De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.271 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:35

MueR

Admin Devschuur & Discord

is niet lief

Zucht.. Misschien was het niet handig om een testserver op PHP 5.4 te hebben als productie voor die site op 5.2 draait.. maar lief PHP, als ik dan per ongeluk toch ergens een constant gebruik die alleen in PHP 5.3+ beschikbaar is, wil je dan wel een foutmelding geven?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
* Alex) gromt naar de proxyserver

Het duurde anderhalve minuut om deze pagina te laden :/

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat moet je hebben, dan zet ik het wel op mijn server op poort :888 :+

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
:+

Google Maps is helemaal een drama, haast onwerkbaar :/

Het probleem is niet dat er weinig bandbreedte is, als ik iets moet downloaden gaat dat makkelijk met één of meerdere megabytes per seconde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candanz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08-2024

Candanz

Geflipt

Ziggo loopt weer rond te kloten. Kan niet bij m'n eigen server vanaf m'n werkplek, waar ik dat eerder wel kon. Zodra ik het via een proxy probeer kom ik er wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Kips schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:21:
[...]

alle euler opdrachten zouden ook binnen 1 minuut te berekenen moeten zijn, toch?

Mijn eerste oplossing voor dat probleem duurde 8 minuten (C#) :+
Je wordt geacht alle veelvouden van priemgetallen te verwijderen als priemgetallen. Dus je neemt een lijst van oneven getallen van 3...1999999 (denk daar maar over na), zet 2 alvast in de lijst, begint bij 3 en je verwijdert dan alle veelvouden van 3. Dan alle veelvouden van 5 want dat is de volgende. Dan alle veelvouden van 7. 9 is dan al weg, dus 11, 13, 15 is al weg, 17 etc etc etc tot je bij 1999999 aan bent gekomen.

Zo heeft vrijwel ieder probleem een slimme oplossing die binnen 1 minuut kan en brute force niet binnen 1 minuut.

[ Voor 10% gewijzigd door BikkelZ op 19-03-2013 12:09 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

pedorus schreef op maandag 18 maart 2013 @ 23:02:
[...]

Hmmm, ja. Is dit nu serieus een voorbeeld van goed design?
Nee dit is een voorbeeld van hoe je TDD doet. De rest is zo "hello world" achtig als mogelijk.
pedorus schreef op maandag 18 maart 2013 @ 23:02:
[...]

offtopic:
En hoe krijgt hij het voor elkaar om zijn machine volledig vast te laten lopen tijdens het devven? :+
Was nog niet tot het einde gekomen :D

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

armageddon_2k1 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 09:58:
[...]

Ik vind het tof dat er meer spelers zijn dan iOS en Android, maar als ik jouw verhaal zo lees zit het product nog zo'n beetje in een beta-fase? Touchproblemen door zoom, gestures die niet werken, apps die niet goed werken met de interface;
Ho ho, je hebt het hier over 3rd party desktop apps he. Die zijn gewoon niet ingericht op touch. En als je op je PC een andere DPI waarde instelt dan werkt de helft van de desktop apps ook niet goed meer. Die apps zijn gewoon ingericht op het werken met muis en toetsenbord. En als je een touch cover of type cover hebt (heb zojuist een type cover gehaald bij de MM) dan werken die gewoon zoals je gewend bent. De desktop werkt gewoon niet heel fijn in tablet mode. Is nooit zo geweest en zal ook nooit zo zijn. Maar ondertussen is het wel fijn dat het kán, en zoals gezegd, met muis en tobo werkt het gewoon zoals je van een laptop gewend bent.
BM schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 08:46:
[...]

Mag ik vragen wat je in totaal kwijt was, inclusief import en shipping kosten? Wil er eigenlijk ook wel 1, maar zolang het ding in NL nog niet te krijgen is...
$999 voor de Surface Pro 128GB
$70 voor BTW in Florida (Heb 'm laten verschepen via MyUS, wat in Florida zit. MS weet niet beter of je woont gewoon daar, ze shippen niet buiten de US)
$10 voor het openen van een MyUS account (eenmalig)
$100 voor verzending naar NL
€161 BTW.

Totaal €1070. Dat ga je ook in NL betalen. Daarnet een Touch Cover gehaald bij de MM voor €130, dat brengt het totaal op €1200. Je kan ze ook wel iets goedkoper vinden maar ik vlieg straks naar Londen dus ik wilde 'm meteen hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 19-03-2013 12:15 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

BikkelZ schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:04:
[...]

Je wordt geacht alle veelvouden van priemgetallen te verwijderen als priemgetallen. Dus je neemt een lijst van oneven getallen van 3...1999999 (denk daar maar over na), zet 2 alvast in de lijst, begint bij 3 en je verwijdert dan alle veelvouden van 3. Dan alle veelvouden van 5 want dat is de volgende. Dan alle veelvouden van 7. 9 is dan al weg, dus 11, 13, 15 is al weg, 17 etc etc etc tot je bij 1999999 aan bent gekomen.

Zo heeft vrijwel ieder probleem een slimme oplossing die binnen 1 minuut kan en brute force niet binnen 1 minuut.
Ah, de Prime Sieve. Wikipedia: Sieve of Eratosthenes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
.oisyn schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:12:
Je kan ze ook wel iets goedkoper vinden maar ik vlieg straks naar Londen dus ik wilde 'm meteen hebben.
Volgens mij weet ik waar je heen gaat, alleen ben ik te junior om ook te mogen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

:P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-10 22:12

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Die surface pro lijkt me een hele fijne laptop/tablet combo.. maar is wel flink aan de prijs.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
[...]

