Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.729 views

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:23
Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 20:39:
:?

1 core's? Kan je die nog kopen? Je bedoelt vast sockets.
MSDN: Real World: Considerations When Choosing a Web Role Instance Size: How small should I go?
http://aws.amazon.com/ec2/instance-types/

Vrijwel iedereen (behalve lui die software schrijven die massaal parallellized is) gebruikt small/extra small instances, die hebben allemaal 1 core (of dat nou fysiek of gevirtualiseerd is maakt niet uit).
F.West98 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 20:39:
[...]

Mijn webservertje bij mijn hoster is dual-xeon met 6 cores per stuk...
Wat moet je daar mee? Meer servers met een load balancer zodat je op meer plekken snel bereikbaar bent en meer requests af kunt handelen en makkelijker één apparaat offline kunt halen om te upgraden is toch veel handiger?

[ Voor 25% gewijzigd door Avalaxy op 08-05-2013 20:50 ]

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:03

orf

Avalaxy schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 20:34:
[...]

Ik weet niet wat jij voor servers gebruikt, maar zeker in het geval van cloud hosting is het om een heleboel redenen veel handiger om horizontaal te schalen en dus juist een heleboel servers te hebben met maar 1 of 2 cores. Ik ken persoonlijk vrijwel niemand die servers met 5+ cores gebruikt.
Wij hebben een private cloud met 64 cores en 256GB ram. Dat zijn maar twee machines met daarop alle servers virtueel. Load balancers draaien daar dus ook virtueel op.

[ Voor 4% gewijzigd door orf op 08-05-2013 21:22 ]

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:06
Korben schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 15:10:
[...]

Des te meer reden om client-server source-control de prullenbak in te doen en een DVCS te gaan gebruiken. :+
Persoonlijk mis ik even de reden waarom dit een goed voorbeeld is om over te gaan op een DVCS.

Ook bij een DVCS kan men van alles uitchecken en niet pushen naar de master. Dit heeft niets te maken met het systeem, maar meer met de slordigheid (onprofessionaliteit) van de medewerker in kwestie lijkt me. Nog erger misschien, bij een DVCS zie je niet eens dat iemand allemaal branches en commits heeft gedaan op z'n lokale systeem.
Nu zie je tenminste dat iemand nog iets heeft uitgecheckt dus dat je misschien niet de laatste versies van het bestand hebt.

Uiteraard is het wel een pain als je SS hebt geconfigureerd dat er geen multiple checkouts mogen zijn. Maar ach, als admin kun je dat dan toch wel weer overrulen.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24

BikkelZ

CMD+Z

.Gertjan. schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 20:45:
[...]

Mooi dat ze het dan vaak ook nog eventjes op Funda laten staan :/
Afgelopen week ook gebeld voor een kantoorpand... Stond nog volledig te huur volgens de site (zowel funda als de makelaar zelf), bel je op: "Oh, ehm, tja een deel is al een tijd verhuurd"... Serieus, WTF... :/

Daarnaast lijken sommige makelaars ook verdomde weinig zin te hebben om met je mee te denken. Geef je aan interesse te hebben en hoor je vervolgens niets meer van ze, zelfs niet als je aangeeft ook andere panden te willen bekijken. Ik snap dat een kleine zelfstandige met een budget van < 1000 per maand niet echt dikke knaken in het laatje brengt, maar dit soort makelaars laat ik voortaan links liggen. Dus ook als ik een ander huis wil of een groter pand als ik groot en sterk ben... Investeren in klantrelaties is voor veel mensen vies schijnbaar... Maar uiteraard wel allemaal lopen janken dat het "zo slecht" gaat... Joh, hoe zou dat komen ;w

Grappige is trouwens dat ik op een gegeven moment een pand wilde bezichtigen en mijn vrouw zei: "ow moet je niet doen, dat is die ene rot makelaar". :+

Gelukkig zijn er ook een paar makelaars die wel willen investeren en zelfs met je meedenken en info voor je gaan inwinnen. :) Erg jammer dat de rotte appels het voor deze mensen vergallen...
Makelaars hebben het veel te druk tegenwoordig joh

iOS developer

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:59

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Jan_V schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 21:22:
[...]

Persoonlijk mis ik even de reden waarom dit een goed voorbeeld is om over te gaan op een DVCS.

Ook bij een DVCS kan men van alles uitchecken en niet pushen naar de master. Dit heeft niets te maken met het systeem, maar meer met de slordigheid (onprofessionaliteit) van de medewerker in kwestie lijkt me. Nog erger misschien, bij een DVCS zie je niet eens dat iemand allemaal branches en commits heeft gedaan op z'n lokale systeem.
Nu zie je tenminste dat iemand nog iets heeft uitgecheckt dus dat je misschien niet de laatste versies van het bestand hebt.

Uiteraard is het wel een pain als je SS hebt geconfigureerd dat er geen multiple checkouts mogen zijn. Maar ach, als admin kun je dat dan toch wel weer overrulen.
Als je er niet zeker van bent of je de "laatste" versie hebt, dan is er iets meer mis dan het "vergeten te pushen" alleen ;) Ik en mijn collega's hebben de volledige repo inclusief alle branches en tags allemaal lokaal staan. En daar heeft zover dat nodig is iedereen weer zijn of haar eigen branches. (dat kan alleen met een DVCS) We pushen zaken door naar 1 centrale repo, en iets wat daar niet in zit kan niet getest en gereviewed worden door een ander en wordt ook niet opgepikt door het build systeem. (dat kan uiteraard ook met een "gewoon" VCS). En dat build systeem maakt een releasebare versie.

Ow, en de eerste die roept dat je niet met meer dan 1 persoon aan dezelfde file kan werken heeft blijkbaar nog nooit een VCS gebruikt dat fatsoenlijk kan mergen :P

[ Voor 5% gewijzigd door Creepy op 08-05-2013 23:10 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 01:55

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Avalaxy schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 20:49:
[...]

Wat moet je daar mee? Meer servers met een load balancer zodat je op meer plekken snel bereikbaar bent en meer requests af kunt handelen en makkelijker één apparaat offline kunt halen om te upgraden is toch veel handiger?
Ask my hoster...

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Je hebt zo te horen meer problemen dan collega's die bestanden uitgecheckt laten...

[ Voor 13% gewijzigd door Alex) op 09-05-2013 00:35 ]

We are shaping the future

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
.oisyn, hebben jullie al streams gebruikt in perforce? sinds wij ze hebben is de boel hier enorm traag geworden :(

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-11 23:34
Wat is die nieuwe stijl van MSDN waareloos zeg :X

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads6/518ad5dd557ae/518ad5dd40fa9-xmpl3.thumb.jpg
Krijgt het voor elkaar om op een scherm van 1920 breed standaard maar 400 pixels aan content te laten zien. Zelfs met het menu ingeklapt is er nog maar 850 pixels aan content.

