Nou ik hide em al in CSS, anders is hij zeer waarschijnlijk toch even in beeldCandanz schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:30:
[...]
$(elem).hide(); als je toch al voor jquery gaat, en nee, is inderdaad niet gek als je geen invloed kan hebben op de structuur(met jquery kan je zelfs in de structuur elementen e.d er bij zetten)
Goed punt, had ik even niet aangedacht!
Een klant heeft mij zojuist tweemaal hetzelfde bedrag overgemaakt
Best knap om dat te doen met Rabobank internet bankieren...
Dat moet je kunnen inderdaadToettoetdaan schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 20:01:
Een klant heeft mij zojuist tweemaal hetzelfde bedrag overgemaakt![]()
---
w00t, maar eens naar huus! Kheb honger
Ach ik had ooit eens een third party die wel onze header hostte maar de content weer zelf renderde. Die rekende echt een paar weken voor een paar aanpassingen voor iPad optimalisaties. Ik heb toen alles maar via een via de header ingeladen stylesheet overruled met !important en andere jQuery viezigheden maar het werkte als een tierelier. Denk dat ik inclusief hacks drie dagen er mee bezig ben geweest.
iOS developer
InderdaadRobertMe schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 19:15:
Misgeschoten is altijd misgeschoten, die Charlene?
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
LOL dus we hebben hier een nieuwe übertool (Splunk) waarmee we alle errors overal binnen het *****-omniversum kunnen doorzoeken. En we hebben dus een probleem waarbij er een error met een "recipe" optreedt, zeg maar een soort van config bestand.
Krijgen we een lijst van alle geprinte files van iedereen die een recept voor het avondeten uitdraait, ik heb nog nooit zo gelachen. Zat nog net geen recept voor gebakken ei bij.
Krijgen we een lijst van alle geprinte files van iedereen die een recept voor het avondeten uitdraait, ik heb nog nooit zo gelachen. Zat nog net geen recept voor gebakken ei bij.
iOS developer
Okay, mensen.
Pluralsight of TekPub?
Pluralsight of TekPub?
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Met beiden geen ervaring, maar ik heb toch een beter gevoel over TekPub, vanwege de mannen die er achter staan (James Avery en Rob Conery) en de mannen die er presenteren (Jon Skeet, Ayende Rahien en dergelijken).
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Ik heb met beiden ervaring en ze hebben allebei denk ik een andere doelgroep. TekPub staat vol met voornamelijk kortere sessies en meer 'bite sized'. Het heeft ook wel langer lopende series, daar niet van. Jon Skeet en Ayende doen ook af en toe een item en die zijn erg interessant.
Pluralsight is iets formeler en heeft een enorme catalogus met zo'n beetje elk denkbaar onderwerp. Het is ook meer opgezet als zijnde lesmateriaal. De courses zijn gelukkig wel opgedeeld in kleinere segmenten waarvan de voortgang ook wordt bijgehouden.
Bedenk ook dat Tekpub 15$ kost per maand en Pluralsight 30$. Ik heb zelf een sub bij Tekpub en heb net een trial van Pluralsight achter de rug, maar daar ga ik zeker nog meer mee doen.
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
Afhankelijk ook van je werk.
Pluralsight vooral als je Microsoft werk doet (bijna verplichting zelfs).
TekPub is ook interessant als je breder wilt kijken.
Ik heb met beide ervaring. Pluralsight heeft (vind ik) als nadeel dat het alleen Subscription is. Ik heb liever (o.a. zoals Peepcode) dat ik screencasts aanschaf & dan niet als ik eens een maand wat krapper zit in mijn geld dat ik niks kan kijken.
TekPub heb ik bijna alleen screencasts van gekocht.
Daarnaast (ander doelgroep maar toch) Railscasts & NSScreencast
Vandaag weer een hele dag kwijt geweest om de nasleep van een softwarebug (die nog steeds in de software zit) op te ruimen die al vóór livegang als geaccepteerd risico werd bestempeld door de Product Owners, hoewel ik met alle macht deze bug als top-prio issue heb willen laten oppakken.
