De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.273 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

BikkelZ schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:45:
Dammit, Apple heeft me gewoon bij mijn kloten. "oh, Lion update slechts 18 euro, waarom ook niet kopen (mijn creditcard gegevens hebben ze toch al), ach Machinarium, en hee ze hebben een nieuwe versie van Another World voor de iPad".

Hoe doen ze dat toch? Nog nooit een stuiver uitgegeven aan Windows of Android software...
Volgens mij komt het dan ook gewoon omdat het zo verdomd makkelijk is. Zo heb ik nu al vrij veel voor Android gekocht. Ze hebben je creditcard gegevens, dus iets kopen is slechts 2 klikjes op je scherm en klaar. (Illegaal) downloaden is relatief moeilijk wat dat betreft. Je moet verder / langer zoeken, hopen op geen virussen, etc. Bij Android is dat dan vergeleken Apple dan nog weer makkelijk. Bij Apple moet je je toestel alweer gejailbreakt hebben, anders kan je het helemaal al vergeten.

Als je het mij vraagt is het dan echt puur de eenvoud van het kopen, het liefst met zo moeilijk mogelijk maken om software uit alternatieve bronnen te halen. En wanneer je kleinere bedragen hanteert dan ben je binnen. Beter 10x 4 á 5 euro vragen, dan in 1x 40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:09
Sardaukar schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 11:31:
Voor iedereen die bij het nieuws dat Google Reader gaat stoppen, denkt: "Dan ga ik mijn eigen reader wel schrijven". Leuk documentje wat aangeeft what can and will go wrong.
Ik heb 5 jaar geleden (met het eindigen van Bloglines) mijn eigen feed reader geschreven. Ondertussen zitten er iets van 250 feeds in en maar enkele van die punten heb ik last van gehad.

Zolang je geen feeds van vage websites gebruikt, zal je bijna geen problemen hebben.

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:13
BtM909 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:16:
Probleem is dat al die (lees: voornamelijk) Javascript (insert andere taal) libraries / frameworks / etc. niet zuiver MVC zijn (want of de taal is er niet geschikt voor; of ze doen stiekem toch MVVM of een ander model).
Volgens mij zijn de meeste grote namen in Javascript met name bezig met MVP (Backbone) of MVVM (KnockoutJS). Het probleem is dat eigenlijk meer dat de hele manier waarop momenteel software gebouwd wordt voor het web gewoon niet past bij een zuivere MVC implementatie. Dit staat verder los van de frameworks / talen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:57
Met dank aan mijn heerlijke verkoudheid, waardoor ik half suf op werk zit:
I just love my CTRL+Z vandaag. Refactoren loopt niet zoals het hoort. Hoop dingen vallen om en ben er gewoon niet bij met m'n hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

jhuiting schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:24:
[...]

Volgens mij zijn de meeste grote namen in Javascript met name bezig met MVP (Backbone) of MVVM (KnockoutJS). Het probleem is dat eigenlijk meer dat de hele manier waarop momenteel software gebouwd wordt voor het web gewoon niet past bij een zuivere MVC implementatie. Dit staat verder los van de frameworks / talen.
Klopt, maar zolang mensen maar blijven roepen dat het MVC is, blijf je discussies houden dat het niet helemaal MVC is :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10 16:42

TheNephilim

Wtfuzzle

Lol, gisteren een grote offerte-aanvraag onder de neus gehad, waarin de klant noemde dat ze 'webservices' willen. Het is me nog steeds niet duidelijk waar ze op doelen :+

[ Voor 10% gewijzigd door TheNephilim op 20-03-2013 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 11:24
TheNephilim schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:51:
Lol, gisteren een grote offerte-aanvraag onder de neus gehad, waarin de klant noemde dat ze 'webservices' willen. Het is me nog steeds niet duidelijk waar ze op doelen :+
Sowieso een SOAP service. Gewoon niets anders. En als je dan naar die webservice wilt gaan zie je gewoon alleen XML. Webservice gemaakt, geld opeisen, Done! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

TheNephilim schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:51:
Maak gewoon een SOAP-webservice met één method:

C#:
1
string ExecuteQuery(string query);

Done. Webservices. :+

Of:

C#:
1
bool IsApplicationRunning();

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 11:24
@Korben: Iets met twee zielen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Laatst online: 16:13
BtM909 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:46:
[...]

Klopt, maar zolang mensen maar blijven roepen dat het MVC is, blijf je discussies houden dat het niet helemaal MVC is :P
Lol, ja als mensen dat soort klok-klepel opvattingen hebben dan kan je beter gewoon ja knikken en hard wegrennen want die discussie is zonde van de tijd :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

jhuiting schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 16:01:
[...]

Lol, ja als mensen dat soort klok-klepel opvattingen hebben dan kan je beter gewoon ja knikken en hard wegrennen want die discussie is zonde van de tijd :o
De discussie is überhaupt zonde van de tijd, want wat maakt het uit of het al dan niet een MVC-framework is? Maakt dat dat je het beter kunt inzetten?