Ho ho, je hebt het hier over 3rd party desktop apps he. Die zijn gewoon niet ingericht op touch. En als je op je PC een andere DPI waarde instelt dan werkt de helft van de desktop apps ook niet goed meer.
Hoho, je quote selectief.
Ik zal mijn stukje na de eerste 2 regels die jij gequote hebt er eens bij zetten:
Dat zijn toch dingen die bij een released product eigenlijk gewoon niet mogen. Okee, het kan aan 3rd party apps compatibiliteit werken, maar daar zal de gewone consument geen boodschap aanhebben. Ik snap dat het een desktop OS op een tablet is, maar voor zo'n prijs hoop je toch wel dat het beter werkt en zal het veel mensen afschrikken.
Ik ben gewoon verbaasd over de problemen die jij meldt gezien de prijs van het product. Dit moet het vlaggenschip zijn van Microsoft in de tablet-wereld en zo te zien werkt het voor geen meter. Dat dat dan aan 3rd party apps ligt maakt natuurlijk niks uit. Wat dat betreft is een gesloten systeem zo gek nog niet. Nu klinkt die Surface Pro meer als een tool voor een professional.
En als je op je PC een andere DPI waarde instelt dan werkt de helft van de desktop apps ook niet goed meer.
Wut? Daar heb ik echt nog nooit een probleem mee gehad, maar zelfs als het al zo is dan is het natuurlijk van de zotte dat zo'n tablet besluit het wel te doen, wetende dat de helft niet functioneert. Maar op 100% is het blijkbaar niet te doen...... klinkt als een weldoordacht product :). Hopelijk weten ze het nog een beetje te redden. Daarnaast is het argument dat hetzelfde probleem zich voordoet bij een heel andere situatie natuurlijk krom. "De rem van mijn Prius doet het niet!", "Is niet erg, want bij de VW Up is dat ook zo".

Ik hoop dat deze kinderziektes er snel uitgaan, dan is het nog wel een interessant product, anders ben ik bang dat het slecht afloopt met dit avontuur van MS.

[ Voor 4% gewijzigd door armageddon_2k1 op 19-03-2013 12:38 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:42
PrisonerOfPain schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:21:
[...] Volgens mij weet ik waar je heen gaat, alleen ben ik te junior om ook te mogen :(
Ooit komt jouw tijd nog wel...
Er zijn toch geen game gerelateerde events in de UK in de komende dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:50
Caelorum schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:32:
[...]

Ik denk dat .oisyn naar een van hun geallieerde bedrijven gaan (start Tomb Raider maar op, zie je 4 bedrijven staan ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-10 18:49

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

[...]

ik gok de "Technical Update for the Microsoft Platform 2013" conferentie.
Kinect e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

armageddon_2k1 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:28:
Ik ben gewoon verbaasd over de problemen die jij meldt gezien de prijs van het product. Dit moet het vlaggenschip zijn van Microsoft in de tablet-wereld en zo te zien werkt het voor geen meter.
Maar dat vind ik dus echt gelul. De metro interface werkt perfect, en dát is waar het om draait in tabletland. Die desktop is een extra, en is eigenlijk gemaakt voor als je 'm als laptop wil gebruiken.
Dat dat dan aan 3rd party apps ligt maakt natuurlijk niks uit. Wat dat betreft is een gesloten systeem zo gek nog niet. Nu klinkt die Surface Pro meer als een tool voor een professional.
Dat is precies wat het is. De consumentenversie heeft geen desktop en is een stuk goedkoper. Het is gewoon een volwaardige tablet die perfect werkt. Daarnaast wil ik 'm als professional ook gewoon als laptop kunnen gebruiken en desktop apps kunnen draaien. Daar is de Pro voor gemaakt. Als jij vind dat het voor geen meter werkt dan vind je dat geen enkele ultrabook voor geen meter werkt.
[...]

Niet voor consumenten nee :)

[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 19-03-2013 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
.oisyn schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:42:
[...]

Maar dat vind ik dus echt gelul. De metro interface werkt perfect, en dát is waar het om draait in tabletland. Die desktop is een extra, en is eigenlijk gemaakt voor als je 'm als laptop wil gebruiken.

[...]

Dat is precies wat het is. De consumentenversie heeft geen desktop en is een stuk goedkoper. Het is gewoon een volwaardige tablet die perfect werkt. Daarnaast wil ik 'm als professional ook gewoon als laptop kunnen gebruiken en desktop apps kunnen draaien. Daar is de Pro voor gemaakt.
Okee :)
Het is gewoon een volwaardige tablet die perfect werkt.
Uhuh, dat blijkt ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:47:
Wait what? Chart.js is niet langer open-source:
Gezien z'n redenen lijkt het alsof ie redelijk gefaalt heeft met het lezen van z'n contract.

[ Voor 16% gewijzigd door armageddon_2k1 op 19-03-2013 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wait what? Chart.js is niet langer open-source. Gelukkig nog wel her en der te vinden: http://cl.ly/Nfuc

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2013 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:50
Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:47:
Wait what? Chart.js is niet langer open-source. Gelukkig nog wel her en der te vinden: http://cl.ly/Nfuc
Snel maar even kopietje van getrokken.

Zouden 'wij' als OS gebruikers nu wel mogen hosten op GitHub (en uiteindelijk uitbouwen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Ryur schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:57:
[...]

Snel maar even kopietje van getrokken.

Zouden 'wij' als OS gebruikers nu wel mogen hosten op GitHub (en uiteindelijk uitbouwen)?
Er is een IP probleem met de originele source. Wat denk je zelf? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 13-10 11:32

Bosmonster

*zucht*

[...]

Ho ho, je hebt het hier over 3rd party desktop apps he. Die zijn gewoon niet ingericht op touch. En als je op je PC een andere DPI waarde instelt dan werkt de helft van de desktop apps ook niet goed meer. Die apps zijn gewoon ingericht op het werken met muis en toetsenbord. En als je een touch cover of type cover hebt (heb zojuist een type cover gehaald bij de MM) dan werken die gewoon zoals je gewend bent. De desktop werkt gewoon niet heel fijn in tablet mode. Is nooit zo geweest en zal ook nooit zo zijn. Maar ondertussen is het wel fijn dat het kán, en zoals gezegd, met muis en tobo werkt het gewoon zoals je van een laptop gewend bent.
Daarmee beschrijf je volgens mij goed waarom 1 OS voor mobile/touch devices en desktop niet goed werkt. De focus is heel anders en nu krijg je een soort amper-werkende mengelmoes.

Ik snap niet dat ze Windows niet gewoon Windows hebben gehouden en voor de tablets een Windows Phone variant hebben ontwikkeld. Waarom hebben ze gekozen voor zo'n rare integratie van feitelijk twee verschillende omgevingen (metro + desktop)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

armageddon_2k1 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:58:
[...]

Dat wij in feite alles er mee kunnen doen, alleen dat die jongen achter chart.js de sjaak wordt dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Nee, blijkbaar was die oorspronkelijke open source al een inbreuk op IP. Hij heeft gewoon voor z'n beurt dingen gereleased.

