Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.708 views

• Candanz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08-2024

Candanz

Geflipt

Werk dag begint hier pas om 10:00, dus ik heb nog even :)

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
De werkdag begint voor mij meestal om 8 uur, opstarten is vandaag wel heel zwaar...

Verwijderd

Lang leve glijdende uren. Zelf kiezen wannneer je begint *O*. Ik begin meestal rond 9 uur, het uur waarop de meeste van mijn collega's beginnen.

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:29

Hoogie2004

Whohooooo

Ga je een keer eerder naar bed, helemaal kapot...

Volgende keer ga ik wel weer gewoon van 00:00 tot 05:40 slapen ipv rond 22:30 al naar bed :(

My iRacing profile | Strava

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 11:55
Hoogie2004 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 08:46:

Volgende keer ga ik wel weer gewoon van 00:00 tot 05:40 slapen ipv rond 22:30 al naar bed :(
Dat heb ik nou ook altijd :/

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46

Wij lagen weer netjes op tijd in bed omdat onze kleine (9 maanden) nu weer af en toe wakker is 's nachts -voornamelijk omdat hij denkt dat zijn bed een speeltuin is - maar hi sliep voor het eerst deze week weer een keer redelijk door! :*)

22.30 tot 06.00 is nog best draaglijk. Jammer dat ik de sleutel van het kantoor niet heb (zit extern) zodat ik niet om 07.30 kon beginnen. :(

Verwijderd

Ik ken het probleem. Ik moet nu pas rond 9 uur op het werk zijn (zie vorige post) waardoor ik pas om 8 uur moet opstaan. Wanneer ik om 23 uur in bed kruip, wordt ik rond half 7 wakker. Later gaan slapen is de oplossing :)

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Nja, ik begin om 06:30, lekker vroeg klaar :)

Begin nu beetje wakker te worden, na god-weet-hoeveel bakjes van dat spul dat ze hier koffie noemen. Maar vroeg naar bed gaat hem niet meer worden iig.

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Hmm, gisteren door gegaan tot een uur of 2 met het schrijven van een eigen shell. Best leuk, maar nu ik om 9:00 uur weer op college moet zitten en een heel theoretisch (lees saai) vak moet volgen heb ik een klein beetje spijt. :+

• Davio
Het heeft ook totaal geen zin om vroeg naar bed te gaan als je nog niet kunt slapen, omdat je bijvoorbeeld nog druk met je werk bezig bent. Dan kun je beter even ontspannen en wat hersendodende tv kijken en iets later naar bed gaan.

6 uur goede, ontspannen slaap is beter dan 10 uur draaien. :)

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Vrijdagmiddag frustraties :( WTF is deze? Mijn code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Ti.API.log("Length of answerarray is: " + args.answers.length);
for(var i = 0; i <  args.answers.length; i++)
{
    //Do some cool things.
    answers.push(answer);
}

Ti.API.log("answers added: " + answers.length);

Output:
I/TiAPI (32011): Length of answerarray is: 7
I/TiAPI (32011): answers added: 8
-O-

* WernerL gaat maar even verder debuggen want dat extra element wat op magische wijze verschijnt zorgt voor een probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door WernerL op 24-05-2013 09:07 ]

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

• Otherside1982
  • Laatst online: 15:27
Tip: tel eens van 0 tot en met 7 :+

• Davio
Er zit gewoon stiekem al een antwoord in. :)
0 tot en met < 7 doet het gewoon 7x dus dat klopt.

[ Voor 37% gewijzigd door Davio op 24-05-2013 09:08 ]

• WernerL
  • Nu online
Goed, ik ben toe aan weekend. :')
Inderdaad, element 1 is 0. |:(

//edit
Nee klopt niet.
De lengte van args.answers.length is 7, de lengte van answers.length is 8. Er verschijnt dus weldegelijk een extra element.

[ Voor 53% gewijzigd door WernerL op 24-05-2013 09:10 ]

Verwijderd

Of Answers is niet leeg voordat je begint met inserten.

Ik moet duidelijk meer RAM. Firefox werd zomaar voor mijn ogen afgesloten toen ik dit bericht aan het typen was :')

• Davio
Of gewoon een lichtere browser. :+

• WernerL
  • Nu online
Fixed. Dat was best wel een ernstige fout die ik maakte. Answers was wel leeg.

