen dat het anders is.
Het komt toch best veel voor. o.a. Rusland en een paar andere landen in Oost-Europa, Zuid Amerika een aantal en de VS en geliëerde eilanden.

Ook heb je landen waar je niet het eerste cijfer mag weghalen als je er internationaal naar belt (zoals bij Nederlandse nummers de 0 van 06-12345678 verdwijnt).

[ Voor 17% gewijzigd door _js_ op 24-05-2013 16:04 ]

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Condense and Compress: Our Custom Binary File Format, of waarom XML soms geen goed idee is.

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Ik moest laatst naar engeland bellen, en ik kreeg met 00 niet eens een verbinding, ik moest het in een + veranderen om werkend te krijgen.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

_js_ schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 16:02:
[...]

Het komt toch best veel voor. o.a. Rusland en een paar andere landen in Oost-Europa, Zuid Amerika een aantal en de VS en geliëerde eilanden.

Ook heb je landen waar je niet het eerste cijfer mag weghalen als je er internationaal naar belt (zoals bij Nederlandse nummers de 0 van 06-12345678 verdwijnt).
Precies, daar gaan we al. Ook een mooi voorbeeld, als je naar Argentinië belt moet je bij een mobiel nummer er nog een 9 tussen het netnummer en het telefoonnumer proppen. Was ik even vergeten te doen toen ik mijn nummer doorgaf aan de Belastingdienst. Denk dat mede daardoor die man zo vervelend liep te doen over het toekennen van mijn BTW-nummer (waar ik nog steeds niks over gehoord heb.... :( ), "ik heb u proberen te bellen maar....".

iOS developer

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

whoop whoop

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-11 23:24
Vrijdagmiddag slaat hier de virusscanner, System Center Endpoint Protecten, altijd aan het scannen. Net een koffiemolen zoveel lawaai maakt mijn pc dan :/

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:45
Ik vraag me bij dat soort posts dingen af als:
  • Werkt het niet net zo goed zonder LZ4 pass? DEFLATE doet al LZ77 dus lijkt LZ4 ervoor me op z'n best redundant (hoe snel het ook is)
  • Waarom niet gelijk LZMA? (Te traag wellicht?)
  • Hoeveel levert die integer transformatie in de praktijk op? Is een variable-length codering niet effectiever aangezien DEFLATE op byte-niveau werkt? (Wel iets moeilijker te parsen.)
Documenteren hoe je een probleem opgelost hebt is interessant, maar de redenen waarom je het precies zo hebt gedaan en niet anders zijn nog interessanter.

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Soultaker schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 17:39:
[...]

Ik vraag me bij dat soort posts dingen af als:
[ul]• Werkt het niet net zo goed zonder LZ4 pass? DEFLATE doet al LZ77 dus lijkt LZ4 ervoor me op z'n best redundant (hoe snel het ook is)
LZ4 is toch niet 1 op 1 LZ77? Het lijkt er op dat ze alsnog een (kleine) saving halen met deflate, wellicht dat ze het er bij vermelden omdat ze de XML data ook gzip compressed aanboden (en daarmee een heleboel bespaarde). Ik weet verder te weinig van de compressie technieken om hier specifiek op in te gaan.
• Waarom niet gelijk LZMA? (Te traag wellicht?)
LZHAM lijkt 75-115MB/s te doen terwijl LZ4 rond de 300MB/s zit, performance zou inderdaad een factor kunnen zijn. Waarschijnlijk belanden ze op een gegeven moment ook in het land van deminishing returns, de final data die ze nu aanbieden is al een stuk minder dan 1 MB.
• Hoeveel levert die integer transformatie in de praktijk op? Is een variable-length codering niet effectiever aangezien DEFLATE op byte-niveau werkt? (Wel iets moeilijker te parsen.)[/ul]
Het levert sowieso betere runs op, en ik kan me voorstellen dat een variable-length coding trager is, zeker als je op bit-niveau gaat zitten pielen.
Documenteren hoe je een probleem opgelost hebt is interessant, maar de redenen waarom je het precies zo hebt gedaan en niet anders zijn nog interessanter.
Eens.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

XML en JSON zijn leuk als je wil dat mensen het ook nog kunnen lezen. Voor de rest natuurlijk best wel een berg overhead.

iOS developer

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Google: Wil je Hangouts proberen in Gmail?
* CodeCaster : Sure, waarom ook niet.

Oh, omdat de chats dan niet meer op m'n Google Talk aankomen op m'n Android-telefoon. :')

[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 24-05-2013 20:11 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Feanathiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

Iemand anders er ook last van dat Google search niet meer goed werkt? Als ik zoek op iets met een # in de query, dan komt de # letterlijk in de url te staan. Gevolg: "Redirect Notice - The previous page is sending you to an invalid url." ;(

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Voor mijn gevoel is json efficiënter dan XML en gemakkelijker te benaderen met JavaScript.