Althans, dat denk ik. Ik doe hier nogal wat aannames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

armageddon_2k1 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:03:
Nee, blijkbaar was die oorspronkelijke open source al een inbreuk op IP. Hij heeft gewoon voor z'n beurt dingen gereleased.

Althans, dat denk ik. Ik doe hier nogal wat aannames.
Ja ik ook hoor, maar uiteindelijk is hij de gene die het heeft 'gelekt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Maar als het gelekt is maakt niet dat het dus opeens open-source is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

armageddon_2k1 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:58:
[...]
Dat brengt wel een hele lullige complicatie met zich mee. Mocht je deze sources dus in je code hebben gebruikt kunnen ze (de eigenaar van het IP) jou dus ook nog een hak zetten.

Ik snap nu ook direct waarom de clausule over niet opzettelijke IP schending in algemene voorwaarden terugkomt, maar ook in mijn beroepsverzekering is opgenomen. Want stel dat je dit in je code gebruikt en dit nieuwtje niet leest. Kun je later alsnog gedonder aan je broek krijgen :/
De verzekering biedt hier gelukkig een dekking voor

douweegbertje schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:02:

[...]

Dat wij in feite alles er mee kunnen doen, alleen dat die jongen achter chart.js de sjaak wordt dan...
Daar ben ik niet zo heel zeker van. In principe kunenn ze nu alle software die gebruik maakt van de betreffende code aanpakken (die bevat namelijk het IP van die partij). Het kan je mogelijk helpen als je kunt aantonen dat je het niet expres hebt gedaan en dat je het hebt gedaan toen het nog onder de OS licentie viel, maar als ze kwaad willen kunnen ze redelijk moeilijk doen. Ze kunnen volgens mij sowieso eisen dat je de betreffende code verwijdert.

IANAL, maar ik vermoed dat het niet zo heel simpel is dat andere ontwikkelaars het zomaar vrij mogen gebruiken....

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een nieuw project starten waarbij de code toch verrassend veel overeenkomsten heeft met Chart.js :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
We hebben het wel over IP en niet over een patent natuurlijk. Waarschijnlijk heeft die gast van Chart.js gewerkt aan een project wat er sterk op lijkt en code gekopieerd of afgekeken. En dat vindt je werkgever vast niet zo leuk :+.

Maar als jij nu een nieuw project start wat gebaseerd is op Chart.js heeft die werkgever geen poot om op te staan, want hoe wist jij nou van hun code :P

Ik vind het zelf ook lastig want soms maak ik op werk dingen waarva ik ze ook graag thuis wil gebruiken. Ik herschrijf het wel zodat ik daar hopelijk geen gezeik mee kan krijgen.

[ Voor 19% gewijzigd door Megamind op 19-03-2013 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:07
[...]
De consumentenversie heeft geen desktop en is een stuk goedkoper.
Kleine correctie: dat heeft ie wel. In de desktop draai je op de RTversie Office, paint, calculator, cmd, explorer, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ik dacht alleen office.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 15:50

BM

Moderator Spielerij
Bosmonster schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:01:
[...]

Daarmee beschrijf je volgens mij goed waarom 1 OS voor mobile/touch devices en desktop niet goed werkt. De focus is heel anders en nu krijg je een soort amper-werkende mengelmoes.

Ik snap niet dat ze Windows niet gewoon Windows hebben gehouden en voor de tablets een Windows Phone variant hebben ontwikkeld. Waarom hebben ze gekozen voor zo'n rare integratie van feitelijk twee verschillende omgevingen (metro + desktop)?
Als alle apps 'gewoon' netjes omgaan met diverse DPI instellingen (wat volgens mij al langer in Windows zit) zou je iig geen problemen hebben met de mismatch tussen touchlocatie en detectie. Dat desktop apps niet handig werken op een tablet ben ik met je eens :)
[...]
$999 voor de Surface Pro 128GB
$70 voor BTW in Florida (Heb 'm laten verschepen via MyUS, wat in Florida zit. MS weet niet beter of je woont gewoon daar, ze shippen niet buiten de US)
$10 voor het openen van een MyUS account (eenmalig)
$100 voor verzending naar NL
€161 BTW.

Totaal €1070. Dat ga je ook in NL betalen. Daarnet een Touch Cover gehaald bij de MM voor €130, dat brengt het totaal op €1200. Je kan ze ook wel iets goedkoper vinden maar ik vlieg straks naar Londen dus ik wilde 'm meteen hebben.
Hmmz, dat valt opzich nog wel mee. Misschien toch maar overwegen, vanavond thuis eens wat uitgebreider naar kijken :)
Avalaxy schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:15:
[...]

Kleine correctie: dat heeft ie wel. In de desktop draai je op de RTversie Office, paint, calculator, cmd, explorer, etc.
Waarvan je volgens mij alleen Office wilt gebruiken. De rest lijkt me vrij onwerkbaar en nutteloos in eigenlijk alle gevallen :p

[ Voor 10% gewijzigd door BM op 19-03-2013 13:18 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is precies wat het is. De consumentenversie heeft geen desktop en is een stuk goedkoper.
De RT versie heeft wel een desktop, maar daar kan je alleen de office suite in draaien (en explorer e.d.).

Edit: ik ben laat...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2013 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

BM schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:17:
[...]

Als alle apps 'gewoon' netjes omgaan met diverse DPI instellingen (wat volgens mij al langer in Windows zit) zou je iig geen problemen hebben met de mismatch tussen touchlocatie en detectie.
Maar is dat niet verantwoordelijkheid afschuiven? Standaard hoort gewoon iets te blijven werken als je iets nieuws toevoegt in je API?

Ik bedoel, op OSX of iOS gaat toch ook niet ineens vanalles stuk met het toevoegen van Retina en zijn de applicatie-makers ineens de schuldigen? Retina-support is een soort progressive enhancement.

Waarom zou overigens uberhaupt touch een probleem worden met andere DPI-instellingen als de API klopt? Dan hoor je juist toch onafhankelijk van de DPI de juiste locatie terug te krijgen? Dat iets als pinch niet werkt als je het niet nadrukkelijk implementeert snap ik. Maar de vertaling van muis naar touch hoort gewoon out-of-the-box goed door het OS afgehandeld te worden, als je een OS uitbrengt dat poogt touch en desktop samen te voegen.

[ Voor 16% gewijzigd door Bosmonster op 19-03-2013 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:25:
[...]

