De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.271 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Weer ruzie met NuGet, TFS en VS. |:(

Als ik > Update-Package jQuery.UI.Combined doe, vindt NuGet ineens dat die package helemaal niet geïnstalleerd is, ook al staat 'ie in m'n packages.config. Goed, dan doe ik toch lekker een Install-Package, en dat werkt. Probleem opgelost, zou je zeggen?

Nee dus. Het laatste commando heeft stiekem toch de vorige versie van jQuery als verwijderd aangemerkt in mijn working copy (inclusief de bijbehorende stylesheets en afbeeldingen), waardoor de er overheen geplaatste bestanden van de nieuwe versie niet kunnen worden ingecheckt.

Dan dus maar eerst de delete inchecken en daarna de add, waarbij de eerste commit dus een niet-werkend project oplevert, wat ik haat.

Workarounds, workarounds. Werk ik dan echt helemaal volgens de verkeerde denkwijze, of sluit het allemaal toch niet helemaal goed op elkaar aan?

En wáárom pakt het Pending Changes-scherm de F5-knop van VS af en gebruikt die als Refresh-knop? 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door CodeCaster op 15-03-2013 09:41 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:20
Ik vind ASP.NET met Entity en database migrations heel erg mooi, maar het lijkt of ik telkens m'n applicatie moet slopen. Nu blijft hij aangeven dat het model veranderd is sinds de database is gemaakt, terwijl ik het allemaal al weer terug heb gezet en terug ben gegaan naar initialcreate.

Ik kijk uit naar het moment dat ik ergens kom waar mensen ervaring hebben met ASP.NET, hier weten ze er gewoon niets van en kan ik ook niet om hulp/advies vragen.

Maar weer een nieuw project starten en overzetten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Erwin537 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 09:49:
Ik vind ASP.NET met Entity en database migrations heel erg mooi, maar het lijkt of ik telkens m'n applicatie moet slopen. Nu blijft hij aangeven dat het model veranderd is sinds de database is gemaakt, terwijl ik het allemaal al weer terug heb gezet en terug ben gegaan naar initialcreate.

Ik kijk uit naar het moment dat ik ergens kom waar mensen ervaring hebben met ASP.NET, hier weten ze er gewoon niets van en kan ik ook niet om hulp/advies vragen.

Maar weer een nieuw project starten en overzetten :(
Hoezo weten mensen hier niets van ASP.NET? Met zo'n houding (waarbij je een substantieel deel van .NET'tend GoT beledigt) zul je ook geen hulp krijgen.

Nog even los van dat Entity Framework geen drol met ASP.NET te maken heeft, dus waarom je in die hoek zoekt is ook wel apart.

[ Voor 7% gewijzigd door Korben op 15-03-2013 09:59 ]

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik denk dat 'ie met "hier" meer op z'n werkplek doelt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

CodeCaster schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:01:
Ik denk dat 'ie met "hier" meer op z'n werkplek doelt. :)
Ah, dan heb ik niks gezegd. Behalve dat Entity Framework en ASP.NET niets met elkaar te maken hebben. :+

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:24
Ik geloof dat het ook wel duidelijk is dat hier een best een hoop .NET kennis zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

PatrickH89 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:02:
Ik geloof dat het ook wel duidelijk is dat hier een best een hoop .NET kennis zit :P
Daarom vond ik het al een rare opmerking.

Afbeeldingslocatie: http://i0.kym-cdn.com/photos/images/original/000/131/351/eb6.jpg?1307463786

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:20
Korben schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 09:58:
[...]

Hoezo weten mensen hier niets van ASP.NET? Met zo'n houding (waarbij je een substantieel deel van .NET'tend GoT beledigt) zul je ook geen hulp krijgen.

Nog even los van dat Entity Framework geen drol met ASP.NET te maken heeft, dus waarom je in die hoek zoekt is ook wel apart.
Mijn excuses, ik doel op het bedrijf waar ik zit. Ik kan wel een topic aanmaken, maar ik denk dat het echt nodig zou zijn om het te zien en het niet zou lukken om op te lossen via een topic. Misschien zit ik daar fout..

... maar ondertussen heb ik het toch voor elkaar gekregen door een beetje te stoeien met update-database -targetMigration ... -verbose -force en heen en weer te gaan tussen de vershillende 'statussen' :)

EDIT:
Korben schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:02:
[...]

Ah, dan heb ik niks gezegd. Behalve dat Entity Framework en ASP.NET niets met elkaar te maken hebben. :+
Ok, maar het Entity framework zorgt voor die database migrations, right? Het zijn beide min of meer nieuwe dingen voor mij waar ik eigenlijk graag beter in wil worden. Ik heb alleen het idee dat ik vaak nog dingen fout doe. Het is zeer krachtig en sta versteld van wat het allemaal voor je doet, maar vaak zit ik toch nog erg te klooien. Mijn ervaring is dat ik het beste leer als ik iemand heb die af en toe een tip kan geven. Nu wil ik ook niet de indruk wekken dat ik lui ben en als snel vraag 'hoe dit, hoe dat' zonder zelf onderzoek te doen, het is gewoon de interactieve hulp die veel effectiever is. Dat kan ook wel via het forum, maar over het algemeen doe ik dit niet zo snel omdat ik niet wil hebben dat er gezegd wordt: ga zelf maar op onderzoek uit.

Voorlopig is het in ieder geval een kwestie van oefenen, proberen en zoeken.

[ Voor 39% gewijzigd door Erwin537 op 15-03-2013 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Oh. My. God. 10 minuten afvragen waarom mijn form maar niet naar de volgende stap in het bestel-proces wilde...

...niet zo gek, als je in die vervolg stap een redirect doet als een var niet bestaat en je vergeet die mee te sturen. 8)7 :Z

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunirus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:43
OkkE schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:27:
Oh. My. God. 10 minuten afvragen waarom mijn form maar niet naar de volgende stap in het bestel-proces wilde...

...niet zo gek, als je in die vervolg stap een redirect doet als een var niet bestaat en je vergeet die mee te sturen. 8)7 :Z
Vrijdag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:42

TheNephilim

Wtfuzzle

Je bent me net voor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 11:24
Mensen, in ASP.NET wil Response.Redirect() toch een string als redirect url? Ik geef 'm een string mee, en hij redirect niet...

Nevermind, vrijdagochtend slaperigheid... Als je string geen valid relative url is doet hij het natuurlijk niet... :|

[ Voor 32% gewijzigd door Cor453 op 15-03-2013 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Cor453 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:35:
Mensen, in ASP.NET wil Response.Redirect() toch een string als redirect url? Ik geef 'm een string mee, en hij redirect niet...
Je kunt proberen er een int in te stoppen, maar ik denk dat de compiler het niet met je eens is. :+ Kijk in de developer tools van je browser wat er gebeurt, zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 11:24
Korben schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:37:
[...]