Misschien moeten alle MVC, MVP, MVVM en eventuele toekomstige termen worden vervangen door 'MV*'. Je hebt een model, een view, en iets wat de twee aan elkaar bindt.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

GateKeaper schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:17:
[...]

Als je het mij vraagt is het dan echt puur de eenvoud van het kopen, het liefst met zo moeilijk mogelijk maken om software uit alternatieve bronnen te halen. En wanneer je kleinere bedragen hanteert dan ben je binnen. Beter 10x 4 á 5 euro vragen, dan in 1x 40.
Daarom is op wintersport gaan in Frankrijk ook veel goedkoper. Je betaalt één keer vloekend 4,50 voor een klein biertje en de volgende dag zit de echte Nederlander gewoon zijn eigen broodjes te kanen in de lift met een heupflacon whiskey om het weg te spoelen. In Oostenrijk kost het allemaal geen drol onder aan de lift dus je komt iedere avond weer knetterlam thuis en toch weer 100 euro aan drank uitgegeven.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Cor453 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:54:
[...]

Sowieso een SOAP service. Gewoon niets anders. En als je dan naar die webservice wilt gaan zie je gewoon alleen XML. Webservice gemaakt, geld opeisen, Done! :+
Ik weet even niet of jij het nu wel of niet serieus bedoeld, maar helaas kom je dergelijke houdingen echt "in het veld" tegen! :r Mede door dergelijke houdingen falen grote overheidsprojecten regelmatig.

Een kwestie van niet implementeren wat de klant vraagt, maar wat hij wil. Is dit niet in 1x duidelijk, vraag er dan gewoon naar. En vraag ook rustig door tot het wel duidelijk is. Met elkaar om tafel gaan (letterlijk) kan in deze ook enorm helpen om onduidelijkheden weg te strijken.

De opdrachtgever heeft vaak geen kennis van de technische termen. Hij roept wat omdat iemand hem dat verteld heeft, en denkt dat jij 'm dan beter begrijpt. Vraag wat hij ermee wil doen, wat het uiteindelijke doel is. Het gaat erom hoe het gebruikt moet worden, niet hoe het heet.

[ Voor 1% gewijzigd door GateKeaper op 20-03-2013 16:20 . Reden: Stond die :+ smilie er net ook al, of is die er op magische wijze later bijgekomen? :s ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

BikkelZ schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:45:
Dammit, Apple heeft me gewoon bij mijn kloten. "oh, Lion update slechts 18 euro, waarom ook niet kopen (mijn creditcard gegevens hebben ze toch al), ach Machinarium, en hee ze hebben een nieuwe versie van Another World voor de iPad".

Hoe doen ze dat toch? Nog nooit een stuiver uitgegeven aan Windows of Android software (hoewel ik steeds vaker zit te denken om die paar betaalde pakketten die ik gebruik toch maar eens te kopen en ik toch ook wat vaker games gekocht heb op rommelmarkten of uitverkoopbakken)
Dat moment komt meestal als je vindt dat je meer te doen hebt dan zoeken naar illegale versies en geen zin meer hebt in infected troep. Ik heb pas een hele map met oude "semi-legale" games weggedonderd omdat ik gewoon geen zin had om mijn pc te infecteren met troep.
Als ik moet zoeken naar een geschikte download met crack ben ik 2 uur verder, voor dat geld kan ik hem net zo goed kopen. Daarnaast zit ik niet te wachten op een of andere trojan waardoor ik nog meer tijd verlies. Die tijd verkoop ik liever aan mijn klanten :9

Als je een beetje verstandig shopt kun je voor bodemprijzen games/software kopen (eventueel via Amazon), je moet soms alleen eventjes wachten. Ik heb nog zo'n stapel games liggen dat als ik nu iets koop voor de hoofdprijs ik dit waarschijnlijk pas speel als ze in de buitenbak liggen :+

Overigens wel opmerkelijk dat je wel voor Apple spul betaalt en niet voor Windows. Een W8 pro kost ook een paar tientjes. Maar dat moment komt nog ;) Als je eenmaal de waarde van een pakket ziet wil je er ook voor betalen. Photomanagement, hup ik koop wel even Lightroom. Windows? Doet er maar een OEM pakketje bij. Voor de android hetzelfde verhaal :) Pas Jump ontdekt voor RDP access, nou die paar euro besteed ik met liefde :P

Enige nadeel is dat je op een gegeven moment iets te makkelijk dingen koopt. Wanneer je CreditCard aan je PSN/Steam/GooglePlay account hangt klik je redelijk snel op kopen :/ Vooral de Steam Sales zijn erg verleidelijk. Afgelopen winter ook voor tientallen euro's games gekocht, maar daar heb je dan wel plezier van. Zo vermaak ik mij nu prima met Alan Wake voor die paar euro :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:20

alienfruit

the alien you never expected

Zo werkdag voorbij tijd voor een Guinness. Ik heb hem wel verdiend (kost 7,50euro voor 5dl) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
alienfruit schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 16:26:
Zo werkdag voorbij tijd voor een Guinness. Ik heb hem wel verdiend (kost 7,50euro voor 5dl) :D
half 5 al? Hoe laat begint jouw werkdag? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik begon om half 9 maar ik ben er klaar mee voor vandaag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Waar zit jij? Scandinavië?

