Ik weet dat er voor PayMo (een uren tracker) een activity tracker is waarin je kan opnemen welke programma's je open hebt voor hoelang. Als er dan al een noodzaak is om iets te registreren lijkt mij dat genoeg.Gomez12 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 15:21:
[...]
Eerlijk gezegd, ik zie geen andere (als de vertrouwensband al helemaal kapot is).
Alleen als je verdediging als programmeur dingen omvat als "prive email kan dan ook op video komen" of "ik kan niet garanderen dat ik het op tijd start/stop" dan zeg je eigenlijk gewoon dat je uren gewoon een greep in de lucht zijn.
Als je deze vraag afwijst op basis van privacy wetgeving, dan zeg je eigenlijk gewoon dat je teveel uren doorberekent, want je zou best je prive-zaken die je doet niet kunnen doorberekenen (/uit de video kunnen editten) alleen wens je die wel doorberekend te hebben.
Op zich vind ik het wel frappant hoeveel mensen hier bezwaar tegen hebben, of je nu een camtasia record knopje aanklikt of een worktimer app record aanklikt dat moet toch geen verschil maken mits je enkel met de klant zijn ding bezig bent.
Als je de vraag terugkaatst onder de noemer het proces begrijpen kan het waarschijnlijk niet vanwege bedrijfsgeheimen.