I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Whut? Wat bedoel je met dat IIS alleen naar een IP wil luisteren op HTTPS?.Gertjan. schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 18:48:
[...]
Overigens hebben we wel onze eerste aanvaring gehad met de helpdesk. We wilden wat ip's hebben, maar ze weigerden om ip's toe te kennen voor subdomeinen. Het argument dat IIS in principe alleen naar een IP wil luisteren op https ging er niet in... Gelukkig konden we het anders oplossen, maar het was toch wel even een wtf(de vorige partij deed niet moeilijk over ip's)...
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Elk HTTPS adres zal zijn eigen IP adres moeten hebben, omdat het certificaat wat bij het domein hoort verstuurd zal moeten worden voordat het HTTP request verstuurd wordt, en IIS dus kan weten welke domein naam het betreft. Met een wildcard certificaat voor subdomeinen zou het overigens wel moeten kunnen lijkt me.Korben schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 09:11:
[...]
Whut? Wat bedoel je met dat IIS alleen naar een IP wil luisteren op HTTPS?
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Is vooral gewenning, denk ik. Ik vond als C# ontwikkelaar Python ook echt 'raar' maar hoe meer ik ermee doe hoe mooier ik het vind. Het is vooral het gebrek aan { } dat dat veroorzaakt voor mijn gevoel.Aloys schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 23:49:
Ik ben weer eens met Python aan het prutsen (in de hoop daarmee iets voor de programmeer contest te maken), maar ik wordt toch kriebelig van de code. Het ziet er voor mij niet strak uit, kan natuurlijk ook komen omdat ik moe ben. Ik zit nu te kijken naar Ruby, dat lijkt dan weer iets beter, maar heeft weer andere dingen die ik minder mooi vind. Misschien moet ik maar gewoon lekker bij C/C++ etc blijven.
Nu is het een van mijn favoriete talen geworden al blijft het soms even nadenken
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Wat gaat niet goed, mijn gok is dat ie de verkeerde taal/format parsed ofzo...frG schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 09:26:
jQuery unobtrusive client validation in MVC gaat niet goed in chrome met een DateTime veld, iemand daar al tegen aangelopen?
Dat is waar ik wel ooit tegenaan ben gelopen, verder volgens mij no issues.
Hij accepteert een dd-mm-yyyy datum niet, hij denkt dat het mm-dd-yyyy is.Hoogie2004 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 09:27:
[...]
Wat gaat niet goed, mijn gok is dat ie de verkeerde taal/format parsed ofzo...
Dat is waar ik wel ooit tegenaan ben gelopen, verder volgens mij no issues.
De datepicker staat wel netjes ingesteld op nl_NL.
De taal (culture) in de browser staat op Nederlands, maar zie in Fiddler dat chrome alleen nl stuurt ipv nl_NL
[ Voor 12% gewijzigd door frG op 08-05-2013 09:29 ]
Hangt er vanaf wat je onder 'werkt niet goed' verstaat. Ik heb altijd gezeik met datetimes vanwege afwijkingen in het formaat zoals het in de browser getoond wordt, en het formaat waarin mn asp,net applicatie het verwacht.frG schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 09:26:
jQuery unobtrusive client validation in MVC gaat niet goed in chrome met een DateTime veld, iemand daar al tegen aangelopen?
Edit: ah. jij ook dus
Als je IIS8 gebruikt kun je ook SNI gebruiken, maar of dat bruikbaar is hangt af van je doelpubliek; IE voor Windows XP ondersteunt het niet, en de standaard browser van Android 2.x ook niet, dus dat is nogal een fors stuk van de markt. Hoe groot dat aandeel is, is me niet helemaal duidelijk; het is niet echt makkelijk om te achterhalen hoeveel procent van de gebruikers IE8 onder Windows XP gebruikt.Woy schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 09:20:
[...]
