[ReSharper / C#] Find similar code

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:33
Ik ben inmiddels druk aan het spelen met ReSharper en ben nu de 'Find similar code' functie aan het proberen. Echter is me dit niet helemaal duidelijk hoe dit werkt en de documentatie schiet ook behoorlijk tekort.
http://www.jetbrains.com/...uction__Help_on_Help.html

Iemand een idee hoe je deze functionaliteit goed kan inzetten? Want vooralsnog kom ik niet verder dan hetzelfde resultaat als ik met de normale Find van Visual Studio bereik. Dat lijkt me niet de bedoeling.

--
Even als voorbeeld onderstaande code. Als ik het eerste blok selecteer (var i = t/m Response.write(i)) en dan 'Find similar code' doe, krijg ik niet het 2e blok als resultaat, maar alleen 'var j = DoSomething();'

Is dit by design van resharper? of heb ik mijn placeholders in het zoek gedeelte verkeerd?

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
        {
            var i = DoSomething();
            Response.Write(i);
            i = DoSomethingAgain(i);
            Response.Write(i);

var j = DoSomething();
            Response.Write(j);
            j = DoSomethingAgain(j);
            Response.Write(j);
        }

private static int DoSomething()
        {
            const int i = 0;
            return AddOne(i);
        }

private static int DoSomethingAgain(int i)
        {
            return AddOne(i);
        }

private static int AddOne(int i)
        {
            i++;
            return i;
        }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik weet niet hoe ReSharper 't implementeert, maar VS kent 't (tegenwoordig) ook: MSDN: Finding Duplicate Code by using Code Clone Detection. Zie daar, o.a., de volgende "hoofdstukken":
• What code clones will be found?
• What duplicates will not be found?
• When to use code clone analysis
Meer hier.

[ Voor 42% gewijzigd door RobIII op 21-03-2013 12:06 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
ok, die artikelen gaan we eens doorlezen.

* Al is het grootste deel van onze lopende projecten nog wel gemaakt in VS2010. Dus dan zou ik die eerst moeten omzetten. Maar dat is een keus aan mijn manager of hij die stap wilt maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
pdebie schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 12:16:
* Al is het grootste deel van onze lopende projecten nog wel gemaakt in VS2010. Dus dan zou ik die eerst moeten omzetten. Maar dat is een keus aan mijn manager of hij die stap wilt maken. :)
Dat is (nu nog) helemaal niet relevant. Ik verwijs je naar die artikelen omdat ik er van uit ga de de VS implementatie wel veel weg zal hebben (zo mogelijk zelfs "gejat" zal zijn) van ReSharper. Je vroeg (o.a.):
Iemand een idee hoe je deze functionaliteit goed kan inzetten?
[...]
Is dit by design van resharper? of heb ik mijn placeholders in het zoek gedeelte verkeerd?
De artikelen waar ik naar link vertellen je hoe je de functionaliteit goed inzet, wat het idee erachter is bij VS (maar het idee geldt uiteraard onverminderd voor ReSharper, hooguit de implementatiedetails verschillen) en wat onder "code clone" (in ReSharper termen: "similar code") wordt verstaan.

Dus ondanks dat de artikelen specifiek over VS2012 gaan was 't idee dat je daar wat wijsheid opdeed en dat zélf zou projecteren op ReSharper ;)

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 21-03-2013 12:28 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
haha ok. Dat was me niet helemaal duidelijk dan zoals je merkt. ;)
Maar doorlezen ga ik ze sowieso en wat dan de vervolgstappen worden, zie ik daarna wel.