• Alex)
  • Laatst online: 18-11 20:57
hostname schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 00:49:
[...]

Wat is die nieuwe stijl van MSDN waareloos zeg :X

[afbeelding]
Krijgt het voor elkaar om op een scherm van 1920 breed standaard maar 400 pixels aan content te laten zien. Zelfs met het menu ingeklapt is er nog maar 850 pixels aan content.
Dit is de Windows Azure-uitvoering van MSDN. De andere versies zijn een stuk breder, zoals bijvoorbeeld MSDN: ConfigurationManager Class (System.Configuration)

Ik ben het wel met je eens dat het een waardeloos, inspiratieloos ontwerp is, maar daar heb ik al eerder over gerant. :)

We are shaping the future

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Meh, zolang ze maar niet weer alle links omgooien.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:53

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

PrisonerOfPain schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 00:43:
.oisyn, hebben jullie al streams gebruikt in perforce? sinds wij ze hebben is de boel hier enorm traag geworden :(
Nee we doen nog geheel niets met streams.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-11 16:43
Neem niet aan dat nij al die cores ter beschikking hebt of wel ?

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11 11:06
Deze kwam net voorbij op Twitter:
I wrote a tool called SQLrillex. When you run it, it drops all databases.

Verwijderd

Hahahahahahaahahha _O- _O- _O-
Edit: Heb je nog een linkje naar die tweet?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2013 11:44 ]

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-11 02:35

Firesphere

Yoshis before Hoshis

_/-\o_ _/-\o_ Geniaal!

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11 16:21
_/-\o_

RTFM!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11 11:06
Verwijderd schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 11:43:
[...]

Hahahahahahaahahha _O- _O- _O-
Edit: Heb je nog een linkje naar die tweet?
Linkje zat er bij. Maar vooruit, nog een keer: https://twitter.com/wimremes/status/332215303616483328 :)

• Avalaxy
Dit vinden jullie wel interessant (iig de .NETters): http://channel9.msdn.com/...gger-and-the-power-of-Pex

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:04
Ja was mij al opgevallen.
Helaas nog geen tijd om in .NET te werken.

Nu bezig met een (groot) iOS project.
Hierna ga ik met Windows Phone 8 bezig O+
Mijn Nokia Lumia is al binnengekomen (helaas zonder Devkit)
De 920 Zwart :>

[ Voor 12% gewijzigd door Ryur op 09-05-2013 12:59 ]

• Avalaxy
Ryur schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 12:56:
[...]

Mijn Nokia Lumia is al binnengekomen (helaas zonder Devkit)
820? 920?

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-10 17:39
Yep ik ken t.
Het is wel erg vet om al die test zo automagisch gegeneerd te zien worden, maar ze zeggen (of zeiden in ieder geval) wel altijd dat het een aanvulling is op je eigen test suite, geen vervanging.

[ Voor 58% gewijzigd door Ellos op 09-05-2013 13:13 ]

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Ellos schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 13:12:
[...]

Yep ik ken t.
Het is wel erg vet om al die test zo automagisch gegeneerd te zien worden, maar ze zeggen (of zeiden in ieder geval) wel altijd dat het een aanvulling is op je eigen test suite, geen vervanging.
Zit het gevaar er niet in dat de testsuite gemaakt wordt op je huidige code en dus enkel garandeert dat je code blijft werken zoals hij ooit was? Als jij een stukje schrijft waarbij je aangeeft 2+2=5 zal hij een test maken waarbij hij checkt of 2+2 de uitkomst 5 blijft opleveren. Fouten in de code worden dus niet ondervangen maar juist vastgelegd in de code.

Hoewel het nuttig kan zijn lijkt mij het niet in alle gevallen even handig/veilig om dit te gebruiken. Je testen opstellen aan de hand van je code specificatie is net als achteraf documenteren ;)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Verwijderd

Wat doen jullie wanneer iemand je "endorsed" op LinkedIn? Gewoon blij zijn of hem terug endorsen?

• Avalaxy
Meestal endorse ik diegene ook, tenzij het iemand is die ik amper ken en waarvan ik niet weet of diegene ook echt skills heeft, maar over het algemeen word ik alleen endorsed door mensen die ik goed ken.

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:24

BikkelZ

CMD+Z

Het bestaat al weer een tijdje, ik vind het wel een goede tool om publieke interfaces te testen nadat je zelf al alles hebt proberen dicht te timmeren. Maar als je eigen code versus eigen code runt in je eigen library dan wordt het een beetje overkill.

iOS developer

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:53

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 14:33:
Wat doen jullie wanneer iemand je "endorsed" op LinkedIn? Gewoon blij zijn of hem terug endorsen?
Ik word altijd geendorsed door mensen die weten dat ik iets met die skill doe maar geen idee hebben of ik er eigenlijk wel goed in ben 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 14:33:
Ik wordt nooit endorsed :+
Grapje, krijg eigenlijk best vaak endorsements, gelukkig wel van mensen die mij en mijn kwaliteiten ook echt kennen.

Meestal kijk ik dan even op het profiel van die persoon en ga ook op endorsing spree voor de skills die goed zijn bij die persoon :) Meestal zorgt zo'n endorsement er ook voor dat ik weer even op LI rondkijk en een rondje endorsements uitdeel.

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Verwijderd

.oisyn schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 14:55:
[...]

Ik word altijd geendorsed door mensen die weten dat ik iets met die skill doe maar geen idee hebben of ik er eigenlijk wel goed in ben 8)7
Ik vrees dat ik hetzelfde probleem heb: ik ben nog maar student en wordt regelmatig geendorsed door mede-studenten.

Ik vind het enorm moeilijk om andere studenten te endoresen omdat ik er eigenlijk nog niet veel heb moeten mee samen werken en diegenen die mij endorsen vaak niet echt de besten van de klas zijn waaardoor ik een endorsement niet echt terecht vind :X

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-11 16:07
.oisyn schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 14:55:
[...]

Ja die zijn meestal hun eigen profiel aan het updaten en hopen zelf zo een paar te scoren ;)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik endors gewoon niet ; het is teveel voor-wat-hoort wat en poependorsements. Mensen die goed zijn in "cyber" , "internet" of "nederlands" ... uhh ja.