Ik betaalde laatst in Den Haag (Pavlov) ook 15 euro voor 2 Guinness. Ik was zo verbaasd dat ik niets wist te zeggen. Vijftig procent duurder dan welke andere pub dan ook 8)7

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-10 04:13
alienfruit schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 16:35:
Ik begon om half 9 maar ik ben er klaar mee voor vandaag :+
Die streek heb ik gister al uitgehaald. Iets verteld me dat ik daar beter geen trend van kan maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:40
kenneth schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 16:43:
[...]

Ik betaalde laatst in Den Haag (Pavlov) ook 15 euro voor 2 Guinness. Ik was zo verbaasd dat ik niets wist te zeggen. Vijftig procent duurder dan welke andere pub dan ook 8)7
Ga dan ook gewoon naar the fiddler. Met 5 euro nog niet goedkoop maar iig stuk goedkoper :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

7,5 euro voor een Guiness is wel echt veel. Hier is het gewoonlijk net tegen de 5 euro. Maar geef mij maar een Snakebite voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ozzie schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 16:47:
[...]

Ga dan ook gewoon naar the fiddler. Met 5 euro nog niet goedkoop maar iig stuk goedkoper :)
Daar gaan we ook meestal heen maar Pavlov zit dichter bij Pathé Spuimarkt. Nu bestellen we daar maar Brand UP ... ook lekker.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 15:44
't is woensdagmiddag, willen jullie ophouden over bier?

* Kips moet nog t/m vrijdag voor er bier in beeld komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Wij hadden gister al borrel hier op werk :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kips schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 16:49:
't is woensdagmiddag, willen jullie ophouden over bier?

* Kips moet nog t/m vrijdag voor er bier in beeld komt...
Ik heb morgen mijn allerlaatste examen voor ik op stage vertrek. Morgen zullen er dus aardig wat biertjes vloeien oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

GateKeaper schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 16:19:
[...]

Een kwestie van niet implementeren wat de klant vraagt, maar wat hij wil. Is dit niet in 1x duidelijk, vraag er dan gewoon naar. En vraag ook rustig door tot het wel duidelijk is. Met elkaar om tafel gaan (letterlijk) kan in deze ook enorm helpen om onduidelijkheden weg te strijken.

De opdrachtgever heeft vaak geen kennis van de technische termen. Hij roept wat omdat iemand hem dat verteld heeft, en denkt dat jij 'm dan beter begrijpt. Vraag wat hij ermee wil doen, wat het uiteindelijke doel is. Het gaat erom hoe het gebruikt moet worden, niet hoe het heet.
Dat gaan we ook zeker nog even navragen voor we iets gaan doen. Het gaat trouwens om een offerte traject waarin meerdere bedrijven meedoen, dus het beste plan wint. Nou zal de prijs er ook zeker toe doen, maar al met al is het een hele grote klant. Die nu vreselijk veel versplintering heeft in zijn websites. Vestigingen/bedrijfsonderdelen/etc... het heeft soms een eigen website, soms niet. Onze inzet is om het te verenigingen onder één website. De plannen van het bedrijf zelf spraken elkaar wat tegen, de ene keer 'eenheid' en de andere keer 'websites binnen één CMS beheren'.

Ze lijken wel kennis te hebben van zaken, maar niet helemaal up-to-date waardoor er soms termen voorbij komen die er voor het gemak bij geplakt zijn. Toen er in de vereisten stond IE 6 leesbaar en IE7 en hoger ondersteund, maar op een andere pagina 'nieuwste trends en ontwikkelingen', wist ik al genoeg.

Desalniettemin kunnen we denk ik een mooi plan opstellen vanuit onze eigen visie, het gaat immers om een website die jaren mee moet zo lijkt het. Zonde om dan nog (bijv.) met transparante PNG's te gaan slepen als RGBA ook mooi werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 16:50:
[...]
Ik heb morgen mijn allerlaatste examen voor ik op stage vertrek. Morgen zullen er dus aardig wat biertjes vloeien oOo
dan hoop ik dat je flink gespaard hebt, want met de prijzen van bier tegenwoordig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kips schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 16:51:
[...]

dan hoop ik dat je flink gespaard hebt, want met de prijzen van bier tegenwoordig ;)
De bierprijs valt in de Leuvense fakbars best mee hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-10 14:24
Bah, zo net de usb kabel van mijn externe harde schijf los gerukt met mijn voet. Beetje ambetant want daarop staat mijn virtuele hdd van mijn development VM :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben mijn externe hdd kwijt. Geen flauw idee waar die naartoe is :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

.Gertjan. schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 16:24:
[...]