Dit:
answers[i] = answer;

answers.push(answer);

Slaat nergens op. Aan het einde van de forloop zorgt dit dus voor 2 elementen ipv 1. Waarom ik dit deed weet ik ook niet. :')

Tijd voor koffie.

Verwijderd

Davio schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:19:
Of gewoon een lichtere browser. :+
Valt best mee.

Firefox: 215k commited
TGitCache: 196k commited

8)7

Ik zou de pagefile ook nog wat kunnen verhogen, maar ik heb al zo weinig ruimte vrij op mijn ssd..

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:25:
[...]

Valt best mee.

Firefox: 215k commited
TGitCache: 196k commited

8)7

Ik zou de pagefile ook nog wat kunnen verhogen, maar ik heb al zo weinig ruimte vrij op mijn ssd..
Pagefile op een SSD? Dat lijkt me nu ook weer niet de slimste keuze i.v.m. levensduur van een SSD. Alhoewel het natuurlijk wel weer begrijpelijk is voor de snelheid.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Telerik. :')
Password should be 5 to 14 characters long

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:38
Kwam net een collega op het idee om saucijzenbroodjes voor bij de koffie te bestellen. :9~

Onder het mom van 'dat is goed voor mijn innerlijke mens', heb ik er ook maar een besteld O-)

Verwijderd

RobertMe schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:30:
[...]

Pagefile op een SSD? Dat lijkt me nu ook weer niet de slimste keuze i.v.m. levensduur van een SSD. Alhoewel het natuurlijk wel weer begrijpelijk is voor de snelheid.
Host writes na 1½ jaar: 6.6TB. Theoretische levensduur bij 10x WAF: 800TB

Meh. Boel drukte om niets.

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
bool Manager::loadResources()
{
    if (m_resourcesLoaded)
        return true;

m_resourcesLoaded = true;

return true;
}

C++:
1
2
//float localTime = dt * 2.4;
float localTime = dt * 3.6;

Laatst is de eigenaar van een bepaald systeem opgestapt, vinden we nu allemaal van dit soort juweeltjes.

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:14

ZaZ

Tweakers abonnee

Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:38:
[...]

Host writes na 1½ jaar: 6.6TB. Theoretische levensduur bij 10x WAF: 800TB

Meh. Boel drukte om niets.
Dat heb ik ook. Toen ik net 2 jaar geleden mijn SSD had gekocht, had ik het gevoel niet teveel writes te moeten doen. Nu kijk ik na 2 jaar naar de stats en dat ding heeft nog 97% life over.
Kortom: gewoon vollop gebruiken.

Lekker op de bank

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-11 23:34

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ZaZ schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:43:
[...]
Dat heb ik ook. Toen ik net 2 jaar geleden mijn SSD had gekocht, had ik het gevoel niet teveel writes te moeten doen. Nu kijk ik na 2 jaar naar de stats en dat ding heeft nog 97% life over.
Kortom: gewoon vollop gebruiken.
Ik heb m'n pagefile toch liever niet op m'n SSD. Maar dat is om de ruimte, niet om de writecycles.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik heb mijn pagefile uitstaan thuis :)

Verwijderd

Dat had ik eerst ook, maar dan begint windows snel te zeuren als je een game opstart en je hebt 'maar' 4GB RAM.

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:48:
Dat had ik eerst ook, maar dan begint windows snel te zeuren als je een game opstart en je hebt 'maar' 4GB RAM.
Je pagefile uitzetten als je maar 4 GB RAM hebt is inderdaad ook niet aan te raden. Als je 16 GB hebt is dat beter te doen.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Ealanrian
  • Nu online
damm, fout in een berekening.... Even 120 spreadsheets fixen bah

• PdeBie
Korben schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:54:
[...]

Je pagefile uitzetten als je maar 4 GB RAM hebt is inderdaad ook niet aan te raden. Als je 16 GB hebt is dat beter te doen.
thuis 12GB RAM, SSD en pagefile ook uitgeschakeld. Draait als een zonnetje. :)

• RobertMe
  • Nu online
[...]