Je kunt proberen er een int in te stoppen, maar ik denk dat de compiler het niet met je eens is. :+ Kijk in de developer tools van je browser wat er gebeurt, zou ik zeggen.
Guess what... het probleem zit m niet in die string, maar meer in het feit dat de string die ik ging inputten geen valid url was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Duidelijk... :z Bijna bier-tijd. d:)b

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04:13
Wij hebben niet dezelfde definitie van bijna :)

Tenzij je natuuk maandag ochtend bedoelt =P

[ Voor 11% gewijzigd door Ijstheefles op 15-03-2013 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ijstheefles schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:46:
[...]

Het is maar net hoe positief je het bekijkt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
inmiddels 3 dagen bezig om de structuur van een database te snappen.
Handig joh, documentatie! Vooral als die er niet is..... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Ijstheefles schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:46:
[...]

Je begint gewoon op een verkeerd tijdstip met bier drinken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
OkkE schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 10:58:
[...]

Je begint gewoon op een verkeerd tijdstip met bier drinken. :+
Das ook een manier.. =P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over maandag gesproken: Ik ga nog nooit zo blij zijn geweest dat het maandag is. Pukkelpop komt maandagochtend namelijk met namen voor Pukkelpop 2013. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:20:
Over maandag gesproken: Ik ga nog nooit zo blij zijn geweest dat het maandag is. Pukkelpop komt maandagochtend namelijk met namen voor Pukkelpop 2013. *O*
Valt dus nog af te wachten of je dan blij gaat zijn :+

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad. Als ik ga wordt het mijn 6e keer, maar ik ben echt aan het twijfelen dit jaar. Het zal van de affiche afhangen. 2011 had de beste affiche imo maar dan moest het weer roet in het eten komen gooien :p.

Ik ben benieuwd. Met een beetje (veel) geluk staan RATM en Daft Punk op de planken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Oei, m'n PC kapt er net ineens mee... tijdens het sluiten van wat tabjes in Chrome! :o Zwart scherm en reboot... gelukkig is hij (en alles wat erop staat) nog heel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

En wéér een MVC-eigenaardigheid. :')

Een @Html.DisplayFor(m => m.SomeItem) rendert een DisplayTemplate, mits er zo'n template met de naam van het type van SomeItem bestaat (zeg: FooItem). Als je nu een IEnumerable<FooItem> aan die DisplayFor() voert, gaat MVC automatisch loopen en wordt voor ieder van je items die DisplayTemplate aangeroepen. Een template gebruiken heeft zo de voorkeur boven een foreach om handmatig door je items te loopen en ze een voor een te printen.

Dat zegt een van de makers ook:
> What is the best practice on where the logic for the @foreach should be at [in a View]?

Nowhere, just get rid of it. You could use editor or display templates.

So for example:
code:
1
2
3
4
@foreach (var item in Model.Foos)
{
    <div>@item.Bar</div>
}

could perfectly fine be replaced by a display template:

code:
1
@Html.DisplayFor(x => x.Foos)
Dit werkt echter alleen zolang je je aan de naming conventions houdt en géén andere parameters meegeeft. :') Ik wil helemaal geen Views/Shared/DisplayTemplates/FooItem.cshtml maken, want ik wil verschillende templates voor verschillende situaties (tabel, samenvatting, details, enzovoorts) en ik wil deze kunnen sorteren in mappen ónder DisplayTemplates. Dus ik doe:

code:
1
@Html.DisplayFor(m => m.FooItems, "FooItems/FooItemTemplateWithLayout1")

Maar dan krijg ik een error dat de view een enkel item verwacht terwijl er een IEnumerable<item> wordt doorgegeven. Dit wordt door dezelfde kerel in een andere vraag uitgelegd:
It's not looping because you have specified a name for the display template as second argument of the DisplayFor helper (_CourseTableDayOfWeek).

It loops only when you rely on conventions i.e.

code:
1
@Html.DisplayFor(m => m.DaysOfWeek)

It's confusing but that's how it is
7(8)7

Er is géén documentatie van dit gedrag te vinden èn het is gewoon verschikkelijk retarded. Ik vind dat MVC hoe langer ik het gebruik hoe gammeler worden. Netjes gescheiden, onderhoudbare code schrijven is er in ieder geval een aardige crime in.

[ Voor 16% gewijzigd door CodeCaster op 15-03-2013 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
Lunch! we zijn al bijna op de helft richting de bier tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:49

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Het is misschien apart, maar uiteindelijk is dit gewoon een helper toch?
Je weet ong. wel waar je mee gaat zitten met een MVC, en uiteindelijk kun je voor specifieke elementen een eigen helper maken. Heb je 'probleem' even kort doorgelezen maar volgens mij is dit toch redelijk op te lossen door je eigen iteratie te maken en daarin voor elk item het op de 'normale' manier te loopen?

MVC's zijn soms 'vast', maar dat heeft juist een rede dat de rest van je app. gewoon fatsoenlijk in elkaar gaat zitten. Jouw probleem zie ik meer als een kinderziekte, waarbij je niet direct het gehele MVC hoeft te blamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

douweegbertje schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 12:23:
volgens mij is dit toch redelijk op te lossen door je eigen iteratie te maken en daarin voor elk item het op de 'normale' manier te loopen?
Dat klopt helemaal, maar er wordt dus "overal" geroepen dat je niet moet foreach'en in je views maar juist DisplayTemplates moet gebruiken.

Dus ik pak mijn bestaande view, ga die netjes uit elkaar trekken naar herbruikbare onderdelen, pak de Display- en DisplayFor-"manual" erbij, maak een basaal testje en het werkt. Dan integreer ik het in mijn bestaande view, en dan blijkt dat als je dan ook maar íets afwijkt van de standaardgedachtengang, alles mis gaat.

Je kunt overal wel een helper voor schrijven, maar hoe meer "serieuze" applicaties ik in MVC zie en bouw, des te meer zie ik dat er door de makers van MVC nooit buiten hun eigen stramien lijkt te zijn gedacht, terwijl die dingen juist zo voor de hand liggend zijn bij een applicatie die íets meer doen dan een blogje met comments weergeven.