Imo compleet kansloos.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik kreeg laatst ineens een endorsement voor JSON van een of andere meid die niks weet van development :') Wij vervolgens elkaar allemaal endorsen voor JSON op de afdeling :D

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Cartman! schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 15:24:
Ik kreeg laatst ineens een endorsement voor JSON van een of andere meid die niks weet van development :') Wij vervolgens elkaar allemaal endorsen voor JSON op de afdeling :D
En waarom heb je je post dan niet in JSON gemaakt? :+

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Firesphere schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 15:28:
[...]

En waarom heb je je post dan niet in JSON gemaakt? :+
Ik wil degenen die geen JSON kennen niet voor de schenen schoppen ;)

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-11 15:57

StM

Hmm dat ben ik echt weer. iPhone sinds gisteren in de auto laten liggen vol in het zicht, accu inmiddels helemaal leeg en mogelijk dat klanten erop hebben proberen te bellen...

8)7

[ Voor 4% gewijzigd door StM op 09-05-2013 16:23 ]

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Wees blij dat je autoruit nog heel is. ;)

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

-_-

Ik wil Web Essentials 2012 downloaden, vereist Visual Studio 2012 met Web tools. Heb ik. Er stond ook nog een linkje bij dat 'ie nog iets nodig had, heb ik ook gedownload.

Ik start de installatie, is het niet installeerbaar omdat ik de vereiste producten niet heb -_-

• Haan
  • Laatst online: 11:39

Haan

dotnetter

Web essentials werkt volgens mij niet in Visual Studio Express, misschien is dat het probleem.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Haan schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 18:27:
Web essentials werkt volgens mij niet in Visual Studio Express, misschien is dat het probleem.
Zou zomaar kunnen :(
Ik heb helaas geen gewone Visual Studio, maar Express :(

[ Voor 3% gewijzigd door F.West98 op 09-05-2013 19:04 ]

• Xpoint
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-10 19:38
Visual Studio Express ondersteund inderdaad geen extensions (op een paar na, zoals NuGet). :(

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Xpoint schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 18:35:
Visual Studio Express ondersteund inderdaad geen extensions (op een paar na, zoals NuGet). :(
Klopt.
Ik heb inmiddels bij m'n werk gevraagd of ze toevallig Professional (of beter) hebben liggen, want in de eerste mails werd Web Essentials wel aangeraden als plugin, neem aan dat ze het dan ook zelf gebruiken :)
Misschien hebben ze ook wel R# of een MSDN subscription O-)

edit:
*O* Visual Studio 2012 Premium it is *O*
* F.West98 downloadt en start installatie
*blijft hangen bij "Creating a system restore point"

NOOES. Stomme installer.

edit2: Reageert 'ie ook niet meer op Ctrl Shift B :(

[ Voor 20% gewijzigd door F.West98 op 09-05-2013 22:31 ]

• Chip.
  • Niet online
http://theonion.github.io/fartscroll.js/

Behoeft geen commentaar denk ik zo :')

[ Voor 27% gewijzigd door Chip. op 09-05-2013 23:08 ]

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Jezus :s

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd

De hoeveelheid pixels op mijn scherm is te hoog om het effect van fartscroll te evenaren :P

• Chip.
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 23:13:
De hoeveelheid pixels op mijn scherm is te hoog om het effect van fartscroll te evenaren :P
_O- whahahaha!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Je kan dat scherm kleiner maken he? O-)

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Gewoon Ctrl Shift M. Aannemend dat je een goede browser gebruikt.
Ik heb hetzelfde probleem :+

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Note to self: Druk niet op de home knop als volume control actief is. Zeker niet in de nacht.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Apple heeft in al zijn wijsheid besloten dat de Nederlandse autocorrect voor "Requirements document" moet worden aangepast naar "Reutemeteut document".

Sinds kort versturen wij dan ook alleen maar reutemeteut documenten en kijken klanten ons lichtelijk verbaasd aan als we "De reutemeteut" bespreken _O-

• Geerrrt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:53
Wat een rust hier, is iedereen soms vrij?

Eury#2434

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:05
Ik niet. Ben juist heel druk. Moederdag drukte hier. Onze verkoopafdeling draait overuren. Hebben zelfs gisteren gewerkt.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:41

Matis

Rubber Rocket

GeertJam schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 11:12:
Jups, verplicht helaas :/

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Gunirus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:22
Aan 't werken hier.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-11 19:55

TheNephilim

Wtfuzzle

Nope, gewoon aan het werk. Even een demo maken voor een 'pitch' aanstaande dinsdag. Gewoon even simpele wireframe voor de website waarin te zien is hoe responsive werkt.

We zijn met drie andere (voor ons onbekende) bedrijven uitgenodigd om te laten zien hoe wij de website voor deze (grote) klant in gedachten hebben. Het betreft een bedrijf met ongeveer 20 vestigingen in Nederland. Het doel is (voor ons) om alles bijeen te brengen in één overzichtelijke website.

---

Kan niet wachten tot dit eindelijk breed ondersteund word http://www.webdesignerdepot.com/2013/05/49432/ :o

[ Voor 11% gewijzigd door TheNephilim op 10-05-2013 11:46 ]

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11 08:33
GeertJam schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 11:12:
Jep, ouders vieren vandaag dat ze 25 jaar getrouwd zijn. :)

• Barryvdh
  • Laatst online: 28-11 18:27
Eigenlijk gisteren al vakantie, maar vandaag nog even de laatste dingen afronden en dan morgen trouwen en volgende week op huwelijksreis :)

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

F.West98 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 19:04:
[...]

Klopt.
Ik heb inmiddels bij m'n werk gevraagd of ze toevallig Professional (of beter) hebben liggen, want in de eerste mails werd Web Essentials wel aangeraden als plugin, neem aan dat ze het dan ook zelf gebruiken :)
Misschien hebben ze ook wel R# of een MSDN subscription O-)

edit:
*O* Visual Studio 2012 Premium it is *O*
* F.West98 downloadt en start installatie
Dat is wel even geluk hebben :) Zijn helaas nog te veel bedrijven die enkel de "houten been + ooglapjes" editie hebben of helemaal niet in software zijn voorzien :/

Zelf ben ik wel ontzettend blij met mijn MSDN subscription voor startups :) VS Ultimate *O*
*blijft hangen bij "Creating a system restore point"

NOOES. Stomme installer.
Is mij nog nooit opgevallen. Nu moet ik zeggen dat met een SSD (en een redelijk schone install) een restore point een kwestie van seconden is :9
edit2: Reageert 'ie ook niet meer op Ctrl Shift B :(
Control Shift B? Van die sneltoets heb ik nog nooit gehoord...

