De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.271 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:03

StM

Alex) schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 18:38:
Over Java: dat moet inderdaad dood. Ik zat vorige week fulscreen te SimCity'en, ineens flikkert het scherm en krijg ik een UAC-popup van friggin' jucheck.exe. :(

Of je daar op "Ja" of "Nee" klikt maakt niet uit, het eindresultaat is een ballonnetje in de tray met "Er zijn updates voor Java." Who the hell cares? :/

Die hele notificatie gaat ook nog eens tegen de UAC-guidelines in:

[...]

Voor het tonen van zo'n notificatie is geen elevation vereist. En omdat die popup op een willekeurig moment komt is hij ook niet voorspelbaar. :(
Het is Java en dat moet je op de Enterprise manier gebruiken. Je begrijpt toch wel dat om op updates te controleren je een service voor je netwerkcommunicatie moet starten waarmee dan het update process via RMI kan communiceren. Deze roept dan een SOAP webservice aan (via de update service) met informatie over een nieuwe update. Om het versie onafhankelijk te maken is er in XML gedefineerd hoe de mapping van de mogelijk versie specifieke output van de SOAP webservice naar het generieke intern gebruikte formaat is. Uiteraard is het feit dat er een service gestart moet worden, hoe je daar mee kan communiceren en met welk protocol ook in XML te definiëren. Het moet immers wel later nog aan te passen zijn en er zijn ook nog enkele oude update servers die een eigen ini gebaseerd protocol gebruiken. Om dit mogelijk te maken hebben ze voor XML een soort van scripting variant gemaakt zodat je het gedrag van je processen dynamisch kan definiëren incl de werking van de service. Helaas hebben we wel te maken met verschillende java versies ivm legacy. Doordat onze RMI jar door beide versies geladen moet kunnen worden zijn we qua te gebruiken features beperkt tot Java 1.3. :+ 8)7

Ik heb gewerkt bij een bedrijf waar het ongeveer zo ging. Incl het idee om met XML een scripting taal te ontwikkelen om kleine aanpassingen in de werking van het platform te kunnen maken zonder nieuwe release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
Betreffende de Java Auto-Update ergernissen; er is een simpele registry tweak om complete auto-update troep uitgeschakeld te krijgen voor alle gebruikers van een Windows systeem. (Hiermee is zelfs het update settings paneel weg uit de Windows control panel add-in, dus het lijkt een bewust aangebrachte kill-switch te zijn.)

Voor x86 versies van Java op een x86 Windows (en x64 versies op een x64 Windows):
code:
1
2
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\JavaSoft\Java Update\Policy]
"EnableJavaUpdate"=dword:00000000

Voor x86 versies van Java op een x64 Windows:
code:
1
2
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\JavaSoft\Java Update\Policy]
"EnableJavaUpdate"=dword:00000000

Pas geleden trouwens zelf gebruikt bij familie die gebruik maakt van limited user accounts. Er is voor dat type gebruikersaccount namelijk geen enkele manier om de Java auto-updater via de normale UI uit te schakelen of anders in te stellen, omdat rights elevation niet goed is geimplementeerd. (Het opgeven van een administrator login en password resulteert in het bewerken van de instellingen voor die ene elevated administrator account i.p.v. de instellingen voor de originele account.)

Sindsdien ook op eigen machines doorgevoerd. Ik draai Java toch niet met browser integratie en als ik wil upgraden, download ik wel een installer. Geen nagware meer! Om een bekende quote in de mond te nemen: "Boom! En het vuil is weg..."
Sebazzz schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 17:26:
Ik moet wel toegeven dat hij daarin gelijk heeft, CRUD operaties zijn veel sneller te implementeren in ASP.NET Web Forms dan dat je dat in MVC kan. Het is letterlijk een paar controle slepen, een data source gebruiken en je hebt een invoerformulier dat valideert en een sorteerbare tabel. En dat met minimale code behind.
Met ASP.NET MVC + EF is het net zo simpel om een RAD line of business applicatie in elkaar te schroeven.

Je genereert een entity model op basis van je database, je genereert een controller op basis van dat entity model en in je view gebruik je @Html.DisplayForModel() en @Html.EditorForModel() om via de ingebouwde template helpers de hele UI op te bouwen.

Dat is niet veel moeilijker en levert kwalitatief gelijk stukken betere code op.

[ Voor 33% gewijzigd door R4gnax op 16-03-2013 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
[oops dubbel post]

[ Voor 97% gewijzigd door R4gnax op 16-03-2013 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

CanJS provides:

can.Construct - inheritable constructor functions
can.Observe - key-value binding
can.Model - observes connected to a RESTful JSON interface
can.view - template loading, caching, rendering
can.EJS - live binding templates
can.Control - declarative event bindings
can.route - back button and bookmarking support
Waarom zijn can.view en can.route nu weer met kleine letters. Het zijn die kleine dingen die mij dan weer storen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
GateKeaper schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 21:21:
[...]

Waarom zijn can.view en can.route nu weer met kleine letters. Het zijn die kleine dingen die mij dan weer storen. :X
De twee die je hier aanhaalt; can.view en can.route, zijn los zwevende utility functies. De anderen zijn constructor functies van prototypes / 'classes'. Het is een conventie die normaliter overal binnen JavaScript gehanteerd wordt dat je PascalCasing enkel gebruikt voor constructor functies.

Niks vreemds aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Aaaah, oke.. viel me zo op.. vond 't vandaag wel eens tijd worden om CanJS eens onder de loep te nemen. Dat was 't eerste dat me opviel. :$ Zag er zo raar uit, een heel rijtje netjes met hoofdletter, en dan twee kleine letter.