Dit blijkt bijvoorbeeld ook weer uit hoe je één item kunt laten renderen met een DisplayTemplate:
C#:
1
2
3
4
    @foreach (var item in Model.FooItems)
    {
        @Html.DisplayFor(NANANAIGNOREME => item, "FooItems/FooItemDetails")
    }

Of zoek voor de grap eens op in welke bochten je je moet wringen om een gePOSTe waarde serverside te overschrijven zonder de hele ModelState te wissen (bijvoorbeeld als je iets als AutoCorrect-na-POST wil implementeren, maar er op datzelfde form nog velden met validatiefouten kunnen staan).
MVC's zijn soms 'vast', maar dat heeft juist een rede dat de rest van je app. gewoon fatsoenlijk in elkaar gaat zitten. Jouw probleem zie ik meer als een kinderziekte, waarbij je niet direct het gehele MVC hoeft te blamen.
Ik ben helemaal blij met het MVC-principe, ik heb vooral ruzie met Razor en de bijbehorende helpers.

[ Voor 29% gewijzigd door CodeCaster op 15-03-2013 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik dev alleen in PHP maar de basis is natuurlijk het zelfde.
Uiteindelijk kies ik wel voor een MVC waar ik van alles al heb bekeken voordat ik überhaupt één stukje code maak. Zo heb ik wel eens een MVC 'getransformeerd' naar HMVC specifiek voor wat ik wilde voor DAT project.
Als je je al niet gemakkelijk voelt met je huidige MVC, pak dan een andere, of tweak je MVC. Het ergste wat je kan hebben is dat je je irriteert aan je 'workbase'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:48

Haan

dotnetter

Convention-over-Configuration komt met een prijs. Het werkt voor 95% van de tijd prima, maar zodra je tegen de grenzen van de conventies aan gaat lopen, ben je aan de beurt en moet je zelf aan de slag.
Toch heb ik dat een stuk liever dan steeds allerlei boiler plate code te moeten gebruiken voor je een werkende applicatie hebt draaien.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Het is niet zo heel gek dat als je een template specificeert dat MVC er dan vanuit gaat dat je een template definieert voor de hele lijst. Hoe zou je namelijk anders headers en footers e.d. willen toevoegen als je bijvoorbeeld een table gaat renderen in je display template? Die maar erbuiten laten? Dat is pas ranzig.

De conventies laten enkele shorthand notaties toe die vaak nuttig zijn. als je iets meer wilt, dan moet je wat meer code schrijven. Vind ik in dit geval niet zo heel vreemd. Er zijn zat voorbeelden hoe MVC het je pas echt moeilijk maakt als je wat meer wilt gaan inhaken op het framework.

Ben het wel met je eens dat het niet ontzettend intuitief is, en slecht gedocumenteerd. Eigenlijk zou je gewoond dit als optie ook mee moeten kunnen geven met die helper.

[ Voor 12% gewijzigd door Grijze Vos op 15-03-2013 13:36 ]

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Daar ben ik uiteraard hard aan bezig. :)
Grijze Vos schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 13:35:
Het is niet zo heel gek dat als je een template specificeert dat MVC er dan vanuit gaat dat je een template definieert voor de hele lijst. Hoe zou je namelijk anders headers en footers e.d. willen toevoegen als je bijvoorbeeld een table gaat renderen in je display template? Die maar erbuiten laten? Dat is pas ranzig.
Dat is wel hoe het werkt als je geen template specificeert en een IEnumerable<T> passt: dan wordt voor ieder item de gehele template voor het type T gerenderd.
Haan schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 13:27:
Toch heb ik [convention over configuration] een stuk liever dan steeds allerlei boiler plate code te moeten gebruiken voor je een werkende applicatie hebt draaien.
Grijze Vos schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 13:35:
De conventies laten enkele shorthand notaties toe die vaak nuttig zijn. als je iets meer wilt, dan moet je wat meer code schrijven. Vind ik in dit geval niet zo heel vreemd.
Ik vind het wel vreemd dat de eerste parameter door verschillende overloads verschillend worden behandeld.

Er zijn legio SO-vragen en Haacked-blogs waarop antwoorden zijn te vinden, maar verder vind ik het gebrek aan documentatie stuitend.
Er zijn zat voorbeelden hoe MVC het je pas echt moeilijk maakt als je wat meer wilt gaan inhaken op het framework.
Vertel? :9 Met zaken als custom binders, routes, viewengines en validatie heb ik dan weer veel minder problemen dan een nette view opbouwen.

[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 15-03-2013 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Gaat weer lekker. 20 tests, alle groen. Refactor. 9 rood. Refactor. 13 rood.

:')

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ctrl-Z to the rescue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:07
git checkout -- FILE ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ctrl-ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ Ctrl-S Zo. Weekend. Maandag weer een dag ;)

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
-DarkShadow- schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 14:28:
[...]

Ctrl-ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ Ctrl-S Zo. Weekend. Maandag weer een dag ;)
Als jij om 14:30 weekend hebt wil ik daar wel komen werken! =P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:14

Hoogie2004

Whohooooo

15 minutes to go... Als deze SharePoint CU een beetje wil installeren althans.....

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
Hoogie2004 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 14:46:
15 minutes to go... Als deze SharePoint CU een beetje wil installeren althans.....
Cumulative Update? (Quick google resultaat, ff verifieren :-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ijstheefles schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 14:54:
[...]

Cumulative Update? (Quick google resultaat, ff verifieren :-) )
Jep, die van Februari 2013... 1GB is dat ding, en op mijn dev-station (traaaaaag) nu al dik uur bezig. en ik moet de configuratie-wizards dadelijk nog runnen... En ik wilde nu eigenlijk naar huis :(

[ Voor 5% gewijzigd door Hoogie2004 op 15-03-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
Hoogie2004 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 14:55:
[...]

Jep, die van Februari 2013... 1GB is dat ding, en op mijn dev-station (traaaaaag) nu al dik uur bezig. en ik moet de configuratie-wizards dadelijk nog runnen... En ik wilde nu eigenlijk naar huis :(
Mijn hele ervaring met sharepoint is zeg maar het horen van 'sharepoint' en het gegodver erover hier op GoT af en toe. Daarom vroeg ik het :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Pfffft. Formulieren met meerdere stappen en allerlei onChange & onKeyUp functionaliteit (waardoor "populate form fields" niet goed werkt), is echt géén leuke klus. En al helemáál niet voor een vrijdag middag. :/ 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
CodeCaster schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 13:52:
[...]