• wackmaniac
  • Laatst online: 20-11 09:10
Hehe, met de IE-penetratie is dat helaas een redelijk utopische gedachte. Ziet er idd erg interessant uit. Hier lekker rustig op kantoor en dat betekent dus ongegeneerd speakers op hoog volume testen met old-skool hardcore :)

Read the code, write the code, be the code!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Barryvdh schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 11:52:
Eigenlijk gisteren al vakantie, maar vandaag nog even de laatste dingen afronden en dan morgen trouwen en volgende week op huwelijksreis :)
Alvast gefeliciteerd ! :) Hopelijk heb je een mooie dag!
Waar gaat je huwelijksreis naartoe?
wackmaniac schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 12:03:
[...]
Hehe, met de IE-penetratie is dat helaas een redelijk utopische gedachte. Ziet er idd erg interessant uit.
Dat is een van de voornamelijke redenen voor mij om niet verder in web-innovatie te duiken. Er zijn altijd wel gebruikers die een of andere oude brakke versie gebruiken. Daarnaast zit mijn business vooral in het bedrijfsleven waardoor je vaak de IE beperking direct door de strot geramd krijgt :(

Daarnaast zijn veel nieuwe technieken vaak brak in een of meerdere browsers waardoor het riskant is er op te vertrouwen. Het duurt helaas te lang voordat de innovatie is doorgedrongen in de diverse browsers en deze stabiel is...

In tegenstelling tot innovatie in code/backend systemen. Je kunt dan namelijk bepalen welke libraries er op de achtergrond komen te draaien. Daar zit soms ook een risico in (klanten die niet verder komen dan SQL 2008 of Windows Server 2003), maar over het algemeen kun je daar snel meegenieten van innovatie. Ik ben tijdens de beta's van .net 4.5 en VS 2012 overgestapt voor 1 project en kon direct bij de RTM van de pakketten ook mijn product releasen zonder problemen :)
Hier lekker rustig op kantoor en dat betekent dus ongegeneerd speakers op hoog volume testen met old-skool hardcore :)
Lekker los gaan op muziek is goed voor de motivatie :) Collega kwam al op het idee om voortaan iedere maandag even "los te komen" met goede hard rock :P

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

.Gertjan. schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 11:58:

[...]

Control Shift B? Van die sneltoets heb ik nog nooit gehoord...
Build solution. Zelfde als F6.

[ Voor 49% gewijzigd door Korben op 10-05-2013 12:31 ]

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Korben schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 12:31:
[...]

Build solution. Zelfde als F6.
Ow in Visual Studio, die ken ik wel. Ik dacht in de installer... Het is vrijdag he ;)

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 13:47
Ik zit hier met m'n ene collega, de andere... 10 hebben allemaal vrij genomen vandaag :+

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Er bestaat een bepaalde app voor rijscholen, die de lessende leerlingen op alle platforms een app laat downloaden waarmee ze hun lesvoortgang en feedback en dergelijke kunnen inzien. Aan de screenshots op de site van de makers te zien zit er best wat werk in, en zal het allemaal wel prima werken. Een abonnement op dergelijke apps (er zijn verschillende aanbieders) kost de rijschool iets van twee tientjes per maand.

Nu krijg ik dagelijks diverse potentiële opdrachten gemaild van diverse sites en bedrijven waarbij ik ben ingeschreven, waar haast wekelijks wel weer een aanvraag tussen zit voor het bouwen van ... een rijschoolapp. Die apps zijn mijn markt niet, maar voor het opzetten van een datamodel, servicelaag en backoffice ben ik best te porren, dus ik had al eens op wat van die opdrachten gereageerd.

Het gemiddelde budget voor de volledige app (inclusief backoffice voor beheer) voor "alle" platformen (Windows Phone, iOS, Android) bedraagt zo'n 1000 euro, vaak minder (zoals ook de mail van zojuist: maximaal €750). Eigenlijk moet ik daar ook niet verbaasd van opkijken, aangezien op diezelfde site(s) aanvragen voor het ontwerpen, opbouwen en implementeren van volledige websites soms met droge ogen 150 euro wordt geboden, waarop tientallen wanhopige hobbyisten zich dan meteen weer werpen.

[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 10-05-2013 13:05 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

CodeCaster schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 13:01:
Er bestaat een bepaalde app voor rijscholen, die de lessende leerlingen op alle platforms een app laat downloaden waarmee ze hun lesvoortgang en feedback en dergelijke kunnen inzien. Aan de screenshots op de site van de maker te zien zit er best wat werk in, en zal het allemaal wel prima werken. Een abonnement op deze app kost de rijschool iets van twee tientjes per maand.

Nu krijg ik dagelijks diverse potentiële opdrachten gemaild van diverse sites en bedrijven waarbij ik ben ingeschreven, waar haast wekelijks wel weer een aanvraag tussen zit voor het bouwen van ... een rijschoolapp. Die apps zijn mijn markt niet, maar voor het opzetten van een datamodel, servicelaag en backoffice ben ik best te porren, dus ik had al eens op wat van die opdrachten gereageerd.

Het gemiddelde budget voor de volledige app (inclusief backoffice voor beheer) voor "alle" platformen (Windows Phone, iOS, Android) bedraagt zo'n 1000 euro, vaak minder (zoals ook de mail van zojuist: maximaal €750). Eigenlijk moet ik daar ook niet verbaasd van opkijken, aangezien op diezelfde site(s) aanvragen voor het ontwerpen, opbouwen en implementeren van volledige websites soms met droge ogen 150 euro wordt geboden, waar zich dan meteen tientallen wanhopige hobbyisten op werpen.
Haha, ja die heb ik ook al eens onder ogen gehad, een rijschool app. Dat moest gebeuren voor 1200 euro :+

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

CodeCaster schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 13:01:
Het gemiddelde budget voor de volledige app (inclusief backoffice voor beheer) voor "alle" platformen (Windows Phone, iOS, Android) bedraagt zo'n 1000 euro, vaak minder. Eigenlijk moet ik daar ook niet verbaasd van opkijken, aangezien op diezelfde site(s) aanvragen voor het ontwerpen, opbouwen en implementeren van volledige websites soms met droge ogen 150 euro wordt geboden, waar zich dan meteen tientallen wanhopige hobbyisten op werpen.
Voor alle platformen is 1000 euro misschien een beetje schraal, maar op zich kun je met 1000 euro best wel een leuk stukje komen hoor :) Als iemand een tarief van 60 ~ 70 euro hanteert heb je 2 dagen development tijd. In 2 dagen kun je best een leuk stukje werk verzetten. Overleg en startup tijd tel ik even niet mee

Nu ben ik het met je eens dat ze voor 1000 euro vaak wel wonderen verwachten. Dit worden uiteindelijk gevalletjes goedkoop is duurkoop. Voor 1000 euro wil ik gerust wel een of andere rijschool app in elkaar copy-pasten. Het probleem is dat onderhoud dan wel een veelvoud gaat kosten >:)

De enige manier waarop ik het nut erin zou zien is om momentum op te bouwen, als je ziet dat er 10 mensen 1000 euro bieden voor een bepaald soort app, dan heb je 10 000 budget, dat is wat ruimer. Vervolgens kun je dezelfde app gewoon doorrollen naar volgende partijen. Voor 1000 euro zo ik in ieder geval nooit het intellectueel eigendom/auteursrecht overdragen. ;)

Maar goed, het is vanuit die partijen te proberen, toch? Er is vast wel een gek die het er voor wil doen :+

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

.Gertjan. schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 13:07:
[...]