16 GB? Ik heb een GUIless Linux install met 4GB en een Linux install met GUI met 8GB, beide zonder swap en beide draaien zonder problemen :+ . Met GUI gebruikt normaal ook maar een 2,XGB, dus een normale Linux install met GUI en al kun je ook nog wel binnen 4GB draaien zonder swap.

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

pdebie schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:59:
[...]

thuis 12GB RAM, SSD en pagefile ook uitgeschakeld. Draait als een zonnetje. :)
Lol, je hebt 12 GB ram uitgeschakeld, SSD uitgeschakeld en de pagefile uitgeschakeld? :+

Kwestie van hoe je het leest :P

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Eén verkeerde komma of letter maakt zelfs van Jezus nog een ketter. Of zo.

[/alweer-finkers]

Dieptepunt bereikt: een map op mijn C:-schijf hernoemen duurde zojuist twee minuten. Volgens mij is er gewoon iets in dit systeem aan het overlijden, kan haast niet anders. SMART ziet er wel goed uit, zal voor het weekend eens een memtest aanvragen.

[ Voor 57% gewijzigd door CodeCaster op 24-05-2013 10:03 ]

Verwijderd

Slechts 2 minuten?

• Korben

Korben

() => {};

RobertMe schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:02:
[...]

16 GB? Ik heb een GUIless Linux install met 4GB en een Linux install met GUI met 8GB, beide zonder swap en beide draaien zonder problemen :+ . Met GUI gebruikt normaal ook maar een 2,XGB, dus een normale Linux install met GUI en al kun je ook nog wel binnen 4GB draaien zonder swap.
Als je niet meer doet dan een paar terminals openen en vim draaien kan dat inderdaad; dat kan ik onder Windows ook prima. Als je echter veel tabjes in Firefox open hebt staan en meerdere instanties van zware applicaties als Visual Studio open hebt staan trek je dat niet met 4 GB zonder pagefile.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Candanz

Candanz

Geflipt

Zo mijn project-compagnon waarmee ik dus dat hele marketing ding opgazetten, heeft mij weer een mailtje gestuurt met nog een andere opdracht. Hij wil dat ik een klok-systeem ga maken voor een touch interface, waar medewerkers gewoon kunnen drukken op een knopje om zich aan/af te melden. En een heel beheer systeem er weer achter.

Jeej, nog meer werk, alsof ik het al niet druk had, naast m'n stage.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

[...]

Ik heb 64G RAM, maar als ik m'n pagefile uit zet gaat Windows op z'n bek. Dus ik heb een max. 1MB Pagefile op een diskje ergens (sinsd gisteren, na een hoo geklooi met die pleuris pagefile)

Nu is windows blij :Y)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Korben

Korben

() => {};

Firesphere schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:16:
[...]

Ik heb 64G RAM, maar als ik m'n pagefile uit zet gaat Windows op z'n bek. Dus ik heb een max. 1MB Pagefile op een diskje ergens (sinsd gisteren, na een hoo geklooi met die pleuris pagefile)

Nu is windows blij :Y)
Whut? Wat draai je allemaal op die bak dat Windows op z'n bek gaat als je de pagefile uit zet?

• RobertMe
  • Nu online
Korben schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:06:
[...]

Als je niet meer doet dan een paar terminals openen en vim draaien kan dat inderdaad; dat kan ik onder Windows ook prima. Als je echter veel tabjes in Firefox open hebt staan en meerdere instanties van zware applicaties als Visual Studio open hebt staan trek je dat niet met 4 GB zonder pagefile.
Die tabjes in Firefox zie ik niet perse problemen in. In ieder geval voor "de normale consument" die niet meer doet dan een beetje browsen mailen en chatten. Als je echt productiviteitswerk wil doen (dus VS like) zul je waarschijnlijk wel wat meer moeten hebben. Maar 8GB zal dan nog steeds voldoende zijn. Ik persoonlijk heb in ieder geval nog nooit problemen gehad met maar 8GB.

Daarnaast was mijn post ook meer als trolling bedoeld O-) . Dat Linux het wel kan met veel minder RAM. Maar gezien de andere reacties is het bij Windows dus ook gewoon mogelijk om in ieder geval met minder dan 16GB zonder pagefile te werken. Of dat ook met 4GB is durf ik dan wel te betwijfelen, alhoewel Windows zelf wel in 4GB zal passen houd je dan denk ik minder dan 1GB over wat dan wel weer weinig is.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:03

TheNephilim

Wtfuzzle

Wtfuzzle, weer 'Recent gesloten' kwijt in de nieuwe versie van Chrome hier :o

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

TheNephilim schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:17:
Ctrl+Shift+T ?

