https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ik ben er niet mee bekend, maar zo'n manier van handelen, en het feit dat het een wervings en selectie bureau is zou voor mij genoeg reden zijn om ze te negeren.Avalaxy schreef op maandag 13 mei 2013 @ 17:55:
Hmm, ik ben de afgelopen 24 uur door 3 mensen van Aston Carter onderzocht op linkedin en heb zojuist een connect request ontvangen (zonder uitleg waarom ik zou moeten connecten met ze). Heeft iemand enig idee wat dat voor lui zijn?
Het scheelt dat er bij southpark geen verhaal is wat je volgt. Maar jammer is het natuurlijk wel.CodeCaster schreef op maandag 13 mei 2013 @ 17:42:
South Park was nog flauwer, twee weken voor het nieuwe seizoen zou beginnen zeiden de makers dat het even een half jaar verzet zou worden.Gelukkig heb ik altijd nog een stapeltje series om te kijken, tegenwoordig bijvoorbeeld Doctor Who. Bevalt prima en je kunt nog even vooruit (en achteruit, ben bij 2010 begonnen).
[ Voor 34% gewijzigd door Woy op 13-05-2013 17:58 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ik heb antwoord van ze en ze schreven dat ze op zoek waren naar Microsoft developers voor banen in Londen. Lijkt me wel heel leuk om een tijdje in Londen te wonen en werken, maar ik ben niet echt op zoekWoy schreef op maandag 13 mei 2013 @ 17:57:
[...]
Ik ben er niet mee bekend, maar zo'n manier van handelen, en het feit dat het een wervings en selectie bureau is zou voor mij genoeg reden zijn om ze te negeren.
Avalaxy schreef op maandag 13 mei 2013 @ 18:08:
[...]
Ik heb antwoord van ze en ze schreven dat ze op zoek waren naar Microsoft developers voor banen in Londen. Lijkt me wel heel leuk om een tijdje in Londen te wonen en werken, maar ik ben niet echt op zoekIk krijg veel meer werk aangeboden dan ik aankan (wat nou economische crisis en werkloosheid
).
Pff, generics en overerving, they make my brain go boom
Zo nu en dan codeer ik mijzelf helemaal vast. Ik weet dat de beperking er in zit, maar zo nu en dan wandel je er vrolijk weer tegenaan. Ik weet zelfs op techinsch niveau waarom het niet kan (iets met nieuwsgierigheid en uit zoeken
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Heb daar anders een prima baan aan over gehoudenAvalaxy schreef op maandag 13 mei 2013 @ 19:58:
game design
Op welk niveau heb jij het gedaan? Ik zit te overwegen om de studie gametechnology in Utrecht te doen als master. Mooie aan deze opleiding is dat je ook gewoon veel aan software engineering doet etc waardoor je diploma niet waardeloos is buiten de gameindustrie.PrisonerOfPain schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:04:
[...]
Heb daar anders een prima baan aan over gehouden
I know, maar er zit helaas ook veel kaf tussen het koren hoor
Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel een beetje klaar ben met recruiters. Ik heb ze inmiddels van beide kanten meegemaakt en moet zeggen dat er echte parasieten tussen zitten
Dat is zeker waar, hoewel er ook op tweakers mensen klagen dat er weinig banen zijn. Zeker als een van de grote jongens weer eens een bezuiningsrondje doorvoert staat de frontpage vol met mensen die klagen over de crisis in de ICT. Natuurlijk zullen een aantal geraakt worden, maar ik heb ook het idee dat er meer banen dan mensen zijnEr is echt een enorm tekort aan ICT-ers zoals wij hier in Nederland.
Voor goede ICT-ers is er denk ik genoeg plek, maar de mensen die stil hebben gestaan of in een niche zitten die kunnen toch wel wat beperkingen merken denk ik. Maar goed, dat is een kwestie van mee durven bewegen met de markt
Gedeeltelijk mee eens, ik zit hier ook met iemand die daar slachtoffer van is geworden (mijn vrouw). Ze heeft pedagogiek gestudeerd maar komt maar heel moeilijk aan werk. Voor HBO functies wordt ze niet uitgenodigd omdat ze een te zwaar profiel heeft, maar op een universitaire plek komt ze ook niet binnen omdat ze geen ervaring heeft. Zelfs een werkervaringsplek (in mijn ogen de doodslag voor die sectorIk vind het persoonlijk best hilarisch om te zien hoe alle mensen die een pretstudie hebben gekozen (communicatie, vrijetijdsmanagement, dierenverzorging, [insert nieuw buzzwoordje] management (iedereen is manager tegenwoordig, behalve wij), psychologie (ok, geen pretstudie, maar het is wel een studie die de meesten maar gaan volgen omdat ze niks anders weten terwijl er geen werk in is), game design, etc.) lopen te janken dat er compleet geen werk is in NederlandEr is heel veel werk, je moet alleen wat harder werken.
Die sector is volledig naar de knoppen omdat daar mensen blijven zitten die eigenlijk moeten doorgroeien, het bedrijf waar ze nu werkt is zij de jongste, de rest van haar collega's (op junior functies) zijn over de 40... Als er een vacature wordt uitgeschreven solliciteert die bulk ook op die functies en die worden verkozen: ervaren krachten die tegen een rot loon junior werk gaan staan doen...
Overigens wist ze dat de perspectieven slecht waren toen ze begon, de prognose was 6 maande solliciteren, maar inmiddels is ze 2,5 jaar bezig om een goed aansluitende baan te vinden. En geloof mij, ze doet echt haar best (haar vriendinnen ervaren ook die problemen en linkedin groepen van die sector staan vol met mensen die niet aan de bak komen of zich laten omscholen). Zelf denk ik dat het erg veel te maken heeft met het verzieken van de markt met "gratis" werk. Ze studeren af met een stage, maar schijnbaar wil een bedrijf ze nog verder uitknijpen in de vorm van een werkervaringsplek. Als ik dit zou voorstellen aan een IT-er worden de pek en veren uit de kast gehaald en word ik denk ik verbannen.