Maar is dat niet verantwoordelijkheid afschuiven? Standaard hoort gewoon iets te blijven werken als je iets nieuws toevoegt in je API?

Ik bedoel, op OSX of iOS gaat toch ook niet ineens vanalles stuk met het toevoegen van Retina en zijn de applicatie-makers ineens de schuldigen? Retina-support is een soort progressive enhancement.

Waarom zou overigens uberhaupt touch een probleem worden met andere DPI-instellingen als de API klopt? Dan hoor je juist toch onafhankelijk van de DPI de juiste locatie terug te krijgen? Dat iets als pinch niet werkt als je het niet nadrukkelijk implementeert snap ik. Maar de vertaling van muis naar touch hoort gewoon out-of-the-box goed door het OS afgehandeld te worden, als je een OS uitbrengt dat poogt touch en desktop samen te voegen.
Apple lostte het op deze manier op:
Afbeeldingslocatie: http://niketalk.com/content/type/61/id/84539/width/500/height/1000/flags/LL

Wat je zegt klopt wel. Applicatie-bouwers moeten hun software gewoon aanpassen aan de nieuwe resoluties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
[...]

Mja het was een mooie kans geweest maar nu moet ik 't doen met iemand anders z'n aantekening & de slides. Zo was het ook voor ik hier in dienst kwam dus zo'n gemis zal het wel niet zijn. Was wel een mooie kans geweest om weer eens een biertje met de Nixxes crew te doen :)

[ Voor 9% gewijzigd door PrisonerOfPain op 19-03-2013 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:43:
[...]

[afbeelding]

Wat je zegt klopt wel. Applicatie-bouwers moeten hun software gewoon aanpassen aan de nieuwe resoluties.
Jij toont nu het verschil tussen de iPhone 4/4s en de 5. Daar is de aspect ratio (voor mij om echt onverklaarbare redenen) veranderd. Tussen de retina en non-retina zat geen enkel aspect ratio verschil. Net als bij de iPad 1,2,3 en Mini is de aspect ratio altijd hetzelfde gebleven. Wat mij betreft een gouden zet van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

Het is niet nieuw, het bestaat sinds Windows 95. Alleen geven sommige apps er weinig om en gaan ze uit van de standaard instelling.
Waarom zou overigens uberhaupt touch een probleem worden met andere DPI-instellingen als de API klopt?
Omdat mensen uitgaan van constanten ipv op te vragen wat de instelling is van het systeem, wat in 99,9% van de gevallen ook goed gaat.

[ Voor 31% gewijzigd door .oisyn op 19-03-2013 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:43:
[...]

[afbeelding]

Je kunt met Interface Builder best wel makkelijk dingen maken die ruimtes opvullen e.d. maar de ellende is dat je voor zoveel dingen niet in Interface Builder terecht kunt (rounded corner borders etc.) dat er in de praktijk veel mensen zijn die alles programmatisch oplossen en daardoor vaak niet meer die faciliteiten gebruiken.
Ah het heeft een naam :P

Maar goed voor je wiskunde dus dit!

[ Voor 17% gewijzigd door BikkelZ op 19-03-2013 13:56 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
BikkelZ schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:55:
Maar goed voor je wiskunde dus dit!
Volgens mij kreeg je dit zelfs gewoon bij wiskunde op de middelbare school ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Was het maar zo'n feest. Er zijn zelfs applicaties die clicks van mn wacom tablet niet registreren :X

Zoals: bepaalde vensters in Qt, chrome. Volgens mij is webkit niet zo dol op alternatieve invoerapparatuur.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2013 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Laatst online: 15:58
PrisonerOfPain schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:59:
[...]

Was het maar zo'n feest, tegenwoordig lijkt de kennis van wiskunde steeds meer achteruit te gaan*

Ik heb wel weer eens zin in een devschuur meeting, zal ik weer een topic aanmaken? ^^

offtopic:
*=naar mijn ervaring wat ik de laatste aantal jaren hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-10 02:03

Firesphere

Yoshis before Hoshis

[...]

API's en "standaard blijven werken"... Praat me er niet van |:(

[ Voor 0% gewijzigd door Firesphere op 19-03-2013 14:11 . Reden: M'n spatiebalk op kantoor krijgt ook kuren :X ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
P-Storm schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:08:
[...]

Was het maar zo'n feest, tegenwoordig lijkt de kennis van wiskunde steeds meer achteruit te gaan*
Geen idee, die van mij lijkt er alleen maar op vooruit te gaan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:07:
[...]

Was het maar zo'n feest. Er zijn zelfs applicaties die clicks van mn wacom tablet niet registreren :X

Zoals: bepaalde vensters in Qt, chrome. Volgens mij is webkit niet zo dol op alternatieve invoerapparatuur.
De combi VS2012 en Windows 8 doet ook iets vreemds met de Wacom... Zo nu en dan besluit VS om de Wacom clicks te negeren terwijl een andere VS instantie het nog wel doet. Treed vooral op wanneer je iets langer klikt (dan komt dat cirkeltje erom heen), in W7 kon je dat gedrag aanpassen, maar in W8 niet waardoor VS nogal eens in de problemen komt :-(

Zit dus al weer een tijdje zonder Wacom mijzelf de RSI te klikken :-(

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

PrisonerOfPain schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:59:
[...]

Kan het me niet herinneren van de HAVO, maar die tijd is sowieso een grote waas als ik er nu aan terug denk. Kreeg bij deeltijd HBO in Utrecht nog wiskunde, waarbij men voor het gemak uit ging dat je al je HAVO-wiskunde nog vers in je achterhoofd had. Zo dat was even klote. Toen geswitcht naar Eindhoven omdat ik nou eenmaal in Eindhoven bleef wonen, waar men wonderwel wiskunde al afgeschaft had.

En toch voelt het diploma nu een beetje goedkoop dat het zwaarste vak dus er uit gehaald was. Ik zou eigenlijk best wel weer wat wiskunde bij willen werken. Natuurkunde en met name relativiteit en dergelijke vind ik super interessant maar ik raak gewoon de weg kwijt als ze met formules beginnen te strooien.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Firesphere schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:10:
[...]