De enige manier waarop ik het nut erin zou zien is om momentum op te bouwen, als je ziet dat er 10 mensen 1000 euro bieden voor een bepaald soort app, dan heb je 10 000 budget, dat is wat ruimer. Vervolgens kun je dezelfde app gewoon doorrollen naar volgende partijen. Voor 1000 euro zo ik in ieder geval nooit het intellectueel eigendom/auteursrecht overdragen. ;)
Dat is inderdaad nog wel een idee, er zullen vast nog wel meer commerciële partijen instappen die zoiets gewoon white-label aan gaan bieden. Dan is het ineens rendabel en zo'n prijs per maand is dan zo gek nog niet.

Ik vraag me overigens af hoeveel je er nou werkelijk aan hebt zo'n app. Handig met plannen van lessen oké, maar voortgang bekijken? Daar ben je toch zelf bij?

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:51

thof

FP ProMod
Nouja, rijscholen/instructeurs houden wel bij welke handelingen je al kunt. Doe je het een paar keer goed dan gaan ze weer wat nieuws leren. Aan het eind alles nog een keer herhalen, gaat dat goed dan door naar examen. Althans dat is min of meer hoe ik het ervaren heb. Als ze die informatie delen, dan kan een leerling wellicht beter inschatten wanneer hij/zij examen gaat doen. Nu is dat moment vaak een raadsel.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

• Archiebald
  • Laatst online: 28-11 08:28
thof schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 13:22:
Nouja, rijscholen/instructeurs houden wel bij welke handelingen je al kunt. Doe je het een paar keer goed dan gaan ze weer wat nieuws leren. Aan het eind alles nog een keer herhalen, gaat dat goed dan door naar examen. Althans dat is min of meer hoe ik het ervaren heb. Als ze die informatie delen, dan kan een leerling wellicht beter inschatten wanneer hij/zij examen gaat doen. Nu is dat moment vaak een raadsel.
Dan is het voor de rijschool goedkoper (en wellicht makkelijker) om na elke les te zeggen dat je bepaalde vaardigheden onder controle hebt, en nog x aantal vaardigheden je moet voordat je examen kan doen.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

.Gertjan. schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 13:07:
De enige manier waarop ik het nut erin zou zien is om momentum op te bouwen, als je ziet dat er 10 mensen 1000 euro bieden voor een bepaald soort app, dan heb je 10 000 budget, dat is wat ruimer. Vervolgens kun je dezelfde app gewoon doorrollen naar volgende partijen.
Dat lijkt me inderdaad de manier om het te doen. Nog app-developers hier? Ik schrijf de dataservices wel. :+

Maar gewoon, 1000 euro. Of 750, zoals degene waar het nu om ging. Drie apps schrijven en een onderhoudsinterface (gebruikers aanmaken, gegevens invoeren), waardoor je per onderdeel pakweg 200 euro of hooguit 6 uur werk beschikbaar hebt. Misschien valt zo'n app in elkaar zetten mee, maar ik zou het er niet voor durven aanbieden.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

TheNephilim schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 13:17:
[...]
Dat is inderdaad nog wel een idee, er zullen vast nog wel meer commerciële partijen instappen die zoiets gewoon white-label aan gaan bieden. Dan is het ineens rendabel en zo'n prijs per maand is dan zo gek nog niet.
Dat noemen ze ondernemen ;) Sommige developers laten inderdaad zo'n aanvraag liggen omdat ze het "te goedkoop" vinden. Maar aan de andere kant wil een rijschool natuurlijk geen duizenden euro's uitgeven aan een pakket. Kosten-baten wise is 1000 euro redelijk voor zo'n partij. Uiteraard heb je voor zo'n prijs geen maatwerk, maar dat is vaak ook niet wat ze vragen.

Het "gevaar" in de software wereld is dat maatwerk voor veel partijen onbetaalbaar is. Vaak wordt maatwerk enkel gebruikt voor pakketten voor intern gebruik of voor pakketten die weer doorverkocht worden. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar office, een maatwerk office pakket kost je echt wel meer dan die paar 100 euro, maar omdat er veel afnemers zijn worden de ontwikkelkosten gedeeld.

Natuurlijk wil de klant in eerste instantie iets wat perfect op zijn wensen aansluit, echter wanneer je daar een prijs kaartje voor neerlegt schikken ze vaak wel in ;) Met een goed white-label pakket kun je eventueel maatwerk toevoegen tegen betaling (waarbij ook constructies te bedenken zijn waarbij de afnemer een deel betaalt en jij het andere deel verdient door het maatwerk op te nemen in het standaardpakket als toegevoegde waarde om extra klanten aan te trekken).

Op zich lijken zulke projectjes mij wel leuk. Je moet wel eerst goed marktonderzoek doen, maar als je een redelijke kans hebt is dat wel lachen denk ik :) Zeker nu ik straks niet meer alleen werk is het het overwegen waard, de inkomsten worden door de andere projecten gegarandeerd (en met 2 man is die garantie sneller behaald :P ) en heb je tijd voor dit soort dingetjes :) En daarnaast is ondernemen ook risico nemen.
Vaak kun je die lijsten wel inzien. Ik kreeg na iedere les op de motor het briefje te zien waarop ze het bijhielden. Ik zie zelf ook niet direct het nu er van om op ieder moment van de dag te kunnen kijken wat mijn voortgang is. Maar voor de rijschool is een centrale administratie is wel handig om te zien wie op welk moment gaat rijden, maar ook om koppeltjes te maken met gelijkwaardige skill-sets (op de motor erg belangrijk).

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:05
CodeCaster schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 13:25:

Maar gewoon, 1000 euro. Of 750, zoals degene waar het nu om ging. Drie apps schrijven en een onderhoudsinterface (gebruikers aanmaken, gegevens invoeren), waardoor je per onderdeel pakweg 200 euro of hooguit 6 uur werk beschikbaar hebt. Misschien valt zo'n app in elkaar zetten mee, maar ik zou het er niet voor durven aanbieden.
Een hoop dingen (gebruikers beheer etc.) kan je waarschijnlijk al zo van de plank pakken, maar het blijft krap inderdaad.