Elk HTTPS adres zal zijn eigen IP adres moeten hebben, omdat het certificaat wat bij het domein hoort verstuurd zal moeten worden voordat het HTTP request verstuurd wordt, en IIS dus kan weten welke domein naam het betreft. Met een wildcard certificaat voor subdomeinen zou het overigens wel moeten kunnen lijkt me.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Bekend.. Maar waar heb ik dat ook alweer ooit gefixed...frG schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 09:28:
[...]
Hij accepteert een dd-mm-yyyy datum niet, hij denkt dat het mm-dd-yyyy is.
De datepicker staat wel netjes ingesteld op nl_NL.
De taal (culture) in de browser staat op Nederlands, maar zie in Fiddler dat chrome alleen nl stuurt ipv nl_NL
Even zoeken
#edit:
Wat ik kan vinden is dat ik toen niet de localized jquery file had ingeladen, dus jquery-ui.datepicker-nl.js inladen NA het jquery ui script.
Vaag kan ik me ook iets herinneren met dat de web-app liep op engels, dus in de web.config toen ook nog expliciet op nl-nl gezet (alleen NL web-applicatie).
1
| <globalization culture="nl-NL" uiCulture="nl"/> |
[ Voor 32% gewijzigd door Hoogie2004 op 08-05-2013 09:43 ]
Ik gebruik de KendoUI datepicker, maar met jquery had ik hetzelfde probleem, dit lost het probleem echter niet op. zelfs zonder datepicker treedt dit probleem op.Hoogie2004 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 09:32:
[...]
Bekend.. Maar waar heb ik dat ook alweer ooit gefixed...
Even zoeken
#edit:
Wat ik kan vinden is dat ik toen niet de localized jquery file had ingeladen, dus jquery-ui.datepicker-nl.js inladen NA het jquery ui script.
Vaag kan ik me ook iets herinneren met dat de web-app liep op engels, dus in de web.config toen ook nog expliciet op nl-nl gezet (alleen NL web-applicatie).
XML:
1 <globalization culture="nl-NL" uiCulture="nl"/>
Dat is leuk als je ook echt alleen nederlandse notatie hoeft te ondersteunen. Een betere oplossing zou zijn om je UI thread en je jquery datepicker mee te laten veranderen met de culture info van je browser. Dan werkt het gewoon.Hoogie2004 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 09:32:
[...]
Bekend.. Maar waar heb ik dat ook alweer ooit gefixed...
Even zoeken
#edit:
XML:
1 <globalization culture="nl-NL" uiCulture="nl"/>
Maargoed, toegegeven, dan moet Chrome wel normaal doen
Overigens zou een culture definitie van 'nl' gewoon moeten kunnen. Want volgens mij is dat gewoon de ISO definitie voor de nl-NL culture.
Overigens is het eerst fixen, en dan multi-language maken best een prima way-to-go bij dit soort issues.
#edit: ik zie nu wel dat ik met een andere update vorige week enkele script-includes heb gesloopt
Straks thuis weer wat te doen...
[ Voor 70% gewijzigd door Hoogie2004 op 08-05-2013 10:08 ]
'nl' is niet hetzelfde als 'nl-NL'; hetzelfde als dat 'fr' niet hetzelfde is als 'fr-FR'.D-Raven schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 09:52:
[...]
Dat is leuk als je ook echt alleen nederlandse notatie hoeft te ondersteunen. Een betere oplossing zou zijn om je UI thread en je jquery datepicker mee te laten veranderen met de culture info van je browser. Dan werkt het gewoon.
Maargoed, toegegeven, dan moet Chrome wel normaal doen..
Overigens zou een culture definitie van 'nl' gewoon moeten kunnen. Want volgens mij is dat gewoon de ISO definitie voor de nl-NL culture.
Dat klopt. Maar mijn punt is eigenlijk dat asp.net dit gewoon zou moeten accepteren..Korben schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 10:16:
[...]
'nl' is niet hetzelfde als 'nl-NL'; hetzelfde als dat 'fr' niet hetzelfde is als 'fr-FR'.
https://github.com/jzaefferer/jquery-validation/issues/153
Verwijderd
Release Notes, API en User Guide leveren allemaal een 404 op.