Overigens wel opmerkelijk dat je wel voor Apple spul betaalt en niet voor Windows. Een W8 pro kost ook een paar tientjes. Maar dat moment komt nog ;) Als je eenmaal de waarde van een pakket ziet wil je er ook voor betalen. Photomanagement, hup ik koop wel even Lightroom. Windows? Doet er maar een OEM pakketje bij. Voor de android hetzelfde verhaal :) Pas Jump ontdekt voor RDP access, nou die paar euro besteed ik met liefde :P
Het is dat ik geen tijd meer heb om lange games te spelen, ik geef ze meestal aan mijn vriendin die ook van de terminologie "your iPad" naar "my iPad" gegaan is inmiddels. Maar het zit hem ook een beetje in de prijs. Kijk ik wil best Windows 8 gaan draaien voor 18 euro (mijn Windows is wel legaal trouwens, ik gebruik helemaal niet zo veel illegale software hoor vooral freeware), of een niet kreupele Visual Studio voor een bedrag onder de 200 euro. Misschien dat het lease of huurmodel wel beter is, je betaalt gewoon 10 euro per maand voor de laatste Microsoft Windows inclusief updates.

Adobe software is ook best interessant als je het kunt draaien voor een laag bedrag per maand en het toch niet super intensief gebruikt. Maar ja paint.net werkt gewoon prima voor wat ik met een image editor doe. Alleen Illustrator is niet te vervangen :/

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Adobe biedt hun producten tegenwoordig ook aan als abonnement, Creative Cloud genoemd. Dat kost $49,99 per maand per user.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 16:55:
die is alvast naar de kroeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Alex) schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 17:05:
Adobe biedt hun producten tegenwoordig ook aan als abonnement, Creative Cloud genoemd. Dat kost $49,99 per maand per user.
Een aantal van mijn collega's gebruiken dat al, bevalt tot nu toe goed. Ik hoorde dat er ook een optie is van ongeveer $25 wanneer je maar één pakket (bijv. Photoshop) neemt.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
nah, toch nog aardig wat kunnen refactoren vandaag. Van 400+ warnings naar 9 stuks gegaan.
Die laatste 9 moet ik echter even overleggen met een collega's, dus het zit er ook op voor mij vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Alex) schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 17:05:
Ja daar doelde ik ook op, sorry dat ik het wat vaag bracht.

Waarschijnlijk beginnen bedrijven langzaam onder druk van piraterij beetje bij beetje te snappen hoe de consument graag zijn software koopt.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-10 07:59

Matis

Rubber Rocket

pdebie schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 17:08:
nah, toch nog aardig wat kunnen refactoren vandaag. Van 400+ warnings naar 9 stuks gegaan.
Die laatste 9 moet ik echter even overleggen met een collega's, dus het zit er ook op voor mij vandaag.
Daar hebben ze
C:
1
2
#if 0
#endif

Voor uitgevonden :P

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Ik schrijf wat dingen in Lua voor een prive projectje...

Welke mafkees heeft die : operator bedacht?

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh God! Niet weer.
Net weer een website gevonden die zodanig simpel is dat ik hem zelf ook had kunnen bouwen. Maar helaas, ik ben niet diegene die met het idee is opgestaan.

Het gaat hier trouwens over http://www.weezbook.com/, een websiite om gemakkelijk interessante boeken te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-10 12:17
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 19:38:
Oh God! Niet weer.
Net weer een website gevonden die zodanig simpel is dat ik hem zelf ook had kunnen bouwen. Maar helaas, ik ben niet diegene die met het idee is opgestaan.

Het gaat hier trouwens over http://www.weezbook.com/, een websiite om gemakkelijk interessante boeken te vinden.
Error establishing a database connection
Dan ligt er nog een kans voor je... ziet er namelijk nog niet heel stabiel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De website is nog steeds in beta. Maar ik ben niet echt het type persoon dat met andermans goed gevonden ideeen gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-10 02:03

Firesphere

Yoshis before Hoshis

SourceTree, eindelijk hier voor Windows. _O_

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Een exact kopie maken is niet echt creatief nee. Maar op basis van het idee van een ander een nog beter idee verzinnen is natuurlijk altijd goed.

Daarnaast hebben we nog altijd de uitvoering, je kan nog zo'n goed idee hebben, als je hem niet uitvoert dan blijft het waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m19 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 19:48:
Een exact kopie maken is niet echt creatief nee. Maar op basis van het idee van een ander een nog beter idee verzinnen is natuurlijk altijd goed.

Daarnaast hebben we nog altijd de uitvoering, je kan nog zo'n goed idee hebben, als je hem niet uitvoert dan blijft het waardeloos.
Dat klopt. De website is nog steeds in beta dus nu mogen er nog wel wat foutjes inzitten. Voor de rest vind ik het een goed uitgewerkt concept. Wat wel jammer is, is dat ze van de kale bootstrap gebruik hebben gemaakt. Ok. de kleurtjes zijn hier en daar wel aangepast maar er had volgens mij toch nog nét iets meer moeite in mogen gezeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Firesphere schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 19:47:
SourceTree, eindelijk hier voor Windows. _O_
Dat verdient een linkje: http://www.sourcetreeapp.com/ (Git / Mercurial GUI)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-10 02:03

Firesphere

Yoshis before Hoshis

pedorus schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 19:51:
[...]

