Vet! Assembly 1:1 over geheveld uit een andere solution en deze functioneerde meteen correct in de nieuwe solution. Dan ben je toch een beetje trots op je werk/architectuur uit het verleden... Lekker schoon en geen rare references over en weer
Dan zit het inderdaad netjes in elkaar!Laurens-R schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 15:27:
Vet! Assembly 1:1 over geheveld uit een andere solution en deze functioneerde meteen correct in de nieuwe solution. Dan ben je toch een beetje trots op je werk/architectuur uit het verleden... Lekker schoon en geen rare references over en weer
Verklaar u nader......Woy schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 15:05:
[...]
Is dat niet nogal zinloos als je DataContext toch al meteen disposed wordt?
Als je object tracking aanzet, heeft dat weinig nut, omdat je de data context die de objecten trackt, onmiddellijk weer disposet, waardoor de originele waarden gelijk weer 'vergeten' worden.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Om deferredLoading te kunnen gebruiken dient object tracking aan te staan. Anders kan ik relationele objecten (bijvoorbeeld een Order.Article) niet aanroepen. Of zou ik dit dan beter met eager loading (LoadWith) kunnen doen? Het gaat mij namelijk niet zo zeer om de wijzigingen te volgen, maar om de relationele objecten te kunnen ophalen.
[ Voor 20% gewijzigd door PdeBie op 14-05-2013 15:47 ]
Inderdaad wat Korben zegt. En DeferredLoading zal ook lastig gaan als je datacontext al niet meer beschikbaar is.
Om deferred loading te doen zal je datacontext ook nog beschikbaar moeten zijn op het moment dat je loading plaats gaat vinden. Dat is nu dus sowieso al niet meer het geval.pdebie schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 15:45:
Om deferredLoading te kunnen gebruiken dient object tracking aan te staan. Anders kan ik relationele objecten (bijvoorbeeld een Order.Article) niet aanroepen. Of zou ik dit dan beter met eager loading (LoadWith) kunnen doen?
[ Voor 69% gewijzigd door Woy op 14-05-2013 15:47 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Kijk eens naar het UnitOfWork/Repository pattern. Je DataContext is in feite je UnitOfWork ( Of bevat in ieder geval de state van je entities binnen je UoW )
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Nee ik krijg ze ook wel eens.Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 14:50:
Zou het te maken kunnen hebben met het feit dat ik Google van uit het buitenland bezoek?
iOS developer
"Privé: Groep A (0, 0),".replace(/(\([0-9]+\, [0-9]+\))/i, ''); zou toch die laatste "(0, 0)," weg moeten halen, of ben ik nou gek 
Kleine dingen kunnen zoveel tijd kosten, een ander zit je dan echt aan te kijken; "Ben je dáár zo lang mee bezig geweest?"
Edit: Het is dan wel zo logisch om het resultaat terug te stoppen
Kleine dingen kunnen zoveel tijd kosten, een ander zit je dan echt aan te kijken; "Ben je dáár zo lang mee bezig geweest?"
[ Voor 12% gewijzigd door TheNephilim op 14-05-2013 16:50 ]
Gewoon alles na de laatste '(' weghalen en ook het laatste karakter van die nieuwe stringTheNephilim schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 16:43:
"Privé: Groep A (0, 0),".replace(/(\([0-9]+\, [0-9]+\))/i, ''); zou toch die laatste "(0, 0)," weg moeten halen, of ben ik nou gek
Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
* Creepy wijst weer eens naar z'n sig
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Het werkt toch ook redelijk? Alleen die laatste komma vergeet je nog.

http://regexpal.com/ -> regex schrijven met highlighting in voorbeeldgegevens.

[ Voor 25% gewijzigd door _js_ op 14-05-2013 17:00 . Reden: linkje toegevoegd ]
Vandaag ook nog geantwoord op een vraag op SO.. Probleem was uiterst simpel op te lossen met een stukje eenvoudige string manipulatie, maar nee hoor; meteen met drie verschillende reguliere expressies het probleem te lijf gaan. Resultaat: het werkt wel maar is compleet onleesbaar en minder goed te onderhouden.
Reguliere expressies zijn leuk maar sommige devvers gebruiken ze véél te vaak.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
En sommige niet vaak genoeg. Soms is het gewoon nuttiger om een reeks .substr & .find's te vervangen met een simpele regexp.Cloud schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 16:59:
Zal wel wat minder vaak voorkomen lijkt me, maar het is een kwestie van de right tool for the right job inderdaad
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Haha, ja hij deed het ook. Ik vergat alleen het resultaat terug te stoppen, dus dat had natuurlijk weinig zin zo
Het moest wel met regex, de twee nullen kunnen elk willekeurig getal zijn, evenals de tekst ervoor. Dank voor de steun overigens 
Duidelijke tester trouwens: http://scriptular.com/
[ Voor 11% gewijzigd door TheNephilim op 14-05-2013 17:04 ]
Dan nog kan je toch deze oplossing gebruiken:TheNephilim schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 17:03:
Het moest wel met regex, de twee nullen kunnen elk willekeurig getal zijn, evenals de tekst ervoor.
thof schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 16:52:
Gewoon alles na de laatste '(' weghalen en ook het laatste karakter van die nieuwe string
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Ouch, dat heb ik ook geregeld. Helemaal flippen omdat het niet doet wat ik wil, blijk je op een immutable/functie object aan het klussen te zijn zonder eventjes het resultaat mee te nemenTheNephilim schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 17:03:
Haha, ja hij deed het ook. Ik vergat alleen het resultaat terug te stoppen, dus dat had natuurlijk weinig zin zoHet moest wel met regex, de twee nullen kunnen elk willekeurig getal zijn, evenals de tekst ervoor. Dank voor de steun overigens
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Verwijderd
In welke taal staat jouw browser? Dat lijkt wel Zuid-Afrikaans?_js_ schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 16:58:
Het werkt toch ook redelijk? Alleen die laatste komma vergeet je nog.