Of bedoel je een of ander overzicht van de recent gesloten tabs?

• RobertMe
  • Nu online
TheNephilim schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:17:
Ctrl+Z geen optie? Dat werkt in ieder geval in Opera als je geen tekstveld gefocussed hebt. En anders werkt Ctrl+Shift+T volgensmij wel in alle browsers en in alle situaties. Of je moet al verder terug willen waardoor het overzicht handiger is.

Verwijderd

RobertMe schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:17:
Daarnaast was mijn post ook meer als trolling bedoeld O-) . Dat Linux het wel kan met veel minder RAM. Maar gezien de andere reacties is het bij Windows dus ook gewoon mogelijk om in ieder geval met minder dan 16GB zonder pagefile te werken. Of dat ook met 4GB is durf ik dan wel te betwijfelen, alhoewel Windows zelf wel in 4GB zal passen houd je dan denk ik minder dan 1GB over wat dan wel weer weinig is.
Met een instance van Qt creator, firefox en de gebruikelijke lading tools ( chat client, dropbox, ... ) wordt er, incl pagefile, 1600MB verbruikt. Maar ik heb net gereboot, daarvoor was het 3000MB+...

• Korben

Korben

() => {};

RobertMe schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:17:
[...]

Die tabjes in Firefox zie ik niet perse problemen in. In ieder geval voor "de normale consument" die niet meer doet dan een beetje browsen mailen en chatten. Als je echt productiviteitswerk wil doen (dus VS like) zul je waarschijnlijk wel wat meer moeten hebben. Maar 8GB zal dan nog steeds voldoende zijn. Ik persoonlijk heb in ieder geval nog nooit problemen gehad met maar 8GB.

Afhankelijk van je definitie van 'Windows' pakt Windows minder dan een gig, dus je houdt dan meer dan 3 GB aan applicatie-geheugen over.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Hoogie2004 schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:18:
[...]

Ctrl+Shift+T ?

Of bedoel je een of ander overzicht van de recent gesloten tabs?
RobertMe schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:19:
[...]

Ctrl+Z geen optie? Dat werkt in ieder geval in Opera als je geen tekstveld gefocussed hebt. En anders werkt Ctrl+Shift+T volgensmij wel in alle browsers en in alle situaties. Of je moet al verder terug willen waardoor het overzicht handiger is.
Nou eerder had je een knopje rechtsonderin 'Recent gesloten'. Geen van de hotkeys die jullie noemen heeft zo een venster :P Je zou zeggen dat het ergens verstopt zit XD

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

TheNephilim schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:21:
[...]

[...]

Nou eerder had je een knopje rechtsonderin 'Recent gesloten'. Geen van de hotkeys die jullie noemen heeft zo een venster :P Je zou zeggen dat het ergens verstopt zit XD
Nog nooit gezien dat knopje....

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
pdebie schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:36:
Kwam net een collega op het idee om saucijzenbroodjes voor bij de koffie te bestellen. :9~

Onder het mom van 'dat is goed voor mijn innerlijke mens', heb ik er ook maar een besteld O-)
Wij gaan vandaag hier het nieuwe tosti ijzer testen geloof ik. >:)
Vorige week vrijdag hadden we zoals gewoonlijk (1x in de maand) lekkere kroketten, frikandellen en mexicano's.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• Candanz

Candanz

Geflipt

Hmm, een van onze klanten loopt lekker dataverkeer te verstoken, zit al ong 3 uur lang bijna 500 mbit door onze router te proppen.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 15:46

OkkE

CSS influencer :+

TheNephilim schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:21:
Rechts klikken op een willekeurige tab > Onder aan de drop down: “Reopen Closed Tab”. :?

Version 27.0.1453.93
Google Chrome is up to date.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:16
Candanz schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:28:
Hmm, een van onze klanten loopt lekker dataverkeer te verstoken, zit al ong 3 uur lang bijna 500 mbit door onze router te proppen.
Botnet zombie?

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Korben schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:16:
[...]