Dat verdient een linkje: http://www.sourcetreeapp.com/ (Git / Mercurial GUI)
Ow ja, linkje :D

(Nu nog een Linux versie :D )

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 16:55:
Heb ik ook gehad. Een 320GB HDD opeens kwijt waar allemaal multitrack muziekopnames van me opstonden van 5 jaar... nog steeds spoorloos ;(

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

armageddon_2k1 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 21:38:
[...]

Heb ik ook gehad. Een 320GB HDD opeens kwijt waar allemaal multitrack muziekopnames van me opstonden van 5 jaar... nog steeds spoorloos ;(
Bij mij gaat het gelukkig enkel over wat films en wat muziek dus zo heel veel mis ik niet. Heb gisteren dan ook maar heel mijn muziekcollectie opnieuw gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Laatst online: 03-09 23:24
Ben nog nooit een HDD kwijt geraakt, maar ben wel een 500GB externe HDD "kwijt" geraakt. *click* *click* *click* *click*
Stonden voornamelijk downloads en screenshots van games op.
RIP ;(

[ Voor 21% gewijzigd door Jegorex op 20-03-2013 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Ik ben inmiddels zo veel hardeschijven & usb sticks kwijt geraakt, gesloopt of per ongeluk geformattered dat het me niet zo veel uit maakt allemaal. Mijn belangrijke dingen staan in source control en de rest zal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Jegorex schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 23:36:
Ben nog nooit een HDD kwijt geraakt, maar ben wel een 500GB externe HDD "kwijt" geraakt. *click* *click* *click* *click*
Stonden voornamelijk downloads en screenshots van games op.
RIP ;(
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dmv2WZS.jpg

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:34
Idd, screenshots van games klinkt absoluut wat verdacht :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Gamebuster schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 18:40:
Ik schrijf wat dingen in Lua voor een prive projectje...

Welke mafkees heeft die : operator bedacht?
Die operator is toch syntax sugar die een extra hidden parameter toevoegt zodat je alsmaar ' self ' hoeft te typen? Al een poos geleden sinds ik lua heb aangeraakt.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Laatst online: 16-10 08:45
Sjongejonge, eind maart door de sneeuw naar kantoor ploegen, moet niet gekker worden. En tegelijkertijd allemaal tweets van de Amstel Gold Race in mijn timeline dat "het" steeds dichterbij komt ... pffff.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 21:49:
[...]

Bij mij gaat het gelukkig enkel over wat films en wat muziek dus zo heel veel mis ik niet. Heb gisteren dan ook maar heel mijn muziekcollectie opnieuw gedownload.
Het ergste vond ik eigenlijk dat ik in die periode ook mijn gegoten oordoppen (tegen herrie) a 180 euro ben kwijtgeraakt, mijn paspoort en mijn zonnebril op sterkte. Alles bij elkaar toch zo'n 500 euro aan spullen binnen een tijdsbestek van 3 maanden. Ik verlies normaal nooit wat, maar toen ging ik echt twijfelen of ik niet op jonge leeftijd dement aan het worden was.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Volgende week waarschijnlijk naar een nieuw project waarin een hoop in javascript gedaan moet worden. Waarschijnlijk AngularJS en natuurlijk JQuery.. Iemand nog tips en trucs hoe ik daar het beste in kan komen?

Tutorials of boeken tips zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-10 10:52
Ozzie schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 09:21:
Volgende week waarschijnlijk naar een nieuw project waarin een hoop in javascript gedaan moet worden. Waarschijnlijk AngularJS en natuurlijk JQuery.. Iemand nog tips en trucs hoe ik daar het beste in kan komen?

• Volg de tutorial van Angular via Git.
  • Weet goed het verschil tussen filters (de computed variabelen versie) en directives
  • Verbaas je over het feit dat ze wel filters hebben voor standaard dingen zoals currency, dates... maar juist directives niet
  • Kijk naar AngularUI en of dit interessant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

kenneth schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 16:43:
[...]

Zwitserland. Alleen deze Irish Pub is redelijk duur. Een cocktail (shot was ook ~6euro) kost ook 15CHF (~12euro). Hoewel een Mojito ook zoveel kost. Zulke drink ik dus of thuis of als ik in Nederland ben :+ Tijd terug nog voor 5euro Mojito's lopen zuipen in Berlijn. Ik had er dagen later nog steeds last van. Wel mooi voor 60euro cocktails lopen drinken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Rutix schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 08:16:
[...]

Die operator is toch syntax sugar die een extra hidden parameter toevoegt zodat je alsmaar ' self ' hoeft te typen? Al een poos geleden sinds ik lua heb aangeraakt.
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

armageddon_2k1 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 08:56:
[...]

Het ergste vond ik eigenlijk dat ik in die periode ook mijn gegoten oordoppen (tegen herrie) a 180 euro ben kwijtgeraakt, mijn paspoort en mijn zonnebril op sterkte. Alles bij elkaar toch zo'n 500 euro aan spullen binnen een tijdsbestek van 3 maanden. Ik verlies normaal nooit wat, maar toen ging ik echt twijfelen of ik niet op jonge leeftijd dement aan het worden was.
I feel you bro.
Ik ben op een paar maanden tijd een gsm en een portefeuille "kwijtgeraakt". Allebei gestolen eigenlijk. In mijn portefeuille zat die dag toevallig 500 euro (wat ik normaal gezien nooit bij heb) en mijn gsm was ook niet echt de goedkoopste. En dat voor een studentje :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 10:31:
[...]