Waardoor twee threads (die tevens in gescheiden source files) in elkaars struct liepen te roeren.
Expliciet static noemen van de structs, loste het probleem op
Edit; Ik compile met -g -O0
[ Voor 3% gewijzigd door Matis op 08-05-2013 11:19 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Verwijderd
Pffff, java, hippiesVerwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 11:07:
Wat een prachtige documentatie van BeanUtils
Release Notes, API en User Guide leveren allemaal een 404 op.
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
En toen wilde ik een gevat plaatje vinden dus ging ik driftig op zoek naar koffiebonen op een spiegel, kan ik het niet vinden
u vraagt, wij draaien:Aloys schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 11:55:
[...]
En toen wilde ik een gevat plaatje vinden dus ging ik driftig op zoek naar koffiebonen op een spiegel, kan ik het niet vinden![]()
.

beter googlen
- Dag, met $naam van $bedrijf
[...]
/me Ik verbind u door, wat was uw naam?
- Dat weet ik niet, maar ik weet wel wat hij is ... ik heet $naam
Van die quasi-grappige mensen die niet (willen) snappen dat "wat was uw naam" wordt gebruikt omdat "wat is uw naam" nogal ondervragend en dus onvriendelijk klinkt.
Als ik had geweten dat het voor een verkoopgesprek was had ik gelijk opgehangen met de mededeling dat we geen zaken doen met domme trutten
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Ja vorige week nogfrG schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 09:26:
Is een bekende bug..
Kweet niet hoor, maar ik heb jarenlang op zowel inbound als outbound desks gewerkt en een van de eerste dingen die je leert is "Wat IS uw naam" ipv verleden tijd, omdat verleden tijd nogal amicaal en amateuristisch klinkt (je had het uberhaupt niet al mogen vergeten natuurlijkkenneth schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 12:07:
Telefoongesprek:
[...]
Van die quasi-grappige mensen die niet (willen) snappen dat "wat was uw naam" wordt gebruikt omdat "wat is uw naam" nogal ondervragend en dus onvriendelijk klinkt.
Als ik had geweten dat het voor een verkoopgesprek was had ik gelijk opgehangen met de mededeling dat we geen zaken doen met domme trutten
Tweede wat je leert is overgens dat je geen verkleinwoorden mag gebruiken. Dus geen "momentje alstublieft".
[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 08-05-2013 13:02 ]
dan is "wat is uw naam?" beter. of "zou ik nogmaals uw naam mogen" (houd niet weg dat je het eigenlijk al meteen had moeten noteren)
Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D
Dat geloof ik gelijk (ik neem bijna nooit de telefoon op), alleen een stom semantisch grapje in een zakelijke context richting een onbekende waar je ook nog eens geld aan wilt verdienen, dat noem ik pas amateuristisch.Bosmonster schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 12:56:
[...]
Kweet niet hoor, maar ik heb jarenlang op zowel inbound als outbound desks gewerkt en een van de eerste dingen die je leert is "Wat IS uw naam" ipv verleden tijd, omdat verleden tijd nogal amicaal en amateuristisch klinkt (je had het uberhaupt niet al mogen vergeten natuurlijk)
Gelukkig gedroeg ze zich richting de andere persoon ook vrij irritant dus dat was een kort gesprek
En natuurlijk mag ik de naam vergeten als ik geen receptionist ben en de vrouw in kwestie in sneltreinvaart in de hoorn tettert
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Ik ga er binnenkort ook mee aan de slag. Ik heb een semi-statische website ontworpen als bedrijfswebsite maar daar wil ik dan met Python langzaam wat functionaliteit aan gaan toevoegen, bijvoorbeeld het inlezen van mijn Twitter feed of wellicht zelfs Google+ (het lijkt er op dat in de VS toch wat meer mensen dat echt actief gebruiken).Aloys schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 23:49:
Ik ben weer eens met Python aan het prutsen (in de hoop daarmee iets voor de programmeer contest te maken), maar ik wordt toch kriebelig van de code. Het ziet er voor mij niet strak uit, kan natuurlijk ook komen omdat ik moe ben. Ik zit nu te kijken naar Ruby, dat lijkt dan weer iets beter, maar heeft weer andere dingen die ik minder mooi vind. Misschien moet ik maar gewoon lekker bij C/C++ etc blijven.