Zit ik nu mis of gaat dit wel in specifieke use cases op?

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

yeadder schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 21:18:
Voor mijn gevoel is json efficiënter dan XML en gemakkelijker te benaderen met JavaScript.

Vermits de 'j' in json staat voor javascript zou ik op zijn minst hopen dat dat idd makkelijk te benaderen zou zijn vanuit diezelfde taal...

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
CodeCaster schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 20:11:
Google: Wil je Hangouts proberen in Gmail?
* CodeCaster : Sure, waarom ook niet.

Oh, omdat de chats dan niet meer op m'n Google Talk aankomen op m'n Android-telefoon. :')
Je moet dan je Google Talk upgraden naar Google Hangouts op je telefoon, want ze zijn van XAMPP ofzo afgestapt. Waarom houden als je het ook kan slopen?

[ Voor 4% gewijzigd door Gleighton op 24-05-2013 22:16 ]

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-11 23:34

Firesphere

Yoshis before Hoshis

yeadder schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 21:18:

JSON: JavaScript Object Notation

Lijkt me vrij logisch dat dat inderdaad iets efficienter is dan XML, als je javascript gebruikt...

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-11 23:42
Korben schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 15:07:
TRIM helpt wear leveling doordat het OS kan aangeven welke blokken van de schijf niet langer in gebruik zijn, waardoor de SSD-controller de blokken kan hergebruiken om schrijfacties te spreiden over de geheugenpagina's.
Het zorgt er voor dat de SSD controller flash pages kan erasen als hij verder niets te doen heeft ( bijvoorbeeld ) en helpt vooral de write snelheid in stand houden. Het heeft dus met wear leveling niet zo veel te maken.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Candanz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08-2024

Candanz

Geflipt

Zo, ook maar eens mijn leuke bug die ik als feature zou houden maar omgegooit naar de zelfde werking, maar dan niet als bug, alleen wordpress wou niet mee werken, dan maar met jquery elementen weghalen en opnieuw plaatsen:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
    $('.more-link').each(function () {
        var elem = "<div class='button'>"+$(this)[0].outerHTML+"</div>";
        $(this).closest('article').find('footer.entry-meta').append(elem);

$(this).remove();
    });

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Firesphere schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 22:16:
[...]

JSON: JavaScript Object Notation

Lijkt me vrij logisch dat dat inderdaad iets efficienter is dan XML, als je javascript gebruikt...
Dat begrijp ik. Maar ik begrijp nu ook dat ik in mijn bericht te kort door de bocht ben geweest.

Ik bedoelde in relatie met het eerder genoemde overhead en een binary file format.
Dus voor mij gevoel neigt JSON meer naar de efficientie van een binary file format dan naar dat van XML. De laatste heeft veel overhead door dat tags worden geopend en gesloten, lijkt me.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:05

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Candanz schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 23:47:
Zo, ook maar eens mijn leuke bug die ik als feature zou houden maar omgegooit naar de zelfde werking, maar dan niet als bug, alleen wordpress wou niet mee werken, dan maar met jquery elementen weghalen en opnieuw plaatsen:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
    $('.more-link').each(function () {
        var elem = "<div class='button'>"+$(this)[0].outerHTML+"</div>";
        $(this).closest('article').find('footer.entry-meta').append(elem);

$(this).remove();
    });
:?

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-11 09:51

ZaZ

Tweakers abonnee

yeadder schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 23:52:
[...]

Dat begrijp ik. Maar ik begrijp nu ook dat ik in mijn bericht te kort door de bocht ben geweest.

Ik bedoelde in relatie met het eerder genoemde overhead en een binary file format.
Dus voor mij gevoel neigt JSON meer naar de efficientie van een binary file format dan naar dat van XML. De laatste heeft veel overhead door dat tags worden geopend en gesloten, lijkt me.
Het zijn 2 verschillende formaten met 2 verschillende doelen. XML is meer document based en JSON meer object based.
XML heeft meer overhead, maar kan je wel makkelijker extenden en attributen toekennen, met namespaces werken, zoeken met xpaths en de hele zut.
Wil je bijv DTO's heen en weer trappen, dan is JSON de betere keuze in termen van efficientie.
Ze hebben beide een doel. Soms is het slim of dom om JSON te gebruiken, soms is het slim of dom om XML te gebruiken.

Lekker op de bank

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-11 23:34

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik kwam (mbt XML dus) deze gouwe ouwe weer tegen.
http://wanderingbarque.co.../the-s-stands-for-simple/

Oh wat is dat herkenbaar.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:55

crisp

Devver

Pixelated

Da's jQuery; een nieuwe manier om je JS te obfuscaten :P

Intentionally left blank

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

crisp schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 00:19:
[...]