[afbeelding]
Volgens mij is het FryskVerwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 17:22:
[...]
In welke taal staat jouw browser? Dat lijkt wel Zuid-Afrikaans?
Is ook ver weg, maar dan de andere kant uit
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Verwijderd
Daar had ik ook aan gedacht. Toch maar een raar taaltje als je het mij vraagt.Gertjan. schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 17:25:
[...]
Volgens mij is het Frysk
Is inderdaad Frysk, heb ik ook..Gertjan. schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 17:25:
[...]
Volgens mij is het Frysk
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Zo. Aan de Haskell. Eens dat functionele paradigma proberen te begrijpen
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Ik heb zelf deze gelezen: http://learnyouahaskell.com/kenneth schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 20:11:
Zo. Aan de Haskell. Eens dat functionele paradigma proberen te begrijpen
Ah, thanks! Ik ben nu bezig met Real World Haskell maar zal deze ook even bekijken!

Dit bevalt me nu al
Haskell:
1
2
| let factors i = filter (\j mod i j == 0) [2..(i-1)] let isPrime i = null (factors i) |
Dit bevalt me nu al
[ Voor 46% gewijzigd door kenneth op 14-05-2013 20:35 ]
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Yuk, haskell. Ja het is bloedje snel en voor wat basale informatie bewerking is het prima, maar op een gegeven moment moest ik er een compiler mee schrijven
Ik heb Learn you a haskell geprobeerd door te werken, maar ik snapte op een gegeven moment dingen niet. Ze namen van een aantal belangrijke dingen aan dat de lezer deze wel zou snappen, maar dat was dus niet zo in mijn geval. Altijd jammer als auteurs bepaalde simpele maar hele belangrijke dingen weglaten omdat ze zelf precies snappen hoe het werkt. Een newbie weet dat soort dingen echter niet en loopt meteen vast.
Ik heb nu Real World Haskell van OReilly op de plank staan. Ziet er goed uit, maar het komende jaar geen tijd voor
Overigens liep ik op Expert F# 2.0 ook vast. Toen maar Programming F# 3.0 van OReilly aangeschaft, maar wederom staat die op de plank, en komt in m'n rangorde pas ná Haskell om te leren
Ik heb nu Real World Haskell van OReilly op de plank staan. Ziet er goed uit, maar het komende jaar geen tijd voor
Overigens liep ik op Expert F# 2.0 ook vast. Toen maar Programming F# 3.0 van OReilly aangeschaft, maar wederom staat die op de plank, en komt in m'n rangorde pas ná Haskell om te leren
[ Voor 15% gewijzigd door Avalaxy op 14-05-2013 20:43 ]
Ik kreeg laatst een mailtje van het bedrijf waar ik mijn afstudeeropdracht heb gedaan met de vraag of ik nog op zoek ben naar werk. Op zoek niet, maar kan altijd kijken wat er te halen valt
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
Volgens mij mis je daar een -> token, en returnt isPrime onterecht True voor getallen lager dan 2.kenneth schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 20:28:
Haskell:
1 2 let factors i = filter (\j mod i j == 0) [2..(i-1)] let isPrime i = null (factors i)
Om nog maar te zwijgen van 't feit dat 't niet zo efficient is (probeer: isPrime 1000000007). Dit is al beter:
Haskell:
1
| isPrime i = i > 1 && all (\j -> mod i j > 0) (takeWhile (\j -> j*j <= i) [2..]) |
Het is in Haskell heel makkelijk om code te schrijven die er mooi uitziet maar die niet werkt zoals je verwacht. Zie bijvoorbeeld ook: The Genuine Sieve of Eratosthenes (PDF).
edit:
Overigens kun je bovenstaande code ook wel aardig herschrijven naar:
Haskell:
1
| isPrime i = i>1 && all ((>0).mod i) (takeWhile ((<=i).(^2)) [2..]) |
... wat mogelijk eleganter is omdat alle variabelen (behalve i) geëlimineerd zijn.
[ Voor 56% gewijzigd door Soultaker op 14-05-2013 21:09 ]
Dat hij niet zo heel efficient was kwam ik al gauw achter ja
Van jouw voorbeelden en die whitepaper kan ik nog niet veel maken, dus ik bookmark je post even en kijk er over drie avonden nog eens naar
Zo. Eerste examen gehad, vandaag via een vriend gratis een domeinnaampje kunnen krijgen
. Dat betekent dat ik nu eindelijk echt eens motivatie heb gevonden voor het schrijven van een CMS voor de site van een vriend van me op dat domeinnaam.
Hij loopt te zeuren dat hij allemaal dingen wilt en een simpel WordPress installatie is nogal lastig te bewerken.
Hij loopt te zeuren dat hij allemaal dingen wilt en een simpel WordPress installatie is nogal lastig te bewerken.