Maar in die sector kan het gewoon. Onder het mom van crisis knijpen ze de handel leeg (want dacht je dat ze voor de werkervaringsplekken minder declareerden bij de zorgverzekeraars?). Veel bedrijven verdenk ik dan ook van winst-optimalisatie over de rug van het personeel. De mensen die zo'n plekje aangeboden krijgen zijn in de illusie dat ze echt iets gescoord hebben en pakken het met 2 handen aan en de werkgever lacht hem uit zijn broek.
Er zitten inderdaad pret-studies tussen zoals "vrijetijds management" of "dieren management", maar ook "normale" studies hebben wel eens te kampen met een slechte markt. Bij die pret studies moet ik ook altijd wel lachen als ze die interviewen op TV, uit de naam van de studie kun je vaak niet eens opmaken wat ze willen worden als ze groot zijn
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
ZekerPrisonerOfPain schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:04:
[...]
Ik vraag me af (niet tegen jouw vrouw gericht) waarom mensen toch blijven kiezen voor dit soort sectoren. Er is genoeg werk in de technieksector, je krijgt vaak beter betaald en je wordt vaak beter behandeld (iig bij de bedrijven waar ik over de vloer kom, beetje de hype die uit sillicon valley is overgewaaid). In oostblok landen zijn ze er niet vies van een zware bèta studie te doen, maar hier is het allemaal eng en naar
Verwijderd
Het moet je ook liggen hoor, er zijn ook genoeg vakken waar ik niet aan zou beginnenAvalaxy schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:25:
[...]
Ik vraag me af (niet tegen jouw vrouw gericht) waarom mensen toch blijven kiezen voor dit soort sectoren. Er is genoeg werk in de technieksector, je krijgt vaak beter betaald en je wordt vaak beter behandeld (iig bij de bedrijven waar ik over de vloer kom, beetje de hype die uit sillicon valley is overgewaaid). In oostblok landen zijn ze er niet vies van een zware bèta studie te doen, maar hier is het allemaal eng en naar
Ik heb tijdens mijn informatica opleiding genoeg mensen om zien vallen omdat ze het gewoon niet begrepen en niet de correcte denkwijze hadden. Dus als je hart er niet ligt wordt het lastig om daar in aan de slag te gaan. Ik zat ook met kromme tenen te kijken naar het nieuws vandaag waarin ze wederom een campagne begonnen om techniek aan de man te brengen. Natuurlijk kan een charme offensief geen kwaad, haal de nerds maar even uit het hoekje, maar om tegen iedereen te zeggen: "kom in de techniek" gaat ook te ver. Je krijgt straks weer een internetbubbel-3.0 waarbij iedereen die iets technisch denk te kunnen een baan krijgt en er dus een hoop troep tussen komt. Ik kwam/kom met enige regelmaat mensen tegen waarbij ik mij afvraag hoe die in vredesnaam in de ICT zijn beland.
Daarnaast wordt tegenwoordig "jeans-bewerking" ook als techniek gezien, dat was echt een major WTF. Een paar van die mooi-boys die een spijkerbroek zaten te naaien die vallen onder "techniek", tja...
Maar terug naar de keuze die ze gemaakt had, ja we wisten dat het waarschijnlijk erg schraal zou worden. Ik heb ook voorgesteld om haar om te laten scholen, maar ze vind het vak gewoon ontzettend leuk en ziet zich niet in de techniek werken. Ik had ook al voorgesteld dat ze informatica moest doen (weet ik tenminste wat voor personeel ik binnenhaal
Game architecture is niet echt game design, wat veel zweveriger is en wat ik niemand zou aanraden (tenzij je gewoon kunstig bezig wilt zijnPrisonerOfPain schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:04:
[...]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Op het VWO ben ik ooit nog geslaagd met een 10 voor Wiskunde B
Ik werk in zo'n niche en ik zie juist het tegenovergestelde. Wij kunnen niet genoeg mensen krijgen voor het werk dat er binnenkomt. Daarnaast vertrekt er binnenkort (waarschijnlijk) een collega omdat die juist niet in een niche willen werken omdat hij bang zijn dat hij er later niet meer uit kan komen..Gertjan. schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:16:
[...]
Voor goede ICT-ers is er denk ik genoeg plek, maar de mensen die stil hebben gestaan of in een niche zitten die kunnen toch wel wat beperkingen merken denk ik. Maar goed, dat is een kwestie van mee durven bewegen met de markt
[...]
Is dat omdat je geen werk wilt gaan doen onder je niveau dan? Of heb je zo'n specifieke richting gekozen die gewoon te niche is? Er is namelijk zat werk in het gebied computer engineering misschien wel meer de software kant op maar zo ver ik weer kan een Computer Engineer dat ook.Daos schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:45:
Ik zit anders ook al jaren zonder werk (TU Delft Bsc Elektrotechniek; Msc Computer Engineering). Ik kom maar niet langs die hrm-ers. Dat mijn master flink is uitgelopen helpt ook niet echt (6 jaar over gedaan ipv 2).
Op het VWO ben ik ooit nog geslaagd met een 10 voor Wiskunde B
Kan ik wel een beetje ingekomen hoor. Als je namelijk al lang in een niche zit is het gewoon moeilijker eruit te komenEvilbee schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:52:
[...]
Ik werk in zo'n niche en ik zie juist het tegenovergestelde. Wij kunnen niet genoeg mensen krijgen voor het werk dat er binnenkomt. Daarnaast vertrekt er binnenkort (waarschijnlijk) een collega omdat die juist niet in een niche willen werken omdat hij bang zijn dat hij er later niet meer uit kan komen.
[ Voor 32% gewijzigd door Rutix op 13-05-2013 21:20 ]
Nothing to see here!
Het zal vast niet de enige reden zijn geweest. Maar ik snap het ook wel een beetje. Maar met een bepaald stuk software kunnen werken heeft echt wel voordelen bij andere banen. Het is inderdaad maar net wat voor persoon je bent.Rutix schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:19:
[...]