Da's jQuery; een nieuwe manier om je JS te obfuscaten :P
Dat ken ik wel, maar wat bedoelt 'ie in hemelsnaam met die zin?

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-11 19:12

Pizzalucht

Snotneus.

De code slaat ook al nergens op, zulke dingen fix je toch niet met javascript?

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Pizzalucht schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 00:50:
Dat ook :+

edit:
400 regels code gemaakt vanavond. 500 in totaal voor mijn nieuwe blog.
Dit is enkel de basis van de back-end. Dat worden dus heel wat meer regels. En met de coole ideeën die ik heb nóg wel wat meer....

[ Voor 35% gewijzigd door F.West98 op 25-05-2013 00:55 ]

Verwijderd

We hebben er weer een voor de 'C++ is te high-level' stapel: ik heb een stukje code wat miljoenen en miljoenen keren wordt uitgevoerd per seconde. De body daarvan bestaat uit een soort van switch met fall-through. In totaal zijn er 5 verschillende mogelijkheden. (waarbij bij elk stukje grotendeels identieke code wordt uitgevoerd).

• Wanner ik een if gebruik, heb ik 4 potentiële branch mispredicts.
• Wanneer ik een switch gebruik, weet ik vrijwel zeker dat de compiler nutteloze checks in gaat bouwen. Hoe weet de compiler dat de input altijd tussen de 0 en 4 is? Error. Dat kan de compiler helemaal niet weten. Daarom is de switch trager dan de if reeks...
• theoretisch zou een jmp start + n * 16 voldoende zijn als ik er 1 of 2 nop's tussen gooi. Maar dat gaat in C++ niet werken, want hoe krijg je het adres van een label? Met inline assembly. Maar msvc x64 support geen inline assembly ;(

• .oisyn
  • Laatst online: 12:36

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[quote]Verwijderd schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 01:38:
• Wanner ik een if gebruik, heb ik 4 potentiële branch mispredicts.
Ik tel er maar 2, en anders nest je niet goed.

[q]• Wanneer ik een switch gebruik, weet ik vrijwel zeker dat de compiler nutteloze checks in gaat bouwen. Hoe weet de compiler dat de input altijd tussen de 0 en 4 is? Error. Dat kan de compiler helemaal niet weten. Daarom is de switch trager dan de if reeks...
__assume()

C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
__declspec(noinline) void Foo(int i)
{
    switch(i)
    {
    case 0:
        std::cout << "Blaat" << std::endl;
        break;

case 1:
        std::cout << "Aap";
        break;

case 2:
        std::cin.ignore();
        break;

case 3:
        rand();
        break;

case 4:
        exit(0);
        break;

default:
        __assume(0);
    }
}

code:
1
2
3
4
5
6
7
{
01051000  push        ebp  
01051001  mov         ebp,esp  
01051003  and         esp,0FFFFFFF8h  
    switch(i)
01051006  jmp         dword ptr  (1051098h)[eax*4]

[ Voor 137% gewijzigd door .oisyn op 25-05-2013 02:11 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

yeadder schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 23:52:
[...]

Juist.

iOS developer

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11 11:06
Awesome, weer wat geleerd. Jammer dat het niet (standaard) zit ingebouwd in GCC.

Verwijderd

.oisyn schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 01:57:
[...]

Ik tel er maar 2, en anders nest je niet goed.
Code ziet er zo uit:

C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
int bar;

if ( foo = 0 )
  return 0;

bar += blah;
if ( foo = 1 )
  return bar;

bar += baz;
if ( foo = 2 )
  return bar;

// enz...

Ik zou inderdaad log-style if's kunnen gebruiken, dan kom je op 2. Hmm..
[...]

__assume()

C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
{
    switch(i)
    {
    case 0:
        std::cout << "Blaat" << std::endl;
        break;

case 1:
        std::cout << "Aap";
        break;

case 2:
        std::cin.ignore();
        break;

case 3:
        rand();
        break;

case 4:
        exit(0);
        break;

default:
        __assume(0);
    }
}

code:
1
2
3
4
5
6
7
{
01051000  push        ebp  
01051001  mov         ebp,esp  
01051003  and         esp,0FFFFFFF8h  
    switch(i)
01051006  jmp         dword ptr  (1051098h)[eax*4]
Very nice. Ik ga het proberen.

Edit: met __assume is hij ~3% sneller dan het beste wat ik voor elkaar had gekregen met een if.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
test    r8d,r8d                                               
je      blah
dec     r8d                                                   
je      blah
dec     r8d                                                   
je      blah
dec     r8d                                                   
je      blah

Niet helemaal wat ik had verwacht. Ik zal er nog wat mee klooien...
Hij verplaatst ook de meest gebruikte branch naar achteren.. zucht.
Intru schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 10:11:
[...]