Het vervelende is nog wel: het is niet dat ik dit éénmalig op productie moet rechtbreien, maar dat moet ik elke week weer opnieuw uitvoeren zolang de softwarebug nog niet opgelost is
Ook bij ons hebben ze last van de gedachte 'zolang de functionele impact maar klein is, dan krijgt het dus geen prio'. Binnenkort maar eens een gesprek aangaan met deze Product Owners, dat deze beslissing dus heeft gezorgd voor 32 uur extra werk in de maand zolang de bug nog aanwezig is, dan zullen ze hopelijk nu inzien dat het toch niet zo onverstandig is om ook issues met grote technische impact (meer) prioriteit te geven: zeker als we de risico's van te voren netjes hebben aangegeven.
Het vervelende is nog wel: het is niet dat ik dit éénmalig op productie moet rechtbreien, maar dat moet ik elke week weer opnieuw uitvoeren zolang de softwarebug nog niet opgelost is
Ook bij ons hebben ze last van de gedachte 'zolang de functionele impact maar klein is, dan krijgt het dus geen prio'. Binnenkort maar eens een gesprek aangaan met deze Product Owners, dat deze beslissing dus heeft gezorgd voor 32 uur extra werk in de maand zolang de bug nog aanwezig is, dan zullen ze hopelijk nu inzien dat het toch niet zo onverstandig is om ook issues met grote technische impact (meer) prioriteit te geven: zeker als we de risico's van te voren netjes hebben aangegeven.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Korben, Down en Ryur: bedankt!
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Damn RomeoJ, die bug kost dus ongeveer 1 dag per week aan opruimen? En dat tegen een uurloontje van 70-100 € (gefactureerd). Product Owner heeft geld over?
Damn, heb GTA IV gekocht (Want heb eindelijk een snelle pc) nadat ik hem eergister had gedownload om te kijken of ik hem wel vet vond.
Nu kan ik hem niet installeren want heb geen cd/dvd-speler in mijn computer. Dacht dat ik de code wel via Steam kon inwisselen maar dat kan dus niet. Dan maar weer de gecrackte versie opnieuw installeren, die had ik net meteen verwijderd
Nu kan ik hem niet installeren want heb geen cd/dvd-speler in mijn computer. Dacht dat ik de code wel via Steam kon inwisselen maar dat kan dus niet. Dan maar weer de gecrackte versie opnieuw installeren, die had ik net meteen verwijderd
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Ik kan echt helemaal niks met videotutorials. Ik kan het niet opbrengen om een paar minuten (laat staan een uur of meer) te gaan zitten kijken naar een video waarin wordt uitgelegd hoe iets werkt. Geef mij maar een flinke lap tekst of een PDF, dan haal ik daar zelf de informatie uit die ik nodig heb. 
De grootste bezwaren die ik heb tegen een video is het tempo (de uitleg gaat me te langzaam), dat ik moeilijk door de video kan skippen omdat ik niet weet welke mogelijk interessante dingen ik dan mis, en dat ik - als ik iets skip - moeilijk kan bepalen waar ik middenin val.
De grootste bezwaren die ik heb tegen een video is het tempo (de uitleg gaat me te langzaam), dat ik moeilijk door de video kan skippen omdat ik niet weet welke mogelijk interessante dingen ik dan mis, en dat ik - als ik iets skip - moeilijk kan bepalen waar ik middenin val.
We are shaping the future
Ik kijk meestal van die video's op 2x speed.Alex) schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 00:14:
Ik kan echt helemaal niks met videotutorials. Ik kan het niet opbrengen om een paar minuten (laat staan een uur of meer) te gaan zitten kijken naar een video waarin wordt uitgelegd hoe iets werkt. Geef mij maar een flinke lap tekst of een PDF, dan haal ik daar zelf de informatie uit die ik nodig heb.
* Ghehe is wel een fan van videotutorials.
Ik raak juist heel snel afgeleid door allerlei andere dingen als ik video-tuts zit te kijken, nee doe mij maar een lap tekst of pdf, het liefst nog met een table of contents e.d zodat ik er meteen midden in kan duiken. Ik lees toch al snel, en kan er ook beter informatie uit vissen dan bij een video-tut.
Ik vind video's ook niks, en ik probeer het echt nog steeds regelmatig. De spreker dwaalt af als ik net de diepte in wil, of duikt juist de diepte in als ik de basis nog niet helemaal begrijp. Doe mij maar tekst.
Om snel een principe te leren begrijpen zijn video's wel ideaal, plaatjes en animaties maken dan wel weer een hoop duidelijk.