Wil onderzoeken of ik KnockoutJS kan/moet vervangen door CanJS, of dat ik gewoon verder kan gaan zoals ik nu doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:47

F.West98

Alweer 16 jaar hier

WTF...

Ik kijk even TV, kom terug naar m'n computer en het scherm is helemaal zwart op een woordje 'English' na.
Niets te doen, dus herstart.
* F.West98 kijkt in logboeken
Blijkt dus dat de GPU driver is gecrasht en explorer.exe daarna ineens 25GB RAM (van de 8) ging gebruiken. Daarna crashte die :X

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-10 02:03

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ugh, 2 uur bezig om de dateformat in I18N correct te krijgen...

Documentatie van't framework uiteindelijk toch maar even nalezen:
"Implementation of I18N for date is still in development and will thus return system formatted times"

:(
ZEG DAT DAN IN EEN NOTICE!

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-10 15:22

CoolGamer

What is it? Dragons?

F.West98 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 22:36:
Ik kijk even TV, kom terug naar m'n computer en het scherm is helemaal zwart op een woordje 'English' na.
Blijkt dus dat de GPU driver is gecrasht en explorer.exe daarna ineens 25GB RAM (van de 8) ging gebruiken. Daarna crashte die :X
Het vervelende van explorer.exe crashes is dat die meestal niet veroorzaakt worden door code van Windows zelf, maar door code van derde. Bijvoorbeeld third-party libraries die thumbnails genereren. De oorzaken van dit soort probelemen zijn vaak nog best lastig op te sporen. Soms staat de bestandsnaam van de library in de foutmelding, maar waarschijnlijk zal dat niet het geval zijn in het geval van een groot memory leak.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

F.West98 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 22:36:
WTF...

Tijd voor een echt OS dus.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

In before the OS discussion!

Echt, serieus, elk OS heeft z'n plus en minkanten. Klaar.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tuurlijk maar daarom is het des te leuker even fijn te jennen ;).

offtopic:
Dude, het is zaterdagnacht, doe eens niet zo serieus.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Boudewijn schreef op zondag 17 maart 2013 @ 00:43:
offtopic:
Zondagnacht dus. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Boudewijn schreef op zondag 17 maart 2013 @ 00:43:
offtopic:
Ik ben 4 servers aan het opzetten en moet morgen gewoon weer werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:47

F.West98

Alweer 16 jaar hier

CoolGamer schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 23:30:
[...]

Het vervelende van explorer.exe crashes is dat die meestal niet veroorzaakt worden door code van Windows zelf, maar door code van derde. Bijvoorbeeld third-party libraries die thumbnails genereren. De oorzaken van dit soort probelemen zijn vaak nog best lastig op te sporen. Soms staat de bestandsnaam van de library in de foutmelding, maar waarschijnlijk zal dat niet het geval zijn in het geval van een groot memory leak.
Dus: Dropbox, SkyDrive of Google Drive....
Wel was de GPU driver (AMD) ervoor gecrasht... Twee keer :P

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
F.West98 schreef op zondag 17 maart 2013 @ 01:24:
[...]

Tijd voor een echte GPU dan :)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:12

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

BM schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 14:36:
Kan Java niet gewoon dood ofzo? Op de meest onmogelijke momenten popups dat er een update is, check-for-update settings op random tijdstippen uitzetten... en als klap op de vuurpijl me een toolbar door de strot proberen te duwen als ik dan wél besluit te updaten. Ik dacht dat een bedrijf als Oracle die paar centen van de dingen niet nodig zou hebben...
De java browser plugin mag wat mij betreft dood ja. Maar om dan maar gelijk heel Java af te schieten... ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

F.West98 schreef op zondag 17 maart 2013 @ 01:24:
[...]

Ik moet er ook eens induiken, mijn W8 besluit ook zo nu en dan explorer.exe de nek om te draaien... Heb alleen geen flauw idee wat er mis gaat. In de eventlogs staat alleen een cijfertje. :/
Creepy schreef op zondag 17 maart 2013 @ 12:05:
[...]

De java browser plugin mag wat mij betreft dood ja. Maar om dan maar gelijk heel Java af te schieten... ;)
Het eiland Java mag best blijven ;) En de koffie ook :+

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:09
Denk er over die plugin te verwijderen, maar als die popup komt, komt het mij net niet uit dat eens te doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
GateKeaper schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 21:37:
Wil onderzoeken of ik KnockoutJS kan/moet vervangen door CanJS, of dat ik gewoon verder kan gaan zoals ik nu doe.
Werk zelf nu al een paar maanden met CanJS. Ik moet zeggen; ik vind het prettiger dan Knockout.

Met de can.Control laag tussen je views en models zit je niet meteen vast aan MVVM; je hebt nog een klein stukje beweegruimte dat soms héél handig is bij het integreren van bepaalde libraries.

Views kunnen bij CanJS ook los levende bestanden zijn die asynchroon binnen gehaald worden. Ze hoeven niet inline in de DOM tree van je pagina te staan, zoals bij Knockout wel het geval is. Dat is vooral fijn voor multi-page applicaties en normale websites; je kunt op deze losse resources far-future caching toepassen, geoptimaliseerd in je JS inlinen voor een productie build, etc. En voor websites; je vervuilt je pagina content niet met templates die voor een search engine crawler grotendeels ruis zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Java moet gewoon compleet open source worden.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 23:12
De vraag is of dat zal helpen. Kijk naar OpenOffice wat meteen geforkt is toen Oracle er eigenaar van werd (via de overname van Sun). Gezien de toch wel vele problemen met Java en dat Oracle waarschijnlijk toch eigenaar wil blijven in een bepaalde vorm lijkt het mij vrij moeilijk om een (open source) community op te bouwen rondom de core componenten. Leuk dat Java groot is in de programmeer wereld en er vele grote (open source) software en libraries zijn in Java, maar het onderhouden van het hele Java platform/core lijkt mij toch andere koek dan gewoon wat in Java zelf maken. Dus dan moeten de juiste mensen zich samen pakken om deze core componenten te willen onderhouden (/problemen oplossen die Oracle niet oplost), en de kans daarop lijkt mij ook niet enorm groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