Whut? Wat draai je allemaal op die bak dat Windows op z'n bek gaat als je de pagefile uit zet?
Geen idee, stomme ding moet en zal een pagefile hebben anders geeft'ie BSoD's.

Ik had eerst 8G RAM en een gewone pagefile op een platter-disk omdat die zo'n 4G groot werd. Toen ik de 64G er in propte en de pagefile uit zette, ging'ie op z'n bek. Nu dus maar een pagefile van 1MB zodat'ie z'n waffel houdt.

Als ik 5 PSD's van 80MB ofzo tegelijk open gebruik ik nog amper 16GB RAM, maar er moet en zal een pagefile zijn vindt'ie :/ Dus, vandaar.

• Candanz

Candanz

Geflipt

Nee, blijkbaar backups richting externe san in ander datacenter.

Verwijderd

Photoshop is inderdaad een programma wat erom bekend staat lastig te doen zonder pagefile.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:33:
[...]

Photoshop is inderdaad een programma wat erom bekend staat lastig te doen zonder pagefile.
Nee, ook zonder photoshop hoor, zodra ik de pagefile uit zet, zegt windows (zonder dat ik iets anders dan chrome open heb) na een half uurtje dat ik't maar moet uitzoeken. BSoD.

Ik weet't ook niet, maar ik denk dat't iets met de upgrade te maken heeft, dat er toch ergens dependencies zijn op die pagefile.

Ach, binnenkort toch maar eens naar Win8 overstappen.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Jup.

MSDN heeft de site verbouwd. Er wordt nu een redirect gedaan als je op een pagina belandt, dus moet je twee keer op Back klikken om terug te komen bij de oorspronkelijke pagina (lees: Google). Dat dat nog kan anno 2013.

Edit: dat hadden ze zelf blijkbaar ook door, de redirect is er nu weer uit. :+

[ Voor 19% gewijzigd door CodeCaster op 24-05-2013 10:51 ]

• Korben

Korben

() => {};

Firesphere schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:39:
[...]

Nee, ook zonder photoshop hoor, zodra ik de pagefile uit zet, zegt windows (zonder dat ik iets anders dan chrome open heb) na een half uurtje dat ik't maar moet uitzoeken. BSoD.

Ik weet't ook niet, maar ik denk dat't iets met de upgrade te maken heeft, dat er toch ergens dependencies zijn op die pagefile.

Ach, binnenkort toch maar eens naar Win8 overstappen.
Klinkt als een asociale driver die wel eventjes expliciet gaat bepalen hoe geheugen gealloceerd moet worden, en vervolgens flipt als het niet op die manier (backed by pagefile) lukt. Verder kan niks een 'dependency' op de pagefile hebben.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

OkkE schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:31:
[...]

Rechts klikken op een willekeurige tab > Onder aan de drop down: “Reopen Closed Tab”. :?

Version 27.0.1453.93
Google Chrome is up to date.
Maar niet meer dat handige lijstje waar je ook kon zien welke websites het waren die je gesloten hebt.

• OkkE

OkkE

TheNephilim schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:54:
[...]

Maar niet meer dat handige lijstje waar je ook kon zien welke websites het waren die je gesloten hebt.
Oh, die is mij dan nooit opgevallen.. :) Gebruikte altijd alleen die rechts-klik.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• rubenflush
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-11 21:25
Iemand een goede ervaring met het nieuwe spraakgestuurd zoeken van Google? Terwijl ik niks zeg, herkent hij steeds het woord 'fuck' en gaat daar op zoeken.... :p

• BM
  • Laatst online: 14:50

BM

Moderator Spielerij
rubenflush schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:14:
Iemand een goede ervaring met het nieuwe spraakgestuurd zoeken van Google? Terwijl ik niks zeg, herkent hij steeds het woord 'fuck' en gaat daar op zoeken.... :p
Gebasseerd op historische zoekopdrachten O-)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• rubenflush
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-11 21:25
BM schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:15:
[...]

Gebasseerd op historische zoekopdrachten O-)
Haha was te verwachten >:)

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-10 12:28
Vandaag virtuele machine op mijn macbook aan 't configureren.
Morgen naar Gran Canaria voor 3 dagen, even wat dingen aanpassen voor een klant :).