iOS developer
Je kunt dan bijvoorbeeld ook zeggen: "Meneer X, wat kan ik voor U betekenen?" oidValHallen schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:05:
"wat was uw naam" komt op mij ook over alsof je aan een overleden persoon de naam vraagt.
dan is "wat is uw naam?" beter. of "zou ik nogmaals uw naam mogen" (houd niet weg dat je het eigenlijk al meteen had moeten noteren)
Dan heb je weer het risico dat je een zwaar rokende vrouw aan de lijn hebtsteffex schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:24:
[...]
Je kunt dan bijvoorbeeld ook zeggen: "Meneer X, wat kan ik voor U betekenen?" oidHeb je de naam nogmaals genoemd en blijft hij beter hangen
Verwijderd
Prachtige machines, die Zenbooks. Voor wat gebruik je hem?Sh4wn schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:08:
Woohoo nieuwe laptop binnen! Asus Zenbook Prime met 256GB SSD. Wat een prachtig ding, en vooral lekker licht.
Ja zeer vervelende bug. Op de een of andere manier wil die JQuery validatie niet goed omgaan met globalization.frG schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 09:26:
Ik heb het opgelost met de volgende hack:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| <script type="text/javascript"> $(function() { // Globalize stuff var selectedCulture = "nl-NL"; //@UICulture Globalize.culture(selectedCulture); // Datepicker requires custom globalization $.datepicker.setDefaults($.datepicker.regional[selectedCulture]); $.validator.methods.number = function(value, element) { return this.optional(value) || !isNaN(Globalize.parseFloat(value)); }; $.validator.methods.date = function(value, element) { return this.optional(value) || Globalize.parseDate(value) != null; } }); </script> |
In veel gevallen heb ik de naam de eerste keer al niet gehoord, omdat er helaas een heleboel mensen zijn die hun naam op zo'n plichtmatige manier mompelen dat je er niets van kunt verstaan.kenneth schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:13:
[...]
Dat geloof ik gelijk (ik neem bijna nooit de telefoon op), alleen een stom semantisch grapje in een zakelijke context richting een onbekende waar je ook nog eens geld aan wilt verdienen, dat noem ik pas amateuristisch.
Gelukkig gedroeg ze zich richting de andere persoon ook vrij irritant dus dat was een kort gesprek
En natuurlijk mag ik de naam vergeten als ik geen receptionist ben en de vrouw in kwestie in sneltreinvaart in de hoorn tettert
Gelukkig heb ik al een tijdje niet meer te maken met telefoon beantwoorden (in ieder geval niet zo vaak meer als toen).
Daar kun je heel goed op trainenPatrickH89 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:45:
[...]
In veel gevallen heb ik de naam de eerste keer al niet gehoord, omdat er helaas een heleboel mensen zijn die hun naam op zo'n plichtmatige manier mompelen dat je er niets van kunt verstaan.
En pen&papier bij de hand doet ook wonderen om dat soort dingen direct even te noteren.
Ik moest even naar het gemeentehuis paspoort vernieuwen, ook onderweg even wat portals gehacked. Helaas had ik mijn (5 jaar geleden) verlopen ID kaart niet meegenomen en kan ik dus binnenkort weer terug. Ook was er een actie bij de Vodofone City Point (voorm. Belcompany) waar gratis iPhone 5 en abonnement weggegeven werden. Typisch dat 80% van de gelukzoekers behoren tot een getinte bevolkingsgroep trouwens, het was echt druk!Evilbee schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:27:
Zo, net met een collega even een rondje door Haarlem gereden in de pauze. Weer een heleboel Ingress portals gehacked
Al met al dus weinig opgeschoten, behalve de nieuwe pasfoto dan!
