De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.273 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Styxxy schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 17:50:
Brakke tool van een externe partij gebruiken is ook altijd fun. Vooral de question dialogues die je af en toe voorgeschoteld krijgt:

"Do you want to copy the content inside or outside the section?" Mogelijkheden: "Yes. No"
"Do you want to copy the attribute values or set it to the defaults?" Mogelijkheden: "Yes. No. Cancel."

Waarbij deze laatste vraag na de copy gesteld wordt. Het gedrag van "Cancel" durf ik niet te onderzoeken. Ik heb namelijk al enkele keren veel werk kwijt geraakt. (En neen, die tool werkt niet echt met versie beheer en ontwikkelen gaat slechts deel lokaal.)

Oh well, ... De fun dat je toch zoal hebt met professionele (kuch) en vooral zéér dure 3rd party software.
Deze morgen kwam ik dit tegen op Twitter:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BFqun08CIAEtcYC.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

:(
Sign in

Call us overprotective, but we need to verify your account again before opening this document.
Office 365 integratie in Office 2013
Oke, prima, maar 3x inloggen en dan daarna gewoon nog niets doen om vervolgens weer 3x om dezelfde login te vragen is wel een beetje overprotective. :( Sinds vanochtend besloten mijn sharepoint libraries om niet meer te syncen en kan ik ook met office niet meer direct op sharepoint komen...

Het wachtwoord en account zijn goed, want als ik een verkeerde invul krijg ik een foutmelding, nu blijft hij gewoon vragen om de credentials... Zal wel weer iets omgedonderd zijn waardoor Office 365 credentials niet meer goed gaan...

Maar van dit soort dingen wordt ik zo ontzettend simpel. Ben je gaar en wil je enkel even je documentje de cloud in rammen krijg je dit soort achterlijkheden :-(

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Tsja, SharePoint, wat kan ik zeggen...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/g6WFzQi.jpg

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Alex) schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 18:05:

[afbeelding]
_O-
Nou ja, ik ben al zo verstandig om het niet zelf te willen hosten/ontwikkelen. Maar als het stokpaardje van Microsoft de "cloud" is moeten ze wel zorgen dat het werkt...

Het mooiste is nog dat ik niets heb aangepast. Als ik nu met mijn wachtwoorden had zitten klooien kan ik mij voorstellen dat hij lastig doet, maar dat is niet het geval...

Het is ook niet zo dat ik een fout krijg, met een fout kun je nog iets... :/

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Heel domme vraag, maar heb je al eens geprobeerd om je af te melden in Windows, of je computer te rebooten? :+

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-10 19:32
Alex) schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 18:11:
Heel domme vraag, maar heb je al eens geprobeerd om je af te melden in Windows, of je computer te rebooten? :+
Have you tried turning it off and on again? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Alex) schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 18:11:
Ja hoor O-)
Niet aan gedacht in eerste instantie, maar inmiddels wel gedaan

Werkt ook niet. Volgens de community forums van Microsoft zijn er meerdere mensen die er last van hebben (ook pas sinds kort). Ik heb een vermoeden dat het komt omdat de Office 365 en LiveID's los van elkaar staan. Mijn mail-adres komt in beide bestanden voor (voor MSDN heb je bijvoorbeeld een LiveID nodig). Waarschijnlijk gaat het daardoor niet helemaal lekker op het moment. :'(

Nou ja, afwachten dan maar... Gelukkig hoefde ik maar een bestandje op sharepoint te gooien en gebruik ik het al een tijdje niet meer als backup medium (voorheen gooide ik mapjes daar naartoe als backupje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:08
Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 17:18:
Halvering 's nachts? Dat is ook het eerste dat ik er van hoor ...
Telenet heeft die regel al sinds jaar en dag. Tussen 0u en 10u 's ochtends word het verbruikte verkeer maar voor de helft meegeteld. (zie: http://klantenservice.telenet.be/content/wat-is-nachtsurfen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wsitedesign schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 18:18:
[...]

Telenet heeft die regel al sinds jaar en dag. Tussen 0u en 10u 's ochtends word het verbruikte verkeer maar voor de helft meegeteld. (zie: http://klantenservice.telenet.be/content/wat-is-nachtsurfen)
Handig om te weten. Al zal ik het dus niet zo snel nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-10 02:03

Firesphere

Yoshis before Hoshis

[afbeelding]
:D

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:34

[afbeelding]
Lol _O-

Helaas toch wel redelijk waar..
Ik ben sinds kort weer eens bezig met het andere gedrocht van microsoft, SCCM..
Dit maal SCCM 2012..