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Omg, sinds de laatste update van PhpStorm doet de filewatcher niks meer met m'n .less bestand :(

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

TheNephilim schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:28:
Omg, sinds de laatste update van PhpStorm doet de filewatcher niks meer met m'n .less bestand :(
Die filewatcher heb ik al 3x proberen dood te vermoorden

Verwijderd

Natuurlijk lukt dat niet. Hoe kan je iets vermoorden wat al dood is?

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ja echt wat een gezeik weer dit, in de commandline kom ik er ook niet cd E:\Dropbox doet het niet :S ... bah

• Candanz

Candanz

Geflipt

Hmm, ik laad heel leuk wordpress in mijn content div met jquery, nu moet ik alleen alle wordpress links opvangen en die in het zelfde content divje laden... Weer wat om uit te zoeken :)

Verwijderd

TheNephilim schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:38:
Ja echt wat een gezeik weer dit, in de commandline kom ik er ook niet cd E:\Dropbox doet het niet :S ... bah
E: ?

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Dan krijg ik terug E:, maar hij gaat niet naar die directory als werkdir :/

Verwijderd

Bij mij wel hoor... Gewoon de driveletter plus dubbele punt intikken.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Bernardo>cd E:
E:\

C:\Documents and Settings\Bernardo>cd E:\Dropbox\***\***\LESS

C:\Documents and Settings\Bernardo>

Nou, volgens mij moet het goed gaan zo :+

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

TheNephilim schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:44:

:F

Geen "cd" voor de driveletter zetten?

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Firesphere schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 11:45:
[...]

:F

Geen "cd" voor de driveletter zetten?
:X

• Korben

Korben

() => {};

Nope, met cd E: krijg je de huidige directory op de E:-schijf terug.

C:\Users\Korben>E:
E:\>cd Dropbox
E:\Dropbox>

• Candanz

Candanz

Geflipt

Microsoft Windows [versie 6.1.7601]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Users\Stagiaire>D:

D:\>

• cenix
  • Laatst online: 24-11 11:55
Je moet de /d parameter gebruiken (Windows XP hier |:( )
code:
1
cd /d E:\Dropbox

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Bedankt iedereen voor de vrijdagochtend support :+ Inderdaad geen cd, maar alleen de driveletter :p

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-11 23:52
Gisteren de Nederlandse Imagine Cup gewonnen :) Was erg gaaf, er zat ook een journalist van tweakers in de jury.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Avalaxy schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:00:
Gisteren de Nederlandse Imagine Cup gewonnen :) Was erg gaaf, er zat ook een journalist van tweakers in de jury.
Awsome! Wat heb je gemaakt? :D

• Avalaxy
Een online platform waarmee iedereen z'n eigen bibliotheek kan starten. Ik denk dat iedereen wel boeken in z'n kast heeft staan die hij/zij gelezen heeft maar niks meer mee doet. Via het platform kun je die ongebruikte boeken verhuren of ruilen met andere mensen (die bv. tijdelijk een boek nodig hebben of het niet kunnen betalen). Dat doe je door een online boekenkast te maken (bv. door met een app de cover van het boek te scannen of het ISBNnummer in te voeren) waarna iedereen door die boekenkasten heen kan bladeren.

Voorinschrijving is sinds gisteren geopend en hier te vinden: http://bookshuffle.net.

• ZpAz
  • Laatst online: 26-11 09:50
De JS foreach syntax is best leuk qua hoe je het schrijft imho, maar vrij waardeloos qua bruikbaarheid.

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
function FooList()
{
    this.foos = [];
}

FooList.prototype = {

//Does not work :( 
    getAwesomeFoo: function()
    {
        this.foos.forEach(function(foo)
        {
            if(foo == 'awesome')
            {
                return foo;
            }
        }.bind(this));
    }

//Works like a charm
    getAwesomeFoo: function()
    {
        for(var i = 0; i < this.foos.length; i++)
        {
            var foo = this.foos[i];
            if(foo == 'awesome')
            {
                return foo;
            }
        }
    }

}

edit:

Anders opgelost dat het loopen niet nodig is. Maar nogsteeds, op sommige plekken ontkom je er niet aan.

[ Voor 9% gewijzigd door ZpAz op 24-05-2013 12:38 . Reden: Een kleine p. ]

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Candanz

Candanz

Geflipt

Hmm, of wordpress doet raar, of er gaat iets niet goed.