Kan ik wel een beetje ingekomen hoor. Als je namelijk al lang in een niche zit is het gewoon moeilijker eruit te komenen het ligt maar net aan de persoon of hij dan ook de motivatie en de kracht heeft om eruit te komen.
PS: Vrijdag gaan we voor de 2e keer bij een huis kijken, dit keer met een aankoopmakelaar!
Ik solliciteer ook op hbo-niveau en ook op software functies. Tot nu toe wil gewoon niemand mij hebben.Rutix schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:19:
Is dat omdat je geen werk wilt gaan doen onder je niveau dan? Of heb je zo'n specifieke richting gekozen die gewoon te niche is? Er is namelijk zat werk in het gebied computer engineering misschien wel meer de software kant op maar zo ver ik weer kan een Computer Engineer dat ook.
Elk nadeel heeft zijn voordeel: ik had nu tijd om mee te doen met de "[Programming Contest 5] Tuintopia". Als ik die win zet ik hem op mijn cv.
Ahh dat suckt dan wel dan. Ik wilde niet lullig zijn ofzo hoor maar ik ken ook mensen die een master hebben gedaan en die nu een gat van 1-2 jaar hebben op de CV omdat ze eerst weigerde om een baan iets onder niveau te nemen.Daos schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:36:
[...]
Ik solliciteer ook op hbo-niveau en ook op software functies. Tot nu toe wil gewoon niemand mij hebben.
Elk nadeel heeft zijn voordeel: ik had nu tijd om mee te doen met de "[Programming Contest 5] Tuintopia". Als ik die win zet ik hem op mijn cv.
Nothing to see here!
.oisyn heeft de master gedaan die daar op lijkt volgens mij, of die daar van aan de basis stond. De MBO opleiding die ze in Utrecht geven is echter 100% een afrader (goed, het is dan ook een MBO opleiding), maar daar leer je dus inderdaad alleen maar zweverige zooi.Gropah schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:10:
[...]
Op welk niveau heb jij het gedaan? Ik zit te overwegen om de studie gametechnology in Utrecht te doen als master. Mooie aan deze opleiding is dat je ook gewoon veel aan software engineering doet etc waardoor je diploma niet waardeloos is buiten de gameindustrie.
Persoonlijk verwacht ik dat je d'r wel wat aan hebt, de game-developer mindset is voor mij enorm belangrijk geweest in mijn ontwikkeling. "Lean & mean" mindset, die altijd wil weten wat er precies gebeurt. Geen overbodige dingen doen en genoeg low-level kennis om de gemiddelde application developer te doen verbleken op het gebied van performance & memory. Dat zijn dingen waar je wellicht niet meteen aan denkt "omdat alles toch snel genoeg gaat" maar het zijn skills die hele andere markten voor je opengooien, denk aan High Performance Trading - een hoek waaruit ik genoeg verhalen heb gehoord over SIMD optimalisaties en zelfs iemand die live de binary van z'n applicatie patchedte omdat een paar seconde downtime 'm miloenen zou kosten.
Daarnaast word het steeds belangrijker om met een GPU om te kunnen gaan, het is belangrijk om de interactie te kennen en te weten wat compute is en vooral waar het goed in is. Zo heb ik een tijd geleden een GPGPU conference bijgewoond waarbij een Japanner de grootste en meest ecovriendelijke supercomputer wilde bouwen in Tokyo - bestaande 100% uit GPUs op zelfgemaakte PCI-E hubs. Of iemand die z'n IBM BlueGene wilde gaan vervangen door GPUs om signalen te analyseren die uit satellieten kwamen.
Geen idee of je er de tijd aan moet en wild besteden maar er zijn genoeg dingen die niet direct verwant lijken maar het toch zijn, en zeker dingen die interessanter zijn dan weer een website voor KLM/Audi/KNVB. Trust me, I've been there too
Die hadden wij ook en die zijn zonder uitzondering niet geslaagd. We hadden mensen die steen en been klaagde dat "wiskunde niks met programmeren te maken heeft" (probeer eens een game te maken zonder) of die constant mario bros aan het spelen waren. Goed geen motivatie is geen diploma, maar dat is hopelijk bij meer opleidingen. Al heb ik het een en ander van normale HBO Informatica opleidingen mee gekregen waarbij XAML of andere "whatever is hot" technologieen kregen. Bweh.Avalaxy schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:25:
[...]
ZekerMaar ik zie om me heen zoveel lui die niet (goed) kunnen programmeren én niet (goed) kunnen designen én niet (goed) zijn in het bedenken van innovatieve concepten. En die gaan dan een MBO/HBO opleiding doen voor het maken van games, volgens mij puur omdat ze het leuk vinden om te gamen
Goed, nu zijn de programmeer (en visual art) opleidingen in Breda (naar eigen zeggen) van bijzonder hoog niveau, er zijn een hoop mede studenten van mij die bij AAA studios aan de bak zijn gekomen en ze worden bij jullie ook enorm graag ontvangen heb ik het idee..oisyn schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:41:
[...]
Game architecture is niet echt game design, wat veel zweveriger is en wat ik niemand zou aanraden (tenzij je gewoon kunstig bezig wilt zijn)
We hebben tegenwoordig ook "Indie game design" en nog zo'n opleiding in die richting en je kunt er donder op zeggen dat die mensen niet je culling algoritme tot op het bod optimaliseren. En om eerlijk te zijn, ben ik benieuwd wat ze straks wel kunnen. Klinkt misschien elitair, en niet iedereen wil low-level engine programming of graphics programming doen. Maar ik verwacht inderdaad dat ze wat meer moeite zullen hebben met het vinden van een goede baan, ondanks dat er een hoop te doen is mbt educational en indie games in nederland. Niks mis mee, maar het is over het algemeen geen computer science.