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Googlen op "bak motivatie" is geen slim idee bij nader inzien ;xFiresphere schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 14:20:
Wie heeft er een bakkie motivatie voor me?
Mijn motivatie is ook ver te zoeken. Kan komen doordat we een ping van 400ms hebben op het werk terwijl we voornamelijk webapplicaties maken...Firesphere schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 14:20:
Wie heeft er een bakkie motivatie voor me?
Mattijs.id schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 14:22:
[...]
Googlen op "bak motivatie" is geen slim idee bij nader inzien ;x
Is het SFW?Mattijs.id schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 14:22:
[...]
Googlen op "bak motivatie" is geen slim idee bij nader inzien ;x
Ik vroeg inderdaad meestal meteen of ze de naam nog een keer konden herhalen. Had sowieso altijd pen en papier naast me liggen in het geval dat iemand zou kunnen bellen. Trainen zal inderdaad vast wel goed kunnen, maar ik heb niet echt de ambitie om heel bedreven te zijn in telefoonverkoop/eerste lijnshelpdesken.Bosmonster schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 14:14:
[...]
Daar kun je heel goed op trainenEn daarnaast, als je de naam niet goed verstaat, kun je prima vragen of ze dat even willen herhalen, maar dan niet met "wat was uw naam ook al weer?" aan het einde van het gesprek
En pen&papier bij de hand doet ook wonderen om dat soort dingen direct even te noteren.
Beetje werk/studielaptop. Van de zomer bij een startup werken waarbij iedereen eigenlijk zijn eigen laptop op het kantoor inplugt aan een groter scherm + beter toetsenbord. Deze laptop dus ook een beetje gekregen als vooruitbetaling.Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 13:37:
[...]
Prachtige machines, die Zenbooks. Voor wat gebruik je hem?
On another note, bij het maken van een Microsoft-account:
AAARRRRGHHH KUT password policies, laat mij lekker zelf bepalen hoelang ik mijn wachtwoord maakYour password can't be longer than 16 characters
Verwijderd
Als je niet weet wat doen kan je misschien een review schrijven. Ik zou willen weten wat je mening / ervaring is.Sh4wn schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 14:30:
[...]
Beetje werk/studielaptop. Van de zomer bij een startup werken waarbij iedereen eigenlijk zijn eigen laptop op het kantoor inplugt aan een groter scherm + beter toetsenbord. Deze laptop dus ook een beetje gekregen als vooruitbetaling.Daarnaast kan ik hem dus prima gebruiken op de universiteit.
On another note, bij het maken van een Microsoft-account:
[...]
AAARRRRGHHH KUT password policies, laat mij lekker zelf bepalen hoelang ik mijn wachtwoord maak![]()
![]()
![]()
![]()
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Weet je wel hoe belastend het is om een hash van een lang password te maken?Snake schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 14:32:
Da's gek, ik snap dat ook niet, je verwacht toch dat het wachtwoord wordt gehashed, dus dat het niet uitmaakt hoe lang het is...
Ja ik ga er op een gegeven moment wel een review over schrijven denk ik.Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 14:32:
[...]
Als je niet weet wat doen kan je misschien een review schrijven. Ik zou willen weten wat je mening / ervaring is.
Edit: whoops dubbel.
[ Voor 3% gewijzigd door Sh4wn op 08-05-2013 14:39 ]
In plaintext opslaan met een varchar(5).Sh4wn schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 14:38:
Ja ik vraag mij echt af waarom er zo'n restrictie opzit. Is dat om domme mensen te behoeden van een wachtwoord die zij niet kunnen onthouden?
Niet zo moeilijk doen jongeman!
Verwijderd
Je input is gewoon een aantal blokken van N bytes. Waar N een getal als 256 of 512. Een korter password hasht niet sneller dan een langer password. Als je tenminste de block size niet overschrijft.Gunirus schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 14:37:
[...]
Weet je wel hoe belastend het is om een hash van een lang password te maken?
...of ik look gigantisch achter op het gebied van cryptografie.
Nou ja, niet met nullen, want dan heb je zo een collision, maar wel gepad.