RobertMe schreef op zondag 17 maart 2013 @ 17:13:
De vraag is of dat zal helpen. Kijk naar OpenOffice wat meteen geforkt is toen Oracle er eigenaar van werd (via de overname van Sun). Gezien de toch wel vele problemen met Java en dat Oracle waarschijnlijk toch eigenaar wil blijven in een bepaalde vorm lijkt het mij vrij moeilijk om een (open source) community op te bouwen rondom de core componenten. Leuk dat Java groot is in de programmeer wereld en er vele grote (open source) software en libraries zijn in Java, maar het onderhouden van het hele Java platform/core lijkt mij toch andere koek dan gewoon wat in Java zelf maken. Dus dan moeten de juiste mensen zich samen pakken om deze core componenten te willen onderhouden (/problemen oplossen die Oracle niet oplost), en de kans daarop lijkt mij ook niet enorm groot.
Achter veel succesvolle OS projecten zitten gewoon grote bedrijven als IBM, Google of zelfs Microsoft, die dedicated programmeurs hebben om aan zulke projecten te werken om ze te verbeteren in hún voordeel, terwijl die projecten echt niet allemaal uit elkaar vallen omdat iedereen een andere kant op wil (bijvoorbeeld Firefox). Het beeld dat OS projecten door hobbyisten gedaan worden is gewoon niet (meer) waar.

Tja OpenOffice vs LibreOffice. Het zou gewoon best kunnen dat er al een tijd een hoop mensen en bedrijven rondliepen die het structureel niet eens waren me de koers van het project. Dat zijn niet drie hobbyisten die ineens iets anders zijn gaan doen, daar zitten grote bedrijven achter en ook gewoon fouten die in het OpenOffice project zijn gemaakt door de oude beheerder.

Java zou door Google en door IBM opgepakt worden die hebben er nogal heftig in geinvesteerd. Ik denk zelfs na de tragische rechtszaak door Oracle tegen Google de enige manier waarop het platform nog een beetje interessant blijft om nieuwe dingen voor te bedenken.

[ Voor 7% gewijzigd door BikkelZ op 18-03-2013 02:08 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:47
Na een hoop gezeik eindelijk het hele OAuth2 verhaal van Google, en alle async shizzle van WinRT werkend voor m'n Google Analytics Windows 8 app :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dpJxaPI.png

Wat hij momenteel dus doet is je accounts en web properties ophalen via de API. Stelt niet veel voor, maar ik ben er wel ontzettend blij mee omdat dit me heel veel frustraties heeft gekost :P

Oh, en omdat ik deze keer voor het eerst een 'goede' (kan altijd beter) architectuur voor m'n Windows 8 app opgezet heb (naar voorbeeld van http://channel9.msdn.com/...rlands/MVVM-and-Windows-8).

[ Voor 29% gewijzigd door Avalaxy op 18-03-2013 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Avalaxy schreef op maandag 18 maart 2013 @ 02:24:
Na een hoop gezeik eindelijk het hele OAuth2 verhaal van Google, en alle async shizzle van WinRT werkend voor m'n Google Analytics Windows 8 app :)

[afbeelding]

Wat hij momenteel dus doet is je accounts en web properties ophalen via de API. Stelt niet veel voor, maar ik ben er wel ontzettend blij mee omdat dit me heel veel frustraties heeft gekost :P

Oh, en omdat ik deze keer voor het eerst een 'goede' (kan altijd beter) architectuur voor m'n Windows 8 app opgezet heb (naar voorbeeld van http://channel9.msdn.com/...rlands/MVVM-and-Windows-8).
Ik heb ook heel lang lopen klooien met OAuth2 (o.a. met Google etc.), maar achteraf is het te simpel. Geef mij maar OAuth1, dat zit veel beter in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:47
Firesphere schreef op maandag 18 maart 2013 @ 02:36:
[...]

Ik heb ook heel lang lopen klooien met OAuth2 (o.a. met Google etc.), maar achteraf is het te simpel. Geef mij maar OAuth1, dat zit veel beter in elkaar.
Ja OAuth is geen rocket-science, heb ik ook wel eerder gedaan, maar het is meer de WinRT API met al z'n debiele compleet niets-zeggende errors en exceptions die 'nieuw' voor me is.

Het is tamelijk vervelend dat alles weer net wat anders gaat tussen een console application, een ASP.NET application, een Windows Phone application (waarin je ook weer verschil hebt tussen 7 en 8 ) en een Windows 8 applicatie. Zaken als een HTTP request doen, dingen opslaan in storage, allemaal hebben ze hun eigen manier om dat soort dingen te regelen. Dat betekent ook dat een hoop NuGet packages voor .NET (o.a. Google Data API, RestSharp) weer niet werken met WinRT omdat bepaalde onderdelen van het framework niet ondersteund worden. Tot slot nog het feit dat MSDN voor heel veel WinRT classes geen documentatie heeft (of beter gezegd: alleen een lijst met functies en parameters, maar geen omschrijving van wát de class/functie doet).

Vooral heel lang bezig geweest met wazige async problemen oplossen. Uiteindelijk moest ik op een aantal plekken .ConfigureAwait(false) gebruiken en dan werkte het op magische wijze.

Qua OAuth was het vooral vaag dat je bepaalde onderdelen van de body moest encoden. Dat stond niet echt omschreven in de documentatie (en op StackOverflow vond ik alleen dat je íets moest encoden, maar niet wat).