Het 'geluk' (was een bewuste keus) dat ik heb is dat ik mezelf een enorm specifieke skillset heb aangemeten en daar mee meteen ook heel gewild ben geworden. Daarnaast heb ik een basis die breed genoeg is om ook nog dingen buiten zijn industrie te kunnen doen, mocht het toch tegenvallen en heb ik een redelijk aantal 'grote namen' op mijn CV staan zowel kwa game development als kwa web development en dat is iets dat in beide sectoren enorm gewaardeerd word. Ondank dat je een zelfde soort werk doet als wanneer je aan de drupal site van buurman henk werkt (het grote verschil zijn de deadlines). Misschien zijn het wat tips? Naast goed kunnen programmeren zijn je soft-skills (people-skills) ook enorm belangrijk. Overigens ben ik gewoon begonnen met freelance werk voor het eenmansbedrijfje op de hoek van de straat, via-via kom je best verDaos schreef op maandag 13 mei 2013 @ 21:36:
[...]
Ik solliciteer ook op hbo-niveau en ook op software functies. Tot nu toe wil gewoon niemand mij hebben.
Verwijderd
Kwalificeer ik als iemand die op de havo een complete DOS game heeft geport naar assembly zonder hulp whatsoever?PrisonerOfPain schreef op maandag 13 mei 2013 @ 22:06:
Persoonlijk verwacht ik dat je d'r wel wat aan hebt, de game-developer mindset is voor mij enorm belangrijk geweest in mijn ontwikkeling. "Lean & mean" mindset, die altijd wil weten wat er precies gebeurt. Geen overbodige dingen doen en genoeg low-level kennis om de gemiddelde application developer te doen verbleken op het gebied van performance & memory.
Hier gelukkig nietDie hadden wij ook en die zijn zonder uitzondering niet geslaagd. We hadden mensen die steen en been klaagde dat "wiskunde niks met programmeren te maken heeft" (probeer eens een game te maken zonder) of die constant mario bros aan het spelen waren. Goed geen motivatie is geen diploma, maar dat is hopelijk bij meer opleidingen. Al heb ik het een en ander van normale HBO Informatica opleidingen mee gekregen waarbij XAML of andere "whatever is hot" technologieen kregen. Bweh.
Indie game design lijkt mij dan ook een vrij generieke opleiding. Een beetje graphics, een beetje logica, een beetje sound? Maar ik vraag me half af wat je daarmee kan. Kan je anno 2013 nog wel in je eentje een succesvolle game maken? Volgens mij zijn we op het punt aanbeland dat het maken van een fatsoenlijke game in je eentje jaren gaat duren.We hebben tegenwoordig ook "Indie game design" en nog zo'n opleiding in die richting en je kunt er donder op zeggen dat die mensen niet je culling algoritme tot op het bod optimaliseren. En om eerlijk te zijn, ben ik benieuwd wat ze straks wel kunnen. Klinkt misschien elitair, en niet iedereen wil low-level engine programming of graphics programming doen. Maar ik verwacht inderdaad dat ze wat meer moeite zullen hebben met het vinden van een goede baan, ondanks dat er een hoop te doen is mbt educational en indie games in nederland. Niks mis mee, maar het is over het algemeen geen computer science.
Ik programmeerde ook al op de middelbare school. Ik heb toen nog een systeembord simulator gemaakt.Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 22:46:
[me=126369]
Kwalificeer ik als iemand die op de havo een complete DOS game heeft geport naar assembly zonder hulp whatsoever?
Het moet 8 pagina's zijn, en als webdeveloper valt er niet zo heel veel werkzaamheden te beschrijven, zonder heel diep op de details in te gaan. Dus ja
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Zo'n nadeel hoeft het niet te zijn. Je kan toch gewoon een preprocessor/compiler maken die jouw specifieke taaltje vertaalt naar je target taal? :-)F.West98 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 22:57:
Wauw. Ik zit dus van ellende in mijn stageverslag maar voor mijn digibeet maatschappijleer docente het nadeel van het ontbreken van een elseif uit te leggen.
Het moet 8 pagina's zijn, en als webdeveloper valt er niet zo heel veel werkzaamheden te beschrijven, zonder heel diep op de details in te gaan. Dus ja
C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8
Klopt, het is een van de weinige opleidingen waar we zowaar achter staan. Bij jullie worden dan ook daadwerkelijk de kneepjes van het vak geleerd. Een aantal jaar terug had je louter dat soort studies als Game Design and Development aan de HKU. Het feit dat het onder een kunstopleiding is ondergebracht zegt al genoeg. En de tere zieltjes maar blij maken met het feit dat je dan later aan de slag kon als "game designer".PrisonerOfPain schreef op maandag 13 mei 2013 @ 22:06:
Goed, nu zijn de programmeer (en visual art) opleidingen in Breda (naar eigen zeggen) van bijzonder hoog niveau, er zijn een hoop mede studenten van mij die bij AAA studios aan de bak zijn gekomen en ze worden bij jullie ook enorm graag ontvangen heb ik het idee.
Nou dat mag je mij dan ook maar eens gaan uitleggen. In de meeste talen is dat namelijk geen enkel probleem.F.West98 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 22:57:
Wauw. Ik zit dus van ellende in mijn stageverslag maar voor mijn digibeet maatschappijleer docente het nadeel van het ontbreken van een elseif uit te leggen.
[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 13-05-2013 23:26 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Jammer dat dat niet kan in PeopleCode. Gewoon niet te doen. Had ook geen enige vorm van syntax highlightingSpockz schreef op maandag 13 mei 2013 @ 23:06:
[...]
Zo'n nadeel hoeft het niet te zijn. Je kan toch gewoon een preprocessor/compiler maken die jouw specifieke taaltje vertaalt naar je target taal? :-)
Niet direct een probleem, maar wel nadelig aangezien het voor lelijke code zorgt. (hoezo 10 niveau's diep nesten?).oisyn schreef op maandag 13 mei 2013 @ 23:24:
[...]
Klopt, het is een van de weinige opleidingen waar we zowaar achter staan. Bij jullie worden dan ook daadwerkelijk de kneepjes van het vak geleerd. Een aantal jaar terug had je louter dat soort studies als Game Design and Development aan de HKU. Het feit dat het onder een kunstopleiding is ondergebracht zegt al genoeg. En de tere zieltjes maar blij maken met het feit dat je dan later aan de slag kon als "game designer".