Om snel een principe te leren begrijpen zijn video's wel ideaal, plaatjes en animaties maken dan wel weer een hoop duidelijk.
[ Voor 24% gewijzigd door CodeCaster op 23-05-2013 00:31 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Bij video's van Pluralsight is dat dan ook wel een must, die zijn vaak zo traaag. Maar ze coveren wel veel onderwerpen en gaan er vaak goed diep in.Ghehe schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 00:27:
[...]
Ik kijk meestal van die video's op 2x speed.Als er dan stukken zijn die wat moeilijker zijn, zet ik het effe op 1x of ga ik wat terug. Maar 95% van de tijd kan ik wel op dubbele snelheid kijken.
* Ghehe is wel een fan van videotutorials.
CSV importeren met een andere delimiter en je bent al een stuk verder?
Of gewoon kopiëren en plakken, werkt vaak ook redelijk. Wel even checken of je komma's, punten en datuminstellingen een beetje overeenkomen met wat het andere programma verwacht.
Heb je zoveel excepties dan? Je kan namelijk vanuit excel heel simpel naar een db sturen met een beetje VB(.net) Is niet heel ingewikkeld.Candanz schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 00:32:
![]()
Moet nu 2 jaar aan data(per dag per media uiting(a la 50+ mediauitingen) omzetten van excel naar een acces db, maar de tabellen krijg je niet goed als je ze in een naar een .CSV omzet, totaal verkeerd. Dus moet ik nu met de hand alles gaan overkloppen.. Gaap gaap.. En dit is pas een sheetje, daarna moet ik dit zelfde nog een keer doen maar dan met financiele data.
![]()
Gaap
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
dat word hem ook niet, want nu staan er leuk datums aan de linker kant, en de mediauiting namen aan de boven kant, alleen de database is zo ingericht dat ik met ID's werk, en per dag per id moet er een record worden weg geschreven.
Gewoon kopieren en plakken zit hem er ook niet in.
Terwijl dat juist zo moet zijn:
1-1-2012, {id}, 2,
2-1-2013, {id}, 1
Plus alle 0 waarden hoeven ook niet weggezet te worden.
etc, ja dr valt welt een scriptje voor te schrijven, maar daar ben ik weer te lui voor.
Gewoon kopieren en plakken zit hem er ook niet in.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Maanden;Weekblad voor Salland;De Weekkrant Dinkelland;Nieuwe Dinkellander;De driehoek;Weekblad de Koerier;Deventer Post;Hardenberg Nu / Dedemsvaart nu;Almeloos Week blad;Twente Ruiten Drie;Weekend Krant;Mond tot mond;Marktplaats;Speurders;Ebay;Via pand;Internet => webshop;Televisie/Youtube;Tubantia;West Twente;Haaksberger Koerier;Nieuwsblad Oldenzaal;Terugkomende Klant;Reclame op Auto;Buurtkadoos zo 01-januari-12;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0 ma 02-januari-12;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0 di 03-januari-12;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0 wo 04-januari-12;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0 do 05-januari-12;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0 vr 06-januari-12;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0 za 07-januari-12;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0 zo 08-januari-12;0;0;0;0;0;0;0;5;0;0;0;1;0;0;4;0;0;0;0;0;0;0;0;0 ma 09-januari-12;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;2;0;0;0;2;2;0;0;0;0;0;0;0;0 di 10-januari-12;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0 wo 11-januari-12;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;1;2;0;0;1;0;0;0;0;0;0;0;0;0 do 12-januari-12;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;3;0;0;0;3;0;0;0;0;0;0;0;0;0 vr 13-januari-12;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0 za 14-januari-12;0;0;0;0;0;1;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0;0 |
Terwijl dat juist zo moet zijn:
1-1-2012, {id}, 2,
2-1-2013, {id}, 1
Plus alle 0 waarden hoeven ook niet weggezet te worden.
etc, ja dr valt welt een scriptje voor te schrijven, maar daar ben ik weer te lui voor.
Beetje programmeur bakt er toch een scriptje voor. Hij/zij is immers te lui om het handmatig te doen
En CSV krijg je natuurlijk geen comments bij, die toch wel van belang zijn. Maar ja, het tikt wel aan in uren.