• kwaakvaak_v2
  • Laatst online: 10-10 08:02
[b][message=40221377,noline

Het gemiddelde budget voor de volledige app (inclusief backoffice voor beheer) voor "alle" platformen (Windows Phone, iOS, Android) bedraagt zo'n 1000 euro, vaak minder (zoals ook de mail van zojuist: maximaal €750). Eigenlijk moet ik daar ook niet verbaasd van opkijken, aangezien op diezelfde site(s) aanvragen voor het ontwerpen, opbouwen en implementeren van volledige websites soms met droge ogen 150 euro wordt geboden, waarop tientallen wanhopige hobbyisten zich dan meteen weer werpen.
Klinkt als freelance.nl, waar opdrachtgevers 30 euro per voor een beetje klus al snel te duur vinden, met als gevolg dat er dus gasten zijn die voor 15 a 20 euro per uur zitten te werken. Geen idee wat voor kosten die gasten hebben, maar voor dat geld moet ik een bezetting halen van 40+ uur per week en heb ik geen tijd voor het zoeken van nieuwe klanten en aandacht geven aan mijn gezin ;(

Driving a cadillac in a fool's parade.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

.Gertjan. schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 13:32:
[...]

Dat noemen ze ondernemen ;) Sommige developers laten inderdaad zo'n aanvraag liggen omdat ze het "te goedkoop" vinden. Maar aan de andere kant wil een rijschool natuurlijk geen duizenden euro's uitgeven aan een pakket. Kosten-baten wise is 1000 euro redelijk voor zo'n partij. Uiteraard heb je voor zo'n prijs geen maatwerk, maar dat is vaak ook niet wat ze vragen.

[...]
Klopt! Wellicht ben ik er te weinig ondernemer voor en teveel 'ontwikkelaar'. Heb dergelijke dingen altijd al leuk gevonden. Twee (verschillende) kappers hebben me al meer dan eens gevraagd of ik iets kon maken waarmee klanten via het internet kunnen reserveren. Leuk idee natuurlijk, maar volgens mij bestaat zoiets al lang (tijdje geleden dat ik het bekeken heb) en ze willen altijd dat het aansluit op hun 'ouderwetse' klantenprogramma's op Windows. Dat en tijdgebrek hebben me altijd doen besluiten er niets mee te doen.

Op het moment ben ik wel bezig, voor de manege voor gehandicapten hier, een webapp te maken waarin de gereden uren kunnen worden bijgehouden. Iets wat nu nog veelal handmatig gebeurt in obscure documentjes en sheets. Het doel uiteindelijk is om de rasters in te kunnen scannen waarna gezette kruisjes omgezet worden in een uur gereden bij een client. Echter is dat nog wat te ingewikkeld, dus gewoon een digitale kopie van het rooster waarin geklikt kan worden lijkt me al genoeg. Eens in de maand even overnemen van papier en klaar.

Daarnaast, ik loop al over van ideeën die ik graag zou willen uitvoeren :+

[ Voor 27% gewijzigd door TheNephilim op 10-05-2013 13:46 ]

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

kwaakvaak_v2 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 13:37:
[...]

Klinkt als freelance.nl, waar opdrachtgevers 30 euro per voor een beetje klus al snel te duur vinden, met als gevolg dat er dus gasten zijn die voor 15 a 20 euro per uur zitten te werken. Geen idee wat voor kosten die gasten hebben, maar voor dat geld moet ik een bezetting halen van 40+ uur per week en heb ik geen tijd voor het zoeken van nieuwe klanten en aandacht geven aan mijn gezin ;(
15 a 20 euro per uur.... :/ Trek daar een deel belasting vanaf en je houdt verdomd weinig over... Met 15 euro per uur kom je op 2400 bruto per maand. Daar moet je dan nog de belastingen en verzekeringen vanaf halen (en een stukje risico). Ik neem aan dat je als zelfstandige al een tijdje mee hebt gedraaid in het bedrijfsleven en daar meer verdiende dan die 2400 euro...

Een zelfstandig die een programma ontwikkeld is meestal geen junior developer meer en heeft ook verstand van architectuur enzo. Die komen ook in loondienst echt niet meer voor 2400 euro per maand langs. Als een werkgever mij nu zou benaderen voor 2400 euro per maand onder het mom van "goedbetaald" lach ik hem keihard uit :X (sorry, maar na 7 jaar ga ik daar niet meer voor klussen).

Voor dat tarief begin ik mij ook af te vragen wat de kwaliteit is... Als ik waardeloos betaald zou krijgen zou ik ook echt niet meer gemotiveerd zijn om iets te doen... Maar misschien is het voor die figuren de enige opdracht die ze kunnen krijgen (zegt soms iets over die personen ;) ). Ik kan mij ook niet voorstellen dat je voor dat tarief nog de "extra mile" voor de klant gaat... (wat ik persoonlijk wel een toegevoegde waarde vind).

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:34
pff de omschakeling terug naar web development voor een dagje is zwaar...

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

TheNephilim schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 13:43:
[...]
Klopt! Wellicht ben ik er te weinig ondernemer voor en teveel 'ontwikkelaar'.
Ken het ook wel hoor ;) Daarnaast heb ik ook nog de aanleg om veiligheid op te zoeken. Ik werk liever 40 uur op niet innovatieve projecten waarvan ik zeker weet dat ik er iets aan overhoud dan aan innovatie waarbij het oftewel niets oplevert of je er extra veel aan verdient (het niets verdienen vind ik een te groot risico vaak).
Heb dergelijke dingen altijd al leuk gevonden. Twee (verschillende) kappers hebben me al meer dan eens gevraagd of ik iets kon maken waarmee klanten via het internet kunnen reserveren. Leuk idee natuurlijk, maar volgens mij bestaat zoiets al lang (tijdje geleden dat ik het bekeken heb) en ze willen altijd dat het aansluit op hun 'ouderwetse' klantenprogramma's op Windows. Dat en tijdgebrek hebben me altijd doen besluiten er niets mee te doen.
Dat huidige klanten programma is natuurlijk eenmalig over te zetten. Als het een concept is wat aanslaat kan daar iets te behalen zijn. Bedenk je wel dat er vaak inderdaad al producten zijn die iets vergelijkbaars doen, maar niet geschikt zijn voor het specifieke doel. Als je zoiets kunt tunen tot iets wat binnen een bepaalde branche aanslaat kun je "goud" in handen hebben :)
Op het moment ben ik wel bezig, voor de manege voor gehandicapten hier, een webapp te maken waarin de gereden uren kunnen worden bijgehouden. Iets wat nu nog veelal handmatig gebeurt in obscure documentjes en sheets.
Vraagje uit nieuwsgierigheid: doe je dat als vrijwilligers werk? Niet dat ik het schandelijk vind als je het betaald zou doen hoor ;) Vind het altijd gaaf om te zien dat mensen aan zulke initiatieven deelnemen :) Zit zelf ook met enige regelmaat te denken om aan zulke projecten mee te werken, aan de ene kant voor het goede gevoel, maar ook een stukje om wat bekendheid te verzamelen (staat ook goed op je eigen klanten pagina).
Daarnaast, ik loop al over van ideeën die ik graag zou willen uitvoeren :+
Klinkt bekend :) Heb een hele mindmap vol met ideeën, van het uitbreiden van mijn eigen library tot het maken van volledige applicaties. Vanaf augustus ga ik proberen een bepaald aantal uur per week/maand te reserveren voor innovatie. Zelfstudie, maar ook het uitwerken van mijn ideeën, maar nieuwe collega wilde dat ook graag doen, dus mogelijk dat we dan eindelijk onze ideeën lijstjes wat korter kunnen maken :)