Vertel? :9 Met zaken als custom binders, routes, viewengines en validatie heb ik dan weer veel minder problemen dan een nette view opbouwen.
Moet je eens voor de gein proberen in te haken op de razor rendering engine, ben je heel snel van genezen. :)

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Mijn inzending vandaag op The Joys of Code

Kwam t gifje tegen in de huiskamer en moest meteen denken aan falende hostingpartijen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:30
Is inderdaad redelijk goed qua overeenkomst :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Cartman! schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 15:18:

Kwam t gifje tegen in de huiskamer en moest meteen denken aan falende hostingpartijen ;)
:D made me smile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ijstheefles schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 15:02:
[...]

Mijn hele ervaring met sharepoint is zeg maar het horen van 'sharepoint' en het gegodver erover hier op GoT af en toe. Daarom vroeg ik het :-)
SharePoint heeft zo zijn toepassingen, als je het goed inzet, en niet teveel wilt aanpassen gaat het wel prima hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Nu online

haha, ik heb hier smakelijk om moeten lachen. Zo herkenbaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Mooi man. Ooit ook een keer de http://thedailywtf.com gehaald. Toch even een momentje van trots. Dat je meetelt in de wereld.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil ooit nog wel eens de frontpage van Tweakers halen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Weeeh, op de vrijdagmiddag bezig met een responsive versie van een iets te grote website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

BikkelZ schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 16:05:
[...]

Mooi man. Ooit ook een keer de http://thedailywtf.com gehaald. Toch even een momentje van trots. Dat je meetelt in de wereld.
Jammer dat je dan weer niet linkt naar het daadwerkelijke artikel :+

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Gelukkig is het bijna weekend. Kan ik eindelijk weer eens iets gaan programmeren. Kan bijna niet wachten. Lekker XCode opstarten en dan dingen bouwen. Woehoew!
BtM909 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 16:25:
[...]

Jammer dat je dan weer niet linkt naar het daadwerkelijke artikel :+
Ja ik kan hem zo gauw niet meer vinden :/

Was een badkamermeukwinkel waarbij alle prijskaartjes vol stonden met categorie_niet_gedefinieerd

[ Voor 50% gewijzigd door BikkelZ op 15-03-2013 16:28 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Mijn commit messages worden er ook niet duidelijker/beter op... Misschien moet ik maar gewoon stoppen met commit'en. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

BikkelZ schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 16:25:
Gelukkig is het bijna weekend. Kan ik eindelijk weer eens iets gaan programmeren. Kan bijna niet wachten. Lekker XCode opstarten en dan dingen bouwen. Woehoew!
Tijd voor een nieuwe baan? :+

Ik ben bezig een verkapt 'berichten' systeem user -en dus fool -proof te maken.... als ze eens met hun dikke poten de juiste knopjes zouden gebruiken ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Nu online
Grappig voor de vrijdagmiddag: http://instacod.es/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 16:55
OkkE schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 16:27:
Mijn commit messages worden er ook niet duidelijker/beter op... Misschien moet ik maar gewoon stoppen met commit'en. :D
code:
1
2
3
4
git commit -m "Fix it"
git commit -m "Fix it again"
git commit -m "Revert: Fix it"
git commit -m "Fuck it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:22
OkkE schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 16:27:
Gewoon je commit messages hier vandaan halen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

YopY schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 16:34:
[...]

code:
1
2
3
4
git commit -m "Fix it"
git commit -m "Fuck it"
Dit komt heel aardig in de buurt ja. O-)
Pyr0wl schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 16:36:
[...]

Gewoon je commit messages hier vandaan halen :9
Leuke site inderdaad, misschien moet ik die volgende keer als inspiratie gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:43
[...]

code:
1
2
3
4
git commit -m "Fix it"
git commit -m "Fuck it"
git rebase -i HEAD~4, ff squashen, en dan net doen alsof je het in een keer goed hebt gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-10 02:03

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ah, die was van jou? Cool, ik heb'm vandaag nog aangehaald naar aanleiding van een website die bij een bepaalde hosting voor geen meter bleek te werken, maar bij een andere wel :D _/-\o_

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10 11:32

Bosmonster

*zucht*

creator1988 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 16:47:
[...]

git rebase -i HEAD~4, ff squashen, en dan net doen alsof je het in een keer goed hebt gedaan. :)
Gewoon niet committen als je het niet eerst goed getest hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
CodeCaster schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 12:31:
[...]

Dit blijkt bijvoorbeeld ook weer uit hoe je één item kunt laten renderen met een DisplayTemplate:
C#:
1
2
3
4
    @foreach (var item in Model.FooItems)
    {
        @Html.DisplayFor(NANANAIGNOREME => item, "FooItems/FooItemDetails")
    }
Da's eigenlijk ook fout: het breekt een deel van de automatische opbouw van de model metadata en zal, als ik me niet vergis, de o.a. het field name prefix mechanisme de nek om draaien waardoor o.a. veldnamen voor input elementen de soep in zullen lopen.

[ Voor 30% gewijzigd door R4gnax op 15-03-2013 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:35

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik word gek. ASP.NET heeft een redelijk erg steile leercurve. Veel onverklaarbare en rare problemen en onder de bekenden op twitter geen ASP.NET + Entity kennis in huis.
Anyone? met twitter

Wat is PHP toch makkelijker wat dat betreft... :+

[ Voor 10% gewijzigd door F.West98 op 15-03-2013 23:03 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

code:
1
2
3
4
git commit -m "Fix it"
git commit -m "Fuck it"
git commit -m "YOLO"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F.West98 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 23:03:
Ik word gek. ASP.NET heeft een redelijk erg steile leercurve. Veel onverklaarbare en rare problemen en onder de bekenden op twitter geen ASP.NET + Entity kennis in huis.
Anyone? met twitter

ASP.NET MVC of Webforms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:35

F.West98

Alweer 16 jaar hier

MVC

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

+1 voor MVC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:03

StM

Wtf... Ik heb het voor elkaar gekregen om SVN out of sync te krijgen van een lang lopend project waar maar relatief weinig aan gedevved wordt, maar wel met een aantal zeer grote aanpassingen de afgelopen maanden. Hij herkent nu opeens een deel van mijn nieuwste aanpassingen niet meer. Ook staat de last changed date van de repo op vorig jaar zomer... Precies het moment dat ik naar SVN 1.7 ben geüpgraded.

ik hoop dat de wijzigingen van de afgelopen maanden dan überhaupt wel gecommit zijn, maar ik betwijfel het sterk :/

[ Voor 6% gewijzigd door StM op 16-03-2013 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:14

Pizzalucht

Snotneus.

Hoe kun je maanden aan een project werken zonder te committen?

Als er wel is gecommit, gewoon even een nieuwe checkout doen?