API's en "standaard b lijven werken"... Praat me er niet van |:(
We hebben hier voor het tegenovergestelde gekozen, APIs breken en de game teams moeten daar maar mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Laatst online: 13:17
Voor de mensen die tegen Laravel zijn vanwege 'het gebruik van static methods'; https://tutsplus.com/less...uldnt-use-static-methods/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Ik ben er niet op tegen, maar vind het gewoon een vreemde design keus omdat ze op de achtergrond de DI container van Symfony2 gebruiken. Waarom zonodig een extra laag toevoegen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
En ik kon het toch niet laten om een nieuwe meeting aan te maken Devschuur meeting Q ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
armageddon_2k1 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:25:
Ik ben er niet op tegen, maar vind het gewoon een vreemde design keus omdat ze op de achtergrond de DI container van Symfony2 gebruiken. Waarom zonodig een extra laag toevoegen? :)
Ze gebruiken niet die van Symfony2 volgens mij, maar hun eigen.
En het is denk ik vooral dat het er wat mooier/makkelijker uit ziet. Niet zoiets als $app->resolve('session')->get('foo'); maar Input::get('foo'). Staat wat mij betreft ook wel wat overzichtelijker in je code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10 16:42

TheNephilim

Wtfuzzle

Oef die embed code van Mailchimp is ook zo best niet. var head = document.getElementsByTagName('head')[0]; kom ik vaker dan één keer tegen en het is al geen klein beetje JavaScript. Eerst maar eens lekker uitdunnen! :o

Hmmm, m'n dagje vrij donderdag (dagje met vriendin op stap) komt een beetje in het gedrang zo ondertussen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

P-Storm schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:29:
En ik kon het toch niet laten om een nieuwe meeting aan te maken Devschuur meeting Q ^^
Modbreak:SPAM ist VERBOTEN!

Zo, heb m'n [modbreak]-quota voor vandaag weer gehaald :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
Graag gedaan om je Quota aan te vullen :> .

tijd om productief te doen, al weet ik niet wat. Misschien maar oude projecten maar opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Barryvdh schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:17:
Voor de mensen die tegen Laravel zijn vanwege 'het gebruik van static methods'; https://tutsplus.com/less...uldnt-use-static-methods/
Moet zeggen dat ik steeds minder vaak met statics aan het rommelen ben. Voorheen was zo goed als alles static :+ en kletste de lagen vrolijk via static methods tegen elkaar aan, maar toch zitten daar qua uitbreidbaarheid zware nadelen aan.

Inmiddels toch wel ontdekt dat de "penalty" voor initialisatie van een object minder zwaar weegt dan het gemak dat je krijgt door die mogelijkheden die je hebt als je het niet static maakt. :) Op opleidingen (en in tutorials) wordt je vooral geleerd alles wat geen instantie nodig heeft static te maken, maar daardoor kom je wel in de knoei als je uitbreidbaarheid wilt nastreven. Beetje jammer dat zulke dingen niet fatsoenlijk worden aangeleerd aan juniors/studenten en dat je hier eigenlijk proefondervindelijk achter moet komen tijdens je carrière.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
.Gertjan. schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:00:
[...]

Moet zeggen dat ik steeds minder vaak met statics aan het rommelen ben. Voorheen was zo goed als alles static :+ en kletste de lagen vrolijk via static methods tegen elkaar aan, maar toch zitten daar qua uitbreidbaarheid zware nadelen aan.

Inmiddels toch wel ontdekt dat de "penalty" voor initialisatie van een object minder zwaar weegt dan het gemak dat je krijgt door die mogelijkheden die je hebt als je het niet static maakt. :) Op opleidingen (en in tutorials) wordt je vooral geleerd alles wat geen instantie nodig heeft static te maken, maar daardoor kom je wel in de knoei als je uitbreidbaarheid wilt nastreven. Beetje jammer dat zulke dingen niet fatsoenlijk worden aangeleerd aan juniors/studenten en dat je hier eigenlijk proefondervindelijk achter moet komen tijdens je carrière.
Ja maar het punt van dat verhaal is dus dat het niet echt statics zijn, maar dat er in de achtergrond de echte class wel geinitialiseerd wordt he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Barryvdh schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:02:
[...]

Ja maar het punt van dat verhaal is dus dat het niet echt statics zijn, maar dat er in de achtergrond de echte class wel geinitialiseerd wordt he ;)
Singletons met een dun laagje chroom

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Barryvdh schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:02:
[...]

Alleen maakt dat de coupling niet minder erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
PrisonerOfPain schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:04:
[...]
Hoe bedoel je, wat maakt het slecht dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

MySQL Workbench crasht me constant, heb al 5x een Filetype omgezet naar een Imagetype.
* Firesphere klikt apply
* Firesphere scheld
* Firesphere is't zat.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-10 04:13
Firesphere schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:20:
heb al 5x een Filetype omgezet naar een Imagetype.
klik

en toen was ik kwijt hoe de img bbcode werkte >.<

edit:

Prutser :P

How could you choose avoiding a little pain over understanding a magic lightning machine?

[ Voor 42% gewijzigd door BtM909 op 19-03-2013 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Barryvdh schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:06:
[...]

Hoe bedoel je, wat maakt het slecht dan?
Je zit toch nog steeds tegen die ene implementatie van je class aan te programmeren? Je bent nog steeds geen abstracte representatie rond aan het sturen. Niet dat dat nou zo erg is, je hoeft namelijk helemaal niet loosely coupled met je framework te zijn maar dat maakt het wel rare oplossing voor een raar probleem.

Het is een oplossing voor een probleem dat niet bestaat. "Statics zijn evil" is een redelijk non-argument, de tight coupling is 'het probleem'. De oplossing voor tight coupling is niet "geen statics meer" maar "programmeren tegen interfaces of andere abstracties". In de aangeboden oplossing programmer je nog steeds tegen concrete instanties. Dat maakt het onzinnig, wat het nog erger maakt is dat dit probleem helemaal geen probleem is. Je framework is het fundament van je applicatie, daar mag best wat tight coupling bij komen kijken. Die File class? Die hoeft helemaal geen Facade te zijn; het is prima om daar gewoon tegen je concrete instance aan te programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:30
Ik word gek van SOAP. In mijn ene applicatie genereer ik een WSDL aan de hand van mijn java classes met Apache CXF en aan de andere kan van de lijn genereer ik java adhv de WSDL en toch gaat er ergens iets fout.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
PrisonerOfPain schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:26:
[...]