Het lijkt mij eerlijk gezegd zeer sterk dat je eisen hebt die Wordpress niet kan vervullen..Martindo schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 21:53:
Zo. Eerste examen gehad, vandaag via een vriend gratis een domeinnaampje kunnen krijgen. Dat betekent dat ik nu eindelijk echt eens motivatie heb gevonden voor het schrijven van een CMS voor de site van een vriend van me op dat domeinnaam.
Maarja elke programmeur maakt een CMS een keer in zijn begindagen
Nou ja, ik zocht nogal alles op plugins voor wordpressMegamind schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 21:55:
[...]
Het lijkt mij eerlijk gezegd zeer sterk dat je eisen hebt die Wordpress niet kan vervullen..
Er moet toch een keer een goed 'product' op me portfolio staanMaarja elke programmeur maakt een CMS een keer in zijn begindagen
FixedMegamind schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 21:55:
[...]
Maarja elke programmeur webdeveloper maakt een CMS een keer in zijn begindagen
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
Grrr
Vanmiddag een simpel batchje geschreven, testen, faal, testen, faal, testen, faal
Uiteindelijk zoeken op internet, nadat ik het probleempunt gevonden had, namelijk het start commando, nodig voor een wait for return.
dus ik had:
Wat blijkt, ja er zit een bug in start, je moet /wait en /b omdraaien...
Once on a blue monday, microsoft created start, and many more hidden adventures for you to find out
Vanmiddag een simpel batchje geschreven, testen, faal, testen, faal, testen, faal
Uiteindelijk zoeken op internet, nadat ik het probleempunt gevonden had, namelijk het start commando, nodig voor een wait for return.
dus ik had:
start "" /D%~dp0 /wait /b "setup.exe" /blaatarguments
Wat blijkt, ja er zit een bug in start, je moet /wait en /b omdraaien...
Once on a blue monday, microsoft created start, and many more hidden adventures for you to find out
[ Voor 5% gewijzigd door Ellos op 14-05-2013 22:17 ]
Ik wil een plugin maken voor XBMC, maar dat moet in Python
Nooit wat mee gedaan, eerst maar eens kijken of we dat in Visual Studio aan de gang krijgen
Alleen als het geen Visual Studio Express is, helaassig69 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 22:17:
Ik wil een plugin maken voor XBMC, maar dat moet in PythonNooit wat mee gedaan, eerst maar eens kijken of we dat in Visual Studio aan de gang krijgen
Wat voor plugin ga je bouwen?
Ik heb Premium
. Ik erger me er aan dat ik niet op afstand een update van m'n media library kan triggeren (en scannen bij startup of om de x uur wil ik ook niet). Ik kan via m'n persoonlijke "management portal" al al m'n computers op afstand aan en uit zetten, dus ik zit er aan te denken om een script te maken die ik via tcpip of http of whatever aan kan roepen, die op zijn beurt de scan aanroept, library cleaned en het aparaat weer standby zet. Moet lukken denk ik.
[ Voor 6% gewijzigd door sig69 op 14-05-2013 22:30 ]
Verwijderd
gewoon json rpc command erop af vuren...
..druk en zetfouten voorbehouden.
/me is zojuist weer begonnen aan zijn XMBC controller. Zodat je met het toetsenbord op een laptop/desktop fatsoenlijk xmbc kan besturen. Project heeft 3 maanden in de ijskast gezeten, maar ik ben de contest nu wel zo'n beetje zat
code:
1
| "{"jsonrpc": "2.0", "method": "VideoLibrary.Scan", "id": 1}" |
..druk en zetfouten voorbehouden.
/me is zojuist weer begonnen aan zijn XMBC controller. Zodat je met het toetsenbord op een laptop/desktop fatsoenlijk xmbc kan besturen. Project heeft 3 maanden in de ijskast gezeten, maar ik ben de contest nu wel zo'n beetje zat
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2013 22:45 ]
Volgens mij is die library update wel op afstand te triggeren hoor, zolang je apparaat bereikbaar is natuurlijk. Sickbeard (automatisch tv series downloaden) doet dit namelijk ook
Daar zou je dus niet per se een xbmc addon voor nodig hebben lijkt mij.
Of je de clean ook remote kunt triggeren weet ik niet, vermoed van niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Cloud op 14-05-2013 22:32 ]
Verwijderd
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=JSON-RPC_API/v6 kan wel.Cloud schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 22:31:
Als je er niet uitkomt met de json rpc geef je maar een gil...
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2013 22:34 ]
Hmm dat kan ook natuurlijk. Maar dan gaat ie weer niet automatisch in standby. Keuzes keuzes, de simpele oplossing, of de hele avond lekker klooien met nieuw spul?
Verwijderd
Ik weet niet waar je XMBC op heb draaien. Maar mijn device ondersteunt niet eens stand-by
Je kan natuurlijk 'gewoon' een wake-on-lan triggeren, updaten, en dan weer suspenden door wat oersimpele IP pakketjes te verzenden.
Edit: IP niet HTTP.
Je kan natuurlijk 'gewoon' een wake-on-lan triggeren, updaten, en dan weer suspenden door wat oersimpele IP pakketjes te verzenden.
Edit: IP niet HTTP.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2013 22:37 ]
Ik doe nu ook een wake on lan inderdaad, en dan gaat ie na een tijdje scannen en na nog een tijdje weer standby. Ik wil dit proces verkorten: wake on lan, scan, clean, standby. Ik zie dat die json rpc api ook vrij uitgebreid is, en sopport heeft voor websockets en scan started, finished en dergelijk allemaal ondersteund dus dat ziet er goed uit, thanks voor de tip!