[ Voor 7% gewijzigd door Avalaxy op 18-03-2013 03:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Avalaxy schreef op maandag 18 maart 2013 @ 03:29:
[...]

Ja OAuth is geen rocket-science, heb ik ook wel eerder gedaan, maar het is meer de WinRT API met al z'n debiele compleet niets-zeggende errors en exceptions die 'nieuw' voor me is.

Het is tamelijk vervelend dat alles weer net wat anders gaat tussen een console application, een ASP.NET application, een Windows Phone application (waarin je ook weer verschil hebt tussen 7 en 8 ) en een Windows 8 applicatie. Zaken als een HTTP request doen, dingen opslaan in storage, allemaal hebben ze hun eigen manier om dat soort dingen te regelen. Dat betekent ook dat een hoop NuGet packages voor .NET (o.a. Google Data API, RestSharp) weer niet werken met WinRT omdat bepaalde onderdelen van het framework niet ondersteund worden. Tot slot nog het feit dat MSDN voor heel veel WinRT classes geen documentatie heeft (of beter gezegd: alleen een lijst met functies en parameters, maar geen omschrijving van wát de class/functie doet).

Vooral heel lang bezig geweest met wazige async problemen oplossen. Uiteindelijk moest ik op een aantal plekken .ConfigureAwait(false) gebruiken en dan werkte het op magische wijze.

Qua OAuth was het vooral vaag dat je bepaalde onderdelen van de body moest encoden. Dat stond niet echt omschreven in de documentatie (en op StackOverflow vond ik alleen dat je íets moest encoden, maar niet wat).
Hoewel ik OAuth1 echt in no time werkend had in verschillende talen, heb ik v2 nog steeds niet goed voor elkaar in Embedded. De await-"feature" klinkt wel een beetje logisch, van wat ik heb gezien, verwacht v2 direct een connectie, terwijl de ietwat gecompliceerdere, maar veel beter beveiligde (kuch) v1 rustig wacht op confirmatie.

In welke taal probeer je precies wat te bereiken?
Met FB bijvoorbeeld, ben je er nog niet met die FB koppeling, als je naar een page wilt posten :/ (en zo nog vele hiaten in gebruiksvriendelijkheid zowel voor gebruiker als dev)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Gisteren IE 10 geïnstalleerd, zo op het eerste gezicht is het eigenlijk een behoorlijk fatsoenlijke browser. Opvallend is dat de Metro-style van IE10 op Windows 8 mee is gebackport naar Windows 7, valt toch een beetje uit de toon. Waarom zouden ze dat nou doen?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:38
Maandag :O

Gelukkig lekker weekje voor de boeg. Morgen vrij i.v.m. verjaardag vriendin en vrijdag vrij i.v.m. weekendje België.

De rest van de week verder aan de import werken van die overheerlijk duidelijke database waar ik vorige week over aan het klagen was :'( . En her en der wat bugfixing waarschijnlijk.

@Alex):
kan je IE10 naast IE9 installeren?

[ Voor 6% gewijzigd door PdeBie op 18-03-2013 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-10 04:13
Waarom begin ik ook om 8.10 al :'( Och wel lekker vroeg weg vandaag :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-10 22:53
Sure... Android is zo onlogisch als de pest

Java:
1
2
View header = (View)getLayoutInflater().inflate(R.layout.lv_header_row, null);
header.setClickable(true);

Bovenstaand is er nodig om een item in een listview (de listview-header) niet klikbaar te maken. Sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:50
Maandag inderdaad :O

Ik vertrek vroeg naar het werk om dan ook vroeg te kunnen stoppen. Na een rit van 45min kom ik aan en ik merk dat ik geen lunch meeheb van thuis en ook mijn laptop ligt nog thuis. Heen en terug rijden om de laptop te halen lijkt met nogal tijdverlies (meer dan anderhalf uur voor niks), dus wil ik wat bestanden van op kantoor meenemen.
Jammer genoeg ben ik zo vroeg op kantoor dat er slechts één andere persoon aanwezig is. Die persoon is een ingehuurde consultant en heeft geen toegang tot te bestanden die ik nodig heb. Dan maar 20min gewacht op de volgende collega die hopelijk wel toegang heeft tot die bestanden. Ik wil mijn usb stick uithalen maar blijkbaar heb ik die ook niet bij. Dan heb ik maar de brakke usb stick uit de auto genomen, waarop normaal enkel muziek staat.
Als ik dan terug thuis ben en de laptop is opgestart, blijkt dat de brakke usb stick er geen zin in heeft: de gekopieerde bestanden zijn niet te zien. Ook de muziek bestanden die erop stonden zijn kapot en onleesbaar.

Het is vandaag mijn dag dus niet |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Log je toch in via VPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustAnotherDev
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-10 00:27
bdalenoord schreef op maandag 18 maart 2013 @ 10:36:
Sure... Android is zo onlogisch als de pest

Java:
1
2
View header = (View)getLayoutInflater().inflate(R.layout.lv_header_row, null);
header.setClickable(true);

Bovenstaand is er nodig om een item in een listview (de listview-header) niet klikbaar te maken. Sure.
Nee hoor, je kan in de R.layout.lv_header_row, clickable uitzetten. En ik zou de listadapter optimalisatie gebruiken ipv steeds een nieuwe rij inflaten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
pdebie schreef op maandag 18 maart 2013 @ 10:19:

@Alex):
Voor zover ik kan zien is dat niet mogelijk.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-10 22:53
@Chooman Ik heb inderdaad in R.layout.lv_header_row clickable gezet, maar ik doelde meer op het 'setClickable(true)' gedeelte. Dit vertaald zich in mijn ogen naar 'zetKlikbaar(ja)' en dat klinkt gewoon heel onlogisch.