Je zit toch nog steeds tegen die ene implementatie van je class aan te programmeren? Je bent nog steeds geen abstracte representatie rond aan het sturen. Niet dat dat nou zo erg is, je hoeft namelijk helemaal niet loosely coupled met je framework te zijn maar dat maakt het wel rare oplossing voor een raar probleem.

Het is een oplossing voor een probleem dat niet bestaat. "Statics zijn evil" is een redelijk non-argument, de tight coupling is 'het probleem'. De oplossing voor tight coupling is niet "geen statics meer" maar "programmeren tegen interfaces of andere abstracties". In de aangeboden oplossing programmer je nog steeds tegen concrete instanties. Dat maakt het onzinnig, wat het nog erger maakt is dat dit probleem helemaal geen probleem is. Je framework is het fundament van je applicatie, daar mag best wat tight coupling bij komen kijken. Die File class? Die hoeft helemaal geen Facade te zijn; het is prima om daar gewoon tegen je concrete instance aan te programmeren.
Dat ligt er toch maar net aan waar je je facade naar laat verwijzen? Voor File zal je misschien altijd naar je filesystem verwijzen, maar je View zal misschien naar BladeView of TwigView oid verwijzen, die allebei de ViewInterface implementeren. Dan kan je toch makkelijk van implementatie wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Barryvdh schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:30:
[...]

Dat ligt er toch maar net aan waar je je facade naar laat verwijzen? Voor File zal je misschien altijd naar je filesystem verwijzen, maar je View zal misschien naar BladeView of TwigView oid verwijzen, die allebei de ViewInterface implementeren. Dan kan je toch makkelijk van implementatie wisselen.
Dan los je het toch zo op voor je View? Ik snap niet helemaal waarom je het dan ook zo op moet lossen voor File?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ik snap Typekit niet.. waarom een (blocking) javascript requirement toevoegen aan iets dat standaard prima werkt zonder javascript...

Kan me niet voorstellen dat iemand dat moedwillig gebruikt als die weet waar die mee bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
PrisonerOfPain schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:04:
[...]

Volgens mij is er inderdaad geen coupling. De statics in de huidige request context verwijzen allemaal naar een DI container ergens. Als ik het goed begrijp zijn de static classes alleen een schilletje. Volgens mij is er dan inderdaad geen coupling.

Als je zoiets doet in je classes:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
// normaal met container
$mail = $this->container->get('mailservice');
$mail->send('steve@apple.com','....');

// met een wrapper
private function getMailService() 
{
    return $this->container->get('mailservice');
}

$mail = $this->getMailService();
$mail->send('steve@apple.com','...');

// dan is de stap niet zo groot om een 'utility-class' te maken om dat voor je te doen
interface ContainerAwareFacade
{
    public static function setContainer($container);
}

public class Mail implements ContainerAwareFacade
{
    static $container;

public static function setContainer($container)
    {
        self::$container = $container;
    }

public static function send($to, $message) 
    {
        self::$container->get('mailservice')->send($to, $message);
    }
}
// bij de initialisatie worden dan alle ContainerAwareFacade classes geupdate met de huidige container

public class MyController 
{
    public function SomeAction()
    {
        Mail::send('steve@apple.com','bladiebla');
    }
}

De logica erachter ontgaat me een beetje eigenlijk, dus wellicht doe ik het helemaal fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
armageddon_2k1 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:33:
[...]

Volgens mij is er inderdaad geen coupling. De statics in de huidige request context verwijzen allemaal naar een DI container ergens. Als ik het goed begrijp zijn de static classes alleen een schilletje. Volgens mij is er dan inderdaad geen coupling.
:X Óók nog een DI container? De standaard oplossing voor dit soort dingen is zo makkelijk. We zijn nu van file_get_contents naar iets compleet achtelijks gegaan.
De logica erachter ontgaat me een beetje eigenlijk, dus wellicht doe ik het helemaal fout.
De logica ontgaat mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
armageddon_2k1 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:33:
[...]

Als je zoiets doet in je classes:
PHP:
1
..

Het is volgens mij inderdaad vooral een schilletje om dus je code er iets overzichtelijker uit te laten (maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak).

Maar het ging er dus ook niet om dat dit beter zou zijn dan een DI container gebruiken op de normale manier, maar dat het niet slechter was. Want dat is wat er vaak geroepen wordt over Laravel, dat het slecht is vanwege zijn static methods. En die link ging er dus om dat het niet echt static methods zijn maar slechts een 'shortcut' naar de echte implementatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
PrisonerOfPain schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:38:
[...]

:X Óók nog een DI container? De standaard oplossing voor dit soort dingen is zo makkelijk. We zijn nu van file_get_contents naar iets compleet achtelijks gegaan.

[...]

De logica ontgaat mij ook.
Ik denk dat File niet echt een nuttig voorbeeld is in dit geval. Maar ik moet zeggen dat ik eigenlijk geen enkel voorbeeld kan verzinnen waar het hout snijdt, behalve dat het er simpeler uitziet of 'leuker'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ijstheefles schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:24:
[...]

klik

en toen was ik kwijt hoe de img bbcode werkte >.<

edit:

[mbr]Prutser[/] :P

[afbeelding]
Jaaa, heb je een punt, maar ik ben niet zo'n fan van phpmyadmin :/

Uiteindelijk toch maar via phpmyadmin gedaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
armageddon_2k1 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:39:
[...]

Ik denk dat File niet echt een nuttig voorbeeld is in dit geval. Maar ik moet zeggen dat ik eigenlijk geen enkel voorbeeld kan verzinnen waar het hout snijdt, behalve dat het er simpeler uitziet of 'leuker'.
Het ging me voornamelijk om het File voorbeeld uit de video tutorial, ik ken de rest van het framework niet (al kan ik wel raden, al die PHP frameworks doen immers hetzelfde). Ik ben de laatste jaren een enorme voorstander geworden van simpele code, het is makkelijker te tracen & debuggen en een stuk sneller om gewoon file_get_content te doen. Ga jij maar eens een bug zoeken als je hele framework aan elkaar ge-DI-abstract-Facade-Factoried is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Je vergeet de EnterpriseServiceLocatorBrokerInstanceResolver 2000TM. 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Alex) op 19-03-2013 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-10 04:13
Firesphere schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:39:
[...]