Wat blijft dat toch een monsterlijk groot systeem, endpoint dit, policy zus, instellingetje zo.
Wil je al die mogelijkheden (dus de redelijk vaak voorkomende roles, modules, plugins, whatever), faaltjes, vage workarounds eigen maken, ben je nog wel even bezig.

Begrijp me niet verkeerd, t is wel erg leuk om t eindresultaat te zien, wanneer t allemaal goed staat is t een onwijs mooi systeem.

Een mooie omgeving opzetten waar gebruikers goed hun weg in kunnen vinden geeft toch wel een erg voldoenend gevoel

[ Voor 98% gewijzigd door Ellos op 19-03-2013 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:56
Krijg ik een e-mail van een recruiter, staat er dit onder:
Disclaimer

De informatie in dit bericht is vertrouwelijk. Het is daarom niet toegestaan dat u deze informatie openbaar maakt, vermenigvuldigt of verspreidt, tenzij de verzender aangeeft dat dit wel is toegestaan. Als dit e-mailbericht niet voor u bestemd is, vragen wij u vriendelijk maar dringend om het bericht en kopieën daarvan te vernietigen.
Uh ok? :P En wat als ik het wel deel? Ik ben nooit met een geheimhoudingsplicht akkoord gegaan, dus ik accepteer ook geen consequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Avalaxy schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 19:14:

[...]

Uh ok? :P En wat als ik het wel deel? Ik ben nooit met een geheimhoudingsplicht akkoord gegaan, dus ik accepteer ook geen consequenties.
Hoewel e-mail (waarschijnlijk?) ook onder het postgeheim gaat vallen, is dit dus geen issue.

Het is namelijk aan jou om iets te publiceren. Als ik van al mijn post een foto maak, is dat mijn keuze, dat ik mezelf daarmee in de voet schiet (iets met bankafschriften, NAW gegevens, etc.) is niet aan de verzender.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 19:14:

[...]

Mag je dat stukje tekst dan wel publiceren? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 19:20:
[...]

Mag je dat stukje tekst dan wel publiceren? :+
/care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:45
Barryvdh schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:17:
Voor de mensen die tegen Laravel zijn vanwege 'het gebruik van static methods'; https://tutsplus.com/less...uldnt-use-static-methods/
Heerlijke code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
switch (count($args)) 
{
    case 0:
        return $instance->$method();
    case 1:
        return $instance->$method($args[0]);
    // enz

Buiten dat ik het niet helemaal eens ben dat het geheel duidelijker wordt is het volgens mij zo dat die magic methods niet echt optimaal zijn voor je performance. Beetje van die if all fails-methodes.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

wackmaniac schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 19:26:
[...]

Heerlijke code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
switch (count($args)) 
{
    case 0:
    case 1:
    // enz
Is die case 0 niet gewoon default?
Enneuh, waar zijn de brakes!? :X
Buiten dat ik het niet helemaal eens ben dat het geheel duidelijker wordt is het volgens mij zo dat die magic methods niet echt optimaal zijn voor je performance. Beetje van die if all fails-methodes.

[ Voor 1% gewijzigd door Firesphere op 19-03-2013 19:30 . Reden: Ik faal in quoten. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Is dat een forumvariant van retweeten? :)

Edit; ah gefixt. "This provides a lot of flexibility." Alle aliassen zijn gewoon gespecificeerd in de $app. Ze zouden het LazyAssShortCuts moeten noemen ipv Facades.

Edit 2: als je returnt hoef je niet te breaken :)

[ Voor 78% gewijzigd door wackmaniac op 19-03-2013 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

wackmaniac schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 19:30:
Is dat een forumvariant van retweeten? :)
sssshhhhhhh, you didn't see anything.

en edit 2:
True, maar fubar }:|

Speaking of sssshhhh, heb me slap gelachen vandaag.
Ik was in gesprek met een collega over hoe we iets het beste konden oplossen. Begint de projectmanager zich er mee te bemoeien.

Dus ik kijk de projectmanager aan
sssssssssssshhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuunnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn the nonbeliever!
Blijf maar rustig zitten hoor, het komt wel goed.
Hij: "Ja... maa..."
sssssssssssshhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
Het is vast niet zo grappig hier in tekst, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
In het kader van nerdgrapjes, in het doosje van mijn nieuwe telefoon (Lumia 820):

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/550049_615557878469642_816951968_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:50

BM

Moderator Spielerij
Avalaxy schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 19:44:
In het kader van nerdgrapjes, in het doosje van mijn nieuwe telefoon (Lumia 820):

[afbeelding]
Ik moet nog een paar apps afmaken :X

Heb er 1 bijna af, maar die kan posts plaatsen op een bepaald (betaald) forum, en ik zie het niet zo zitten MS inlogrechten daarvoor te geven :/ En zonder die credentials kunnen ze niet testen (het inlogscherm is prachtig, maar ze willen vast meer zien :+)

[afbeelding]
Dat plaatje icm je signature is best grappig :p

[ Voor 17% gewijzigd door BM op 19-03-2013 20:00 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:34

[afbeelding]
:o Dat is wel echt vet gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
BM schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 20:00:
[...]