Volgens mijn tientallen Excel berekeningen moet ik daar de ruimte voor hebben :+

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-11 16:03
@Discussie boven: Waarom zoiets niet in PhoneGap bouwen...? Het zijn volgens mij geen apps die heel veel resources vreten. Verder kan je de layout met CSS volgens mij prima onderhouden en makkelijker voor alle platformen geschikt maken. Bijkomend voordeel is mijns inziens dat de app op alle platformen gelijk getrokken kan worden, wat lastiger is als je native UI elementen van ieder OS wilt gebruiken...

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

bdalenoord schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 14:02:
@Discussie boven: Waarom zoiets niet in PhoneGap bouwen...? Het zijn volgens mij geen apps die heel veel resources vreten. Verder kan je de layout met CSS volgens mij prima onderhouden en makkelijker voor alle platformen geschikt maken. Bijkomend voordeel is mijns inziens dat de app op alle platformen gelijk getrokken kan worden, wat lastiger is als je native UI elementen van ieder OS wilt gebruiken...
Dat lijkt me voor zo'n klus inderdaad de ideale oplossing. Zo'n app bestaat toch uit hooguit drie, vier views en wat logica die data opvraagt en toont. Moet je daar wel ervaring mee hebben. :+
pdebie schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 13:34:
Een hoop dingen (gebruikers beheer etc.) kan je waarschijnlijk al zo van de plank pakken, maar het blijft krap inderdaad.
Als je zo'n plank hebt. :)
kwaakvaak_v2 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 13:37:
Klinkt als freelance.nl, waar opdrachtgevers 30 euro per voor een beetje klus al snel te duur vinden, met als gevolg dat er dus gasten zijn die voor 15 a 20 euro per uur zitten te werken. Geen idee wat voor kosten die gasten hebben
.Gertjan. schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 13:44:
15 a 20 euro per uur.... :/ Trek daar een deel belasting vanaf en je houdt verdomd weinig over... Met 15 euro per uur kom je op 2400 bruto per maand. Daar moet je dan nog de belastingen en verzekeringen vanaf halen (en een stukje risico). Voor dat tarief begin ik mij ook af te vragen wat de kwaliteit is...
Dat snap ik ook niet. Volgens mij zijn die figuren beter af in loondienst, met een flinke medior erboven.
.Gertjan. schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 13:54:
Ken het ook wel hoor ;) Daarnaast heb ik ook nog de aanleg om veiligheid op te zoeken. Ik werk liever 40 uur op niet innovatieve projecten waarvan ik zeker weet dat ik er iets aan overhoud dan aan innovatie waarbij het oftewel niets oplevert of je er extra veel aan verdient (het niets verdienen vind ik een te groot risico vaak).
.Gertjan. schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 13:32:
Dit soort interessante opdrachten zoeken en dan uitwerken voor een breder publiek lijkt me inderdaad een leuke vervolgstap. Wel een gok, als je ineens een maand of wat verder bent voordat het eerste abonnementsgeld binnenstroomt. :)

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 10-05-2013 14:15 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

.Gertjan. schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 13:54:
[...]

Nou we hebben hier genoeg innovatieve projecten gehad en het is moeilijk om daarin goede inkomsten over lange tijd te houden. Je moet agressief zijn om daarmee geld te verdienen en dat zijn we niet. We ontwikkelen nu websites in Wordpress en dat bevalt prima, gewoon iets normaler en zekerder. Na enkele succesvolle projecten waren er ook genoeg dingen die wel veel ontwikkeltijd hebben gekost, maar uiteindelijk weinig geld.
[...]

Dat huidige klanten programma is natuurlijk eenmalig over te zetten. Als het een concept is wat aanslaat kan daar iets te behalen zijn. Bedenk je wel dat er vaak inderdaad al producten zijn die iets vergelijkbaars doen, maar niet geschikt zijn voor het specifieke doel. Als je zoiets kunt tunen tot iets wat binnen een bepaalde branche aanslaat kun je "goud" in handen hebben :)
Ergens ook een kwestie van geluk hebben hoor! Er zijn nog tal van die ideeën die ik moet uitwerken, de meeste bestaan al maar niet in de juist vorm inderdaad, of op een ander werkgebied.
[...]

Vraagje uit nieuwsgierigheid: doe je dat als vrijwilligers werk? Niet dat ik het schandelijk vind als je het betaald zou doen hoor ;) Vind het altijd gaaf om te zien dat mensen aan zulke initiatieven deelnemen :) Zit zelf ook met enige regelmaat te denken om aan zulke projecten mee te werken, aan de ene kant voor het goede gevoel, maar ook een stukje om wat bekendheid te verzamelen (staat ook goed op je eigen klanten pagina).
Jazeker! ^^ Ik ben daar nu al meer dan 10, volgens mij 13, jaar vrijwilliger. Mijn zusje heeft een nieuwe huisstijl ontwikkeld en een ontwerp voor de website. Dat ontwerp heb ik omgezet in een functionele website. Inmiddels al een tijdje geleden, er is weer genoeg ruimte voor verbetering, veel geleerd. Daarnaast willen we wat online donatie mogelijkheden zoals Sevenly dat heeft, met spaardoelen voor de manege.

Er is nog genoeg te doen aan de website, tijd en een onderhoud met mijn zusje moeten nog eens resulteren in versie 2.0. Daarnaast probeer ik dus wat mooie oplossingen te maken voor interne dingen. Zoals met die uren. Langzaam maar zeker, deze week nog geen tijd gehad, of zere schouders :+
[...]