[...]
Nou dat mag je mij dan ook maar eens gaan uitleggen. In de meeste talen is dat namelijk geen enkel probleem.
Hoe wil je anders zonder switch dingen doen adhv een variabele die 10 dingen kan zijn?
[ Voor 54% gewijzigd door F.West98 op 13-05-2013 23:30 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| if (cond1) { // code } else if (cond2) { // code } else if (cond3) { // code } else if (cond4) { // code } else if (cond5) { // code } else { // code } |
Schrijf jij het dan zo?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| if (cond1) { // code } else { if (cond2) { // code } else { if (cond3) { // code } else { if (cond4) { // code } else { if (cond5) { // code } else { // code } } } } } |
Ja, want in PeopleCode MOET de else {} hebben. Anders zet de compiler het zelf ertussen. Dus het komt er altijd uit te zien als jouw tweede voorbeeld.Daos schreef op maandag 13 mei 2013 @ 23:49:
C heeft bijvoorbeeld geen elseif. Toch kan je code maken die hetzelfde doet als in talen met een elseif. Zelfs met ongeveer dezelfde layout. Deze layout is standaard.
C:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 if (cond1) { // code } else if (cond2) { // code } else if (cond3) { // code } else if (cond4) { // code } else if (cond5) { // code } else { // code }
Schrijf jij het dan zo?
C:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 if (cond1) { // code } else { if (cond2) { // code } else { if (cond3) { // code } else { if (cond4) { // code } else { if (cond5) { // code } else { // code } } } } }
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Soms is het gewoon wijselijk om je mond te houden en gewoon je neer te leggen bij wat er vereist is; ook al is het niet zo naar je zin. Gewoon zuchten en volgend jaar ben je er vanafF.West98 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 00:07:
[...]
Ja, want in PeopleCode MOET de else {} hebben. Anders zet de compiler het zelf ertussen. Dus het komt er altijd uit te zien als jouw tweede voorbeeld.

De vriendin post bovenstaande pic op facebook. Het gevolg? Het halve kantoor plus de halve crew van Tweakers, plus nog wat andere vrienden gaan zich bemoeien met een welles nietus
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
het is een tijd geleden maar zover ik weet kan mij php het allebij
[ Voor 55% gewijzigd door mrc4nl op 14-05-2013 01:24 ]
ora et labora
Ik wil wel, maar het probleem is dat die site toch echt live moet zo
live
[ Voor 3% gewijzigd door Cartman! op 14-05-2013 03:27 ]
Dat het niet zou kunnen is absoluut het punt niet. Je kunt het zelfs allemaal achter elkaar op 1 regel zetten als je wilt.mrc4nl schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 01:23:
ik zie het probleem niet
het is een tijd geleden maar zover ik weet kan mij php het allebij
PeopleCode is dus niet echt voor mensen gemaakt dusF.West98 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 00:07:
[...]
Ja, want in PeopleCode MOET de else {} hebben. Anders zet de compiler het zelf ertussen. Dus het komt er altijd uit te zien als jouw tweede voorbeeld.
Er zijn maar weinig talen die een ElseIf kennen, ik weet dat VB het kan, maar andere talen hebben vaak een vergelijkbare constructie als die jij moet maken alleen dan zonder de achterlijke eis om accolades te moeten hebben na de else. In principe doet het technisch hetzelfde.
Net even mishandeld door de tandarts
Verwijderd
N=1.Gertjan. schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:00:
[...]
Dat is dan weer het voordeel van zo goed als geen suikers gebruiken
Hier ook geen enkele tandproblemen en ik gebruik veel suikers.
Verwijderd
Dat hangt toch gewoon af van de code conventions per taal. In Java plaats je de { } op dezelfde regel, in C# bijvoorbeeld op de volgende regel. Of zie ik iets over het hoofdMueR schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 01:02:
[afbeelding]
De vriendin post bovenstaande pic op facebook. Het gevolg? Het halve kantoor plus de halve crew van Tweakers, plus nog wat andere vrienden gaan zich bemoeien met een welles nietusProgrammeurs elkaar laten trollen, mijn vriendin weet hoe
Je kan tegen conventies ingaan... Het is maar net wat je je IDE(/ontwikkelsoftware) (laat) forceren... toch?Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:06:
[...]
Dat hangt toch gewoon af van de code conventions per taal. In Java plaats je de { } op dezelfde regel, in C# bijvoorbeeld op de volgende regel. Of zie ik iets over het hoofd
Sowieso heb je bij sommige talen niet echt een conventie, maar is het gewoon persoonlijke voorkeur/interne conventie?
Het hoeft ook niet voor problemen te zorgen. Als je je gebit goed onderhoudt kun je volgens mij een pak suiker naar binnen mikkenVerwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:04:
[...]
n=1
Hier ook geen enkele tandproblemen en ik gebruik veel suikers.
Waarom zou je in zo'n geval geen switch gebruiken?F.West98 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 23:29:
Hoe wil je anders zonder switch dingen doen adhv een variabele die 10 dingen kan zijn?
Verwijderd
Ik veronderstel dat de meeste developers dus wel de code (interne) code convetions of die van de IDE volgen. Op welke manier zijn er dan 2 soorten personen? Diegene die de code conventions volgen en diegenen die het niet doen?Erwin537 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:10:
[...]
Je kan tegen conventies ingaan... Het is maar net wat je je IDE(/ontwikkelsoftware) (laat) forceren... toch?
Sowieso heb je bij sommige talen niet echt een conventie, maar is het gewoon persoonlijke voorkeur/interne conventie?
Of bedoelt men gewoon dat er 2 soorten mensen zijn als ze de vrije keuze hebben?
Misschien denk ik gewoon te veel na bij dit soort grapjes
Verwijderd
Bijvoorbeeld omdat je een range wilt testen ( 4 < x < 9 ) of als je datatype geen switch ondersteunt.Ook al Bezet schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:14:
[...]
Waarom zou je in zo'n geval geen switch gebruiken?