Verder wordt alleen de header-row geinflate, de rest van de items wordt wel geoptimaliseerd ingeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
We zijn al bijna wakker O.-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:42

TheNephilim

Wtfuzzle

Damn, nog steeds niet op voorraad; de QPAD MK 50 :o... altijd hetzelfde hè. Als je iets wil bestellen dan is het niet op voorraad :+

Oef vandaag weer verder met de responsive versies van twee websites waar ik vorige week ook al mee bezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustAnotherDev
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-10 00:27
@bdalenoord

Ja in dat opzicht wel. Alleen wat als je hem dan weer uit wilt zetten ^^?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 01:01
Chooman schreef op maandag 18 maart 2013 @ 10:57:
@bdalenoord

Ja in dat opzicht wel. Alleen wat als je hem dan weer uit wilt zetten ^^?
code:
1
dingetje.setClickable(false)

Aangezien het gewoon een setter is voor een property waar je dus

code:
1
2
dingetje.clickable = false;
dingetje.clickable = true;

zou kunnen doen lijkt me.

[ Voor 27% gewijzigd door ZpAz op 18-03-2013 11:04 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de eerste namen voor Pukkelpop zijn bekend! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

pdebie schreef op maandag 18 maart 2013 @ 10:19:
Maandag :O

Gelukkig lekker weekje voor de boeg. Morgen vrij i.v.m. verjaardag vriendin en vrijdag vrij i.v.m. weekendje België.

De rest van de week verder aan de import werken van die overheerlijk duidelijke database waar ik vorige week over aan het klagen was :'( . En her en der wat bugfixing waarschijnlijk.

@Alex):
Nee, dat heeft nooit gekund en zal nu ook niet kunnen. IE10 heeft wel developer tools waar je hetzelfde in kunt bereiken.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 01:01
Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:04:
En de eerste namen voor Pukkelpop zijn bekend! *O*
Blijft een vreemde naam voor een evenement. Sorry.

@hierboven, je hebt natuurlijk IE tester, een gammele interface, maar het does the trick. Volgens mij 'zeggen sommigen' dat er ook wel eens render verschillen tussen die IE versies zitten en de 'echte' maar ik ben ze volgens mij nog nooit tegengekomen.

[ Voor 42% gewijzigd door ZpAz op 18-03-2013 11:09 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Korben schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:05:
[...]

Nee, dat heeft nooit gekund en zal nu ook niet kunnen. IE10 heeft wel developer tools waar je hetzelfde in kunt bereiken.
ok, maar is dat een accurate simulatie van IE9 dan? Of werkt het eigenlijk net niet hetzelfde als een echte IE9.
Anders ga ik kijken of ik een virtuele machine kan draaien met IE9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:50
ZpAz schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:08:
[...]

Blijft een vreemde naam voor een evenement. Sorry.
Da's toch een goede naam, je weet meteen de doelgroep: jongeren :+
Op hetzelfde terrein vindt ook Rimpelrock plaats, je weet ook meteen de doelgroep: ouderen

Edit: @hieronder: tja de nederlanders willen blijkbaar geen duidelijke namen voor hun festivals.
Net zoals Pinkpop: mogen daar enkel je pinken naar binnen?

[ Voor 19% gewijzigd door Otherside1982 op 18-03-2013 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Wij hebben in Tiel Appelpop. Wat is dan de doelgroep? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Mensen die graag in gala gaan.

Hier ook weer maandag, de virusscanner staat met 25 MB per seconde mijn werkstation onbruikbaar te maken.

[ Voor 64% gewijzigd door CodeCaster op 18-03-2013 11:13 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

pdebie schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:11:
[...]

ok, maar is dat een accurate simulatie van IE9 dan? Of werkt het eigenlijk net niet hetzelfde als een echte IE9.
Anders ga ik kijken of ik een virtuele machine kan draaien met IE9.
Het is voor 99.5% het zelfde, helaas ontkom je niet aan VM's voor 100%.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ah, heerlijk mooi gevalletje inconsistent gedrag in Javascript. Ik was even met een attribuut aan het spelen en was even vergeten het ding naar een int te parsen :F . Normaliter zou je zeggen dat je code dan helemaal niet werkt, maar JS blijkt er een aparte variant van "niet werken" op na te houden. Een string die een numerieke waarde zou kunnen zijn is prima te bewerken met bijvoorbeeld een -1, maar bij een +1 zal er een string-concat plaats vinden.

http://jsfiddle.net/zPLKK/
Op zich logisch dat het niet goed gaat, maar dat het "half" goed gaat was wel onverwachts... :? Het is wel verklaarbaar dat hij een concat bij een + op een string doet, maar dat hij bij een - wel besluit naar een int te parsen was een verrassing...

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:30

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik kan het bijna niet over m'n lippen verkrijgen, maar dat is een van de dingen waar PHP sterk in is: een aparte operator voor string concatenaties. Maar goed, die ruit ga ik meteen weer ingooien - PHP convert hexadecimale getallen alleen automatisch bij +, -, * en /, niet bij andere operatoren en zelfs niet bij een cast naar int. Go figure. Staat ook nergens gedocumenteerd.

Als je in JS de unary + gebruikt dan wordt ie overigens ook geconvert naar een number :). 34 + +"12" geeft dus 46.