Awesome, weer wat geleerd. Jammer dat het niet (standaard) zit ingebouwd in GCC.
Ik heb gehoord dat het in GCC mogelijk is om het adres van een label te nemen met &&, dan heb je dus dit hele probleem niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2013 11:43 ]

• Soultaker
PrisonerOfPain schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 18:00:
LZ4 is toch niet 1 op 1 LZ77? Het lijkt er op dat ze alsnog een (kleine) saving halen met deflate
Ik nam aan dat de winst die ze alsnog behalen met DEFLATE kwam door de entropy coding. LZ4 doet alleen sliding window compression, DEFLATE doet sliding window compression gevolgd door entropy coding. Daarom suggereerde ik dat LZ4 redundant is als je erna toch DEFLATE doet, maar andersom is dat natuurlijk niet zo.

Sowieso is compressie-algoritmen stacken meestal geen goed idee; LZ4 is niet ontworpen om nog gevolgd te worden door entropy coding. De manier waarop het resultaat van de sliding window compression in bytes gepackt wordt lijkt me ongunstig voor DEFLATE, terwijl in DEFLATE zelf de entropy coder juist zo gebouwd is dat 'ie de specifieke uitvoer van de sliding window compressie efficiënt kan coden.

Het zou me dus niets verbazen als DEFLATE alleen beter comprimeert dan LZ4 gevolgd door DEFLATE (zonder dat het veel trager wordt).

(Overigens zag ik dat LZ4 een sliding window van 64KB gebruikt; dat is groter dan de 32KB van DEFLATE, dus misschien dat dat helpt, of dat de data zó redundant dat twee keer comprimeren winst oplevert. Maar dat zou ik dus graag gekwantificeerd zien, anders is het moeilijk in te schatten of die extra complexiteit de moeite waard is.)
Waarschijnlijk belanden ze op een gegeven moment ook in het land van deminishing returns, de final data die ze nu aanbieden is al een stuk minder dan 1 MB.
Dat klopt, feitelijk leverde het switchen naar het binary formaat al de grootste winst op (zowel qua tijd als qua ruimte), vandaar dat ik me afvroeg in hoeverre die andere coderingen nog te rechtvaardigen waren...

Intru schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 10:11:
In GCC heb je daarvoor __builtin_unreachable(). ;)

• Candanz

Candanz

Geflipt

Pizzalucht schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 00:50:
Dat klopt, en dat was ook even snel snel, heb nu m'n eigen get_the_content functie gemaakt, die netjes een array terug stuurt, met daarin de post tot de more tag, en de more tag, waardoor ik de more tag nu ook gescheiden heb van mijn content.

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11 11:06
Leuk hoor, die multiple cursors/selections in Sublime, maar 1 miljoen regels tegelijk editen vindt hij toch niet zo leuk :(

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Zo, mijn zuurverdiende weekje vakantie zit er ook weer op... Moest echt moeite doen om niet op mails te reageren tijden mijn weekje onthaasten. Gelukkig kreeg ik een vernietigende blik van vrouwlief als ik mijn telefoon pakte met meteen de vraag: "wat doe je.." :+ Er is gebleken dat mijn klanten (en mede ontwikkelaars) gerust een paar dagen zonder mij kunnen. Levert een beetje mixed feelings op, maar goed, ook fijn om te weten dat de boel ook draait zonder mijn input (kan ook komen omdat ik ze allemaal heb verteld dat ik een week weg ben en niet gestoord wil worden :+ )

Was er wel aan toe moet ik eerlijk zeggen. Op diverse projecten was ik "vastgelopen" en door de spanning rondom bepaalde projecten, het beginnen aan personeel, afronden onderhandeling van een kantoor ruimte zat ik er eventjes helemaal doorheen :/

Hoewel het een weekje weg in eigen land was heeft het wel enigszins de accu doen opladen. Lekker de TV vermeden en bij de openhaard Carcassonne en Catan zitten spelen :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-10 12:28
Goed bezig .Gertjan. ik heb dat altijd als ik op wintersport ga, oude telefoon mee zonder internet etc. en gewoon een weekje genieten.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Solopher schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 13:57:
Goed bezig .Gertjan. ik heb dat altijd als ik op wintersport ga, oude telefoon mee zonder internet etc. en gewoon een weekje genieten.
Voor absolute nood heb ik mijn smartphone bij (en op vakanties vaak ook een tablet). Mochten de spreekwoordelijke uitwerpselen de ventilator raken kan ik ingrijpen (dat is het nadeel aan een een-pitter). Vrees het meeste voor de data die ik achterlaat (op laptop/server) en vermist kan raken, ik host geen live apps en bij een bug die na een test-fase en live-gang wordt ontdekt kan men ook nog wel een dagje langer wachten :+

We hadden in het huisje geen WiFi (wat dat betreft zijn ze bij CenterParcs echt oplichters) maar met 3g kon ik wel de boel in de gaten houden. Ik zag wel de mail headers langskomen, maar voelde nergens de urge om te reageren.