I feel you bro.
Ik ben op een paar maanden tijd een gsm en een portefeuille "kwijtgeraakt". Allebei gestolen eigenlijk. In mijn portefeuille zat die dag toevallig 500 euro (wat ik normaal gezien nooit bij heb) en mijn gsm was ook niet echt de goedkoopste. En dat voor een studentje :')
Ach ik had een tijdje geleden op één avond uitgaan een boete van 160 euro vanwege fietsen zonder licht en negeren van de politie en aan het eind van de avond een vechtpartij waarbij mijn bril (blijf een nerd he) sneuvelde en das kostte me nog eens 300 euro... Dat zijn toch de mindere avonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ozzie schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 10:39:
[...]

Ach ik had een tijdje geleden op één avond uitgaan een boete van 160 euro vanwege fietsen zonder licht en negeren van de politie en aan het eind van de avond een vechtpartij waarbij mijn bril (blijf een nerd he) sneuvelde en das kostte me nog eens 300 euro... Dat zijn toch de mindere avonden :)
Uitgaan kost een pak centen. Gsm was ik kwijtgeraakt in de moshpit van een optreden van The Subways. Portefeuille werd gestolen op café.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Ik was laatst op reis waar mijn bankkaart werd ingeslokken door de automaat. Ook niet fijn dat je met een lege tank 100de kilometers van huis bent.

Dus liever wat waardevolle spullen verliezen, dan niet meer aan je geld kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door _Moe_ op 21-03-2013 10:44 ]

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een van de redenen waarom ik meerdere bankkaarten heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Laatst online: 16-10 08:45
En een reisverzekering / anwb :)

[ Voor 12% gewijzigd door wackmaniac op 21-03-2013 10:45 ]

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 10:44:
Dus ook meerdere spaarrekeningen, waardoor je dus weer minder 'verdiend'.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 10:44:
Inderdaad een goed idee :P
Gelukkig heb ik al 2 rekeningen onder dezelfde naam waar ik zo even wat geld tussen kan uitwisselen.
_Moe_ schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 10:45:
[...]
Hoezo dat? Je kan toch al je geld op 1 rekening hebben?
Overigens, hij zegt dat-ie 2 pasjes heeft, niet persee 2 rekeningen.

[ Voor 34% gewijzigd door Gamebuster op 21-03-2013 10:47 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Moe_ schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 10:45:
[...]

Nee, Heb 1 spaarrekening en 2 lopende rekeningen bij de ene bank en nog een lopende rekening bij een andere bank. En voor in uiterste nood heb ik nog een prepaid Mastercard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-10 09:51
Waarom zou je met 2 spaarrekeningen minder verdienen? (als je het idee weglaat dat inflatie hoger zou zijn dan je interesten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candanz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08-2024

Candanz

Geflipt

Vandaag maar eens m'n idee uitwerken in een concept model, programmatje dat draait op verschillende hardware, een pakketje stuurt met type hardware(laptop/smartphone/pc/server/etc.) naar een algemene server die dan weer netjes een web-interface heeft waarop te zien of het apparaat aan of uit staat, en met een klik op de knop met gps de locaties van de diverse apparaten achterhaald.

Was dit al een tijdje van plan, maar nu ik een laptop heb, heeft dit toch ietswat een hogere prioriteit gekregen. Aangezien ik in de stad woon, en er nog aardig links en rechts dingen "kwijt" en/of gestolen raken.

Zodra het apparaat aangaat wordt het client programma opgestart, stuurt een pakketje met iets van {Blaat started at {tijd} at {gps/location services}} naar de server

vervolgens draait het programmaatje in de achtergrond, en checkt om het uur of de gps afstand is gewijzigt met een factor, zoja, nieuw pakketje naar de server a la {Blaat moved to {gps} at {tijd}}.

Bij het afsluiten van het programmatje wordt er nog een laaste pakketje gestuurt met afsluit tijd.

Dit wil ik dus op m'n telefoon en laptop hebben die het naar m'n server stuurt.

Lijkt me wel een leuk projectje om op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 23:45
Hipska schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 11:00:
Waarom zou je met 2 spaarrekeningen minder verdienen? (als je het idee weglaat dat inflatie hoger zou zijn dan je interesten)
Omdat je voor beide rekeningen moet betalen. En omdat de rente meestal in staffels werkt (meer rente voor bedrag boven de X duizend euro), dus daarin heb je ook nog eens het verlies. Want je hebt dan bij twee banken de lage rente terwijl je bij een bank ook maar een keer de lage rente hebt.

Edit:
Het gaat hier wel om lopende rekeningen. Daarbij zal het rente verschil een stuk kleiner zijn omdat je toch al zo goed als geen rente krijgt daarop.