[ Voor 34% gewijzigd door Pizzalucht op 16-03-2013 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Ik heb gewoon gecommit? En tot nu toe leek het ook gewoon goed te gaan, maar nu opeens begin ik op te merken dat de wijzigingen in een aantal bestanden niet meer opgepikt worden... Ik ben alleen de enigste dev er op waardoor ik af en toe wat slordig wordt qua commits en ze soms wat groot worden en een paar dagen werk bevatten. Dat er op enkele tientallen aangepaste files een paar ontbreken in de status overview is me iig tot nu toe niet opgevallen. Vaak is dat ook gelijk alles wat er in een bepaalde maand of maanden aan gedaan is.

*edit*:

Van een handje vol files zijn de wijzigingen idd niet doorgevoerd in de repo (diff tussen huidige repo en nieuwe checkout), maar staan lokaal wel als niet gewijzigd / reeds gecommit. Het gaat om een stuk of 10-15 files van de ~5000. Vervelend, maar daar valt nog mee te leven. Dat SVN dus niet bepaald betrouwbaar (meer) is, vind ik een groter probleem. :(

[ Voor 25% gewijzigd door StM op 16-03-2013 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candanz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08-2024

Candanz

Geflipt

Zit er over te denken om een laptop aan te schaffen, aangezien ik de laaste tijd veel op reis ben, en af en toe schiet me er toch een idee naar binnen, en wil ik die uitwerken maar heb ik dus niks bij de hand.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus N56VZ-S4215H€ 854,-€ 854,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 854,-

Iemand ervaring met deze laptop, hoe is hij met programmeren? En trekt hij nog wat leuke games, al dan niet net uitgebracht, en hoeft ook niet op volledige graphics ofcourse, daarvoor heb ik m'n desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Daar kan je een aardig spelletje mee spelen hoor. Ik zelf heb een GT555M in mijn laptop (icm met een i7) en ik kan BF3 met gemak spelen.

Programmeren gaat er uiteraard ook goed mee, daar heb je niet al teveel CPU voor nodig hoor.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Als het slechts om uitwerken van ideeën gaat, is een pricewatch: Acer Aspire One 26Dkk genoeg, nu de allergoedkoopste laptop in de pricewatch. Ooit zelf voor 200 euro op de kop getikt voor op reis/presentaties; enkel 'echte' games en metro (windows 8 32 bit op gezet) doet ie niet, dat laatste vanwege brakke Intel drivers en de resolutie.

Ik beschik zelfs over meerdere betere laptops, maar die verliezen het dan gewoon op het formaat, gewicht en batterijtijd (en zelfs aan-/uitzettijd vanwege minder geheugen en windows 8 ).. :p

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

R4gnax schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 20:44:
[...]

Da's eigenlijk ook fout: het breekt een deel van de automatische opbouw van de model metadata en zal, als ik me niet vergis, de o.a. het field name prefix mechanisme de nek om draaien waardoor o.a. veldnamen voor input elementen de soep in zullen lopen.
Dat maakt voor deze displaytemplate niet uit, maar dat had ik bij editortemplates inderdaad al gezien.
Je leert ineens omgaan met Visual Studio, C#, Entity Framework, ASP.NET (hoewel minimaal) èn MVC. Dat dat niet vanzelf gaat ligt niet aan MVC. Je moet gewoon even proberen in de mindset van de makers te komen, dan gaat het allemaal vanzelf. :P

[ Voor 27% gewijzigd door CodeCaster op 16-03-2013 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

CodeCaster schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 12:27:
Je moet gewoon even proberen in de mindset van de makers te komen, dan gaat het allemaal vanzelf. :P
Dat is bij iedere techniek natuurlijk zo. Alleen jammer dat sommige ontwikkelaars een betrekkelijk vreemde mindset lijken te hebben ;) Soms kom je wel pareltjes tegen hoor :+

Gisteren misschien 5 minuten mijn eigen visual studio gezien en de rest van de dag alleen maar bezig geweest met overleg, meetings en assistentie (hebben jullie mij gemist? ;) )... Op zich erg leuke taken, alleen erg jammer als je in je planning rekening hebt gehouden met 90~100% ontwikkeltijd. Je ziet dan gaandeweg je deadline vrolijk mee schuiven met het passeren van de weken :'(

Niet dat de meetings onzinnig waren (verre van), maar het kost gewoon erg veel tijd. En het is best lastig om aan je klant te verkopen dat je maar 30~50% van de tijd kunt ontwikkelen... Daarnaast is de druk momenteel erg hoog omdat we eigenlijk RTM willen gaan. We hebben een versie die klaar is voor productie, maar we zijn momenteel bezig met een architectuur verbetering (in een product wat nog net geen jaar oud is :+ ) en die willen we eigenlijk nog pushen voordat we echt bij klanten gaan draaien... De opdrachtgever gaat dan dus op zijn sales-stoel zitten en wil zo snel mogelijk functies toevoegen en releasen terwijl wij de code next-level willen krijgen om de boel toekomst proof te krijgen, op 1 lijn te krijgen met het nieuwe framework en om hoge ogen te gooien tijdens de volgende review :9

Ergo, momenteel dus nog steeds gaar :/

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-10 22:46
Het was rustig :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:53

BM

Moderator Spielerij
Kan Java niet gewoon dood ofzo? Op de meest onmogelijke momenten popups dat er een update is, check-for-update settings op random tijdstippen uitzetten... en als klap op de vuurpijl me een toolbar door de strot proberen te duwen als ik dan wél besluit te updaten. Ik dacht dat een bedrijf als Oracle die paar centen van de dingen niet nodig zou hebben...

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

F.West98 schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 23:03:
Anyone? met twitter

ranten: ok; uitlaatklep: check; maar ga nou niet weer om hulp vragen... Zelfs deze verkapte verzoeken beginnen een beetje vervelend te worden ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Graag gedaan ;)
BM schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 14:36:
Kan Java niet gewoon dood ofzo? Op de meest onmogelijke momenten popups dat er een update is, check-for-update settings op random tijdstippen uitzetten... en als klap op de vuurpijl me een toolbar door de strot proberen te duwen als ik dan wél besluit te updaten. Ik dacht dat een bedrijf als Oracle die paar centen van de dingen niet nodig zou hebben...
Nog leuker is het als de updater begint te janken dat er een update is, maar vervolgens niet kan updaten omdat er iets niet helemaal goed is. Na X updates lijkt die updater zichzelf wel te slopen waardoor je nog wel meldingen krijgt maar geen update.