Groovy is ideal voor zulke situaties. Even een scriptje maken die de CSV parsed en dan naar de database schrijven. Van de week nog precies het zelfde zelfde gedaan. Alleen Dat waren ongeveer 8 miljoen records verspreid over een paar duizend files dus met de hand doen heb ik niet eens overwogen.
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Ja, zou je haast denken.HMS schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 22:28:
Damn RomeoJ, die bug kost dus ongeveer 1 dag per week aan opruimen? En dat tegen een uurloontje van 70-100 € (gefactureerd). Product Owner heeft geld over?
Terwijl het gebrek aan tijd en geld destijds de grootste bezwaren waren, wie weet leren ze er nu van. Nu weet ik niet hoe het financieel geregeld is, maar ik hoorde dat deze aftercare van een ander budget af gaat
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Zo ff ochtendje werken en vanmiddag paintballen. Lekker weer ervoor
Dan ben ik precies toch blij dat ik gewoon op mijn stoel kan blijven zitten vanmiddagEalanrian schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 07:59:
Zo ff ochtendje werken en vanmiddag paintballen. Lekker weer ervoor
RTFM!
Hmm, de file-shares van onze DEV-server zijn er spontaan mee gestopt...
beetje offtopic maar ik ben zelf wel erg fan van Sublime Text. Highlighting bij search werkt erg goed in Sublimesig69 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:16:
Desnoods exporteren naar csv, beetje handig find & replacen in notepad++, presto!
Multiple cursors!Kayr schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 10:29:
[...]
beetje offtopic maar ik ben zelf wel erg fan van Sublime Text. Highlighting bij search werkt erg goed in Sublime
nu nog een goede manier vinden om dit te laten werken onder Gnome3, waar deze hotkeys bezet zijn voor het switchen van workspaces
Gisteren een uur lopen zoeken waarom een XML werd afgekeurd volgens de xsd validatie, zonder resultaat.
Kijk er net nog eens naar en zie het in 5 minuten.
Zucht............
Kijk er net nog eens naar en zie het in 5 minuten.
Zucht............
Dat soort dingen ken ik. Gisteren +1 uur op zoek geweest naar een bug, deze ochtend in 5 minuten gevonden. Een malloc waarbij geen rekening werd gehouden met de grootte van het ding dat werd opgeslagen.pdebie schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 10:34:
Gisteren een uur lopen zoeken waarom een XML werd afgekeurd volgens de xsd validatie, zonder resultaat.
Kijk er net nog eens naar en zie het in 5 minuten.![]()
Zucht............
En na een herstart werkt het natuurlijk weer allemaal...Evilbee schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 10:00:
Hmm, de file-shares van onze DEV-server zijn er spontaan mee gestopt...
Is dat niet een van de basis beginselen?pdebie schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 10:34:
Kijk er net nog eens naar en zie het in 5 minuten.![]()
Zucht............
Blijf niet staren op code, neem even afstand en daarna lost het probleem zich vanzelf op.
RTFM!
Hier is het anders vandaag een gevalletje: "gister werkte het nog perfect, nu zijn er opeens bugs".
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Een collega van mij had wat wijzigingen doorgevoerd in een solution.
Build an sich is niet gebroken, maar - eenmaal lokaal gedeployed - werkt het ook niet meer.
Of ik even zelf handmatig even een aantal dependencies wilde uitzoeken; terug gekaatst onder het mom van: je zorgt maar dat de deployment package correct functioneert en volledig is.
Zucht... even iets anders op pakken totdat hij het gefixed heeft ...
Build an sich is niet gebroken, maar - eenmaal lokaal gedeployed - werkt het ook niet meer.
Of ik even zelf handmatig even een aantal dependencies wilde uitzoeken; terug gekaatst onder het mom van: je zorgt maar dat de deployment package correct functioneert en volledig is.
Zucht... even iets anders op pakken totdat hij het gefixed heeft ...
[ Voor 11% gewijzigd door Laurens-R op 23-05-2013 11:34 ]
Verwijderd
Van die multiple cursors ben ik ook een fan. Daarnaast kan ik alle Sublime Text gebruikers deze video aanbevelen:Gropah schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 10:34:
[...]