Ik moet nog een paar apps afmaken :X
Als je dat voor MS doet moet je opschieten, ik hoorde vanmiddag dat er nog 3 telefoons over waren (ging vreselijk hard, zeker die 920's). Of er nieuwe komen weet ik niet (920's komen sowieso niet meer).

[ Voor 4% gewijzigd door Avalaxy op 19-03-2013 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-10 19:32
Zit erover te denken om er zelf eentje aan te schaffen.
Dit ook met zicht op werkzaamheden bij nieuwe baan ;).

Begin C#/VS toch wel te missen *kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
wackmaniac schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 19:26:
[...]

Heerlijke code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
switch (count($args)) 
{
    case 0:
    case 1:
    // enz

Lijkt me een optimalisatie, de default doet namelijk gewoon:

PHP:
1
2
default:
    return call_user_func_array(array($instance, $method), $args);

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Daar moet ik ook nog eens aan geraken. Maar eerst tijd vinden. Donderdag mijn laatste examen en dan direct op stage.

Ohja, ook nog wat ideetjes vinden natuurlijk :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:50
Mijn hoofd is te klein :'(

Tijdje geleden deze gekocht

Afbeeldingslocatie: http://g-ecx.images-amazon.com/images/G/01/electronics/detail-page/c26-shl5905-grey-1-l.jpg

en prima tevreden, maar ik merk dat als ze iets strakker zouden zitten (dus als ik ze iets druk) het geluid nog veel beter tot zijn recht komt imho.

Om een of andere reden, Philips old school logo O+

[ Voor 9% gewijzigd door ZpAz op 19-03-2013 20:53 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 20:46:
[...]

Daar moet ik ook nog eens aan geraken. Maar eerst tijd vinden. Donderdag mijn laatste examen en dan direct op stage.

Ohja, ook nog wat ideetjes vinden natuurlijk :p.
Zie mijn vorige post :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet het :'(
Nuja, een 820 zou ik ook al erg leuk vinden. Hopen dat ze er daar een paar van hebben liggen. Of gewoon nieuwe toestellen aankopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:52
ZpAz schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 20:53:
en prima tevreden, maar ik merk dat als ze iets strakker zouden zitten (dus als ik ze iets druk) het geluid nog veel beter tot zijn recht komt imho.

Dat heb ik ook vaak, dat als je het iets aandrukt het geluid beter lijkt te zijn. Probleem is denk ik echter dat je dat geen avond vol houd zonder er last van te krijgen. De hoofdtelefoon die ik op dit moment gebruik geeft bij mijn linker oor na een avondje er mee zitten behoorlijk wat irritatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
PrisonerOfPain schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 20:45:
[...]

Lijkt me een optimalisatie, de default doet namelijk gewoon:

PHP:
1
2
default:
    return call_user_func_array(array($instance, $method), $args);
Dat zag ik zo snel niet in de video. Ik ben benieuwd wat die optimalisatie oplevert tov de snelheid je inlevert met je Facades.

Volgens deze benchmark kost een call_user_func_array twee keer zoveel als een native aanroep. Je moet echter wel een flink aantal keer een functieaanroep doen om hier merkbaar verschil in te krijgen. Kan van de __callStatic geen benchmark vinden, maar de __get() en __set()-aanroepen waren in de laatste webgrind die ik heb gedaan flinke spelbrekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 09:50
Erwin537 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 21:01:
[...]

Dat heb ik ook vaak, dat als je het iets aandrukt het geluid beter lijkt te zijn. Probleem is denk ik echter dat je dat geen avond vol houd zonder er last van te krijgen. De hoofdtelefoon die ik op dit moment gebruik geeft bij mijn linker oor na een avondje er mee zitten behoorlijk wat irritatie.
Ja precies, deze koptelefoon heeft hele zachte kussentjes, kan hem tot nu toe prima voor langere tijd ophebben, had hiervoor altijd in-ears.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
wackmaniac schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 21:24:
[...]

Dat zag ik zo snel niet in de video. Ik ben benieuwd wat die optimalisatie oplevert tov de snelheid je inlevert met je Facades.
Stond niet in de video.
Volgens deze benchmark kost een call_user_func_array twee keer zoveel als een native aanroep. Je moet echter wel een flink aantal keer een functieaanroep doen om hier merkbaar verschil in te krijgen. Kan van de __callStatic geen benchmark vinden, maar de __get() en __set()-aanroepen waren in de laatste webgrind die ik heb gedaan flinke spelbrekers.
Mja, als je dit soort truukjes in het hart van je framework doet, heb je ongetwijfeld reden genoeg om te zorgen dat het sneller loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Avalaxy schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 20:42:
[...]