Of als je wilt testen op een variabele in plaats van een constante. Al zal je in een dergelijk geval doorgaans een loopje gebruiken.
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2013 09:16 ]
Omdat een switch leuk is op vaste waardes zoals een enum, nummer of string (waarbij ik zelf string niet zo tof vind vanwege upper-/lowercase gedoe).Ook al Bezet schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:14:
[...]
Waarom zou je in zo'n geval geen switch gebruiken?
Maar wanneer je bijvoorbeeld met ranges of meerdere && of || voorwaarden werkt is een switch niet meer te gebruiken. Maar op een gegeven moment werken kilometers else if statements ook niet meer en moet je je code toch echt even onder de loep nemen.
Een loopje? Ben benieuwd wat jij voor ogen hebt, kan mij zo snel niet voorstellen hoe je dat in een loopje zou doen. Kun je eens een voorbeeldje geven?Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:15:
[...]
Of als je wilt testen op een variabele in plaats van een constante. Al zal je in een dergelijk geval doorgaans een loopje gebruiken.
Overigens is het altijd interessant om te zien hoe je complexe keuzes in je code kunt coderen. Wanneer er teveel paden zijn wil je niet meer op een ifje of case afhangen maar wil je wat complexere technieken gaan gebruiken zoals een soort plugin principe.
Goed punt. Even niet doorgedacht op vroege (nou ja) morgen..Gertjan. schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:17:
[...]
Omdat een switch leuk is op vaste waardes zoals een enum, nummer of string (waarbij ik zelf string niet zo tof vind vanwege upper-/lowercase gedoe).
Maar wanneer je bijvoorbeeld met ranges of meerdere && of || voorwaarden werkt is een switch niet meer te gebruiken. Maar op een gegeven moment werken kilometers else if statements ook niet meer en moet je je code toch echt even onder de loep nemen.
Verwijderd
Laten we het er maar op houden dat het nog vroeg is.Gertjan. schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:20:
[...]
Een loopje? Ben benieuwd wat jij voor ogen hebt, kan mij zo snel niet voorstellen hoe je dat in een loopje zou doen. Kun je eens een voorbeeldje geven?
Wat ben ik blij dat ik daar vanaf ben zeg! Van 70 minuten enkele reis (ex vertraging) naar 25 minuutjes in de auto
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:41:
[...]
Laten we het er maar op houden dat het nog vroeg is
Ik heb code uit India gezien, dus ik kijk nergens meer van op. Zij wisten in 1 functie allereerst een for te gebruiken, vervolgens gingen ze in de for op basis van de indexer een actie uitvoeren. Waren ze klaar dan sprongen ze met een GOTO uit de lus...
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| for(int i = 0; i < 100; i++) { if(i == 1) { //Veel code } else { if(i == 2) { //Nog veul meer code } //[....] goto done; } } done: //bla |
Deze geweldige functies kwamen diverse keren voor (met kleine verschillen, dus dan copy-paste je gewoon) en bestonden uit honderden danwel duizenden regels code....
Blegh... Ik was toen bereid in het vliegtuig te stappen om die Indiers persoonlijk een pak rammel te verkopen
Elke keer weer leuk wat die lui bij Google allemaal voor easter eggs inbouwen.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Als ik kon rijden had ik niet in die trein gezetensig69 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:48:
[...]
Wat ben ik blij dat ik daar vanaf ben zeg! Van 70 minuten enkele reis (ex vertraging) naar 25 minuutjes in de auto
Verwijderd
Goto is nu eenmaal sons nodig. Mijn [Programming Contest 5] Tuintopia gebruikt ook goto bij het starten van een thread omdat dat volgens mij de simpelste manier was om een race condition te voorkomen... Haters gonna hate enzo
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:08:
[...]
Goto is nu eenmaal sons nodig. Mijn [Programming Contest 5] Tuintopia gebruikt ook goto bij het starten van een thread omdat dat volgens mij de simpelste manier was om een race condition te voorkomen... Haters gonna hate enzo

Technisch gezien is er een reden om accolades bij de else te eisen, vanwege het zogenaamde Dangling-else probleem. Uiteraard zijn er minder rigoreuze oplossingen dan het vereisen van accolades.Gertjan. schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:00:
Er zijn maar weinig talen die een ElseIf kennen, ik weet dat VB het kan, maar andere talen hebben vaak een vergelijkbare constructie als die jij moet maken alleen dan zonder de achterlijke eis om accolades te moeten hebben na de else. In principe doet het technisch hetzelfde.
putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]
Goto is nooit nodig, als je de goto statement weghaalt is je taal nog steeds turing complete. Er zijn situaties waarbij het nuttig kan zijn, als je vanwege performance geen losse functie wilt definieren, en het je code toch leesbaarder kan maken erdoor. In de linux kernel doen ze het veel.Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:08:
[...]
Iedereen die web frontend / c# / java etc. doet moet er niet eens aan denken om dat te gaan toepassen imnsho.
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Bla bla bla, soms is het gewoon nodig. Einde verhaal. "Goto considered harmful" was een leuk gedachte experiment van een professor maar that's it. Je moet er niet zo religeus veel waarde aan hechten.Grijze Vos schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:18:
[...]
Goto is nooit nodig, als je de goto statement weghaalt is je taal nog steeds turing complete.
Kwam terug op mijn kamer was mijn scherm en muziek (via stereo torentje) uit... Lichten deden het ook niet... Bleek de aardlek eruit te zijn geklapt... Geen idee hoe, ging een bakje "koffie" (senseo) halen en daarna was alles uit...
geen UPS er tussen?.Gertjan. schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:37:
Unexpected shutdown is niet gaaf op je VM-Host machineZeker niet als je een software RAID draait. Sowieso staat hij straks weer de RAID mirror recht te trekken, maar ook het opstarten duurt ellendig lang
Kwam terug op mijn kamer was mijn scherm en muziek (via stereo torentje) uit... Lichten deden het ook niet... Bleek de aardlek eruit te zijn geklapt... Geen idee hoe, ging een bakje "koffie" (senseo) halen en daarna was alles uit...