Multiple cursors!![]()
nu nog een goede manier vinden om dit te laten werken onder Gnome3, waar deze hotkeys bezet zijn voor het switchen van workspaces
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=TZ-bgcJ6fQo]
Verwijderd
Niet zomaar een Tweakblog hoor. Een van de betere imo: Rubinski's blogKayr schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:48:
Die was ik idd al eens op een tweakblog tegengekomen ja... goeie tut
OWJAAAHVerwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:53:
[...]
Niet zomaar een Tweakblog hoor. Een van de betere imo: Rubinski's blog
Met wel 3 posts!Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:53:
[...]
Niet zomaar een Tweakblog hoor. Een van de betere imo: Rubinski's blog
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Dat zou wel heel erg triest zijn; Microsoft heeft Apple voor zover ik weet ook niet aangeklaagd voor de soortgelijke lastercampagnes van Apple.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Net weer even verder gegaan met het inbouwen van wordpress op m'n website, wil mooie read more buttons toevoegen, kreeg ik een bugje doordat ik ze naar rechts float:

vervolgens wou ik het fixen, kreeg ik het zo:

Kvind ze wel mooi zo(de post-footer word nog aangepast);

De vraag is of ze in ie ook werken, inclusief de 'bug'Candanz schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:59:
Net weer even verder gegaan met het inbouwen van wordpress op m'n website, wil mooie read more buttons toevoegen, kreeg ik een bugje doordat ik ze naar rechts float:
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Best wel een leuk spotje. En het zou verkeerd zijn moest Apple Microsoft hier voor aanklagen. Ze hebben jarenlang zelf die "Hello, I'm a Mac, And I'm a PC"-ads zitten maken.
IE 9 werkt in ieder geval,Mattijs.id schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:05:
[...]
De vraag is of ze in ie ook werken, inclusief de 'bug'
FF 21
En de nieuwste chrome heb ik allemaal getest
En werkte allemaal naar behoren
Oké nu weer verder met een website die ik eigenlijk vandaag nog af zou willen maken. Gewoon omdat het kan
Haha ik zoek net even het adres van de wasstraat, heb m'n vriendin eens op pad gestuurt, en meteen begint m'n telefoon over afstanden naar...
Dus de nieuwe features zijn inderdaad al binnen in Chrome/Google Now/etc.
http://www.compileonline.com/compile_c_online.phpRadiant schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:28:
Voor de C-programmeurs; feast on this: http://pastebin.com/9BpuJrEK
Ik zag het iig niet
spoiler: Hint
WTF Google. Ik las de link, las de "ANSI C"-hint, deed rechtsklik -> Search, en wilde er "terminate string" achter zetten. Maakt 'ie er dit van:Radiant schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:28:
Voor de C-programmeurs; feast on this: http://pastebin.com/9BpuJrEK
Ik zag het iig niet

Maar vertel, wat is de oplossing?
Een workstation dat de gehele dag tussen 89 en 99% geheugengebruik schommelt op een Green-harddisk met 8 MB cache is ... traag!
Cheater
Maar dat is hem wel inderdaad
Hier op mijn werk ben ik ook de enige met een SSD.Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:50:
Een developer zonder SSD. Ga er eens snel eentje aanschaffen.
Mijn collega's werken op laptops/computers van de baas. Ik heb dit als bijbaan en werk op mijn eigen laptop
Heerlijk als ik ook soms mijn collega's hoor zeiken over de trage HDD
One workstation to rule them all.Verwijderd schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:50:
Een developer zonder SSD. Ga er eens snel eentje aanschaffen.
ik sta op 't punt om er zelf 1 in te drukken... gelijk met wat extra geheugen (2gig), maar zolang we hier nog 32bit XP draaien heeft dat niet veel zinCodeCaster schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:58:
[...]
One workstation to rule them all.Thuis heb ik al jaren een SSD, kan niet meer zonder, maar op m'n huidige opdracht willen ze er niet aan.
Owh daar ben ik ooit eens een keer ingestonken echt een WTF moment als je er achter komt
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Zat bij die warning ook echt zo te kijken van... huh... een fout in een comment regel...
??/
[ Voor 7% gewijzigd door Kayr op 23-05-2013 14:23 ]
Bezig met recursie in T-SQL: head explodes.
Het duurde bij mij alsnog een half uur voor ik, met dank aan de comment "a certain feature on or off" door had wat er nou zo bijzonder aan was
Ik zit bij mijn huidige klus met een Pentium (!) E5800 met 4GB RAM, en zit regelmatig met 3 of 4 visual studio instanties te stoeien.CodeCaster schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:58:
[...]