[ Voor 13% gewijzigd door RobertMe op 21-03-2013 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Hier krijg je onbeperkt gratis rekeningen als je meer dan 25'000euro hebt :)

[ Voor 4% gewijzigd door alienfruit op 21-03-2013 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

RobertMe schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 11:08:
[...]

Omdat je voor beide rekeningen moet betalen. En omdat de rente meestal in staffels werkt (meer rente voor bedrag boven de X duizend euro), dus daarin heb je ook nog eens het verlies. Want je hebt dan bij twee banken de lage rente terwijl je bij een bank ook maar een keer de lage rente hebt.

Edit:
Het gaat hier wel om lopende rekeningen. Daarbij zal het rente verschil een stuk kleiner zijn omdat je toch al zo goed als geen rente krijgt daarop.
Als je een beetje goed rond-shopt kom je vanzelf spaarrekeningen tegen die gratis zijn en een aantrekkelijkere rente geven dan de spaarrekeningen die je bij je betaalrekening kunt krijgen (tenminste in NL). Ik heb mijn geld geparkeerd bij een 2tal spaarbanken (Moneyou en LeasePlanBank) en daar betaal ik 0,00 aan kosten en zij geven mij een betere rente dan bijvoorbeeld de ING.

Je hebt wel gelijk dat je voor betaalrekeningen extra kosten maakt als je meerdere neemt, maar goed dat loopt in slechts enkele tientjes per jaar. Het lijkt mij een drama om zonder passen/geld te zitten op vakantie. Dat ze je koffer jatten is tot daaraan toe, dat spul kun je daar ter plekke redelijk vervangen (evt met hulp van de verzekering), maar zonder geld/passen is het toch een stukje minder tof. :/

Ik heb daarom 2 betaalpassen en een CreditCard bij mij als ik in het buitenland ben. Daarnaast loopt mijn vrouw ook met een pas van een van de rekeningen rond. Het is overigens wel weer belangrijk dat je voor de vakantie dan wel even wat geld op beide rekeningen zet :+ Anders heb je er nog niets aan :+

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Candanz schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 11:07:
Vandaag maar eens m'n idee uitwerken in een concept model, programmatje dat draait op verschillende hardware, een pakketje stuurt met type hardware(laptop/smartphone/pc/server/etc.) naar een algemene server die dan weer netjes een web-interface heeft waarop te zien of het apparaat aan of uit staat, en met een klik op de knop met gps de locaties van de diverse apparaten achterhaald.

Was dit al een tijdje van plan, maar nu ik een laptop heb, heeft dit toch ietswat een hogere prioriteit gekregen. Aangezien ik in de stad woon, en er nog aardig links en rechts dingen "kwijt" en/of gestolen raken.

Zodra het apparaat aangaat wordt het client programma opgestart, stuurt een pakketje met iets van {Blaat started at {tijd} at {gps/location services}} naar de server

vervolgens draait het programmaatje in de achtergrond, en checkt om het uur of de gps afstand is gewijzigt met een factor, zoja, nieuw pakketje naar de server a la {Blaat moved to {gps} at {tijd}}.

Bij het afsluiten van het programmatje wordt er nog een laaste pakketje gestuurt met afsluit tijd.

Dit wil ik dus op m'n telefoon en laptop hebben die het naar m'n server stuurt.

Lijkt me wel een leuk projectje om op te nemen.
http://preyproject.com/
alienfruit schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 11:09:
Hier krijg je onbeperkt gratis rekeningen als je meer dan 25'000euro hebt :)
Dit. Nuja, een gratis rekening krijg je ook onder de 25. Ik voldoe aan de laatste voorwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-10 09:51
Inderdaad, ook ik lijk mezelf met 2 spaarrekeningen niet in de voeten te schieten. Geen kosten en quasi gelijke rente voor kleine als grote bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ik ben inmiddels druk aan het spelen met ReSharper en ben nu de 'Find similar code' functie aan het proberen. Echter is me dit niet helemaal duidelijk hoe dit werkt en de documentatie schiet ook behoorlijk tekort.
http://www.jetbrains.com/...uction__Help_on_Help.html

even nieuw topic voor gemaakt:
[ReSharper / C#] Find similar code

[ Voor 116% gewijzigd door PdeBie op 21-03-2013 11:53 . Reden: nieuw topic linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
@pdebie: Dit is niet de plek om dat soort vragen te stellen, zie ook de topic warning

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
fixed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-10 19:13
Ozzie schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 09:21:

Geef niet op :P Na een dag of twee wordt het allemaal wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 11:32

Bosmonster

*zucht*

Blegh.. Angular.. Google als HTML5 promotor gaat ineens allemaal custom attributen verzinnen die niet valideren. Waarom niet gewoon data-attributen gebruiken?

Mocht je nog mogen kiezen dan zou ik iets anders pakken dan Angular (zoals knockout) :P

[ Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 21-03-2013 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xpoint
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-10 19:38
Bosmonster schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:08:
Blegh.. Angular.. Google als HTML5 promotor gaat ineens allemaal custom attributen verzinnen die niet valideren. Waarom niet gewoon data-attributen gebruiken?