Klinkt bekend :) Heb een hele mindmap vol met ideeën, van het uitbreiden van mijn eigen library tot het maken van volledige applicaties. Vanaf augustus ga ik proberen een bepaald aantal uur per week/maand te reserveren voor innovatie. Zelfstudie, maar ook het uitwerken van mijn ideeën, maar nieuwe collega wilde dat ook graag doen, dus mogelijk dat we dan eindelijk onze ideeën lijstjes wat korter kunnen maken :)

Volgens mijn tientallen Excel berekeningen moet ik daar de ruimte voor hebben :+
Haha, gaaf! Ik heb inmiddels wat dingen in Trello geknikkert, maar moet er ook nog eens goed voor zitten.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

TheNephilim schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 14:15:
Jazeker! ^^ Ik ben daar nu al meer dan 10, volgens mij 13, jaar vrijwilliger. Mijn zusje heeft een nieuwe huisstijl ontwikkeld en een ontwerp voor de website. Dat ontwerp heb ik omgezet in een functionele website. Inmiddels al een tijdje geleden, er is weer genoeg ruimte voor verbetering, veel geleerd. Daarnaast willen we wat online donatie mogelijkheden zoals Sevenly dat heeft, met spaardoelen voor de manege.
d:)b d:)b Vind ik erg gaaf om te lezen dat je dat doet!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Ik ben lekker bezig met surprise-driven-development: Verbaasd zijn als de units tests eindelijk passen. :)

• Avalaxy
Er zijn hier ongetwijfeld mensen die geen hacker news lezen en deze dus nog niet gezien hebben: http://programmers.stacke...elop-his-software-product :D

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

.Gertjan. schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 14:21:
[...]

d:)b d:)b Vind ik erg gaaf om te lezen dat je dat doet!
Het is ook vooral leuk om te doen natuurlijk! ^^ Ach het houd je van de straat hè :o

• Avalaxy

:D

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Ik had een afvink-kaartje met vaardigheden bij mijn rijlessen.

• dylangyesbreghs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-10 08:35
Avalaxy schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 14:35:
Er zijn hier ongetwijfeld mensen die geen hacker news lezen en deze dus nog niet gezien hebben: http://programmers.stacke...elop-his-software-product :D
Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

• Avalaxy
dylangyesbreghs schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 14:42:
[...]

Héél hard wegrennen.

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
dylangyesbreghs schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 14:42:
[...]

Prijzen hiervoor beginnen bij 1000 euro. Per uur.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Wtfuzzle :+

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Tja, aan de andere kant zie ik in mijn dagelijkse werk genoeg cases en uren voorbijkomen waarbij ik toch wel erg graag zou willen weten hoe iemand bijv 60 uur kan spenderen aan 2 crud-boxjes op 1 tabel. Of hoe iemand kan schatten dat het toevoegen van 1 imagecontrol (het dialoogvenster heeft al de data waar de image staat, alleen is er nog geen imagecontrol om de daadwerkelijke image te tonen) 8 uur kan duren.

Bij een zolderkamerprogrammeur zou ik er nog wel in kunnen komen, maar bij een professioneel bedrijf binnen een app die al tientallen imagecontrols/crud-boxes heeft...

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 13:15

Korben

() => {};

Los van dat het natuurlijk een belachelijke vraag is--niemand wil dat soort Big Brother-achtige controle over z'n werktijd--is het voor die klant ondoenlijk om die videobeelden te verwerken. Als je het hebt over een project van een manmaand heb je het over 160 uur video, op zeer hoge resolutie. Voordat je dat gedownload en bekeken hebt...

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Misschien zijn ze wel iets anders van plan met de beelden.

Ik zou het al niet vertrouwen als ze zoiets vragen, dus wie weet wat ze verder allemaal uitspoken?

• Gomez12
Korben schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 14:55:
[...]
Los van dat het natuurlijk een belachelijke vraag is--niemand wil dat soort Big Brother-achtige controle over z'n werktijd--
Als je geen big-brother achtige toestanden wilt dan moet je het niet op uurtje-factuurtje basis doen, maar gewoon een vaste prijs afgeven.

Uurtje factuurtje is leuk, maar wees niet verbaast als je klant ook een daadwerkelijke verantwoording voor die uren vraagt.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

... :X

Lekkere vertrouwensband, zoek maar een ander die idioot genoeg is.

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:34
Volgens mij is een verantwoording voor je uren ook op andere manieren op te lossen

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Gomez12 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 14:51:
[...]

Tja, aan de andere kant zie ik in mijn dagelijkse werk genoeg cases en uren voorbijkomen waarbij ik toch wel erg graag zou willen weten hoe iemand bijv 60 uur kan spenderen aan 2 crud-boxjes op 1 tabel.
Als het goed is is er een planning waarin prima staat waar de tijd in gaat zitten natuurlijk ;).

• Gomez12
Ealanrian schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 15:09:
Volgens mij is een verantwoording voor je uren ook op andere manieren op te lossen
Eerlijk gezegd, ik zie geen andere (als de vertrouwensband al helemaal kapot is).

Alleen als je verdediging als programmeur dingen omvat als "prive email kan dan ook op video komen" of "ik kan niet garanderen dat ik het op tijd start/stop" dan zeg je eigenlijk gewoon dat je uren gewoon een greep in de lucht zijn.

Als je deze vraag afwijst op basis van privacy wetgeving, dan zeg je eigenlijk gewoon dat je teveel uren doorberekent, want je zou best je prive-zaken die je doet niet kunnen doorberekenen (/uit de video kunnen editten) alleen wens je die wel doorberekend te hebben.

Op zich vind ik het wel frappant hoeveel mensen hier bezwaar tegen hebben, of je nu een camtasia record knopje aanklikt of een worktimer app record aanklikt dat moet toch geen verschil maken mits je enkel met de klant zijn ding bezig bent.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik zou het niet echt relaxed vinden maar je kunt het an sich wel in een VMetje draaien.
Qua uren gespendeerd: gewoon de video wat trager afspelen en je hebt 10% verdiend ;).

• Gomez12
Megamind schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 15:17:
[...]

Als het goed is is er een planning waarin prima staat waar de tijd in gaat zitten natuurlijk ;).
Sorry, planning gaat niet per regel code. Planning voor de 2 crud-boxjes (recent geval) was 4 uur. Maar toen kwamen er "problemen"...

En dan kan je als klant leuk zeggen : Maak maar een nieuwe planning met nieuwe urenschatting. Maar het maken van een planning kost ook weer uren ;)

Wij hadden gezegd dat wij het bij de volgende release wilden hebben (want het was maar 4 uur terwijl we 120 uur per week afnemen) maar na de sprint van 2 weken stond die opeens op 60 uur
Pagina: 1 ... 81 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.