One workstation to rule them all.Thuis heb ik al jaren een SSD, kan niet meer zonder, maar op m'n huidige opdracht willen ze er niet aan.
Je leert er geduld door hebben zeg maar....
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Net begonnen met een nieuw technisch ontwerp. Helaas zijn er geen use-cases, want de klant snapt die niet.
Ik heb nu alleen swimlanes en een document van 20 pagina's met lappen tekst
Ik heb nu alleen swimlanes en een document van 20 pagina's met lappen tekst
ik ruik een banaan
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Liever een banaan dan een sinasappelGamebuster schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:58:
ik ruik een banaan
Met FancyCache zou je het overtollige geheugen kunnen gebruiken als een soort cache/buffer voordat er op de HDD wordt geschreven en gelezen.Kips schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 14:05:
[...]
ik sta op 't punt om er zelf 1 in te drukken... gelijk met wat extra geheugen (2gig), maar zolang we hier nog 32bit XP draaien heeft dat niet veel zin
Heb het ooit op m'n eigen systemen geinstalleerd. Hoewel de lab tests (met de verschillende tooling) echt grote verbeteringen liet zien op m'n systeem, merkte ik er in de praktijk weinig van. Maar heb dan ook overal al een SSD in zitten met genoeg geheugen.
Wellicht dat het een groter merkbaar verschil heeft bij systemen met een HDD.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Gaat dat niet gewoon in de weg zitten van de al aanwezige disk cache?Jan_V schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:44:
[...]
Met FancyCache zou je het overtollige geheugen kunnen gebruiken als een soort cache/buffer voordat er op de HDD wordt geschreven en gelezen.
Krijg net te horen dat de artikelcodes die we nu hanteren in ons ordersysteem (momenteel 5 cijfers lang) aangepast gaan worden naar een nieuw systeem van 11 alfanumerieke tekens. 6 juni moet het live.
Planning? eeeeeehhhhhh
* PdeBie Ziet allerlei aanpassingen in textboxen, validaties, stored procedures in een aantal systemen aankomen.
Toch leuk als ze bij een andere afdeling ineens met zoiets komen, zonder eerst met ICT te overleggen.
Planning? eeeeeehhhhhh
* PdeBie Ziet allerlei aanpassingen in textboxen, validaties, stored procedures in een aantal systemen aankomen.
Toch leuk als ze bij een andere afdeling ineens met zoiets komen, zonder eerst met ICT te overleggen.
[ Voor 32% gewijzigd door PdeBie op 23-05-2013 16:28 ]
nee het is donderdag
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Een zonnige donderdag! Dat is tegenwoordig ook het vermelden waard...
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Welke zon? Telkens als de zon door de wolken piept, gaat hier de automatische zonnewering naar omlaag
En dan nog eens gecombineerd met een lamp die werkt op basis van een sensor, en de sensor ziet mij gewoon niet zitten waardoor ik ofwel in het donker zit ofwel om de 5min moet zwaaien naar de sensor
"Welkom in het huis van de toekomst!"Otherside1982 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 16:42:
Welke zon? Telkens als de zon door de wolken piept, gaat hier de automatische zonnewering naar omlaagEn dan nog eens gecombineerd met een lamp die werkt op basis van een sensor, en de sensor ziet mij gewoon niet zitten waardoor ik ofwel in het donker zit ofwel om de 5min moet zwaaien naar de sensor
iOS developer
Oef het schiet weer niet op hier, afbeeldingen in een slider die door de gebruiker aan te passen is. Met afbeeldingen die verschillend zijn in afmeting en dan werkt vertical-align: bottom; niet terwijl de parent netjes een hoogte heeft...
misschien helpt dit artikelTheNephilim schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 17:42:
Oef het schiet weer niet op hier, afbeeldingen in een slider die door de gebruiker aan te passen is. Met afbeeldingen die verschillend zijn in afmeting en dan werkt vertical-align: bottom; niet terwijl de parent netjes een hoogte heeft...
http://css-tricks.com/centering-in-the-unknown/
Ah nice, thanks! Heb het al opgelost met position: absolute; bottom: 0;, maar ik ga je linkje zeker opslaan. Kan nog wel eens handig zijn.kaesve schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 17:59:
[...]
misschien helpt dit artikel
http://css-tricks.com/centering-in-the-unknown/
Ze hebben dan wel weer in hun php runtime de phpinfo() functie geblokkeerddev10 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:06:
[...]