Python
wilden net op het forum van onze clubsite een database backup terug zetten.
database is maar 170Mb groot en nu moeten we hem al in delen terug zetten.
Blij dat iemand anders dit doet, want mijn mening over PhpMyAdmin blijft hetzelfde: meuk!
Blij dat iemand anders dit doet, want mijn mening over PhpMyAdmin blijft hetzelfde: meuk!
Verwijderd
Ik vind PhpMyAdmin wel leuk werken voor kleine hobbyprojectjes. Heb er tot nu toe altijd alles mee kunnen doen wat ik wil. Maar sinds ik met Ruby On Rails werk gaat alles via de Rails consolepdebie schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 22:42:
Mja, onze clubsite begon ook als hobby maar is beetje uitgegroeid tot dagelijks werk. Helaas is PhpMyAdmin hier blijkbaar niet tegen opgewassen.
Mijn 'collega' is nu bezig met het handmatig uploaden van de losse delen van max. 32Mb elk.
Blij dat ik op mijn werk met MsSql werk haha
Mijn 'collega' is nu bezig met het handmatig uploaden van de losse delen van max. 32Mb elk.
Blij dat ik op mijn werk met MsSql werk haha
Want de limiet van 32MB is ook echt de schuld van PHPMyAdmin toch? (hint: nee)
Al is het wel storend als een hoster een wat karige installatie heeft staan die niet echt aan compressieformaten doet. Anders past er best veel sql in een bz2-bestand.
Al is het wel storend als een hoster een wat karige installatie heeft staan die niet echt aan compressieformaten doet. Anders past er best veel sql in een bz2-bestand.
Ik heb geen idee. Ik ben geen php / my sql kenner.dcm360 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 22:52:
Zal inderdaad vast wel ergens te configureren zijn (mag ik wel hopen althans
Lijkt mij een filesizelimit in php.ini te zijn.dcm360 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 22:52:
Maar dan heb je weer een kans dat je tegen een geheugenlimiet aanloopt bij het uitpakken.Al is het wel storend als een hoster een wat karige installatie heeft staan die niet echt aan compressieformaten doet. Anders past er best veel sql in een bz2-bestand.
We are shaping the future
Ja hoor, regex aan de ene kant, haskell aan de andere kant, maar Frysk is het vreemde taaltje. Programmeurs...Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 17:33:
[...]
Daar had ik ook aan gedacht. Toch maar een raar taaltje als je het mij vraagt
Ik ben meer verbaasd dat er überhaupt iemand is die software in het Fries draait.
(Frysk is trouwens geen Nederlands woord.)
(Frysk is trouwens geen Nederlands woord.)
Natuurlijk draai ik mijn programma's in het Frysk wanneer dat kan, dat is mijn eerste taal. Net zoals een Frans sprekend iemand Franstalige software gebruikt. Ik kan ook wel Nederlands, Engels, Duits, etc. lezen en schrijven, en ik heb ook programma's in dat soort talen, maar het liefst gebruik ik gewoon mijn eigen taal.
offtopic:
Frysk is net als überhaupt en software gewoon een Nederlands woord, het moet alleen nog even inburgeren zodat het ook in de woordenboeken komt
Frysk is net als überhaupt en software gewoon een Nederlands woord, het moet alleen nog even inburgeren zodat het ook in de woordenboeken komt
Oei, een fundamentalist. Gelijk de kop indrukken! Frysk is net als Français, Deutsch en English geen Nederlands woord_js_ schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 01:59:
offtopic:
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Maar dan kom je dan ook wel met een voorbeeld. Fransen zijn idd net zo chauvinistich als Friezen_js_ schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 01:59:
Natuurlijk draai ik mijn programma's in het Frysk wanneer dat kan, dat is mijn eerste taal. Net zoals een Frans sprekend iemand Franstalige software gebruikt.
[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 15-05-2013 02:48 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Eens. Ik vind het ook verschrikkelijk al die vertaalde software. Zie je weer een screenshot van iemand met een Franse Visual Studio waarin alles echt achterlijke benamingen heeft
Ik vind het er om eerlijk te zien vrij dom uitzien, het wekt bij mij een beetje het gevoel op dat je geen Engels kunt en het dus maar per sé vertaald moet krijgen om het te kunnen snappen. Daarnaast pak je niet de enorme kans om beter te worden in Engels. Juist door het dag in dag uit te gebruiken leer je zo'n taal.
De enige plek waar ik iets anders dan Engels wil zien in Visual Studio is in .resx files. Maar goed alles in het Engels doen is wel iets wat volgens mij vooral in Nederland en Scandinavische landen voorkomt buiten de traditioneel Engelssprekende landen. Dat je domeinmodel en variabelenamen ook in het Engels zijn is daar buiten niet zo vanzelfsprekend, ook niet in landen waar jongere mensen uitstekend Engels spreken zoals Duitsland.
iOS developer
Met het verschil dat er toch nog horden Fransen zijn die nauwelijks Engels kunnen lezen, terwijl ik de eerste Fries die geen vloeiend Nederlands spreekt maar wél met een computer overweg kan nog moet tegenkomen.
Dat je software vertaalt voor gebruikers die simpelweg geen Engels spreken daar kan ik nog inkomen, ook voor Nederlandstalige gebruikers (we zijn niet allemaal software developers die met het internet zijn opgegroeid) maar lokaliseren in het Fries lijkt me ongeveer zo zinnig als een encyclopedie in het Nedersaksisch beginnen.