[ Voor 41% gewijzigd door Davio op 08-05-2013 14:49 ]
Sarcasmedetector uitgeschakeld?Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 14:46:
[...]
Je input is gewoon een aantal blokken van N bytes. Waar N een getal als 256 of 512. Een korter password hasht niet sneller dan een langer password. Als je tenminste de block size niet overschrijft.
...of ik look gigantisch achter op het gebied van cryptografie.
Blijkbaar
Verwijderd
Voor mij voelt 'ie als een donderdagnamiddag omdat vrijdag vrij hebGunirus schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 14:51:
[...]
BlijkbaarIk dacht dat ie wel obvious was op deze woendagnamiddag-die-aanvoelt-als-een-vrijdagnamiddag-waardoor-het-nu-al-bijna-bier-uur-is
Maak me nog wat jaloers ofzo.Verwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 14:52:
[...]
Voor mij voelt 'ie als een donderdagnamiddag omdat vrijdag vrij heb
De dag na hemelvaartsdag is meestal toch erg rustig (lees: doe weinig) en dan spaar ik weer een vakantiedag uit.
Ik werk vrijdag ook, net als de meesten hier. Maar omdat morgen vrij is voelt het toch wat als vrijdagDavio schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 14:53:
Ik werk vrijdag nog wel, maar dat vind ik niet zo erg.
De dag na hemelvaartsdag is meestal toch erg rustig (lees: doe weinig) en dan spaar ik weer een vakantiedag uit.
Dus ik haal dat project vrolijk op uit Visual SourceSafe en wil gaan beginnen. Heeft een collega een jaar geleden het halve project uitgechecked. En raad eens welke pc inmiddels niet meer in tha house is sinds de nieuwe hardware half jaar geleden?

Slordig.... echt slordig. Geen andere woorden voor.
Des te meer reden om client-server source-control de prullenbak in te doen en een DVCS te gaan gebruiken.pdebie schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 14:59:
Moest wat werkzaamheden doen aan een oud project.
Dus ik haal dat project vrolijk op uit Visual SourceSafe en wil gaan beginnen. Heeft een collega een jaar geleden het halve project uitgechecked. En raad eens welke pc inmiddels niet meer in tha house is sinds de nieuwe hardware half jaar geleden?
[afbeelding]
Slordig.... echt slordig. Geen andere woorden voor.
Enige theorie die ik kan bedenken is dat de zon erop geschenen heeft waardoor bepaalde delen warmer werden en dus minder licht doorlieten en bij het inschakelen van het scherm het geheel warm werd.
[ Voor 38% gewijzigd door Gamebuster op 08-05-2013 15:22 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Vind vooral de naamgeving en gebruikte teksten erg grappig, maar ook een mooi concept en wie weet bruikbaar voor mensen hier...
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
| $ fab -f bees.py up:2
Connecting to the hive.
Attempting to call up 2 bees.
Waiting for bees to load their machine guns...
.
.
.
.
Bee i-df450ab4 is ready for the attack.
.
Bee i-dd450ab6 is ready for the attack.
The swarm has assembled 2 bees.
Done.
$ fab -f bees.py attack:http://YOUR-DOMAIN.com/,1000,100
Read 2 bees from the roster.
Connecting to the hive.
Assembling bees.
Each of 2 bees will fire 500 rounds, 50 at a time.
Stinging URL so it will be cached for the attack.
[localhost] run: curl http://YOUR-DOMAIN.com/ >> /dev/null
Organizing the swarm.
Bee 0 is joining the swarm.
Bee 1 is joining the swarm.
Bee 0 is firing his machine gun. Bang bang!
Bee 1 is firing his machine gun. Bang bang!
Bee 0 is out of ammo.
Bee 1 lost sight of the target (connection timed out).
Offensive complete.
Target failed to fully respond to 1 bees.
Complete requests: 500
Requests per second: 81.670000 [#/sec] (mean)
Time per request: 612.188000 [ms] (mean)
50% response time: 358.000000 [ms] (mean)
90% response time: 1541.000000 [ms] (mean)
Mission Assessment: Target successfully fended off the swarm.