Als je dat voor MS doet moet je opschieten, ik hoorde vanmiddag dat er nog 3 telefoons over waren (ging vreselijk hard, zeker die 920's). Of er nieuwe komen weet ik niet (920's komen sowieso niet meer).
Een 920 had ik ook niet op gerekend (die heb ik zelf ook al ;)), maar een 820 was leuk geweest, en 3 apps is te doen. Zoals ik al zei, 1 app bijna af, maar daar zit ik met een credential issue voor het testen, en andere app ben ik net aan begonnen, maar dat is ook geen maanden werk. De 3e mag dan een wat minder serieuze app zijn imho. Als Matthijs zelf een rubber duck in de marketplace gooit mag ik dat toch ook wel :X

Maar goed, eerst een dev account maken :p Zag wel dat je dat beter via Nokia kunt doen dan via MS. Via Nokia levert het je iig een licentie op de Telerik WP controls op. Qua prijs maakt het geen drol uit, dus dan is de keuze simpel.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
BM schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 22:21:
[...]

en andere app ben ik net aan begonnen, maar dat is ook geen maanden werk. De 3e mag dan een wat minder serieuze app zijn imho. Als Matthijs zelf een rubber duck in de marketplace gooit mag ik dat toch ook wel :X
Mag zeker. Ik zou het dan echter juist omdraaien en eerst je minder serieuze app bouwen, met 2 apps in de marketplace kun je in ieder geval een toestel reserveren. Dan heb je wat meer tijd om een goede app te bouwen.
Maar goed, eerst een dev account maken :p Zag wel dat je dat beter via Nokia kunt doen dan via MS. Via Nokia levert het je iig een licentie op de Telerik WP controls op. Qua prijs maakt het geen drol uit, dus dan is de keuze simpel.
Waar? Die ben ik niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Avalaxy schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 22:40:
[...]

Mag zeker. Ik zou het dan echter juist omdraaien en eerst je minder serieuze app bouwen, met 2 apps in de marketplace kun je in ieder geval een toestel reserveren. Dan heb je wat meer tijd om een goede app te bouwen.
Hmmz, eens ff broeden op een leuk ideetje :)
[...]

Waar? Die ben ik niet tegengekomen.
http://www.developer.noki...veloper_program_faq.xhtml
alstublieft. Zelfde prijs, meer benefits :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:23

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Even een 'tussendoortje' voor jullie:

Probeer deze (random gemaakte) hash te kraken
code:
1
bb947ef90f82e9d321e5c3363c98024295d5fd79e88de319cb6615a15a7a8e3d74a3a05a0c988876720b0868ebdd6a11c921533d6b4dfcd002aac5da34c77930

geen crypt overigens

[ Voor 4% gewijzigd door F.West98 op 19-03-2013 23:24 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja lap:
mahoekst: Alle toestellen zijn gereserveerd. Zodra we nieuwe hebben laten we het je weten http://t.co/8fY7hct7Ty #wpnl
Linkje naar de tweet

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2013 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Die retail value is echt onzin :P Telerik RAD Controls voor WP kosten $99, en een dev center account ook :P Geen idee wat die Buddy API is, maar zal vast geen $1300 kosten.

Maar los daarvan is Nokia zeer goed bezig met WP :) Apps die ze zelf in de store hebben staan werken wel echt gaaf, en zou ik niet willen missen als Windows Phone gebruiker (ergo: ik zou geen WP-telefoon willen die niet van Nokia is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
F.West98 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 23:24:

code:
1
bb947ef90f82e9d321e5c3363c98024295d5fd79e88de319cb6615a15a7a8e3d74a3a05a0c988876720b0868ebdd6a11c921533d6b4dfcd002aac5da34c77930

geen crypt overigens
pff, SHA-512 (hoogstwaarschijnlijk, afgaande op de lengte alleen), ga ik niet brute-forcen, en er zijn voor zover ik weet nog geen sites die die opslaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

F.West98 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 23:24:

code:
1

geen crypt overigens
Wat wil je in godsnaam bereiken met deze post? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candanz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08-2024

Candanz

Geflipt

Zo, m'n laptopje werkt mooi, hulde aan Win 8.

Alleen pleuris Asus met z'n bloatware.

Opt je out voor antiviri bij het Win 8 installatie schermpje, krijg je alsnog mcaffee..... DAAR HEB IK NIET OM GEVRAAGD.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Benieuwd of mijn bestelde SSD vandaag toekomt met de belgische post.