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-11 13:16
Zow zow, ik heb een nieuw toetsenbord :), een mechanisch ook. Ik was mijn oude beu (deels ook omdat het een Frans AZERTY was en ik terug een Belgisch AZERTY wou). Ben er wel tevreden van :), als is het uiteraard wat wennen.

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 08:51

Tux

Zo, nog twee uurtjes en dan is de werkweek eindelijk afgelopen \o/

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Candanz

Candanz

Geflipt

Vandaag weer een gesprek gehad met m'n baas van oude stage plek, hij wil dat ik ook een klok systeem maak voor de medewerkers. Heb even wat voorbeelden neer gelegd, en uiteindelijk is er gekozen voor een pas systeem met NFC-pasjes. Kijk er naar uit om hier eens wat mee te doen, lijkt mij een leuke uitdaging.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik zit even met een vraag wat nu de beste oplossing is.

Ik heb een class blog, die in de functie get_blogs alle blogs ophaalt (met sorteeropties e.d.). Deze geeft een array met bogposts terug (blogposts zijn ook arrays). Zo dus:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
class blog {
    public function get_blogs() {
        /* Haal op */
        foreach($prep->fetchAll(PDO::FETCH_ASSOC) as $item) {
            $blogpost['name'] = $item['blog_post_name'];
            /* More stuff.... */
            $blogposts[] = $blogpost;
        }
        return $blogposts;
    }
}

En dan heb ik functions in die class om dingen te doen met een blogpost (edit, enz.) adhv een blogid. (die in de array zit).
Wat ik ook kan doen is een class blogpost teruggeven waar die functions al in zitten:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
class blogpost {
    public $name;
    public $id;
    public $content;
    function __contruct($id, $name, $content) {
        $this->id = $id;
        $this->name = $name;
        $this->content = $content;
    }
    function foo() { return $this->id*100; }
}
class blog {
    public function get_blogs {
        /* Haal stuff op */
        foreach($sqlresultaat as $item) {
            $blogposts[] = new blogpost($item['id'], $item['name'], $item['content']);
        }
        return $blogposts;
    }
}

Eventueel kan ik ook nog aanvullende gegevens (naam & inhoud, enz) laten ophalen in de __contruct functie van de blogpost class.

Welke oplossing is het handigst/beste?

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
De tweede optie (met een class blogpost) vind ik het mooiste. Wat nog handiger is als je een class gebruikt:

PHP:
1
$blogposts = $prep->fetchAll(PDO::FETCH_CLASS, "blogpost");

[ Voor 52% gewijzigd door HuHu op 25-05-2013 16:14 ]

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

HuHu schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 16:12:
De tweede optie (met een class blogpost) vind ik het mooiste. Wat nog handiger is als je een class gebruikt:

PHP:
1
$blogposts = $prep->fetchAll(PDO::FETCH_CLASS, "blogpost");
Opzich heel handig, maar aangezien ik met categories in een koppeltabel zit (post kan meerdere categorieën hebben) kan ik dubbele blogs hebben. Dan is het misschien handiger omdat niet te doen. Wel mooi dat dat er is!

edit:
:9 Spotify wil weer werken nadat ik 10 uur had verbruikt en ik over de limiet heen was. Weird

[ Voor 9% gewijzigd door F.West98 op 25-05-2013 16:27 ]

• HuHu
  • Niet online
Dan was je code-voorbeeld dus niet echt compleet.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

HuHu schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 16:36:
Dan was je code-voorbeeld dus niet echt compleet.
Nee, maar dit was de basis voor de twee opties ;)
Ik denk dat ik idd meer met classes ga werken, ook bijv. de categories als class ga doen..

• HuHu
  • Niet online
Goed plan. Kijk dan ook naar de standaard klassen die er al zijn. Zo kun je een class blogcategories bijvoorbeeld laten overerven van ArrayObject.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

HuHu schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 17:03:
Goed plan. Kijk dan ook naar de standaard klassen die er al zijn. Zo kun je een class blogcategories bijvoorbeeld laten overerven van ArrayObject.
Dat zal een class category worden en een array in blogpost met allemaal category's ;)

• HuHu
  • Niet online
Owja :P. Ik moet geen replies typen en koken tegelijkertijd.

• Tarilo
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
F.West98 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 17:08:
[...]

Dat zal een class category worden en een array in blogpost met allemaal category's ;)
Of een class BlogCategories in de class BlogPost die overerft van ArrayObject, zodat je gelijk allerlei handige helper methods hebt. Die kun je dan vervolgens uitbreiden met je eigen methods zoals bijv. getBlogBetweenDate() o.i.d. ;)

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Tarilo schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 17:11:
[...]