Alvast een straf voor het drinken van Senseo als koffie.Gertjan. schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:37:
Unexpected shutdown is niet gaaf op je VM-Host machineZeker niet als je een software RAID draait. Sowieso staat hij straks weer de RAID mirror recht te trekken, maar ook het opstarten duurt ellendig lang
Nope, misschien toch maar eens doen
Zou ik doen, sowieso als ik een server had draaien thuis met dat soort kritische systemen er op... investering is niet dusdanig denk ik....Gertjan. schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:42:
[...]
Nope, misschien toch maar eens doenHet is gelukkig een groot deel dev/test omgeving, maar ook de backups en tfs draaien daar. Die zijn toch iets minder leuk om om te zien vallen
Heb je gelijk inKips schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:44:
[...]
Zou ik doen, sowieso als ik een server had draaien thuis met dat soort kritische systemen er op... investering is niet dusdanig denk ik...
Zal eens rondsnuffelen naar zo'n ding. "Probleem" is wel dat het voor mij onbekende materie is en het zaakje moet werken in Server 2012. Als ik het dan doe wil ik er eentje die de server ook eventueel kan afsluiten in geval van nood. Liever een clean shutdown dan een unexpected shutdown.
En goto werkt in C++ nog best logisch:PrisonerOfPain schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:31:
[...]
Bla bla bla, soms is het gewoon nodig. Einde verhaal. "Goto considered harmful" was een leuk gedachte experiment van een professor maar that's it. Je moet er niet zo religeus veel waarde aan hechten.
http://stackoverflow.com/...using-goto-leak-variables
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
ik heb een functie GetOrder(int orderId) waarbij deferredLoading en objectTracking op false staan en nu moet ik een tweede functie hebben waar ze juist allebei aan staan. Hoe zouden jullie de tweede functie noemen?
Zijn hier naming conventions voor?
Of zouden jullie deferredLoading en objectTracking als parameters mee geven?
Ik zou kiezen voor parameters denk ikpdebie schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:45:
kort (C#/LINQ2SQL) vraagje:
ik heb een functie GetOrder(int orderId) waarbij deferredLoading en objectTracking op false staan en nu moet ik een tweede functie hebben waar ze juist allebei aan staan. Hoe zouden jullie de tweede functie noemen?
of overloaden en in summary aangeven dat ze aan/uit staan? of kan dat niet op zo'n manier?pdebie schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 11:45:
kort (C#/LINQ2SQL) vraagje:
Ik erger me al langer aan het dalende niveau op tweakers, maar als je argumentatie niet verder komt dan "Bla bla bla", hou dan je mond gewoon. Of kom met een fatsoenlijk argument.PrisonerOfPain schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 10:31:
[...]
Bla bla bla, soms is het gewoon nodig. Einde verhaal. "Goto considered harmful" was een leuk gedachte experiment van een professor maar that's it. Je moet er niet zo religeus veel waarde aan hechten.
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Ja, ben ik ook voor gegaan uiteindelijk. Vond ik het netste en meest leesbare.
En beter dan 2 vrijwel identieke functies die, op 2 parameters na, exact hetzelfde doen.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| /// <summary> /// Load an order instance from the datacontext, based on the given ID /// </summary> /// <param name="id">ID of order to retrieve</param> /// <returns>Instance of order</returns> public Order GetOrderById(int id, bool deferredLoadingEnabled = true, bool objectTrackingEnabled = true) { using (ModuleDataContext datacontext = new ModuleDataContext() { DeferredLoadingEnabled = deferredLoadingEnabled, ObjectTrackingEnabled = objectTrackingEnabled }) { return datacontext.Orders.SingleOrDefault(order => order.ID == id); } } |
Nee het niveau gaat omhoog door een discussie te houden die al 300 keer voorbij is gekomen en waarvan het antwoord toch altijd in het midden ligt. Met betrekking tot programmeren zijn er nu eenmaal geen absoluten, of goto goed dan wel fout is hangt 100% van je situatie en rechtvaardigingen af. Niet van wat Dijkstra ooit in een paper heeft gezet. Maar goed, dat dalende niveau zal wel komen door het gebrek aan kritisch denkenGrijze Vos schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 12:15:
[...]
Ik erger me al langer aan het dalende niveau op tweakers, maar als je argumentatie niet verder komt dan "Bla bla bla", hou dan je mond gewoon. Of kom met een fatsoenlijk argument.
Lang leve goto err_out.
Kent iemand hier nog mensen bij Activision in Londen. Nederlanders bijvoorbeeld die daar werken om mee te lunchen
[ Voor 34% gewijzigd door alienfruit op 14-05-2013 12:24 ]
Idd, met name voor error handling in C is het imo een prima te verdedigen keuze om dat met goto te doen. In eerdere discussies zijn ook voorbeelden voorbij gekomen (van ik denk de linux kernel) en het dwangmatig vermijden van goto wat nogal wat mensen propaganderen zou enkel de code maar fors complexer gemaakt hebben.EddoH schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 12:22:
Iets met pot en ketel? Ik kan nog wel meer statements verzinnen die je niet nodig hebt met betrekking tot 'Turing complete' blijven van een taal.
Lang leve goto err_out.

Tijd om de popcorn er maar weer eens bij te pakken
goto heeft vast wel een praktisch nut, maar dat hebben VB en Delphi ook
Vaak als je naar zulke instrumenten moet grijpen heb je ergens een (denk)fout gemaakt (let op, vaak, niet altijd dus
Nee het hersenloos herhalen van constructies die zogenaamd "evil" zijn zonder enige onderbouwing whatsoever is de start van een goede discussie en van positieve invloed op het niveau wil je zeggen?Grijze Vos schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 12:15:
[...]
Ik erger me al langer aan het dalende niveau op tweakers, maar als je argumentatie niet verder komt dan "Bla bla bla", hou dan je mond gewoon. Of kom met een fatsoenlijk argument.
[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 14-05-2013 12:41 ]
Ik heb nooit wat gezegd.PrisonerOfPain schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 12:21:
[...]