Weetje: dankzij de "standaard" verzekering van 8.33BTR per kilo in geval van verlies of schade, zou de verzendende webshop maar liefst 0.56€ vergoeding krijgen (op een waarde van 215€) :+

Edit: de XKCD van vandaag is wel goed _/-\o_

I'm trying to build character but Eclipse is really confusing.

[ Voor 29% gewijzigd door azerty op 20-03-2013 06:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
HMS schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 00:26:
[...]

Wat wil je in godsnaam bereiken met deze post? 8)7
Dat vroeg ik me inderdaad ook af. Beetje random post zonder achtergrond ect. Daar ga ik zeker mijn tijd niet in stoppen :P.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
ZpAz schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 20:53:
Mijn hoofd is te klein :'(

Tijdje geleden deze gekocht

[afbeelding]

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qkGja4l.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Avalaxy schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 00:04:
[...]

Die retail value is echt onzin :P Telerik RAD Controls voor WP kosten $99, en een dev center account ook :P Geen idee wat die Buddy API is, maar zal vast geen $1300 kosten.

Maar los daarvan is Nokia zeer goed bezig met WP :) Apps die ze zelf in de store hebben staan werken wel echt gaaf, en zou ik niet willen missen als Windows Phone gebruiker (ergo: ik zou geen WP-telefoon willen die niet van Nokia is).
Ik kon het rekensommetje ook al niet maken zodat ik op 1500 uitkwam, maar boeiend. Al is de meerwaarde maar een tientje, dan nog is het interessant :)

En Nokia is idd lekker bezig, al hebben ze ook niet heel veel keuze. Als WP faalt is Nokia ook verloren, dus d'r is ze nogal wat aan gelegen om het goed te doen ;)

Hmmz, geen telefoon meer over dus, en om m'n apps nu achter te houden alleen voor die actie is ook wat flauw. Voordeel is wel dat ik ze nu puur op WP8 zou kunnen richten als ik zou willen :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:20

alienfruit

the alien you never expected

2 cheeseburgers, kleine frites en grote cola (4dl) voor maar 7,30euro. Nice :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

alienfruit schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 08:54:
Vertel mij alsjeblieft dat je in een ander tijdzone zit of dat dit iets is wat je gisterenavond ontdekt hebt... Om 9:00 in de ochtend denk ik aan alles behalve fastfood :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik lustte tijdens mijn opleiding nog wel eens te ontbijten met een bak koffie en een cheeseburger. Het meisje van de Burger King herkende me op den duur, toen ben ik er maar weer mee gestopt. :P

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
CodeCaster schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:03:
Ik lustte tijdens mijn opleiding nog wel eens te ontbijten met een bak koffie en een cheeseburger. Het meisje van de Burger King herkende me op den duur, toen ben ik er maar weer mee gestopt. :P
heb ik ook gehad. Blijkbaar zat er een patroon in me bestellingen want op gegeven moment vroegen ze gewoon : "hetzelfde?" en wisten ze precies wat ik wilde hebben fml.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-10 12:03
Is bij iemand anders het menu links ook stuk? Hij blijft bovenaan hangen... Aargh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Dat is toch weinig voor 5k calorieen?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Mag hopen dat het in Nederland goedkoper is ;) Maar ja, het stond in de Zwitserse Metro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broken
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-10 21:17
Breakfast of champions!

Zonder gekheid, dat krijg ik echt niet naar binnen toe :S

01101000 01100101 01101100 01110000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Maar goed, het is een mooie deal. Normaal betaal ik al 5,35euro voor een losse Big Mac :+ Ik eet dit alleen als ik terugkom van stappen.

[ Voor 20% gewijzigd door alienfruit op 20-03-2013 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
.Gertjan. schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 08:58:
[...]

Vertel mij alsjeblieft dat je in een ander tijdzone zit of dat dit iets is wat je gisterenavond ontdekt hebt... Om 9:00 in de ochtend denk ik aan alles behalve fastfood :/
Mijn ontbijt is pizza deze ochtent O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

alienfruit schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:14:
Maar goed, het is een mooie deal. Normaal betaal ik al 5,35euro voor een losse Big Mac :+ Ik eet dit alleen als ik terugkom van stappen.
Goeie deal, goeie deal ... ik betaal het dubbele maar dan krijg je tenminste een echt product met echte smaak 8)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Laatst online: 14-10 16:42

TheNephilim

Wtfuzzle

kenneth schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:33:
[...]