Jaaa, heb je een punt, maar ik ben niet zo'n fan van phpmyadmin :/

Uiteindelijk toch maar via phpmyadmin gedaan :(
leuke van phpmyadmin is dat 't af en toe gewoon je tables niet laat zien. (zowel in chrome als firefox). in opera lijkt het wel altijd te werken .. =P

--

Thanks voor die mbr :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
PrisonerOfPain schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:43:
[...]

Het ging me voornamelijk om het File voorbeeld uit de video tutorial, ik ken de rest van het framework niet (al kan ik wel raden, al die PHP frameworks doen immers hetzelfde). Ik ben de laatste jaren een enorme voorstander geworden van simpele code, het is makkelijker te tracen & debuggen en een stuk sneller om gewoon file_get_content te doen. Ga jij maar eens een bug zoeken als je hele framework aan elkaar ge-DI-abstract-Facade-Factoried is.
Ik ben het helemaal met je eens hoor :) Ik vind dat hele Facade gebeuren bij Laravel ook volledig achterlijk. Als je toch een complex framework als Symfony2 wil versimpelen moet je lekker de componenten gebruiken die je nodig hebt en daar een simpeler frameworkje van bouwen, zoals Silex bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Bosmonster schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:32:
Ik snap Typekit niet.. waarom een (blocking) javascript requirement toevoegen aan iets dat standaard prima werkt zonder javascript...

Kan me niet voorstellen dat iemand dat moedwillig gebruikt als die weet waar die mee bezig is.
Hm, ik dacht dat TypeKit ook CSS gebruikte; niet dus. Goed, mooie reden om er ook niet naar over te stappen voorlopig. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
armageddon_2k1 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:46:
[...]
Ik ben het helemaal met je eens hoor :) Ik vind dat hele Facade gebeuren bij Laravel ook volledig achterlijk. Als je toch een complex framework als Symfony2 wil versimpelen moet je lekker de componenten gebruiken die je nodig hebt en daar een simpeler frameworkje van bouwen, zoals Silex bijvoorbeeld.
Ik moet wel zeggen dat het er niet overzichtelijker van wordt omdat je IDE ook niet echt weet waar hij zijn auto-complete vandaan moet halen, maar als je eenmaal weet waar ze zitten heb ik er niet zo'n problemen mee. Vooral ook omdat je met de implementatie zelf normaal gesproken niet zoveel hoeft te doen, je hoeft alleen de API te weten. (En dat is met een help-bestandje wat je phpStorm snapt goed op te lossen).
En verder is dat toch ook precies wat Laravel doet, de Symfony2 componenten gebruiken die hij nodig heeft.

En bovendien ben je natuurlijk niet verplicht om die Facades te gebruiken, je kan het ook gewoon op de oude manier doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Ik heb het filmpje even bekeken en gekeken hoe ie het toepast, maar dan gebruikt ie de magic method __callStatic. Sorry, maar magic methods gebruiken in het framework is een fout waar Zend in ZF1 is achter gekomen, omdat dat ervoor zorgt dat het ten eerste compleet onduidelijk is welke methode je aanroept, en ten tweede elke IDE custom regels voor dat framework moet maken om zinnige info te kunnen tonen.

Ik snap echt niet waarom die gast dat doet. Is PHP5.3 eindelijk wat beter dan PHP5.2 doordat er eindelijk wat langverwachte taalfunctionaliteit inzit waardoor je dat soort magic methods eindelijk niet meer nodig hebt is het de core van zijn framework. :X

EDIT: Dat upfucken van je autocomplete heb je natuurlijk ook met een DI Container :z (in PHP dan).

[ Voor 6% gewijzigd door armageddon_2k1 op 19-03-2013 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Een complete module kopieren en in dezelfde(!!! :X ) subdomain neerzetten en alles hernoemen naar ClassName2 etc.

What could possibly go wrong :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:47

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Firesphere schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:27:
Een complete module kopieren en in dezelfde(!!! :X ) subdomain neerzetten en alles hernoemen naar ClassName2 etc.

What could possibly go wrong :X
Everything? :+

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Belgie is echt een 3e wereld land als het op internet aan komt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:27

Lulukai

God's gift to women

Vind ik eigenlijk niet, de stabiliteit van Belgacom en Telenet is naar mijn ervaring echt perfect.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
het is enkel zo dat je vaak nog met limieten of FUP's zit tenzij je buiten de duopolie van BGC en TN gaat kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:53
ruyckske schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:52:
Vind ik eigenlijk niet, de stabiliteit van Belgacom en Telenet is naar mijn ervaring echt perfect.
Je bent een :+ vergeten :+

Stabiliteit met telenet: redelijk, belgacom minder vind ik persoonlijk, belgacom is echt afhankelijk van het uur.

En dan heb je nog de FUP/datalimieten natuurlijk.

Edit:

Whew, ben ik blij dat ik wekelijkse back-ups maak met mijn SSD... Paar corrupte chunks gemaakt tijdens opstarten minecraft nu, gelukkig kunnen reverten naar backup van nu zondag d:)b

[ Voor 19% gewijzigd door azerty op 19-03-2013 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

wsitedesign schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:59:
En dan heb je nog de FUP/datalimieten natuurlijk.
_O-

Eigenlijk is dat best zielig voor de Belgen onder ons.

[ Voor 5% gewijzigd door OkkE op 19-03-2013 17:10 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk vind ik dat al bij al allemaal wel meevallen. Ok, datalimieten zijn kut, maar ik kom er eigenlijk praktisch nooit mee in aanraking. Ik heb zelfs geen flauw idee van hoeveel ik hier mag downloaden. We zitten bij Telenet en hebben volgens mij een datalimiet ergens tussen de 30 en 60GB. Ik download alles wat ik wil, maar dat is dus niet echt veel want ik kom prima toe met deze quota.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
OkkE schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 17:10:
[...]