Verwijderd
Mijn software staat ook altijd in het Engels ingesteld. Een mede-stagair hier is afkomstig van Brussel en heeft al zijn software in het Frans staan. Dat ziet er gewoon achterlijk uit. Als hij een probleem heeft, zoekt hij het ook in het Frans op ipv in het Engels
Mwah dat iemand anders het in een andere taal draait vind ik niet zo ergAvalaxy schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 02:57:
Eens. Ik vind het ook verschrikkelijk al die vertaalde software. Zie je weer een screenshot van iemand met een Franse Visual Studio waarin alles echt achterlijke benamingen heeftIk vind het er om eerlijk te zien vrij dom uitzien, het wekt bij mij een beetje het gevoel op dat je geen Engels kunt en het dus maar per sé vertaald moet krijgen om het te kunnen snappen. Daarnaast pak je niet de enorme kans om beter te worden in Engels. Juist door het dag in dag uit te gebruiken leer je zo'n taal.
Nothing to see here!
Objectverwijzing is niet op een exemplaar van een object ingesteld.
Klinkt allemaal hartstikke logisch toch?Een groep van toepassingen is een configuratie waarmee u een of meer toepassingen aan een of meer werkprocessen toewijst.
Een Nedersaksische encyclopedie kan ik me nog wel wat bij voorstellen. Taal is niet alleen een louter functioneel iets, het identificeert ook.
Verwijderd
Een collega vertelde mij gisteren dat hij soms comments schrijft in het RussischRutix schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 08:28:
[...]
Mwah dat iemand anders het in een andere taal draait vind ik niet zo ergmaar meestal als ze dat doen worden de Method namen en comments enzo ook in die taal geschreven en dat vind ik heel wat erger
Gelukkig enkel voor hobbyprojecten
/me voelt discussie over het al dan niet vertalen van domeintermen aankomen
Je vergeet de Limburgse wikipediaSoultaker schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 03:30:
[...]
Met het verschil dat er toch nog horden Fransen zijn die nauwelijks Engels kunnen lezen, terwijl ik de eerste Fries die geen vloeiend Nederlands spreekt maar wél met een computer overweg kan nog moet tegenkomen.
Dat je software vertaalt voor gebruikers die simpelweg geen Engels spreken daar kan ik nog inkomen, ook voor Nederlandstalige gebruikers (we zijn niet allemaal software developers die met het internet zijn opgegroeid) maar lokaliseren in het Fries lijkt me ongeveer zo zinnig als een encyclopedie in het Nedersaksisch beginnen.
popcorn.gifkenneth schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 08:31:
/me voelt discussie over het al dan niet vertalen van domeintermen aankomen
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Verwijderd
Ik vraag mij af in hoeverre dat gebruikt wordt. Zelfs wanneer je het dialect spreekt, lijkt het me nog steeds moeilijker om te lezen in vergelijking met het gewone Nederlands / Engels.RobertMe schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 08:44:
[...]
Je vergeet de Limburgse wikipedia. En dat is niet eens een officiële taal, waar Fries dat wel is. Bij de Limburgse wiki (niet dat ik daar normaal/ooit op kom) merk je ook al snel dat Limburgs een echt dialect is waarbij zo ong. ieder dorp zijn eigen variant heeft, waardoor ik toch regelmatig een zin twee keer moet lezen om te begrijpen wat er überhaupt staat.
Ik denk dat het daarbij ook vooral gaat om het in stand houden van de taal. Er zijn ook vele plaatsen die een eigen "woordenboek" hebben met dialect van die plaats naar Nederlands. Ook dat gaat voornamelijk om de waarde die het, voor die mensen aldaar, heeft. Zelf praat ik ook altijd Limburgs, tegen andere Limburgers, maar het zou echt niet in mij opkomen om maar een woord in het Limburgs te schrijven. Ik zou het ook niet eens kunnen omdat ik voor sommige klanken niet eens weet hoe het te schrijven (veel met accenten en trema's, that is).Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 08:46:
[...]
Ik vraag mij af in hoeverre dat gebruikt wordt. Zelfs wanneer je het dialect spreekt, lijkt het me nog steeds moeilijker om te lezen in vergelijking met het gewone Nederlands / Engels.
Verwijderd
/me las de laatste zin ineens met een limburgs accentRobertMe schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 08:51:
[...]
Ik denk dat het daarbij ook vooral gaat om het in stand houden van de taal. Er zijn ook vele plaatsen die een eigen "woordenboek" hebben met dialect van die plaats naar Nederlands. Ook dat gaat voornamelijk om de waarde die het, voor die mensen aldaar, heeft. Zelf praat ik ook altijd Limburgs, tegen andere Limburgers, maar het zou echt niet in mij opkomen om maar een woord in het Limburgs te schrijven. Ik zou het ook niet eens kunnen omdat ik voor sommige klanken niet eens weet hoe het te schrijven (veel met accenten en trema's, that is).
Bigdump.php voor sql imports beter dan phpmyadmin. Hakt het zelf in stukjes op en verstuurd het via AJAX dacht ik.pdebie schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 22:42:
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Goed idee! Dat doe ik nu nog niet, maar die kunnen natuurlijk ook allemaal in het FryskRutix schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 08:28:
[...]