Goeie deal, goeie deal ... ik betaal het dubbele maar dan krijg je tenminste een echt product met echte smaak 8)
Als het wat dichterbij was, dan ging ik er een halen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ach, als ik een goeie burger wil ga ik ook niet na McDonalds. Dan ga ik na de lokale burger boer. Alles uit de regio en bio. Maar ja, dan ben je dus ~25euro kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

alienfruit schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:10:
Ach, als ik een goeie burger wil ga ik ook niet na McDonalds. Dan ga ik na de lokale burger boer. Alles uit de regio en bio. Maar ja, dan ben je dus ~25euro kwijt :P
En is de kans groter dat er ook echt rundsvlees in je burger zit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candanz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08-2024

Candanz

Geflipt

bdalenoord schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:10:
Is bij iemand anders het menu links ook stuk? Hij blijft bovenaan hangen... Aargh!
Klik anders is even op "Fixeer", de text die er staat geeft weer in welke modus hij nu zit.
.Gertjan. schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:11:
[...]

En geen paard :)

[ Voor 26% gewijzigd door Candanz op 20-03-2013 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

[...]

De QA-processen bij McDonald's zijn wel iets beter dan die bij Ikea, en blijkbaar Iglo. In je burger bij McDonald's zit rundvlees, punt.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Korben schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:20:
[...]

De QA-processen bij McDonald's zijn wel iets beter dan die bij Ikea, en blijkbaar Iglo. In de burger daar zit rundvlees, punt.
Die is mooi ;) Die ga ik (enigszins verbouwd) onder mijn mails zetten :+

Mijn code bevat geen bugs, punt!
Is wel een leuke toevoeging voor mijn TFS landing page :+

Maar ik geloof gerust dat een zaak als McD wel iets meer verstand van vlees heeft dan een Ikea en dus ook wat beter oplet. Desalniettemin zijn veel bedrijven ook slacht(haha)offer geworden van de leveranciers die de boel aan het oplichten waren, een goede QA trekt een deel eruit, maar ook daar kan wel eens een steekje vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

.Gertjan. schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:24:
[...]

Die is mooi ;) Die ga ik (enigszins verbouwd) onder mijn mails zetten :+

Mijn code bevat geen bugs, punt!
Is wel een leuke toevoeging voor mijn TFS landing page :+

Maar ik geloof gerust dat een zaak als McD wel iets meer verstand van vlees heeft dan een Ikea en dus ook wat beter oplet. Desalniettemin zijn veel bedrijven ook slacht(haha)offer geworden van de leveranciers die de boel aan het oplichten waren, een goede QA trekt een deel eruit, maar ook daar kan wel eens een steekje vallen...
McDonald's heeft ook veel hechtere contracten met vleesleveranciers dan veel andere bedrijven. McDonald's doet (naar ik weet) uitsluitend zaken met een boer die koeien heeft, niet met een of ander shady distributiebedrijf die zijn vlees van weet-ik-veel-waar haalt.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ze blijven toch maar een beetje vaag wanneer wat op zwart gaat daar bij Twitter. Gewoon even een schema zou handig zijn met het inplannen van reparaties voor de websites van enkele van onze klanten :+

https://dev.twitter.com/blog/api-v1-retirement-update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

[...]

Of echt paardenvlees. O-)

Never mind... waaay to slow. /me Needs coffee

[ Voor 12% gewijzigd door GateKeaper op 20-03-2013 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
TheNephilim schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:52:
Ze blijven toch maar een beetje vaag wanneer wat op zwart gaat daar bij Twitter. Gewoon even een schema zou handig zijn met het inplannen van reparaties voor de websites van enkele van onze klanten :+

https://dev.twitter.com/blog/api-v1-retirement-update
Gewoon overgaan, ze gaan vnv weer blackout-tests doen, dus je kan maar gewoon beter overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Mijn ssd voor in de laptop is toegekomen!

DVD station eruit, HD eruit, SSD in HD slot, HD in tray, HD in plaats van DVD station.

Start PC op, werkt d:)b

Drivers installeren met meegeleverde CD-Rom? Geen probleem, steek ik in men DVD... Wacht effe :+

Tijd om hem via het netwerk te versassen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-10 19:13
70 NOK (9.30 euri) voor een whopper hier in Oslo. Alleen broodje. Topper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:55
wsitedesign schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:57:
Mijn ssd voor in de laptop is toegekomen!

DVD station eruit, HD eruit, SSD in HD slot, HD in tray, HD in plaats van DVD station.

Start PC op, werkt d:)b

Drivers installeren met meegeleverde CD-Rom? Geen probleem, steek ik in men DVD... Wacht effe :+

Tijd om hem via het netwerk te versassen :p
Of gewoon je DVD station er even in stoppen.
Bij mij zijn die dingen enigszins hot-swappable (mits je het eerst unmount)

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waarom zou je dat willen... Gebruik echt bijna nooit meer een DVD (ja om te branden af en toe)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Jan_V schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:58:
[...]