Ook tof dat je daar gewoon fopen /etc/passwd kunt doen.
Omgekeerd hierCandanz schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 00:29:
Ik raak juist heel snel afgeleid door allerlei andere dingen als ik video-tuts zit te kijken, nee doe mij maar een lap tekst of pdf...
Heb ik ook vaak voor. Of dat ze zeggen "There's a whole lot more to learn about X but that's for another course" en dat die course dan nog moet gemaakt worden of misschien nooit zal gemaakt worden. Ben ik vet mee.CodeCaster schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 00:29:
De spreker dwaalt af als ik net de diepte in wil, of duikt juist de diepte in als ik de basis nog niet helemaal begrijp.
Heb enkel de Maven Fundamentals gekeken en dat viel toch wel wat tegen. Spreker was niet enthousiast (of kwam toch niet heel gemotiveerd over) en uiteindelijk bitter weinig bijgeleerd. Of hij legde het niet uit of hij beschouwde het als een advanced topic dat niet in de "Fundamentals"-course thuishoorde.Megamind schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 00:32:
[...]
Bij video's van Pluralsight is dat dan ook wel een must, die zijn vaak zo traaag. Maar ze coveren wel veel onderwerpen en gaan er vaak goed diep in.
Heb zelf vooral dingen gekeken van MIT en van lynda.com. Lynda.com maakt wel hele goede video's qua kwaliteit maar qua leerstof blijven ze meestal plakken bij de basics (op zowat alle programmeertopics).
Ik heb zojuist na een week code herorganiseren en een paar dagen tegen bugs aanlopen alles weer perfect draaiend doordat ik 1 regel code vergeten was en nu net heb toegevoegd. Voelt goed.
Ik denk dat het moeilijk is om dieper te gaan, veel meer dan de basics uitleggen zal moeilijk zijn, je moet immers het inzicht krijgen om er iets van te leren.Ghehe schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 18:31:
[...]
Heb zelf vooral dingen gekeken van MIT en van lynda.com. Lynda.com maakt wel hele goede video's qua kwaliteit maar qua leerstof blijven ze meestal plakken bij de basics (op zowat alle programmeertopics).
Tot nu toe geen problemen mee gehad, maar ook weinig gemerkt van de performance winst.PrisonerOfPain schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 15:51:
[...]
Gaat dat niet gewoon in de weg zitten van de al aanwezige disk cache?
Ze hebben op de site een heel basale uitleg, ik snapte het in ieder geval niet goed.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Hou jij het nog een beetje uit daar in Stockholm?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Prima eigenlijk, kwa werk zit ik hier prima eigenlijk. Genoeg afwisseling, een hoop games die er aan zitten te komen en leuke taken om te doen.oisyn schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 22:35:
[...]
Hou jij het nog een beetje uit daar in Stockholm?
Ow en dikke rellen hier
En een forkbomb werkt ook niet.Robbiedobbie schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 18:31:
[...]
Ze hebben dan wel weer in hun php runtime de phpinfo() functie geblokkeerd
Ja dat is waar ik eigenlijk op doelde
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Heb verder alleen vanuit nederland nog maar mee gekregen dat er rellen zijn hier, lees geen zweedse kranten verder.
Ik zie voor de verandering de zon eens opkomen omdat ik vroeg uit bed ben ipv dat ik nog naar bed moet gaan
Ik lees graag, en nog grager over boeiend materiaal. Ik heb er echt geen moeite mee als er nog veel te lezen is, plus bij een video zie je ook hoe lang die duurtGhehe schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 18:31:
[...]
Omgekeerd hierMeestal omdat ik weet wat er gaat komen bij geschreven tekst (of hoeveel het nog is en dan werkt dat soms demotiverend (al is dit meer bij schoolboeken/pdf's van school)) en dat heb ik minder bij lange video's waar ik niet weet wat er gaat komen dus blijf ik kijken.
Het zonnetje schijnt, laat de werkdag maar beginnen 
...
* Tux start HP Quality Center
...
laat maar
...
* Tux start HP Quality Center
...
laat maar
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.