Mwah dat iemand anders het in een andere taal draait vind ik niet zo ergmaar meestal als ze dat doen worden de Method namen en comments enzo ook in die taal geschreven en dat vind ik heel wat erger
Trouwens ik kan wel begrijpen dat je je ide in het Engels hebt staan ivm met uitleg en foutmeldingen enzo, maar de meeste Nederlanders die ik ken hebben hun office toch graag in het Nederlands.
Verwijderd
De meeste Nederlanders die je kent zijn geen devvers_js_ schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 09:42:
[...]
Goed idee! Dat doe ik nu nog niet, maar die kunnen natuurlijk ook allemaal in het Frysk
Trouwens ik kan wel begrijpen dat je je ide in het Engels hebt staan ivm met uitleg en foutmeldingen enzo, maar de meeste Nederlanders die ik ken hebben hun office toch graag in het Nederlands.
Dat is een gevaarlijke uitspraak. Wie weet kent _js_ alleen zijn (of haar) ouders (die al dan niet developers zijn) en verder alleen z'n collega's. You never know.Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 09:44:
[...]
De meeste Nederlanders die je kent zijn geen devvers
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Handig, Google Now meldt me om 10:16 dat ik om 9:46 had moet vertrekken om op tijd te komen voor een afspraak. Gelukkig heb ik opgelet en ben ik op tijd van huis vertrokken.
Ik vind nederlands ook gewoon raar om in menu's ed te zien. Ik heb een tijdje mijn steam op NL gehad, maar Valve gebruikt een (opzich handig, maar) raar vertalingssysteem. Zo wordt de UI vertaald met dezelfde woorden als games. Hierdoor onstaan soms "grappige" fouten. Denk aan exit. Dit kan op 2 manier worden geinterpreteerd, namelijk als deuruitgang en als stop programma. In games is het meestal de eerste, waardoor in de UI dus ook uitgang staat, ipv afsluiten oid.oisyn schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 02:42:
[...]
Ik draai mijn software in het Engels, en ik neem ook de moeite om 'm daarop te zetten als het by default in het Nederlands is. En ik zit me groen en geel te ergeren aan sommige Microsoft diensten die dan toch vinden dat ze mij Nederlands voor moeten schotelen omdat ik nou eenmaal in Nederland woon (zoals de dashboard op de Xbox 360), ondanks ik overal gewoon heb ingesteld dat Engels mijn voorkeurtaal is (en gebruik zelfs een UK locale). Lekker is dat voor mensen die hier wonen maar geen Nederlands spreken. Ik vraag me af hoe ze dat in meertalige landen doen.
Verwijderd
Het is ook maar wat je verstaat onder "kennen" he. Ken je de bakker en de slager?Korben schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 10:12:
[...]
Dat is een gevaarlijke uitspraak. Wie weet kent _js_ alleen zijn (of haar) ouders (die al dan niet developers zijn) en verder alleen z'n collega's. You never know.
Nee, maar ik ga dan ook nooit naar de bakker en de slager. Mijn vrouw is banketbakker, ken ik dan 'de' bakker?Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 10:27:
[...]
Het is ook maar wat je verstaat onder "kennen" he. Ken je de bakker en de slager?
Fries onderscheidt zich als officiële bestuurstaal, ofwel: je kan (in Friesland) met de overheid communiceren in het Fries. Net zoals Papiaments een officiële bestuurstaal is op Bonaire en Engels op Saba en Statia.RobertMe schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 08:44:
[...]
Je vergeet de Limburgse wikipedia. En dat is niet eens een officiële taal, waar Fries dat wel is. Bij de Limburgse wiki (niet dat ik daar normaal/ooit op kom) merk je ook al snel dat Limburgs een echt dialect is waarbij zo ong. ieder dorp zijn eigen variant heeft, waardoor ik toch regelmatig een zin twee keer moet lezen om te begrijpen wat er überhaupt staat.
Dat Limburgs die status niet heeft betekent niet dat Limburgs opeens geen taal is. Er zijn wel veel lokale varianten inderdaad, maar dat geldt evenzeer voor Fries, Nederlands, Nedersaksisch en Papiaments.
Dat geld ook voor Fries hoor. Daar heb je ook duidelijk verschillen. Zo zeggen sommigen "snein"? voor zaterdag en zeggen anderen "saterje" oid.RobertMe schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 08:44:
[...]
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
Op internet zijn er meer mensen die er over klagen.. Bij mij is hij tot nu toe wel altijd netjes op tijd.Alex) schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 10:17:
Handig, Google Now meldt me om 10:16 dat ik om 9:46 had moet vertrekken om op tijd te komen voor een afspraak. Gelukkig heb ik opgelet en ben ik op tijd van huis vertrokken.
Kleine correctie, snein is zondag, sneon is zaterdag.ZpAz schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 10:52:
[...]
Dat geld ook voor Fries hoor. Daar heb je ook duidelijk verschillen. Zo zeggen sommigen "snein"? voor zaterdag en zeggen anderen "saterje" oid.
Ik stoor mezelf er trouwens ook aan dat software standaard in het nederlands gezet wordt. Best wel irriterend om bij elke installatie het weer op engels te zetten...
Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D
Mijn toestel is niet compatibelserhat schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 11:09:
[...]
Op internet zijn er meer mensen die er over klagen.. Bij mij is hij tot nu toe wel altijd netjes op tijd.
RTFM!