Nee het niveau gaat omhoog door een discussie te houden die al 300 keer voorbij is gekomen en waarvan het antwoord toch altijd in het midden ligt. Met betrekking tot programmeren zijn er nu eenmaal geen absoluten, of goto goed dan wel fout is hangt 100% van je situatie en rechtvaardigingen af. Niet van wat Dijkstra ooit in een paper heeft gezet. Maar goed, dat dalende niveau zal wel komen door het gebrek aan kritisch denken
Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
.oisyn schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 12:39:
[...]
Nee het hersenloos herhalen van constructies die zogenaamd "evil" zijn zonder enige onderbouwing whatsoever is de start van een goede discussie en van positieve invloed op het niveau wil je zeggen?
EddoH schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 12:22:
Iets met pot en ketel? Ik kan nog wel meer statements verzinnen die je niet nodig hebt met betrekking tot 'Turing complete' blijven van een taal.
Lang leve goto err_out.
Lezen jullie drie nou moedwillig gewoon over mijn post heen waarin ik een voorbeeld geef van geoorloofd gebruik? Ik zeg alleen dat het in -veel- LOB-achtige applicaties bijna altijd een slecht idee zal zijn. Niet dat er geen situaties zijn waarin je het kunt toepassen.PrisonerOfPain schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 12:21:
[...]
Nee het niveau gaat omhoog door een discussie te houden die al 300 keer voorbij is gekomen en waarvan het antwoord toch altijd in het midden ligt. Met betrekking tot programmeren zijn er nu eenmaal geen absoluten, of goto goed dan wel fout is hangt 100% van je situatie en rechtvaardigingen af. Niet van wat Dijkstra ooit in een paper heeft gezet. Maar goed, dat dalende niveau zal wel komen door het gebrek aan kritisch denken
(Overigens hoeven jullie mij niet te betichten van Dijkstra-fanboyism o.i.d. Ik heb les gehad van zijn nazaten, en daar heb ik me vaak zat aan ge-ergerd.
Driving a cadillac in a fool's parade.
Roep ik vervolgens een van de andere IP adressen aan van de server dan schieten ineens de extra ip's ook weer in werking... Dit werkt enkel wanneer ik dit doe op een van de IP's die buiten de "kapotte" IP range ligt. Zo nu en dan treedt dat probleem op en is een pingetje/rdp naar het "losse" IP adres voldoende.... Serieusly, wtf... Lijkt mij niet direct een routing probleem daar een rdp-tje het kan oplossen en daarna direct ook de andere IP's weer lijken te werken...
We waren blijkbaar de enige die wat van het gebruikte CMS (Wordpress) lieten zien, ze waren verbaasd dat het zo eenvoudig in gebruik is. Dat afbeeldingen automatisch geresized werden was natuurlijk helemaal gaaf, bij het huidige CMS moeten ze eerst resizen en dan uploaden. Met de kans dat de gekozen grootte niet helemaal goed was
We horen tegen de bouwvakantie pas welke partij de klus krijgt, dus dat gaat nog wel even duren
Ik denk eerder dat er wordt gevallen over het woordje "nodig" (ikzelf ben sowieso niet inhoudelijk op een van de posts ingegaan). Het is hetzelfde als zeggen dat een timmerman zijn hamer niet *nodig* heeft maar dat het wel nuttig kan zijn, omdat hij immers ook wel gewoon het handvat van zijn schroevendraaier kan gebruiken om spijkers mee te timmeren maar een hamer zo nu en dan toch net wat beter werkt.Grijze Vos schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:12:
Lezen jullie drie nou moedwillig gewoon over mijn post heen waarin ik een voorbeeld geef van geoorloofd gebruik?
Het feit dat maakt dat soms iets de beste keuze is impliceert in mijn ogen ook dat het dan gewoon nodig is. En anders kun je ook wel redeneren dat geen enkele andere vorm van gestructureerde flow control nodig is.
[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 14-05-2013 13:38 ]
Misschien dat zij in een cookie hebben dat jij cookies accepteert?Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 14:30:
[...]
Zowel Google BE als Google NL hebben geen cookie-melding hier.
iOS developer
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 14:30:
[...]

Kun je er toch even van genieten
Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 14:30:
[...]
Dat zou kunnen. Het zou ook heel goed kunnen dat het er niks mee te maken heeft.Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 14:50:
Zou het te maken kunnen hebben met het feit dat ik Google van uit het buitenland bezoek?
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter
Ik heb het ook niet, maar vermoed dat het is omdat ik inglogged ben op mijn google account.Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 14:50:
Zou het te maken kunnen hebben met het feit dat ik Google van uit het buitenland bezoek?
Ik heb die melding al een aantal keer gehad afgelopen weken, terwijl ik ingelogd was.Erwin537 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 15:02:
[...]
Ik heb het ook niet, maar vermoed dat het is omdat ik inglogged ben op mijn google account.
Crap, ninja editjordy2811 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 14:59:
Als dat het alternatief is voor de ziekte van Lyme zou ik in mn handjes klappen. Maar toch vervelend inderdaad!
Ik wilde al zeggen, van de ziekte van lime word je alleen maar zuur
Is dat niet nogal zinloos als je DataContext toch al meteen disposed wordt?pdebie schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 12:21:
[...]
Ja, ben ik ook voor gegaan uiteindelijk. Vond ik het netste en meest leesbare.
En beter dan 2 vrijwel identieke functies die, op 2 parameters na, exact hetzelfde doen.
C#:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 /// <summary> /// Load an order instance from the datacontext, based on the given ID /// </summary> /// <param name="id">ID of order to retrieve</param> /// <returns>Instance of order</returns> public Order GetOrderById(int id, bool deferredLoadingEnabled = true, bool objectTrackingEnabled = true) { using (ModuleDataContext datacontext = new ModuleDataContext() { DeferredLoadingEnabled = deferredLoadingEnabled, ObjectTrackingEnabled = objectTrackingEnabled }) { return datacontext.Orders.SingleOrDefault(order => order.ID == id); } }
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.