Of gewoon je DVD station er even in stoppen.
Bij mij zijn die dingen enigszins hot-swappable (mits je het eerst unmount)
Had ik ook al vermeld dat mijn DVD-station ook kapot was? :+

Dat is een van de extra redenen waarom ik hem eruit gegooid heb en een SSD erbij gkeocht heb, ik ben er toch niks meer mee :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

wackmaniac schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:55:
[...]

Gewoon overgaan, ze gaan vnv weer blackout-tests doen, dus je kan maar gewoon beter overstappen.
Ik weet het, maar het liefst wil ik dat zo voordelig mogelijk plannen :p Inmiddels al een 'proxy' gemaakt die we op de verschillende websites kunnen gebruiken. Die installeer ik daar lokaal, moet alleen even zorgen dat ik de access keys en tokens op afstand kan updaten.

---

if (time() < 1364252399) is toch tot maandag 25 maart aanstaande? :+

[ Voor 8% gewijzigd door TheNephilim op 20-03-2013 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

wsitedesign schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 11:04:
[...]

Had ik ook al vermeld dat mijn DVD-station ook kapot was? :+

Dat is een van de extra redenen waarom ik hem eruit gegooid heb en een SSD erbij gkeocht heb, ik ben er toch niks meer mee :p
Waarom installeer je de op de CD meegeleverde drivers? Download gewoon de meest actuele drivers van de fabrikant zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Laatst online: 15:26
Voor iedereen die bij het nieuws dat Google Reader gaat stoppen, denkt: "Dan ga ik mijn eigen reader wel schrijven". Leuk documentje wat aangeeft what can and will go wrong.

How hard can it be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als ze nou slim waren hadden ze dat hele Google Reader geopensourced en "gegeven" aan de community :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
BtM909 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 11:33:
Als ze nou slim waren hadden ze dat hele Google Reader geopensourced en "gegeven" aan de community :)
Zelfde voor Google Code Search.

LIK DIS IF YOU CRY EVERTIM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Laatst online: 15:26
BtM909 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 11:33:
Dat zal lastig zijn omdat Reader ook gebruik maakt van andere Google diensten die ze waarschijnlijk niet open-source willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Sardaukar schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 11:31:
Voor iedereen die bij het nieuws dat Google Reader gaat stoppen, denkt: "Dan ga ik mijn eigen reader wel schrijven". Leuk documentje wat aangeeft what can and will go wrong.

How hard can it be?
Om je publiek acceptabel te kunnen bedienen hoef je natuurlijk lang niet al die dingen in een keer te fixen. Dit zijn dingen waar je op itereert & gaande weg fixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Korben schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 11:19:
[...]

Waarom installeer je de op de CD meegeleverde drivers? Download gewoon de meest actuele drivers van de fabrikant zelf.
Een ISO'tje trekken en over het netwerk versturen kost nu ook weer zoveel moeite niet (misschien wel minder werk dan de juiste site moeten zoeken en dan de software ervan halen :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

PrisonerOfPain schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 11:40:
[...]

Om je publiek acceptabel te kunnen bedienen hoef je natuurlijk lang niet al die dingen in een keer te fixen. Dit zijn dingen waar je op itereert & gaande weg fixed.
Bovendien gaat ook Google Reader niet met al die issues correct om. Deze bijvoorbeeld:
2. Publishing updated posts as new posts, so you have 12 versions of the same post in the feed.
Dit heb ik regelmatig gezien, bij verscheidene feeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Zie net de volgende tweet voorbij komen:
@iA_Chris:
So this guy port-scanned the entire internet: http://internetcensus2012.bitbucket.org/paper.html

Edit:
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 11:57:
[...]

Das toevallig, ik zie hem hier ook net. (Retweed by een of andere Okke29) :+
Een of andere @okke29? Wat een eikel. :(

[ Voor 42% gewijzigd door OkkE op 20-03-2013 11:58 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OkkE schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 11:47:

[...]
Das toevallig, ik zie hem hier ook net. (Retweed by een of andere Okke29) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain

[...]

Edit:

[...]

Een of andere @okke29? Wat een eikel. :(
:9 Hilbert Curves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 21:40
Jammer van die fout die erin zit, anders compileerde het gewoon in Java :)

EditL: Owhneej, dacht dat Throwable een interface was maar dat is het niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Ozzie op 20-03-2013 12:10 ]

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

Visual Studio op SSD of HDD ? En wat voor de solutions ?

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

Ik heb beide op de SSD staan. Denk dat solutions op de SSD sowieso wel handig is om compilen lekker snel te laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 12-10 15:56

Sebazzz

3dp

Vraagje: Je hebt het boek Design Patterns van Gang of Four voor zaken zoals Factory, Strategy, Bridge en dat soort design patterns.