Meestal komt die melding totaal ongelegen waardoor ik steeds vergeet er eens naar te kijken wat er mis gaat. :/

En ja die toolbar is echt achterlijk... Vind het wel redelijk veel lef hebben... Als Microsoft je iets door de strot zou duwen als je het .NET framework installeert zou men er overheen vallen, maar als Sun een stukje troep mee geeft is het allemaal prima 8)7 Sowieso wel absurd dat je op een run-time durft reclame troep aan te smeren...

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het is ook geen Sun, maar Oracle. En aangezien zij beestachtig goed zijn met databases, mogen ze blijkbaar tegenwoordig ook gewoon java door je strot heen drukken :+

/alhoewel zij menen dat het meer poepen zonder drukken is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

BtM909 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 14:57:
Het is ook geen Sun, maar Oracle. En aangezien zij beestachtig goed zijn met databases, mogen ze blijkbaar tegenwoordig ook gewoon java door je strot heen drukken :+

:F Ow ja Oracle. Het spookte wel even door mijn hoofd dat Java van eigenaar was gewisseld (of beter gezegd op was gekocht), maar ik dacht even dat Sun dat had gedaan :$

In dit geval is Oracle dus stout ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

BtM909 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 14:57:
Oracle is als diarree? 't voelt niet fijn, je wordt er moe van, praat er ook niet zo graag over, schaamt je eigenlijk een beetje als je er last van hebt, en je wilt er zo snel mogelijk weer vanaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
BM schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 14:36:
In de browser? Ja, zsm. Sterker nog, heb het al tijden weggehaald als browser-plugin.

Daarbuiten? Nog steeds beste multi-platform gezien snelheid/controleerbaarheid/buffer overflow toestanden/userbase denk ik... Maar misschien dat er iemand goede ervaringen heeft met mono ofzo, gebruik eigenlijk liever C# :p

offtopic:
Vond het trouwens wel weer grappig om te zien hoe meerdere mensen per dag hier tegen de ASP.NET MVC aanlopen. Kennelijk net zo'n stijle leercurve als de Java-varianten (bijv. JSF2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

GateKeaper schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 14:59:
[...]

Oracle is als diarree? 't voelt niet fijn, je wordt er moe van, praat er ook niet zo graag over, schaamt je eigenlijk een beetje als je er last van hebt, en je wilt er zo snel mogelijk weer vanaf?
Poepen zonder drukken is niet hetzelfde als diarree :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

pedorus schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 15:02:
[...]
offtopic:
Vond het trouwens wel weer grappig om te zien hoe meerdere mensen per dag hier tegen de ASP.NET MVC aanlopen. Kennelijk net zo'n stijle leercurve als de Java-varianten (bijv. JSF2)
Offtopic in een offtopic-topic? Opzich valt de leercurve voor ASP.NET wel mee, althans.. ik had hem zo onder de knie. Ik denk dat het bij een aantal personen puur het geval is dat ze bij PHP weg komen.

En nee, niet bedoeld als rant richting php. Het is enkel dat je dan (zoals hier eerder is gezegd) niet alleen asp.net probeert te begrijpen, maar ook visual studio, het mvc framework, de andere taal (c#), en natuurlijk sowieso gewoon het .net framework.

Als je het mooi wilt doen moet je ook nog eens aan dependency injection en een orm gaan denken. Je haalt je dus veel meer op je nek dan enkel switchen tussen php en c#.

Opgesomd, van php naar asp.net is al snel iets als:
  • visual studio
  • c# als taal
  • .net framework
  • asp.net
  • mvc 4 (framework, niet perse het pattern)
  • orm (entity framework / nhibernate)
  • IoC (autofac / Castle Windsor / ninject)

[ Voor 12% gewijzigd door GateKeaper op 16-03-2013 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:08
Gewoon allemaal Pro ASP.NET MVC 3 (of 4) lezen :P Dan is er helemaal niks meer moeilijk aan, zelfs dependency injection niet.

Zeker de eerste hoofdstukken waarin ze gewoon een webshop gaan bouwen zijn bijzonder verhelderend.

Needless to say: hier dan ook totaal geen leercurve ervaren. Je moet gewoon niet willen beginnen zonder te weten wat je doet, dan loop je ook niet continu tegen vage problemen aan :P

[ Voor 27% gewijzigd door Avalaxy op 16-03-2013 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GateKeaper schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 15:08:
[...]

Offtopic in een offtopic-topic? Opzich valt de leercurve voor ASP.NET wel mee, althans.. ik had hem zo onder de knie. Ik denk dat het bij een aantal personen puur het geval is dat ze bij PHP weg komen.

En nee, niet bedoeld als rant richting php. Het is enkel dat je dan (zoals hier eerder is gezegd) niet alleen asp.net probeert te begrijpen, maar ook visual studio, het mvc framework, de andere taal (c#), en natuurlijk sowieso gewoon het .net framework.

Als je het mooi wilt doen moet je ook nog eens aan dependencie injection en een orm gaan denken. Je haalt je dus veel meer op je nek dan enkel switchen tussen php en c#.
Volledig mee eensch. Als je zonder voorkennis van .NET, MVC (het design pattern) en Visual Studio aan ASP begint, kan ik me inderdaad inbeelden dat het een vrij steile leercurve is. Zelf heb ik enkel ervaring met ASP Webforms maar ik ben van plan in de toekomst ook eens naar ASP.NET MVC te kijken.

Ik heb al wat ervaring met MVC (Ruby On Rails) en heb ook al geprogrammeerd in C# (met VS) dus ik veronderstel dat het allemaal te doen moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

pedorus schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 15:02:
[...]
Maar misschien dat er iemand goede ervaringen heeft met mono ofzo, gebruik eigenlijk liever C# :p
Zolang je bij ASP.Net wegblijft zijn mijn ervaringen prima. Als je het echt graag wilt kan je ook commerciële ondersteuning krijgen en dan kan je vast ook wel support voor ASP.Net kopen :) MVC 3 zou inmiddels wel helemaal moeten werken en MVC 4 behalve de async dingen.

http://www.mono-project.com/Compatibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:07
Verwijderd schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 15:12:
[...]

Volledig mee eensch. Als je zonder voorkennis van .NET, MVC (het design pattern) en Visual Studio aan ASP begint, kan ik me inderdaad inbeelden dat het een vrij steile leercurve is. Zelf heb ik enkel ervaring met ASP Webforms maar ik ben van plan in de toekomst ook eens naar ASP.NET MVC te kijken.