Of een class BlogCategories in de class BlogPost die overerft van ArrayObject, zodat je gelijk allerlei handige helper methods hebt. Die kun je dan vervolgens uitbreiden met je eigen methods zoals bijv. getBlogBetweenDate() o.i.d. ;)
Ik snap het niet helemaal, maar het is niet Blogcategory maar category, omdat categories ook voor andere dingen (nieuws bijv.) gebruikt kunnen worden. Feature- en future-proof ;)

• Tarilo
  • Nu online
F.West98 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 17:12:
[...]

Ik snap het niet helemaal, maar het is niet Blogcategory maar category, omdat categories ook voor andere dingen (nieuws bijv.) gebruikt kunnen worden. Feature- en future-proof ;)
Het idee is dat je geen array, maar een klasse gebruikt die van ArrayObject overerft. Zo kan je allerlei methodes die te maken hebben met het ophalen van catogeries in die klasse stoppen, i.p.v. in je Blog klasse.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Tarilo schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 17:14:
[...]

Het idee is dat je geen array, maar een klasse gebruikt die van ArrayObject overerft. Zo kan je allerlei methodes die te maken hebben met het ophalen van catogeries in die klasse stoppen, i.p.v. in je Blog klasse.
Oh zo :)
Categories haal ik al op en die geef ik door aan de construct van de blogpost (gewoon een array met categories). Verder heb ik niets te doen met categories in het algemeen, wel met één category ;)

• Tarilo
  • Nu online
F.West98 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 17:22:
[...]

Oh zo :)
Categories haal ik al op en die geef ik door aan de construct van de blogpost (gewoon een array met categories). Verder heb ik niets te doen met categories in het algemeen, wel met één category ;)
Het ligt er natuurlijk aan wat je allemaal wilt doen. Als je niet zoveel spannends met categories doet, kan het prima zo. Maar als je bijv. de tien populairste wil hebben is het misschien weer wel handig om een soort CategoryCollection te hebben waarin je zoiets doet. ;)

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Tarilo schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 17:25:
[...]

Het ligt er natuurlijk aan wat je allemaal wilt doen. Als je niet zoveel spannends met categories doet, kan het prima zo. Maar als je bijv. de tien populairste wil hebben is het misschien weer wel handig om een soort CategoryCollection te hebben waarin je zoiets doet. ;)
Dat is waar, maar dan kan ik het alsnog aanpassen omdat het niet zo heel veel gebruikt wordt (op een paar plekken) en PHPStorm een geweldige refactor heeft ;)

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:49
Oeh, mashape is wel vet. Soort van API-proxy, maar dan met statistieken, betaalopties (25% van jouw inkomsten voor hun), issuetracker, documentatie en API-explorer.
Gewoon je API-endpoints aanleveren, eventueel paar serverside aanpassingen doen zoals mashape-parameters opvangen en er iets mee doen en klaar.
En je API komt in hun API-market/listing, als je hem public zet.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Tarilo schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 17:11:
[...]

Dat is best een handig trucje :) Ben zelf ook regelmatig classes aan het schrijven die erven van bijvoorbeeld List<T>. Dan kun je hem lekker als list gebruiken (en hoef je je niet druk te maken over een correcte implementatie van IEnumerable), maar ook een lading handige dingen extra toevoegen. Daarnaast is het soms logischer om een class te gebruiken dan List<T> wanneer het op leesbaarheid/begrijpelijkheid aankomt.

Want hoewel generics rete handig zijn kun je bij overmatig gebruik de code wel een slagje te complex maken.

Verwijderd

Daar gebruik je dus typedef voor. Generics, of templates zoals ze in C heten, worden al snel lelijk als je overal list<MyClass> gaat typen.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Jammer dat deze er nog niet in zit. Upvoten dus :)
http://youtrack.jetbrains.com/issue/WI-7523

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Oh noes: http://bits.blogs.nytimes...r-the-creator-of-the-gif/
Steve Wilhite, who invented the enduring GIF file format in 1987, will receive a lifetime achievement Webby Award.
“The Oxford English Dictionary accepts both pronunciations,” Mr. Wilhite said. “They are wrong. It is a soft ‘G,’ pronounced ‘jif.’ End of story.”
It's still Gif to me!!!!!

[ Voor 18% gewijzigd door BtM909 op 25-05-2013 20:18 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Iemand nog leuke ideeën/voorbeelden van mooie nieuws-overzicht pagina's?
Ik wil iets moois, maar heb niet iets concreets...