Is er ook een boek voor architecturele patterns, zoals MVVM, MVP, MVC enzovoorts?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:52
Sebazzz schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 13:56:
Vraagje: Je hebt het boek Design Patterns van Gang of Four voor zaken zoals Factory, Strategy, Bridge en dat soort design patterns.

Is er ook een boek voor architecturele patterns, zoals MVVM, MVP, MVC enzovoorts?
Op school stond bij mij dit boek op de boekenlijst. Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van dit soort boeken, dus zou niet durven zeggen of het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

Er zijn wel vrij veel papers over te vinden, hier een voorbeeldje: http://www.infosys.tuwien...ications/ArchPatterns.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Die patronen zijn over het algemeen niet uitgebreid genoeg om hele boeken over te schrijven, en een boek wat een hele shitload van dat soort patronen opsomt zal niet echt goed te lezen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Korben schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:17:
[...]

Die patronen zijn over het algemeen niet uitgebreid genoeg om hele boeken over te schrijven, en een boek wat een hele shitload van dat soort patronen opsomt zal niet echt goed te lezen zijn.
Tuurlijk wel, d'r zijn zat boeken die een groot aantal patterns beschrijven en prettig lezen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Of het prettig is is subjectief. Ik vond bijvoorbeeld Enterprise Integration Patterns zeer onprettig om te lezen :P (Maar dat was meer omdat het echt gortdroog is, met hele saaie voorbeelden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 11:32

Bosmonster

*zucht*

After completing the scan of roughly one hundred thousand IP addresses, we realized the number of insecure devices must be at least one hundred thousand.
Apart geformuleerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Sowieso zou ik wel eens een goede omschrijving lezen van wat met onder MVC verstaat. Ik heb nu al zoveel MVC frameworks gezien, vooral aan de frontend zijde (javascript ) waardoor ik het idee heb dat er niet zoiets bestaat als een eenzijdige definitie van wat MVC nou is.
Niet echt. "aantal IP addressen" / 100K * "aantal huidig gevonden lekke machines in deze 100K" > 100K, lijkt me de conclusie.

[ Voor 33% gewijzigd door Grijze Vos op 20-03-2013 14:38 ]

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Wellicht met het oog op NAT ;)

---

OMG, mijn favoriete koffie is op! -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grijze Vos schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:36:
Sowieso zou ik wel eens een goede omschrijving lezen van wat met onder MVC verstaat. Ik heb nu al zoveel MVC frameworks gezien, vooral aan de frontend zijde (javascript ) waardoor ik het idee heb dat er niet zoiets bestaat als een eenzijdige definitie van wat MVC nou is.

[...]

Niet echt. "aantal IP addressen" / 100K * "aantal huidig gevonden lekke machines in deze 100K" > 100K, lijkt me de conclusie.
Het komt toch altijd op hetzelfde neer hoor. De bedoeling is om je business logica van je weergave te scheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Dammit, Apple heeft me gewoon bij mijn kloten. "oh, Lion update slechts 18 euro, waarom ook niet kopen (mijn creditcard gegevens hebben ze toch al), ach Machinarium, en hee ze hebben een nieuwe versie van Another World voor de iPad".

Hoe doen ze dat toch? Nog nooit een stuiver uitgegeven aan Windows of Android software (hoewel ik steeds vaker zit te denken om die paar betaalde pakketten die ik gebruik toch maar eens te kopen en ik toch ook wat vaker games gekocht heb op rommelmarkten of uitverkoopbakken)
Eens. Inderdaad die JS frameworkjes vs traditionele MS/Zend MVC vs wat Apple MVC noemt (controller vol met opmaak en animatiecode??). MVC is nu hip, okee dan zeggen we nu dat de business laag de controller is en de model laag de datalaag, passen her en der wat termen aan en klaar.

[ Voor 3% gewijzigd door BikkelZ op 20-03-2013 14:45 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Laatst online: 16:13

Denk dat in dit boek (Patterns of Enterprise Application Architecture) wel het een en ander staat, is ook van Fowler trouwens. Staan volgens mij deels ook de standaard patronen in.

Niet bepaald kost om op je vrije zaterdag te lezen trouwens, ik vind het een heel goed naslagwerk maar gortdroog.

[ Voor 13% gewijzigd door curvemod op 20-03-2013 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het MVC pattern is behoorlijk goed gedefinieerd hoor: Wikipedia: Model–view–controller

Probleem is dat al die (lees: voornamelijk) Javascript (insert andere taal) libraries / frameworks / etc. niet zuiver MVC zijn (want of de taal is er niet geschikt voor; of ze doen stiekem toch MVVM of een ander model).

Pagina: 1 ... 35 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.