Ik heb al wat ervaring met MVC (Ruby On Rails) en heb ook al geprogrammeerd in C# (met VS) dus ik veronderstel dat het allemaal te doen moet zijn.
Ik heb 'vroeger' nogal veel met ASP.NET Webforms gewerkt (projecten die niet waren geupdated).
Nu zwerf ik veel bij RoR, en ASP.NET MVC lijkt er zoveel op! Enige grote verschil is dus Active Record vs NHibernate of EF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Avalaxy schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 15:10:
Needless to say: hier dan ook totaal geen leercurve ervaren. Je moet gewoon niet willen beginnen zonder te weten wat je doet, dan loop je ook niet continu tegen vage problemen aan :P
Als je iets nieuws leert heb je altijd een leercurve, hij is alleen niet zo stijl ;) Elke nieuwe taal/framework is wennen. Ik ben diverse keren aan MVC begonnen en het principe spreekt mij wel aan, echter was het redelijk gevoelig waardoor je met niet al te veel moeite je je hele project kon slopen.

Daarnaast was mijn ervaring dat bepaalde dingen als security toch weer wat anders in elkaar zaten dan WebForms waardoor ik best wat tijd ben verloren aan het goed krijgen van die dingen. Vooral het uitzoeken van dingen die je normaal makkelijk inbouwt is erg vervelend. Dat is de reden waarom veel van mijn projecten nog prima draaien in WebForms :)

Overigens zijn bovenstaande ervaringen uit een grijs verleden, dus mogelijk dat het nu niet meer van toepassing is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ik vond investering in de overstap van WinForms naar MVC eigenlijk minimaal. Meer een soort van gevoel van "nou werkt alles gewoon zoals het zou moeten" in plaats van een soort van desktopapplicatieachtige opzet die net niet werkt omdat HTTP nou eenmaal per definitie stateless is.

Maar goed ik heb wel eerst een uurtje uitleg gehad en vijf dagen aan een reeds draaiende MVC-applicatie met alle poespas zoals IoC en UnitTests gehad voordat ik zelf iets vanaf de grond opzette.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

BikkelZ schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 15:36:
Ik vond investering in de overstap van WinForms naar MVC eigenlijk minimaal. Meer een soort van gevoel van "nou werkt alles gewoon zoals het zou moeten" in plaats van een soort van desktopapplicatieachtige opzet die net niet werkt omdat HTTP nou eenmaal per definitie stateless is.

Maar goed ik heb wel eerst een uurtje uitleg gehad en vijf dagen aan een reeds draaiende MVC-applicatie met alle poespas zoals IoC en UnitTests gehad voordat ik zelf iets vanaf de grond opzette.
Ik had een beetje moeite met het bepalen waar bepaalde logica moest komen. Meestal heb ik in mijn master/basepages een aantal validatie/authorisatie stappen zitten. Deze kreeg ik in eerste instantie niet lekker in MVC verwerkt zonder helemaal los te moeten gaan met Attributes of andere complexe zaken.

Nu is het heel simpel en straight-forward, er zijn een aantal functies die worden uitgevoerd in de Page_Load waardoor ik zeker weet dat alles is zoals het moet zijn voordat de pagina begint te lopen :)

Je hebt wel gelijk dat WebForms een beetje het "kreupel trappen" van WinForms is om het web te bedienen. Maar afgezien daarvan doet het al jaren trouwe dienst :) Het feit dat het web stateless is kom je niet onderuit (WebForms ontkent dat niet) en dat is de leercurve die voor velen overigens het stijlste is.

Bij nieuwe projecten maak ik vaak de afweging om MVC/WebForms te gaan, maar vaak wordt het webforms. Daar heb ik inmiddels een leuke toolset voor en het voldoet prima aan mijn eisen. Nieuwe dingen zijn leuk, maar soms is er geen ruimte/tijd om je te verdiepen in iets nieuws (zeker niet als er een risico is dat het niet doet wat je wilt). Ik zou graag een van mijn projecten als proof of concept gedeeltelijk om willen bouwen naar MVC, maar de zin en tijd ontbreekt mij :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 12-10 15:56

Sebazzz

3dp

Op het moment ben ik voor mijn afstudeeropdracht onder andere WebForms alternatieven aan het onderzoeken zoals ASP.NET MVC en Nancy. Mijn collega keek kort mee, en maakte de opmerking dat het voornamelijk meer werk leek tegenover Web Forms.

Ik moet wel toegeven dat hij daarin gelijk heeft, CRUD operaties zijn veel sneller te implementeren in ASP.NET Web Forms dan dat je dat in MVC kan. Het is letterlijk een paar controle slepen, een data source gebruiken en je hebt een invoerformulier dat valideert en een sorteerbare tabel. En dat met minimale code behind.

Als ik ook kritisch naar de alternatieven kijk, dan moet ik ook concluderen dat voor sommige operaties Web Forms gewoon eenvoudiger te gebruiken is en je sneller resultaat heb. Ik denk dat voor zaken zoals static content zoals de FrontPage van een CMS of rapportage van gegevens een alternatief wel beter is, omdat je daarvoor meer 'on the bone' zitten.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ik kan me best voorstellen dat je WebForms gebruikt bij hele applicatieachtige websites, maar voor een gemiddelde website is het echt een gigantische omweg om alles te doen.

Volgens mij kun je vanuit entities Controllers genereren waar de boiler plate CRUD dingen ook gewoon meteen in zitten. Het enige wat je niet hebt is een view die dat meteen doet, maar ik ben toch redelijk wat tijd in mijn leven kwijt geweest aan een "ja we willen wel een pager maar...." en dan moest ik ineens tegen WebForms in gaan roeien.

Terwijl je in MVC alleen maar een extra (optionele) parameter aan de Controller functie hoeft toe te voegen die je page number noemt en dan mag je alles he-le-maal zelf weten.

* BikkelZ houdt daar van

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Als je de juiste frameworks aan elkaar koppelt en de juiste configuraties / decoraties toepast, kan het in ASP.NET ook heel makkelijk / met weinig code.