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-11 15:19
F.West98 schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 21:30:
Iemand nog leuke ideeën/voorbeelden van mooie nieuws-overzicht pagina's?
Ik wil iets moois, maar heb niet iets concreets...
'Mooi', bepaal je helemaal zelf, maar The Verge heeft een bijzondere website, dat staat vast. Anders misschien denken aan een soort Flipboard lay-out?

En nu is het aan mij: ik wil voor wat vrienden een eenvoudige website ontwerpen om onderling wat te gaan pronostikeren, met een custom puntensysteem en aantal verschillende voetbalcompetities. Verder natuurlijk allemaal met een eigen log-in enzo. Ik wil het zelf gaan ontwerpen, gewoon om bij te leren. Ik ken vrij weinig van webdevelopment, dus waarmee zouden jullie aan de slag gaan?. De databank hiervoor zal MySQL zijn, omdat ik die nu eenmaal voorhanden heb. Interface gooi ik samen met Twitter Bootstrap. Maar wat moet ik op back-end gebied gaan uitspoken? PHP liever niet ;)

• Ryur
  • Laatst online: 26-11 18:15
Nikolas schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 21:45:
[...]
En nu is het aan mij: ik wil voor wat vrienden een eenvoudige website ontwerpen om onderling wat te gaan pronostikeren, met een custom puntensysteem en aantal verschillende voetbalcompetities. Verder natuurlijk allemaal met een eigen log-in enzo. Ik wil het zelf gaan ontwerpen, gewoon om bij te leren. Ik ken vrij weinig van webdevelopment, dus waarmee zouden jullie aan de slag gaan?. De databank hiervoor zal MySQL zijn, omdat ik die nu eenmaal voorhanden heb. Interface gooi ik samen met Twitter Bootstrap. Maar wat moet ik op back-end gebied gaan uitspoken? PHP liever niet ;)
Ik zou zelf zeggen, Ruby on Rails. Heel erg veel goede tutorials van, en je bouwt redelijk snel wat in elkaar.
Daarnaast is het heel krachtig voor simpele dingen, maar net zo krachtig voor hele grote apps (ben momenteel met een enorm RoR project bezig, maar heb net zo goed paar kleine, interne, webapplicaties ermee geschreven).

Enige probleem wat je hebt (en dat is met alles buiten PHP eigenlijk ;)), zit je wat meer te kloten qua hosting en/of is flink wat duurder.

Heb nog geen goede RoR hosting gevonden, iemand tips? (Host het nu zelf nog, of bij het bedrijf zelf, maar wil liever extern)
Nikolas schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 22:18:
[...]

Maar natuurlijk! /me slaat zichzelf voor het hoofd
Dankjewel! :>
You're welcome! Een van mijn lievelingstutorials: http://ruby.railstutorial.org/
Of http://pragprog.com/book/...-development-with-rails-4

[ Voor 22% gewijzigd door Ryur op 25-05-2013 22:21 ]

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-11 15:19
Ryur schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 22:17:
[...]

Ik zou zelf zeggen, Ruby on Rails. Heel erg veel goede tutorials van, en je bouwt redelijk snel wat in elkaar.
Daarnaast is het heel krachtig voor simpele dingen, maar net zo krachtig voor hele grote apps (ben momenteel met een enorm RoR project bezig, maar heb net zo goed paar kleine, interne, webapplicaties ermee geschreven).

Enige probleem wat je hebt (en dat is met alles buiten PHP eigenlijk ;)), zit je wat meer te kloten qua hosting en/of is flink wat duurder.
Heb nog geen goede RoR hosting gevonden, iemand tips? (Host het nu zelf nog, of bij het bedrijf zelf, maar wil liever extern)
Maar natuurlijk! /me slaat zichzelf voor het hoofd
Dankjewel! :>

• Soultaker
Ryur schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 22:17:
Heb nog geen goede RoR hosting gevonden, iemand tips?
Heroku? (Niet heel goedkoop, tenzij je met de gratis tier toekunt.)

• Ryur
  • Laatst online: 26-11 18:15
Soultaker schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 22:22:
[...]

Heroku? (Niet heel goedkoop, tenzij je met de gratis tier toekunt.)
Heel interessant, host ik altijd acceptatie op.
Maar voor productie veelste duur!

• ZpAz
  • Laatst online: 26-11 09:50
W00t, net het halfe land doorgetuft voor een Samsung 245b. Had er al één, nu nog een dualhead2go op de kop tikken en gaan met die dualscreen setup. :9~

edit: Met plaatje.

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/PEZw/small.png

[ Voor 15% gewijzigd door ZpAz op 26-05-2013 14:01 ]

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

:) http://jsfiddle.net/YddnX/
Van verticaal scrollen naar horizontaal scrollen. Met een paar regels JS :) (kan minder als je de height en width enzo vast zet in CSS0
Nu nog de scrollbalken wegkrijgen.