[ Voor 35% gewijzigd door .oisyn op 18-03-2013 11:33 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

.oisyn schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:30:
Ik kan het bijna niet over m'n lippen verkrijgen, maar dat is een van de dingen waar PHP sterk in is: een aparte operator voor string concatenaties.
Och, al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding. :+ M.a.w., dat ene ding wat PHP goed doet, doet niet af aan de vele gruwelijke dingen die het fout doet.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
pfffff, dat zijn heerlijke debug momentjes inderdaad waar je zo een half uur aan kwijt kan zijn als je er iets te snel overheen leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

.oisyn schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:30:
Ik kan het bijna niet over m'n lippen verkrijgen, maar dat is een van de dingen waar PHP sterk in is: een aparte operator voor string concatenaties. Maar goed, die ruit ga ik meteen weer ingooien - PHP convert hexadecimale getallen alleen automatisch bij +, -, * en /, niet bij andere operatoren en zelfs niet bij een cast naar int. Go figure. Staat ook nergens gedocumenteerd.
Niet alleen PHP. Good old VB had ook een aparte operator voor string concat. Wat overigens wel behoorlijk wennen is wanneer je vanaf een taal komt die "gewoon" de + gebruikt.
Als je in JS de unary + gebruikt dan wordt ie overigens ook geconvert naar een number :). 34 + +"12" geeft dus 46.
Mmm, ik denk dat ik hem maar gewoon eventjes door een parseInt() heen mik :) Was in ieder geval wel verrast door dit gedrag, snapte niet waarom slechts een deel van de code werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
.Gertjan. schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:36:
Niet alleen PHP. Good old VB had ook een aparte operator voor string concat. Wat overigens wel behoorlijk wennen is wanneer je vanaf een taal komt die "gewoon" de + gebruikt.
Het voordeel van VB is dat je dan meestal een compilatiefout krijgt, als je die 1 keer hebt gezien weet je ook weer dat je & moet gebruiken. Zowaar iets handigs aan VB ;)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 13-10 11:32

Bosmonster

*zucht*

OkkE schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:14:
[...]

Het is voor 99.5% het zelfde, helaas ontkom je niet aan VM's voor 100%.
Precies, beste kun je gewoon wat VM's installeren voor alle versies. Vaak zijn er ook issues die onder XP spelen bijvoorbeeld, maar niet onder Vista of 7. En IE10 wil je ook mogelijk in Win7 en 8 kunnen testen.

Als FED ontkom je er praktisch niet aan een flinke bak VM's te hanteren als je goed wilt kunnen testen.

Nadeel is wel dat dat godsgruwelijk veel ruimte in begint te nemen.. Heb een 256GB SSD in mn MBP, maar die zit inmiddels praktisch vol met VM's... OSX zelf en wat software is misschien max 20GB. M'n projecten/dropbox nog zo'n 20GB. De rest is Windows VM's..

[ Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 18-03-2013 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

[...]

Mmm, ik denk dat ik hem maar gewoon eventjes door een parseInt() heen mik :)
C:
1
#define parseInt +

:+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
* PdeBie haalt net de laatste versie van het project op.
Aantal gewijzigde files: 12k +

eeeehhh..... :?

* PdeBie pakt steekproefgewijs wat bestanden eruit om wijzigingen te bekijken

Files are identical. :|

* PdeBie loopt nu richting andere ontwikkelaar om hem een draai om zijn oren te geven te zeggen dat hij even zijn instellingen moet nalopen.

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

pdebie schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:43:

* PdeBie loopt nu richting andere ontwikkelaar om hem een draai om zijn oren te geven te zeggen dat hij even zijn instellingen moet nalopen.

Of je gebruikt een ander VCS dat niet ten onrechte aangeeft dat een bestand gewijzigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
mwa, denk dat het handiger/sneller is dat hij zijn instellingen even aanpast dat het bestand niet meteen uitgechecked word op het moment dat hij een bestand opent :)

En dat hij natuurlijk controleert wat hij daadwerkelijk inchecked.

[ Voor 17% gewijzigd door PdeBie op 18-03-2013 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:49

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Leuk project dan met 12k files? :d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:04

alienfruit

the alien you never expected

pdebie schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:48:
mwa, denk dat het handiger/sneller is dat hij zijn instellingen even aanpast dat het bestand niet meteen uitgechecked word op het moment dat hij een bestand opent :)

Gewoon responsive tabs gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Laatst online: 14-10 05:33
pdebie schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:43:

Tja het zijn idd spaces vs tabs of filemode wijzigingen (als je op een Unix systeem zit uiteraard :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Bosmonster schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:40:
Nadeel is wel dat dat godsgruwelijk veel ruimte in begint te nemen.. Heb een 256GB SSD in mn MBP, maar die zit inmiddels praktisch vol met VM's... OSX zelf en wat software is misschien max 20GB. M'n projecten/dropbox nog zo'n 20GB. De rest is Windows VM's..
Met SSD starten ze dan iig nog snel op... :) Mijn iMac heeft het er af en toe maar zwaar mee. Maar inderdaad, neemt behoorlijk wat ruimte in ondertussen.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

douweegbertje schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:54:
Leuk project dan met 12k files? :d
216.728 files hier. En nee dat is niet de content depot, die heeft er echt veeeeel meer.

.edit: ok wel 3 versies van boost inclusief docs, is al goed voor ~70k van de files 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 18-03-2013 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
wow, ik dacht dat ons project al groot was :o :+
*ons project = content management-, order-, facturatie- en intranet systeem in 1.

als ik zo brutaal mag zijn? Wat voor project gaat het om?

[ Voor 27% gewijzigd door PdeBie op 18-03-2013 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

pedorus schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:38:
[...]

Het voordeel van VB is dat je dan meestal een compilatiefout krijgt, als je die 1 keer hebt gezien weet je ook weer dat je & moet gebruiken. Zowaar iets handigs aan VB ;)
Meh, ik heb genoeg te stellen gehad met VB om te durven zeggen dat't vaak best wel ruk is :P

Aan de andere kant was het wel leuk met een project dat ik een paar jaar geleden had, VB gewoon een excel opbouwen vanuit een externe database en daar coole grafiekjes van maken :D (Vooral het coole grafiekjes vonden de heren managers leuk :P , wat ik dan weer leuk vond :Y) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

.oisyn schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:08:
[...]