The swarm is awaiting new orders.
Done.
$ fab -f bees.py down
Read 2 bees from the roster.
Connecting to the hive.
Calling off the swarm.
Stood down 2 bees.
Done. |
[ Voor 71% gewijzigd door OkkE op 08-05-2013 16:39 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Bee 0 is joining the swarm.
Bee 1 is joining the swarm.
Bee 0 is firing his machine gun. Bang bang!
Bee 1 is firing his machine gun. Bang bang!
Bee 0 is out of ammo.
Bee 1 lost sight of the target (connection timed out).
Het praktische nut ontgaat me een beetje. Heeft iemand er ervaring mee?
Het is een paradigm om logging mee te doenDaos schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 16:25:
Ik ben nu een boek aan het lezen over AspectJ omdat ik er nog nooit van gehoord had; van AspectJ niet en niet van "Aspect-oriented programming"
Niet met AspectJ, want ik ben geen Java-developer. Wel met AOP, en dat is in bepaalde gevallen toch verrekte handig. Zo hebben we een webservice waarbij voor elke call de user een bepaalde permissie nodig heeft. Nu zou je vóór elke functie een standaard blokje code kunnen zetten, zoals dit:Daos schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 16:25:
Ik ben nu een boek aan het lezen over AspectJ omdat ik er nog nooit van gehoord had; van AspectJ niet en niet van "Aspect-oriented programming"
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| void DoImportantAction() { if (!UserHasPermission(Permissions.DoImportantAction) { throw new AuthorizationException(Permissions.DoImportantAction); } // do something important } |
Met AOP kun je die logica in een aspect bundelen, waardoor je zoiets krijgt:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| [Authorize(Permissions.DoImportantAction) void DoImportantAction() { // do something important } class AuthorizeAttribute: OnMethodBoundaryAspect { AuthorizeAttribute(Permission permission) { RequiredPermission = permission; } public Permission RequiredPermission { get; private set; } void OnEntry(MethodExecutionArgs args) { if (!UserHasPermission(RequiredPermission)) { throw new AuthorizationException(RequiredPermission); } } } |
Ja dat is superhandig ja, ik gebruik dat in Python ook heel veel. In onze webservice met name voor authenticatie/authorizatie en voor het serializen van responses.Evilbee schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 16:35:
Vandaag heeft mijn vrouw geprobeerd om bezichtigingen te plannen bij een aantal huizen, zijn gewoon 3 van de 5 huizen op ons lijstje al verkocht.
Zorgt er ook voor dat je die aspecten los kunt unit-testen, wat toch weer dat extra beetje zekerheid geeft :].
Wat nou, crisis?Evilbee schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 16:35:
Vandaag heeft mijn vrouw geprobeerd om bezichtigingen te plannen bij een aantal huizen, zijn gewoon 3 van de 5 huizen op ons lijstje al verkocht.

Ik weet hoe je aan je nick komt.
Verwijderd
• regels opeens overslaan
• loops skippen. Huh
• stack verdwenen. Wat?
Blijkt dat ik per ongeluk met /O2 ben gaan zitten debuggen
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
* BtM909 runs!
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Verwijderd
Edit: scaling van mijn progsel over meerdere threads

Welke moet ik nu kiezen voor deployment op een onbekende hoeveelheid cores?
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2013 19:51 ]
Bij servers: 2. Servers hebben vaker 5+ coresVerwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 19:09:
Ik zit te veel in Qt... Ik gebruikte net ctl+k om naar een andere pagina te navigeren. Dat werkte natuurlijk niet
[afbeelding]
Bij gewone computers: 1. Computers hebben vaak 2-4 cores en daar doet ie het beter.