_O-

Eigenlijk is dat best zielig voor de Belgen onder ons.
Hebben ze in Canada ook zelfs, wettelijk bepaald :(
Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 17:11:
Eigenlijk vind ik dat al bij al allemaal wel meevallen. Ok, datalimieten zijn kut, maar ik kom er eigenlijk praktisch nooit mee in aanraking. Ik heb zelfs geen flauw idee van hoeveel ik hier mag downloaden. We zitten bij Telenet en hebben volgens mij een datalimiet ergens tussen de 30 en 60GB. Ik download alles wat ik wil, maar dat is dus niet echt veel want ik kom prima toe met deze quota.
Geloof mij zodra jij complete BR in 1080p gaat downloaden ben je er snel doorheen :+

[ Voor 53% gewijzigd door Megamind op 19-03-2013 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik heb net mijn quota eens geraadpleegd:
Afbeeldingslocatie: http://grab.by/kQie

Ik zat er precies een beetje naast :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:53
Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 17:14:
Hmm, ik heb net mijn quota eens geraadpleegd:
[afbeelding]

Ik zat er precies een beetje naast :D
Je hebt er al de helft van mijn maandlimiet thuis doorgejaagd :o

Basic Shake thuis = 100GB/maand. Gelukkig is er nog de halvering 's nachts :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Halvering 's nachts? Dat is ook het eerste dat ik er van hoor ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
ruyckske schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:52:
Hier (Zweden) moet ik me in best rare bochten wringen wil ik een lijn hebben die geen 100Mbps of hoger is. En mobiel internet is hier rond de 8-16Mbps met een 10GB/m data limiet bij de eerste de beste toko. In Belgie moet ik het doen met 1.5Mbps en een limiet van 2GB/m als ik een pre-paid kaart wil (Viking). In Nederland zit je rond de 3.6Mbps bij t-mobile en kpn (ook prepaid) en krijg ik er een dongel bij.

Maar goed, het echte probleem is natuurlijk dat de huisbaas van m'n vriendin een enorme prutser is die z'n netwerk niet op orde heeft waardoor ik uberhaupt met dit geneuzel bezig ben.

[ Voor 6% gewijzigd door PrisonerOfPain op 19-03-2013 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
ik haat torquebox, rails, ruby, mysql, mac, textmate, unix, safari, jruby, java, netwerken, poorten, html, css, javascript, sql, regular expressions, aliassen, modules, classes, teveel comments in code, vaga aliassen, vage aanpassingen in code en een gebrek aan iets te vreten. Ik haat het allemaal en doe vandaag helemaal niets meer.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Gamebuster schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 17:28:
ik haat torquebox, rails, ruby, mysql, mac, textmate, unix, safari, jruby, java, netwerken, poorten, html, css, javascript, sql, regular expressions, aliassen, modules, classes, teveel comments in code, vaga aliassen, vage aanpassingen in code en een gebrek aan iets te vreten. Ik haat het allemaal en doe vandaag helemaal niets meer.
Jullie sluiten om half 6? :+

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PrisonerOfPain schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 17:21:
[...]

Hier (Zweden) moet ik me in best rare bochten wringen wil ik een lijn hebben die geen 100Mbps of hoger is. En mobiel internet is hier rond de 8-16Mbps met een 10GB/m data limiet bij de eerste de beste toko. In Belgie moet ik het doen met 1.5Mbps en een limiet van 2GB/m als ik een pre-paid kaart wil (Viking). In Nederland zit je rond de 3.6Mbps bij t-mobile en kpn (ook prepaid) en krijg ik er een dongel bij.

Maar goed, het echte probleem is natuurlijk dat de huisbaas van m'n vriendin een enorme prutser is die z'n netwerk niet op orde heeft waardoor ik uberhaupt met dit geneuzel bezig ben.
Het netwerk is inderdaad wel de Achilleshiel van Mobile Vikings. Al sinds 2009 ben ik er bij, maar ik zie niet echt veel vooruitgang. Ze krijgen meer en meer gebruikers, maar het netwerk blijft nog altijd even slecht als tevoren. Ik vertrek nu voor 3 maand naar het buitenland, maar van zodra ik terug ben, ga ik toch wel eens even naar andere providers kijken. Ik heb ook dringend nood aan een nieuw toestel dus ik ga eens goed kijken wat men allebei in de aanbieding heeft voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcS3Hf0tkqtz7xb-oEMxif-i2fTwB49Ih6-blbYGquTC1mH5bWb5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Even uit den oude doosch:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.memegenerator.net/instances/400x/36388493.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:52
Terugkomend op de DI/facade/whatever discussie. Het grote probleem bij dit soort dingen is vooral dat de blokjes veel te klein worden gemaakt. Abstractie moet juist op een higher level zitten, who cares of een bepaalde data / model mapping in een facade met DI en whatever not zit. Als mijn order workflow netjes weggeabstraheert zit met 1 simpele interface, zodat ik dat hele blok in een keer kan mocken dan wordt ik daar veel vrolijker van. Dwingt je ook loose coupling toe te passen. Maakt het ook makkelijk als er een functie helemaal stuk is: laad het stuk helemaal niet meer, of gooi er een simpele mock voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 17:30:
[...]

Het netwerk is inderdaad wel de Achilleshiel van Mobile Vikings. Al sinds 2009 ben ik er bij, maar ik zie niet echt veel vooruitgang. Ze krijgen meer en meer gebruikers, maar het netwerk blijft nog altijd even slecht als tevoren. Ik vertrek nu voor 3 maand naar het buitenland, maar van zodra ik terug ben, ga ik toch wel eens even naar andere providers kijken. Ik heb ook dringend nood aan een nieuw toestel dus ik ga eens goed kijken wat men allebei in de aanbieding heeft voor mij.
Nadeel is vooral dat de andere providers me allemaal een 1 jarig abbonement aan willen smeren. Belgacom heeft een prepaid abbonement voor 200 MB/m van E10. Base heeft geen prepaid mobiel internet en van telenet weet ik het niet zeker of je een abbonement of prepaid kaart koopt. Scarlet is helemaal mooi, volgens mij hebben die alleen maar prepaid kaarten met 10MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:14
Brakke tool van een externe partij gebruiken is ook altijd fun. Vooral de question dialogues die je af en toe voorgeschoteld krijgt:

"Do you want to copy the content inside or outside the section?" Mogelijkheden: "Yes. No"
"Do you want to copy the attribute values or set it to the defaults?" Mogelijkheden: "Yes. No. Cancel."

Waarbij deze laatste vraag na de copy gesteld wordt. Het gedrag van "Cancel" durf ik niet te onderzoeken. Ik heb namelijk al enkele keren veel werk kwijt geraakt. (En neen, die tool werkt niet echt met versie beheer en ontwikkelen gaat slechts deel lokaal.)

Oh well, ... De fun dat je toch zoal hebt met professionele (kuch) en vooral zéér dure 3rd party software.
Pagina: 1 ... 34 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.