Ik was uiteindelijk nét iets te laat op mijn bestemming (examenlokaal in Rotterdam), maar dat maakte niet uit. Heb nu 70-480 op zak, score 957/1000serhat schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 11:09:
[...]
Op internet zijn er meer mensen die er over klagen.. Bij mij is hij tot nu toe wel altijd netjes op tijd.
Die moet ik binnenkort gaan halenAlex) schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 11:30:
[...]
Ik was uiteindelijk nét iets te laat op mijn bestemming (examenlokaal in Rotterdam), maar dat maakte niet uit. Heb nu 70-480 op zak, score 957/1000
Als je ervaring hebt met Javascript, CSS en HTML is het een makkie. Vooral goed lezen.
Ik heb 'm gedaan omdat hij vereist is voor de upgrade van MCPD Web Developer 4.0 (of hoe het ook heet) naar de 4.5-variant. Ik doe 'm niet vanwege Windows 8-development, want - als ik dat al eens zou moeten doen - zou ik toch C#/XAML kiezen en niet voor de web-stack.
Ik heb 'm gedaan omdat hij vereist is voor de upgrade van MCPD Web Developer 4.0 (of hoe het ook heet) naar de 4.5-variant. Ik doe 'm niet vanwege Windows 8-development, want - als ik dat al eens zou moeten doen - zou ik toch C#/XAML kiezen en niet voor de web-stack.
Ik ga MCSD: Web Applications doen vanaf scratch, de upgrade vanaf MCPD:ASP.NET Developer 3.5 is teveel examens, zeker omdat de examens per 31 juli niet meer aangeboden worden.
De upgrade van MCPD ASP.NET 3.5 naar 4.0 valt op zich wel mee. Ik heb 'm een aantal maanden terug gedaan, het is één examen bestaande uit 4 secties (ASP.NET, WCF, Data Access en Case Studies, dacht ik). WCF en Data Access vond ik het lastigste (veel configuratie), maar als je goed leest is het prima te doen.
Het upgradetraject 3.5 -> 4.0 -> 4.5 bestaat uit 3 examens, als je uit het niets begint zijn dat er toch meer?
Het upgradetraject 3.5 -> 4.0 -> 4.5 bestaat uit 3 examens, als je uit het niets begint zijn dat er toch meer?
Gisteren 3 uur verspild aan iets idioots...
Een Stream die ik uit een methode terugkreeg wou ik als file teruggeven in een web api (mvc asp.net), maar elke keer als ik response.Content = new StreamContent(s); deed kreeg ik "connection reset"...
Na 3 uur zoekwerk en testen uiteindelijk opgelost door de stream te kopiëren naar een nieuwe stream, daar de positie op 0 te zetten en die stream aan de Content te geven
Een Stream die ik uit een methode terugkreeg wou ik als file teruggeven in een web api (mvc asp.net), maar elke keer als ik response.Content = new StreamContent(s); deed kreeg ik "connection reset"...
Na 3 uur zoekwerk en testen uiteindelijk opgelost door de stream te kopiëren naar een nieuwe stream, daar de positie op 0 te zetten en die stream aan de Content te geven
Zijn er ook 3:Alex) schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 11:40:
De upgrade van MCPD ASP.NET 3.5 naar 4.0 valt op zich wel mee. Ik heb 'm een aantal maanden terug gedaan, het is één examen bestaande uit 4 secties (ASP.NET, WCF, Data Access en Case Studies, dacht ik). WCF en Data Access vond ik het lastigste (veel configuratie), maar als je goed leest is het prima te doen.
70-480: Programming in HTML5 with JavaScript and CSS3
70-486: Developing ASP.NET MVC 4 Web Applications
70-487: Developing Windows Azure and Web Services
Verder maakt het niet zoveel uit. De 3.5 zal wel nooit verlopen (geen her-examens elke 2 jaar), terwijl de 4 dat wel had. Maar ik doe dan liever de 3 nieuwe examens als een hoop upgrades.
Qua salaris bij mijn huidige werkgever niet meteen veel impact, maar het staat in mijn persoonlijke ontwikkelafspraken, en als ik die niet haal, zal het salaris niet echt stijgenVerwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 11:44:
Hoe vertalen die extra certificaten zich trouwens naar je salaris?
Niet dat ik nu van baan wil switchen, maar je weet niet wat de toekomst brengt
En het klinkt natuurlijk fancy: Microsoft Certified Solutions Developer Web Applications
[ Voor 8% gewijzigd door Hoogie2004 op 15-05-2013 11:50 ]
Bij een vorige werkgever kregen we per certificaat 50 euro extra salaris. Dat was wel lekker.Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 11:44:
Hoe vertalen die extra certificaten zich trouwens naar je salaris?
Bij m'n huidige werkgever helaas helemaal niets. Er wordt van je verwacht dat je ze haalt en je 'kennis op peil houdt' en om dit SMART te doen is een certificaat halen dan een van de weinige opties die je hebt.
Wellicht dat het onbewust een beetje meetelt in je 'promoties', maar verder niet.
Mijn reden zou zijn omdat het toch nog veel tijd kost......dus waarom zou ik het niet doen.
Vaak heb je wel veel kennis van bepaalde onderdelen, maar andere onderdelen dan net te weinig. Dan moet je alsnog de materie doornemen. Daar ben je dan vaak toch heel wat avonden mee bezig, want bij de meeste werkgevers moet dit allemaal in eigen tijd.
Zelf zou ik ze het liefste niet doen, maar zoals je al zegt. Het is handig wanneer je gaat jobhoppen en staan ze ook in je ontwikkelingsplan.