216.728 files hier. En nee dat is niet de content depot, die heeft er echt veeeeel meer.

.edit: ok wel 3 versies van boost inclusief docs, is al goed voor ~70k van de files 8)7
hm ja ik snap eigenlijk niet waarom mij reactie van de 12k files was :+
Keek zelf net even naar mijn eigen en hier staat dus: 158.336 Files *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zucht, insert another exception. Sinds wanneer is XML bedoelt als "Gooi maar random data er in en laat de devs zich er maar mee redden"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Firesphere schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:38:
Zucht, insert another exception. Sinds wanneer is XML bedoelt als "Gooi maar random data er in en laat de devs zich er maar mee redden"?
Sinds 'de devs' geen afhandeling toepassen?
Niets mis met XML, als je het gewoon goed doet :+... Je hebt gestructureerde gegevens, als je dat gewoon checked of dat ook echt zo is, en als je dat goed verwerkt is er niets aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 14-10 09:30
Aargh, paypal...
Dear xxxxxx,

We are sending you this notice because you have received more than 1 800,00
EUR in total payments to your PayPal account.
Ik heb in het laatste jaar welgeteld 20€ op paypal binnengekregen -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

wsitedesign schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:42:
Aargh, paypal...

[...]

Kijk eens naar de header of dit niet komt van paypal@ africanscammer.com? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Nee, en het is ook zo op de echte site (http://puu.sh/2jOq2)... Maar een support mail ingeschoten.

Edit:

Scammers zouden je trouwens ook niet aanspreken met je volledige naam, het zou "Dear Member", of "Dear Paypal User", of ... zijn :+

[ Voor 42% gewijzigd door azerty op 18-03-2013 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Laatst online: 13-10 15:49
wsitedesign schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:42:
Aargh, paypal...

[...]

Vraag even waar de rest blijft dan :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

wsitedesign schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:47:
Nee, en het is ook zo op de echte site (http://puu.sh/2jOq2)... Maar een support mail ingeschoten.

Edit:

Scammers zouden je trouwens ook niet aanspreken met je volledige naam, het zou "Dear Member", of "Dear Paypal User", of ... zijn :+
Eh maar als ik je screenshot goed lees klopt het toch gewoon?
Je hebt nog 2480 euro resterend van de 2500. Inderdaad dus 20 euro ontvangen van de 2500...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
douweegbertje schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:53:
[...]

Eh maar als ik je screenshot goed lees klopt het toch gewoon?
Je hebt nog 2480 euro resterend van de 2500. Inderdaad dus 20 euro ontvangen van de 2500...
Ja, maar ze gaan mijn account limiteren binnen 137 dagen omdat ik zogezegd 1800€ heb ontvangen het laatste jaar 8)7

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/2jOA5
wackmaniac schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:52:
[...]

Vraag even waar de rest blijft dan :)
Goed idee, moet ik doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

douweegbertje schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:42:
[...]

Sinds 'de devs' geen afhandeling toepassen?
Niets mis met XML, als je het gewoon goed doet :+... Je hebt gestructureerde gegevens, als je dat gewoon checked of dat ook echt zo is, en als je dat goed verwerkt is er niets aan de hand?
Dat is dus het punt, de XML bevat tientallen, zo niet honderden excepties ;)
zou er 1 jaaromschrijving, met gebouw-omschrijving moeten zijn.

Maar, wat als het object meerdere gebouwen heeft? Nou, gewoon, in de jaaromschrijving proppen, in plaats van netjes beide gebouwen apart specificeren (zoals de XSD aangeeft)
<JaarOmschrijving><Jaar>1929</Jaar><Omschrijving>woonhuis</Omschrijving></JaarOmschrijving><JaarOmschrijving><Jaar>1956</Jaar><Omschrijving>bedrijfsruimte</Omschrijving>
En als het object maar 1 gebouw heeft, laten we de omschrijving van het gebouw gewoon weg joh, wel zo handig.
<JaarOmschrijving><Jaar>1959</Jaar></JaarOmschrijving>
Klopt dus niet met de XSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

pdebie schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:48:

Misschien eens tijd om te kijken naar een DVCS zoals Git of Mercurial. Die committen de hele repository in één keer in een set wijzigingen die een changeset vormt. Ze slaan echter alleen de gewijzigde stukken in gewijzigde bestanden op. Oh, en 'inchecken' en 'uitchecken' bestaat niet in een DVCS *O*. Behalve als het een binair bestand is, uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Firesphere schreef op maandag 18 maart 2013 @ 13:10:
[...]

Dat is dus het punt, de XML bevat tientallen, zo niet honderden excepties ;)
zou er 1 jaaromschrijving, met gebouw-omschrijving moeten zijn.

Maar, wat als het object meerdere gebouwen heeft? Nou, gewoon, in de jaaromschrijving proppen, in plaats van netjes beide gebouwen apart specificeren (zoals de XSD aangeeft)
<JaarOmschrijving><Jaar>1929</Jaar><Omschrijving>woonhuis</Omschrijving></JaarOmschrijving><JaarOmschrijving><Jaar>1956</Jaar><Omschrijving>bedrijfsruimte</Omschrijving>
En als het object maar 1 gebouw heeft, laten we de omschrijving van het gebouw gewoon weg joh, wel zo handig.
<JaarOmschrijving><Jaar>1959</Jaar></JaarOmschrijving>
Klopt dus niet met de XSD
Ach ik leef met je mee :+
Succes! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 23:12
Korben schreef op maandag 18 maart 2013 @ 13:11:
[...]