Mocht je nog mogen kiezen dan zou ik iets anders pakken dan Angular :P
Niet vergeten, je kan meerdere manieren kiezen. ;)
code:
1
<li ng-repeat="...">

Maar dit werkt ook:
code:
1
<li data-ng-repeat="...">

Voor het bedrijf waarvoor ik werk ga ik nu ook een nieuwe front-end ontwikkelen op basis van AngularJS. Heb er al erg zin in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ah gelukkig, dan hebben ze toch geluisterd naar de kritiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xpoint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Zo dat vind ik echt ranzig. Ik vind CSS classes gebruiken voor behaviours al erg op het randje, dit is echt een brug te ver.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xpoint
BikkelZ schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:14:
Zo dat vind ik echt ranzig. Ik vind CSS classes gebruiken voor behaviours al erg op het randje, dit is echt een brug te ver.
Hoe zou jij het dan willen zien/doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Sjonguh, wat is dat toch met de AH. Willen die mensen nou echt loonsverhoging? Ik zit al jaren op de nullijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Xpoint schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:15:
[...]

Hoe zou jij het dan willen zien/doen?
HTML:
1
2
3
4
5
<span ng:bind="name"> angular 
<span ng_bind="name"> angular 
<span ng-bind="name"> angular 
<span data-ng-bind="name"> angular 
<span x-ng-bind="name"> angular

Ze zouden iig gewoon een methode kunnen kiezen ipv alles maar open te laten. Je mag zelfs gewoon kiezen of je underscores of dashes gebruikt in je naamgeving... Mag je eerst gaan documenteren welke naamgeving het team gaat hanteren in je project :P Volgens mij gaat dat een beetje het doel van een gestandaardiseerd framework voorbij.. (naast de doelloze overhead die het veroorzaakt om dit allemaal te kunnen opvangen..)

[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 21-03-2013 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

alienfruit schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:16:
Sjonguh, wat is dat toch met de AH. Willen die mensen nou echt loonsverhoging? Ik zit al jaren op de nullijn...
Jah, die schreeuwers van de bonden hè, de rest van de mensen werkt gewoon door en zeurt niet heb ik begrepen. Sowieso belachelijk, als je meer verdienen wil moet je maar ander werk zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, hoewel het natuurlijk niet altijd zo is dat je meer gaat verdienen als je ander werk zoekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

TheNephilim schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:20:
[...]

Jah, die schreeuwers van de bonden hè, de rest van de mensen werkt gewoon door en zeurt niet heb ik begrepen. Sowieso belachelijk, als je meer verdienen wil moet je maar ander werk zoeken...
Bestaat er een andere manier om meer salaris te krijgen dan jobhoppen?

Misschien zouden we ook een bond moeten beginnen met programmeurs. Gewoon even allemaal een dagje in ons nest blijven liggen. Je gapend nog eens een keer omdraaien terwijl je een Sev1 negeert. Heerlijk.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
TheNephilim schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:20:
[...]

naja, als je ziet dat de magazijn medewerkers al jaren geen loonsverhoging krijgen, maar het salaris van de heren aan de top wel enkele (tien)duizenden euro's stijgen zou ik toch ook een keer gaan klagen.

Echter maken sommige bonden het wel te bont :P
(leuke woordspeling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Zolang het hier geen franse praktijken worden wat staken betreft vind ik alles best. Iedereen heeft recht op een redelijke beloning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

W ... T.... F.... _o_

http://chrome.com/maze/

Wel ff een tweede device met je phone erbij houden :Y :Y :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BtM909 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:48:
W ... T.... F.... _o_

Blijft hier oneindig laden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

W ... T.... F.... _o_

Een collega van me liet 'm net zien. Ontzettend gaaf gemaakt. _O_
Xpoint schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 16:04:
[...]

Wow, en het werkt nog goed ook! Ben benieuwd hoe het werkt via 3G o.i.d., maar als het goed is heb je eigenlijk altijd wel WiFi als je achter een computer zit. :P
De 3g is hier vrij onbetrouwbaar, dus wij hadden opeens een disconnect, maar daar voor toch een tijdje erg soepel kunnen spelen. Dus 3g werkt best goed. :)

[ Voor 43% gewijzigd door OkkE op 21-03-2013 16:09 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xpoint
W ... T.... F.... _o_

Wow, en het werkt nog goed ook! Ben benieuwd hoe het werkt via 3G o.i.d., maar als het goed is heb je eigenlijk altijd wel WiFi als je achter een computer zit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FUUUUU! Heb ik net vorige week mijn Galaxy Nexus verkocht. Ik koop mijn volgende smartphone pas ten vroegste in september. Eens kijken wat de nieuwe iPhone brengt of wat de nieuwe WP8 toestellen brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 02:12
W ... T.... F.... _o_

Hou beweeg je dan? Want ik kan alleen jumpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

phex schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 16:13:
[...]

Hou beweeg je dan? Want ik kan alleen jumpen...
Als je kiest voor alleen PC hoef je geen apps te installeren en kun je bewegen met pijltjestoetsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 02:12
Ik heb chrome op mijn foon maar zodra ik beweeg disconnect ie
Pagina: 1 ... 36 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.