Was bezig met de sidebar, de h1'tjes omgezet naar h4, gesaved, kijken of er wat word verandert, maar er word niks veranderd...

Iets met dynamic_sidebar die niet de content er onder gebruikt... fuuuu

Het lijkt wel of niemand nog ooit een wordpress heeft geintegreerd in een website die met jquery pages laad. Kan echt bijna niks vinden, en als ik al iets vind is het:
1. Een StackOverflow vraag zonder antwoord.
2. Een site die uitlegt hoe je jquery krijgt op WordPress.
3. Een verwijzing naar de WordPress Codex, waar ik dus geen ruk aan heb als het gaat om WP te integreren op mijn website, die dus met jquery de navigatie afhandelt.

Ik moet niet alleen de links door sturen naar m'n jquery, maar ook de form submits... Dit gaat nog leuk worden ook! :*)

[ Voor 70% gewijzigd door Candanz op 24-05-2013 12:47 ]

• R4gnax
  • Laatst online: 24-11 18:49
ZpAz schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:20:
De JS foreach syntax is best leuk qua hoe je het schrijft imho, maar vrij waardeloos qua bruikbaarheid.
Als je return aanroept in de callback functie retourneer je uiteraard niet uit de hoofdfunctie hè? Je bent hier aan het proberen een 'first (or default)' operatie te bouwen zoals deze in C#'s LINQ zit. Dat is gewoon heel wat anders dan een 'for each' operatie.

Overigens heeft Array.prototype.forEach een tweede argument dat de context voor de callback functie kan zetten. Die lelijke bind constructie is dus nergens goed voor. ;)

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Avalaxy schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 12:05:
Een online platform waarmee iedereen z'n eigen bibliotheek kan starten. Via het platform kun je die ongebruikte boeken verhuren of ruilen met andere mensen.
Leuk idee. Ik hoop voor je dat je het juridisch ook op orde hebt. Ik kan me zo het een en ander aan haken en ogen voorstellen zodra je meer doet dan alleen ruilen...

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• OkkE

OkkE

Bye, bye jaar-contract. Hello contract voor onbepaalde tijd. :Y)
Maakt voor mij weinig verschil, maar toch nooit verkeerd.

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11 11:06
OkkE schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:54:
Gefeliciteerd :)

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-11 18:15
Straks even vieren? ;)

• ZpAz
  • Laatst online: 26-11 09:50
R4gnax schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:23:
[...]

Als je return aanroept in de callback functie retourneer je uiteraard niet uit de hoofdfunctie hè? Je bent hier aan het proberen een 'first (or default)' operatie te bouwen zoals deze in C#'s LINQ zit. Dat is gewoon heel wat anders dan een 'for each' operatie.
Ik heb het zoals bij de edit te zien was al anders opgelost. In Java oid zou je prima kunnen returnen 'binnen de foreach' iets wat hier gewoon niet kan. (Ik snap waarom) JS zijn 'forEach' lijkt wat dat betreft meer op Objective-C's enumerateWithBlock.

C:
1
2
3
[array enumerateObjectsUsingBlock:^(id object, NSUInteger idx, BOOL *stop) {
    // do something with object
}];

waar je dan weer de mogelijkheid hebt om elke block op een andere thread uit te voeren.
Overigens heeft Array.prototype.forEach een tweede argument dat de context voor de callback functie kan zetten. Die lelijke bind constructie is dus nergens goed voor. ;)
Aa, ik zie, syntax is anders, verwacht dat het resultaat hetzelfde is.

[ Voor 13% gewijzigd door ZpAz op 24-05-2013 14:07 ]

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-11 15:49
Gefeliciteerd!

* Kips mag zich sinds begin deze maand ook tot die groep rekenen 8)

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 09:30:
[...]

Heb je ergens bewijs dat een ssd slechter is dan een hdd? Bij mij gaan gewone harde schijven ook allemaal stuk na een paar jaar.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Daos schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:09:
[...]

Heb je ergens bewijs dat een ssd slechter is dan een hdd? Bij mij gaan gewone harde schijven ook allemaal stuk na een paar jaar.
Nou, SSD's slijten wel, HDD's ook, maar minder snel. Ik heb volgens maar één keer een kapotte HDD gehad en die was toen alweer jaren oud (80GB).