Misschien eens tijd om te kijken naar een DVCS zoals Git of Mercurial. Die committen de hele repository in één keer in een set wijzigingen die een changeset vormt. Ze slaan echter alleen de gewijzigde stukken in gewijzigde bestanden op. Oh, en 'inchecken' en 'uitchecken' bestaat niet in een DVCS *O*. Behalve als het een binair bestand is, uiteraard.
Volgensmij zijn beide problemen TFS only. In ieder geval SVN verplicht je niet om uit te checken, en deze doet ook alleen daadwerkelijke wijzigingen inchecken, niet "oe, je hebt eens iets in deze file gewijzigd/checkout gedaan, dus moet ie ingechecked worden."

* RobertMe zit midden in een TFS => Git migratie *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:37

orf

[...]
Mmm, ik denk dat ik hem maar gewoon eventjes door een parseInt() heen mik :) Was in ieder geval wel verrast door dit gedrag, snapte niet waarom slechts een deel van de code werkte.
Denk je wel aan de juiste base?
radix
An integer that represents the radix of the above mentioned string. Always specify this parameter to eliminate reader confusion and to guarantee predictable behavior. Different implementations produce different results when a radix is not specified.
https://developer.mozilla...e/Global_Objects/parseInt
wsitedesign schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:56:
[...]
Ja, maar ze gaan mijn account limiteren binnen 137 dagen omdat ik zogezegd 1800€ heb ontvangen het laatste jaar 8)7

[afbeelding]

[...]

Goed idee, moet ik doen :+
Zakelijk zo veel gezeik gehad met Paypal. Mijn account is toen geblokkeerd (na faxen van uittreksel kvk, paspoort, etc). Ik wil er zakelijk nooit meer iets mee te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, Paypal doe ik ook geen zaken meer mee. Te veel gezeik meegehad en vrienden ook. Zie ook: http://www.paypalsucks.com/ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

douweegbertje schreef op maandag 18 maart 2013 @ 13:13:
[...]

Ach ik leef met je mee :+
Succes! :Y
nou, bedankt }:|
alienfruit schreef op maandag 18 maart 2013 @ 13:31:
Ja, Paypal doe ik ook geen zaken meer mee. Te veel gezeik meegehad en vrienden ook. Zie ook: http://www.paypalsucks.com/ ;)
1990 wil z'n website terug! :X

[ Voor 42% gewijzigd door Firesphere op 18-03-2013 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candanz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08-2024

Candanz

Geflipt

Maar eens aan project euler begonnen, vindt het wel grappig.

Maar even een test sitetje opgezet, zodat ik kan testen, en meteen een "report" krijg over hoe ik het heb gedaan, met de opdracht er bij, zodat ik het later nog eens terug kan kijken.

http://pi.justcandan.com/euler/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ach, je moet zo min mogelijk tijd en geld besteden aan PayPal. Ik snap het wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Ik zie wel. Als je gewoon koopt is het wel handig, maar zodra je het wilt gebruiken om te ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

B) Had ik al meteen toegevoegd :) Die fout maakte ik vroeger nog wel eens, maar tegenwoordig trap ik daar niet meer in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candanz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08-2024

Candanz

Geflipt

Das een tiepfaut. (Note: index in elkaar geflanst toen ik net 10 minuten wakker was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
Candanz schreef op maandag 18 maart 2013 @ 13:49:
[...]

Das een tiepfaut. (Note: index in elkaar geflanst toen ik net 10 minuten wakker was)
Toch een leuk laadschermpje van een paar tiendes van seconde bij het opvragen van een antwoord :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ze denken ook overal aan bij schema.org:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YLAj35HWsulro9pZemnlZjuw/full.png

Toch handig voor als je je zombies wil beschrijven.

[ Voor 14% gewijzigd door Bosmonster op 18-03-2013 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Bosmonster schreef op maandag 18 maart 2013 @ 14:07:
Ze denken ook overal aan bij schema.org:

[afbeelding]

Toch handig voor als je je zombies wil beschrijven.
Haha, die is nice! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

pdebie schreef op maandag 18 maart 2013 @ 12:13:
als ik zo brutaal mag zijn? Wat voor project gaat het om?
Tomb Raider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Als ik vragen mag, wat heb jij precies gedaan voor Tomb Raider? Jouw bedrijf heeft de pc-port gedaan, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En de PS3 port. En grote delen van de engine voor alle platforms. Ik heb visibility culling en file load optimizations gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:03

StM

En het opsporen van compiler bugs :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

.oisyn schreef op maandag 18 maart 2013 @ 14:34:
En de PS3 port. En grote delen van de engine voor alle platforms. Ik heb visibility culling en file load optimizations gedaan.
Dat zijn toch wel twee van de dingen in een game waar bijna niemand voor zal applaudisseren, omdat niemand enig idee heeft hoeveel werk daar in zit.

Dus, ehm... goed gedaan. Mij zijn geen dingen opgevallen die onterecht werden gerenderd, en de laadtijden waren niet hinderlijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
.oisyn schreef op maandag 18 maart 2013 @ 14:34:
Herinnner mij die optimizations nog, das zag er interessant uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Korben schreef op maandag 18 maart 2013 @ 14:42:
[...]

Dat zijn toch wel twee van de dingen in een game waar bijna niemand voor zal applaudisseren, omdat niemand enig idee heeft hoeveel werk daar in zit.

Dus, ehm... goed gedaan. Mij zijn geen dingen opgevallen die onterecht werden gerenderd, en de laadtijden waren niet hinderlijk. :+
Toch fijn dat die enorme borsten niet gerenderd hoeven te worden als je tegen de rug van Lara aankijkt :P
Pagina: 1 ... 32 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.