Of anders 1. Die doet het overall beter
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Maak een script dat eerst de hoeveelheid cores op een systeem checked, en vervolgens de juiste versie binnen wgetVerwijderd schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 19:09:
Ik zit te veel in Qt... Ik gebruikte net ctl+k om naar een andere pagina te navigeren. Dat werkte natuurlijk niet
[afbeelding]
Wacht eerst even een minuut, dan pas kan je iets doen. Of gooi candies op de grond
Het gaat na een tijdje (2 uur ofzo) best hard ineens. Krijg je erg veel lp per minuut, per seconde en ineens zit je op 100/sec enzo.
http://candies.aniwey.net
Best makkelijk te hacken overigens, gewoon in de console wat JS erop loslaten en dan saven
Ik weet niet wat jij voor servers gebruikt, maar zeker in het geval van cloud hosting is het om een heleboel redenen veel handiger om horizontaal te schalen en dus juist een heleboel servers te hebben met maar 1 of 2 cores. Ik ken persoonlijk vrijwel niemand die servers met 5+ cores gebruikt.F.West98 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 20:27:
[...]
Bij servers: 2. Servers hebben vaker 5+ cores
Ik ben vandaag bezig geweest met groot Navision-netwerk op te zetten.Avalaxy schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 20:34:
[...]
Ik weet niet wat jij voor servers gebruikt, maar zeker in het geval van cloud hosting is het om een heleboel redenen veel handiger om horizontaal te schalen en dus juist een heleboel servers te hebben met maar 1 of 2 cores. Ik ken persoonlijk vrijwel niemand die servers met 5+ cores gebruikt.
Wordt echt een enorme inregeling. Heb dus horizontaal geschaald.
De server's zijn allemaal 1 core (behalve de laatste, waar de database server op draait, die is 2 cores).
Mijn webservertje bij mijn hoster is dual-xeon met 6 cores per stuk...Avalaxy schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 20:34:
[...]
Ik weet niet wat jij voor servers gebruikt, maar zeker in het geval van cloud hosting is het om een heleboel redenen veel handiger om horizontaal te schalen en dus juist een heleboel servers te hebben met maar 1 of 2 cores. Ik ken persoonlijk vrijwel niemand die servers met 5+ cores gebruikt.
Dat heb ik ook in mijn Workstation zitten.F.West98 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 20:39:
Mijn webservertje bij mijn hoster is dual-xeon met 6 cores per stuk...
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Verwijderd
windwarrior schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 20:28:
[...]
Maak een script dat eerst de hoeveelheid cores op een systeem checked, en vervolgens de juiste versie binnen wget#overengineered. Nee, het zal denk ik in de praktijk niet veel schelen, ofwel.
1
2
3
4
| if ( amountOfCore > 5 ) doWork< ScalingDataStructure >( .. ) else doWork< NonScalingDataStructure >( .. ) |
Hoezo code expansion?
Mooi dat ze het dan vaak ook nog eventjes op Funda laten staanEvilbee schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 16:35:
Afgelopen week ook gebeld voor een kantoorpand... Stond nog volledig te huur volgens de site (zowel funda als de makelaar zelf), bel je op: "Oh, ehm, tja een deel is al een tijd verhuurd"... Serieus, WTF...
Daarnaast lijken sommige makelaars ook verdomde weinig zin te hebben om met je mee te denken. Geef je aan interesse te hebben en hoor je vervolgens niets meer van ze, zelfs niet als je aangeeft ook andere panden te willen bekijken. Ik snap dat een kleine zelfstandige met een budget van < 1000 per maand niet echt dikke knaken in het laatje brengt, maar dit soort makelaars laat ik voortaan links liggen. Dus ook als ik een ander huis wil of een groter pand als ik groot en sterk ben... Investeren in klantrelaties is voor veel mensen vies schijnbaar... Maar uiteraard wel allemaal lopen janken dat het "zo slecht" gaat... Joh, hoe zou dat komen
Grappige is trouwens dat ik op een gegeven moment een pand wilde bezichtigen en mijn vrouw zei: "ow moet je niet doen, dat is die ene rot makelaar".
Gelukkig zijn er ook een paar makelaars die wel willen investeren en zelfs met je meedenken en info voor je gaan inwinnen.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.