Er zijn niet voor niets functies zoals TRIM die slijtage van SSD's moeten verminderen.

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:56
Net te horen gekregen dat ik (op papier) eindelijk een andere functie krijg! Volgende week maar eens horen wat voor mooie titel ze hebben bedacht :)

LinkedIn - Collega worden?

• OkkE

OkkE

Thanks. :)
Kips schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:05:
Gefeliciteerd!

* Kips mag zich sinds begin deze maand ook tot die groep rekenen 8)
Thanks. En jij ook als nog gefeliciteerd. :)
Ryur schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:58:
Straks even vieren? ;)
Thanks. Ja, waarschijnlijk straks/vanavond wel een biertje drinken. Komt tenslotte ook gelijk loonsverhoging bij kijken, dus kan het betalen. :+

• Ealanrian
  • Nu online
Waar moeten we zijn vanavond? :P

• Avalaxy
Infinitive schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 13:25:
[...]

Leuk idee. Ik hoop voor je dat je het juridisch ook op orde hebt. Ik kan me zo het een en ander aan haken en ogen voorstellen zodra je meer doet dan alleen ruilen...
Klopt, daarom lanceer ik eerst in de VS. Zodra het daar loopt ga ik kijken hoe we het hier kunnen laten werken (bv. deals sluiten met uitgeverijen).

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Kan niet zo goed grip krijgen op de structuur van een website waar ik aan werk. Lastig om bepaalde secties een class te geven, puur omdat ik niet weer hoe ik iets zou moeten noemen :/

• PdeBie
TheNephilim schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:45:
Kan niet zo goed grip krijgen op de structuur van een website waar ik aan werk. Lastig om bepaalde secties een class te geven, puur omdat ik niet weer hoe ik iets zou moeten noemen :/
Toevallig daar laatst een artikel over gelezen:
http://www.codinghorror.c...-it-somethingmanager.html
Giving your classes and objects good, descriptive names isn't easy. Steve McConnell provides a few helpful guidelines for routine naming in Code Complete:

Describe everything the routine does
And we mean literally everything. If that makes the name ridiculously long, the name isn't the problem. Your routine is.

Avoid meaningless, vague, or wishy-washy verbs
Like UrlManager, or HandleOutput(), or PerformServices(). Be specific. What does it do? If you can't answer that question succinctly, it may be time to refactor the code until you can.

Don't differentiate routine names solely by number
I include this only for completeness. If you ever find yourself writing OutputUser1() and OutputUser2(), God help you. And God help the team you work with.

Make names as long as necessary
According to McConnell, the optimum name length for a variable is 9 to 15 characters; routines tend to be more complex and therefore deserve longer names. Make your names as long as they need to be in order to make them understandable.

For functions, try using a description of the return value
An easy, straightforward rule. Some examples are printer.IsReady(), pen.CurrentColor(), etcetera.

Use opposites precisely
For every Open(), there should be a Close(); for every Insert(), a Delete(); for every Start(), a Stop().

Establish conventions for common operations
This is best illustrated with an example, and McConnell provides an excellent one:
employee.id.Get()
dependent.GetId()
supervisor()
candidate.id()
Now how do I get an Id again?

Verwijderd

Speciaal voor jou: http://www.classnamer.com/

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

TheNephilim schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:45:
Wederom, daar zijn prima tools voor: http://www.classnamer.com/ :+

Ik noem maar wat voorstellen:
LocalizedGridFactoryFactory
InternalResultLogger
RecursiveTimestampFormatter
:P

#edit: Met hierboven dus :)

[ Voor 16% gewijzigd door Hoogie2004 op 24-05-2013 14:49 ]

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
TheNephilim schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:12:
[...]

Nou, SSD's slijten wel, HDD's ook, maar minder snel. Ik heb volgens maar één keer een kapotte HDD gehad en die was toen alweer jaren oud (80GB).

Er zijn niet voor niets functies zoals TRIM die slijtage van SSD's moeten verminderen.
Wat ik er van begrijp is dat trim een soort defragmenteren is die zorgt dat de ssd snel blijft. Ik lees niets over beschadigingen die voorkomen worden.
Pagina: 1 ... 93 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.