[ Voor 31% gewijzigd door Jan_V op 15-05-2013 11:53 ]
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Gewoon via de commandline lijkt me eigenlijk het makkelijkstZpAz schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 09:37:
[...]
Bigdump.php voor sql imports beter dan phpmyadmin. Hakt het zelf in stukjes op en verstuurd het via AJAX dacht ik.
Geld is imo een slechte motivatieJan_V schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 11:50:
[...]
Bij een vorige werkgever kregen we per certificaat 50 euro extra salaris. Dat was wel lekker.
Ik vind het plaatsen van kennis op peil houden tussen quotes een beetje vreemd. Er is absoluut niets mis met je kennis op peil houden. Of certificaten daar het middel voor zijn is te bediscussiëren, maar kennis op peil houden is van groot belang.Bij m'n huidige werkgever helaas helemaal niets. Er wordt van je verwacht dat je ze haalt en je 'kennis op peil houdt' en om dit SMART te doen is een certificaat halen dan een van de weinige opties die je hebt.
Wellicht dat het onbewust een beetje meetelt in je 'promoties', maar verder niet.
Toen ik begon was .NET relatief jong en zaten we nog met versie 1.0 en 1.1 te klooien. Inmiddels zijn we heel wat versies verder. Ik zou er voor gekozen kunnen hebben om niet mee te groeien en de technieken uit 1.0 te blijven gebruiken, maar op die manier druk je jezelf snel de markt uit.
Ik proef in jouw verhaal dat je er niet al te veel zin in hebt (dat kan ik gedeeltelijk begrijpen), maar ook promoties tussen aanhalingstekens zetten doet mij vermoeden dat je het niet echt naar je zin hebt...
Ik heb mijn MCTS voor .NET 3.5 en vond het best een aardige training. Een groot deel kende ik al, maar het is leuk om ook andere dingen te leren. Mijn grote nieuwsgierigheid zorgt ervoor dat ik al snel technieken uit de nieuwere frameworks in mijn toolkit opneem. Promotie is leuk, 50 euro extra ook, maar ik doe het toch vooral ook omdat het leuk is.
Als ondernemer lijkt het nu wel makkelijk praten, maar ook in loondienst deed ik het vooral voor mijzelf. Een van mijn werkgevers gaf ook een opslag bij het behalen van het certificaat, maar dat deed mij niets omdat het werk mij niet aanstond. Een andere werkgever gaf niet die paar tientjes extra's maar gaf mij overall een beter gevoel. Daar zou ik niet snel over 'promotie' praten, maar gewoon over promotie en doorgroeimogelijkheden.
Kennis opdoen is leuk. Zo steek ik in elkaar (waarbij ik kennis delen nog leuker vind), ik ben erg leergierig en heb ook graag mensen om mij heen die zo willen doorgroeien. Ik val je niet persoonlijk aan, maar ik lees een bepaalde toon in je bericht die negatief op mij overkomt, dat is jammer.
Kennis opdoen vindt ik leuk. Ik heb ASP.NET MVC 4 zelf geleerd door een website te maken voor mezelf, die ik uiteindelijk aan heb kunnen bieden aan wat verenigingenJan_V schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 11:50:
[...]
Mijn reden zou zijn omdat het toch nog veel tijd kost.
Vaak heb je wel veel kennis van bepaalde onderdelen, maar andere onderdelen dan net te weinig. Dan moet je alsnog de materie doornemen. Daar ben je dan vaak toch heel wat avonden mee bezig, want bij de meeste werkgevers moet dit allemaal in eigen tijd.
Zelf zou ik ze het liefste niet doen, maar zoals je al zegt. Het is handig wanneer je gaat jobhoppen en staan ze ook in je ontwikkelingsplan.
Ik leer ook het liefste door dingen te maken, droge boeken doornemen is wat minder aantrekkelijk en het blijft dan slecht hangen.
De kennis die ik daarmee opdeed heb ik op het werk vervolgens kunnen delen met collega's, wat erg opviel bij de teamleiders
[ Voor 5% gewijzigd door Hoogie2004 op 15-05-2013 12:40 ]
Wij krijgen hier op werk sowieso de mogelijkheid om die certificaten te halen en dus heb ik ook zo van waarom niet. Daarnaast krijgen wij ook gewoon de mogelijkheid om gedeeltelijk te studeren tijdens werk tijd
(soms lukt dat wel maar soms ben je ook echt te druk) en daarnaast vind ik nieuwe dingen leren leuk. Dus dan is zo'n certificaat nog meer reden om hem te halen als er dingen in zitten waar ik net te weinig kennis van heb
.
Nothing to see here!
Een toestel met ICS toevallig? Mits dat het geval is, zijn er APK's te vinden van Google Search voor ICS.
Over de iOS versie weet ik weinig. En pre-ICS gaat waarschijnlijk niet werken.
In het geval van consultancy is het ook nog zo dat certificering een extra argument voor de klant voor de klant is om je op een project te willen hebben.
Gronings grensgeval hier, neem me niet kwalijkValHallen schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 11:17:
[...]
Kleine correctie, snein is zondag, sneon is zaterdag.
Helaas wordt dat niet bij sharedhosting aangeboden.Intru schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 12:16:
[...]
Gewoon via de commandline lijkt me eigenlijk het makkelijkst
[ Voor 37% gewijzigd door ZpAz op 15-05-2013 13:19 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.