Dit ga ik implementeren in mijn website :)

De kolom-layout is even FF-only, dit moet ik voor IE9- nog oplossen in JS en voor de rest nog even prefixes toevoegen

Ik kan ook ipv scrollLeft (vereist overflow: scroll en dus een scrollbalk) ook margin-left aanpassen (negatief). Dan is ééntje weg

[ Voor 34% gewijzigd door F.West98 op 26-05-2013 01:37 ]

Verwijderd

werkt niet in ff.

En waarom zou je de scrollbalken weghalen? Die dingen zitten er met een reden...

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2013 @ 01:31:
werkt niet in ff.

En waarom zou je de scrollbalken weghalen? Die dingen zitten er met een reden...
FF 20.0.1 hier. Hier werkt het gewoon?
Chrome ook. Alleen IE niet. Stomme IE

[ Voor 7% gewijzigd door F.West98 op 26-05-2013 01:36 ]

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Lijkt ook niet te werken in Chrome 27

Verwijderd

Mijn intel HD 3000 support OpenGL 3.1.0, maar mijn quadro nvs 4200 blijft steken op 2.1.2. 8)7

• curvemod
  • Laatst online: 15-11 23:31
Waar zouden jullie als .NET developer je (open-source?) repository hosten? Het valt mij op dat CodePlex wel wat opensource projecten staan, maar dat er in verhouding met bijvoorbeeld Github erg weinig projecten zijn? Wordt Bitbucket bijvoorbeeld vaker gebruikt?

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

jhuiting schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:20:
Waar zouden jullie als .NET developer je (open-source?) repository hosten? Het valt mij op dat CodePlex wel wat opensource projecten staan, maar dat er in verhouding met bijvoorbeeld Github erg weinig projecten zijn? Wordt Bitbucket bijvoorbeeld vaker gebruikt?
Gewoon op GitHub, al weet ik niet hoe de Git intergratie in VS zit? Anders kan je beter kijken naar hosting van de vcs software van MS kijken.

GitHub is tof :)

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Waarom werkt het bij niemand :?
Hier werkt het gewoon goed in FF20 & 21 en Chrome 26 & 27

Windows 8

[ Voor 6% gewijzigd door F.West98 op 26-05-2013 15:42 ]

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

F.West98 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:42:
Waarom werkt het bij niemand :?
Hier werkt het gewoon goed in FF20 & 21 en Chrome 26 & 27

Windows 8
Bij mij werkt het niet, maar ik heb een obscure browser (Epiphany (Web)/Webkit2)

• RobertMe
  • Nu online
windwarrior schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:39:
[...]

Gewoon op GitHub, al weet ik niet hoe de Git intergratie in VS zit? Anders kan je beter kijken naar hosting van de vcs software van MS kijken.

GitHub is tof :)
VS2012 met de laatste updates (12.2 of wat is dat?) kun je een (beta?) Git extensie in installeren (werkt ook in Express). Die is van Microsoft zelf. Microsoft werkt ook mee aan libgit2 (C) en libgit2sharp (C#). Waarbij in ieder geval ook weer een aantal Github devs meewerken aan libgit2 (zij gebruiken het weer voor Github for Windows).

Daarnaast is Microsoft ook bezig met het integreren van Git als source control backend in TFS. Dus misschien kun je zelfs de hosted TFS gebruiken in combinatie met Git.

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Wacht. Ik heb al een vermoeden waarom het niet werkt. Ik stuurde de link met de blauwe vlakken.

Try again :)
http://jsfiddle.net/YddnX/3/

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

F.West98 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:47:
Wacht. Ik heb al een vermoeden waarom het niet werkt. Ik stuurde de link met de blauwe vlakken.

Try again :)
http://jsfiddle.net/YddnX/3/
werkt al een stuk beter, maar ik zie een scrollbar voor verticaal en horizontaal?

• curvemod
  • Laatst online: 15-11 23:31
RobertMe schreef op zondag 26 mei 2013 @ 15:44:
[...]

VS2012 met de laatste updates (12.2 of wat is dat?) kun je een (beta?) Git extensie in installeren (werkt ook in Express). Die is van Microsoft zelf. Microsoft werkt ook mee aan libgit2 (C) en libgit2sharp (C#). Waarbij in ieder geval ook weer een aantal Github devs meewerken aan libgit2 (zij gebruiken het weer voor Github for Windows).

Daarnaast is Microsoft ook bezig met het integreren van Git als source control backend in TFS. Dus misschien kun je zelfs de hosted TFS gebruiken in combinatie met Git.
Ik heb zelf wel ervaring met Git, ben er ook erg tevreden over. Vraag me alleen meer af wat er gebruikelijk is als .NET developer, ik ben zelf PHP developer en daar is Github de standaard.
Pagina: 1 ... 94 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.