C#:
1
2
3
4
5
6
public ActionResult AddComment(CommentViewModel model) {
    if(ModelState.IsValid) {
        dbContext.Comments.Add(model);
    }
    return View();
}

Zo even getypt, dus kan zijn dat ik iets vergeet. Maar dit is mogelijk, en kan veilig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

BikkelZ schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 17:33:
Ik kan me best voorstellen dat je WebForms gebruikt bij hele applicatieachtige websites, maar voor een gemiddelde website is het echt een gigantische omweg om alles te doen.
Daar heb je gelijk in. Een simpele site knal je volgens mij makkelijker neer in MVC dan in webforms. Maar gelukkig schrijf ik geen simpele websites en moet ik dus redelijk on-the-bone zitten. Voor een simpele website mikken we gewoon een umbraco neer :D

Pas voor een project wel met success MVC toe kunnen passen, maar dat was omdat er naast een grafische weergave ook snel een json outputje aangeroepen moest kunnen worden (en het hele verhaal natuurlijk met url parameters). Ik voelde er weinig voor om een eigen URL parser te moeten schrijven en kon met routes in MVC heel snel iets leuks bouwen :)
Eigenlijk wel bizar, maar de consumer van de json service ging mij voorschrijven hoe mijn URL's eruit moesten zien en hij wilde graag: /objecten/{objectid}/details.json . Als ik had mogen voorstellen was het waarschijnlijk details.aspx?id=objectid geworden :+

Het bouwen van een json output ging ook redelijk snel, pas toen er wat van de json parser verwacht werd wat hij niet deed werd het spannend, toen moest ik custom output dingetjes bouwen.

Ik denk dat de afweging MVC/WebForms voor ieder project los moet worden gemaakt. Beide frameworks lenen zich voor andere zaken.
Volgens mij kun je vanuit entities Controllers genereren waar de boiler plate CRUD dingen ook gewoon meteen in zitten. Het enige wat je niet hebt is een view die dat meteen doet, maar ik ben toch redelijk wat tijd in mijn leven kwijt geweest aan een "ja we willen wel een pager maar...." en dan moest ik ineens tegen WebForms in gaan roeien.

Terwijl je in MVC alleen maar een extra (optionele) parameter aan de Controller functie hoeft toe te voegen die je page number noemt en dan mag je alles he-le-maal zelf weten.

* BikkelZ houdt daar van
Wat ik overigens wel wat minder praktisch vind is dat MVC er meestal vanuit gaat dat je een overview hebt met daarachter een detail pagina (waarin meestal geen overview meer is). Ik heb veel projecten waar je details zich openen in een panel aan de onderkant (en de overview dus zichtbaar moet blijven), en dat vergt weer wat aanpassingen (het kan wel, maar moet met een trucje).

Het enige wat ik echt mis in WebForms is binding... Inmiddels kun je repeaters wel "safe-binden" (door een type op te geven), maar ik wil net als WPF gewoon een texbox kunnen binden. Ik merk dat schermen met veel data vaak redelijk wat get/set code bevatten. Dat zou natuurlijk veel mooier kunnen, in MVC heb je wel binding wat (sowieso voor simpele objecten) prima werkt.
Als het er reeds in zit hoor ik het graag :9 naar mijn weten zit het er namelijk nog niet in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
BikkelZ schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 15:36:
Als je een goed voorbeeld hebt van een goede serieuze applicatie, met uitleg erbij dan zal dat wel schelen natuurlijk. Het probleem van veel omgevingen vind ik toch dat zo'n voorbeeld ontbreekt, en er alleen maar kleine examples te vinden zijn. Is dat voorbeeld toevallig online beschikbaar? :)

De afgelopen tijd iets gedaan met JSF+JPA+EJB bijvoorbeeld (java). Dan blijken er toch allerlei gotcha's te zijn. Zo blijkt de automatisch gegenereerde code van Netbeans een probleem te veroorzaken met one-to-many relaties en de cache, of gaat het mis als je dezelfde pagina meer dan 1 keer open hebt. Of wordt er te veel gecascade waardoor concurrerende updates verloren kunnen gaan. Het vervelende is ook dat het op het eerste gezicht gewoon goed leek te werken..
StM schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 15:17:
Zolang je bij ASP.Net wegblijft zijn mijn ervaringen prima. Als je het echt graag wilt kan je ook commerciële ondersteuning krijgen en dan kan je vast ook wel support voor ASP.Net kopen :) MVC 3 zou inmiddels wel helemaal moeten werken en MVC 4 behalve de async dingen.

http://www.mono-project.com/Compatibility
Het gaat er niet alleen om of het werkt, maar ook of het een beetje presteert in mijn geval. De Java VM is in de loop der tijd met tal van optimalisaties steeds sneller geworden. Als mono een stuk trager is, of meer geheugen gebruikt, dan zouden we meer servercapaciteit nodig hebben. Dat betekend dan al snel forse bedragen. :p

Naast dat een grote community een voordeel is natuurlijk met testen enzo. Ook is het nodig dat bestaande sofwarecomponenten (bijv. Lucene in mijn huidige project) werken. Vandaar dat ik niet snel voor mono durf te kiezen.

[ Voor 31% gewijzigd door pedorus op 16-03-2013 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Over Java: dat moet inderdaad dood. Ik zat vorige week fulscreen te SimCity'en, ineens flikkert het scherm en krijg ik een UAC-popup van friggin' jucheck.exe. :(

Of je daar op "Ja" of "Nee" klikt maakt niet uit, het eindresultaat is een ballonnetje in de tray met "Er zijn updates voor Java." Who the hell cares? :/

Die hele notificatie gaat ook nog eens tegen de UAC-guidelines in:
A well designed User Account Control experience has the following goals:
• Eliminate unnecessary elevation. Users should have to elevate only to perform tasks that require administrative privileges. All other tasks should be designed to eliminate the need for elevation. Often legacy software requires administrator privileges unnecessarily by writing to the HKLM or HKCR registry sections, or the Program Files or Windows System folders.
• Be predictable. Standard users need to know which tasks require an administrator to perform or cannot be performed at all in managed environments. Administrators need to know which tasks require elevation. If they can't predict the need for elevation accurately, they are more likely to give consent for administrative tasks when they shouldn't.
Voor het tonen van zo'n notificatie is geen elevation vereist. En omdat die popup op een willekeurig moment komt is hij ook niet voorspelbaar. :(

[ Voor 63% gewijzigd door Alex) op 16-03-2013 18:44 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

pedorus schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 18:13:
[...]

Als je een goed voorbeeld hebt van een goede serieuze applicatie, met uitleg erbij dan zal dat wel schelen natuurlijk. Het probleem van veel omgevingen vind ik toch dat zo'n voorbeeld ontbreekt, en er alleen maar kleine examples te vinden zijn. Is dat voorbeeld toevallig online beschikbaar? :)
Sorry gaat om een bestaande site van een klant van mijn gewone dayjob waarvan ik echt de code niet openbaar mag maken. Misschien dat ik binnenkort mijn eigen projectje klaar heb (standaard website + documentatiebrowser voor mijn frameworkje wat ik wil promoten) waarin ik de zelfde principes toepas op een wat simpeler niveau, maar goed ik ben nu eerst direct betalende dingen aan het doen....kan nog wel ff duren ;)

iOS developer

Pagina: 1 ... 31 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.